القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت طفلتي كامله البارت 6-7-8-9-10بقلم ملك محمد كامله

 


رواية عشقت طفلتي كامله البارت 6-7-8-9-10بقلم ملك محمد كامله 





رواية عشقت طفلتي كامله البارت 6-7-8-9-10بقلم ملك محمد كامله 



عشقت طفلتي

Part 6

ليلي:معلش ياريت بس ماكنش قطعت الكلام الي مش فهمي منوا حاجة ولا بربع جنية حتي هو انتوا بتقوله ايه


اسد:متكلميش خالص 


ليلي:ليه هو انا ديكور صنم لزمن اتكلم الله بس معلش مش عايزة ازعلك ياعني مين دول


اسد:ليلي سبيني اركز في الشغل 


ليلي:يعم ركز هو انا مسكتك ولا كلمتك اي الظلم دا 


اسد بغضب:نعم انا ظالم 


ليلي:لاء ياباشاء انت المظلوم وانا الظالمة 


اسد:مش عايز اسمع صوتك


ادرين:لماذا تكلم السيدة الجميلة بهذه الطريقة 


اسد:من الجميلة


ارينا:ابس لقد قصفت جبهة زوجتك 


اسد:لم اقصد زوجتي ليست جميلة بل انها فائقة

 الجمال


ادرين:واو انت تعشقها 


اسد في نفسه:وحياتك بكره امها 


اسد:نعم اعشقها جدا (استغفر الله العظيم)


ادرين:اوكي اسد لقد اتفقنا علي الصفقة مبارك لك 


اسد:ولك ايضا 


اورينا:مبارك لك


(ارينا مدت اديها لي اسد واسد مسك اديها وبسها )


ليلي:ينهار احمص دا بيبوس اديها وهي مبسوطة عادي


ادرين:ارك قريبا 


اسد:اجل 


ادين:ارك قريبا ايتها الجميلة 


(ليلي حركة رسها ومش عرفة هو بيقول ايه بعد ما ادرين مشي هو و اورينا)


ليلي:ممكن تفهمني هو انتوا كنتوا بتقوله ايه


 اسد:مافيش 


ليلي:طيب انت قولت حاجة وهم اتصدموا اي هي


اسد:مافيش قولت انك مراتي


ليلي:اه طيب ايه 


اسد:ايه


ليلي:مرات مين 


اسد:مراتي 


ليلي:ليه تقول اني مراتك


اسد:لان لقيت اورينا بتبص بنظرة ياعني مش لطيفة قولت اقول كدا وبعد كدا اياكي تسالي كتير هو سال واحد


ليلي:ليه احني في فصل 


اسد:لاء مش في فصل بس انا مش بحب الكلام الكتير

 

(اسد سبها وطلع علي الاوضة بتاعته )


ليلي:مراته مرات مين والله نفسي اموته هو ملقش غير مراته دي كدك القرف انا اما اتجوز هتجوز واحد كدا فرفوش جنتل مان كدا عسل وسكر في نفسه وكمان بيكون بيغير الله مش انتي يا ابو وش غاضب اعوذ بالله يلا نروح نصلي ونجهز الشنطة عشان نروح بكرة 


(وفعلا ليلي طلعت صلت ونامت وصحيت الصبح جهزة كل حاجة )


اسد:اركبي 


ليلي:حاضر


(اسد مشي بي العربيه بيبص في المرايه لقي في عربيات وراه )


اسد:امسكي في الحزام بتاع الامان


ليلي:ليه 


(اسد زود السرعه  وفي ضرب نار)


ليلي:ياماما في ايه 


اسد:مش عايز اسمع صوتك خالص 


ليلي:حاضر 


(فضلت ليلي تقرأ قران و تقراء الشهادة لغايت اما تاهوا مش عارفين هما فين و البنزين بتاع العربيه خلص)


اسد:دا وقته انزلي 


ليلي:ليه 


اسد بعصبيه:قولتي انزلي بسرعه 


ليلي:حاضر


اسد:اجري 


ليلي:حاضر 


(اسد فضل يجري بس ليلي كانت وراه راح راجع مسك اديها وجري بيها ليلي اتصدمة منوا )


ليلي:سيب ايدي 


اسد:اسكتي بقا 


ليلي:طيب معلش سيب ايدي


اسد:تعرفي لو ما سكتي هعمل حاجه مش تعجبك


(ليلي سكت فضلوا يجروا لي غايت اما نفسهم اتقطع )


ليلي:اه اه اه استاذ اسد كفاية خلاص مش قدرة 


اسد:امشي طيب في بيت هناك اهو


(فضلوا يمشوا لغايت البيت واسد خبطت عليهم)


العمدة:مين 


اسد:انا لو سمحت ممكن تفتح 


العمدة:دقيقة 


اسد:تمام 


(العمدة فتح لي اسد)


العمدة:انتم مين 


اسد:احنا اسفين جدا عشان جيني في الوقت دا بس

 في ناس بتضرب علينا نار 


العمدة:طيب ادخل يا ولدي 


اسد:شكرا لي حضرتك تعالي ياليلي 


ليلي:سلام عليكم


العمدة:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته


(العمدة دخل اسد وليلي الصاله)


العمدة:يا تهاني هاتي مايه 


تهاني:حاضر يا جدي 


العمدة:اقعد يا ولدي اقعدي يا بنيتي


اسد:شكرا ليك يا حج 


العمدة:العفو يا ولدي 


تهاني:اتفضل يا جدي 


العمدة:جهزي الاوضة الي فوق لي الاستاذ و المدام مش هي مدام بردو 


اسد :اه اه مدام 


ليلي بصت بصدمة لي اسد)


اسد:معلش بس هنقعد هني لي بكرة لغايت اما تصل بحد  ياجي ياخدنا 


العمدة:اقعدي يا ولدي الدار داركم 


اسد: شكرا لي حضرتك جدا 


تهاني:الاوضة جاهزة 


العمدة:اتفضل يا ولدي 


اسد:تمام يالا يا ليلي 


ليلي:بصت بستغراب لي اسد 


العمد:اتفضل يا ولدي ودا كمان مفتاح بتاع الاوضه اقفلوا علي نفسكم 


اسد:ماشي ياحج شكرا 


(ودخل اسد وليلي الاوضه)


ليلي بغضب: انت بتقول تحت ليه  اني مرات وكمان انا مش هينفع اقعد معاك في مكان لي و حدينا 


اسد:صوتك يكون وطي فهمه كمان انا قولت تحت ان احنا متزوجين عشان لو قولت انك مش مراتي كانوا يقوله اني خاطفك 


ليلي:يقولة الي يقوله كان زماني مش قعدا معاك


(اسد ساب ليلي ودخل الحمام خد شور ولقي جلبية في الدولاب خدها لبسها ونام علي الارض )



عشقت طفلتي 

Part7

ليلي:طيب اعمل ايه مش هينفع انام معاه في مكان واحد يارب 


(ليلي طلعت في البلكونه تقف شوية ومحستش بنفسها ونامت فيها  .الصبح اسد صحي مش لاقي ليلي بص لاقي البلكونة مفتوحة و لقاها نايمة علي الارض )


اسد:ليلي 


ليلي:والله ياحمد لو ما مشيت  هنفخك 


اسد:ياليلي


ليلي:وحياة امك الي هيا امي سبني انام شوية بدل الحج المفتري يصحيني عشان الشغل 


اسد:انا مفتري طيب 


(اسد جاب مايا وكبها علي ليلي)


ليلي :اه اه اه اي دا الحقيني ياماما بغرق


(اسد مقدرش يمسك ضحكة )


ليلي:انت بتضحك على ايه انت غرقتني 


اسد:معلش اصلي مفتري بقا


ليلي:انا مالي حضرتك مفتري ولا لاء


اسد:مش انتي الي بتقولي 


لياي:انا 


اسد:قومي يلا


ليلي:همشي ازاي وانت غرقتني كدا 


اسد:استني استاذن من العمدة يجبلك اي حاجة من البنات الي هنا 


(نزل اسد)


ليلي :ربنا علي المفتري 


اسد:ازيك يا عمدة صباح الخير


العمدة:صباح الخير يا ولدي نمت كويس 


اسد:ايوة يحج شكرا جدا ليك


العمدة:بتشكرني علي ايه يا ولدي انت زي ابني بردو


اسد:معلش استاذن بس ان الاستاذة تهاني تاخد هدوم من عندها لي المدام 


العمدة:مافيش مشكلة يا ولدي تهاني 


تهاني :نعم يا جدي


العمدة:خدي خلجات من عندك لي مرات الاستاذ 


تهاني:حاضر يا جدي


(شوية وتهاني طلعت لي ليلي)


تهاني:ممكن ادخل


ليلي :,اتفضلي 


تهاني:اتفضلي خلجات دي عارفة انها مش ذي لبس حضرتك 


ليلي:لي بتقولي كدا دي شكلها حلو اوي وشكرا ليكي انا بس لبسي بس ينشف 


تهاني:تمام انا هنزل يبقا انزلي عشان الفطار 


ليلي:ماشي شكرا


(تهاني نزلت وليلي دخلت خدت شور و لبست و سيبة شعرها ينشف شعرها اسود  وناعم وطويل جدا ،وقفة قدام المرايا تعدل لبسها وبعد ما عدلت لبسها و تسرح شعرها دخل اسد عليها تفاجئ بشكل ليلي انها كانت جميلة جدا وشعرها الناعم الطويل والبس الفلاحي الي كانت لبسه كان مخليها احلي بس فاق علي نفسوا ونزل راسه وطلع برا قفل الباب براحه و خبط عليها ،جريت ليلي لبست حجبها وفتحت )


لياي:استاذ اسد اتفضل 


اسد:يلا عشان نفطر وكمان اتصلت علي احمد يجيب عربية ويجي يا خدنا


ليلي:, تمام اتفضل يلا ننزل 


(كل الي تحت اتصدموا من جمال ليلي)


الحجة نعمات:بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن قمر و منور يابنتي 


ليلي:انتي الي قمر ياحجة 


حجة نعمات:,تعرفي لو انتي ما كنتيش ما جوزة كنت خدك لولدي ياسين كان يجنن عليكي 


ليلي:معلش بقا نعمل اية ان شاء الله يلاقي الي احسن مني بكتير 


حجة نعمات:ان شاء الله وتكون ذيك كدا اخلاقها عاليه 


ليلي:ان شاء الله 


العمدة:بلاش الحديد مع البنية خليها تاكل 


حجة:اسفة يا بنايتي كلي بالف عافيه 


ليلي:الله يعافيكي


(اسد وليلي قعدوا كلوا وبعدين ليلي شالت مع البنات الاكل ودخلت تعمل معاهم الشاي واسد قعد مع الرجاله برا)


تهاني:انتي ازاي تعرفتي  علي استاذ اسد


ليلي في نفسها :ارد ازاي انا دلوقتي ربنا يسامحك يا اسد الكلب 


تهاني:ليلي 


ليلي:نعم 


تهاني: بقولك تعرفتي ازاي علي استاذ اسد لو دا مش يزعلك 


ليلي:ابدا مش هزعل حاضر احكيلك تعرفت ياستي علي اسد في الشركة بتاعته كنت ريحة ادرب هناك عشان الكليه ومن هنا بقا بداء يعجب بيا و فضل يجري ورايا لغايت اما وفقت و تجوزنا 


تهاني:انتي بتحبي 


ليلي: انا ديما بقول اتجوزي و الحب بياجي بعد الجواز 


تهاني:يعني بتحبيه 


ليلي:اه (استغفر الله العظيم )


تهاني:طيب هو عمل ايه عشانك 


ليلي:بصراحة عمل كتير حاول عشاني كتير اوي لان اهلي كانوا رفضين الجوازة بس هو كان متمسك بيا اوي وفضل يبعت ناس كتير اوي وهو فضل يحاول مع امي لغايت اما امي وفقت


تهاني:طيب هو ماتكلمش مع باباكي ليه


ليلي بزعل:لان ابويا متوفي


تهاني :انا اسفه 


ليلي:لاء عادي مافيش مشكلة تعالي نودي الشاي 


(وطلعت تهاني وليلي من المطبخ )


تهاني:تعرفي ياجدتي 


الحجة نعمات:ايه 


تهاني:استاذ اسد بيحب ليلي قوي 


الحجة:اكيد نا هي مراته 


تهاني:لاء يا جدتي دي ليلي بتقول انه ديما كان يحاول معاها عشان يا جوزها وكان يجري وراها وكان متمسك بيها برغم ان امها رافضة الجواز بس في الاخر اتجوز 


(اسد بص علي ليلي بصدمة )


ليلي قربت من ودن :مش لقيا غير هي دي الي جات في بالي بس وحيات اهلك يشيخ متعصب


الحجة نعمات:هو باين علي اسد الحب لي مراته ربنا يخليكم لي بعض


اسد:بعد ازنكم هرد علي التلفون 


العمدة:اتفضل يا ولدي 


اسد:الوووو


احمد:الووو يا استاذ اسد انت فين 


اسد:انا عند بيت العمدة 


احمد:تمام انا خلاص قريب اهو 


اسد:تمام 


اسد:ليلي 


ليلي:نعم 


اسد:يلا البسي عشان احمد خلاص قرب 


ليلي:بجد 


اسد:اه بعد اذنكم 

الحجة نعمات و العمدة:اتفضلوا 


(طلع اسد وليلي لبسوا ونزلوا )


الحجة نعمات:خليكم يا ولاد شوي والله كنت مالين علينا الدار 


ليلي:معلش بقا  قريب يبقا ازورك ياحجة 


نعمات:قولي ياجدتي


ليلي:حاضر يا جدتي 


نعمات:طلع منك زي السكر 


محمود:يا جناب العمدة 


العمدة:في اي يامحمود


محمود:في واحد برا و كان بسال عليك 


العمدة:انا جي


احمد:سلام عليكم


العمدة: عليكم السلام ياولدي اتفضل 


احمد:انا جي لاستاذ اسد 


العمدة:اه اتفضل يا ولدي هما جوا


احمد:تمام شكرا


(دخل احمد مع العمدة اول ما ليلي شافت احمد جريت عليه )


ليلي:وحشتني اوي


احمد:وانتي كمان ياقلبي 


(اسد اتصدم هو تهاني والحجة نعمات والعمدة)


احمد:استني اسلم على الناس سلام عليكم


كلهم:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته


ليلي:دا اخويا احمد 


اسد:اخوكي 


احمد:يلا يا استاذ اسد


نعمات:استنا يا ولدي حتي اشرب حاجة 


احمد:معلش مرة تانية ياحجة 


(طلع احمد واسد وليلي ركبوا العربية وليلي ركبت جمب احمد)


اسد:ممكن اعرف انتي جريتي علي احمد و حضنتي وعشان بس مسكت ايدك قلبت مناحة 


ليلي:فعلا حرام خليك تلمسني 


اسد:ياعني حرام ليا وحلال لي اي شب 


ليلي:اي الي انت بتقول دا انا محترم علي فكرة و دا فعلا اخويا 


اسد:احنا مش عند الناس بطلي تمثيل 


ليلي:انا مش بمثل 


احمد:فعلا يا استاذ اسد ليلي تبقي اختي 


اسد:طيب ما قولتش ليه 


احمد:عشان محدش يقول ان خليت حضرتك تعينها عشان انا اخوها 


اسد:كنت تقول والي عايز يقول حاجة يقولها 


احمد:حاضر مش هتتكرر تاني 


(وصل احمد ليلي البيت وبعد راح يوصل استاذ اسد )


اسد:احمد تعالي عايزك 


احمد:حاضر 


بسملة:ابيه اسد 


(بسملة جريت و حضنت اسد )


اسد: قلب ابيه اسد


(احمد كانت ضربات قلبة بتزيد عشان شفها بعدين غضي بصره)


اسد:تعالي يا احمد 


(بسملة بتبص لقته هو الي الشخص الي شفته هنا وكان اول واحد قلبها يدوق ليه )


بسملة:طيب أنا هطلع فوق 


اسد:ماشي 


(ليلي جريب علي الاوضة وفضلت تنط علي السرير من الفرحة)


بسملة:شوفته شوفته اخيرا شوفته 


(****************************************)

اسد:بص يا احمد انا هدخل في الموضوع علي طول 


احمد:اتفضل 


اسد:انا طالب ايد ليلي 


احمد:نعم 


اسد:بص هي لي فترة بس عشان امبارح كان في ناس بتضرب نار وشفوها معايا وكدا ممكن يحصل لي ليلي حاجة انا بس هتجوزها احميها لغايت اما اتصرف مع الناس دي وكمان هرجع ليك بس هيكون علي الورق.


احمد:وليه تجوز اختي انا اقدر احميها


اسد:لاء مش هتقدر عليهم وانا هاحميها والله


احمد:طيب افكر

(**********************************)

احمد:قومي يلا يا ليلي 

ليلي:سبني انام بقا ياض

احمد:قومي الشغل هنتاخر 

ليلي:طيب روح انت وانا هاجي وراك

احمد:طيب 

(وفعلا احمد مشي علي الشركة وليلي لبست ونزلت ومستني التاكسي لقت عربية سودا وقفت قدامها ونزلوا منهم رجالة رشوا علي وشها بخاخ محستش بالي حوليها )


مجهول:الووو

اسد:الووو 

مجهول:دي بس قرصة ودن يا صغنن عشان يبقا متلعبش مع الي اكبر منك شوف حبيتك هبعتلك احلي فيديوا


اسد:ليلي والله لو لمست شعرا منها لقتلك الو الو يابن الكلب 


(وصل لي اسد فيديوا وليلي مخطوفة وحطين حاجة علي عنيها )


المجهول:قول باي باي لي حبيبتك 


اسد بغضب:احمد


احمد:نعم يافندم 


اسد:ليلي فين 


احمد:ليلي جيا ورايا 


اسد:اتصل بالشرطة بسرعه


احمد:ليه في ايه 


اسد:اخدك اتخطفت 


اسد:الوووو يامراد


مراد:الووو يا اسد في ايه


اسد:هبعتلك رقم تشوفلي هو فين 


مراد: تمام ابعت 


(اسد بعت لي مراد رقم المجهول ورقم ليلي)


مراد:رقم الاول مش واضح بس رقم التاني عرفت مكانه


اسد :فين 


امراد:(العنوان)


اسد:ماشي 


(اسد قفل في وش مراد)


احمد:انا هاجي معاك 


اسد:لاء خليك


احمد:دي اختي لزمن اجي 


اسد:طيب يلا 


(وفعلا مشي اسد واحمد وصلوا لي العنوان والشرطة وراهم اسد مسك الحراس ضربهم كلهم هو احمد ودخل لقي واحد قعد علي كرسي هزاز وبيكلم ليلي)


المجهول:اما نشوف يا حبيب القلب هيعمل عشانك ايه


اسد:هيعمل كتير


(المجهول بص وراه وتصدم من اسد)


المجهول:انت جست ازاي انا قافل التلفون عشان متعرفش توصل 


اسد:ان موريتك يا روح امك


(اسد فضل يضرب فيه راحت الشرطة مسكت المجهول واحمد جري علي ليلي الي كانت بتعيط)


احمد:بس يا حبيبتي خلاص اهدي


ليلي:كنت هموت يا احمد 


احمد:خلاص ياقلبي انتي بخير 


(احمد خد ليلي علي العربيه وقف استني اسد برا)


احمد:استاذ اسد 


اسد:ايه يا احمد


احمد:انا موافق 


اسد:علي ايه


احمد:علي جوازك من اختي 


اسد:اركب طيب ونتكلم في الشركة 


ليلي:روحوني 


احمد:حاضر 


(اسد كان ديما بيبص علي ليلي من المرايا وشافها نامت و صل اسد عند بيت ليلي احمد شال ليلي وطلعها البيت )


اسد:خليك انهاردة يا احمد جمب اختك 


احمد:ماشي يا استاذ اسد و شكرا علي الي انت عملته


اسد:العفو يا احمد يلا اطلع 


يتبع 



عشقت طفلتي 

Part8

)احمد طلع لقي ليلي في حضن امه و نايمة من كتر العياط)


احمد:امي


عبير:انا جيا


(عبير سابت ليلي علي السرير وقامة وقفلت الباب)


عبير:مالها اختك يا احمد


احمد:مافيش يا امي بس عايزة اقولك علي حاجة


عبير:قول 


احمد:في عريس جي لي ليلي وانا موافق عليه 


عبير:طيب انت عارف مين دا و استني ناخد رقي ليلي


احمد:انا خدت القرار خلاص وكمان انا بعمل كدا عشان مصلحتها 


عبير:طيب هو مين 


احمد:استاذ اسد صاحب الشركة الي انا فيها 


عبير:طيب اما اختك تصحي يبقا نشوف رقيها 


احمد:لاء هي لزمن توافق غير كدا ها سيب البيت دا ومش هرجع تاني


عبير:انت عبيط يا احمد مش هينفع انك تجبر اختك علي حاجة وانت تسيب البيت ليه


احمد:هو كدا 


(بعد فترة من الوقت صحيت ليلي وعبير كلمتها)


ليلي:انا مش عايزة اجوز هو با الاجبار اي دا


احمد:هتجوزي غصب عنك لو انتي فعلا عايزاني افضل معاكم هنا وفقي غير كدا انتي ولا اختي ولا اعرفك 


(احمد نزل الشارع يتمشي)


احمد:انا اسف يا ليلي كله عشانك انا مش هقدر

احميكي من الناس دي اسد يعرف لانه عندو حراسه ويحمي كتير 


(رجع البيت متاخر لقي ليلي صحيا  شفها وكان داخل الاوضه بتاعته ولكن ليلي وقفته)


ليلي:انا موفقة يا احمد 


احمد بفرحة:بجد الف مبروك ياقلبي 


ليلي بحزن:الله يبارك فيك 


احمد:طيب ادخلي يلا نامي عشان بكرة يومك يا عروسه


ليلي بحزن:تصبح على خير


احمد:وانت من اهله 


(احمد اتصل علي اسد)


اسد:احمد بيتصل ليلي حصلها حاجة


اسد:الووو 


احمد:الووو 


اسد:ليلي حصلها حاجة


احمد:لاء يافندم محصلش حاجة بس حبيت اقولك اني موافق علي الجواز و اختي كمان موفقة


اسد:تمام يا احمد بكرة هجيب الشيخ نكتب الكتاب بس مش هنعمل فرح 


احمد:تمام استناك سلام عليكم 


اسد:وعليكم السلام


ليلي:يارب اختار لي ولا تخايرني   انت حسبي وكيلي يارب انا وفقت عشان اخويا يارب انت اعلم بقلة حيلتي 

(ليلة نامت علي المصلي بتاعتها )


(جية الصبح علي ابطالنا)


ليلي:الووو ياهمس


همس:اي ياليلي مش بتاجي الشغل ليه


ليلي:يبقا اجي ان شاء الله بس عايزاكي تاجي بسرعه ممكن وانتي جاية تشتري فستان كدا 


همس:ليه


ليلي:اقولك بعدين بس بسرعه


همس:حاضر 


(قفلت ليلي مع همس و همس راحت اشترت فستان و خمار وكمان ساندل لونة ابيض يليق مع الفستان السماوي وخمار ابيض )


همس:اتفضلي احكيلي بقا فيكي ايه


ليلي:هتعرفي شوية كدا


همس:يابت انتي بتخوفيني ليه حرام عليكي مالك


ليلي عيطت:مافيش 


همس:فيه انتي ديما بتحكيلي مالك 


احمد:خلصتي ياليلي اذيك ياهمس


همس:الحمدالله 


ليلي:اه هلف الخمار خلاص


احمد:طيب بسرعه 


(جيه اسد ومعاك حمزة وكمان فهد والشيخ وكام واحد من الحراس عشان يشهدوا علي الجوازة)


احمد:يلا ياليلي 


ليلي:حاضر 


(مسكتها همس وطلعت اتصدمة من ان استاذ اسد وحمزة موجودين برا)


همس:انا مش فهمه حاجة 


الشيخ:تعالي امضي يا عروسة 


ليلي:حاضر 


همس:عروسة 


(مضت ليلي والشيخ نها بجملة الشهيرة بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير)


ليلي في سرها:يارب انت اعلم بي حالي فكن بجاني دائما 


عبير:الف مبروك يا قلبي متزعليش من اخوكي


ليلي: الله يبارك فيكي يا امي عمري ما هزعل من احمد


احمد:الف مبروك يا قلبي عايزك تعرفي انا عملت كدا عشانك مش عشان حد تاني 


ليلي:الله يبارك فيك


همس:انا مش فهمه حاجة فهميني


ليلي:افهمك ايه اني اتجوزت غصب عني


همس:كنتي المفروض تقولي لاء


ليلي:انا قولت بس اخويا كان هيسيب البيت ويسافر ومش هيرجع تاني


همس:ما يمشي 


ليلي:امي هتذعل وممكن تتعب مش كفاية عليها فراق بابا ويبقا كمان ابنها 


همس:اسفة يا حبيبتي اني ماكنتش جمبك 


ليلي:الحمدالله


احمد:يلا يا ليلي عشان تمشي


همس:تمشي فين 


احمد:هتروح مع جوزها 


همس:مش المفروض في فرح


ليلي:لاء مش هعمل 


همس بغضب:يعني يجبروكي علي الجوازة وكمان مافيش فرح


ليلي:انا مش عايزة فرح 


احمد:يلا يا ليلي


ليلي:حاضر 


(قامت ليلي مع احمد  عشان هتمشي مع اسد(


همس:هتوحشيني اوي


ليلي:وانتي كمان 


اسد:تقدرو كلكم تاجوا في اي وقت


عبير:تشكر يابني 


اسد:العفو يا امي 


اسد:يلا


ليلي:حاضر


(سلمت لياي علي كل الي موجدين ومشيت )


(****************************************)


همس:عايزة حاجة يا خالتي همشي بقا


عبير:استني احمد يوصلك


همس:لاء شكرا هطلب اوبر هياجي بسرعه


عبير:ماشي يابنتي خلي بالك من نفسك


همس:حاضر 


(همس نزلت وفتحت الابلكيشن لقت مافيش اوبر متاح  فضلت تدور علي تكسي مافيش لقت حد بيشاور ليها)


همس:حمزة 


همس:حضرتك مروحتش 


حمزة:لاء يلا عشان اوصلك


همس:شكرا هستني تاكسي


حمزة:الوقت اتاخر و مافيش تكاسي تاجي دلوقتي يلا اركبي 


همس:شكرا 


حمزة:العفو 


(ركبت همس مع حمزة و حمزة وصلها البيت)


جيهان :همس 


همس:نعم يا ماما 


جيهان:مين الي موصلك بالعربية دا


همس:دا مديري في الشركة وصلني عشان ماكنش في تكاسي خلاص


جيهان:بصي ياهمس انا وثقا  فيكي ثقة  عمياء بس الناس مش عرفاكي يابنتي 


همس:فهماكي ياماما 


جيهاء:ربنا يحفظك ياقلبي يلا ادخلي غيري عشان تكلي 


همس:لاء مش جعانة يا امي كلت في كتب كتاب ليلي


جيهان بستغراب:ليلي مين


همس:عندي كام ليلي يا امي


جيهان: وحدة ومش مخطوبة


همس:لاء حاليا اتجوزة 


جيهان: ازاي


(همس حكت لي جيهان)


جيهان:ياعيني يابنتي و ازاي اخوها يعمل كدا 


همس:اهو الي حصل بقا 


جيهان:ربنا معاها يابنتي ويفرح قلبها 


همس:امين يارب يلا تصبحي علي خير ياقلبي


جيهان:وانتي من اهله 

(*****"***************************»*****)


اسد:اتفضلي يا ليلي 

ليلي:شكرا 

بسملة :ابيه اسد

(بسملة اترمت في حضن اسد)


اسد:حبيبة ابيه اسد من جوا عامله ايه


بسملة: الحمدالله مين دا 


(بسملة بتبص لي البنت المصدومة الي وقفة ورا اسد)


اسد:دي ليلي مراتي 


بسملة:انت اتجوزت يا اسد


اسد:اه انهاردة 


بسملة:اذيك يا ليلي عامله ايه انتي جميلة اوي


ليلي:الحمدالله انتي الاجمل والله


بسملة:شكرا خلاص انتي بقيتي صحبتي 


اسد:يلا ياليلي عشان تنامي الوقت تاخر وانتي يا بسملة اطلعي يلا 


بسملة:شوية بس اقعد مع ليلي 


اسد:يلا اصبح اعملوا الي انتوا عايزينه 


بسملة:وعد


اسد :وعد


(طلعت بسملة علي الاوضه وكمان اسد و ليلي)


ليلي:انا هنام فين 


اسد:هنا 


ليلي:هنا فين 


اسد:علي السرير 


ليلي:و انت 


اسد :بردو علي السرير 


ليلي:لاء حضرتك نام على السرير وانا هنام علي الكنبة 


اسد:مش بعيد كلامي مرتين اتفضلي تقدري تغيري هدومك ليكي هدوم  جوا 


ليلي في نفسها:اي الراجل المتحول دا 


(ليلي دخلت غيرت لبست بيجامة بكم  وسيبت شعرها وطلعت)


ليلي:تصبح على خير


(اسد كان في ملكوت تاني من جمالها)


ليلي:استاذ اسد 


اسد:نعم 


ليلي:بقول لي حضرتك تصبح على خير


اسد:وانتي من اهل الخير


(ليلي نامت علي حرف السرير وكذلك اسد نام علي حرف السرير كانوا نيمين بعمق لان النهاردة كان متعب جدا من حزن بقلب ليلي ولكن هي عارفة ان ربنا جمبها ومن اجبار اخوها ليه



عشقت طفلتي 

Part 9

(صحيت ليلي علي صلاة الفجر اتواضة وراحت تصحي اسد)


لياي:استلذ اسد


ليلي:يا استاذ اسد


اسد:نعم يا ليلي


ليلي:يلا اصحي عشان تصلي الفجر 


اسد:هصلي ان شاء الله الصبح


ليلي:حرام يلا قوم اتوضا عشان نصلي جماعة 


اسد:حاضر 


(قام اسد دخل الحمام وخرج )


ليلي:انا فرشت دول عشان مش لقيا مصلية


اسد:بكرة يبقا اشتري ان شاء الله


(قام اسد الصلاة وصلوا الفجر و السونة راحت ليلي جابت مصحف)


ليلي:حضرتك في مصحف تقراء فيه


اسد:لاء 


ليلي:طيب اتفضل اقراء معايا سورة البقرة 


اسد:يلا 


(بعد ما قراء اسد و ليلي)


اسد:ليه الآية التانية في صورة بتقول (ذلك الكتاب لا ريب فيه هُدى للمتقين ) معناها ايه


ليلي:معانها ان المصحف دا ما فهوش غلطة وحدة ولا في تشكيلة ولا في حرف انت اما تاجي تقراء اي كتاب لزمن يكون في غلط صح 


اسد: اه اكيد


ليلي:ربنا هنا بيقول (قال الفراء: "كان الله قد وعد نبيه صلى الله عليه وسلم أن ينزل عليه كتابا لا يمحوه الماء ولا يخلق عن كثرة الرد فلما أنزل القرآن قال هذا (ذلك) الكتاب الذي وعدتك أن أنزله عليك في التوراة والإنجيل وعلى لسان النبيين من قبلك"و"هذا" للتقريب و"ذلك" للتبعيد.) 


ليلي: يوم القيامة قوم نوح اما ربنا يسألهم هل النبي نوح قال لكم علي رسالتي هما هيقوله لاء (إن الله يدعو نوحا وقومه يوم القيامة أول الناس ، فيقول : ماذا أجبتم نوحا ؟ فيقولون : ما دعانا وما بلغنا ولا نصحنا ولا أمرنا ولا نهانا . فيقول نوح : دعوتهم يا رب دعاء فاشيا في الأولين والآخرين أمة بعد أمة حتى انتهى إلى خاتم النبيين أحمد ، فانتسخه وقرأه وآمن به وصدقه .) سيدنا نوح هيقول لي ربنا امة محمد عارفة الي انا اديت رسالتك قوم نوح هيستغربه ازاي هما عارفين اما هما مش موجدين ساعتها ربنا هيسالنا هل النبي نوح ادا رسالته احنا هنقول ايوا ، ربنا سبحانه وتعال هيقول وانتم عرفتم منين، هنقول من القران الكريم ، هنا قوم نوح هيقوله الكتاب دا مش بيخبي ولا صغيرة ولا كبيرة ،


اسد:طيب مش ابونا ادم و امنا حواء 


ليلي:اه 


اسد:قال الله تعالى: وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لا تَعْلَمُونَ[البقرة:30] يقول: هل معنى هذا أن الله خلق الإنسان قبل آدم  إذًا: فكيف عرفت الملائكة أن الإنسان يفسد في الأرض، ويسفك الدماء؟ وما القصد من أن الله جاعل في الأرض خليفة وخليفةً عمن؟ طيب ليه ربنا دخل سيدنا ادم الجنة بدل ما ينزله علي الارض .


ليلي:الآية الكريمة تدل على أن الله -جل وعلا- جعل هذا الإنسان، وهو آدم -عليه الصلاة والسلام- خليفةً في الأرض عمن كان فيها من أهل الفساد، وعدم الاستقامة. 


وقول الملائكة يدل على أنه كان هناك قوم يفسدون في الأرض، فبنت ما قالت على ما جرى في الأرض، أو لأسباب أخرى اطلعت عليها، فقالت ما قالت، فأخبرهم الله  بأنه يعلم ما لا تعلمه الملائكة، وأن هذا الخليفة يحكم في الأرض بشرع الله، ودين الله، وينشر الدعوة إلى توحيده، والإخلاص له، والإيمان به، وهكذا ذريته بعده يكون فيهم الأنبياء، ويكون فيهم الرسل والأخيار والعلماء الصالحون والعباد المخلصون إلى غير ذلك مما حصل في الأرض من العبادة لله وحده، وتحكيم شريعته، والأمر بما أمر به، والنهي عما نهى عنه، هكذا جرى من الأنبياء والرسل والعلماء الصالحين والعباد المخلصين إلى غير ذلك، وظهر أمر الله في ذلك، وعلمت الملائكة بعد ذلك هذا الخير العظيم.


ويقال: إن الذي قبل آدم إنهم طوائف من الناس، ومن الخليقة يقال لهم: الجن والحن.


ليلي:ربنا مرضيش ينزل  ادم علي طول ليه لان ادم لو نزل علي الارض هيقول يارب انا ما غلطش ولا عملت ذنب عشان انزل الارض ليه ما دخلش الجنة عشان كدا ربنا عارف ان سيدنا ادم هياكل من الشجرة وهينزل في الارض بس بردو سابوا لغايت اما فعلا سيدنا ادم كل التفاحة.


اسد:اه سبحان الله 


ليلي:تصبح على خير


اسد:وانتي من اهل الخير 


(نامت ليلي  اسد فضل يبص عليها لغايت اما نامت بعدين خدها في حضنه ونام  ، لياي صحيت الصبح لقت اسد حضنها  فضلت تبص عليه لكن قامت بسرعة و استغفرت ربنا دخلت الحمام وبعدين طلعت صلت صلاة الضحي وبعدين نزلت تعمل الفطار)


ليلي:صباح الخير


الخدامة:صباح النور يا هانم عايزاني اعملك حاجة 


ليلي:لاء شكرا تقدري انتي تروحي الاوضة بتاعتك انا هعمل الفطار 


الخدامة:مش هينفع يا هانم كدا استاذ اسد يزعق 


ليلي:لاء روحي انتي بس 


الخدامة: مش هينفع 


ليلي:قولت روحي الاوضة انا هعمل بس معلش قولي كدا الفطار الي استاذ اسد و بسملة يعملوا 


(الخدامة قالت لي ليلي علي الفطار وليلي عملت وحطت علي السفرة )، اسد صحي م القاش ليلي خاف لحسن يكون حصلها حاجة)


اسد:ليلي 


ليلي:نعم 


اسد بعصبية : كنتي فين 


ليلي:كنت في المطبخ 


اسد بصوت واطي: الحمدلله


ليلي:في حاجة 


اسد:لاء بس ايه الي دخلك المطبخ 


ليلي: أنا ديما اما اصحي بحب اعمل الفطار لي ماما واحمد حبيت اني اعمل فطار لي بسملة 


اسد:ماشي هطلع اغير وانزل 


ليلي:طيب ماشي لو تقدر تصلي الضحي صلي 


اسد ببتسامة:ماشي. 


(اسد طلع غير وصلي ونزل لقي بسملة قعدا مع ليلي و يضحكوا )


بسمله. بفرحة:صباح الخير يا أبيه بص ليلي عملت الفطار 


اسد:صباح النور يا قلبي شكلوا حلو اوي انا جعت تسلم ايدك يا حبيبتي 


(اسد باس ايد ليلي اتصدمة)


ليلي بتقول لي نفسها :حبيبتي و باس ايدي 


ليلي بكسوف:تسلم.


(قعدوا كلهم يأكلوا و يتكلموا وبعدين اسد جي ينده علي الخدامة تشيل راحت ليلي قالت لاء انا أشيل و شالت و غسلت المواعين وكمان حضرت الاكل بتاع الغداء)


اسد:لي بتعملي كل دا في خدم 


ليلي: أنا حبة أعمل كدا  وغير كدا هما بشر زينا خليهم يريحوا شوية 


اسد:برحتك 


ليلي:ممكن تديني طبق من عندك 


اسد:حاضر 


ليلي:دوء كدا اي ريك 


اسد:حلوة اوي 


ليلي:بالهناء هجيب تلاته و اجي 


اسد: ماشي 

(**************************************,)


ياسين:اذيك يا امي 


الحجة نعمات:الحمدالله يابني انت الي عامل ايه 


ياسين:بيخير الحمدالله و ابوي عامل ايه 


الحجة:نعمات كويس تعرف يا ياسين في بنت كانت هنا بس زي القمر 


ياسين:بنت مين 


الحجة: كانت جي معا جوزها بس قمر يارتها كانت مرتك 


ياسين: قريب ان شاء الله يا امي تفرحي 


الحجة:بجد يا ياسين


ياسين:ايوا يا امي 


الحجة:ربنا يفرح قلبك يا ولدي ويسعدك ويحقق كل الي انت عايزه 


ياسين'ربنا يخليكي لينا ياست الكل 


تهاني: اذيك يا خالي عامل ايه 


ياسين:الحمدالله ايه الرجل مش رادي يتحرك اياه 


تهاني:والله يا خالي مصطفي طيب خالص هو الي عمال يقولي يلا نعمل الفرح وانا الي اقول لاء 


ياسين:ليه يا فقرية انتي الواد عايز يتجوز 


تهاني:خايفة يا خالي 


ياسين:مش انتي بتحبية 


تهاني:بحبة اوي ياخالي 


ياسين: خلاص خدي الخطوة وقولي انك موافقة بطل ما يسيبك ويمشي و يتجوز وحدة تانيه 


تهاني:بجد يا خالي يتجوز وحدة غيري


ياسين:طبعا طلاما انتي الي عمالة ترفضي الجوزة و هو شب عايز يتجوز ويكون اسرة 


تهاني بكسوف :حاضر هفكر


تهاني في نفسها:انت لو تعرف دماغوا يا خالي دا سافل اوي


ياسين:روحتي فين 


تهاني:معاك يا خالي 


ياسين:طيب روحي شوفي جدتك عايزة ايه وانا هطلع انام شوية


تهاني:ماشي يا خالي نوم العوافي 


ياسين :الله يعافيك


(ياسين طلع خد شور وصلي ونام علي السرير افتكر ملك وفضل يضحك لغايت اما نام)

(***********٪٪٪٪***********************)

همس:اخيرا اجازة ومش هشوف ابن نرجس 


(همس لقت تلفونها بيرن)

همس:ينهار احوس هو بياجي علي السيرة انصرف انصرف 

(تلفون همس فضل يرن ردت)


همس:الوووو 


حمزة:الووو اذيك يا همس


همس:الحمدالله يا مستر حمزة في حاجة 


حمزة في سرو :اقولها اي اقولها اي 


همس:استاذ حمزة 

حمزة:نعم


همس:حضرتك عايز حاجة 


حمزة: اه عايز ملف المشروع الي كان معاكي 


همس:علي مكتب حضرتك 


حمزة :مش لقي


همس:انا حطه في اول الدرج 


حمزة:اه لقيته شكرا 


همس:العفو 

(همس قفلت مع حمزة )


همس:هو سخن ولا ايه بيقول شكرا 

(قعدة همس تلعب في التلفون شوية لغايت اما رن تاني)

همس:نعم يا استاذ حمزة 


حمزة:الملف بتاع شركة عمر فين

همس:في نفس الدرج با فندم 

حمزة: ماشي شكرا 

(وقفل(

همس:الرجل دا سخن والله دي تاني مرة يقول شكرا 


يتبع



عشقت طفلتي 

Part 10

)قبل ما ابداء في الرواية بجد حبة اشكركم علي التعليقات الحلوة بتعتكم   الي تخليني اكمل  بجد كلكم في قلبي وان شاء الله البرتات الي جاية كلها تعجبكم )


(يلا نبدأ في الرواية )


تهاني:الووو يا مصطفي


مصطفي:نعم يا حبة القلب 


تهاني:انا  انا. انا 


مصطفي:مالك ياقلبي في حاجة


تهاني:انا موفقة 


مصطفي:علي ايه


تهاني:موفقة نعمل فرحة 


مصطفي بفرحة:بجد


تهاني:,ايوا


مصطفي:احلي خبر سمعتوا بكرة هاجي اتفق مع جدك عشان نحدد اليوم 


تهاني:ماشي هو انا ممكن اسالك سوال 


مصطفي:سوال بس اسالي ياحبة القلب براحتك


تهاني بحزن:هو انا لو ما كنتش قولتك ان احنا نعمل فرح كنت هتسبني و هتجوز غيري 


مصطفي:مين الي قالك كدا


تهاني:مافيش حد قالي 


مصطفي:عمري ما كنت هسيبك انتي حبي الاول يا قلبي بحبك من ساعة اما كنتي عيلة بضفاير و اشوفك وانتي جية من المدرسه و مسكة الشكولاته في ايدك و سندوتش في الايد التانيه كنت بشوفك وانتي بتكبري قدام عيني كنت بعد الايام و الثواني عشان تكبري واجي اتقدم كنت ديما امشي وراكي عشان محدش ياجي جمبك ولا يبص عليكي بصة و الي يبص عليكي كنت بقتله عمري ما ياجي في بالي اني اسيبك لاني بعشقك ياروحي


تهاني بدموع الفرحة :وانا بعشقك تعرف يا مصطفي انا شوفتك وانت عندنا عشان تسلم علي خالي ياسين كنت اول مرة اشوفك حسيت باحساس غريب جدا بس كنت اول ما بصلي بلاقي نفسي اقول يارب اجعلوا من نصيبي مش عارفة كنت اما ياجي اسمك بفرح اوي يبقا نفسي اسمع اسمك كتير و اشوفك قدامي و اقولك بحبك انت حاليا جوزي و قدر اقولك بحبك اوي 


مصطفي:و انا بعشقك 


(عمر ما كان الحب لا بسن  ولا بمقام العيله الحب هما قلبين بايد الله سبحانه وتعاله  وربنا القي الحب في قلبين عشان يتجمعوا )


ياسين: تهاني


تهاني:نعم يا خالي 


ياسين:تعالي 


تهاني :حاضر 


تهاني:سلام يا قلبي 


مصطفي:سلام ياحبة القلب 


(دخلت تهاني تشوف ياسين)


تهاني:نعم يا خالي 


ياسين:انا كلمت جدك في موضوع جوازك انتي و مصطفي 


تهاني:هو مصطفي قالك


ياسين:لاء انا قولت انا اخد الخطوة دي بدل ما الواد يخلل جمبك 


تهاني: جدي قال ايه 


ياسين:جدك قال الفرح يوم الجمعة الجاية 


تهاني:ليه بالسرعه دي خليها بعد شهرين 


ياسين:و يفرق ايه شهرين عن اليومين دول في الاخر هتجوزي يبقا خير البر عاجله 


تهاني:الي انت شايفة يا خالي 


ياسين:طيب اتصلي علي مصطفي كدا 


تهاني:حاضر 


(تهاني اتصلت علي مصطفي وعطت التلفون لي خالها)


مصطفي:ايه ياحبة القلب 


ياسين:حبة القلب مرة وحدة 


مصطفي:يخربيت ابوك خضتني ياعم 


ياسين:لولة انك صحابي لا كونت عملت معاه التقيلة 


مصطفي:يكفينة شرك ياعم عايز اية 


ياسين:تهاني 


مصطفي بخاضة : مالها حصلها حاجة 


ياسين:مافهاش حاجة استني خليني اكمل بدل ما انت طالع زي باجور  الجاز كدا 


مصطفي:قول 


ياسين: تهاني قالت لي ابوي  انا موفقة علي الفرحة 


مصطفي:اممم


ياسين:ابوي  مش موافق وقال الفرح بعد سنتين 


مصطفي :ليه ان شاء الله يبقا اعملوا الفرح بعد اما اموت احسن 


ياسين:تصدق فكرة ياض يبقا خلاص مافيش فرح الا لما تموت 


مصطفي:ربنا يا خدك ياشيخ عكرة مزاجي انت و ابوك  اشوف فيكم  في قرن فلفل يابعد


ياسين: احترم نفسك ياض 


مصطفي:ياعم امشي من هنا 


ياسين:خلاص صعبت عليا 


مصطفي:ميصعبش عليك غالي كلم ابوك و حيات امك لحسن والله هاخد البت و ادخل عليها بلا فرح. بلا نيله 


ياسين:خلاص ياعم هدي اعضائك الفرح الجمعة الجية 


مصطفي :اهدي اعضاء  انت بتقولي احلف كدا 


ياسين: والله الفرح الجمعة الجاية انا اقولت اعمل فيك مقالب

مصطفي:ربنا يا خدك انت و مقالبك


ياسين:كدا مافيش فرح 


مصطفي:خلاص ياعم في اي انا بهزر معاك 


ياسين:ايوا كدا ناس مش بتاجي غير بالعين الحمرا 


(ياسين قفل مع مصطفي )


مصطفي:هتجوز يا ناس يا ناس هتجوز والله هتجوز افرح يا عم سعيد هتجوز افرح يا بشر هتجوز 

(,*****************************************)


لياي:حضرتك رايخ فين 


اسد:رايخ الشركة 


ليلي:طيب دقيقة هلبس و اجي معاك 


اسد:لاء مش هتروحي الشركة تاني 


ليلي:ليه ان شاء الله


اسد:هو كدا مافيش شغل 


ليلي:دا تدريب ليلي عشان اتخرج من الكلية 


اسد:اعتبري ان تدريب خلص وانتي وخدة العلامات الكامله 


ليلي:لاء شكرا بحب اخلص حجتي كن غير واسطة


اسد:دا الي عندي عجبك


ليلي بغضب:ىاء مش عاجبني انا عايزة اروح 


اسد:قولت لاء و دا اخر كلام 


(اسد مشي ورزع الباب وراه و بسملة راحت لي ليلي)


بسملة:في ايه يا ليلي ابيه يزعق ليه  


ليلي: مافيش ياقلبي ضغط شغل مش اكتر 


بسملة:ربنا معاه بجد هو طيب وحنين بس هو عصبي شوية و الي في دماغه بيعملوا علي طول بس والله طيب خلي بالك منوا ياليلي ابيه اسد الي شافوا مش قليل 


ليلي بستغراب:شاف ايه 


بسملة:بابا كان متجوز مامت ابيه اسد


ليلي: ياعني انتي اخت اسد من الاب 


بسملة:اه وكانت ام ابيه كانت تعامل ابية اسد بقسوة كانت ديما تضربه ودخلوا الاوضة بتاعت الخزين وغير كدا كانت بتجيب عشقها هنا البيت من ورا بابا الوقت الي يكون بابا في الشغل كانت بتجيبوا وكانت تعمل حاجة وحشة جدا قدام اسد لغايت اما خدت اسد دخلت اسد الاوضة بتاعت التخزين لي مدة اسبوع من غير اكل خالص  فضل بابا يدور علية لغايت اما لاقي اسد في الاوضة زعق مع مامت اسد وهي بكل بردو كانت بتقول انها مش مجبرة انها تربي اسد كانت وخدة بابا بس عشان فلوسة كانت ديما تسرق فلوس وذهب و تحطهم في البنك من غير ما بابا يعرف لغايت اما بابا نسي ملف بتاع الشغل هنا وجي يا خدو لقي مامت اسد في وضع وحش مع عاشقا ضربهم بالنار و بابا تسجن  عشان كدا بقولك خلي بالك منوا هو طيب اوي بس الي شافوا هو الي خلاه كدا 


ليلي:بجد هو شاف كتير اوي ربنا يريح قلبه متخافيش ياقلبي انا وانتي ديما جمب اسد لغايت أما ينسي خالص موضوع امه 


بسملة:يارب 


ليلي:طيب مامتك فين 


بسملة: الله يرحمها هي كانت نعمة الام لي انا واسد

كانت ديما ما تفرق بيني وبين اسد كانت حنينة  علينا بس ربنا افتكرها ساعة اما انا في ابتدائ و اسد كان في ثانوي 


ليلي:ربنا يرحمها ويغفر ليها 


بسملة:امين يارب احكيلي عنك وعن علتك 


ليلي:انا ياستي في كلية هندسة اخر سنة ليا كنت بشتغل عند اخوكي عشان التدريب بتاعي عشان اتخرج وعندي امي دي احلي واعز ام في الدنا عارفة اني بشاكل فيها وبستفزها بس علي قلبها زي العسل وعندي اخويا احمد دا الكبير دا اخويا وصحبي و حبيبي بشاكل فيه كتير بسبب انه ها سيب  البيت ومش يرجع خلاني اتجوز استاذ اسد بس هو طيب وحنين اوي 


بسملة:ربنا يخليه ليكي 


ليلي:امين يارب 


بسملة:,هقولك حاجة 


ليلي:قولي ياقلبي 


بسملة:في واحد جية هنا قبل كدا اسمه احمد كان ابيه اسد طالب منوا الشكولاته بتاعتي وكدا جية وعطاني الحاجة ومشي قمر اوي حسيت با حساس غريب اوي اما بصيت في عينوا كنت بدعي ربنا اني اشوفه تاني شوفته مرة تاني كنت زي المجنونة عمالة اضحك زي الاطفال و اقول جية وافضل ابص علية بعدين ما مش عارفة اشوفه 


ليلي ببتسامه:ان شاء الله يكون من نصيبك


(ليلي في نفسيها:لو تعرفي انه هو كمان عايز يشوفك.)


بسملة:انتي روحتي فين 


ليلي:معاكي اهو اي دا العصر قومي يلا عشان نصلي 


بسملة:حاضر


(ليلي وبسملة صلوا قعدوا يتكلموا مع بعض ومش حاسين بالوقت لغايت اما اسد جية )


الخدامة :اتفضل يافندم 


اسد:امال فين بسملة وليلي 


الخدامة :بسملة هانم في الاوضة بتاعتها وكذلك ليلي هانم 


اسد:تمام روحي انتي 


الخدامة:مش هتاكل يا بيه 


اسد:لاء مش هاكل 


(طلع لقي بسملة نايمة باس رسها وطلع وقفل الباب وراح علي الاوضة لقي ليلي صاحية)


اسد:ايه الي مصحكي لي دلوقتي


ليلي:كنت بصلي قيام الليل و مستنية حضرتك هنزل اجبلك اكل 


اسد:لاء شكرا مش عايز 


ليلي:ممكن اتكلم معاك


اسد:اتفضلي 


ليلي:مش عايزني اروح الشركة انا عايزة اكمل تدريب 


اسد:انا قولت لاء ومش عيد كلامي كتير 


ليلي:ماشي تصبح على خير


(مردش عليها ودخل الحمام اسد سامع عيطها وهو في الحمام وبعديها ليلي نامت طلع اسد من الحمام ونام علي السرير وخدها في حضنه)


اسد:خايف عليكي لحسن تتخطفي تاني انا مش متجوزك ياليلي عشان احميك لاء انا متجوزك عشان حبيتك من اول يوم شوفتك حقك عليا عشان خليتك تعيطي 


(نام اسد ولكن كانت ليلي صحية و سامعة الي اسد قالوا فضلت تبص عليه كتير وحضنتوا اكتر )

يتبع 

تكملة الرواية من هنااااااااااااا

تعليقات

التنقل السريع