القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليله الاسد من الفصل الاول الي الفصل العاشر كامله بقلم دنيا فادي

 

رواية ليله الاسد من الفصل الاول الي الفصل العاشر كامله  بقلم دنيا فادي 




رواية ليله الاسد من الفصل الاول الي الفصل العاشر كامله  بقلم دنيا فادي 


اسد بإستيعاب : مامي!! 

ويكمل بخبث : مامي اي في ليله زي دي يا عروسه

اسد يقرب منها ويتوهه في عيونها العسلي وشفايفها الي بتلمع وشعرها الكيرلي الطويل وفستانها الرقيق 

ليل بتوتر وتبعد عنو : بص يابتاع انت ،، انت عارف كويس سبب الجوازه دي

اسد بيقرب اكتر لحد ما زن*قها في الحيطه

وينظر ليها بوقا*حه

ليل تزقو بعيد عنها : ابعد يا شئ انت 

اسد بإبتسامه يقرب ويق*بلها من رقبتها 

ليل وتبعدو عنها بكل قوه

ليل بزعيق وتهديد : انت مش بتفهممم يعنيييي هو مش انتت وعدت مامي انك مش هتعمل اي حاجه انا مش عايزاها

اسد بخبث : بس ده الي انا عايزو

ليل بفهم : انت انسااان قذ*ر ومتربتششش يا حيو*ااان انتتت انا مخطوبه

اسد وملامح وشو تتحول للغضب : اي يروح امك

ليل بكل هدوء : ااه مخطوبه اي الغريبب انت اصلا هطلقني بس بعد ما تخلصو الموضوع الي اتجوزنا فجاءه بسببو ده وبعدين هرجع لخطيببي 

اسد مسكها بقوه وكلمها بزعيق : انتي دلوقتي متجوزه يا هانم

ليل ببرود : تؤ جواز مؤقت

اسد بإبتسامه خبث : ماشي ابقي وريني هترجعيلو ازاي 

ويشيلها ويرميها علي السرير

ليل بشهقه : يييييه يا حق*ير يا زبا*له 

ويقرب عليها وينظر لجسمها بكل وقا*حه

ليل بتزقو بعيد عنها بكل قوتها 

ليل بصريخ : اااابعددددد عنييييييي 

اسد بيحضنها ويقب*لها بقوه

ليل بدموعع وزعيق : لاااااااا سيبنيييييي 

اسد بكل وحشيه يق*طعلها هدومها

ليل بإنهيار وتحارل تداري جسمها بإيديها : ابعدددددد عنييييي يااااا زبااا*له بقااااا 

اسد بزعيق وعدم وعي : شششش اخرصيييي اخرصيييييييي مسمعش نفسك

ليل بخوف وتحاول تبعدو وهو يقربلها اكتر واكتر 


_____________________________________


فيروز : ماما هو بابا واسد هيرجعو امته 

دولت بضحك : وانتي الي بتسألي ولا حد تاني 

فيروز : مش قولتلك اسألي انتي اهي عرفت انك انتي الي عايزه تعرفي مش انا 

غزال : وحشوني اوي يا خالتو ان شاء الله يرجعو بالسلامه 

فيروز بغمزه : وحشوكي هما الاتنين ولا اسد بس 

دولت بضحك : بس يبت كده تكسفيها


_____________________________________


النهار بيطلع عليهم 

اسد بيفوق علي صوت شهقات وعياط

اسد بيلاقيها واخده جمب وضامه رجليها بإيديها

ومنهاره في العياط وجسمها شبه عار*ي

وبيحاول يفتكر الي حصل

اسد بندم ولوم : غبيييي اي الي عملتووو دددده

اسد بيشيلها من مكانها

اسد بقلق : اسسسف واللهِ اسفف سامحيني

ويدخلها الحمام ويوقفها تحت الدُش

اسد : هجبلك هدوم بس اهدي بطلي عياططط 

اسد يدخل الاوضه ويشيل ملايه السرير ويدورلها علي هدوم وميلاقيش

اسد ويضرب علي راسو بإيدو بندم : انا ازاي نسيتت ان الحوار ده جه مره واحده

اسد : هجيب ليها هدومم منين دلوقتي

بيقاطعو خبط باب الشقه 

اسد : ينهاااار اسوددد اكيد ابويا وامك الي علي الباب

يتبع..


#البارت_الاول



#البارت_التاني

#ليله_الاسد

بيقاطعو خبط باب الشقه

اسد : ينهاااار اسوددد اكيد ابويا وامك الي على الباب

بيروح يفتحلهم الباب

نعيم : صباحيه مباركه يا عريس

اسد بتردد : ادخل يا بابا .. ادخلي يا مراات عمي

عُلا بإستغراب وقلق : هي ليل فين!!

اسد : هي هت.. 

وياخد بالو من ضلها ويسمع صوت ماشيتها 

اسد بتسرع : اهيي جتت

بيلاقيها لسه بتعيط ويتفاجئ لما شافها لابسه قميص من عندو بس لابسااه بطريقه مختلفه

ليل اول ما شافت مامتها جريت علي حضنها وفضلت تعيط

نعيم بصوت منخفض : انت عملتلها اي 

اسد : هعملها اي يعني 

عُلا بخوف : مالك يا ليل بتعيطي لي 

ليل : وحشتيني اوي ياماما متسيبنيش لوحدي

عُلا بأريحيه : ياحبيبتي انتي كمان وحشتيني وانتي مش لوحدك جوزك معاكي

ليل بزعيق : لا ده مش جوزي ده واحد مترباش لمؤخذه ياعمو نعيم

نعيم بضحك : ولا يهمك يا بنتي 

اسد بعصبيه : شايفه بنتك بتغلط ازاي يا مرات عمي.

عُلا : معلش يا اسد هي بس متسرعه ومبتفكرش في الكلام قبل ما تقولو صح يا ليل 

ليل بغضب : لا بفكر كويس 

عُلا بإحراج : احم عيب كده يا ليل ،، انا هقوم اعملكو حاجه تشربوها تعالي يا ليل معايا


_:. 

عُلا : اي الي بتقوليه ده يا ليل ،، في حاجه حصلت ضايقتك ياحبيبتي!! قوليلي

ليل وبتفتكر ودموعها تنزل وتمسحها قبل ما مامتها تاخد بالها

ليل وتهز راسها بالنفي : لا

عُلا ومشغوله بعمل العصير

عُلا : وبدمعي لي!!

ليل : لا مدعمتش

عُلا بضحك : مدعمتش!! اسمها مدمعتش 

ليل بعياط : ياماما انتي بتضحكي

عُلا وتلاحظ نبره صوتها الي اتغيرت 

عُلا : ياحبيبتي بتعيطي لي دلوقتي

ليل : عشان بابي لو كان لسه عايش مكنتش هبقا موجوده هنا دلوقتي هو لي سابني 

وتكمل ب لوم  : طب هو زعلان مني!! 

عُلا بحزن : لا ياحبيبتي مش زعلان منك ولا حاجه ده انتي بنتو الوحيده ،، عارفه يا ليل شاكر محظوظ ربنا بيحبو عشان كده خدو لعندو

وتنظر ليها بحب : وكمان محظوظ بيكي عمرك ما زعلتي منو مهما عمل ولا زعلتيه منك ولا كسرتيلو كلمه ابوكي يمكن مش معانا بس روحو معانا ياحبيبتي  

عُلا بتمسح دموع ليل وتبتسم : ياله بقا كفايه عياط وخرجي العصير لحماكي وجوزك

ليل بعصبيه : لا مش جوزي واحنا هنطلق مش كده!!

عُلا : ها اه اه بس مش هينفع دلوقتى يابنتي 

ليل : لي مش هينفع مش انتي قولتي لازم اتجوز الكائن الي برا ده عشان عمي ياخد حقو من الورث وعشان بابا كاتب كده في الوصيه 

وتكمل بتفكير : مامي هو عمي هو الي قالك ان بابا عايز كده

عُلا : ااه  

ليل : عارفه!! انا حاسه ان بابا معملش كده وان عمي استغل بس علاقتي ب بابا وقد اي انا بحبو ومقدرش اقول لا علي حاجه هو عايزها وقالك كده بس عشان يجوزني ابنو ،، انا هبقا اروح لمحامي بابي وافهم منو كل حاجه 

عُلا بتوتر : لا متعمليش كده قصدي يعني هتتعبي نفسك لي انا كلمتو وفهمت منو وطلع كلام عمك صح ،، وياله بقا العصير هيسخن روحي خرجيه ياله يابنتي 


_:. 

نعيم : تسلمي يابنتي بس انا لازم امشي دلوقتي 

عُلا : استنا يا حج نعيم خدني معاك 

ليل : اييي ليي يا مامي خليكي 

عُلا : هبقا اجيلك تاني ياحبيبتي ااه صح دي شنطه هدومك عشان معكيش هدوم 

وتكمل بضحك وصوت منخفض : بس عرفتي تتصرفي ولبستي من هدوم اسد 

ليل بإحراج : ماااميي 

نعيم : خلي بالك من بنت عمك يا اسد حطها في عينيك 

اسد ينظر ليها بإبتسامه : مش محتاجه توصيه

بعد ما يمشو ليل بتقفل الباب وتلف ضهرها وتلاقيه قريب منها

اسد بيحاوط بإيدو علي الباب وليل قصاادو مش عارفه تتحرك

ليل : اوعا ايديك دي 

اسد فضل باصص لعيونها

ليل تجاهلت نظراتو ليها وحاولت تشيل ايدو عشان تمشي من قدامو

اسد بيشيل ايدو 

اسد بإستفزاز : القميص الي انتي لابساه ده انا بكر*هوو 

ليل بقر*ف : صدقني انا قر*فانه وانا لابساه اصلا

اسد بخبث : بجد طب لي لبستيه ما كنتي خرجتي م..

ليل وتضربو بالقلم : انت قليل الادب 

ويمسك ايديها بقو*ه وقبل ما يفقد اعصابو يفتكر حاجه تمنعو عن الي كان هيعملو

ليل بجرائه : انا عارفه ان الجوازه دي بابا متكلمش عنها وان دي خطه انت وابوك عاملنها عشان لما اتجوزك تاخدو فلوس بابي ليكو 

اسد بعصبيه ويحاول يسيطر علي عصبيتو 

اسد بزعيق : امشي من قدامي

ليل ببرود : لا مش همشي،، انتو للدرجادي طماعين!! مبتفكروش غير في الفلوس وبس 

وتنظر لي بقر*ف : قد اي انتو ناس رخ*يصه بجد 

اسد بكل قو*تو يضر*بها بالقلم

ليل من قو*ه القلم بتن*زف ويغمي عليها




#البارت_التالت

#ليله_الاسد

وتنظر لي بقرف : قد اي انتو ناس رخ*يصه بجد

اسد بكل قو*تو يضربها بالقلم

ليل من قو*ه القلم بتن*زف ويغمي عليها

اسد بيزقها برجلو من قدام الباب وبيخرج ويرزع الباب بغل


_______________________________________


نعيم : متقلقيش انا وعدتك ان ليل مش هيحصلها حاجه طول ما هي معانا

عُلا : انا خايفه عليها من نفسها ليل انت متعرفهاش هي طيبه والله متقصدش الغلط هي بس متسرعه ومتقصدش حاجه بكلامها 

عُلا بقلق : ممكن تهتمو بيها وتعتبروها زي بنتكم

نعيم : عيب الكلام ده يا مدام عُلا دي بنت اخويا الوحيد في عنيا من غير ما تقولي

عُلا : انا عارفه يا حج نعيم عشان كده مترددتش علي جوازتها من اسد ،،، هي دلوقتي مستنيه تطلق منو اتمني اسد ينسيها الموضوع ده بمعاملتو ليها


_______________________________________


بعد 10 دقايق


 اسد بيفتح باب الشقه ويتصدم لما شافها لسه في مكانها

اسد بيرمي الحاجه الي في ايدو ويفوق فيها 

اسد بقلق : ليل!!

ويحرك كتفها بخفه ويلاحظ الدم الي نز*فتو

اسد بندم بيشيلها ويقعدها علي الكرسي ويفوق فيها

اسد : انتي الي بتخليني اعمل فيكي كده فيها اي لو تسكتي شويه

ويقوم يجيب كوبايه المايه ويدلقها عليها

ليل بتفتح عيونها

اسد : خليكي عندك متتحركيش

ليل وتحط ايديها علي خدودها بألم ودموع : ازاي يمد ايدو عليا الحيو*ان ده  

اسد بيجيب قطن وينزل ل مستواها وبيقرب ايدو عليها

ليل بتبعد بخوف 

اسد بيحط ايدو علي خدودها بخفه ويمسحلها الدم الي نز*ف من بوقها 

اسد : بتوجعك!!

ليل بتبريئه وشهقه : ييييه دددممم

اسد بضحك : متخافيش بسيطه

ليل بتريقه : بسيطه

اسد بيقوم ويمسك شنطه هدومها

اسد : خدي و خشي غيري هدومك بس بسرعه عشان الاكل ميبردش.

ليل بتسحب منو الشنطه بقو*ه

ليل بغيظ : مش جعانه وحتى لو جعانه مش هاكل حاجه منك

اسد بهدوء : براحتك


______________________________________


فيروز : ماما هو احنا بقالنا قد اي مشوفناش بنت عمو شاكر الله يرحمو 

دولت : يااه يابنتي ده من وانتو صغيرين 

فيروز بضحك : اكيد كبرت واحلوت 

دولت : هتيجي جمب حلاوتك اي يا بت 

فيروز : لا مش قصدي كده بس تسلمي علي التطبيل ده ،، بصي مش بابا واسد بقالهم شهرين هناك من ساعه وفاه عمو 

وتكمل بعمق : يعني شهرين بيشوف فيهم ليل وطبعا اسد محترم اوي يعني 

دولت : يابت متقولي عايزه اي 

فيروز : انا حاسه ان الواد اسد هيحب البت ليل 

دولت بحب : ومالو ابني ومن حقو يحب ويتحب 

فيروز بعلو الصوت : طببب وانااا

دولت : انتي تقومي تشوفي الاكل الي هيتحرق بدل ما اقوملك انا 

فيروز بحزن : يووووه. بقااا اووووف

دولت بضحك : بتقولي حاجه 


_____________________________________


اسد : بقالك ساعتين في الحمام

ليل بمجادله : وانت مالك بيا 

اسد : هتنامي جوه يعني

ليل : ااه

اسد : طب ابقي خدي بالك بقا عشان في بُرص عندك اوعي بس تروحي ناحي..

ليل بصُرااخ وتخرج بسرعه وتمسك فيه 

اسد بإبتسامه : مفيش حاجة انا كنت بقولك كده بس عشان تخرجي 

ليل بتزقو جامد : ابعد انت ماسكني كده ليي

اسد بإستفزاز : هو انا الي خرجت وقولت يا ماااميييي ومسكت فيكي 

ليل بزهق : خلاص

اسد : الاكل قدامك لو عوزتي تاكلي يعني

ليل بكدب  : لا مش عايزهه

اسد : واعملي حسابك هنسافر بكرا القاهره عند اهلي

ليل بصدمه : اييي لا انا مش هروح في حتي انت فاكر ان احنا اتجوزنا بقا وهنعيش زي اي اتنين متجوزين لا ده مستحيل انسا كده خالص تمام 

اسد بجديه ونظرات غضب ويقرب ليها : وانا قولت هنروح القاهره ل اهلي عندك اعتراضض ولا حاجه !!!

ليل بتغمض عيونها من الخوف وجسمها بيترعش من قربو ليها 

ليل بتهتهه : تؤ تؤ

اسد بإبتسامه ويقرب اكتر ويق*بلها من شفا*يفها و

يتبع..


#البارت_الرابع

#ليله_الاسد

ليل بتغمض عيونها من الخوف وجسمها بيترعش من قربو ليها

ليل بتهتهه : تؤ تؤ


اسد بإبتسامه ويقرب اكتر ويق*بلها من شفا*يفها

ليل بصدمه وتزقو بق*وه

ليل بتهديد : قولتلك متقربليش ده يعني لو عندك شويه دم


اسد : اتغيرتي اوي يا ليل مكنتيش كده


ليل بعدم فهم : اتغيرت!!

ليل : هو انا اعرفك اصلا ولا كنت شوفتك او اتعاملت معاك 


اسد : كبرتي وبقيتي تردي ،، فاكره لما كنتي بتخافي لما حد يكلمك كنتي بتتكسفي وتروحي تستخبي


ليل : لا محصلش


اسد بضحك : عينك في عيني


ليل بتوتر : اوعا انا عايزه انام

اسد بيوسعلها عشان تتحرك


______________________________________


غزال بإستغراب : عزيز انت جايبني هنا لي


عزيز : متخافيش انا معاكي هرجعك بيتك تاني


غزال : انت متخلف يا ابني اي  الموضوع المهم والي مينفعش علي الفون عشان يخليك تجيبني هنا


عزيز : هقولك


غزال بزهق : اووف ما تخلص وتقول


عزيز بتردد : غزال انا ان


غزال : لا هروح كده اخلص يا ابني انت وقول


عزيز بحب : انا بحبك يغزال


غزال : يانهاارك اسودد


عزيز بعدم فهم : ايه؟؟


غزال : انت ازاي تسترجي وتتعديَ حدودك يابني ادم انت


عزيز : انا غلطت في اي يابنتي !!! ده انا بقولك بحبك


غزال : وتحبني لي اصلا


عزيز : هو اي الي احبك لي انتي بتهزري يا غزال ولا بتتكلمي جد


غزال : شكلك انت الي بتهزر 


عزيز : يعني ده ردك عليا؟؟


غزال : ااه وياريت يبقا ملكش علاقه بيا تماماً


وتكمل بثقه : انت عارف لو اسد عرف ممكن يعمل فيك اي!!

وتمشي من قدامو


عزيز ويضحك بعدم فهم  : لا حول ولا قوة الا بالله ايي بت المجنونه دي كل ده عشان قولت بحبك 


_____________________________________


1:00AM


اسد بيفتح عينو بشويش ويبتسم ليها : خرجتي لي من اوضتك!!


ليل بتكشيره : وانت مالك وبعدين لي صاحي منمتش لي ها


اسد : ياسلام وانتي يهمك امري لي


ليل بتسرع : هو احنا مش هنروح عند اهلك بكرا الصبح!! لي صاحي


اسد بإستغراب : والله!! ماشي هنام وروحي انتي كمان نامي


ليل بزهق : ماشي هروح انام


ليل بتراقبو لحد ما غفل في النوم

ليل بطمأنان : اووف اخيرا نام

وتخرج من الاوضه وهي بتتسحب بحذر.... 

يتبع


#البارت_الخامس

#ليله_الاسد

ليل بتراقبو لحد ما غفل في النوم

ليل بطمأنان : اووف اخيرا نام

وتخرج من الاوضه وهي بتتسحب بحذر لحد عندو

وبكل رقه تمد ايديها علي الترابيزه الي قصاادو

اسد : هو انتي مش كنتي مش جعانه برضو؟!!

ليل بتبلع ريقها من الخضه : بسم الله الرحمن الرحيم انت بتتكلم وانت نايم!!

اسد بضحك ويفتح عيونو : كنتي قولتي انك جعانه بدل ما تتسحبي زي الحراميه

ليل بتتجاهلو وتشوف الاكل

ليل بحزن : بس الاكل ده قليل وكمان بِرد

اسد بإستغراب : قليل!! ده انا سايبلك اكتر من الي كلتو ولو علي بارد سخنيه

ليل : وانا مالي بيك كلت قد اي ،، انا دلوقتي جعانه والاكل ده مش هيقضي

اسد : غريبه

ليل بتساؤل : هي اي الي غريبه

اسد وينظر لها من اعلي ل اسفل

اسد : مش باين عليكي انك بتاكلي اصلا 

ليل : ايوا يعني هتروح تجيبلي اكل ولا انام جعانه!! 

اسد : لا نامي جعانه

ليل بحزن : طيب

وبتقوم من قدامو

اسد بزهق : استني ،، هروح اجيبلك وامري لله

ليل : ياله بقا روح انا بطني وجعاني  

وتمسك بطنها بوجع 

اسد : ماشي 

 ويروح عشان يجيبلها


_:.


عُلا بنعاس : اي الي مصحيكي لحد دلوقتي يا ليل

ليل : مامي

عُلا بقلق : مال صوتك يا ليل انتي كويسه واسد كويس!!

ليل : لا يا مامي انا مش كويسه

عُلا : مالك يا ليل اسد زعلك في حاجه؟؟

ليل : هقولك يامامي بس متقوليش ل عمو نعيم ولا حتي تقولي ل اسد

عُلا : يابنتي قلقتيني قولي في اي

ليل بتمثيل : انا رضيت علي الجوازه دي منغير ما اعترض و استحملت كلامو الوحش عليا يامامي عارفه ده كمان يا مامي شتمني وخلاني اعيط

وتمثل العياط : واستحملت الكلام ده كلو 

بس انهارده ضربني يا مامي ضربني جامد اوي فضل يضرب فيا لحد ما اغمي عليا 

عُلا بصدمه : معقول اسد عمل كده

ليل : اه عمل كده وقالي هيخدني معاه ونروح ل اهلو بكرا القاهره طيب يامامي هروح ازاي وانا بالمنظر ده ها قوليلي 

عُلا : لا يابنتي انتي مش هتروحي في حتي ولا هتفضلي معاه انا جيالك دلوقتي

ليل : لا لا يامامي والنبي بلاش دلوقتي تعالي بكرا قبل ما يخدني معاه وانتي هتشوفيني بنفسك بس انا دلوقتي كويسه متقلقيش 

عُلا : ازاي يابنتي اسيبك معاه

ليل : عشان خاطري يامامي ومتقوليش لعمو نعيم ماشي

عُلا بشك : انتي متأكده انك كويسه يا ليل

ليل بتسرع : ااه وسلام بقا عشان جاب الاكل وانا هموت من الجوع

وتقفل السكه


ليل  : هات انا كنت هموت

وتلف ضهرها عشان تدخل الاوضه

اسد : انتي كنتي بتكلمي مين 

ليل بتوتر : انا؟؟ لا مكنتش بكلم حد

وتمشي من قدامو بسرعه


_:.


 7:00AM الصبح ✨


اسد بيخبط علي الاوضه بقو*ه

اسد : ياله عشان نروح لمامتك قبل ما نسافر 

ليل بزهق : يارب دي تكون اخر مره هصحي فيها علي الصوت المزعج ده ان شاء الله يارب

ليل بفرحه : مامي هي الي هتجيلنا وبعد ما تشوف اثار الضرب الي علي وشي هتخدني معاها البيت و منغير ما تتردد قد اي انا ذكيه وبعرف اخطط لكل حاجه ومنغير ما يتشك فيا كمان

اسد : ياله يابنتييي

ليل : ماااشييي صحيتتت كفاااايه خبط صدعتنييي

وبتخرج من الاوضه

ليل بإستغراب : انت واقف كده لي!! وسع عايزه ادخل الحمام

اسد : بسرعه

ليل بزهق : ماشي

وباب الشقه بيخبط

ليل بتوتر وتدخل الاوضه تاني وتقفل وراها

اسد بإستغراب ويروح يفتح الباب

اسد بإبتسامه : مرات عمي احنا كنا جاينلك دلوقتي

عُلا : فين ليل يا اسد

اسد : هي في الاوضه ثواني اناديهالك

ويروحلها قدام الاوضه

اسد : ليل اخرجي مامتك مستنياكي برا


بعد 5 دقايق ✨

ليل بتخرج و تحت عينيها في كدمات وايديها مِزرقه

وتجري علي حضن مامتها وتعيط

اسد كان منتظرها بإبتسامه وفجاءه تتحول لصدمه بعد ما شاف وشها وايديها

يتبع.



#البارت_السادس

#ليله_الاسد

ليل بتخرج وتحت عينيها في كدمات وايديها مِزرقه 

وتجري علي حضن مامتها وتعيط

اسد كان منتظرها بإبتسامه وفجاءه تتحول لصدمه بعد ما شاف وشها وايديها

ليل بعياط : شوفتي يا مامي الي حصلي.

اسد بصدمه : ازاي حصلك كده انتي كنتي كويسه قبل ما مامتك تيجي 

 ليل : شايفه يا مامي كمان عامل نفسو مش فاهم  اااه يامامي ايديي وجعاني اوي

اسد بجنون : يا بنتي انا هعمل فيكي كده لي

عُلا : اي الي انت عملتو فيها ده يا اسد هي دي الي في عينيك وهتحافظ عليها 

اسد بيمسك ليل من ايديها ويشيدها من حضن مامتها

اسد : يعني انا الي عملت فيكي كل ده؟؟ متأكده

ليل بخوف : شايفه يا مامي بيشيدني ازاي انتي لازم تاخديني معاكي البيت انا معرفش ممكن يعمل فيا اي بعد ما تمشي

اسد بيسيبها وينظر علي ايدو يلاقي لون ازرق علي صوابعو

اسد بإبتسامه : مش قولتلك يا مرات عمي هتعمل اي حجه عشان متسافرش 

ويرفع صوابعو قدام عيونها

عُلا : لي عملتي كده يا ليل كنت حاسه انك بتكدبي عليا

ليل : اكدب اي يا مامي ما انتي شايفاني اهو

عُلا بمجادله : يا سلام!! يعني الي في وشك ده مش ميك اب الي جبتهولك مع هدومك يعني

ليل بإحراج : ماشي مضربنيش انا مش عايزه اسافر معاه

عُلا : معلش يا اسد سيبني معاها شويه وانا هتكلم معاها

عُلا : وانتي روحي اغسلي الي في وشك ده


_:.

 ليل : مامي انا مش هسيبك لوحدك هنا هو لو عايز يسافر يروح لوحدو لاكن انا لا مش هروح ل مكان

عُلا : مينفعش يروح عند اهلو منغيرك يا ليل خليكي عاقله واسمعي الكلام بقا مش هتقعدي هناك كتير هتيجي هنا تاني

ليل بنفاذ صبر : ماشي موافقه

عُلا : شاطره ياحبيبتي

ليل : بس بشرط اول ما ارجع هنا هتطلق من الكائن ده 

عُلا بخيبه امل : ماشي الي تشوفيه ساعتها يا ليل


______________________________________


غزال : ايوا عرفت كلمتو وقالي

فيروز : يخربيتك هو ده التقل؟؟ 

غزال بحزن : ماهو مش بيكلمني

فيروز : فا تكلميه انتي

غزال : اومال اعمل اي!!

فيروز بثقه : يا بنتي ده اخويا وانا عارفاه وفاهماه كويس ،، اتقلي عليه زي ما بقولك بس هو لما يلاقيكي اتغيرتي معاه ومبقتيش تسألي هيسأل هو وهيفكر فيكي بس طول ما انتي غبيه وفي اليوم بتكلميه حوالي 5 مرات هيزهق منك انتي حتي مش مديالو وقت عشان توحشيه فيه

غزال : اصلا اخوكي بيحبني ملوش لزمه الكلام ده بقا

فيروز بضحك : ما انا عارفه وكمان متجوزاه ومخلفه منو عيال في خيالك

غزال بخجل : بسس يا بااارده


______________________________________


اسد بسخريه : شكلك طلع وِووحِش قدامنا

ليل بغيظ : انت ملكش دعوه بيا ماشي 

اسد بتحذير : بقولك اي من قبل ما نتحرك من هنا قله ادبك دي مشوفهاش هناك ولسانك الطويل الي فرحانه بيه ده يتلم بدل ما انا الي هلمو وهلمك معاه مفهوم

ليل بزهق : ماشي

اسد : ياله اركبي العربيه

ليل لسه هتقعد 

ليل : انت هتقعد جمبي؟؟ ما تقعد جمب السواق

اسد : لا

ليل : خلاص هقعد جمبو انا

وبتروح عشان تقعد

اسد بيشديها ويرجعها لورا

ليل بتنظر لي بعدم فهم : اييي،، مش هقعد جمبك ان.. 

وبيقاطعهم نعيم 

نعيم وبيقعد جمب السواق 

نعيم : ياله يا ولاد

ليل بإحراج وتنظر إلا الارض : احم ماشي خلاص


_:.


بعد ساعات ✨


بيكونو وصلو

السواق : يا فندم

السواق بتوتر : اصحيَ يا فندم احنا وصلنا

نعيم بيلبس نضارتو : هو انا نمت كتير 

وينظر علي اسد و ليل

ويلاقي اسد نايم ول..

نعيم بصدمه : هي فين ليل؟؟؟؟؟

يتبع..

#البارت_السابع

#ليله_الاسد

نعيم بيلبس نضارتو : هو انا نمت كتير

وينظر علي اسد وليل

ويلاقي اسد نايم ول..


نعيم بصدمه : هي فين ليل؟؟؟


السواق : اهي يا فندم مستنياكو برا


نعيم بطمأنان : ااه ماشي 

ويخرج ليها


نعيم بلطف : عجبك البيت


ليل بإنبهار : تُحفه ده كمان احلي من بيتنا الي في اسكندريه


نعيم بضحك علي ردها الي كلو حماس


نعيم : طب روحي صحي اسد علي ما ادخل اعرفهم علي جوازتكم


ليل بإبتسامه مزيفه : حاضر


_:.

اسد بنعاس : خلاص بقا يا غزال


ليل بقلق وِتنح لي : احييه هو انت عشان اسمك اسد هتشوفني غزاله ولا اي!!


اسد بيفتح عيونو ويلاقيها ليل


اسد بيفرك في عينو ويضحك : يخربيتك هو انتي


ليل بتسرع : ايوا ياله

وتسحبو من ايديو


ليل بحماس : عايزه ادخل جوه

وتشاور علي الڤيلا


اسد بإستغراب : واي الحماس ده؟؟


ليل بتفكير : يعني معاكو عربيات وڤيلا لي طمعانين فينا كده!!


اسد بنفاذ صبر و يسيبها ويجيب الشنط


ليل بتجاهل : خلاص مش مهم


اسد : ياله


______________________________________


الدكتوره : احنا كده هنبدأ الجلسه الاوله بكرا حضرتك جاهزه


عُلا بقلق وتهز راسها بنعم


الدكتوره بإبتسامه : متقلقيش يا مدام عُلا انا هبذل كل جهدي عشان تكوني كويسه


_____________________________________


دولت بحب : دي اي المُفاجئه الحلوه دي عامله اي يا ليل يا حبيبتي


ليل ونظراتها كلها علي كل مكان في البيت


ليل بإبتسامه : انا كويسه الحمد لله


فيروز بتحضنها بحب : يخربيت حلاوتك يبت يا ليل زي ما توقعتك


الكل ضحك علي صراحتها


ليل بجرائه : انا عايزه اتفرج علي البيت


فيروز بإبتسامه : ياسلام ياله تعالي افرجك


اسد بيمسك ايديها 

اسد : بعدين يا فيروز سيبيها دلوقتي ترتاح


بيقاطعهم

غزال وتجري علي حضن اسد بفرحه


غزال بتستوعب الي عملتو وتبعد عنو


فيروز و تنظر ليها بحذر

غزال بإحراج : احم مكنش قصدي من الفرحه بس إتسرعت


وتغير الموضوع 

غزال بإبتسامه وتنظر لي ليل بإستغراب : هي مين دي؟؟


يتبع..

#البارت_التامن

#ليله_الاسد

وتغير الموضوع

غزال بإبتسامه وتنظر لي ليل بإستغراب : هي مين دي


فيروز : مراتو


غزال بصدمه : ناااااااااعم


دولت بإستعجال : تعالي يا ليل اوديكي اوضه اسد

وبتاخدها


غزال : اوضه اسد اييييي


اسد بهدوء : ششش اهدي تعالي هفهمك 

وبيخرجها لل الجنينه


غزال بلوم : انت مقولتليش لي ان في حد في حياتك


اسد : هي مكنتش في حياتي اصلا


غزال : والله انت فاكرني طفله وهتضحك عليا يا اسد


اسد : بعيدا ان انتي طفله اساسا ،، بس لا والله هي دخلت حياتي فجأه


اسد بيحكيلها كل الي حصل


_____________________________________


فيروز بإستغراب : هو انتي بجد عاجبك بيتنا


ليل : اوي انا بحب اوي التماثيل دي وشكل الزخرفه بتاعت بيتكو حلوه اي


فيروز : امم اسد هو الي عامل كده في البيت بابا وماما زعقولو عشان البيت بقا استايلو قديم بس انا حبيت البيت بصي من الاخر كده اي حاجه اسد بيحبها انا بحبها عشان كده حبيتك وتغمز ليها


ليل بتسرع وخوف : لا لا مفيش حاجه من دي


فيروز : بجد!!


ليل بتهرب : انا عايزه انام


_____________________________________


غزال بفضول : يعني انت مش بتحبها؟


اسد : لا


غزال : انا قولت برضو انك مش هتحب غيري


اسد : بس انا مبحبكيش زي ما انتي عايزه يا غزال


غزال : بس مديني فرصه ان اخليك تحبني زي ما انا عايزه


اسد بضحك : ومعرفتيش

  

غزال بتحدي : مستعجل لي انت ،،، صدقني هتقع في حبي كده


اسد بنفاذ صبر : ماشي


غزال بخوف : اوعا يا اسد عشان اسمها مراتك تقرب ليها هاا اوعاا


اسد بزهق : متخافيش


غزال بإبتسامه : شاطر ياحبيبي


اسد : بطلي


غزال بحزن : ابطل اقولك ياحبيبي!! ما انت حبيبي فعلا


اسد : غزال انتي فاهمه كويس قولت كده لي انتي اه اكتر واحده فاهماني وبرتاح معاكي في الكلام بس كا صديقه فا متخلنيش اخسرك بسبب معاملتك دي


غزال بغيظ : ماشي ،، انا هدخل ل فيروز


_:.

فيروز : اااه ياماما الحقيني غزال بتعضنيييي


غزال بلوم : ماشي يافيروز بقا متقوليليش حاجه زي دي


فيروز : علفكره انا اتفاجئت زيك ها


غزال : بجد؟؟


فيروز : ااه والله


غزال : اومال اي نظرات الفرحه الي كانت في عينيكي دي  فرحانه بيها صح؟؟ ده انا بنت خالتك يعني اوليَ بيه


فيروز بتفكير : ما هي برضو بنت عمي يا غبيه


غزال : انتي شكلك حبيتيها وهتنسيني يا فيروز


فيروز : يبت ده انتي الي في القلب 


______________________________________


اسد كان قريب من اوضتو

وبيسمع صوت صريخخ والصوت يختفي


اسد بقلق : ده من اوضتي وليل فيها ياارب ميكونش حصل الي في بالي

يتبع..




#البارت_التاسع

#ليله_الاسد

اسد كان قريب من اوضتو


وبيسمع صوت صريخخ والصوت يختفي


اسد بقلق : ده من اوضتي وليل فيها يارب ميكونش حصل الي في بالي

وبيدخل اوضتو


يلاقي ليل واقفه قدام دولابو ومتنحه فيه


اسد : ليل!!


ليل بخوف وصوت انفسها بدأ يعليَ : اي الي في الدولاب ده

 

اسد بيسحبها من ايديها ويقعدها علي السرير


اسد : يخربيتك انتي سقعتي كده لي


ويكمل بقلق : و بتترعشي لي و وشك اصفر


ليل بتهتهه : ت ت تعاابين!!


اسد بلوم : اي الي خلاكي تفتحي الدولاب دلوقتى


ليل بمجادله : كنت هحط هدومي هحطها فين يعني


اسد : خلاص اهدي


ليل : انت قاعد!! بقولك في تعابين في الدولاب روح موتهم قبل ما يموتونا


اسد ويكتم الضحك : يموتونا؟؟ دي تعابين مش اسود


ليل بعلو الصوت من خوفها : ماشي روح موتهم ياله


اسد : لا طبعا دول انا الي مربيهم متخافيش مش بيعملو حاجه لُطاف خالص


ليل بصدمه : اييي مربيهم


وتقوم من مكانها

ليل وتكلم نفسها : لااا انا مستحيل اقعد في الاوضه دي ده ممكن بعد شويه يطلع تمساح من تحت السرير


اسد : لا متقلقيش حطيتو برا في الصاله


ليل بدموع وجسمها يترعش من الخوف : انا عايزه اروح ل مامي


اسد : اهدي مفيش حاجه واللهِ هو بس التعابين منها لله فيروز قولتلها تشيلهم بس متخافيش هبعدهم وهما في بيتهم يعني متقلقيش مش هيعرفو يخرجو


ليل : يعني مفيش حاجه تاني بجد؟؟


اسد : لا هو لو كان في كان زماني في الشارع ده انا دخلت دول بطلوع الروح 

وبيشيلهم من الدولاب


ليل وتبعد عنو


اسد : انا هحطهم في اوضه محدش بيدخلها شوفي انتي كنتي هتعملي اي


ليل بطمأنان : ماشي


______________________________________


اسد : صاحي!!


نعيم : ادخل يا ابني


اسد : منمتش لي


نعيم : مش جايلي نوم


اسد : طيب


وبيخرج من الاوضه


نعيم : خد يا اسد كنت هتقولي حاجه؟


اسد : ااه انا رايح الشركه اشوف لو في جديد


نعيم : ما انت كنت بتسافر وتشوف لو في جديد لما كنا في اسكندريه وبعدين انت شكلك هتموت وتنام ،، خليك يا ابني مع ليل انهارده


اسد : طيب مرات عمي كلمتك


نعيم بإستغراب : لا هو في حاجه؟؟


اسد : لا بسأل بس


نعيم : اسد انت لسه متقبلتش ليل في حياتك


اسد بخيبه امل : لا


نعيم بترجي : حاول يا اسد عشان خاطري حاول


_:.


ليل بتخرج من الحمام ولابسه روب وشعرها مبلول وخدودها مورده


ليل بعتاب : نسيت اخد معايا هدومي بقيت بنسا كتير من ساعه ما الكائن ده دخل حياتي وانا بنسا كل حاجه ناقص اخرف وابقا اتجننت بجد


اسد : ما انتي بتخرفي اهو


ليل بخضه : انت ازاي تدخل عليا وانا كده


اسد وهو بيقرب عليها : دي اوضتي وانتي الي فيها يعني ادخل براحتي


وكان قريب ليها جدا 

لدرجه كان سامع صوت دقااات قلبها المتسرعه


ليل بتوتر : احم مش عارفه اتنفس ممكن تبعد


اسد بنعاس ويتجاهلها ويدفن راسو حوالين رقبتها


ليل بخوف وترجي : اسد في حد جاي ابعد والنبي شكلي هيبقا وحش اوي ابعد


اسد مردش

ليل وتبعدو عنها وتفشل


ليل : ينهار اسود انت نمت ولا اي 


وبيقاطعها صوت حد

بيقول : هو دهه الي مبتحبوشش بعضض؟؟؟

يتبع..



#البارت_العاشر

#ليله_الاسد

ليل بخوف وترجي : اسد في حد جاي ابعد والنبي شكلي هيبقا وحش اوي ابعد


اسد مردش

ليل وتبعدو عنها وتفشل


ليل : ينهار اسود انت نمت ولا اي


وبيقاطعها صوت حد

بيقول : هو دهه الي مبتحبوشش بعضض؟؟؟


ليل وتنظر لل بيتكلم


ليل بإحراج : بصي متفهميش غلط انا معرفش مالو ده شكلو نام تعالي اسنديه معايا بدل ما انتي بصالي كده


فيروز بضحك : طيب 


_:. 

ويخرجو من الاوضه


فيروز : اسد من النوع الي لما بيغمض عينو بيروح في النوم علطول


ليل بصوت منخفض : سيبك منو


وتكمل بحماس : كنتي هتفرجيني علي البيت؟؟


فيروز : ماشي علي ما ماما تعمل الغدا عارفه؟؟ ماما نفسها في الاكل اي مقولكيش بصي انتي هتدوقي بنفسك


ليل وملامحها باينه حزينه


فيروز بقلق : مالك يا ليل


ليل : مامي وحشتني اوي


فيروز : هو احنا مش اهلك برضو يا ليل؟؟ ومامتي هي مامتك متخافيش مش بغير عليها عادي


ليل وتبتسم ليها


____________________________________


غزال بغيظ : هي هتفضل تلف زي النحله في البيت كده


دولت : عيب يبت يا غزال


غزال : والله عيب!! ولا العيب انك تعدي الموضوع ده كده


دولت : واللهِ مش انا الي جوزتهم وبعدين هو مش اسد قالك السبب


غزال : مش داخل دماغي بصراحه


دولت : جتك ضربه في دماغك يا غزال


غزال بتكشيره : لي يا خالتو بس


دولت : ما انتي كنتي قدامو علطول معرفتيش تعلقيه بيكي لي؟


غزال وتربع ايديها وتسند علي التلاجه

غزال بخيبه امل : ابنك شايفني صديقه وبس وانا عملت كل حاجه عشان يتجوزني بس هي جت اتجوزتو منغير حتي متعمل حاجه


دولت : يبت ده انتي احليَ والله


غزال بسرحان : طب اعملو عمل طب


دولت بعدم فهم : تعملي لمين


غزال : ابنك


دولت : غوري يبت من قدامي قال عمل قال ده انا اقطم رقبتك


_____________________________________


ليل : شركه اي دي


فيروز : شركه ادويه


ليل : بجد


فيروز بإبتسامه : ايوا بابا واسد دكاتره هو انتي متعرفيش!!


ليل : عشان كده كان فيه تعابين في الدولاب


فيروز بندم وتضحك : يلاهوي انتي شوفتيهم معلش نسيت اشيلهم من مكانهم بس اي علاقه التعابين ب انو دكتور


ليل : مش بيشَرحو الحاجات المقذذه دي!!


فيروز بضحك : لا مش بيشرحو الحاجات المقذذه دي ،، هو اسد بس الي بيحبهم


وتكمل بتفكير : او ممكن يكون مفيش تعابين في حياتو فا اشتري!! 


____________________________________


في المصنع


سيلمان بتلميح : عارف يا ياسر اكتر حاجه نعيم بيه بيكرها في الشغل هي ايي


ياسر : ايي؟؟


سيلمان ويعد علي صوابعو : الغش والخيانه والاستهتار في الشغل

 

ياسر وبدأ جسمو يسخن ويعرق : عايز اي يا سيلمان


سيلمان : 10 الاف جنيه مش بس كده لا وقت ما اعوز فلوس تاني هاجي اخدها منك


ياسر : هيكونو عندك بس لو نعيم بيه شم خبر بالموضوع ده محدش هيرحمك مني


سيلمان : ماشي ،، صح عندي ليك خبر


ياسر : اي هو


سيلمان : اسد اتجوز ليل بنت عمو وجابها تعيش معاهم هنا


ياسر ويبلع ريقو من الخوف : ايي هنا !! مستحيل


سيلمان : تخيل نعيم بيه وليل يعرفو ساعتها هتروح في سكه الي يروح مبيرجعش

 

ياسر بزعيق ويخنقو : انت ناوي تقولهم ولا اي


سيلمان بخنقه : مش هقول سيبيني يا غبي هموت في ايدك

ياسر بيسيبو


ياسر في ذهنو : هعمل اي في المصيبه دي يعني ملاقاش غيرها ويتجوزها

يتبع..

تكملة االرواية هنااااااااا




تعليقات

التنقل السريع