القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية تزوجنا رغما عنا كامله البارت 1-2-3-4بقلم نور عصام

 

رواية تزوجنا رغما عنا كامله البارت 1-2-3-4بقلم نور عصام







رواية تزوجنا رغما عنا كامله البارت 1-2-3-4بقلم نور عصام


💖رواية تزوجنا رغما عنا💖

بقلم نور عصام


الفصل الاول

عصام    صباح الخير يا ملك


ملك   صباح الزفت علي دماغك


عصام   بزهق ليه كدا في ايه


ملك   بأرف هي يعني كانت نقصاك


عصام   فهم معني كلامها وقالها اممم تبقي عرفتي


ملك   عرفت ويارتني ما عرفت وقف الاسانسير ونزلو


عصام    طيب براحه شويه انا اساسا مش موافق


ملك   لا يا واد شوف انا اللي موافقه وهتجنن عليك وبعدين بصتله وقالت انا مش طيقاك ولا قبلاك ولا عمري هوافق ابدا عالجوازه الزفت دي تك الارف


عصام   كور ايده وقالها طيب اتعدلي ولمي نفسك وانتي بتتكلمي معايا احسن ما اعدلك انا


ملك  هتعمل ايه يعني


عصام   متستفزنيش احسنلك


مالك   اللي عندك اعمله


عصام   عندي كتير وبلاش تشوفي غضبي مش كويس علشانك


ملك   والله


عصام   بصوت عالي قالها ملك


ملك    دخلت مكتبها وقفلت الباب ف وشه


عصام   دخل مكتبه وهو بيستحلفلها


نبذه بسيطه عن ملك و عصام بيكونو ولاد اصحاب الشركه  وهما


زين الشافعي   والد ملك وليس لديه اولاد اخرين


عاصم الجندي   والد عصام ولديه بنت اخت ل عصام


زين وعاصم اصحاب من فتره طويله وشركاء بالعمل وطبعا لتقويه الصداقه والشراكه قررو يجوزو ملك وعصام ولكن لكل واحد فيهم حياة مختلفه وطموحات وامال غير الاخر بقلمي نور عصام


عصام     في نفسه قال شكلها مش ناويه تجيبها البر ست ملك هانم


ملك   مع نفسها متعصبه وقالت والله ل اخليك تقول حقي برقبتي لو ما اتراجعت عن اللي ابوك وابويا بيعملوه دا


عصام   اتصل بالسكرتيره وتدعي جني وقالها قولي لأنسه ملك تجيبلي ملف التصميمات الاخيره


جني   بعد دقائق دخلت لعند عصام وقالت اتفضل يا فندم


عصام   شاف الملف وقال ايه دا


جني   الملف اللي حضرتك تطلبته يا فندم   


عصام    بيحاول يهدي قالها لا مش هو دا اللي انا عاوزه قولي للانسه ملك تجيب الملف اللي ادتهولها امبارح علشان تخلص التصميم بتاعه


جني   حاضر يا فندم


جني   رجعت تاني وقالت الانسه ملك بتقول مفيش غير دا


عصام   تمام روحي انتي يا جني وقام وهو متعصب راح لعندها فتح الباب بدون ما يخبط


ملك   رفعت حاجبها وقالت ايه دا في حد يدخل كدا


عصام   بعصبيه قالها لما حضرتك تهتمي بشغلك وتعرفي ايه المطلوب منك ابقي ادخل بهدوء


ملك   يعني انا مش مهتمه بشغلي


عصام   بزهق قالها فين الملف اللي ادتهولك امبارح تخلصيه


ملك   معملتش فيه اي حاجه


عصام   نعم انتي بتهزري ملف مهم وهيتسلم تصميمه انهارده وتقولي بكل برود معملتش فيه حاجه ليه ان شاء الله


ملك   اتنهدت وقالت بصراحه بابا كلمتي امبارح في موضوع بايخ عصبني بسببه وخلاني ما قدرت اركز باي حاجه


عصام    فهم هي تقصد ايه ضغط علي اسنانه وقالها موضوع بايخ عموما اي حاجه شخصيه ملهاش علاقه بالشغل يا آنسه ولا هو لعب عيال بقلمي نور عصام


ملك   يعني ايه


عصام    قالها عشر دقائق الملف يكون علي مكتبي جاهز وإلا 


ملك   قاطعته وقالت وإلا ايه


عصام    اعتبري نفسك مرفوده من الشركه


ملك   بتحدي قالت تمام


عصام   بصلها بغيظ ومشي


ملك   قعدت مع نفسها وقالت طيب يا عصام وكتبت استقالتها واخدتها ورايحه تودهاله فكرت في مصلحه الشركه لانها تهمها بردو كونها شريكه فيها بس هو بيشتغل ف الشركه من بدايتها مع ابوه وابوها وهي عرفه انه له سلطه عليها اتراجعت وقالت مصلحه الشركه اهم من عنادي معاه وقعدت كملت الملف باقصي سرعه لانها عرفه ان التصميم مهم ولازم يتسلم اليوم 


وبعد بعض الوقت


ملك   راحت عند عصام خبطت ودخلت قبل يرد عليها


عصام   بصلها وما عطاها اي اهتمام


ملك   راحت قعدت قدامه وقالت اتفضل الملف اهو جاهز


عصام   بتحدي قالها انا قولتلك اقعدي


ملك   استغربت رد فعله وبصتله


عصام   قالها اومي اوقفي وتاني مره متقعديش غير لما اسمحلك انا ويلا اتفضلي علي مكتبك شوفي شغلك واخد الملف وفتحه


ملك   بصتله وعيونها اتملت دموع من تصرفه معها


عصام   ما اهتم بيها وبعدين قالها اتفضلي يا آنسه


ملك   مشيت راحت علي مكتبها مسحت دموعها وبعدين اخدت الاستقاله بتاعتها وراحت لعنده بدون ما تخبط دخلت وحطتها ادامه 


عصام   ايه دا وبعدين هو انا لسه مش قايلك ممنوع تدخلي كدا


ملك   اسفه اخر مره


عصام   استغرب هدوئها وبعدين بص للورقه قالها امممم كويس جدا انك اقتنعتي اخيرا انك فاشله في الشغل


ملك   بعصبيه قالت انا مش فاشله وانت عارف كدا كويس


عصام  اومال تسمي اللي عملتيه دا ايه


ملك   اسميه اني مش طيقاك ولا عاوزه اشوف وشك تاتي وعلشان كدا انا هسيبلك الشركه كلها 


عصام    حط رجل علي الاخري وقالها بعند فيها  كويس جدا تصرفك دا بجد عجبني اهو بردو تتفرغي لبيتك وحياتك الزوجيه احسن


ملك   انته بتحلم


عصام ببرود قالها واحلم ليه ما انتي واقفه قدامي اهو ومغصوب عليكي


ملك   حست بالإهانه قالت دا انا اللي مغصوبه عليك وعمري ما هوافق


عصام قالها   .......


تفتكرو عصام قال ايه


وايه هيكون رد فعل ملك



الفصل الثاني

عصام  قالها عموما انا قولت ل بابا اني مش موافق عليكي ولو كنتي اخر بنت بالدنيا مستحيل اتجوزك


ملك   مصدومه من كلامه هي مش موافقه علي جوازها منه لكن ما كانت حابه تسمع كدا منه احقا انه اهانها مره اخري


عصام   ايه مالك روحتي فين 


ملك   بصتله وما اتكلمت


عصام   ايه كنتي فكراني ميت عليكي ها وببرود قالها ياريت تبصي لنفسك يا آنسه وتعرفي حجمك كويس


ملك   راحت عليه وقالت هخليك تتندم ندم عمرك كله ومشيت


وبعد انتهاء اليوم


عصام   يا بابا انا بحب بنت تانيه وعاوز اتجوزها


عاصم   مستحيل اللي انته بتقوله دا انته لازم تتجوز ملك علشان الشركه انته عارف الكلام دا كويس


عصام   يعني بتجوزي شركه ولا بنت اعيش معاها باقي عمري 


عاصم   هي يعني ملك وحشه دي بنت حلوه ومؤدبه ومحترمه ليه مش عجباك بقلمي نور عصام


عصام   يا بابا هو انا قولت انها وحشه انا بحب بنت غيرها ووعدتها بالجواز يعني حضرتك عاوز تطلعني عيل قدامها ومش قد المسؤليه


عاصم   بعصبيه قال عصام انت مش هتتجوز غير ملك وخلاص كلامي انتهي ف الموضوع دا


عصام   يعني ايه الكلام انتهي يا بابا 


عاصم  يعني من بكرا تروح تاخد ملك تشتري لها الشبكه وتخلص كل حاجه تلزمكم علشان فرحكم يوم الخميس الجاي


عصام   لا يا بابا انا مش موافق ومش هتجوز غير البنت اللي بحبها واخترتها شريكه لحياتي


عاصم   حب  يضغط عليه قاله يعني بتعصي كلامي عاوز تصغرني قدام عمك زين بعد ما قولته انك موافق 


عصام   ابدا يا بابا انا مقدرش اصغرك بس 


عاصم   من غير بس جوازك يوم الخميس


عصام    قال طيب افرض يا بابا ملك بتحب حد تاني ومش موافقه علي جوازها مني


عاصم   لا ابوها اليوم ف المكتب قالي انو كلمها


عصام   منا عارف انو كلمها بس معتقدش انها موافقه


عاصم   عصام ملكش دعوه وعمل انو تعبان


عصام    بلهفه مالك يا بابا انت كويس


تستنيم   جريت عليهم وقالت بابا بابا مالك يا حبيبي


عاصم   مش بيرد


عصام   شال ابوه ودخله اوضته واتصل بالدكتور


وبعد بعض الوقت


الدكتور  ضغطه عالي جدا ودا غلط علي صحة عاصم بيه علشان قلبه تعبان زي ما انتو عرفين ياريت محدش يزعله وطبعا دا كان اتفاق من عاصم مع الدكتور 


تسنيم   راحت قعدت جنبه وباسته ومسكت ايده وقالت بابا حبيبي احنا مستحيل نزعلك 


عصام   راح وقعد جنبه هو كمان وباس ايده وقال انا أسف يا بابا


الدكتور   قالهم يا جماعه انتو عرفين ان باباكم عامل عمليه ف القلب ياريت تخلو بالكم منه وكتب ادويه 


عصام   تمام يادكتور متشكر جدا


تستنيم   قالت عصام متزعلش بابا هو اكيد بيحبك وعاوز مصلحتك


عصام   قال ربنا يخليك لينا يا بابا 


ملك   بابا انا اسفه متزعلش مني انا عمري ما رفضتلك طلب بس الجوازه دي لا انا مش موافقه عليها ياريت يا بابا تحترم قراري


زين   كبرتي يا ملك وبقيتي تعصي كلامي


ملك   ابدا يا بابا بس


زين   من غير بس انا اديت كلمه ل عمك عاصم وابنه عاوزه تصغيرني يا ملك عوزاهم يقولو اني مليش كلمه علي بنتي


ملك   يا بابا افهمني


زين   هي كلمه واحده موافقه علي جوازك من عصام ولا لأ


ملك   لأ


زين   تمام يا ملك بس انا من بكرا مستحيل اروح الشركه ولا حتي هخرج من البيت بقلمي نور عصام


ملك   ليه كل دا يا بابا


زين   علشان مقدرش اوري وشي للناس مش عاوز حد يقول عني مقدرتش امشي كلمتي علي بنتي اللي معنديش غيرها بنتي اللي ربتها بعد امها ما ماتت وما قبلت اتجوز علشان اسعدها وفي الاخر بتعصي كلامي ولا كأني ابوها ومن حقي افرح بيها قبل اموت


ملك   بتنهيده قالت بابا حبيبي انا مقدرش علي زعلك بس دا جواز اديني حرية الاختيار


زين   خلاص يا ملك اعملي اللي يريحك وسابها ودخل اوضته


ملك   قعدت تعيط وبعد شويه قامت وراحت لعند ابوها


زين   تعالي يا ملك عاوزه حاجه


ملك   لا يا بابا انا جيت اتطمن عليك


زين   قالها الحمد لله انا كويس وبعت للمحامي يجي علشان اسلمك كل اسهم الشركه اللي تخصنا


ملك   شافت الجديه ف كلام ابوها قالت لا يا بابا انا مقدرش استغني عنك بالشركه مقدرش اروح من غيرك


زين   وانا مقدرش الناس والموظفين يشاورو عليا ويقولي مش عارف يمشي كلمه علي بنته 


ملك   والدموع ف عيونها قالت بابا انااا


زين   خلاص يا ملك انا مش هغصب عليكي اللي يريحك اعمليه


ملك   باسته من خده وقالت تصبح علي خير يا بابا


زين   وانتي من اهله بقلمي نور عصام


وحل الصباح علي الجميع بإذن الله


في الشركه


عصام   قاعد مستني ملك توصل علشان يقولها علي قراره


عاصم   كلم زين وعرف منه اللي حصل بقلمي نور عصام


زين  قاله انه مش هيروح الشركه اللي اذا هي وافقت


عاصم   ههههههه وبعدين قاله مش سهل ابدا يا زين


زين     ضحك وقاله يعني انته اللي سهل


عاصم   هو يعني احنا بنعمل كل دا ليه ما هو لمصلحتهم 


زين   والله معك حق


ملك   دخلت عند ابوها وقالت صباح الخير يا بابا


زين   قال زي ما قولتلك يا عاصم كل حاجه هتبقي ل ملك ومن اليوم انا مش هاجي الشركه واذا حتي ملك حبت تبيع اسهمها اعملها اللي هي عوزاه المهم عندي راحتها وقفل


ملك   كانت واقفه وبتسمع كلام ابوها قالت ليه يا بابا كدا انا مش عوزه حاجه وكمان انا مستحيل اضيع تعبك وسنين عمرك في الشركه


زين   بهدوء قالها ولا يهمك المهم تكوني انتي مبسوطه ويلا روحي علي شغلك مش عاوزك تتأخري


ملك   راحت قعدت حنبه وقالت انا مش هدخل الشركه من غيرك يا بابا


زين   خلاص يا ملك ملكيش دعوه بيا انا قررت خلاص


ملك   وانا كمان قررت


زين   بصلها وما اتكلم


ملك   بعدم رضي قالت خلاص يا بابا الي حضرتك عاوزه انا هعمله


زين   فرح بس ما حب يبن لها قال يعني ايه كلامك


ملك   يعني اللي حضرتك تقول عليه انا موافقه عليه بدون نقاش


زين   موافقه تجوزي عصام


ملك   حطت عيونها ف الارض وما اتكلمت


زين   اخدها ف حضنه وقالها حبيبتي ربنا يسعدك صدقيني بكرا تشكريني علي اختياري ليكي بقلمي نور عصام


ملك   قالت طيب ممكن حضرتك بقا تقوم تغير هدومك علشان نروح الشركه مع بعض


زين   حاضر يا قلب بابا


وبعد بعض الوقت وصلو الشركه


عاصم   شافهم اخد ملك بالحضن وقالها الف مبروك حبيبتي يلا روحي شوفي عصام دا مستنيكي من بدري


ملك   غصب عنها قالت حاضر يا عمي وراحت لعند عصام بزهق خبطت ودخلت 


عصام    ......



الفصل الثالث

ملك دخلت وهي علي اخرها قعدت قدامه وما اتكلمت


عصام   قالها الناس تقول صباح الخير مش قطر داخل


ملك    ماقدرت تسيطر علي نفسها بصوت عالي ورفعت ايدها ف وشه وقالت انت عاوز مني ايه سيبني ف حالي


عصام   مد ايده هو كمان ف وشها وقالها هعوز منك ايه منك لله هديتي كل حياتي حطمتيني وكنتي السبب في حرقة قلب البنت اللي بحبها


ملك   فتحت عيونها من كلامه وما اتكلمت


عصام   ايه مبسوطه انك حرقتي قلبها وكسرتي قلبي وفرحتي بيها


ملك   قالت اوعي تفتكر اني مبسوطه بجوازي منك انا مغصوبه عليك وانته عارف كدا لولا بابا انا مستحيل كنت اوافق


عصام   بعصبيه يعني وافقتي


ملك   مش بمزاحي ولا بإرادتي


عصام   طيب ليه مرفضتيش كنا خلصنا


ملك   وانت ليش ما رفضت وانته الراجل اما انا


عصام   بلا وعي قالها رفض ورفضتك اكتر من مره بس للاسف بابا ضغط عليا بتعبه وما قدرت اعمل حاجه


ملك   في نفسها لدرجه دي إهانتي عنده عاديه كدا 


عصام   ايه يا ست هانم ليه مش بتتكلمي


ملك   مش قادره تتكلم هي بردو بنت ومتحبش حد يرفضها وبطريقه دي بقلمي نور عصام 


عصام    قالها ياريت تقومي تقوليلهم انك مش موافقه ودا اخر قرارك


ملك   قامت وقفت ومشيت راحت علي مكتبها وسمحت لدموعها تنزل وقعدت تفكر مع نفسها وتقول انا بكرهك برغم انك كنت اقرب صديق ليا بس كرهتك من تصرفك واهانتك ليا ياريت رفضت بطريقه تانيه وف لحظه دخل عليها ابوها وعمها عاصم


زين   لوكه حبيبتي عملتي ايه مع عصام اتكلمتو


ملك  قبل ترد 


عاصم   قال ل جني نادي عصام وبعدين راح عليها وقالها ايه يا عروستنا هتنزلو امته تشترو الشبكه


عصام  دخل وسمع ابوه


عاصم   اهو العريس وصل يلا قولو اتفقتو علي ايه


ملك  بتبوص علي عصام علشان يتكلم هو


عصام  بصلها بغيظ وعاوز هي اللي تتكلم


زين  ايه يا ولاد مكسوفين ولا ايه


عاصم   ببتسامه قال عرسان بقا يا زين وبعدين قال ها يا عصام هتاخد عروستك امته وتنزلو ياريت تسرعو شويه باقي بس ثلاث ايام عالفرح


ملك   عيونها اتملت دموع


عصام  بصلها وبعدين قال لسه بدري يا بابا


ملك  زعلت من كلامه


عاصم   قال بدري ايه يا عصام دول ثلاث ايام بس يادوب تنزلو تشترو الشبكه وتجهزو كل احتياجاتكم وانا كلفت ناس بتجهيزات الفرح كلها


عصام   بحصرة قلب قال انا عندي شغل كتير بس اخلصه الاول


عاصم  شغل ايه يا عصام فرحك اهم وان كان عالشغل انا وعمك زين هنستلم كل التصميمات وبعدين قاله عاوزك تجيب التصميم اللي كنت مصممه لفتسان زفافك علشان ف خلال الثلاث ايام دول اخلي احمد يعمله لانك اكيد مشغول وبص ل ملك وقالها عصام من فتره كان مصمم فستان زفاف كتير حلو وقال دا للبنت اللي هتجوزها


ملك   طبعا فهمت انه يقصد البنت اللي بيحبها


زين   كويس جدا يا عصام ياريت تجيبه بسرعه


عصام   احرج وبعدين قال للاسف التصميم ضاع مني من فتره ومش لقيه وبجد انا زعلان عليه قوي


زين   عادي يا بني مفيش مشكله احنا عندنا احلي واجمل فساتين


ملك   بزعل قالت مش هتفرق يا بابا اي حاجه


عصام   بصلها وضغك علي اسنانه


عاصم   قاله يلا انزلو دلوقتي شوفو وراكو ايه اعملوه


عصام   بس يا بابا


عاصم  بصله وهو فهم ابوه واخد ملك ومشيو


عصام   ف العربيه ممكن افهم ايه اللي عملتيه دا


ملك   اعتقد كنت موجود ليه ما رديت انته


عصام   ماشي يا ملك 


ملك   ماردت وبصت من الشباك


وبعد شويه وصلو محل الدهب


عصام   بزهق قالها ممكن ست الحسن والجمال تتفضل تنزل


ملك   قالت صبرني يارب ونزلت


دخلو المحل وكان فيها كذا شاب


الشاب   اتفضلو ياتري في حاجه معينه عوزينها ولا وكان يبص ل ملك باعجاب شديد


عصام   لاحظ وبعدين قاله لا هات اي حاجه


الشاب  بص ل ملك وقالها القمر ممكن يشوف دا


عصام   اتنرفز وقال ايه هو انا مش مالي عينك ولا ايه


الشاب   ابدا يا فندم انا بس


عصام   بصلها بزهق وقالها يلا


ملك   قالت يلا ايه هو احنا لسه اخترنا حاجه


عصام   بعصبيه قالها قولت يلا من هنا واخدها من ايده وخرجو


ملك   سحبت ايدها منه وقالت ليه كل دا كنا اشترينا وخلصنا


عصام   قالها اركبي العربيه واخرصي خالص مش عاوز اسمع صوتك فاهمه ولا لأ بقلمي نور عصام


ملك   ركبت وبعدين قالت ياريت تحترم نفسك وانت بتكلمني


عصام   وهو متنرفز قالها هتعملي ايه يعني


ملك   بلاش تعصبني اكتر من الازم علشان ما اتصرف معاك بطريقتك


عصام   اقسم بالله يا ملك لو ما اتكتمتي لاضربك فاهمه


ملك   وقف العربيه انا عاوزه انزل


عصام   مسكها من ايدها وضغط عليها وقالها قولتلك اخرصي خالص


ملك   زئته بعيد عنها وحاولت تفتح بابا العربيه وهي ماشيه


عصام   شدها نحيته وقفل الباب من عنده وبعدين وقف وقالها اتجننتي ولا ايه يعني


ملك   بدموع قالت ملكش دعوه بيا


عصام   لما تحبي تموتي غوري ف داهيه بس مش وانتي معايا


ملك   حاولت تسيطر علي نفسها قالت عاوزه اروح


عصام    قالها بس نخلص من اليوم اللي مش عاوز يعدي دا


وبعد شويه وصلو محل تاني ونزلو


احد الموجودين اهلا يا فندم اتفضل


ملك وعصام ساكتين


الرجل   بص ل ملك وقال شبكه ولا هديه


ملك  ما اتكلمت


عصام   شبكه


الرجل  تمام يا فندم الف مبروك مقدما وجاب كذا طقم


ملك   مش بتبص عليهم


الرجل   اتفضلي يا عروسه اختاري


ملك  احرجت وقالت ممكن دا وخلاص


الرجل   ببتسامه قالها يعني ايه وخلاص انتي عروسه اختاري الاحلي والمناسب ليكي 


ملك   مش هتفرق كتير


الرحل  قالها واضح انك مكسوفه طيب انا ممكن اساعدك 


عصام   نعم


الرجل   عادي يا فندم مفيهاش حاجه


ملك   حبت تتلاشي غضبه قالت ممكن دا وبصتله وقالت ايه رأيك يا عصام بقلمي نور عصام


عصام   بزهق قالها اللي انتي عوزاه


ملك   بزعل قالت للرجل خلاص هاخد المحبث والخاتم دا وخلاص


الرجل   طيب ممكن تلبسي كدا علشان المقاس


ملك  مش هتفرق


الرجل   بس يا آنسه


ملك   قالت لو سمحت شوف الحساب


عصام  قالها بس دول اللي اخترتيهم


ملك  ايوا مش عاوزه حاجه تاني


عصام   بلا وعي قال للرجل هات كمان الطقم دا وكان طقم الماس


الرجل  بص لملك وقال اختيارك رائع واكيد الطقم علي العروسه هيجنن لانها حلوه كتير 


عصام   بزهق قاله ياريت الشيك


الرجل   حاضر يا فندم وبعد انتهاء الدفع قال الف مبروك يا عروسه 


عصام    بغيره قاله ايه هو انا كمان مش عريس ولا ايه رأيك


الرجل  احرج وقال مبروك ليكو انتو الاتنين


عصام   قالها يلا ومشيو وبعدين قالها مبسوطه باللي بيحصل دا


ملك   ماردت


عصام  هو انا مش بكلمك


ملك   بردو ماردت


عصام    ماشي يا ملك انا هعرفك


ملك  انت عاوز مني ايه بالظبط


عصام    هعوز منك ايه يعني بس كان المفروض تتملمي لما الراجل التافه دا كان بيعاكسك


ملك   وانا مالي وقبل تكمل


عصام  قاطعها وقالها يعني ايه وانتي مالك فرحانه انو معجب بيكي


ملك   بعند فيه قالت هو انته مش معايا ومحسوب عليا راجل ولا ايه 


عصام   راجل غصب عنك واحترمي نفسك وانتي بتكلميني


ملك  انا محترمه غصب عنك وياريت تشوف انته بتتكلم ازي


عصام   قالها اتفضلي انزلي


ملك  نزلت من غير ما تشوف هي فين


عصام   نزل وراها وقالها بصي قدامك وشوفي انتي فين


ملك   من غير ما تبص قالت مش فرقه


عصام   اخدها من ايدها وقالها شايفه دا 


ملك   اتفاجئت وقالت واحنا هنا ليه


عصام   بزهق علشان سيادتك تختاري فستان لل ليله السودا اللي هتجوزك فيها بقلمي نور عصام


ملك   بزعل قالت سودا علي دماغك ان شاء الله


عصام   ضغط علي سنانه وقاله اتلمي وكانو دخلو


ملك   عموما انا مش عوزه حاجه لان الموضوع مش فارق معايا اصلا


عصام  بارف قالها ولا انا بس متطر اتنيلي شوفي اي حاجه


ملك   اووووف حاجه تقرف وراحت عند الفساتين


عصام    بهدوء شاف فستان وهو واقف بعيد وكتير كان معجب بيه


ملك   راحت علي نفس الفستان وقالت للبنت ممكن دا


عصام  ابتسم وبعدين قال لنفسه ايه اللي انا بعمله دا متختاره ولا تتنيل انا مالي حاجه تقرف بس كان مبسوط انها اختارت اللي عجبه


ملك   راحت تقيس الفستان


عصام  من بعيد صورها كذا صوره


ملك  خلصت وراحت عنده وقالت خلاص باريت انت كمان تختار بدله من الدور التاني علشان نمشي 


عصام   انا عندي كتير مش عاوز


ملك   لازم تشتري بدله جديده 


عصام   قولتلك عندي كتير لسه ما لبستهم


ملك   رفعت حاحبها وقالت وانا قولت لازم تشتري من هنا دلوقتي


عصام   مشي معها لاول مره وما يعاند اكتر وفعلا اختارت عي بدله علي ذوقها وقالت دي حلوه وعجباني 


عصام    بجد عجبتك


ملك    ايوا 


عصام   تمام واخدها 


في العربيه 


عصام   عاوزه حاجه تاني


ملك   بارف قالت شكرا 


عصام   بصلها وقالها طيب هاتي ايدك


ملك   نعم


عصام   اخلصي


ملك   عاوز ايه الله


عصام   علشان تلبسي الشبكه مش ناقصه وش مره تانيه خلينا نخلص


ملك   وش وبعدين قالت انا هلبسها لوحدي في اي وقت


عصام   مسك ايدها ولبسها الخاتم والمحبث وبدون اراده باس ايدها


ملك   اتفاجئت وبصتله


عصام  قالها يلا لازم نمشي وما اتكلم تاني طول الطريق 


وعدي اليوم وجه اللي بعده وعصام وملك كل ما يتكلمو يتخانقو لوقت جه اليوم المنتظر 


واقيم حفل راقي بفندق ...... والكل كان مبسوط وفرحان ما عدا ملك وعصام اللي بنتصنعو الفرحه قدام الكل 


عصام  في نفسه كان معجب ب ملك وجمالها ورئتها بس بيندم انو بيفكر كدا لانه مش موافق علي جوازه منها 


ملك   كانت ترقص معاه ومع البنات بس كانت فرحتها ناقصه 


وبعد كذا ساعه انتهي الفرح


عصام   اخد ملك الفيلا وطلع الجناح الخاص به


ملك   قالت .....


تفتكرو ملك قالت ايه 



الفصل الرابع

ملك   قالت عصام ممكن نتكلم مع بعض شويه بهدوء


عصام   مش عاوز اتكلم معاكي نهائي


ملك   ماشي يا عصام بس افتكر اني جيت وقولتلك نتفاهم بعد كدا متلومش غير نفسك


عصام  زعل من تصرفه وتسرعه في الرد قالها يعني ايه


ملك   ما ردت عليه


عصام   قالها بكلمك رودي


ملك   قالت ملكش دعوه بيا خالص كل واحد فينا ف حاله يعمل اللي هو عاوزه ياريت تفهم كدا من اولها


عصام  نعم يا حيلتها


ملك   اللي سمعته اياك تتعامل معايا باي طريقه


عصام   اتعصب وقالها ملك اتعدلي بدل ما اعدلك انا


ملك   اللي عندك اعمله وبعدين قالت يلا غور من وشي مش عاوزه اشوفك قدامي


عصام   مسكها من دراعها وقالها قولتلك اتعدلي


ملك   قالت برافو عليك يا بشمهندس بتتشطر علي بنت لا وايه مراتك وكمان في ليه فرحك وبصتله بتحدي وقالت بجد طلعت راجل قوي


عصام   اتعصب وضربها بالقلم


ملك   في لحظه ضربته بالقلم هي كمان قصف عشوائي


عصام   فتح عيونه مش مصدق اللي هي عملته


ملك  قالت لو احترمتني هحترمك ولو قليت ادبك معايا هعاملك بنفس الطريقه حتي لو قدام الناس


عصام   مسكها من شعرها وقالها اللي عملتيه دا تمنه غالي قوي


ملك  واللي انت عملته بردو تمنه غالي قوي عندي واوعي سيب شعري يا متخلف انته وبتحاول تزئه عنها


عصام    شدها من شعرها اكتر وقالها انا هعرفك ازاي تحترمي نفسك وتحترمي جوزك


ملك   ضربته في بطنه وقالت انا معنديش جوز دي فتره وهتعدي 


عصام   بعد عنها وقالها بتمدي ايدك عليا تاتي


ملك   وعاشر لو ما احترمت نفسك واتصرفت تصرفات رجاله


عصام    قالها ملك انتي طاا


ملك   قاطتعه وقالت تبقي راجل بحد لو عملتها وطلقتني دلوقتي


عصام   اتحكم في نفسه بعد ما كان هينطق الكلمه


ملك   ايه سكت ليه وبعدين بصتله بدموع وقالت للاسف نهايه قبل البدايه  بقلمي نور عصام 


عصام    بصالها وخرج الصاله وسابها واقفه في الاوضه


ملك   قعدت تعيط علي حظها ظلت ساعات تبكي حتي صار وشها احمر وعيونها منتفخه وانفها احمر قامت وحولت تغير فستانها بس ما قدرت قعدت تاني تفكر ازاي حياتها هتكون بعد كدا حتي غلبها النوم


عصام   قعد يفكر بكلام ملك وهي بتقوله للاسف نهايه قبل البدايه وف نفسه قال كلامها كبير قوي وله الف معني وبعدين قال انا عارف اني بظلمك وبأسي عليكي وملكيش ذنب ف كل اللي حصل بس انا كمان غصب عني اعمل ايه احلامي كلها اتحطمت بسببك وانتهد وقال يااارب قويني وصبرني والهمني الصواب وقام دخل عندها


ملك   نامت وهي قاعدة ودموعها علي خدها 


عصام  شافها صعبت عليه راح عليها وعدلها وبعدين راح اخد لبس تاني لنفسه ودخل الحمام وغير وخرج نام عالكنبه


واشرقت الشمس بنور ربها


ملك  صحت وافتكرت كل اللي حصل اتنهدت وبعدين قامت علشان تغير فستانها لقت عصام نايم عالكنبه راحت عليه وقالت كنت اقرب صديق ليا ومش بس كدا كنت اعتبرك اخ وكنت احبك واحترمك فوق ما تتخيل بس للاسف قد ما حبيتك كأخ وصديق كرهتك كنت اتمني نتفاهم ونقضي الفتره اللي هنعيشها مع بعض ف هدوء ومحبه واحترام لكن يا خساره تصرفاتك معايا خلتني اكرهك بطريقه غير عاديه وقامت دخلت الحمام تغير فستانها


عصام   صحي علي كلامها وندم جدا علي تصرفه معها وفهم من كلامها انها ناويه علي فتره معاه وخلاص ودا ندمه اكتر


بعد شويه


ملك   خرجت وهي ترتدي بيرمودا وتيشرت عليه رسومات كرتونيه وشعرها بينقط ميه


عصام  شافها وما اتكلم


ملك   راحت قدام المرايا وبتنشف شعرها وبعدين بتسرح فيه


عصام   اول مره يشوفها كدا طول عمره يشوفها بلبس بناطيل جينز وتيشيرتات وكاب علي شعرها ودايما لبس رسمي علشان الشغل


ملك    لسه بتسرح ومش مهتمه بيه خالص ولا بتبصله


عصام   اتنهد وبدون وعي قالها كفايه بقا الله


ملك   بصتله وبعدين خرجت من الاوضه


عصام  دخل اخد شاور وخرج لقاها قاعده ف الصاله فاتحه التليفزيون وبتلعب ف الموبايل


ملك   اول ما وصل عندها قامت علشان تدخل الاوضه


عصام   قالها رايحه فين


ملك   حبت تعدي اليوم قالت هدخل جوا في حاجه


عصام   قالها مش جعانه


ملك   لأ


عصام   من امبارح ما اكلتي


ملك   مليش نفس


عصام    ملك مينفعش اللي بتعمليه دا لازم تاكلي وف لحظه الباب خبط تزوجنا رغما عنا بقلمي نور عصام قالها لحظه اشوف مين فتح الباب


تسنيم    ببتسامه قالت صباح الخير يا ابيه وراحت عليه وحضنته


عصام   ابتسم وقال صباح النور يا قلبي


تسنيم    قالت لو سمحتي حطي الاكل هنا واتفضلي انتي وفعلا حصل


عصام   حبيبتي اللي حسه باخوها


تسنيم    ومازالت ف حضنه قالت طبعا نور عيوني وعرفه انه اكيد جعان وكمان عروستنا الحلوه وراحت عليه حضنتها


عصام   كان خايف من رد فعل ملك احسن تكسفه


ملك  ابتسمت لها وبادلتها الحضن بكل صدق


عصام   فرح طبعا باللي حصل


تسنيم   قالتلها انا مبسوطه قوي اني بقالي اخت طول عمري اتمنيت يكون عندي اخت بنت والحمد لله ربنا بعتك ليا يا قلبي حبيتك من اول مره شوفتك فيها وصدقيني اتمنيتك تتجوزي عصام اغلي شخص عندي بالدنيا كلها وباستها من خدها


ملك   حبيبتي يخليكي ليا انتي كمان اختي واكيد غاليه علي قلبي 


تسنيم   طيب هسببكم بقا تفطرو علشان بابا وعمو زين تحت وعاوزين يطلعو يقعدو معكم شويه


عصام   تمام يا قلبي وبعد ما مشيت قال ل ملك تعالي افطري


ملك   قولتلك مليش نفس


عصام   بلاش عند يا ملك


ملك   لو سمحت ملكش دعوه بيا اكل مكلش اموت اغور ف داهيه اعتقد مش فارقه معاك


عصام   راح عليها وقالها كان زمان مليش دعوه بيكي لكن دلوقتي لأ


ملك   قصر الكلام لو جعان اتفضل كل علشان بابا وعمي


عصام   ماشي يا ملك علي راحتك وراح عالسفره علشان ياكل بس معرفش علشان عارف انها بردو جعانه وطبعا زعلانه قام وشال الاكل حطه ف المطبخ


وبعد بعض الوقت طلع ابوه وعمه زين


عصام   اهلا اهلا اتفضلو


عاصم   حضن ابنه وباركله


زين  كمان حضنه وبارك وسأل علي ملك


عصام   جوا يا عمي لحظه اندها


زين   طيب ممكن ادخلها انا


عصام   قوي ياعمي اتفضل وراح معاه عند ملك


ملك  اول ما،شافت ابوها جريت عليه واترمت ف حضنه وعيطت


عصام   واقف حس بيها وبحزنها وقد ايه هي ضعيفه وكانت محتاجه حضن حنين يعوضها عن اللي حصل بصلها وكأنه بيترجاها ما تتكلم


ملك  بصتله وهي ف حضن ابوها وفهمته بس ما حسسته انها فهماه


عصام   قالهم طيب انا هسيبكم شويه وخرج بس كان خايف


زين   حبيبتي مالك ليه بتعيطي وليه حاسس انك مش مبسوطه


ملك   بدموع وقهر قالت انا هقولك يا بابا


عصام   كان معدي سمع كلامها وقال خلاص الدنيا اتهدت علي دماغي


زين   اتكلمي ياقلب بابا ايه اللي مزعلك


ملك   بعد تفكير قالت ......


ياتري ملك هتقول لابوها وتخلص من العذاب اللي هي فيه ولا


وعصام هيعمل ايه


تكملة الرواية هنااااااااااا


تعليقات

التنقل السريع