القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عيون الصقر كامله البارت 1-2-3-4-5بقلم اسراء هاشم

 



رواية عيون الصقر كامله البارت 1-2-3-4-5بقلم اسراء هاشم 




رواية عيون الصقر كامله البارت 1-2-3-4-5بقلم اسراء هاشم 


اخوك ما*ت يا صقر وطالما انت مش موافق انك تتجوز مرات اخوك يبقا انا هجوزها لي ابن عمك 


صقر والغضب ملئ عيونه وبيضغط علي ايده بغضب وهو بيقول اعمل اللي انت شايفه يا ابوي بس عين مهتتجوزش حد غيري 


ابوة بيبتسم علي ابنه وهو بيبص لي اثرة وبيقول فسرة عين هي اللي هتطلعك من القسو*ة اللي عاميه علي قلبك دي 


وبيخرج صقر بغضب وهو بيروح لي اسطبل الاحصنه بتاعه وبيركب حصانه الاسود وهو بيجري بيه بغضب وبيفكر ازاي هيتجوز مرات اخوة هو مبيكر*هش حد قدها بس مستحيل تتجوز واحد تاني مستحيل وهنا بيزيد من سرعه حصانه وهو بيعمل صوت صهيل قوي ولكن بيلمح اللي بيخلي الغ*ضب يملي قلبه وهيا في الاسطبل وكانت واقفه تداعب حصان لونه ابيض وبتاكله وبتبتسم وحجابها مفرود فوق شعرها الغجري الحريري ولكن شعرها بيتطاير مع الهواء صقر بينزل من علي حصانه وهو بيقرب عليها وبيمسكها من دراعها بغضب وهو بيقول اي اللي موقفك هنا 


عين بتتخض وبتخرج منها شهقه بخوف وهيا بتقول في اي 


صقر بغضب وصوت جهوري وهو بيضغط علي ايدها وبيقول بقولك اي اللي خرجك من البيت انا كلامي مبيتسمعش ليه هو انا مش قولت مفيش خروج من البيت انتي مبتفهميش وكمان فرحانه بشعرك ده اللي خارج برا الطرحه ولازمتها اي الطرحه اصلا فرحانه بنفسك عاوزة الغفر برا يتفرجو عليكي صح هقول اي منتي واحده ملكيش اصل ولا فصل 


عين الدموع بتلمع فعيونها وبتتالم من مسكته ليها وقسوته اللي مش فهما هو ليه بيعاملها بالقسوة دي هو علطول بيجر*حها بكلامه اللي زي الس*م ولكن لحد هنا ولم تتحمل تحكماته وقسو*ته وكلامه الجار*ح فهو تخطي كل الحدود وبدون سابق انذار بتنزل عين بالق*لم علي وش صقر 


صقر كان مبرق بصدمه وذهول ومكنش مستوعب اللي حصل هو عمر ما حد اتجراء ورفع ايده عليه ووشه كله بيتحول لغ*ضب جحي*مي وش*ر وهو بيجز علي سنانه وعروقه كلها بتبقا بارزة بشده وعيونه الرمادي بتتحول للون الاسود القاتم من الغض*ب وبيمسكها صقر من ايدها وهو بيسحبها وراة وبيدخل بيها البيت 


عين كانت بتتا*لم وهي بتقول بصراخ سبني سيب ايدي 


ولكن صقر مكنش شايف قدامه وبيدخل البيت بيكون والده قاعد هو ووالدته واخته ولكن بيقوم الجميع بفز*ع لما بيسمعو صرا*خ وبيلاقو صقر داخل بيها وهو بيقف قصاد ابوة وهو بيقول انا هتجوز عين دلوقتي 


الجميع بصدمه ازاي ده انت بتقول اي 


صقر بنبرة لا تحمل النقاش انا هكتب علي عين دلوقتي 


عين


،،،،،صقر بنبرة لا تحمل النقاش انا هكتب علي عين دلوقتي 


عين بصدمه مستحيل مستحيل اتجوزة 


صقر بيبصلها بتحدي وش*ر وهو بيقول وانا قولت هتجوزك ودلوقتي 


والد صقر واسمه هارون بيقول بحده صقر مينفعش اللي هتقولو ده يا ولدي انا معنديش مانع انك تتجوزها بس بالاصول ويتعملكم فرح والبلد كلها تعرف واهم حاجه تكون عين موافقه 


عين بدموع ابو*س ايدك يا عمي متجوزنيش ليه انا مش عاوزة اتجوزة 


صقر بغض*ب لرفضه وبيقول بتصميم وانا قولت هتجوزك يعني هتجوزك ومفيش حد هيقدر يمنعني يا عين 


الاب بصوت عالي صقر انت اتجننت ولا اي صح انك الكبير بس كلمتي هي اللي هتمشي وطالما هيا مش موافقه يبقا مفيش جواز هيتم غير برضاها 


هنا بياتي صوت من وهو اكتر صوت يكر*ة صقر وهو بيقول بس ممكن تتجوزني انا يا عمي 


صقر بيلف وشه بسرعه وغضب وهو بيقول وده مستحيل يحصل يا سيف 


سيف بيقرب عليهم وهو بيبص لي صقر بتحدي وهو بيقول عمي انا قولتلك اني طالب ايد عين وانت قولتلي انك هتاخد رايها الاول 


صقر بيبص لي ابوة بصدمه وبتتحول لي غضب وهو بيقول يعني اي الكلام ده صح يا ابوي 


هارون بحده ايوة يا صقر وعين هي اللي هتختار وبيوجه هارون كلامه لي عين وهو بيقول انا مش هغصبك علي حاجه فكري زين يا بتي موافقه تتجوزي صقر ولا سيف 


عين بترفع عيونها لي صقر بغض*ب وكر*ة وهيا بتمسح دموعها وبتقول انا موافقه اتجوز سيف يا عمي 


صقر هنا وبيتحول لو*حش كا*سر 


سيف بيقرب علي عين بفرحه وهو بيمسك ايدها بدون خجل وبيقول هخليكي اسعد واحده يا عين ولكن هنا بيلاقي اللي بيشد*ه وبيضر*به بالبو*كس فو*شه بغض*ب بيقع سيف عالارض وبينزل صقر لمستواة وهو بيقول اياك تفكر تقرب عليها تاني او تلمسها صدقني وقتها هد*فنك مكانك وعلي جث*تي لو اتجوزتها يا ابن عمي 


سيف بيقوم من مكانه بغضب وهو بيقول يعني اي 


صقر بيحول نظرة لي عين بكل غضب وهو بيقول عين مهتتجوزش حد غيري وبيمسكها صقر من ايدها وهو بيخرج بيها بكل غض*ب وبيخرج بيها برا البيت وعين بتصر*خ وبيركبها العربيه


صقر بيحول نظرة لي عين بكل غضب وهو بيقول عين مهتتجوزش حد غيري وبيمسكها صقر من ايدها وهو بيخرج بيها بكل غض*ب وبيخرج بيها برا البيت وعين بتصر*خ وبيركبها العربيه بالعافيه وبيركب هو جمبها وبيسوق باقصي سرعه عنده والغضب ملئ قلبه 


عين كانت دموعها نازلة وهي بتقول بدموع انت عاوز اي مني انا مبقتش عارفه انت عاوز اي 


صقر بغضب اخرسي مش عاوز اسمع صوتك وبعد شوية بيوصل صقر قدام لوحه مكتوب عليها الماذؤن الشرعي بيوقف صقر عربيته وهو بيقول بحده انزلي 


عين بتبص للوحه بصدمه وهي بتقول مستحيل 


صقر بينزل من العربيه وبيروح باتجاها وهو بيفتح الباب وبينزلها وهو واقف قصادها وكان فرق الطول شاسع بينهم وبيقول صقر بقسوة هنطلع دلوقتي مش عاوز اسمع نفسك والا قسما بالله هتشوفي مني وش عمرك ما شوفتيه يا عين انتي فاهمه 


عين بترفع عيونها الزرقاء وكانت حمر*اء بشده من البكاء وبتقول بو"جع انا بكر"هك يا صقر 


صقر بيحس بو"جع فقلبه ولكن بيتجاهل احساسه وهو بيقول ببرود وانا مطلبتش انك تحبيني وبياخدها صقر وبيطلعو للماذؤن وعين كانت دمو"عها نازلة بصمت وحزن علي حياتها البائسه اللي كرهتها بسبب ذلك الصقر فهو يعاملها باسو"اء معامله وبقسو"ة ودايما بيجر"حها بتفوق عين علي جمله الماذؤن الشهيرة بارك الله لكما وبارك عليكم وجمعا بينكم في خير 


عين بتبص لي صقر بنظرة كلها وج"ع وحز"ن


صقر بيتهرب من نظراتها اللي دايما بتهز كيانه وبينزل صقر وهي بجانبه بيركب عربيته بصمت وهيا معاه وبيسوق بسرعه وبعد شوية بيوصل البيت بينزلو من العربيه وبتدخل عين البيت وهي بتجري وبتكون زهرة والده صقر وهارون في الصالون بتشوفها زهرة ولكن بتتفاجئي بعين اللي بتترمي في حضنها وهي بتب"كي بحر"قه 


صقر بيدخل وبيشوفها في حضن امه وهي بتطبطب عليها وبتبص ليه بلوم 


هارون بحده عملت اللي فدماغك يا صقر ومعملتش احترام ليا اوعي تكون فاكر عشان خليتك الكبير هتنسا اني انا ابوك وكلمتي هي اللي تمشي يا صقر 


صقر بجمود وهو بيقول العفو يا ابوي بس انا عملت اللي كان لازم يتعمل واظن انك كنت عاوزني اتحوزها وانا اهو نفذت رغبتكم كلكم 


هارون بحده بس مش بالطريقه دي يا صقر في اصول واظاهر انك نسيتها يا صقر ونسيت عوايدنا ولكنت اعرف ان قسو"تك هتعم'يك كده مكنتش وافقت نهائي انك تتجوزها 


زهرة بتدخل وهي تحاول تهدائه الامور بينهم وبتقول خلاص يا هارون اللي حصل حصل 


هارون بحده اللي حصل ده انا مش راضي عنه وبيسبهم وبيمشي غضب 


صقر هو عيونه علي عين اللي لسه في حضن امه ومكلبشه في حضنها زي الطفل وبيقول بحده اسبقيني علي اوضتي 


عين برفض لا يا ماما قوليلو يسبني في اوضتي 


الام بحزن علي حاله ابنها وعلي تلك الفتاه فهي تحبها مثل ابنتها وبتقول بهدؤء اطلعي يا عين اطلعي يا بتي واقصري الش"ر صقر بقا جوزك دلوقتي اسمعي الكلام يا حبيبتي واطلعي واستهدي بالله 


عين بدمو"ع عشان خاطري ونبي لو بتعتبريني بنتك صح متخلنيش معاه لوحدينا 


زهرة بحزن وهي بتبص لي صقر بنظرات ترجي انو يسبها ولكن صقر بيتهرب من نظرات والدته وبيقرب عليهم وهو بيمسك ايدها وبيشدها من حضن امه وبيقول بقسو"ة لما اقول الكلمه معدهاش تاني وبياخدها صقر وبيطلع بيها وهي بتطلع معاه وهيا لا حول ولا قوة لها هي تعرف انه اذا قال شى يجب تنفيذة ولا احدا يقدر علي الوقوف امامه فهي دائما تهابة 


زهرة بتبص لي اثر ابنها بحزن علي حالته التي وصل ليها بسبب تلك الا"فعي التي دخلت لتد"مر حياتهم وبالفعل نجحت من وقت هرو"بها بعد خيا" نتها ليه وصقر اصبح عبارة عن كتله من القسو"ة وبس وبتدعي زهرة لي صقر براحه البال وبتمشي تروح لي هارون هي عارفه انو زعلان ومضايق دلوقتي 


زهرة بتدخل الاوضه وبتشوف هارون اللي قاعد علي السرير وباين عليه الضيق بتقرب عليه زهرة وهي بتقعد بجانبه وبتحط ايدها فوق ايده وهي بتقول بحنيه انت عارف انو بيكابر وبيعاند روحه 


هارون بحزن عارف يا زهرة بس صقر هيند"م عين غير العقر"بة التانية اللي سمم"ت ابني وخلتو بالقسو"ة دي لحد ما القسو"ة عمت علي قلبه 


زهرة بحزن علي حاله ابنها وهي بتحاول تغير الجو وتهدايته وبتقول ادعيلة يا هارون ومتزعلش منه ادعيلة يمكن ربنا يصلح حاله 


هارون وهو بيبصلها وبيقول ربنا يهديه ويريح باله 


زهرة وهي بتفتكر ابنها والدموع بتلمع فعيونها 


هارون بيفهم هي بتفكر في اي وبيقول ادعيلة بالرحمه يا زهرتي 


زهرة بحزن وبكاء مش قادرة يا هارون رحيم وحشني اوووي مش قادره اصدق انو ما"ت رغم ان عدا سنتين علي مو"ته ولكن مبيخرجش من جلبي وعقلي 


هارون بيتنهد بحزن هو الاخر علي خسارة ابنه وبياخدها فحضنه ليهون عليها حزنها فرغم كبر سنهم ولكن هو يعش"قها بجنو"ن هي عشرة عمره وزوجته وام ولاده وحب حياته هي المراة الوحيده التي احبها 


صقر بيدخل الاوضه وهو بيز"ق عين لداخل وبيقفل الباب بالمفتاح وهو بيبصلها بغضب وبيقول بحد"ه بقا انا صقر الجبالي كبير الصعيد واحده زايك ترفع ايدها عليا وانا كل البلد هتتر"عب من سماعهم لي اسمي بس 


عين بتحس بخو"ف وقلق منه ولكن بتظهر العكس وبتقول ولو اقدر اعملها تاني هعملها يا صقر عارف ليه عشان انت تستاهل اكتر من كده انت فاكر نفسك مين عاوز كل حاجه ملكك وبس وفارد قو"تك وعمال تدوس وتجر"ح فيا كل شوية وتهني وكل ده ليه عملتلك اي من يوم مدخلت البيت ده وانا بقول حاضر ونعم وانت طول عمرك بتعاملني كاني خد"امه يمكن الخدم بتعاملهم احسن مني مبتسبش فرصه غير لما تجر"حني فيها بس تعرف انا مبكر"هش حد قدك يا صقر كل يوم بتثبتلي انك حجر معندكش قلب وحقيقي انا قرفا"نه من نفسي وكر"هاه نفسي اني بقيت مراتك او اتجوزتك كان عندي اهون اتجوز سيف ولا اتجوزك انت 


ولحد هنا وصقر لم يتحمل وكان الد"م بيغ"لي فعروقه ووشه كله اتحول لغضب واح"مر بشده فهي هانت رجو"لته وبيقرب منها صقر وهو بيقول انا هخليكي تكر"هي نفسك فعلا يا عين وكمان زادت الطينه بله عند نطقها باسم سيف وانها تكون مراته اهون من انها تكون معاه وهو لما يتحمل فكرة وجودها مع راجل اخر وهج"م عليها صقر وهو يق"بل شفا"يفها بعن*ف ليثبت ملكيته لها وبياخدها صقر غص"ب عنها بتقاومه عين بالاول ولكن بتستسلم بدمو"ع وهي تلعن حظها انو وقعها مع ذلك الصقر وكان صقر يعاملها بقسوة ويثبت ملك"يته عليها ولكن بيقوم بصدمه وهو بيقول انتي ازاي لسه عذ"راء وصدمته بتتحول لغ"ضب ووو


في مكان تاني كان قاعد يدخن بشراها وغض"ب وهو بيقول بقا انا مو"ت رحيم عشان هي تكون ملكي وصبرت كل ده وفالاخر صقر ياخدها مستحيل مش هسيبه لااااااااااااااا وبيفضل يصر"خ بجنون وهو بيقول عين ملكي انا عين ليا انا وبس هق"تلك يا صقر مش هسيب تتهني بيها وبيمسك هاتفه وهو يتحدث مع احدا وبيقول "" "" "" "" "" "" "


الجزء_الثاني_صقر



الجزء_الثالث_صقر

انتي ازاي لسه عذ"راء وصدمته بتتحول لغ"ضب وهو بيقول 


بغض"ب انطقي ازاي عذ"راء وانتي كنتي متجوزة رحيم لي


 ست شهور ازاي ده وكنتو عايشين مع بعض في اوضه واحده 


عين وهي بتسحب الغطاء عليها بدمو"ع وبتقول بحزن عشان رحيم صحيح كان جوزي ولكن جوزي علي الورق بس


 ومفكرش يقر"ب مني ولا يلم"سني غير برضايا وكان سايبني براحتي


 لحد ما اكون ليه برضايا ولكن انت عملت العكس يا صقر وده هيخليني اكر"هك اكتر معرفش ازاي رحيم يبقا اخوك 


صقر وهو بيمس"كها من شعرها بحد"ه وهو بيقول بغض"ب اوعي


 تكوني فكراني طيب زي رحيم لا فوقي دنا صقر الصعيد ودمو"ع التما"سيح دي


 مهتنفعش معايا انا واصل ولا انا واحده زايك تقدر 


تضحك عليا المفروض انك انتي ورحيم متجوزين عن حب ازاي ازاي


 هتحبو بعض وهو مقر"بش منك كل المده دي في حاجه غلط اتكلمي اي حكايتك 


عين بغضب وتمر"د ما كفاية بقا يا اخي انت اي شايف كل الناس بتض"حك عليك فاكر كل الناس زي مراتك اللي طفش"ت منك وسابتك


صقر ولحد هنا عيونه بتسود بغضب جحي"مي وهو بيقول بصوت عالي غا"ضب اخرررررررررسىىىىىىىى 


عين بتمرد لا مش هخرس يا صقر ولا هخا"ف منك تاني وهيا دي الحقيقه اللي انت مش قادر تتقبلها ان كل الناس بتهر"ب منك ومفيش حد بيحبك 


صقر بينزل بالك"ف علي وش عين وصوت الك"ف كان قو"ي جدا وصوته بيرن فالاوضه 


عين بتحط ايدها علي خدها بصدمه والدمو"ع بتلمع فعيونها وبتبص لي صقر بحزن وصدمه 


صقر مبيستحملش نظرتها اللي اختر"قت قلبه وببديها ضهره وكان بيتنفس بغض"ب وصوت انفاسه مسموع فهي


 جر"حته بكلامها وفكرته بالماضي اللي بيحاول ينساه وفتحت جر"حه وبيبداء صقر يك"سر في كل حاجه فالاوضه بغض"ب لكي يهدائ نير"ان قلبه المشت"عله 


ad


عين بترجع لوراء بخو"ف وبتحس بند"م انها اتسرعت وقالتلو كدا ولكن هو من اجبارها علي ذلك 


صقر بعد ما بيك"سر كل ڜئ فالاوضه بيخرج من الاوضه بسرعه وبينزل وهو بيروح الاسطبل وبياخد حصانه هو كل ما بيحس انو مضا"يق بيركب حصانه فهو صديقه ويعرف كل اسرارة ويشاركه كل المه 


عين بتفضل تبك"ي بو"جع وند"م وهيا تلع"ن قلبها علي حب ذلك القا"سي نعم فهي وقعت في حبه ولكن دايما تحاول تثبت عكس ذلك دائما رحيم احبها ولكن هي لم تحبه يوما كانت دايما تعتبرة الصديق ليها ومصدر امانها فهو انقاذ"ها من عذابها رحيم كان حنون جدا جدا ولكن هي قلبها دق لذلك المتعجرف القاسي 


سيف بكر"ه وغض"ب وهو يمسك هاتفه وبيقول بغض"ب جه الوقت اللي لازم ترجعي فيه 


فريده اشمعنا اي اللي جد 


سيف بكر"ة وغض"ب صقر اتجوز عين 


فريده بصدمه وذهول انت بتقول اي مستحيل مستحيل صقر يتجوز غيري 


سيف بسخرية لا اتجوز يا فريدة عشان كدا لازم ترجعي فهمتي 


فريده بغير"ة وغض"ب هنعمل اي؟ 


سيف لما ترجعي هقولك اي اللي هيتعمل وبيقفل سيف مع فريده وهو بيفكر في شئ ما وبيقول في نفسه جه الوقت اللي انهي"ك خالص يا صقر 


صقر كان راكب حصانه وبيجر"ي بيه باقصي سرعه والحصان بقا يعمل صوت صهيل قو" ي وكلام عين بيتردد في


ad


 عقله وغضب"ه بيزيد اكتر فهي تفتح جر"حه الذي رغم مرور السنين ولم يقفل ولكن هيا من زادت قسو"ته فهيا ليس تحق له كيف سيواجه كل


 هذا فهو يعلم بحب نوح ابن عمه ليها والذي اعترف له عن حبه ليها وطلبها منه للجواز ولكن نوح اضطر يسافر وقتها لان حصل مشاكل في 


شغله وكان لازم يسافر ضروري وقتها وهو يعتبر نوح ليس ابن عمه فقط بل هم اصدقاء واخوات ونوح اقرب صديق ليه ازاي هيواحهه لما يرجع


 هيقولو انا اتجوزت الست اللي انت حبيتها واعترفتلي لاني اخوك وصحبك وطلبتها مني وسيف الاخر فهو يعلم نواياه وبقا حاسس بنا"ر بتقيد


 جواة  ازاي هيتحمل كل ده يعلم ان الايام اللي جاية لن تمر 


ويلع"ن نفسه فهو يضع"ف بقربها منه ويحاول يثبت عكس ذلك 


بمعاملته القا"سيه وكلامه الجا"رح لكي يثبت لنفسه انه ليس لديه قلب 


فيروز وهيا اخت صقر الصغيرة وعمرها 22 قاعده في اوضتها 


ad


وهي ماسكها صورته التي تحتفظ بيها بالسر وبتقول بدموع وحشتني اوي يا نوح امتا ترجع  


بقالك كتير اوي مسافر وبتفضل تتحس"س صورته بحب طاغي وهي بتقول بحزن امتا


 هتحس بحبي ليك وبقلبي يا نوح انا محبتش حد قدك في الدنيا ومستحيل اكون لحد غيرك او اتجوز


 غيرك بيقاطع كلامها مع نفسها دخول والدتها عليها بتتوتر فيروز وهي بتخبي الصورة بسرعه تحت المخده 


زهرة بتبصلها بشك وبتقعد جمبها وهي بتقول لسه برضو اللي فدماغك يا فيروز 


فيروز بتهرب اي اللي فدماغي يا اما 


زهرة بحد"ه فيروز فوقي نوح ولد عمك لو كان عاوزك كان طلبك من زمان فوقي يا بتي انتي بتكبري والف مين يتمناكي 


فيروز بدموع يا اما هحبه وقلب مش رايد غيرة 


الام بحزن علي حال ابنتها وبتقول بهدؤء يبنتي حرا"م عليكي روحك انتي هتضيعي شبابك هتحبي غيرة يا ضئ عيوني بس ادي لجلبك فرصه ينسا نوح وشليه من بالك وعقلك 


فيروز بتغير الموضوع وهي بتقول ببكاء خلاص ونبي ياما 


ad


زهرة بتقرب عليها وهيا بتاخدها فحضنها وبتطبطب عليها بحزن وبتدعيلها ولا تعرف ماذا صاب اولادها لا احدا فيهم مرتاح 


عين بتقوم بعد فترة بكا"ء طويلة وبتبداء تلم الحاجات


 المكسر"ة والاز"از وبتدخل تاخد دش وبتخرج وهيا بتلبس عبايه فضفاضه من اللون الكحلي وبتلبس


 حجابها الابيض وبتنزل لتحت وهيا بتدخل المطبخ وبتساعد الخدم في تحضير العشاء 


صقر كان بيدخل حصانه الاسطبل وبيخرج ولسه هيدخل البيت ولكن


 بيوقفه صوت هاتفه اللي بيرن بيخرجه صقر من جيب جلبابه وهو بيشوف المتصل مين وبيتنهد 


بضيق وهو بيمسح وشه وبيرد صقر بهدؤء وهو بيقول السلام عليكم 


نوح بابتسامه وعليكم السلام اي يا عم كل ده عشان ترد 


صقر كيفك يا نوح معلش كنت بدخل الحصان الاسطبل 


نوح انا الحمد الله بس انت شكلك مضايق 


صقر بتهرب وهو مش عارف يقول اي وعاوز يقفل المكالمه دي


ad


 باقصي سرعه وبيقول لا مفيش حاجه انت اخبارك اي وهترجع امتا 


نوح بابتسامه هرجع بكرا ان شاء الله اوعا تكون نسيت الموضوع 


اللي قولتلك عليه لحسن انا مستعجل اوي الصراحه


 وبكرا لما ارجع عاوزك تبقا معايا وانا بفاتح عمي فالموضوع 


صقر وهو ضربات قلبه بدق بسرعه وبيقول نوح انا اتجو ولكن


 بيقاطعه نوح بسرعه وهو بيقول صقر هكلمك بعدين 


عشان عندي شغل ضروري سلام وبيقفل نوح بسرعه قبل ما يسمع رد صقر 


صقر بيبص لي الهاتف بخن"قه وهو حاسس ان في هم علي قلبه


 ازاي ازاي هيواجهه نوح


علي بعد مسافه كان واقف شخص وهو مصو"ب 


بند"قيته علي صقر الواقف وبيضغط علي الزنا"د""""""""""""""""""""""""




الرابع والخامس 

علي بعد مسافه كان واقف شخص وهو مصو"ب بند"قيته علي صقر الواقف وبيضغط علي الزنا"د ولكن قبل ما تخرج الط"لقه بيوقفه صوت من وراة وهو بيقول مش دلوقتي مو"ت صقر مش دلوقتي 


بيلف الشخص وشه بسرعه وخضه وهو بينزل البند"قيه وبيقول بصدمه سيف 


سيف ايوة سيف انا عارف من زمان انك عاوز تقت"ل صقر وبتكر"هو بس من ساعه اللي حصل 


الشخص بش"ك بس صقر ولد عمك ازاي بتتكلم كدا 


سيف بيبتسم بخب"ث عشان هدفنا واحد حط ايدك في ايدي وانا هخليك تاخد حقك من صقر 


الشخص بشك وانا اي يضمنلي انك مهتغد"رش بيا وهتسلمني لصقر 


سيف بمكر اللي يثبتلك اني بقولك انا معاك وهنخ"لص من صقر بس لما ______________ وفالحالتين انت هتستفاد كتير وهينوبك منه ولا اي 


الشخص بابتسامه ازاي مكنش باين عليك كل ده 


سيف بيبتسم بم"كر وهو بيقول شكلنا اتفقنا 


الشخص وهو بيمد ايده ليه وبيقول اتفقنا 


صقر بيدخل البيت وهو حاسس بهم تقيل فوق قلبه بيطلع صقر اوضته وبيلاقي الاوضه مترتبه وهيا مش موجودة بيتنهد صقر وبيدخل ياخد دش وهو بيفكر في كل شئ بيحصل معاه ومش عارف ازاي يحل كل ده حاسس انو تايهه ومش عارف يرسا 


عين كانت بتحضر سفرة العشاء هيا والخدم وزهرة بتبتسم علي طيبة هذه البنت هي فالاول كانت رفضها بس لما جت البيت وعاشت معاهم وهيا حبيتها واعتبربتها زي فيروز ابنتها 


فيروز بتنزل وبتقعد معاهم بابتسامه وهارون بيتراس السفرة ومستنين صقر ينزل 


صقر بيخلص وبيلبس جلبابه وبينزل من غير ما يتكلم ولا كلمه وهو بيقعد وبيتجاهل عين كالعاده كانها هواء قدامه 


عين بترفع عيونها وبتبصله حزن وهارون بيلاحظ حزنها وبيقول يلا يا بنتي اقعدي عشان ناكل 


عين بتبتسم ابتسامه خفيفه وبتقعد وبيبداءؤ ياكلو في صمت تام 


بيقاطع صمتهم صوت بياتي من خلفهم وهو بيقول السلام عليكم يا اهل البيت انا واضح ان حماتي بتحبني 


صقر حس ان الاكل وقف في زورة 


فيروز اللي قلبها دق بفرحه لرؤيته وهيا بتقول بابتسامه نوح 


زهرة اللي بتبتسم هيا وهارون وعين والجميع بيقول وعليكم السلام


نوح بيقرب عليهم وهو بيقول وحشتوني مقدرتش استنا لبكرا خدت اول طيارة ونزلت 


هارون بيسلم عليه وهو بيحضنه وبيقول حمد الله سلامتك يا ولدي واحنا اتوحشنك طولت الغيبه 


نوح بابتسامته الجميلة غصب عني يا عمي الشغل بقا 


وبيبداء نوح يسلم علي الجميع وهو بيبص لي عين باشتياق وبيلاقيها بتسلم عليه باحترام وابتسامتها الهادئه الرقيقه اللي بتخطف قلبه 


صقر كان متابع كل حاجه وحاسه ان المكان بيضيق حوليه والنا"ر بتش"تعل بداخله 


صقر بيسلم علي نوح وهو بيحضنه وبيقعد نوح معاهم علي العشاء وهو نوح بيتكلم بمرح وبيهزر ويضحك معاهم نوح شخصيته عكس صقر تماما 


في مكان تاني كانت قاعده هيا وهو وبيد"خنو السجا"ير وبيقول بهدؤء ناوية علي اي يا فريده 


فريده بش"ر ناوية مسبش حقي يا خالد صقر حقي انا 


خالد بش"ر وهو بيمسك فريده من شعرها وبيقول بغ"ل يعني اي انتي بتحبيه ولا اي 


فريده بخو"ف وا"لم اه يا خالد انت بتو"جعني وبعدين ما انت عارف كل حاجه وعارف انا مبحبش غيرك يا حبيبي واني سبت صقر عشانك ولا اي 


خالد وهو بيسيب شعر فريدة وبيقول ايوة كدا ارجعي لعقلك واوعي تنسي الخطه ولو فكرتي تعملي حاجه غير اللي اتفقنا عليها انتي عارفه كويس انا ممكن اعمل اي يا فريده 


فريده بخ"بث وهيا بتقرب منه وبتقول متقلقش يا حبيبي كل حاجه هتمشي زي ما احنا رسمنها والمغ"فل سيف ميعرفش حاجه ولا يعرف احنا  ناوين علي اي وانو فالاخر احنا اللي هنقول كش ملك 


خالد وهو بيبتسم وبيقول كدا انا احبك وبيقر"ب منها وهو بيق"بلها وبتحاوط فريده عن"قه وهيا تقب"له وبعد دقائق بتبعد عنه وهيا بتخرج من حض"نه وبتقول دلوقتي جه وقت التنفيذ ولا اي 


خالد بتفكير معاكي حق مش لازم نتاخر 


فريده وهيا بتقوم وبتظبط نفسها وبتقر"ب من خالد وبتق"بله قب"له سريعه وهيا بتقول هتوحشني اوي يا حبيبي لحد ما اشوفك 


خالد بيبتسم ليها وبتخرج فريده وبتسيبه في دوامه تفكيرة وهو بيقول بم تك بم تك بداء العد التنازلي هنتواجهه قريب اوي وبيقوم خالد وهو بيبدل ملابسه وبيخرج من البيت 


بيخلصو العشاء وبيقعدو كلهم في الصالون وصقر قاعد سرحان ومش مركز معاهم 


عين بتدخل المطبخ وبتعمل الشاى والقهوة ليهم 


نوح بهدؤء صقر مالك سرحان ليه من ساعه ما جيت وساكت مبتتكلمش ليه 


صقر بهدؤء مفيش حاجه تعبان شوية بس 


نوح بش"ك هعرف منك بعدين 


صقر بيهز دماغه ومبيتكلمش بتدخل عين وهيا بتقدم ليهم الشاي وبتقعد معاهم 


صقر كان عيونه عليها وبيرجع يبص لنوح اللي شايفه   كل شويه يبص لي عين 


صقر عمال يضغط علي ايده بغض"ب 


وهنا بيدخل سيف وهو بيقول السلام عليكم اول ما عرفت انك هنا قولت لازم اجي اشوفك يا ولد العم 


صقر بيبص لي سيف بحد"ه وغ"ضب سيف بيبصله باستفزاز وبيقرب علي نوح بيسلم عليه وهو بيقعد معاهم وعيونه علي عين اللي هتختر"ق تفاصيلها


صقر بقا علي اخرة ووشه اتحول لغض"ب وبيجز علي سنانه وبيضغط علي ايده لحد ما ايده ابيضت 


فيروز كانت مبسوطة جدا وقلبها بيدق لوجود نوح 


زهرة شايفه لمعه عيون بنتها وابتسامتها وبتدعي نوح يكون من نصيب ابنتها فهي تحبه وتعتبرة مثل صقر ورحيم 


نوح بيقول بهدؤء بما ان الكل متجمع انا كنت عاوز اقول حاجه 


صقر قلبه بيتقب"ض وبيدق بسرعه وبيتمني في اللحظه دي الارض تنش"ق وتبلعه 


نوح وهو عيونه علي عين وبيقول عمي انا كنت طلبت الطلب ده من صقر قبل ما اسافر معرفش هو قالك ولا بس انا حابب بما ان الكل موجود وده اكتر وقت مناسب 

الرواية بتنزل حصري في مدونة دار الرواية المصرية

فيروز كان قلبها بيدق بعن"ف وفرحه وكانت فاكرة انو نوح هيطلب ايدها 


هارون بابتسامه قول يا ولدي طلب اي ده وانا عنيا ليك 


نوح بابتسامه ربنا يخليك لينا يا عمي بس انت كبيرنا وعشان كدا انا عاوز اطلب ايد وبيبص لي عين وبيرجع يبص لي هارون 


هنا فيروز قلبها هيخرج من مكانه بفرحه 


وسيف بيتابع بصمت 


وعين بتبص لي فيروز وبتبتسم وهيا بتمسك ايدها فهي تعلم حب فيروز لي نوح 


زهرة بتحس بفرحه انو ربنا هيحقق اماني بنتها 


صقر هنا قلبه بيدق بخو"ف لاول مرة وبيتمني ميسمعش الباقي 


هارون بهدؤء كمل يا ولدي 


نوح بابتسامه عمي انا بطلب منك ايد عين علي سنه الله ورسولة هنا كانت الصدمه علي الجميع والكل وشه بيقلب لي شحوب معادا سيف اللي بيبتسم بخب"ث 


فيروز اللي بتحس قلبها وقف عنه النبض وصوت حاجه بتتك"سر وده كان قلبها وبتسيب ايد عين 


عين اللي بتبص لي فيروز وصقر بصدمه وهل اللي سمعته حقيقه 


نوح بيلاحظ صدمه وشحوب وجه الجميع وابتسامته بتتلاشئ وهو بيقول في اي يجماعه هو انا قولت حاجه غلط ولا اي الكل وشه قلب الوان ولا اي وبيبص نوح لي صقر وهو بيقول في اي يا صقر 


هارون بتنهيده اسمع يا ولدي عين دلوقتي بقت مرات صقر 


وهنا كانت الصدمه الاكبر من نصيب نوح اللي وشه بيتحول لي غض"ب جحي"مي وهو بيقوم يقف وبيقول_______________________


والصدمه الاكبر كملت بدخول فريده وهيا بتقول ازيكم يا جماعه 


والكل بيتلفت بصدمه وذهول وصقر وشه بيتحول لغض"ب لا يوصف و


فريده بابتسامه مفاجاه مش كدا 


صقر _________________


الجزء الخامس


نوح اللي وشه بيتحول لي غض"ب جحي"مي وهو بيقوم يقف وبيقول ازاي ده حصل وامتا وازاي 


صقر بيقوم يقف وهو بيقول نوح انا هفهمك كل حاجه 


نوح بغض"ب وصوت عالي لاول مرة الكل يشوفه  كدا وبيقول تفهمني اي بقا انت يا صقر انت يطلع منك كدا انت يا ابن عمي وكنت صحبي واخويا 


صقر بضيق نوح افهم انت فاهم غلط 


نوح بصررررر*اااااخ تفهمني اي تفهمني انك اتجوزت عين بعد منا ما سافرت رغم انك عارف كل حاجه واني طلبت ايدها منك انت اول واحد وعرفتك اني عاوز اتجوزها ازاي انا كنت مغشو"ش فيك كدا ومكنتش شايف حقيقتك 


صقر والجميع كان بيسمع كلام نوح بصدمه وصقر اكتر واحد ولكن هو يراعي غض"به 


سيف كان فرحان وبيبتسم بم"كر وشما"ته لي صقر 


فيروز اللي دمو"عها نازلة وهيا بتبص لي عين بلوم 


عين واقفه مصدومه وعيونها بتلمع بالدمو"ع علي فيروز 


صقر وهو بيحاول يتمالك اعصابه وبيقول نوح بلاش الكلام ده انت اخويا مش بس ولد عمي انا اتجوزت عين عشان ولكن هنا بيقاطع كلام صقر لك"مه نوح في وجه صقر اللي بيرجع لورا وهو ماسك وشه بغ"ضب 


هارون بغ"ضب والله عال انت وهو انا وجودي مبقاش لازمه وصلت انكم تتعار"كو وتر"فعو ايديكم علي بعض جدامي وبيوجه هارون كلامه لنوح وهو بيقول نوح لازم تسمع صقر الاول وانا اللي طلبت منه انو يتجوز عين 


نوح بيبصلهم بغض"ب وبيقول بحد"ه مش عاوز اسمع حد اعتبروني مش منكم ولسه بيلف وبيخرج وصقر واقف وراة وهو بيقول بغض"ب نوووووووح استنا ولكن هنا الكل بيبرق بصدمه وذهول 


والصدمه الاكبر كملت بدخول فريده وهيا بتقول ازيكم يا جماعه 


والكل بيتلفت بصدمه وذهول وصقر وشه بيتحول لغض"ب لا يوصف 


فريده بابتسامه مفاجاه مش كدا 


سيف بيبص لفريده وبيبتسم بخ"بث وهو بيغمزلها ولكن هنا بتشوفه عين وهو بيغمز بعيونه لفريدة 


وبترجع تبص لفريدة اللي بتلاقيها واقفه بكل بج"حه 


نوح بيبص لفريدة بصدمه وبيوجه نظرة لي صقر اللي بيعرف انو وصل لقمه غضب"ه وان هتقوم كا"رثه دلوقتي 


الكل بيقف مذهول ومحدش كان متوقع رجوع فريدة نهائي فوجودها سي"شعل الدنيا 


صقررررر بغض"ب فرررريدددده وكان حاسس انو في كابو"س وبيقول بغض"ب اي اللي جابك 


فريده وهيا بتدخل لداخل وبتقف قصادهم كلهم وهيا بتقول بتمثيل وحشتني اوي يا صقر انا كنت بمو"ت من غيرك


صقر بغض"ب وهو بيمسكها من دراعها وبيقول بعصبيه ليكي عين ترجعي بعد اللي عملتيه 


فريده وهيا بتمثل الدمو" ع وبتقول بتمثيل الحز"ن والبكا"ء صقر اسمعني انت فاهم غلط يا صقر 


صقر وهو بيز"قها علي الارض وبينزل لمستواها وهو بيقول انتي جيتي لمو"تك برجلك يا فريده انا تخو"نيني وتهر"بي وتاخدي فلوسي انا كنت مستني رجوعك عشان اوريكي ازاي تخو"ني صقر الجبالي يا فا"جرة 


فريده وهي بتب"كي بدمو"ع التما"سيح وبتقول صقر اسمعني انا بحبك ومستحيل اخو"نك انا فريده حبيبتك مراتك انا مظلو"مه يا صقر انا عملت كل ده عشان احميك والا كانو هيق"تلوك


صقر بيبصلها بتوهان وهو بيقول انتي بتقولي اي هما مين دول انتي كدابة يا فريده مستحيل اصدقك 


فريده بدمو"ع وبترفع اكمام بلوزتها وهيا بتوري اثار الضر"ب علي ايدها وبتقول ببكا"ء جس"مي كلو كدا وبتحاوط وجه صقر بين ايديها وهيا بتحاول تاثر عليه وبتقول بدمو"ع صقر بصلي بص فعيوني انا فريده حب حياتك تصدق ان انا اخو"نك انا عملت كدا لمجرد اني احميك يا حبيبي كنت مستعده اموت علشان انت ميحصلكش اي حاجه يا صقر وكنت فا"قده الامل اني ارجع اشوفك تاني ورغم كل حاجه حصلتلي كنت دايما بفتكرك وكنت حاسه بيك يا حبيبي وكنت بتعذ"ب من بعدي عنك وحشتني اوي يا صقر وبدون سابق انذار وبتترمي فريده داخل احضا"ن صقر وهيا بتحاو"طه وبتمثل البكا"ء وبتقول انا بحبك اوي يا صقر واول ما عرفت ارجع رجعتلك يا نور عيني ومستحيل اسيبك ابدا اوعا تسبني يا صقر انا همو"ت من غيرك 


صقر كان حاسس انو تايهه وقلبه بيدق بع"نف ففريده هيا حبيبته ومراته واللي اتحدي اهله كلهم عشان يتجوزها كل حاجه اتقلبت دلوقتي واتشقلبت 


سيف بيبتسم وبيقول فسرة يا بنت اللعيبة دنا نفسي صدقتك 


عين كانت بتبصلهم بقلب مجر"وح ودمو"عها بتنزل


وبتسيبهم وهيا بتهر"ب من قدامهم وبتطلع اوضتها


زهرة وهارون كانو مش مصدقين ولا كلمه من اللي قالتها فريده وواقفين يبصو لفريدة بضيق وغضب وعارفين ان فريده رجوعها وراة كار"ثه جديده   وحسو بالشفقه علي حال عين وبذات لما شافوها بتهر"ب من قدامهم وهيا بداري دمو"عها 


فريده بتمثل انها فقد"ت الوعي وبت"قع فحضن صقر 


صقر بيبصلها بذهول وقلق وهو بيقول فريده فريده ردي عليا وبيحم" لها صقر بين ايديه وهو بيطلع بيها اوضته قصاد الجميع ولكن بيوقفه صوت هاااارون الغا"ضب وهو بيقول صقررررررررر تطلعها وتنزل تجيلي المكتب 


صقر بيغمض عيونه لثواني وبيكمل طريقه 


هارون بيمشي بغضب وزهرة بتدخل وراة 


فيروز بتبص لنوح بدمو"ع وهيا بتطلع اوضتها وبيفضل سيف ونوح واقفين مكانهم 


سيف بيقرب علي نوح وبيقف قصاده وهو بيقول دلوقتي صدقتني 


نوح بضيق وهو بيقول سيف مش وقته كلامك 


سيف بسرعه لا وقته يا نوح مش ده صقر اللي كنت دايما بتدافع عنه شوف عمل فيك اي اتجوز عين رغم انو عارف انك ريدها وعاوزها لكن هو لما عرف ده راح عمل اي اتجوزها غص"ب عنها لو هو هيعتبرك اخوه زي ما بيقول وصحبه مكنش اتجوزها ومكنش اج"بر عين غص"ب عنها انها تتجوزه انا عارف انك هتحب عين يا نوح وعلفكرة عين كمان هتحبك 


نوح بيبصله بدهشه وبفرحه وهو بيقول بجد يا سيف 


سيف بم"كر ايوة يا نوح انا مش اهبل انا بشوف نظراتها ليه عنيها فضحها ولو مكنتش بتحبك كانت وافقت علي صقر برضاها مش خدها اتجوزها غص"ب عنها وصقر عشان مش بيحبك وهيغير منك عشان كدا اتجوز عين عشان انت متخدهاش 


وبيفضل سيف يب"خ س"مه في عقل نوح 


نوح بيقتنع بكلامه وهو بيقول طب المفروض اعمل اي هيا بقت مراته 


سيف بم"كر وخب"ث هقولك ______________


صقر بيطلع اوضته وهو بينيم فريده علي السرير وبيبداء يبصلها لدقائق وهو دماغه حاسس انها وقفت وبيبداء يشو"ف علامات الضر"ب فجسمها وبيلاقي علامات ضر"ب وتعذ"يب فجسمها وبيحس بحزن وشفقه عليها 


فريده كانت مغمضه عيونها وحاسه بكل حاجه بيعملها صقر وكانت متاكده انو هيشوف العلامات 


صقر بيبصلها باشتيا"ق وقلب بينبض وبيقرب عليها وهو بيق"بلها من جبينها وبيسبها وبيخرج صقر 


فريده اول ما بتحس انو خرح بتفتح عيونها وهيا بتبتسم بانتصار لخطتها وكل شئ ماشي مثل ما رسمت هيا فهي تعرف كيف تاثر علي صقر 


عين اللي كانت فاوضتها ونايمه عالسرير وهيا بت"بكي بحر"قه وقلب مكسو"ر وكان صوت بكاء"ها يقط"ع القلب 


صقر بيخرج من الاوضه وهو حاسس بهم فوق كتافه وفدوامه عامل زي الغر"يق بيروح لي اوضه عين وبيفتح الباب بيلاقيها نايمه علي الفراش وبت"بكي 


عين اول ما بتحس بوجوده بترفع وشها ليه بتلاقيه واقف قصادها 


صقر بيحس بوجع فقلبه علي هيئتها كان وشها احمر بشده والدمو"ع تغر"ق وجهها وعيونها الزرقاء اتحولت للون الازرق الغامق بيقول صقر بهدؤء عين 


عين بتقوم تقف قصاده وهيا بتمسح دمو"عها بكف ايدها الصغير  وبتقول بقلب مجر"وح طلق"ني 


صقر بيبصلها بصدمه وبيحس كلمتها اختر"قت قلبه وقلبه بيدق بسرعه جدا ولكن صدمته بتتحول لغض"ب وبيقول بحد"ه عاوزة تطل"قي عشان تتجوزي نوح صح انا كنت عارف انك هتحبيه 


عين بتبصله بصدمه وبتقول بصر"اخ وانهيا"ر كفايه بقا حر"ام عليك انت اي عاوز مني اي مراتك واهي رجعتلك عاوز اي يا اخي بتفرح بدمو"عي وو"جعي وذ"لي لييييييييه ليييييييييييه كل ده عشان اي اي الذن"ب اللي عملته عشان يحصلي كل ده 


صقر كان مصد"وم من انهيار*ها وكلامها ولثواني حس انو نفسه ياخدها داخل احضا"نه ويطمنها ويرمي كل شئ وراة ضهر"ة  وكان خلاص هيض"عف ويسحبها لح"ضنه ولاكن علي اخر لحظه بيسبها وبيخرج بسرعه من الاوضه وهو بي"رزع الباب بكل غض"ب 


عين بتقعد عالارض بانهيا"ر وهي بتب"كي بكل قه"ر وصوت شهقتها كان سامعه صقر اللي واقف لسه برا 


بيضر"ب ايده بغض"ب في الحيطه فهو لا يعرف كيف يتصرف الان 


نوح كان واقف مستني نزول صقر وبعد ثواني بيلاقي صقر نازل ووشه لايبشر بالخير 


صقر بيشوفه وبيتجاهله وكان هيروح لي ابوة زي ما قاله ولكن بيوقفه نوح وهو بيقول صقر استنا 


صقر بيقف مكانه بدون ما ينطق ولا كلمه 


نوح بيوقف قصاده بكل برود وبيقول هتعمل اي 


صقر وهو بيعقد حاجبه وبيقول قصدك اي 


نوح ببرود قصدي ان مراتك رجعتلك تاني 


صقر بحد"ه نوح ناجل كلامنا بعدين انا علي اخري 


نوح ببرود لاااااا ياصقر كل حاجه هتخلص دلوقتي 


صقر بغض"ب عاوز اي يا نوح وانا هعملو 


نوح عشان نفضل زي ما كنا تطلق عين يا صقر 


صقر بر"ق بصدمه وووووو


تكملة الرواية هناااااااااا


تعليقات

التنقل السريع