القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عز القمر البارت 6-7-8-9-10-11 بقلم دنيا فادي

 

رواية عز القمر البارت 6-7-8-9-10-11 بقلم دنيا فادي




رواية عز القمر البارت 6-7-8-9-10-11 بقلم دنيا فادي 



#عز_القمر

#البارت_6

محمد ويغيرصوتو لبنت : الو 

قمر بقلق : اي ده انتي مين ده موبايل عز هو فين 

محمد : انا عشقتو 

قمر بصدمه وعدم فهم : اي الي انتي بتقوليه دده اديني عز 

محمد بإنبساط : لي في حاجه

قمر بزعيق : عااايزه اكلم جوزي اديهولي

محمد : هيحح عموما هو مش فاضيلك دلوقتي متعطلناش بقي عن ليلتنا

قمر بعدم تصديق : لا انتي كدابه عز ميعملش كده 

محمد : كدابه؟؟ لو مش مصدقه تعالي *** **** ** وانتي هتصدقي

قمر والموبايل يقع من ايديها من رعشتها ودموعها نازله زي السيال وتحط ايديها على قلبها وهي مش قادره تاخد نفسها : لا لا مستحيل


بعد ساعات 

منار : في اي قلقتيني من صوتك 

قمر وتترمي في حضن منار وتعيط 

منار : مالك يا قمر يحبيبتي مالك اهدي وكلميني برراحه 

قمر : انا لي حظي وحش لي بتوجع من اقرب الناس ليي 

منار : حصل اي طيب عز عملك حاجه زعلك فهميني 

قمر وتحكيلها كل الي حصل 

منار بصدمه وعدم تصديق : لا يا قمر انا مستحيلل اصددق متظلمهوش عز كويس ومحترم وميعملش كده 

قمر : كنت فاكراه محترم بس طلع كداب 

منار : لي بتقولي كده ما ممكن تكون بتكدب عليكي

قمر : لا مبتكدبش 

منار : اي الي عرفك 

قمر وتمسح دموعها : عز قبل ما يسيبني لمحلي بالكلام ان احنا هنتطلق هو مبيحبنيش كان بيعطف عليا 

منار : اي الهبل الي انتي بتقوليه ده بيعطف عليكي اييي كل ده ومسمياه عطف هو بيحبك والله بيحبك بس انتي الي عاميه ومش عايزه تصدقي ان ده حب بجد وهو مش زي أحمد افهمي بقي عز مش احمد 

قمر : زيو زي غيرو كلهم زي بعض كدابين انا كنت قلقانه عليه وخايفه وقاعده على اعصابي مستنياه يرجع عشان اعترفلو بحبي لي وفي الاخر يطلع كده !!!! انسان زبا'له وميستهلنيش

منار : قمر اهدي وفكري في كلامك 

قمر بعصبيه : افكر ف اي ده خا'ين انا مش هستني دقيقه واحده وهطلق منو

منار : يا ستي لو صدقنا انو فعلا خاين اي الي هيخليه يعمل كده غير معاملتك لي وطريقتك معاه والعيشه الي انتي معيشهالو  

قمر بدموع : يعني في الاخر انا الي غلطانه ؟؟ مش مبرر للخيا'انه يا منار مش مبرر 

منار : يا حبيبتي ابداا الفكره انك مش عايزه تدي نفسك فرصه وتشوفيه بجد مش عايزه تملي عينو بيكي ومش عايزه تقربيه ليكي وكل ده عشان خايفه ده مش خوف يا قمر ده عمي انتي الي عملتي في نفسك كده بسبب عماكي 

قمر : انتي معاه ولا معايا يعني الي عملو ده الصح؟؟ ومصطفى!! 

منار : مالو جوزي بقي 

قمر : قالي ميعرفش هو فين وانا متأكده انو كان عارف ومخبي عليا

منار : لا مصطفى ميعرفش حاجه عنو بجد متظلمهوش يا قمر ده يا عيني لما عرف ان هو مختفي بقي بيدور عليه في كل الاماكن الي كان بيروحها ومكنتش بتغمضلو عين 

قمر : بس انا عارفه عز فين هي ادتني العنوان وقالتلي اجي عشان اتأكد من كلامها 

منار بشك : مش مطمنه يا قمر حاسه في حاجه غلط انا لحد دلوقتي مش مصدقه كل الكلام ال بتقوليه على عز بجد

قمر : انا كمان مش قادره أصدق لي يعمل كده؟؟ اخر لام بينا كان بيلومني وزعق فيا ورزع الباب ومشي وكل كلامو يأكد الي حصل ده 


________________________


مصطفي : اي؟؟؟ مستشفى اي

عيد : *****

مصطفي : انا جيلك حالا


_:. 


عيد : انا اتصلت بحد من قرايبو وجاي 

يحي : تمام حضرتك مضطر تستنى لحد ما يجي 

عيد : بس انا لازم امشي دلوقتي 

يحي : معلش يافندم انت قدامي مسؤل عن الحاله لحد ما يجي الي كلمتو 

عيد بضيق خلق : بس انا بقالي ليله هنا

يحي : يا فندم انا اسف ولله مش هينفع 


_________________________________


منار : انتي اتجننتي هتروحي فعلا 

قمر : هروح واشوف 

منار : بطلي هبل انتي بجد مصدقاها يا قمر؟؟ 

قمر : حتى لو بتكدب واحده وردت عليا من موبايل جوزي يبقى اي ؟؟؟ 

منار : مش هتروحي في حته 

قمر : هروح يا منار وريني هيقدر يحط عينو في عيني ازاي بعد كده 

منار : بس يا قمر بس يا حبيبتي بسسس لي مش جاي في مخك ان ممكن عز مش معاها اصلااا وهي واخده فونو لييي؟؟ ،، للدرجه مش واثقه في خاالص

قمر بعياط : اعملل اييي يا منارر هعمل اييي انا توهت مش عارفه حاجه ولا فاهمه الي بيحصل مش عارفه أصدق الكلام الي سمعتو عايزه اشوف بعيني وبتمني من قلبي تطلع كددابه

منار : هتطلع كدابه وانتي ظالمه عز 

قمر : يارب


_______________________________


مصطفي : اه انا صاحبو 

يحي : طيب حضرتك هتدفع المبلغ ده في الحسابات 

مصطفي : تمام هدفع كل حاجه بس عز فين 

يحي : في اوضه رقم 8 علي اليمين 

مصطفي : تمام 

ويروحلو 

مصطفي بقلق : عز اي الي حصل مين عمل فيك كده 

عز : طلعو عليا عيال علي الطريق خدوني على خوانا وخدو العربيه والموبايل وكل حاجه 

مصطفي : فداك المهم انت 

عز : بقولك اتقلبت !!! 

مصطفي : مش معاهم الموبايل؟؟ يبق سهله حاجاتك هترجع المهم انت دلوقتي وصح قمر كانت هتموت من قلقها عليك خد كلمها طمنها 

عز : وانت عرفت منين 

مصطفي : سألتني عنك كتير اوي طلعت بتحبك اوي يا عز والله لو تشوفها كانت مرعوبه عليك ازاي

عز بإستعحاب : قمر !! 

مصطفي بضحك : ااه قمر مستغرب لي 

عز : مش مستغرب 

مصطفي : طيب مش هطمنها 

عز : لا انا كده كده هروح البيت 

مصطفي : طيب ومتقلقش العربيه وكل حاجه هترجع 

عز : ما انا عارف انك قد كلامك يا صاحبي 

  

______________________________________


7:00PM بليل 

عز بإبتسامه ويفتح باب الشقه ويدخل 

ويتفاجئه بقمر وهي خارجه من الاوضه وماسكه شنطه هدومها 

عز وابتسمتو تتحول لإستغراب : قمر انتي رايحه فين 

قمر بهدوء وتقرب تقف قصادو : طلقني


الروايه مبتظهرش لناس كتير وبيسألوني عنها 

الي يشوفها يعمل كومنتات عشان توصل لغيركو مستنياها



#عز_القمر

#البارت_7

7:00PM بليل 

عز بإبتسامه ويفتح باب الشقه ويدخل 

ويتفاجئه بقمر وهي خارجه من الاوضه وماسكه شنطه هدومها 

عز وابتسمتو تتحول لإستغراب : قمر انتي رايحه فين 

قمر بهدوء وتقرب تقف قصادو : طلقني

عز بعدم فهم : اطلقكك؟؟ 

قمر بكدب : اه 

عز : لييي؟؟ انتي حتى مسألتنيش كنت فين 

قمر : مش هسألك غير سؤال واحد ،، ليي؟؟ عملت كده ليي

عز بعدم فهم : عملت اي

قمر : والله؟؟ يعني مش عارف

عز : انطقي قولي عملت اي 

قمر بشك وهدوء : بجد مش عارف يا عز؟ 

عز : قمر انتي هتكلميني بالالغاز 

قمر : اومال انت كنت فين ال اربع ايام دول 

عز : كنت مسروق 

قمر بخضه : مسروق؟؟ بجد يا عز كنت فين ومال وشك وايديك 

عز : اتقبلت على الطريق وانا بساعد واحد طلع عملي فخ عشان يقلبني

قمر بعصبيه : وهما الي عملو فيك كده ؟؟؟ إلهي يتشلو يارب ويموتو وما يصحو ابدا

عز بضحك : هو الميت بيصحيٍظ

قمر بفرحه :  يعني انت مكنتش بتخوني يا عز؟؟ 

عز : اخونك؟؟ 

قمر : اه

عز : اخونك ازاي مكنتش فاضي كنت بتقلب

قمر : انا مبهزرش

عز : ولا انا مين قالك الكلام ده 

قمر : كنت برن عليك و واحده ردت عليا وقالتلي انك معاها

عز : امتي ده 

قمر : انهارده وقالتلي ان لو مش مصدقه اجي اشوف بنفسي

عز : وانتي روحتي؟؟

قمر : لا 

عز : موبايلي مش معايا مين دي ولي تقولك كده 

قمر : معرفش معرفش 

وتمسك ايدو بحب : انا اسفه ظلمتك وافتكرتك بتخوني غصب عني والله يا حبيبي 

عز بإستعجاب : حبيبك؟


_____________________________________


شحته : مجتشش يا فااالح وشكلك وديتنااا في ستين دااهيه 

محمد : لا لا ياعم متقولش كده

شحته : ابوك لو كان عايش كان زمانو اتشل من غبائك

محمد : محصلش حاجه لكل ده يا عم

شحته : كسرت الخط ورميت العده في مكان بعيد 

كابو : حصل يا برو


________________________________________


قمر وتقعد وتشدو يقعد جنبها

قمر بإبتسامه : عز

عز : اي

قمر : عايزه اقولك حاجه

عز : قولي 

قمر بتردد : اوعدني انك متسيبنيش ابدأ انا بجد بحبك 

عز ويبصلها بإستغراب 

قمر بإبتسامه : انا مش هنكر معاملتي ليك بس ده مش معناه ان مفيش مشاعر متبادله بالعكس والله انا بجد بحبك بحب اشوفك ولما بتسيبني بتوحشني وبطمن وانت موجود معايا والله مقدره كل الي عملتو عشاني انا بس كنت خايفه تكون مش بتحبني فعلا ودي بس معامله كويسه منك انت مقولتليش بحبك قبل كده  بس عملت حاجات كتير تدل انك بتحبني بس انا الي غبيه 

قمر بإبتسامه واستغراب : بقولك بحبك انت ساكت لي هو انت مش بتحبني انت كمان ؟ 

عز : لا 



#البارت_8

#عز_القمر

قمر بإبتسامه : انا مش هنكر معاملتي ليك بس ده مش معناه ان مفيش مشاعر متبادله بالعكس والله انا بجد بحبك بحب اشوفك ولما بتسيبني بتوحشني وبطمن وانت موجود معايا والله مقدره كل الي عملتو عشاني انا بس كنت خايفه تكون مش بتحبني فعلا ودي بس معامله كويسه منك انت مقولتليش بحبك قبل كده  بس عملت حاجات كتير تدل انك بتحبني بس انا الي غبيه

قمر بإبتسامه واستغراب : بقولك بحبك انت ساكت لي هو انت مش بتحبني انت كمان ؟ 

عز : لا

قمر : ايه

عز بضحك : بهزر يالهوي على منظرك هموت 

قمر : علفكره انت تنح

عز : مش اتنح منك 

قمر : انا تنحه يا عز ؟ 

عز : لا انتي حلوه 

قمر : انت بتاخدني على قد عقلي 

عز : هو مفيش حاجه عاجبه !! 

قمر : متكلش بعقلي حلاوه 

عز : حاضر

قمر وتبص علي راسو : وجعاك؟ 

عز ويهز راسو بمعنى لا 

قمر وتحرك ايدها على شعرو : معلش يا حبيبي 

عز بضعف : اااه الكلام الي يخلينا نجيب ميار دلوقتي 

قمر : ميار مين 

عز : بنتنا 

قمر : ومين قالك ان هسمي ميار مين قالك اصلا ان هجيب بنت 

عز : انا 

قمر : لا

عز : البنت حبيبه ابوها 

قمر : لا انا حبيبتك بس 

عز بضحك : وده كان فين من زمان 

قمر : كان في قلبي

عز : يا سلام

قمر : والله

عز وعينو علي شفا'يفها : ما تيجي اقولك كلمه سر في بوقك

قمر وتقوم من جنبو : بيئه اوي

عز ويشدها ليه ويقرب لشفا'فيها

قمر بإبتسامه وتغمض عينيها

ويقطعو رنه موبايل قمر

عز : استغفر الله العظيم

قمر بضحك : سيبيني اشوف مين

عز ويسيب ايديها

قمر : ده مصطفى تلاقيه عايز يطمن عليك

عز : ايه يا مصطفى

مصطفي : انا معايا موبايلك

عز : بجد يا مصطفى؟؟ لحقت جيبتو

مصطفي : ومش بس الموبايل معايا الي خد الموبايل

عز بإنبساط : لا متهزرش انا جايلك حالا عينك عليه متسيبهوش 

مصطفي : ماشي انا في المعمل 

عز : ماشي سلام 

قمر : رايح فين

عز : هقولك لما اجي

قمر : لا م هتروح ل مكان تاني

عز : مش هينفع لازم اروح

قمر بزعل : لا يا عز ولما تجيلي متشفلط خالص

عز : متشفلط؟؟ ابعدي يا قمر والنبي بدل ما اشفلطك 

قمر : هوف طيب هتيجي امتي

عز : ساعتين زمن 

قمر بزهق : طيب يا عز لما نشوف

عز يبتسم ليها ويبو'سها ويمشي


___________________________________


بعد نص ساعه 


محمد : يا باشا انا مش فاهم حاجه من الكلام الي بتقولو ده

مصطفي : انت هتستعبط يلا انا شايفك بعيني وانت ماسك الموبايل

محمد بلامبالاه : يا باشا انت فاهم غلط ده انا لقيتو افتكرت حظي حلو معرفش اني فقري

مصطفي : وحياه امك

محمد ببرود : ومالها امي بس يا باشا الست الله يرحمها فُكني نقرلها الفاتحه

مصطفي : وعلى أي استنا اقراها عليكم انتو الاتنين

محمد : يا باشا مش هتستفاد مني حاجه صدقني

ويقاطعهم عز

عز بإبتسامه : كنت فاكر هتروح مني فين

محمد وجسمو يتلبش ويبلع ريقو بصعوبه




#عز_القمر

#البارت_9

مصطفي : وحياه امك

محمد ببرود : ومالها امي بس يا باشا الست الله يرحمها فُكني نقرلها الفاتحه

مصطفي : وعلى أي استنا اقراها عليكم انتو الاتنين

محمد : يا باشا مش هتستفاد مني حاجه صدقني

ويقاطعهم عز

عز بإبتسامه : كنت فاكر هتروح مني فين

محمد وجسمو يتلبش ويبلع ريقو بصعوبه

عز ويقرب لي : فين العربيه يلا

محمد بإنكار : عربيه اي انتو عايزين مني اي انا مش فاهم حاجه 

مصطفي ويرفع المسد'س على دماغو : شكل الذوق مش جايب

عز بتسرع وكدب : اهداا يا مصطفى دي هتبق رابع مره تق'تل فيها

محمد بخوف : خلاص يا باشا هقول على كل حاجه ،، العربيه مع اخواتي

عز : فين

محمد : نفس المكان الي خدتني منو يا باشا

مصطفي : مكنش في حد غيرك

محمد بتوتر : ما هما خدو العربيه يبعوها

عز بعصبيه : تكلمهم حااالااا قبل ما يعملو حاجه

محمد : حاضر

مصطفي : انا جاتلي فكره 


_:..


شحته : ما ترد مش سامع الزفت

كابو بإستغراب : مين ده 

كابو : الو

محمد : بقولك يا كابو 

كابو بإستغراب : انت بتتكلم منين يلا 

محمد : مش وقتو ،، اتصرفتو في العربيه

كابو : لا 

محمد : حلو هاتها انا شوفت واحد هياخدها بسعر حلو اوي انا عندو دلوقتي تعاليَ على ********** بسرعه قبل ما يغير رأيو 

ويقفل 

شحته : في اي 

كابو : مش عارف اخوك بيقولي نروح ل ********* وهو معاه واحد هياخد العربيه بسعر حلو 

شحته : وهو يعرفو منين وازاي انا بقولك اخوك هيودينا في داهيه انا عارف


________________________________________


قمر بإستغراب : هو في حاجه ولا اي

هايدي : لا انا كنت معديه من جنبكو صدفه قولت اجي اقعد معاكو شويه لاكون عامله ازعاج ولا حاجه

قمر بإبتسامه : لا ابدا تنوري

هايدي وتتلفت حوالين نفسها

هايدي : اومال فين عز برن عليه مبيردش والفون اتقفل 

قمر : امم يبقى انتي م معديه صدفه ولا حاجه  انتي جايه عشان تسألي علي عز

هايدي : لا معديه صدفه انا قلقت بس عليه 

قمر بعدم فهم : وانتي تقلقي لي ؟؟

هايدي : عادي بنت عمو وبعدين هو انتي عشان اتجوزتيه يبقى خلاص منسألش عليه

قمر : اه 

هايدي بلامبالاه : ما علينا هو فين عز

قمر : عايزاه لي

هايدي : لا ده سر مينفعش اقولك 

قمر : والله؟؟ هو في بينكم أسرار

هايدي بإستفزاز : اه هو انتي متعرفيش

قمر : لا معرفش

هايدي : اصل عز مبيرتحش في الكلام غير معايا و انا برضو 

قمر بضيق خلق : اممم

هايدي : طيب اي مش هضايفيني

قمر : يا سلام من عيني

هايدي : هو فين الحمام

قمر : تعالي اوديك


________________________________________


عز : بس انت وصلتلو ازاي بسرعه كده

مصطفي : عيب عليك

عز بإبتسامه : اخلص وقول ده انا كده اخاف منك 

مصطفي : رنيت عليك لقيت الموبايل مفتوح وكان مسهلي كل حاجه راقبتو لحد ما وصلت ولقيت الموبايل في أيدو بقولك كل حاجه كان مسهلهالي الغبي

عز : مصاحب جاسوسي

مصطفي : اومال يا ابني

عز : هات الموبايل اكلم قمر

  

____________________________________

 

هايدي بتخرج من الحمام 

قمر : خلصتي 

هايدي : هو انتي ازاي حامل وانتي عندك البر'يود؟؟؟


#عز_القمر

#البارت_10

هايدي بتخرج من الحمام 

قمر : خلصتي 

هايدي : هو انتي ازاي حامل وانتي عندك البر'يود؟؟؟

قمر بعصبيه : وانتي مالك اي البجاحه دي هو انتي جايه تفتشي في حاجتي ؟؟

هايدي بتردد وإحراج : انا مش بفتش انا شوفتها قصاد عيني قولت أسألك

قمر : وتسأليني لي اصلا ،، كنتي مين

هايدي : اتكلمي معايا بإحترام 

قمر بضحك : حبيبتي انا كده بكلمك بإحترام

هايدي بغيظ : انا ماشيه بس صدقيني مش هسكت عن الي حصل ده

قمر : متسكتيش على اي هو انا جيبتك من شعرك

هايدي : كمان ؟

قمر : هو انتي مش قولتي ماشيه

هايدي وتبصلها من فوق لتحت وتمشي

قمر في ذهنها : داهيه تاخدك


________________________________________


محمد : انتو فين

كابو : احنا في المكان الي قولت عليه

محمد : معاك العربيه

كابو : اكيد يغبي

محمد : طيب انا معايا الفلوس سيب العربيه مكانها وأخرج هتلاقيني برا بالفلوس

كابو : انا مش مرتاحلك يلا

شحته : قالك اي

كابو : بيقول سيب العربيه وأخرج وهو معاه الفلوس

شحته : مش هسيبها غير لما الفلوس تبقي في أيدي واخوك اهطل تلاقيه مضحوك عليه

كابو : طيب هنعمل اي

شحته : انا هتصرف اتصل قولو ان احنا عملنا زي ما قال 

كابو : ماشي


________________________________________


قدام الكاميرات 

مصطفي : استنا متستعجلش

عز : استنا اي العربيه اهي 

مصطفي : هيسيبوها

عز : هما اغبيه للدرجه مش هيمشو ويسيبوها

مصطفي : استنا بس قولت متستجعلش ونشوف هيعملو اي

عز : انت مخك جاي يقفل دلوقتي ما كنت ماشي تمام

مصطفي : عيب الكلام ده دلوقتي عماد هيجي و يقبض عليهم 

عز بإبتسامه : يا ابن اللعيبه 

مصطفي : اتلم 

عز : يخربيتك ااي ددده اي الدماغ دي 

مصطفي بفخر : الماظات

عز : طيب يا الماظات دول بيتحركو بالعربيه 

مصطفي : مش هيلحقو 


_:.


شحته بخضه : في اي يا باشا

عماد بضحك : هو انت يا شحته ده انا مورليش غيرك بقي

شحته : لي بس كده يا باشا ده انا حتى ماشي في السليم

عماد : اه ما واضح

ويقاطعهم 

مصطفي وهو ماسك محمد

مصطفي : استنا يا عماد وده معاهم

شحته بعصبيه و يوجه كلامه ل محمد : عملنا فخ !!!

محمد وعينو على الأرض

عماد : خدوهمم

عماد بإبتسامه : واحشني يا ولاد اللزينه

عز : ياا شااا'ذ

عماد : انا يوس'خ

مصطفي : قمر بترن يا عز

عماد : اووه مين دي هي مش كان اسمها هايدي

عز : دي مراتي يا زبا'له

مصطفي : هايدي بنت عمو ياعم متخبطش في الكلام

عماد : نسيت 

عز : اي يقمر بكلمك من موبايلي مش بتردي لي

قمر  : اي ده انت جيبتو !! انا افتكرت البنت الي كلمتني

عز : لا يا حبيبتي الموبايل معايا هبقي اكلمك منو

قمر : طيب انت هتيجي امتي  

عز : اهو جاي ياله باي

عماد : طيب عايزين حاجه

مصطفي : عايزينك محترم

عماد بضحك : يا واطي


________________________________________


قمر : اي الصوت ده

وتقرب ناحيه الصوت

قمر بخوف والصوت لسه موجود : مين هنا

ومره واحده تصررخ


الروايه مبتظهرش لناس كتير وبيسألوني عنها

الي يشوفها يعمل كومنتات عشان توصل لغيركو




#عز_القمر

#البارت_11

قمر : اي الصوت ده

وتقرب ناحيه الصوت

قمر بخوف والصوت لسه موجود : مين هنا

ومره واحده تصررخ 

قمر برعشه : ياربي وقتو النور يقطع 

وتفتح فلاش الموبايل وتسمع صوت الباب بيتفتح

قمر بخضه : مين 

عز : انا متخافيش هو قاطع بقالو كتير 

قمر وتقرب لي وتمسك ايدو برعشه وخوف : عز في صوت جاي من المطبخ في حد جوا

عز : حد اي اكيد من الخوف متهيألك بس 

قمر : لا والله مش متهيألي انا سمعت صوت حاجه بتتحرك وتقع

عز : اهدي مفيش حد انت.. اهو النور جه

قمر : روح شوف اي الصوت ده

عز : تعالي اوريكي ان مفيش حد 

قمر : لا انا خايفه 

عز يشدها من ايدها 

عز بضحك : بصي 

قمر : اي في حد 

عز : افتحي عينك وبصي 

قمر : اي دده اي الي جابها هنا دي 

عز : شوفتي القطه هي ال رعبتك 

قمر : هي دخلت هنا ازاي 

عز : انتي فتحتي الباب بعد ما مشيت

قمر : لا اه بنت عمك جت 

عز بإستغراب : كانت عايزه اي 

قمر برفع حاجب وايديها على وسطها : ما تسأل نفسك مش بينكم أسرار برضو؟ 

عز : اي ده في اي قالتلك اي المتخلفه دي 

قمر : مش مهم يبقى القطه دخلت وانا مش واخده بالي 

عز : اه صح رجعت العربيه

قمر : مبرروك يا حبيبي المال الحلال عمرو ما يضيع ابددا 

عز : مالك قلبتي علي امي كده لي 

قمر بقمص : والله؟؟ 

عز بضحك : خلاص متتقمصيش كده انا جعان اوي في اكل ولا 

قمر : في طبعا روح غير هدومك لحد ما اغرفلك


__________________________________


بعد ساعتين 


زينب : اي الي انتي بتقوليه ده 

هايدي : زي ما سمعتي يا عمتو 

زينب بعدم فهم : وهي لو مبتخلفش عز لي يكدب علينا 

هايدي : مش عارفه فاكره لما عز قالنا انها حامل ساعتها هي اتوترت وقالت انو بيهزر يمكن قال كده عشان يجبر بخاطرها 

زينب بعدم تصديق : عشان يجبر بخاطرها يكدبب علينا ويزعل قلبي ؟؟؟ 

هايدي وتطبطب عليها : معلش يا عمتو معلش عادي بتحصل 

زينب بحسره : عادي اييي!! يعيني عليك يا ابني ياحبيبي وعلى حظك

هايدي : اكيد في حل

زينب : اي

هايدي : ان عز يتجوز ده لو قمر ترضي يعني 

زينب بإعتراض : واي الي يخليها مترضاش لا هيتجوز و غصب عنها 

هايدي : هيتجوز مين 

زينب بإبتسامه : انتي 

هايدي بخبث : انا لا طبعا يا عمتو ده عز اخويا 

زينب : اخوكي اي يا كدابه انتي ناسيه وانتو صغيرين كنتي بتلفي وراه زي النحله ازاي

هايدي : مكتسفنيش بقي يا عمتو بس قمر كده هتزعل مني

زينب : ما تزعل انتي هتبقي مراتو حلالو زيك زيها ويمكن احسن 

هايدي بفرحه : بجد يا عمتو 

زينب : بجد 

هايدي : لو حصل فعلا وعد عليا لما اجيب بنوته هسميها زينب علي اسمك يا عمتو

زينب بإبتسامه : يا حبيبه عمتو


______________________________________


قمر وتلمس على شعر عز بخفه وهو نايم على رجليها

قمر : مرتاح كده

عز : اه ايدك ناعمه هنام منك

قمر بضحك : عارف يا عز

عز : اي

قمر : انا بحب الكرتون ده من وانا صغيره

عز : اشمعنا 

قمر : مش عارفه بس بيأثر فيا اوي مها اسمعو ببقي كأني بسمعو لأول مره 

عز : طيب شيلي بقي البتاعه الي علي راسي دي 

قمر : بتاعه؟؟ ده كمداد عشان انت سخن 

عز : شيلها طيب 

قمر بضحك وتشيلها : حاضر 

عز بيمسك ايديها ويبوسها ويدفن وشو في رقباتها برومانسيه

قمر : مالك في اي

عز : بحبك

قمر بخجل : وانا كمان 

عز بهدوء : شعرك ريحتو حلوه اوي

ويبعد وعينو تبقي في عينيها ويلمس بصوابعو على شفا'يفها ويقرب يقب'لها 

قمر ضعف وإستسلام تبادلو القب'له بحب 

تكملة الرواية هنااااااااااا

اللي عاوز تكملة الرواية يعمل انضمام من هناااااااااااا

الرواية كامله هناااااااااا




تعليقات

التنقل السريع