القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليله يزن البارت الثالث والرابع بقلم شهد احمد

 

رواية ليله يزن البارت الثالث والرابع  بقلم شهد احمد



رواية ليله يزن البارت الثالث والرابع  بقلم شهد احمد 


عمر. مين قالك الكلام ده هو هيبقا ابني ي ليله ومش هخليه يحتاج اي حاجه روقي انتي بس وادخلي ارتاحي 

ليله. حاضر ودخلت تنام وهيا بتبكي علي حظها واللي حصل ليها وقررت انها تنقم منه وتاخد حقها وحق ابنها وقررت انها تشوف مراته وتقولها أنه هيا كمان مراته وحامل منه وأنه جوزها واحد حقير  وأنه هيا قاعده عماله تربي في العيال وهو داير عمال يلعب ببنات الناس ويتجوزهم ل مزاجه وبس ومش عامل حساب ليها ولا ل مشاعرها وأنه هو واحد خاين وكذاب والافضل أنها تنفصل عنه ولا تفضل مع واحد حقير زي ده وكده كده هيا بتربي ولادها لوحدها سواء كان موجود او لا ف وجوده زي عدمه وأنه في الاخر القرار ليها تفضل معاه أو تسيبه ده غير لسه اللي هعمله فيه هخليه يخسر كل حاجه في حياته وهربيه من اول وجديد وهعلمه الادب وأنه يحترم بنات الناس ويصونهم اصلا البنت عايزه اي غير راجل يحبها ويحترمها ويصونها ويبقا مش شايف غيرها وبعد تفكير كتير وأنه ازاي هتنتقم منه نامت من كتر التعب ...

عند يزن بعد ما ليله مشيت مع عمر قعد وقال والله ما هسيبك ي ليله وهرجعك تاني وهتفضلي مراتي ومش هطلقك انتي الوحيده اللي دخلتي عقلي احسن من البومه اللي انا متجوزها  انا مش عارف ازاي نسيت ومش حطيت ليكي حبوب منع الحمل وازاي حملتي انا بجد مش عارف لولا الحمل ده كان زمانك دلوقتي معايا وفي حض،،،،ني ومكنتيش عرفتي ب جوازي ولا ب ولادي انا غبي ازاي نسيت وبعدين قال انا مش هقعد لوحدي انا هقوم البس واروح ل مراتي و ولادي اهو احسن من القاعده ل وحدي عقبال ما اشوف طريقه ارجع بيها ليله وقال يزن لبس وجهز نفسه ونزل وراح عند مراته مليكه

مليكه. كانت في اوضه الاطفال وسمعت الباب بيتقفل قالت ده اكيد يزن رجع وطلعت تشوفه 

مليكه. يزن انت جيت 

يزن. لا لسه 

مليكه. بارد وبعدين قالت اقصد يعني قولت انك مش هتاجي وأنه عندك شغل 

يزن. خلصت شغل وبعدين عايزاني امشي يعني ولا اي 

مليكه. لا خليك ادخل غير هدومك عقبال ما اجهز ليك الاكل 

يزن. تمام ودخل وغير هدومه وشويه وكانت مليكه بتنادي عليه يزن يلا الاكل جهز 

يزن. جاي اهو وبعدين قال فينك ي ليله قلبي كنتي تاجي تقوليلي بكل رقه زينو حبيبي الاكل جهز  واشي،،،لك ونروح ناكل سوا إنما دي بتنادي من اخر الدنيا ولا فيه رقه ولا فيه زف،ت صبرني ي ربي وطلع علشان ياكل 

وقعد هو مليكه يأكلوا ومليكه كانت بتحط قدام يزن الاكل 

يزن. ومليكه بتحط الاكل ااه ي ليله مش لو كنتي موجوده كنتي جيتي وقعد،،،تي علي ،،،رجلي واكلتيني واكلتك 

مليكه. يزن في اي الاكل مش عجبك يعني عمال تبص ليه ومش بتاكل 

يزن. لا هاكل اهو وبدء ياكل وهو سرحان مع كل تفصيله في ليله 

وبعد شويه كانوا خلصوا اكل ومليكه قامت علشان تشيل الاكل وعملت كوبيتين نسكافيه وطلعت عند يزن ولسه هتقعد الاولاد عيطوا فقامت تشوفهم 

يزن. اهو بدءنا  وبعدين اخد النسكافيه وفتح الشاشه وقعد يتفرج ويشرب ومليكه قاعده جوه متسوحه مع الاولاد وتسكت ده وتشيل ده 

ويزن. قاعد بره ولا علي باله اي حاجه ولا عارف بمعاناه مليكه مع الاولاد 

يزن. زهق وقال أنا هفضل قاعد كده لوحدي أما اشوف مليكه تاجي تقعد معايا وراح عند اوضه الاطفال ولقي مليكه نيمت الاولاد ونامت جنبهم 

يزن. مليكه مليكه انتي اصحي 

مليكه. في اي ي يزن سبني انام انا ما صدقت أن الاولاد ناموا 

يزن. قومي اقعدي معايا نتكلم مع بعض قومي انا عايزك 

مليكه. ي يزن 

يزن. قولت قومي 

مليكه. قامت وقالت عايز اي ي يزن 

يزن. شدها وطلع بيها بره وقال هو اي اللي عايز اي انا جوزك وليا حقوق عليكي ده انتي حتي مش سألتي ولا اهتميتي بيا من ساعه ما جيت 

مليكه. اومال مين اللي جهز ليك الاكل وبعدين انت جاي مش طايق نفسك وأسلوبك في الكلام متغير  عايزني اعمل اي يعني 

يزن. تشوفيني مالي تقعدي تدلعي شويه عليه تدلعيني فين مليكه في أول ما اتجوزنا 

مليكه. موجوده ي يزن بس متنساش أنه في أول جوزنا مكنش فيه مسؤوليه زي دلوقتي وانت بدل ما تشاركني سيبني لوحدي

يزن. سيبك من كل ده اي مش وحشتك 

مليكه. وحشتني بس انا تعبانه وعايزه انام 

يزن. بقولك وحشتيني تقولي تنامي روحي ي مليكه نامي روحي 

مليكه. تمام وراحت تنام وقالت هعملك اي يعني انت مش بتاجي ال علشان كده وانا تعبت منك مش محسسني ولا ب اهتمام ولا بحب ولا بتشاركني اي حاجه حتي الاولاد سيبهم عليا انا مش عرفه اي اللي غيرك كده فين يزن حبيبي اللي كنت بحبه ونامت وهيا دموعها علي خدها 

يزن. قعد بره متعصب ومش طايق نفسه وراح علشان ينام 

وفي الصباح 

ليله. صحيت من النوم وطلعت تشوف عمر ولقته مجهز نفسه علشان يروح شغله 

عمر. رجل اعمال وفاتح شركه علي قده 

ليله. انت نازل الشغل ي عمر ولا رايح فين

عمر. اه ي حبيبتي عايزه حاجه 

ليله. مش هتفطر طيب 

عمر. لا ي حبيبتي افطري انتي انا اتأخرت علي الشغل 

ليله. طيب بس ممكن اطلب منك طلب 

عمر. اكيد ي ليللي 

ليله. انا عايزه اعرف مرات يزن التانيه عايشه فين 

عمر. ،،،،،،،، 

ي ترا رد فعل عمر اي 

يتبععععع 


4

ليله. انا عايزه اعرف مرات يزن التانيه عايشه فين 

عمر. وده طبعا علشان تروحي وتقولي ليها انك مرات يزن وانك حامل منه صح ؟ 

ليله. اه ي عمر 

عمر. لا ي ليله مش هتروحي ولا تقولي انك مراته وبعدين انتي هتطلقي منه وخلصنا ملناش دعوه بحد 

ليله. بدموع  عايزني أطلق منه بكل سهوله كده ي عمر من غير ما اخد حقي ولا انتقم منه ده كان بيضر،،بني ي عمر ولولا انك جيت في الوقت المناسب كان زمانه مكمل عليه وكان سقط،،،ني ونزل البيبي كنت جيت لقت اختك جثه علي الارض وسايح،،،ه في دم ابنها 

عمر. قرب منها وحضن،،،ها وقال اهدي ي حبيبتي حقك عليا انا انا اللي اسف اني خليتك تتجوزيه فكرت أنه هيصونك ويحترمك وأنه بيحبك 

ليله. بدموع لا ي عمر حقي مش عليك وانت ملكش ذنب كل الحق علي يزن الحقير وبس لو بتحبني ي عمر ساعدني اخد حقي منه انا مش هرتاح غير لما اخد حقي وبعدين انت لي مش عايزني اقول ل مراته ده انا كده هكون بنقذها منه انت عارف اي هيا معاناتها اكيد لا ي عمر اكيد مراته زعلانه وبتنام هيا كمان ودموعها على خدها من كتر ما هيا لوحدها ومفيش حد مساعدها في تربيه الاطفال دول تؤام ي عمر ودول تربيتهم صعبه هتكون محتاجه حد معاها الان التؤام بيعيطوا مع بعض ويجوعوا مع بعض أو حتي لو كل واحد ل وحده بس محتاجه حد يشاركها ده وفوق ما هيا متحمله كل ده لوحدها ملقتش مقابل غير الخيانه ي عمر ده علشان انشغلت عنه بالاولاد اللي هما ولاده راح واتجوز عليها وخانتها بدل ما يساعدها ويقف جانبها 😥

عمر. خلاص ي ليللي متعيطيش دموعك دي غاليه عليا ي حبيبه اخوكي ومسح دموعها وقال خلاص هجبلك العنوان بتاعها ونروح ليها مع بعض

ليله. تسلملي ي عمر وحضنت،ه 

عمر. يلا ي حبيبتي روحي افطري وانا هنزل الشغل علشان اتأخرت 

ليله. ماشي خلي بالك من نفسك

عمر. حاضر سلام وسابها ونزل 

ليله. اتصلت ب صحبتها يماني 

يماني. الو ازيك ي ليله ليك وحشه والله 

ليله. وانتي كمان ي حبيبتي اخبارك ايه

يماني. كويسه الحمد لله انتي اخبارك ايه واخبار جوزك معاكي اي 

ليله. انا مش كويسه ي يماني 

يماني. لي كده ي حبيبتي 

ليله. انا محتاجاكي ي يماني ممكن تاجيلي

يماني. اكيد ي حبيبتي نصف ساعه واكون عندك 

ليله. تمام بس تعالي عند بيت اهلي مش بيت جوزي 

يماني. تمام وقفلت معاها. 

عند مليكه صحيت على صوت عياط الاولاد 

مليكه. شالت الاولاد وتسكت تميم تيام يعيط وبقت مش عارفه تسكت الاثنين مع بعض وعيطت معاهم 

مليكه. بدموع 🥺  اعمل اي بس ي ربي انا تعبت انا مكنتش قد المسؤولية دي لي ي رب حطتني فيها وانت عارف أنه جوزي مش هيشلني ولا هيشاركني في تربيتهم وهو نائم ولا علي باله باللي بمر بيه ومريح دماغه وانا زي ما انت شايف كده انا تعبت ي رب اديني القوه والصبر علشان اتحمل ومسحت دموعها وفضلت تسكت فيهم وهيا شيلاهم يزن نادي عليها 

يزن. مليكه مليكه تعالي جهزي الفطار علشان انزل علي الشغل 

مليكه. اهي كملت مش كفايه الاولاد وقالت طيب تعال اقعد جنب الاولاد عقبال ما احضر الفطار 

يزن. مش فاضي بجهز نفسي علشان انزل اخلص لبس تكوني جهزتي الفطار 

مليكه. ي رب وحطت الاولاد علي السرير وراحت علشان تجهز الفطار وبعد ما جهزته راحت تنادي ل يزن 

مليكه. يزن يلا الاكل جهز 

يزن. طيب وبعدين انتي مش صحتيني ليه انا اتأخرت علي الشغل 

مليكه. انت مقولتش اصحيك ولا قولت هتصحا امته وكنت مشغوله مع الاولاد 

يزن. هو ده اللي انتي شاطره فيه حاجه تانيه لا 

مليكه. خلاص تعال انت اهتم ب الاولاد وانا هكون شاطره في حاجه تانيه وبكده هكون فاضيه واعملك اللي انت عايزه واهو تشيل عني شويه 

يزن. انتي اتجنني انتي بتردي عليا وبعدين عايزاني اقعد مع الاولاد اومال مين اللي هينزل ويشتغل ويصرف علينا انتي ولا اي

مليكه. انا متجننتش انت اللي مش حاسس ب اي مسؤلية ومفكر أنه شويه الشغل والساعات اللي بتقعد فيها بره البيت اكبر من مسؤوليتي ل شغل البيت ومسؤوليه الاولاد 

مع أنه لو قارنا الاثنين مفيش مقارنه بين المسؤوليتين وأنه مسؤوليتي انا اكبر منك 

يزن. ضر،ب مليكه ب القلم وقال اخرسي هو اي اللي مسؤوليتك اكبر من مسؤوليتي انتي بتعملي اي يعني ما انتي قاعده في البيت واكله شاربه نايمه بتعملي اي زياده غير انك بتقعدي شويه مع الاولاد وبعدين ما كل الستات بتعمل اللي انتي بتعمليه مش اشتكت ليه 

مليكه. بدموع 🥺 انت بتضر،،بني ي يزن وبعدين الستات اللي بتقول عليها دي كل واحده عندها همها بس العيب علي زوجها اللي مش مشاركها همها ومفكر أنه هيا تمام ومعندهاش هم ولا زعلانه 

يزن. انا ماشي مش عايز منك فطار ولا نيله سديتي نفسي 

ومشي من قدمها وسكع الباب وراء جامد ومليكه اتخضت وقعدت مكانها في الأرض تعيط 🥺

يزن. وهو ماشي اي القرف اللي علي الصبح ده وقال إنه لازم يرجع ليله ويقنعها تنزل البيبي علشان ترجع حياتهم طبيعه زي الاول وبعد شويه كان وصل الشغل 

يزن. عنده شركه خاصه بيه بتخص الدعايا والاعلانات 

عند ليله وصلت عندها يماني 

يماني . كده ي ليله مش تسالي علي اختك وصحبتك 

ليله. حقك عليا ي يماني كنت مشغوله 

يماني. ولا يهمك ي حبيبتي وبعدين مالك احكيلي ولي عيونك فيها دموع كده 

ليله. بدموع انا حامل 

يماني. بفرحه بجد طيب ولي بتعيطي ي مجنونه افرحي 

ليله. افرح ازاي وجوزي عايزني انزل البيبي وفوق كل ده متجوز وعنده اولاد وحكت ليها علي كل حاجه

يماني. بصدمه 😳 كل ده حصل معاكي انا بجد مصدومه 

ليله. اومال انا اقول اي ي يماني انا اللي عشت معاه وحياتي كانت عباره عن كذب وخيانه مش اكتر 

يماني. مش عارفه اقولك ايه ي ليله وهتعملي اي 

ليله. هاخد حقي منه ي يماني وهدمر لي حياته زي ما دمرلي حياتي 

يماني. وانا معاكي ي حبيبتي لو احتجتي اي حاجه

ليله. تسلميلي ي يماني وهما قاعدين عمر دخل 

يماني. طيب امشي انا بقا 

ليله. ما انتي قاعده ي يماني 

عمر. هو إذا حضرت الشياطين ذهبت الملائكه ولا اي

يماني. لا بس اتأخرت 

ليله. انتي لسه جايه اتاخرتي فين وبعدين قالت عمر ممكن تطلب لينا اكل نأكل مع بعض لانه معملتش اكل 

عمر. بس كده ده انتي تامري ي ليلتي وراح علشان يطلب الاكل. 

ليله. اقعدي بقا انا زهقانه وبعدين أنا حامل وعمر مش هتعرف ياخد باله مني زيك 

يماني. طيب وقعدت وقالت ل ليله متحطيش في دماغك يزن ي ليله ومتخلهوش يأثر عليكي وتقعدي تفكري كتير علشان البيبي ارتاحي وبس 

عمر. قولي لها ي يماني عقليها

ليله. قصدك اني مجنونه ي عمر اممم ومدت بوزها وقالت أنا زعلت منك 

عمر. هيا هرمونات الحمل هتشتغل ولا اي هههه

يماني. شكلها كده خلي بالك هتاخد من ده كتير ههه

عمر. اممم لا ي حبيبتي انتي ست العاقلين سامحني ي ربي واخدها في حض،،،نه

ليله. انت بتتريق عليا ي عمر اوعا كده ابعد عني 

عمر. يعني مجنونه مش عاجبك ست العاقلين مش عاجبك طيب اقولك اي

يماني. ههه متقولش حاجه ي عمر احسن 

ليله. حتي انتي كمان وفجاه جرس الباب رن

عمر. خلاص الاكل وصل يلا علشان ناكل وبعدين يبقا نشوف الحوار ده 

ليله. ماشي ده بس علشان انا وابني جعانين بس 

عمر. طيب يلا وحط الاكل ويماني ساعدته وقعدوا يأكلوا عمر كان طالب فراخ بروست وليله. كانت بتاكل بشراسه

يماني. براحه ي ليله علشان البيبي الاكل مش هيطير 

ليله. اصل ماكلتش من امبارح ف جعانه شويه بس خلاص هاكل براحه 

عمر. وانتي مأكلتيش ليه 

يماني. خلاص ي عمر المهم انها بتاكل وبعدين هيا هتاخد بالها من نفسها ومن ابنها صح ي ليله 

ليله. اكيد الا قولي ي عمر عملت اي في العنوان جبته 

عمر. انتي لسه مصره 

ليله. ايوه جبته 

عمر. اه ي ليله ومش هتروحي لوحدك هروح معاكي 

ليله. لا ي عمر هروح ل وحدي 

عمر. يبقا مفيش عنوان 

يماني. خلاص انا هروح معاها ي عمر 

عمر. بس انا خايف ل يحصل ليها حاجه ومش تعرفوا تتصرفوا 

يماني. متقلقش ولو حصل حاجه هرن عليك من ليله 

عمر. طيب  وخلصوا اكل ويماني شالت الاكل مع ليله 

ويماني قعدت شويه ومشيت روحت بيتها 

عند يزن مرضيش يروح ل مليكه وراح علي بيته هو وليله وراح ينام فيه 

تاني يوم 

ليله. اتصلت على يماني وقالت لها تجهز علشان يروحوا عند مرات يزن وفي الوقت ده عمر كان نزل علي شغله 

يماني. جهزت نفسها وراحت عند ليله واخدتها وراحوا علي العنوان بتاع مرات يزن وشويه و وصلوا  وليله خبطت وفتحت مليكه 

مليكه. مين حضرتكم 

ليله. احب اعرفك انا ليله مرات يزن 

مليكه . بصدمه 😳 

يتبععععععع 

تكملة الرواية هنااااااااااا

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا




تعليقات

التنقل السريع