رواية علمتيني ازاي احب البارت السادس6 بقلم امل شعبان
رواية علمتيني ازاي احب البارت السادس6 بقلم امل شعبان
الجزء السادس علمتيني ازاي احب
بقلم امل شعبان
فرح بصيتله وهي مصدومه و حط ايديها على شفايف هزه راسا وقالتله هركب العربيه
ركبت العربيه واحنا في الطريق كنت قاعده مرعوبه حرفيا هو ايه اللي حصل ده ازاي تسكت على الغلط
ده يا فرح بدل ما تديله قلم على وشه تركبي معاه
العربيه كمان لا كده كتير لسه كنت رايحه اتكلم لقيته هو سابقني في الكلام
احمد انا بعتذر لك على اللي حصل من شويه يا فرح
ما لقيتش طريقه اسكتك واخليكي تركبي العربيه غير كده
بصيتله كان جوايا كلام كتير عاوزه اقوله وازعقله واقوله كده ما يصحش ازاي تستجرى تعمل كده
بس لقيت كان لساني مربوط تفكير مشوش اكتفيت اني ابصله وسكت
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب
احمد ساكته ليه يا فرح ما بتتكلميش ليه
بصيتله وسكت
تليفوني رن كان المتصل محمد ابن خالتي بعتبر اخويا الكبير واخدين على بعض حرفيا يعني اتبسطت اوي اول ما عرفت هو اللي كان بيرن
الو يا ابو الصحاب يا اللي ما بتسالش
محمد ايه يا فروحه غصب عني والله يا فرح الشغل واخد كل وقتي
الشغل بردك يا لئيم
محمد قولي لي يلا عملت ايه اول يوم شغل ليكي
لسه كنت رايحه اتكلم لقيت احمد حط ايده على الدركسيون فضل يزمر بالعربيه وسرع أوي
هقفل معاك دلوقتي يا محمد ولما اروح اكلمك
على فكره الطريق فاضي ما فيش داعي تزمر وهدي السرعه شويه هنتقلب بالعربيه على فكره انا بكلمك هدي السرعه شويه العربيه هتتقلب بينا
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب
بصلي وما اتكلمش كان بان على معالم وش الغضب
هو ماله ده كان من شويه كويس هو عنده انفصام في الشخصيه ولا ايه
لو سمحتي هدي السرعه شويه العربيه هتتقلب بينا انا مش عاوزه اموت دلوقتي انا لسه صغيره
لو سمحت طب نزلني على جنب بعدين سرع براحتك اللي قدرت تطير في الجو طير
ببص لقيت عربيه داخله علينا كنا خلاص هنخبط فيها
ما لقيتش نفسي غير وانا مغمضه عين وكلبشت في دراعه وعلى صرخه واحده قلت خلاص العربيه اتقلبت بينا
بعديها بشويه لقيت العربيه وقفت رفعت راسي ببص لقيت احمد بيبصله ويضحك
هو انا لسه عايشه ما متش ازاي حاسه قلبي وقع في رجلي
بعديها بشويه استوعبت اللي انا ماسكه دراعه حشت ايدي بسرعه وقلتله اسفه ما كنتش اقصد
لقيت بصلي وضحك بصراحه خفت قلت ده باين علي بني ادم مريض مش تصرفات بني ادم عاقل خالص لسه كنت رايحه افتح باب العربيه انزل اجري
احمد اقفلي باب العربيه يا فرح
بصراحه خفت كانت المنطقه مقطوعه وده شكله مجنون رسمي اقعدي بكرامتك يا فرح بدل ما يخبطك بحاجه تروحي فيها قفلت باب العربيه وقعدت وكملنا الطريق كنت حاسه رجليه دي بتخبط في بعضيها
احمد هو مين اللي كنت بتكلميه في التليفون
بصيتلي باستغراب انا
احمد لا مش انتي يا فرح بكلم الكرسي اللي وراكي
نهار اسود يا فرح وكمان بيكلم الكراسي ربنا يسترها ويعدي اليوم ده على خير لغايه ما اروح بيتنا
احمد اه بكلمك انتي هو في حد تاني غيرك في العربيه مين الشخص ده
ده محمد
احمد اه عارف اللي اسمه محمد علاقته ايه بيكي باين من طريقه كلامكم واخدين على بعض
بصيتله وانا مستغربه هو ماله دوت واخدين على بعض ولا لا يخصوا في ايه
احمد سكت ليه يا فرح
ما سكتش بس مستغربه من السؤال
احمد عادي بندردش مع بعض عقبال ما نوصل
لسه كنت رايحه اتكلم تليفوني رن كانت حنان المتصل قلت الحمد لله لرنيتي يا حنان في وقتك
الو يا حنان
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب
حنان ايه يا فرح وصلت ولا لسه
لسه في الطريق قربت اوصل خلاص
حنان يا لهوي يا فرح فاتك حاجات كتير ما شفتيش ايه اللي حصل لرانيا
خلاص يا حنان لما اروح ابقى اكلمك
حنان مالك يا فرح بتتكلمي كان تحت تهديد سلاح
تهديد سلاح ايه يا حنان بقولك لما اروح اكلمك
حنان في حاجه ولا ايه يا فرح حد جنبك
ايوه استاذ احمد بيوصلني
حنان انتي بتهزري يا بنت اللعيبه استاذ احمد بنفسه بيوصلك اه يا سهتانه انتي طلعت مش سهله
لعيبه ايه يا حنان ده انا قطعت الخلف من ساعه ما ركبت العربيه
حنان ساكته ليه يا فرح
هقفل معاكي دلوقتي يا حنان ولما اروح اكلمك
حنان ماشي يا روحي
الحمد لله قرب أوصل
احمداخش من انهي شارع
اول شارع على ايدك اليمين نزلني في اوله
احمد الشوارع عندكم غريبه اوي
اه غريبه ايوه نزلني هنا بس
لسه بفتح باب العربيه
احمد استني يا فرح في حاجه انت ناسياها معايا
انا ناسيه حاجه معاك هي ايه
احمد طلع السلسله من جيبه اظن دي بتاعتك صح
اه دي سلسله بتاعتي نسيتها عندك في المطبخ اللي انا كسرته كان موقف يعري بصراحه
احمد اه فاكر كنت طالب منك فنجان قهوه كسرتيلي نص المطبخ لو طلبت منك تعمليلي اكل كنت ولعت في البيت كله وضحك بصوت عالي ههههههههههه
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب
بصيتله باستغراب لان الموقف مش بيضحك على فكره مش عارفه بيضحك على ايه بس اضطريت ابدله نفس الضحكه هههههههههه
احمد ما حدش قال لك انك ضحكتك حلوه أوي يا فرح
لا بس ماما على طول بتقوللي اللي انا فيشتاء عايمه بضحك عمال على بطال
احمد يعني ايه فيشتك
فيشتي يعني مش عارفه بصراحه بس هو مثل بيقولوه لما يلقوا الواحد بيفضل يضحك على طول
احمد بصلها باستغراب اه
متشكره اوي على التوصيل يا استاذ احمد استاذن حضرتك
نزلت وانا مكمله طريقي الى بيتنا كان في شارع طويل لسه همشي
وفي نص الشارع شفت كلاب
لا ده كده كتير اوي هش هش امشي يا كلب شكلي هنام في الشارع ولا ايه اخذت طوبه ورميتها على الكلب لقيت الكلاب كلها جايه تجري عليا
مسكت الجزمه في ايديا وطلعت اجري وانا بصرخ ياماما
وما اخديش بالي خبطت في شخص ببص لقيت احمد
انت هنا الحمد لله
احمد في ايه يا فرح بتجري ليه كده انت خايفه من الكلب
ايوه بخاف منهم اوي وبعدين ايه اللي يرجعك
احمد نسيت السلسله جيت اديهالك شكل جيت في الوقت المناسب وايه اللي ماسكه في ايدك ده
دي الجزمه
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
احمد بصلها وهاتك يا ضحكه ههههههههههه
هو الموقف مش بيضحك خالص على فكره لان فعلا بخاف منهم اوي بس اضطريت ابدل نفس الضحكه
احمد تعالى اوصلك ليه ما خلتنيش اوصلك لغايه البيت جوه خليتيني انزلك بره على الشارع
خفت لحد يشوفنا بصراحه يقولوا مين ده اللي راكبه معاه في نص الليل
احمد ما يقول اللي يقولوه بدل ما انتي ما بتعمليش حاجه غلط
بس الناس ما بتشوفش غير الظاهر وكلام الناس بيوجع مش هيوجعني انا اكتر ما يوجع مامتي
احمد فضل بصصلها وهو مستغرب عارفه بتفكريني بمين يا فرح
بمين يعني
احمد بمامتي الله يرحمها نفس طريقه كلامك وبتتصرفي على طبيعتك مش متصنعه عكس البنات اللي انا اعرفهم يمكن يكون ده اللي شدني اليكي
تعرفي يمكن ما ضحكتش في حياتي قد النهارده
بصيتله وانا مستغربه ليه ده هو شايفني اراجوز ولا ايه قدامه
احمد ساكته ليه يا فرح
لا مش ساكته بس بسمعك اهو وصلت اهو ده بيتنا يا استاذ احمد
كان نفسي اقولك اتفضل اشرب حاجه بس الوقت متاخر زي ما انت عارف
استاذن حضرتك
احمد ابتسم وقال لي تصبح على خير يا فرح
بصيت لي وانا مبتسم وحضرتك بخير
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا