رواية احببت عاجز ولكن كامله من الفصل 11 الي الفصل 20كامله
رواية احببت عاجز ولكن كامله من الفصل 11 الي الفصل 20كامله
الفصل الحادي عشر :-
#احببته_عاجز_ولكن:-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
حازم كان في غرفته يفكر هل حدث شياء بين نهال وجاسر
عقله طبعي مش جوزها
يقول لكن ازاي دا عاجز
يخبط باب الغرفه
حازم مين
وليد أنا ياابو نسب كنت عارف انك لسه صاحي
يفتح الباب حازم خش خش مش وقت غلبه
وليد طيب ايه مش هنسهار
حازم يلا يلا أنا كدا أو كدا كنت نازل يلا
وليد يلا
نروح عند محمود الذي كان يجلس في غرفته ومثل الطور الهائج أنا بسهوله كدا اسيبك ليه لا وكمان قائمه ترقص معا ماشي يانهال أنا هوريكي هعمل ايه
نروح عند نهال وجاسر
يستيقظ جاسر ليجد نائمه علي صدره تلك الجميله وشعرها الحرير وراء ظهرها
يتأمل ملامحه الجميله الملائكيه ثم يقول لنفسه انتي هديه من ربنا يانهال من ربنا ولكن يفتكر أن حياتهم وضع مؤقت ليقف وقول لنفسه مش لازم انشد ناحيتك انتي وقت وانا مرحله في حياتك
كانت نهال تستعد للأستيقاظ
جاسر سريعا يغمض عيونه ويصتنع النوم
نهال تنظر لتجد نفسها نائمه علي صدره
نهال ينهار ابيض أنا نمت كدا ازاي وتبتعد قليلا. وتنظر إليه هوه نائم لي يتائمل ملامحه الجذابه ملامح أحلامها. تقرب منه بيبطاء وتضع قبله علي خده
ثم تقرب اللي شفتيه وتقبله قبله خفيفه
يستمع جاسر أنه هيستيقظ تقوم مسرعه نهال وتذهب الي الحمام
بعد أن يتأكد جاسر من دخولها الحمام يضع يده علي شفتيه وكون سعيد. يقول نفسه هي ممكن تكون
ليخبط الباب
جاسر يفوق من شروده مين
الخادمه نعمه أنا يا جاسر بيه
نهال تخرج مسرعه أنا هفتح ياجاسر
جاسر ينظر إليها واللي جمالها وشعرها الطويل البني المفروض علي ظهرها
تفتح نهال.
اتفضلي يادادا
نعمه جيبه فطار العرايس صباحيه مباركه يابنتي
وتنظر اللي جاسر مبروك يابيه
جاسر بي ابتسامه خفيفه الله يبارك فيكي يادادا
اول مره تلاحظ نعمه ابتسامة جاسر
وتقوم زغروطه وتخرج
نهال بخجل تنظر في الأرض
وينظر إليها جاسر واللي شكلها الطفولي
جاسر ها وبعدين
نهال نعم
جاسر مش هتسعديني انزل
نهال ايوه ايوه حاضر
وفعل تمسك بيديه وتنزل قدمه لجلسة علي الكرسي ولكن تتقابل عيونهم سوي
سرعان ما تبتعد عنه نهال بي ارتباك ها تحب تفطر ايه
جاسر هما جايبين ايه
نهال باها دا فطير وعسل
جاسر انتي بتحبي
نهال جدا
وتلقأيها تقطع وتضع لقمه في فم جاسر
جاسر انتي عارفه أنا أول مره الدقه ويكون حلو كدا
نهال بخجل. شكرا
وبعد مده يخبط الباب
جاسر استني أنا هفتح
احمد جاسر ابني مبروك ياحبيبي
جاسر الله يبارك فيك يابابا
احمد انا قولت اجي أصبح عليكم
جاسر دا احنا شويه كدا وكنا هنخرج نقعد معاكم
احمد تنوره يابني
وبفعل بعد مده يخرجه وحبسه مع احمد وفريده.
فريده انا معرفش أن الجواز بيحلي كدا
جاسر. قصدك ايه بقي
فريده اصل اللي يشوفك انهارده مشفكش من كام اسبوع
احمد فريده وبعدين خلي الماضي للماضي
وبعد مده
يخبط باب الفيلا
نعمه ايوه ايوه انا جايه
مديحه. تزغرط هما العرائس صحيه ولا ليه
احمد اهلا اهلا مدام مديحه
مديحه اهلا بيك يا احمد بيه
كانت نهال تجلس بجوار جاسر واول ما انت مديحه تقوم وتسلم عليها
مديحه مبروك مبروك يا حبيبتي
نهال بستغراب الله يبارك فيكي
وتذهب اللي إخوتها الذين كأنه أمام الباب
محمد وماجد ومنار مبرووووك يا ابله
منار انتي فعلا اتجوزتي وأحمد عاجز
نهال منار لا جاسر كويس واحسن حد في الدنيا
كان ينظر اليهم جاسر ولكن لا يسمعهم ما كأنه يقوله
وبعد مده مديحه نقوم احنا بقي
احمد ليه خليكم اتغدو معانا
مديحه مش عاوزين تكون عزول يعني والعرائس
جاسر لا لا خالص خليكم
وبفعل بحبسه ويقده اليوم سوي كانت نهال تجلس هي وجاسر واخواتها في الحديقه وتلعب سوي مع اخواتها
وجاسر ومحمد يلعبه سوي. ضمنه.
جاسر ايه دا انت شاكر اوي.
محمد اصل بابا الله يرحمه هو اللي ع
معلمه اني وكنت بلعب مع
جاسر الله يرحمه وبعدين هو احنا مش صحاب
محمد طبعا. يبقي نلعب سوي
جاسر تعامله نشوف نهال بتعمل ايه
كانت تلعب مع منار وأخوها ماجد
كانت تضع علي عيونها. شياء يخفيهم وتحاول مسك اخواتها
ولكن يأتي جاسر ومحمد ولكن تتاشنكل في كرسي جاسر وتقع علي قدميها
نهال ترفع الغطاء عن عيونها تجد نفسها تجلس علي قدمه لتنظر إليه بنظر طويله وهو الآخر ينظر إليها كلها حب ورغبه
نهال بخجل أنا أنا اسفه مكنتش وتقوم مسرعه
لتقع أرضا
جاسر نهال انتي كويسه
نهال ايوه ايوه
وبعد مده تذهب مديحه والاطفال
احمد جاسر اعمل حسابك انت ومراتك بكره هتروح شرم الشيخ
جاسر ليه يابابا
احمد شهر العسل يابني
نهال بس
احمد بس ايه مش كفايه اني مسافرتكمش برا
فريده وفيها ايه دا حقكم
احمد كمان هبعت معاكم السواق عشان يسوق العربيه وشوف طلبتكم وكمان خدمه
نهال تنظر اللي جاسر
وبعد انتهاء اليوم تذهب نهال وجاسر اللي غرفتهم
جاسر معلش يانهال لزم نروح عشان يبان لبابا كل حاجه طبيعيه
نهال ايوه انا فاهمه ومعنديش مشكله
تنام نهال علي طرف السرير
وجاسر علي الطرف الآخر ولكن يمسك يديها
في منتصف اليلي تره نهال نفسها تنام في حضنه بلا وعي
وفي الصباح تستيقظ لتجد نفسها نائمه بين أحضانه
واستغرب كيف يحدث هذا
يرن تليفونها
نهال بسمه
بسمه مبروك ياعروسه عامله ايه
نهال تخرج اللي البلكونه بتكلم صديقتها وتخبرها عن سفرهم
بسمه سفري ياحبيبتي متقلقيش كل المحاضرات والتلخيص هيكون عندك لمه ترجع إن شاء الله متقلقيش
نهال شكرا جدا ليكي يا بسمه انتي اكتر من اختي
وبعد انتهاء المكالمه تخرج تجد جاسر مستيقظ
نهال صباح الخير
جاسر صباح النور
جاسر جهزتي الشنط
نهال احلا
وفعل أحضرت الشنط ويذهب ليفطره مع العائله
وكان حازم ووليد علي السفره
حازم اهلا بي العرائس
جاسر اهلا بيك بقالي يومين مش شايفك
حازم الشغل ياعزيزي
احمد وانت بتحب الشغل جامد يا حازم
وليد ايوه طبعا ياعمي
احمد يتجاهل كلمهم اها جهازتم الشنط
جاسر ايوه يابابا كل تمام
حازم علي فين كدا
احمد اخوك ومراته ريحين شرم يقضه شهر العسل
حازم بجد والله كويس وينظر اللي نهال
التي عندما تجده ينظر إليها تنظر في اتجه آخر وتمسك يد جاسر بدون وعي
كانها تختباء في داخله عن عيون حازم
جاسر يلا بينا عشان نلحق نسافر
احمد ماشي السواق مستنيكم يلا يا سيده
سيده حاضر سلبيه
احمد سيده هتروح معاكم تشوف طلبتكم
وبالفعل يذهبه اللي شرم
عند دخول الشاليه
نهال واو
جاسر ايه عجبك
نهال عارف انا كنت بتمني اقعد في مكان كدا علي البحر
جاسر كل اللي تمني هتبقي
ويفتح الستائر لتجد أمامها البحر
نهال الله بجد جميل جدا
وبعد تغير ملابسهم يجلسه علي البحر و يتناوله الطعام
وكانت سعيده كثير نهال
وجاسر سعيد لسعادتها
وفي المساء ينظر اللي السماء
نهال شايف شكل السما جميل اوي
جاسر دايما بحب ابص بسماء
نهال وانا كمان وتخيل كمان
وفضله يتخيله اشكال ويسهر سوه أمام البحر
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
الفصل الثاني عشر :-
#احببته_عاجز_ولكن :-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
في الصبح تستيقظ نهال
ايه دا احنا نمنا مكانه
نهال جاسر جاسر يستيقظ جاسر
ايه دا في ايه احنا فين
نهال شكلنا كدا نمنا هنا
جاسر ياه
نهال طيب يلا اسعدك تخش جوه
وتمسك بيديه ولكن ينظر جاسر العيونها الرصاصي الخلابه
نهال تفوق من شروطها وتهرب من عيونه
ثم تقول يلا وتنقله علي الكرسي
وتذهب اللي غرفه
انت اخترت الغرفه دي صح.
جاسر ايوه
نهال طيب يلا عشان تكمل نومك
جاسر وانتي ؟؟
نهال ما أنا هروح بقي انام في الاوضه التانيه
جاسر ازاي انتي ناسيه أن معانا دادا سيده والسواق
نهال يعني ايه
جاسر يعني ملهاش حل تاني هتنامي هنا
نهال بيأستسلام ماشي بس انام علي الكنبه دي
جاسر كان يرد أن يقول لا لاء مكانك جنبي في حضني. ولكن يقول انا اللي هنام عليها وانتي نامي علي السرير
نهال لا دا شرطي تنام انت علي السرير ولا انام في الاوضه التانيه
سليم خلاص ماشي نامي في المكان اللي يريحك
كانت نائمه نهال علي الكنبه ولكن لا يأتي لها نوم في هي متعوده أن تنام بين احضان جاسر
وتتقلب يمين ويسار وتفكر في جاسر وصورته أمام أعيونها
أما عند جاسر فكان هو الآخر لا يقدر علي النوم هو الآخر متعود علي أن تكون بقرب منه بين أحضانه كيف ليه أن تطلب أن ينام وهي بعيده عنده
جاسر في عقليه هي ايه الحكايه ياجاسر مش عارف تنام وهي مش جنبك عوزها في حضنك ولا ايه مالك ايه اللي جره
وكان ينظر إليها ويراها تتقلب يمين ويسار
جاسر. نهال
تنظر إليه نهال نعم عاوز حاجه
جاسر ممكن تجي تنامي هنا
نهال ليه
جاسر اصل انا ملاحظ انك مش عارفه تنامي علي الكنبه وانا قبل كدا قولتك متخفيش مني صح ولا ايه
نهال أنا اصلا مش بخاف منك
وتذهب وتنام علي الطرف الأخري اللي السرير
ليطمان جاسر ويخلد اللي النوم وايضا نهال تنام في سبات
وفي الصباح تستيقظ نهال وتجد نفسها نائمه في احضانه مره اخري
نهال في عقلها هي ايه الحكايه ينهال بقي
تتسحب من جواره وتخرج بيبطاء لتقوم بعداد الفطار لها والي جاسر
وبعد مده وكانت نهال مشغوله في تحضير الفطار
يستيقظ جاسر ويبحث عنها و عيونه في كل مكان في الغرفه ولكن لا يجدها ويقول يمكن في الحمام وينادي عليها ولكن لم ترد
ينظر سليم اللي قدمه ويحزن ثم يفكر أن ممكن يحاول يحرك رجله ممكن يتحرك
وبفعل ينزل قدمه علي الارض ويحاول أن يقف ولكن لا يقدر ويحاول مره اخري ولكن لا يقدر
ثم يحاول مره اخري ويقف وسرعان ما يقع أرض كانت نهال تأتي بي الفطار
ولكن عندما تشاهد جاسر وقع علي الارض تلقي بي الطعام من يديه أرضا وتذهب مسرعه له
نهال بخضه جاسر جاسر
جاسر كان ينظر إليها اهدي اهدي أنا كويس
نهال بخضه وقعت ازاي قوم معايه ليه كدا
جاسر اهدي ينهال والله يا حبيبيتي أنا كويس
نهال كويس ليه كدا ياجاسر افرض حاجه حصلت ليك توجع قلبي عليك
جاسر ينظر إليها ويقول وهو يمسك وجهه ويرفعه له سلامة قلبك من الوجع
نهال ايه
جاسر بقول سلامة قلبك من الوجع وينظر اللي شفتيها وقبله قبله كبيره قبلت حب وشوق ورغبه
ونهال تبادله نفس القبله ولكن سرعان ما تستعيد ما يحدث ثم تبعده عنه سريعا
وتضع يديها علي فمها..
ينظر إليه جاسر وتخرج نهال مسرعه اللي الخارج وتقف أمام البحر
نهال أنا ازاي استسلمت ليه ازي بس انا شكلي حبيته عقلها حبتي نهال شكلي كدا
أما جاسر فكان يجلس أرضا وقول لنفسه أنا السرعة افرض مش بتحبك ازاي تعمل كدا ياجاسر ازاي
تدخل عليه نهال
نهال جاسر
جاسر أنا آسف يانهال
نهال اسف علي ايه
جاسر اسف اني
نهال متنساش اني مراتك
جاسر ينظر إليها ويقول يعني انتي
نهال ايوه بس بشرط
جاسر شرط ايه
نهال تساعدني انك تخف بسرعه
جاسر وانا موافق
نهال يلا بقي عشان تقوم
جاسر يلا
وبعد أن تقوم بعداد الفطار مره اخري
وتناول الفطار هي وهو
جاسر أنا مش عارف انك طباخه شاطره كدا
نهال انت لسه شفت حاجه ايه رايك اعمل أنا انهارده الغداء
جاسر بجد
نهال ايوه ايه عندك شك
جاسر مقدرش
نهال طيب تحب تاكل ايه
جاسر اعملي انتي علي زوقك
نهال من عيوني
وتذهب لتجهيز الطعام وكان جاسر يجلس أمام البحر ويفكر في نهال ويرد هديه لها
أنا عن نهال كانت مشغوله في عمل الطعام
ثم تفتكر احمد بيه
وتمسك هاتفه و تكلمه
احمد نهال يابنتي ازيك و ازي جاسر
نهال عندي ليك خبر حلو اوي
احمد ايه خير يابنتي
نهال جاسر وافق يتعالج
احمد بجد والله
نهال ايوه فعلا
احمد تمام اوي وانا لمع تيجو هكون مجهز كل حاجه مع الدكتور
نهال تمام وتنهي المكالمه مع
بفعل تقوم بي اعداد الطعام وتجهز السفره وتدخل اللي الغرفه وترتدي فستان جميل و خلاب جدا جدا ويظهر مفاتن جسدها و تكون وفعلا جميله
وتخرج اللي جاسر علي البحر
نهال جاسر جاسر
جاسر يفوق من شروده وينظر إليها
ايه دا
نهال بخجل ايه
جاسر انتي جميله جميله اوي وينظر حوله ازي تخرجي كدا
نهال يعني اغير
جاسر لا مش قصدي
نهال . بخجل طيب معلش يلا الاكل جاهز
جاسر يلا بينا
يدخله ينظر جاسر اللي السفره. ايه دا انتي عملتي كل دا
نهال ايه رايك
جاسر يجنن انتي عملتي كل دا بجد
. نهال ايوه بس دوق الاول
جاسر اصلا من شكله واضح
ويتناول الطعام وينظر إليها بصدمه
نهال ايه وحش ولا ايه
جاسر وحش ايه بس أنا مكلتش بي الجمال دا من زمان اوي من ايام ويسكت
نهال بحزن ايام ايه وكانت تفتكر من ايام حبيبته
جاسر من ايام اكل ماما الله يرحمه
نهال الله يرحمه بجد يعني اكلي
جاسر بيفكرني بيها ويمسك يديها و يقبلها شكرا ليكي يانهال انتي من ساعة ما دخلتي حياتي وانتي غيرتيها
نهال بجد وياترا للأحسن ولا
جاسر اكيد طبعا للأحسن
نهال. طيب يلا نكمل اكل
وكما الاكل
وبعد تناول الأكل ينفقه علي أنهم يتفرجه علي فيلم سوي وقضه سهره جميله جدا
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
الفصل الثالث عشر :-
#احببته_عاجز_ولكن:-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
وتمر كام يوم علي أبطالنا في سعاده وفرح وحب
نروح عند محمود
مديحه يابني مش كدا وبعدين هي اللي اختارت
محمود يعني ايه بقي ياخالتي. لا مكنش اتفاقنه كدا من الاول بقولك ايه
مديحه جره ايه يا محمود هو انت عايز تقنعني انك بتعمل كل دا عشان بتحبها
محمود امال ايه يعني ياخالتي
مديحه لا الكلام دا مش عليا أنا باولا تضحك بيه علي امك اها لكن أنا لا ياروح امك
محمود بي ارتباك امال هيكون ايه
مديحه محمود عيني في عينك
محمود وبعدين بقي ياخالتي
مديحه أنا هقولك انت عايز ايه انت عايز ترد ليها القلم اللي دتهولك لما فضلت عليك عاجز ياولا
محمود كلام ايه دا اللي بتقولي يا خالتي. أنا بحب. نهال
مديحه بتحبها اها لكن موجوع من اللي عملته وكرامتك نقحه عليك وعايز ترد ليها القلم قلمين
محمود منكرش اني عايز ادوقها من نفس الكاس اللي شربته وها معايا ولا لا ياخالتي
مديحه تحس بقلق من اتجاه تقول لها طبعا يابن اختي معاك امال ايه هو أنا أقدر اسيبك ابد
ولكن في عقلها تقول لزم اهودك بدال ما يضمر كل اللي انا بعمله
نروح عند نهال
كانت نهال. واقفه في وسط مكان جميل كله خضره وزهور مكان جميل جدا وتبحث به عن جاسر
ولكن تجد أمامها حازم
حازم علي فين يا حلوي
نهال ابعد عني ياحازم
حازم هو انتي فكراني بسهوله دي كدا اسيبك
نهال حازم أنا مرات اخوك وبحبه
حازم بضحكه مستفزه بتحبي دا عاجز خليكي معايا أنا ولو علي الفلوس أنا اكتر واقدر اسعدك اكتر
ويقرب منها حتي شوفي تذهب وتجري من أمامه
وهي تجري تقف فجاه عندما تشاهد محمود أمامها
محمود علي فين يانهال
نهال محمود انت عايز ايه انت كمان
محمود أنا عايزك انتي
نهال وانا مش ليك يا محمود
محمود هنشوف أنا مش هسيبك ولا دا ولا دا
نهال محمود افهم أنا مش بحبك وبحب جوزي
محمود جوزك ههههه جوزك دا مينفعش وانتي ليا أنا سمعه ليه انا
وقرب منها نهال ابعد عني ابعد.
ولكن تقع في حفره كبيره وتصرخ صرخه كبيره ويأتي إليها محمود وحازم وبفضله بضحكه عليها ولكن في هذا الوقت تستيقظ من نومها
نهال أبعده عني ابعد ه عني
جاسر نهال نهال حبيبتي أصحي في ايه
نهال أنا فين أنا فين
جاسر انتي معايا في ايه انتي بتحلمي
نهال حلم يعني مش حقيقه الحمد الله انت معايا وتختباء داخل حضنه
جاسر يطبط علي شعرها اهدي اهدي ياحبيبتي اهدي
نهال خليك جنبي ياجاسر
جاسر أنا جنبك اهو ومش ممكن اسيبك ابد
يحاول أن يهديها حتي تخلد اللي النوم مره اخري وتطمان وتنام في حضنه
وفي الصباح تستيقظ نهال ولكن لا تجد بجوارها جاسر ولا الكرسي نهال جاسر جاسر
يدخل جاسر وهو علي الكرسي ويضع علي قدمه طعام وتحرك بي الكرسي إليها نهال ايه دا
جاسر مش انتي لوحدك اللي بتعملي مفاجات
نهال طيب ازاي عملت كدا
جاسر بضحكه خفيفه عايزه تعرفي
نهال اكيد
جاسر قمت من جنبك براحه والحمد الله المره دي عرفت اقعد علي الكرسي لوحدي وانتي مصحتيش وقولت احضر ليكي الفطار تأكيد هتقولي ازاي أنا معرفش اعمل حاجه
نهال بي ابتسامه ايوه صح هقول كدا
جاسر ما أنا عارف عشان كدا خليت دادا سيده تعملها بس انا اللي جيبه اعتبرني أنا
نهال بفرح. ربنا يخليك ليا
جاسر وخليكي ليا
وبفعل يتناوله سوي الفطار في سعاده
وتقوم بعمل علاج طبعي اللي جاسر علي أمل يكون بي فيده
جاسر نهال
نهال ايوه ياجاسر
جاسر أنا عايز اعرف حاجه
نهال حاجة ايه
جاسر كان ايه الحلم
نهال بي ارتباك الحلم حلم ايه
جاسر الحلم اقصد الكابوس اللي ذعجك اوي كدا
نهال عادي يعني
جاسر ممكن تقولي
نهال طيب توعدني انك متتعصبش ومتعملش اي رض فعل تندم عليه بعدين
جاسر ليه كل دا للدرجادي ممكن
نهال توعدني
جاسر ماشي اوعدك
تأخذه نهال ويجلس علي الكرسي
جاسر الكابوس كان في حازم ومحمود صح
نهال بستغراب ايوه عرفت منين
جاسر سمعتك بتقولي اسمهم
نهال تأخذ نفس عميق وتحكي لها ما حدث بينها وبين حازم في يوم الفرح وتحكي له عن الحلم
جاسر بنرفزه حازم عمل كدا هو عايز ايه عايز ياخد مني كل حاجه ليه انا مش فاهم ويكسر الكوب اللي أمامه
نهال جاسر جاسر براحه ماخلنيش اندم اني قولت
جاسر هو انتي كنتي عايزه تخبي
نهال افهم بس ياحبيبي انا مش عايزه يحصل مشاكل بينك وبين اخوك وانا اكون السبب
جاسر نهال الكل لازم يعرف اني مراتي ومش من حق حد حتي يفكر فيكي انا اصلا مش عايز اتخيل. أنا مش عايز حد يفكر . ويكسر كوب اخري
نهال جاسر ممكن تهدي لو فعلا بتحبني اهدي المهم أنا فين أنا معاك انت ومش هسيبك ابد صدقني
وتقوم بحضنه
جاسر أنا بحبك اوي ومش هسمح حتي انك تبعدي
ويمضي اليوم عليهم با سلام
وفي صباح يوم جديد كا العاده نهال. نائمه في حضن جاسر
نهال جاسر حبيبي جسور
جاسر صباح الجمال
نهال يلا بقي فوق
جاسر يفتح نصف عين ايه جسور دي
نهال دي ياحبيبي دلع جاسر
جاسر ياسيدي علي الدلع
نهال يبقي يلا بقي كفايه دلع كدا عايزين ننزل القاهره
جاسر ايه ننزل القاهره ليه
نهال عشان عندنا دكتور ولا انت ناسي
جاسر القعده معاكي ينسي كل حاجه
نهال طيب يلا بقي كفايه دلع
نروح فيلا عند احمد
فريده انت متاكد يابابا هو جي انهارده
احمد ايوه يابنتي يلا قولي اللي ست نعمه تعمل كل الاكل اللي جاسر بيحبه
فريده انت فرحان اوي كدا بأنهم جين
احمد جدا جدا اخوكي وافق أنه يتعالج بجد
فريده بجد يابابا
احمد ايوه والبركه في نهال
فريده نهال بنت مفيش منها ممتازه
وبعد مده
ينزل حازم من فوق
الله هو فين الغداء
فريده لسه شويه يا حازم
حازم ليه بقي في ايه
احمد اخوك ومراته شويه وجين
حازم يفرك في ذقنه نهال جيه
فريده لا قصدك جاسر ومراته
حازم ايوه ايوه مراته
وليد ينزل الدرج وهو يغني
فريده ايه الأنبساط دا كله
وليد ايه يافريده هو حرام اكون مبسوطه
فريده هو أنا قولت حاجه. ولكن فريده تحس بأن وليد يخونها الوضع أكثر من سهر بس
وبعد مدي يأتي جاسر ونهال
فريده جاسر نهال وتذهب إليهم مسرعه
نهال فريده وحشتني
احمد حمدالله علي السلامه يا ولاد
جاسر الله يسلمك يابابا
نهال الله يسلمك ياعمي
احمد عمي ايه بقي مش انا قولت بابا
نهال بخجل بابا اكيد
وليد اهلا اهلا بي ابو نسب العريس
جاسر ينظر اللي حازم ولي نظرت حازم اللي نهال و يتغاظ . ثم يقول ايه ياحازم مش هتجي تسلم علي اخوك ومرات اخوك ولا ايه
حازم اكيد طبعا حمدالله علي السلامه ليكم وحشه
فريده يلا ياجماعه الاكل جاهز
حازم ايوه والله انا جعان من بدري وهما مش راضين
و يجلسه يتناوله الطعام
وبعد مده يذهب جاسر ونهال اللي جناحهم.
جاسر ياه يوم طويل
نهال ارتاح ياحبيبي انت تعبت اوي انهارده
جاسر انتي قولتي ايه
نهال بخجل قولت ارتاح
جاسر لا انا اقصد اللي بعديها
نهال بخجل جاسر
جاسر قلب جاسر
نهال وبعدين بقي
جاسر أنا عايز انام
نهال طيب يلا عشان ترتاح
جاسر ايوه ونبي عايز ارتاح
تضحك نهال ضحكه خفيفه
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
الفصل الرابع عشر :-
#احببته_عاجز_ولكن:-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
وفي الصباح تستعد نهال وجاسر للذهاب اللي المستشفي لعمل الاشاعات والتحليل اللي جاسر و يبداء العلاج السليم
احمد انا جي معاكم يا اولاد
جاسر مش عايز اتعبك يابابا
احمد تتعبني ايه بس يلا بينا
وفعلا يذهبه اللي المستشفي
خالد اهلا. ازيك يا احمد ازيك يانهال ازيك يا جاسر
منورين
احمد احنا جين عشان جاسر عاوز يبتدئ العلاج اللي بجد
خالد بجد اخيرا
جاسر البركه في الدكتوره نهال يادكتور
خالد انت هتقولي نهال دي تلمذتي
نهال. أنا هاجي ايه جنب حضرتك يا دكتور
وقومه بعمل الاشاعات
خالد ايه يااحمد ناوي علي امتي
احمد مش قبل ما اطمن علي جاسر الاول
خالد تطمن ايه تاني. ما الولد اتجوز ومبسوط اهو مع مراته. وكمان ناوي يتعالج وباذن الله يكون كويس
احمد بس انا خايف عليه اوي
خالد متخفش تتوكل انت علي ربنا
نروح اللي فريده التي كانت تجلس وهي تحس باحجه غريبه من زوجها.
فريده لنفسها اكيد في حاجه. وليد مش طبعي
وكان وليد نايم من كتر السهر والشرب
تمسك هاتفه وتقوم بي فتحه لتري الرسائل والصور بينه وبين عشيقاتو لست واحده بل أكثر
ويوجد بينهم صور وقحه
فريده تجلس علي أحد المقاعد بصدمه
هي وصلت لكدا تأخذ كل ما ترا علي هاتفه ثم تفكر في حيله
أما عن مديحه
مديحه كانت تجلس مع نفسها وتفكر ما يجب أن تفعله حتي يقع احمد في شباكها
مديحه اهي هي دي فرصتك يابت يامديحه اهي مصوفت الرقبه جت من شهر العسل طبي انتي عليها ودلعي علي الراجل خلي بقي يقع في حبك
تأتي ليها منار ماما
مديحه بسم الله الرحمان الرحيم
في ايه يابت حد يخض حد كدا
منار كنت عايزه اقولك هنروح امتي اللي ابله نهال
مديحه ابله طيب ياختي بكره روحي ذاكري مع اخواتك اجري
أما عن. حازم الذي كان يجلس في غرفته وهو متغاظ أنا تسبني وتفصل عني العاجز في ايه جاسر اكتر مني ليه الكل شايفه هو الاحسن. لكن المره دي مش هسيبك تتهني يا جاسر. وهتشوف
نروح عند جاسر
احمد ها يا دكتور خالد ايه الاخبار
خالد الاخبار مطمنش انت لازم تسافر وفي اسرع وقت يا احمد
احمد في ايه ياخالد قلقتني
خالد حالة جاسر كل ما كنا بنظبر عليها كانت بترحع لي وراء عشان كدا في دكتور في ألمانيا كويس أنا عارفه هيقدر يسعدنا في الحاله دي
عشان كدا بطلب منك تسافر. ليك وليه
جاسر كان يقف بعيد هو ونهال
جاسر هو ايه بابا متعصب كدا وكمان دكتور خالد
نهال مش عارفه
جاسر طيب يلا بينا نروح
خالد خلاص اسكت الاولاد جين
جاسر في ايه يابابا
احمد لا يعرف ما يجب أن يقوله مفيش يابني عادي
جاسر كل دا وعادي يابابا
خالد بصرحه بقي يا جاسر يابني . عشان بقوله لازم يسافر هو كدا عمل كل اللي عليه معاك انت اتجوزت والحمد الله كويس معاها وهتبتدي العلاج وبرده مش عايز يسافر
جاسر بصرحه عمو خالد عنده حق يابابا
احمد بس يابني
جاسر وانا مش هكمل العلاج غير لمه تسافر رايك ايه
خالد حلو كدا يااحمد
احمد خلاص ياجاسر خلاص انا هسافر
وبفعل يذهبه اللي المنزل ويحجز احمد الطياران
صباح يوم جديد
كان الكل يتناول الفطار
جاسر ونهال. وأحمد وفريده وايضا اولادها
وحازم ووليد نايمين كالعاده
يرن جرس الفيلا
نعمه ايوه جايه
مديحه تدخل نهال بنت الغالي
نهال طنط مديحه
منار ومحمد ماجد. ابله نهال
نهال حبيبي
تجري عليهم
مديحه صباح الخير. عليكم
احمد اهلا اهلا مدام مديحه
مديحه. برقه اهلا بيك يا احمد بيه
احمد اتفضلي افطرو معانا
مديحه معلش احنا سبقناكم من بدري
احمد يبقي نشرب الحاجه
وحبسه سوي وكانت نهال تهتم بي جاسر. وبي الدواء
وكانت مديحه تحاول فتح اي كلام مع احمد
فيروز يعني كدا خلاص بكره مسافر يابابا. الانهار لاحظت اسلوب مديحه
مديحه ايه دا انت مسافر
فيروز ايوه يا مدام مديحه حضرتك متعرفيش أنه تعبان
مديحه تعبان بعد الشر لا والله ما اعرف
فيروز اديكي عرفتي ياحبيتي
مديحه في عقلها. هي بتكلمني كدا ليه دي
مديحه طيب استاذن أنا عشان يعني تعرفه تجهز حجتك يا استاذ احمد
احمد ليه ما لسه بدري
مديحه بدري من عمرك يا احمد بيه
احمد من غير بيه بقي
كانت تنظر إليه فيروز ونهال وايضا جاسر
جاسر هي ايه العباره
نهال مش عارفه بس اللي اعرفه ان مديحه مش سهله
جاسر وانا مش هسكت
نهال تبتسم ابتسامه خفيفه
جاسر أنا مش حمل الابتسامه دي أنا واحد بتعالج
نهال تضحك اكتر
فيروز كانت متغاظه من طريقة مديحه
وبعد مده تنوي مديحه علي الذهاب
احمد طيب ما تخليكي شويه
مديحه يدوبك يلا يا ولاد
احمد يبقي السواق يوصلكم
مديحه بدلع مفيش مشكله ماشي
وتقوم مديحه لتسلم عليهم وتسلم علي نهال و تحضنها
نهال أنا فاهمه انتي بتعملي ايه ومحدش هيسمحه بيكدا
مديحه هنشوف وتذهب وهي سعيده بأن احمد آبتدي أنه يتقرب اليها
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
الفصل الخامس عشر :-
#احببته_عاجز_ولكن:-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
في صباح يوم جديد
تستيقظ نهال وتجد نفسها كل العاده نائمه داخل احضان جاسر تحاول أن تقوم من جواره
جاسر علي فين ياقلبي
نهال بخجل الله هو انت صاحي
جاسر ايوه صاحي من بدري لكن مكنتش عايز اقلق
نهال تنظر له بحب وخجل ثم تقول طيب ايه يلا بينا عشان عمو احمد
جاسر يلا بينا
تقوم نهال وتساعده ليجلس علي الكرسي
ويخرجه اللي ليجده احمد يجلس مع فريده
جاسر. بابا صباح الخير
احمد صباح الخير ياحبيبي تعاله
نهال صباح الخير يابابا
احمد بفرحه اخيرا لوحدك اهو
جاسر ايه يابابا جاهز
احمد يدوبك نفطر سوي وروح
جاسر لا احنا لازم توصلك امال فين حازم ووليد
احمد بحزن هو حازم معانا يابني
جاسر ينظر اللي فريده
فريده لسه مجوش ياجاسر
جاسر ازاي دا هاتي تليفوني كدا يا نهال لو سمحتي
نهال تقوم
احمد متتصلش بيهم يابني طلامه هما مش في بلهم يبقي مش فارق يبقي متتصلش بيهم
جاسر بس يابابا هما اكيد مشغولين في الشغل و غذلهم الوقت
احمد بي ابتسامه مكسوره مشغولين في الشغل اها علي اساس يابني معرفهمش
يمسك جاسر هاتفه
ليدخل كل من حازم ووليد وكل من هم يغني و يتطوح يمين ويسار
احمد اهو شايف يابني اللي الشغل واخد كل وقتهم
جاسر ينظر إليهم
احمد ايه كل دا يا حازم بيه هو دا اللي بقولك عليا امال لمه اسافر هتعمل ايه
حازم بخضه بابا
وليد اهلا ياعمي
احمد عم الدبب وانت ياحازم ماشي ماشي ياحازم أنا هعرف اربيك ازاي لوعه تكون فاكر لو أنا سفرت وانت هتعمل الي انت عايزه تبقي غلطان
جاسر حقق عليا يابابا ويوطي يبوس يديها وينظر اللي نهال نظره خبيثه
فريده وانا يا استاذ وليد
وليد أنا ايه
فريده كنت فين مش المفروض اني مسفره
وليد كنت كنت اها كنت مع حازم معلش ياحبيبتي
فريده معلش وحازم طيب ماشي مش وقته
ويرن جرس الفيلا
وتفتح نعمه
مديحه الحمد الله اني لحقتك
نهال طنط مديحه
احمد اهلا اهلا الست مديحه
مديحه اهلا بيك يا احمد بيه. كنت خايفه اجي القيم سفرت
احمد لا لسه اهو
مديحه اصل عملتم اكل يتخده معاك. وانت مسافر
احمد اكل
فريده يا طنط بابا هيكون قاعد في فندق الاكل في كتير وانا رايحه معا
مديحه بقي كدا
احمد لا لا طبعا هخده وممكن اكل منه دلوقت
تنظر فريده اللي ولدها بستغراب
جاسر بصوت وطي يقول اللي نهال الست مديحه شكلها دخله جامد
نهال اصبر انت بس وانا هوقفها
نهال امال فين اخواتي ياطنط
مديحه اخواتك في مدارسهم أنا قولت الحق احمد بيه و اشوفه وامشي علي طول
احمد دا انتي منورانه
نهال الحق انت بقي ياجاسر عمو احمد
جاسر واخد بالي
فريده تاني تقف بجوارهم هي ايه الحكايه
جاسر بي ابتسامه خفيفه وصوت واطي اصبري انتي بس
حازم هي ايه الحكايه. شكل الساحره الكبيره هتلف علي ابويا
وليد شكلها كدا ياصحبي
وبعد مدي تذهب مديحه
وكانت. الكل يستعد الي الذهاب اللي المطار لتوديع احمد
ويأتي خالد
احمد خالد جيت ليه
خالد ايه مش عايزني اجي وبعدين انا مسافر معاك
احمد ليه يابني ما بنتي فريده ماشيه معاك
خالد وانا ماشي وكدا كدا حاجز
وبفعل يذهبه وفريده تودع اولادها وتجعلهم امانه مع نهال هي تعلم جيدا كم هي تحبهم وتحب الاطفال
وبعد ذهبه اللي الطياره يذهبه جاسر ونهال والأطفال ووليد وحازم اللي المنزل
كان حازم يسوق السياره وبجواره وليد ويقول كدا الأمور هتكون اسهل كتير
وليد عندك حق ياصحبي يعني ولا فريده ولا عمي
ويذهبه اللي المنزل
وتعدي عدت ايام. وكانت نهال تمتحن وتهتم بي الاطفال وايضا بي جاسر وعلاجه
جاسر انتي تعبانه اوي نوقف العلاج لغايت ما تخلصي الامتحانات
نهال نوقف ايه لا. أنا اهو ماشيه كويسه في الامتحانات وعلاج لزم يتم كويس
الاطفال طنط نهال طنط نهال
نهال اهلا بي حبيبي. تعالي نقعد في الحديقه
بس قوله الي خالو جاسر
الاطفال يلا يلا يا خالو جاسر
جاسر حاضر ياحبيبي
وتجلس نهال تذاكر و حوليها الاطفال وجاسر يلعب مع اولاد اخته وكانت تنظر إليهم بسعاده
وكان جاسر سعيد جدا جدا بوجود الاطفال حوليها ويتمني أن يخلص اطفال كثير من نهال ويدعي ربه كثيرا أن يتمم شفائه علي خير
وبعد فتره يأتي حازم
حازم الله ايه الجمال دا انتم قاعدين هنا
جاسر اهلا ياحازم
حازم ازيك ياجاسر وينظر اللي نهال. ازيك يا نهال
نهال الحمد الله يااستاذ حازم
حازم استاذ ايه دا انتي
جاسر مرات اخوك مرات اخوك ياحازم
الاطفال عمو حازم بابا فين
حازم اهلا بي حبيبي ابوكم جي يا كتاكيت
جاسر الصغير يعني هو فين مش ماما قالته ميسبناش
حازم لمض انت ياجاسر لمض
جاسر ملكش دعوه بي حبيب خاله
حازم عشان علي اسمك يعني
سليا يلا يا جاسر نلعب حازم ايوه تسمع كلام اختك يلا يلا وانتي بتعملي ايه بقي يا نهال
جاسر نهال بتذاكر ياحازم تعامله نقعد جوه ونسبها
حازم لا لا اسيبكم انا واطلع ارتاح واخد دوش
جاسر ماشي ياحبيبي يلا
يطلع حازم. اللي غرفته و يذهب اللي البلكونه وينظر منها علي جاسر ونهال
ويقول ماشي يانهال ماشي
ويدخل يأخذ دوش ثم يخرج وينام علي السرير ويمسك هاتفه ويكلم صديقته ويتفق معها علي الخروج
وفي المساء
جاسر كان في السرير ايه يانهار الاولاد نائمه
نهال من بدري ياحبيبي
جاسر طيب ايه
نهال هروح اجهز ليك العشاء
جاسر طيب متتاخريش عليا
وتذهب نهال اللي المطبخ اعداد الطعام وكانت تغني
وهي لا تعلم من خلفها
حازم الله الجميل هنا لوحده
نهال يخضع حازم
حازم بتعملي ايه لوحدك كدا
نهال بحضر العشاء لو سمحت ممكن تمشي
يقرب منها
نهال تتراجع اللي الخلف ابعد بقولك
حازم طيب اشوف هعملي ايه
نهال هصرخ ابعد بقولك
جاسر ويقرب منها أكثر ويحاول أن يقبله
تحاول أن تبعد وثم تمسك شياء وتخبطه علي راسيه لينزف دم من رأسه
وتذهب مسرعه
حازم ورحمته امي ما هسيبك
تجري مسرعه نهال اللي غرفتها
جاسر في ايه في ايه يانهار
نهال بي ارتباك ابد بس قطه خوافتني
جاسر قطه
نهال ايوه هكون ايه و تترمي في حضنه وهي ترجف
جاسر طيب اهدي اهدي و يطبطب علي شعرها
و هديها
جاسر بطلع اللي غرفته ويغسل رأسه ماشي يا نهال أنا هوريكي ازاي تعملي فيا كدا هوريكي
وغير ملابسه ويرن هاتفه
وليد ايه يا عم فينك
حازم ايه انا اصلا مخنوق مش عايز اجي
وليد ايه الله ايه مالك
حازم اقفل اقفل هغير و كلمك
وفعل يغير ويذهب اللي وليد
وليد بضحك هستري انت عملت كدا و مخفنش تقول لي جاسر
حازم لا مش هتقوله و هتشوف هتجي هتجي
وليد اشرب اشرب
حازم يلا نشرب
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
الفصل السادس عشر :-
#احببته_عاجز_ولكن :-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
نهال كانت تريد الخروج ولكن خايفه أن تجد حازم في الخارج. ولكن يخبط الباب لتنتفض
جاسر في ايه يانهار مالك
نهال لا ابد مفيش حاجه
نهال بصوت واطي مين
سليا أنا يا طنط نهال
نهال سليا حبيبتي وتقوم تفتح
يحس بقلق داخله جاسر من خوف نهال هل احد ضيقها ممكن حازم ثم يقول لنفسه لا لا حازم لا بس لا ليه مش عمل كدا قبل كدا لو حازم مش هرحمك تاني
نهال جاسر جاسر
يفوق جاسر من شروده بتقولي حاجه يا حبيبتي
نهال فينك
جاسر معاكي اهو
نهال طيب يلا نطلع نقعد بره عشان الاولاد
سليا يلا يا خالو
نهال ياحبيبتي صحي اخوكي جاسر عقبال ما نطلع بره ونجي
سليا حاضر يا طنط وتضع قبله علي خدها وتذهب
نهال تضع يديها علي خدها وتبتسم
جاسر ايه مش يلا نطلع
نهال ايوه ايوه يلا
نروح عند مديحه التي كانت تجلس تفكر
وتكلم نفسها يعني ايه كدا خلاص يامديحه ولا ايه
لا طبعا أنا لازم اروح وبقي موجوده عشان لما يتكلم يعرف اني موجوده و سبتش ابنه العاجز والتاني
ثم تقول التاني وتفكر والله فكره البت سميره بنت انتصار اختي لو لفت عليا هو كمان يمكن تقع زي المصيبه نهال كدا وبقي خت أنا ابوهم وهي خدت ابنه السليم وبنت ابراهيم مطلش حاجه خالص خليها هي مع العاجز دا وتبتسم وتمسك هاتفه تكلم اختها انتصار
انتصار بتقولي ايه. سميره بنتي
مديحه ايوه ياختي بنتك ايه مالك
انتصار بس ياختي انتي ناسيه البت مخطوبه
مديحه ودي الخطوبه ياختي دي خطوبة الندامه
انتي مش شايفه البت بنت ابراهيم عايشه عيشه محدش يحلم بيها هانم. وتكرهي لبنك كدا
انتصار والله ما كرها لكن البت بتحب خطيبها
مديحه حب ايه وكلام فاضي ايه
يأتي محمود وأمه بتكلم اختها مديحه
محمود بتكلمي مين ياما
انتصار دي خالتك مديحه
محمود طيب هاتي اكلمها
انتصار طيب خدي ياختي الواد محمود عايزك يكلمك
محمود ايوه ياخالتي
مديحه ايوه يا محمود
محمود ايه ياخالتي يعني قولتي شويه وتطلق وتكون ليك فين محصلش يعني
مديحه جره ايه ياولد هو عدي وقت قد ايه ابوه سافر واول ما يجي هتطلق ولو مطلقهاش هطلقهالك أنا خلاص ياخويا
محمود يعني هي وهو لوحديهم في الفيلا دي
مديحه لا ياواد وأخو جوزها وجوز أخته والعيال
محمود جوزها متقوليش جوزها
مديحه مالك ياض
محمود في اني مش حابب كدا ولا قادر اتحمل
مديحه استي واللي بيتحمل بينول في الاخر
محمود خليني وراكي ياخالتي لمه اشوف ولكن في باله موال اخر
نروح عند نهال تاني يوم
وهي تستعد للذهاب اللي الكليه
جاسر جاهزه
نهال بنفس عميق ايوه أن شاء الله ادعيلي
جاسر متقلقيش انتي زكرتي وعملتي اللي عليكي
نهال طيب انا همشي بقي عايز مني حاجه قبل ما امشي
جاسر كان نفسي اوصلك
تنزل نهال اللي مستوي جاسر خليك دايما عارف انك احلي حاجه حصلت في حياتي ❤️
جاسر انتي اصلا حياتي ❤️
يخبط الباب
سليا طنط نهال احنا خلصنا
نهال بخجل طيب يلا
ينظر إليها جاسر ثم يغمز لها
تأخذ نهال معها الاطفال لتوصلهم اللي المدرسه
وبفعل تذهب اللي كليتها
بسمه ايه يابنتي التاخير دا كله قلنا هنراجع سوي
نهال معلش والله اصلي وصلت الاولاد الاول
بسمه اولاد هو انتي روحتي عند بيت باباكي
نهال ايه يابنتي ولاد فريده
بسمه اها ماشي ماشي المهم طمنيني عليكي
نهال هو ايه مش هنراجع
بسمه خلاص نراجع لكن بعد الامتحان تقعدي معايا تحكيلي والتفصيل انتي عارفه اني بحب التفاصيل.
نهال بي ابتسامه ماشي ياختي يلا
وبعد انتهاء الامتحان نهال ايوه انا عملت كدا وانتي
يوجد شخص أمام نهال
نهال أنا عايز اتكلم معاكي
نهال ترفع وجهه بصمه محمود 😳
محمود ايوه ممكن اتكلم معي
نهال بي ارتباك معلش يا محمود أنا اتاخرت ولازم امشي
وكانت تذهب ليمسكها من يديها
نهال ايه دا انت اتجاننت
تذهب مسرعه بسمه لتنادي الي شخص يسعدها
وتجد دكتور. ماجد أمامها
بسمه أقوله ولا لالا بقي أقوله دكتور ماجد ممكن دقيقه
ماجد ايوه اتفضلي
بسمه تعالى معايا بس
ماجد علي فين ،
نهال انت مجنون ولا ايه انا مش عايزه اتكلم معاك وبحب جوزي ولا عمري هحبك سامع
محمود هتحبيني حتي لو غصب
نهال ابعد عني
يمسكها محمود من يديها
نهال ابعد ايدك دي
ماجد لا انت اكيد مش مجنون انت قليل الادب
محمود ومين دا كمان
ماجد أنا هقولك ويضربه براس يقع أرضا محمود ويأتي الأمن ياخذوه
دكتور ماجد انتي كويسه يا نهال
نهال بي ارتباك ايوه الحمد الله يادكتور
بسمه بفرحه شكرا جدا يادكتور
ماجد لا ابد أنا موجود دايما يا ويسكت
بسمه اسمي بسمه
ماجد ايوه انسه بسمه
ويبتسم ويذهب.
ماجد موعيد في الجامعه شاب وسيم ذات بشره خمري وشعر اسود عيون سودا وجسم رياضي متناسق طويل القامه يعجب بيه اي فتاه
بسمه يلهوي شفتي حلاوته
نهال انتي مجنونه يابسمه في حد يعمل كدا
بسمه عملت ايه
نهال ليه روحتي جبتي الدكتور
بسمه كان لازم حد يسعدنا و لقيته قدامي معرفش قولته علي طول بي بصرحه جامد قمر ابن الايه
نهال طيب بس
بسمه ليه خليني اقول اللي في قلبي
نهال طيب بس ياماما
ليجد من خلق بسمه ويخبط علي كتفها بهدوء ويقول انسه بسمه
تلتفت مسرعه بسمه ايوه مين
ماجد أنا
بسمه دكتور ماجد
ماجد كنت عايز اقولك أنا موجود في أي وقت لو حد ديقك
بسمه شكرا جدا جدا ليك بس انا محدش ديقني
ماجد لا اي حد يعني ثم يقول طيب انا همشي
بسمه تقف وتقول اتفضل
ثم قبل أن يذهب
ماجد انسه بسمه ممكن اقبلك بره ونشرب حاجه . بسمه بصدمه نعم
ماجد ايه علي العموم أنا بعد ساعه بقعد في الكافيه ويقول لها اسم الكافيه اتمني اقبلك هناك. بعد أزنكم
بسمه بفرحه انتي سمعتي
نهال ايوه يا مجنونه بس اهدي
بسمه تفتكري اروح ولا اتقل
نهال ودي فيها تقل روحي طبعا
بسمه طيب تفتكري عايز مني ايه
نهال انتي هتفكر يلا طيري غيري وروحي
بسمه صح عندك حق يلا ياقلبي سلام
وتذهب مسرعه أما عن نهال يأتي لها السائق و يخذها اللي الفيلا
جاسر ها الامتحان ايه أخباره
نهال الحمد الله ياحبيبي كويس
جاسر نهال فيكي حاجه
نهال لا ابد ابد
نروح عند بسمه التي كانت متلهفها تريد أن تعرف لماذا طلب منها ماجد المجياء
وتذهب وهي ترتدي فستان طويل بلون الزهري
الجميل
ماجد كان في انتظارها
بسمه دكتور ماجد
ماجد اهلا اتفضلي
بسمه. خير يادكتور معلش أنا مش هقدر اقعد كتير عشان يعني
ماجد فاهم والله فاهم بس اول حاجه ممكن بلاش دكتور كدا واحنا لوحدنا. وتأني حاجه عشان متفهميش حاجه غلط انتي في حد في حياتك بصرحه كدا انا معجب بيكي
بسمه تحاول أن تستوعب كلامه وتقول نعم
ماجد ايه. بسالك انتي في حد في حياتك
بسمه أنا حياتي لا خالص اها في نهال
ماجد بي ابتسامه. مش قصدي كدا اقصد مرتبطه
بسمه اها لا لا ليه حضرتك
ماجد اصل بصراحه كدا انا معجب بي حضرتك وحابب اني ارطبت بيكي يعني لو مش عندك مانع
بسمه بصمه لا معلش ثانيه واحده استوعب بس قول كدا تاني
ماجد ايه انا بقولك اني حابب اني ارتبط بيكي
بسمه اها وبعدين
ماجد ايه اللي بعدين رايك ايه
بسمه لا معلش اديني وقت افكر
ماجد طيب دقيقه استني
بسمه ايوه خدي دا رقم تليفوني عشان بس اعرف ردك لو ممكن رقم تليفونك
بسمه أنا أنا هرن علي حضرتك بعد أزنك
وتتركه وتذهب وهي طيره من الفرح
وتكلم نهال تخبرها
نهال بجد والله انا كنت حاسه مبروك يا بسبوستي
بسمه تفتكري هيحصل
نهال طبعا ومحصلش ليه مبرووووك
وكأنة سعداء جدا جدا
طيب ياحبيبتي هقفل عشان اروح لجاسر الدواء بتاعه
بسمه ماشي ياحبيبتي.
نهال كانت مبسوطه وتصحك ضحكه خفيفه
جاسر يارب دايما كدا
نهال ايه
جاسر لا انتي مش معايا خالص
نهال معلش اصل كنت بكلم بسمه يلا عشان نتعشي ونشوف الاولاد
ويخرجه لتجد حازم أمامهم
حازم ايه دا اهلا
نهال لا تنظر له وكانت تمسك الكرسى لجاسر وتحريكه
حازم مسرعا يمسك يديها من علي الكرسي اوعي انتي بانهال أنا أنا اللي تحرك اخويا حبيبي
لتنتفض يديها سريعا
وتبتعد عنه ليلاحظ جاسر
جاسر لا يا حازم أنا عاوز نهال
حازم عادي أنا قولت اسعد بس
جاسر احني ريحين نتعشي جي معانا
حازم ايه عشاء لا لا روحه انتم
ينظر حازم اللي نهال ويطلع.
ويذهب لتناوله الطعام وبعد أن يتناوله الطعام يذهب الاطفال اللي النوم وجاسر ونهال اللي غرفتهم
جاسر نهال
نهال ايوه
جاسر ممكن اعرف حازم عمل ايه
نهال بي ارتباك حازم عمل ايه معملش حاجه
جاسر بصي كدا في عيني وقوليلي
نهال تمسك دموعها في عيونها ولكن تخونها وتنزل
جاسر وهو يمسح دموعها ايه اللي حصل
نهال توعدني متعملش حاجه
جاسر قولي
نهال تقول له ما فعله حازم
جاسر بغضب حازم كان عايز اها ياكلب
ويخرج بي الكرسي لوحده وهو يقول حازم
حازم كان ينزل الدرج
حازم ايوه ايوه ياجاسر
جاسر مراتي ملكش دعوه بيها سامع
حازم بصتناع مراتك ليه دي زي اختي زي فريده بظبط
جاسر اختك طيب انا بقولك اهو ملكش دعوها بيها عشان أنا بعد كدا مش هسكت ياحازم وهنسي الأخوي زي ما انت نسيتها
حازم ينظر إليهم ولا يتكلم ويخرج
يمسك جاسر الفاظه ويكسرها أرضا
نهال تذهب إليه مسرعه جاسر جاسر
جاسر أنا لو مكنتش عاجز
نهال هتخف والله هتخف وتجلس علي ركبتيها. تسند بي وجهه علي قدميه
وهي تبكي
يطبط جاسر علي شعرها
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
الفصل السابع عشر :-
#احببته_عاجز_ولكن :-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
عدي كام يوم علي أبطالنا وتذهب نهال الي امتحاناتها حتي يأتي اخر يوم في الامتحانات
وجاسر يحول بكل طاقته أن يتحسن حتي يخف سريعا ليقضي علي كل ما يحول يتطاول عليه وعلي زوجته أنها له هو فقط مش من حق أحد آخر
ويأتي اخر يوم امتحان.
جاسر ها مستعده
نهال أن شاء الله
جاسر ماشي يا دكتوره
تنظر إليها نهال بحب
جاسر واخلي دكتوره كمان
تذهب إليه نهال سريعا وتحضنه حضن كبير ثم تذهب مسرعا دوام النظر إليه وبعد الامتحان
كانت نهال تجلس مع صديقتها بسمه
اخيرا اخر امتحان خلص
بسمه ايوه الحمد الله يادكتوره كدا بقيني دكاتره رسمي
نهال لا لسه بعد النتيجه
بسمه بتنهيده اها بعد النتيجه
نهال ها يابنتي هتعملي ايه صح
بسمه مش عارفه حسه اني مطلغبه لكن
نهال لكن ايه
بسمه بخجل لكن فرحانه اوي
نهال يبقي توفقي و تفتحي الموضوع مع ماما بقي
بسمه ما أنا لمحت لي ماما
نهال بجد طيب كويس واكيد طنط نفسها تفرح بيكي بقي
بسمه من الناحيه دي عايزه من دلوقتي
نهال طيب يلا بقي فرحينا بعد ضغط الامتحانات دا
ويأتي ماجد
السلام عليكم
بسمه بضحكه خفيفه
نهال اهلا اهلا دكتور ماجد
ماجد أنا اسف اني قطعتكم بس كنت عايزك يا انسه بسمه
نهال طيب انا هروح اجيب حاجه من الكافتريا
ماجد أنا اسف اني بضغط عليكي
بسمه لا ابد
ماجد طيب ايه
بسمه بص يا دكتور أنا مش هكدب عليك أنا مبدائين كدا موافقه
ماجد طيب الحمد الله
بسمه بس الكلمه الأولي والاخير الي امي
ماجد أن شاء الله الحجه هتوافق بس خديلي معاد
بسمه أنا كنت ناويه افتح معاها الموضوع انهارده وان شاء الله خير
ماجد بفرحه وضحكه تملأ وجه
بسمه هو ممكن سؤال
ماجد طبعا اتفضلي قولي كل الأسئله اللي في بالك
بسمه ليه انا
ماجد ايه
بسمه ايوه ليه انا ليه ايه اللي خلاك عوز ترتبط بيا
ماجد بصرحه كدا انا كنت معجب بيكي من بدري من ساعة ما كنتي انتي وصحبتك نهال بتدربه عند دكتور خالد وانا كنت مساعده وحصل بنا موقف ياتره فكره
بسمه بي ابتسامه خفيفه ايوه
ماجد ايوه وانا من وقتها خلاص وقعت فيكي و انك هتكوني ليا وانك انتي اللي بتمناها عارف انك بتقولي وليه اتكلم دلوقت
بسمه صح كنت هسأل كدا
ماجد عشان مكنتش عارف اتكلم وقول ازاي غير لمه لقيتك ناديتي عليا وطلبتي مني حاجه حسيت انك تخصيني وكمان اني سمعتك بتكلمي صحبتك
بسمه بوجه خجلان واحمر
ماجد في الوقت دا اتشاجعت وقلت
بسمه ماشي
ماجد ماشي أنا هقوم عشان احنا في الكليه ولسه مفيش حاجه رسمي قدام حد ومش عايز حد يتكلم كلمه عليكي هستني منك تليفون قوليلي المعاد
بسمه بضحكه ماشي
ويذهب ماجد وتأتي نهال واضح كدا أن الموضوع ماشي وهنفرح قريب
بسمه شكلها كدا
نهال تحتضنها
وبعد فتره تأتي السياره اللي نهال وتذهب اللي المنزل
جاسر نهال عملتي ايه
نهال الحمد الله كان كويس
جاسر بنجاح أن شاء الله ياحبيبتي يا احلي دكتوره
نهال دكتوره يارب يارب ياجاسر
جاسر بس انتي اتاخرتي اوي كل دا تأخير أنا مستنيكي من بدري
نهال معلش والله قبلت بسمه صحبتي وبعدنا اتكالمنه شويه
جاسر ولا يهمك ياحبيبتي
تدخل نهال اللي الحمام وتخرج
لتجد جاسر يقف أمامها ولكن دون حركه هو فقط يسند وواقف
نهال بفرحه جاسر
جاسر العلاج آبتدي ينهال
نهال بجد أنا مش مصدقه هتخف الحمد الله حاول تحرك رجلك
جاسر أنا بحاول لكن مش قادر بس واحده واحده هتحصل
نهال ايوه وعمو احمد هيفرح اوي بيك
يرن تليفون نهال
نهال تمسك هاتفها ايه دا دي فريده هي سمعانا ولا ايه
تعالي بس اقعد عشان التحميل كتير غلط علي رجلك
جاسر ماشي عندك حق بس افتحي عشان تطمن علي بابا
بفعل يجلس وترد نهال
ايوه يافريده ازيك عمو احمد عامل ايه طمنيني عليكم
فريده ايوه يانهال الحمد الله كويس العمليه نجحت بابا عملها والحمد الله نجحت هو بس في الرعايه. قالو عادي بعد العمليه أنا قولت اطمنكم
نهال بجد طيب الحمد الله الحمدالله
جاسر في ايه
عمو احمد عمل العمليه ونجحت
جاسر بجد ياحبيبي يابابا
فريده الو انتي معايا
نهال ايوه وانا كمان عندي ليكي خبر حلو هيفرحك انتي وعمو احمد
فريده خير ايه فرحيني
نهال جاسر وقف علي رجليه
فريده فرحه بجد والله بجد الحمد الله ايوه كدا دي الاخبار الجميله
دا بابا هنا قابل دكتور كبير في حالته وهيجي معانا القاهره بس لمه بابا يتحسن
نهال ايه الاخبار الجميله دي تيجو بسلامه وربنا يتمم شفاه عمو احمد علي خير
وتنتهي المكالمه
نهال انت مش هتصدق عمو احمد قابل دكتور كبير اوي تخصص الحالات زي حالتك ونازل القاهره قريب يعني مع عمو احمد وان شاء الله تخف وتقف علي رجلك وتتحرك وترجع زي زمان ثم تتغير ملامح وجهه من ضحكه اللي حزن
جاسر مالك
نهال لا ابد فرحانه بيك ونفسي تخف بسرعه
جاسر الفضل ليكي انتي ويمسك يديها يقبلها وتنظر إليه نهال بحب
جاسر نهال أنا بحبك
نهال بخجل تنظر إليه
يخبط الباب
جاسر مين الفصيل دا
نهال بضحكه تخطف قلبه
جاسر بغيظ مين
سليا أنا ياخالو طنط نهال هنا
جاسر لسه هيقول لا
نهال ايوه ياحبيبتي جايه
جاسر بغيظ ماشي
نهال معلش بقي تفتح الباب
ايه ياحبيتي
سليا.تعيط جاسر خد لعبتي ومش عايز يدهالي
نهال طيب طيب متعيطيش أنا هجبهالك يلا بينا ياخالو ولا ايه
جاسر حاضر يلا أما اشوف استاذ جاسر دا كمان
أنا عارف مين اللي اختره الاسم دا
أما عند حازم فكان يقضي الوقت في السهر والهزار والعب مع البنات والصحابة
ووليد معا ولكن وليد انشد اللي فتاه اجنبيه لكن عن طريق الفيس بوك ولكن لم يراها وجه لوجه
ويقع في حبها
وتمر وقت علي أبطالنا
وبسمه تفتتح ولدتها وتقول لها علي دكتور ماجد وتتقبل ولدتها وتطلب منها أن يأتي إليهم ليطلب يديها وتكون خطبته أمام الجميع
وفي هذا اليوم تطلب بسمه من نهال أن تأتي هي وزوجها جاسر لن لم يكن معهم رجل ولدها متوفي
وايضا هي تريد نهال تكون معاها
نهال طبعا يابنتي هجي بس اشوف برده جاسر وهرد عليكي أنا مش ممكن اسيبك في يوم زي دا
وبفعل تخبر جاسر ويرحب كثيرا
وفي يوم مقابلة ماجد و ولدت بسمه السيده (ناديه )
كان جاسر يرتدي بدله
ونهال ترتدي فستان جميل بلون الأصفر وتقوم بعمل شعرها ذيل حصان وتضع قليل من الميكب الذي يظهر جمالها الخلاب
جاسر وبعدين بقي في الجمال دا أنا مش قده
نهال بخجل. تنظر إليه. تقصد جمالي ولا جمالك
جاسر اقصد القمر اللي قدامي دا أنا لو عليا اخبيكي بين ضلوعي جوه قلبي❤️
نهال بجد ياجاسر
جاسر بجد ياروح جاسر وقربها له هو انتي مش شايفه الروج دا تقيل شويه 💄
نهال يخضه الروج وكانت هنذهب اللي المرايا ولكن يمسك بها أنا ممكن تخفه شويه أنا مرايتك وقبلها قبله اول مره تتقابل شفتيه بتشفتيها تذوب معا نهال
ثم يبتعد عنها لتلقط أنفاسها
جاسر ايوه كدا حلو ويغمز لها
نهال بوجه محمر وخجل
جاسر ايه هو كل ما هبوسك بتحلوي اكتر ولا ايه
نهال تبتعد عنه وتذهب اللي المرايا لتظبط ميكبها وتنظر إليه في المرايا. بي ابتسامه خفيفه
يخبط الباب جاسر يوه يوه مين الفصيل دا بقي
جاسر الصغير طنط نهال خالو جاسر
جاسر ايوه يااستاذ جاسر
جاسر الصغير احنا خلصنا ايه انتم لسه
نهال لا ياحبيبي جين اهو
جاسر هما رحين معانا
نهال امال اسبهم ياجاسر. دول امانه مينفعش نسبهم
جاسر ياسدي علي حبيبي
نهال طيب يلا بينا
وبفعل يذهب جاسر ونهال والأطفال
نهال معلش يا بسمه اني جبت الأطفال بس عشان. دول امانه مقدرش أسرهم لوحديهم
بسمه ايه اللي بتقولي ايه دول ينوره طبعا
قولي ايه رايك في شكلي
سليا قمر يا طنط بسمه
بسمه ياروحي علي القمر
جاسر الصغير وأنا ايه
بسمه انت عسل
بسمه بجد جمال اوي يا نهال ربنا يحفظكم اللي مامتكم
نهال مستني راي بعد كدا
بسمه لا كفايه هما
نهال طيب يلا نخرج ليهم بره لحسن جاسر لوحده مع خالك محمد
بسمه صح عندك حق
ناديه اهلا بيك يابني ياجاسر
جاسر اهلا بي حضرتك ياطنط
بسمه اقدملك. خالي محمد
جاسر اهلا بي حضرتك
وبعد الترحيب وبعد مده قليلي يأتي ماجد. ووالدته
ويتفقه علي كل شياء وتكون الخطوبه بعد اسبوعين ويقرأه الفاتحه والكل يبارك ويهني
وبعد مده يذهب اللي المنزل وكأنه سعداء
نهال بس ايه رايك بجد مش كأنه جمال
جاسر ربنا يسعدهم يارب
وبفعل يذهبه الاطفال (جاسر وسليا ) اللي النوم
تحكي لهم نهال حدوته الامير الجميل
وكان معاها جاسر ينظر إليها بحب وبعد أن ينامه الصغار
يأخذ الأمير جاسر اميرته الجميله نهال اللي غرفتهم
ونهال تنام بين احضان اميراها جاسر
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
الفصل الثامن عشر :-
احببته_عاجز_ولكن :-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
كانت نهال نائمه بين احضان جاسر واستيقظ التجد جاسر يلعب في خصلات شعرها
نهال صباح الخير
جاسر صباح العسل ايه قلقتك
نهال لا ابد بس انت ايه اللي مصحيك بدري كدا
جاسر بفكر فيكي
نهال نهال فيا أنا
جاسر ايوه طبعا
نهال جاسر مالك بجد
جاسر والله بفكر فيكي وبفكر لمه لمه إن شاء الله اخف هعمل ايه وازي اقدر اسعدك
نهال تنظر إليه بحب بجد ياجاسر بجد
جاسر اكيد بجد انتي عندك شك في كدا
نهال تنظر في الأرض
يرفع وجهه جاسر بيديه مالك يانهال.
نهال أنا بمتني انك تخف ومستنيا اليوم دا بي فارغ الصبر لكن
جاسر لكن ايه
نهال والدموعه في عيونها خايفه نكون خلاص علي كدا وتسبني
جاسر أنا أنا لا يمكن اسيبك انتي بقيتي روحي وحياتي ومستقبلي كله انتي السبب في كل اللي انا في دا انتي السبب اني ارجع وكون جاسر بتاع زمان. لازم تعرفي انك حياتي ينهال مقدرش استغني عندك ابد
نهال تحضنه حضن قوي وتقول أنا بحبك اوي ياجاسر ومقدرش اتخيل حياتي تاني من غيرك
جاسر يرفع وجهه له وانا مش هسمح تبعدي عني ينهال ثم يقبلها قبله قويه
ثم يبتعد عنها لتلقط أنفاسها جاسر بحبك بحبك اوي
نهال بخجل ووجه احمر وانا كمان
جاسر انتي كمان ايه
نهال تنظر اللي الاسفل
يرفع وجهه له جاسر مره اخري بعدين بقي في الكسوف دا ما انتي لسه قيلها
نهال يعني سمعتها
جاسر. ايوه سمعت لكن مش بشبع منها
نهال تنام في حضنه وتقوله ربنا يخليك ليا ياحبيبي
جاسر ويخليكي ليا دايما ياقلبي
ويلعب في خصلات شعرها
نروح عند مديحه دا
مديحه يلا ياختي اتحراكي كدا وفكري يابت خلي الواد يتشغل بيكي
سهير واد مين يا خالتي وخطيبي دا اللي دبلته في أيدي اعمل في ايه
مديحه يالهوي عليكي يابت انتي لبسها ليه اقلعيها يلا ما تفي بنتك يا انتصار
انتصار يابت مش انا فهمتك
سهير فهمتني ايه ياما انضحك علي اسلام. وسئل ديانه من ايدي ولف علي الراجل اللي خالتي بتقول عليه دا نفع نفع منفعش اهو ابقي مع خطيبي
مديحه وفيها ايه بقي ما أنا مش عايزه العدم عن عريس الغفلة
سهير يعني ازاي بس ياخالتي
مديحه بقولك ايه التاني طول بعرض وشباب ايه وفلوس ايه وصاحب شركه هو بعد ايوه انا عظامي احسن من بنت ابراهيم
سهير وهيبصلي علي ايه لمه انتي بتقولي كل دا عليه يعني تتمني اي بنت. أنا بقي هو يبص علي ايه
مديحه ما دي بقي جدعنتك. انتي تعرفي ازاي تخلي يقرب ليكي
سهير طيب اسلام
مديحه يووووو اسلام ايه بقي يابت انتي فوقي بقي فوقي
سميره حاضر حاضر ياخالتي
انتصار. انتي يابت اسمعي كلام خالتك
ويخبط الباب
مديحه انتي يابت يامنار افتحي
منار ايوه جايه اهو
منار محمود
. محمود ازيك يابت امي هنا
منار بت. اها خالتي هنا وكمان سميره
محمود سميره اختي
منار ايوه هو تعرف حد اسمها كدا زي اختك
محمود انتي لمضه كدا ليه يابت انتي
مديحه مين يابت يامنار
محمود أنا ياخالتى
انتصار قفله بقي علي الموضوع دا قدام محمود
محمود ايه دا ازيك ياما ازيك يا سهير
سهير الله يسلمك ياخالتي
مديحه ايه مفيش ازيك ياخالتي
محمود لا طبعا ازيك ياخالتي ايه مفيش اخبار
مديحه يوه أنا ريحه دلوقت انا واختك والعيال
محمود اختي سهير ريحه فين بقي أن شاء الله
انتصار رايحه مع خالتك ياحبيبي رايحه تمهد ليك مع نهال عشان نهال تعتبرها صحبه وكدا وتعرف تخشلها
محمود صحيح الكلام دا ياسهير
سهير بي ارتباك اها اها امال ايه
محمود طيب كويس يلا اروح اوصالكم بقي
مديحه وتسيب امك تروح لوحدها وصل امك انت واحنا معانا محمد وماجد اهم رجاله ولا مش عجبينك ياولا
محمود ماشي ياخالتي لا طبعا رجاله تعجبني طيب يلا بينا ياما
انتصار يلا ياما
نروح عند حازم الذي كان يرقص مع أحد الفتيات اليلي ومن كثر الشرب يتخيل الفتاه كا نهال
ويقول اخير حنيتي عليا يانهال ياحبيبتي وقبلها
ثم يبتعد عنها وينظر إليها اجدها الفتاه تبتسم
حازم ايه دا انتي مين
الفتاه ايه انا رانيا ايه مين بقي نهال
حازم نهال ويتركه ويذهب يجلس
وليد ايه ياباشا مالك .
حازم أنا مش عارف ايه اللي جرالي يتخيلها قدامي
وليد ابوا ايه دا هي وصلت لي كدا
حازم هات كاس
وليد حازم خليها في بالك دي مرات اخوك
حازم متقولش مرات اخويا دي هتكون ليا وانا عارف
نروح عند نهال. وجاسر
كأنه يجلسو في الحديقه مع الاطفال وكأنه يلعبه مع الاطفال (جاسر وسليا)
جاسر كان يجلس علي الكرسي و يحدف الكره اللي جاسر الصغير
نهال انتم مش هاتلعبونا معاكم ولا ايه
جاسر تلعبه ايه طيب
نهال يلا نلعب افلام
جاسر يلا
سليا الله انا بحبها اوي
ولكن فجاه دادا نعمه
جاسر بيه نهال هنام
نهال ايوه يادادا هو مش قولت لحضرتك قبل كدا من غير هانم دي
نعمه ماشي يابنتي الست مديحه بره واخوات حضرتك ومعها واحده غربيه
نهال طنط مديحه مين الغريبه دي
أنا هروح اشوفهم ياجاسر
مديحه شايفه يابت يا سهير العز اللي عايشه في بينت ابراهيم شايفه عايزاكي انتي تكوني صحبت البيت دا سمعه
سهير انتي بتقولي ايه بس ياخالتي
مديحه يعني هتكون عملت ايه بنت ابراهيم اتسهوكي ياختي اتسهوكي
نهال اهلا اهلا ياطنط مديحه. مين سهير
سهير ازيك يا نهال وحشاني اوي
نهال وانتي كمان
منار ازيك يا ابله
نهال اهلا بي حبايبي
مديحه امال جوزك فين يابنتي وصح ايه اخبار احمد بيه مش جي قريب
نهال جاسر برا في الجنينه تعامله ياحبيبي العبه مع جاسر الصغير وسليا
دادا نعمه
نعمه ايوه يابنتي
تشربي ايه ياطنط مديحه وانتي يا سهير
سهير لا شكرا
مديحه شكرا ايه هاتي حاجه سقعه
نعمه حاضر
وتذهب نهال اللي جاسر في الحديقه لتخبره عن مجياء زوجة ابوها واخت محمود
جاسر اخت محمود
نهال أنا معرفش
جاسر طيب يلا بينا نخش
وفعل يذهبه وبعد السلام والترحال
مديحه صح ياجاسر يابني باباك عامل ايه
جاسر بابا اها الحمد الله جي قريب
مديحه ونبي لمه تكلمه ابقي قوله اني سالت عليه ووصله سلامي
كل هذا أمام عيون نهال
نهال في بالها ايه اللي بترسمي عليه يامديحه
وبعد مده يأتي حازم
حازم الله احنا عندنا ضيف ولا ايه
مديحه اهلا ازيك يابني
حازم ابنك انتي مين بقي
مديحه أنا يابني ابقي مديحه. مرات المرحوم ابراهيم ابو نهال
حازم ابو نهال ومين الحلوي دي
جاسر حازم وبعدين
حازم ايه مش بسال
مديحه دي بنت اختي سهير
حازم اهلا بي سهير
سهير اهلا بيك
حازم اهلا بيكي ياقمر
جاسر وبعدين معاك بقي
حازم خلاص خلاص انا طالع فوق
وبفعل تذهب مديحه وابنته اختها والاولاد
بعد أن ذهبه نهال فاكر الحكايه ايه
جاسر حاسس اني عارف
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
الفصل التاسع عشر :-
#احببته_عاجز_ولكن :-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
مديحه شطره يابت يا سهير شطره
سهير بس دا شكله بتاع ستات ياخالتي
مديحه ما بيدك انتي بقي انك تخلي مشفش غيرك يابت . الدور دلوقتي عليكي انتي
سهير مش عارفه ياخالتي يعني اعمل ايه
مديحه يوه شوف البت أنا اللي هقولك امال بنت ابراهيم عملت ايه
يرن فون سهير استني استني ياخالتي دا اسلام بيرن
مديحه ردي ياختي علي حبيب القلب والله موكوسه
نروح عند جاسر ونهال
كانت نهال مع دادا نعمه تجهز الغداء
نهال ممكن أنا بقي اعمل الغداء انهارده يا دادا
نعمه انتي يابنتي
نهال ايوه يادادا حبه اعمله أنا عشان جاسر
نعمه ماشي يابنتي وانا هساعدك
تقوم نهال بي تجهيز الغداء
أما عن جاسر فكان نايم في غرفته نوم يفوق ويقول نهال يانهال
ولكن لا يجد.ها ينظر في كل اتجاهات الغرفه ولكن لم يجدها. يحاول أن يقوم من علي السرير
وبفعل يفعل ويقف. ثم يحاول أن يحرك قدميه ولكن لا يقدر ويحاول مره آخره واخره حتي إبداء قدميه بي التحريك جاسر بفرحه نهال يانهال ونادي عليها
كانت نهال في المطبخ تقوم بعداد الطعام ولكن تحس ان في صوت
نهال دادا نعمه أنا هروح ابص علي جاسر ممكن تقفي انتي مكاني عقبال ما اجي
نعمه طبعا يابنتي اتفضلي
وبفعل تذهب نهال اللي غرفة جاسر تدخل جاسر هو انت بتنادي وتقف عن الكلام عندما تشاهد جاسر وهو يتحرك أمامها ولكن بحركه بطيئه جدا
نهال بفرحه جاسر
جاسر نهال أنا بحرك رجلي ينهال بحرك رجلي
نهال حمدالله علي سلمتك ياحبيبي حمدالله علي سلمتك
ويذهب إليها جاسر ببطاء ويقف أمامها ثم يقوم بحضنها ويستند عليها
نهال بفرحه أنا مش مصدقه نفسي
جاسر أنا اللي مش مصدق مش عارف اقولك ايه كل دا انتي السبب في
نهال انت بتقول ايه
جاسر خلاص الكرسي دا ملهوش لزوم
نهال ايوه خلاص بس واحده واحده عشان منتعبش
وبفعل يجلس علي أحد الكراسي القريبه
جاسر بفرحه انت بحبك اوي يا نهال بحبك اوي
نهال وانا كمان. احنا لازم نروح المستشفي دلوقتي
جاسر المستشفي
نهال ايوه يلا بينا
وبفعل تأخذه وتذهب بيه اللي المستشفي الي تطمان علي قدمه. وكيف يعود أن يمشي طبعي ولكن يأتي له بي مشايه حتي يرجع زي الاول
وبفعل يأتي اللي بي المشايه وهو يتحرك بشوش حتي يتعود علي المش يتعامل مثل الاطفال عن المشي
نهال معلش ياحبيبي دي بس لغايت ما تقدر تمشي عدل وترجع جاسر
جاسر أنا موافق أنا كنت فين ويضع قبله علي يديها
نهال بخجل جاسر
جاسر ايه بحبك
نهال بخجل بس بقي
جاسر ماشي لمه نروح بتنا
وبفعل يذهبه اللي المنزل
سليا اول ما تشاهد نهال وجاسر
سليا طنط نهال كنتي فين أنا كنت بدور عليكي
نهال أنا كنت في مشوار مع خالو جاسر في ايه ياحبيبتي مالك
سليا جاسر الصغير خد مني عروستي
نهال تنظر اللي جاسر بضحكه وتقول معلش ياحبيبتي
وبفعل يدخل نهال وجاسر اللي جناحهم
نهال يلا بقي عشان تغير هدومك.عشان الغداء اللي للاسف ملحقتش اخلصه
جاسر ايه دا هو انتي اللي كنتي بتعملي الاكل
نهال شفت قولت اعمل ليك مفاجاه لكن انت عاملت ليه اجمل مفاجاه
جاسر انتي حبيبتي
نهال بخجل طيب يلا بقي عشان الاكل
جاسر اتهربي اتهربي برحتك بس مش هسيبك
يخبط الباب
جاسر بغيظ العيال دول أمهم جايه امتي
نهال بس بقي وتقول ايوه
جاسر طنط نهال
نهال شفت اهو جاسر ليه الصغير انا جايه ياحبيبي
جاسر بغيظ هو حبيبك
نهال امال ايه
جاسر لا خد بالك أنا بغير
نهال بصوت واطي في أذنه انت العشق وتتركه وتذهب مسرعه
وبفعل يطلعه اللي الخارج ولكن هذي المره وجاسر يستند علي المشايه
جاسر الصغير بفرحه خالو جاسر انت خفيت
جاسر ينظر إليه بفرحه عندما شاهد فرحت الطفل
سليا خالو انت وتجري عليه
نهال لا يا سليا ياحبيبتي لسه شويه علي كدا مع خالو.
ينظر إليها جاسر وهو سعيد سيسهم ياحبيبتي انا كان نفسي في كدا من زمان
وبفعل يجلسه يتناوله الطعام
جاسر ياسيدي علي الاكل اللي يفتح النفس
نعمه با الهنا يا جاسر بيه حمدالله علي سلمتك
جاسر الله يسلمك يا دادا
وينزل وليد من أعلي أنا بقول برده حماتي بتحبني
نهال اتفضل
جاسر اقعد ياوليد
وليد ايوه حاضر ياابو نسب
وبعد أن يتناوله الطعام
كان يجلس جاسر ونهال يشاهده التلفاز
نهال هتكلم عمو احمد وفريده عشان نقوله الخبر الجميل دا
جاسر لا يا نهال عشان وقت ما يقول إن شاء الله هيجو بسلامه اروح أجبهم بنفسي من غير الكرسي
نهال أن شاء الله ياحبيبي وتنام في حضنه
ويضع يديه علي رأسها ويلعب في خصلات شعرها ويضع قبله علي رأسها بحبك يانهال
وتعدي مده ويأتي يوم خطوبة بسمه
بسمه كانت تكلم نهال في الفون
بسمه ايه ينهال كل دا
نهال بقولك ايه انا هبعت الميكب ليكي لكن أنا وشبه وهجي عشان جاسر فاهمه
بسمه بس يانهال
نهال حقق عليه طيب ما انتي عارفه
بسمه ماشي يانهال
وتقفل معا
جاسر روحي ينهال اللي صحبتك وابقي تعالي البسي خدي معاكي السواق
نهال أنا مش عايزه اسيبك
جاسر انتي معايا في كل وقت ياحبيبتي بس بسمه محتاجه ليكي
نهال ربنا يخليك ليا
وبفعل تغير ملابسه و تركب السياره وتذهب اللي بسمه ومعها الميكب ارتست وتخبط علي الباب
بسمه مين. وتفتح. بفرحه نهال
نهال ايوه يابنتي دخلينا
بسمه خشي خشي انتي جيتي ازي
نهال جيت علي رجلي هههههههه
جاسر قالي متسبيش صحبتك يوم زي دا
بسمه بفرحه أنا بحبك وبحب جوزك
نهال بتولي ايه
بسمه زي اخويا ياختي
نهال ازاي كان كدا معلش
ويضحكه الاتنين
وبفعل تجهز بسمه وتكون مثل القمر
نهال الله اكبر عليكي جميله ياقلبي. الف مبروك يا بسمه
بسمه الله يبارك فيكي ربنا يخليكي ليا
نهال طيب انا اروح الحق اغير وجاسر يجهز والاولاد
بسمه بضحكه اللي جابك يخليلك يا حبيبتي
وبفعل تذهب نهال
نهال جاسر حبيبي
جاسر ايه كله تمام
نهال ربنا يخليك ليا يلا عشان نجهز
جاسر مش قبل ما تكلي الاول
نهال حاضر ياسيدي
وبفعل يجلسه يتناوله الطعام. والأطفال طلعت تجهز وجاسر ونهال في غرفتهم
كانت نهال ترتدي فستان بلون الكحلي الجميل وتضع ميكب خفيف جميل يظهر جمالها
وجاسر يرتدي بدله جميله سوداء
جاسر ايه الجمال دا كله
نهال بجد عجبتك
جاسر انتي عجباني بكل حلاتك
نهال جاسر
جاسر يقوم ويذهب إليها بيبطاء وهو يسند علي المشايه يقول عيون جاسر
نهال بخجل بحبك
نهال أنا اللي بموووووت فيكي
وقرب منها ويضع قبلها علي شفتيها
وبعد مده يبتعد عنها
جاسر عشان ميكنش الروج تقيل تاني
نهال تنظر إليه بوجه احمر يعني المشكله في الروج
جاسر بضحكه بصرحه في شفايفك اللي عايزه الاكل
نهال بخجل جاسر وبعدين
جاسر طيب اعمل ايه ما أنا مش قادر
نهال بعدين
جاسر مش هسيبك
وخبط الباب
جاسر لا العيال دول متفقين عليا
نهال بضحكه طيب يلا بقي
جاسر يلا
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
الفصل العشرون :-
#احببته_عاجز_,ولكن:-
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
يجهز كل من نهال وجاسر والأطفال جاسر وسليا للذهاب اللي. خطوبة صديقتها بسمه
نهال يلا بينا ياحبيبي
جاسر الصغير انتم ايه التاخير دا كله
نهال تنظر اللي جاسر
جاسر كنا بنجهز في ايه
نهال يلا بينا بقي
يأتي حازم. ووليد
حازم الله علي فين كدا ويقف عند مشاهدة جاسر يقف علي قدميه ولكن يمسك المشايه
حازم جاسر انت
جاسر ايوه يا حازم
حازم أنا أنا مش مصدق نفسي امتي دا وزاي
جاسر ايه يا حازم الحمد الله والبركه في نهال
حازم اها اكيد طبعا نهال
وليد حمدالله علي السلامه يا ابو نسب ربنا يكمل شفاك علي خير
جاسر يارب تسلمي يا وليد
وليد الله العيال دي رايحه فين. هو انتم خارجين
جاسر ايوه ريحين خطوبة صحبت نهال
حازم عشان كل الشياكه والجمال دا وينظر اللي نهال ولكن عندما يجد جاسر ينظر إليه ينظر اللي الاطفال وايه يا ست سليا الشياكه دي قمر ياحبيبتي عسل خالص ويرد يوصل الكلام دا الي نهال
جاسر طيب يلا بينا
نهال يلا
جاسر يلا ياولد
جاسر الصغير وسليا بأي يابابا باي ياخالتو
وليد وحازم باي ياحبيبي
حازم شايف قمر ازي
وليد جره ايه يا حازم خف بقي. اخوك ربنا شفاها اخو طلع مراته من دماغك
حازم بس متقولش مراته بس
وليد امال هي ايه
حازم دي ممرضه بس
وليد انت بتقول ايه
حازم هتشوف زي ما بقولك
ونروح عند بسمه والخطوبه
بسمه كانت في غرفتها في انتظار العريس
نهال تدخل ومعها. جاسر والأطفال
ناديه ولدت بسمه اهلا اهلا جاسر بيه
جاسر اهلا بي حضرتك ياطنط
ناديه حمدالله علي سلامتك
جاسر الله يسلمك
نهال امال فين العروسه
ناديه جوه مستنيه العريس
نهال بعد أزنك ياحبيبي هخش اشوف العروسه
وتدخل اللي بسمه
بسمه نهال
نهال ايه مالك
بسمه مش عارفه خايفه اوي. ماجد اتاخر
نهال وانتي خايفه مجيش هههههه هجيب ياختي
وتسمع من الخارج العريس جه
بسمه جه جه يا نهال
نهال ايوه جه مبروك ياحبيبتي
بسمه الله يبارك فيكي
يخبط البابا
نهال تفتح الباب
محمد خالد بسمه
نهال اتفضل ياعمو
محمد عروستنا جهازه
بسمه أنا اهو يا خالو
محمد بسم الله ماشاء الله قمر يا بسمه قمر ويضع قبله علي جبهتها وياخذ ها من يديها ويخرج بها
وكان يقف ماجد في الخارج ينتظر عروسته
ويأتي محمد وبيده بسمه و يسلمها اللي عرسها
ماجد قمر. ياحبيبتي ويضع قبله علي جبهتها
وتجلس بجوارها
نهال تذهب لتجلس بجوار جاسر ومعهم الاطفال
جاسر يمسك يديها
نهال تنظر إليه بخجل ربنا يسعدهم
جاسر يارب ويسعدنا احنا كمان
تنظر إليه نهال
جاسر ماجي نروح
نهال بس بقي ياجاسر
جاسر ماشي يانهال
وبفعل يتم تلبيس الدبل والشبكه اللي بسمه وقمه يرقصه سوي. وضع سهره جميله
وبعد الانتهاء تذهب نهال وجاسر والأطفال اللي المنزل
جاسر كان يستند علي المشايه
وبفعل يطلعه الاطفال و يبدله ملابسهم ويذهبه اللي النوم
وتنزل اللي الاسفل
ولكن عند نزولها
تقابل حازم
حازم علي فين يا حلوي
نهال يخضع حازم
حازم ايوه حازم كنتي فكره مين جاسر اللي مش بيمشي غير خطوتين علي بعض
نهال احترم نفسك و تكلم علي جاسر باحترام دا اخوك الكبير
حازم يقرب إليها نهال اسمعي مني انتي مش هتنفعي معاي معايا أنا هتكوني احسن و هعرف اسعدك
نهال لوعه تفكر اني ضعيفه. أنا لا يمكن اكون ليك الاني ببساطه بحب جوزي وابعد عن طريقي و تدفعه بعيد عنها
حازم بقي كدا ماشي ينهال
وتذهب اللي غرفتها
جاسر ايه دا مالك
نهال تترمي في أحضانه
جاسر مالك يانهار فيكي ايه
نهال أنا بحبك ياجاسر
جاسر. وانا كمان بحبك اوي بس انتي فيكي ايه في حد ضايقك
نهال حازم حازم قباني علي السلم وكان
جاسر حازم. بغيظ يقوم يقف ويسند علي المشايه ويطلع اللي الخارج ليجد حازم ينزل الدرجه
جاسر. واضح انك مش عايز تحترم نفسك وتعرف أنها مرات اخوك
حازم. انت بتقول ايه
جاسر بقولك تحترم نفسك وملكش دعوه بي مراتي سامع عشان رد فعلي مش هيعجبك
حازم هتعمل ايه مثلا هتضربي ولا هاجري ورايه بي العكاز دا
جاسر لا انت مش محترم
حازم أنا محترم غصب عنك سامع وكان يقرب اللي جاسر ولكن يقف الجميع عند سماع صوت احمد .
احمد هو ايه اللي بيحصل دا
جاسر بابا
حازم بابا
نهال احمد بيه
فريده هو في ايه بظبط
احمد هو انت ايه الي بتعمله دا ياحازم عايز تم ليك علي اخوك الكبير
حازم يابابا
احمد انا مش ابوك وتفضل اطلع بره البيت دا
حازم ينظر اللي جاسر واللي نهال ويذهب مسرعا
جاسر بابا بلاش
احمد يستاهل اكتر من كدا ثم ينظر إليه احمد بتركيز بيصدمه هو انت واقف علي رجليك
جاسر ايوه يابابا أنا خفيت
احمد الحمد الله الحمد الله
نهال كانت تنظر إليهم
فريده له يانهار مقولتيش
نهال جاسر حب تكون مفاجاه اللي عمو احمد
احمد تعامله نقعد و فهموني ايه الحكايه وليه كنت بتخانق انت وحازم
جاسر يا بابا حازم كان بحاول يتهجم علي مراتي
احمد بصمه ايه
نهال تنظر في الأرض وهي تحبس دموعها ثم تقول بعد أزنكم
وتذهب خلفها فريده
تدخل نهال اللي الغرفه وتقفل علي نفسها وتجلس علي السرير وتبكي
فريده تخبط عليها ممكن اخش
نهال خشي يا فريده
فريده في ايه عمل ايه بظبط حازم
نهال تبكي وتحكي الها كل ما حدث من حازم
فريده بصمه حازم وزاي سكتي علي كل دا
نهال أنا كنت بحاول أن جاسر ميقعش مع اخو لكن حازم يتطاول اكتر
فريده تاخذها في حضنها. وتحاول تهديها طيب اهدي اهدي وان شاء الله كل حاجه هتتحل
وبعد مده كانت تجلس نهال في الغرفه وتبكي علي حالها
حتي يأتي جاسر ويدخل تمسح نهال دموعها سريعا وتذهب إليه مسرعه و تترمي في أحضانه
جاسر طيب اهدي اهدي
نهال أنا اسفه ياجاسر أنا اسفه
جاسر طيب اسفه علي ايه
نهال اسفه اني
جاسر أنا مش عايز اسمع حاجه خلاص كفايه انك معايا
نهال حاضر ويذهبه اللي السرير وتنام نهال في احضان جاسر
ولكن جاسر كان يفكر في اخو حازم وكيف ليه أن يتطاول هكذا
أما عن فريده كانت تمسك هاتفها وتكلم احمد في شات علي الفيس بوك
وتقفل معا وتعمل نفسها نائمه
ويدخل وليد وهو سعيد ويغني ويقف عندما مشاهدة فريده نائمه علي السرير
وليد دي جت أمته
ثم يدخل يبدل ملابسه ويذهب اللي السرير ويقوم بتغير باسورد الفون وينام بجوار فريده
ونقف هنا
🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا