القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عيون الصقر كامله البارت 26-27-28-29-30الاخيربقلم اسراء هاشم

 رواية عيون الصقر كامله البارت 26-27-28-29-30الاخيربقلم اسراء هاشم 






رواية عيون الصقر كامله البارت 26-27-28-29-30الاخيربقلم اسراء هاشم 



صوت ضر*ب النا*ر والعربيات اللي فجاه ظهرت وحاوطتهم من كل حته وبقا صوت ضر*ب النا*ر بس فالمكان وفجاه بتخرج صر*خه من عين وهي بتقول صصققرررررررررررررررررررررر وهي بتبصله بذهول وشايفة الط*لقة اللي اختر*قت دراع صقر والد*م اللي بينز*ف منه 

صقر بيغمض عيونه با*لم لثواني وبيفتحهم بسرعة وهو بيقول انزلي تحت بسرعة انزلي لتحت يعين 


عين كانت بصة لدرجة بصدمه وبس صقر بيلاحظ صدمتها ولكن بيخا*ف عليها من ضر*ب النا*ر وبينزلها صقر لتحت وبيقفل كل ازاز العربية وهو بيسوق باقصي سرعة وسرعة غير عادية ووراة تلات عربيات مسل*حين وبيضر*بو علي صقر الطلقا*ت ولكن صقر كان بيتفدائها بمهارة 


عين بقت فالعربية من تحت وبصه لي صقر بخو*ف ودمو*عها نازلة وبتقول بدمو*ع صقر دراعك بينز*ف جامد 


صقر وهو بيبصلها وبيرجع يبص لطريق وبيقول بحد*ه قولتلك مش عاوز اشوف دمو*عك متخا*فيش مفيش حاجه هتحصل انا افديكي بروحي خليكي تحت ومتطلعيش مهما حصل يا عين انتي فاهمه مهما حصل وبيفتح صقر الرف اللي قدام فالعربية وبيطلع منها سلا*حه 

عين بتبصلة بخو*ف وهي بتقول هتعمل اي صقر لا 

صقر وهو بيحاول يطمنها وعيونه عليهم وبيقرب وبيهدي سرعتة شوية بحيث يكون قريب منهم وبيقول متخا*فيش وهنا بيفتح الازاز اللي باتجاهو وبيبداء صقر يضر*ب نا*ر عليهم ولكن كان هدفة فامكان معينه وكان بيضر*ب صقر علي كوتشيات العربية وبيسوق بسرعة وهو بيبعد وبتبداء العربية تروح يمين وشمال وتلف ومش عارفين يسيطرو عليها وفجاه بيحصل بوووووووووو*وووم وهي العربية بتخبط فالعربية اللي وراها والاتنين بيلبسو في بعض وبيحصل صوت انفجا*ر قو*ي وهما العربيتين بيتقلبو والعربية التالته هي الاخري بتتق*لب معاهم وحصل صوت انفجا*ر قوي جدا وهنا بتخرج صر*خه من عين بخو*ف وهي مغمضه عنيها صقر كان بعد عنهم وبيقف صقر وهو شايفهم النا*ر بتشت*عل منهم بيتنهد صقر وبيبص لعين وهو بيمد ايده وبيرفعها وهي لسه مغمضه عيونها وبتتر*عش بخو*ف ودمو*عها نازلة صقر بيضمها لحضنه وهو بيقول هششش اهدي يحبيبتي خلاص اهدي مفيش حاجه خلاص 

عين بتتشبث فح*ضنه بخو*ف وهي بتخبي وجهها في صدرة ومش قادرة تبص للنا*ر المشت*علة ولا منظر العربيات اللي بقت شبه رما*د 

صقر بيضمها جوة حضنه اوي وهو بيحمد ربنا فسرة انو لم يصيبها اي مكر"وة اوي اذ"ي فهو لا يتحمل فكرة خسارتها وبيق*بلها صقر من راسها وهو بيخرجها من حض"نه براحه وبيقول صقر خلينا نمشي من هنا 

عين وهي بتبص لجرحه وبتقول انت بتنز*ف دراعك في رصا*صه خلينا نروح المستشفي 

صقر بهدؤء ملوش لازمه الرصا*صه خرجت اصلا هنرجع البيت وانتي هتغيرلي علي الجر*ح

عين بدمو*ع لا هنروح المستشفي يا صقر ونطمن 

صقر وهو بيسوق قولت لا انتي اللي هتغيريلي عليها 

عين بياس حاضر بس هتفضل تنز"ف كدا وبتبص عين حواليها فالعربية علي شي ما عشان تربطلة جر*حه لحد ميوصلو ولكن مش بتلاقي ولسة هتق*طع حته من الفستان بتاعها ولكن صقر بيقول بحد*ه وبسرعة هتعملي اي يمجنو"نة 


عين بخضه في اي هقطع حته من هنا مش هتبان وكدا كدا هنروح عالبيت عشان انت بتنز*ف جامد 

صقر بحد*ه لااااا وبيشد صقر الشال اللي كان ملفوف علي راسة وبيدهولها وهو بيقول خدي ده اربطي بيه 

عين بتبص لشعرة اللي بتعشقه وبتاخد الشال وبتقر*ب منه اوي يعتبر شبه بقت علي حجر*ة ولكن مش عارفه وحاسه بتوتر وكسوف من قربها منه بالشكل ده وهنا فثواني كان صقر رافعها علي حجرة وبتخرج شهقه من عين بخضه وهي بتقول صقر نزلني انت بتسوق هنعمل حاد*ثة كدا

صقر وهو بيوقف العربية علي جنب وبيقول بهدؤء اربطي يلا 

عين بتبداء تلف الشال علي دراعه اللي بقا لونه احمر من الد*م وهي حاسه بحرح وتوتر وصقر عيونه عليها وبيبصلها بعشق فهو للان لا يصدق انها بقت ملكه وبقت معاه فهي كان حلم بنسبة ليه ولكن الحلم بيتحقق دلوقتي وبدون مقدمات صقر بيقر*ب وشه منها اوي وبيسند جبينه علي جبينها وهو بيبص فعيونها وهي بترفع عيونها فعيونه وبتقول بصوت مبحوح صقر 

صقر بحب وعشق عيون صقر انتي عملتي فيا اي انتي قدرتي تهزي كياني خليتي صقر اللي الكل بتر*عب منو معاكي بقا واحد تاني لما بيشوفك بتقدري تهزئي كل حاجه فيا ولغه العيون هنا بتتكلم وبيعدي دقيقة وهما بيبصو لبعض بحب كبير ومازل جبينه علي جبينها وبدون مقدمات صقر بيقر*ب عليها شفا*يفها وبيلتقط شفا*يفها في قبل*ة كلها حب وشغف وكانت بكل حنية وعين بتبادلة هي الاخري بيفضلو مدة كدا لحد ما بيحسو انهم بحاجه للهواء بيبعد عنها وهي بتد*فن وشها داخل احضا*نه صقر بيد*فن وجهه داخل عنقها وهو يشتنشق رائحتها باستمتاع وبيغمض عيونه والاتنين قلبهم بيدق بع*نف وبيعدي دقائق وهما كدا وبعدها بتبعد عين عن صقر بحرج وكان لسه هتنزل من علي رجلة ولكن صقر بيحاوطها من وسطها وبيقول متتحركيش هتفضلي كدا لحد منوصل وبيشغل صقر العربية وهو بيبداء يسوق 


عين بتبصلة بذهول وبتقول صقر سبني بقا مينفعش كدا 

صقر بعناد انا قولت مرتاح كدا وبطلي بقا متتحركيش كتير بدل ما اسكتك بطريقتي 

عين هنا بتسكت وهي بتميل براسها علي صدرة وبتسمغ صوت دقات قلبة اللي بدق بعن*ف من قربها منه بتبتسم عين بحب 

صقر بيقبل*ها من راسها وبيكمل سواقة وبعد شوية بيوصلو البيت 

هو بجنو*ن يعني اي لااااااااااااااااااااااااااا مستحيل كل خطتي تفشل لا مستحيل هقت*لو هقت*لو انا اللي هقتل*و بنفسي المرة دي 

هو ببرود بطل جنا*نك ده لازم نفكر ونشوف خطه تانية 

هو بيقر*ب عليه وبيعطي لكم*ه فوجهه وهو بيقول مش عاوز اسمع منك خطط تاني تنا اللي هق*تلو وقدامها وهخدها قدام عنيه وبياخد سلا*حه وهو بيخرج بسرعة وهو كل شيا*طين الانس والج*ن امام عينه بيركب عربيته وهو بيسوق بجنو*ن 

صقر وعين بيوصلو البيت وبيدخل صقر بيلاقي الهدؤء يعم البيت بيقول بهدؤء يلا نطلع اغير وادخل اطمن علي امي الاول وبعدين اجيلك عشان عاوزك فموضوع مهم يقمر انت وبيغمزلها 

عين بكسوف انت بقيت قليل الاد*ب اوي علفكرة لا انا عاوزة صقر التاني كان مودب 

صقر برفعه حاجب لا يشيخه هو انتي لسه شوفتي حاجه بقولك اي متجيبي بو*سة

عين بتبصلة بدهشة بتقول لا لا انت حالتك صعبة انت مكنتش كدا هو انت روحت القسم ساعه ترجع كدا هم أدوك اي هناك وبتمشي عين وهي بتقول انا هطلع احسن انا هتجنن منك ولسه هتمشي عين وبتطلع اول درجه من السلم

صقر بيبصلها وهو بيبتسم على كلامها وكان لسه هيمشي خلفها ولكن بيقف هو وعين على صوت صراخه العالي وهو بيرن في البيت كلوووووو وهو بيقول صقر صقر يا جبالي صقر انت فين انا جتلك برجلي وهنتواجهه مش هسيبك

عين بتحس قلبها وقع في رجلها وبتجري على صقر وهنا بيشوفو داخل وهيئته لا تبشر بالخير ابدا

هو بصوت عالي الله الله والمدام موجوده هنا كمان كويس انك هنا عشان تشوفيه بعنيكي وهو بيموت قدامك

عين بخوف لا صقر لا وبتقف قصاد صقر


هو بيضحك بعلو صوته بجنون وبيقول شايف يا صقر شايف بتحميك ولكن هي مهما تعمل مش هتقدر تحميك مني مفيش حاجه هتشيلك مني المره دي هنا بينزل الكل على صوت سليم العالي  نوح وفيروز ووالد صقر وكانت والدته مازلت نايمه أثر المهدي اللي واخده وبيقول نوح بسرعه اي اللي جابك هنا

سليم بجنون جيت عشان اخد حقي واخد عين

صقر بجنون اخرررررررررررررررررس يا زباله اسم مراتي اياك بس تنطقوا على لسانك

هو بجنون مراتك اه مراتك هي حقي مراتك دي هموتك قدامها دلوقتي

عين بخوف لا صقر لاااا ولسه هتقف قصاد صقر ولكن صقر بيسحبها بسرعه خلفه وبنفس اللحظه بتخرج طلقه وووووو

عيون الصقر الفصل السادس والعشرون



صقر بصوت جهوري اخرررررررررررررسسس يا زبالة

اسم مراتي اياك بس تنطقو تاني علي لسانك

متابعة ،

جمال الجزائري 

هو بجنون مراتك اه مراتك هي حقي انا مراتك دي

هموتك قدامها دلوقتي وبيرفع السلا*ح وهو بيوجهو

باتجاه صقر

عين بخوف لا صقر لاااا وبتقف قصاد صقر ولكن صقر

بيسحبها بسرعة خلفة وفنفس اللحظه بتخرج طل*قة

وهنا الصمت بيحتل المكان لثواني والصوت الطلقة

اللي بن فالمكان وبعدها كان صوت المها وهي بتبص

فعيونه وهي بين ايديه وهو بيبصلها بذهول وايديه

ملفوفه حوالين ضهرها والجميع في حاله ذهول صقر

بصدمه عين


عين كانت بتبصله بدموع بتلمع فعيونها وبتقع

عالارض ولكن صقر كان ماسكها ونزل معاها بصدمه

وهو بيبص لي ايديه اللي اتغرقت بد*مها وبيقول عين


عين ردي عليا انتي هتقومي


عين وهي بترفع ايديها وبتلمس وش صقر وهي بتقول

بصوت متقطع ص ص ق ر ك ا ن ن ف س ي اع ي ش

م ع ا ك وا ك م ل ع م ر ي م ع ا ك (صقر كان نفسي

اعيش معاك واكمل عمري معاك)

صقر والدموع بتلمع فعيونه لاول مرة قدام حد وبيقول

بصدمه انتي هتعيشي يا عين متقوليش كدا انتي مش

هتسبيني انتي هتفضلي معايا مستحيل تسبيني ولا

حاجه تفرقنا ولا حتي الموت هيفرقنا انا هموت من

غيرك

عين وهي بتحاول تاخد نفسها بصعوبة وبتقول ببطء

بحبك وبعدها بتفقد الوعي


الكل كان فحالة صدمه ولكن بيفوقو من الصدمه

وبيجري نوح علي صقر وهو بيقول صقر قوم نودیها

المستشفي


صقر كان بصصلها بصدمه وهي بين ايديه وبيقول

بصراخ عيييييييين عييييييييييين ردي عليا انتي قولتي

انك مش هتسبيني قومي يا عييييييييين وبياخدها صقر

لحضنه وهو دموعه بتنزل نعم يا ساده صقر الصعيد

وكبير الصعيد وصقر المخابرات يبكي فهي معشوقته

وحبيبته وبيقول بصراخ انتي مش هتسبيني يا

عييييييييييين لا||////////////////////

وهارون والكل فحالة حزن وصدمه

فيروز بتبكي علي عين واخوها اللي اول مرة تشوفو كدانوح بيمسك صقر وهو بيهزو وبيقول بغضب صقر

فوق لو مقومتش دلوقتي عين هتموت لازم تلحقها

ولكن كان صقر بيبصله بصدمه وبس ولكن نوح بيلاقي

مفيش قدامه غير انو بيديه لك*مه فوجهه بغضب

وهو بيقول نوح فوق مراتك هتموت عين هتموت بين


صقر هنا الكلمه بتتردد فودنه مراتك هتموت عين

هتموت وبيفوق صقر من صدمته وهو بيحملها بين

ايديه وبيخرج بيها للخارج بسرعه ووراة نوح اللي سبقو

وهو بيفتحلو العربية وفيروز وهارون ولكن صقر

مبيستناش حد بينيمها فالعربية وبيركب بسرعه

وبيطير بالعربية مش بيسوق نوح بياخد عربيته وبياخد

فيروز وهارون معاه وبيسوق بسرعه وراة

هو كان واقف في حالة صدمه وبيبص لي آثار د*مها اللي

فالارض وبيقع المسد*س من ايده وبينزل عالارض علي

ركبه وهو بيقول بجنون قت*ل*تها انا قتلتها لا

المفروض هو اللي يموت هي لا||||||||| وبقا يصرخ

بجنووون عيييييييييييين لاا||||||||| مش هتموت

لا||||||||||| وبيقوم من عالارض وهو بيجري للخارج مثل

المجنون


صقر كان بيسوق باقصي سرعة وهو كل شوية يبصلها

ويكلمها وهو حاسس بخوف وشعور لاول مرة

يعيشو وبيقول بخوف عين هتبقي كويسه يحبيبتي

هتقومي لسه في حاجات كتير هنعملها سواء وفخلال

دقائق كان وصل صقر قدام المستشفي بينزل بسرعة

وهو بيحملها وبيدخل بيها لداخل وهو بيقول بصراخ

دكتووووووورررر بسرعه عاوزززز دكتور مراتي بتموت

الدكاترة بتجري عليه وهما بياخدو عين منو وبينقلوها

علي الترول وصقر ماسك ايدها ومش راضي يسبها

صقر بغضب مستحيل اسيبها

وبيجرو بيها بسرعه لداخل اوضه العمليات وكان صقر

هيدخل ولكن هنا الدكتور بيثف قصاده وهو بيقول

ممنوع حضرتك

.


الدكتور حضرتك ده اوضه عمليات سيبنا نشوف شغلنا

عشان نلحق المريضه

صقر بيمسك الدكتور من ليقته بغضب وهو بيقول

وقسما بالله لو حصلها حاجه له*د المستشفي عليكم

الدكتور بيقدر حالته وبيهز دماغه وبيدخل وبيتقفل الباب

وبتبداء عمليه عين


صقر واقف قدام الباب رايح جاي وحاسس قلبه هيخرج

من مكانه من كتر الخوف بيوصل نوح والباقي فاللحظه

دي وبيقف جمبو نوح ولكن صقر مكنش شايف ولا

سامع حد مفيش قدامه غير صورتها وهي ا

بتخترق ضهرها وبتقع بين ايديه بقا المشهد بيتعاد

ويتكرر فدماغه وحاسس دماغه هتنفجر وبيغمض

الطلقه

عيونه اللي بقت حمراء زي الدم ولونها اتحول لي زيتي

غامق اوي اوي وكان مظهرة يخوف وهنا نوح بيحط

ايده علي كتفه وبيقول بمواساه هتقوم يصحبي

ادعيلها

صقر بيفتح عينه وهو بيبص قدامه ولكن ملامحه كلها

بتتغير لي غضب ج*حيمي وبيتحول لي و*حش كاسر

اول ما بيلاقية فوشه وهو بيقول بغضب وصوت


جهوري انت كمان جاي برجلك جيت لمو*تك بر*جلك

نوح وهو بيحاول يدخل بينهم وبيقول سليم امشي من

هنا احسلك

ولكن هنا صقر بيزق نوح من قدامه وبيه*جم علي سليم

زي الو*حش اللي مصدق لاقي فريسته وه*جم صقر

عليه وبقا يضرب فيه بطريقه متوحشه وبقو الاتنين

علارض وسليم مش عارف يدافع عن نفسو

نوح بقا يحاول يفصل بينهم بصعوبه بعد معاناه كان

قدر يبعد صقر عن سليم وكان ماسكه وبقا صقر يقول

سبني يا نوح سبني اقتلو لازم اقت*لو زي ما خلاها

دلوقتي بين الحياه والموت وهي دلوقتي جوة بسببو

بسبب الكلب ده

سليم كان عالارض وبيقوم بصعوبة وهو بيسند علي

الحائط وبينز*ف الد*م من بو*قه مش قادر يقف علي

رجلة


نوح بغضب اهدا يا صقر مش وقتو نطمن علي عين


نوح بغضب اهدا يا صقر مش وقتو نطمن علي عين

الاول وبعد كدا اعمل كل اللي انت عاوزو براحتك

محدش هيمنعك ولا يقولك حاجه

هارون بيروح باتجاه سليم وبيقول بغضب امشي من

هنا واحمد ربك انك خارج علي رجلك ومعوزش اشوف

وشك تاني هنا والا المرة الجاية محدش هير*حمك

سليم بيبصله وبيرجع يبص لي صقر وهو بيمسح الد*م

من بوقه وبيقول مش همشي غير لما اطمن علي عين

هنا صقر بيت جنن اکثر ومش بيشوف قدامه وكل

شيطاين الانس والجن بقت تطنط قصاده وبيزق نوح

من قدامه بغض*ب اللي بيقع عالارض وفي لمح البصر

كان صقر قصاد سليم وهو بيخن، قه بكل غ*ل

وغضب وبيضغط علي رقبته وهو بيقول بغل انا

قولتلك اياك تجيب اسمها علي لسانك الو*سخ ده تاني

بس انت حفرت قبرك بايدك ومش هرحمك والمرة

دي هموتك بجد

سليم بقا مش قادر يتنفس وبيححاول يبعد صقر

بعيد عنه ولكن صقر كان قاب*ض علي رقبته بحركه

الاختناق


هارون بيقرب عليه بسرعه وهو بيحاول يبعد صقر قبل

ميرتكب هذه الجر*يمه ونوح بيقوم من عالارض بسرعه

وهو بيحاول يفصلهم ولكن مش قادرين وسليم

مقاومته ابتدت تقل وبقا صقر يضغط اكثر وعيونه

بتسود بغضب وهو بتيجي صورتها فدماغه وهي


الطلقه بتخترقها وبيبقا صقر مش شايف قدامه

وبيخ"نق فسليم اللي وشه احمر بشده وشفايفه ابتدت

تزرق وانفاسه بتقل تدريجيا وكان علي وشك الموت

وهارون ونوح بيحاولو ومش عارفين وبيكلمو صقر

ولكن صقر ولا كان سامع ولا شايف حد غير صورة عين

اللي كانت غرقا*نه فد*مها وهنا بيتفتح الباب وبيخرج

الدكتور فاللحظه دي وباين عليه علامات الحزن

والاسف

وهنا صقر بيفوق لنفسه وبيسيب سليم بسرعه اللي

بيق*ع عالارض وهو بي*كح بشده وبياخد انفاسه

بصعوبة

صقر بسرعه وخوف وقلق عين كويسه صح

الدكتور بحزن واسف البقاء لله

وده هنا كان الخبر زي الصاعقه


 عيون الصقر الفصل السابع والعشرون



عيون الصقر الفصل الثامن والعشرون   

صقر بسرعه وخوف وقلق عين كويسه صح 

الدكتور بحزن واسف البقاء لله 

متابعة 

جمال الجزائري  لتكملت الرواية 


وده هنا كان الخبر زي الصاعقه علي الجميع وكان الزمن وقف بنسبالهم والكلمه بتتردد فودن صقر البقاء لله وبيبص للدكتور بضياع وصدمه وبيقول بذهول انت بتقول انا بسالك علي مراتي عين اللي جبتها من شوية 


الدكتور بحزن وتقديرا لموقفه وبيقول وانا بقول لحضرتك للاسف مدام حضرتك مقدرناش نلحقها لان للاسف الرص*اصة كانت قريبة من القلب جدا وقلبها وقف مرتين فالعمليات انا مقدر موقفك شد حيلك مدام عين تعيش انت 


صقر بدون اي مقدمات بيه*جم علي الدكتور وهو بينزل فيه ض*رب بكل وحشيه وجنون وهو بيقول عين عايشه متقولش كدا عين مامتتش 


نوح بقا يحاول يبعدو وبيتلمو الدكاترة وهما بيحاولو يبعدو صقر عن الدكتور 


فيروز واقفه بتبكي بانهيار علي عين هي صحبتها وكانت زي اختها 


وهارون عيونه دمعت علي تلك الصغيرة التي عانت وفالاخر خسرت حياتها 


سليم كان واقف وحاسس بضياع ومش مصدق انو قتل*ها بايدو وبيقول بصدمه انا قتلتها انا موتها انا موت عين حبيبتي وبيضحك بهسترية وجنون وبيقول بضحك جنوني عين ما*تت بسببي يعني خلاص مش هشوفها تاني لاااااااا انا قتلتها قتلت روحي بايدي قتلت حبيبتي بايدي وبيبص لي ايدو وهو بيقول عين حبيبتي انا هجيلك مش هعرف اعيش هنا من غيرك وفثواني كان سليم مطلع مسدسه من جيبة وبيحط المسدس علي صدرو بيشوفو هارون ولسه هيتكلم لكن قبل ما ينطق كان صوت الرصاصه بيرن فالمكان وبيقع سليم عالارض 


هنا الجميع كلو بيلتفت بصدمه نوح وفيروز والدكاترة وصقر وبيجرو الدكاترة علي سليم 


صقر كان واقف لثواني بيبصله وبس 


ونوح والكل مصدوم وصقر بيقوم من فوق الدكتور وهو بيسبهم وبيدخل لي اوضه العمليات اللي كانت باردة وبدون اي روح وهي علي الفراش وشها متغطي بيقرب عليها بخطوات شبه الاموات وهو حاسس انو فكابوس ومش قادر يستوعب


 انها خلاص مبقتش موجودة ومش هيشوفها تاني بيتمني ان كل ده يكون كابوس ويصحا منو يلاقيها معاه وفحضنو بيقرب صقر عليها وهو واقف قصادها وبيبص لجثتها الذي لا يظهر منها اي شي وهنا فاللحظه دي بيسمح لنفسه بالانهيار ودموعه بتنزل نعم فهو يبكي الان فهو فقد معشوقة الروح والقلب بينزل علي ركبه وهو بينام براسه علي جثتها وصوت بكاءة بقا مسموع للي برا وبقا يبكي زي الطفل الصغير وهو بيقول بصوت وبكاء يقطع القلب لكل من يسمعه قومي يا عين قومي يا حبيبتي انتي قولتيلي انك مش هتسبيني قومي يا عين هتسبيني لمين قومي يا عيني قومي عشاني انا انا مش هقدر اعيش من غيرك انا هموت من غيرك قومي بقا ردي عليا انتي مبترديش ليه قومي يا عيين ردي عليا ردي عييييييييييييييييييييييييييين وبيقولها بصراخ وبكاء بيدخل نوح وهارون وفيروز علي صوته واول ما بيدخلو. بيتصدمو من هيئته وشكلة هما اول مرة يشفوة كدا وكلهم دموعهم بتنزل بانهيار وقلب موجوع وبقا صقر يبكي بانهيار ونوح بيقرب عليه وبينزل لمستواه وهو بيحاول يهديه وبيقول بحزن صقر ادعيلها وقوم عين مش هتحب تشوفك كدا لو كانت عايشه 


صقر بيرفع وشه وهو بيبص لنوح ودموعه مغرقة وشه وهو بيقول هي عايشه مامتتش هي لو ماتت انا كنت هموت وراها انا قلبي عايش بيها هي وليها هي قومي يا عين قومي وردي عليهم وقوللهم انك عايشه قوللهم ان حبنا لبعض مش ضعيف وانك مش هتسبيني بسهولة فنص الطريق هتسبيني اتعذب لمين قومي يا عين قومي بقا ردي عليا انتي مبترديش ليه ردي بقا ردي وبيقوم صقر من مكانه بانهيار وهو بيشد الغطاء من علي وشها وبيقول بصراخ ردي قوللهم انك عاي ولكن هنا


 لسانه بيعجز عن الكلام وبتنزل صدمه عليه هو ونوح وهارون وفيروز وكلهم بيتنحو بذهول وهو بيبص للجثه الذي امامه بين ايديه بصدمه وبيقول صقر بذهول عين فين عين وبيسيب صقر الحثه وهو بيخرج من اوضه العمليات وهو زي البركان ووراة نوح وهو بيروح ناحيه الدكتور وبيشوفه صقر قدامه اخر الطرقه فثواني كان صقر قدامه وبيهجم عليه وهو بيمسكه من رقبته بحركه الاختن*اق وبيقول بصوت جهوري مراتي فين يا ولاد الكل*ب ودتوها فين وعملتو فيها اي 


الدكتور بخوف وكان باين عليه الرعب وهو بيقول برعب حقيقي معرفش حاجه والله معرفش 


صقر بجنون قسما باللي خلقني وخلقك ان منطقت حالا وقولت مراتي فين لكون دفنك ومحد يعرفلك طريق 


الدكتور برعب انا معرفش حاجه دكتور فريد قالي ابلغك ان مدام حضرتك توفت


عيون الصقر الفصل التاسع والعشرون  


خلاص اللعبة انتهت ودلوقتي انا اللي بحرك مفاتيحها

وكل حاجه تحت ايدي انا وكل حاجه هتمشي زي منا عاوز

وبس

صقر بغضب انت مين وعاوز اي بالظبط وليه مراتي

هو ببرود لا لا لا الاسئلة دي كثيرة وانت ملكش حق

تسال يا صقر لية دي فوارها كتير اوي اوي اما ليه مراتك

عشان دي اكتر حاجه هتو"جعك زي ما وجع"تك في

فريدة وحر"قت قلبك عليها هحر" ق قلبك علي عين بس

المرة دي في اختلاف بسيط ان عين انا حبيتها مش

هقدر اذيها هتكون ملكي وليا انا


صقر بغضب شدید اخرررررررررس يا ك"لب وقسما

بالي خلقني وخلقك لهد*فنك لو فكرت بس تلم"س

شعرة واحده منها وقتها هخليك تتمني ان المو"ت

يكون رحمه واهون ليك من اللي هيحصل ليك واللي

هعملو فيك واي ان كان مين فانا هجيبك لو من تحت

الارض وقتها هعرفك مين هو صقر الجبالي وازاي

تخطف مراتو او تيجي علي حاجه تخصه


هو بيضحك بعلو صوته وهو بيقول ابتداء العد التنازلي

معاك 24ساعه لو قدرت توصلها فيهم هتبقا ليك

وهسبهالك مقدرتش يبقا مش هتشوفها للابد يوم

تك بوم تك بوم تك ابتداء الوقت يا صقر وبيقفل

الهاتف في وجه صقر

الهاتف بغضب وهو بيقول بغضب

صقر بيرمي

جحي مي خطف*ها الكل*ب خطف*ها مش هسيبو

هجيبو لو تحت الارض وهق*تلو هقت"لو عشان فكر

بس يقرب منها وبيفضل صقر يكسر فالشاشات اللي


هجيبو لو تحت الارض عشان فكر

بس يقرب منها وبيفضل ظفر يحين..

 شاشات التي

قدامه بغضب جنوني وشعرة نازل علي عيونه ووشه

احمر بشده وعيونه احمر*ت اوي وعضلاته وعروقة اللي

بقت بارزة بغضب والدكتور اللي بقا مرعوب من

شكلة وكان بيتمني الارض تنشق وتبلعه من شكل

صقر اللي عامل زي الو"حش

نوح اللي بيقر"ب عليه وهو بيمسكه وبيقول اهدا يا صقر

اهدا وفهمني مين ده وفي اي وعين فين

صقر وهو بيبصلة وبيقول خدها خدها وبيهددني

نوح بتعجب هو مين ده اللي خدها

صقر بغضب معرفش بس هجيبو يا نوح مستحيل

ياخد مراتي مني لو علي مو*تي


وبيبص صقر لدكتور اللي بيرجع لورا برعب وز*عر

وبيقول اقسم بالله معرفش حاجه والله معرف حاجه


صقر بيقرب منه وبيمسكه من لياقته وهو بيقول

بغضب عاوز عنوان الدكتور واي حاجه تخصه

الدكتور حاضر حاضر هو ليه ملفة هنا فالسجل تحت

هنزل اجبهولكصقر بيسيبو وهو بيبص لنوح وبيقول تنزل معاه

وتجبلي كل حاجه تخص فرید ده فخلال دقائق يا نوح كل

حاجه تخصو تكون عندي

نوح بيهز راسه وبيمسك الدكتور من البلطو بتاعه اللي

بيمشي معاه بخوف وبينزلو لتحت وصقر بيفضل

واقف في نص الغرفة وهو بيفكر هيعمل اي ومين اللي

خطف عين ويترا هيكون مين سليم ومات وبيفتكر

صقر سليم وبيقول لازم اتاكد بنفسي انو مي*ت بينزل

صقر لتحت بسرعة وهو بيسال الممرضة وبدخلو

الممرضة غرفة بيكون فيها سليم اللي وشه وجسمه


صقر لتحت بسرعة وهو بيد  وبدخلو

الممرضة غرفه  بيكون فيه  وجسمه


كلو متغطي بملاية بيضاء والغرفة ساقعة تلج بيدخل

صقر وهو بيقف قصاده وبيبص لي جث*ته اللي قدامه

بتردد وبيرفع صقر الملاية من علي وشه بترردد وهو

بيبصلة وللحظه بيفتكر اخوة رحيم ونفس اللحظه دي

بتتكرر تاني نفس الوش لكن يختلف المرة دي انو سليم

بهئية رحيم للمرة الثانية بيحس بحزن شديد داخل قلبة

رحيم اخيه وسليم كان مثل اخيه فهو كان يعتبرو زي

رحيم بالظبط ونوح وكانو اصدقاء جدا ازاي وصل بيهم

الزمن كدا واتفرقو وخس"راغلي واقرب اتنين لقلبه

بيغطي صقر وشه وهو بيبصله وبيقول ليه ليه يا سليم

ليه عملت كدا ليه خلتنا نخسر بعض وخسرتك للمرة

الثانية من غير معرف السبب ولا ازاي انت عايش وازاي

بقيت بوش رحيم معقول انت سليم لو كان حد زمان

قالي ان سليم صحبك فيوم هيعمل كدا كنت مستحيل

اصدقو يا صحبي المرة دي قت"لت نفسك بايدك بس

انا مش هرتاح غير لما اعرف اي سبب كرهك ليا يا

سليم ومين اللي غيرك وخلاك كدا وبيسيبو صقر وهو

بيخرج وبيمضي علي ورق دف"ن سليم وبيخلص كل

الورق بحزن فهو يخسر كل شئ واقرب الناس ليه هو


بيخرج وبيمضي علي ورق بيخلص 

الورق بحزن فهو يخسر اعز  الناس ليه -

خسر اخوة وصاحب عمرة والان دور مراته ولكن لا هو

مش هيسمح ان ده يحصل هو مش هيقدر علي

العيش بدونها هي كل شئ بنسبة ليه في هذه الحياه

نوح بينزل الارشيف مع الدكتور وبيبداءؤ ينزلو كل

الملفات وهما بيدورو علي اي معلومه توصلهم لدكتور

فريد

هو كان قاعد وفايده كاس من الخمر وخالد قاعد

قصاده وبيقول ها|||| يا سيف وبعدين

سيف ببرود عاوز اي يا خالد خلاص كل حاجه تحت ايدي

وعين هتبقا مل"كي

خالد بغض*ب ازاي ده احنا متفقناش علي كدا اتفقنا

اني هساعدك بمقابل ان عين هتكون ليا انا وبس يا

سيف


سيف وهو بيقوم بهدؤء وبيحط الكاس علي الطرابيزة

وبيقر"ب علي خالد اللي كان قاعد فالكرسي اللي قصاده

وبينزل لمستواة بنص جسمه وهو وشه فوش خالد


وبيبصله بغ"ل وهو بيقول عارف یا خالد اکثر حاجه

بكر"ها فحياتي اي هي الغباء وانت اكتر واحد غبي في

الدنيا عشان صدقتني وصدقت ان عين هتكون ليك

فيوم من الايام سيف الجبالي لما بيحط حاجه فدماغه

بينفذها ولما بيكون عاوز حاجه بياخدها وبتكون ملكه اي

ان كانت الطريقة وانت بكل غباء صدقت انك هتقدر

تاخد حاجه سيف الجبالي عاوزها او حط عينو عليها


خالد بغض "ب يعني اي انت كنت بتلعب عليا كل ده يا

سيف عشان تاخد عين والفلوس وكل حاجه تبقا ليك

وبس لا يا سيف انا مش غ"بي وطالما خسرت مش

هخ"سر لوحدي وزي مساعدتك توصل لكل حاجه قادر

في لحظه امحي كل حاجه يا سيف واهد"ها فوق دماغك

وصقر يعرف كل حاجه واعرفو طريق عين وانك انت اللي

خاطف مراتو وانك وراء موات فريدة وسليم برضو

وانك انت اللي حطيت س*م العقا" رب والحي"ه وانتخاطف مراتو وانك وراء موت سليم برضو

لوانك انت اللي حطيت س" م وانت

اللي دخلت البيت وسميت فريده بيهم عشان تخلص

منها قبل متعترف عليك لي صقر وانا معايا تسجيل

ليك يثبت كل حاجة ليك وكل اتفاقتك مع فريدة ويوم

مقت"لت فريدة وانت عارف بقا كل ده لو وقع تحت اید

صقر هيعمل فيك اي يا سيف وانو مش هيرحمك

مش انا اللي يتغدر بيه يا سيف وكنت عامل حساب

اللحظه دي كويس اوي وكنت عارف انها هتيجي

سيف بيبصله بغل وهو بيبعد عنه وبيقول تعرف لا

عجبتني مطلعتش غ"بي اوي زي مكنت متوقع طلعت

مامن نفسك برضو

هنا خالد بيبتسم بانتصار وهو بيمسك كاس الخمر

اللي عالطرابيزة وهو بيشربو دفعه واحده وبيقول كدا

يبقا نتفق يا ابن الجبالي

سيف بيضحك بعلو صوته وصوت ضحكته بيرن


عين كانت نايمه فالاوضة اللي جمبهم وبتسمع صوت

ضحكه سيف وبتحس بخوف وهي بتتالم وبتحاول

تقوم ولكن مش قادرة هي لسه خارجه من عملية

صعبة وكانت علي وشك الموت وبتحاول عين تقوم

وبترجع تاني مكانها بالم ولكن بتحاول وهي بتمسك

فالسرير اللي نايمه عليه وبتضغط علي نفسها وهي

بتت*الم بدموع وبتقوم بمعاناه وصعوبة بالغه وهي

بزي المستشفي وبتقف عالارض وهي سانده عالسرير

وحاسه بدوخه شديده اثر البنج وكانت حاسه هتقع

من طولها وبتغمض عيونها وهي ماسكه في طرف

السرير

برا سيف بيضحك وهو بيسقف بايدو وبيقول لا برافو

واضح ان تربيه هارون الحبالي ليك جت بفايده يا خالد

بس يترا بقا انت لو صقر عرف انك كنت بتخونو مع

مراتو وانك السبب وراء قت"ل اخوة هااااا اي رايك بقا

فالمفاجاه دي لا ولما يشوف صورك انت وفري حبيبه


القلب وهي فحص لك اي و  سيف هاتفه

لوهه بيمد فويليه خالد  لخوف

وقلق وبيبلع ريقه وهو شايف صور ليه هو وفريده

فاوضاع مخ"*له ولسه هيمسك الهاتف ولكن سيف

بيسحبو منه بسرعة وهو بيقول بابتسامه عريضه

استنا انت مستعجل ليه انا هسمعك بقا حاجه


هتعجبك اوي وهنا بيبداء يشغل سيف تسجيل صوتي

لمكالمه فريدة وخالد لما كان بيقولها ازاي رحيم عايش

المفروض رحيم مي*ت

وفريدة ردت وقالت معرفش انا وانت كنا فالخطه

وقت"*لينو سواء وفالخطه سواء وبعدها اتخنقو سواء

خالد كان بيسمع بصدمه ان سيف قدر يوصل للمكالمه

دي ولكن هنا مش بس خالد اللي سمع وعين اللي كان

واقفه وراء الباب وهي مواربة وحاطه ايدها علي بوقها

بصدمه وذهول من اللي سمعته وشايفة سيف وخالد

قدامها ومش مصدقة اللي بيحصل وكانت في حالة

صدمه ور*عب


خالد صدمته بتتحول لغضب وهو بيقول اااااه يا

ك"لب طلعت لعب كل حاجه صح ومخطط لكل حاجه


سيف بيضحك بسخرية وهو بيقول مش قولتلك انك

غبي يا خالد اي حد هيقف فطريقي او قصاد حاجه انا

عاوزها هم" حيه من علي وش الدنيا زي مهم*حيك دلوقتي

يا خالد وفثواني بيكون سيف بعت الصور والتسجيل لي

صقر

خالد هنا بيبصلة بجنون وهو بيقول هقت" *لك يا ابن

الك لب مش انا اللي اخسر كل حاجه كدا وفثواني

خالد وسيف بيكونو الاتنين رافعين السلا"*ح فوش

بعض وهنا بتخرج طلقة وبيخرج معاها صرخه

عييييين وهو هنا بيلف فوشه بسرعه ليها بصدمه

وبي"قع الثاني واقع عالارض سا*يح فد*" مه وووو


صقر بيلاقي هاتفة بيعلن عن صوت مسدجات بيمسك

صقر الهاتف بسرعة وهو بيفتحو وبيحمل المسدجات

وهو بيفتحها وبيبداء صقر يشوفها بصدمه وووو





عيون_الصقر_الجزء_الثلاثون

صقر بيلاقي هاتفة بيعلن عن صوت مسدجات بيمسك

صقر الهاتف بسرعة وهو بيفتحو وبيحمل المسدجات

وهو بيفتحها وبيبداء صقر يشوفها بصدمه وهو مش مصدق اللي بيشوفو وبيسمعو وان خالد هو السبب في مو*ت اخوة وبقا يسمع التسجيل بذهول والصور اللي بينو وبين فريدة وهي فريدة داخل احضا*ن خالد باوضاع يشيب ليها الراس من الصدمة وان فريدة وخالد قت*لو رحيم وهنا صقر بيقول بجنون وصدمة مستحيل لااااااااا ازاي انا ازاي يا كلاااااااااب مش هرحمك يا خاااااالدددد هقت*لك ورحمه رحيم واللي خلقني وخلقك لشرب من دمك وادفعك التمن واخليك تندم انك اتولدت وتتمني الموت مطلهوش 


صقر بيمسك هاتفة وهو بيتصل علي الرقم اللي بعتلو الصور والتسجيل ولكن مفيش اي رد


 هقت*لك يا ابن الك لب مش انا اللي اخسر كل حاجه كدا وفثواني

خالد وسيف بيكونو الاتنين رافعين السلا"*ح في وش

بعض وهنا بتخرج طلقة وبيخرج معاها صرخه

عييييين وهو هنا بيلف وشه بسرعه ليها بصدمه

وبي"قع الثاني واقع عالارض سا*يح فد*" مه وبيبص وبيلاقي الموبيل بيرن وبيبص علية بيلاقي صقر 


عييين بتبصلو برعب وهي عيونها علية وعلي اللي سايح فد*مة فالارض والمسد*س فايدو وبتقفل الباب بسرعة برعب 


وهنا هو فثواني بيكون عندها وبيحاول يفتح الباب وعين من جوة بتزقو بخو*ف ودموع وهو بيقول بغضب وصراخ افتحي يا عيييييييييييييين 


وعييين بقت مرعوبة لان هي ساندة الباب بجسمها ومفيش اي حاجه تقفل الباب وهو بيزق الباب بكل قوتة وهنا الباب بيتفتح وبتتنطر عين عالارض وهي بتخرج منها صرخه بالم وخوف 


وهو هنا بيدخل وهو لسة المسد*س فايدو 


وعين عالارض بتبصلو بذعر وهي بتسحف عالارض وبتقول برعب انتو مستحيل تكونو بني ادمين انتو شي*اطين 


هو بيقرب منها وعين بتزحف وهي بترجع لورا بالم ورعب وبتقول بصراخ ابعد متقربش مني انا سمعت كل حاجه انتو السبب قت*لتو رحيم وقت*لتو سليم وفريدة  وانت قت*لت خالد قدامي 


سيف بغ*ل ولسة هق*تل الكل وهقت*لك صقر حبيب القلب


عييييين بصدمة لااااااا صقررر لا دة ابن عمك من دمك ازاي تقتلو ازاي صقر عمرو ما اذاك في حاجه 


سييف هنا بيضحكك بهسترية وجنون وهو صوت ضحكتو بيرن فالمكان 


عيييين بتبصلو بخوف ورعب وهي بتبص حواليها علي اي حاجه تساعدها فالهروب من ذالك المجنون 


سيييييف بيوقف ضحك وبينزل لمستواها وهو بيبص فعيونها وبيقول بغل مهو عشان ابن عمي انا همو*تو زي ما هو علطول بياخد اي حاجه انا عاوزها انا خدت منو كل حاجه حتي مراتو واخوة وصحبو كل حاجه انا خدتها منو وهخدك انتي كمان عارفة لية 


عيييييين بتبصلو بقرف واشمئزاز وهي مبتتكلمش 


سيف عشان انتي اغلي حاجه في حياه صقر من بعد رحيم اخوة هكسر صقر بيكي هخليه يموت في اليوم مية مرة ويتمني المو*ت ميطلهوش 


عين هنا بتبص لسيف بكره شديد وهي بت*ف فوشة بكرة وغل وبتقول بكرة عندي المو*ت اهون من اني اكون مع كلب زيك وحرام اشبهك بالكلب لان كدا هكون بظلم الكلب لان الكلب اوفي وانضف منك مليون مرة انت حقير يا سيف 


سييف هنا بيمسح وشة بغضب جحيمي وهو بيقول بجنون انتي اللي حكمتي علي نفسك يا عيييين وحالا هختم ملكيتي علي كل حته فجسمك عشان تعرفي مين هو سيف الجبالي وعشان يبقا المو*ت ليكي اهون بحق وحقيقي 


وهنا بيته*جم سيف عليها وهو بتزقة بعيد عنها وهو بيحاول يبوسها وهنا عييييين بتمسك شعرو وبتشدو بكل غل لدرجه بيطلع شوية شعر فايدها وسيف بيتالم ووبيضر*بها بالقل*م علي وشها 


وهنا عيييبن الغل والجنون بيزيد جواها وبتروح هبشة وشو كلو بضوافرها بكل غ*ل وهنا سيف بيبعد عنها بصراخ وهو حاطط ايدو علي وشو اللي بقا يجيب دم وحاسس بنا*ر فية 


وهنا عيين بتستغل انشغالو وبتقوم بسرعة رغم الالم الذي يفتك بها وهو بتتسند علي الحيطه وبتخرج برا الاوضة بسرعة وهي بتجري علي الباب بتحاول تفتحو ولكن مش بيفتح وبتحاول بكل قوتها ولكن مفيش امل وبتسمع صوتو من وراها بيقول بغل مش هتقدري تهربي يا عيييين خروجك من هنا هتخرجي ميتة 


عييين بتبصلو بزعر وهو بيقرب عليها وهي بتبعد وهو يقرب وهي تبعد وهو يقرب وبيبصلها بشر ومش بتاخد بالها فاجاه بتتكعل في جث*ة خالد وهي بتخرج منها صرخه وبتقع عالارض جمب خالد وهنا عيييين بتبص للجثة برعب ولهدومها وايدها اللي بقت كلها د*م وهي بتسحف لورا بزعر وصدمة وسيف هنا بيقرب منها ولسه ماشي باتجاها ولكن هنا بيلاقي اللي مسكو من رجلية وهو بيقوم بصعوبة وبيقع سيف عالارض 


وعين بتبصلهم بذهول ورعب وزعر وحاسه نفسها جوة كابوس او فيلم رعب 


وهنا خالد بيقوم وكانو لم يكن فية شئ او مضروب بالر*صاص وبيقول بسخرية فكرني عبيط كنت عامل حسابي وعارف انك هتغدي بيا قبل ما اتعشي بيك يا سيف 


سيف بشر هقت*لك يا خالد 


ولسة هيقرب علي المسد*س اللي واقع جمبو عالارض واللي بينو وبين عين وخالد ولسة خالد بيجري بسرعة يخد المسد*س قبل سيف ولكن هنا عييين بتمسك المسدس وهي بترفعه بسرعة في وش الاتنين 


وهنا سيف وخالد بيوقفو وبيبصو لبعض وبيبصولها 


عيين بغضب لو حد فيكو قرب مني همو*تو 


خالد لسة بيقرب منها خطوة ولكن هنا عيين بتضر*ب رصاصة بتعدي من جمب خالد وهنا عين بتقول بصراح قولتلكم اللي هيقرب مني همو*تو 


خالد وسيف بيرجعو لورا وهنا عين بتقول بغضب وهي موجهه المسد*س عليهم بتقول افتحو الباب يلاااااااا 


سيف وخالد بيفضلو يبصو لبعض وكانهم بيتكلمو بلغة العيون ولكن هنا عيييين بتقاطعهم بصراخ بقولللكمم افتحوووو الباب يلاااااااااااااااا 


سيف بهدؤء حاضر وبيروح سيف باتجاهه الباب وهو بيخرج المفاتيح من جيبو وبيفتح الباب وخالد وبيبص لعين وسيف 

الروايه حصري لبيدج عالم الروايات 

وعين بتبصلهم هما الاتنين ورفعه المسد*س وهي بتمشي براحه ولسة هتخرج من الباب وهي بتبص لسيف وهنا خالد فثواني بيجي من وراها وبيمسكها وهنا سيف في ثواني بيسحب المسد*س منها كل ده حصل فثواني وهنا سيف بيرفع المسدس فوشهم هما الاتنين بخبث ولسة 


وخالد وعين بيبصلو بصدمة 

وسيف لسة هيقفل الباب ولكن بيلاقي اللي بيدية بالبوكس فوشة وهو بيقول بغل علي فين يا ابن عمي 


سيف بيقع عالارض 


وهنا عين بتبتسم بصدمة وهي بتقول صقر وبتجري علية وهي بتحضنو بدموع 


وصقر بيحضنها بشوق وخوف ولكن عيون علي خالد وسيف 


وبيقول صقر بقلق انتي كويسة 


عين وهي ماسكه فية ايوة متقلقش 


صقر هنا بيبص لخالد وسيف وبيقول بغل وكرة جه وقت الحساب يولاددد الكلب وبيقرب عليهم وهو وووو



عيون_الصقر_البارات_الاخير

 صقر هنا بيبص لخالد وسيف وبيقول بغل وكرة جه وقت الحساب يولاددد الكلب وبيقرب عليهم وهو الحقد والغضب مالي قلبو والشر مالي قلبو من نحيتهم وبيقول بصوت يملاءه الحقد اخويا عملكم اي يا كلاب وسليم خدتو مني اغلي اتنين لييييييييه 


سيف بكره وهو بيمسح الدم من علي شفايفو وبيقول بحقد عشان طول عمرك بتاخد اللي مش ليك عشان الكل بيحبك وشايفين مفيش زايك صقر راح صقر جه صقر عمل بصو صقر نجح فحياتو ازاي كل حاجه صقر صقر صقر وكان مفيش فالدنيا غير صقر واللي خلقو مخلقش غيرو عشان كده حلفت لاحرق قلبك بتحبهم بس فريدة كانت خاينة وطماعة وسهلة كانت سهلة اني اقدر العب بيها اما اخوك هو اللي ودة نفسو للموت برجلية وسليم بقا كان غبي مكنش وفي ولا حاجه كان يستاهل اللي يجرالو صدق انك خونتو بسهولة من غير ما يتاكد انا اللي كنت بحرك كل حاجه وكنت ماسك مفاتيح اللعبة كلها فايدي وكنت السبب في موتهم كلهم وكنت راسم الخطه ومشيت زي منا عاوز بس كلهم وقعو في حب حرمك المصون حتي خالد اللي ابوك مربية خانك برضو وهو اللي ساعدني فالخطه بس فالاخر طلع غبي فاكر ان انا هديه حاجه انا عاوها مش سيف الجبالي اللي يخسر يا انن عمي وهنا سيف في ثواني بيكون رافع مسدسة ومصفية في خالد اللي جسمو تقريبا اتخرم من كتر الرصاص وهنا عين كانت بتصرخ وبتتحمي في  ضهر صقر برعب وهي بتترعش وحست ان دي النهاية


صقر كان واقف زي مهو متهزتش في اي شعرة وبيبص لخالد اللي واقع عالارض تحت رجلو وحوالية بركه من الدم باشمئزاز وانتصار فهذه النهاية الذي يستحقها بعد ما قتل اخوة فهو كان يريد قتله ليريح نار قلبة ولكن سيف قام بهذة المهمه 


سيف هنا بيبص لصقر وهو رافع مسدسة فوشة وبيقول بانتصار ودلوقتي بقا جه دورك يا ابن عمي 


عين هنا بتبرق بصدمة وهي بتخرج من ورا ضهر صقر وبتقول بخوف لااااااااا يا سيف صقر لاااااااااااا وبتقف قصاد صقر وبتقول بحقد لو هتقتلو يبقا تقتلني انا الاول لان الموت اهون من اني اكون مع شيطان زايك وبتبص لصقر فعيونه وهي بتدي ضهر ها لسيف وكانت واقفه فالنص ما بينهم وبتقول بعشق انا حياتي مربوطة بصقر يا هنعيش سواء يا هنموت سواء 


صقر كان بيبصلها وهنا بيقرب خطوة عليها وهو بيبوسها من جبينها وبيقول بصوت يشبة الهمس سامحيني وهنا صقر بيزقها من قدامه وفثواني كان هجم علي سيف 


عين كانت بتشهق بصدمة وكانت هتقع ولكن مسكت نفسها وبتبص عليهم بخوف ومش عارفه تعمل اي 


صقر هجم علي سيف بجنون وحقد وكرة العالم كلو وقع المسدس من ايد سيف وبقا سيف من كتر الضرب مش عارف يدافع عن نفسو ووقع عالارض وصقر فوقة وبيضربو بكل جنون وبقا مش شايف قدام غير صورة رحيم وسليم وبقا يضرب بجنون وسيف بقا مفيش لي اي ملامح وبيصرخ زي النسوان ووشة كلو بيجيب دم وصقر يسبة بي افظع الشتائم وكان خلاص سيف ابتداء يقطع النفس وهيموت في ايد صقر وهنا بيدخل عله نوح بسرعة وهو معاه قوة من العساكر اللي بيحاولو يبعدو صقر بصعوبة عن سيف ولكن صقر ممكنش شايف قدامه وبعد صعوبة بيبعدو صقر عن سيف وبيشيلو العساكر سيف اللي كان شبه ميت ومش حاسس بي اي حاجه وكان فقد الوعي ووشة متشوة من الضرب مش باين منو اي ملامح 


وصقر بيبصلو بكرة ولسة هيهجم علية تاني ولكن نوح بيوقفه وهو بيقول كفاية ي صقر  انت اصلا شوهتو سيب القانون هو ياخدلك حقك 


صقر بغل مش قادر يا نوح نفسي انا اموتو بايدي 


نوح بتنهيدة معلش ي صحبي ميستاهلش انو تضيع مستقبلك وحياتك وخلاص الحياة هتضحكلك يا صاحبي استغل الفرصة ومتضيعهاش وعيش وافرح بقا لانك تعبت اوي وبيبص لعين اللي واقفة بخوف وتعب وعلي وشك انها تفقد الوعي وبيقول بص لعين اللي انت وهي تعبتو وجه الوقت تفرحو وتعوضها عن كل اللي شفتوه 


صقر بيبص لعين وبيقول بتنهيدة معاك حق وبيقرب علي عين اللي بيرحظ تعبها ويدوب بيوقف قصادها وهنا عين بتقع بين ايدية فاقدة الوعي صقر بيشيلها بلهفة وبيروح بيها عالمستشفي وبياخدوها منو الدكاترة وبيبداءؤ يعالجوها وبتمر الايام وصقر كان جمب عين وبيعاملها بحنية وحب وبتخرج عين من المستشفي بعد ما بتكون خفت تماما ولكن اول ما بتخرج بتتفاجئ صقر عاملها فرح كبير جدا وفية كل اهل البلد وزمايلو ورئاسىئو فالشغل وكان فرح ولا في الاحلام اللي يشوفو مستحيل يقول دة فرح فالصعيد وكانت عين طايرة من السعادة وكانت شبة اميرة هربانة من ديزني وكان صقر نفسو يخبيها من عيون الناس وبيضمها لحضنو وهو بيشيلها وبيلف بيها بسعادة لا توصف وبيقول داخل اذنها بهمس بحبك 


عين بحب وانا بعشقك يا صقري 


صقر بحب انتي عيون الصقر 


وبتمر الايام عليهم بسعادة وهدؤء وعين بتكون حامل 


وسيف بيتحكم علية بالاعدام فهذا مصيرة الذي يستحقه 


وبيجي اليوم المعهود وعين بتولد وبتجيب تؤام ولد وبنت وبتسمي الولد رحيم والبنت عشق وصقر كان حاسس انو ملك الدنيا وبيقرب عليها وبيضمها لحضنه وهما شايلين ولدهم بين ايديهم وصقر بيضهم بحب وبيقول بعشق بحبك

 يا عيون الصقر  

بقلم_اسراء_هاشم

#عيون_الصقر





تعليقات

التنقل السريع