القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

 

روايةاختي خانتني مرتين كامله







روايةاختي خانتني مرتين كامله




اختي خانتني مرتين احب اعرفكم بنفسي انا اسمي هدي عندي 28 سنه وليا اخت اسمها مرفت عندها 25 سنه احنا من عيله متوسطه او تقدرو تقولو من تحت المتوسطه كمان بابا الله يرحمه مفيش الا انا واختي وماما وماما ست كبيره وصاحبة مرض وكوت بشتغل انا واختي عشان نصرف علي البيت ونجيبو علاج ماما لانها مبتقدرش تشتغل انا كوت شغاله في صيدليه واختي مرفت كانت شغاله في حضانه احنا اصلا معانا دبلوم بس دورنا علي شغل لحد اما كل واحده فينا ربنا كرمها بشغلانه واستقرينا فيها في يوم كان في شاب اسمه مازن كان كان فاتح محل في وش الصيدليه وبصراحه انا اول مره شوفته فيها اعجبت بيه واتمنيت يكون من نصيبي لانه بجد شكله حلو جدا وشكله محترم وابن ناس بس في نفس الوقت فكرت وقولت انا سني كبير ومحلتناش حاجه عشان اجهزي نفسي لان الراتب يادوب بيكمل معانا الشهر ومشغلتش بالي عدا فتره وانا شايله مازن من دماغي خالص جيت في يوم الصبح افتح الصيدليه وبصيت لقيت مازن بيقول احنا جيران مفيس صباح الخير ولا سلام عليكم بصراحه من جوايا كوت مبسوطه اوي بس مش مبينه لاني كوت عطياه ضهري مردتش عليه بعد ما فتحت وكده جالي الصيدليه علي اساس انه عاوز يشتري حبوب لصداع عرفت انه بيحور وجاي يجر كلام وكده وانا بحاسبه قالي بصراحه انتي انتي جمليه اوي قولتله شكرا لاني مش متعوده بصراحه اكلم شباب وكده ولا عمر حد لفت نظري غير مازن ده المهم لما رديت وقولتله شكرا قالي تزعلي لو قولتلك ان اول مره اعترف ل بنت وقولها كده رديت عليه قولتله اشمعنا قالي بصراحه معرفش بس انتي عجباني ومن ساعة اما جيتي هنا وانا مراقبك حبيت اتاكد انك مش بتاعة ولاد وكده فانا اتعصبت وقولتله اتفضل اخرج بره وخد علاجك وادي باقي فلوسك قالي مقصدش والله اني ازعلك قولتله لو سمحت اتفضل أمشي قالي طب اسمعي هقول اي وبعد كده لو معجبكيش الكلام هخرج المهم قولتله اتفضل قالي انا اسف بجد لان انتي عارفه اليومين دول اغلب البنات مصاحبه لكن انتي مش زيهم ومفروض دي حاجه تبسطك مش تزعلك قولتله حصل خير قالي طب ممكن اعرف اسمك قولتله اسمي هدي قالي عاشت الاسامي وانا اسمي مازن والمحل ده بتاعنا قولتله انا كوت مفكراك شغاله فيه قالي لا ده بتاع والدي قولتله ربنا يباركلكم فيه  المهم خلصنا كلامنا علي كده ولينا فتره صباح الخير يا هدي صباح الخير يا مازن وفي يوم كده جت اختي مرفت من الحضانه وعدت عليا وشافت مازن واقف في المحل اعجبت بيه هيا كمان دخلت قالتلي مين الموز ده يا هدي قولتلها لمي نفسك عيب قالت بصراحه الواد ده موز خالص ده انا اجي كل يوم بقا واقعد معاكي ولا نبدل الشغل سوا وقعدت تضحك وحسيت من كلامها انه عاجبها وانا عارفه اختي لو عجبها حاجه لازم تاخدها حتي لو الحاجه دي تخصني المهم علي دخلة مازن قالي ازيك يا هدي قولتله ازيك يا مازن ردت اختي ومفيش ازيك يا مرفت فانا بصيت ليها وبصراحه غيرت علي مازن من اختي جامد فرد مازن قال حضرتك مين قالت انا اخت هدي الصغيره قالها اهلا وسهلا راحت مرفت مدت ايديها تسلم عليه وانا عمري مسلمت عليه فأنا ولعت من جوايا وبصراحه انا بحب مازن وحبي زاد ليه لما اختي لقيتها اعجبت بيه فحسيت انه هيضيع مني فانا تدخلت وقولت نورتنا يا مازن وابتسمت ليه عشان الفت انتباهو ليا مازن انبسط عشان يعتبر اول مره اديه وش المهم مازن مشي علطول بعد ما مشي اختي حسيت انها حطت مازن في دماغها وشكلها هتاخدو مني لقيت مرفت قالت انا حساكي بتحبيه يا هدي قولتها بصراحه ايوه بس ده يبقا سر بينا لقيتها اتحولت وردت عليا بعصبيه وقالت ولا عمرك هطولي مازن وانا وانتي والزمن طويل طلعت من الصيدليه وراحت داخله......




طلعت من الصيدليه وراحت داخله المحل بتاع مازن انا كوت هتجن ازاي تعمل معايا كده وفضلت تتكلم معاه وشيفاهم قاعدين يضحكو مع بعض ولمحت اختي بتسجل حاجه علي التليفون بتاعها هنا كانت الصدمه لاني شكيت انها خدت رقمه لان اختي خدتها تحدي وانا مكوتش عارفه هعمل اي وبعد ما مشت روحت ل مازن المحل ودي كانت اول مره اروح عنده المحل قولتله ازيك يا مازن قالي ازيك يا هدي نورتي المحل بتاعي تحبي تشربي اي قولت شكراً بس حابه اتكلم معاك في موضوع وبصراحه انا مش عارفه ابتدي منين قالي اتفضلي سامعك قولتله بصراحه كده انا اعجبت بيك من اول مره شوفتك فيها وفي نفس الوقت حبيت اشيلك من دماغي بس معرفتش المهم كان باين علي وشو الانبساط والدهشه لان مكانش متوقع مني يقول كده رد قالي طب مقولتيش ليا الكلام ده ليه من زمان قولتلو بصراحه احنا ناس علي قد حالنا وقليل اليرضا بيا وباختي لان حتي مش معانا نجهز نفسنا واكيد مفيش واحده بتخرج من بيت اهلها من غير جهاز رد وقالي غلطانه مش كله في ناس لو حبت حد بتاخد البنت حتي لو بشنطة لبسها بس رد وقالي بصراحه انا كمان بحبك يا هدي قولتلو طب طالما بتحبني بتدي رقمك لاختي ليه قالي بصراحه هيا الطلبت رقمي هنا انا اتصدمت رديت انا وطلبتو ليه اختي قالي عشان قالت ان اختي الفون بتاعها ساعات بيعلق ومحدش بيسمع منو حاجه وخدت الرقم علي اساس لو احتاجت منك حاجه وانتي في الصيدليه اعرفك هنا أنا اتصدمت لان الفون بتاعي شغال عادي بس مرضتش اعرفو لان كده هيحس اننا احنا الاتنين هنموت عليه وكده وخصوصا المصيبه اتنين اخوات وقطعني عن التفكير وقالي هوا انتي غيرانه من اختك رديت قولتلو لا عادي يمكن اختي خايفه عليا وكده عشان بتقلق عليا جامد بس حسيت نظرات مازن اني غيرانه وحسيت انو عرف ان اختي واخده الرقم بتاعو ليها هيا مش عشان خاطري قطعني عن التفكير ولقيت مازن مسك ايدي وهنا كان أول مره حد يمسك ايدي كده وبصراحه ايدو كانت ناعمه جامد مش خشنة او ناشفه زي ايد ابويا الله يرحمه وحسيت من مسكة ايدو برعشه مش جسمي لانو كان ماسك ايدي وبيحسس عليها نتشت ايدي منو وطلعت اجري دخلت الصيدليه كملت يومي بس مراحش من بالي الاحساس بتاع مازن لما مسك ايدي بصراحه كان احساس حلو خالص وهنا اتمنيت بجد يكون من نصيبي وحطيت تحدي وصممت اني اخد مازن من اختي لو هموت حتي روحت البيت لقيت ولدتي نايمه لأنها بتصحي بدري تصلي الفجر دخلت لقيت اختي واقفه قدام المرايا وقاعده تحط ميكب ولابسه بيجاما وشاده نفسها انا استغربت بصراحه بس انا مبكلمهاش ولا هيا بتكلمني ولقيتها بتصور في نفسها قولت يا بت عادي اتعشيت ونمت وبفتح الوتس الصبح اشوف لو حد بعتلي حاجه وهنا اتصدمت لقيت اختي منزله استوري بالصور الكانت بتتصورها امبارح عرفت انها عامله كده عشان مازن يشوفها هنا انا قولت بيني وبين نفسي لو عملتي ايه منتش وخداه مني ويكفيكو شر الحريم لما تحب حد روحت الصيدليه وقبل مفتحها دخلت علي مازن المحل عشان اشوفو شاف صور مرفت ولا لا قولتلو صباح الخير يا مازن قالي صباح الخير يا هدي قالي بصراحه اختك عسوله انا اتعصبت وروحت ماشيه من المحل وفتحت الصيدليه بس للاسف مازن كان كلب ومكوتش اعرف كده ومعرفتش الا بعدين لان مازن حس اني انا واختي بنحبو مازن المهم دخل بعد شويه الصيدليه بس دخل جوه ومقفش مكان الناس قداما البترينا بتاعة الحساب دخلي جوه وقالي انا اسف بس انا بقول كده عشان اشوف رد فعلك وشوفك بتغيري عليا ولا لا وعرفت انك بتغيري عليا وراح ماسك ايدي وانا بصراحه كوت مبسوطه من كلامو وفضل يحسس علي ايدي وانا مرضتش المره دي اشدها منو لاني داخله في تحدي مع اختي ومش عايزه اخسرو وفضل يحسس وبان علي شكلي اني مبسوطه وراح مرجعني وراء في مكان مداري وفضل يبوس فيا وانا مش قداره اقف علي رجليا وقعد يحرك ايدو علي جسمي وانا بصراحه استجبت معاه وروحت نايمه علي......




الجزء الثالث

وانا بصراحه استجبت معاه وروحت نايمه علي الارض ومحستش بنفسى الا لما حسيت بآلام وعرفت اني معتش بنت ساعتها قومت مخضوضه وفضلت اعيط ولطش علي وشي هوا مسك ايدي وقالي متخافيش مش هسيبك وهتجوزك انا بحبك يا هدي وانا قاعده اعيط وقولو حرام عليك دمرت مستقبلي وبكده محدش هيرضا بيا ولا حد هيرضا يتجوزني وهوا قعد يهدي فيا وحلف ان هيتجوزني مهما حصل وخدني في حضنه ساعتها هديت واطمنت شويا قام وقالي همشي دلوقتي عشان محدش يشك في حاجه وانا لبست لبسي وعدلت نفسي وكملت يومي وكوت متوتره وخايفه من الحصل روحت البيت لقيت اختي بتقولي مش انا كلمت مازن انهارده قولتلها واي المطلوب قالي انو معجب بيا ساعتها انا مصدقتهاش قولت مستحيل مازن يعمل كده وهيا قصدها تخليني اكره مازن وتخليني ابعد عنو لكن مش هينفع ابعد عنو بعد الحصل بينا لان محدش هيرضا بيا دخلت نمت وطول الليل مش جايلي نوم من كتر التفكير مكدبش عليكم كوت مبسوطه من الحصل لانو كان احساس حلو وكوت شبه الغايبه عن الوعي ساعتها وفي نفس الوقت خايفه ان مازن يضحك عليا بس قولت ساعتها مازن مستحيل يعمل معايا كده لانه بيحبني

فضلت كده افكر ودماغي تودي وتجيب لحد الفجر نمت ساعتين وصحيت عشان اروح الشغل دخلت الصيدليه وفتحت علي دخلة مازن بيقولي مالك مقولتيش صباح الخير انتي زعلانه مني وليه قولتلو مفيش حاجه بس متوتره شويه قالي منا قولتلك متخافيش قولتلو طب بعد الحصل ده هتيجي تتقدم امتا قالي ابويا تعبان شويه بس واول لما يصحا وعد هجي اتقدم ساعتها اطمنت وانبسطت قالي ايوا كده عايزك تكوني مبسوطه دايما لاني مبحبكيش تكوني زعلانه ردريت عليه قولتلو اشمعنا بقا

رد وقالي عشان البيحب حد مش بيحبه يكون زعلان وانا بحبك وبموت فيكي كمان

قالي وانتي قولتلو انا اي قالي مش بتحبيني قولتلو لو مش بحبك كوت عملت معاك كده قالي ايوه صح قالي طب اي رايك في الحصل امبارح وشي احمر وارتبكت ووطيت وشي في الارض رفع وشي بايدو وقالي متتكسفيش وراح عطيني بوسه وراح خارج من الصيدليه من غير ما ينطق بكلمه وانا ابص عليه وهوا يبص عليا وبعد شويه جاب كنز ولب من المحل بتاعو وجه وقالي تعالي نتسلا شويه كده كده مفيش شغل وروحنا ضاحكين فضلنا نتكلم وكل واحد فينا يحكي عن ايام الطفوله بتاعتو وبعد مخلصنا قالي انا مش معايا رقمك لحد دلوقتي وطلب الرقم مني عطيتو الرقم وسجلنا ارقام بعض وراح غامز ليا غمزه صغيره ساعتها فهمت هوا عايز اي وانا قولتلو مش هينفع قالي ليه بس انتي مش بتخرجي من دماغي

ومعرفتش انام طول الليل امبارح قاعد افكر فيكي

قولتلو وانا كمان منمتش

قالي ليه بقا قولتلو بصراحه كوت مبسوطه وفي نفس الوقت خايفه تضحك عليا قالي انا وعدتك ومتخافيش قولتلو امنا نشوف راح غامز تاني وقالي طب اي بقا قولتلو اي قالي تعالي عايزك في موضوع صغير وراح شدني من ايدي وانا قومت معاه وعارفه هوا عايز اي وراح مطفي نور الصيدليه وقعدنا نبوس في بعض وخلال دقايق بقينا من غير لبس كإننا متجوزين وفضلا في حضن بعض حوالي نص ساعه

وبصراحه كونا احنا الاتنين في عالم تاني لحد اما خلصنا وقومنا كل واحد لبس لبسو وفضلنا نهزر مع بعض شويه ونضحك وكده

طلع من الصيدليه بعد شويه وفضل يبعت رسايل علي الوتس وانا ابعت ليه طول اليوم وانا مروحه عديت عليه وقولتلو هتوحشني قالي طب اجي ابات عندكم انهارده روحت ضاحكه وماشيه روحت وبعد شويه بعتلي رساله بيقولي فيها روحتي يا قلبي

قولتلو روحت يا قلبي فضلنا نتكلم عن الحصل بينا وبصراحه انا اتمنيت يكون معايا ساعتها ميكونش رسايل وفضلنا نتكلم وكونا مبسوطين اوي وكوت طايره من الفرح علي دخلة اختي بتقولي مالك مبسوطه كده ليه انتي بتكلمي مازن قولتها ايوا وهيتجوزني قالت اما نشوف وراحت خارجه من الاوضه وبعد شويه مازن قالي هقفل عشان تعبان من الحصل انهارده

قولتلو ماشي وانا خارجه من الاوضه لقيت......

ياريت تتفاعلو عشان الجاي هيكون التقيل كلو



الجزء الرابع

من رواية اختي خانتني مرتين

لقيت اختي بتتكلم في الفون وقاعده تضحك وبتقول ده هبله وعلي نياتها انا رجعت لوراء عشان متشوفنيش ولقيتها بتقولو يعني هيا مفكرك انك نايم دلوقتي وقعدة تضحك فانا اتاكدت ان مازن بيكلمها فحبيت اتاكد فتحت الوتس لقيتو قافل رنيت عليه عطاني مشغول ساعتها عرفت ان مازن واختي بيكلمو بعض وانا ساعتها فضلت اعيط وعرفت ان مازن كان بيتسلا بيا و باختي وانا دماغي كانت هتنفجر من كتر الصداع ومعرفتش انام اليوم ده مستنيه النهار يطلع بفارغ الصبر عشان اعرف هوا بيعمل معايا كده ليه

وليه فضلت صاحيه وروحت الساعه 6 الصبح الصيدليه وانا اصلا معادي اروح الساعه 8 بس كوت هتجن لو قعدت الساعتين دول في البيت روحت فتحت الصيدليه وقعدت ومش عارفه هعمل اي وكل شويه ابص في الساعه وبص علي المحل بتاعو حاسه ان الوقت مش بيعدي خالص وبعد شويه لقيتو جاي ودخل علي الصيدليه علطول واستغرب اني جايا بدري قالي صباح الخير يا هدي قولتلو هوا بعد العملتو ده جاي تقول صباح الخير بكل برود قالي في اي بس ما كونا قافلين امبارح مع بعض ومفيش حاجه رديت عليه قولتلو هوا انتا مصدق نفسك

ولا جاي تضحك عليا وطبطب عليا وتاخد الانتا عايزه قالي اي الحصل لكل ده قولتلو بقا تخوني مع اختي طب خوني مع واحده تانيه ملقتش الا اختي ليه انا عملت فيك اي حرام عليك يا شيخ ده انا وثقت فيك وعطيتك اعز ما املك ليه تعمل معايا كده قالي وانتي عرفتي ازاي قولتلو سمعتها امبارح وهيا بتكلمك وحبيت اتاكد رنيت عليك عطاني مشغول

قالي بصراحه اختك هيا الرنت عليا وبتكلمني من اول يوم شافتني فيه قولتلو كمان يعني بتغفلوني قالي لا وجاي يقرب مني قولتلو ابعد عني مش هتلمس مني شعره الا لما تتقدملي وتتجوزني غير كده لا

قالي انا مقدرش استغنا عنك قولتلو ولما انتا متقدرش تستغنا عني ليه تخوني مع اختي قالي اختك هيا الكل شويه تكلمني وتبعتلي صور وتقولي أنها بتحبني قولتلو يعني عايز تضحك علي اختي زي ما ضحكت عليا قالي اختك مش في دماغي اصلا قولتو اومال بتخوني معاها ليه

قالي معتش مكلمها تاني قولتلو هوا ده مبرر قالي اومال عايزه مني اي قولتلو اتقدملي قالي شويه بس انتي عارفه الحج والظروف ولقيتو بيتهرب

قولتلو يعني انا كده مستقبلي ضاع بسببك قالي حاسبي عندك كل حاجه كانت برضاكي قولتلو بس انا وثقت فيك مفروض تقف جنبي حتي اتجوزني وطلقني تاني يوم حرام عليك انا بنت ولو حد عرف البلد كلها هتعرف وامي ممكن تموت فيها قالي خلاص هظبط اموري واتقدملك قولتلو امتا قالي شويه بس بشرط قولتلو اتفضل قالي نفضل زي ماحنا قولتلو مش فاهم قالي نعمل زي امبارح قولتلو انتا بتحلم انتي واخدني تسليه صح قالي لا بس انا بحبك

وفي نفس الوقت انتي مفروض تثقي فيا قولتلو اتقدم واتجوزني وخد الانتا عايزة قالي كده هزعل منك ومش هتشوفي وشي تاني فانا عيطت قولتلو انتا عايز مني اي ليه مصمم تكسرني قالي لو تحسبيها صح هتلاقي ان مفيش حاجه تخسريها لان الحاجه الكوتي محافظه عليها خسرتيها قولتلو وده جيزاتي قالي انا بعرفك بس فاضل حل نبقا مع بعض زي الاول اطريت اني اوافق ما هوا دلوقتي المتحكم فيا وفضلنا حوالي شهر علي الحال ده وفي يوم اكتشفت المصيبه...

ياريت تتفاعلو وتقولو رايكم



الجزء الخامس 

من قصة اختي خانتني مرتين

وفضلنا حوالي شهر علي الحال ده وفي يوم اكتشفت المصيبه

شكيت اني حامل جيبت إختبار حمل وكوت مرعوبه والكوت خايفه منو حصل ولقيت نفسي حامل هكوت هتجنن دخلت دخلت المحل بتاع مازن وانا ركبي بتخبط في بعضها بقول ل مازن الحقني انا حامل قالي ازاي قولتلو معرفش قالي مخدتيش حبوب ليه منع الحمل قولتلو كوت باخد بس معرفش حملت ازاي قالي طب والحل قولتلو مش عارفه قالي نزلي الواد ده مش هينفع قولتلو ليه مش هتتجوزني قالي هتجوزك بس الواد ده لازم ينزل قولتلو لازم تتقدملي الخميس الجاي قالي ربنا يسهل فضلت اتحايل عليه وبوس ايدو قالي خلاص هاجي الخميس الجاي وجه يوم الخميس هوا وأبوه وكوت معرفه امي ان في واحد عنده محل في وش الصيدليه الشغاله فيها وعايز يتقدم ليا امي اتبسطت وقالت ماشي وفعلا جه ولقيت اختي مهتميه بنفسها وبتلبس هيا كمان استغربت وقولت عادي جهزت نفسي ولبست وانا داخله سمعت ابوه بيقول ل مازن هيا دي العروسه قالو..... لا يا حج اختها الصغيره مرفت انا حسيت نفسي اتشليت مكاني ولا انا العارفه اخرج بره الاوضه ولا اخش وفي نفس الوقت مش قادره اتكلم عشان هفضح نفسي قدام ابوه وامي واختي وفجاه ببص لقيت اختي ميرفت داخله تسلم علي ابو مازن وامي كأنت مستغربه ردت امي قالت ل مازن مش انتا كوت جاي تتقدم ل هدي قالها لا يا ماما انا قولت ل هدي جاي ل اختك ميرفت لاني شوفتها جت ل ميرفت الصيدليه قبل كده بس كان الحاج تعبان شويه ورد قال شكل ميرفت سمعت غلط وانا واقفه في نص هدومي من امي وابو مازن الينتقم منو ربنا ان شاء الله

رد ابو مازن وقال علي البركه لو الولاد مرتاحين لبعض يام هدي يبقا علي البركه ورد قال انا شايف انهم مرتاحين بصراحه لبعض باين علي وشهم انا مش عارفه انطق بكلمه لقيت امي بتقولي اقعدي يا هدي واقفه ليه قعدت اشوف اي البيحصل ده امي وابو مازن اتكلم هوا وامي شويه وأنا مسمعتش الا وهوا بيقول طب تستأذن احنا بقا وانا معرفتش هما اتكلمو في اي عشان مكوتش عارفه هعمل اي في البلوه ده ده طلعو بلوتين مش بلوه واحده

بعد ما مشو لقيت امي بتقولي شكل في حاجه غلط انا ارتبكت وقولت ازاي مش فاهمه قالت انا مخلش عليا حوار انه جاي يتقدم لاختك وانتي سمعتي غلط قالت هوا كان جاي ليكي انتي وانتي مسمعتيش غلط زي ما هوا قال رديت وقولت لا انا فعلا سمعت غلط وفكرت جاي ليا انا بس يلا مش مشكله انا وميرفت واحد اهم حاجه واحده فينا تتجوز بس امي شاكه أن في حاجه غلط

بس سكتت ومرضتش تغط عليا سيبتها وقومت دخلت اوضتي لقيت ميرفت جوا قولت ل ميرفت بلاش مازن يا ميرفت عشان مازن مش ساهل ردت بكل بردو وقالت بحبو قولتلها انا اعرفو اكتر منك قالت منا عارفه قولتها عارفه اي

قالت عارفه الحصل بينكم قولتها واي الحصل بينا ردت وقالت مازن مش بيخبي عليا حاجه عارفه انك حامل منو انا اتصدمت من رد فعل اختي قولتها وعرفتي ازاي قالت مازن مش بيخبي عليا حاجه وقولك علي حاجه كمان كان بيكلمني كل يوم بالنهار وكوت مبرضاش اكلمو بالليل عشان متعرفيش وانا قولتلك يا هدي ابعدي عن مازن من اول يوم شوفتو فيه قولتها وانتي بتعملي فيا كده ليه انا عمري ما عملت فيكي حاجه وحشه حتي لو عملت ازاي تتجوزي واحد ضحك علي اختك قالت ماليش دعوه انتي مش صغيره وانا مش عايزه حد غير مازن طلعت من الاوضه فضلت اعيط وبفكر انتحر لان مفيش حل غير الانتحار نمت من كتر التعب وصحيت في معادي الصبح روحت الصيدليه ومازن قصادي وقاعد يتكلم في التليفون وبيضحك عرفت انه بيكلم ميرفت وقاعد بمعني اصح يغيظ فيا بعد شويه روحت ليه المحل وبقولو ليه عملت فيا كده قالي انا مش عبيط عشان اتجوز واحده سابت نفسها لواحد قولت طب منتي وعدتني قالي كوت بختبرك قولتلو ده حتي انا حامل منك حرام عليك رد بكل برود قالي وانا اضمن منين انو ابني قالي روحي شوفي ابوه مين متجييش ترمي بلوتك عليا وتشيليني شيله مش شيلتي رديت عليه وقولتلو يعني دي اخرتها قالي ايوه طلعت من عندو وكلمت صاحب الصيدليه اني هسيب الشغل عشان يجيب حد مكاني وفي نفس الوقت مينفعش اقعد في وش الكلب ده تاني وبعد ما فكرت في الانتحار قولت يا بت حرام تموتي كافره وربنا غفور رحيم

كلمة واحده صاحبتي تشوف ليا شغل قالتلي في دكتورة نساء عايزه واحده تشتغل معاها من اول الشهر الجاي كان فاضل يومين والشهر يخلص واختي ومازن اتخطبو وفرحهم بعد شهر وانا قاعده بتحسر علي نفسي روحت عند الدكتوره واستلمت الشغل من اول يوم وبعد اسبوع من الشغل قولت لازم اكلم الدكتوره تشوف ليا حل في المصيبه الطفل الفي بطني ده قبل ما يكبر ومعرفش انزلو خليت الكل بعد مخلصو كشف ومشو روحت داخله اراجع الحساب مع الدكتوره عشان كل يوم لازم نراجعو الحساب مع بعض وحكيت ليها الحصل زعلت مني جامد وقالت الغلط مش من الكلب العمل فيكي كده الغلط منك انتي انك سيبتي نفسك اترجييت فيها تشوفلي حل قالت طيب كتبت ليا علي حبوب عشان تسقط الجنين قالت هتحسي بآلام والافضل انك تباتي هنا عشان امك متعرفش حاجه قولت ليها حاضر واتصلت علي امي وقولت ليها اني هبات في العياده انهارده عشان عندنا حالات ولاده نزلت اشتريت الحبوب وخدت الحبوب والدكتوره عطتني ابره عشان تساعد مع الحبوب فضلت طول الليل اصوط من المغص والحمدلله حسيت ب

.. وعرفت اني صقطت نمت وصحيت الصبح لسه في الالم خدت مسكن والدكتوره جت كشفت عليا قالت مبروك وليا مفاجاه ليكي قولتلها اي هيا يا دكتوره قالت هعمل ليكي عمليه ترجعك بنت تاني وياريت تكوني اتعلمتي الدرس وطيت علي ردليها كوت هبوسها وعملت ليا العمليه والحمدلله بقيت تمام وحسيت اني رجعت زي الاول واختي اتجوزت ومكوناش بنكلم بعض ولا حضرت فرحها عملت حجه ان عندي شغل وبعد فتره جه ليا عريس اسمه احمد واتقدملي  وامي قالت لازم اعرف مازن واختك علي قولتها ماشي وانا من جوايا مش طايقه اشوف وش حد فيهم وقررنا ان الشبكه الجمعه الجايه وكل الناس كانت موجوده وليقيت اختي وطت علي احمد خطيبي وقالت ليه حاجه في ودنو......



الجزء السادس والاخير

من قصة اختي خانتني مرتين

بعد اختي ما خلصت كلام معاه وهوا قاعد جنبي راح بص ليا بصه وحشه انا خوفت بس الغريبه انه متكلمش معايا ولا قالي حاجه وفضلنا قاعدين لحد اما لبسنا الدهب وقعدنا شويه والناس مشيو فضل خطيبي عندنا عشان يتعشاء معايا جهزت العشاء ودخلت بيه قولتلو اتفضل العشاء جاهز قالي قبل العشاء وقبل اي حاجه انتي ليه خبيتي عليا ساعتها انا خوفت وقولتلو خبيت عليك اي قالي يعني انتي مش عارفه قولتلو ممكن تفهمني في اي قالي اختك قالت ليا انك مش بنت وانا اتصدمت من اختي لانها تاني مره تخوني ومش عارفه هيا بتعمل فيا كده ليه يعني هيا اتجوزت الشخص الحبيتو انا  وفي نفس الوقت الشخص ده لعب بيا وضحك عليا رديت عليه وقولتلو  انا كوت هعرفك علي كل حاجه قالي وكوتي هتعرفيني امتا ان شاء الله قولتلو بعد فتره من الخطوبه وانا بصراحه بيني وبين نفسي كوت مش هقول ليه حاجه   بس الكدب ملهوش ردلين فعلا قالي وليه معرفتنيش من البدايه قولتلو عشان كوت مستنيه لما تعرفني اكتر وتعرف اخلاقي ضحك كده وقالي اخلاقك قولتلو مش يمكن كوت مظلومه وانضحك عليا زي اي بنت انضحك عليها من شاب معندهوش ضمير ولا نخوة رجوله قالي طب احكي ليا الحصل قولتلو وبعد متعرف هتروح تاخد دهبك وتفضحني في البلد قولتلو عشان خاطري متبقاش زيه وخد دهبك اهوة بس بلاش تفضحني امي ممكن تموت فيها واستر عليا قالي وانا مقولتلكيش اني هسيبك قولتلو مش فاهمه قالي يعني انا هكمل الخطوبه واتجوزك فانا قولت يبقا هوا كداب وشكله عاوز يعمل فيا زي ما مازن عمل فيا ويضحك عليا ومش بعيد كمان يفضحني علي الاقل مازن معرفش حد حاجه مفيش الا اختي واختي هيا الفتنة عليا وعرفة احمد رديت علي احمد وقولتلو بس مفيش راجل يقبل علي نفسه كده قالي مش لما تحكي يمكن تطلعي مظلومه زي ما قولتي قولتلو طب مانا ممكن اكدب عليك اي عرفك اني هقول الحقيقه قالي مع الوقت هعرف بس لو كدبتي فعلا واكتشفت كده مش هخلي بيت في البلد الا وهوا عارف قولتلو وانا مش هقول الا الحقيقه وحكيت ليه علي كل حاجه من اول يوم شوفت فيه مازن لغاية يوم خطوبتي قالي طيب ماشي انا هصدقك قولتلو طب واي يجبرك انك تتجوزني ولا عاوز تعمل معايا زي ما مازن عمل قالي الايام هتثبت اني مش زي مازن الكلب ده ولا انسان بيعرف الحلال من الحرام قولتلو ماشي بس انا من جوايا مش مرتاحه وقولت يمكن ينتقم مني لاني خبيت عليه من البدايه قالي يلا نتعشو بصراحه انا مش عارفه هوا انسان طبيعي ازاي جاي ليه نفس يتعشاء ده انا كان انسد نفسي قعدت اتعشيت معاه زي اي اتنين مخطوبين ما بيتعشو مع بعض قالي ليه اختك بتعمل معاكي كده قولتلو مش عارفه قالي طب خلي بالك منها لانها شكلها ناويه علي شر قولتلو هتعمل اي اكتر من كده قالي خلي بالك وخلاص ساعتها انا بصراحه خوفت من جوايا كملنا فترة الخطوبة ومكانش في كلام بيني وبين اختي ولا جوزها طبعا لان ماينفعش اتكلم معاه بعد الحصل وبصراحه احمد خطيبي كان محترم معايا جامد لدرجه كوت بستغرب من رد الفعل بتاعه سالت احمد في يوم انتا ليه كويس معايا قالي بصراحه قولت يمكن تكوني اتعلمتي درس محدش اتعلمه قبل كده قولتلو ازاي مش فاهمه قالي ممكن كوت اتجوزت واحده تانيه بس تخوني بعد الجواز لكن بعد الحصل معاكي ده عمرك مهتعملي كده تاني وقالي وفي نفس الوقت ان العمتليه ده مش صح ولا بشجعك انتي غلطانه طبعا والغلط الاول والاخير منك مش من جوز اختك قولتلو انا عارفه كده قالي يبقا مفروض اوعي تثقي في حد بعد كده واديكي جربتي وعرفتي قولتلو وعد مني معتش هتثق في حد خالص والحمدلله اتجوزت وعرفت بعدين ان اختي مبتخلفش والدكاتره قالو استحاله تخلف لان عندها مشاكل في الرحم وانا ربنا كرمني وخلفت ولد اسمه حسام والغريبه ان اختي جت ليا بعد ما خلفت وجايه ندمانه وتعيط وتقولي حقك عليا انا عارفه ان ربنا بيعاقبني بسبب العملتو فيكي وانا من جوايا مش صافيه ليها بصراحه وقعدة تشتكي من مازن وبتقول عايز يتجوز عليها عشان يخلف وبيضرب فيها خصوصا بعد انتي ما خلفتي وحاسه اني هطلق بسبب الخلفه وفعلا بعد فتره اختي اطلقت ومازن بيقا بيشرب وابوه طردو من البيت عشان بقا يسرق فلوس عشان يشرب بيها واختي رجعت تشتغل تاني وتصرف علي نفسها واتكسرت من الحصل وجوزي الحمدلله ربنا عوضني بيه وبيعاملني كويس وسكنا بعد كده في منطقه تانيه عشان محدش يعرف الماضي بتاعتي عشان جوزي خاف ابني لما يكبر يعرف الماضي بتاعتي وفعلا ده اسود ماضي في حياتي وهيفضل يطارد فيا لحد اما موت واختي معتش بعرف عنها حاجه بعد ما ولدتي ما توفة واختي متعرفش مكان سكني الجديد لان مهما حصل معتش هثق فيها هيا ندمانه من جواها بس برضو معتش ينفع اثق فيها خالص


ياااريت تكون القصه عجبتكم

ياااريت تقولو رايكم بصراحه


تعليقات

التنقل السريع