رواية امتلكني السلطان كامله من الفصل 6الي الفصل الاخير بقلم دنيا ثروت
رواية امتلكني السلطان كامله من الفصل 6الي الفصل الاخير بقلم دنيا ثروت
بارت 6💫💫
زهره بفرح في تفكيرها : لاقيتها
لبشت واتشيكت وراحت ربطت الملايات مع بعض ورمتهم من الشباك واتسللت لتحت وهي لابسه شيك وفجأه وهي بتنزل اتزحلقت وكانت هتقع وتنكسر بس فجأه ايد من حديد مسكتها
زهره وهي مغمضه عينيها: انا مت خلاث صح
سلطان : لا للاسف
زهره بشهقه نطت علطول من ايده=اي ده انت بتعمل اي هنا
سلطان بخبث : انتي اللي بتعملي اي هنا
زهره بارتباك : انا.. انا..
سلطان : مالك ارتبكتي كدا ليه
زهره بتحاول تبقي ثابته في كلامها : ولا حاجه بس انت قفلت عليا من الطبيعي ان اعمل كدا بعدين انت مش عايزني انزل ليه
سلطان : ببساطه لحم مراتي مش للبيع.. يعني اكيد لو نزلتي هترقصي والغريب هيتفرج قبل القريب
زهره : علفكره دي عيلتك... وبعدين مين قالك ان هرقص
سلطان بدا يقرب منها يحد لما لزقت علي الحيطة : وانا مش هوري الحلاوه دي لحد وبدأ يقرب جنب شفايفها ويتكلم.. بسرعه اطلعي علي فوق بدل ماعمل حاجه متعجبكيش😂
زهره ارتعبت منه وطلعت علطول وخلصو اليوم وهو رقص تحت عشان كان ببغيظها وكان شايف انها بتبص عليه من فوق وطلع ليها بعد ماخلص
سلطان دخل ولاقاها بنغس الهدوم (كانت لابسه زي هيام بتاعت حريم السلطان حقيقي كانت سلطانه ومحتاجه السلطان👌)
قرب منها وقالها: اي مقلعتيش ليه
زهره بارتباك: عادي نسيت
وجاي تمشي مسك ايديها وشدها ليه وحاوط خصرها ورفعت راسها ليه =نسيتي... طب اي الحاجه اللي خلتك تنسي.. قوليلي كدا
زهره وهي بتصب عرق = مفيش.. ممكن تسيبني وكانت بتحاول تفك ايده وبعد معاناة قدره تفك ايديه
سلطان بضحكه رجوليه : مسيرك تجيلي ياسلطانتي❤️🔥.
زهره خلصت لبس ونامت علي السرير وهو عاند وحضنها وهو نايم...
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
وجه الصباح الجميل🥺
زهره صحيت الأول ودخلت اخدت شاور وخرجت لاقيته لسه نايم راحت خبطت علي وشه برقه = سلطان.. ممكن تصحي..
سلطان شدتها علطول لحضنه : انا صاحي اصلا
زهره بكسوف: طب ممكن تسيبني اقوم (وشها بقي زي لون الدم)
سلطان بضحك وبيزيح شعرها الحرير: مالك كدا.. هتروحي مني ولا.. اي.. ده احنا لسه معملناش حاجه
زهره باستغراب : يعني اي
سلطان : لا جه انتي عايزه كورس.. يلا قومي جهزيلي هدومي
وراحت جهزت ليه هدومه ولبسو هما الاتنين ونزلو...
وهما قاعدين علي السفره طبعا سلطان قعد جنب زهره بس هي بردو بتحاول تتجنبه (بس قلبها تؤتؤ😂🙂🎉)
عبد العزيز بصوت رجولي : بكره هتتجوز اميره وهتتطلعو شهر عسل مع بعض
سلطان بعصبيه : لا يابوي...
زهره بدموع وحرقه من جواها
(هل يقول لا لانه يحب اميره.. لا هو لم يكن لي ولن يكن لي يوما ما 💔)
بارت 7💫💫
عبد العزيز باستغراب : لا اي ياسلطان
سلطان : مش هروح شهر عسل انا وزهره معاهم كل واحد يروح في مكان هو عاوزه.
زهره اتطمنت من جواها كانت هتعيط بس فرحت جدا لما سمعت منخ كدا بس حست بشعور غريب ان في حاجه هتحصل
... : اهلا اهلاا
عبد العزيز : مراد.. اهلا وسهلا
مراد : اهلا وسهلا ياعمي.. انا جاي اخدت العروسه عشان تختار الفستان
عبد العزيز : يلا يااميره قومي
اميره بعند : لا مش قايمه
عبد العزيز بعصبيه : هتقومي ولا..
اميره قامت علطول ومشيت مع مراد وزهره خلصت اكلها طلعت علي فوق وسلطان اقنع جده انه هيسافر انهارده مش هيستني. فرح اميره وطلع لزهرة فوق اول لما دخلها شافها بتقرا كتاب
سلطان وهو بيطلع هدومه : يلا جهزي هدومك عشان نسافر
زهره بلا مبالا: هجهزهم بليل
سلطان : احنا هنسافر بليل اصلا
زهره : ازاي.. مش هتستني فرح اميره
سلطان مسك ايديها وقعدت علي السرير وخلاها تقعد علي حجره وهي اتكثفت اووي ونزلت راسها لتحت = عشان اثبتلك ان ده نببنطقش غير باسمك (شاور علي قلبه) هنمشي من غير ماشوف شكلها اصلا
زهره حاول تشد ايديه : متسيبني اقوم احسن
سلطان : نفسي اعملها..
زهره : هي اي
سلطان : ليله الدخله
زهره : هو مش انت عملتها
سلطان بضحك: الله يخربيتك هو انا لمستك
زهره : مش فاهماك
سلطان حسس علي شعرها : عارفه لو مبغيرش عليكي كنت خليت امي تشرحلك.. بس هشرحلك انا بعدين
زهره : للدرجادي مهمه
سلطان قام ووقفها : هتعرفي.. مستعجله ليه... وكمل بغمزه بعدين شايفك حنيتي يعني.. ولا عشان مش هحضر فرح اميره
زهره بكثوف: مفيش حاجه من اللب انت بتقولها.. هو عشان اتكلمت معاك يبقي حنيت.. بس. يبابا
سلطان مسك شعرها وهزه: بس يبابا🙃😂امشي روحي جهزي نفسك عشان منتاخرش...
وبالفعل سافرو شرم الشيخ...
اول ماوصلو .
سلطان قفل الباب ومسكها من خصرها : ها.. حبيتي المكان
زهره : احم.. ابعد احسن.. بعدين احنا جينا هنا عشان ابوك
سلطان بعد عنها شويه : اه والله هو اللي اصر عليا ان لازم اجي واروح شهر عسل (كداب 🙂😂)
زهره : طب تمام بما ان جينا يبقي نتفسح..
سلطان بضحك : انتي مش هتبطلي حركات الاطفال دي
زهره : هو انا عملت اي يعني
سلطان قرب منها وشدها ليه واخذ شفتا*ها في ق*بله شوق الحب = معملتيش بس بتجنيني بحركاتك دي..
زهره اتكثفت = مش هننزل ولا اي
سلطان هننزل طبعا.. (ولبسو هدوم للبحر ونزلو ووداها البحر)
زهره بصدمه : اي ده 🙈
يتبع...
بارت 8💫💫
زهره بصدمه : اي ده
سلطان بحضن من وراها: اي انتي شايفه اي
زهره اتكثفت في الأول: اسمي علي كل القوارب وبصت في عينه = اكيد دي مش صدفه
سلطان بحب : اها
زهره بفرح : اها اي انت بتهزر صح
سلطان لا مبهزرش وبعدين تعالي اوريكي اللي جوا القارب ده جميل
زهره مسكت ايديه بفرح وصدمه = انت بجد عملت كل ده عشاني
سلطان مسك ايديها ودخلها القارب كان رامي في كل مكان ورد وكان مخلي المكان متزين كانه جنه
سلطان مسك ايديها ودخلها اوضه النوم وقفل الباب
زهره بكثوف : احم انت بتعمل اي
سلطان : راح ليها وفك طرحتها وساب شعرها الاحمر النار ياخد راحته في الهوا وتسكت شهرزاد عن الكلام 🙈🙈🙈
في مكان آخر....
اميره : شوفتي يانا نسيني ازاي
فوزيه: يبنتي سيبيه بقا.. اتجوز سيبيه في حالو وانتي خلاص هتتجوزي
اميره بتاخدها علي قد عقلها : اه عندك حق ياما يلا هروح انام عشان بكره الفرح
اميره اول مادخلت الاوضه اتصلت بالتلفون : الو
المجهول : نعم ياهانم
اميره : زي ماقولتلك عايزه بكره اللي قولتلك عليه يحصل
المجهول : من عنيا بس الفلوس تحضر
اميره : حاضر.. حاضر.. اقفل انت..
اميره في سرها: انت اه سافرت مع مراتك.. بس الحلو مبيكملش ياسلطان بيه 😕
.... في الصباح الجميل ام الحزين🙂💔...
سلطان صحي الأول واخدت دوش وبدأ يجهز الاكل لزهره وزهره قامت وحمدت ربنا انه برا الاوضه وجريت علي الحمام اخدت دوش ولبست وطلعتله
زهره بكثوف: احم احم
سلطان وهو بياخدها في حضنه وهو بيعمل السلطه : كنتي فاكره اني مش هوقعك صح
زهره سكتت ووشها نزلت لتحت سلطان راح حط السلطه علي التربيزه وقعده علي رجليه = مرات السطان عمرها ماتنزل راسها لتحت وبعدين انتي مكثوفه من اي
زهره بعصبيه : احممم
سلطان : اه عشات علمتك
زهره : مكنت تخلي طنط وفاء تعلمني.. لازن ام الكثوف ده
سلطان : اعمل اي.. انتي فاكراني ان اخلي حد غريب يقول الحاجات دي
زهره : سلطااااان
سلطان اخذها في قب.له وبدا يطعمها وهي هتموت من الكثوف وحقيقي اليوم ده كان أجمل يوم في حياتهم هما الاتنين
وجه المساء وهما قعدين علي القارب من برا وسلطان ساند راسه وحاطط زهره في حضنه وبيبصو للنجوم
زهره في سرها : امتلكني. امتلكته. ام
سلطان: زهره ياحبيبتي انتي بتمتمي تقولي اي
زهره : كنت بختار اسم لعلاقتنا
سلطان قومها وربعت رجليها وهو قعد قدامها مربع رجليه = امتلكتني السلطانه
زهره : بس انا مش سلطانه
سلطان : سلطانه قلبي
يتبع... 💫💫
(فديتك روحي ياروح الوفاء❤️💫)
بارت 9 💫💫
زهره حضنته : بحبك...
سلطان : وانا مش بحبك.
زهره قامت من حضنه بصدمه وكانت هتعيط : اي.
سلطان ضحك عليها : بعشقك ياهبله
زهره ربعت ايديها وعملت بوظ البطه : وانا مبحبش الهزار ده...
سلطان اخدتها وشالها ودخل الاوضه : وانا بقا هعرفك الهزار
ونسيبهم..
وبالفعل❤️ امتلكها السلطان قولا وفعلا وقلبآ❤️
.... ومر اليوم علي الكل بحيث ان في ناس بتخطط وفي ناس فرحانه جدا في ناس هتنام وهي مرضيه وفي ناس هتنام عشان تقوم تحقق مرادها 🌹🌹🌹🌹🌹🌹وينتهي اليوم...
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
زهره صحيت الأول وهي في حضنه وبتبص علي وجهه بتحفظ تفاصيله
سلطان صحي وبص في عينيها وهي بتبصله مقدرتش تتجاهله اكتر من كدا= للدرجادي انا احلي منك
زهره : اه
سلطان وحضنها بقوه : انتي احلي طبعا
ولسه هيجي يبو*سها التلفون رن
سلطان بعصبيه : مش هرد
زهره : رد يمكن حاجه مهمه..
سلطان بتنهيده رد : الو
عبد العزيز : سلطان لازم تيجي
سلطان : ليه
عبد العزيز : هات مرتك وتعال
سلطان اعتدل في قعدته : يابوي....
قبل مايكمل الخط قطع...
زهره : في اي ياسلطان مالك
سلطان : عايزنا نرجع
زهره: سلطان ممكن تهدي
سلطان : لا.. حرام بجد...احنا لازم نرجع يعني
زهره نطت وحضنته من ضهره : ياسلطان اهدي عشان خاطري... وبعدين الايام قدامنا وهنسافر تاني اكيد
سلطان شدتها ليه: يعني انتي مش زعلانه
زهره : تؤتؤ
سلطان بيمسك وشها بعشوائيه : اموت انا في الفراوله دي
زهره اتكثفت وجريت علي الحمام عشان تلبس...
وخلصو ورجعو تاني البيت
وزهره طلعت علي فوق..
وسلطان راح لابوه = رجعتي تاني لي يابوي
عبد العزيز : وانت مش عارفه ان جواز بنت عمك الليله
سلطان : ايوه وانا مالي
عبد العزيز : مالك كتير..
سلطان : يابوي انا مسافرتش غير يوم وذنبها اي زهره يعني
عبد العزيز : انت ابن عمها ولازم تبقي موجود ودي اصول البلد.. وبعدين تقدر تسافر لما يخلص الفرح.
سلطان : تمام يابوي.. انا طالع
.. وطلع سلطان.
سلطان اول لما دخل رزع الباب.. ملاقاش زهره في الاوضة...
سلطان وهو ببنده عليها : زهره.. زهره..
سلطان لاقي الحمام مقفول.. فتح الحمام.. ووووووووو
يتبع
بارت 10 💫💫
سلطان فتح الباب لاقي زهره واقعه علي الارض وماسكه رجليها بتوجع
سلطان راح ليها علطول : اي اللي حصل.. انتي كويسه
زهره بعياط هستيري : مش عارفه مش عارفه.. انا كنت داخله اخدت دوش واتزحلقت كأنه ذان في صابون علي الارض.
سلطان شالها وقعدتها علي السرير ودهن ليها مرهم = انتي احسن دلوقتي.
زهره حضتنه : احسن طول مانت جنبي.. ربنا يخليك ليا
سلطان وبيطبطب علي شعرها ويخليكي ليا ياروحي
وشالها من حضنه ونيمها برقه علي السرير بحيث رجليها تاخد راحه تامه
زهره : مالك ياسلطان
سلطان : مفيش
زهره مسكت ايديه : لا في.. بعدين انا عارفاك اكتر من روحك
سلطان : اتخانقت مع ابوي
زهره : لي بس كدا
سلطان : عايزني احضر الفرح
زهره : هو فرح وهيخلص وبعدين انا معاك ومفيش حاجه
سلطان : بس انا خايف عليكي يازهره
زهره : خايف من اي
سلطان : مش عارف.. بس حاسس ان الفرح ده هيفرقنا
زهره حضنته علطول : بطل هبل.. انا مش هسيبك.. ومفيش حاجه غير الموت هو اللي هيفرقنا..
... زهره ارتاحت واتحسنت رجليها شويه وهي وسلطان اتجهزو للفرح ونزلو الفرح وكان كل حاجه حلوه والعروسه نزلت (اميره).
واميره في الكوشه...
بدا ضر*ب النار وفجأه دحلت عصابه مس*لحه
وسلطان حاول يخلي رجاله بتوعه يدافعو بس بردو كانت العصابه المس*لحه كانها جيش
المدير بتاعت العصابه شد اميره ووجه المس*دس في رأسها = انا هاخد العروسه الحلوة دي وانتو اهدو احسن ماقت*لها وادف*نها قدامكو
عبد العزيز كان راجل مصوب المسد*س ناحيته : اياك تتحرك
عبد العزيز بصوت مبحوح : سلطان
سلطان ماسك زهره بتحكم بس اول لما سمع امه بتصرخ التفتلها وفي اللحظه دي الرصاصه صابت زهره
سلطان اول لما سمع ضرب النار بص لزهره =زهرههههههههههههههه.
بارت 11💫💫
سلطان بصريخ بص لزهره اللي في ايديه = زهرهههههه
سلطان ايديه كانت غرقانه د*م..
سلطان بصريخ جامد وجنون وماسك وشها: زهره زهره ماتسبنيش زهرهههههه لكن لا حياه في من لا تنادي💔نفسها بدا يقل شويه شويه والرعب بدا يتملك سلطان
وفجأه الشرطه جت ومراد شد مروه من مدير العصابه والشرطه حاصرت المكان واخدت العصابه وغي نفس الوقت سلطان شال زهره وجري بيها للمشتشفي برجليه لان المستشفي قريبه من البيت ولو ركب العربيه هياخد وقت كبير ودخلها المستشفى واخدوها منه ودخلوها العمليات...
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫
مراد شد ايد اميره وقال للمأذون: يلا.
المأذون: بس يابيه
اميره بعياط بتحاول تفك ايديه: لا انا مش موافقه.. سيبني.
مراد وهو بيجز علي سنانه وبيقول في ودانها: امضي بسكات احسن ماموت حبيب القلب
اميره في سرها: يعني ادفع واظبط العصا*به وفي الاخر كله يتدمر
مراد وهو بيمسك ايديها بقوه اكتر : امضييي.
اميره مضت وظلت تبكي علي كل مخططاتها ومراد طلعها فوق وزقها علي
الارض =هو انتي بقا اللي خططتي لكل ده صح انطقي
اميره بخوف : لا لا مش انا
مراد : اممم هنعرف..
وشدها من ايديها لاوضه ضلمه فتح النور لاقت قالب من التلج...
مراد وهو بيرميها عليه : هتنامي هنا للوقت اللي احدده
اميره : لا لا لا
مراد : بصي فوق كدا... في كاميرا يعني هبق مراقبك ولو لاقيتك قومتي من عليه هتشوفي الو*يل..... واياكي تفكري تقولي لعيلتك الحلوه علي حاجه... وقفل باب الاوضه وراح اوضته يراقبها بالكاميرا
مراد في سره : ده انا هخلي ايامك اسو*د من سوا*د الفحم
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
وبعد 5ساعات في العمليه...
الدكتور خرج وبيقول بتعب: الحمد لله عدينا مرحله الخطر
سلطان اول ماسمع كدا بكي وركع شاكرا للارض ورجع للدكتورة تاني = هتفوق امتي
الدكتور : بصراحه
سلطان : بصراحه اي..
الدكتور : الاصابه كانت شديده.. احنا عدينا مرحله الخطر لكن منعرفش هي هتصحي امتي كله في علم الغيب..
سلطان : يعني اي
الدكتور :زي ماقولتلك... عن اذنك
الدكتور مشي وسلطان وقع علي الارض كأنه قلب مكسور وقع علي الارض.....
وفاء : اهدي يابني.. اهدي.. اول ماتتنقل للاوضه.. اخرجلها..
وخرجت زهره لاوضه عاديه... وسلطان راح ليها....
ماسك ايديها وبيتكلم معاها بحرقه: انا.. انا اسف يازهره عذبتك معايا ومحستش بيكي غير متأخر كنت عارف ان بحب أميرة بس مكنتش اعرف ان ده كان اعجاب وان انا حبيتك من اول نظرة حبيتك من اول كلمه معاكي حبيتك من اول خناقه بينا... انتي سحرتيني... يلا بقا قومي ياسلطانه قلبي..صدقيني اوعدك انا مش هعمل حاجه تضايقك وياستي لو علي اميره مش هشوفها وهاخدك بعيد بس متسبنيش... وفضل ماسك ايديها ووقع علي الارض وهو منهار..
ونام علي ايديها للصبح...
وفاء وهي بطبطب عليه : سلطان قوم.. سلطان..
سلطان قام علي صوتها بخضه: زهره. زهره
وفاء بدموع وبطمانينه : هي بخير يابني.. انت قوم روح البيت عشان تغير...
سلطان راح البيت وغير وبص في المرايه : انا مستحيل اسييك يازهره مستحيل انا لازم اعمل حاجه عشانا احنا الاتنين لازم.
ونزل جري بسرعه وساق العربيه بسرعه كبيره ووصل لمكان....
يتبع....
(انه الحل الوحيد لنجاتك 🤍لا تتركيني ياسلطانه قلبي 🤍فأنا تاجك وسلطانك وتحت امى معاليكي🤍)
بارت 12💫💫
سلطان وصل مسجد الحسين....
دخل المسجد وكان الاذان بيأذن.. فضل يدعي من جوا قلبه وهو بيردد ورا المؤذن وببعيط بحرقه كل الناس استغربو جدا ان ممكن راجل يعيط ولكن الحب يفعل اكثر من ذلك
والامام بدا يصلي بيهم صلاه العصر
وهو بدا يصلي طبعا وكان بيعيط في كل سجده وبانهيار وبعد ماخلصو في ناس مشيت وفي ناس فضلت
سلطان سند راسه علي الحيطه وبدأ يدعي بانهيار وهو في قمه الندم. في الوقت ده الشيخ قرب ليه =مالك يبني بتعيط ليه كدا
سلطان بيحاول يبقي لوحده في همومه : الحمد لله مفيش حاجه
الشيخ اسماعيل: الموضوع حب صح
سلطان : يعني اي
الشيخ اسماعيل قعد علي الارض قدامه : الحب يبني هو اللي يعمل كدا في الإنسان هو اللي ممكن ياخد روحه وهو ماشي هو اللي ممكن يدمر الأنسان كليا هو اللي انا شايفه في عينك دلوقتي
سلطان ببكاء: بتروح مني.. انا غبييي. عيشتها عذاب مكنش لازم تعيشه
الشيخ باستغراب: ضربتها
سلطان : لا ابدا.
الشيخ اسماعيل بكل تأكيد : يبقي حرقت قلبها...
سلطان : اه اه ويارتني معملت كدا.. انا كنت غبي ظلمتها وهتروح مني
الشيخ اسماعيل : بصب يابني هنا انت بتيجي تصلي وتدعي وممكن تدعي في اي مكان بس ده بيفرق في ناس بترتاح هنا اووي وتدعي بكل راحه بس اللي انا عارفه انك بتدعي من قلبك وده يكفي انا مش عارف هي هتروح منك ازاي ومش عايزه ادخل في خصوصياتك بس هقولك حاجه لو رجعتلك.. حافظ عليها لان الحب نادر الايام دي
ومشي الشيخ وسلطان فضل يدعي ببكاء حتي ان صلي العشاء ومشي راح المستشفي دخل عليها وهي علي نفس الحال..
مسك ايديها : قومي بقا ياسلطانتي.. انا فاكر انك قولتيلي ان القدر هو اللي هيكرر بس لو كرر بعدك عني.. يبقي مش عدل ونزل بيعيط علي الارض وماسك ايديها.. مش عدل مش عدل يازهرة... اااااااااه
وفجأه جهاز القلب بجا يعمل صوت والدكاترة جت حوالين زهره وسلطان بعد وهو مش قادر..
الدكتور : شد حيلك.. البقاء لله
و الممرضه غطيت وشها.. سلطان وقع علي الارض وهو بصدمه وذهول
(هل القدر له رأي اخر💔هل سيأخذك مني 💔)
يتبع... 💫
بارت 13💫💫
سلطان وقع علي الارض وهو بصدمه كبيره ومش فاهم اي اللي بيحصل مش فاهم حاجه..
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
..... في مكان جميل يشبه السماء الصافيه
سلطان : انتي هتعفي عني امتي يازهره
زهره شاورت علي قلبه : لما ده ميحبش غيري
سلطان : زهره سامحيني.. سامحيني يازهرة.. مبحبش غيرك ولا هحبك
زهره مسكت ايديه واديته صورتها: تبقي افتكرني ياسلطان
وهي مشيت وسلطان بصريخ : زهره هههههه
..💔💔💔💔💔💔. في الواقع 💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
سلطان بصريخ : زهرهههههه ارجعيلي ارجعيلي.. صدقيني مش هزعلك ابدا صدقيني.. ارجعي يازهره
بحركه سريعه كان في حقنه هواء مسكها وقال بصوت عالي : انتي لو مرجعتيش انا همو*ت نفسي يازهرة انتي لو هتمو*تي انا همو*ت انا معاكي في الحياه والمو*ت يازهره
دخلت امه في الوقت ده وجايه تقرب منه
سلطان بزعيق للكل سواء عيلته او دكاترة : محدش يقرب..
سلطان بدا يعيط وهو بيبص لزهرة : لو بتحبيني ارجعي يازهره.. ارجعييي
وكان علي وشك ان يقت*ل نفسه... ولكن القدر له راي اخر
🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏
بدا جهاز القلب يرجع يشتغل طبيعي والدكتور جري وفحص زهره واستغرب انها عادت للحياه وحالتها مستقره.
الدكتور : مستحيل ده يحصل مستحيل
سلطان بخوف رمي الحقنه وجري علي الدكتور : اي اي اللي حصل.. زهره رجعت صح
الدكتور بصدمه : رجعت بس دي مستحيل المريضه كانت ميته ازاي عادت للحياة.
سلطان ببكاء : لان جسمها اللي كان ميت لكن روحها كانت فيا وقلبها...
الدكتور : سبحان الله...
الدكتور مشي والممرضين مشيو وسلطان خرج العيله عشام كان عايز يقعد مع زهره
.... 💫💫💫💫💫واليوم التالي الصبح..💫💫💫💫💫
سلطان كان ماسك ايديها = وبس ياستي كدا انا حكتلك حكايه سلطانه قلبي اللي هو انتي.. مش هتقومي بقا عشان نكملها سوا وباس ايديها ونام علي كفها برقه
زهره وهي بتحرك ايديها : سلطان.. سلطان
سلطان عيطت بعياط فرح بجد: سلطانه..انتي كويسه
زهره ضحكت بخفه : سلطانه.. ههههه
سلطان حضنها وباس راسها : طبعا سلطانه... سلطانه قلبي..
زهره : بحبك...
سلطان : وانا بعشقكك
زهره : هو اي اللي حصل
سلطان : لا كتير تعالي احكيلك...
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
وبعد مرور شهرين مراد كان بيعذب اميره بس ده ميمنعش ان بدات تصعب عليه لكن محبهاش خالص وزهره وسلطان بيعشقو بعض والحادث ده خلاهم يتمسكو ببعض اكتر خلاهم يعرفو قيمه كل واحد في قلب التاني...
زهره وهي علي السرير بتعيط بحرقه...
سلطان دخل عليها وراحلها بسرعه: زهره مالك في اي ياحبيبتي
زهره : بابا ياسلطان.
سلطان بارتباك.: ماله
زهره : وحشني اووي
سلطان اخدتها في حضنه : زهره انا اسف اني مقولتلكيش من بدري..
بس كنتي خارجه من تعب زهره..... باباكي مات 💔
زهره :.. 💔💔💔💔
يتبع......
بارت 14 💫💫
زهره خرجت من حضنه : اطلع برا
سلطان : زهره ان..
زهره : امشي اطلع برا ياسلطان.
سلطان خرج برا..
ومر يوم ورا يوم وزهره علي نفس الحال مبتكلش كتير وحالتها النفسيه النفسيه بتدهور وسلطان بيحاول انه يبسطها ومفيش اي فايده (صعب فكره ان ابوها مشلول وكل حاجه حصلت ورا بعض مخلتهاش تشوفي ابوها اللي عاشته الفتره اللي فاتت خلاها مضغوطه جدا ويوم ماتبقي عايزه تشوفه تعرف انه مات اصعب موقف حقيقي 💔💔💔💔💔)
وفي صباح يوم..
سلطان دخل علي زهره لاقاها في البلكونه سرحانه : زهره يلا عشان تاكلي
زهره : كل انت انا مش عايزه
سلطان : زهره بلاش عناد انتي بقالك شهر علي نفس الحال
زهره قامت وقربت منه وهي كل وشها اصفر من التعب اللي يبص عليها يقول دي علي حفه الموت : انت عايزني اكمل عادي يعني
سلطان : زهره الموت ده حقيقه لازم نتقبلها...
زهره عيطت بصريخ : صعب صعب جدااا وقعدت علي الارض بتعيط بدمار. سلطان شدها من دراعها وركبها العربيه ووداها المقابر..
عند قبر ابوها سلطان وهو ماسك ايديها وهي بتعيط : باباكي في تربته زعلان...
زهره بتعيط وبس
سلطان : عيطي عيطي يازهره متخبيش جواكي.. صدقيني باباكي مش مرتاح وانتي كدا منهاره صدقيني..
زهره وقعت وفضلت تمسك التراب بتاعه وتعيط بحرقه : ياريتني كنت اخدتك معايا يبابا ياريتني.. ااااااه
ومر الوقت وهي بتعيط وسلطان واقف جنبها وبيهديها...
وبعد مرور ساعتين
ركبو العربيه وراحو المطار..
زهره : احنا هنا ليه
سلطان : لازم نسافر..
زهره : بس
سلطان : مفيش بس يلا
..... ومر شهر كانت زهره بتحاول تقاوم وتبقي احسن اعترف انها فشلت واعترف انها قامت وكل ده ومعاها سلطان مكنش بيسيبها لحظه كان كل لحظه هو مصدر قوتها.... ومراد بدا ان يبطل يعذب اميره لان بدا يخليها تحبه لكن هت محبهاش.. مراد كان بينتقم من سلطان في اميره لان سلطان كان بياخد منه كل حاجه ومراد كان عايز ياخد منه حاجه بيحبها ولاقي انها اميره وبعد ماتجوزها اتصدم انه سلطان مبقاش يقرب من اميره وفي الوقت ده مراد كان بيعذب اميره عشان بينتقم فيها وخلاص (يمكن القدر بيعاقبها) ولكن هو محبهاش ولا مره..
وفي صباح يوم سعيد...
زهره صحيت الاول ورسمت علي وش سلطان بالقلم الاسود..
سلطان صحي بعد دقايق ولاقاها نايمه با*سها من شفتا*ها وهي عملت نفسه انها صحيت : صباح الخير ياسلطانتي..
زهره : صباح النور ياسلطاني.
سلطان قام وراح الحمام انصدم من شكله وراح لزهره بعصبيه : اي ده
زهره كانت هتعيط سلطان راح ليها ومسك وشها : اللي يعمل كدا نيراز..
زهره باستغراب : مين ده..
سلطان : ابننا... تعالي اقولك كلمه سر..
وتسكت شهرزاد عن الكلام 🌹🌹
يتبع...
بارت 15💫💫 قبل الاخير🥺💔
زهره وهي بتظبط نفسها قدام المرايه جه سلطان وحضنها: انتي عارفه انك اغلي مااملك
زهره وهي بتلف ليه وحاطه ايدها حوالين رقبته : وانت عارف بقا اني من غيرك اموت
سلطان حط صباعه علي بو*قها : أياكي تنطفي كدا تاني
زهره بتشيل صباعه :ربنا يخليك ليا ياسندي وضهري في الدنيا
سلطان وهو بيحضنها بتملك تاااام :وانتى ربنا يخليكى ليا ياام العيال
هما الاتنين ضحكو
وبعد كدا نزلو لتحت لاقو الكل متجمعين ماعدا مراد
سلطان قعد زهرة الأول بعد كدا قعد جنبها وهو حاضنها من خصرها
اميره بغل :مش ليكو اوضه تلمكو ولا اي..
سلطان ببرود:وانتي مالك
اميره : اي اللي وانتي مالك عيب تعملو كدا علي السفره
ودخل عليهم في الوقت ده مراد ورمى الورق علي التربيزه
اميره باستغراب:اي ده
مراد :انتي طالق
اميره حست بكسره بس هي بتكابر:ازاي
مراد :زي الناس
عبد العزيز قام من التربيزه ووقف قصاده :انت ازاى تعمل كدا في بنات الناس
مراد : بص ياحاج بنتك انا ملمستهاش.. وانا اصلا كنت داخل العيله دي عشان غرض معين....
عبد العزيز ضربه بالقلم :انت شخص حقيير... وياترا بقا دخلت لي
مراد :انا دخلت عشان انتقم من سلطان على كل حاجه بياخدها... عشان هو احسن مني في كل حاجه ومش عايز اكمل مع واحدة حقوده وبسببها زهره كانت هتموت
سلطان :يعني اي..
مراد :العصابه اللي جت كانت من طرف اميره وكانت مخططه كل حاجه عشان متتجوزنيش
اميره بصريخ وعياط وراحت تبوس ايد سلطان : لا لا ياسلطان متصدقهوش...
وفي نفس الوقت زهره اغمي عليها.....
يتبع...
البارت 16 🥺💫الاخير🥺💔
زهره اغمي عليها في حضن سلطان
سلطان اتخض عليها ووداها علي الكنبه وبدأ يحاول يفوقها : زهره زهره قومي
سلطان اتصل بالدكتوره واستنوها
وفي خلال الوقت ده مراد مشي وسابهم وجت الدكتورة وكشفت عليها
الدكتورة : هي تعبت شويه خاصه بعد العمليه اللي عملتها اخر فتره
وياريت ترتاح الفتره دي جدا..
الدكتورة مشيت وسلطان شال زهره وحطاها في الاوضه ونزل تاني وبص
لاميره بزعيق وعصبيه وكسر كل حاجه علي السفره : عملتي لي كل ده ليييه
اميره بعياط : عشان بحبك بحبك وبس.
عبد العزيز ضربها بالقلم : اخرسي
اميره بعياط رفعت راسها : لا مش هخرس... انا بعشقه
عبد العزيز بنفاذ صبر : انتي لازم تتعالجي.
اميره بصدمه : يعني اي
وفجأه دخلو اتنين ممرضين من المصحه العقليه اخدوها للمصحه وهي كانت بتترجاهم لكن مفيش فايده...
ومن اللحظه دي الكل عاش في سلام وزهره مع سلطان في كل اوقاته وهو كذلك ومر شهر كمان وهو حبهم بيزيد كل لحظه
زهره وهي واقفه مستنيه سلطان قدام الباب.. اول مادخل راحت حضتنه وهو شالها = بحبك
زهره : بعشقك.
سلطان نزلها وبا'' سها = اي بقي مستنياني لي.. اول مره تعمليها
زهره بعشق وهي ماسكه ايديه = تعالي اوريك حاجه
سلطان وهو ماشي معاها = خير ان شاء الله
وراحو عند التربيزه لاقي تورته
سلطان باستغراب : هو عيد ميلادي النهاردة ولا اي
زهره حضتنه وقالت في ودنه : تؤتؤ انهارده هيكون الذكري كل سنه عشان عرفنا انه جاي في الطريق
سلطان بعصبيه : ده مين ده..
زهره : اخص عليك ياسلطان.. نسيت نيراز
سلطان بنفاذ صبر : نيراز مي.. ثانيه نيراز ابننا
سلطان مسكها من خصر*ها ورفع*ها ليه وحط راسه علي راسها = مبروك علينا ياسلطانتي
وجت العيله من ضهرهم وكله في صوت واحد وهما بيفرقعو الصواريخ : سنه حلوه ياجميل... هيييييه
سلطان نزلها وهي حطت ايديها علي رقبته : بحبك ياسلطانييي
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
........ وبعد مرور سنه.... (نيراز جه بالسلامه وبالنسبه لاميره فطلعوها من المصحه لان زهره طلبت كدا وسفروها برا عشان كله يرتاح وشاهي اخت سلطان اتخطبت لصاحبها في الجامعه اسمه ياسين )
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
زهره وهي شايله نيراز : ياحبيبي نام بقا انت غلبتني
سلطان : زهره يلا عشان الحفله
زهره : مش لما ينام الأول
سلطان اخدته منها : انا هنيمه يلا روحي اجهزي وكمان خلي بالك وشاور علي بطنها خلي بالك علي نارين...
وراحت لبست ونزلو يحتفلو وهي كانت حامل في نارين في الشهر التالت ونيراز كان في الوقت جه نايم مع جدته وفاء
سلطان وزهره وهما بيرقصو
زهره : سلطان انا بجد مش لاقيه اسم لقصتنا
دنيا :اظن ان لايق امتلكني السلطان
زهره : واو.. الاسم ده روعه
دنيا : عيب عليكي... يلا امشي انا بقا
زهره : لا مش تمشي تعالي صورينا صوره حلوه عشان تحطيها غلاف لقصتنا
دنيا : اوكاي... يلا اتجمعو كلكو يلاااا
زهره وهي حاضنه سلطان بكل امتلاك : امتلكتني ايها السلطان🥺
تمت🥺✍️
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا