رواية عمياء قلبي كامله من الفصل 31 الي الفصل الاخيربقلم ميرا ابو الخير
رواية عمياء قلبي كامله من الفصل 31 الي الفصل الاخيربقلم ميرا ابو الخير
#ال31.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
جمال بغضب ضر"ب سيلا بالكف: بتجيبي واحد علي انه جوووووزك وتعيشيه معانا ومعاكي في نفس الاوضة ررددي حصل بينكم ايهههههه مشوفتش اقذ"ر من كده في حياتي واحدة تفضل مع واحد غير جوزها والله واعلم حصل بينكم ايه.
سيلا واقفة ودموعها نازلة من عينيها زي الشلالات من كمية الوجع والاتهامات لي تعرضتلها وهي متأكدة انو دا حبيبها قصي ليه مش عاوزين يفهمو داا.
سيلا بدوخه ودموع: انا حاسه انه حبيبي قصي يا ع...
جمال مقاطعا: حاسههه ايهههه انتي مجنو"نة ولازم ابعتك مستشفى المجانين فورا.
سيلا بصدمه: ت تبعتني فين.
جمال بغضب مسكها من ايديها بقوة اتالمت صوته وصل ودان طيف ايده اتحركت ومحدش خد باله.
جمال بيشدها برا الاوضة: يلاااااااا لازم تتعالجي من القرف دا.
سيلا بتوسل: انا مش مجنونه يا بابا والهي دا قصي.
جمال زقها علي الارض في نص الفيلا وقعت في حضن اخوها.
طه بيسندها بغضب: ازاي تتجرا وتعمل كده في اختي.
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال بغضب وسخريه: اختك اه قولت لي يلي جابت واحد غريب علي انه جوزها واسالها اكيد حصل بينهم حاجه.
طه بغضب وقف قدم جمال: كلمة زيادة عن اختي مش هر"حم حد ولا هحترم فرق السن.
سيلا بدوخه اكبر فقد الواعي جري طه عليها وشالها بخوف: سيلا فتحي عينك سيلاا.
جمال بص لها بقرف وسخريه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين.
صوت بتكون عارفه بيداخل الشقه وبيكسرها: طب تتجوز ازاي وهي مراتي بقا.
سرين بصدمة: ع عاصم.
ابتسم ببرود: روحه مقولتيش ليه لبابا اننا اتجوزنا امبارح.
ابوها كان هيتكلم بغضب ابتسم بخبث: يا الف نهار ابيض مبروك يا جوز بنتي الغالي.
سرين فهمت ليه ابوها اتحول وعاصم بص بغموض.
سرين بتسرع: لا مش...
عاصم مقاطعا وشدها من وسطها: ايه يا عروسه يلا بقا عشان ترتاحي.
ابو سرين بطمع: مراتك خدها بيتك ولا ايه.
سرين اتصدمت ولسه هتتكلم قاطعها عاصم: صح وانا جاي عشان كده يلا يا روحي.
مسك ايديها.
ابو سرين: تعالي معايا يا سرين يا نور عيني هقولك حاجه.
خافت عاصم مسك ايديها طمنها وراحت معه.
في اوضه سرين.
ابوها بهمس وخبث: طلعتي حويطه يابنت الايه المهم تاخدي كل فلوسه ونهرب برا البلد.
سرين برفض: انا مستحيل اعمل كده.
ابوها بغضب: ماهو لو معملتيش كده انا هوريكي وانتي فاهمه كويس.
خافت من كلامه وخرجت عاصم اخدها ونزلوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
حازم لنهال: هو لازق في بطنك ولا ايه.
نهال بضحك: شكله كده.
حازم بحنان وشدها لحضنه: ربنا يخليكي ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا.
نهال بحب: وانت كمان يا حبيبي هجهز عشان انزل اشوف رهف ومصطفي.
حازم: تمم وانا هروح لعاصم عشان قصي عمل حادثه.
نهال بهدؤء: بعد اما عرفت انه عايش حاسس بايه يا حازم.
حازم بتنهيدة: ارتاحت شويه بس حاسس في حاجه غلط بتحصل دلوقتي.
نهال بابتسامة: متقلقش خير ياحبيبي.
باس دماغها وجهزوا وهو نزل الاول وهي خارجه وهتنزل وراه تروح تزور اختها نهال وقفت علي راس السلم وحست بدوخه والشنطه وقعت منها بالم في بطنها تجاهلته بس الالم اشتد عليها قعدت علي السلم بتعب: هو في ايه اااه.
حاولت تقوم عشان توصل للشنطه وفجاءة.........
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طيف.
كانو قاعدين جنبه وزينب قامت تعمل مكالمة واستاذنت.
عتمان بصوت واطي لجميلة: لازم نقول الحقيقه انتي مش شايفه مراته حصلها ايه.
جميلة بخوف ودموع: لا مش هنقوم دا ابني انا مش جوزها ولا ابنه وهيرجع معانا.
عتمان بغضب: ابننا مات دا قصي المغربي وحرام الغلبانه يلي اتهانت دي.
جميلة بتهديد: لو قولت الحقيقه انا همو"ت نفسي مش حمل ابن تاني يضيع مني حس بيا انا ام ابنها مات وربنا عوضها ب طيف.
عتمان خاف عليها وسكت.
طيف كان لسه مفقش وكان في حلمه شايف ذكريات بتمر قدمه.
في حلم طيف كان بيشوف الذكريات دي وجاه صوا من وراه.
طيف بص بخوف وصدمه دا حد نسخه منه: ا انت مين.
قصي بابتسامة: انا انت.
طيف بعدم فهم: مش فاهم ازاي.
قصي بهدؤء شاور علي قلب طيف: اسال قلبك هيجوابك علي كل اسائلتك.
اختفي من قدمه وطيف مش فاهم حاجه وحاسس دماغه خلاص.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
طه كان قلقان عليها والدكتورة بتكشف وخلصت كشف.
طه بخوف: مالها يا دكتوره.
الدكتوره: مبروك المدام حامل في البدايه لازم تاخدو بالكم منها عشان دي لسه في الاول.
طه بهدؤء: تمم.
الدكتوره خرجت وطه بص علي اخته بحنان وسابها ترتاح وخرج كانت هي صاحيه بس مش حابه تتكلم مع حد حطت ايديها علي بطنها بحزن.
بقلم ميرا ابوالخير.
زينب كانت بتتكلم في الفون بهمس مع حد.
زينب بحب: وانت كمان والله وحشتني اوي.
الشخص: هتعملي ايه مع خطيبك.
زينب بحزن: مش عارفه انا بحبك انت ومعه غصب عشان خاطر امه وابوه.
الشخص بهدؤء: متقلقيش كله هيتحل انشاء الله خليكي معه لحد اما يفوق وكلميه في، موضوعنا.
زينب بحزن: خايفه يزعل وهو طيب اوي والله.
الشخص: يلي عايزو ربنا هيكون.
قفلت معه وابتسمت وراحت اوضه طيف.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
سرين بزعيق: ليه تقول مراتك انت بتستهبل.
عاصم ببرود: هطلع علي الماذؤن واكتب عليكي فترة وبعدين نتطلق عادي.
سرين بغيظ: لا والله بتحلم اني اتجوزك اصلا.
عاصم بابتسامة: وبحقق يلي بحلم بيه ع فكرة.
ضحكت وسط حزنها و طلع علي الماذؤن وكتبوا الكتاب و وصل حازم عند عاصم.
عند نهال.
كانت بتعيط من التعب وبطنها علي اخرها حاولت تقوم عشان ووصلت للشنطه ولسه بتطلع الفون داخت اكتر وداست علي طرف السلم وو.....
عند جمال.
جمال بغضب كان مستني حد: ها ايه الاخبار.
المدير: مش لاقي لبنتك حس ولا خبر.
جمال بغضب اكبر: وطلبت المستشفى.
المدير بخوف: ايوا بس....
جمال قام بغضب: مبسش سيلا لازم تتعالج من القرف يلي هي فيه دا وتقتنع انه قصي خلاص مات.
الحارس بيداخل: الناس وصلت.
جمال قام وطلع فتح الاوضة ومسك ايد سيلا اتخضت: ف في ايه.
جمال بيمشي وبيسحبها بغضب وراه وهي بتتكلم وهو ساكت.
الكل خرج واتصدم من يلي شافوا.
سيلا بصدمة: م مين دول.
جمال زقها هما مسكوها: خدوها تتعالج الاول من الجنان دا.
بقلم ميرا ابوالخير
عتمان وجميلة اتصدموا وزينب خافت ازاي يعمل كده.
سيلا بصراخ: انا مش مجنووونة دا قصييي جووزي عااايششش صدقوني قصييييييي الحقني يا قصيييييييييييي.
بقلم ميرا ابوالخير.
طيف كان ايده بتتحرك ونفسه بيعلا وهو سامع صوتها ونطق باسمها وهو مغمض: سيلا.
سيلا وهما بياخدوها للخارج: قصيييييي فوووووق.
بيقوم منفوض من علي السرير وحس بدوخه بسيطه.
بيخرج بيلاقي الكل قاعد زعلان ماعدا جمال يلي كله غضب وعاصم بيزعق له: لو روحت جبتها لا انت ابني ولا انا اعرفك.
عاصم بغضب هيتكلم لاقي يلي جاي علي جمال
و راح عليه: فين سيلا.
جمال باستغراب: وتخصك في ايه لعبتك اتكشفت خلاص يا طيف.
قصي: لعبة ايههههه مراتي فييينننن انا قصي المغربي فيننن سيلااا مراتيييي.
اتصدموا كلهم وجميلة راحت عليه: لا انت طيف ابني.
قصي بهدؤء: انا افتكرت كل حاجه وعايز مراتي.
جمال بصدمه: كدب انت ابنهم وهي جبتك هنا و...
عتمان مقاطعا: لا مش ابننا احنا لاقناه من كذا شهر وكان فاقد الذاكرة واخدناه القرية وعلاجناه ومعايا كل المستندات بتاعت الدكاترة.
جميلة عيطت بحر"قه.
قصي بهدؤء: فين مراتييييييي انطقوووووو سيلاااااا فيننننننن.
حازم من وراه: ابوك بعت مراتك مستشفى المجانين يا قصي واتهمها انها في اخلاقها .
قصي بغضب جمهوري وصوت هز ارجاء الفيلا من شدة غضبه وفجاءة.......
#يتبع....
#ال32.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
قصي بهدؤء: فين مراتييييييي انطقوووووو سيلاااااا فيننننننن.
حازم من وراه: ابوك بعت مراتك مستشفى المجانين يا قصي واتهمها انها كان علي علا"قه و هانها في شر"فها .
قصي بغضب جمهوري وصوت هز ارجاء الفيلا من شدة غضبه: بتقووووول ايههههههههه يا ولاد 🐕.
راح لجمال بغضب وعيونه بقت حمرا ووشه: اقسم بالله لو حد لمس سيلا باي سوا لهور"يك قصي المغربي هيعمل فاهم يا جمال بيه.
طلع غير ولبس بدلته وعاد الي طبيعته وحازم راح معه المستشفى.
عاصم لجمال: ليه تعمل في البت المسكينه كده ترضا حد يعملها فينا ترضهااا.
جمال بغضب: ليهههه هو انا يلي جبت واحد غريب علي انه قصي.
عاصم: وطلع قصي طلع عايش كلنا قولنا مات ماعدا هي.
جمال ببرود: وافرض بقا مكنش هو قصي وكان طيف والحلوة الله واعلم حصل ايه بينهم يبقا تستاهل ولا لا.
عاصم بعصبيه لسه هيرد سرين مسكت ايده: عاصم ارجوك كفايه.
جمال بص بسخريه عليها: بنات ز"بالة.
عاصم بغضب سرين حطت ايديها علي بوقه وبصت له برجاء طلع بغضب علي اوضته وهي مشيت وراه.
بقلم ميرا ابوالخير .
عند نهال.
بتطلع الفون داخت اكتر وداست علي طرف السلم و ااااااه.... بتقع من علي السلم وبتفقد الواعي.
الجيران بخضه: يا نهار اسود الحقوا حد يطلب الاسعاف دي بتنز"ف جامد.
طلبوا الاسعاف ليها واخدوها علي المستشفى.
الدكتور: لازم تعمل العمليه هي والطفل في خطر فين جوزها.
الممرضه: معرفش دول ناس يلي جبوها هنا.
الدكتور: لازم توصلي لجوزها باي طريقه عشان يمضي ياما الطفل ياما الام مش هنعرف ننقذ غير حد واحد منهم.
الممرضه: تمم يا دكتور.
راحت تسال الجيران علي جوز نهال ونهال بين الحيا والموت.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
سيلا نايمه علي السرير واحدهم بيداخل وبيبتسم بخبث: جيتي برجلك يا سيلا.
المجهول: خدي اعملي ليها جلسات كهر"باء عاليه.
التمرجي: دي كده تموت مفهاش اي حاجه غير باين انها حامل.
المجهول بشر: ودا المطلوب.
التمرجي بخوف: لا مش هعمل كده مستحيل.
المجهول طلع فلوس كتير: وكدا بقا ممكن.
التمرجي بطمع: اه.
المحهول ابتسم وخرج من الاوضه والتمرجي بدا يجهز الجهاز.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي في الطريق سايق بسرعه كبيرة.
قصي بقلق وخوف: ازاي كل دا يحصل وانا غايب.
حازم: مكنش بايدك يا قصي وبعدين سيلا بتحبك وهي يلي فضلت متاكدة انك عايش.
قصي بحزن وقلبه وجعه بخوف: حاسس بحاجه هتحصل.
حازم: متقلقش يا قصي قربنا نوصل.
قصي زود السرعه خالص وقلبه بيا"كله علي معشوقته.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
طه بهدؤء: سالي عايز اعرف مين اسلام دا.
سالي: كان خطيبي من البلد.
طه: ومقولتيش ليه.
سالي بهدؤء: عشان هو خطبني من الست يلي اتبنتني من الملجا زمان وانا كنت لسه صغيرة يعني مش فاهمه حاجه.
طه بهدؤء: طيب لو في حاجه مخبيها عني قوليها عشان مش عايز نخسر بعض.
سالي بحنان: حاضر.
عند التمرجي.
سيلا بتفتح بتلاقي يلي هيحط الكهر"باء علي بطنها.
سيلا بفزع: ا انت بتعمل ايه.
التمرجي ببرود: واحدة مجنونه هكون هعمل ايه.
سيلا رجعت لورا علي السرير بخوف: انت يلي مجنون ابعد عنييي.
التمرجي بخبث: تؤ تعالي بقا عشان نخلص.
سيلا هتصراخ لاقت التمرجي مرمي علي الارض بصت لاقت يلي وقف وباصص عليها بكل شوق ولهفه.
سيلا باشتياق: ق قصي.
قصي بص لها بعيون لامعه وفيها دموع وهي بحب وابتسامه العيون اتقابلت واتلاقت ببعض بعد فترة بعد قصي بلغه عينه كانها بيقولها روحي رجعت لي تاني
سيلا بدموع فرح نازلة منها انت يلي روحي انا معرفتش بقيمتك غير في بعدك عني زي م عملت معاك وعذ"بتك زمان ربنا عاقبني بس الحمدلله انك معايا.
قصي فتح دراعه: وحشتيني.
سيلا قامت راحت لحضنه حضنها بكل شوق وحب وكانه مش قابلها من سنين كتيره.
حازم خرج عشان يسبهم لانهم محتاجين اللحظه دي وشد التمرجي معه بقرف من قميصه.
سيلا بدموع وهي بتشد علي حضن قصي: ليه بعدت عني كل دا ياقصي وحشتنى اوى اوى.. اكملت ببكاء شديد.. انا تعبت من غيرك.
قصي بحسس علي شعرها بحب: وانا رجعو يا قلب قصي ومستحيل اسيبك انا مخلفتش بوعدي ليكي وحاربت المو'ت عشانك ورجعت تاني.
سيلا لارد.
قصي بيعدلها لاقها فاقدة الواعي ابتسم وباس دماغها: من كتر التعب.
شالها وخرج وحازم كان وراه جاله فون خضه: ايههه طب انا جاي حالا.
قصي وهو شايل سيلا: في ايه.
حازم ساب التمرجي للحراس: نهال في المستشفى لازم اروح.
قصي: هاجي....
حازم بتسرع: لا خاليك انت انا هروح سلام.
اخد عربية من الحراس وطلع علي المستشفى وقصي بص علي سيلا وحطها في العربيه ومشيوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي وهو باصص لها بحب وبيسوق بتفتح عينها بتعب: قصي.
قصي ابتسم بحب: جنبك يا روحه.
سيلا بحب ابتسمت وهو بغمز: بم انك عملتي العملية وفتحتي فانا عايزك في كام موضوع كده.
سيلا بعدم فهم: مش فاهمه.
قصي همس في ودنها وشها كله احمر: لاااااا ياقليل الادب نزلني ياض نزلنيييي يا متحر"ش.
قصي بضحك: دا زي جوزك حتي.
سيلا مسكت ايده حطتها علي بطنها: وهنا في نونو.
قصي شدها لحضنه وهو سايق وتنهد بحب.
بقلم ميرا ابوالخير.
وصل حازم المستشفى وداخل بسرعه واتصدم صدمة عمره من يلي سامعه.
حازم قعد بذهول: يعني ايه.
الدكتور: لازم تختار ياما الام او الطفل.
حازم زقه وداخل لنهال لاقها بتتالم بتعب مسك ايديها بخوف: نهال.
نهال بتعب والم شديد: اختاره هو يا حازم عشان خاطري هو دا حته مننا ومش هنعرف نعوضه تاني.
حازم بدموع: مقدرش انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك.
نهال بحب وطيبه: يلا يا حازم عشان خاطري ارجوك.
الدكتور: الوقت بيمر لازم تختار يا باشا.
غمض عينه بالم ونطق قال انه........
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي وصل وشال سيلا وداخلو الفيلا وجمال بص بهدؤء وقصي تجاهله كليا ولسه هيطلع اوضته زينب وقفته.
زينب: طيف لو سمحت ممكن اتكلم معاك.
قصي لسه هينطق سيلا ردت بغيرة: لا يا حبيبتي اسمه قصي جوزي تمم والصراحه وحشني اوي وحابين نقعد مع بعض.
قصي مسك نفسه من الضحك بالعافيه علي تلك الشر"سه وزينب مشيت باحراج.
قصي بضحك وهو طالع اوضتهم: احرجتيها.
سيلا ببرود ومسكته من البدلة وهو شايلها: ملكش دعوه انت بتاعي انا وبس تمم.
قصي بغمز: عيب كده راعي انك حامل في البدايه.
شهقت من وقا"حته وهو ضحك عليها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
كان بيشتغل وسرين قاعدة بتتفرج عليه ومبتسمه علي جمال شكله وحنانه هو لاحظ ابتسم بهدؤء: عارف اني حلو بس مش للدرجه دي.
سرين اتكسفت وهو ابتسم قام قعد جنبها بهدؤء: عارف انك مش متقبلاني بس انا شهر او اتنين وهطلقك واسافر.
سرين بحزن: تمم هقوم اخد شاور.
عاصم مسك ايديها بحنان: نتعامل ك زوجين موافقه ولو لا عادي.
سرين بهدؤء: موافقه ودا حقك.
ابتسم بحب وقرب وطبع قب'له وغرقوا في بحور عشقهم واصبحت زوجته قولا وفعلا...
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال بغضب: يعني ايه مش لاقي بنتي.
المدير: دورت في كل مكان مش لاقيها.
جمال رمي الكوبية كسرها: يبقا هنرجع نفتح الملفات القديمه.
المدير بصدمة: ايههه دا لو اتفحت قصي وسيلا وعاصم هيقت'لوا بعض وخصوصا سيلا مش هتر"حم قصي لو عرفت الحقيقه.
جمال بهدؤء: معاك حق بس لازم القي بنتي.
المدير: هحاول كمان مرة.
جمال هز براسه بنعم.
بليل.
قصي كان واخد سيلا في حضنه وقاعدين مع بعض بحب من ساعه لما جم.
سيلا بحب: قصي.
قصي بحنان وهو بيلمس شعرها: قلبه.
سيلا بابتسامة: ممكن اسالك ليه الباشا انقذني ساعتها اكيد انت عارف.
قصي بهدؤء عدلها من حضنه قدم وشه: بعدين متشغليش بالك ياحبيبي.
عند الباشا.
الباشا كان قاعد وبيفكر في يلي جاي وهيحصل ولاول مرة يحس بالقلق بص لاقي بنت جميلة لابسه لبس ظابط ابتسم كل يوم يستناها تمر عليه.
الباشا بعد اما مشيت: معقول بعد كل يلي عملته يكون ليا فرصه اعيش بنضافه... اتقلب وشه لما افتكر سيلا وقصي: وايه ممكن يحصل لسيلا وقصي لما يعرفوا الحقيقه.
اتنهد بهدؤء.
في الجوار العسكري بيداخل عشان يودي اكل لسوزي بينصدم من يلي شافه قدم منه وبيطلع يجري ووو.....
عند سرين كانت هتقوم وعاصم شدها لحضنه بابتسامة: قفشتك.
سرين بكسوف: عاصم بس بقا.
عاصم بابتسامة علي كسوفها: ماشي ياستي هنزل اجيب اكل اشطا.
سرين بابتسامة: اشطا.
نزل وسرين راحت ناحيه الدولاب لاقت دورج مقفول بتفتحه بتلاقي صورة بنت ما شافت صورتها تحت مع الشاب يلي كان بيزعق بتلفها مكتوب عليها (عشقي الاول والاخير)..
بتقع الصوره منها بصدمه وذهول بيداخل عاصم بيلاقي المنظر دا وسرين بصت له: هو الكلام دا حقيقي انت بتحبها.
عاصم بتنهيدة قال...........
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي وسيلا.
سيلا كانت بتنشف شعرها من المياه ولابست قميص قصي ووقفه قدم المريا بتسرح شعرها.
قصي بص بضحك وعشق: ايه دا.
سيلا بغضب طفولي: اعمل ايه يعني ملاقتش البورنس جوا وو... انت بتقرب ليه.
بترجع لورا بتوتر من قربه.
قصي حوطها عند الدولاب وبيلمس وشها بحب: هتجننيني اكتر ليه مانا كنت عاقل.
سيلا بابتسامة جاذبة: بس يا نسو"انجي.
قصي بحب قرب لشفايفها واختلطت انفسهم: ق قصي ا ابعد ا انا حامل مينفعش.
قصي بعشق ونسي كل حاجه قرب وبا*سها بحب وشوق: مش هعرف ابعد عنك.
سيلا بتوتر من قربه لسه هتنطق قاطعها بقب"له طويلة وووو.......
#يتبع.
#ال33.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
قصي بحب قرب لشفايفها واختلطت انفسهم بتوتر وهي خافت : ق قصي ا ابعد ا انا حامل مينفعش.
قصي بعشق ونسي كل حاجه قرب وبا*سها بحب وشوق: مش هعرف ابعد عنك .
سيلا بتوتر من قربه لسه هتنطق قاطعها بقب"له طويلة وبدء يفتح القميص من عليها شهقت: لاااا قصي فوق انا حامل .
قصي بعشق وحب: حد يكون في ايده الجنة ويفوق .
سيلا بحب متبادل: اه انت ابعد بقا .
قصي بعد بزهق ودب برجليه علي الارض بطفولة: يعني ايههه هوووف صبرا.
ضحكت سيلا بانو"ثه وهو بص لها بغيظ سيلا راحت شغلت اغنيه رومانسيه هو ابتسم قرب وبدا يرقصوا مع بعض وهما سرحانين في عيون بعض كلها حب قرب وشدها لحضنه وشالها وحطها علي السرير برفق.
قصي عدلها ونامت علي رجليه وباس دماغها بحب وحنان: سيلا.
سيلا وهو غمضت عنيها: اممم.
قصي بحب بص عليها وعدلها لحضنه: ممكن تسامحي علي غلط غلطته زمان.
سيلا بعدم فهم: مش فاهمه.
قصي تراجع عن رايه وابتسم: مفيش يا حبيبي يلا ننام عشان انا وحشاني حضنك اوي.
سيلا حضنته وهو ابتسم بحب وطفي النور وناموا.
سيلا بمشاغبة: قصي ممكن نروح البدو.
قصي فتح عينه ورفع حاجبه: فين يا روح امك.
سيلا بضحك: البدو يا قصيلو نفسي اروحها ممكن.
قصي: حاضر نامي وارتاحي دلوقتي.
سيلا باست خده وهو اتضايق: سيلا متختبريش صبر امي اتخمدي.
سيلا بعدم فهم: ماشي هو انا عملت ايه طيب.
قصي سكت وهي نامت.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم وسرين.
بتقع الصوره منها بصدمه وذهول بيداخل عاصم بيلاقي المنظر دا وسرين بصت له: هو الكلام دا حقيقي انت بتحبها.
عاصم بتنهيدة قال: كان حب قديم.
سرين دموعها اتجمعت في عينها: حب مرات اخوك مش كده.
عاصم بهدؤء: كانت هتبقى مراتي بس القدر منعها من كده.
سرين دموعها نزلت بالم وداخلت الحمام وهو حس بنغزة لما شاف دموعها.
سرين كانت وقفه تحت الدوش بهدومها ومشغلاه ودموعها نازلة: حبيته من يوم وليلة حبيته طب ليه هو هيطلقني ويسيبني ليه ياقلبي تدق له ليه.
دموعها زادت وشهقاتها عاليت عاصم قلق راح يخبط عليها: سرين اخرجي وبطلي عياط.
سرين لارد.
عاصم بعصبيه: سرين بقولك افتحي هكسر الباب.
سرين قعدت تحت الدوش ومش بترد عليه عاصم اتعصب وزق الباب جامد فتحه وداخل اتصدم لاقها بهدومها ودموعها نازلة قرب بخوف تحت المياه نزلت عليه: انتي كويسة فيكي حاجه.
سرين بصت له بحزن هو مش فاهم شالها بدون اي كلام وخرجوا الاوضه.
حطها علي السرير وهي بتترعش عشان التكييف عاصم بسرعه جاب لها هدوم وهي ايديها تلجت وبتترعش.
عاصم بخوف عليها: سرين غيري هدومك.
سرين لارد.
عاصم تافف وبدء يغيرلها هو وحطها علي السرير وغطها وغير هو كمان.
سرين غمضت من التعب وهو جاه جنبها ومسك ايديها وشدها لحضنه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال بحب وطيبه: يلا يا حازم عشان خاطري ارجوك.
الدكتور: الوقت بيمر لازم تختار يا باشا.
غمض عينه بالم ونطق قال: نهال عايز مراتي.
الدكتور: تمم امضي هنا وهنخلص الاجراءات.
هز براسه ونهال مش قادره تتكلم وغمضت عينها.
بعد ساعتين كان ملهوف عليها وهما لسه جوا وجاله فون.
قصي: اي الاخبار.
حازم بحزن قص ما حدث.
قصي بهدؤء وزعل عليه : مسافه السكه واكون عندك.
حازم: لا خاليك مع مراتك يا قصي كفايه لحد كده واعتبره طلب من صاحبك.
قصي بحزن: انت اخويا يا حازم والصبح هكون عندك تمم.
حازم ابتسم: تمم.
بيخرج الدكتور وحازم بيجري عليه: حصل ايه مراتي كويسه صح.
الدكتور بفرح: الحمدلله وقدرنا ننقذ البنوته كمان الف مبروك جالك بنت زي القمر وهي في اوضه***.
حازم بفرح حضن الدكتور وجري علي اوضه نهال بفرحه عيط مسك ايديها وباسها بحب وراح يشيل بنته من سريرها بحب وبيتخيل نهال فيها نسخه من امها.
نهال بتعب شديد: ح حازم.
حازم بلهفه: انادي الدكتور حاسه بايه.
نهال بحب: ابننا.
حازم ادها البنت: قصدك بنتنا.
نهال شالها بحب والممرضه جت: البنت عشان لازم نطمن عليها.
نهال اتخضت وحازم طمنها بحنان ادتها ليها بخوف.
حازم بحب: حاسه بوجع.
نهال هزات براسها ب نعم حضنها بحب وباس دماغها ونامت من شدة الوجع وهو فضل صاحي معها.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم الكل صحي بسعادة ماعدا قلب مكسور.
سيلا بتدي قصي القميص: البس دا... مكملتش الجملة وجريت علي الحمام ترجع راح وراها بسرعه.
سيلا بتعب ودوخه: ا اخرج.
قصي بيرجع شعرها لورا وحط ايده علي بطنها وسندها: لا هفضل معاكي.
ابتسم سندها وغسل وشها و خرجوا قعدها علي طرف السرير.
سيلا بابتسامة: متقلقش دا طبيعي المهم يلا عشان نروح البدو بقا.
ابتسم وجهزوا ونزلوا.
جمال شافهم: علي فين كده.
قصي تجاهله ومشي وزاد غضب جمال.
بعد ساعة ونص وصل قصي وسيلا الصحراء والجو حر اوي وقصي زهق وسيلا مبسوطه: ماله البحر ماله.
سيلا بطفولة: هنا احلى بص دي شجرة جوز الهند هاتلي منها.
قصي بزهق: حاااضررررر.
ابتسمت وقصي وقف تحت الشجرة كانت قصيره: كده هطلع اجيب من فوق ايكش اقع عشان تفرحي.
ضحكت وهو طلع وبيمسك الثمرة رجليه اتزحلقت وسيلا صرخت وقع علي ضهره: اااه ياناا.
سيلا جريت عليه بخوف: انت كويس.
قصي بضحك: وحياتك م نافع تاني .
سيلا هتتكلم شدها لحضنه وبقا هو فوق وهي تحت وبص في عينها بحب: بعشقك قد روحي.
سيلا بحب: انت كل روحي.
قصي بحنان: هنعمل ايه في الحر دا.
سيلا ابتسمت ومسكت ايده ومشيت وهو معها والحراس كانوا وراهم.
بعد شويه الجو بقا تروة ووصلوا مكان فيها خيم كتير وناس من البدو.
سيلا فرحت وقصي امر رجالته يبقوا بعد شويه.
الشيخ: بتعملوا ايه هنا.
قصي باحترام: جايين نشم شويه هواء ومراتي حابه الجو دا لو مش هيزعج حضرتك.
ابتسم الشيخ: شكلك متربي ياولدي براحتكم.
سيلا ابتسمت والشيخ رحب بيهم.
الشيخ امر بتحضير اكل ليهم وعصير غير الاغاني والرقص وقصي وسيلا فرحانين مع بعض.
بقلم ميرا ابوالخير.
مر اليوم وهما فرحانين وبيلعبوا وبيتسلوا.
عند عاصم.
سرين بهدؤء: تمم كده كله جاهز.
عاصم ابتسم: اوكي.
سرين لارد عاصم شدها قعدت علي رجليه اتكسفت.
عاصم وبيشم رقبتها: زعلانه ليه.
سرين بكسوف: ا ابعد لو سمحت.
عاصم بغمز: طب مش هبعد اهو با"سها بسرعه ضربته بالكف بخفه وجريت هو ضحك علي اخره.
عند زينب وعتمان.
زينب بصدمه: اتجوز مين انا بحب واحد تاني.
عتمان بهدؤء: لازم تتجوزيه يا بنتي دا كلام جميله.
زينب بدموع: وانا مالي انا قلبي مع حد تاني اتجوز ليه واحد متجوز وبيحب مراته طيف عاشق مراته اتجوزه ليه.
عتمان بهدؤء: دا يلي هيحصل ومتنسيش اننا يلي مربينك لما لاقناكي زمان.
زينب بحزن سكتت ودموعها نزلت.
عتمان: انا هطلب منه يكتب عليكي مع سيلا مراته.
زينب جريت من قدمه بانهيار وكسره.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الباشا في السجن.
الباشا بص للبنت بحب: انت ظابط هنا.
تالا ببرود: ويخصك في ايه.
الباشا: هيخصني قريب يا حلوة.
تالا بصت بقرف له وهو ابتسم ومشيت.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي راح لحازم وسيلا روحت الفيلا مع باقي الحراس بتداخل بتسمع جمال وهو بيتكلم في الفون.
جمال: مش لازم اي مخلوق يعرف وبالذات سيلا وقصي.
......
جمال: تمم السر دا لو اتكشف مش هيحصل كويس.
.....
جمال قفل معه وسيلا مش فهمت حاجه مشيت وجواها الف سؤال.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
سرين كانت برا وتليفونها ناسيته عاصم بيجيب ملف لاقاه قال يوديه ليها لاقى رسالة جت ( ها مضتيه علي الورق ولا لسه انجزي شويه عايزين نهرب برا البلد بفلوسه).
عاصم عيونه احمر بغضب : مش هسيبك تتهني يا سرين انا هوريكي .
وبقا قاعد وقام مرة واحدة وفضل يكسر ف الأوضه علي اخره مش شدة غضبه ووو....
عند سيلا كانت حاطه ايديها علي بطنها بحب وبتفكر في كلام جمال لاقت قصي داخل وعلي وشه الجمود.
سيلا راحت حضنته بحب: قصي تعالى اوريك حاجه.
قصي بجمود: انا اتفقت مع دكتوره شاطرة.
سيلا بعدم فهم: ليه عشان الحمل يعني ماشي بكرا نروح نطم..
قصي مقاطعا: عشان تنزلي يلي في بطنك انا مش عايز ولاد.
سيلا بصدمة من كلامه وجموده وفجاءة ك......
#يتبع...
#ال34.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
عاصم عيونه احمر بغضب : مش هسيبك تتهني يا سرين انا هوريكي مش هر"حمكككككك .
وبقا قاعد وقام مرة واحدة وفضل يكسر ف الأوضه علي اخره مش شدة غضبه بتداخل علي الصوت بيشدها قدمه بغضب وهي اتخضت وبقب'لها بكل غضب بيخرج غضبه عليها لحد اما اتالمت وشفا"يفها نزفت.
عاصم مسكها من شعرها بغضب وغيظ: بقا زبا"لة زيك عايزة تضحك عليا وتاخد فلوسي انا غلطان اني اتجوزت واحدة ر"خيصه.
سرين بالم ودموع: في ايههه انا معملتش حاجه يا عاصم ورحمه اخويا.
عاصم ضر"به بالكف من شدته اتخبطت في الدولاب وقعت فاقدة الواعي عاصم بخضه جري عليها: س سرين ردي عليا سرين والله اسف.
بيعمل ايديها بيلاقيها د"م من دماغها بيشلها بسرعه وبيطلب الدكتور.
عاصم بغضب جواه من يلي بيحصل بص عليها وهي نايمه و ربط دماغها بيتامل ملامحها: ليه كده ليه.
الدكتور جاه وعالجها ومشي.
عاصم قرب منها وندم علي عصبيته وتسرعه ولاقها بتترعش بخوف وهي نايمه ضمها تلقائي وشم عبير شعرها وابتسم بس جاه في باله الرسالة قام وقف وهي كانت نايمه عاصم بص لسرين يلي نايمه بغضب ومسك فونها وخرج بغضب.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا بعدم فهم: ليه عشان الحمل يعني ماشي بكرا نروح نطم..
قصي مقاطعا: عشان تنزلي يلي في بطنك انا مش عايز ولاد.
سيلا بصدمة من كلامه وجموده وفجاءة كف بينزل علي وشه من سيلا: انت بتقول ايههه.
قصي بغضب مسك ايديها وبيشدها: يلااااا.
سيلا بتحاول تفلت منه شالها وهي بتضر"ب فيه بغضب وتصرخ: لاااا نزلنيييي في ايهههه قصييي.
قصي بجمود اخدها وجمال وقف بيتفرج عليهم بابتسامة: دي اول خطوة.
قصي ركب سيلا وهي هتنزل قفل الباب وساق ببرود.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا بزعيق: نزلنييييي يا قصي ابوس ايدك لااا ايلا ابننا.
قصي لارد.
سيلا بدموع بصت له وهو وقف العربيه ونزل وصرخ باعلى صوت اتصدمت هو ايه يلي حصل دا او في ايه كان كويس.
سيلا بخوف ضمت نفسها وقصي وقف قدم العربية بكل غضب بص صعبت عليه دمعه نزلت منه ومسحها ركب وبيهزها لاقها فاقدت الواعي شدها لحضنه: اعمل ايه النار دي هتمو"تني يا سيلا لو عرفتني الحقيقه انتي يلي هتسبيني وانا مقدرش غلط غلطته هتسبيني و تقت'ليني بسببه.
ساق ووصل شقه ما نزل واخدها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال ببرود: ايوا ارمي كل الازاز دا لازم سيلا تمشي عليه.
المدير بخوف: ت تمم.
جمال ابتسم بحزن.
عند ابو سرين.
كان قاعد بسكر لاقي يلي داخل عليه ومسكه من هدومه: انا عايز اعرف كل حاجه حصلت وخطتك الو*** دي.
ابو سرين بخوف: ه هقولك سرين اصلا مش بيني وجبتها من ملجا و هي اصلا كانت مش راضيه تاخد فلوسك بس انا هددتها.
عاصم بغضب لكمه: يا بن 🐕.
ابو سرين بالم: اسف يا باشا والله هختفي خالص سامحني يا بيه.
عاصم بغضب سابه وخرج بكل غضب.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال بترضع بنتها بفرح وسمتها يسرا وحازم جنبها وبيتصل علي قصي مبيردش قلق عليه واتصل ب عاصم.
عاصم: اي.
حازم: قصي ماله يا عاصم.
عاصم بعدم فهم: ماله يعني ماهو عادي.
حازم: لا مبيردش وكان عندي كويس ايه حصل خلاه كده.
عاصم بهدؤء: هعرف واطمنك.
حازم: تمم.
قفل معه ونهال ابتسمت: خير متقلقش.
ابتسم واخد منها يسرا وباس دماغهم الاتنين.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين قام بدوخه ملاقتش حد.
سرين لامت هدومها: لازم اهرب من هنا.
بتنزل وبتتسحب وبتخرج من الفيلا بليل بتلمح شويه شباب واقفين بتعدي بهدؤء من قدمهم.
سرين مشيت من قدمهم بهدؤء لاقت يلي بيشدها وووو.....
عند سيلا بتفوق بتلاقي قصي قاعد بهدؤء حست بوجع في بطنها: ح حصل ايه.
قصي بهدؤء: ولا حاجه.
سيلا بصت الناحيه التانيه قصي عرف انه زعلت وجرحها قام خرج.
قصي جاله فون من زينب: طيف لو سمحت عايزك.
قصي بهدؤء: نعم.
زينب بدموع: تتجوزني يا طيف عشان تصلح غلطك.
قصي بعدم فهم: غلط ايه واتجوزك ازاي يعني.
جميله من وراه: الغلط يلي غلطته معها ياقصي زينب مش بنـ. ـت بسببك ولازم تصلح غلطك.
قصي بصدمة: نعمممم!!!؟؟؟.
زينب هتتكلم لاقته قفل في وشها ابتسمت: مش هتجوزك بس عشان اوري عمي حبك لمراتك مش اكتر انا بحب حد تاني.
قصي بيروح الاوضه مش بيلاقي سيلا بيدور عليها في الشقه بيلاقيها في الحمام بيرمي الفون من ايده: الغبيةةةةةةةة.
بيفتح الباب لاقي عاصم قدمه ولكمه وقع قصي علي الارض: انت عملتتت ايههههههه.
قصي بهدؤء قام: غلط غلطته مكنتش واعي.
عاصم بغضب مسكه من قميصه: تقووووووم تقتتتتتتتتت'لللللل اهللل مرررر"اتكككك وتحرمهااا منهمممم تقت"ل ابو وام سيلااااااااااااااا ردددد عليااااااااااا كل دا عشان كان في حضنك بنتتتتتت ومش وااااعييييييي.
سيلا من وراهم بصدمه: ا ايهههه ق قت'ل اهلي.
قصي.....
#يتبع.......
#ال35.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
سيلا بصدمه: ج جوزي قت'ل اهلي لا لا اكيد في غلط.
قصي بص للارض وسيلا جريت عليه: قول انه محصلش قول انه مش انت يلي حرمتني من اهلي هصدقك والله بس انطق يا قصي.
عاصم بغضب: هو يلي قت'لهم كان سكران وفي حضنه بنت زبا"لة.
سيلا باصه لقصي يلي ساكت و في حالة صدمة: ليهههههههه عملتلكككك ايههههههه انا بكرررر*هكككك تحرمني من اهليييي ليههه حرام عليكككك.
قصي بحزن: كانت غلطه مكنتش في واعيي صدقيني.
سيلا قامت وقربت منه وبسرعه سحبت مسد"سه من جيبه وحطته علي دماغه: يبقا هتحصلهم يا قصي مش هسيبك تتهنى.
قصي وقف ساكت وعاصم خاف علي اخوه لانه سيلا في لحظة غضب اعمى.
عاصم وقف قدم سيلا: سيلا اهدي كله هيتحل.
سيلا بغضب زقت عاصم وداست علي المسدس وو....
لااااااااااا.. اااه.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا بتقوم بخضه وزعر وقصي بيداخل جري عليها: في ايههه مالك.
سيلا بزعر وخوف: ا انا ق قت"لتك يا قصي.
قصي بعدم فهم: في ايه يا حبيبتي اهدي دا حلم خدي اشربي مياه.
سيلا بتشرب المياه وبتلاقي نفسها في اوضتهم مش في الشقه وقصي قدمها خايف عليها.
سيلا حضنت قصي: متسبنيش يا قصي دا كابوس وحش اوي انك قت'لت اهلي وزينب حامل منك .
قصي سكت وانفجـ. ـر في الضحك: اي الهبل دا وانا اعرف اهلك منين انا غير زينب دي مفيش حاجه بيني وبينها.
سيلا بصت له بخوف ودموع وقصي بحنان وبيطبطب عليها: معاكي يا حبيبي اهدي عشان البيبي متخفيش انا معاكي.
سيلا هديت في حضنه واتنفست بعمق وهو فضل معها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين بتلمح شويه شباب واقفين بتعدي بهدؤء من قدمهم.
سرين مشيت من قدمهم بهدؤء لقيت يلي بيشدها من ايديها: ا انت مين وعايز ايه.
الشاب بخبث: ماشيه لوحدك ليه بليل تعالي وهوصلك.
سرين بخوف شدت ايديها: م متشكرة هعرف اروح لوحدي.
الشاب الاخرى وقف وراها: طب متيجي نروح ونسهر عندنا.
سرين بخوف: ايه قلة الادب دي معندكمش اخوات بنات.
الشاب بسخريه: لا معندناش اخوات بنات وهتيجي من غير كلام لانك عاجبتينا وايلا.
سرين بخوف: وايلا ايه.
طلع مطوة من جيبه: هنقـ. ـطعك حـ. ـتـ.ـت.
سرين بصت علي شويه رمل وقالت بدلع: موافقه اجي معاكم بس هتدوني كام.
الشاب: يلي تؤمري بيه يا مزة.
سرين ابتسمت بخبث ومشيت جنبهم وميلت بسرعه علي شويه الرمل وحدفتها عليهم وطلعت تجري.
االشاب وبيعمل عينه: بنت ال*** ورهاااا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
سالي بحب: لولولوولويييي هنكتب امتي بقا.
طه بضحك: يوم الخميس الجاي يا حبيبي والفرح كمان.
نعيمه: الف مبروك يا حبيب قلبي مبروك يا بنتي.
ابتسمت سالي بحزن طه: مالك.
سالي بحزن: كان نفسي اهلي يكونوا معايا النهارده.
طه بحنان: وانا ايه يعني مت مثلا.
سالي بتسرع: بعد الشر عليك متقولش كده تاني.
طه بابتسامة وباس ايديها: انا كل اهلك يا سالي.
سالي ابتسمت بفرح.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف ومصطفي.
رهف بضحك: هات الريمود ياض.
مصطفي: تعالي خديه يا اوزعه.
رهف قامت عشان تاخده شدها لحضنه بابتسامة: اوعا انت غشاش سبني.
مصطفي بحب وبيرجع شعرها لورا: تؤ مش هسيبك حد يسيب حتة من قلبه بردو.
رهف ضحكت: مصطفى هو ليه مش خلفنا لحد دلوقتي.
مصطفى اتعدل بهدؤء: امر ربنا يا حبيبتي لسه ربنا مش اراد.
رهف بابتسامة: هو لو انا مش بخلف هتسيبني مثلا او تتجوز عليا.
مصطفى بجدية: اولا انتي قبل اما تكوني مراتي فانتي بينتي وحبيبتي وانا مش طالب غير كده.
رهف حضنته بحب وهو ابتسم بحزن وفي نفسه: اومال لو تعرفي انه انا العيب مني هتسبيني يارهف مش عارف اقولهالك ازاي ومش عايز اجرحك.
بقلم ميرا ابوالخير.
سرين كانت بتجري لاقت يلي بيشدها لحضنه: ع عاصم.
عاصم بجمود: اركبي.
سرين بخوف: ل لا مش هركب انا ماشيه.
عاصم بفزع فيها: اركبيييييي.
في ثانيه ركبت وهو ضحك في نفسه: مجنونه.
ساق بهدؤء ووصل الفيلا.
عند قصي.
كان شايل سيلا بحب وحاطط حاجه علي عينها وداخلها اوضه نزلها بحب وحضنها وحط ايه علي بطنها بحب وشال الشال من علي عينها اتصدمت من يلي شافته كل صورها والارض كلها بلونات وورد و شوكولاته علي شكل تمثال ليها: الله ايه دا.
قصي وبيشم رقبتها بحب: لاجمل حب في حياتي.
سيلا بفرح حضنته وباسته من خده شالها وقعدها علي الارض وسط الورد والبلونات: انسي كل الوجع والالم وكل حاجه حصلت انسي وركزي معايا.
سيلا بخضه: لا لا لا.
قصي ببراءة: تفكيرك غلط علي فكرة قصدي نقضي شويه وقت بتسلية الله.
سيلا بضحك: اذا كان كده ماشي.
قصي قام: اثبتي مكانك.
سيلا باستغراب: ليه في ايه.
قصي داس علي زرار نزل من السقف هدايا كتير وورد جوري وسيلا وقفت بفرحه وسعادة.
سيلا بدموع: كل دا ليا.
قصي بحب وحط ايده علي وسطها: واكتر يا قلب قصي.
سهروا اجمل ليلة مع بعض كلها حب وسعادة.
تاني يوم.
الكل قاعد بياكل وعتمان وجميلة باصوا لبعض وزينب عرفت بيفكروا في ايه.
جمال لقصي: هترجع الشركه امتي.
قصي ببرود: براحتي وبعدين انا حابب افضل مع مراتي شويه.
جمال بسخريه: لا والله خاليك جنبها علي طول.
قصي ببرود وبوقا"حه باس سيلا وهي بتاكل قدم الكل: اومال هسبها مثلا.
سيلا وشها احمر من كتر الكسوف و سرين بصت ليهم بحزن وعاصم بص بفهم.
سرين في نفسها: اكيد لسه بيحب مرات اخوه وكدب عليا.
قامت من علي الاكل بحزن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند المدير.
المدير: لازم اروح اسال الست يلي عمل معها كده طب اكيد ليها صورة معينه.
بيدور لاقي صورة لام قصي و اختها بس: نهار اسووود هي دي ام البنت الغير شر"عيةةة عشان كده اتغير مع مرات ابنه اعمل ايه دلوقتي .
عند قصي لسيلا: هروح اعمل شويه حاجات في السريع وجاي عايزة حاجه.
سيلا هزت راسها ب لا.
باس دماغها وقام وزينب عملت نفسها هتتكلم في الفون قامت وراه.
جمال ابتسم بسخريه: تعالي يا سيلا عايزك.
سيلا قامت معه.
راحو مكان ما في المخزن اوضه قديمه واتصدمت الارض كلها ازاز متكسر: ا ايه دا ياعمي.
جمال ببرود: هعرض عليكي عرض.
سيلا بعدم فهم: مش فاهمه.
جمال شاور علي الازاز يلي علي الارض: هتمشي علي الازاز دا لو قصي طلع علي علاقة ب زينب من غير اما يعرف.
سيلا بصدمه: ايههه ليه واي الطلب دا وبعدين انا واثقه في قصي وحبي له.
جمال بسخريه: هنشوف ولو انا يلي غلط انا هختفي من حياتكم.
سيلا بتحدي: قصي جوزي وحبيبي ومستحيل يعمل كده تمم.
مشيت من قدمه وهو ابتسم بسخريه.
بقلم ميرا ابوالخير.
سرين كانت قاعده في الجنينه وسمعت صوت حد بينادي عليها من برا البوابه قامت تشوف اتصدمت طلعت تجري عليه وحضنته تحت عيون كلها غضب.
سرين بتحضنه: وحشتني اوي اوي كنت فين يا حبيبي.
عاصم بغضب من وراهم: حبيبكككككككككككك قرب بكل غضب ووو......
عند زينب.
زينب بدلع وفي حضنه: خلاص تتجوزني وتطلقها هي.
سيلا كانت معدية سمعت الجملة دي بتداخل وبتلاقي زينب في حضنه وجميلة وقفه مبتسمه .
سيلا بصدمة ولسه بتقرب عليهم صرخت و فجاءة......
#يتبع....
#ال36.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
سرين بتحضنه: وحشتني اوي اوي كنت فين يا حبيبي.
عاصم بغضب من وراهم: حبيبكككككككككككك قرب بكل غضب وضر"بها بالكف: يا ر"خيصه يا زبا"لة.
الشاب بغضب شدها وراه : وانت مالك بيها دي خطيبتي وجاي اخدها.
سرين اتصدمت من يلي قاله وعاصم بغضب لكمه: دي مراتييييي يا بن 🐕 خطيبتكككككك ايههههه.
الشاب رد اللكمة ونزلوا ضر"ب في بعض والحراس جم ومسكوا الشاب و سرين من الخوف فقدت الواعي.
عاصم ببرود راح شالها: خدوا ابن 🐕 دا علي المخزن.
الشاب بغضب: ابعددووواااا عني انتااااا واخدها فيينننن.
عاصم بغضب اخد سرين وطلع اوضته وكله عصبيه وغضب اعمى.
رمها علي السرير بغضب ورش عليها مياه باهمال اتسرعت من الخضه: ايه في ايه.
عاصم بغضب وبيجز علي اسنانه: مين الحيوان يلي شوفته معاكي دااا.
سرين بخوف وبترجع ورا: د دا.. اتنهدت بخوف.. كان خطيبي و صاحب عمري بس سافر ولسه راجع.
مسكها من شعرها بغضب: بقا بتستهفقينيييييي يا زبا''لة وجايبة خطيبكككك.
سرين بغضب زقته: ملكش دعوه مش انت هتطلقنيي يبقا عايز مني ايهه انا حرة بقا.
عاصم.......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
زينب بدلع وفي حضنه: خلاص تتجوزني وتطلقها هي.
سيلا كانت معدية سمعت الجملة دي بتداخل وبتلاقي زينب في حضنه وجميلة وقفه مبتسمه .
سيلا بصدمة ولسه بتقرب عليهم صرخت و فجاءة وقعت في حضن قصي.
قصي بقلق: في ايه.
سيلا باستغراب: ا ايه دا انت هنا اومال مين يلي زينب بتكلمه دا.
قصي بضحك: هفهمك بعدين يا حبيبي انا رايح الشركه مش هتاخر.
سيلا ابتسمت بهدؤء ووجع.
قصي مشي وباس دماغها بحب ومشي من ورا سيلا.
جمال ببرود: نفذي بقا العقاب.
سيلا بقوة: هنفذه عشان بس خوفت علي جوزي.
جمال ابتسم ببرود وهي راحت ناحيه المخزن وقلعت الجزمة.
بقلم ميرا ابوالخير.
داخلت سيلا الاوضه وسط الازاز ودموعها نازلة وداست علي اول ازازة رجليها اتفت'حت والد"م نزل.
سيلا بدموع والم: دا عشان فعلا استاهل العقاب حقك عليا يا قصي.
الباب اتقفل ومفهوش اي شباك سيلا بصت بخضه: ه هو في ايه.
ابتسم بخبث: كده خلاص ومفيش اي اكسجين في الاوضه يعني مو''تك محكوم.
خرج وسيلا راحت تخبط علي الباب بخوف: افتحوووووو ايه حصلللل.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي نسي الشنطه بتاعته لف بالعربية ورجع تاني علي الفيلا.
عند جمال.
جمال بغضب: اه كر"هتهاااااا سيلا تبقا بنت خالت قصي وهي اخت البنت الغير شر*عيه يلي بسبب امها مراتي ماتت وعيالي كر"هوني يبقا اعمل ايهه لازم تدافع التمن.
المدير بخوف: ا انت عملت ايه دي حامل في حفيدك.
جمال ببرود: مش شرط تعرف.
قصي طلع الاوضه ملاقش سيلا استغراب اخد الشنطه ونزل تحت عشان يمشي.
في عكس الجهة سيلا بتنادي علي حد يفتح والنفس بيقل عندها الاوضه مقفولة باحكام ونفسها بيقل غير د"مها.
قعدت علي ركبتها بنفس مرتعش: ق قصي.
قصي خرج من الفيلا بس فجاءة انه.....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم بغضب.
عاصم ببرود: ر"خيصه وزبا"لة وياترا بقا الهانم كنت بتحبه.
سرين بغضب وتسرع: اه كنت بحبه و با"سني من شفايفي وكنت هبقا مراته عرفي كمان ارتاحت بقااااا.
عاصم بغضب كبير قرب وقلع حزمه وشمر ايده ورمي الجاكت بتاعه ووو.....
#يتبع....
#ال37.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
عاصم ببرود وغضب : ر"خيصه وزبا"لة وياترا بقا الهانم كنت بتحبه.
سرين بغضب وتسرع: اه كنت بحبه و با"سني وكنت هبقا مراته عرفي كمان ارتاحت بقااااا.
عاصم بغضب كبير قرب وقلع حزمه وشمر ايده ورمي الجاكت بتاعه سرين خافت اوي ورجعت لورا.
سرين بخوف: ه هتعمل ايه.
عاصم بعيون حمرا وغضب وكلمتها بتتكرر في ودانه: عيدي تاني قولتي ايه.
سرين بخوف و تمثيل القوة: يلي سمعته مش انت هتطلقني وتسافر يبقا.. اااااه.
عاصم ضر*بها بالحزام علي ايديها صرخت والاوضه كاتمه للصوت محدش سمع.
عاصم بغضب: بمو"تكككك فاهمة ب...
سرين بوجع ودموع: بتوجعني ياعاصم ليه ضر"بتني.
عاصم حس بخنقه انه اتسرع ودموعها حر"قت قلبه قرب وشدها لحضنه وبيتنفس بتسرع: شششش خلاص اهدي يا حبيبتي.
سرين بتعيط وشدت علي حضنه وهو باس دماغها وفجاءة زقته بعيد عنها: ابعد عني يا عاصم .
عاصم بهدؤء بص عليها وخرج وهي قعدت تعيط بحزن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
قعدت علي ركبتها بنفس مرتعش: ق قصي.
قصي خرج من الفيلا بس فجاءة انه كان لسه هيبص علي جزمة سيلا يلي قلعتها جمال قاطعه: رجعت يعني.
قصي بص له ببرود: ودا يخصك في ايه يا جمال بيه.
جمال بهدؤء: قصي كفايه معاملة لحد كده انا ابوك.
قصي بسخريه: سامحتك مرة علي يلي عملته زمان بس انك ترمي مراتي ام ابني في مستشفى الامراض العقلية انسى يا هه ولدي.
جمال بحزن: لما تعرف انا عملت كده ليه هتشكرني.
مشي جمال وقصي بص له بشك وراح ناحيه عربيته.
في اوضه المخزن الشاب فاق يلي عاصم ضربه وسيلا كانت بتخبط علي باب الاوضه استغراب: هو في حد تاني هنا.
سيلا بصوت ضعيف بتخبط ونفسها بيقل اكتر عن الاول وفي دوخه بيتيجي ليها.
الشاب بيزعق: يا جمااااعةةةةةة في حد هنااااا بيمووووو"ت فكوووونيييي.
قصي كان لسه هيركب سمع صوت الشاب استغراب راحه سايب الشنطه ومشي ناحيه المخزن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند مصطفى ورهف.
رهف كانت قاعدة في الحوش بتاع العمارة والطفال بيلعبوا بصت عليهم بحزن ودمعه نزلت منها.
ست جت جنبها: مالك يا بنتي.
رهف بحزن: كان نفسي يبقا عندي اطفال بس لسه ربنا ماذنش.
الست بهدؤء: إن شاءلله ربنا هيكرمك.
رهف بامل: يارب نفسي في ولد يكون شبه جوزي حبيبي.. ابتسمت.. في حبه و حنانه في ضحكته في كل حاجه.
الست: يارب خير متقلقيش.
مصطفى كان رجع من الشغل بس مشفش رهف وهي في الحوش فونه رن.
مصطفى: يعني ايه.
.......
مصطفى بهدؤء: حقيقه ايه يلي اقولها رهف مش عارف رد فعلها هيكون عامل ازاي دي هتتجنن علي طفل.
.....
مصطفي بحزن: واثق في حبها بس مشاعرها ك ام هتكون عاملة ازاي لما تعرف انه انا يلي مبخلفش.
صوت من وراه: قصدك ايههه.
بص وراه لاقي رهف وقفه ودموعها نازلة علي باب الشقه اتصدم وو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي داخل المخزن لاقي شاب مربوط: في ايه وانت مين.
الشاب بيشاور علي اوضه المخزن: مفيش اي وقت في صوت بنت هناك الحقها.
قصي استغراب بس حس بخوف وجري ناحيه الاوضه وبيحاول يفتحها مش بتتفتح: س سيلا انتي يلي هنااا ردي عليا.
سيلا بتفتح عينها بتعب وبصوت واطي اووي: قصي.
قصي حس بيها وخوفه زاد عمال يحاول يكسر الباب مش عارف: سيلاا انتي كويسة ردي ابوس ايدك.
سيلا بتحاول تقوم وتعلي صوتها: قصيي مش قادره اتنفس.
قصي بخوف بيضر"ب الباب بكتفه مش بيتفتح ودراعه بيتا"ذي بس مش بيهمه: هخرجك يا حبيبتي متقلقيش.
في نفس اللحظة داخل عاصم عشان يشوف الشاب جري علي اخوه: اكسر معايا الباب سيلا جوواا.
عاصم رجع لورا وكسروا الباب سوا قصي داخل جري عليها ودراعه متا"ذي وهي فاقدة الواعي.
عاصم لاخوه: شالها يا قصي عشان تاخد هوا.
قصي شالها وكانت هتقع منه دراعها مش عارف عاصم اخدها منه بسرعه: سيبها وتعالى نشوف دكتور بسرعه.
هز راسه بخوف وراح معه وداخلو الفيلا في نزلة سرين يلي قلبها وجعها لما شافت عاصم شايل سيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
في السجن.
الظابط: خدوها علي المستشفى وخدوا حراسه معاكم.
العسكري بخوف: دي محاولة انتحا"ر يا باشا.
الظابط: عارف سوزي لازم تعيش.
العسكري هز راسه ونقلوها المستشفى.
بعد شويه.
الممرضه: للاسف فقدتي الجنين عشان الد"م يلي خسرتيه.
سوزي بتعب: ليه لحقتيني انا عايزة اموت.
الممرضه: ولما تمو"تي هتقبلي ربنا ازاي علي اساس ايه.
سوزي بندم وحزن: انا عملت كتير اوي وحش في حياتي.
الممرضه: باب التوابه مفتوح وربنا غفور رحيم المهم تتوبي بجد عن اذنك.
سوزي بدموع: يارررب.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي بيفوق سيلا بخوف ومش مهتم بدراعه وجمال غضب انه لاحقها الدكتوره جت وعالجت رجليهل مكان الازاز وقصي رفض يتعالج ايلا لما تفوق سيلا.
سرين بصت علي عاصم وخوفه علي سيلا دمعه نزلت منها ومسحتها بسرعه عاصم عامل نفسه مركز مع سيلا بس كان مع سرين بدون م تحس.
سيلا بتعب: اا انا فين.
قصي بخوف: حاسه بايه .
سيلا بهدؤء: متخفش انا بخير يا حبيبي.
قصي: كنتي بتعملي ايه في الاوضه ايه يلي بعتك هناك.
سيلا بتوتر قاطعها جمال: كانت بتنادي عليا عارفه اني بروح هناك عشان تسالني عليك.
قصي بشك: تمم.
خرجوا كلهم وسابوا سيلا وقصي لوحدهم سيلا بخضه: د دراعك.
قصي بهدؤء: متخفيش المهم خدي الدواء دا عشان البيبي.
ابتسمت بحزن وهو قام اخد دوش وعالج دراعه وخرج لاقها سرحانه بص بغموض وراح قعد جنبها.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي بهدؤء: سيلا مخبيه ايه عني.
سيلا بحزن: ولا حاجه يا حبيبي.
قصي شدها وقعدها علي رجله بهدء وبص في عينيها: تمم بس اعرفي اني مش هسمح لاي حاجه تا"ذيكي.
سيلا حضنته وهو باس دماغها بحب وحط ايده علي بطنها: نفسي في بنوته شبهك كده مش ولد يشاركني فيكي.
ضحكت غصب وهو ابتسم: هنزل ابعتلك عصير واكل واعمل حاجه.
سيلا بحب: ماشي.
باسها بخفه وخرج.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال بغضب: ايهه رجع قصي تاني.
المدير بزعيق: كنت هتمو"ت مرات ابنك وحفيدك ليه كل دا وعشان ايه.
جمال بعصبيه مسكه من قميصه: عشان تستاهل زمان امها اغر"تني ولما جت صفاء ام قصي لاقتنا مع بعض ماتت بسببها وساعتها اختفت وطلعت حامل مني في بنت غير شر"عية.
المدير: ماهو غلطك انت كمان محدش قالك خو"ن مراتك ام عيالك.
جمال بندم: هي السبب ولما عرفت انها حامل اختفت خالص وسمعت انها اتجوزت وخلفت بنت تاني تبقا سيلا عرفت ليه بقا التلاته هيكر"هوا بعض.
المدير بعدم فهم: ليه.
جمال بغضب: ام سيلا السبب في مو"ت ام قصي وعاصم فهمت.
المدير نزل ايده: مش هساعدك سيلا ملهاش اي ذنب.
جمال بتهد"يد: هنشوف.
اتعصب اكتر وتوعد انه لازم يعمل حاجه.
اتصل علي حد وابتسم بخبث.
بقلم ميرا ابوالخير.
عاصم كان سرحان لاقي قصي داخل ومعه الشاب.
عاصم بغضب: جايبه هنا ليهههه.
قصي بهدؤء: هو السبب انه لاحقنا سيلا.
الشاب بهدؤء وبتحدي لعاصم: انا جاي وعايز اخد خطيبتي من هنا.
عاصم بغضب قصي وقف قدمه: استنا.. بص للشاب.. خطيبتك علي ذمة راجل.
عاصم بعصبيه: عايززز مراتي في ايه يا بن ****.
الشاب بتحدي: مراتك بتحبني وهتيجي معايا.
عاصم بغضب: مستحيل سريننن مراتيي اناااا وعمرها م هتحب را''جل غير جوزهاااا.
: بس انا عايزة اتطلق وارجع مع خطيبي وحبيبي عادل يا عاصم.
بصوا ناحيه الصوت وعاصم اتعصب علي اخره وووو......
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال وقف بيتفرج وبص علي اوضه سيلا وابتسم.
المدير بشك: انت عملت ايه عشان الفرحة دي.
جمال بخبث مردش لاقي جمال ماسك علبه ما اخدها منه واتصدم صدمة عمره.
المدير بصدمة: ازااي ليههه انت حطيت لمرات ابنك حبوب اجها"ضض.
#يتبع..
#ال38.#عمياء_قلبي.#بقلم_ميرا_ابوالخير.
الشاب بتحدي: مراتك بتحبني وهتيجي معايا ياريت بقا تطلقها .
عاصم بغضب ولكمه بقوة : مستحيل سريننن مراتيي اناااا وعمرها م هتحب را''جل غير جوزهاااا.
: بس انا عايزة اتطلق وارجع مع خطيبي وحبيبي عادل يا عاصم.
بصوا ناحيه الصوت وعاصم اتعصب علي اخره وراح مسكها من ايديها بغضب: غوري علي اوضتك.
سرين بتحدي: لا يعني لا انا مش عايزك انت مالك بيا.
عاصم بغضب لسه هيضر"به قصي مسك ايده: ومن امتي بنمد ايدينا علي حر"يم يا عاصم.
عاصم بغضب: ميخصكش دي مراتي مش سامع بتقول ايههههه.
قصي بهدؤء: اظن انه مش هتعيش معاك غصب عنها وهي ليها كل الحق تختار تبقا مع مين.
عادل: بالظبط وهو اتجوزها عشان يحميها من ابوها لما كنت مسافر ودلوقتي رجعت يبقا تختار يانا يانت.
عاصم بص لسرين يلي وقفه خايفه وسابهم ومشي علي برا.
قصي بتنهيدة: عاصم راجل كويس يا سرين بس في غضبه ميعرفش حد و مفيش حد يقبل علي نفسه انه مراته تحب غيره او حتي تختار غيره.
مشي وسابهم وسرين دمعه نزلت منها مسحها عادل.
سرين بدموع: هو اصلا مش بيحبني يا عادل بيحب سيلا انت مشوفتش لهفته عليها عاملة ازاي.
عادل بحنان: عارف وحاسس بيكي وجيت اخدك ونسافر بس لو جوزك شم خبر انه انا مش خطيبك وكل دا خطه وخلاص هينفخني.
ضحكت بحزن: لا متقلقش وبجد شكرا علي يلي عملته.
عادل بحب: سرين انا عملت كده عشان بحبك بجد ورجعت عشانك ف تتطلقي ونتجوز وصدقيني هحافظ عليكي.
سرين بصدمة: ايههه بتحبني.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال بخبث مردش لاقي جمال ماسك علبه ما اخدها منه واتصدم صدمة عمره.
المدير بصدمة: ازااي ليههه انت حطيت لمرات ابنك حبوب اجها"ضض.
جمال ببرود: اه.
المدير بخوف بص علي اوضه سيلا برعب ولسه هيروح يمنعها تشرب العصير جمال مسكه: اياك تفكر في كده اياك خاليها.
المدير خاف من جمال وازاي يعمل كده في طفل برائ وانسانه ملهاش ذنب في اي حاجه.
عند سيلا.
كانت بتجيب هدوم عشان تاخد شاور وبتعرج ابتسمت: قصي اكيد يلي جاب العصير دا امممم هو عارف اني بحبه هشربه عشانه.
بدءت تشرب العصير وكان طعمه غريب شربت بوقين وسابت الكوبيا في داخلة قصي.
قصي بحب: روحي عامله ايه.
سيلا بدلع: روحك زعلانه عشان انت خرجت بسرعه.
قصي حاوط وسطها بحب وبيشم عبيرها: كانت بعمل حاجه في السريع يا حبيبي.
سيلا بصت له بعشق: قصي هو لو حصلي حاجه م...
حط ايده علي شفايفها: بزعل لو كملتي عمرك شوفتي حد عاش من غير قلب بيدق او نفس يلي بيتنفسه يا سيلا.
سيلا هزت راسها ب لا.
قصي باس دماغها: وبعدين بعد كل دا ويلي حصلنا تقولي كده للدرجه دي مش عايزة تبقي معايا.
سيلا بحب: اسفه يا حبيبي حقك عليا.
قصي بحب: تعالي.. شالها وخرج من الاوضه راح اوضه جنبهم.
قصي بابتسامة: افتحي الباب.
نزلها وبتفتح الباب اتصدمت: د دي اوضه ابننا انت لحقت تجهز كل دا امتي.
قصي بابتسامة: من اول م عرفت انك حامل.
داخلت لاقت سرير اطفال و الاوضه كلها رسومات والعاب وشكلها فوق الخيال: دي جميله اووي.
قصي حاوط وسطها وحط ايده علي بطنها: مفيش اجمل منك.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين.
عادل بضحك: ك اخت يعني 😂.
سرين ابتسمت بهدؤء: بحبه اوي يا عادل.
عادل بهدؤء: بصي انا راجل ومن حكمتي هو كمان شكله بيحبك.
سرين بامل: ياريت والله.
بقلم ميرا ابوالخير
عند جمال كان قاعد مستني الخبر اتصل عليه المدير: في ايه.
المدير: عرفت مين هي بنتك وفين كمان.
جمال بلهفه: فين هي مين انطققق.
المدير: للاسف تبقا ******.
جمال وقع منه الفون بصدمه وجري بسرعه علي باب المكتب وكله رعب عشان يلحقها ووو...
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
كان سرحان: ليه ممكن تسيبني وتمشي معه لا مش كل اما اتعلق بحد يحصل كده لا مش هتسبني.
قام وهو جواه زعل وكسره وغضب لما يفتكر يلي عمله.
فلااااااش بااااااكككككككك.
عاصم كان خارج من الحمام لاقها قاعدة بتحط مرهم علي ضر"بته بالحزام زعل اوي من نفسه وراح عشان يحط لها بعدت بخضه وخوف.
عاصم بحمحمه: احم هساعدك.
سرين بوجع وغضب: مش عايزة شكرا.
عاصم بهدؤء اخد منها المرهم بسرعه وقعدها: من غير حركه عشان متزعليش.
سكتت بخوف وهو حط لها المرهم وبتتالم بص علي المها بحزن وسرح في ملامحها اد ايه هاديه.
خلص و
سرين قامت خرجت وهو ابتسم وخرج بعدها.
بااااااكككككككك.
عند مصطفى ورهف.
مصطفي بحزن: واثق في حبها بس مشاعرها ك ام هتكون عاملة ازاي لما تعرف انه انا يلي مبخلفش.
صوت من وراه: قصدك ايههه.
بص وراه لاقي رهف وقفه ودموعها نازلة علي باب الشقه اتصدم: رهف انا.
رهف راحت عليه وخدته في حضنها: ليه خبيت عني.
مصطفى بذهول ف كان متوقع حاجه تانيه: خوفت تسبيني.
رهف بحب: انا بحبك ويلي بيحب حد بيفضل معه للاخر.
مصطفى ضمها لحضنه: حقك عليا مش هخبي عنك اي حاجه تاني.
رهف ابتسمت ومسحت دموعها: يلا نعمل كيكه فانيليا.
مصطفي بحب: تؤمري يا روحي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
سيلا لاقته زعلان او بيمثل: اي دا مالك.
قصي بتمثيل: كلامك معجبنيش.
سيلا بحزن طفولي وحب : اسفه طيب.
قصي بحب متبادل: لا صالحيني.
سيلا بزعل طفولي: ازاي بقا.
قصي ربع ايده وميل بخده عليها فهمت وضحك قربت باست خده وشدها لحضنه.
سيلا حست بمغظ بس تجاهلت الاحساس دا: هروح اخد دوش.
قصي بوقا"حه: هساعدك.
سيلا بضحك: ايه دا بص البغبغاء.
بص قصي وسيلا جريت علي الحمام وقفلت الباب قصي ضحك عليها: ماشي يا ستي مقبولة منك.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه.
سيلا كانت تحت الدوش وحست بوجع شديد اوي في بطنها: اااه.. م مش قادره.
قي كان بيشتغل علي اللاب توب ومركز.
سيلا بوجع لابست البورنس وحست بحاجه غريبه صوتت: قصييييييي.
قصي اتفزع وجري بسرعه علي الحمام وداخل لاقي سيلا علي الارض وفي د"م كتير علي البورنس والارض اختلطت بالد*م وقف بصدمه وجري عليها لاقها وشها شا"حب ووو....
بقلم ميرا ابوالخير.
عاصم داخل الفيلا وقرر يحاول يصالح سرين لاقي عادل واخدها في حضنه وبيبوس دماغها راح وشدها بغضب: بقااااا دا يلي انتي عايزاه.
سرين بخضه: ع عايز ايه هفهمك دا...
عاصم مقاطعا: انتي ار"خص واز"بل من انك تكوني مراتي انتي طالق يا سرين.
سرين بصدمه اغمي عليها ووو... .
#يتبع.
#ال39.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
عاصم لاقي سرين في حضن عادل وبيبوس دمغها راح وشدها بغضب: بقااااا دا يلي انتي عايزاه.
سرين بخضه: ع عايز ايه هفهمك دا...
عاصم مقاطعا: انتي ار"خص واز"بل من انك تكوني مراتي انتي طالق يا سرين.
سرين بصدمه ورعش: ب بتطلقني.
سرين اغمي عليها بين ايده وكانت هتقع مسكها بين ايده وبص بحزن سندها علي الكنبه وعادل جاب مياه وبيحاول يفوقها.
عاصم بصلها بحزن واخد جاكته وخرج من الفيلا نهائي.
عادل بيحاول يفوق سرين بخوف وقلق: سرين فوقي بالله عليكي.
سرين لارد.
عادل رش المياة بهدؤء علي وشها بايده بتفوق بتعب و دموعها في عينها: عاصم.
عادل بحزن: هيرجع صدقيني هيرجع تاني.
سرين اتعدلت بحزن ودموع: انت السبب قولتلك بلاش وغلط ليه عملت كده.
فلااااااش بااااااكككككككك.
سرين بابتسامة: تفتكر بيحبني.
عادل: دا عاشقك يابنتي بس بيكابر وانا عندي خطه تخليه يعترف.
سرين بعدم فهم: خطه ايه.
عادل بص لاقي عاصم داخل شدها لحضنه اتخضت ولسه بتزقه با"سها من دماغها وايد شدتها كلها غضب.
باااااااااااااكككككككك
عادل باسف: كان قصدي اساعدك بس مش اكتر.
سرين بغضب: بطلاقي مش كده برا اطلع برا.
خرج عادل بحزن وسرين قعدت وحطت ايديها علي وشها بحزن ودموعها نازلة: بحبك اوي يا عاصم ارجع.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
لاقي سيلا علي الارض وفي د"م كتير علي البورنس والارض اختلطت بالد*م وقف بصدمه وجري عليها لاقها وشها شا"حب جري عليها بخضه: سيلاااا ردي عليااا سيلاا نهار اسود ايه الد"م دا كله.
قصي شالها ولابسها اي حاجه بسرعه ونزل جري علي المستشفى.
حطها علي السرير المتحرك خدوها منه و هو دموعه نازلة بخوف عليها وعلي ابنه.
قصي بيترعش من الخوف قعدت علي الكرسي: يارب يارب مليش غيرك يارب يارب احمي مراتي وابني يارب.
مرت ساعه ولسه مفيش اي اخبار عنها ولا دكتور خرج زاد قلقه اكتر علي معشوقته.
بيخرج الدكتور قصي بيروح عليه بسرعه: ح حصل ايه هي بخير صح.
الدكتور....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
كان في شقه و"حشه فيها بنات لـ. ـيل و خمر كان قاعد جواه بركان غضب وصورة سرين وهي في حضن عادل مش رايحه من باله.
بنت بدلع: مالك يا بيه سرحان في ايه.
عاصم ببرود: وانتي مال امك قومي ار"قصي.
قامت بخوف وهو مش مركز كل يلي مركز فيه سرين وبس وازاي تعمل كده.
عاصم في نفسه: بنت ال*** بقا تحضنه وتحبه وانا يلي عملت عشانها كتير وحماتها دا الرد.
قلبه: وانت تصدق انها تعمل كده.
عقله: مانت شوفتهغ وهو بيبو"سها وهي كان عادي.
قلبه: مش ديما بنشوف الحقيقه اكيد في حاجه تاني.
عقله: لا والله ماهي يلي طلبت الطلاق وقالت بتحبه.
قلبه: مانت يلي قولت هتطلقها الاول وجوزاكم عادي.
عاصم بغضب وحط ايده علي ودنه: بسسسس بسسسس اخرسوووا.
البنت باستغراب: دا شكله مجنون وبيكلم نفسه.
عاصم بص لها بحده وشدها من شعرها: فكرة بردو زي م عملت هعمل اكتر تعالي يابنت ***.
داخلو الاوضه وعاصم ابتسم بخبث.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
بيجري بسرعه بكل لهفه عشان يشوف بنته بيركب العربية وبيسوق وبيوصل بيت سيلا بينزل وكله لهفه.
جمال طلع البيت ونعيمه فتحت: جمال بيه.
جمال زقها وداخل بشوق لاقي طه قاعد مع خطيبته.
جمال قرب من سالي ببطء: ا انت سالي.
سالي بعدم فهم: ايوا حضرتك مين.
جمال بيلمس وشها: انا ابوكي يا بنتي انا جمال المغربي.
سالي بصدمة: نعمم ابو مين اي الجنان دا.
طه وقف مش فاهم ونعيمه يلي فاهمه وعارفه من البدايه: معه حق يا سالي.
سالي بصدمة: حق ايههه انتو بتقولوا ايهههه.
جمال قص كل م حدث وسالي بتسمع بصدمة ودموعها نزلت بصدمة : ب بنت غير شرعيه ا انا بنت غير شرعيه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
الدكتور بهدؤء: الحمدلله هي والبيبي بخير حضرتك جبتها في الوقت المناسب غير انه الجرعه يلي اخدتها قليله اتسببت نز"يف وقدرنا نوقفه.
قصي بارتياح: طب ممكن اشوفها.
الدكتور: اتفضل في اوضه****.
داخل قصي بلهفه وجري عليها كانت نايمه بتعب: سيلا روحي وقلبي و كل حياتي.
سيلا بتفوق بتعب: قصي.
قصي خدها في حضنه ودموعه نازلة: جنبك يا روحي جنبك ومعاكي.
سيلا بخوف وحطت ايديها علي بطنها: ا ابننا يا قصي.
قصي بحب: بخير يا حبيبي.
سيلا نامت بتعب وهو بدء يقرا علي دماغها قراءن بحب.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم كان شايل بنته ووصل له رسالة من فون مجهول ( السبب ورا يلي بيحصل ل مرات قصي هو جمال خدوا بالكم مش هسيب سيلا في حالها.. فاعل خير).
نهال بصت لاقت حازم مصدوم: مالك ياحبيبي.
حازم ادها بنته: امسكيها لازم اشوف قصي في حاجه غلط.
نهال بخوف: طيب ربنا معاك.
جهز ونزل واتصل علي قصي عرف انه في المستشفى راح عنده عشان لازم يعرفه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين.
كانت بتلم هدومها بحزن وعياط: عارفه انك زعلان مني بس اديني فرصه افهمك يا عاصم انا والله بحبك اوي.
فونها جاله رسالة ( جوزك في شقه **** مع واحدة لو مش مصدقه روحي شوفيه).
بلعت ريقها بخوف: لا لا مستحيل يخوني مش هروح خالص.
بتحط هدومها في الشنطه فضولها اك"لها نزلت وطلبت تاكسي علي العنوان.
عند المدير بتاع قصي.
المدير: كده هيلحق مراته و لو قصي عرف هيحميها اكيد.
ابتسم بهدؤء.
وصل حازم عند قصي وخرج يقابله برا الاوضه وحكي له كل حاجه اتصدم.
قصي بصدمة: انت بتقووول ايههه ابويا عايز يمو''ت مراتي وابنيي.
حازم: وحط لها حبوب اجها"ض كمان.
قصي جري علي الاوضه ووراه حازم ملاقش سيلا لاقي في د"م علي السرير وهدومها وو....
عند سرين طلعت وخبطت بنت فتحت. زقتها وداخلت سمعت صوت ضحك وصوت عاصم داخلت لاقت عاصم عاري الصدر والبنت جنبه في حضنه: ع عاصم.
عاصم بص ببرود وفيه غضب: عايزة ايه وجبتي هنا ليه.
سرين بغضب: امشي اطلعي برااااا.
البنت خرجت بدلع وعاصم هادي ومبتسم عادي.
سرين قربت منه وضر"بته بالكف: ليهههه عملت كددده انا حبيتكككككككك ليههه.
عاصم ابتسم وشدها لحضنه كتم كلامها بقبـ. ـله من شفا"يفها وو.....
#يتبع..
#ال40.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
سرين قربت منه وضر"بته بالكف: ليهههه عملت كددده انا حبيتكككككككك ليههه.
عاصم ابتسم وشدها لحضنه كتم كلامها بقبـ. ـله من شفا"يفها بخبث: بم انك هنا في شقه ضعا"رة ف اي رايك تعملي زي البنت يلي خرجتيها وهدفعلك بردو ولاحبيب القلب هيزعل.
سرين بصدمه: ا انت بتقول ايه عاصم انا مراتك.
عاصم ببرود: كنتي مراتي انا طلقتك يا حلوة ولا نسيتي.
سرين بدموع: فاكرة عن اذنك.
لسه هتخرج مسك ايديها بغضب: ليهه عايز اعرف ليهه.
سرين بغضب شدت ايديها: ميخصكش كمل خيا"نتك.
عاصم شدها اتخبطت في حضنه: زي مانتي عملتي يا سرين.
سرين بصراخ وجع: بسسس بقااااا بسسسس دا يبقا مجرد صاحب لي واخويا كمااااان وكل دا عشان اعرف انك بتحبني ولا لا عشان حبيتك افهممم انا بحبك ومحبتش غيرك كانت كلها لعبة في لعببببب.
عاصم بصدمة: قولتي ايه.
سرين بدموع: قولت اني بحبك ومحبتش غيرك بس انت طلقتني وخونت...
عاصم حط ايده علي بوقها: محصلش انا جيبتك هنا عشان احسسك نفس الوجع انا معملتش اي حاجه وانا يلي بعتلك الرسالة.
سرين بصدمة: ليه بتحسسني نفس الوجع وانا اصلا مخصكش.
عاصم بحب: مش يمكن حبيتك.
سرين بذهول: هاه.
عاصم بحب راح ولابس الجاكت ومسك ايديها وهي لسه مكانها مذهولة: تعالي معايا.
سرين: علي فين.
عاصم غمز لها: خاليكي في حالك بقا 😉.
خرج من الاوضة لاقى صدمة قدمه وسرين شهقت.....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي جري علي الاوضه ووراه حازم ملاقش سيلا لاقي في د"م علي السرير وهدومها بخوف: سيلاااااااااااااااااا.
صوته هز المستشفى وخرج وكله غضب: لو جمال بيه يلي عملها انا مش هرحمهههه ايلا مراتي وام ابني.
حازم بتوتر: طب اهدا عشان نفكر.
قصي ركب عربيته: اعرف لي جمال بيه فين يا حيو"ان.
الشخص بخوف: اؤمرك.
حازم ركب معه وقصي جاله مسدج مكان ابوه فين راح علي بيت سيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند بيت سيلا.
سالي بصدمة: حق ايههه انتو بتقولوا ايهههه.
جمال قص كل م حدث وسالي بتسمع بصدمة ودموعها نزلت بصدمة : ب بنت غير شرعيه ا انا بنت غير شرعيه.
جمال بحنان: حقك عليا.
سالي بجنان وانهيار: حقققق ايههههههه انت عارف انا عشيت ايه في الملجا واستحملت جاي دلوقتي تقولي اني غير شرعيةةةةةة حرررام بجد.
طه خدها في حضنه: اهدي كله هيتحل.
سالي بوجع ودموع: ليههه يا طه ليهههه ابعد عني انا مش استحقك انا بنت حر"ام يا طه ابعد عني.
طه بخوف علي حالها: ميهمنيش في الدنيا كلها غيرك.
سالي بترجع لورا واتخبطت في التربيزة مسكها وقومها.
سالي: انت.
قصي سندها وبص علي ابوه بغضب: مراتي فيننن.
جمال بعدم فهم: قصدك ايه ماهي كانت معاك.
قصي راح عليها وكان كله غضب: يلي مناعني عنك انك ابويااااااا مراتي ودتها مستشفى المجانين وسكتتتتت خالتها تتعرض للخطر وسكتتتت تحط لها حبو"ب وتحاول تموت ابنيييييي ودلوقتي تخطفها ليههههه ذنبهاااا ايههه علي غلط بتاعك انت هي مالهاااااا انت يلي غلطت مش هييي.
جمال بغضب: امها السبب...
قصي بغضب: عااااررررررف كل حاجه وعارف من البدايه انه سالي اختييي لكن مراتي خط احمررر لاخر مرة فين سيلااا.
جمال والكل بصدمة: عارف.
قصي ببرود: مانا مش غبي عشان ابقا نايم انا قصي المغربي فاهم يا ههه ولدي.
جمال بحزن: غضبي عماني.
قصي كور ايده و حازم راح وقف جنبه: مراتي فين.
حازم: قصي اهدا.
جمال بصدق: معرفش وحياتكم عندي معرفش.
قصي بغضب: انا هعرف مراتي فين لو حصل لها خدش مش هرحم حد حتي انت.
طه بصدمة: اختي اتخطفت.
نعيمه بدموع: بنتي رجعولي بنتي.
قصي بص علي سالي يلي وشها ساكت وخرج بكل غضب في نفسه: وحياتك عندي مش هخالي اي سوا يمسك يا سيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
لاقي بوليس الادب خرج بكل شموخ والظابط وقف قدمه: ع فين يا حلو انت هتيجي معانا.
عاصم ببرود: خلصت ابعد عن وشي.
سرين مسكت في عاصم بخوف.
االظابط بغضب: انت بتستعبط ياااض خدوه علي البوكس.
عاصم ببرود مستفز: الواد دا يلي هيرجعك بلدك شحات انا عاصم المغربي فااااهم.
الظابط بخوف: باشااا والله معرفش انه انت دا...
عاصم ببرود: حسابي معاك بعدين.
الظابط بحمحمه خوف: ياباشا دا بيت مشبو"ه وانا معرفش وانت كنت هنا.
عاصم ببرود: وانت مال ا"مك بيا.
الظابط برعب: اسف يا باشا.
عاصم خرج وماسك ايديها وسرين ضحكت علي هيبته.
في عربيته: لا عجبتني والله دا اترعب.
عاصم بغمز: انتي فاكراني قليل يعني.
سرين: تؤ تؤ.
عاصم لسه هيشدها لحضنه ويسوق جمال كلمه وحكى له ع يلي حصل قفل معه.
عاصم: لازم اعمل حاجه.
سرين بعدم فهم: في ايه.
عاصم ساق بسرعه: سيلا اتخطفت في المستشفى
سرين بخوف: يا لهوووي.
عاصم ساق بسرعه عشان يتصرف مع اخوه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
كانت مربوطه في كرسي و بتفتح عينها بصدمة: امممممم.
المجهول: نورتي يا سيلو.
سيلا بصدمه: ا انت.
المجهول بخبث: ايوا انا مستغربة ليه يا قطه.
سيلا ببرود: عادي ولا يهمني قصي زمانه جاي.
المجهول بغضب: بتحلمي.
سيلا بثقه: هتشوف دلوقتي حبيبي قصي جاي وهينفخك.
المجهول بسخريه: طب انت تعرفي انه دقيقه وهنواصل المطار ونخرج برا البلد.
سيلا بسخريه: اعمل ما بدلك قصي جاي.
المجهول شاور علي بطنها: بصي كده علي ابنك.
بصت شهقت من الصدمة: د دا جهاز تفجـ. ـير.
المجهول بخبث: واي حركه ابنك وانتي هتبقوا بح.
سيلا بقوة: مش هتحرك بس حبيبي جاي.
مسكها من شعرها: قووومي.
سيلا بالم: ايدك يا حيو"ان.
المجهول بخبث: يلا معايا والحركه ابنك وحيا"تك التمن.
بقلم ميرا ابوالخير.
وصل عاصم الفيلا.
عاصم: انزلي بسرعه لازم اعرف قصي فين ونتصرف.
سرين نزلت بخوف: خد بالك من نفسك.
عاصم بابتسامة: متقلقيش وع فكرة انا هردك لما ارجع .
ساق قبل اما تتكلم والابتسامه علي وشها.
سرين بفرح: اخيرااااا.
بتداخل الفيلا ايد بتشدها وبترميها ع الارض: ب بابا.
ابوه ( ايمن): ايوا انا.
سرين بعدم فهم: انت داخلت ازاي هنا وبتعمل ايه.
ايمن بخبث: ابوكي ازاي ميداخلونيش وعموما مفيش حد في الفيلا غيري انا وانتي والحارس لما داخلني ضر"بته ع دماغه للاسف.
سرين بعدم فهم وصدمة: ا انت بتقول ايه وليه عملت كده.
ايمن بخبث: هتعرفي دلوقتي.
داخل واحد كبير نفسه يلي عاصم لاحقها منه في الاول.
ايمن: تقدر تكتب عليها جوزها طلقها.
سرين بصدمه وقايمه تجري مسكها من شعرها: تؤ تؤ مش بالسهولة دي.
سرين بخوف: انا مش هتجوزز انا بحب عاصم.
الراجل الكبير بخبث: هكتب عليكي دلوقتي واخدك بعيد اقضي معاكي اجمل شهر وارميكي زي الكلا"ب.
سرين بصدمة: ايهههههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف ومصطفي.
مصطفى داخل لاقها بتحضر الاكل: انا هطلقك يا رهف.
رهف وقع الصحن من ايديها وهو سخن ع رجليها صوتت: اااه.
مصطفى بخوف جري عليها: حاسبييي.
جاب مياه ودلقها علي رجليها بخوف وهي مصدومه: يعني ايه هتطلقني.
مصطفى بحزن بص في عينها بهدؤء: عشان مقدرش اشوفك وانتي كده ف انتي طا...
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه وصل المجهول وسيلا المطار ومعه رجالته.
سيلا مش هامها اي حاجه عشان واثقه في حبيبها انه هيجي.
المجهول بسخريه: مستنياه صح بس هو مش جاي تعرفي ليه.
سيلا بعدم فهم: ليه.
المجهول بخبث ابتسم وسكت.
المضيفه: النداء الاخير لرحلة فرنسا ارجو الذهب للطائرة.
مسك ايديها بخبث: يلا.
سيلا بغضب: ابعد انا مش هتحرك من هنااا.
المجهول ببرود: هتتحركي يا حلوة واعملي حسابك هننزل يلي في بطنك عشان اعرف ا'بيعك للر"جالة.
سيلا اتصدمت وهو شدها
صوت من وراه: واخد مراتي علي فين بروح ا"مك.
#يتبع...
#ال41.#عمياء_قلبي.#بقلم_ميرا_ابوالخير
مصطفى: هطلقك دلوقتي.
رهف بصدمه: انت بتقول ايه يا مصطفى.
مصطفى بحزن: انتي طا....
عند سرين.
الراجل الكبير بخبث: هكتب عليكي دلوقتي واخدك بعيد اقضي معاكي اجمل شهر وارميكي زي الكلا"ب.
سرين بصدمة: ايهههههه انت بتخررف بتقول ايهه.
ايمن بخبث: طب ما تخدها من غير جواز.
سرين بغضب: انا متجوزززة وعاصم مش هيرحمكم.
ايمن بضحك: هههه غبية دا طلقك يا حلوة.
الراجل قام ومسك سرين من ايمن يلي باصه بخوف: تعالي يابت بلا كتب كتاب او غيرو هتتحسبي عليا جوازة.
سرين بغضب ضربته بالكف: ايدك القذ"رة دي عني.
الراجل بغضب شدها بقوة من شعرها وضربها بالكف مناخيرها نز'فت.
الراجل بغضب: فلوسك هتوصلك يا ايمن البت دي هاخدها يومين وارميها في اي مز"بلةة.
سرين رجعت لورا بخوف: لو قربت مني هقت'لك فااهم.
قرب لاقت سكيـ. ـنه في طبق الفاكهة اخدتها وضر"بته في رجله وقامت خرجت جري علي برا.
الراجل وقع بالم: هاتهااااا مستني ايهههه.
طلعوا يجروا وراها وهي بتجري بخوف عربية جايه في نفس الاتجاه....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
المجهول ببرود: هتتحركي يا حلوة واعملي حسابك هننزل يلي في بطنك عشان اعرف ا'بيعك للر"جالة.
سيلا اتصدمت وهو شدها
صوت من وراه: واخد مراتي علي فين بروح ا"مك.
بصت سيلا بفخر علي قصي يلي وقف وعينه ك الد"م: هو انتتتتتتت.
سيلا جريت حضنته: كنت خايفه متجيش.
قصي حضنها: مقدرش يا حبيبي.
الظابط يلي كان مع سوزي: بس مش هتلاحقها مراتك علي بطنها متفجـ. ـرات يعني بدوسه بوووم.
قصي ببرود بص علي بطن سيلا وشد الحزام ورمها في وشه: حلال عليك.
الظابط بغضب لسه هيقرب عليه ضربه بالبوكس وقعه ع الارض.
الناس كانت بتتفرج عليهم والبوليس جاه واخده.
سيلا بحب: وحشتيني اوى اوى اوى.
قصي شالها: وانتي اكتر يا حبيبي.
اخدها وراحو ناحية الفيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف ومصطفي.
رهف مصدومه: يعني ايه هتطلقني.
مصطفى بحزن بص في عينها بهدؤء: عشان مقدرش اشوفك وانتي كده ف انتي طا..
حطت ايديها بسرعه: لا ابوس ايدك متقولهاش.
مصطفى بحزن: انا عندي اطلقك وتتجوزي وتخلفي احسن.
رهف بحب حضنته وباست دماغه: في حل وعلاج وانا معاك للاخر وخلاص مش عايزة غيرك وبس بحبك.
مصطفى حضنها بدموع وخوف.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال بغضب: يعني ايه خلاص طلقها.
طه ببرود: مش هطلق حد انا كتبت عليها وخلصنا.
جمال بعصبيه: وهي بنتي وانا مش موووافق انك تتجوزها هو غصببب.
طه ببرود: خلصت مش هطلق حد.
جمال بتحدي: يبقا نسالها لو موافقه عليك تمم مش موافقه هتطلقها.
طه ابتسم بثقه: وريني.
داخلوا عشان يسالوا سالي لاقي ازاز ع الارض وسالي مرميه وسا"يحه في د*مها.
طه جري عليها بسرعه وخوف وو......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين بتجري والعربية جايه ايد شدتها: تعاليييي.
سرين بخوف: لااااا ابعد عنييي.
ايمن بغضب ضربها فقدت الواعي ومحدش موجود.
بعد شويه بتفوق بتلاقي نفسها في مكان ما والراجل قاعد بغضب: قومي يا زبا"لة.
سرين بصدمة: ا انا فين.
الراجل بخبث: في بيتي يلا يا حلوة اق"لعي.
سرين بخوف: انت بتخرف تاني.
الراجل قام وقعد جنبها وهي خافت شدها له وقال بخبث: انتي مزة والنهاردة بتاعتي انا وبس وهرميكي بعدين.
سرين هتصرخ قرب منها وو......
بقلم ميرا ابوالخير.
في عربيه قصي وسيلا.
سيلا بدوخه: قصي وقف العربية ممكن.
قصي بقلق: مالك يا حبيبي.
سيلا بتعب: دايخه اوي مش قادره وقف العربيه.
قصي بيحاول يوقف العربية مفيش فرامل: مفيش فرامل.
سيلا بصدمة: ايهههه.
قصي العربية كانت سرعتها زيادة: نطي يا سيلااااا.
سيلا بخوف: لا مش هنط مش هسيبك.
قصي لسه هيخلها تنط كان في تريلا جايه عليهم وهو مش عارف يوقف العربيه وفجاءة. اااااااااااه....
#يتبع.
#عمياء_قلبي.. #الملخص_للنهايه. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
: لا دا استعباط انا اتجوز مرات اخويا دا انا مش بطيقها.
ابوه بغضب: هتتجوزها يا قصي .
قصي ببرود: اتجوز واحدة انا اكبر منها وكمان عمياء ههههه بتهزر صح مش عارف انا اخويا اتجوزها ازاي دي اكيد ضحكت عليه الز"بالة دي.
ابوه ( جمال): اخرس يا قليل الادب.
قصي ببرود: مش هتجوزهاااااا.
جمال ببرود: يبقا كل حاجه هتخسرها.
قصي بصله بغضب.
وهنا كانت بدءت حكايتنا....
الكل عارفها ويلي مش عارفه موجوده هنا في صفحتي علي الجروب دا وحصري فقط.
و حابة اقولك حاجه لكل المتابعين بتوعها الملخص .
تاني حاجه احب اشكركم علي دعامكم ليا فيها الفترة يلي فاتت بجد مبسوطه جدا انكم عشتوا معاهم واتاثرتوا بكل تفاصيلها الحلوة والوحشه _سيلا بنت بسيطه للاسف ابوها وامها ماتوا في حادثه وابوها كان متجوز ع امها نعيمه وخلف منها قبل وفاته.
_حصلت حادثه يوم كتب كتاب عاصم وسيلا خالها عميت بس دي كانت بداية لحب اجمل وعوض من ربنا ليها.
_ قصي شاب يبان انه قاسي عشان فقد امه لكن اثبت لينا العكس كليا اتغير اول م شفها وحبها ديما سند واب واخ وزوج وصاحب حارب الكل عشانها و حارب المو"ت ديما حميها حبه رجعه تاني لحضنها.
_ عاصم اتبدلت حياته يوم الحادثه و كان مختفي لما عرف بجوز اخوه من سيلا اتكسر عشان كان بيحبها بس لاقي انه قصي هيحافظ عليها اكتر منه بكتير بعد لما عرف انه اخوه مات زي م ظن البعض رجع عشان ياخد باله منها.
_ سرين بنت طيبه وبتحب الخير ديما للكل وقعت في حب عاصم وحست انه هو حقها حبته من كل قلبها.
_ حازم لاقي بنت وقع في حبها من النظرة الاول غيرها للاحسن و لاحقها من الد*مار كان معها خطوة بخطوة.
_نهال حاربت الكل عشان تحمي اختها من جوز امها و اشتغلت في ملهى بس محدش اتجرا وقرب منها.
_مصطفى شاب بسيط وهادي بيحب العب والهزار يعمل اي حاجه عشان يخلي حبيبته مبسوطه عرض نفسه للموت عشانها وكان هيضحي بحبه عشان تفرح حتي لو علي حسابه هو.
_رهف بنت مشاغبة وبتحب مصطفى لاقصى حد وحياتهم مليان مشغبات وحب.
_ طه كان شاب بايظ وسكري وبتاع بنات كان عنده حالة نفسيه واتعالج ووقع في حب سالي يلي اصلا كانت طالبة عنده.
_سالي البنت الغير شرعيه لجمال بسبب غلطته وغباؤه لطيفه وهاديه وبتحب المغامرة.
_ الباشا كان طماع و شريؤ لاقصي الحدود بس ربنا تاب عليه واتغير ونفسه يلي لحق سيلا ووقع في حب الظابطه يلي عنده.
_سوزي كانت را'س الافعى بعد موت ابنها ندمت علي كل لحظه عملتها غلط في حياتها وبقت بنت جديدة.
_جمال غلط كتير والسبب في مو"ت ام قصي وعاصم غضبه عماه عن سيلا.
دول كل الابطال.... وحكايتهم.
ياترا قصي وسيلا كده حكايتهم هتخلص بالا"نفجار او سرين هتحصل ايه او او او... هنعرف في الاخير..
#لل42والاخيرة. #عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
وقال بخبث: انتي مزة والنهاردة بتاعتي انا وبس وهرميكي بعدين.
سرين هتصرخ قرب منها: لااااا مش هتقرب يا حيو"ان يا قذ"رررررر اتفوووو.
ضر"بها بالكف: وحيات امك لربيكي.
سرين بصويت: امي احسن من اهلك يا زبا"لة.
الراجل كان هيضر"بها سمع صوت كسر الباب اتنفض: ميننن داخل.
سرين حست انه قلبها دق.
بيضر"ب الباب برجله وعيونها مشتعله بالنا"ر والغضب الاعمى و عروقه با"رزة بغضب الراجل: انا يلي هربيك يا بن ال***.
انقض عليه بغضب ونزل فو"قه ضر"ب سرين جريت عليه.
سرين وعاصم نازل ضر"ب: كفايه يا عاصم والنبي هيمو"ت في ايدك كفايه.
عاصم زقها وقعت علي الارض اتالمت عاصم بص بسرعه وجري عليها مسكها: حصلك حاجه.
سرين بدموع وابتسامه: متخفش انا كويسه.
عاصم شدها لحضنه: حقك عليا انا رديتك بعد طلاقنا ب دقيقه اسف عشان سبتك لوحدك.
سرين شدت علي حضنه ابتسم شالها وخرج.
وصل لمكان ما علي البحر كله متزين بلونات واسمها بالورد و النا"ر مكتوب.
سرين بصدمه: ه هو ايه دا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عاصم قعد علي رجليه وطلع خاتم 💍 بهدؤء وبكل حب: انا بحبك و هعاملك زي ما الرسول وصنا بالظبط هحطك في قلبي وعيني وهشيلك فوق دماغي هبقا معاكي في كل وقت تحتاجيني فيه هفهمك لما تغلطي ايه هو غلطك بهدؤء عشان مش ازعق وتزعلي مني عشان م صدقت اني لاقت نصي التاني والبنت يلي هتبقى لي كل حياتي وهتبقا ام اولادي في المستقبل مش هضايقك و احاول ديما اني افرح قلبك عشان فرحتك هي فرحتي واكتر بكتير انا دعيت ربنا انه يجمعنا ببعض والحمدلله استجاب ف متخفيش ولا تقلقي مني انا قبل كل دا هكون ابوكي و اخوكي و صاحبك ثم حبيبك عشان متقلقيش مني انا عاشقك 🤍✨.
سرين دموعها نازلة ع اخرها: وانا اكتر.
عاصم قام وشالها ولف بيها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا وقصي.
قصي بيحاول يوقف العربية مفيش فرامل: مفيش فرامل.
سيلا بصدمة: ايهههه.
قصي العربية كانت سرعتها زيادة: نطي يا سيلااااا.
سيلا بخوف: لا مش هنط مش هسيبك.
قصي لسه هيخلها تنط كان في تريلا جايه عليهم وهو مش عارف يوقف العربيه وفجاءة. اااااااااااه بطني وجعتنييي.
قصي حازم كان وراه: قصي افتح الباب ونط بسرعه.
قصي باص علي سيلا: سيلا حامل النط غلط.
حازم ساق بسرعه بقا جنبه: خدها علي رجليك وتيجي هنا.
قصي فهم: قرب عربيتك من عربيتي.
حازم بطء وفعلا سرع تاني العربيتين لازقو في بعض.
قصي مسك ايد سيلا: تعالي اركبي مع حازم.
سيلا بدموع: لا مش هعرف وانت.
قصي بيسوق: هتعرفي وحياتي عندك هتعرفي.
سيلا هزت بخوف وراحت علي رجل قصي بعد عشان يفتح الباب شويه بتاعه وبتاع قصي.
حازم بيمد ايده لسيلا وبيسوق بالتانيه: هاتي ايدك.
سيلا بتحاول تمسك ايده وقصي بيقربها والطريق فاضي قدمهم.
حازم نجح انه يمسك ايديها وشدها علي عربيته بس عربيه قصي انحرفت الاتجاه التاني.
سيلا بخضه: قصيييييييييي.
وقف حازم عربيته ونزل جري وعربية قصي انفـ. ـجرت من الاصطدام.
سيلا بصدمه و ارتعاش: ق ق قصي.
قصي من جنبها: وحشتك مش كده.
سيلا حضنته بسرعه وابتسم وحازم اتنهد بهدؤء: حرام عليكم قطعتولي الخلف.
قصي حضنه: متشكر علي كل يلي عملته معايا.
حازم بابتسامة: احنا اخوات.
ابتسم وسيلا نامت من التعب علي كتف قصي شالها وركبوا ومشيوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سالي.
داخلوا عشان يسالوا سالي لاقي ازاز ع الارض وسالي مرميه وسا"يحه في د*مها.
طه جري عليها بسرعه وخوف: سالللليييييييي.
قام منفوض من النوم: بسم الله الرحمن الرحيم.
طه قام اتصل علي سالي بخوف: ا انتي كويسه.
سالي بهدؤء: ايوا في ايه.
طه حكي ما حدث سمع ضحكها: يابني هو احنا اتجوزنا حتي.
طه بحمد: الحمدلله كنت هموت عليكي.
سالي ضحكت بحب.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد مرور شهر.
قصي مع سيلا ومهتم بيها وقرر يتجوزها من اول وجديد في فرح محدش شافه ويحضرلها اجمل المفاجأت
جمال زعل علي كل يلي عمله وراح بيته وبيحاول يصلح علاقته مع قصي و سيلا وندم علي غباؤه.
سرين وعاصم اخدها وسافروا يقضوا وقت سوا حلو وقالها علي كل حاجه.
حازم مع نهال و بنته الصغيرة ووقتهم بقا كله حب ولعب.
مصطفى اتعالج وسمع خبر حمل رهف اتبسط علي اخره وشكر ربنا.
سوزي اتعالجت من هوسها بسبب دكتور عماد وحبها واتقدم لها ووافقت ورضي بكل ماضيها.
الباشا خرج و اعترف بحبه ل تالا يلي رفضته وزعل اوي وقرر يبدء من جديد.
زينب اتجوزت خالد حبيبها الاول والاخير بفضل قصي يلي وقف معاهم.
جمال شكله اتنيل وحب نعيمه😂.
طه اتجوز سالي و سالي راجعت لحضن جمال واخواتها الاتنين.
يوم كله بهجة وسعادة وحب الكل رجع واتجمع.
قصي لابس بدلة شيك بيضاء وكان شكله جذاب اوي.
عاصم بضحك: الله يسهلو ياعم ماشيه معاك عنب.
قصي بضحك: مانا بردو قر فيها شكل الليلة هتبوظ.
حازم بضحك: اه والله عينه وحشه اوي.
عاصم بحزن تمثيلي: ماشي منك له شوفوا مين هيزفك وانت مين هيعملك حفلة بنتك.
قصي وحازم: لا خلاص اسفين.
ضحكوا بصوت واحد: طب ينفع اشارككم فرحتكم.
ععاصم بص لقصي وهز راسه له: ممكن يا بابا بس ناخد راي العريس.
جمال بص علي ابنه: لسه بردو زعلان مني.
قصي بتنهيدة: يلي حصل حصل المهم تكون اتعلمت.
جمال حضنه بدموع: اخيرا يا بني انا تعبت معاك اوي.
حضنه قصي وابتسم.
عند البنات.
نهال بانبهار: الله شكلك جميل اووي يا سيلا.
سيلا بابتسامة: مفيش اجمل منكم.
رهف بتاكل موز: لا والله اومال جوزي فين.
نهال بضحك: بيجهز تحت شكله عاملك مفاجأة.
رهف بتجري علي الباب بالموز: يلا سمو عليكو بقا الحق اشوفه.
ضحكوا عليها.
سيلا حطت ايديها علي بطنها: ربنا يستر وتعدي علي خير.
نهال: انشاء الله خير.
زينب: يارب يا بنات يلا عشان الكل مستني العروسه.
سرين: استنوا حقهم الله براحتها.
سيلا بضحك: احم قصي وحشني.
البنات: يا محنووو😂😂.
سيلا حطت تاج الورد علي شعرها و خرجوا عشان ينزلوا.
عند رهف ومصطفي.
رهف بغيظ: طب قول اي المفاجأة.
مصطفى باس خدها: هقولك بعدين.
رهف عضته: قوول هعيط.
مصطفى بضحك: خلاص هقولك والله اهدي طيب عشان النونو.
ابتسمت وهو طلع تذكرتين طيران علي السعوديه.
رهف بعدم تصديق: د دا بجد.
مصطفى شدها لحضنه: بحبك.
حضنته بدموع: وانا كمان.
عند قصي.
قصي كان وقف مع الرجالة برا الفيلا مكان الفرح اتفق انه هيعملوا الفرح بالنهار وياخدها ويسافروا.
خرجت سيلا مع نهال وزينب لاقت سوزي قدمها: هو انتي.
سوزي بحزن وبهدؤء: حبيت اعتذرلك رغم الاعتذار مش هيعمل حاجه.
سيلا بطيبه: مقبول الاعتذار مقبول.
مراد بيجي جري من وراهم ويحضن سوزي: كنتي فين.
وطت عليه بحب وحضنته: حقك عليا ياقلبي مش هسيبك تاني ابدا.
قصي بص علي سيلا وانبهر بجمالها وكل واحد عجبته مراته.
قصي راح ومسك ايديها وباس دماغها: مبروك يا حبيبي.
بقلم ميرا ابوالخير
: وانا مليش مكان يعني ولا ايه.
الكل بصدمة: هو انتي.
ميرا بضحك: ايوا انا اومال امي.
قصي بابتسامة: نورتي يا هبلة في كاتبة تعمل يلي انتي عملتيه فينا دا.
ميرا بابتسامة: مش انا عملت يبقا في.
سيلا بضحك: عسولة يا رورو يلا هوينا بقا.
ميرا: انا بتطرد من روايتي اخص عليكم.
ضحكوا علي تلك الشقيه الصغيرة.
ميرا وقفت قدم الكل واتنهدت: المرة دي انا يلي هقول الملاخص حكايتكم كانت تحدي لنفسكم ولحبكم لبعض وكل الظروف يلي مرتوا بيها نصها من الواقع والباقي خيال واتمنى الكل يكون فهم واستمتع معانا بالروايه رواية عمياء قلبي.
الكل سقف لها
قصي: لو مش متجوز وبعشقها كانت اتجوزتك فورا😂.
سيلا بغيظ: قصيييي.
ضحكوا لبعض واشتغلت الاغاني والكل بدء يرقص ويهيص.
في نص الاغنيه قصي شد سيلا من نصهم واخدها عشان يسافروا وراكبوا العربية في طريقهم لتركيا يقضوا شهر العسل فيها بعيد عن كل حاجه لوحدهم وبس.
وصلوا هناك وقصي حضر لسيلا اجمل المفاجأت وعاشوا في عالمهم الخاص ليهم هما وبس.
#تمت..
#عمياء_قلبي...
#بقلم_ميرا_ابوالخير...
#حلقة_خاصه. #عمياء_قلبي.#ميرا_ابوالخير..
سيلا: طلقنييي انا بكر"هكك بكر"هكمم كلكمممم.
قصي بصدمة: ب ايه.
سيلا بغضب وصراخ: انت السبب طلقني طلقنيييييييي.
قصي ماسك ايديها: ماهو كله بمزاجك انا مال امي اهدي يا روحي مش كده.
سيلا بدموع: اعاااا لا كده المرة الجاية خلف انت اااه.
قصي بضحك: ودي اعملها ازاي دي.
سيلا عضته: اتصرررررف والله لتخلف زيي عشان تحس اااه بطني فين دكتور البهايممم داااااا.
قصي بص للدكاترة يلي وقفين بيتفرجوا: الدكتورة فيننننن مراتي بتولد.
الممرضه: جاية يا بيه في دكتور خالد مم..
قصي بغضب: قولت زفته دكتورة فاهميننننن.
مشيوا من قدمه وهو مسك ايد سيلا ومسح عرقها: هانت يا حبيبي وهتجيبي دراين ينور حياتنا.
سيلا بتعب ودموع: مش قادره يا قصي تعبانه اوي روحي بتتسحب.
قصي بخوف شدها لحضنه: معلش ياحبيبي دا رمز حبنا انت حبيبتي القوية صح.
سيلا بتعب: ا انا....
فقدت الواعي قصي بخضه من كمية الد"م: سيلااااااا.
الدكتورة جت بسرعه واخدتها اوضة العمليات: هاجي معاكم.
الدكتوره: مينفعش يا باشا.
عاصم لاخوه: هتكون كويسه يا قصي اهدا.
قصي بغضب: قولت هداخل معاااهاااا.
حازم للدكتورة: داخليه.
الدكتورة: تمم اتعقم وتعالى.
بعد شويه.
سرين كانت حاطه ايديها علي بطنها بخوف من منظر سيلا عاصم راح وشدها بحنان لحضنه: متخافيش يا حبيبي.
سرين بخوف ودموع: خايفه اوي من تعب الولادة.
عاصم باس دماغها: متقلقيش هكون معاكي يا حبيبتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
في اوضة العمليات.
الدكتوره فوقت سيلا: لازم تفضل صاحيه ومتغمضش.
قصي اومم براسه ب نعم.
سيلا بتعب وعيونها بتغمض: قصي.
قصي بلهفه: حياته خاليكي مفتحه يا حبيبي.
سيلا: مش هعرف.
قصي بيلهيها: اي رايك احكيلك موقف وانا صغير كانت راجع من المدرسة وفي شوية عيال كانو عايزين يسرقوا سندوتشاتي.
سيلا غمضت.
قصي بخوف: سيلا.
سيلا بتعب: ك كمل.
قصي: قربوا يضر''بوني عشان ياخدوها مني وكانو كتير وانا كنت صغير لاقيت شجرة جريت استخبيت وراها و لاقيت بردو طوب فضلت احد'فهم بيه لحد اما مشيوا.
سيلا صرخت: اااااه.
قصي مسك ايديها يحب: انتي اول حب في حياتي كلها يا سيلا.
سيلا باستسلام: تعبت.
قصي باس دماغها و سمعوا صوت البيبي.
الدكتوره: الف مبروك ولد زي القمر.
قصي شاله وسيلا نامت من التعب بص علي ملامحها كلها منها.
بقلم ميرا ابوالخير...
مر خمس سنوات و الحب والسعادة ملي الفيلا بين كل الافراد.
قصي بغيرة: متقوليش حبيبي وزفت.
سيلا بضحك: دا ابنك يا حبيبي.
قصي اخده منها: ولااه استرجل ياض دي بتاعتي.
دارين بغضب: ناه دي تعتي انا سوف تعتك فين.. راح ومسك في ايد سيلا شالته وباسته.
دارين طلع لسانه لقصي: ايي بشتني وانت ناه.
قصي بغيظ: مااشي يا سيلااااا.
سيلا ماتت من الضحك: حبيبي ماهو طالعلك هيكون طالع لمين يعني.
دارين بغيرة حضنها: متتكيميش معه تانيي انتي تعتي و بش.
قصي بغيظ: انا بن كـ. ـلب اني خلفت.
دارين بيطلع لسانه: حبك يا سيو.
خرج ورزع الباب بغضب وسيلا اتصدمت: عيب كده يا دارين دا بابا.
دارين ببرود: نزييني انا مس صغيي.
نزلته بصدمة فتح الباب ورزعه قعدت تضحك نفس تصرفات ابوه.
بليل.
الكل متجمع ونظرات بين قصي وابنه والكل بيتفرج عليهم.
حازم بوشوشه: تفتكر قصي هيكسب.
عاصم بضحك: معرفش دي نسخه مصغرة منه.
سرين: شكلهم حلو اوي،.
نهال بابتسامة: ربنا يخليهم يارب فين سيلا.
قصي: بتجهز فوق هروح اجيبها.
دارين ببرود: ملكس دعوة ب سيو دي تعتي.
قصي بغضب مسكه من قفاه: ولااااه دي مراتييي يا بن الكلـ. ـب.
دراين باستفزاز: واميي وحبيبتتي نزلييني باقه.
نزله وطلع بغضب لاقي سيلا قاعدة ومبتسمه: الجميل سرحان في ايه.
سيلا بحب: انا حامل.
قصي: 🙂🙂🙂🙂.
#النهاية....
#عمياء_قلبي. #الخاتمة_النهائيه.#بقلم_ميرا_ابوالخير
حوار بين قصي وابنه الصغير.
قصي ببرود: بس يا حيوان واطلع برا.
دارين ببرود اكبر: مس هييد عييك اطيع انت بيرا (مش هرد عليك اطلع انت برا).
مسكه من قفاه بغضب: دي اوضتي انا ومراتي ليك ام اوضتك غور من واشي.
دراين بابتسامة دماعه: وانا ابنك.
قصي بحنان نزله ولسه هيبوسه دارين عضه من ركبته وجري علي سيلا.
قصي بصدمة: بن الكـ. ـلب.
سيلا وواخده دارين وراها: معلش يا حبيبي ابنك وطفل.
قصي بص لها بغضب: ورايحه تجبيلي كمان واحد.
سيلا بحزن: يعني هو انا لوحدي تمم متشكرة.
دارين: سيو هو داي منين و ازاي في بطنك.
سيلا اتصدمت: اسال ابوك.
قصي بصلها بصدمة: اسال امك.
دارين بزعيق طفولي: قولووولييي بقا عاييز واحد.
بقلم ميرا ابوالخير..
قصي بهدؤء: من تحت السجادة حط سكر هتلاقي ابنك جاه يا اهبل يا بن الهبلة.
دارين جري علي برا وسيلا حطت ايديها علي بطنها بحزن قصي راح وقعد قدمها علي ركبته وباس كف ايديها: اسف اني اتعصبت عليكي.
سيلا بدموع وحزن: ليه مش عايز اطفال تاني.
قصي بهدؤء: مش عايز حد يشاركني فيكي انتي روحي وحياتي و دارين شوفتيه عامل ازاي دا شكله هو يلي جوزك مش انا.
سيلا ضحكت' ابنك دا.
قام وخدها في حضنه ونامو.
عند دارين عاصم كان بيجيب جاتوة لسرين لاقاه بيحط سكر تحت السجادة: انت بتعمل ايه يا اوزعه.
بقلم ميرا ابوالخير.
دارين ببرود: بجيي طفيل ابنيي.
عاصم بضحك: ياراجل.
دارين ببرود: يوح يبي عييك (روح ربي عيالك).
مشي وهو بيضحك و دارين قعد بطفولة قدم السجادة وربع وحط ايده علي خده: يمو سهيي.
قام بعد شوية ياخد اكل من الداد ورجع يرفع السجادة لاقى برص 🦎 اتخض: ابنييي جاه جاه هييييي تعايي اويك له.
شاله من غير خوف وداخل اوضه سيلا وقصي وهما نايمين وطلع علي السرير بعد عناء قصي فتح لاقي ابنه: في ايه.
طلع البورص وحطه علي وشه: ابنييييي اهييييي.
قصي اتنفض من الخضه وقع من علي السرير البورص جري بكل غضب هز الفيلا: ياااحيوووووووووووووووو"واااااااننننننننننن يا بن الكـ. ـلب مش هسيبكككك.
نزل دارين بسرعه و قصي جري وراه...
#بقلم_ميرا_ابوالخير...
بس كفاية كده ع الرواية دي وملهاش جزء تاني 🤗🤍✨...
#عمياء_قلبي.#الخاصة.#بقلم_ميرا_ابوالخير
سيلا بغضب: طلقنيي يا قصييي بقا بتحضن الخدامه فعلا عمرك ما هتتغير.
قصي بصدمة وبيحاول يهديها: سيلا اهدي عشان يلي في بطنك صدقيني انا معملتش حاجه ولا خونتك.
سيلا بدموع: لا عملتها طلقني.
قصي خدها في حضنه: طب مين قالك الكلام ده.
سيلا ودارين جاه وكان بياكل فشار: دارين شافك وجاه قالي.
قصي بص علي دارين بغضب: بن الكـ. ـلب المرة دي مش هسيبكككك.
دارين بخضه رمي الفشار وطلع يجري علي اوضته: احييي احييي هيموونيي.
قصي وراه وماسك الحزام: هجيبك يا كلب البرك انتتتتت.
داخل وقفل علي مناخير قصي: ااااه يا بنننن اللللللل.
سيلا بخوف: انت كويس يا حبيبي.
قصي بالم ومناخيره بتوجعه: ااه افتح يا زفتتتت.
دارين من ورا الباب: بابا.
قصي حس انه دارين فيه حاجه قام منفوض وكسر الباب اتصدم لاقي دارين وقاع علي الارض وايده مفتوحه جري عليه بخوف: حصلك ايه.
دارين ببكاء: بتجعنيي بتجعنيي.
قصي شاله وسيلا مخضوضه علي ابنها: خاليكي هنا.
سيلا قعدت بحزن وخوف وبتفتكر كلام ابنها.
بقلم ميرا ابوالخير.
فلااااااشششش باااااكككككك.
قصي بسخريه: طفل اه دا را"جل مسخوط والله انا متربتش اني خلفت اصلا.
عاصم: استحمل بيكفر عن ذنوبك.
قصي بصلهم بغضب سكتوا وبيضحكوا.
عند سيلا.
سيلا بذهول: ماشي مع 25 بنت ليهههههه دا الدنجوان معملهاش.
دارين ببرود: عاديي يا سيو وبعدين هتدوزهم كيهم ( هتجوزهم كلهم).
سيلا بلطم: يابني يا حبيبي انت صغير لسه وبعدين الشرع قال اربعه منين دووول.
دارين وقف وطلع من جيبه خمسين جنيه: خدي دا هيبقا ايجير اوضتي ليا وليهم و هتصيفوا يينا 26 وجبة ومن بكيرا هدوير علي شوغيل( ايجار وليهم وهتصرفوا لينا 25 واجبة و من بكرا هدور علي شغل).
سيلا سكتت: انا خارجه هجبلك ابوك.
دارين بضحك: قصيي ثح ع فكيية كان بيحضين الخدامة في المطبخ.
سيلا بصدمة: نعممم قصيييييييييييييي.
دارين: اللهم قدييني علي فعيي الخيي (اللهم قدرني علي فعل الخير).
باااااااااااكككككك
بقلم ميرا ابوالخير.
وقفت وهو نزل بخوف وركبه العربية ووداها للدكتورة.
بعد شوية غيرت له علي الجرح و قصي كان خايف وجاب له مصاصات: حاسس بايه دلوقتي.
دارين بخبث: مفيس استنى هنا يا قصيي.
قصي وقف العربية ودارين نزل استغراب نزل وراه.
دارين ببراءة: خد الصاصا ديي شوانيى.
مسكها قصي ومش فاهم حاجه.
دارين بصراخ: حيمييييي حيمييي اطفييياااالللل ايحقووونيييييي حيمييييي.
الناس كلها اتجمعت وقصي اتصدم دارين طلع له لسانه وهمس: عسان تتعلم تجيي ورييا تاني.
الناس اتلمو واخدوا دارين: طبعا لو حلفت انه ابني محدش هيصدقني.
دارين بطفولة ودموع: ناه حييمي.
قصي والناس اتلمت عليه: 🙂🙂🙂🙂.
#تمت..
ملاحظه يا جدعان والله حرام محدش يطلب جزء خاصة منهم تاني انا بردو قولت خلصت خلاص بس كتير اوي طلبوا انزل اخر حاجه ومش راضيت ازعلهم ممكن خلاص علي حكايتهم انا مش برضي ازعل حد عشان انتو عائلتي التانية 🤍✨.
Mira Abulkhair
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا