القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جابولي مدرس البيت علشان خايفين اخرج خلاني حامل البارت الثالث 3 الاخيربقلم هويدا زغلول

 

رواية جابولي مدرس البيت علشان خايفين اخرج   خلاني حامل البارت الثالث 3الاخير  بقلم هويدا زغلول






رواية جابولي مدرس البيت علشان خايفين اخرج   خلاني حامل البارت الثالث 3الاخير  بقلم هويدا زغلول



حامل بسبب درس خصوصي 

الجزء الاخير 

بقلم هويدا زغلول

وبعدها روحنا وانا قولت ل ايه 


ولاء 

هي الدكتوره قالت ليكي اي بالظبط ومال شكلك عامل ليه كده 


ايه

بتقول انك حامل يا ولاء معقوله انتي حامل فعلا انا مش مصدقه طيب ازاى ومين اللي عمل فيكي كده 


ولاء بصدمة

ينهار اسود معرفش يا ايه معرفش ده حصل ازاى على فكرة الدكتورة دي كدابة انتي تصدقي عني كده يا ايه


ايه

 انا فعلا كدبتها ياولاء بس هي اكدتلي لما عملتلك تحليل حمل وطلع فعلا انك حامل انا شوفت التحليل بنفسي


ولاء

انتي متأكدة انه التحليل ده بتاعي انا


ايه

ايوه ياولاء انا شوفت بعيني


ولاء مرتبكة

طيب والنبي يا ايه وحيات غلاوتي عندك مش عايزة حد يعرف الموضوع ده غيري انا وانتي اوعديني لحد ما اشوف هتصرف ازاي والله با بنتي ما اعرف اي اللي حصل 


ايه بخبث

اه طبعا ياولاء محدش هيعرف حاجة خالص ياحبيبتي وبعدين دي مصيبة يا ولاء اصلا ده باباكي ممكن يروح فيها


ولاء بتوتر 

منا مش خايفة غير على بابا يا ايه هيعمل ايه لو عرف دي هتبقا مصيبة مصيبة 


ايه 

ولاء قوليلي ايه اللي حصل معاكي عشان نعرف نتصرف مين عمل فيكي كده 


ولاء

معرفش معرفش 


ايه 

طيب تعالي اروحك دلوقتي والمهم تخليكي طبيعية عشان محدش يلاحظ عليكي حاجة لحد مانشوف هنعمل ايه ونعرف ده حصل ازاى 


وصلتني ايه لحد البيت ودخلت لقيت ماما قاعده و بتقولي 


الام 

مالك ياولاء انتي شكلك عامل كده ليه يابت انتي كنتي بتعيطي ولا ايه 


ولاء 

ها لا لا ابدا ياماما مفيش حاجة انا داخله اوضتي عشان عايزة انام ودخلت اوضتي وفضلت اعيط


وفي الشارع كانت وافقه ايه بتكلم كوثر 

في التلفون وبتقول 


ايه 

ولاء حامل ياطنط انا لسه كنت معاها عند الدكتورة واكدت انها حامل 


كوثر 

بجد يابت يا ايه عفارم عليك يا اسلام ايوه كده ابن اختي بصحيح 


ايه 

مش اسلام يا طنط اللي عمل كده 


كوثر 

نعم امال مين اللي عمل كده يابت هو مش انتي وديتهالو ودخل عليها وهي مخدرة محصلش منه حاجة طيب اقفلي اقفلي 


ايه 

ارجوكي أنا مش عايزه اي مشاكل بالله عليكي 

سيبي البت في حالها بقي 


كوثر 

وانتي جايه دلوقتي تقولي كده يا عنيا 

امال الفلوس اللي اخدتها دي كنتي أخديها ليه 


وفي الوقت ده انا كنت قاعده في اوضتي وعامله 

افتكر اي اللي حصل بالظبط يوم ما كنت عند استاذ محمد  

                  #فلاش باك 

كنت بخبط وفتح ليا استاذ محمد وقال 


محمد 

تعالي ياولاء ادخلي اتاخرتي النهاردة ليه ادخلي 


ولاء

ازيك يا مستر معلش الطريق والله اي ده 

هي  مرات حضرتك مش موجوده ولا ايه يامستر


محمد 

ها لا لا دي نزلت تشتري شوية حاجة وراجعه علطول ادخلي متخافيش ودخل محمد جبلي عصير 


ولاء 

ليه تعبت نفسك بس شكرا لحضرتك 

وشربتة وحسيت بدوخة وغبت عن الدنيا ولما فوقت لقيتة اعد جنبي على السرير وبيقول 

فوقي ياولاء فوقي ياحبيبتي 


ولاء دايخة 

ايه ده انا فين وايه اللي حصل ايه الدم ده انت عملت ايه وفضلت ولاء تلطم على وشها رد عليا عملت ايه دنا هوديك في ستين داهيه 


محمد 

اهدي ياولاء انا معملتش حاجة واحسنلك الموضوع يفضل سر بيني وبينك محدش يعرفه ماشي بس بصراحة انتي تجنني يابت 


ولاء ضربتة بالقلم وقالت 

انت حقير وواطي منك لله وخرجت من عنده ورجعت البيت نضفت نفسي من غير ماحد يحس بيا 


ورجعت من تفكيري على خبط جامد على الباب

كوثر افتح ياسلمان افتح

ماما فتحت الباب لقيت مرات عمي  داخله بتقول

جوزك فين يا عفاف


عفاف

 ايه ياكوثر مالك داخله عماله بتزعقي ليه كده في ايه


كوثر

في جوزك ياحبيبتي عشان يشوف بناته اللي معرفش يربيهم واحده تخطف ابني وتخليه يهرب معاها ويتجوزها والتانية معرفش كانت بتلف فين ومع مين لحد ما بقت حامل ياختي 


عفاف بتزعق 

انتي بتقولي ايه يا كوثر انتي اتجننتي


سليمان 

انتي اكيد بتهزري صح وبعدها خرجت 


ولاء 

انا هقول لحضرتك كل حاجه يا بابا والله 


سليمان 

تقولي اي يعني كلامها صح 


كوثر 

هو انا هجيب حاجة من عندي يا عفاف بنتك حبلة ياحلوه وانتي وابوها نايمين على ودانكم ولو مش مصدقيني روحو اكشفوا عليها


 وفجأة سليمان وقع في الارض والإسعاف جات خدته على المستشفى ودخل العناية وحالتة خطيرة 


وماما فضلت تضرب فيا عشان تعرف مين اللي عمل فيا كده لحد ما نهارت واعترفت انه مستر محمد هو اللي عمل فيا كده وحكيت كل حاجة 

وفي شقه مرات عمي كانت قاعده سهير وبتتكلم في التلفون وقالت 


سهير بتعيط 

لازم ترجع يامحمود انت وأسماء عشان تشوفو حل المصيبة دي وكمان انا خايفه على عمي سليمان حالتة خطيرة اوي 


محمود 

اي عمي سليمان انا جاي حلا وبعدها خرجت اسماء من الاوضه 


اسماء

 مالو بابا 

وفعلا محمود رجع وهو وأسماء وراحو لبابا في المستشفى وأسماء طلبت منه انه يسامحها 


اسماء 

الف سلامه عليك يا بابا اوعي تكون زعلان مني وسامحني بالله عليك يابابا


سليمان 

سامحتك يابنتي انتي ومحمود وكمان عايزك يابني تجيب الكلب اللي عمل في ولاء كده 


محمود 

متقلقش ياعمي سليمان الحكومة خلاص زمانها بتقبض عليه دلوقتي 


اسماء 

انا اسفه يا بابا وحقك عليا في اللي عملته 

بس والله محمود كان انسان كويس وانا مكنتش عايزه اسيبه 


الام 

مش وقته الكلام ده منه لله اللي كان السبب 


وفعلا محمد اتقبض عليه وفي القسم الظابط قال لمحمود


الظباط 

فعلا التحليل اذبت ان اللي في بطنها ابنه بس انا 

من رأي أن يكتب عليها وبعدها يطلقها 


محمود 

مع أن مينفعش تكون علي ذمته لحظه بس 

تمام وفي الوقت ده محمود روح البيت 


الام 

خليك يا شملول معاهم احسن اشمعنا دلوقتي 

جاي ليا 


محمود 

انا عرفت من سهير اللي عملتي وافرضي كان حصل من اسلام بقي كان زمانك بقيتي في الحجز 


كوثر 

مش قادره انسي ان هو اللي عمل في ابوك 

كده 


محمود 

صدقي أن كل شي قدر ومكتوب وحرام يا ماما 

كفايه اللي عمي فيه 


كوثر 

انا غلطانه يابني وعندك حق الحمد لله أن مش 

اسلام 


محمود 

يبقي لازم تقف جمب عمي بقي ارجوكي 

وبعدها بابا رجع البيت وانا روحت جنبه وقولت 

 

ولاء 

بابا انت لسه زعلان ومش عايز تبص في وشي والله يابابا غصب عني صدقني والله انا خوفت اقولك علي اللي حصل وبجد مكنتش بعرف انام 


سليمان 

خلاص ياولاء يابنتي ملوش لزوم اني ازعل منك محدش بيتعلم ببلاش بس اللي درس ليكي عشان تخلي بالك من نفسك وكمان درس ليا ان 

مينفعش أمان لاي حد 


وبعدها محمود وأسماء رجعوا البيت وكوثر تصالحت مع بابا وماما وخصوصا لما عرفت ان اسماء اختي حامل وقربت تولد ورجعنا كلنا عيلة مع بعض من تاني زي زمان 

وأسماء اختي ولدت 

وفي جه واحد صاحب محمود عشان يباركلهم على المولود وشافني ويوم السبوع لقيت محمود بيقولي انه معجب بيا وعايز يقابل بابا يطلب أيدي منه

 هو بصراحة هو شخص مؤدب وابن ناس وبابا وافق عليه وقولت اكمل حياتي معاه يمكن يعوضني عن الصدمة اللي حصلتلي في حياتي 

وفعلا اتخطبتلة 


وبكده تكون خلصت قصتنا

اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا




تعليقات

التنقل السريع