روايةامي خليتني اشيل الرحم علشان محتاجه فلوس البارت الثاني2
روايةامي خليتني اشيل الرحم علشان محتاجه فلوس البارت الثاني2
امي خلتني اشيل الرحم عشان محتاجة فلوس
الحلقه الثانيه
بقلم هويدا زغلول
سهير
خير يا احمد لي الموضوع المهم اللي انت عايزني
فيه
احمد
معقول يا سهير هنقف كده نتكلم من علي الباب اظن مينفعش الكلام ده
سهير
ادخل يا أحمد وقول اللي انت عايزة بسرعه
لو سمحت انا مش عايزه اي مشاكل مع ايه
ارجوك
دخل أحمد وقعد وقال
احمد
بصراحه كده انا طالع علشان سما اول لما
شوفتها طالعه قولت لازم اجي علشان عايزها
في موضوع مهم
سما
خير يا احمد كنت عايزني في ايه
أحمد
انتي عارفه ياسهير انتي وسما ان ايه عمرها ماهتخلف تاني وانا بصراحة زي اي راجل نفسي في حتة عيل يشيل اسمي انا عارف ان ده نصيبها بس انا من حقي اكون اب
سهير
طيب واحنا ايه علاقتنا بالموضوع ده يا أحمد مش فاهمة
أحمد
بصراحة ياسهير انا عايز اتجوز سما اختك
وفي الوقت ده سما ضحكت وسهير ثابت
سهير
انت بتقول ايه يا أحمد لا طبعا انا مش موافقه
أحمد
ليه ياسهير هو انا فيا عيب ولا حاجة وبعدين يا ستي الشرع حلل 4 اظن انا مش بعمل اي حاجه غلط
سهير
مقصدش انت راجل وزي الفل بس اختي لا وبعدين عشان خاطر ايه كمان اللي عايشة معايا في بيت واحد دي هنقولها ازاى
أحمد
اولا محدش هيعرف حاجة عن جوزانا يا سهير وثانيا لما الاقي الوقت المناسب هبلغ الكل واعرفهم لاني حر ومحدش ليه عندي حاجة
سهير
وانا مش موافقه يا أحمد وهعتبر نفسي مسمعتش حاجة ومحدش من البيت هيعرف حاجة
أحمد
كده ياسهير وانا كنت فاكر اني زي اخوكي وهتقفي جنبي عمتا متشكر انا ماشي
ونزل أحمد من عند سهير وسما قالتلها
سما
ليه كده ياسهير الطريقة اللي كلمتي احمد بيها دي هو ذنبة ايه يعني ماهو راجل ونفسه يفرح
سهير
بت انتي موافقة على الكلام اللي هو قالة ده
سما
وليه لا احمد شاب كويس وبصراحه انا مش شايفة فيه اي عيب خالص
سهير
يعنى انتي موافقه اني تتجوزي واحد متجوز ياسما طيب اياكي اسمعك تجيبي سيرت الموضوع ده تاني
وفضلت سما قاعدة زعلانة وقررت انها تتكلم معاه بينهم وبين بعضهم
وعندي في شقتي كنت بكلم ماما في التليفون وبعيط وبقولها
ايه
شوفتي اهي الست سهير حملت ياماما وأحمد من ساعت ماعرف وهو قالب عليا ومش طايقني
الام
منا قولتلك حطليها من الازازة اللي اديتهالك وانتي خوفتي ومرضتيش تحطي منها كان زمانها مش حملت ولا هتخلف خالص
ايه
منا بصراحة خوفت لحد يشوفني ياريتني كنت سمعت كلامك ومكنش حصلها حمل
الام
خلاص اطلبي منه الطلاق وانا اجوزك اللي احسن منه ميت مره
ايه
انتي عارفه اني بحبة ومقدرش استغني عنه انا حاسه اني هروح فيها
الام
بعد الشر عليكي ياحبيبتي هنقول ايه نصيبك كده يا ايه
ايه
طيب ياماما اقفلي دلوقتي وهاشوف هتصرف ازاى
وقفلت مع ماما وقولت انا لازم اتصرف لانه كده أحمد هيفضل مش طايقني
وفي الوقت ده احمد كان قاعد في المحل
واتصلت بيه ايه
ايه
ازيك يا احمد انا اتصل بيك عشان أطيب بخاطرك بعد الكلام اللي سهير قالتهولك
أحمد
ولا يهمك ياسما انا اللي يهمني انتي وبس ومليش دعوة بسهير او غيرها لاني بجد شاريكي ياسما وعايزك
سما
مانت عايزني عشان اخلفلك العيل وبس يا احمد صح وعلي رأي المثل القديمه تحلي لو كانت وحلا
أحمد
لا طبعا ياسما مش عشان كده وبس انا معجب بيكي من زمان بس مكنتش عارف اقول حاجة زي دي المهم انتي موافقه عليا عايز منك رد دلوقتي
سما
طيب افرض انا وافقت هنعمل ايه مع سهير اللي رافضه دي
أحمد
وافقي انتي بس واحنا هنتجوز ومحدش هيعرف على الاقل في الوقت الحالي
سما
طيب وايه هتفضل مراتك برضو اصلي بصراحة عايزاك ليا لوحدي يا أحمد
أحمد
اصلا كده كده ايه مبقتش نفعاني وممكن أطلقها بس في الوقت المناسب
وفعلا وافقت سما على جوازها من احمد واتفقوا ان محدش يعرف
وكان وليد بيتصل بماما وقالها
وليد
ها ياخالتي طمنيني ايه الاخبار
الخاله
اطمن ياواد ياوليد شكلها نهايتها مع أحمد قربت
وليد
بجد ياخالتي ايوه بقا وريني شطارتك وانا هحليلك بوقك
الخالة
ايوه كده يابن اختي ياغالي. وفي الوقت ده قفلت ماما معاه وقال
وليد
بقا انا ابن اختك الغالى برضو ياخالتي دانتي متعرفنيش الا عشان مصلحتك وبس ههههه
وفي البيت عندي احمد رجع من شغلة وفضل في شقة مامته ومطلعش شقتي واتصلت عليه قالي
احمد
عايزة ايه ياايه انا عند امي تحت هبات عندها
ايه
يعني ايه يا أحمد هتسبني لوحدي وتبات تحت هو انا كنت عملتلك ايه لده كله
أحمد
معملتيش حاجة بس انا اللي مش طايقك يا ستي بقولك اي اقفلي السكه دلوقتي بقي أنا مش عايز رغي كتير
ايه
حرام عليك اللي انت بتعمله فيا ده
أحمد
وانا ذنبي ايه اتحرم من الأولاد اقفلي يا ايه لو سمحتي يلا
الام
حرام عليك يابني انت مشيلها مسؤليه اللي حصل ليها ليه ده ربنا اللي عايز كده
أحمد
ونعم بالله يا أمي بس انا نفسي ابقي اب نفسي
الام
ربنا يهديك يابني وينولك اللي في بالك
وتاني يوم أحمد اتفق مع سما انه هياخدها ويكتب عليها عرفي واخدلها شقه بعيد عن البيت
ودخلوا الشقه بعد ماتجوزو وأحمد قالها
احمد
ادخلي برجلك اليمين ياعروسة والله مش مصدق ان احنا اتجوزنا
سما
انا مبسوطه اوي يا أحمد اني بقيت معاك
أحمد
انا كمان ياسما مبسوط اوي ربنا يخليكي ليا
وفي الوقت ده انا نزلت عند حماتي وقولت ليها
ايه
هو احمد فين ياماما بقالو يومين مطلعش فوق
الام
معرفش يابنتي هو كان بايت عندي ونزل يمكن في المحل ولا حاجة
ايه
لا مش في المحل لان المحل مقفول وخرجت
سهير من المطبخ وقالت
سهير
مايمكن راح مشوار وراجع يا ايه الغايب حجتة معاه
ايه
انتي ملكيش دعوه بيا خالص انتي فاهمة
الام
ليه بس يابنتي هي سهير عملتلك ايه
ايه
عشان هي السبب في اللي انا فيه ده ابنك قلب عليا ومش طايقني من ساعت ماعرف ان الهانم حامل
الام
لا ملكيش حق يا ايه بقا ده كلام برضو
سهير
ليه يعني هو انا مينفعش احمل ولا ايه
ايه
انا طالعة شقتي
وطلعت وسبتهم وسهير فضلت تعيط وطلع يحيى ولما شافها كده قالها
يحيي
في ايه ياسهير بتعيطي ليه مين اللي زعلها يا أمي
الام
مفيش يابني اصل..... وقبل حماتي متكمل كلامها سهير ردت وقالتله
سهير
دي هرمونات الحمل يا يحيى ايه مسمعتش عنها
انا كويسه يا حبيبي
يحيي
يعنى هي الهرمونات دي بتخليكي تنكدي على نفسك وعلينا
سهير
غصب عني بقا اعمل ايه
الام
ربنا يكملك بعقلك ياسهير ياحبيبتي ويكملك حملك وتقومي بالسلامه يارب
يحيى
طيب ايه رايك ياحبيبتي اخدك ونتغدي برة يمكن الهرمونات تتظبط
الام
ومالو ياحبيبي روحو وفكو عن نفسكم
سهير
خلاص ياماما تعالي معانا
الام
انا لاااا مقدرش انزل السلم ياسهير مانتي عارفه ياحبيبتي روحي انتي مع جوزك وانبسطو
سهير
طيب هطلع البس هدومي وانزلك
وطلعت سهير ولبست وخرجت هي ويحيى
وتاني يوم لقيت أحمد راجع ومبسوط اوي وداخل يغني قولتلة
ايه
لا والله راجع رايق وسايبني في البيت باليومين ولا اعرف عنك حاجة وراجع مبسوط وفرحان ولا كانك في كلبه في البيت مستنياك وقلقانة عليك
أحمد
يادي ام النكد انتي عايزة ايه يا ايه دلوقتي سبيني عشان انا راجع مبسوط ومش ناقص نكدك ده بصراحة
ايه
بقا انا نكد يا أحمد الله يسامحك
أحمد
انا داخل اريح شويه
ايه
استني عندك انت مش هتدخل غير لما اعرف انت كنت فين بقالك يومين
أحمد
كنت مطرح مكنت انتي مالك اصلا
ايه
مالي ازاى هو انا مش مراتك ومن حقي اعرف كنت فين
أحمد
لا مش من حقك تعرفي ولو طولتي في الكلام هرمي عليكي اليمين دلوقتي وسعي من قدامي
وسابني ودخل جوه وانا انهارت من العياط على اللي بيعملة فيا وفي الوقت ده راحت سما راحت لسهير تزورها
سهير
وحشتيني ياسما بقالك فترة مش بتجي ايه ياحبيبتي هو انا مش وحشتك ولا ايه
سما
ها لا طبعا ياحبيبتي وحشتيني جدا بس انا قولت عشان احمد ميتكلمش في الموضوع بتاع الجواز تاني
سهير
بس المفروض انك جايه لاختك ياسما يبقا أحمد ملوش دعوة بيكي
سما
خلاص بقا ياسهير المهم طمنيني عليكي عامله ايه في الحمل اتوحمتي على ايه احكيلي ههههه
سهير
بقولك اي سيبك من الكلام ده اليومين اللي فاتو كنت عامله تصل عليكي مش كنتي بتردي ليه
سما
يوووو بقي انتي عالطول كده مش بتفكري
الا في خناق وبس انا جايه اريح اعصابي عندك
وفي شقتي كنت قاعده مخنوقه ولقيت احمد داخل قولت ليه
ايه
انا زهقت وتعبت يا أحمد حرام عليك هو انت مبقتش بتحس بيا خالص
أحمد
وطي صوتك وانتي بتتكلمي معايا وبعدين انتي عايزة ايه دلوقتي
ايه
انا عايزة اعرف انت بتروح فين وبتسبني طول اليوم
أحمد
انا حر يا ايه اتأخر وارجع وقت ما يعجبني
ايه
وانا مش هستحمل كده يا أحمد
أحمد
يعنى عايزاني اعملك ايه دلوقتي
ايه
يعني طلقني يا أحمد
أحمد
بس كده حااااضر روحي وانتي طالق يا ايه
ايه بصدمة
ايه ده هو انت مصدقت للدرجة دي يا أحمد هونت عليك
أحمد
اصلا ده اللي كان المفروض يحصل من زمان
ايه
عندك حق انا غلطانة اني فضلت متمسكة بيك لحد دلوقتي عشان كنت بقول ده حبيب عمري ومقدرش استغني عنه على العموم انا ماشية وياريت تبعتلي كل حقوقي اللي عندك
ولميت هدومي وسبت البيت ومشيت ورحت عند ماما وفضلت اعيط وقولت
ايه
احمد طلقني يا ماما بعد الحب ده كله مش قادره اصدق والله
الام بخبث
ياحبيبتي يابنتي طب والله هو الخسران بس بس اهدي يا ايه وانا هجوزك سيد سيده
ايه
انا مش عايزة يا ماما سبيني في حالي بقا سبيني
وسبتها ودخلت اوضتي
وماما اتكلمت في التلفيون وقالت
الووو ايوه ياوليد انا بكلمك عشان افرحك واقولك ان ايه اتطلقت وجات عندي....
تكملة الرواية هناااااااااااااا
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا