القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

 


رواية « قلبي المتيم بها .» كامله 






الاب بجمود.. اسمعي يابت انتي كتب كتابك علي ابن عمك الاسبوع الجاي 


ليليان بصدمة.. انت بتقول اي يابابا اتجوز اي انا لسه صغيرة وبعدين انا مش بحبو ومش هقدر اروح اعيش في الصعيد 


ياسر بغضب.. انا قولت الي عندي هتروحي تتجوزيه ياعني هتتجوزيه 


ليليان بدموع.. لي ي بابا كده حرام عليك انا مبحبهوش ومعرفهوش كمان عمري ما شوفتو 


ياسر بزعيق.. اسمعي الكلام احسنلك الا ونتي عارفة اني ممكن اكسر جسم'ك ف بذوق او غصب عنك هتتجوزيه 


ليليان بعصبية.. طبعا تلاقيه دفعلك قرشين


ياسر اتعصب وقرب منها وضر'بها ب القلم علي وشها 


ليليان حطت ايديها علي خدها من شدة الضر'بة 


ياسر مسكها من. شعرها.. بلاش تخليني اوريكي وش عمرك. ما شوفتيه ي ليليان 

وطلع وسابها في اوضتها 


ليليان قعدت علي الارض وهي بتعيط بشدة: يارب انا مش مسمحاه موت امي بحسرتها لما اتجوز واحدة وف الاخر يطلقها ولا مسمحاه علي كل حاجة عملها ليا تعبتني وفضلت تعيط لحد ما نامت 


في بيت تاني في الصعيد ( قنا) 


سليم بغضب.. انت بتحطني قدام الامر الواقع عشان اتجوزها صح 


الاب باقتضاب.. بقا عندم 30 سنة ومش عارف تتجوز وتجبلي ولي العهد 


سليم بعصبية مفرطة.. انا قولت شيلو موضوع الجواز ده من دماغي 


الاب بغضب.. اصحي وفوق لنفسك وانسي الي فات ولا بنت ال **** دي لسه مأثرة فيك فوق بقا وشوف حياتك 


سليم بعند.. تمامم مش انت عاوزني اتجوز يبقي متلومنيش علي اي حاجة هعملها 


محمد (الاب) بتحذير.. اوعاك تنسي ان اي حاجة هتعملها في البنية انا هسيبك كده انت لو عملتلها اي حاجة تأذيها ساعتها تصرفي مش هيعجبك خالص 


سليم بغضب.. ياعني مجوزني واحدة مش عاوزها وكمان بتجبرني علي اني المس'ها بس ماشي انا هحقق رغبتك يا ابوي 


محمد بجمود.. الفرح السبوع الجاي 


سليم مشي بغضب من البيت 


عند ليليان صحيت من النوم  واخدت دش وبصت لنفسها في المراية ةلقيت وشها معلم من ضر'بت ابوها ليها اتحسبنت عليه وطلعت 


دخل ياسر عليها وقال: اجهزي وجهزي هدومك لان الليلة هنسافر قنا ولا انتي ناسية شقتي الي هناك 


ليليان بدموع.. برضو ي بابا عايزني اتحوز وترميني 


ياسر بقرف.. عايز اخلص منك واتجوز واعيش حياتي 


ليليان بصتلو بدموع وياسر طلع وقامت ليليان لبست بلوزة حمرا. وبنطلون اسود وطرحة سودا لان ليليان محجبة وحضرت هدومها وابوها حضر نفسو 

واخدها وسافرو 


وبعد عددت ساعات وصلو قنا فتح ياسر الشقة الي هناك ودخل 


ياسر ببرود.. يلا خشي وظبطي هدومك وخشي اتخمدي 


ليليان بصتلو بكره ودخلت

بصت للمكان بقرف من شدة التراب 


ليليان بتعب.. لسه هنضف كل ده ياربي 


الاب من برا.. اطلعي يلا اعمللنا عشا 


ليليان خرجت بغضب.. لا بجد وبنسبة للتلاجة الفاضية دي هعملك اكل منين 


ياسر بزهق.. خلاص اكتمي هروح اجيب اكل وشرب واجي ونلوش لزمة تتحركي من مكانك عشان مزعلكيش ي ليليان قال ذلك الكلام ومشي 


 ليليان دموعها نزلت بتعب وحاولت تفتح باب الشقة تجرب حظها في الهروب ولقت ان الباب مقفول عليها من برا دخلت واتنهدت ودعت ربها يفك عنها ودخلت الحمام لتتوضي وادت فرضها شوية وياسر جه 


ياسر: يلا تعالي اعمللنا الاكل 


ليليان خرجت بسكات ومسكت الاكل وعملته 


حطت ل ياسر العشا 


وهي اتعشت في المطبخ 


ياسر بغضب مسك كوباية الماية ودخل المطبخ ورماها في وشها: انتي ازاي متعمليش شاي مع الاكل 


ليليان بعياط.. كفاية بقا كفاية اهانة حرام عليك انا بكرهك مبحبكش ولا عمري هاحبك ولاهسامحك 


ياسر مسكها من دراعها وفضل يضر'بها بقوة وليليان كانت خلاص تعبانه من كتر الضر'ب ووشها فيه علامات ودم من مناخيرها 


نامت وهي بتعيط وبتصرخ بقوة في المخدة من شدة وجعها الخارجي والداخلي 

ونامت 


وعددت الايام وليليان كانت بتحاول الهروب بس كانت عايشة ف العذاب وخلص الاسبوع وجه يوم الفرح 


ياسر بغضب.. قومي يلا سليم جابلك فستان الفرح الي عمرك متحلمي بيه 


ليليان قامت بضيق.. هات مش فارقة كان نفسي البس فستان فرح بس مع انسان بحبو مش واحد ولا عمري اعرفو ولا يعرفني بس تمام ي بابا 


وبدأت ليليان تظبط نفسها وبليل  وصل سليم البيت وخبط ع الباب 


ياسر فتحلوو وقال: معلش العروسة لسه بتجهز 


سليم بعدم اهتمام.. تمام 


ياسر دخل وساتعجل ليليان وطلعت وسليم اول ما بصلها انصدم من جمالها الشديد وبرائتها وخدودها الحمراء وشفايفها الكريزي والفستان والطرحة وكان شكلها شبه الملاك 


سلين فاق من سرحانه وقال بجمود.. اتفضلي اركبي العربية عشان نوصل البيت 


ليليان هزت راسها وركبت العربية هي وياسر 


سليم بجمود.. اركب انت ورا هي الي هتركب جنبي 


ياسر بضحك.. يابني دنا عمك 


سليم.. اه عمي الي بيعرفنا عشان الفلوس والي عايز ياخد حق مش حقو صح؟ 


ياسر باحراج.. اي يابني الكلام ده  


سليم بزهق.. اخلص بقا يلا كده كده لا ابويا ولا انا حابينك في مكنا 


ياسر ركب بسكوت وليليان سكتت علي حظها القليل 


وشوية ووصلو الفيلا 


سليم بجمود.. انزلي يلا 


ليليان نزلت بصمت وياسر نزل 


سليم ببرود.. خشي اقعدي مع الستات الي جوه عشان برا الرجالة هي الي بتحتفل 


ليليان هزت راسها واول ما دخلت لقت شوية ستات بترقص وفيه ست باين علي وشها الطيبة وابتسامة مشرقة 


ام سليم.. نورتي ي حبيبتي تعالي اقعدي جنبي 


راحت ليليان بابتسامة قعدت جنب ثريا مامت سليم 


سماح خالت سليم بوشوشة لبنتها: البت طلعت حلوة اوي يابت 


سلمي بقرف.. حلوة اي ي ماما انا احلي منها طبعاً 

 

سماح بتوتر.. اه اه طبعا ي حبيبتي


سلمي بخبث.. عموما متقلقيش مش هسيبها تتهني وهوريها ايام سودة 


سماح بضحك.. متقلقيش يابت دنا هخليها تتمني المو'ت 


سلمي بحب.. بحبك ي ماما  


(تعريف: سليم محمد عواد ظابط صعيدي ويمتلك ال ٣٠ سنة من عمره اتعرض لحب في الماضي ولاكن أثر عليه نفسيا لحد الآن) 


( ليليان ياسر.. بنوتة جميلة من القاهرة تمتلك ال ١٩ من عمرها وبتحب والدتها جدا ولاكنها توفت بصدمة عصبية شديدة حصلت لها وهنعرفها في الاحداث مكملتش تعليمها بسبب ابوها..)  


(شهد بنت خالة سليم وتحبو وتريده لها هو واملاكه ولاكن هو لا يريدها في حياتو تمتلك ال ٢٠ سنة)  


وابتدا الفرح. وجه سليم نده امه 


ثريا بحب.. نعم ب ولدي؟ 


سليم بزهق.. روحي هاتي موافقة العروسة عشان نكتب الكتاب 


ثريا.. حاضر ي حبيبي وراحت جابت موافقة ليليان 


سليم راح وتم كتب الكتاب وبقت ليليان زوجة سليم رسميا 


خلص الفرح وثريا طلعت ليليان اوضة  سليم 


ياسين اخو سليم.. الف مبروك ي اخوي 


سليم بهدوء.. الله يبارك فيك عقبالك 


ياسين.. يارب 


طلع رعد بهدوء الاوضة ودخل وقفل الباب وراه وقرب من ليليان الي قاعدة ع سرير بفستان الفرح وموطية راسها في الارض 


سليم بهدوء.. قومي اجهزي يلا عشان نتمم د'خلتنا 


ليليان بعصبية.. اوعة اقرب مني انا مش عايزاك 


سليم اتعصب وقام ضا'ربها ب القلم و 


يتبعع.. 



رواية«قلبي المتيم بها» 

الفصل / الثاني 


سليم اتعصب جدا من كلامها وقام ضر''بها قلم علي وشها وشد'ها من شعرها 


سليم بصوت كفحيح الافعي: هتسمعي الكلام احسنلك بدل ما اخدك غصب عنك 


ليليان برفض وبتهز راسها بعنف: لا مش عايزاك ابعد عني وسبني انت مش اتجوزتني وحققت رغبة ابويا يبقي خلاص عايز تلم'سني لي 


سليم بسخرية.. للاسف انتي مكتوبة عليا وهلم'سك عشان ابويا الي مستني ولي العهد مش اكتر لاطن من ناحيتي انا مش عاوز اقرب منك ولا من صنفكم 


ليليان بغضب وصوت عالي.. يبقي خلاص ابعد عني بقا وغور فداهية 


سليم بعصبية مفرطة وعروقه بارزة قرب منها وقط'ع من عليها الفستان الي هي كانت لابساه 


ليليان حاولت تشد الفستان عشان يداري جسمها 


سليم بغضب.. كده انتي الي اطردتيني اعمل حاجة كنت هعملها برضاكي بس دلوقتي غصب عنك 


وقرب منها سليم وزقها علي السرير وانق'ض عليها وهو بيبو'سها في كل مكان في وشها 


ليليان بعياط. ورعشة.. ونبي انا اسفة سبني عشان خاطري ونبي 


سليم ولا كأنو هنا ومكمل ف الي بيعملو وبعدها فاق من غضبه ولما لقاها بترتعش وتعيط  كده قام من عليها وطلع سجارة وولعها 


سليم ببرود: غوري غيري القرف الي عليكي ده وتنامي مش عايز اشوف وشك وخدي بالك انا مش هصبر عليكي كتير انا سبتك انهاردة لأجل ان اول يوم تشوفيني فيه بس ياريت تعرفي طبعي كويس 


ليليان قامت وهي بتعيط بشهقات ودخلت الحمام وقفلت الباب بعنف 


حطت نفسها تحت الماية وهي بتمسح علاماته بقرف من جسمها 


ليليان خرجت بعد ما لبست بيجامة كويسة ولقته قاعد ع سرير لابس شورت بس وبصتله بضيق وكسوف 


_ انا هنام فين؟ 


سليم بزهق.. ما تتخمدي علي السرير اهو 


ليليان بكسوف.. انا مش هعرف انام جنبك 


قام سليم من علي السرير وقرب منها وهي بتبعد لحد لزقت ف الحيطة وهو حاوطها من وسطها وقرب من ودانها 


_ لا هتعرفي عشان انا جوزك ونتي مراتي ولسه فيه دخ'لة متمتش هتتم لما يبقا ليا مزاج 


ليليان بخوف..  ط طب ممكن تبعد شوية 


سليم بصلها من تحت لفوق وبعد وشالها وحطها ع سرير ولف من الناحية التانية ونام 


ليليان فضلت صاحية شوية لحد ما راحت في النوم 


تاني يوم الصبح 


صحي سليم ولقي ليليان في حضنه بصلها بقرف وبعد عنها 

ودخل الحمام وبعدين خرج 


لقاها لسه نايمة راح. بضيق عندها وصحاها: انتي يلا قومي عشان تجهزي عشان يطمنو عليكي تحت 


ليليان بضيق.. اوف انا عايزة انام ويطمنو عليا ليه مش شافوني امبارح 


سليم بحدة.. عندنا عادات الصعيد ان الست لما تتچوز في صباحية اهل العريس واهلها بيطمنو عليها 


ليليان بحزن.. اه بس دلوقتي اهلك انت الي هيطمنو لان انا معنديش اهل وحتي ابويا مش بعتبره اهل 


سليم بضيق.. تمام اخلصي بقا متكليش دماغي ع صبح 


قامت ليليان بزعل ودخلت الحمام تغسل وشها ولبست عباية استقبال جميلة وطلعت 


سليم بتحذير: واحنا تحت نكون زي اي اتنين متجوزين فاهمة؟ 


ليليان هزت راسها بتعب ونزلت مع سليم 


ثريا بحب.. صباحية مباركة ي ولاد 


سليم راح باس ايد امه.. ربنا يخليكي يا اما 


ليليان راحت تعمل زي ما سليم عمل 


ثريا بطيبة وطبطبت علي راسها.. نورتي البيت يبنتي ونورتي الصعيد كمان 


ليليان بابتسامة.. بنورك ي ماما 


ثريا بحب.. كلمة ماما طالعة من بوقك زي العسل ي حبيبتي يلا عشان الفطور چهز 


ليليان.. حضرتك لو عايزاني اجي مع حضرتك عشان اساعدك 


ثريا بحب.. لا ي حبيبتي معاايا سعدية بتساعدني وبعدين انتي عروسة اقعدي 


سليم راح قعد سلمي الي كانت علي كرسي تاني قعدت جانبه 


سليم بضيق.. قومي اقعدي مكانك لان ده مكان ليليان 


سلمي بضيق.. بس انا علطول بقعد هنا جنبك 


سليم بحدة.. دي كانت ايام زمان دلوقتي انا متچوز ويلا قومي 


سلمي قامت بغيظ وليليان جت وقعدت جنبه بهدوء وبصت ل سلمي الي بتبصلها بحقد كبير ف عينيها. 


سلمي بضيق.. بس علي فكرة ي ليليان انتي مش حلوة اوي زي منا تخيلت 


ليليان بضيق.. معلش اصل حلاوتك الي مقوية قلبك 


سليم مقدرش يكتم ضحكتو وضحك بصوت عالي سلمي الي اتغاظت جدا منها وهي بتبصلها بتوعد 


نزلت سماح وبصت ل ليليان بخبث 

وقعدت 


سماح بخبث.. بقولك ي حبيبتي هاتي كده كوباية الشاي دي كده 


ليليان جابتهلها وادتهللها بهدوء 

وبسرعه سماح قامت دلقاها علي ايد ليليان 


ليليان بوجع شديد: ااه 


سليم بص بغضب لخالته لانه عارف ان هي بتاعت مشاكل 


سماح بضيق.. كده يابنتي خليتي ايدي توجعني من السخنية اخص شكلك مبتعرفيش تعملي حاجة 


سليم قام ومسك ايد ليليان الي احمرت من شدة سخونة الشاي وقال: ده علي اساس ان الكوباية اتدلقت لوحدها وبعدين روحي علمي بنتك الاول تعرف تعمل بيض حتي وبصلها بسخرية واخد ليليان وداها الحمام 


نزل محمد والد سليم من علي السلم. وقال بستغراب: اومال سليم وليليان فين ي ثريا


ثريا بضيق من اختها: كانو موجودين بس يظهر سماح مخدتش بالها وكبت الكوباية الشاي السخنة علي ايد ليليان ووجعتها جدا ف سليم راح يهديهالها 


محمد بص ل سماح بضيق وقال: ياريت تبقي تاخدي بالك بعد كده 


سماح بضحك.. معلش بقا ماهي الي بتدهالي بدلع 


ثريا بحدة.. لا ي سماح انتي الي قصدتي تعملي كده بس ما علينا حصل خير وباذن الله تلاقي عريس ل سلمي عشان تهدي كده 


سماح بصتلها بصدمة وسكتت 


عند سليم وليليان 


سليم بتساؤول.. لسه بتوجعك؟ 


ليليان بوجع.. شوية بس خلاص عادي اتفضل عشان نفطر 


سليم اخدها وطلعو وقعد هو وليليان تاني 


محمد بابتسامة.. صباحية مباركة ي حبايبي 


ليليان وسليم بابتسامة.. الله يبارك فيك 


محمد بابتسامة.. اخبارك ي ليليان 


ليليان بهدوء والابتسامة علي وشها.. بخير ي عمي الحمد لله 


محمد بضحك.. لا بقا متقوليش عمي انا بابا فاهمة 


ليليان بحب.. طبعا ده شرف ليا ي بابا 


سليم ابتسم علي الموقف وفطرو 


وليليان طلعت اوضتها 


سليم لابوه.. كنت ناوي انزل الشغل انهاردة واشوف الاحوال 


محمد بصدمة.. تنزل يوم صباحيتك يا حبيبي العريس اهنا بياخد ب الشهر اجازة 


سليم بضيق.. لا يا حج مش هينفع مبحبش قعدة البيت 


محمد بتعب.. خلاص الي تشوفو ي ولدي بس تاخدلك حتي سبوع اجازة 


سليم هز راسو بهدوء.. تمام ي حج 


طلع سليم ل ليليان كانت ليليان في الحمام بتاخد دش 


قعد سليم علي الاب توب يتابع شوية شغل بس اتفاجأ ب ليليان خرجت وهي لافة فوطة عليها 


ليليان بصدمة من وجوده: يلهوي انت جيت وطلعت تجري علي الحمام بكسوف لولا يد سليم الي ساحبتها ليه 


سليم بتوهان في جمالها قال وهو بيبوسها من راسها: اي الحلاوة دي 


ليليان تاهت في عنيه شوية 


سليم كان بيبوسها من رقبتها وهي كانت مش في وعيها وفي الاخر فاقت وبعدته بخجل: لو سمحت سبني عشان اروح البس 


سليم بخبث.. لي ما كده احلي بكتير 


ليليان بكسوف.. ابعد 


سليم قرب من ودانها وهمس بصوت ارعشها: هبعد دلوقتي انما اوعي تفتكري اني هسيبك كتير 


بعدت ليليان بضيق ودخلت الحمام بحزن ولبست 


في الوقت ده سلمي جت خبطت علي باب اوضة سليم 


سليم فتح ليها: خير 


سلمي بحزن مصطنع.. مش عيب الكلام الي انت قولتهولي انت عارف اني بحبك من زمان لي تسبني وتروح تتجوز 


سليم بحدة.. اقفي عدل واعرفي انتي بتقولي اي احسنلك بدل ما اوريكي وش سليم التاني الي عمرك ما هتنسيه ونا مبحبكيش انا شايفك اختي وبلعافية انا مش متقبلك ايحاجة في حياتي ف ياريت تغوري علي اوضتك وتبطلي تلزقي فيا عشان انا دلوقت متجوز 


سلمي عيطت من كلامو واول ما شافت ليليان طالعة من الحمام اترمت في حضنه وقالت: بحبك ي سليم 


ليليان بصدمة:؟؟؟ 


يتبعع.. 



رواية..«قلبي المتيم بها» 

الفصل / الثالث 


ليليان بصدمة.. اي الي بيحصل ده 


سليم بغضب شد سلمي من شعرها وقال بصوت جهوري: انتي طلعتي زبا'لة اوي بس متقلقيش الحركات الو'...  دي هتتحاسبي عليها 


محمد طلع علي الصوت وثريا 


محمد بتساؤول.. اي ي سليم في اي ومالك يابني ماسك بنت خالتك كده انا ربيتك ع كده 


سليم بزعيق.. لما تكون بنت خالتي عايزة تبين لمراتي اني بخو'نها وتترمي في حضني بشكل ده تبقي لازم تتعلم الادب 


سماح بغضب.. اخرس انا بنتي متربية احسن منك 


محمد بص ل سماح بحدة وقال.. اياكي تغلطي ف ابني واوعي تنسي نفسك انا مخليكي معانا هنا لاجل عيون ثريا لاكن بدونها انتي وبنتك في الشارع 


سلمي بعياط.. انت كداب ي سليم انت الي بتفضل تقولي تعالي وتجبني هنا مش ورا مراتك 


ليليان بسخرية.. وهيجيبك هتا من ورايا ازاي واحنا لسه متجوزين امبارح؟ ولا هو اتجوزني من سنين ونا مش وخدة بالي 


محمد بغضب.. كلامها صوح وعشان كده انتي وامك هترجعو بيتكم 


سماح بعند.. ونا مش هسيب اختي وامشي ومش حتت بت جاية من الشارع هتخلي ابنك يمد ايدو علي بنتي 


ثريا ضر'بت سماح ب القلم.. اخرسي انتي سبب كل المشاكل وانتي الي بتدبري ليها كل الافكار وكل مرة اقول معلش دي اختك الصغيرة واكيد مش قصدها حاجة لاكن انتي زودتيها اوي 


سماح بصدمة.. بتمدي يدك عليا ي ثريا وعشان مين عشان بنت اخو جوزك؟ 


ثريا بغضب.. ايوة ي سماح عشان انتي ظالمة ومربية بنتك تريبة غلط وياما نصحتك ونتي رميتي كلامي لورا 


سليم بهدوء.. خلص الكلام البت دي وخالتي هيرجعو بيتهم لان وجودهم معانا غلط ويرجعو بيتهم 


محمد بموافقة.. انت صوح يابني وبص ل سماح يلا تروحي تلمي خلجاتك انتي وبنتك وتتكلي علي الله وياريت تراجعي نفسك شوية 


سلمي بصتلهم بحقد وتوعد ومشيت من. قدامهم وليليان اتنهدت بتعب والكل مشي 


سليم قفل الباب ةبص علي الي قاعدة ع سرير وحاجة ايديها ع راسها 


سليم بتعب.. مالك؟ 


ليليان بصتلو بعيون حمرا وتعب.. لو اتكلمت كلامي هيفرق او حتي حد هيمسعني 


سليم بقلة صبر.. ليليان اتكلمي يلا انا مش ناقص 


ليليان بتعب ودموع.. انا تعبت كل ما ما اعمل حاجة الاقي مشاكل طلعتلي حتي عيشتي مع ابويا حانت كلها ذل واها'نة ولا موت امي بحسرتها من الي شافتو 


سليم بهدوء.. هي امك. حصلها اي 


ليليان بعياط..ماما كانت يتعشق بابا بس هو كان وهمها بانه بيحبها وكان بيفضل ياخد فلوسها الي بتشتغل بيها لحد. ما خلصت وفي يوم دخل علينا ومعاه واحدة في ايدة امي اول ما شافت كده. وقالها ان دي مراتو وقعت من طولها انا صرخت واخدناهاا المستشفي والدكتور قلنا ماتت ب سكته قلبية وكانت واخدة صدمة كبيرة ومتحملتهاش 


سليم بحزن علي حالها.. خلاص معلش محدش بيختار حياته ولا اهله واخدها في حضنو لاول مرة 


ليليان حست انها ارتاحت شوية ف حضنو وهو طبطب علي راسها كأن كل القسوة الي فيه اتشالت وبقت مكانها الحنية 


ليليان بعدت عنو وقالت: متشكرة ي سليم 


سليم بهدوء.. عادي ي ليليان انتي مراتي برضو ولازم احس بمراتي مبقاش عايش معاها ومعرفش هي مالها 


ليليان ابتسمت 


سليم قام وقال.. انا هلبس هروح اتمشي شوية في الزرعة وجي 


ليليان هزت راسها.. تمام 


سليم لبس الجلبية الصعيدية الجميلة وسرح شعرو وكان شكلو جنيل والجلبية مبينة تفاصيل عضلاتو وجسمو المتقسم 


ليليان بتفكير.. انا برضو لازم اديلو حقو هو جوزي وخلاص اتكتب عليا وحتي لو مبحبهوش لازم اديلو حقو 


ليليان فضلت تفكر لحد ما قامت ودخلت الحمام 


سليم شوية ورجع وطلع اوضته بس ملقاش ليليان واستغرب ونده. عليها 


سليم.. ليليان فينك 


ليليان خرجت من الحمام وكانت لابسة قميص نو'م لونه ابيض وقصير شوية بعد الركبة بشوية وقط وشفاف من البطن 


سليم فضل بصاصلها ومنبهر بجمالها والقميص الي مبين بشرتها البيضة وشعرهت ااي هي لاماه وكان شكلها ملاك جدا 


سليم بابنهار.. اي الجمال ده 


ليليان بكسوف.. عارفة ان ملكش ذنب ف اي حاجة وانت بقيت جوزي ياعني ف انا موافقة انك تاخد حقك 


سليم بصلها بابتسامة وقرب منها وباسها من راسها وقال بهمس.. شكلك زي القمر اوي 


ليليان بكسوف.. شكرا 


سليم مد ايدو وفك لها شعرها نزل شعرها الي وصل لاخر ضهرهت بصلها باعجاب شديد وقرب يبو'سها من شفايفها ليليان حست بشعور غريب واتجاوبت معاه وشوية وشلها 


ومن بعد اليوم ده اصبحت ليليان زوجة سليم فعلا وقولا 


تاني يوم الصبح صحي سليم وهو مبتسم وحاسسها غير اي بنت شافها قبل كده في القاهرة وافتكر قد اي هي جميلة ورقيقة جدا وابتسم وباس راسها وبعد شعرها عن وشها ودخل يستحمي 


شوية وخرج سليم 


ليليان كانت صحيت من النوم 


سليم بابتسامة.. صباحية مباركة ي عروسة 


ليليان بخجل.. الله يبارك فيك 


سليم بهدوء.. قومي خدي دش عشان ننزل نفطر 


ليليان بكسوف.. اصل بصراحة مش قدرة اقوم 


سليم بصلها وفهم وراح يشلها ووداها الحمام. ولبست ليليان عباية استقبال بيضة وطرحة علي شعرها ونزلت هي وسليم 


كانو بيفطرو ووسط وهما بيفطرو الغفير جه 


الغفير بنهجان.. الحق ي سليم بيه 


سليم بستغراب.. مالك ي سبعي في اي 


سبعي.. الست سلمي جاية وبتعيط وطالبة حضرتك 


محمد.. طب دحلها نشوف في اي 


دخلت سلمي وهدومها كانت متقطع'ة وبتعيط 


محمد بصدمة.. مالك يابنتي اي الي عامل فيكي كده 


سلمي بعياط.. انا اتعرضت للا'غتصاب ي عمي 


الكل كان واقف بيبص بصدمة ليها و 


يتبعع.. 


رواية..«قلبي المتيم بها» 

الفصل / الرابع 


سليم بهدوء.. امم اغتصا'ب طب احكلنا بقا كان فين وامتي ومتقلقيش انا هعمل تقرير طبي بحالتك وهنشوف اذا كنتي فعلا اتعرضتي لكده او لا 


سلمي بتوتر: ايه هو ياعني انا هكذب لي ي سليم 


سليم بمقاطعة.. بطلي كلام واحكي الي حصلة


اكملت سلمي بدموع مصطنع وسليم بيراقبها بجمود 


سليم: اممم وهو الي اغتص'بك ازاي سابك تنزلي بكل السهولة دي 


سلمي بتوتر.. ماهو ماهو اخد غرضه وسابني ي سليم 


سليم بصلها في عينيها بمراقبة.. ياعني انتي مش بتكذبي؟ 


سلمي بصدمة.. هكذب ازاي وهقول علي نفسي لي كده ياعني 


سليم بهدوء.. تمام وامك تعرف حاجة طبعا 


سلمي بدموع.. اه ما انا اتخطفت ونا ماشية معاها ف معرفش حاجة غير اني اتخدرت وفقدت وعيي وصحيت لقيت تفسي بشكل ده 


سليم بجمود.. علي ما اظن امك في البيت ومفيش ام هتسيب بنتها مخطوفة ومش هتدور عليها 


سلمي سكتت بتوتر 


سليم رفع حاجبة.. اي ما تردي 


سلمي بارتباك.. ماهي اكيد دورت عليا كتير ف تعبت وروحت 


سليم.. امم ونتي طالبة اي؟ 


سلمي.. يتجاب حقي ولازم تتجوزني ي سليم انا محدش هيرضي بيا ونا كده ووطت باست ايدو بس سليم بعد بقرف وقال 


_ نفسي تبطلي حقد وكدب وقرف من بتاعك وكفاية تمثليات لاني انا عارف كويس اي الحقيقة واي الي مش حقيقة وللاسف حضرتك فاشلة ف التمثيل 

ونا عمري ما هتجوزك لاني متجوز وحتي لو مكنت متجوز مكنتش هرضي ان وحدة زيك تشيل اسمي وبص ل ليليان 


قال: ليليان مراتي وعمري ما اتجوز عليها وخصوصا لو وحدة شبهك لانك متصلحيش تبقي زوجة من الاساس وروحي داري جسم'ك الي تعبتي وقطع'تي هدومك عشان يبان انك مغت'صبة وداري السائل الي اني شارياه وحطاه عليكي 


سلمي بصتلو بصدمة وخوف 


سليم بصوت جهوري.. ي سبعييي


سبعي جه بسرعه.. نعم ي بيه 


سليم بزعيق.. تاخد البت دي وترميها بره ومشوفش وشها هنا تاني انت فاهم وبص ل سلمي وقال: لو حاولتي تعنلي حاجة تاني انتي مش هتعرفي انا هعمل اي وبلاش تخليني اوريكي وش عمرك ما تنسيه واوعي تنسي نفسك انك بتكلمي سليم الي يدوس عليكي انتي وامك والي يتشددلك 


ثريا بصت بيأس علي سلمي وحزن سبعي مسك سلمي واخدها وخرج 


محمد بابتسامة.. عال العال ي سليم الي انت عملتو ده الصح 


ليليان بهدوء.. هي بتحب سليم اوي كده 


محمد بضحك.. يابنتي دي مبتعرفش تحب وبعدين هي مش عابزة سليم نفسو دي عايزة فلوسو وانو هيمسك العمودية من بعدي 


ليليان بابتسامة.. بعد الشر عليك ي عمي ربنا يديك طولة العمر وباست ايدو 


محمد طبطب علي راسها بحب وقال: شدي حيلك عايزين ولي العهد 


ليليان بصت بكسوف لبعيد 


سليم.. احم قريب طبعا يابوي 


ثريا بحب.. ربنا يبارك فيكم ي حبايبي جرا اي. ي سليم انت مش هتودي مرتك شهر عسل 


محمد بصرامة.. وه شهر عسل اي. ي ولية الي انتي عايزاهم يروحوه 


ثريا بضحك.. يخويا العيال بتوع القاهرة دول عندهم شهر عسل ولا انت ناسي الشركة بتاعت ابنك الي ف القاهرة الي خلتو يقعد سنين هناك واتعلم اصول هناك 


محمد بهدوء.. خلاص الي يحبوه انا مخلف راجل 


سليم بابتسامة. خلاص ي بوي  هشافر انا وليليان بعد بكره نكون جهزنا حجتنا 


محمد بتساؤول.. وهتسافرو فين؟ 


سليم.. ممكن نسافر الغردقة. 


ثريا.. اه حلوة دي سمعت عنها ي ولدي 


سليم باس ايد امو.. هوديهالك ي امي بس لما ارجع من السفرية دي 


ثريا.. ماشي ي حبيبي ربنا يبسطكم 


سليم ابتسم وطلع اوضته وليليان طلعت وراه 


سليم بهدوء.. جهزي بقا الشنط عشان هنسافر 


ليليان بصدمة.. بجد انا افتكرتكم بتهزرو 


سليم بضحك.. بنهزر اي ي ليليان انا مفيش كلمة بقولها مبتحصلش وبعدين عشان نغير جو ونبقي لوحدنا وغمزلها 


ليليان اتكسفت وابتسمت 


سليم قرب منها وحاوطها وقال: انا عارف ان مفيش حب ما بينا كبير بس لازم تعرفي اننا لسه متجوزين واكيد الحب هيجي ياعني شيلي من دماغك اني ممكن اطلقك ف يوم لانك انتي هلاص بقيتي مراتي وعمري ما اتجوز واحدة واخلي بيها واسيبها 


ليليان حضنتو بابتسامة.. ربنا يخليك انت يمكن تبقي عوضي عن بابا مع ان ف اول الجواز ضر'بتني بس اهو بتحاول تعيشني ايام حلوة 


سليم مسك. وشها بابتسامة جميلة وقال: عمري ما ايدي هتتمد عليكي تاني بس انا كنت ساعتها متعصب والي انا شوفتو زمان خلاني كاره كل حاجة 


ليليان عقدت حاجبها وقالت: هو انت اي الي حصلك 


سليم بحزن.. مش عايز اتكلم دلوقتي عن حاجة خليها بعدين. ولسه. الايام طويلة بينا 


ليليان بابتسامة... انت حر طبعا ونا جنبك ف اي وقت وهسمعك 


سليم بصلها بابتسامة: تحبي تيجي افرجك علي المزرعة شوية 


ليليان بسعادة.. بجد ياريت 


سليم.. طيب روحي اجهزي 


راحت ليليان تجهز وسليم لبس الجلباب الصعيدي ونزلو مع بعض ومبسوطين 


ليليان بابتسامة.. هو عمي ليه عايزك تجيب عيل علطول كده 


سليم بتنهيدة.. عشان يبقي ليا وريث من بعدي وعايز يشيل عيالي قبل ما يحصل حاجة


ليليان.. اممم طيب 


سليم بخبث.. شدي حيلك بقا عشان نجيب ولي العهد 


ليليان بكسوف.. احم كلو بارادة ربنا 


ووسط وهما بيتكلمو كان حد واقف من بعيد وعينو عليهم وضر'ب رصا'صة واختر'قت ليليان 


ليليان وقعت من طولها وقبل ما تقع سليم سندها وبص علي الي ضرب بس لقي فيه واحد بيحفر ف الارض زعق. وقال: هاتلي الكل'ب الي عمل كده بسرعه وتجيبو ع مخزن 


وشال ليليان لحد ما وصل للعربية وحطها وهو بيسوق بوف وقلق عليها 


وصلوا المستشفي الي في قنا 


عايز طبيبة بسرعه 


ممرضة: للاسف الموجود دلوقتي  دكتور 


سليم بغضب.. هاتيلي دكتورة بقولك مش هخلي راجل يلمس مرتي 


الممرضة بخوف.. حاضر حاضر 


وجت دكتورة بسرعه ودخلت العمليات و جه تلفون ل سليم  رد: الو 


الشخص.. جبناه ي بيه وحطناه ف المخزن 


سليم بشر.. حلو اوي روقوه بقا عقبال ما اجي 


يتبعع 




رواية « قلبي المتيم بها» 

الفصل / الخامس 


سليم بخوف.. يارب تقوم بسلامة هي ملهاش ذنب ف اي حاجة انا عارف 


وبعد عددت ساعات الدكتورة طلعت وقالت بتعب


_ الحمد لله قدرت اشيل الرصا'صة من كتفها بس لازم لها راحة تامة لحد ما تخف خالص ولازم نعمل محضر ف الي عمل كده 


سليم بهدوء.. ملوش لزوم المحضر ولو ع الباقي ف تمام والجر"ح انا الي هغيرهولها 


الدكتورة بعصبية.. ازاي ياعني دي بني ادمة ولازم علي الي حصلها ده يتحاسب الي عمل كده 


سليم بغضب طفيف.. انا ظابط ودي مراتي ونا الي هجيب حقها وياريت لو فتحتي بوقك هيكون رفدك من الشغل علي ايدي ومش بس كده هإذ'يكي 


الدكتورة بخوف.. طيب هي ممكن تخرج كمان شوية هستإذن دلوقتي 


سليم بص عليها بهدوء ودخل ل ليليان 


سليم راح وملس علي شعرها بهدوء وقال: عارف انك ملكيش اي ذنب ب الي حصلي زمان بس لازم تستحمليني لانك دلوقتي انتي مرتي ومش هسيب حقك بس الصبر 


ليليان فتحت عينيها بتعب شديد ومسكت راسها بتعب: ااه 


سليم بابتسامة.. حمدلا ع سلامتك وسندها تقعد نص قاعدة ع سرير 


ليليان بدموع.. مين الي ضر'ب عليا نا'ر ي سليم 


سليم بتعب.. لسه هعرف عموما هو اتمسك بس متقلقيش حقك هيجيلك مش سليم الي حد يجي ويضر'ب نا'ر علي مرته 


ليليان بتعب..  طب لو سمحت انا عاوزة اخرج 


سليم هز راسو.. تمام هكتبلك ع خروج وادفع حساب وهنمشي بس متتحركيش من مكانك 


راح سليم وعمل اللازم ورجع ل ليليان وظبط. لها حجابها كويس وشالها وخرج بيها من المستشفي 


ركبها ف العربية وقال: انا عارف طبعا انك اتإذيتي بسببي كتير وممكن موضوع السفر ده يتأجل لما تخفي وتبقي تمام 


ليليان.. ملوش لزوم ي سليم هنسافر عادي والحمد لله قدر الله ماشاء فعل 


سليم بصلها بهدوء وقال.. صدقيني ي ليليان لما يظهر ما بينا حب صدقيني هقولك الماضي بتاعي كلو 


ليليان بهدوء.. وتعرفني اي الي يخلي ابوك يديك لبنت عندها,19 سنة لواحد عنده 30 سنة 


سليم بتنهيدة.. عشان هو شايفني رافض الجواز ومش حابه ولل حابب صنف البنات ف قال يجرب يكشي واحدة توقعني بس شكلي هقع فعلا وبصلها وغمزلها وضحك 


ليليان اتكسفت وقالت: اكيد ربنا يجمع ما بينا الخير 


سليم ابتسم ووصل البيت 


ثريا بخضة: اي ده مالك يابتي اي الي حوصلها يا سليم؟ 


سليم بهدوء: اهدي ياما واحنا في الزرعة كنا بنتمشي واحد طلع وضر'ب عليها نار بدون ماخد بالي 


ثريا.. منه لله البعيد طب ومسكتوه؟ 


سليم.. ايوة ياما اتمسك كلمت حد يمسكو وهوو ف المخزن دلوقتي وانا جيت اوصل ليليان عشان رايح اخلص الحسابات 


ثريا بقلق.. خلي بالك ع نفسك ي ولدي انا محلتيش غيرك 


سليم.. متقلقيش ياما انتي عارفة ابنك كويس واكمل بستغراب.. اومال فين ابوي 


ثريا.. ابوك نايم يولدي المهم روح انت شوف وراك اي ونا هاخد ليليان وهخليها ترتاح 


سليم طبطب علي ليليان وقالها: تمام ياما ونا لما ارجع هشوفها برضو 


ليليان بضحك.. اي يجماعه هو انا 

مو'ت 


سليم.. بعد الشر عليكي بس لازم راحة تامة ليكي 


ليليان.. خلاص حاضر روح بقا انت عشان ترجع بدري 


سليم.. ماشي سلام 


مشي سليم واول م وصل المخزن دخل 


سليم بصدمة.. مازن؟ 


مازن بضحك ووشو مليان علامات ضر'ب: ايوة مازن الي انت اخدت منو حبيبته بس ف الاخر برضو رجعتلي 


سليم رجع بذكرته لورا وافتكر الي حصل زمان ورجع تاني وقرب منو وضر'بو بوكس 


مازن: اضر'ب اي الحقيقة وجعتك اوي  بس انت كده لازم يضحك عليك عشان تحس. ان الحاجة  بس مراتك هتبقي من نصيبي انا كمان منا برضو مش هسيبك تتهني كده ولسه انت مشوفتش حاجة 


سلين مسكو وضر'بو جامد ومازن كان بيحاول يقاوم معرفش 


مازن.. هحزنك علي مراتك بس مش قبل ما اخد الي عايزو منها 


سليم بغضب.. جرب يابن الو**** اقرب ليها بس واصلا مش. هتعرف عشان دي مرت كبير الصعيد انت فاااهم ياعني مراتي خط احمر يا كل'ب 


مازن بسخرية: حبيبتك القديمة لسه موجودة ف البلد ف متقلقش انت نهايتك علي ايدي 


سليم بضحك بشر: لنا تشوف حلمت ودنك ي كل'ب وكويس اوي انها موجودة عشان اخلص منكم انتو الاثنين مرة واحدة 


يتبعع.. 



رواية «قلبي المتيم بها» 

الفصل / السادس


سليم خرج من المخزن بشر بعد ما ضر'ب مازن  واغمي عليه من الضر'ب 


سبعي: سليم باشا انت كنت لازم تسألو فين البنت الي معاه


سليم.. لسه هخلص منهم لما اخلص من المشاكل بتاعت الشركة الي ف القاهرة 


سبعي.. اه وكده كده حضرتك معاك حازم بيه صاحبك وهساعد حضرتك ف كل حاجة 


سليم.. اه وكمان هجيبو الصعيد هنا عشان يبقي معايا


سبعي.. وسعادتك مسافر امتي 


سليم.. بعد بكره 


قال كلامو وطلع البيت 


دخل الاوضة ولقي ليليان واقفة بطلع هدوم  لها 


سليم بتساؤول.. بتعملي اي 


ليليان بهدوء.. بطلع. هدوم عشان. استحمي 


سليم.. ونتي هتعرفي تستحمي بدراعك ده 


ليليان.. عادي هحاول 


سليم بهدوء.. تعالي انا هساعدك لانك مش هتعرفي تعملي حاجةرواية «قلبي المتيم بها» 

الفصل / السادس


سليم خرج من المخزن بشر بعد ما ضر'ب مازن  واغمي عليه من الضر'ب 


سبعي: سليم باشا انت كنت لازم تسألو فين البنت الي معاه


سليم.. لسه هخلص منهم لما اخلص من المشاكل بتاعت الشركة الي ف القاهرة 


سبعي.. اه وكده كده حضرتك معاك حازم بيه صاحبك وهساعد حضرتك ف كل حاجة 


سليم.. اه وكمان هجيبو الصعيد هنا عشان يبقي معايا


سبعي.. وسعادتك مسافر امتي 


سليم.. بعد بكره 


قال كلامو وطلع البيت 


دخل الاوضة ولقي ليليان واقفة بطلع هدوم  لها 


سليم بتساؤول.. بتعملي اي 


ليليان بهدوء.. بطلع. هدوم عشان. استحمي 


سليم.. ونتي هتعرفي تستحمي بدراعك ده 


ليليان.. عادي هحاول 


سليم بهدوء.. تعالي انا هساعدك لانك مش هتعرفي تعملي حاجة


ليليان بخجل.. لا انا هعرف مش هينفع او انت ممكن تجبلي الخدامة 


سليم برفعة حاجب.. اجبلك الخدامة تساعدك ازاي ياعني 


ليليان برجاء.. معلش عشان خاطري 


سليم بضحك.. يابنتي هو انا هاكلك وبعدين ما كل حاجة فيكي متشافة قبل كده وبعدين انا لما اخد رصا'صة هجيبك تساعديني اخد دش متقلقيش 


وبعد زن من ليليان ورجاء شالها سليم ودحلها الحمام وساعدها تاخد دش وتبدل ملابسها وبعدين شالها وطلعها 


سليم بضحك.. لا احنا عايزين نجمد كده عشان لسه في سفر ومش ف مكان واحد 


ليليان بستغراب.. فين 


سليم.. بصي ياستي هوديكي الغردقة وبعدين هنسافر القاهرة اتابع الشغل الي هناك ونرجع ع هنا بس هناك عشان فيه مشاكل طلبت اننا نروحها 


ليليان بابتسامة.. عادي انا معاك ف اي مكان 


سليم. ابتسم وباسهاا ع رسها 


ليليان بحزن.. بابا متكلمش يسأل عليا صح


سليم بهدوء.. انسيه ي ليليان لانه مبيفكرش غير ف نفسه وف الفلوس وهو دلوقتي اتجوز واحدة ف المهم اني انا معاكي 


ليليان بحزن.. ربنا يخليك ليا انا كنت بحبو بس هو الي خلامي محبهوش بسبب معاملته 


سليم.. خلاص ي ليليان ما ابويا بيحبك جدا وبيحسك بنتو الي مجبهاش وبعدين دانتي منورة حياتنا من اول ما دخلتي فيها ويعلم ربنا ان قلبي بيتفتحلك ازاي 


ليليان.. كنت مفكرة نفسي هعيش حياة مش حلوة زي الي عيشتها مع بابا بس ربنا بيعوض ونا ربنا عوضني بعيلة تانيه وزوج كويس ونا والله اي حاجة هتطلبها اذا انت او ماما ثريا او عمي انا عنيا ليكم 


سليم ابتسملها برضا وقال بضحك.. تصدقي انك نكدية ياعني المفروض احنا عرسان جداد نبقي مبسوطين وبنضحك مش بنعيط ونحزن يلا انا داخل استحمي وهطلع نجهز حاجتنا 


ليليان ضحكت وقالت: منتا شاركتني ف الحزن يبقي بصرة 


سليم بقرف.. بخفف عنك لقيتني هعيط بسببك 


ليليان بهزار.. ماشي ملحوقة 


دخل سليم ياخد شاور 

وعدي اليومين وجه يوم السفر 


ركب سليم وليليان العربية وصلو الغردقة بعد عددت ساعات طويلة متعبة 


سليم وقف العربية بتعب شديد وارهاق وبص للي نايمة جنبو 


سليم يتعب.. ليليان قومي يلا وصلنا 


ليليان بتعب.. اوف كل ده 


سليم بعياط مصطنع.. مني لله انا السبب اني انقي اكتر حاجة بعيدا عن القاهرة 


نزل سليم وطلع الشنط من العربية وليليان نزلت وسليم دخل جوا في الفندق كبير وباين عليه انو غالي وفخم جدا 


وجت ناس تشيل الشنط من سليم وهو وليليان راحو عشان يحطو بيانتهم 


سليم بتساؤول.. هتعرفي تحطي بيناتك ولا هتتعبيني 


ليليان بصتلو بقرف وكتبت هي اه خارجة من الثانوي بس اكيد عندها خبرة ازاي تكتب بيانات 


وبعد ما كتبو طلبو جناح خاص بيطل علي البحر دخلو بتعب وكان الجناح شكلو جميل جدا وشيك 


ليليان بانبهار.. الله ده اي الجمال ده اللهم بارك 


سليم بابتسامة.. عاجبك 


ليليان بصدمة.. ده جامد مش عاجبني بس 


سليم.. طب كويس اوي يلا انا هدخل استحمي واطلع انااام 


ليليان.. اه ونا كمان بجد 


سليم قرب منها بخبث وقال.. تيجي ناخد الشاور سوا 


ليليان بصتلو بصدمة وقالت: ها لاء طبعا انت هتخش تستحمي بادبك ونا هدخل بعديك 


سليم بخباثة.. لي محنا ناخدو احنا الاثنين احسن عشان نخلص

 

ليليان لسه هتتكلم لقت سليم شالها ومتجهه للحمام 


ليليان بدموع.. ونبي ونبي لاء 


سليم بضحك.. يلهوي ع شكلك بتتكسفي اوي انتي 


ليليان.. نزلني ونبي انا مش عاوزة 


سليم بجمود.. لا انا قولت يلا يبقي يلا 


ليليان.. طب اعملك اي عشان تسبني 


سليم بضحك.. تبوسيني 


ليليان بصدمة.. ايه لا طبعا 


سليم.. خلاص يلا 


ليليان.. خلاص اهدي استني مينفعش طلب تاني 


سليم برفض.. لا 


ليليان قربت من. خدو ببطئ وطبعت بوسة علي خده 


سليم.. نعم يختي دي اي دي لا اقصد علي التانية 


ليليان بعدم فهم.. تانيه. اي 


سليم بخبث... تبوسيني من هنا وشاور علي  شفايفة 


ليليان شهقت بصدمة.. لا انت بتهزر لا طبعا 


سليم اسكتها بقبلة علي شفتيها  طالت لدقايق 


ليليان وهي بتاخد نفسها بسرعه.. انت قليل الادب 


سليم ضحك وسابها ودخل ياخد دش 


وعدت الايام وانبسطو جدا ب السفر وخلصت الايام وسافرو القاهرة 


سليم.. انا بكرا محتاج اروح الشركة عشان اشوف الي فيها 


ليليان.. احنا لسه واصلين امبارح 


سليم.. معلش مش هينفع اتاخر اكتر من كده 


ليليان.. خلاص روح المهم الشغل عشان ميكونش فيه حاجة 


سليم.. اه اكيد 


تاني يوم سليم راح الشركة ودخل الموظفين استغربو بوجود سليم الي مبيجيش كتير خالص 


السكرتيرة.. منور ي استاذ سليم بس حضرتك جيت منغير متقولي 


سليم بصلها برفعة حاجب.. ومش لازم اقول ونا جاي شركتي واتفضلي اديني الاوراق بتاعت الشغل وقوليلي حصل اي ونا مش موجود 


دخلت نرمين وراه السكرتيرة بتاعتو 


نرمين.. اتفضل ده الورق بس حضرتك فيه حاجات كتير حصلت فيه حد موجود هنا ف جرب الشركة بس عايز يدمرنا وفيه ورق كان بيتاخد لولا انو معرفش 


سليم بتساؤول.. ودي بنت ولا راجل من هنا 


نرمين.. لا الي عرفتو انو بنت من. هنا بس مش عارفة مين للاسف 


سليم.. امم والمنافس الي قصادنا ف الصفقة هو هو الي بيحاول يدمرنا 


نرمين.. ايوة ي فندم وحضرتك لازم. تتصرف قبل ما كل حاجة تروح 


سليم.. تمام اتفضلي انتي 


نرمين طلعت وسليم اتصل ب حازم صاحبو 


حازم بصدمة: اي ده انت نزلت القاهرة لا دنا اجيلك بقا 


سليم.. انا ف الشركة من ساعت مقولتلي ان فيه مشاكل هنا ونا مش علي بعضي 


حازم.. ايزا انا بلغت نرمين نقولك لو جيت ف اي وقت 


سليم.. تمام تعالي. بكرا عشان نشوف هنعمل اي 


قفل سليم التلفون وفجأة دخل عليه شخص وبص سليم واتفاجأ بوجوده الا انه مظاهر وشه باردة 


سليم بسماجة.. منور شركتي 


يزن.. بنورك ي سليم بس اي الحلاوة دي نزلت بنفسك لهنا 


سليم بضحك.. طبعا مش لما الاقي يزن المغربي بيلعب وعايز كل حاجة يبقي لازم. انزل 


يزن بضحك.. طب واي رايك لو تريح يزن المغربي وهو هيسيبك. ويريحك 


سليم بضحك.. هههه لا دانت شكلك متعرفش سليم الصياد الي بيلفف الناس وراه ولا انت نسيت اني ظابط شرطة 


يزن بضحك.. ومع ذلك مش عارف تمسك عليا حاجة 


سليم بقوة.. قريب هريح الكل منك 


يزن.. يبقي تستحمل لعبي الي هلعبو معاك 


سليم.. هسيبك تلعب بس انت هنفذ علطول 


يزن قام. وربط الجاكيت تاني وقال وهو بيبتسم.. هنشوف مين الي هيضحك ف الاخر ونا منستش انك اتجوزت ونسيت الي حصلك زمان بس ياريت تخلي بالك عليها 


سليم بصلو بقرف و يزن طلع وهو بيتوعد له 


سليم كسر الطفاية الي جنبو بغيظ وهو بيتوعد: وربي ل هوريك مقامك وازاي تقولي انا الكلام ده بس اللعب هيبقي تقيل 


يزن اتصل بشخص وقال: اعرفاي عنوان بيتو عشان قريب هنبقي عايزين الحلوة الي عنده 


الشخص.. حاضر يباشا 


خلص سليم شوية شغل ونزل من الشركة ركب عربيتو وروح علي البيت بس كان فيه حد بيراقبو 


تلفون يزن كان بيرن 


_ الو 


_ عرفتلك مكانو *****


يزن بابتسامة خبيثة.. ظبط نفسك وليك مكافأة كبيرة 


الشخص.. تشكر ي باشا 


يزن قفل وقعد بروقان وكان فيه بنت قاعدة معاه ف البيت 


البنت بخبث.. اليوم هيضيع علي الموبيلات ولا اي 


يزن بضحك.. لا طبعا انا عايز اتبسط 


البنت قربت منو وفعلو ما حرمه الله لنا. 


عند سليم وليليان 


سليم بتساؤول.. انتي وشك تعبان كده لي 


ليليان ماسكة جنب بطنها: حاسة ان جنب بطني بيوجعني اوي بموت 


سليم.. انتي اكلتي اي 


ليليا بصريخ.. اااااه مكلتش حاجة بطني بتوجعني اااه 


سليم شالها بخوف وقلق 


ووداها المستشفي 


سليم بصريخ..دكتورة بسرعه مراتي بتموت 


الممرضين جم وحطوها علي الترولي 


ودخلوها العمليات 


كانت ليليان بقالها ساعتين جوا 


سليم بزعيق.. انا واقف بقالي ساعتين ومحدش عايز يطلع يقولي مراتي فيها اي 


الدكتورة طلعت بتعب.. حضرتك مراتك كانت الزايدة عندها وارمة جدا واطرينا نشيلهالها لان كان هيحصل انفجار فيها 


سليم غمض عنيه بتعب وقال.. وهي عاملة اي دلوقتي؟ 


الدكتورة.. هتتنقل اوضة عادية هي لسه ف البنج ومأثر عليها مخليها نايمة ف ممكن تصحي بكره 


سليم.. متشكر جدا 


يتبعع 



رواية « قلبي المتيم بها»  

الفصل / السابع 


بعد شوية ليليان فاقت بتعب وهي ماسكة بطنها بتعب 


ليليان.. ااه انا اي الي حصلي 


سليم بارهاق.. حمدلا علي سلامتك كل الي حصل ام الذايدة عندك كانت وارمة وكانت هتنفج'ر بس الحمد لله لحقتك ووديتك قبل ما يحصل حاجة 


ليليان بابتسامة خفيفة.. انا متشكرة اوي ي سليم تعبتك معايا وكل شوية بيحصلي حاجة 


سليم بابتسامة.. ليليان انا بقيت متعلق بيكي ومبقتش بحب بعدك ولما بيحصلك حاجة بخاف جدا بحس ان روحي بتروح ونتي مراتي ياعني متشكرنيش وبعدين ده قدر ربنا ي ليليان واكيد ربنا شايل لينا خير 


ليليان بحب.. ربنا يخليك ليا ي سليم 


سليم بحب هو الاخر.. ويخليكي ي ليليان


في مكان اخر 


يزن بعصبية رمي كوباية الوسكي ف الارض 


يزن بغضب.. ازاي ياعني مش ف البيت ولا هي ولا هو 


مجهول.. ي باشا مراتو تعبت واغمي عليها ونزل بيها جري علي المستشفي 


يزن بعصبية.. ياعني الخطة باظت وكل حاجة باظتت 


مجهول بخبث.. لا طبعا احنا هنستني يومين نختفي ونرجع ب التقيل 


يزن بنفاذ صبر.. تمام هما يومين البت دي تبقي عندي ف المخزن عشان لازم اقرص ودن سليم بيها 


مجهول بتساؤول.. وهتعملها حاجة 


يزن بضحك.. والله كنت ناوي بس قلقان ل تبقي حامل والبس انا 


(يزن شخصيته انو لو خلف من واحدة هو الي هيشيل الطفل ومش هيبسيبو لحد وعشان كده اي واحدة بيديها حبوب منع حمل).. 


مجهول.. لا جامد طيب هقفل بقا 


يزن.. ياريت عشان الليلة الي عندي مطيرش 


مجهول بضحك.. روح مانت مقضيها 


يزن قفل وبص للبنت الي قدامه قاعدة ع كرسي 


يزن.. مش يلا 


البنت بدلع.. يلا 


وفعلو ما حرمه الله 


سليم دخل البيت وهو شايل ليليان وهي نايمة علي صدرو بتعب 


طلعها سليم ونيمها علي السرير وغيرلها هدومها لهدوم مريحة ودخل غير هدومة وطلع 


ليليان بتعب.. سليم. تعالي ارتاح انت منمتش بقالك كتير 


سليم بارهاق.. اه رجعت من الشغل لقيتك حصلك كده ف ملحقتش لا انام ولا اروح شركة ف هروح بكره بقا 


ليليان ملست علي شعره.. حقك عليا 


سليم باسها من خدها بحب وقال  .. ولا يهمك ي حبيبتي الي يهمني انك تبقي بخير ودفن وشو في حضنها ونام 


وليليان نامت وهي حاضنة راسو 


(اهم حاجة بين اي اتنين الحنية والتفاهم والخوف ما بين الطرفين اهم من الحب والمودة)  


(المؤنسات غاليات كائن لطيف فيهم الحنية والامان والحب والخوف 💗💗) .. 


تاني يوم سليم صحي علي رنة تليفونه مسك تلفونه ووشه عليه اثار النوم ولقاه حازم فتح الفون ورد 


سليم بنوم.. الو 


حازم بضحك.. اي يسطا الاجازة حلوة ولا اي 


سليم بتعب .. اتنيل يخوي انا طالع عيني ولسه المصيبة يزن المغربي 


حازم بضحك.. اما انا محضرلو حتت مقلب 


سليم بتساؤول.. مقلب اي؟ 


حازم بضحك.. شوية وهتعرف ف الجرايد وعلي السوشيال 


سليم بقلق.. ولا انت هتعمل اي؟ 


حازم بضحك.. اتقل بس 


عند يزن كان نايم علي السرير وفيه جانبة وحدة والاثنين في وضع مش كويس وفجأة البوليس كسر باب الشقة ودخلو


(ملحوظة: يزن بيقعد مع البنات الي بيجبها ف شقة ولاكن فيتلو بيقعد فيها احيانا).. 


يزن بخضة وخوف.. انتو ازاي تدخلو تهجمو عليا ف شقتي كده انتو متعرفوش انا مين


الظابط.. يلا ياروح امك انت ليه هتتكلم دانت ممسوك بوضع مقرف شبهك 


يزن بارتباك.. لا دي مراتي 


ظابط بسخرية.. ابقي هاتلي قسيمة الجواز علي القسم 


وشاور للعساكر.. هاتوهم


البنت بخوف ولطم.. لا ي باشا انا مليش دعوة ده. هو مهددني 


الظابط بزهق.. يلا مش عايز وجع دماغ مانتي و**** هنقول اي 


واخدوهم ودوهم علي القسم وانتشرت الفضيحة ل يزن المغربي علي كل المواقع 


حاظم كان بعت ل سليم رسالة فتح سليم الرسالة وبص لقي صورة يزن وهو متصور قبل كده في الصحافة ومكتوب عليها 


_حبس رجل الاعمال المشهور يزن المغربي ب وضع م'خل مع احد معجبينه من ال Nightclub 


سليم بص بصدمة وعيونه وسعت علي اخرها واتصل ب حازم 


سليم بصدمة.. انت ازاي عملت كده 


حازم بضحك.. ابدا انا عارف انو بيفضل مع كل واحدة يوم ف قولت اقفشو انهاردة واخلصك منو 


سليم.. طب كده بقا لازم اروح القسم الي هو فيه 


حازم.. اشطا انا عارفو ونت ظابط بقا ف هتتسيط 


سليم ضحك وقام يلبس 


ليليان بنوم.. سليم رايح فين 


سليم بابتسامة.. نامي انتي ي حبيبتي هروح مشوار مهم وراجع علطول 


ليليان.. ماشي بس متتاخرش 


سليم.. عيوني 


سليم وحازم كانو وصلوا القسم ودخلو 


سليم للظابط.. انا الظابط سليم الصياد اكيد عارفني 


الظابط ( عمر).. ي خبر دانت كنت بتيجي هنا قبل منا امسك هنا كنت بشوفك ف ورديات 


سليم بضحك.. اه شوفت طلعنا نعرف بعض 


عمر بابتسامة.. تؤمرني ي سليم بيه 


سليم حك دقنه.. عايز اشوف يزن المغربي 


عمر بقرف.. ااه ده احنا لسه ماسكينو من ساعتين 


سليم هز راسو بهدوء.. ايوة عاوز اشوفو 


عمر بهدوء.. تمام ونده العسكري 


العسكري.. اؤمرني ي باشا 


عمر.. هاتلي يزن المغربي من الحبس 


العسكري باحترام.. امرك ي باشا 


وراح العسكري وجه ومعاه يزن 


يزن اول ما شاف سليم اتصدم 


سليم بهدوء قرب منو.. عاجبك شكلك ونت كده فيها اي لو كنت تتقي الله ف اعمالك وتخليك ف حالك ومتقربليش 


يزن بسخرية.. انت فاكرني مش هطلع دنا هطلع وهحزنك علي مراتك الحلوة الي معاك 


سليم ادالو روسية ف راسو وضر'بو بوكس وقال بتحذير: اسم مراتي ميجيش علي لسانك القذ'ر ي زبا'لة 


عمر بتهدئة وحازم بيشده.. اهدا ي سليم 


سليم بسخرية. مش هتطلع ي حلو انت محبوس بقضية ز'نا 


يتبعع.. 



رواية.. قلبي المتيم بها.. 

الفصل / الثامن 


سليم بقوة.. انت مش هتخرج من هنا لاخر يوم ف عمرك وده لي 


يزن بصلو ببرود.. 


سليم بخبث.. عشان لو انت فاكر اني معرفش انك بتتعامل مع تجار المخدرا"ت والسلا"ح تبقي بتحلم انا عارف كل حاجة انت بتعملها ونا ك ظابط هقدم مهمتي متكاملة 


يزن بخوف بس بيداريه.. انت بتقول اي لاء طبعا انا رجل اعمال مليش بالعلاقات دي 


سليم بغضب.. متقولش لاء بس انت بتكدب لي ما كل حاجة واضحة ومعايا دليل كتير معايا كذا تسجيل صوتي ونت بتكلمهم وبتتفقو 


يزن بقلق.. كده كده مش هتعرف مكانهم لانهم ف مكان الدبان الازرق ميعرفهوش 


سليم بضحكة سخرية.. هو انت فاكرني ظابط اهطل لسه جاي جديد مش فاهم شغلنتي مش متعلم مثلا اكيد ونا بقولك باعت ناس يجيبو الكلاب دي 


يزن بجمود.. هنهرب وهنقت'لكم كلكم 


سليم بسخرية وهو بيبصلو بقرف.. هتهرب بل الملا'ية بقا ولا ب ايه 


يزن بصلو بشر 


سليم بص للظابط وقال.. دخلو تاني ومحتاج اتكلم معاك شوية


عمر.. تمام 


عمر.. ي عسكري 


العسكري جه واخد يزن ووداه الزنزانة تاني 


عمر.. اتفضل ي سليم باشا 


حازم قعد قدامهم بشوية 


سليم.. يزن المغربي ده عنده كذا قضية وكان منافس ليا ف الشركة وبرغم انه رجل اعمال ولاكن محدش يعرف البلاوي الي وراه حتي عندنا ف الشغل ميعرفوش حاجة غيري انا الي عارف 


عمر بتساؤول.. ونت عرفت ازاي


سليم.. انا مكنتش بسيبه ف حالو انا كنت بخلي رجالتي تراقبه ف كل حته ونا كنت براقب كل كلامو معاهم 


عمر.. مخك الماظ ي سليم باشا بس حازم كلمني واتفق معايا اننا هنمسك عليه وطبعا التهمة كانت غير كل الي انت قولتو لان مفيش دليل ف الدليل الوحيد اني مسكته متلبس مع واحدة في شقته 


سليم.. ايوة ماهو عنده فيلا لاكن الشقة دي بيقعد فيها مع البنات الي بيجبها 


عمر.. بس فكرة حلوة جدا من حازم وساعدنا فيها حدا 


حازم بمرح.. تشكر ي زوق 


سليم.. ع العموم انا معايا كل الدلائل هقدمها للواء واكيد هيتقدم للمحكمة وهياخد اعدا'م لانه اتسبب في قت'ل ناس كتيرا 


عمر.. ااه طبعا هتحتاجوني ف الخدامات دي.. 


سليم بضحك.. طبعا دانت احسن ظابط هنا  (سليم اكبر منو في المنصب) 


عمر بابتسامة.. تسلملي والله طيب ع العموم انتو تقدرو تروحو ولما تقدم الدليل انا هكون موجود 


قام سليم وحازم وسلمو علي عمر ومشيو 


حازم بتساؤول.. هتروح فين يسطا 


سليم بصلو بقرف.. بتكلم سواق انت وهروح فين ياعني هروح لمراتي 


حازم بضحك.. ايوة بقا ي عم الله يسهلو 


سليم بقرف.. نانت لو تتجوز وتتلم من تقدي كل يوم مع واحدة كان زمانك عدل وبعدين فرقت اي عن يزن انت 


حازم.. نعم يخويا هو انا تاجر سلا.ح ولا اي انا بقدي وقت جميل بس وبيروح لحاله 


سليم بضحك.. امم انا ممكن اعمل فيك زي ماعملت ف يزن 


حازم بدلع مصطنتع.. واهون عليك ي بيبي 


سليم بقرف.. خربيت قرفك امشي يلا 


مشي حازم وسليم روح بيته 


سليم دخل البيت ولقي ليليان واقفة في المطبخ بتعمل اكل 


سليم بصدمة.. ليليان ي حبيبتي انتي هبلة 


ليليان بخضة وخوف.. يلهوي خضتني ي سليم في اي 


سليم بغيظ.. فيه ان حضرتك عاملة عملية ورايحة تقفي ف المطبخ وتعملي اكل 


ليليان بابتسامة.. خلاص ي سليم منا بقيت كويسة 


سليم بصلها بغيظ.. والله بقيتي كويسة ف يوم ده اي الحلاوة دي 


ليليان ضحكت برقة.. بالله انت تضحك 


سليم.. اظبطي يابت ونا ارجوز لا اي 


ليليان بحب.. لا اجمل زوج 


سليم ابتسم وحضنها من ضهرها وباسها من رقبتها بحب.. انتي اجمل ست علي وش الدنيا 


ليليان بشهقة.. يلهوي الاكل 


سليم بصدمة.. الاكل 


ليليان بضحك ع شكلو.. هتخليني احرق الاكل 


سليم بغمزة.. بس انا عايز اكل حاجة تانية 


ليليان بعدم فهم.. تاكل اي 


سليم بخبث.. هاكلك 


ليليان بغضب.. اطلع يلا وهحط الاكل 


سليم بضحك.. ماشي ليكي وقت 


بليل عند حازم كان داخل البيت وساحب واحدة غصب عنها 


البنت بخوف.. ونبي ي بيه انا مش كده سبني 


حازم بغضب.. خشي يابت انتي مش شايفة انتي جاية منين 


ندي بعياط.. انا بشتغل هناك بتاعت مشروبات بس انا مش كده حرام عليك سبني 


حازم بغضب.. اسكتي خالص انا دافع فيكي كتير 


ندي بخوف.. ابعد عني انت هتعمل اي 


حازم قرب منها وفضل يبو'سها بعنف 


وفجأة ندي ضر'بت حازم برجلها في بطنه 


يتبعع



رواية.. قلبي المتيم بها.. 

الفصل / التاسع 


ندي ضر'بت حازم برجلها في بطنه حازم رجع لورا من شدة الضر'بة 


حازم بوجع: ااه يابنت ال ****


ندي بخوف ورعشة.. ابعد عني انا قولتلك اني مش كده ارجوك ارحمني بقا 


حازم بصلها بشر وقال.. ارحمك ها انا هسيبك انهاردة عشان مليش مزاج ليكي بس هتفضلي شغالة عندي خدامة هتخدمي عليا 


ندي بخوف.. اهم حاجة انك متقربليش 


حازم بخبث.. هو انهاردة لاكن لما يجيلي مزاج ليكي هاخدك وغصب عنك 


ندي بعياط.. طب طب ابوس ايدك اكتب عليا انا مش هقبل علب نفسي اني اعيش معاك في الحرا'م 


حازم بقرف.. ونا اتجوز خدامة زيك لي 


ندي بقهر.. ابوس ايدك انا مليش اهل ااه بس اكتب عليا حتي اليومين الي انت عاوزني فيهم وبعدين تطلقني 


حازم شكلها صعب عليه وزعل من نفسه وقال بهدوء.. خلاص ماشي قومي اغسلي وشك وخدي دش 


ندي بخوف.. بس بس انا معييش هدوم 


حازم.. البسي من هدومي وهجبلك بكره يلا روحي 


(عند سليم وليليان) 


ليليان بضحك.. ابعد بقا ي سليم خليني اعرف اعمل العصير 


سليم بشتياق.. عصير اي انتي وحشتيني 


ليليان بضحك.. اومال مين الي كانت معاك امبارح ومن شوية دي 


سليم بحب.. طيب انا محضرلك مفجأة عايزك تجهزي 


ليليان بفرحة.. بجد مفجأة اي 


سليم.. البسي بس وانا هلبس وانزل استناكي ف العربية وجايبلك فستان جديد 


ليليان بصتلو بحب ودخلت لقت بوكس علي السرير فتحتو لقيت فيه فستان طويل ومحتشم ولونه احمر لبست ليليان الفستان وعليه طرحة بيضاء وكعب اسود


نزلت ل سليم كان قاعد في العربية مستنيها لابس قميص اسود وبنطلون اسود 


سليم بانبهار من حلاوة الفستان عليها.. اي القمر ده ي قلبي انتي اجمل من رأت عيني 


ليليان بخجل.. ونت شكلك جميل اوي ووسيم 


سليم بضحك.. طب مالك مكسوفة لي دنا حته جوزك وغمزلها


ليليان وشها احمر من الكسوف 


ليليان بتساؤول.. انت مودينا فين 


سليم بضحك.. هخطفك 


ليليان.. لا بجد هتوديني فين 


سليم بابتسامة.. ما قولت هخطفك بقا متخفيش هوديكي مكان ولما تروحي هتشوفيه 


ليليان سكتت بابتسامة 


وبعد شوية وصلو 


ليليان بانبهار.. اي الجمال ده تحفه اوي ي سليم


كان سليم موديها مكان في وسط البحر وكان فيه يخت مكتوب عليه اسمها وجنبه قلوب 


ليليان بحب حضنته 


سليم بحب.. جاي هنا عشان حاجتين اعترفلك اعتراف واحكيلك الماضي 


ليليان بحب.. واي هو 


سليم بحب شديد وهو حضنها.. انا بحبك ي ليليان حبيتك وبقيت مش عايز حاجة من الدنيا غيرك قلبي مبقاش غير ليكي انتي بقيتي كل حاجة ليا 


ليليان كان هطير من كلامو ولاكن اتكلمت بدموع وحب... انا كمان بحبك اوي ي سليم برغم قلة التفاهم الي كانت بينا ف الاول ولاكن حبيتك حبيتك بكل حاجة فيك عيوبك قبل مميزاتك انت اجمل راجل ف حياتي 


سليم حضنها بحب شديد 


نروح عند حازم كان قاعد علي الكنبة الي ف الاوضة وبيفكر 


حازم بشرود: اشمعنا دي الي انت صبرت عليها مع انك جايبها من نفس المكان مش يكون ءءا 

حازم فاق وخبط دماغو وقال.. لا متستعبطش انا عمري ما هحب وولا هحب واحدة انا واخدها من ديسكو


خلصت ندي وكانت لفة الفوطة حاولين جسمها وكانت مفكرة حازم سابلها الاوضة عشان تاخد راحتها ونسيت الهدوم برا فقررت تطلع 


طلعت ندي واول ما شافت حازم صرخت بخجل وجريت علي الحمام ولاكت قبل ما تجري مسكها حازم وشدها ليه من وسطها


حازم ومشاعره ثائرة.. اي الجمال ده كله مش حرام تخبيه عني كده 


ندي بخوف.. ابعد ونبي ابوس ايدك ابعد عني 


حازم قرب اكتر منها وبا"سها من رقبتها 


ندي حست برعشة في جسمها وقالت بضعف.. لو لو سمحت ابعد. عني 


حازم بعد عنها بس همس في ودنها.. اول ما هنكتب الكتاب هنتمم جوازنا فاهمة 


ندي حركت راسها بخوف وبعدين حازم بعد وراح يقعد. ع كنبة تاني وهي اخدت الهدوم وجريت علي الحمام وحازم ابتسم عليها


نرجع ل سليم وليليان 


سليم طلع هو وليليان اليخت وقعدو علي طربيزة فيها شموع وورد احمر كتير 


سليم بهدوء.. جه الوقت اني احكيلك عن الماضي بتاعي انا لما حبيتك وعدت نفسي اني هحكيلك كل حاجة 


ليليان بدعم.. انا سمعاك ي سليم 


سليم اتنهد واتكلم: كنت لما بسافر القاهرة واشتغل في الشركة فيه بنت جاتلي وكان فيها مواصفات انها تبقي السكرتيرة بتاعتي 


فلاش باك 


كان سليم فيه مكتبو ودخلت عليه واحدة القي نظرة عليها سليم وقالها بابتسامة.. اتفضلي اقعدي 


هاجر قعدت وقالت.. حضرتك كنت طالب سكرتيرة ونا معايا الملف بتاعي تقدر حضرتك تشوفو 


سليم.. تمام هتسبيلي الملف بتاعك وهشوفو وهتجيلك مكالمة تلفون بكرا ب قراري 


هاجر.. تمام 

ومشيت باك 


سليم كمل.. وعينتها فعلا في الشغل كانت رقيقة جدا وكانت دايما تحب تهزر معايا وفضلت قريبة مني ب الشهور لحد ما حبيتها واعترفتلها ب ده وهي فرحت جدا ووافقت بدون حتي تفكير وافتكرت انها بتحبني فعلا 

قررت اننا هنعمل فرح علطول وبرضو هي كانت موافقة مكنش ليها اهل كانو ميتين 

وكانت بتفضل تطلب مني ب فلوس كتيره وكنت بديها لاني كنت بحبها ف طبيعي كانت اي حاجة بديهالها وفجأة بقيت بتكذب كتير وتحور ويظهر شخص في حياتها وكان اسمه مازن وده الي ضر'ب عليكي نار بس متقلقيش الاثنين دول مسيرهم حبل المش*نقة علي ايدي وكنت بفضل اسالها مين ده 


تقولي ابن خالتها لحد ما جه يوم الفرح لقيتها اساسا مجتش ومش لقيها لحد مجالي تلفون وقالي ان هي موجودة علي العنوان الي كان مكتوبلي في الرسالة روحت عليه ودخلت وكان باب الشقة متوارب دخلت وشوفت صدمة عمري الي كرهتني في صنف الستات كلو لقيتها في حضن مازن كسرة قلبي ونفسي مكنتش عادية مسكتو ضر'بتو لما عدمته العافية وهي برضو وكوبس ان انا وهي متكتبش كتابنا وفي الاخر هي وخداني عشان فلوسي 


ليليان بحزن عليه لان عيونو دمعت قامت وحضنته جامد وقالتلو.. انا عمري ما هسيبك وعمري م هبص ل فلوسك لان انت حاجة غالية عليا انت كل حاجة ليا انا بحبك من قلبي بجد 


سليم عيط ف حضنها وقال بحب.. انا دلوقتي بس عرفت اني محبتش قدك وولا هحب غيرك. انتي مش بس مراتي انتي كل حاجة ليا حبيبتي 


ليليان كلامو فرحها جدا وعرفت انو العوض من ربنا اجمل بكتير 


سليم بحب.. مش عايزين نقطع اللحظة وكان محضر موسيقي يرقصو عليها وقال: تسمحيلي ب الرقصة 


ليليان بحب.. اكيد طبعا 


مسك سليم ايديها وهي نامت علي صدرو بحب وفضلو يرقص بيها 


سليم بحب.. هنغير هدومنا وناكل بقا 


ليليان.. ماشي 


عند حازم. 


ندي.. انا هنام فين


حازم.. علي السرير 


ندي.. ونت 


حازم ببرود.. علي السرير برضو 


ندي بخوف.. ايه لا مينفعش طبعاً 


حازم.. احنا هنكتب الكتاب بكره ياعني كده كده. انتي مراتي اهم حاجة بس بطاقتك معاكي 


ندي بهدوء.. ايوة معايا ومدام هننام علي سرير واحد يبقي نحط. مخدة فاصل 


حازم ضحك بسخرية ونام وندي حطت مخدة بينها وبينو 


نرجع بقا ل سليم وليليان 


سليم غير ولبس تيشرت اسود وشورت ابيض وقال ل ليليان. بخبث 

_ اي رايك تلبسي علي زوقي 


ليليان.. البس اي 


سليم قرب من الدولاب وفتحو وطلع منو قمي"ص نوم رقيق ابيض بس قصير جدا 


سليم بضحك.. ده 


ليليان بكسوف.. بس ده قصير جدا 


سليم مردش 


ليليان اتنهدت وخدته. وقالت.. حاضر 


سليم راح يقعد علي الكنبة وبص في تلفونه شوية وليليان طلعت من الحمام وهي لابسة القميص وكان شكلها جميل ومثير جدا 


سليم بص لها برغبة وقرب منها بحب شديد وحضنهت وقال بهمس في اذنها: تعرفي انك اجمل ما رأت عيني وقرب من شفايفها وباسها وبعدين.... 


يتبعع..



رواية.. قلبي المتيم بها.. 

الفصل /العاشر


تاني يوم صحي سليم وعلي وشه ابتسامة جميلة بإن هو اعترف ل ليليان بحبو ليها وهي كمان طلعت بتبادلة شعور الحب ودي حاجة كانت بسطاه جدا فضل يتأملها بحب شديد وبعدين قام ودخل الحمام ياخد شاور 


شوية وقامت ليليان وابتسمت لما سمعته في الحمام كانت مبسوطة بانو حبها هي كمان كانت بتحبو بس مكنتش حابة تقول غير لما هو الي يقول 


خرج سليم من المرحاض وهو بينشف شعره ولافف فوطة تانيه علي خصره وكان شكله خاطف الانفاس 


ليليان سرحت في شكله بحب 


سليم بضحك.. انا عارف اني امور بس مش وقته قومي خدي دش وحضريلي فطار عشان رايح مشوار واشوف الشغل 


ليليان بتساؤول.. ياعني هتتاخر انهاردة؟ 


سليم بهدوء.. اه بس متقلقيش ممكن اجي علي العشا 


ليليان.. ماشي هو احنا هنرجع الصعيد امتي 


سليم.. احتمال بكره او بعده بكتير 


ليليان هزت راسها وقامت دخلت الحمام واستحمت وطلعت حضرت الفطار 


عند حازم وندي 


حازم فتح عينيه وعلي وشه اثار النوم ولكن اتفجأ ب ندي الي نايمة بعمق في حضنه وشكلها البرئ وملامحها الجميلة فضل يبص في وشها شوية وهي اتحركت بنوم وفتحت عينيها وصرخت 

حازم كتم بوقها 


_ششش. اخرسي بتصرخي لي 


ندي بخوف.. اتخضيت ماهو مش. معقول اصحي الاقي حد باصص في وشي كده 


حازم ضحك.. امم طب يلا قومي وحضرتك حطيتي مخدة بينا وانتي الي قعدتي تقولي متقربش مني وف الاخر اصحي الاقيكي نايمة في حضني 


ندي بكسوف.. لا طبعا هي اكيد من الحركة وقعت 


حازم بجدية.. تمام يلا قومي خضري فطار عشان ورايا شغل 


ندي برجاء.. طب ونبيسبني امشي 


حازم بضحك.. لا ي حلوة دنا هخلص شغل واجي اكتب عليكي 


ندي بحزن.. تمام الي تشوفه انا هقوم احضرلك الاكل 


حازم قام وظبط نفسو


ملحوظة.. ندي عندها 20 سنة 


وندي حضرت الفطار ونزل يروح الشركة 


حازم للسكرتيرة.. سليم جه؟  


السكرتيرة.. لا لسه هو كان قايل انو هيتاخر انهاردة لانو معاه شغل تاني بره 


حازم بستغراب.. شغل تاني طب تمام اطلبيلي قهوة من الكافتريا وخلي الويتر يجبهالي ع المكتب 


السكرتيرة بذوق.. تمام ي مستر حازم 


حازم دخل مكتبو وطلع فونه واتصل ب سليم 


حازم بستغراب.. اي يعم الشغل الي معاك برا ده 


سليم.. مش كنت قايلك اني هروح اودي الدليل للواء عشان قضية بزن المغربي 


حازم بتذكر  .. ااه قول كده بقا طب بقولك انا بليل عايزك تيجي. معاايا بيتي 


سليم بستغراب.. وده لي يخويا 


حازم بمكر.. هتجوز 


سليم بصدمة.. ايه هتتجوز؟ 


حازم بموافقة.. ايوا يابني اي الغريب 


سليم.. ويترا هتتجوز مين بقا ي استاذ حازم دانت كل يوم مع وحدة شكل.. 


حازم.. ااه ماهي فيه بنت دخلت دماغي ومنعاني المس'ها غير بجواز 


سليم بحدة.. البت دي بتجرجرك عشان فلوسك. ولما تحمل الواد وهي يورثو 


حازم بضحك.. اي يابني الفيلم الي انت عايش فيه ده لا طبعا دي هي اصلا مش موافقة ونفسها تمشي بس هي شيفاني مصمم اني الم*سها ف هي طلبت مني اتجوزها واعمل الي عاوزه.. 


سليم بقرف.. انت عمرك ما هتطبل القذا*رة دي ي حازم 


حازم بضحك.. لاء 


سليم بقرف.. وطبعا عاوزني عشان اكون شاهد علي جوازتك المعفنة دي 


حازم.. ايوااا جبت التايهه 


سليم بهدوء.. اقفل ي حازم ده جواز مشروط وحرام 


حازم بضحك.. حرام اي يابني ده هيبقي عند مأذون 


سليم.. اه بس متجوزها عشان متعتك مش عشان حاجة تانيه عموما انا هبقي شاهد ليك ف الجوازة دي عشان انت صاحب عمري لاكن الي بتعملو ده غلط 


حازم بتعب.. اووف انا مش هرميها ي سليم انا هخليها معايا 


سليم.. وتخونها كل يوم صح 


حازم.. مش بظبط كده.. 


سليم بقلة حيلة.. خلاص  ي حازم كده كده الي ف دماغك مش هتيغير سلام 


حازم قفل وفضل يفكر ف الموضوع شوية لحد ما قرر. انو هيتجوزها والموضوع يتقفل ع كده 


سليم خلاص كان قدم الجرايم بتاعت يزن والي تبعه كلهم وكان الموضوع ده بيتحقق فيه 


وبليل سليم وصل بعد ما حازم راح علي بيته 


حازم فتح وقال.. دايما متاخر بس ملحوقة 


سليم دخل وقال.. انت بتلحق تجيب المأذون امتي يابني 


حازم بضحك.. قدرات بقا


سليم قعد 


حازم كان جايب واحد كمان يشهد ع جواز ندي 


الشيخ بتساؤول.. اين العروسة؟ 


حازم لسه هيقوم يجبها لقاها نازلة وكانت لابسة فستان اببض بسيط حازم كان جيبهولها وكان ع وشها الحزن 


قعدت ندي علي الكرسي جنب الشيخ المقابل ب حازم.. 


الشيخ.. موافقة يابنتي بزواجك من حازم!؟ 


ندي بصت ل حازم بحزن شوية واتنهدت وقالت.. موافقة ي شيخنا 


الشيخ بص ل حازم وقال.. موافق يابني علي زواجك من ندي


حازم.. موافق 


الشيخ.. اين الشهود 


قام سليم والشخص الاخر وطلعو بطاقتهم 


الشيخ كتب الكتاب وانهي الزواج بكلمته الشهيرة 

(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في الخير) 


سليم حضن حازم وقالو: مبروك ي حازم وقرب من ودنه وقال: اتقي ربنا فيها ومتعملهاش كانها حيوان عندك 


حازم بضحك.. حاضر 


وسليم مشي عشان يقعد مع ليليان والشيخ مشي 


قرب حازم منها ومسك ايديها 


هي بتوتر.. حازم ءءا 


حازم.. هششش روحي غيري وتعالي هنتكلم شوية مع بعض 


ندي هزت راسها بتوتر وطلعت وحازم غير هدومه في الحمام التانية وراح للاوضة كانت لابسة فستان بيتي قط وطويا لونه ازرق 


حازم بصلها باحتياج بس تمالك نفسه وقعد ع سرير جنبها وقال: بصي انا مش هلم"سك عشان متعتي ولا الكلام ده كلو انا عايزك. عشان نعيش حياة مستقرة ونبقي زي اي زوجين ولو ربنا اراد اننا نحب بعض يبقي هنكمل حياتنا عادي بس الفرق الوحيد الحب لاكن انا مش هغصبك ع حاجة 


ندي بفرحة من كلامه.. طب لو قولتلك بلاش انهاردة هتوافق 


سكت حازم شوية وبعدين اتكلم وقال.. ماشي ي ندي الي انتي حباه 


ندي فرحت جدا ونطت ف حضنو بفرحة وقالت.. ربنا يخليك ونا هعملك كل الي انت عاوزو. 


حازم باس راسها واخدها  ف حضنو ونام 


سليم وصل البيت دخل لقي ليليان بتتفرج ع تلفزيون 


ليليان بضيق.. اتاخرت لي دنا جوعت وربنا 


سليم بضحك.. ومكلتيش لي يختي 


ليليان بحب. بحب اكل معاك 


سليم بصلها بحب وقال.. هغير وناكل مع بعض 


ليليان.. ماشي 

 

اتعشو مع بعض وناموا وعددت الايام وسليم رجع هو وليليان وحازم وندي الصعيد لان المحاكمة علي يزن وشركاءه حصلت واتعد*مو 


وصلو البيت في الصعيد ودخلو 


الخادمة.. لولوليي الف حمدلا ع سلامة ي بيه نورتو البيت 


ثريا اول ما شافت ابنها حضنتو بحب: حمدلا ع سلامة ي ضنايا وحشتني جوي 


سليم باس راس امو وقال بحب.. ونتي كمان ي اما وحشتيني جوي ربنا يخليكي لينا يست الكل وباس ايديها 


ليليان قربت بحب منها وباست ايديها وحضنتها 


ثريا بحب.. حمدلا ع سلامتك ي بنتي اي مفيش حاجة. جاية ف السكة 


ليليان بكسوف.. قريب ي ماما


سليم بضحك.. قريب جوي كمان 


ليليان وشها احمر 


ثريا بضحك.. كتك خيبة كده كسفتها ي ولدي 


سليم ضحك بسعادة 


الخدامة اخدت الشنط ومحمد جه وحضنهم 


واطلعوا ارتاحو


سليم بتساؤول.. انتي يابت مفطرتيش ولا اي 


ليليان بتعب.. معرفش مالي بجد وفجأة وقعت من طولها 


سليم اتخض وقام شالها وحطها ع سرير وطلب الدكتورة 


الدكتورة بابتسامة.. الف مبروك ي استاذ سليم مرتك حامل 


سليم بفرحة.. بجد ي دكتورة


الدكتورة.. طبعا الف مبروك ولازم تتغذي كويس وراحة كاملة ليها 


سليم وصل الدكتورا بفرحة 


يتبعع.. 



رواية.. قلبي المتيم بها.. 

الفصل / الحادي عشر والآخير 


سليم وصل الدكتورة بفرحة 

ورجع 


محمد.. ها يابني مالها مرتك 


سليم بفرحة.. حامل ي ابوي ليليان حامل 


محمد بسعادة.. الحمد لله يارب ولي العهد اخيرا هينور البيت.. 


محمد.. ي سبعي ي سبعي 


سبعي.. نعم ي بيه 


محمد.. عايزك تد*بح عجلين وتفرقهم علي الغلابة ولي العهد في الطريق 


سبعي بفرحة.. ي الف انهار ابيض ربنا يباركلكم فيه والف مبروك ي سليم بيه 


سليم بابتسامة.. الله يبارك فيك ي سبعي 


سليم طلع علي الاوضة وبص لقي. ليليان قعدة وعلي وشها ابتسامة وفرحانه 


سليم قرب منها وحط ايده ع بطنها بحب وقال: 

الف مبروك ي حبيبتي تعرفي انا فرحان جدا انك هتجيبي قطعة منك 


ليليان بحب.. ونا مبسوطة لانه هياخد مني ومنك 

وكل حاجة فينا 


سليم باس راسها بحب شديد 


عددت الشهور وبقت ليليان في الشهر السابع وندي وحازم حياتهم بقت مستقرة وبقوا بيحبوا بعض وندي الي بقت حامل ف شهرين 


في يوم ليليان قاعدة وبتاكل 


ليليان بأكل.. اديني طبق العنب ده ي سليم 


سليم بغيظ.. كفاية بقيتي شبه الكرونبة 


ليليان بحدة.. مش فيها ابنك دي وبعدين مش عايزني اكل عنب عشان الولد يطلعلو عنبة في وشو 


سليم بهزار.. لا وعلي اي خدي ياختي المهم تاكلي 


ليليان.. سديت نفسي واكلت من العنب 


سليم.. طب يلا قومي نروح ل حازم وندي 


ليليان.. ااه بجد اتصدق وحشوني اوي 


سليم ووشه عليه الغضب.. هما مين 


ليليان بلعت ريقها وقالت.. ءءا ندي و ح

قبل م تكمل جملتها كان سليم انق'ض علي شافيفها 


سليم بعد وقال.. تاني مرا متجبيش اسم راجل فاهمة 


ليليان.. ح حاضر يلا بينا نروحلهم 


سليم بغيظ.. يلا يختي نفيش حاجة طرية ف ام الليلة 


ليليان بضحك.. بكرا بقا ان شاء الله 


قاموا لبسو 


عند حازم وندي 


ندي بضحك 

ابعد بقا ي حازم عاوزة اتفرج 


حازم بغيظ 

بت بقولك اي انا بقالي شهر ساكت عشان انتي حامل 


ندي بضحك.. بس انا لسه ف الشهر التاني 


حازم بضيق.. مليش فيه انتي وحشتيني 


ندي.. طب اهدا استني اي رايك نروح ل ليليان وسليم 


حازم.. سليم زمانو عايش حياتو مع ليليان وعيب نطب عليهم ونحرمهم من بعض وشدها عليه 


ندي.. ي حازم استني 


وفجأة باب البيت خبط 


ندي ضحكت بشدة 


حازم بغيظ.. مين الحيوان الي جاي دلوقتي 


حازم بصلها.. بطلي ضحك عشان افتح 


ندي سكتت بصعوبة وحازم بص بضيق للباب وراح يفتح الباب 


حازم بصدمة.. سليم يااه ونا الي كنت فاكر حاجة تاني


سليم بضحك.. فاكر اي بس واي شعرك المبهدل ده ودخل وف ايده ليليان 


ندي بفرحة.. ليلووو وراحت تحضنها بحب 


خدوا بعضهم. وراحو ع مطبخ.. 


حازم.. اي الي. جابكم دلوقت ي عم سليم


حازم بغمزة.. شكلنا عطلناك عن حاجة 


حازم.. للاسف كانت خلاص بس انتو قطعتو كل حاجة 


سليم بضحك وبيطبطب عليه 

خلاص ي حبيبي معلش تتعوض ي حزومة 


حازم بصلوا بقرف 


عددت الايام وكان سليم. انتقم من مازن وحتي هاجر الي ظهرت وحاولت تلعب عليه ولكن انتقم منها وحبسهم مؤبد ولبسهم. تهمة تجارة مخدرا*ت


ليليان كانت قعدا تعبانه 


سليم بقلق.. انا كده لازم اخدك لدكتورة 


ليليان بتعب.. ااه ي سليم مش قدرة بطني بتوجعني وفجأة فيه ماية نزلت علي رجليها 


ليليان بصريخ.. ااااه سليممم انا بولد شلني بسرعه وديني ع مستشفي 


شالها بسرعه بخوف وقلق ونزل بيها 


محمد.. هي بتولد 


ليليان بصريخ.. انت شايف اي ي عميي 


سليم جري بيها وركب العربية وهي عمالة تعض ف ايدو وتشد ف شعره


سليم.. يابت اسكتي مش عارف اسوق هنعمل حادثة 


ليليام بعياط. وتعب.. ياريتت 


سليم بغضب.. اسكتي 


وصلوا للمستشفي وسليم نزل وشالها ودخلت ليليان العمليات 


وبعد شوية وخرجت الممرضة وهي شايلة طفل جميل في ايديها 


الممرضة.. الف مبروك ي استاذ جالك ولد زي القمر 


سليم مسكو في ايدو بحب وباسو وكبر ف ودانو بصوت جميل ومنخفض وهمس 


هتبقي اجمل يونس ي يونس 


مسكو محمد وقال.. الف مبروك ي ابو يونس وباسو من راسو الولد وكبر في اذنه 


دخل سليم لليليان 


_ مبروك ي حبيبتي 


ليليان بحب.. هو فين وسميتو اي 


سليم بحب.. هيبقي اسمو يونس ي قلبي وهو مع الممرضة بتحميه 


ليليان بفرحة.. ربنا يباركلي فيك وفيه ي حبيبي 


سليم باس راسها بحب 


خلصت الرواية وسليم خلف يونس ومصطفي ونورا 


ندي وحازم خلفوا زينب واسلام 


خلصت روايتنا والحمد لله واستنوني. ف رواية جديدة عايزة تفاعل حلو انا كنت مختفية بسبب امتحناتي ف فرحوني ب بتفاعل مش عشان بختفي تنسوني ومتعملوش وصلوا علي النبي  


#بقلم_دنيا_محمد

#رواية_قلبي_المتيم_بها

تعليقات

التنقل السريع