القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه صغيره بين يدي الادم البارت 1-2-3 بقلم شغف الاعصار

 

روايه صغيره بين يدي الادم البارت 1-2-3 بقلم شغف الاعصار







روايه صغيره بين يدي الادم البارت 1-2-3 بقلم شغف الاعصار

روايه:صغيره بين يدي الادم 

Part:1


نبدأ ببطلنا اللى كان سهران في أحدي الفنادق مع عاهره وقضي ليله معها استيقظ في الصباح على رنه هاتفه وكان جده

هو بنوم:نعم يا حازم باشا

الجد:فوق كده وتعالي اخلص في حاجه مهمه مراتك هتجوز

هو:مرات مين 

الجد:قولت فوق وتعالى واغلق الخط قام وهو بيفرك عيونه 

هو:يا أنتِ 

البنت قامت:صباح النور يا بيبي

هو:الفلوس اتحولتلك ويلا برررره خرجت الفتاه بفزع من صوته وهو قام اخذ شاور وركب السياره واتصل بشخص 

هو:الو يا زيد 

زيد:ايوه يا بوص

هو:خلي بالك من الشركه الاسبوع ده 

زيد:ليه في ليله هيقعدك اسبوع كامل 

هو:لا يا خويا مش ليله من اللي في بالك دا ليله شكلها ليله

سوده 

بقلم( شغف إلاعصار 🌪️)

زيد:ليه 

هو:حازم يا باشا اتصل وقالي تعالى مراتك بتجوز 

زيد:طب هتعمل اي 

هو:هطلقها وتجوز اللي تجوزه 

زيد:يا عم ما يمكن تكون هتحبها من النظره الاولى زي الافلام 

هو:نظره اي يا عم دا انا اتجوزتها وهي عندها عشر سنين ومشيت وسبتها عند جدي ومشفتهاش بقالي يجي عشرين سنه المهم خلي بالك 

زيد:اكنك موجود يا بوص 

هو اغلق الخط

في الصعيد 

كان يجلس الجد مع ابنه الكبير 

الابن:هنعمل اي 

الجد:اتصلت عليه وهنعلن جوازهم ومش هتجوز ابن خالها ده متخفش

الابن:خايف قوي عليها دي بنتي ودي بريئه ومتعرفش ابن خالها عايز منها اي واخاف ادم لما يجي يطلقها وانت عارف مبيحبش حد يغصبه واديك شايف لما غصبته يتجاوزها وهو صغير معتش بيجي وبيقولك حازم باشا

الجد بغموض:متخفش مش هيطلقها

بقلم( شغف إلاعصار 🌪️)

الابن:يارب 

فوق عند اللي بيتكلموا عليها كانت تجلس مع اختها 

اختها:ما تقومي يابت تظبطي نفسك ده جوزك جاي 

هي:جوز مين يا شيخه اسكوتي دا مبصش في خلقتي من يوم ما اتجوزني بس خايفه يطلقني واتجوز ابن خالك الرحم ده انا مش برتاح ليه 

اختها:أنتِ مش شايفه نفسك يا حياه والا ايه دا انت ماشاء الله عليكي جميله دا اول ما بشوفك مستحيل يسيبك 

حياه:وهو هيسيب يا حزينه بنات مصر ويجي يحبني وبعدين مبتسمعيش الاخبار ده كل يوم مع واحده شكل 

اختها:يابت متخفيش جدك مش هيخليه يطلقك

حياه:امانه عليكي اسكتي يا ريم دا عمر ماحد يعرف يغصبه على حاجه 

ريم:طب قومي ياختي امك بتنادي 

حياه:يلا ونزلوا للمطبخ

الام(حنان):من الصبح بنادي ده كله يلا خلينا نخلص قبل ما ادم يجي

ريم:حاضر هنخلص بسرعه متخفيش وبدؤا في التنضيف

وبعد وقت وصل ادم وجد جده يجلس على كرسي بكل شموخ وقف ادم بمنتصف ويضع النظاره ويديه في جيوبه

ادم بشموخ:نعم 

الجد:تعالى ناكل وبعدين نشوف الموضوع اللي عايزك فيه ومشي الجد ووراه آدم وجلسوا على السفره وجاء عمه وسلم عليه وادم سلم عليه وجلسوا 

الجد:يلا يا حنان 

حنان جات وكانت تشيل بعض الاطباق

حنان:حاضر يا حاج وبدأت بوضع الاطباق وجائت ريم ووضعت الاطباق اللي معها 

حنان:يا حياه شهلي حبه تعالى يلا  ادم اول ما سمع اسمها نظر إلي طريق المطبخ وجد فتاه في غايه الجمال تسير إليه 

ادم في سره هي دي اللي هطلقها دا كبرت وبقت قمر ووضع إبهامه علي شفيفه وهو ينظر لها من أعلى الي اسفل يخربيتها يا تري هتعمل فيا اي ونظر لها بوقاحه وجلس الجميع 

الجد:اقعدي يا حياه فريح جوزك قعدت حياه بتوتر وكسوف وبدؤا في تناول الطعام وبعد الاكل ذهب الجد و الاب وادم الي المكتب 

الجد:هتعمل اي هتطلقها ولا لأ 

ادم :هطلقها

عمه:يا آدم يابني فكر ثاني 

ادم:فكرت وهطلقها ورنيت علي المأذون وساعه وهيجي

(حياه وريم محجبين)

........


روايه:صغيره بين يدي الادم

Part:2


ادم:ايوه هطلقها واتصل علي ابن خالها ده ولا خالتها اللي عايز يجوزها ويجي يتجاوزها وياخدها وامشي انا

الجد بغموض ماشي يا آدم وانت يا عمر (ابنه)قول لحياه تجهز علشان تجوز ابن خالها

عمر:بس يا بوي

الجد:مليش نفذ اللي قولت عليها خرج ادم وعمر ذهب ادم وجلس بالحديقه ووضع قدم فوق الأخري وهو يشرب سيجارته بخبث وهو ينظر أمامه بشرود وبعد أن انتهي من سيجارته قام وذهب الي وجهته

عند حياه دخل والدها وقال لها أن تجهز

حياه:يعني خلاص هتجوز حمزه بس انا مش برتاح ليه

عمر:مش بإيدي يا بنتي 

حياه:خلاص يا بابا متزعلش انا هتجوزه وامري لله واكيد ربنا مش هيعملي حاجه وحشه 

عمر:انا اسف يابنتي 

حياه:متتأسفش يا بابا انت معملتش حاجه خرج عمر قبل ما ينهار أكثر و هي ارتدت فستان جميل ووضعت بعض ادوات المكياج وخرجت وفجأه وجدت نفسها بغرفه ادم 

ادم كان يضع يده على فمها:هشيل ايدي بس لو سمعت نفسك أنتِ حره وهي هزت راسها وضع يده بجيبه واليد الأخري وضعها على الحائط خلفها وكان محاصرها 

ادم:حمزه ده لمسك أو عملك حاجه

حياه بعصبيه لانه يطعمها بشرفها:انا مسمحلكش تكلمني كده انا اشرف منك ومن اللي زيك انا مش زي اللي بيسهروا معاك


ادم:امممم هنشوف هتكوني زيهم ولا احلي منهم وهو يعض على شفتيه السفليه 

زقته حياه وقالت:سافل ومسكت مقبض الباب علشان تخرج بس مسكها ادم من يدها وشدها ليه واتصدمت بصدره وهو وضع يده علي خصرها وقال:ومنحرف كمان وهوريكي ده بعدين وأخرج منديل ومسح شفايفها ببطئ وكان يستمتع بذلك وكان يريد برغبه شديده في تقبيلها 

حياه:ابعد كده بتعمل اي 

ادم:اثبتي بمسح الروج ده وقرب من أذنيها وقال بهمس:دلوقت بمسح بمنديل المره جايه بشفايفي يا قمر 

حياه بعدت بكسوف:انت مشوفتش لحظه تربيه 

بقلم ( شغف إلاعصار 🌪️)

ادم:ظبطي الحجاب ومبيبنش شعرايه ومتحطيش اي روج ولا تنزلي غير لما ابوكي يطلعلك وخرج وبعد وقت جاء حمزه ابن خالها ووجد ادم يقف بشموخ ويضع أحدي يديه في جيوبه والثانيه يشرب بها السيجاره ويسند على شجره قرب منه حمزه 

حمزه:اهلا بطليق مراتي 

ادم :ههههههههههههههه

حمزه:اي بتضحك من الصدمه

ادم:لا أصل سقف طموحاتك عالي 

حمزه:معلش لازم الواحد يبقي عنده طموح علشان يوصل للقمر وهيبقي ملكي دلوقت يلا اسيبك بقي ومشي 

ادم نظر أمامه ببرود وأكمل سيجارته بعد دقائق جاء المأذون ودخل وكان عدي نصف ساعه ومجاش ادم وفجأه دخل ادم ببرود 

ادم:عايز اجدد زواجي بمراتي يا شيخنا يعني العن زواجنا رسمي 

حمزه وقف:انت بتقول اي 

قرب ادم منه:انت بقي تعالي دي علشان فكرت انك تجاوزها واعطاه لكنه توقعته أرضا ثم سحبه ثانيتا وقفه ودي علشان لما شوفتها منزلتش عينك في الأرض ودي علشان نطقت اسمها ودي علشان تبقي تتغزل فيها ودي علشان فكرت تاخد حاجه بتاعت ادم مش هقولك ادم الصاوي لا هقول ادم بس واكمل ضرب 

ريم :اي الصوت اللى بره ده وطلعت تشوف

حياه:هي مجتش ليه انا هطلع اشوف اي اللي حصل ونزل ووجدت جدها وعمها بيحولوا يحوشوا ادم من علي حمزه 

حياه قربت منه:ادم سيبيه ادم سيبه 

ادم بعصبيه:اطلعي فووووق 

بقلم ( شغف إلاعصار 🌪️)

حياه:ادم 

ادم:سمعتيني بقول اي اطلعيييي فوق طلعت حياه وهي مرعوبه من صوته وبعدها بعدوا ادم عن حمزه وحمزه جه علي نفسه ومشي قبل ما ادم يكمل عليه 

كتب ادم زواجه هو وحياه رسمي وخرج للمأذون 

عمر:اي اللي عملته ده ادم وهو بيمسح العرق :علشان يبقي حد يفكر في حاجه تخصني وملكي 

الجد:طب علشان تهورك ده يا روح امك مش هتشوفها مده اسبوع خلي تهورك ينفعك 

ادم :ولا يهمني انا معملتش كده علشان بحبها لا علشان كرامتي ومحدش يقدر ياخد مني حاجه وعلشان دي بنت عمي برده والواد ده انا مبطقهوش

الجد:ماشي يلا روح نام مش ادم ببرود وذهب لغرفته

بعد عده دقائق نزلت حياه تجيب مياه ولما رجعت

حياه بخوف:اي اللي جابك هنا تاني  اعععععععععععع



روايه:صغيره بين يدي الادم

Part:3


حياه:انت اي اللي جابك 

ادم كان نائم على السرير ويضع يد خلف رأسه ويد علي عينيه 

ادم وهو يجلس علي السرير:اي جاي غرفه مراتي حبيبتي

حياه:مش جدي قالك مش هتشوفني مده اسبوع 

ادم وهو بيعض على شفتيه:وهو انا اقدر اقعد اسبوع مشوفتش الحلويات دي

حياه:انت قليل الادب وسافل 

ادم :ومنحرف يا حياتي

حياه:انا هنادي على جدي

ادم :نادي بس قبل ما تنادي احب اقولك جدك وابوكي مش هنا وبعدين يلا بقي دلعيني مش انا جوزك وجاي بعد غياب والمفروض بقي تدلعيني وهو بيمسح بإبهامه علي شفتيه وياريت ترقصيلي اصل بحب الرقص وسمعت انو بنات الصعيد جامدين في الرقص وهو بيعض على شفتيه السفليه

حياه:مستحيل افضل معاك في غرفه واحده

ادم وهو ليقوم ويخلع التيشيرت وبانت عضلاته وهو بيقرب وهي تبعد 

حياه:ادم ادم ابعد متقربش 

بقلم ( شغف إلاعصار 🌪️)

ادم:ليه بس هو الواحد يشوفك قدامه وميقربش دا تبقي عيبه في حقي وعايز اعرف مين هيبقي احلي أنتِ ولا بتوع مصر وهي بيغمز لها وقرب منها وشالها وضعها على السرير وحوطها بينه وبين السرير وبيقرب علشان يقبلها وهو بيقول:اخيرا هدوق اشوف دول طعم الكريز ولا الفراوله  حياه مسكه المزهريه وخبطته على دماغه وهو أغمي عليه 

حياه وهي بتتنفس:قليل الادب ومنحرف وسافل وعدلته على السرير وراحت نامت على الكنبه 

عند زيد كان يسهر في شقته في الزمالك مع أحدي العاهرات 

زيد:ما يلا يابت هو احنا جايين نقضيها كلام قومي ارقص

الفتاه:عيوني يا باشا وذهبت وشغلت اغنيه وبدأت ترقص وتتمايل بغنج و زيد يجلس ويدخن سيجارته وهو ينظر لها ببرود ثم بعد انتهاء السيجاره تقدمت الفتاه وانتزعت زراير القميص (ونسيبهم بقي ملناش دعوه بيهم 🤭)

(احم يعني انا طالبه طلب منكم 🙆صغير وواثقه انكم مش هتزعلوني يعني انا طالبه منكم تعملولي فولو في الواتباد اسم الحساب(alasar__1)يعني بجد هكون مشكوره وممنونه ليكم وجزاكم الله خيرا وكمان علشان انتم حبايبي هنزل ليكم على الواتباد قصه كامله رومانسيه 😉وهي بارت واحد واوعدكم هيعجبكم يعني هكون فرحاااانه جدا  )

في الصباح استيقظت حياه على خبط الباب وكان جدها 

حياه:حاضر يا جدو بس ثانيه بس علشان في الحمام وذهبت بسرعه إلى ادم 

حياه:ادم ادم انت يا افندي اددددم وهي بتهز فيه 

ادم:اي في اي اي اللي حصل امبارح

حياه:قوم بسرعه جدي بره لو شافك هيحصل مصيبه بسرعه استخبي 

ادم وهو بيسند على السرير بكافه وقول يتلاعب:خايفه عليا يا حياتي 

حياه: مش خايفه وبعدين ده وقته قوم بسرعه استخبي وراء الباب وانا مش هخليه يدخل قوم بسرعه وقف ادم وذهب وقف خلف الباب وحياه فتحت الباب نصفه 

الجد:ده كله يا حياه

حياه بتوتر:معلش يا جدو كنت باخد شاور 

بقلم ( شغف إلاعصار 🌪️)

وفجأه شعرت بيد ادم تتحسس على ظهرها بحنيه 

الجد:أنتِ كويسه 

حياه وهي بتبعد ايد ادم:اه يا جدو الحمد لله

الجد:ادم جالك امبارح 

حياه:ادم لا يا جدو ادم ميجيش هو اكيد بيحترمك وبيحترم قراراتك وعمره ما يجي ولو جه انا مش هدخله ساعتها زغزغها ادم وقال بهمس :كذابه

الجد:مالك يا بنتي بتضحكي ليه 

حياه بغيظ من ادم:اصل افتكرت نكته 

الجد ماشي يا بنتي انا هنزل 

حياه:ماشي يا جد نزل جدها وهي قفلت الباب براحه وتنفست الصعداء

حياه بعصبيه:انت يا بني ادم كنت هتكشفنا وهنقع في مصيبه 

ادم:بيبي انتِ متعصبه ليه كده العصبيه غلط عليكي وقرب منها وحصرها بين يديه والباب وقال وهو بيغمز ويعض على شفته:بقولك اي تعالى نكمل موضوع دي طعمهم اي وهو يضع صباغه على شفايفها 

الجد :ادددددددددددددددددددم


(ادم اهو ابننا الخلوق المحترم مهما اكلم على احترامه مش هوفيه حقه🤭🙆)

اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا


تعليقات

التنقل السريع