القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي البريئه كامله من الفصل الاول الي الفصل العاشر بقلم بسمله بدوي

 

رواية طفلتي البريئه كامله من الفصل الاول الي الفصل العاشر بقلم بسمله بدوي





رواية طفلتي البريئه كامله من الفصل الاول الي الفصل العاشر بقلم بسمله بدوي



ليله : يعني اي ياماما يعني خلاص كده مش هشوف بابا تاني ولا هشوف اصحابي 

 امال : ليله ياحبيبتي هي فتره بس وهتعدي وبابا هاييجي وياخدنا ونرجع لحياتنا تاني 

ليله : وعد 

وعد ياحبيبتي 

 ليله : خلاص انا هنزل اشوف الشارع واشتري شيكولاته من تحت 

 امال : لا يا ليله اقعدي احنا لسا جداد منعرفش حد هنا 

 ليله :لا هو مش بعيد هو تحت البيت علطول 

 امال : ماشي بس متتاخريش  

 ليله : حاضر يماما ونزلت 


ليله  : عمو عمو عايزه شيكولاته بابلي وديري ميلك  اخدتهم ومشيت  بس جريت بخوف اما لقيت قطه ثانيه والعربيه كانت هتخبطها بس هي لحقتها وحضنتها وغمضت عيونها بخوف وعلى اخر لحظه العربيه اتوقفت

نزل من العربيه بعصبيه انت غب'يه ايه الي عملتيه ده يا  متخل'فه انتي ا وقف بصدمه من كتله الجمال والبراءة 

 ليله : انا انا اسفه والله يعمو بس القطه كانت هتموت 

هتموت اي ده انتي الي هتموتيني ببراءتك دي قاطعته وهي بتجري وعلامات الخوف على وشها وبعدين وقفت بصدمه ودموعها نزلت ...... انا فين اهي اهي ياماما انا توهت

قاطعها شاب ...... تعالي يقمر معايا مالك بتعيطي لي 

 ليله : انا توهت و عايزه ماما اهي عايزه ماما مش مش عارفه انا فين 

ابتسم بخبث وقال ....تعالي أما اوديكي لمامتك 

ليله بخوف ..... لالا ششكرا 

تعالي بس وبيشدها غصب عنها 

ابعد عني اااه يا مامااا

_ ابعد عنها 

اسد باشا انا والله 

 اسد: غور من وشييي 

جري الشاب بخوف بعيد عنه

اسد بحب ......  وهو انتي يا بتاعه القطه بتعيطي لي 

ليله : عايزه ماما انا ضيعت المكان  انا توهت اهي اهي 

 اسد : امم طب اوصفيلي اي حاجه كانت جنب البيت 

 ليله : كان فيه اا سوبر ماركت وو مسجد وو انا ساكنه في اخر عماره 

اسد : اهدي ماتبكيش انا هوديكي لمامتك امسحي دموعك يالا  وبعدين انتي مش صغيره انتي عندي كام سنه 

عندي 14

اسد بصدمه وجرا'ءه: نعم ازاي كل ده و14سنه ازاي يعني الي يشوفك يقول 17او18

ليله ببراءه .....في حاجه يعمو وانت عندك كام سنه

اسد بهدوء....... مافيش تعالي معايا انا عرفت انتي ساكنه فين وانا يستي 25سنه

ليله ببراءه...... انت اكبر مني بكتير اوي وبعدين انت بجد  عارف المكان  ولا بتضحك عليا 

 اسد : هههه لا مش بضحك عليكي تعالي  وبعدين قال بجمود .... مش أكبر منك بكتير اوي يعني 

 ليله : ماشي  تاخد شيكولاته 

 اسد: ههههه لا بالهنا 

ليله ببرءاه...... انت كبير اوي ضخم حتي شوف فرق الطول ما بنا 

 اسد: هههههه انتي الي اوزعه 

 ليله : لا مش اوزعه انا طويله وكمان اطول واحده في الكلاس 

اسد بضحك......ههههه خلاص ياستي مش اوزعه انتي طويله ابتسم على براءتها وقال ....ها وصلنا 

 ليله : ايوه هو ده المكان ودي العماره 

 اسد : طب تعالي يالا 

ليله : اي ده انت هتطلع معايا 

هز رأسه 

 ليله : طب وطي راسك كده 

بصلها باستغراب ونزل لمستواها قربت منه ووشوشته في ودنه   حس احساس غريب وقلبه بيدق جامد ولا إرادي منه قرب منها اكتر يستنشق اكبر قدر ممكن من رائحة الفراوله المنبعثه منها 

ليله بخوف ..... متقولش لماما حاجه ولا اني توهت وضيعت المكان ماشي عشان مش تخاف عليا وكمان مش تقولها اني كلمتك عشان هي قايلالي مش اكلم الأغراب عني ماشي 

مفيش رد 

عمو عمو عمووو

اسد : اا تمام بس كده كذب وبعدين الكذب حرام 

 ليله : بس ماما ممكن تزعل مني وتخاصمني وانا بحبها اوي ومش عايزاها تخاصمني 

اسد : طب تعالي معايا يالا 

مسكت أيده كان صغيره اوي مقارنه بكف أيده ابتسم وطلع معاه ركبوا الاصنسير لدور ال5 ورن الجرس 

فتحت امراءه جميله وبشوشه بعيون خضراء ومحجبه واول ما شافت ليله حضنتها بخوف وقالت ..... مش قولتلك متتاخريش 

قاطعها اسد بهدوء........ عشان هي تاهت وضيعت المكان

امال : ايه كده ياليله مش انا قاعده أقوله ما تنزليش انتي عنيده  بجد شوفتي آخره عنادك 

اسد : احم اسمعيني حضرتك وحكالها الي حصل وقال بهدوء ..... خلاص اخر مره وليله هتوعدني كمان قدام حضرتك أنها هتنتبه لنفسها اكتر من كده صح 

ليله : صح بس ماما مش تخاصمني 

الام بحب حضنتها وقالت .....مش مخاصماكي ياحبيبتي وبعدين ما تأخذنيش يابني اتفضل والله نسيت بس من خوفي عليها عشان لسا جداد في المنطقه  انت مين بقا 

 اسد احم معاكي اسد رفاعي ابن كبير الحاره وظابط في الداخليه 

 امال بطيبه .....طب اتفضل يا بني 

اسد:  يزيد فضلت معلش خليها مره تانيه بقا واه من النهارده اي حاجه تعوزوها انا في الخدمه ماشي 

 امال :تسلم يابني 


مع السلامه ومشا 

عدا الايام واسد بيقرب من ليله اكتر وليله اتعلقت بيه اكتر ،اسد كان حاطط كام راجل تحت البيت عشان لو حصل حاجه 

وفي يوم 

كانت راجعه من الدرس وشافت اسد ماشي ومعاه طفل صغير 5سنين كده جريت عليه 

ابيه اسد مين ده 

ده ابني يا حبيبتي 

ليله بصدمه /.....


طفلتي البريئه

بقلمي بسمله بدوي.

طفلتي البريئه

البارت 2

 ليله بصدمه ..... اا انت ازاي

تميم بطفوله......بابا ماما حلوه اوي اوي ماما احلى واحده في مامات اصحابي و حضنها جامد من رجليها وقال بحب...... انا فرحان اوي اوي اخيرا بقا عندي ماما 

ليله بخوف .......انا عايزه اروح ولسا راحه تمشي 

اسد مسكها من أيدها بسرعه وشدها ناحيته وقال بصوت هادئ جدا  واطي..... امشي معايا بهدوء يا ليله احسنلك والا ودعي امك

ليله بدموع ....... انا انا عايزه ماما ارجوك 

اسد لسا هيتكلم قاطعه تميم بغضب طفولي ......بابا انت قولت ايه لماما وخلاها تعيط ابعد عنها وقرب من ليله وقال بلطف ......مش تزعلي ياماما خلاص انا معاكي امسحي دموعك واضحكي يالا عشان اجيبلك شيكولاته يالا

ليلى ضحكت على طريقته وقالت ....... شيكولاته بيضا 

ايوه بيضا انا بحبها اوي

تميم بفرحه طفوليه .........وانا بحبها احنا زي بعض انتي بتحبي الشيكولاته البيضاء وانا كمان  ،احنا هنبقى مع بعض على طويل صح 

ليله سكتت وبصت لاسد الي متابعهم بهدوء وبعدين شاور لها أنها توافق 

ليله هزت راسها بنعم ،وتميم قعد يضحك ببراءه وقال ..... تعرفي يماما انا علطول بقول لربنا يارب عايز ماما بزعل اوي أما بلاقي صحابي عندهم ماما وانا لا بس انا فرحان اوي انك معايا وبقا عندي ماما 

احنا هنلعب كتير اوي ونزاكر مع بعض ونام معاكي في حضنك وناكل شيكولاته كتير مع بعض مسك أيدها بفرحه 

اسد من جواه فرحان بفرحه ابنه في نفسه .... طفله هتربي طفل اي الجنان ده بس اهم حاجه سعاده تميم وجدي 

ليله سحبت أيدها من ايد تميم وقالت بخوف ........ انا عايزه اروح بقلمي بسمله بدوي

تميم بحزن وعلى وشك البكاء ........ هتسبيني  تاني ليه لااااااا انا عايزاك يماما معايا على طول اهي اهي بابا قول لماما مش تسيبنا تاني اهي اهي ماااامااااا

اسد اتعصب جامد ومسكها من دراعها وقال بصوت واطي .......     شكلك مستغنيه عن عمر ابوكي وامك 

ليله بخوف ....... خلاص خلاص  موافقه اجي 

ونزلت لمستوي تميم وقالت بحب .....انا معاك يا حبيبي خلاص متعيطش 

تميم وهو بيمسح دموعه بظهر أيده ببراءه ......... بجد 

هزت راسها بنعم 

تميم ضحك ومسك أيدها تاني وقال بحب .....انا بحبك اوي اوي يماما 

ليله بخوف من نظرات اسد ......وانا كمان بحبك اوي 

اسد بهدوء ..... اركبوا العربيه يالا

ليله في نفسها ....... انا لازم اهرب منه انا مستحيل اروح معاه وبتبص في جميع الاتجاهات بتحاول تشوف طريقه تهرب منه بيها ،اسد بصلها بسخريه وقرب منها وقال بصوت واطي .......متحاوليش هجيبك لو في سابع أرض فا شيلي الفكره من دماغك يليلي.

بقلمي بسمله بدوي

ركبوا العربيه ووصلوا 

نزلوا من العربيه ودخلوا وليله بتبص على المكان بخوف كان بيت كبير اوي وجميل جدا كان احلى واكبر بيت في الحاره طبعا ما ده بيت كبير الحاره 

دخلوا لقوا واحد قاعد ولابس جلبيه ومعاه عكاز حواليه رجال كتير 

اسد بهدوء ......جدي 

الجد مهران ...... نورت يا بني

وبص على ليله وبعدين بص لي اسد وقال بهدوء......هي دي 

 اسد ببرود ......ايوه يا جدي 

الجد بصلها كتير قاطعه اسد  ببرود....انا طالع يجدي بلغ جدها وأبوها أنها معايا 

ليله في نفسها ...... يارب أنا لي بيحصل معايا كده انا عايزه ماما زمانها قلقانه عليا 

قاطعها اسد ببرود ....... تميم على اوضتك 

تميم:لا انا عايز اقعد مع ماما 

اسد بصوت عالي ......تمييييم على اوضتكك 

ليله ماسكه ايد تميم جامد كأنه بتقوله ماتسيبنيش معاه 

تميم بحزن خرج من الاوضه واسد راح قفل الباب وراه 

ليله متابعاه بخوف ، اسد راح قعد على السرير وقلع الجذمه وبعدين قلع الجاكيت والحزام ورماهم على الكنبه وطلع سيجاره ولعها كل ده وليله متابعاه بخوف وقاعده تفرك في أيدها لدرجه احمرت اوي 

اسد بخبث .....تعالي 

ليله واقفه وبتهزر راسها بلا

اسد بصوت قوي ...... تعالي احسن ما اقوملك اخلصي 

ليله بدموع قربت منه مسكها وقعدها على رجله وببنفخ الدخان في وشها

ليله قعدت تكح واسد بيبصلها وابتسامه  مرسومه على وشه و هي مش عارفه تحددها 

ليله بتوتر.......لو لو سمحت ططفي cigarette  

اسد مسك الكفايه الي جنبه وفعلا طفاها ومد أيده بيشيل خصلات نازله على عينها  وحطهم ورا ودانها ولم شعرها في جهه التانيه ودفن رأسه في عنقها 

ليله شهقت بخجل واتفاجأت بحركته وقالت ..... ااابيه اابعد ارجوك عيب كده 

اسد بتوهان ......هش هش اسكتي انتي ازاي كده  انتي عملتي فيا اي

انا انا عملت ااي والنبي سيبني امشي عايزه ماما

اسد فاق على جملتها وبصلها بغضب وهي خافت ونزلت عيونها في الأرض

هو انت لي بتعمل معايا كده انت كنت طيب لي بقيت شرير كده 

فلتت ضحكه من اسد على كلامها وقال .... شرير اممم انت لسا مش عارفاني وده بيعلمك مش تحكمي على حد بسرعه وقرص خدها بخفه وقال ماشي يا ليلي

كانت بصاله كتير وقالت بتسرع  ....... انت جميل اوي 

رفع حاجبه بخبث وقال ......ايه 

مدت أيدها لمست وشها وبعدين رموشه وبعدين قالت .....هي عيونك دي حقيقيه اصل حلوه اوي هو انت بتشوف زينا ولا 

اسد ضحك بصوته الرجولي كله وقال........ 😂😂😂 بشوف زيكم ازي على أساس اني مش بنآدم ههههه 

ليله ببراءه ....اصل لونها غريب اوي رصاصي بس حلوه اوي

اسد رجع تاني دفن وشه في شعرها وعض'ها عضه خفيفه 

 _ااااااه 

قاطعه خبط جامد وصوت كبير قوي........ااااااسددد

البارت 3


اسدددد

اسد قام ببرود يفتح الباب ......نعم يا جدي

الجد بصل ل ليله الي قاعده على السرير وعلى وشك البكاء.

الجد بغضب....... البت كانت صرخت الوقتي لي اوعي تكون عملتها حاجه ولا زعلتها 

اسد ببرود....... لا وبعدين اناحررر 

الجد بغضب......... لا مش حر يا اسد فاهم مش حر وبعدين نده على ليله ....تعالي

ليله بخوف راحت له ووشها في الأرض 

الجد ببرود ......بتعيطي لي 

ليله بخوف .......عايزه اروح لماما 

الجد بهدوء ........تعالي هوديكي

اسد ببرود...... لو سمحت يا جدي أنا نفذت كلامك يبقى متدخلش في قراراتي وليله مش هتخرج من هنا 

ليله جريت مسكت أيد الجد وقالت ......بجد هتوديني

اسد بعصبيه........ليله تعااالي هنا

ليله بتهزر راسها بلا وماسكه ايد جده جامد

مهران الجد بهدوء .......اسد تعالي عايز اتكلم معاك 

اسد هز راسه ومشا معاه 

وليله بخوف في نفسها......انا لازم اهرب بس بس منين فتحت الباب وفرحت أنه اتفتح ومشيت بس سمعت صوت عياط  كان قدامها الباب مفتوح والبوابه كمان مفتوحه ولسا راحه تمشي صوت العياط زاد بقلمي بسمله بدوي

ليله بخوف في نفسها .....بسرعه ياليله قبل ما يشوفك بس بس تميم بيعيط حرام هروح اشوفه 

وراحت بتجاه اوضه تميم 

كل ده تحت انظار الجد مهران واسد

مهران "الجد" بطيبه.......شوفت هو ده الي قاصدي عليه البت دي طيبه وبريئه مش زي عيلتها مفكرتش في نفسها مع انها بأمكانها تهرب الباب والبوابه مفتوحين بس راحت تشوف تميم بيعيط ليه البت دي معدنها اصيل عرفت انا مصر عليها ليه

اسد  قعد يفكر في كلامه وراح ل اوضه تميم 

ليله بحب..........  بتعيط ليه يحبيبي. 

تميم بدموع...........  عشان نفسي اقعد والعب معاكي وبابا زعق ليا 

ليله بحب وهي بتحضنه......... ماتزعلش انا معاك اهو بقولك اي امسح دموعك كده عشان عايزه العب معاك ينفع بقلمي بسمله بدوي

مسح دموعه وضحك ببراءه......... بجد 

هزت راسها بنعم قام حضنها بحب وقال........ انا بحبك اوى اوي يماما 

يالا عشان نلعب

حاضر بص انا هغمي عيني وادور عليك لو مسكتك ابقي كسبت ماشي 

ماشي ماشي 

هاا انت فين تميم 

مش هتعرفي تمسكيني هههه انا سريع زي سوبر مان مش هتعرفي تمسكيني  ههههه

بعد شويه من اللعب 

ليله بحب.......  اهااا معتش قادره 

تميم بطفوله.........انا سريع وقوي صح يماما زي سوبر 

ليله بحب.....  انت احسن منه يحبيبي 

تميم بحب حضنها........... وانتي احسن ام في العاالم

كل ده واسد متابعهم ومن جواه فرحان بفرحتهم

تميم بفرحه............ ماما تعالي اوريكي اللعب والحديقه بتاعتي 

ليله: حاضر بس اشرب العصير الاول 

تميم بخوف...... حاضر ااااا وقع عليا عصير انا انا اسف

ليله بحب........ عادي ولا يهمك يحبيبي قاطعهم صوت عالي تحت ومره واحده الباب اتفتح ودخلت بنت بسيطه بعيون سودا جميله ومحجبه  وقالت بفرحه.......... عااااا انتي مرات اخويا اسد عااااا اخيرا اتجوز يلهوي اي القمر  اوعي تقوليلي انك مرات اسد 

ليله هزت راسها 

_انا ساره اخت هولاكو الي برا اقصد اسد 😂 عاااا مش مصدقه اني هبقي واخيرا ليا صاحبه عاااااا فرحانه اوي احم زمانك بتقولي عليا رغايه وهبله بس بجد انا فرحانه اوي بقولك اي يسطا اي رايك تكوني صحبتي

ليله قعدت تضحك على اسلوبها........  😂 

يلهوي والله انا ما مصدقه انك مرات هولاكو الي بره ده 

 ليله بضحك....... هولاكوا 😂😂

_ اه والله بقا الكيوت البسكوته دي مرات اسد 😂 مش مصدقه كنت فاكره اني هقابل واحده شريره وكده بس لقيت عكس لقيتك احم عارفه اني رغايه كتير بقوولك اي ينفع نكون اصحاب

ليله بحب........... ايوه 

_ انا يستي اسمي ساره اخت هولاكو الي برا اقصد اسد 

_وانا ليله 

اشطا فرحانه بجد اني بقا ليا صاحبه وانتي خلاص يسطا بقيتي البيست بتاعتي اشطا

ليله بضحك...... 😂اشطا

هروح اغير هدومي واقعد معاكي لصبح اه صحيح عندك هدوم 

ليله بكسوف........ احم لا 

ساره بحب......... ولا يهمك بقولك اي هدومي هدومك بس انتي اطول مني شويه صحيح انتي عندك كام سنه انا 22

ليله: 15

ساره بصدمه........ نعم كام بتهزري مش باين عليكي خالص انا قولت18او 19 كده بس ما علينا شكلك ذكيه جدا

ليله بكسوف......... شكرا 

ساره بضحك.......... يلهوي على الفراوله الي طلعت في خدودك ده لو الي في الحاره شافوكي كانو اكلوكي تعالي معايا يالا خديي هدوك 

ليله راحت معاها وكان تميم نام 

ليله اخدت بجامه من عندها وخرجت كانت جميله اوي 

ساره بزهول ......... اي القمر ده جميله اوي عليكي( كانت بلوزه بنص كم وبرموده لركبه) 

ساره بحب......... تعالي نقعد في الحديقه احلى حاجه مافيش حد واسد خرج 

وبالفعل خرجوا 

ساره: ثواني بس اجيب اللاب وفشار وحاجات حلوه وجايه 

ليله بخوف.......   اااا في حراس 

ساره بخوف هي الاخري.............  بصي انا عايزه اقعد وكده كده ا سد مش هنا ، ما تخافيش مش هتأخر ومشيت 

ليله بتبص لقيت الحراس مركزين معاها وفي واحد منهم  بيحاول  يقرب منها 

ليله بدموع........... ابعد عني اانت عاوز اي

قاطعها صوت اسد واتعصب وهو شايفها واقفه مع شاب........ انتي اي الي خرجك مش انا محذرك ومنبه عليكي متخروجيش وبعدين مييييييييييييييين ده 

ليله بخوف/.............

البارت4


ليله بدموع........... ابعد عني اانت عاوز اي

قاطعها صوت اسد واتعصب وهو شايفها واقفه مع شاب........ انتي اي الي خرجك مش انا محذرك ومنبه عليكي متخروجيش وبعدين مييييييييييييييين ده 

ليله بخوف /....... والله ما اعرفوش 

الشاب بخبث...........  هو اي الي ما اعرفوش دي انا اعرفها من زمان وهي الي ندهت عليها يا باشا وكانت يعني احم 

اسد بعصبيه........ نهاااار ابووووك اسووووود يا بن ********  بتقول اي ياكذاب تعرفها منين يا ******وربنا ما هرحمك ونزل ضر'ب فيه لحد ما الحراس شالوه من تحت ايده


اسد بغل وغضب جحيمي............  خوده على المخزن بن ال********ده وديني وما اعبد ل******يبن *****

كل ده وليله بتترعش من الخوف وفجأه لقيت نفسها متشاله على دراعاته 

ليله بخوف....... نزلي نزلييي ارجووووك 

ساره جريت بخضه....... ااابيه ااا سيبها 

اسد بعصبيه........  اسكتي انت حسابك معايا يا ساره ما تخافيش انا راااجعلك ومشا طلع الاوضه وقفل الباب بالمفتاح بغضب ورماها على السرير 

ليله بالم......... اه ضهري

اسد بشر........ انتي فاكره نفسك فين هااااااا ازااااي تخرجييي براااا  كده هااااااااا اززااااي انتي فاكره نفسك لسااااا في قصركم لاااااا خلاااص خلللص انت عاااايشه في حاااااره ازااااااي تخروووجي بلبسككك داااااااااا

ليله بتترعش من الخوف وكان صوته عاالي اوي

اسد بغضب...........  رديييي عليااااااااااا واااازااااااي تقفي مع الوااااااد ده كداااااا


ليله بدموع......... والله والله كذاب انامعرفوش وهو وهو الي كان قااعد يقرب مني انا والله مش عاارفه قال كدا لي او كذب لييه وانفجرت في العياط

اسد رق قلبه علي منظرها ومره واحده اخدها في حضنه وهي كانت بتقاومه لحد ما استسلمت وحضنته اكتر بعد ما حست بالامان وحضنه الدافي 

اسد بحب وهو بيمسد على شعرها.........  براحه خدي نفس براحه مفيش حاجه خلاص ما تخافيش  انا هاخدلك حقك انا معاكي خلاص اهدي طلعها من حضنه مسك دقنها عشان يرفع وشها من على الارض ومد ايده يمسح دموعها برقه 

اسد .... يلهوي على البراءه ده اول مره اشوف حد بيعيط ويحلو كده والفراوله دي وبعدين ركز نظره على شفايفها ولسا هيقرب منها الباب خبط 

اسد غمض عيونه بعصبيه وقال في نفسه........  لازم يدق يعني والله ما هرحمك يالي على الباب وراح عشام يفتح الباب لقاه تميم 


تميم بخوف...... ماما فييين يا بابا بقلمي بسمله بدوي

اسد ابتسم غصب عنه واتاخر من على الباب وشاور عليها

تميم جري عليها وحضنها وقال بطفوله.........  وحشتيني

ليله ابتسمتله بحب وشددت من احتضانه

تميم وهو بيفرك عيونه بنعاس...........  عارفه يماما انا خوفت لتكوني مشيتي وصحيت بسرعه عشان اشوفك ماما عايز انام معاكي ممكن 

ليله هزت راسها بنعم 

اسد واقف وبيضغط على ايده جامد الباب خبط تاني 

اسد فتح بعصبيه وطلعت ساره بخوف.......  اابيه ععايزه لليله 

اسد غمض عيونه بعصبيه وابتسم غصب عنه وقال...... اهي كملت... ادخلي اهي وشاور على ليله وساره جريت عليها حضنتها

اسد في نفسه: هو في اي كله يدخل ويحضنها وهي عادي انما انا لو عملت كده عييب 

بعد شويه وقت

ساره بمرح........ احم طب امشي انا بقا يموزتي تصبحي على خير تعالى بقا يا تميم


تميم وهو متشبت في ليله.......  لا انا هنام مع ماما

ساره بضحك........ 😂😂 ربنا يكون في عونه ومشيت

اسد بهدوء..........  تميم يالا على اوضتك

تميم: لا يا بابا انا هنام هنا مع ماما بقلمي بسمله بدوي

اسد: تمييييييييم على اوضتك

ليله: سسيبه يينام معايا 

اسد بجراء'ه.......... طب وانا اومال هنام فين

ليله وهي بتاخد تميم في حضنها وتنام........ نام على الكنبه 

اسد: انا اسد الرفاعي انام على الكنبه والواد ينام في حضنها على للسرير يا بختك يا تميم 😂

بعد شويه اما اتأكد من نومهم راح عشام يشيل تميم 

تميم ماسك في ليله جامد 

اسد بغضب....... اووووف بقا وراح نام على الكنبه 😂

في الصباح

ليله صحيت ملقتش تميم جنبها لقيت اسد قاعد جنبها وبيبصلها وكان بيعلبلها في شعرها قامت مخضوضه

ليله: ااا في اي 

اسد مش مركز في كلامها قرب منها بيشيل خلاصتها الحريريه من على وشها 

اسد اشتالها وقعدها على رجله ودفن وشه في عنقها 

ليله بخجل........ تميم تميم ففييىن

اسد بتوهان: اعتبريني تميم وخلاص😂


 ليله بخجل......... ااابعد 

اسد بتوهان........ عايزك 

ليله بتحاول تبعده ...... ابعد لو سمحت حرام وعيب

_انا كتبت عليكي انا جوزك و........... 

ليله بدموع/انت كذاب 

اسد بعصبيه..........

طفلتي البريئه

البارت 5


اسد بعصبيه.........  اتلمي واعدلي كلامك عارفه لو كان حد غيرك كنت وريته مين هو اسد الالفي

ليله ببراءه....... هو انت اسمك اسد الالفي واسد الرفاعي

اسد رفع حاجبه بستنكار....... لا والله احنا في اي ولا اي 

ليله ببراءه......  قول بس وبعدين ايوا انت بتكذب عليا بابا عمره ما يعمل كده فيا مستحيل 

اسد بضحك...... لا بجد هههه 😂 اولا اسمي الاتنين في الحاره الرفاعي وفي القسم الالفي 

ليله:اهااا عشان كده وبعدين خلينا في موضعنا انت بتضحك عليا صح 

اسد بضحك....... 😂😂  لا مش بضحك عليكي بصي فيما بعد هتعرفي بس اتأكدي انك معايا في امان عنهم

ليله مدت ايدها لمست غمازته. 

اسد بخبث....... اي عجبوكي 

ليله ببراءه...... ايوه حلوه اوي 

اسد بخبث....... بوسي'ها بقا

ليله بكسوف........ انت انت قل'يل الادب 

 اسد بضحك....... اي دي الفرواله طلعتت اهي 

ليله: اسد بقا 

اسد: قولتي اي بقلمي بسمله بدوي 

ليله: ابيه

اسد مشاكسه:التانيه احسن 😂

ليله: هو تميم فين 

اسد بغيره....... لي وبعدين اعتبريني تميم 

ليله بضحك......  لا تميم فين 

الباب خبط 

اسد بغيظ....... جبنا في سيره القط جي ينط 

ليله قاعده تضحك.

تميم: ماما مين وداني اوضتي انا كونت نايم معاكي

ليله: اا

قاطعه اسد بغيظ.........  تميم انت مش صغير على كده 

ليله بحب....... تعالي يا حبيبي 

تميم جري قعد على رجليها

اسد بغيظ......... يوووه وقعدتيه على رجلك وحبيبي ماشي ماشي 

ليله قعدت تضحك عليه 


في مكان تاني اول مره نروحه

: يعني اي يا رنا

رنا: يا حبيبي ده جواز مؤقت بس والله وبعدين انت مش هتلمسها يا رعد

رعد بغضب....... انتي شكلك اتجننت'ي يا رنا انا جوزك ازاي تسمحي بكده خليكي ماشيه ورا كلام امي 

رنا:  اومال اي عاايز كل الثروه دي اعمامك ياخدوها انما كده هيكون ليك ولد ومن صلبك وبعدين انت مش هتلمسها

رعد بغضب........  انت عايزاني اتجوز عليكي يا رنا 

رنا ببرود: جواز صوري وبعدين انا قولت مش هتلمسها

رعد باستغراب...... مش هلمسها ازاي 

رنا: مسمعتش عن اطفال الانابيب بقلمي بسمله بدوي

رعد بعصبيه..... انتي اتجننتي 

رنا بغضب......  رعد بقولك اي انا موافقه عايز اكتر من كده اي

رعد بغضب اكتر.......  بقا كده ماشي يا رنا مترجعيش تعيطي هي فين البت دي 

رنا: تحت 

نزل بعصبيه...... هي فين 

فريده بهدوء...... في اي يا رعد صوتك عالي لي 

 رعد بغضب.... هي فين مش انتوا متفقين خلاص تمام هي فين

في الوقت ده دخلت بنت بجلبيه وعمله شعرها ضافرتين

رنا: اهي 

رعد بصلها باعجاب..... اممم وانتي يا رنا مش خايفه لتاخدني منك بجمالها ده

رنا بعصبيه.......  هي هتخلف بس وبعدين انت مش هتلمسها

رعد ببرود....... لا مش بمزاجك والا مفيش جواز 

فريده  بسرعه...... موافقين اهم حاجه تتجوزها  بقلمي بسمله بدوي

رعد بص لرنا يشوف رده فعلها بس صدمه

رنا ببرود....... موافقه اهم حاجه الفلوس مش

قاطعها رعد ببرود....... اسكتي ومسك فونه 

الو يا حسام ابعتلي مأذون حالا

 بعد شويه جه المأذون وكتب الكتاب 

رعد ببرود...... يالا يا عروسه

طلعوا اول ما طلعوا رزع الباب بغضب وقال بعصبيه.......  انتي اي يا بت انتي ازاي كده تبيع'ي ابنك عشان الفلوس

البنت بدموع....... الظروف يا بيه

بصلها كتير وتاه في صوتها الملائكي........  اسمك اي

_حور يابيه  

_اقلع'ي 

اااايييه 

اخلصي 

دموعها نزلت بق'هر وقلعت وكانت لابسه قميص للركبه بحمالات ولونه اسود عكس لونه بشرتها ناصعه البياض 

بصلعا باعجاب شديد وقال........ حلو اوي 

نده بصوت عااالي...... امااااا.. رنااااا

طلعوا على صوته 

 فريده بسرعه.... ايه في اي 

رنا بخبث....... اكيد معجبتهوش

رعد باعجاب وراح شال التوكه من شعرها كانت جميله اوي اوي

رنا بزهول وفريده....... بسم الله مشاء الله 

رنا بصتلها بعصبيه ومشيت 

رعد بصوت عااالي.........  ماكنتش اعرف انك بتحبيني كده يما براا بقا عشان النهااارده دخلتي

رعد قفل الباب وبصلها كانت بتترعش من الخو'ف 

رعد........ يالا يا عروسه نشوف شغلنا 

حور بخوف /....

_نعم يااااختي


في الجهه الاخري  عند اسد وليله


سمعوااا صوت ضرب ناار وزغيق جامد تحت 

نزلو 

اسد بغضب.......... انتوا مين يا *****ازاي تدخلوا كده 

دخل شاب بعيون عسلي وشعر اصفر وطويل بعضلات اوفر.......  انا جاي عشان حاجه واحده بس وهي ليله

ليله بخوف مسك اسد جامد وقالت...... ماتسبنيش ليه والنبي وفجأه.




#طفلتي_البريئه🖤🏄‍♀️

البارت 6 وو7 و 8 و9 و10

💫💫💫

ليله بخوف....... ما تسيبنيش ليه والنبي

اسد مسك ايدها بحب وبصلها بمعني اطمني انا معاكي

الشاب بصوت عااالي....... ليله لو مرجعتش معايا الوقتي وعزه وجلاله الله لقلبلكوا البيت لا الحاره دي كلها مجزراااا انت فاهم يا اسد بارفااااااعي

اسد اتعصب ورد عليه بلكمه وقعدوا يضربوا في بعض 

اسد بسخريه....... قوم يا ****اومال اي العضلات دي كلها اي نفخ ههه

ليله بتعيط من الخوف وحاضنه تميم 

اسد ببرود........  خد شويه ال*****دول وامشي وانت عارف كويس انا سايبك ليه ورد على الي عملته ده هيوصلك اضعاف مضعفه يا رحيم 

رحيم بغضب...........  وانا كده مفروض اخاف يعني هه انت الي بتلعب في عداد موت'ك يا اسد 

اسد بسخريه.......... براا يا بابا وابعتلي حد كبير اتكلم معاه ما بتكلمش مع عيال توتو انا هه

تميم بضحك....... عيل توتو هههه 😂

رحيم بغضب......... لمك ابنك ولا صحيح امه مي'ته عشان كده مش متربي محدش عرف يربيه هه

تميم بغضب........ انت كذاب انا ماما معايا اهي 

رحيم لسا هيتكلم، اسد نزل ضرب فيه لحد ما سمع صوت جده 

اسد سيبه 

اسد بغضب جحيمي....... انت مسمعتش ابن ال******* ده قال اي 

الجد: سييييبه بقووولك 

اسد زقه وقال بعصبيه....... نجدك مني يا بن ال******* وقال لرجالته......... شيلوااا من قدامي اخلصواااااافي الجهه الاخري 

_نعم يا ختي 

حور بدموع........ ممكن تسيبني لحد ما اتعود على المكان وكده ارجوك

رعد بتفكير وبعدين قال بخبث......... امممم موافق بس عايزك تتعاملي عادي بمعني ما تقوليش اني ملمستكيش تمم

حور بكسوف....... تمام 

رعد:  عندك كام سنه

حور: 25

رعد بزهول...... مش باين  عليكي بقصرك ده

حور: انا مش قصيره على فكره 

رعد بضحك...... هههه ماشي وانا يا ستي عندي 28سنه

رعد بهدوء....... بصي انا عارف الي هقوله ده هيصدمك وهتقولي اني ببستغل'ك بس انا مستعد اوافق على اي شرط منك  ، اسمعي للاخر 

احنا هنعيش عادي جدا زي اي زوجين وعايشين حياه زوجيه سعيده ده طبعا قدامهم انما واحنا مع بعض انتي في حالك وانا في حالي متدخليش في اي حاجه تخصني ومتستنيش من حاجه تمم 

حور في نفسه........ هه. هو ده الي هيعوضك هه كلهم زي بعض يارب بقا انا تعبت معتش قادره اتحتمل تاني

رعد: حور انتي معايا

حور بحزن: اا ايوه 

بقلمي بسمله بدوي 

رعد بحزن علي حالها...... معلش يا حور بس انا بحب رنا و

حور بهدوء:  حاضر ومشيت من قدامه بسرعه دخلت الحمام وانهارت من العياط 

لي انا بحبك وانت مش شايفتي ولا حتي عارف اني عايشه في الدنيا من اول ما اشتغلت هنا وانا بحبك بكل مافيك عيوبك قبل مميزاتك عصبيتك طيبتك حنيتك شخصيتك كل حاجه انا حتي فرحت اوي اول ما فريده هانم قالت انك هتتجوزني حتي لو عشان البيبي بس اهم حاجه اكون معاك بس بس انت جيت وكسر'ت قلبي ود'وست عليه جامد اوي اهاااا يا و'جع قلبي مش قادره يا رب خليك معايا وخرجت بعد ما اتوضت 

حور: مش هنصلي 

رعد بصلها كتير وقال بابتسامة خطفت قلبها........  ايوه طبعا 

وراح اتوضى وصلوا وسمعوا صوت صريخ تحت 


في الجهه الاخرى 

بقلمي بسمله بدوي

اسد بصوت عالي........ اطلعيييي فووووووق اخلصي كله براااااا

ليله جريت على فوق 

اسد لسا هيمشي الجد بصوت حازم....... قدامي على المكتب 

اسد راح وراه 

الجد بحده..........  انا قولتلك اي هاااا قولتلك براحه على البت خدها براحه دي لسا صغيره وانت برده منشف دماااغك عارف يا اسد لو زعلتها تاني او عملتلها حاجه وربنا يا اسد لهتشوف تصرف مش هيعجبك

اسد بنرفزه......  كل ده عشان اي هي تقربلك اي اصلا عشان تتحامق عليها كده وبعدين مراتي وانا حررر اعمل فيها الي انا عايزه ووبعدين انت عارف كويس هي هنا لي بلاش شغل الخوف عليها ده 

 الجد بغضب..... اسدددد الزم حدودك

اي مش دي الحقيقه هي هنا عشان نساوم بيها عيلتها ولا انا غلطان في حاجه

 الجد: اسد بلاش لف ودوران عليا انت حبيتها

 اسد ببرود عكس الي جواه...... هه حبيتها في الكام يوم دول ههه ممكن نقول عجبتني اخد الي انا عايزه منها واخلص أنا المطلوب  الشغل وبعدين ارميها'لهم

وفجأه الباب اتفتح و......

للمتابعه أترك تعليق

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 👇 

#طفلتي_البريئه🖤🏄‍♀️

البارت 7

💫💫💫

الجد: اسد بلاش لف ودوران عليا انت حبيتها

 اسد ببرود عكس الي جواه...... هه حبيتها في الكام يوم دول ههه ممكن نقول عجبتني اخد الي انا عايزو منها واخلص أنا الشغل المطلوب وبعدين ارميها'لهم

وفجأه الباب اتفتح وكانت ليله واقفه ودموعها نازله بغزازه 

اسد لسا هيروح لها........  ليله 

ليله بصتله بعتاب وجريت لبرا وهو جري وراها لحد ما مسكها

اسد بغضب.......  راااحه فييين

ليله بدموع........ سيبني بقووووولك سيييبني  

اسد بصوت عااالي........  صوووووتك وبعديييين رااحه فييين 

ليله بصراااخ........  ابعد عنيييي ملكش دعوه بياااا انت كذاااب انت او'حششش منهمم ابعددد عننيييييي

واحد من الماره الي في الشارع.... في حاجه يا انسه 

ليله بقوه مزيفه....... ايوه خليه يبعد عنييي انا معرفهوش خليه يسيبني ارجوك 

الشاب اول ما اسد التفت له قال بخوف......  اسد باشا اا

اسد بغضب جحيمي...... غووور من وشي ووجهه كلامه لليله.....  وانتي حساابك معايا اما اروح 

ليله بخوف بس قالت بصرااخ وهي بتوجه كلامها للناس الي واقفين يتفرجوا بس...........  يجماااااعه انتوا واقفين تتففرجوااا انا معرفهوووش خلووه يسيبني 

اسد عيونه اسودت جامد وعروقه برزت بعصبيه........ للليلله

ليله خافت من شكله قاطعها صوته الغااااضب........ انتواااااا وااافقين تتفرجوااااا كل واااحد على مصااااالحه اخلصواااااا

مشيوا من قدامه بخوف بقلمي بسمله بدوي. 

اسد رمقها بنطرات نار'يه وهي بتمثل القوه بس من جواها مرعوبه من شكله كانت عروق رقبته وايده بارزين وعيونه اسودت جامد من الغضب

اسد بهدوء مخيف...... قدامي ياليله 


ليله واقفه مكانها بخوف 

اسد اتعصب وشد ايدها جامد بعصبيه...... قدااامي

 ليله بصراخ........ سيييبني انااا عااوزه ماما مش عايزاك مش عايزه اقعد معااااك ابعد عنييي حد يلحقنييي يناااااس اهئ اهئ 

واحد تاني جاله وقال........  سيبها ياباشا مش عشان انت ابن كبير الحاره تعمل الي انت عاااوزه وبعديين انت ظابط ولا ظابط منظر بس 

اسد خلاص وصل لاقصى درجه غضب ومسك الشاب من رقب'ته بش'ر وقال بصوت  زي فحيح الافعى...... الكلام ده ليااا يبن ال*****"" انا هوريك اناااا ظابط ولا لاء يبن ال**** 

جه قاسم صاحبه بسرعه من اخر الشارع يفض الخناا'قه، وليله مستمره في العياط وانتهزت الفرصه بسرعه وجريت من اسد 

اسد شافها وجري وراها، وفي الاخر اسد مسكها 

ليله بدموع وهي بتضر'به على صدره......... سيبني بقااا حرااام عليك اهئ اهئ 

اسد ضغط على عرق في رقبتها واغمى عليها واشتالها ووقف تاكسي 

في الجهه الاخري بقلمي بسمله بدوي

سمعوا صريخ تحت رعد نزل بخضه يشوف في اي 

رنا بصووت عااالي.........  مااااليش دعوه يااماما فريده يطلقها

فريده بهدوء.......  رنا اهدي مينفعش ااي بتعمليه ده انا طول عمري بقول عليكي عاقله وهاديه  

رناا بصرت عااالي.......  هيطلقها يااماماااا والوقتي حالاا

رعد بغضب بس في نفسه فرح انها مش قادره تشوفه مع غيرها بس صدمته جامد اما قالت........ هيطلق البت الي فوق دي وانا هاجيب واحده على مزاجي انما البت الي فوق دي لا نهت كلامها بغيره شديده من جمالها. 

رعد اتعصب جامد...........  انتي اي اييييه انتي عندك بنات الناس لعبه في ايدك ايييي انا مش هطلقها يا رنا وانا بقوووولك اهو

رنا بغضب....... يعني اي يعني مش هطلقها

هز راسه ببرود وسابها وخرج برا البيت

رنا بعصبيه.........  شوفتني ابنك يا ماما فريده يا انا يا البت الي فوق دي على اخر الزمن الخدامه دي تبقى ضره ليا انا  

فريده بخبث.......  يا هبله بقا بتقارني نفسك بدي اناعاارفه انتي مش عايزاها لي عشان جمالها صح بس ما تخافيش رعد بيحبك انتي وعمره ما هيبصلها

رنا بتوتر.......  انا خايفه لتاخده مني ياماما

فريده بخبث......  بصي اعملي الي هقولك عليها ده احتياطي *************

رنا بفرحه وخبث....... حلوه اوي الخطه دي لا مش هقدر استحمل لحد ما احس بالخطر انا هنفذها النهارده وندهت على الخدامه

ثنااااء 

نعم ياهانم 

اطلعي نادي لحور من فوق 

حاضر يا هانم 

طلعت ثواني وحور نزلت بخوف 

رنا بحب مزيف.......  انا اسفه على الي حصل مني يا حور معلش اعذريني ده جوزي برده ها مسمحاني

حور بطيبه....... ايوه 

بقولك اي رايك نروح نعمل الاكل لرعد لمايجي ويلاقينا مع بعض واحنا الي عاملين الاكل هيفرح ولا اي رايك انتي

اه اه طبعا

تعالي يالا

بعد فتره رجع رعد من برا 

رنا اول ماشفه غمزت لفريده الي كانت واقفه بتتابع من بعيد بس

رنا بدموع.........  حلو كده يا ابله حور والله انا مش بعرف اطبخ والله بس بحاول وراحت مسكت ايد حور الي مزهوله من الي بتعمله 

رنا بصراخ...... ااااه شعريييي شعريييي يا ابله انا اسفه

رعد بغضب........ اي الي بيحصل هنا ده 

رنا بدموع جريت عليه وقالت......... الحقي يا حبيبي حور ااقصد ابله حور من ساعه ما انت خرجت وهي بتخليني اطبخ وانا مش بعرف والله وتقولي انا اكبر منك وعارفه الصح من الغلط اهي اهي شعري بيوجعني اوي يا رعد شدت شعري جامد اهئ اهي

حور بصدمه....... كذابه والله يا قاطعها رعد بغضب ووووو.... 


عند ليله صحيت من النوم لقيت نفسها في اوضه اسد قامت بسرعه بخوف وفجأه قعدت تصرخ جااامد وووو.....

للمتابعه أترك تعليق

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 👇 

#طفلتي_البريئه.🖤🏄‍♀️ 

البارت 8.

بقلمي بسمله بدوي.

💫💫💫💫

عند ليله صحيت من النوم لقيت نفسها في اوضه اسد قامت بسرعه وخوف وفجأه قعدت تصرخ جامد اما شافت اسد قاعد  ورأكشن وشه مش بيبشر بالخير ابدا

ليله بدموع......... اسد 

اسد قام ببرود وقرب منها وفجأه كانه اتحول لشخص تاني وقال بصوت زي فحيح الافعي جنب ودنها......... غلطي كتير ومش غلط واحد بس 

ااسد والنبي ابعد 

 اسد بعصبيه شديده قعد يكس'ر في الاوضه و'كسر المرايا لدرجه ايده غرقت دم وقعد ينهج جامد اووي  وليله قاعده تصرخ وحاطه ايدها على ودنها بخوف 

وفجأه اول ما سمعت صوت خبط على الباب جريت عليه وقبل ما تفتح الباب اسد مسكها من ايدها جامد وزقها على السرير 

الجد بصوت عالي........ اسد اسد يا بني افتح الباب افتح يابني ربنا يرضي عنك افتح يا اسد 

اسد بغضب جحيمي..........  انزلوا ملكوش دعوه مراتي وانا بربيهااااا

الجد بغضب شديد...... بقا كده يا اسد ماشي لمعي انت يا زفت يالي اسمك لمعي 

جه واحد ضخم البنيه بطريقه مخيف'ه...... نعم ياحج

الجد بغضب........ اكسر الباب 

لمعي بخوف..... بس اسد باشا

الجد بصوت عااالي وحازم............ اكسر الباب بقولك 

لمعي كسر الباب 

كانت ليله قاعده على السرير بتترعش من نظرات اسد هت'موت من الخوف واسد قاعد قدامها عاري الصدر بيدخن جامد وبينفخ الدخان في وشها 

اول ما الباب اتفتح اسد قام بعصبيه...........  جدييي

الجد بغضب.......  اسكت خالص انا مستحيل اسكت بعد كده عن افعالك ال******دي 

بقلمي بسمله بدوي

ووجهه كلامه لليله الي منهاره في العياط....... تعالي يا بنتي تعالي حقك عليا تعالي 

اسد بعصبيه وصوت عاااالي....... جدييييييي

الجد بحزن عليه وغضب....... بتعلى صوتك عليا

اسد بجنون.........  ايوه واكتر من كده يا جدي سيبها والله يجدي انا مستعد اخدها واسافر ولا تعرف مكاني وهتبقى خسرتني للابد فا لو سمحت انزل 

الجد غمض عيونه باسى على حاله حفيده وقال باصرار........  يالا يا ليله معايا

جدييييي 

الجد اتجاهله ومسك ايد ليله ونزل 

اسد بعصبيه مسك ايدها ونزل بيها وفتح العربيه ودخلها وقفل الباب وساقها بسرعه متجاهل نداء جده 

بعد شويه وصلوا عماره زي ناطحات السماء كده واخد ليله ركب الاسانسير لدور50 وفتح الباب وزقها لجوه

ليله بعياط....... اسد والنبي ما تسيبنيش لوحدي اسد اسسد

قفل الباب ونزل ركب العربيه وسايقاها بسرعه متهور'ه اوي

وفجأه جت شاحنه كبيره خبطت'ه والعربيه اتق'لبت الناس اتجمعوا حواليه وطلبوا الاسعاف واحد من الناس قدر يتعرف عليه بما انه ظابط كبير في الداخليه نقلوه المستشفي واتصلوا على اخر رقم متصل بيه وطلع رقم عاصم صاحبه

عاصم بعصبيه....... انت فين يا اسد ايه الي عملته ده هااا وديت البت فين وبعدين انا واقف مع جدك اهو و

_اسد بيه عمل حادثه هو الوقتي في مستشفي ****** 

عاصم بخضه...... اي ماشي ماشي مسافه السكه 


الجد بخوف...... في اي يا عاصم

_اسد يا جدي عمل حادثه 

ايه طب استني ساره ساااارا 

ساره جت وهي بتسرق نظر لحبيب طفولتها وشبابها 

سارا خلي بالك من تميم 

ساره بقلق........ في اي ياجدي

مافييييش اخلصي اسمعي الكلام خلي بالك من تميم 

_ححاضر

بعد شويه وصلوا المستشفي وسألوا  على اسد 

في نفس الوقت الدكتور خارج من عنده 

عاصم بخوف على صاحب عمره....... دكتور دكتور اا اسد اسد ااخباره اي 

الدكتور:  ماتقلقش حضرتك الحمدلله اسد بيه كويس وكله حاجه وكل حاجه وقدروا يأسعفوه في الوقت المناسب بس

_بس اي

للاسف فقد البصر وووو

للمتابعه أترك تعليق

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على اسم الرواية أو اضغط هنا 👇

#طفلتي_البريئه🖤🏄‍♀️

البارت 9

بقلمي بسمله بدوي

💫💫💫💫💫

_للاسف فقد بصره

قاسم بغضب: بتقوووووول ايييي انتتت اكييييد مجنووووو'ن بص انا اصلا هاخده الوقتي ونسافر بره دكااااتره  المستشفي ديييي مابيفهموووووش حااااااجه يااااااجدي 

الدكتور: صدقني حضرتك احنااا من افضل المستشفيات على مستوى العالم ودي حقيقه الحادثه اثرت على عينه ده الازاز دخل فيها وده خلاه اتعمااا

قاسم ضر'به بالبو'كس في وشه وقاال بصرااخ....... انت بتقول ايييي اسد بيشوف ي ****والله لو ريك ازاي تقول كده يا****

الجد بغضب شديد....... قاااااسم سييه في اي ايه الي حصلك سيييبه بقولك

ياجدي انت ماسمعتش قال اي دا 

الجد بحزن.......  سيبه ووجهه كلامه للدكتور....... هو هيفوق امته

الدكتور لسا هيتكلم قاطعه صوت تك'سير جامد دخلوا لقوا اسد واقف وبيلف حواالين نفسه 

اسد بغضب وصوت عالي جدا...... افتحوااااا النور افتحواااا النور 

الدكتور بخوف....... احم اسد باشا اهدى بس الاول

اسد بصراخ....... بقولك افتح النوووووور

الدكتور بحزن.......اا النور مفتوح حضرتك ا

اسد بعصبيه شديده....... يعني اييي النووورر مفتوووح يعني ايي انا مش شااايف حاجه انا مش شااايف حاااجه ازاااااي النوووور مفتووووح 

الدكتور بخوف من شكله...... احم حضرتك الحادثه كانت قويه والاز'از دخل في عينك وبالتالي فقدت البصر

اسد فجأه سكت بهدوء مخيف: برا

قاسم بحزن جري عليه ...... اسد اسد ماتقلقش انا هكلم اكبر المستشفيات برااا عشانك و 

برااااااااااا اخرجواااا براااااا

الجد بحزن شديد لدرجه عيونه دمعت جامد ماسك نفسه عشان ميعيطش عشان مفرود يبان قوي عشان حفيده اخيرا اتكلم وقال بهدوء........ اخرجوا عايز اتكلم معاه على انفراد..... خرجوا وفضل اسد والجد  

الجد دموعه نزلت على شكله كان اسد قاعد وباصص قدامه 

الجد قعد قدامه على الكرسي

الجد: اسد 

اسد: مفيش رد 

الجد بصوت مبحوح: احم يبني رد عليا متو'جعش قلبي كده اكتر ما هو موجو'ع 

اسد ضحك بصوته الرجولي جامد 

_انا اتعميت يا جدي بقيت اعمى يجدي ههه اسد الرفاعي الي بيترعبوا من صوته اتعمى هه اناااا بقيت اعمى يا جدي معتش بشوف انا اعمى انا بقيت اعمى ياااجدي  وفجأه بقلمي بسمله بدوي اتحول وقال بلهفه وخوف شديد...........  ليله 

الجد بخضه.........  انا نستها خالص من خوفي عليك البت فين هما قالوا انك كنت لوحدك البت فين 

اسد بسرعه.........  في شقه التجمع العاشر  قام بسرعه مش شايف حاجه بقى بيحسس مش شايف  وقعد يك'سر على كل الي ايده يطوله ويصرخ....... انا معتش شاااايف يجدي هه انا اعمى 

الدكتور دخل بسرعه ومعاه حقنه مهدأ واخده جناح تاني عشان ك'سر الجناح ده كله

الجد اطمن على اسد وهو شايفه نايم بسبب حقنه المهدأ وخرج لقا قاسم قاعد براا وحاطط ايده على وشه وشكله مهموم جامد بقلمي بسمله بدوي

الجد بلهفه....... قاسم بسرعه ياقاسم بسرعه البت زمانه مرعربه لوحدها 

قاسم قام بسرعه.......  بت مين....  ليله فين ياجدي احنا نسيناها خالص البت فين وحتى هنا ما جابوش سيرتها خالص تكون ا

قاطعه الجد بسرعه.......اسد وداها شقه التجمع العاشر بسرعه روح لها 

قاسم هز راسه بسرعه ومشا

عند ليله قاعد تعيط جامد خايفه وكل ما تبص من الشباك تترعب ومش عارفه تنده على حد هي في الدور 50 لحد ما طلع شاب في الشقه الي قدامها وشافها هي ابتسمت بفرحه........ لولو سمحت وبعدين سكتت هي هتقوله اي وهي اصلا خاقت من شكله واتكسفت كان واقف عاري الصدر ومعاه كلب كبير باين من السور الزجاج كانت ملامحه هاديه وسيمه 

الشاب...... احم هاي

ليله بصاله بخوف وفي نفسه...... يلهوي اسد ممكن ييجي في اي وقت ولو شافني واقفه هنا والولد دا واقف وبشكله ده ده منكن يقلت'ني يلهوي اعمل اي انا عايزه اخرج قبل ماييجي ايوه انا هقوله وفجاه لقيت عربيه سودا وعربيات وراها زي الي كانوا مع اسد 

ليله بخوف:  ااا جه جه اسد جه وبصت لشاب ولسا هتتكلم اتراجعت ودخلت بسرعه وقفلت الباب الزجاج في اللحظه دي الباب اتفتح

ليله خبت وشها بايدها بخوف.........اسد اسد والنبي اسمعني اااسد واتفجرت في العياط ومره واحده حضنته

قاسم اتصدم وجسده اتخشب وقال...... احم انا مش اسد

ليله مره واحده بعدت وقابت بتلعثم..... انا انا ااا والنبي ماتقول لاسد انا والله كنت فكراك اسد وقعدت تعيط

قاسم في نفسه...... يعيني عليكِ ده مركبلها الر'عب بس بيحبها اوي انا متاكد 

قاسم بهدوء...... هش هش مفيش حاجه روحي اغسلي وشك بسرعه عشان نمشي

ليله بخوف.......  انا مش عايزه ارجع هناك تاني انا عايزه اروح عند ماما 

قاسم غمض عيونه بأسى عليها وقال بحزن...... اسد عمل حادثه 

ليله بسرعه...... اي اسد اسد عمل حادثه ازاي وديني ليه بسرعه بسرعه ومسكت ايده وبتشده انهم يمشوا، ابتسم على براءتها 

روحي اغسلي وشك يالا وبعدين نروح يالا، ليله سمعت كلامه ونزلوا راحوا المستشفى 

ليله اول ما وصلوا عند جناح اسد اتراجعت بس دخلت مع قاسم

اسد قاعد على السرير  باصص بعيد في نقطه وهميه بس اول ما الباب اتفتح عرفها من ريحتها الي يميزها من مليون شخص وقال بلهفه: ليله 

ليله جريت عليه وحضنته بس بعدت عشان دراعه المكسر'ور وجرو'حه الي في وشه مع ذلك كان شديد الوسامه 

مسك وشها بين ايده بقا يحسس علي وشها 

ليله انا مبقتش بشوف 

ليله عيطت عليه جامد وهو بيشدد من احتضنها، الجد شاور لقاسم بمعني يالا نخرج، خرجوا وسابوهم 

فضل اسد حاضنها فتره كبيره بحب وفجأه دخل راجل من راجلته بخوف 

اسد باشا قت'لوا جدك رحيم قت'ل جدك والبوليس برا والدنيا برا مقلو'به 

ليله بخضه....... رحيم بن عمي بقلمي بسمله بدوي

اسد:


#طفلتي_البريئه🖤🏄‍♀️

البارت10 

بقلمي: بسمله بدوي

💫💫💫💫💫

اسد بغضب جحيمي....... يعني ايييييي جدي  وكل ما يقوم من على السرير يقع ليله جريت عليه بخوف...... اسد اهدي ا

اسد ز'قها بشر لدرجه و'قعت على الارض جامد 

اسد بغضب جحيمي...........انتي السبب مش هرحمك لو جدي حصله حااااجه انتييي فاااهمه  انتي السبب في كل الي حصل هكرهك في اليوم الي شوفتيني فيييييه

وحاول يقوم بس مش قادر بس بيحامل على نفسه وبيسند على الحيط 

اول ما خرج قاسم شافه 

قاسم جري عليه بغضب....... انت اي الي خرجك ا

اسد بصوت عالي هز اركان المكان........  جدي فين 

قاسم سكت ودموعه نزلت، اسد مد ايده على وشه وقال بغضب....... انت بتعيط لييي وبعدين رد عليااااا جدي فيننن

قاسم بصوت مبحوح......... رحيم وعيلته بعتوا ناس ض'ربوا عليه نا'ر غدرو'ا بينا والوقتي في العمليات

اسد سكت اول ما سمع صوت الدكتور وهو بيقول.......  البقاء لله 

اسد صرخ صرخه زلزلت المستشفي باكملها............. لااااااااااااااا 

قاسم وقف بصدمه وخايف من الي جاي من  الي  اسد هيعمله مش هير'حم حد جده كان خط احمر لنسبه ليه والوقتي راااح 

اسد وقف صالب طوله وقال بجمود....... ابدأ بمراسم الدفن يا قاسم 


مَر اسبوع اوشكت تلك الليله على الانتهاء ها هو اخر افراد ذلك العزاء يقبل عليهم ليلقى بعض كلمات المواسيه حول موت كبير الحاره والجد الكبير او بالمعني الاصح قتل'ه 

كان اسد واقف بشموخ قوه كبيره

اسد بهدوء مخيف...... زودوا الحراااسه على البيت ودخل البيت 

ولسا هيطلع سمع صوت عياط راح لقا الصوت جاي من اوضه اخته ساره وهي ماسكه صوره جدها وبتعيط........ ليا يا جدو ليه  سبتني  زي بابا وماما لي يا جدو اهي اهي مش انت كان نفسك تشوفني بالفستان الابيض وتسلمني لعريسي هاا روحت ليه يا جدو اهي اهي جدو ليه سبتني ومشيت انا محتجالك اوي ربنا يرحمك يا جدو انا بحبك اوي فراقك صعب اوي اووي  وحشتني خالص ربنا يرحمك يا حبيبي  بقلمي بسمله بدوي. 

اسد دموعه نزلت على كلامها وعياطعها وقال بشر.......  هجيب حقه و بتاره عندي وحياه دموعك وحر'قه قلبك لندمهم واحر'ق قلبهم على بنتهم الي عندي فوق دي زي ما حار'قوا قلوبنا على جدو  ومسح دموعه وطلع جناحه فوق فتح الباب وبعدين رزعه جامد  

_انتي يا زفته 

ليله بعياط........ اسد انت لي بتعمل كده انا زنبي اي 

مسكها من ثغرها بغضب....... زنبك انك بنتهم زنبك انك من دمهم ******* وهحرق قلبهم عليكي زي ما حرقوا قلبي على جدي 

ليله بصرااخ..........  انت بتوجعني سيبني

اسد ضحك بصوته الرجولي جامد....... هههه بوجعك ههه لسا الوجع بعدين اتخمدي الوقتي وادعي ان يحصل حاجه معجزه ولا حاجه تخلصك مني مع ان المعجزه زات نفسها مش هتخلصك مني  اتخمدي اخلصي


ليله دموعها نزلت ولسا راحه تنام   على السرير زي ما هي متعوده وقفها صوته...... راااحه فين 

ررراحه انام 

_على الارض 

بس بس 

_اخلصي على الارض تعالي كده قربي اخلصيييي قريت منه بخوف 

مد ايده على جسمها يشوف لابسه اي لقاها لابسه قميص قط بحمالات رفيعه

ضحك........ ههه بقيتي بتلبسي اهو من غير كسوف اهاااا ولا عشان خلاص اعمى بقا معتش بشوف 

ليله بعياط.......  اسد

اسكتييييييييييي  يالا زي الشاطره على الارض بالقميص القمر ده وادي يا ستي التكيف اهو بارد خليتلك الجناح تلج اهو يالا على الارض

اسد ما تخلينيش اكر'هك 

هههه لا انا بقا عايزك تكر'هينيي

طب طب البس اي حاجه 

 اخلصي بدل ما اخليكي من. غير هدوم 

سمعت كلامه وبقا صوت شهقاتها الي مسموع 

اسكتييييي

حطت ايدها على بقها تمنع شهقاتها الي بتطلع غصب عنها

راح اخد شاور وطلع لابس شورت بس ونام على السرير ولسا هيجيب اللحاف يتغطى بيه سابه كانه بيعاقب نفسه زي ما بيعاقبها 

لسا هينام افتكر الي حصله هو عارف ان الحادثه الي حصلت دي مش قضاء وقدر دي بفعل فاعل 

 ليله في نفسها وبعيط......  اهي اهي الجو ساقعه طب اقوم انام على طرف السرير هو كده كده مش شايفني لسا  قامت وفجأه قامت مصرخه جامد...... يُتبع

تكملة الروايةهنااااااا

تعليقات

التنقل السريع