رواية حب الادهم الفصل الرابع والخامس والسادس بقلم دعاء تهامي
رواية حب الادهم الفصل الرابع والخامس والسادس بقلم دعاء تهامي
#حب_الادهم
#Bart_4
هايدي: والله ي ابيه احنا كنا واقفين وهو جي عايز ياخد رقم تالين
ادهم بص للشاب وعيونه بطلع شرار ومن غير اي كلام نزل فيه ضر*ب ملامحه مكنتش باينه من كتر الد*م وادهم لسه بيضر*ب فيه تالين وهايدي بيحاولوا يبعدوه عن الولد ولكن لا حيات لمن تنادى
ادهم: المرادي انا سبتك المره الجايه مش هتعرف اي اللي هيحصل فيك
ادهم: بص ل تالين ومشي علي العربيه من غير ولا كلمه
هايدي: اقري الفاتحه علي روحي وروحك شكلوا هيد*بحنا
تالين: وقت هزارك انتي كمان يالا بدال ميتعصب علينا اكتر
هايدي: وانا مالي ي لمبي يالا
تالين: اركبي انتي قدام
هايدي: والله ما يحصل انتي دايما بتركبي جمب ادهم مليش دعوه
تالين: ي بت اخلصي
هايدي: عدي الجمايل طيب
تالين: طب اتنيلي اركبي
ركبت هايدي من قدام وتالين وراء طول الطريق بتحاول تبعد نظرها عن عيون ادهم الغا*ضب
وصلوا البيت وتالين نزلت جريت على اوضتهاا وهايدي كمان دخلت وراها
ميادة: اي ي تالين بتجري ليه كده
تالين: هاا مفيش ي ماما تعبانه شويه
هايدي: اسكتي ي ماما ادهم غضبان جاي ورانا مش عارفه هيعمل فينا اي
ميادة: عملتوا اي ب وش المصايب
هايدي: احنا ي ماما ربنا يسامحك المهم احنا هنطلع فوق وانتي حاولي تهديه شويه
تالين: اه ونبي ي ماما نظراته مش تبشر بالخير
ميادة: بس فهموني ف اي
تالين: بعدين بعدين
هايدي: يلهوي اجري
طلعوا هما الاتنين جري لفوق
هايدي: خديني معاكي
تالين: انتي اللي خديني معاكي
هايدي: اقولك تعالي ف اوضة ماما احنا الاتنين زي زمان
تالين: يالا
عند ادهم تحت
ميادة: مالك ي ادهم خايفين منك ليه كده
ادهم: مفيش ي ماما
ميادة: علي ماما بردو
ادهم: لما وصلت الكلية لقيته بيكلموا واحد مش عارفه اي اللي حصلي وقتها ونزلت فيه ضر*ب
ميادة: طب ينفع كده مش يمكن عايز حاجه
ادهم: زمايلي كتير مفيش غير تالين يعني
ميادة: حصل خير ي ابني متتعصبش عليه هيا مغلطتش
ادهم: حاضر ي ماما بس هما فين دلوقتي
ميادة: ههه تلاقيه ف اوضتي زي زمان يعملوا العمله ويستخبوا هناك
ادهم: ماشي انا طالع فوق خليهم يجهزوا الاكل لحد ما اجيبه
ميادة: حاضر
طلعوا ادهم راح باتجاه اوضة امه فتحهاا ودخل ملقاش حد فيها لسه هيطلع لقاء الستارة بتتحرك فتحهاا لقاهم وراهاا
هايدي: اعععع والله ي ابيه انا مليش ذنب ده زميل تالين وسابتهم وجريت من الاوضة تالين جايه تطلع ادهم مسك ايدها
ادهم: كان عايز منك اي
تالين: مفيش والله ي ابيه طلي مني الرقم عشان عايز محاضرات وانا قولتله ياخد من اي حد معانا
ادهم: اياكي اشوفك بتكلمي حد تاني تسبيه وتمشي
تالين: والله ي ابيه انا كنت بقوله كده حتي اسال هايدي هتقولك
ادهم: متتكررش والا مفيش خروج من البيت حتي للكلية.
تالين: حاضر
ادهم: روحي غيري هدومك عشان ناكل سوا
تالين: انا مش جعانه
ادهم: وانا قولت غيري هدومك عشان ننزل ناكل
بعد شويه كانوا متجمعين على سفرة الاكل
هايدي: 😹😹😹ينفع كده ي ادهم خوفتني كنت بقرا الفاتحه علي روحي
تألين: والله وسبتيني وجريتي
هايدي: قلبك ابيض ي ابو صلاح
تالين: ماشي ي ستي
هايدي: صحيح ي ماما بابا فين
ميادة: ف الشغل بس زمانه جاي كلمني من شويه
هايدي: ايوه ميقدرش يستغنه عنك كل ده ومش يكلمك
ميادة: ي بكاشه
تالين: 😹عندها حق ي ماما المفروض يطمن علينا احنا كنا ف الكليه انما انتي ف البيت
ميادة: ف اي ي بت انتي وهيا هتتفقوا عليا ولا اي
تالين: اهو بابا جي صوت العربيه اهو
هايدي: لا دول عربيتين حد جاي معاه ول اي
ميادة: اه ده ابن صاحب ابوكي جي من السفر امبارح وتقريبا جاي مع ابوكي
تالين: مين هو
_ده انا مش فاكراني ******
يتبع
#بقلم_دعاء_تهامي
#توقعاتكم ياترا الشخصيه الجديدة هتكون ليها دور وهيبقا اي
#حب_الادهم
#Bart_5
حاتم: شوفي ي تالين مين جي
تالين: اي ده مش معقوله مازن بعد كل الوقت ده
مازن: كبرتي ي تالي
تالين: امال هفضل صغننه
مازن: امال فين المعفوصه هايدي
هايدي: هيا مين دي اللي مفعوصه
مازن: 😹زي ما انتي لسانك اطول منك
هايدي: كده تنمر والتنمر حرام
مازن: ادهم ازيك
ادهم: تمام وانت
مازن: الحمدلله بخير
تالين: تعال اقعد معانا لازم تحكيلنا طول المده دي عملت اي
هايدي: وانا كمان لازم تحكيلي
حاتم: مش دلوقتي ي بنات هو هيقعد معانا وتقدروا تتكلموا ف اي وقت دلوقتي سبوه يطلع يرتاح وانتوا كمان شوفوا مذاكرتكم وباليل اتكلموا براحتكم
مازن: عمي معاه حق انا تعبان من السفر ولازم ارتاح
ميادة: طيب ي ابني هطلب يحضرولك اوضة الضيوف عشان ترتاح فيهاا بس هو اهلك منزلوش معاك
مازن: هينزلوا بعد كام شهر عشان يرتبوا الاقامة ف مصر
ميادة: اخيرا قررتوا تستقروا زي زمان ف مصر
هايدي: هنرجع جيران زي زمان يعني
مازن: ان شاءلله
تالين: تعالي ادلك علي اوضتك
مسكت ايده ولسه هتلطع معاه ادهم وقفهاا وشال ايدها من ايده
ادهم: خليكي انتي انا هطلع معاه
تالين: ماشي
هايدي بصوت واطي بت ي تالين هو ادهم ماله كده مش طايق مازن ليه
تالين: مش عارفه مع انهم كانوا اصحاب اوي
هايدي: يمكن لسه مضايق من اللي حصل الصبح
تالين: لا عشان نزل قعد معانا ف اكيد مش مضايق
هايدي: اللي يشوفه يقول اخد حبيبته منه
تالين: هششش حد يسمعنا انا هطلع اوضتي بقا
هايدي: وانا كمان 😹نتجمع باليل
باليل علي العشاء كانوا كلهم متجمعين ومازن بيتكلم عن حياته بره مصر كانت عامله ازاي وكلهم بيسمعوله وبيتخيلوا اد اي الحياة جميله بره مصر
هايدي: تعرف انا نفسي اسافر دبي 😹وتالين باريس
مازن: وليه مش بتسافروا
حاتم: عشان حياتهم كلها هناا ودراستهم اهم
تالين: بس بابا واعدني لما اتخرج هنسافر ف العطله عشان كلية هايدي
مازن: سمعت انك هتبقي دكتورةة
تالين: اه ان شاءلله
حاتم: ربنا يوفقك
مازن: وانت ي مازن عملت اي ف حياتك
هايدي: مازن اخويا ظابط اد الدنيا
مازن: اه كان حلمه من الصغر
ادهم مش بيتكلم ومراقب كلامهم وساكت ومتعصب من كلام مازن مع تالين وانه بيوجه ليها الكلام دايما
مازن: عمي ممكن اتكلم معاك كلمتين
حاتم: كمل اكلك الاول
هايدي: متقول ي مازن ما كلنا عيله
مازن: بعدين هتعرفي
حاتم: طب تعال على اوضة المكتب نتكلم هنااك
مشي مازن وحاتم علي اوضة المكتب
ميادة: متعرفيش تسكتي ابدا
هايدي: دايما سادة نفسي علي الاكل ي ست ماما
ميادة: وانتي بياثر فيكي حاجه
هايدي: 🥹لسه ما دوقتش الحلو اهو
تالين: 😹🤝ومين اللي اكل طبقي
هايدي: يلهويي انا معملتش كدا
تالين: رفعت غطاء السفرة وطلعت الطبق فاضي وانا اللي حطيته تحت السفره بردو
هايدي: ليه يختي قطه باكل تحت السفرة
تالين: لا بس طولهاا 😹😹😹😹😹
ادهم: انا خارج ي ماما محتاجه حاجه
ميادة: سلامتك ي حبيبي
هايدي: انا عايزه شيكولاته وتالين كانت عايزه غزل بنات
ادهم: اناا يمكن اتاخ
لسه هيكمل كلامه سمع باب المكتب بيتفتح وباباه بينده علي تالين
حاتم: تالين مازن ط********
وهناا الصدمة احتلت ادهم
ياترا قال اي واي رد فعل ادهم علي الكلام اللي هيسمعه 🤝
يتبع
#حب_الادهم
#Bart_6
حاتم: تالين مازن طالب ايدك
الصدمه احتلت ادهم من الخبر اللي سمعه
حاتم: هو طلب مني اشوف رايك اي واكيد مش محتاجه تعرفي حاجه انتي ومازن يعتبر متربيين سوا
تالين بصت لادهم عشان يتكلم هيا متعوده دايما تاخد رأيه ف كل قراراتها حتي هدومها لكن مفيش اد رد فعل من ادهم غير انه واقف ساكت مش بيتكلم وباصص ل مازن اللي بيبتسم بعدها بص ليها منتظر ردهاا
تالين: بس ي بابا انت عارف اني مش بفكر ف الجواز دلوقتي المهم عندي مستقبلي
مازن: وانا مش بقول نتجوز دلوقتي احنا هنعمل خطوبة بس والجواز بعد ما تخلصي الكلية وانا هكون معاكي ودعمك
تالين: بس
مازن: مفيش بس مترديش دلوقتي فكري براحتك وانل هستنا ردك يمكن كل حاجه جت بسرعه عشان كده مش عارفه تاخدي قرار بس صدقيني انا بحبك من زمان اوي من لما كنا صغيرين وحتي بعض الوقت ده كله لما شفتك رجع قلبي ينبض من تاني ليكي
تالين: ماشي هفكر ممكن
مازن: خدي وقتك وانا هستناكي العمر كله
ادهم اضايق انها مرفضتش وقالت هتفكر اخد مفتاح عربيته ومشي كان سايق بسرعه جنونيه وكله اللي حصل بيتكرر قدامه لدرجه انه كان هيعمل حاد*ثة
وقف عند ملهي ليلي ودخل قعد علي البار من غير ما يكلم حد طلع مشروب بعد وقت جت بنت قعدت جنبه
البنت ب ميا*عه اي ي بيبي شربت كتير انهارده
ادهم: بصلها ومردش
قر*بت منه وحطت ايدها علي كتفه شكلك مضايق
شاله ايدها عنه وطلع من الملهي
كان سايق العربيه وهو سكران وبيقول كلام مش مفهوم
وصل البيت علي الساعه 3 الفجر كان الكل نايم ماشي بخطوات مش متوازنه وكان هيقع مسك ف الكرسي لسه طالع السلاليم باباه نده عليه
حاتم: ادهم انت رجعت
ادهم: السيد حاتم الدمنهوري عملت اللي ف دماغك بس بردو. مش هسيبهاا
حاتم: انت سكر*ان
ادهم: هه ايوه سكر*ان هتضر*بني ولا هتعمل اي اصلا كله بسببك انت وبس
طلع اوضته من غير ما يسمع ابوه
حاتم سامحني ي ابني بس لازم افكر ف مصلحه تالين هيا هتنهار لو عرفت الحقيقة انا عارف اني قسيت عليك بس بكره هتنسا
ف صباح يوم جديد كانوا بيفطروا بس ادهم مكنش معاهم
مازن: صباح الخير ي جماعه
صباح النور
تالين: امال ادهم فين ي ماما
ميادة: ادهم نايم ف اوضته اجي متاخر
تالين: طب انا هخلي السواق يوصلناا
هايدي: بس
تالين: ما ادهم نايم يالا
مازن: تسمحلي ي عمي اوصلهم اناا
تالين: لا ملوش لزمه نتعبك
مازن: تعبك راحه
هايدي: خلاص ي تالين خليه يوصلنا عشان الوقت
مازن: هروح اشغل العربيه لحد ما تجهزوا
بعد شوي طلعت هايدي وتالين لقوا مازن واقف جمب العربيه
هايدي: اي دي ******
مازن:******
يتبع🫶♥🌸
تكملة الرواية هنااااااااااا
تابعونا علي قناة التليجرام من هنااااااااااااا
الرواية كامله من البدايه هنااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا