رواية احببتك بعد كرهي لك البارت 1-2-3-4-5بقلم ياراعلاء كامله
رواية احببتك بعد كرهي لك البارت 1-2-3-4-5بقلم ياراعلاء كامله
كانت ماشيه منها*ره بتحاول تغ*طي نفسها من هدومها المقطو*عه راحت علي بيتها وخبطت علي الباب واول ما الباب اتفتح شافت امها واترمت في حضنها بانهيا*ر.
الام بصدمه: مالك يا مليكه ال مبهدل شكلك كده وهد*ومك مقط*عه ليه و اي الد*م ده
مليكه:……
الام انطقي بدل ما انادي لأبوكي قالت كده بز*عيق.
اما جوه البيت اول ما الأب سمع صوت الزعيق طلع واتصدم من ال شافه.
الاب بصدمه: اي ده وراح جاب مليكه من شعرها ونزل فوقها ضر*ب.
وهو بيقول: اي ده يا بنت 🐶 مين عمل فيكي كده جبتيلي ال *عار.
مليكه بصر*يخ وخو*ف: ا انا ك كنت نازله اجيب حاجه بس فاجاءه طلع عليا شباب وو…….
انفجر*ت في العيا*ط.
الاب محمد وهو بيرجع لورا وهو مش مصدق حط ايده علي قل*به والام راحت عنده وهي بتعي*ط.
الام بعياط: محمد مالك اهدي انت عندك ال قل”ب.
الأب بعصبيه: خديها من قدامي من يوم ما جات وهي جيبالنا ال*عار.
اما مليكه كانت منها*ره مكنتش متخيله ال حصلها مش قادره تستوعب وانه حصل معاها كده.
الام: قومي من”ك لله انا قولتلك متنزليش دلوقتي حرام عليكي انتي السبب في ال احنا فيه نقول للناس اي لو عرفت.
(الام مصدومه وده حقها لما تشوف بنتها جايه كده اما في امهات مختلفه منهم ال تقعد تدعي علي بنتها بلاش كده ده نصيب ومكتوب اقفي جنب بنتك وقربي منها بلاش تبعديها عنك)
___________
تعريف الابطال
(مليكه بنت جميله محجبه عيونها خضراء طولها متوسط كلية طب عندها ٢٢سنه وحيدة امها وابوها)
( الام حنان بتحب بنتها وحنينه عليها وهي عندها ٤٧سنه)
( اما الاب محمد الغمري عنده ٥١سنه لا يحب ابنته هو قاسي جدا عليها عنده شركة تصدير)
( تميم عادل الغمري ساب وسيم عنده ٣٠سنه عينه لونها ازرق طويل ابوه وامه متوافين من وهو عنده ١٩ سنه وهو عايش في نفس بيت عمه يملك شركة ادويه ومستشفي)
_______
اول ما مليكه دخلت الاوضه الاب قعد يفكر هيعمل اي ومكنش عنده حل غيره انه يتصل بي ابن اخوه.
محمد: السلام عليكم اذيك يابني عامل اي.
تميم: وعليكم م سلام ياعمي انا بهير انت اخبارك اي.
محمد: الحمدالله يابني كنت عاوز منك طلب واتمني متخذلنيش.
تميم باستغراب: اتفضل يا عمي.
محمد: مش هنا يا بني تعالي وانا افهمك.
تميم: تمام. وقفل.
تميم لنفسه: يا ترا فيه اي وبيتصل في الوقت ده ليه.
مشي تميم وراح عند عمه وبعد ما وصل دخل ومحمد حكاله وتميم وافق يجوزها ونزل جاب ماذون وتم كتب الكتاب.
الاب دخل ينادي ل مليكه ال اول ما دخل خافت منه.
الاب بجمود: قومي لمي هدومك عشان جوزك بره.
مليكه بصدمه: ج جوزي مين.
الاب ببرود: ابن عمك.
مليكه بدموع وخو*ف: وانا مش موافقه.
الاب وهو بيمسكها من شعرها: هو انتي كنتي تطولي تجوزي واحد ذي تميم مش كفايه قبل بيكي.
كمل كلامه وقال خمس دقائق والاقيكي طالعه.
مليكه خلصت وطلعت لقت باباها قاعد من تميم.
تميم ببرود: يلا.
مليكه بصت لباباها ال اول ما بصتله لف وشه بصتله بحز*ن وطلعت مع تميم.
بعد ما وصلوا قال تميم بسخريه: ادخلي برجلك اليمين يا عروسه.
مليكه بصتله بكره ودخلت وهي ساكته.
تميم: مش يلا.
مليكه بد*موع: يلا اي.
تميم بسخريه: اممم المفروض كتب كتبنا كان من شويه صح قال كده بخبث
مليكه وهي بترجع لورا وهي بتعيط قالتله: لا انت مش جوزي انا مش بحبك.
اول ما قالت كده لاقت قل*م نزل علي وشها
تميم بعصبيه: انا هوريكي ان كنت جوزك ولا لا وراح شدها علي الغرفه وسكتت شهرزاد…..
(في الصباح)
استيقظت مليكة علي اشعة الشمس.
مليكه وهي بتبص في انحاء الاوضه وافتكرت ال حصل د*معه خاينه نزلت من عينها.
مليكه قامت بتع*ب من علي السرير وكانت هتروح ناحية الحمام بس لاقت تميم بيطلع منه.
تميم لما شافها قال ببرود: ادخلي خديلك شور وبعدين تعالي حضري الفطار.
مليكه هزت راسها بحز*ن. وبعدين دخلت الحمام.
بعد شويه طلعت لاقت تميم بيتكلم في الفون راحت هي ناحية المطبخ وبدات تحضر الفطار.
تميم ببرود: خلصي ساعه عم تحضري الاكل.
مليكه بخو*ف: حاضر.
بعد ما خلصت الاكل حطته علي السفره وجايه تقعد.
تميم بعصبيه:……..
يتبع........
رواية #احببتك_بعد_كرهي_لك . ( ٢ )
تميم بعصبيه: بتعملي اي.
مليكه با*حراج: هقعد اكل.
تميم بسخريه: وانتي ليكي نفس تاكلي بعد ال حصلك.
مليكه وهي بتبصله بحز*ن ودمو*ع قالت: انا مكنش ليا ذ*نب انتوا ليه بتعاملوني كده.
قالت كده بد*موع اما هو كان قاعد ببرود لم يأ*نبه ضمير*ه.
تميم ببرود: خلصتي دمو*ع التماسيح دي لو خلصتي امشي.
مليكه بز*عيق: انت شايف ان ده دمو*ع تماسيح انت اي مش بتفهم مش كفايه ال عملته وانا اصلا بكر*هك ومش بحبك.
اول ما قالت كده ما هي الا ثواني وكان قل*م نزل علي وشها.
تميم بزعيق: صوتك ميعلاش والا ورحمة امي وابويا لأكون قا*تلك.
مليكه مشيت من قدامه بخو*ف ودخلت الاوضه وقفلت عليها.
مليكه بدمو*ع: انا اي ذنبي في ال حصلي مش كفايه ال عمله فيا لا وشايف دمو*عي كذب حتي بابا بدل ما ياخذ حقي من ال كان السبب راح يجوزني لأكتر شخص بكره.
مليكه فضلت تعي*ط لغايت لما نامت.
اما تميم راح المستشفي لانه عنده شركه ومستشفي.
________
(في المستشفي)
كانت تجلس وهي متعصبه ان هو اتأخر. بس لاقت الباب اتفتح وهو دخل راحت حضنته.
مايا: حبيبي انت اتاخرت ليه كده ومش بترد عليا ليه.
تميم ببرود: كنت مشغول.
مايا وهي راحه تقعد علي ر*جله بس هو زقها بعصبيه وقال:
هو انتي جايه تشوفي شغلك ولا جايه تحبي.
مايا باحراج: احم اسفه ومشيت.
بعد ما مشيت مايا تميم رجع راسه لورا بضيق بس لاقي ال بيقوله: مالك يا ابني.
تميم بضيق: اتجوزت.
ياسين بصدمه: بتهزر صح.
تميم: وهو ده وقته هزار.
ياسين: طب اتجوزت مين وليه.
تميم بضيق: مليكه.
ياسين بصدمه اكبر: ايه ال بتقوله ده.
راح تميم حكاله.
ياسين بتفهم: امم بس انت ليه مضايق م انت كده كده هتطلقها.
تميم بعصبيه: انا عارف اني هطلقها بس لازما اعرف مين عمل كده.
ياسين: انصحك متعرفش مين عمل كده سيبه هو يكشف نغسه وعامل مليكه كويس هيا ملهاش ذنب.
تميم وهو ياخذ جاكته و مفاتيح العربيه قال: تمام انا ماشي
ياسين: رايح فين.
تميم: هروح علي الشركه اخلص شوية اوراق واروح.
ياسين: تمام.
تميم مشي وهو مش طايق نفسه.
———-
تعريف الابطال.
(ياسين صديق تميم المقرب متزوج عنده ٣٠سنه عنده شركة نسيج وهي من اشهر الشريكات)
معاز: شاب وسيم عنده ٣١سنه اهله متوافين وهو عنده شركة نسيج وهو منافس ياسين وعدو تميم)
(مايا بنت جميله ال حد ما بتشتغل في مستشفي بتاع تميم وهي مش بتحب تميم هي عاوزه فلوسه عندها ٢٥ سنه)
(ميرا زوجت ياسين فتاه جميله عندها ٢٦سنه ومعندهاش ولاد يتيمة وهي تكون بنت عم ياسين وبتحبه ومحجبه)
_______
(في البيت)
كانت الام تجلس بحزن فهي تريد ان تطمئن علي ابنتها.
الام: محمد انا طالعه اشوفها.
محمد بعصبيه: قسم بالله لو عرفت انك طلعتي فوق وكلمتيها ل هتكوني طا*لق بتلاته
راح سابها ومشي وهي قعدة بحز*ن وهي بتقول: انا مش عارفه هي عامله اي انا كنت سامعه صر*يخها ومش عارفه اعمل حاجه يارب احفظها.
(نسيب الام ونروح عند مليكه)
مليكه فاقت وراحت فتحت الباب وشالت الاكل ونظفت الشقه وبعدين راحت تصلي.
تميم دخل من باب الشقه مسمعش صوت راح ناحية الاوضه فتح الباب لاقها بتصلي.
تميم بسخريه: عارفه ان انا حايه في الوقت ده وراحه تصلي ههه بتمثل مفكراني غبي وهصدق انها مظلومه.
راح دخل فتح الدلاب واخذ هدوم ودخل الحمام اما هي خلصت وراحت حطت الاكل
تميم طلع وقعد هلي السفره ببرود.
اما هي حطت الاكل ومشيت.
تميم ببرود: راحه فين.
مليكه: هخش جوا.
تميم ببرود: استني عما اكل وشيلي الاكل.
مليكه: ما انت بعد ما تخلص هاجي اشيله.
تميم: سمعتي بقول اي
مليكة بقلة حيله: تمام.
_________
في مكان اخر
كانت تصلي بدموع وهي بتدعي ربنا انه يرزقها بطفل كانت تبكي بحرقه صلت وخلصت لاقت ياسين واقف علي الباب ودموعه نزله.
راحت قربت منه بدمو*ع وحضنته جامد.
ياسين وهو بيطبطب عليها: اهدي يا حببتي ده نصيب احمدي ربنا.
ميرا بد*موع: الحمدلله تعرف انا عاوزه افرحك بقالي سنتين مخلفتش اكيد انت معنتش بتحبني.
ياسين وهو بيضمها لحضنه اكثر قال: مين قال كده انا بحبك حتي لو مبقاش عندي ولاد انتي بنتي وحببتي انت عمرك شوفتي جسد من غير روح.
ميرا وهي بتبصله هزت راسها ب لاء.
ياسين ببتسامه: اهو انا الجسد وانتي الروح انتي روحي يا اميرتي بحبك وهفضل احبك سوء بقا عندنا ولاد او لا.
ميرا بدموع: بحبك يا اغلي حد في حياتي انت ونعم الزوج انت ابويا واخويا وحبيبي وزوجي وحياتي بحبك ♥
ياسين بحب: وانا بعشقك.
ياسين وهو بيطلعها من حضنه قال: اي رايك نخرج نتعشا برا.
ميرا بفرح طفولي: انا موافقه يلا انا هروح البس وراحت جري ناحية الدلاب.
ياسين ضحك علي مجنونته الذي يعشقها بكل حالتها.
ميرا لبست وطلعتله قالت: اي رايك.
ياسين بغيره: ادخلي غيري ال انتي لبساه.
ميرا باستغراب: ليه ما هو حلو اهو.
ياسين بضيق: لا مش حلو وضيق.
ميرا: لا والله واسع.
ياسين: هتروحي تغيريه ولا بلاش خروح.
ميرا بضيق: خلاص هروح اغيره.
راحت ميرا غيرته ورجعت وهي لابسه دريس ابيض عليه ورد وشكله حلو وكانت لابسه طرحه بنك فاتح عليها.
ياسين اول ماشافها راح قال يلا.
مليكه بغيظ: يلا. ومشيوا
_____
(في المطعم)
كان يجلس ياسين وبجواره ميرا ال قاعده تشوف هياكلوا اي
ياسين جاله تلفون وقام يرد.
اما ميرا سمعت ال بيقولها: ممكن اقعد جنبك.
ميرا بستغراب: انا.
الشخص: اه انتي.
ميرا بعصبيه: لا مش ممكن مين سمحلك تيجي تكلميني.
الشخص: اهدي حضرتك فيها اي يعني.
ميرا بعصبيه: في ان مينفعش وامشي دلوقتي احسنلك.
كان الشخص هيتكلم بس ياسين كان خلص المكالمه وراح لاقي واحد واقف مع ميرا راح بعصبيه ناحيتهم.
ياسين بعصبيه: مين ده.
الشخص: انت ال مين.
ميرا: اهدى يا ياسين ده واخد كان عاوزه يقعد جنبي.
ياسين بغضب: نعم كان عاوز اي.
ميرا ياسين اهدي بس قبل ما تكمل كان ياسين نزل فوق الشخص ده ضر*ب وز*عيق وشتا*يم.
يتبع
رواية #احببتك_بعد_كرهي_لك. ( ٣ )
ياسين فضل يضر*ب الشخص والناس كانت بتحاول تبعد ياسين عنه المهم بعدوه وياسين اخذ ميرا ومشي.
ميرا وهي بتحاول تمشي: اهدي يا ياسين ما انت ضر*بته خلاص بقا.
ياسين: عاوزني اهدي ازاي وانتي بتقولي انه كان عاوز يقعد جنبك فاهمني ازاي اهدي.
ميرا وهي بتمسك ايديه قالت: خلاص اهدي انا عارفه انك متعصب بس هو اخذ جزاءه.
ياسين وهو بيبص ليها قال: انتي تعرفي ان ال يبصلك ان*سفه من علي وجه الارض.
ميرا ببتسامه: عارفه عشان كده بكون متطمنه وانت موجود.
ياسين: متقلقيش طول ما انا جمبك فاهمه.
ميرا هزت راسها وبعدين قالت: انا جعانه.
ياسين: ماشي تعالي نروح واطلب اكل.
ميرا برفض: لا انا عاوزه اكل من العربيه دي.
ياسين وهو بيبص علي العربيه ال ميرا بتشاور عليها لاقها عربيه كبده.
ياسين برفض: لا مش هناكل اكل من عربيه كبده احنا مش عارفين بيعملوه من اي.
ميرا برجاء: ارجوك يا ياسين نفسي فيه.
ياسين رفض وميرا قعده تقنع فيه لغايت لما وافق وراحوا ل العربيه.
ياسين: لو سمحت يا عم ابراهيم هاتلنا سندوتشات كبده واستوصا عشان المدام معايا.
عم ابراهيم ببتسامه: حاضر يا ابني.
ميرا بصاله باستغرب: انت تعرفه.
ياسين: اه انا عارف عم ابراهيم وباجي اكل من عنده وهو راجل طيب وبيعتبرني ذي ابنه.
ميرا بغيظ: مش كان من شويه مش عارفين بيتعمل من اي.
ياسين بستفزاز: انا كنت مفكرك بتشاوري علي عرييه تانيه
ميرا بسخريه: لا والله.
ياسين ضحك.
المهم عم ابراهيم حضر السندوتشات راح قدمها ليهم وهما قعدوا ياكلوا وبعدين اتمشوا شويه علي النيل وبعدين روحوا.
_______
مليكه اول ما تميم خلص شالت الاكل وغسلت الاطباق وخلصت جايه تدخل بس وقفها صوته.
تميم ببرود:اعمليلي قهوة ساده .
مليكه بصتله بت*عب :حاضر وراحت عملتها.
وبعد ما عملتها جات وقالت:اتفضل.
تميم بصلها بقر*ف ولاحظ عليها التع*ب : انتي اكلتي.
مليكه بكذب:الحمد الله .
تميم بشك: كولي قدامي دلوقتي.
مليكه : انا.
تميم بز*عيق:قولت كلمه تتنفذ .
مليكه بنفاذ صبر :حرام بقي كفايه انا معملتش حاجه انتوا بدل متقفوا معايا واقفين ضدي محدش فيكم حاسس بيا بالعكس انتم بدل ما تجيبه حقي بتاخدو حقكم مني انا عمري ما هسامحك انت ولا اي حد جه عليا وسابته ودخلت اوضتها ونهارت من العيا*ط.
تميم بغضب وجز علي اسنانه: لو تعرفي النا*ر اللي جوايا ولا حاجه بالنسبالك انتي متعرفيش حاجه يا مليكه متعرفيش.
______
(عده شهر علي الحا*دثه دي)
كانت في يوم مليكه نازله حالتها مبه*دله لان كان كل يوم تميم يضر*بها وهي نازله امها كانت بتفتح الباب ال اول ما شافتها اتصدمت من شكلها وكانت عايزه تاخدها في حضنها بس معرفتش.
مليكه كانت نزلت من غير ما تبص علي مامتها او تكلمها وخرجت من غير اذن تميم.
اما الام قلبها وجعها علي حال بنتها ال كل يوم تسمع صر*يخها
مليكه بعد ما خرجت راحت مكان غريب عشان في شخص اتصل عليها وطلب منها تقابله وهي راحت.
هي اول ما وصلت شافت الشخص ده قرب منها.
مليكه بخو*ف: انت مين
الشخص: انا معاز وانا ال اتصلت بيكي عشان اقولك علي حقيقه.
مليكه باستغراب: حقيقة اي
معاز: مش انتي بنت محمد الغمري.
مليكه باستغراب: اه ليه.
معاز بسخريه: وهو مين قالك انك بنته.
مليكه: انت اهبل.
معاز ببرود: انتي مسالتيش نفسك ليه هو بيعمالك كده. الشخص: انا معاز وانا ال اتصلت بيكي عشان اقولك علي حقيقه.
مليكه باستغراب: حقيقة اي.
معاز: شكلك غيبه وهتتعبيني معاكي.
مليكه:احترم نفسك وانت مالك مش عاوزه اعرف الحقيقه. وجايه تمشي راح قال.
معاز: استني بس اعرفي الحقيفه الاول.
مليكه بسخريه: وهي اي الحقيقه.
معاز: انك مش بنته هو اتبناكي لأن مراته مش بتخلف مراته شافتك في دار ايتام واخذتك وهو رفض بس اقنعته وهو قبل بس معتبركيش بنته.
مليكه بعدم تصديق: لا انت كذاب لا هما اهلي انت اكيد بتكذب.
هو طلع ورقه من جيبه ببرود وادهالها.
مليكه خذتها واول ما قراتها اتصدمة.
معاز: صدقتيني ان هو مش ابوكي وانه كان بيعمالك بقسو*ه.
مليكه وهي مصدومه كانت هتقع بس هو مسكها.
بس مليكه مخدتش بالها من ال بيصور.
معاز: انتي خلاص عرفتي الحقيقه وان هما مش اهلك المفرود تشكريني اني كشفتهم علي حقيقتهم.
مليكه وهي بتبعده عنها وهي مش حاسه ب ال حواليها فضلت تمشي لغايت لما وصلت واول ما وصلت لاقت تميم قصدها وباين عليه الغضب واهلها وقفين.
تميم: كنتي فين.
مليكه سكتت ف ده ال عصب تميم وخلاه يطلع الموبايل ويوريها الصوره.
تميم بعصبيه: اي ده.
مليكه ببرود: ملكش دعوه.
تميم وهو علي اخره قال: انا ماليش دعوه ماشي انا هوريكي ونزل فوقها ضر*ب.
مليكه وهي بتبص لاهلها بمعني انهم يبعدوه عنها بس مفيش حد قرب.
الام بد*موع: الحقه يا محمد هيمو*تها.
محمد ببرود: ما يمو*تها هي غلطت ولازما تمو*ت.
كان محمد بيتكلم واكنه كان مستاني الحظه دي.
اما تميم فضل يضر*ب في مليكه ال اغمي عليها من شدة الضر*ب راح شالها ودخلها الاوضه.
واول ما فاقت صر*خة فيهم بق*هر وقالت: حرام عليكم انا عملت اي ليه كل ده.
راحت قامت وقربت من ابوها وقالت: مكنتش عاوز تحوشه مكنتش عاوز تحوش عني كنت مستنيه يمو*تني عشان ترتاح صح عشان انا مش بنتك.
الكل اتصدم. 😮
الام قربت من مليكه وقالت: اي ال بتقوليه ده يا مليكه ده ابوكي وانا امك.
مليكه بصر*يخ: لا انتم مش اهلي انتم اتبنتوني عشان معندكوش ولاد.
يتبع.....
رواية #احببتك_بعد_كرهي_لك . ( ٤. )
محمد: اي التخاريف دي.
مليكه بسخريه: تخريف طب انا هثبتلك وطلعت ورقه وادتهالوا.
محمد اول ما شاف ال الورقه اتصدم وعرف ان الحقيقه مش هتستخبي اكثر.
مليكه بسخريه: ساكت ليه مش دي تخاريف يا محمد يا غمري ها مش دي تخاريف انا عرفت كل حاجه.
الام ببكاء: اهدي يا بنتي واحنا هنفهمك.
مليكه بصر*يخ: متقوليش بنتي دي انا مش بنتك انا يتيمه انا مليش اهل.
مليكه بعد ما قالت كده خرجت و فضلت تجري بعد ما خلاص معدش ليها حد اما تميم فضل يجري وراها بس تاهت منه.
في البيت عند محمد كان قاعد بصدمه.
الام: عجبك كده البنت مشيت بسبيك.
محمد: انا مكنتش متوقع انها في يوم من الايام هتعرف.
الام: ليه هي كان من حقها تعرف بس هي مشيت بنتي مشيت بسبيك وفضلت تعي*ط.
محمد كان قاعد بصدمه وندم فعلا مش بنحس بقيمة ال في ايدنا ال من بعد ما نخسرها.
تميم رجع ومحمد راح ناحيته وقال: هي فين يا تميم.
تميم بحزن: اختفت انا مش لاقيها.
محمد وعنيه بدمع قال: يعني اي مش لاقيها دور عليها انا عاوز بنتي.
تميم بصله: دلوقتي بنتك بنتك ال كنت بتق*سي عليها وكنت بتعملها وحش بنتك ال كنت بتسمع صر*يخها ومش بتعمل حاجه بنتك مين ها رد بنتك اي ال تعمل فيها كده.
تميم قال كده ومشي واتصل ب ياسين وحكاله وقاله يتقابلوا.
________
(في مكان مهجور)
بتفتح عنيها بتثاقل واول ما وضحت الروئيه بصت في المكان وعرفت ان هي مخطو*فه.
الباب اتفتح وعز دخل بضحكه خبي#ثه: حمدلله علي سلامتك.
مليكه بصر*يخ: انا بعمل اي هنا فكني يا حيو*ان.
عز وهو ببقرب منها ومره وحده شد شعرها وقال: انا هسكت بس عشان وضعك بس لو غلطتي هتكوني لعبتي بعداد عمرك.
مليكه كانت بتحاول تبعده عنه ومش عارفه.
معاز بخبث: دي شكلها ليله عسل.
مليكه بد*موع: سبني ارجوك بلاش تعمل كده.
معاز: لا انا ماصدقت اني عرفت اجيبك عاوزني اضيعك.
مليكه بصر*يخ: حد يلحقني .
معاز بضحك: محدش هيلحقك لان مفيش حد هيسمعك وقرب منها وبدا يقط*ع هدومها وكان لسه هيقرب كان الباب اتكسر وكان تميم.
تميم بعصبيه: اه يا ابن 🐕 بقا عاوز تتهجم علي مراتي يا زبا*له والله ما انا رحمك.
ونزل فوقه ضر*ب وبعد ما خلص كانت الشرطه جات وهو طلعه للشرطه وقال ان محدش يدخل اول ما دخل جري علي مليكه ال كانت منها*ره.
تميم خادها في حضنه وعينه دمعت فقال: اهدي يا حببتي انا موجود اهو.
مليكه بانهيار: ك كان هيته*جم عليه انا خا*يفه.
تميم وهو بيضمها اكثر لحضنه كان عاوز يروح يقت*ل معاز ال حاول يقرب منها كان هيحصل اي لو ملحقش جه.
تميم: اوعدك اني هخذلك حقك منه والله لأخليه يند*م ان فكر في يوم يلمس حاجه تخصني.
مليكه بدمو*ع: خدني من هنا ارجوك .
تميم خلع الجاكت وحاطه عليها وخدها ومشي.
(في البيت)
الام كانت قاعده قلقانه هي عرفت ان تيميم لاقها وراح يجبها والاب كذالك.
الباب رن راحت الام فتحت واتصدمت لما لاقت تميم داخل وشايل مليكه بين ايده.
تميم وداها الأوضه وغطها وراح طلعلهم وحكالهم كل حاجه.
محمد: ابن 🐕 والله ما هرحمه كنت هخسر بنتي بسببه.
تميم: متقلقش يا عمي مش هسيبه بعد ال حصل هندمه علي اليوم ال كان عاوز يقرب فيه منها.
راح بص لمرات عمه وقال: معلش يا مرات عمي اعمللها حاجه تاكلها عما اروح اعمل الأجرات الازمه واجي.
راح مركز الشرطه وعمل الاجرات الازمه وتم حبس معاز وهيتم الحكم عليه.
بعد ما خلص رجع لاقي مليكه في حضن مرات عمه.
راح قرب وقال: سبينا لوحدنا يا مرات عمي.
خرجت مرات عمه وهو قعد جنبها وهي بصتله بخو*ف.
هو اول ما شاف النظره دي خدها في حضنه وهي عيط*ت وهو نزلت دمعة حز*ن علي حببته.
تميم بدمو*ع: سامحيني يا قلبي علي كل حاجه عملتها معاكي انا غب”ي كنت هخسرك بسبب تصرفاتي متعرفيش كان ممكن يجرالي حاجه لو الزبا*له ده عمل حاجه فيكي.
مليكه بدمو*ع: انا كنت خا*يفه اوي منه.
تميم بحزن: صدقيني لو كان عمل حاجه كنت نسافته من علي وجه الارض.
مليكه بدمو*ع: متسبنيش لوحدي انا بقيت لوحدي و….
تميم وقلبه وجعه: متقوليش كده انا عمري ما هسيبك يا حب طفولتي.
مليكه بصتله باستفهام.
تميم: عارف ال انتي هتستغربي من ال بقوله بس انا فعلا بحبك من وانت طفله حبيتك واتمنيت تكوني من نصيبي عارفه يوم ال كتبت كتابي عليكي كنت مبسوط بس كنت زعلان في نفس الوقت اني مش اول شخص في حياتك وحتي مكنتش اعرف بتحبيني ولا لا بس لما كنت بشوف دموعك قلبي بيو*جعني.
تميم بحزن: مش عارفه هتسامحيني ولا لا بس اديني فرصه وانا هعوضك عن كل حاجه.
مليكه بصتله بدمو*ع وقالت: لا انا فعلا كنت حب طفولتك وبتحبني مكنتش عملت معايا كده مكنتش ضر*بتني مكنتش تقول تجر*حني بكلامك
لو انا حب طفولتك مكنتش صدقت مجرد صوره بس متعرفش انا بكر*هك قد اي.
تميم وعنيه بد*مع: انا اسف اديني فرصه.
مليكه ببرود: انت مضر*بتنيش علي ايدي عشان اديك فرصه انت جر*حتيني وضر*بتني وعاملتني اسو*ا معامله طلقني.
تميم بصدمه: اطلقك لدرجه دي مش طايقه وجودي.
مليكه بسخريه: ليه انت عملت اي حلو عشان اطيق وجودك طلقني يا تميم.
تميم بحزن: مش هقدر اطلقك . قال كده ومشي.
اما مليكه اما هو مشي انهار*ة وقالت: عارفه اني هبعدك عنه وهو كمان بس مش هقدر اسامحه هو ظلمني سامحني يا حبيبي مكنتش اتمني يحصل كده بس ده نصيب .
يتبع….
#احببتك_بعد_كرهي_لك. ( ٥ )
مليكه بعد ما تميم مشي قعدة تفكر هتعمل اي لغايت لما جه في بالها انها تهر*ب راحت قامت ولمت هدومها كلها وجايه تطلع لاقت امها.
ام مليكه بصدمه: اي ده يا مليكه واخده شنطه وراحه فين.
مليكه ببرود: همشي.
ام مليكه: تمشي فين يا بنتي ادخلي يا حببتي ارتاحي شويه.
مليكه: متقوليش بنتي انا مش بنتك.
ام مليكه بدمو*ع: لا بنتي غصب عن الكل انا ال ربيتك وعمر ما الام هي ال بتخلف لا الام هي ال بتربي ولادها وتخلي بالها منهم.
مليكه مهتمتش ومشيت بس لاقت ابوها قاعد بره ال اول ما شافها قام بلهفه وقال: مليكه انتي كويسه يا حببتي.
مليكه: سكتت
محمد: مالك يا بنتي لحظه بس اي الشنطه دي.
مليكه ببرود: ماشيه.
محمد: ماشيه فين وبيت ابوكي موجود.
مليكه بسخريه: للاسف البيت ال قصدك عليه انه بيتي فهو مش بيتي لان انت مش ابويا.
محمد وعنيه مدمعه: انا عارف انك زعلا*نه مني انا غلطان لو عاملتك كده بس اوعدك اني هكون ضهرك وهجبلك حقك وهعوضك ولو عاوزه تطلقي من تميم هطلقك منه.
مليكه: مفيش داعي لكل ده لاني مش هقعد هنا انا ماشيه ومش راجعه ولو عاوزني اسامحك لما امشي متقولش تميم حتي لو انت عارف مكاني متقولش ليه.
محمد: ليه تمشي لو انتي عاوزني اطلقك منه هطلقك.
مليكه: ما انا هطلق بس عاوزه ابعد شويه عشان اعرف اعيش حياتي.
محمد بحزن: ال يريحك يا حببتي.
مليكه: انا همشي دلوقت لو هو جه محدش يعرفه مكاني حتي لو عرف اني مشيت.
محمد: ماش.
ام مليكه بدمو*ع: يعني هتمشي وتسبيني وكمان مش عاوزاني اكلمك.
مليكه: مش موضوع مش عاوزه اكلمك بس عاوزه وقت عما انسي ال حصل معايا.
ام مليكه راحت حضنتها جامد وقالت: انا امك وهفضل امك لو عوزتي حاجه قوليلي.
مليكه: تمام انا همشي دلوقت سلام. قالت كده واخدت الشنطه ومشيت
_____
في الكافيه كان تميم قاعد ومستني ياسين وكان سرحان ومش مركز ولا سامع لغايت لما سمع صوت ياسين.
ياسين: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
تميم: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
باسين: في اي مالك.
تميم بحزن: مليكه.
ياسين بستغراب: مالها.
تميم: طالبه الطلاق.
ياسين بصدمه: ليه اي ال حصل.
تميم حكي لياسين ال حصل.
ياسين بتنهيده: انت ال غلطان انت واهلها.
تميم: عارف بس لما شوفت صو*رتها اتجننت.
ياسين: ال عملته مش سهل انت شكيت فيها وجر*حتها وكنت بتضر*بها ف متتوقعش تسامحك.
تميم وعنيه مدمعه: انا عارفه بس انا بحبها من الصغر انا ال ربتها علي ايدي بس لما كبرت بقت تبعد ف عشان كده كانت بتخا*ف مني واخيرا لما صدقت ان هي تكون مراتي مكنتش اول واحد في حياتها عاوزني اعمل اي كل ما افتكر ان حصل معاها ال حصل.
ياسين: هي مكنش ليها ذنب يا تميم ده نصيبها
وانت ظلم*تها وجيت عليها وابوها كمان ف متستناش تسامحك لان كل واحد وليه طاقه بس لو حملت الشخص فوق طاقته مش بيستحمل يا صاحبي.
تميم سكت معرفش يتكلم بس سمع صوت موبايله بيرن ف اخده ورد.
تميم: الو يا حضرت الظابط خير في حاجه.
الظابط: اه معاذ اعترف بكل حاجه وانا اتصلت بيك عشان اقولك.
تميم: تمام انا جاي.
الظابط: تمام. وقفل.
ياسين: في اي يا تميم الظابط عاوز اي.
تميم: معاذ اعترف هروح عشان اعرف هو عمل كده ليه.
ياسين: طب خدني معاك.
تميم: تمام يلا. وقاموا مشيوا.
______
(في مركز الشرطه)
وصلوا تميم وياسين المركز ودخلوا لاقوا الظابط سلموا عليه وبعدين دخلوا معاذ.
تميم وهو قاعد مع الظابط هو وياسين قدام معاذ قال: ليه عملت كده يا معاذ واي دخلك في حياتي انا ومراتي.
معاز بسخريه: اي دخلني مضايق اوي لما ادخلت طب ولما كنت تدخل بيني انا واهلي اهلي كانوا بيحبوك ويفضلوك عليا حتي ابويا كان يفضل يقول خليك ذي تميم مش شايفه عامل ازاي ناجح في دراسته وحياته كانوا مفضلينك حتي ياسين كان صاحبي بس انت اخدته مني عارف كنت بكر*هك انت وياسين وعاوز انتق*م عشان كده بعت شباب اتهج*موا علي مليكه لاني عرفت انك بتحبها وانا ال قولت لمليكه الحقيقه وكنت ناوي اقضي لي*له معاها لو لا انك جيت كان زماني استمتعت.
تميم مستحملش كلامه ف راح ضر*به وفضل يضر*ب وهما يحشوه بس مكنش حد قادر عليه.
ياسين بزعيق: تميم سيبه هيم*وت في ايدك.
تميم بغضب جحيمي: يموت انا هق*تله هو السبب في ال حصل لمليكه هو السبب انها كرهاني والله ما هرحمك وكمان بيقول ببجاحه يقضي لي*له معاه حاضر عيني ليك هخليك تقضي ليه في قبرك.
الظابط:تميم سيبه بقا القانون هيحاسبه سيبه بقا.
تميم رفض وهما كانوا بيحاولوا بس مقدروش
بس ياسين جاب ميه وكبها في وشه عشان كده ساب معاذ من ايده.
تميم بغضب: ياسين.
الظابط: خدو معاذ بسرعه علي السجن.
العسكري اخده بسرعه اما تميم كان ذي الطور الهايج وياسين بيحول يهديه.
تميم: اقسم بالله لو ما اتحكم عليه واتسجن لهكون ق*اتله.
الظابط: متقلقش يا تميم هيتحكم عليه لانه متقدم عليه قضايا وبلاوي.
ياسين: تمام احنا هنمشي احنا.
الظابط: تمام.
ياسين اخد تميم وروحوا البيت وبعدين روح بيته.
______
(في بيت محمد)
تميم وصل وطلع شقت عمه وخبط ومرات عمه فتحت ف دخل الاوضه من غير كلام بس ملقاش مليكه ف راح يخبط علي الحمام بس مسمعش صوت ف فكر ان هي جوه ف قعد بس شاف ورقه ف اخدها وفتحها.
وكان مكتوب فيها(انا عارفه ان الورقه دلوقتي في ايدك ف بعد ما تقراها متحولش تدور عليه لاني مشيت ومش راجعه وعمري ما هسامحك يا تميم ال عملته معايا ميتغفرش ف لو سمحت انساني وعيش حياتك وانا كمان هعمل كده.
(مليكه)
تميم بدموع:لا يا مليكه متسبنيش.(قال كده وقعد علي الارض وفضل يعيط).
_______
(عند مليكه)
مليكه :شكرا انك هتساعديني مش عارفه اقولك اي.
هي:.........
يتبع.......
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا