رواية عيون الصقر كامله البارت 12-13-14-15-16-17-18-19-20بقلم اسراء هاشم
رواية عيون الصقر كامله البارت 12-13-14-15-16-17-18-19-20بقلم اسراء هاشم
بصوت مهزوز طلقني
صقر ابتسامته بتتلاشئ وملامحه بتتحول لصدمه وغض*ب وهو بيقوم من مكانه بغض*ب وهو بيمسكها من كتافها وبيقول بعص*بيه هو في اي انتي مش طبيعيه صح هو انتي مفيش غير كلمه طلق"ني طلق"ني كل شوية هيا بقت لبانه في بوقك
عين بتبصله بحزن وبتقول بدمو"ع غص"ب عني طلق"ني يا صقر ونبي وحياه اغلي حاجه عندك
صقر بيبصلها بذهول وهو بيسيب ايدها وبيقول لدرجدي مش عاوزني رغم كل اللي حصل بينا امبارح
عين بتفتكر ليلة امس بكل ما حدث هيا نفسها تصر*خ وتقوله كل حاجه بس هيا خا"يفه عليه خا"يفه تند"م وتخسر"ة ومش عارفه تحكيلو كل حاجه ولا وبتقعد عين علي الفراش وهيا بتد"فن وشها بين ايديها وبتب"كي بحر"قه
صقر بيبصلها بحز"ن وبقلب مجر"وح وبيسبها وبيدخل الحمام وهو بيقفل الباب بغض"ب وبيقف تحت الدش وهو عا"ري الصد"ر وبيشغل المياة السقعه ولكن لا يحس ببرودتها بسبب النير*ان التي تشت"عل بداخله من الغض"ب وهو بيفكر في كل حاجه بتحصل معاه وبيفتكر ليله امس فهو كان علي وشك ان يعترف لنفسه ولها بحبه وعشقه لها فليح*ترق الجميع فهو اخيرا قد اعترف انه لا يقدر علي البعاد عنها ولكن هي ترفضه دائما لماذا لماذا دائما حظه هكذا وبيضر"ب ايده في الحي"طه بغض"ب وبيخرج من تحت الدش وبيفتكر انو مخدش اي هدوم معاه بيلف الفوطه حوالين جس"ده وكان عار*ي الصد*ر وشعره البني الغامق نازل علي عينه بيخرج صقر ومش بيرضا يبصلها بيلاقيها لسه قاعده زي مهيا بيفتح دولابة وبياخد جلبابه الاسود والشال اللي بيلفه علي راسه بيسموها (العمه تقريبا) وبيلبس صقر بدون ولا كلمه وبيسبها وبينزل لتحت بيلاقي هارون قاعد علي السفرة بيقول صقر بهدؤء صباح الخير
هارون كان في عالم تاني من دوامه التفكير بيفوق علي صوت صقر وهو بيقول صباح النور وبيسكت
صقر بيلاحظ شروده وهو بيقول مالك يا ابوي شكلك تعبا"ن ليه وقاعد سرحان حضرتك تعبا"ن ولا حاجه اجبلك الدكتور
هارون بهدؤء لا يا ولدي انا بخير متجلجش عليا
صقر بيهز راسه وبيفضل قاعد ساكت وهو بيفكر في عين واي سبب تغيرها المفاجئ ده وبيحس بخ" نقه وبيقوم من مكانه وهو بيقول انا مليش نفس افطرو انتو انا خارج برا شوية وبيمشي صقر من قبل ما يسمع رد والده فهو لا يريد سماع اي شئ
هارون بيبص لي اثرة بحز"ن فهو بيفكر ازاي هيكشف حقيقه خالد قدام الكل ولكن في نفس الوقت هو خا*يف من رد فعل صقر وزهرة صقر مش هيرتاح غير لما يقت*له وزهرة ممكن يحصلها حاجه من الصدمه فهو ابن اختها وهي اللي ربتو عشان كدا هو ساكت كل المده دي خو*فا علي عيلته فهو لا يريد يخس"ر ابنه وزوجته يكفي خسا*رة رحيم
زهرة بتخرج من المطبخ وهيا بتحط الفطار علي السفرة بمساعده الخدم وبتقول لسه محدش نزل
هارون صقر نزل وخرج
زهرة بتنهيده ربنا يريح بالو وقلبه وبتقول بتذكار خالد مش فوق صح بعت حد يصحيه ولكن مش موجود معرفش راح فين بدري كدا
هارون بض*يق خلاص يا زهرة اقعدي افطري
زهرة وهيا بتقعد بتقول بش"ك مالك يا هارون كل ما بتيجي سيرة خالد بتبقا مش طبيعي هو في حاجه انت مخبيها عليا او انا معرفهاش ومن ساعه ما شوفتو امبارح وانت مش طبيعي ومنمتش طول الليل في اي يا هارون قولي متخبيش عليا
هارون وهو بيحاول يبان طبيعي وبيقول مفيش حاجه يا زهرتي انتي عارفه مجدرش اخبي عليكي حاجه
زهرة بعدم اقتناع وهيا بتقول قلبي مش مطمن يا هارون بس هحاول اصدق
هارون وهو بيمسك ايدها وبيقول بحب متقلقيش مفيش حاجه ان شاء الله (كل ما يصيبنا الا ما كتب الله لنا) سبيها علي ربنا اللي مكتوبلنا هنشوفو تفائلي خير بس
زهره بحب وحنيه ونعم بالله وبتقول يلا نفطر احنا وانا بعتهم ينادو فيروز وزهرة وفيروز قالت مصد"عه شوية ومش قادرة تنزل وعين زمانها نازلة
هارون بيبتسم ليها وبيبداءؤ يفطرو
كانت علي الفراش وهي لا يستر جسد*ها غير الغطاء وفايدها السي*جارة وهي تد*خنها
وهو نايم بجانبها وبتقول هيا وبعدين هنعمل اي يا سيف؟
سيف وهو بياخد علبه السجا*ير من جانبها وبيقول هقولك الخطه اللي هتخليكي ترجعي البيت تاني وانتي حاطه رجل علي رجل وصقر مش هيقدر يخرجك من البيت نهائي
فريده بتعجب ازاي؟
سيف هقولك وبيبداء سيف يقولها خطتهم_______
فريده بابتسامه انت دماغك دي اي دماغ ابل*يس نفسه ميفكرش كدا
سيف بيبتسم بغرور وبيقول المهم كل حاجه تمشي صح فهمتي هتعملي اي وازاي
فريده ايوة بس في حاجه هنجيبو ازاي؟
سيف دي خليها عليها انا عمل حساب كل حاجه وبيقوم سيف وهو بيدخل الحمام وبيقول انا خارج
وبيدخل سيف وهو بياخد دش سريع وبيلبس بسرعه وهو بيخرج وبيسيب فريده
عين قامت وخدت دش ولبست دريس لونه ابيض وكانت واقفه قدام المرايا بتلف حجابها بشرود
صقر كان را*كب حصانه وهو بيجري بيه داخل الاسطبل وهو حاسس بغض"ب وخن"قه وكمان بيفتكر فريده وانو لازم يوصلها في حاجات كتير لازم يفهمها
عين كانت بتلف حجابها بشرود ولكن بيقاطع شرودها صوت رنين هاتفها وكان الرقم مت"شفر ومجهول عين بتبص للهاتف بق"لق وتردد لحد ما الرنه بتخلص بتتنهد عين ولكن بتلاقي الهاتف بيرن تاني بترد عين بصوت مهزوز وهيا بتقول الوووو
بياتيها صوته وهو بيقول احلي الوووو فالدنيا
عين قلبها بيدق بسرعه وكانه هيخرج من مكانه ولكن من الخو"ف ولكن بتحاول تتمالك اعصابها وهيا بتقول انت مين انت اكيد مش رحيم انت اه صوتك زي رحيم بالظبط ولكن اكيد مش رحيم لان رحيم ما"ت انت مين وعاوز مننا اي وليه بتعمل كدا
هو ببرود قدامك 8 ساعات علي المعاد الوقت بيعدي يا عين واخيرا هتكوني ليا
عين بعصب"يه مستحيل يحصل اللي عاوزة وانا مش هاجي ولا هنفذ اي حاجه من اللي قولتها
هو بغض"ب يبقا تستحملي اللي هيحصل
عين بتقفل المكالمه في وشه وهيا بتتنفس بسرعه وغض"ب وبتقرر انها هتحكي كل حاجه لصقر وبتنزل عين لتحت بتلاقي هارون وزهرة بيفطرو بيتقول بابتسامه هادئه صباح الخير
هارون وزهرة صباح الخير يا حبيبتي
عين بتقعد معاهم وبتقول بارتباك هو صقر مفطرش
زهرة بابتسامه لا يحبيبتي خرج تقريبا
عين بتعرف انو مضا"يق وبتقعد تفطر معاهم بشرود
هو بيرمي الهاتف بعض"ب وبينزل متك"سر لميه قطعه وبيقول بغض*ب هنشوف يا عين هتنفذي اللي عاوزة ولا وبيرفع هاتف تاني وهو بيقول نفذ زي ما قولتلك بالظبط مش عاوز اي غلط فاهم والا مش هر*حمك وبيقفل الهاتف بغض*ب
صقر بينزل من علي حصانه وهو بيداعب فيه وبيتكلم معاه فهو صديقه الوحيد يحكي له كل شئ ما لا يقدر علي البوح به لي احدا
خالد بيدخل البيت في اللحظه دي وهو بيلاقيهم قاعدين علي السفرة وبيقول بكل بج"حه صباح الخير
الجميع بيرد الصباح معادا هارون اللي وشه بيت"هجم وبيسبهم وهو بيروح يقعد في الصالون
زهرة الش"ك بداخلها بيزيد وبتفضل تبص لخالد بش*ك ولكن بتحاول تطرد الفكرة من راسها
خالد بيقعد ياكل بكل برود ولكن كانت عيونه علي عين وهو بيبصلها بكل جرا*ءة
عين بتلاحظ نظراته ليها ولكن هيا كل ما يشغل تفكيرها الان هو صقر وبيقاطع تفكيرها صوت الرساله اللي جت علي هاتفها بتمسك عين الهاتف وهيا بتفتح محتوي الرسالة وكان فيديو بتحمله عين واول ما بتشغله بتبرق للهاتف بصدمه وهيا شايفه صقر قدامها وهو بيداعب حصانه وفي شخص علي بعد مسافه ملث"م كان مصو*ب البند*قيه علي صقر
عين بتقوم من مكانها بفز"ع بسرعه وهيا بتقول صقرررر
خالد بيبصلها وساكت وزهرة بتتفاجئ وبتفز"ع هيا كمان اول ما بتلاقي عين بتجري لبرا بسرعه وهيا بتقول بصر*اخ صصققررررررررررررررررررررر قلبها بيتق*بض وبتحس انها مش قادرة تتحرك
عين بتجري بسرعه للخارج وهيا بتنادي بعلو صوتها كله صقررررر صقرررررررررر لااااااااااااااااااا ودمو*عها نازلة وفستانها بيتطاير وراها
عارون بيقوم من مكانه بفز"ع
وخالد بيمثل وبيقوم هو كمان
صقر كان واقف جمب حصانه وبيسمع صوت صر*اخها من الداخل قلبه بيدق بسرعه اول ما بيسمع صوت صرا*خها ولسه هيتحرك
عين بتخرج من البيت ولكن بتقف بصدمه اول ما بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهنا كان الزمن وقف عند الجميع عين بتقف مكانها وهيا مش قادرة تصدق اللي سمعته وبتطلع صر*خه منها بترن فالبيت كلو صصصقققررررررررررررررررررررررررررر
زهرة وهارون في وقت واحد ولدي وبت*قع زهرة وهيا بتفقد الو*عي
خالد بيجري عليها
وهارون بيبصلها بصدمه وووو
الفصل الثالث عشر
: بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهنا كان الزمن وقف عند الجميع عين بتقف مكانها وهيا مش قادرة تصدق اللي سمعته وبتطلع صر*خه منها بترن فالبيت كلو صصصقققررررررررررررررررررررررررررر وصوت صر*ختها بترن فالمكان كلو وهيا بتتردد وكانت هت*قع وبتجري بصعوبة وهيا دمو*عها نازلة زي المطر بتلاقيه فالارض بتجري عليه وهيا بتنزل لمستواة بسرعه وهيا بتقول صقر صقر رد عليا صقر ارجوك
صقر كان بصص للحصان بذهول وصدمه وايده غر*قانه بالد*م والحصان كان علي الارض سا*يح فد*مه وهو علي وشك المو*ت هو الحصان عنده اغلي شئ وكان قريب منه جدا وبيحبه جدا كانه ابنه مش مجرد حصان
عين بتحاوط وشه بايدها بدمو*ع وهيا بتقول رد عليا ارجوك انت كويس وبتبص لي ايده اللي مليانه بد*م الحصان وبتبرق بصدمه وهيا بتقول حصلك حاجه صقر رد ولكن بتلاقيه باصص فنقطه معينه وعيونه حمراء زي الد*م والغض*ب ملي وشه وشه احمر بشد*ه صوت انفاسه عاليه جدا بتبص عين للمكان وبتخرج منها شهقه بصدمه وهي شايفه الحصان هي عارفه الحصان ده بالذات يهم صقر قد اي
زهرة وهارون في وقت واحد ولدي وبت*قع زهرة وهيا بتفقد الو*عي
خالد بيجري عليها وهو بيمسكها بسرعه قبل ما تق*ع عالارض وبيحملها وهو بينيمها علي الكنبة اللي فالصالون
وهارون بيبصلها بصدمه وبيحس بضياع او انو فكا*بوس بيتمني صوت ضر*ب النا*ر اللي سمعو ده مش حقيقي بيفوق علي صوت خالد وهو بيقول انا هطلع اشوف في اي بسرعه وبيخرج خالد
هارون بيقعد علي الكرسي اللي قصاد زهرة وهو بيبصلها بضياع
هنا بتنزل فيروز وهيا بتجري بخو*ف وهيا بتقول ابوي في اي ولكن بتلاقي امها اللي نايمه علي الكنبة ولا حول ولا قوة لها بتجري عليها بخو*ف وهيا بتقول امي امي امي ردي عليا وهنا دمو*عها بتبداء بتنزل بخو*ف بتقوم بسرعه وهيا بتجيب حاجه تفوق بيها والدتها
خالد بيخرج لبرا وبيشوف عين وصقر عالارض والحصان جمبهم بيبصلهم بم*كر وبيمثل الخو*ف وهو بيقول صقر في اي اي اللي حصل يا عين واي صوت ضر*ب النا*ر ده وبيبص للحصان وهو بيقول اده مين اللي ق*تل الحصان
عين بتبص لي خالد باستغراب وش*ك
صقر بيفوق من صدمته وهو جواة بركا*ن وفجاه بيقوم من مكانه وهو بيقول بنبرة مرعبه واقسم بالله ما هسيب اللي عمل كدا وبينادي صقر بعلو صوته علي احدي حد من الغفر اللي علي الباب بصوت جهوري وهو بيقول تقلبو البلد كلها تعرفو مين اللي عمل كدا فاهمين والا قسما بالله لكون دفنك*م انتو مكانو
الغفر بيهز راسه بخو*ف وبيخرج بسرعه وهو بيجمع الرجاله عشان يبداءؤ يدورو مين اللي عمل كده
عين بتقوم من علي الارض وبتبص لي صقر بخو*ف وقل*ق وقلب مقبو*ض
صقر بيبص لي خالد وبيقول انت واقف تتفرج انت دكتور شوفو عايش ولا ما*ت
خالد حاضر انا بس من الصدمه مركزتش وبيديه خالد ضهرة وهو بيحز علي سنانه بغض*ب وبنزل لمستوي الحصان وبيبداء يشوفه وبعدها بيقوم وهو بيقول للاسف الحصان ما*ت
عين بتحط ايدها علي بوقها بخو*ف وبتفكر لو كانت الطل*قه جت في صقر وبتفتكر الرسالة وبتعرف ان دي النهاية كدا مفيش فايدها اختيار بتنسحب عين من وسطهم وهيا بتدخل لجوة بسرعه بتلاقي هارون قاعد وباين عليه الصدمه وفيروز اللي بتفوق مامتها بدموع بتجري عليهم عين بخو*ف وهيا بتقول ماما مالها وبتبص لي هارون وبتلاقيه ساكت بتقرب عين منه وهيا بتقول عمي متخف*ش صقر كويس
هارون هنا بيبصلها وكانه رجعته لي ارض الواقع وبيقول بجد هو فين
عين برا مع الحصان وبتبص لي زهرة بتلاقيها بتبتدي تفوق وبتبداء تفتح زهرة عنيها بتع*ب وبتفتكر وبتقوم بفز*ع وهيا بتقول ولدي صقر
هارون بيقرب منها وهو بيقول اهدي يا زهرة صقر كويس مفيش حاجه
زهرة بدمو*ع انا عاوزة ابني يا هارون هاتولي ابني كفاية خسر*ت واحد وهخ*سر التاني هاتولي صقر وبقت دمو*عها نازلة بق*هر وقلب ام موجو*ع
عين بتبصلها بحز*ن علي حالتها وبتسيبهم وبتنسحب عين وهي بتبص لهاتفها بتاخدو عين وهيا بتجري علي اوضتها وهي دمو*عها نازلة وبتدخل الاوضه وهي بتقفل الباب وبتنزل علي الارض وهيا بض*م نفسها وبتد*فن وشها بين ركبتها وبقت تع*يط بقلب مفطو*ر وصوت مسموع علي كل ما يحدث معهم فهي كانت علي وشك ان تخس*رة للابد الحياه دايما تلعب معاها لعبه سخيفه القدر دايما ضد"ها هيا كانت ناوية تصارحه ولكن الان ليس امامها فرصه الاختيار ستنفذ ما يريده ذلك المجهول بنسبه لها ولكن هيا تفضل المو*ت ولا تكون لي احد غيرة بيقاطع عيا*طها وتفكيرها صوت رنين هاتفها بترفع عين وشها اللي كان احمر بشد*ه وغر*قان بالدمو*ع وهيا بتبص للهاتف بتمسك عين الهاتف وهيا بتفتح المكالمه وبياتيها صوته وهو بيقول تؤتؤتؤ يا حر*ام خضي*تك علي الفاضي بس دي كانت قرصه ودن بس عشان تعرفي اني اللي عاوزه هو اللي هيكون محدش ياخد حاجه انا عاوزها او يمنعني عنها حتي لو انتي يا عين
عين بجمود انا موافقه بس لازم اشوفك عند الجبل الوراني
هو بتعجب ودة ليه؟
عين بجمود انت مش عاوزني اكون ليك يبقا ده اخر طلب ليا هقابلك هناك بس لازم اعرف انت مين لان انا عارفه انك مش رحيم لان رحيم مستحيل يا"ذي اخوة
هو ببرود هتعرفي لما تكوني ملكي بس تنفذي اللي قولتو انك تطل*قي من صقر
عين بجمود ماشي
هو لا يا حلوة كل حاجه اسمعها بودني وهو بيطلق*ك
عين بجمود ماشي بس زي مقولتلك هنتقابل عند الجبل
هو بضي*ق انا مش فاهم دماغك بس لو فكرتي تعملي اي حركه غد*ر صدقيني انتي اول واحده هتند*مي يا عين
عين بتقفل المكالمه في وشه وهيا بتمسح دمو*عها بجمو*د وبتفتح الدولاب وهيا بتطلع شنطتها وبتحط جواها الهدوم وبعدها بتروح ناحيه رف في الدولاب وفيه خز"نه بتكون الخزنه دي خزنه رحيم بتفتحها عين لانها عارفه البسورد بتاعها وبعد ما بدخل عين البسورد بتتفتح الخزنه معاها وبيكون فيها مسد*س بتاخدو عين وهيا بتقفل الخزنه وبتحطو في شنطه الخروج بتاعها اللي بتلبسها في كتفها
صقر بيقا باين عليه الجمود وبيد*فن الحصان وهو كانه بيد*فن حته من قلبه وكان معاه خالد بيساعده وبعدها بيدخل صقر البيت وزهرة بتح*ضنه بدمو*ع وخو*ف وهي بتتح"سس كل حته فيه
صقر بجمود متخا*فيش انا كويس ياما
زهرة بتح*ضنه مرة اخري وبتقول ربنا يجعلك دايما كويس يا روح جلبي متزعىش نفسك يا جلبي فداك عارفه انو غالي عليك بس اهم حاجه انك كويس
صقر بيهز راسه بدون ولا كلمه وبيطلع صقر اوضته بدون ولا كلمه
هارون وزهرة وفيروز بيبصو لي اثرة بحزن هما عارفين صقر متعلق ازاي بحصانه
هارون بيوجه نظرة لي خالد بغ*ل وكر*ة وبيقرب منه وهو بيقول بهمس عشان زهرة وفيروز ميخدوش بالهم وبيقول بنبرة غا*ضبه لو كان صقر حصله اي خد*ش كنت دفن*تك بايدي
خالد بيبصله وبيبتسم بسخرية وهو بيقول مش هرد عليك لاني مليش دخل وانت راجل كبير مفكش نفس وبيسبهم خالد وبيمشي
صقر بيدخل الاوضه وهو بيترمي علي الفراش بت*عب وحز*ن دفي*ن في قلبه لماذا كل هذا يحدث معه حتي الحصان ما*ت كانه مكتوب عليه انو يتحر*م من كل شى بيحبه ليه مين عاوز يق*تله لازم يوصل للي بيكر*هو وحاسس بنا*ر بتقيد فقلبه وبيفتكر عين وهيا منها*رة بيحس انو محتاجلها دلوقتي محتاج لحض*نها بيقوم صقر وبيخرج من الاوضه وبيروح اوضتها بيلاقيها قاعده علي حرف السرير وباين عليها انها كانت بتعي*ط بيقر"ب صقر منها وبينزل عالارض وهو بيحط راسه علي فخد*يها وبيغمض عيونه بتع*ب وهو بيقول انا محتا*جلك انا تعبا"ن اوي
عين دمو"عها نازلة وبتحاول تكت"مها وبتقول بصوت مبحوح بس انا مش عاوزة اكون معاك
صقر بيرفع راسه من علي رجليها بجمود وهو بيقول يعني اي؟
عين وهيا بتمسح دمو*عها وكان الموبيل جمبها وبتقول يعني انا مش بحبك يا صقر ولا قادرة اني اكون معاك ولا هقدر اعيش معاك وكل يوم بكر*هك عن اليوم اللي قبلة انا عايزة اطل*ق ياريت تطل*قني اكيد مش هتقبل بواحده مش طا*يقه تعيش معاك ولا اي ولا طا*يقه انك تقر*ب مني ولا تلمس*ني مش عاوزك يا صقر طلق*ني طل*قني بقا ارجوك ودمو*عها بتنزل بانهيا*ر
صقر كان بصصلها بجمود وبيقول انتي طا"لق
عين بتسمع الكلمه صوت بكا"ءها بيعلي اكتر
صقر بيخرج من الاوضه بقلب مجر*وح هي جر*حته وها*نت رجو*لته وكسر*ت قلبه هو لع*ن نفسه علي اظاهر ضع*فه امامها بيدخل صقر اوضته وبيفضل يك*سر في كل شئ حواليه بغض*ب وهو بين*هج وصوت نفاسه عالي جدا وشعره البني التقيل نزل علي عينه بيقعد صقر علي الارض بتع*ب فهو الان يشعر بالو"حده ليه كل حاجه ضده كدا وحاسس بالض*عف دلوقتي وبيد*فن وشه بين ايديه
عين بتمسح دمو*عها وبتاخد شنطه هدومها وشنطه الكتف بتاعتها وبتنزل عين بدمو*ع وهيا بتجر فنفسها وبتحمد ربنا ان مفيش حد موجود تحت
زهرة كانت فاوضتها هي وهارون اللي كانو نايمين علي الفراش وهو واخدها فح*ضنه وبيفكر في شئ ما
فيروز كانت فاوضتها وماسكه صورة نوح وحا*ضنها وبتب*كي
عين بتخرج من البيت وبتوقف تاكسي وهيا بتديه العنوان وبعد مرور نص ساعه بتوصل عين عند الجبل وبتحاسب التاكسي وبتنزل عين وهيا بتبص حواليها بتلاقي مفيش حد بتمسك عين هاتفها وبتتصل بيه وهيا بتقول بجمود انا وصلت
هو ببرود دقيقه وهكون عندك
عين بتكون واقفه عند ضفه الجبل وبصلها بشرود
صقر كان قاعد بيفكر هي ليه بتعمل كده ليه وبيفتكر ليله امبارح وبيحس في حاجه غلط وبيقوم صقر بسرعه من علي الارض وهو بيفتح الباب بسرعه وبيروح لي اوضه عين وبيفتح الباب بسرعه وهو بيدخل زي العا*صفه ولكن مش بيلاقيها وبيبص حواليه فالاوضه وهو بينادي عليها وبيقول بحد*ه عين اخرجي من الحمام عاوز اتكلم معاكي ولكن مفيش اي رد بيفتح صقر الباب بسرعه ولكن مش بيلاقيها بيروح لدولاب وهو بيفتحه بيلاقي هدومها مش موجودة عيونه بتسود بغض*ب وهو بيقول عييييين هر*بتي تاني وبيضر*ب درفه الدولاب بغض*ب وهو بيروح عند المرايه وبيمسك از*ازة البرفان اللي علي التسريحه وبيضر*بها فالمرايا بغض*ب بتق*ع المرايا متك*سرة ميه حته ولكن وكان هيكس*ر كل حاجه علي التسريحه ولكن بيلفت انتباهاا الورقه اللي علي التسريحه بيمسكها صقر بسرعه وهو بيفتحها وبيبداء يقراءها
عين انا عارفه اني وجعت*ك بس انا اسفه علي كل حاجه انا بحبك يا صقر بحبك وعمري مهحب غيرك انا قبل ما اوجع*ك وجع*ت نفسي ميه مرة بس عاوزك تسامحني وتفتكر دايما اني بحبك اني عملت كدا عشانك وكان غص*ب عني انا مستحيل اكون لغيرك مهما حصل وعشان انا مستعده اخسر*ك عندي المو*ت اهو*ن من اني اشوفك بتتا*ذي بسببي سامحني يا صقر وكل كلمه انا قولتهلك مش حقيقه كان لازم اعمل كدا عشان انت تعيش بس انا مش هحققلو هدفه
النهاردة هيكون مو*تي بس مش مو*تي لوحدي يا صقري مو*ت الش*ر اللي بيعمل فينا كدا عاوزك تكمل حياتك وتعيش بس متنسنيش مش عارفه انا همو*ت او هعيش بس كل اللي اعرفه ان دي النهاية يمكن لما تشوف الرسالة دي اكون مو*ت حبيبتك عين انت ملا*ذي ومعذ*بي ولكن قلبي وقع اسير ليك يا صقر الصعيد
صقر كان بيقرا الرساله بصدمه وذهول وعيون متسعه وبيرمي الورقه عالارض وهو بيجري وبيقول عين لااااااااااااا وبيجري صقر علي الدرج بسرعه وكانه بيسابق الزمن
عين كانت واقفه بشرود ولكن بتفوق من شرودها وهيا بتسمع صوته من خلفها وبيقول شكلك متاثرة اوي
أتأكد انك عامل متابعة
جمال الجزائري
عين بتسمع صوته بخ*ضه وهيا بتلف وشها وبتبصله بصدمه وووو وبتقول
البارات ال 14 و 15
عين بتسمع صوته بخ*ضه وهيا بتلف وشها وبتبصله بصدمه وهيا بتعقد حاجبها وبتقول هتفضل مستخبي ورا القناع كدا اظن اللعبه خلصت خلاص ملهوش لازمه انك مستخبي زي الجبا*ن كدا
هو كان واقف قصادها ولبس قناع علي وشه ومش باين منه اي حاجه غير عنيه وبيقول ببرود انا اللي احد يا عين اذا كانت خلصت ولا كل حاجه هتعرفيها فوقتها لما اكون انا عاوز ولازم نمشي من هنا عشان معاد الطيارة كمان تلات ساعات ومفيش وقت للكلام ده وبعدين انتي جبتينا هنا ليه اصلا
عين وهيا بتقر*ب عليه وبتقول اممممم نسافر احنا هنسافر فعلا بس هنسافر للابد للاخر"ة وفثواني عين كانت مخرجه المسد*س من شنطتها اللي كانت لبسها في كتفها وبتقول بقو*ة انا مستحيل اكون لحد غير صقر مهما حصل مستحيل اسيبك تاذ*ي صقر لو في حد لازم يمو*ت فهو انت اللي لازم تمو*ت
هو كان واقف قصادها ببرود وبيبتسم بسخرية وهو بيسقف وبيقول برافو احيكي علي شجعتك دي واضح ان صقر قدر يعلمك الشجاعه
عين بقو*ة فعلا هو قدر يعلمني الشجاعه لكن انت بقا واحد جبان مستخبي ورا قناع وبتهد*دني بس خلاص لازم كل حاجه تنتهي انت مين انطق وبتعمل كدا ليه وعاوز اي مننا ومن صقر وازاي صوتك زي رحيم ورحيم مي*ت من سنتين
هو وهو بيقر*ب عليها باستفز*از وبيقول عاوزك انتي عشان انتي ملكي انا وليا انا وبس
عين وهيا بترجع لورا وفايدها المسد*س وبتقول بصوت حا*د ابعد متقر*بش هقت*لك
هو بقا يقر*ب منها ببطء شديد وهو بيبصلها بتحدي وبيقول اقت*ليني اقت*ليني يلاااااااا انتي جبا*نه يا عين متقدريش تعملي ده اصلا
عين بقت ترجع لورا بخو*ف وايدها ابتدت تتر*عش والمسد*س فايدها بيتر*عش
وهو بيضحك بعلو صوته وبيقول بتحدي اضر*بي اضر*بي يا عين وبيقول بصر*اخ اضرررر*ررررببببي
صقر كان سايق عربيته بسرعه جدا جدا وفاتح تليفونه وهو فاتح GPS وكان هيعمل اكتر من حا*دث وقلبه بيدق بعن*ف وخو*ف عليها وال GpS بيحددلو مكانها وبيخا*ف عليها اكتر وبقا يضر*ب ايده فالدريكسيون بغض*ب وبيقول غب*ي غب*ي ازاي مقدرتش اعرف ان في حاجه وكان هيت*جنن وخب*ط في اكتر من عربيه وهو كان خلاص قرب يوصل للجبل ولكن صقر فجاه بيلاقي قط*ع عليه عربيه وبينزل منها رجال صقر بيفر*مل العربيه مرة واحده بغض*ب جنو*ني وبتعمل صوت احتكا*ك قو*ي جدا فالارض بينزل صقر من العربيه بغض*ب ومش شايف قدامه ولكن بيلاقيهم صقر بيهج*مو عليه وهنا صقر بيتحول هو كل اللي عاوزة دلوقتي انو يوصل لي عين باي طريقه وبدات معر*كه القتا*ل بين صقر وذلك الرجال وبقا الضر*ب متبادل هما خمس افراد وهو لوحده ولكن صقر فاللحظه دي كان زي التو*ر الها*ئج بقا يضر*ب فيهم بكل غض*ب ووح*شيه وبيضر*ب صقر منهم ولكن هو بيقوم من عالارض وهو بيب*صق الد*م من بو*قه وشعره نازل علي عينه وجلبابه كله تراب ووشه وبيبصلهم صقر بغ*ل وفثواني كان صقر نازل فيهم ضر*ب بكل غ*ل وبقو يقع*و واحد ورا التاني مثل الج*ثه ولا يتحركو من مكانهم وبقا صقر بيضر*ب في اخر واحد وهو فو*قيه والراجل بيصر*خ با*لم وبيقول صقر بغ*ل مين اللي بعتك يلا ردددددد
الراجل وهو حاسس انو علي وشك المو*ت وبيقول بخو*ف وال*م معرفش معرفش والله واحد كان مقن*ع ولبس حاجه علي وشه وادنا فلوس وصورتك وقالنا نعمل كدا بس والله معرفش هو مين
صقر بيرميه عالارض بغض*ب وبيركب عربيته وهو بيحاول يعدي ما بينهم وبيسوق بسرعه وهو وشه بينز*ف د*م وايد*ه ولكن هو لا يحس باي شئ الان غير خو*فه وقل*قه علي عين فهو لن يتحمل فكرة خسار*تها لا يقدر علي البعد عنها البعد عنها بنسبه ليه كانه المو*ت وبقت دماغه صورلو مليون سناريو وكل سناريو او*حش من التاني وبقا يسوق بسرعه اكتر من كتر السرعه مكنش شايف الطريق قدامه
هو بجنو*ن قولتلك اضررررر*ررببببببببييييي
عين بتضر*ب الطل*قه بسرعه وخو*ف وهيا مغمضه عنيها والط*لقه بتعدي من جنبه
هو بيبصلها وبقا يضحك زي المجنو*ن وبيقول مش هتقدري يا عين مش هتقدري
عين بصرا*خ انت مين عاوز اي انت بتعمل لييه كدا ودمو*عها نازلة بخو*ف وايدها بتتر*عش وبقت كلها يتر*عش هيا اول مرة تمسك السلا*ح وكمان تضر*ب بيه
هو بجنو*ن وبيقر*ب عليها وبيقول بهووو*وس وجنو*ن قولتلك عاوزك وهتكوني ليا وهق*تل صقر عشان هو سا*رق حياتي هقت*لو هقت*لهم كلهم
عين بتفضل ترجع لورا بخو*ف وصر*اخ وهيا بتقول ابع*د عني ابع*د متقر*بش وكانت خلاص عين وصلت لي ضفه الجبل وبتبص وراها بخو*ف بتلاقي مفيش غير خطوة كمان وهت*قع من علي ض*فه الجبل وبتشوف الارتفاع وبتبرق بخو*ف هو بيستغل انشغالها وبيشد منها المسد*س وهو بيمسك ايدها
عين بتشهق بصدمه وهيا بتخرج منها صر*خه بخو*ف وبتشد ايدها منه ولكن هو بيمسكها من وسط*ها وهو بيحاو*طها بتمل*ك وبيقول بفحي*ح وهوو*وس مش قولتلك مش هتقدري يا عيني
عين بد*موع حرا*م عليك بقا كفاية كفااااية انت اي يا اخي انت اي انت ازاي كدا انا معرفكش مش عاوزك انا بحبك صقر ومش هحب غيرة
هو بصرا*خ وبيضر*بها بالقل*م بج*نون وهو*س وبيقول بغ*ضب مسمعكيش تقولي كدا تاني انتي مش هتحبي حد غيري متنطقيش اسمو تاني والا هقتل*ك
عين بجنو*ن وصر*اخ وهيا حاطه ايدها علي وشها مكان القل*م هقول وهفضل اقول لحد اخر نفس فيا انا ملك صقر وبس انا بحب صقر وبس وبعشقه هو مش بس بحبه وقلبه عمرة مهيكون لغيرة ولا انا عمري هكون لغيرو انت فاهم انت مر*يض
بيمسكها من حجابها بغض*ب ايوة مر*يض مر*يض بيكي اسكتي اسكتي مش عاوز اسمع اي كلمه منك بدل ما اقت*لك
عين بتبصله بقر*ف واشمئز*از وهيا بتحاول تز*قه بعيد عنها وهو بيمسكها بتمل*ك وعين بتزق*ه وبتقول بقر*ف ابع*د عني متلمس*نيش ايدك القذ*رة دي متتحطش عليا وبتز*قه بغض"ب وبقو يرجعو لورا الاتنين ومش واخدين بالهم ان خلاص مبقاش في مسافه وراهم وعين بتز*قه
وهنا بتسمع صوته وهو بيقول بصر*اخ وخو*ف عيييييييييين خلي بالك
وهنا عين بتسمع صوته بصدمه وبتقول بفرحه صقر وهو بتلف وشها بسرعه
وهو بيلف وشه بصدمه وهو ايده بتسيب عين وهنا عين بتق*ع وهياااا بتصر*خ بعللللوووو صوتها صصصصقرررررررررررررر
صقر كان واقف فاللحظه دي لثواني حاسس ان قلبه وق*ف عن النبض وصدمه وهي بتوق*ع من فوق الجبل
هو كان مبرق بصدمه
وعين متش*علقه فالهو*اء ووو
البارات ال 15
صقر كان واقف فاللحظه دي لثواني حاسس ان قلبه وق*ف عن النبض وصدمه وهي بتوق*ع من فوق الجبل
هو كان مبرق بصدمه
وعين متش*علقه فالهو*اء وكانت خلاص هت*قع لتحت ولكن فثواني كان صقر مسك ايدها وايدها التانيه كانت في الهواء وبقت عين متشعلقه فالهواء وهيا بتبص لي تحت بخو*ف ور*عب وهيا شايفه الارتفاع الباهظ بترفع عين عيونها لصقر بدمو*ع وهي بتقول سبني يا صقر
صقر وحاسس ان قلبه هيخرج من مكانه وبيقول بخو*ف لا يا عين امسكي فايدي هتطلعي مستحيل اسيبك يا عين
عين بدمو*ع سبني مش قادرة وهيا بتبص لي تحت بر*عب وبترجع تبص لي صقر وبتقول بدمو*ع انا مش زعلانه اني همو*ت انا مبسوطة اني شوفتك انت اخر واحد وهمو*ت وانا شايفك كان نفسي اعيش معاك حياه حلوة ونكون زوج وزجه بجد بس القدر ليه راي اخر بحبك اوي يا صقر
صقر وهو الدمو*ع بتلمع فعيونه لي اول مرة وبيقول باصرار انتي مش هيحصلك حاجه وهنعيش سوا امسكي ايدي يا عين عشان خاطري وساعديني لو بتحبيني ساعديني اطلعك
عين بتبصله وهي بتهز راسها وبترفع ايدها وهيا بتمسك فايد صقر وهو بيحاول يشدها بصعوبة
هو كان واقف يبصلهم بغض*ب وهو شايف حبهم لبعض وان مهما عمل هو مش قادر يفر*قهم وبيبصلهم بغ*ل والش*ر بيتطاير من عينه
صقر بقا بيشد عين بصعوبة وهو بيحاول اكتر من مرة وكان علي شوية هيق*ع هو معاها
عين بدمو*ع قولتلك سبني عشان خاطري
صقر بعصب*يه وخو*ف قولتلك اسكتي هتطلعي وهتعيشي يا عين وبيفضل يشدها صقر باصرار وهو جبينه يتعر*ق وبيشدها بصعوبة بالغه وبعد عده محاولات بيقدر صقر يشدها لضفه الجبل وهو بيسحبها لفوق وبينقذها صقر
عين كانت بتبصله وهيا مش مصدقه انها نجت من المو*ت صقر بيقوم من عالارض بسرعه وهو بيمسكها بخو*ف وبيتفحصها وبيقول بخو*ف انتي كويسه حصلك حاجه
عين بتبصله بدمو*ع وبتترمي فحض*نه وهي بتب*كي بحر*قه
صقر بيضمها بكل قو*ته داخل حض"نه وكان روحه رجعتله تاني وبيقب*لها من راسها وهيا يتنفس بارتياح ويحمد ربه بداخله انه لا يصبها اي مكر"وة هو حاسس ان كان هو اللي هي*قع من فوق الجبل ففكرة العيش من غيرها لا يقدر علي تحمل هذه الفكرة
هو بيمسك المسد*س اللي علي الارض وهو شايفها داخل احضا*نه وبيبصلهم بجنو*ن وبيشد الز*ناد وهو بيرفع المسد*س وبيصو*بة علي راس صقر وهو واقف علي بعد مسافه قليله جدا وصقر مديه ضهره عين بتشوفه وهيا بتبرق بصدمه وبتقول بسرعه وصرا*خ حاسب يا صقر وبتز*قه عين وبتيجي الطل*قه في عين ولكن بتيجي في كتفها
عين بتمسك كتفها بال*م وهي بتصر*خ بيجري عليها هو بصدمه وهو بيرمي المسد*س عالارض وعين اللي بتق"ع علي الارض علي ركبتها ودراعها بينز*ف
بيمسكها هو بهوو*وس وخو*ف عين حبيبتي عين حبيبتي انا مقصدش انا اسف انا اسف والله طب يلا نروح المستشفي ولكن هنا بيلاقي اللي بيه*جم عليه زي الو*حش الها*ئج وهو بيض*ربه لك*مه بتوق*عه علي الارض وبيكون صقر فوقيه وهو بيضر*ب فيه بكل وح*شيه وغض*ب اعمي وغيرة جنو*نيه وهو بيقول ازاي تلم*سها هقت*لك ازاي
عين كانت اول مرة تشوف صقر في الحالة دي وبتخا*ف عليه وبتقول بصوت خافت وتع*ب وهيا عالارض صقر سيبو صقر عشان خاطري متوديش نفسك في دا*هيه عشانه
صقر مكنش سامع ولا شايف اي حاجه قدامه من كتر غضب*ه وبقا يضر*به بكل وح*شيه وغ*ل وهو بيقول انت مين وازاي تتجراء ايدك دي تلمس*ها وصقر مس"ك درا"عه اللي مس"كها بيه وبيك*سره وصوت عظا*مه اللي بتتك*سر وصوت صرا*خه اللي بيرن فالجبل با*لم
عين بتبص لي صقر بخو*ف وهيا بتتا*لم وحاسه انها هت*فقد الو*عي خلاص وبتحاول تقاوم الا*لم وهيا مسكه دراعها وبتقوم بصعوبة وهي بتمشي باتجاهم
صقر بقا غضبه عمي*ه وبيضر*به في كل حته وفوشه وبيشد صقر المسك من علي وشه بكل غ*ل
عين كانت قربت عليهم وهيا لسه بتحط ايدها علي كتف صقر ولاكن بتقف بصدمه وصقر اللي كان رافع ايده ولسه هينزل بلك*مه علي واجهه ولكن بيثبت ايده فالهواء بصدمه
التاني كان بيكح وهو بيحاول ياخد انفاسه وبي*كح د*م من بوقه
عين بصدمه وذهول مستحيل مش معقول لااااااا مستحيل
صقر كان حاسس انو فعالم تاني وان الزمن وقف هنا فاللحظه دي من صدمته وبيقول بصدمه رحيييم
عين بصدمه ونسيت كل الا*لمها وهي بترجع لورا بخو*ف ودمو*عها نازلة بذهول وبتقول ازاي مستحيل ازاي عايش ازاي
هو بيبتسم بسخرية وهو بيقول مفاجاه مش كدا
صقر مش قادر يستوعب وبيقوم صقر من فوقيه وهو حاسس عقله هيت*شل من الصدمه
هو بيقوم من عالارض بتع*ب وبيقول اي معجبتكوش المفاجاه دي صح
صقر بصدمه وذهول طب ليييييه ازاي وبعد كل ده ازاي وبيبصله وبيرجع يبص لعين حاسس انو فدوامه
عين فثواني بتحس الدنيا كلها بتلف بيها والدنيا بتسو*د وبت*قع عين
صقر بيجر"ي عليها بسرعه هو ورحيييم ولكن قبل ما رحييييم يلمس*ها كان صقر حم*لها بين ايديها بخو*ف وهو شايف فساتها اللي بقا كلو د*م من النز*يف ووشه اللي بيزر*ق وشاحب شحوب الامو*ات
بيمشي بيها صقر وهو حم*لها بين ايديه وهو كله متبهد*ل والجر*وح فوشه وايده وشعرة اللي نازل علي عينه وبيحطها صقر فالعربيه وبيركب بسرعه وهو بيسوق باقصي سرعه لي اقرب مستشفي
هو بيبص لي اثرهم بغص*ب وبيصر*خ بصوت عالي وجنو*ن وصوته بيرن في كل الجبل وهو بيقول بغ*ل مش هسيبكم مش هسيبكم محدش هيخدها مني وهو بيقعد عالارض علي ركبه وهو بيفتكر ماضيه ودمو*عه بتنزل وهو بيقول بكر*هكم مستحيل اسا*محكم هنت*قم منك بيقوم من عالارض وهو بيمسح دمو*عه بغ*ل
صقر بيوصل لي اقرب مستشفي وبينزل بسرعه وهو بيسيب باب العربية مفتوح وبيح*مل عين وبيدخل بيها داخل المستشفي بسرعه وهو بينادي علي دكتور بيتلمو حواليه الدكاترة وهما بياخدو منه عين وبيدخلو بيها لي اوضه العمل*يات بسرعه
صقر بيقعد علي اقرب مقعد وهو بيد*فن وشه بين ايدية ولسه فصدمته ازاي رحيم عايش وعقله لحد الان مش قادر يستوعب اللي حصل وعرف ان اللي جاي مش هيكون خير ازاي رحييم عايش وعين كانت مراته ازاي وبقت مراته قولا وفعلا وبقت دماغه هتت*شل من التفكير
داخل البيت خالد كان قاعد في الصالون بيشرب قهوة بتلذذ وزهرة قاعده معاه وفيروز
ولكن هنا بيدخل وهو شكله كله متبهد*ل وهو بيبصلهم بجمود
خالد بيرفع عيونه ولكن بيبر"ق بصدمه وهو بيب"صق القهوة من بوقه والفنجان بيقع من ايده عالارض وهو بيقول بذهول رحييم
زهرة بتبص لخالد هي وفيروز بخ*ضه ولكن بيلاحظو صدمه خالد بيلفو وشهم اتجاه ما خالد بيبص وهنا هما كمان عيونهم بتتسع بذهول
هارون كان نازل علي الدرج وبيرفع عينه بيلاقيه واقف بيقف مكانه بذهول وهو بيقول رحيييم ولدي وبيمسك في سور الدرج من صدمته وبتقع عصايته علي الدرج
زهرة بتبصله بصدمه شديده وهي بتقول ولدي رحييم وبتحس الدنيا كلها لفت بيها وبتق*ع عالارض
فيروز بصر*اخ ماااااااااماااااااااااااا
وفي اللحظه دي بتدخل فريده وبتبص بذهول وهيا بتقول رحيييم ووووو
ال 16
زهرة بتبصله بصدمه شديده وهي بتقول ولدي رحييم وبتحس الدنيا كلها لفت بيها وبتق*ع عالارض
فيروز بصر*اخ ماااااااااماااااااااااااا
وفي اللحظه دي بتدخل فريده وبتبص بذهول وهيا بتقول رحيييم ازاي والكل بيبقا في حاله ذهول وصدمه لا توصف بالكلام
هو كان واقف بكل برود وبيقول مالكم مصدومين ليه كنتو فاكرني مي*ت معلش انا عارف الصدمه شديده عليكم بس للاسف بقا هي دي الحقيقه ان انا عايش ورجعت تاني
هارون بينزل ببطء وهو ماسك فالدرج
زهرة بتجري عليها فيروز بخو*ف وهي بتمسكها وبتسندها وبتقومها وزهرة كانت مش قادرة تقف علي رجلها من الصدمه ودمو*عها نازلة بفرح وصدمه وهيا بتقرب عليه وبتح*ضنه بدمو*ع وهيا بتقول رحييم ولدي مش مصدقه انك عايش ينور عيني
هو كان واقف بكل برود وبيرفع ايده ولكن هنا بتكون الصدمه لزهرة وهو بيبعدها بهدؤء بعيد عن حضنه وبيقول طبعا كلكم مصدقتو اني م"ت
زهرة وفيروز وهارون كلهم بيبصولو بذهول وبتقول زهرة ازاي تقول كدا يا ابني ليه بتقول كدا
هو ببرود عشان دي الحقيقه مصدقتو اني مو*ت عشان تجوزو مراتي لي اخويا صح كدا
هارون بيبص لي ابنه بذهول وبيقول انت ازاي تتكلم معانا كدا انت ناسي اننا اهلك اتكلم باحترام
هو للاسف لا مش ناسي ودي اكتر حاجه بكر*ها انكم اهلي انا رجعت عشان ارجع مراتي اللي انتو جوزتوها لي ابنكم صقر
زهرة بتبص لي ابنها وهي مش مصدقه ان ده رحييم ابنها مستحيل يكون رحيم رحيم كان طيب وحنين مكنش بالقسو"ة دي ابدا وبتبصله زهرة بحز*ن وق"هر
هارون بحد*ه اتكلم مع امك باحترام وبعدين ازاي انت عايش اومال ج*ثه مين اللي ادف"نت وكنت فين طول المده دي وازاي لازم نفهم اي اللي بيحصل
رحيم ببرود وهو بيبتسم بسخرية معنديش حاجه افهمهلكم المهم اني عايش واني رجعت عشان كل حاجه ترجع لي اصلها انا تعبان هطلع اوضتي ولا وجودي مش مرحب بيه
هارون بيبصله بدهشه وحاسس ان في حاجه غلط اللي قدامه اه نفس شكل رحيم ولكن الطبع يختلف تماما رحيم عمرة معمل كدا
زهرة بدمو"ع وصدمه البيت بيتك ومفتوحلك يبني
رحيم بيبصلها وبيهز دماغه وبيسبهم وبيطلع لفوق
خالد كان في صدمه لا توصف وبيبص لفريده كانه بيقولها ازاي رحيم عايش وكان عقله هيت"شل
زهرة بتقعد علي اقرب مقعد وهيا بتب"كي بحس"رة وهيا بتقول مستحيل رحيم يكون بالقسو"ة دي رحيم كان طول عمرة طيب وحنين ازاي اتغير كدا ازاي يعني ابني يرجع من المو*ت ويطلع عايش ولكن يبقا كر*هنا طب ليه يارب
هارون بيبصلها بحزن علي حالتها وبيرجع يوجهه نظرة لي خالد وفريده بغض*ب وحد*ه وكر*ة وبيقول هارون بحد*ه اي اللي رجعك تاني يا فريده
فريده ببرود جاية بيت جوزي وكمان ابني لازم يعرف ان ليه اب وعيلة مسؤل منهم ولا اي يا عمي مش عاوز تشوف حفيدك
هارون بيبصلها بصدمه وزهرة وبتقول حفيدي حفيدي ازاي وامتا
فريده بتمثيل وهيا بتقرب عليهم وشايله طفل في عمر السنتين وبتقول ايوة حفيدك يا ماما ده ابن صقر حفيدك
زهرة بتبص للطفل بصدمه وبتبتسم وبتقول حفيدي وبتاخدو زهره من فريده وهي بتشيلو بفرحه وبتحضن الطفل بحب وحنان
هارون كان مش مصدق وبيبصلها بنظرات كلها غ*ضب
خالد بيبص لي فريده بغض*ب وبيبصلها بنظرات غير مفهومه
فريده بتبصله ببرود وبتلف وشها الناحيه التانيه
زهرة وهي شايلة الطفل اللي كان شكلو جميل جدا وهادى وبتقول ازاي يكون عندي حفيد وتخبي علينا كل ده ازاي يا فريده
فريده وهيا بتمثل الدمو"ع وبتقول والله يا ماما غص"ب عني عملت كدا عشان احمي ابني واحمي جوزي لكن دلوقتي خلاص رجعت وعليتنا هتكمل وصقر هيفرح اوي لما يعرف انو عندنا طفل هو كان بيتمني اننا يبقا عندنا ولد وكل حاجه بتتصلح اهي ورحيم عايش اهو وهيرجع لي مراته وكدا جواز صقر من عين با"طل وصقر كمان مش بيحب عين واكيد ملمس"هاش عشان هو كان بيعتبرها مرات اخوة واتجوزها عشان انتو اللي طلبتو منه كدا وبس صح
زهرة بتبص لي هارون بحزن فهم في مز"اق هي عارفه ان صقر بيحب عين ولكن كان بيكابر وعارفه ان عين كمان بتحبه فهي تحفظ ابنها وتحس بيه ولكن الان هل صقر لم"س عين ولا فعلا جوازتهم با"طله هي فرحانه برجوع ابنها وانو عايش ولكن هي فنفس الوقت حاسه ان ده مش رحيم ابنها اللي تعرفه كانه واحد تاني
خالد بيسبهم وبيمشي وهو عقله هي"طير من دماغه
فريده بتمثيل انا نفسي تكونو اهلي وتعتبروني زي فيروز وانا بحبكو والله ونفسي تكوني انتي امي انا معنديش ام وحضرتك عارفه واتحر"مت منها بدري وبتمثل البكا*ء
زهرة بتصعب عليها فريده وبتطبطب عليها وهي بتقول اهدي يبنتي وانتي زايك زي فيروز وكمان ام حفيدي الاول ومرات ابني وكل حاجه ليها حل
فريده بتحضنها وهي بتبتسم بخب"ث وبتقول ربنا يخليكي لينا يا احلي ماما زهرة فالدنيا
زهرة بتطبطب عليها ومبتردش
فريده بتاخد الطفل وهي بتقول انا هطلع اغير لي هارون الصغير بقا انا سميتو هارون علي اسم جدو عشان صقر كان عاوز يسمي كدا
زهرة بتبتسم ليها وبتهزلها دماغها وبتاخد فريده الطفل وبتطلع بيه لفوق وهي بتبتسم بخ"بث وم"كر
داخل المستشفي بتخرج عين من اوضه العمليا"ت وبتدخل اوضه عادية بعد ما بيخرجولها الرصا"صه وبين*ضفو الجر*ح وبتكون عين نايمه وهي مش حاسه بي اي حاجه كانها بتحاول ته*رب من هذا العالم المؤ*ذي بنسبه ليها
صقر كان قاعد بيبصلها وساكت ودماغه مش قادر يفكر في اي شئ فكل حاجه ادمر" ت الان ولكن ما يشغل تفكيرة ليه اخوة عمل كدا وعاوز يقت"لو كمان اخوة رحيم عاوز يقت*لو ازاي اخوة يعمل كدا ليه بقا حاسس ان عقله هيت*شل ازاي هو عايش وكان كل ده فين وليه عمل كدا كانهم اعد*اء وعين عين مراته ومرات رحيم ازاي جوازته منها باطل وهو بقا جوزها قولا وفعلا معني كدا علا*قتهم محر*مه يعني هو متجوز مرات اخوة بس هو طلق*ها بس هو بيحب*ها وبقا حاسس انو هيتج*نن ولكن هو رحيم اخوة ولن يخ*سرة ابدا مهما كان
عين بتبداء تفتح عنيها بتع*ب وبتلاقيه قاعد قصادها بتبداء تستوعب اللي حصل وهيا بتحاول تتعدل وهيا بتتو*جع وحاسه بد*وخه
صقر بيقوم من مكانه وهو بيقول بجمود اساعدك
عين با*لم شكرا
صقر بيهز دماغه وبيقول لازم نرجع البيت لو حاسه انك كويسه
عين بحد"ه هو انت بتتكلم كدا ليه وعلي اساس اي اصلا انت مش شايف المصي*بة اللي احنا فيها
صقر بغض*ب عوزاني اعمل اي رحيم رجع وانتي من اللحظه دي مرات اخويا وبس
عين بصدمه مرات اخوك واللي بينا واللي حصل وجوزنا مكنش مجرد جواز علي ورق وبس
صقر بضي*ق وخن*قه انسي اللي بينا مفيش حاجه بينا انتي مرات رحيم وبس وجوازنا با*طل اصلا وكمان انا طلق*تك ولا نسيتي وانا اصلا مقولتش اني بحبك او عاوزك وانا مش هدخل في حر*ب مع اخويا عشان خاطر واحده او اخ*سرة
عين بصدمه اخوك اخوك اللي كان عاوز يقت*لك وكان بيمثل كل ده وتقول اخوك وهو كان فين كل ده وبتقول بقو*ة وقلب مجر*وح تمام عندك حق مفيش حاجه بينا وانا مرات اخوك ومن اللحظه دي مش هتتعامل معايا غير علي الاساس ده وملكش اي حكم عليا ولا حتي كلام معايا وهرجع لرحيم بس ابقا عرفني بقا هتقولو اي لما يقر*ب مني ويلاقيني اني كنت مع اخوة ولما يلمس*ني هقولو للاسف بقيت مرات اخوك فغيابك ورجعت مراتك تاني اهو وبقيت ملكك زي ما هو عاوز وبيتمني
صقر بيغمض عيونه وهو حاسس جواة بركا*ن فهو لا يستحمل فكرة ان تكون في حض*ن راجل تاني وبيجز علي سنانه وهو بيتنفس بغض*ب وبيقول بغض*ب اسكتي وادخلي غيري يلا خلينا نمشي
عين بتقوم بجمود وبتدخل الحمام وهيا بتبدل هدومها وبتنزل دمو*عها بح*سرة وقلب مجر*وح ولكن بتتوعد ليه عين علي اشد الانتقا*م منه فسوف تجعله يند*م علي جر*حه ليها فهي دايما تسامحه ولكن هذه المرة لن تغفر له بتخرج عين ومبترضاش تبصله وبيخرجو من المستشفي وبتركب معاه العربيه وبيسوق صقر والصمت يعم المكان ولكن كل واحد بداخله عا*صفه وصر*اع
فريده بتلاقي باب الاوضه بيتفتح عليه بتتخض وهيا بتقول في اي ازاي تدخل كدا لو حد شافك هتبقا مص*يبة
خالد بغض*ب وهو بيمسكها من دراعها وبيقول انا عاوز افهم اي اللي بيحصل ده وازاي رحيم عايش وازاي رجعتي وابن مين ده وبتخططي اي من ورايا يا فريده والا قسما بالله لنس*فك
فريده بال*م في اي معرفش رحيم عايش ازاي انا مصدومه زايك وبعدين هفهمك كل حاجه كان لازم اعمل كده عشان افضل فالبيت واتفضل اخرج وهفهمك بعدين كل حاجه مش دلوقتي لحد يشوفك
خالد حاضر يا فريده بس لازم اشوفك النهاردة ضروري انتي فاهمه
فريده حاضر هشوفك بس اخرج
خالد بيسبها وبيخرج بغض*ب
فريده بتخرج من الاوضه وهي بتبص حواليها وبتروح لي اوضته وهي بتفتح الباب براحه وبتدخل وبتلاقيه واقف وهو عا*ري الصدر ولبس بنطلون بس ومديها ضهرة بتدخل فريده وهي بتلف ايدها حوالين وسطه وبتح*ضنه من الخلف وهي بتقول وحشتني اوي وحشتني اوي اوي يا سليم 😱
هو بيلف وشه وهو بيحاو*طها وبيح*ضنها وبيقول ووو
البارات ال 16/17/18
زهرة بتبصله بصدمه شديده وهي بتقول ولدي رحييم وبتحس الدنيا كلها لفت بيها وبتق*ع عالارض
فيروز بصر*اخ ماااااااااماااااااااااااا
وفي اللحظه دي بتدخل فريده وبتبص بذهول وهيا بتقول رحيييم ازاي والكل بيبقا في حاله ذهول وصدمه لا توصف بالكلام
هو كان واقف بكل برود وبيقول مالكم مصدومين ليه كنتو فاكرني مي*ت معلش انا عارف الصدمه شديده عليكم بس للاسف بقا هي دي الحقيقه ان انا عايش ورجعت تاني
هارون بينزل ببطء وهو ماسك فالدرج
زهرة بتجري عليها فيروز بخو*ف وهي بتمسكها وبتسندها وبتقومها وزهرة كانت مش قادرة تقف علي رجلها من الصدمه ودمو*عها نازلة بفرح وصدمه وهيا بتقرب عليه وبتح*ضنه بدمو*ع وهيا بتقول رحييم ولدي مش مصدقه انك عايش ينور عيني
هو كان واقف بكل برود وبيرفع ايده ولكن هنا بتكون الصدمه لزهرة وهو بيبعدها بهدؤء بعيد عن حضنه وبيقول طبعا كلكم مصدقتو اني م"ت
زهرة وفيروز وهارون كلهم بيبصولو بذهول وبتقول زهرة ازاي تقول كدا يا ابني ليه بتقول كدا
هو ببرود عشان دي الحقيقه مصدقتو اني مو*ت عشان تجوزو مراتي لي اخويا صح كدا
هارون بيبص لي ابنه بذهول وبيقول انت ازاي تتكلم معانا كدا انت ناسي اننا اهلك اتكلم باحترام
هو للاسف لا مش ناسي ودي اكتر حاجه بكر*ها انكم اهلي انا رجعت عشان ارجع مراتي اللي انتو جوزتوها لي ابنكم صقر
زهرة بتبص لي ابنها وهي مش مصدقه ان ده رحييم ابنها مستحيل يكون رحيم رحيم كان طيب وحنين مكنش بالقسو"ة دي ابدا وبتبصله زهرة بحز*ن وق"هر
هارون بحد*ه اتكلم مع امك باحترام وبعدين ازاي انت عايش اومال ج*ثه مين اللي ادف"نت وكنت فين طول المده دي وازاي لازم نفهم اي اللي بيحصل
رحيم ببرود وهو بيبتسم بسخرية معنديش حاجه افهمهلكم المهم اني عايش واني رجعت عشان كل حاجه ترجع لي اصلها انا تعبان هطلع اوضتي ولا وجودي مش مرحب بيه
هارون بيبصله بدهشه وحاسس ان في حاجه غلط اللي قدامه اه نفس شكل رحيم ولكن الطبع يختلف تماما رحيم عمرة معمل كدا
زهرة بدمو"ع وصدمه البيت بيتك ومفتوحلك يبني
رحيم بيبصلها وبيهز دماغه وبيسبهم وبيطلع لفوق
خالد كان في صدمه لا توصف وبيبص لفريده كانه بيقولها ازاي رحيم عايش وكان عقله هيت"شل
زهرة بتقعد علي اقرب مقعد وهيا بتب"كي بحس"رة وهيا بتقول مستحيل رحيم يكون بالقسو"ة دي رحيم كان طول عمرة طيب وحنين ازاي اتغير كدا ازاي يعني ابني يرجع من المو*ت ويطلع عايش ولكن يبقا كر*هنا طب ليه يارب
هارون بيبصلها بحزن علي حالتها وبيرجع يوجهه نظرة لي خالد وفريده بغض*ب وحد*ه وكر*ة وبيقول هارون بحد*ه اي اللي رجعك تاني يا فريده
فريده ببرود جاية بيت جوزي وكمان ابني لازم يعرف ان ليه اب وعيلة مسؤل منهم ولا اي يا عمي مش عاوز تشوف حفيدك
هارون بيبصلها بصدمه وزهرة وبتقول حفيدي حفيدي ازاي وامتا
فريده بتمثيل وهيا بتقرب عليهم وشايله طفل في عمر السنتين وبتقول ايوة حفيدك يا ماما ده ابن صقر حفيدك
زهرة بتبص للطفل بصدمه وبتبتسم وبتقول حفيدي وبتاخدو زهره من فريده وهي بتشيلو بفرحه وبتحضن الطفل بحب وحنان
هارون كان مش مصدق وبيبصلها بنظرات كلها غ*ضب
خالد بيبص لي فريده بغض*ب وبيبصلها بنظرات غير مفهومه
فريده بتبصله ببرود وبتلف وشها الناحيه التانيه
زهرة وهي شايلة الطفل اللي كان شكلو جميل جدا وهادى وبتقول ازاي يكون عندي حفيد وتخبي علينا كل ده ازاي يا فريده
فريده وهيا بتمثل الدمو"ع وبتقول والله يا ماما غص"ب عني عملت كدا عشان احمي ابني واحمي جوزي لكن دلوقتي خلاص رجعت وعليتنا هتكمل وصقر هيفرح اوي لما يعرف انو عندنا طفل هو كان بيتمني اننا يبقا عندنا ولد وكل حاجه بتتصلح اهي ورحيم عايش اهو وهيرجع لي مراته وكدا جواز صقر من عين با"طل وصقر كمان مش بيحب عين واكيد ملمس"هاش عشان هو كان بيعتبرها مرات اخوة واتجوزها عشان انتو اللي طلبتو منه كدا وبس صح
زهرة بتبص لي هارون بحزن فهم في مز"اق هي عارفه ان صقر بيحب عين ولكن كان بيكابر وعارفه ان عين كمان بتحبه فهي تحفظ ابنها وتحس بيه ولكن الان هل صقر لم"س عين ولا فعلا جوازتهم با"طله هي فرحانه برجوع ابنها وانو عايش ولكن هي فنفس الوقت حاسه ان ده مش رحيم ابنها اللي تعرفه كانه واحد تاني
خالد بيسبهم وبيمشي وهو عقله هي"طير من دماغه
فريده بتمثيل انا نفسي تكونو اهلي وتعتبروني زي فيروز وانا بحبكو والله ونفسي تكوني انتي امي انا معنديش ام وحضرتك عارفه واتحر"مت منها بدري وبتمثل البكا*ء
زهرة بتصعب عليها فريده وبتطبطب عليها وهي بتقول اهدي يبنتي وانتي زايك زي فيروز وكمان ام حفيدي الاول ومرات ابني وكل حاجه ليها حل
فريده بتحضنها وهي بتبتسم بخب"ث وبتقول ربنا يخليكي لينا يا احلي ماما زهرة فالدنيا
زهرة بتطبطب عليها ومبتردش
فريده بتاخد الطفل وهي بتقول انا هطلع اغير لي هارون الصغير بقا انا سميتو هارون علي اسم جدو عشان صقر كان عاوز يسمي كدا
زهرة بتبتسم ليها وبتهزلها دماغها وبتاخد فريده الطفل وبتطلع بيه لفوق وهي بتبتسم بخ"بث وم"كر
داخل المستشفي بتخرج عين من اوضه العمليا"ت وبتدخل اوضه عادية بعد ما بيخرجولها الرصا"صه وبين*ضفو الجر*ح وبتكون عين نايمه وهي مش حاسه بي اي حاجه كانها بتحاول ته*رب من هذا العالم المؤ*ذي بنسبه ليها
صقر كان قاعد بيبصلها وساكت ودماغه مش قادر يفكر في اي شئ فكل حاجه ادمر" ت الان ولكن ما يشغل تفكيرة ليه اخوة عمل كدا وعاوز يقت"لو كمان اخوة رحيم عاوز يقت*لو ازاي اخوة يعمل كدا ليه بقا حاسس ان عقله هيت*شل ازاي هو عايش وكان كل ده فين وليه عمل كدا كانهم اعد*اء وعين عين مراته ومرات رحيم ازاي جوازته منها باطل وهو بقا جوزها قولا وفعلا معني كدا علا*قتهم محر*مه يعني هو متجوز مرات اخوة بس هو طلق*ها بس هو بيحب*ها وبقا حاسس انو هيتج*نن ولكن هو رحيم اخوة ولن يخ*سرة ابدا مهما كان
عين بتبداء تفتح عنيها بتع*ب وبتلاقيه قاعد قصادها بتبداء تستوعب اللي حصل وهيا بتحاول تتعدل وهيا بتتو*جع وحاسه بد*وخه
صقر بيقوم من مكانه وهو بيقول بجمود اساعدك
عين با*لم شكرا
صقر بيهز دماغه وبيقول لازم نرجع البيت لو حاسه انك كويسه
عين بحد"ه هو انت بتتكلم كدا ليه وعلي اساس اي اصلا انت مش شايف المصي*بة اللي احنا فيها
صقر بغض*ب عوزاني اعمل اي رحيم رجع وانتي من اللحظه دي مرات اخويا وبس
عين بصدمه مرات اخوك واللي بينا واللي حصل وجوزنا مكنش مجرد جواز علي ورق وبس
صقر بضي*ق وخن*قه انسي اللي بينا مفيش حاجه بينا انتي مرات رحيم وبس وجوازنا با*طل اصلا وكمان انا طلق*تك ولا نسيتي وانا اصلا مقولتش اني بحبك او عاوزك وانا مش هدخل في حر*ب مع اخويا عشان خاطر واحده او اخ*سرة
عين بصدمه اخوك اخوك اللي كان عاوز يقت*لك وكان بيمثل كل ده وتقول اخوك وهو كان فين كل ده وبتقول بقو*ة وقلب مجر*وح تمام عندك حق مفيش حاجه بينا وانا مرات اخوك ومن اللحظه دي مش هتتعامل معايا غير علي الاساس ده وملكش اي حكم عليا ولا حتي كلام معايا وهرجع لرحيم بس ابقا عرفني بقا هتقولو اي لما يقر*ب مني ويلاقيني اني كنت مع اخوة ولما يلمس*ني هقولو للاسف بقيت مرات اخوك فغيابك ورجعت مراتك تاني اهو وبقيت ملكك زي ما هو عاوز وبيتمني
صقر بيغمض عيونه وهو حاسس جواة بركا*ن فهو لا يستحمل فكرة ان تكون في حض*ن راجل تاني وبيجز علي سنانه وهو بيتنفس بغض*ب وبيقول بغض*ب اسكتي وادخلي غيري يلا خلينا نمشي
عين بتقوم بجمود وبتدخل الحمام وهيا بتبدل هدومها وبتنزل دمو*عها بح*سرة وقلب مجر*وح ولكن بتتوعد ليه عين علي اشد الانتقا*م منه فسوف تجعله يند*م علي جر*حه ليها فهي دايما تسامحه ولكن هذه المرة لن تغفر له بتخرج عين ومبترضاش تبصله وبيخرجو من المستشفي وبتركب معاه العربيه وبيسوق صقر والصمت يعم المكان ولكن كل واحد بداخله عا*صفه وصر*اع
فريده بتلاقي باب الاوضه بيتفتح عليه بتتخض وهيا بتقول في اي ازاي تدخل كدا لو حد شافك هتبقا مص*يبة
خالد بغض*ب وهو بيمسكها من دراعها وبيقول انا عاوز افهم اي اللي بيحصل ده وازاي رحيم عايش وازاي رجعتي وابن مين ده وبتخططي اي من ورايا يا فريده والا قسما بالله لنس*فك
فريده بال*م في اي معرفش رحيم عايش ازاي انا مصدومه زايك وبعدين هفهمك كل حاجه كان لازم اعمل كده عشان افضل فالبيت واتفضل اخرج وهفهمك بعدين كل حاجه مش دلوقتي لحد يشوفك
خالد حاضر يا فريده بس لازم اشوفك النهاردة ضروري انتي فاهمه
فريده حاضر هشوفك بس اخرج
خالد بيسبها وبيخرج بغض*ب
فريده بتخرج من الاوضه وهي بتبص حواليها وبتروح لي اوضته وهي بتفتح الباب براحه وبتدخل وبتلاقيه واقف وهو عا*ري الصدر ولبس بنطلون بس ومديها ضهرة بتدخل فريده وهي بتلف ايدها حوالين وسطه وبتح*ضنه من الخلف وهي بتقول وحشتني اوي وحشتني اوي اوي يا سليم 😱
هو بيلف وشه وهو بيحاو*طها وبيح*ضنها وبيقول ووو
البارات ال 17
كان واقف وهو عا*ري الصدر ولبس بنطلون بس ومديها ضهرة بتدخل فريده وهي بتلف ايدها حوالين وسطه وبتح*ضنه من الخلف وهي بتقول وحشتني اوي وحشتني اوي اوي يا سليم 😱
هو بيلف وشه وهو بيحاو*طها وبيح*ضنها وبيقول وانتي كمان وحشتيني بس مينفعش تدخلي هنا ممكن يشفونا مع بعض وهتبقا كا*رثه
فريدة بض"يق انا زهقت من كل ده يا سليم انا عاوزة اكون معاك وبس
سليم بحد"ه فريده احنا مش بنلعب انا بعمل كل ده عشانك وخلاص احنا قربنا نوصل للي عايزينه
فريده وهي بتن"فخ بضي"ق وبتقول ناوي علي اي طيب
سليم وهو بيديها ضهرة وبيقول بخب"ث ناوي علي كل خير يا فريده كل اللي انا عاوزة هيحصل وفسرة بيقول وكمان عين هتكون ليا وبتاعتي انا وبس واخلص من صقر للابد زي ما هو كان السبب في اللي انا فيه
فريده بش"ك سليم انا مش مرتاحه انت مش حاسس انك زودتها فموضوع عين ده سليم اوعا تفكر انك تغد*ر بيا وبتقف قصاده فريده وهي بتقول متنساش لولايا كان زمانك مي"ت وانا اللي خليتك عايش وواقف قدامي دلوقتي
سليم وهو بيمسكها من ايدها بغ"ضب وبيقول بحد*ه انتي بتهد*ديني يا فريده
فريده بقو*ة اعتبرها زي ما انت عاوز اوعا تفتكر اني هبلة ومش ملاحظه تغيرك وهو*سك بعين لكن ده علي جثت*ي يحصل يا سليم وقتها صدقني هه"د كل علي الكل ومش هيهمني هخ"سر اي فاهم يا سليم انت ليا انا وبس فاهم يا سليم واوعا تنسا انك سليم مش رحيم وتصدق نفسك انك رحيم بجد وبتسيبه فريده وبتخرج بغض*ب
هو كان واقف والش*ر بيخرج من عيونه ووشه كله بيتحول لغض*ب وبيقول بغ*ل ليكي يومك يا فريده وهخل*ص منك زي مه*خلص منهم وعين هتبقا مل*كي وبس هيا ملكي وبس وبقا يك*سر في كل حاجه تقابلة فالاوضه وبيبص للحائط بيلاقي صورة كبيرة جدا متعلقه وهي صورة رحيم بيبصلها بغض*ب وكر*ة وبيمسك الكا*س اللي كان علي الكوميدينو وبيح*دفه بكل غض*ب علي الصورة وبيحصل فيها شر*خ كبير جدا وهو بيتنفس بغض*ب
فريده بتروح اوضتها بغض*ب وهي بتقف قدام المرايا وبتبص لنفسها وبتقول بكر*ة عين عين عين عين عين مبقاش في غير عين كلهم متجننين بيها علي اي بكر*هك يا عين بكر*هك وبتمسك فريده ازازة البرفان بغض*ب وهيا بتحد*فها علي المرايا اللي بتتك*سر وبتعمل صوت قو*ي بتخلي الطفل يصحي بفز*ع وهو بيصر*خ وي*بكي فريده بتبصله بنر*فزة وهيا بتقول هي كانت نقصاك انت كمان اي القر*ف ده وبتقر"ب فريده منه بعص*بيه وهيا بتحاول تسكته ولكن الطفل بيخاف منها وبيصر*خ ازيد وكانت معديه من قدام الاوضه فيروز بتخبط علي الباب وبتدخل بخ*ضه وهي بتقول في اي الواد بيبكي كدا ليه وبتبص للمرايا والاز"از المكس*ور وبتقول اي اللي حصل فالاوضه ده
فريده وهي بتحاول تتمالك اعصابها وبتقول مش عارفه يا فيروز هو عمال يعيط ممكن تاخديه انتي يمكن يسكت معاكي وكمان انا تعبا"نه ومصد"عه اوي عاوزة ارتاح شوية
فيروز بتاخد منها الولد بسكوت وبتاخدو وبتخرج بيه وهي بتنزل لي اسفل
فريده وهي بتنف"خ بض"يق وبتقول كانت ناقصه الهب"لة دي كمان وبتفكر فريده في شئ ما وبتقول مش هسيبك تاخدي كل حاجه يا عين وسليم لازم اشوفلو حل مش بعد كل تعبه ده واقنعتو ان صقر وعيلته السبب في اللي حصله كل حاجه تبوظ ويحب عين هو كمان لازم اهدا وارتب كل حاجه بهدؤء وبيقاطع تفكير فريده رنين هاتفها بتبص فريده للهاتف وهي بتقول بض"يق يارب اي اليوم النح*س ده وبترد فريده وهي بتقول بض"يق الووو
خالد بعصب*يه انا عاوز افهم اي اللي بيحصل يا فريده والا قسما بالله هطر*بقها فوق دماغك ازاي رحيم عايش ازاي
فريده بعصب*يه وانا اشعرفني كل حاجه كانت علي ايدك معرفش ازاي عايش
خالد بصوت جهوري فرررررييييده اتعدلي معايا عشان انتي عارفه قلبتي كويس
فريده بتحاول تكون هادئة وبتقول انت عاوز اي يا خالد الولد ده كانت خطه سيف وهو مظبط كل حاجه عشان افضل هنا فالبيت لكن رحيم معرفش ازاي عايش ومش عارفه اي اللي جاي انا معاك في نفس المص*يبة دي ولا انت ناسي
خالد لا مڜ ناسي يا فريده بس اشم خبر انك بتخططي لي اي حاجه من غيري هيبقا فيها دما*رك
فريده بعص*بيه هو كل حاجه تهد*يد اعمل اللي تعملو سلام وبتقفل فريده المكالمه فوجده خالد
خالد بيبص للموبيل بغض*ب وهو بيحد*فه علي الحائط الذي امامه بعص*بيه وبيقول بغض*ب يابنت الكل*ب انا هوريكي يا فريده
عين كانت مع صقر فالعربيه وبعد مرور الوقت بيوصلو البيت بتنزل عين من العربيه وهي بتدخل البيت بتلاقي فيروز وهارون وزهرة قاعدين وفيروز كانت بتلاعب الطفل وزهرة وهارون ساكتين وباين عليهم الحزن بتدخل عين بهدؤءها بتشوفها فيروز وهيا بتقول بخض*ه اده عين مالك
هارون وزهرة بيرفعو عنيهم وبيشفوها وهي وشها الشاحب ودراعها الملفوف وملابسها اللي كلها تر"اب
زهرة بخ*ضه اي حصل وبتقوم زهرة من مكانها وهي بتقرب عليها هي وهارون وبيقول هارون اي اللي حصلك وكنتي فين ومال دراعك وشكلك عامل كدا ليه؟
عين وهي الدمو*ع بتلمع فعيونها وبتقول بتهرب مفيش حاجه انا كويسه وهنا بيدخل صقر هو الاخر وبيتصدمو من شكله هو كمان وبتشهق زهرة بخضه وهي بتقول انتو كنتو فين بالظبط اي اللي جرالكم واي اللي حصل ليكم بالظبط حد يفهمني
صقر كان لسه هيرد ولكن بيفاجئهم صوته الاجش من خلفهم وهو بيقول حمد الله على السلامه ما لسه بدري
عين وصقر بيرفعو عيونهم بصدمه لوجودة فهم كانو لا يتوقعو وجوده هنا
عين بتحس بنغز"ة في قلبها اول ما بتشوفو وقلبها بيتق"بض بخو"ف وبيدق بسرعه جدا
هارون بيستغرب انهم متفاجئوش بوحود رحيم كانهم شفوة وعارفين انه عايش وبيقول هارون اي اللي بيحصل هنا بالظبط في البيت ده انتو فاكرين البيت ملهوش كبير ولا اي انا عاوز اعرف كل حاجه دلوقتي
فريده هنا بتنزل علي صوتهم وهي بتبص لي صقر وعين وبتقرب منهم وبتقف جنب رحيم وهي بتقول بدلع انت جيت يا صقري
صقر بيبصلها بغض"ب وهو بيجز علي سنانه
وعين لم تعطي اي رده فعل فهي لم تعد تتفاجئي بي اي شئ من كل ما يحدث
صقر بحد"ه اي اللي رجعك يا فريده بعد مهر*بتي تاني جيتي لقضاكي برجليكي
فريده بم*كر انا مشيت عشان اجبلك المفاجاه دي ورجعت تاني ليك يحبيبي وبتقرب فريده من الطفل وهي تحمله وبتقرب علي صقر وبتقف قصاده هو وعين وبتبص لعين بتحدي وبترجع توجهه نظرها لي صقر وهي بتقول مش عاوز تشوف ابنك يا صقر
عين هنا بتبصلها بصدمه وبتبص لي صقر
صقر اللي بيبص لي فريده بذهول وعين متسعه وملامحه بتتحول لغض*ب وبيقول ابن مين انتي اتجنن*تي في عقلك ولا اي
هو كان واقف بيتفرج عليهم وهو بيبتسم بداخله بانتصار
عين بتبص لي صقر بعيون مد*معه فكل شى تد*مر الان وللابد كل حاجه بتد*مر وكان القدر حالف ميجمعهمش ايدا
صقر بغض*ب وهو بيمسك فريده من دراعها بغض*ب وبيقول بصوت جهوري فريده وقسما بالله لو مقولتي الحقيقه دلوقتي لكون ممو*تك بايدي الواد ده ابن مين انطقي
رحيم بيقر*ب علي عين وبيمس*كها من ايدها وهنا عين بتفوق من صدمتها وهي جسمها بيتنفض بخضه اول ما بتلاقيه مسك ايدها وهو بيبصلها ببرود وبيقول يلا نطلع اوضتنا احنا ملناش دخل بمشاكلهم واحد ومراته
فريده بتبصله بغض*ب
وصقر بيشوفه ماسك ايدها عيونه بتشت*عل بغ*يرة وصوت نفسه بيعلي ووشه بيحمر جدا
عين بتبص لي صقر بخو*ف ومش عارفه تعمل اي ولكن بتتفاجئي انو سحبها خلفه من ايدها بكل برود
ولكن هنا بياتي صوته الجهوري استناااااااااااا عندددددك
في مكان تاني كان نوح ماسك هاتفه وبيتصل علي صقر وهو بيقول بحد*ه رد يا صقر رد مش وقته ولكن مفيش اي رد
نوح بق*لق اعمل اي دلوقتي مفيش قدامي غير اني
__________
البارات ال 18
عين بتبص لي صقر بخو*ف ومش عارفه تعمل اي ولكن بتتفاجئي انو سحبها خلفه من ايدها بكل برود
ولكن هنا بياتي صوته الجهوري استناااااااااااا عندددددك
بيقف ببرود وهو بيقول نعم في حاجه
صقر بغض*ب واخدها ورايح علي فين
سليم برفعه حاجب واحد ومراته هنكون رايحين فين
صقر بيسمع كلمه مراته بيحس الد*م بيغ*لي فعروقه وهو مكور ايده علي شكل قبضه وبيضغط عليها لكي يتحكم فاعصابة ولكن هنا بيدخل هارون وهو بيقول رحيم عين متجوزة صقر
هو بحد*ه جوازو منها باطل لانها مراتي انا الاول وغير انا لسه عايش ممو*تش لما امو"ت ابقا جوزهلو تاني يا ولدي العزيز وبيقولها بسخرية وهو بياخدها وبيطلع بيها تحت انظار الجميع وعين عيونها علي صقر وكانت كانها بتقولو متسبنيش معاه وهو كانت عيونه فعيونها ولكن بيهرب منها وهو بيخرج من البيت بغض"ب لكي لا يمسك اخيه مثل ما يظن ويق*تله فهو يشعر بخن*قه لا توصف بيخرج صقر من البيت وهو جواه بركا*ن يشت*عل وبيركب عربيته وهو بيسوق بجنو*ن وهو لا يرا امامه اي شئ من شده غض*به
بيدخل الاوضه وهو ماسك ايدها ولكن هي اول ما بتدخل الاوضه بتز*ق ايده بعيد عنها وهي بتقول بقر"ف متلمس"نيش تاني انت فاهم ولا
هو بيقفل الباب وبيبصلها بخب*ث وهو بيقول ليه بس كدا يا عيني احنا لسه فالبداية في واحده تستقبل جوزها بعد غياب المده دي كلها كدا ده بدل ما تخديني فح*ضنك وتقوليلي وحشتني يا حبيبي
عين بغض*ب بقولك اي بقا اوعا تكون فاكر اني هصدق انك رحيم لو هما كلهم مصدقين انا مستحيل اصدق انك رحيم اه شكلك وصوتك زي رحيم بس رحيم مكنش كدا ابدا وانا هثبت للكل انك مش رحيم ومن هنا لحد ده ما يحصل متحلمش انك هتلم*س شعره مني انت فاهم
هو بيقر"ب عليها وهو بيضحك بجنو"ن وبيقول لا ذكيه طلعتي غير مكنت عارف عنك ولكن فجاه ملامحه بتتحول لحد*ه وبيم*سكها من در*اعها بقو*ة وهو بيقول بس ده فاحلامك انك تقدري تثبتي اي حاجه او ان انا مش رحيم
عين بصدمه انت مين وليه بتعمل كدا وازاي شكلك نسخه من رحيم
هو بهووو*وس وبيبصلها بنظرات جر*اءة وهو يختر*ق جسد*ها وبيقول بجرا*ءه نسيب الاسئلة دي لبعدين انا مصدقت يتقفل علينا مكان لوحدنا وبقيتي ملكي وبيرفع ايده وهو بيحاو*طها من وسطها بتم"لك
عين بتشهق بصدمه وبتقول بحد*ه ابع"د عني يا حيو*ان
هو بعنا*د اكتر انا هعرفك مين الحيو*ان وبيقر*ب عليها اكتر و بيقبـ،،،لها ولكن بيتفاجئي بالق*لم اللي نزل علي وشه بكل قو*تها وصوت القل"م اللي بيرن فالاوضه وهي بتز*قه بعيد عنها وبترفع صباعها فوشي وهي بتقول بقو*ة قولتلك متلمس*نيش انا بقر*ف منك انت معندكش د*م ولا نخو*ه ولا تعرف يعني اي رجول*ة اصلا والقل*م ده عشان تاني مرة تفكر مليون مرة قبل ما تقر*ب عليا ولاخر مرة هقولك انا ملك صقر وبس وعمري محد هيقدر يلمس*ني غيرة هو وبس
هو كان بيبصلها بكل ش*ر وغض*ب وجنو*ن وبيمسكها من شعر*ها بجنو*ن وهو عيونه حمراء مثل الد*م وبيز*قها علي الفراش وبتخرج صر*خه من عين با*لم وهي بتمسك مكان الجر*ح هو واقف بجنو*ن وبيق*لع تيشر*ته بغض*ب وهو بيقول انا هوريكي اذا كنت راجل ولا وكل حت*ه فيكي هتكون ملك*ي دلوقتي
عين لثواني بتحس بر*عب بداخلها وبتبص جمبها بتلاقي كوبايه مياه علي الكومدينو بتاخدها عين فثواني وهي بتكسر*ها وفي نفس اللحظه كان هو هيعتليها ولكن عين بتقرب قطعه من الاز*ازة علي رقبت*ها وبتقول بتهد*يد لو قر*بت مني همو*ت
هو فثواني بيرجع خطوة لورا خو*فتا عليها ولكن هو عارف انها جبا*نه بيقر*ب تاني ولكن هنا عين بتقول بصر*اخ قولتلك ابعدددددد عني متقر*بش وبتغ"رز عين قط*عه الاز*از في رقب*تها وبيسيل الد"م منها
هو بيبصلها بذهول وبيقول بق*لق عليها عين خلاص ابعدي الاز*ازة عين بحد*ه اخرج برا اخرج
هو حاضر حاضر بس اهدي خليني هنا ومش هقر"بلك
عين وهي بتضغط علي الاز*ازة وبتقول بصر*اخ قولتلك اخررررررججج بررررراااااا
هو بيكون خا*يف عليها جدا بياخد تيشرته من عالارض وهو بيلبسه وبيقول حاضر هخرج بس اهدي وبيسبها وبيخرج وهنا عين بترمي قط*عه الاز*ازة من ايدها وبتبص لي ايدها اللي فيها د*م ايدها اتجر*حت وهيا بتك*سر الكوبايه وكمان مكان جر*ح رقبت*ها اللي بتنز*ف ولكن هنا عين لا تقدر علي الكتمان اكثر من ذلك وبتسمح لنفسها بالا*نهيار وهنا دمو*عها بتنزل بقه*ر وحز*ن زي السيو*ل فو"جع قلب*ها يفوق كل شئ فقل*بها يو*لمها بشده وتحس بالاختنا*ق وكان حد يمسك قلب*ها ويعتص*رة وصوت بكا*ءها بقا مسموع بتقوم عين وهي بتقف امام المرايا وبتبص لي شكلها وهيا بتلع*ن حظها فهي تكر*ة شكلها بشده فهي جميلة بشكل لا يوصف ولكن بسبب هذا الجمال هي في كل تلك المصا*ئب وخسر*ت كل شئ فهي تتمني لو كانت بشع*ه ولم تكن بهذا الجمال وبتفضل عين تبك*ي قدام المر*ايا وبتبص لشعرها المفرود الذي يصل اسفل ظهرها وبتفتكر انو ذلك المجنو*ن المهوو*وس مسكها منه بتمسك عين شعرها وبتفضل تفتح فالادراج وهي بتدور علي شئ ما وبتلاقي وهو مق*ص وبتمسكه عين وهي بتبص لشعرها بقر*ف وبتقف قصاد المرايا وبتقرب المق*ص من شعرها وبتبداء عين تق*ص في شعرها وهي دمو*عها نازله وشعرها بيق*ع عالارض وبتفضل عين تق*ص فيه لحد ما شعرها بيوصل لي اسفل رقبتها بتر*مي عين المق*ص من ايدها وهي بتبص لنفسها فالمرايا وبتب*كي ولكن بتفكر في شئ ما بتمسح دمو*عها وبتمشي ببطي اتجاه الحمام وهي جسد بلا رو*ح وبتدخل عين الحمام وبتبص للبانيو وبتفتح صانبور المياة وهي بتملي البانيو مياه وبيتملي البانيو بالمياه لاخرة بتبصله عين لمده دقتين وبعدها بتمد رجليها وبتدخل جوة البانيو بملابسها وبتغط*س عين جوة وبتنزل بجس*مها كلو ووجهها اسفل المياه وبتغمض عنيها وهي بتسيب نفسها وبتفتكر صقر وبس فهي استسلمت ولا تريد العيش فكل هذا يحدث بسببها وبتقول فسرها هتوحشني اوي يا صقر وووو
صقر بيكون سايق عربيته بجنو*ن وبيفضل سايق وهو لا يعرف وجهته الي اين وبيلاقي نفسه عند الجبل بيبص صقر لضفه الجبل ومرة واحده بيدوس بنز*ين وبيرجع بالعربيه لورا وبيسوق مرة واحده بسرعه اتجاه الض*فه بسرعه جدا وخلاص بيقرب علي الضفه وهو بيضغط بنز*ين اكتر والعربيه خلاص هتت*قلب من فوق الض*فه ولكن علي اخر لحظه بيوقف صقر العربيه قبل ما تق*ع من فوق الجبل وهو بيبص بعيون محم*رة مثل الد*م وبينزل صقر من العربيه وهو بيقف علي ضفه الجبل وبيبص لي تحت وهو كل تفكيرة الان عين مع حد تاني وبيحس انو عاوز يبك*ي فهو يعشقها ولا يقدر علي تحمل فكرة ان تكون مع اخر بينزل صقر علي ركبه
عالارض وبيسمح لنفسه بالانه*يار ويبان ضع*فه فهو بشر وبتخر*ج صر*خه من صقر وهو بيقول بوج*ع فق*لبه ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه وصوت صر*خته ترن فالجبل باهتز*از وكان الصخور تحس با*لم قلبه وعيونه بتلمع فيها الدمو*ع بيفضل قاعد عالارض وهاتفه فالعربيه بيرن ولا يفصل ولكن صقر لا يحس باي شى الان ولا يسمع اي شئ
في مكان تاني كان نوح ماسك هاتفه وبيتصل علي صقر وهو بيقول بحد*ه رد يا صقر رد مش وقته ولكن مفيش اي رد
نوح بق*لق اعمل اي دلوقتي مفيش قدامي غير اني افضل وراة لحد ميرد وبيفضل يبعتلو فرسائل ويرن ورا بعض ولا يفصل يخلص الجرس ويرن تاني وهو بيقول بغض*ب رد بقا رد
صقر بيقوم من علارض بتع*ب وبيركب عربيته ولكن بيلاقي هاتفه بيرن رن متواصل بيمسك صقر هاتفه وهو بيرد بصوت مر*هق الووووو
هو بحد*ه كل ده عشان ترد انا بقالي ساعات برن
صقر بتع*ب انا تعبان ومش قادر
نوح وهو بيحاول يكون هادي وبيقول لازم اشوفك دلوقتي في حاجه مهمه اوي يا صقر ضروري لازم اشوفك ومينفعش تستنا
صقر حاضر هشوفك فالبيت اللي ناحيه الجبل انا قريب من هناك
نوح تمام وانا كمان هشوفك هناك
صقر بيقفل مع نوح وبيسوق باتجاه بيت الجبل
سليم كان واقف بيدخن بشر*ارة وغض*ب فاوضه الضيوف اللي فاضيه وهنا الباب بيتفتح وبتدخل منه فريده وهي بتقول باستهز"اء السنيورة طردتك ولا اي
سليم بيلف وشه وهو بيرمي السيجا*رة من ايده عالارض وبيدوس عليها برجله وبيقول بحد*ه فريده مش ناقصك خالص انا علي اخري
فريده بخب*ث بتقر*ب عليه وبتقف قصاده وهي بتل*ف ايدها حوالين رقب*ته وبتحط ايدها علي صد*ره وبتقول بد*لع ليه بس يحبيبي دنا جيت عشان انت وحشتني اوي وقولت نقضي وقت حلو مع بعض
سليم كان لسه هيرد ولكن هنا الباب بيتفتح عليهم مرة واحده والاتنين بيبرقو بصدمه ووووو
صقر بيوصل البيت وبيدخل وبعدها بدقائق بيوصل نوح وبيدخل بيلاقي صقر قاعد علي كنبه ود*فن وشه بين ايديه بيقعد نوح جمبه وهو بيقول مالك يا صقر
صقر بيرفع وشه وهو بيقول مفيش كنت عاوزني في اي
نوح وهو بيخرج هاتفه وبيفتح شئ ما وبيسمع لي صقر وهو بيقول اسمع كدا وهنا صقر ملامحه بتتحول لصدمه وغض*ب وهو بيضغط علي الهاتف بغض*ب وبيقول بغض*ب جحي*مي هق"تلو هقت*لو وووو وو
نوح__________
البارات ال 19 / 20
نوح وهو بيخرج هاتفه وبيفتح شئ ما وبيسمع لي صقر وهو بيقول اسمع كدا وهنا صقر ملامحه بتتحول لصدمه وغض*ب وهو بيضغط علي الهاتف بغض*ب وبيقول بغض*ب جحي*مي هق"تلو هقت*لو يا ولاد الكل*ب انا يعملو فيا كدا
نوح بهدؤء اهدا يا صقر لازم تفكر بالعقل اكيد وراهم كتير لازم تعرفو لان الموضوع مش واقف علي هنا وبس ولا اي؟
صقر بتفكير عندك حق وبعدها بيبص لنوح انت عرفت ازاي؟
نوح هقولك كنت رايح ___________________
صقر بقا يطلعو منهم كل ده طب ليه وعشان اي
نوح بهدؤء عشان كده بقولك الموضوع اكيد كبير ولازم نفهم كل حاجه واحده واحده
صقر وهو بيحاول يبان هادي وبيقول تمام وبعدها بيبص لي نوح وبيقول المفروض انك زعلان منك
نوح بيبتسم كنت بس انا مستحيل اخسر"ك يا صقر احنا اتربينا سوا وكبرنا سوا وانا كبرت في بيتكم صح زعلت شوية وقولت حاجات مينفعش تتقال بس الشيطا*ن كان عميني شوية وسيف سخ*ني شوية لكن دلوقتي عين بنسبالي زي اختي وبس مش اكتر
صقر بهدؤء سيف حسابه تقل اوي اوي معايا يا نوح
نوح عندك حق مش عارف هو طالع كدا ليه وليه كل الا*ذي ده والكر*ة ده ليك انت بالذات رغم ان مفيش حد فينا كدا نهائي
صقر بهدؤء مش عارف في حاجات كتير لازم افهمها انا لازم امشي دلوقتي يا نوح هنتكلم بعدين عشان عاوزك ضر*وري
نوح بهدؤء تمام وانا كمان عاوزك فموضوع تاني
صقر وهو بيخرج من البيت تمام وبيخرج صقر وبيركب عربيته وبيسوق بسرعه كدا باتجاه البيت
وحشتني اوي وقولت نقضي وقت حلو مع بعض
سليم كان لسه هيرد ولكن هنا الباب بيتفتح عليهم مرة واحده والاتنين بيبرقو بصدمه ولكن في نفس اللحظه اللي الباب بيتفتح فيها النور بيق*طع
سليم بيحط ايده علي فم فريده بسرعه وفي اللحظه دي بيسمعو صوت فيروز وهي بتقول مين اللي هنا في حد هنا وبتقولها بخو*ف من الض*لمه
بطلع هاتفها وهي بتشغل كشاف الهاتف وبتبص فالاوضه مش بتلاقي حد بتقفل الباب وهي بتقول يمكن متهيقلي اني سمعت صوت هنا وبتخرج وهي بتقفل الباب
هنا سليم بيشيل ايده من علي فم فريده اللي بتبداء تتنفس بسرعه بخض*ه وهما بيخرجو من ورا الستار اللي عند البلكون وبتحط فريده ايدها علي قلبها وهي بتقول بخو*ف يلهوي لو كانت شافتنا سوا كانت هتبقا كار*ثه
سليم وهو بيمسكها من دراعها بحد*ه وبيقول بغض*ب فريده متحاوليش تقر*بي مني هنا نهائي بسبب غبا*ئك كنتي هضيعي كل حاجه احنا عملناها
فريده بعص*بيه حاضر يا سليم وبتخرج فريده من الاوضه بغض*ب وهيا بترزع الباب بغض*ب
سليم بغض*ب مكنش قدامي غير الغبي*ه دي عشان انفذ خطتي لازم اشوف طريقه اخلص منها بيها
بتغمض عنيها وهي بتسيب نفسها وبتفتكر صقر وبس فهي استسلمت ولا تريد العيش فكل هذا يحدث بسببها وبتقول فسرها هتوحشني اوي يا صقر وبيبداء نفس"ها يقل ببطء وهي مستسلمه تماما للمو*ت ومش شايفه قدامها غير صورة صقر قدامها ومبتحسش عين باي حاجه بتف*قد الو*عي وهي خلاص علي وشك المو*ت ولكن في هذه اللحظه بيفتح الباب وهو بيبص للبانيو بصدمه وذهول وبيفوق من صدمته وهو بيجري علي البانيو وبيح*ملها بسرعه وهو حاسس ان قلبه هي*قف من خو*فه عليها يكون تاخر وخسر*ها للابد بيخرج بيها من الحمام بسرعه وهو بيحطها علي الفراش وهي كانت مثل الجث*ه وبصصلها بصدمه وهو عامل زي المجنو*ن وبيخرج بسرعه من الاوضه وهو بينادي بصرا*خ وصوت عالي علي اي حد فالبيت يساعده وبيتلم كل البيت علي صوته فيروز وزهرة بيشفوه واقف بذ*عر وبتقول زهرة في اي يا رحيم في اي يا ولدي حصل اي
هو بخو*ف عين عين الحقو*ها وبيدخلو بسرعه علي جملته زهرة وفيروز وهما بيبصلها بصدمه لوشها الشاحب شحوب الامو*ت وشفا*يفها الزرقاء وملابسها اللي كلها مياه وغر*قت الفراش ولا شعرها فحالها كان يصع*ب علي اي حد
هو بيمسك هاتفه وهو بيتصل علي احدا وبيقول هاتلي دكتور بسرعه خمس دقائق يكون عندي انت فاهم وكان رايح جاي زي المجنو*ن
فريده بتخرج من اوضتها علي الصوت وبتقول في اي وبتدخل الاوضه وبتلاقي زهرة وفيروز علي صدمتهم بتبص فريده لي عين وهي بتبتسم بفرحه بداخلها وهي بتقول يلا يارب تكون ما*تت خلينا نرتاح منها
زهرة بتفوق من صدمتها وبتقول لي فيروز وفريده انتو واقفين تتفرجو ساعدوني نغيرلها هدومها وبتبص لرحيم وهي بتقول طلبت الدكتور ولا
هو طلبتو طلبتو زمانو جاي غيرولها انتو وانا هخرج وبيخرج يقف برا قدام الاوضه وهو واخد الطرقه رايح جاي وبيفكر لو كان اتاخر شوية كان حصل اي كان هيخسرها للابد ولكن بيحاول يطرد الفكرة من دماغه
فريده بتفضل واقفه علي جنب ومبترضاش تساعدهم وبتسيبهم وبتخرج وزهرة بتبصلها بغض*ب وهي فيروز بيبداءؤ يبدلولها ملابسها وكانو بيب*كو عليها بحز*ن علي ما وصلت له هذه الفتاه كانت مثل الوردة والان من يراها يحزن علي حالتها وبيلبسوها اسدال الصلاة وبقت زهرة جمبها وماسكه ايدها وهي بتع*يط وبتدعيلها انها تكون بخير وبيوصل الدكتور في اللحظه دي سليم بيستقبلو وبيدخلو الاوضه وبيبداء الدكتور يكشف علي عين بوجود زهرة وفيروز وبيحتاج الدكتور ادوية بيبعت رحيم حد من الغفر يجبها وفخلال دقائق بيجي وبيديها لدكتور وبيبداء الدكتور يعلق محا*ليل لي عين وبيغيرلها علي الجر*ح وبيديها مهد*ي وبيخرج الدكتور وهو بيقول لي زهرة البنت ازاي وصلت لكدا هي حالتها النفس*يه وحش*ه جدا وعندها انهيا*ر عصبي وده اللي خلاها انها وصلت انها تنت*حر وكمان ضع*يفه جدا ولازم اهتمام وتبعدوها عن اي ضغط لانها ممكن تفكر تنت*حر تاني ولازم تهتمو بيها ومتسبوهاش لوحدها انا عملتلها اللازم وده الادوية اللي هتمشي عليها وبيستاذن الدكتور وبيمشي
زهرة بتبص لي سليم بحز*ن وبتقر*ب منه بغض*ب وهي بتنزل بالق*لم علي وشه وهي بتقول بغض*ب انت مستحيل تكون رحيم ابني عملتلها اي وصلها لكدا من ساعه مرجعت الدنيا اتقلب*ت صح انت شكلك زي رحيم لكن انت بقيت بني ادم تاني متستاهلش الجوهرة اللي معاك عين لو حصلها حاجه مش هسا*محك يا رحيم وبتمشي زهرة بدمو*ع من قدامه
سليم كان واقف وهو حاطط ايده علي وشه مكان القل*م وبيبص لي اثر زهرة بعيون كلها ش*ر وملامحه كلها لا تدل علي الخير وبيقول بكر*ة الق*لم ده هتد"فعي تمن*ه غالي اوي اوي
فريده كانت واقفه علي بعد مسافه وبتراقب كل شى وبتبتسم فسرها وهي بتقول تستاهل يا استاذ سليم مش خسارة فيك القل*م وبتدخل اوضتها
سليم بيدخل الاوضه وبيفضل يبص لي عين بحب وبيقر*ب منها وهو بيقعد علي حافه الفراش وبيمس"ك ايد*ها وهو بيقول بحز*ن انا اسف انا عارف اني السبب في اللي انتي فيه بس انتي اللي وصلتيني لكدا لو كنتي سمعتي كلامي من الاول وكنتي هر*بتي معايا كنت هخليكي تعيشي اجمل حياه وهنا دمو*عه بتنزل بجنو*ن وبيقول بس انا مش هسيبك يا عين انتي اتخلقتي ليا من اول لحظه شوفتك فيها وانتي خلتيني مجنو*ن بيكي انا مقدرش اعيش من غيرك يا عيني انتي ليا وبس هتحبيني يا عين برضاكي او غص*ب هتحبيني هتنسي صقر وكل دول هاخدك من هنا ونروح بعيد انا عايش علشانك وبس بعد ما خسر*ت كل حاجه بسبب صقر هو السبب اني اخ*سر كل حاجه هو فاكر اني مي*ت وكان زماني مي*ت بسببو ولكن مبعرفش اني رجعت من المو*ت عشانك وعشان اخد حق*ي من صقر عشان كدا لازم هو يمو*ت وانا همو*تو وها ولكن هنا بيقاطع كلام سليم صوت صرا*خ صقر اللي بيرن فالبيت وهو بيقول فررررررررررررررررررررررريييييييييييييدددددههههه
وبيطلع صقر الدرج وهو بينادي عليها
فريده كانت نايمه علي الفراش ولكن اول ما بتسمع صوت صراخ صقر بتقوم من مكانها بفز*ع وبتلاقي الباب اتفتح مرة واحده جامد وبيدخل صقر وهو زي التو*ر الها*ئج وبيمسكها من دراعها بغض*ب وهو بيقول
ابن مين ده؟
فريده بخب*ث ابنك يا صقري
صقر بغض*ب فريده وقسما بالله لو ما قولتي الحقيقه وابن مين ده وجايبة منين لكون قتل*ك
فريده بمك"ر تقدر تعمل تحليل وتثبت يحبيبي انو ابنك وانا معايا الورق ان الولد ده يبقا ابنك ومتسجل كمان
صقر كان وصل لقمه غض*به وبيمس*كها من شعرها وهو بيجر"ها وبيخرج بيها من الاوضه وهي بتصر*خ بعلو صوتها وبينزل بيها علي الدرج والبيت كلو بيتلم علي صوت صرا*خ فريده ولكن مفيش حد بيدخل فوجهه صقر لا يبشر بالخير ابدا ابدا فكان فقمه غض*به
سليم كان واقف بيتفرج علي اللي بيحصل وهو بيبتسم بداخله بشما*ته فيها
صقر بياخد فريده وبيخرج بيها من البيت ولكن بيمشي بيها لقدام شوية هما لسه داخل البيت وبيوصل صقر لي اوضه بيطلع مفتاحها من جيبة وبيفتح الباب وهو بيز*ق فريده داخل الاوضه بغض*ب بتق*ع فريده عالارض وهي بتخرج منها صر*خه ال*م وكانت اضاءة الاوضه دي خفيفه جدا جدا
بتبص فريده حواليها فالاوضه وهيا بتبرق بصدمه ور*عب
صقر بيبصلها وبيبتسم بقسو*ة وهو بيقول قولتلك هدؤقك من العذ*اب الوان وبيبص صقر لي التعب*ان اللي عالارض وتلات عقا*رب وبيزحفو باتجاه فريده وبيقول صقر بسخريه جبتك تقعدي مع اللي شبهك هتبقو صحاب اوي اهو تتعرفو علي بعض يا فريده عشان مش صقر الجبالي اللي يتلاعب عليه
فريده وهي بتبص للعقا*رب والتعبا*ن بخو*ف جنو*ني وهي بتز*حف علي الارض بر*عب وصرا*خ وبتقول صقر ابو*س ايدك متسبنيش هنا ابو*س ايدك يا صقر ودمو*عها بتنزل بر*عب وهما بيقر"بو عليها
صقر بيبتسم بسخرية وبيقول دلوقتي عرفتي الخو*ف يا فا*جرة وبينزل صقر لمستواها وهو بيمسكها من شعر*ها وبيبصلها بك*رة شديد وهو بينزل بالقل*م علي وشها بكل غض*ب وبيز*قها عالارض ولكن فريده بتمسك فرجله بتو*سل وصرا*خ وهي بتقول لاااااااااااااا يا صقر متسبنيش ونبي لااااااااااااااااااا ولكن صقر بيز*قها برجله ولسه هيتحرك ولكن فريده بتمسك في جلبابه مرة اخري وهي بتقول بر*عب هقولك كل حاجه
صقر بيلف وهو بينزل لمستواها وبيمسكها من فكها بغض*ب وهو بيقول اي اللي بينك وبين سيف يا فريده
فريده بصدمه وووو
البارات العشرين
صقر بيز*قها برجله ولسه هيتحرك ولكن فريده بتمسك في جلبابه مرة اخري وهي بتقول بر*عب هقولك كل حاجه
صقر بيلف وهو بينزل لمستواها وبيمسكها من فكها بغض*ب وهو بيقول اي اللي بينك وبين سيف يا فريده
فريده بصدمه وصوت متق*طع س ي ف
صقر بحد*ه ايوة يا سيف يا فا*جرة فاكرني مش هعرف وانكم هتشيلوني الليلة وتشربيني الواد وانا هصدق انو ابني وتس*تغفلوني شايفني مغف*ل اوي كدا يا فريده
فريده بخو*ف صقر انت فاهم غلط مفيش حاجه من دي انا هفهمك الموضوع صح وبتشوف فريده التع*بان قرب منها جدا وخلاص هيقر*صها بتصر*خ بصوت قو*ي جدا وهي بتحاول تزحف لورا بر*عب ولكن صقر هنا بيبصلها بخب*ث وبيبص لتع*بان بيسبها صقر وبيقوم وبيمسك التعب*ان وفريده بصلو بر*عب وذهول وبتقول صقر انت بتعمل اي صقر لا يا صقر وبتز*حف لورا وهيا بتوصل لي اخر الاوضه وبتبص لي صقر بز*عر ودمو*عها نازلة بر*عب حقيقي ووشها كله اتبهد*ل من المكياج بسبب الدمو*ع والكحل سا*يح وهب*ب فوشها وكان شكلها بش*ع جدا صقر بصصلها بم*كر وفايده التعب*ان وبيقرب عليها ببطء وهو بيزيد رعب*ها ومستمتع بخو*فها الواضح جدا وبيقف قصادها وهو بيقول انا حابب انكم تتعرفو علي بعض عن قرب اكتر
فريده بج*نون ور*عب وغلاوة امك يا صقر ونبي لاااا عشان خاطر ربنا
صقر بينزل لمستواها وبيمسكها من شعرها وايده التانيه فيها التعب*ان وفريده مبرقه ليه بر*عب والتع*بان بيرفع راسه وكانه هي*نط علي فريده وهي بتصر*خ
صقر هاااا بقا هتقولي الحقيقه ولا اسيب التعب*ان معاكي يواسيكي وبيقرب ايده ولكن فريده بتقول بسرعه وصر*اخ لا هقول والله هقول
صقر بيسيب شعرها وهو بيقول اتكلمي
فريده ببكا*ء سيف هو اللي خطفن*ي واجبر*ني لو منفذتش اللي عاوزة هيقت*لني ويق*تلك وهو اللي جاب الواد وقالي دي الطريقه الوحيده اللي هتخليني فالبيت عشان اوصلو كل حاجه عنك واخليك تمضي تنازل عن كل فلوسك ولو منفذتش اللي عاوزة هيقت*لني وكمان عشان انت خدت منه عين واتجوزتها وهو كان عاوزها كان عاوزك تخس*ر كل حاجه عشان عشان ياخد عين منك
صقر بغض*ب جحيمي بيضر*بها بالقل*م وهو بيقول لسه بتكد*بي يا وس*خه بقا انا تخو*نيني مع سيف مع ابن عمي بتتفقو عليا ويترا متفقين علي اي تاني انط*قي
فريده بصرا*خ وهي بتتا*لم من ضر*به وبتقول معرفش حاجه تانيه صدقني كل اللي اعرفو قولتهولك
صقر كنتي بتخو*نيني مع مين يا فريده وهر*بتي ليه هر*بتي لما عرفتي اني عرفت حقيقتك ورحيم شافكو وصوركو بس مين اللي كنتي معاه وازاي رحيم عمل الحاد*ثه قبل ما يوصلي بس حظك اني رحيم بعتلي الصور وشوفت خيا*نتك يا فا*جرة يا بنت الكل*ب وبقا صقر زي المج*نون ونزل ضر*ب فيها بالا*قلم وفريده بتصر*خ وهنا بيدخل بسرعه وهو بيحاول يبعده عن فريده قبل ما يمو*تها فايده وبيبعده بصعوبه وهو محا*وطه وماسكه بصعوبة
صقر بجنو*ن سبني يا نوح قولتلك سبني
نوح بغض*ب هتمو*تها يا صقر مش كدا وبيحاول نوح يخرجه برا الاوضه بعيد عن فريده
صقر بيخرج وهو عامل زي البر*كان او الاعصار الها*ئح وبيقول لنوح سبني اقتل*ها ولكن بيمنعه نوح وهو بيقف قصاده وبيقول بغض*ب اهدا بقا وبعد ما تق*تلها هتستفاد اي في مليون طريقه قولتلك غير اللي عملتو ده
صقر وهو بيحاول يهدا وبيقول مش قادر يا نوح كل ما بشوفها بفتكر خيا*نتها واللي حصل لي رحيم ده اكيد مش قضاء وقدر اكيد هي ورا اللي حصل بس في حاجه لازم اعرفها من رحيم اي اللي حصل يوم الحا*دثه
نوح بدهشه رحيم انت اتجنن*ت ولااي رحيم هتسالو ازاي وهو مي*ت
صقر بجمود رحيم عايش
نوح وهو بيبر*ق بصدمه وبيقول رحيم مين اللي عايش انت دماغك اتاثرت ولا اي يا صقر واضح ان شغلنا اثر عليك
صقر لا دي الحقيقه يا نوح عشان كدا بقولك في حاجات كتير عاوز افهمها في الغاز كتير اوي
فريده كانت نايمه علي الارض وهي بتتال*م ولكن بتشوف التعب*ان والعقا*رب حواليها بتقوم بصعوبة وبسرعه وجت تخرج من الاوضه بر*عب ولكن صقر بيشوفها وبيمسكها من دراعها وهو بيقول لسه عاوزة تهر*بي ده انا مش هر*حمك وبي*زقها صقر تاني جوة الاوضه وهي بتصر*خ وبتترجاه وبيرميها صقر عالارض وبت*قع علي راسها وهي بتتا*لم اثر الخب*طه وبيض*لم صقر الاوضه وهو بيك*سر اللمبه الخافته اللي كانت فالاوضه وبيقفل وهي بتصر*خ بر*عب وقلبها هي*قف من شده خو*فها وبيقفل عليها صقر الباب بالقفل وسابها مع التع*بان والعقا*رب فوسط الض*لمه وهي بقت صوت صرا*خها مسموع فالبيت كلو
نوح بيحس بالش*فقه عليها من صوت صر*اخها ولكن فهو لو مكان صقر كان فعل هذا وبيبص لي صقر وهو بيقول اتغيرت اوي يا صقر بقيت تخو*ف من ساعه حادثه رحيم ومو*ت سليم وانت مشيل نفسك ذ*نبه وانت بقيت قا*سي اوي كانك بتنت*قم من نفسك علي حاجه ملكش ذ*نب فيها
صقر وهو بيفتكر سليم فهو كان الدرع المكمل لهذه المجموعه صقر ورحيم ونوح وسليم كانو هما الاربعه قريبين من بعض كدا بطريقه لا توصف الكل كان يحسدهم علي صدقتهم وقربهم لي بعض وكانهم كلهم من د*م واحد
صقر بحز*ن انا السبب يا نوح يمكن لو مكنتش سمعت كلامه كان زمانه عايش دلوقتي مش قادر اسامح نفسي يا نوح
نوح بحزن علي صقر وهو بيقول ده عمرة كدا يا صقر وده قضاء ربنا مش ذ*نبك وشغلنا السبب يا صقر متنساش انك اتنازلت عن شغلك وكل حاجه من يوم اللي حصل لي سليم وضحيت بحلمك ومستقبلك بسبب انك شايل ذن*ب مش بتاعك
صقر بتهر*ب انا لازم اتكلم مع رحيم دلوقتي
نوح انا جاي معاك ازاي ده عايش ده معجزة وبعد كل المده دي وكان فين كل ده والله بيتكو ده بيحصل في العجب
صقر بيبصله ومبيتكلمش
نوح بتذكر وعين ازاي عين مراتك ومراته ازاي 🥺
صقر بجمود انا طل*قت عين قبل معرف ان رحيم عايش يا نوح وحتي لو مطلق*تهاش جوازي منها باطل
نوح بصدمه طلق*تها بس انت بتحبها يا صقر وده واضح جدا ازاي تتخلي عنها
صقر بضي*ق وتهر*ب نوح انا تعبا*ن وورايا حاجات اهم دلوقتي وبيسيبه وبيدخل البيت
نوح بيبص لي اثرة بحز*ن وهو بيقول هتفضل تحمل نفسك كل حاجه فوق طاقتك يا صقر مش هتتغير وبتض*حي بكل حاجه عشان غيرك وبيدخل وراة نوح بيلاقي الكل متجمع في الصالون والصمت سيد المكان بيقول نوح السلام عليكم
الجميع بيرد السلام معادا سليم بيرفع نظرة وهو بيبص لي نوح
نوح بيبصله بصدمه وبيقول ده بجد ازاي رحيم
سليم ببرود ايوة يا نوح رحيم اي كل اللي يشوفني يتصدم في اي يجماعه
نوح بدهشه من طريقته وبيقول هو انت محسسني انك راجع من دريم بارك انت راجع من المو*ت
سليم ببرود حكمه ربنا بقا هنعترض لسه مكتوبلي اعيش وبيبص لي صقر وهو بيقول عشان ارجع لبيتي ومراتي
نوح بيبقا مستغرب طريقته اوي وبيبص لي صقر بيلاقيه بيحاول يتمالك اعصابه وهو بيضغط علي ايده بشكل قب*ضه
صقر بيقاطع كلامهم وهو بيقول انا عاوز اتكلم معاك في المكتب في موضوع مهم
هو ببرود مفيش بينا كلام
صقر بحد*ه رحييييم قولت هنتكلم ودلوقتي
هو بيقوم يقف ببرود قصاد صقر وبيبص فعيونه بتحدي وهو بيقول وانا قولت لا
صقر بغض*ب رحييم متخلنيش اتعص*ب انا علي اخري لازم نتكلم ومش عاوز اعمل حاجه تضا*يقك
هو ببرود هتعمل اي المرة دي يترا هتض*ربني ولا هتقت*لني زي ما عملتها قبل كدا
هنا نوح وصقر والجميع بيبر*ق بصد*مه وبيقول صقر بغض*ب ن......................
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا