القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الثلاثيني والفتاه القاصرالبارت الرابع عشر14في مدونة قصر الروايات حصريه

 

رواية الثلاثيني والفتاه القاصرالبارت الرابع عشر14في مدونة قصر الروايات حصريه 




رواية الثلاثيني والفتاه القاصرالبارت الرابع عشر14في مدونة قصر الروايات حصريه 



رواية الثلاثيني والفتاه القاصرالبارت الرابع عشر14في مدونة قصر الروايات حصريه 

#الثلاثيني_والقاصر 


                     #الحلقه_الربعه_عشر

سماح .... يا لهوووووووي ندي جات  شدت مفرش الكنبه وغطت نفسها بيه وجنبت الباب

ندي .... بتعملي ايه يا ست الكل 

سماح ..... ادخلي علي اوضك وانا جايه وراكي

ندي ..... ضحكت وغمزتلها ودخلت اوضتها 

اشرف .... دخلت يا سماح 

سماح ...... اه يلا ودخلو اوضت النوم ودخلت سماح خدت شور وبعدها دخل اشرف 

سماح ... يعني ما قولتيش انك جايه 

ندي .... عشان اظبط متلبسه يا موحه هههههههههه

سماح ... ما كلو بسبب يا روح قلب امك

ندي .... بسببي ليه وانا مالي 

سماح ... هو سمعني وانا بقولك زي قلتو وزعل وحولت ارضيه ما قدرتش نزل ورجع من بره أسد عارفه يا بت بهدل امك عمل حاجات ما عملهاش في شهر العسل 

ندي ... اااه عمل ايه قوليلي قولي يا ماما

سماح ... لما تجوزي هقولك هههههه يلا يا حبيبت ماما انا جهزت الاكل

ندي ... بتحضن امها 

سماح ... بطلي محن البنات ده ويلا....ههههههه

........وصلت حنان وبعد تبادل الق،بلات الحاره وبعد الانتهاء من اول علاق،ه بمجرد وصولها ....

حنان ..... حبيبي ممكن اخد رايك في حاجه 

عادل ... اكيد يا حبي مالك انا كنت حاسك عايزه تتكلمي معايا من اول ما دخلتي

حنان ... بصرحه اه بس كنت مش،تقالك اووي 

عادل ... وانا كمان كنت مش،تاقلك موت

حنان .... اه ده علي الأساس انك ليك شهر مستنيني وملمس،تش وحده ... ده انا كنت شامه ريحت برفان ندي في جس،مك يا خاين 

عادل .... بطلي غيره بقا وقوليلي مالك 

حنان .... هاني عايز يتجوزني

عادل ... غريبه رغم كل الي عملتيه معاه

حنان .. اه وهو ده الي مجنني بس هو واثق اني ما حدش لمس،ني غيره 

عادل ... وهو كده فعلآ يا لب........ 

حنان .... ههههه والله ما حد لم،سني غيره وانت

عادل .... اوكيه وافقي وشوفي ح يحصل ايه بس ليا عندك طلب 

حنان ........ اه عارفه اني افضل معاك وانا مش ح سيبك

عادل .... ليه انتي شيفاني حيوان طلبي انو الاسبوع ده ح يبقا اخر حاجه بينا ونفسي تتغيري وتحافظي علي بيتك وعلي شرفك وشرف جوزك

حنان ... يبقا مش عايزه انا عايزاك انت 

عادل ... وانا عمري ما هفكر اتجوزك من الاخر انتي بنسبالي وحده شرم......... شمال 

حنان ... انا عارفه نظرتك ليه وعايزك 

عادل ... حنان دي فرصه عشان ترجعي لنفسك وتعيشي كا اي بنت محترمه وتكوني بيت واسره وانا مش اناني عشان اخليكي لنفسي وضيع عليكي الفرصه دي بس ح تعملي ايه هو ما يعرفش انك مش بنت 

حنان .... قولتلو عشان يحل عني بس هو مصامم 

عادل ... يبقا وافقي

حنان ... لا انا عايزك ومش ح قدر اعيش من غيرك 

عادل ... انا ليا كلمه عليكي ولا لا 

حنان ... انت سيدي تؤمرني امر

عادل .... رني عليه وقوليلو ح قول لبابا يستناك الجمعه الجايه

حنان .... ابوس ايدك بلاش

عادل ... يلا 

حنان ........ طلعت الفون ورنت عليه

هاني ... الو اخيرآ فكرتي

حنان ... اه وبابا مستنيك يوم الجمعه بعد العصر

هاني .... اوكيه صدقيني انا اسعد انسان بدونيا 

حنان ... وانا كمان يلا اسيبك عشان امي جنبي سلام وقفلت الخط... ارتحت يا عادل بيك

عادل .... والله انا بعمل كده عشان مصلحتك 

حنان .... عارفه وعشان كده بحبك اكتر

........ ويعدي يوم والتاني والثالث وكل يوم العلاقه بين حنان وعادل بتزيد حب وقوه ومت،عه  الي كانت بتطلع منها كانت بتجنن عادل ويزيد وكل مره وض،ع في التاني ومكان مختلف وكان اسبوع مليئ بي المشاعر وكانت حنان كلمت أهلها وقلتلهم علي الميعاد ورتبو الامور ...وحنان وهي في آخر علاقه حميمه بينها وبين عادل كلها حب ودموع وطلعو ولبست وهي بتودعو وبتبكي وهو كمان كان حزين والموقف صعب بعد ما تعودو علي بعض وبعد ما حنان اكتفت بيه وهو كمان لمس الحته انظيفه فيها وهي ماشيه قالها استني ودخل جوه المكتب وطلع بكتاب في ايده

عادل ....خدي يا حنان ده هديه مني 

حنان ... ايه الكتاب ده 

عادل ...... ده كتاب عن حقوق واجبات المراء المسلمه وقصص للسيدات الأوائل في الإسلام لو بجد حبتيني اقري الكتاب وعايز اسمع انك بجد اتغيرتي ورجعتي ربنا انا عارف انك مستغربه انا لسا عامل ايه معاكي ودلوقتي بقولك ايه بس لو حبتيني بجد ح تفهميني وبعد ما تقري الكتاب كلميني فون للمره الاخيره وقوليلي قرارك ودي ح تكون اخر مكالمه بينا

حنان .... اوعدك اني حبقا كويسه عشانك واقرا الكتاب كلو وفهمو واخد قراري وقولهولك ومشيت حنان .....

....... .........     والجمعه بعد العصر وصل هاني   ..........  .....

.......الباب بيخبط فتحت حنان ....

حنان ... اتفضل يا هاني 

هاني ... تسلمي يا حبي 

حنان ... اتلم 

هاني ... هههههههه حاضر ودخل وقعد وتفقو علي كل حاجه  وهاني وافق علي كل طلباتهم الي كانت طلبات عاديه وحددو الفرح بعد شهرين 

وقام الاب والام وسابو حنان وهاني لوحدهم

حنان ... ايه ده شهرين بس انت مستعجل ليه 

هاني ... مش قادر علي بعدك

حنان ... بس كنا قولنا سنه عشان تفكر كويس 

هاني ... انا فكرت 

............... وفضلو يتكلمو شويه وجابو العشاء واتعشو سوا ومشي هاني ودخلت حنان وجابت الكتاب وبدأت تقرأ فيه والغريب انها فضلت صاحيه لصبح وهي بتقرا في الكتاب وخلصت قرايا علي العصر ....... وقامة دخلت الحمام وغتسلت زي ما قرأت في الكتاب ونطقت الشهاده وصلت العصر وهنا امها دخلت امها لقيتها بتصلي وقفت بستغراب حنان عمرها ما صلات 

خلصت حنان الصلاه 

ام حنان .... بركاتك يا عم هاني 

حنان.... انتو كنتو مستنين ايه عشان تعلموني ديني منك لله

ام حنان ... مالك بتبكي ليه 

حنان ....انا لحد بالوقت ما كنتش عارف الوضوء لحد النهارده ولا الصلاه وانتي عمرك ما قولتيبي حاجه عمرك ما قولتيلي ده حرام وده حلال ولا طلبتي مني اتحاجب اهو انا مش مسلمه

ام حنان ... ايه الي حصل لي ده كلو الي عايز يعرف حاجه بيعرفها وانا سبتك علي رحتك عشان تبقي علي حريتك 

حنان ... انتي ام انتي مستحيل تكوني ام.... وقامت تجري ودخلت علي اوضتها وبتمسك الكتاب وبتقراه تاني وصلت المغرب والعشاء ودورة علي المصحف في البيت بس ما لقيتش  نزلتو علي الفون وبدأت تقره وعنيها زي ما تكون شلال مياه نازل منها وبدئة تحس بي رحه وسكينه ونامت لي اول مره وهي مرتاحه نفسين 

 تكملة الرواية15 هنااااااا


اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله


تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا








تعليقات

التنقل السريع