القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه صغيره بين يدي الادم البارت 4-5-6 بقلم شغف الاعصار

 


روايه صغيره بين يدي الادم البارت 4-5-6 بقلم شغف الاعصار



روايه:صغيره بين يدي الادم

Part:4


نزل ادم لجده وقعدوا شويه علي بال ما الفطار يجهز

حياه:جدي الفطار جهز 

الجد:جايين اهو وذهبوا للفطار

الجد:ادم 

ادم:نعم 

الجد:بعد الفطار هتروح تشتغل في المزرعه 

ادم قعد يكح 

حياه:خد اشرب براحه وبتخبط على ظهره 

ادم:انا مش موافق

الجد:ده اللي عندي

ادم:ولو قولت لأ 

الجد:انسي حياه 

ادم بعصبيه:ازاي يعني حياه مراتي 

الجد:مراتك اه بس انا جدها ومش هتروح معاك مصر غير

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

 بمزاجي وعلشان تخدها هتشتغل في المزرعه مده اسبوعين 

ادم:طب افرض اشتغلت هشتغل اي 

الجد:بوظيفتك ولا نسيت انك دكتور بيطري 

ادم :بس انا مش عايز 

الجد:معاك مهله ساعتين تفكر وقولي قرارك 

ادم نظر لطبقه بغيظ وسمع ضحكه حياه المكتوبه مال على أذنيها وقال:اضحكي ياختي اضحكي طب والله لهتطلع عليكي اللي جدي بيعمله فيا بس استني 

الجد:كل يا آدم وسبب البت تاكل 

ادم اكل وذهب الي الحديقه ورايح جاي يكلم نفسه ويقول:انا ادم اتغصب على حاجه طب مش شغال بقي يلا 

وبعد قليل ذهب لجده 

ادم :انا موافق 

الجد:طيب روح البس اللبس اللي الغفير هيبعته على غرفتك 

ادم :طيب وذهب إلى غرفته وبعد قليل نزل لابس اللبس 

الجد:تعالي يلا هاخدك على المزرعه 

ادم:حاضر بس ثانيه 

الجد:طب بسرعه

ذهب ادم المطبخ وكانت حياه هناك فقط اقترب ادم منها بعد ما اتأكد انو محدش جنبهم ومسك ايديها وشدها على صدره واحتضن خصرها 

ادم وهو ينظر لعيونها:ها مفيش تصبيره لليل كده 

حياه:ادم عيب كده ممكن حد يدخل ويشوفنا كده 

ادم:ما اللي يدخل يدخل اي مراتي يلا هاتي كده تصبيره تخليني اشتغل كويس كده وهو بيغمز لها 

حياه:قليل الادب 

ادم: اقترب وجهه من وجهها وسمع نداء جده

ادم:الراجل ده مش ناوي يسيبني في حالي 

حياه كانت تكتم الضحكه على منظر ادم 

ادم خلينا نكمل واقترب وقبلها قبله سريعه وقال قبل ما يطلع من المطبخ دي حاجه علي السريع كده وغمز لها وخرج لجده 

حياه:ساافل 

دخل ادم المزرعه وجده سابه 

احد العمال:انت الدكتور الجديد 

ادم:اه 

العامل (حسن):كويس البقره جوه محدش عارف يقرب منها من الثور مش مخلي حد يقرب منها والبقره حامل ومش عارفين نقرب منها بسبب الطور و الجنين نصفه طالع والنصف الثاني لسه جوه بطنها 

ادم :طب يلا بسرعه دخلوا شافوا الثور مش رادي يخلي حد يقرب من البقره 

ادم خلاهم يبعدوا وبدأ يقرب والثور شافه وبيقرب منه 

ادم:يا متخلف افهم مراتك حامل ولازم نطلع ابنك انت مش نفسك تشوف ابنك ها 

الثور بيقرب وادم يبعد :خلاص ياعم هاخد انا الولد طلما انت مش عايزه 

العمال كانوا ميتين من الضحك على ادم ومنظره وكلامه 

ادم:اي دااا هي البقره دي خانتك يسطا علشان كده انت بتعذبها خلاص ياعم نطلع الولد وتجوز عليها وانت الله اكبر عليك الف بقره تتمناك وانت طول بعرض وعندك حبه شعر نزلين على عينك اي مزز من الاخر يسطا خليني بقي نطلع الولد وابقي اصرف معاها مراتك وانت حر بيها الثور يقرب من ادم وادم يبعد لما خرجوا من المزرعه ادم لقي الثور بعد وبيخبط برجله على الأرض ونزل دماغه وفجأه لقي الثور بيقرب عليه بسرعه طلع ادم يجري وهو بيقول 

ادم:خلاص ياعم مش عايزين نطلع الولد سيبه اصلا العيال دول صداع وانت شكلك هادي ومبتحبش الصداع الحقووووني ويجري والثور يجري ادم :منك لله يا حياه اكيد هي البومه اللي في حياتي اه معتش قادر اجري اي يسطا انت مهبطش اي بتروح الجيم طب قولي بتروح فين اروح معاك ياعم بقي حرااااام عليك وبيجري وفجأه وقع على الأرض وكان فيه بركه مياه وقع فيها لقي انو الثور قرب طلع يجري 

الغفير راح الجد 

الغفير:يا بيه يا بيه 

الجد:اي يا عبد الستار 

عبد الستار وهو بينهج:ادم بيه 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

الجد:ماله 

عبد الستار:الثور بيجري وراه

الجد قام مفزوع وطلع بسرعه ووراه عبد الستار 

حياه سمعت الغفير 

حياه:يارب استرها يارب 

ريم اختها:مالك يا حياه 

حياه: لا لا انا لازم اروح له ومشيت

ريم:مالها دي حاضر يا ماما جايه وذهبت 

عند ادم كان وقع كذا مره وبقي وجهه مليان طين وهدومه 

حياه:ااااادم 

ادم:اي اللي جابك روحي البيت 

حياه:مش همشي 

ادم:يا بومه هو انا رايح الملاهي أنتِ مش شايفه الوضع 

الثور شاف حياه وساب ادم وقرب من حياه 

حياه بدموع:ادم ادم دا بيقرب مني 

ادم:احسن احسن والله بيفهم علشان تبقي تيجي 

حياه:ادم يا آدم الحقني

ادم: بس يا بت بقي موتي بسكوت بطلي رغي وهو بيحب يعمل شغله بهدوء موتها بهدوء يسطا هي سكتت اهي الثور بيقرب من حياه وحياه بتبعد 

ادم وقف ومشي لوره وبيبعد 

حياه:تصدق انك واطي انا اللي غلطانه اني جيت كنت سيبتك تموت يلا اهو بسبب هبلي هموت اععع انا مش عايزه اموت بسبب ثور اععععع الحقوني 

الجد :امسكوا الثور بسرعه

فجأه لقوا ادم بيجري ناحيه الثور بسرعه عاليه ونط وركب عليه ومسكه وبقي يحاول يسيطر عليه وكان صعب جدا لانه كان هيقع كذا مره لغيت لما سيطر عليه ومسكوه وراح طلع الجنين من البقره ذهب إلى البيت ودخل غرفته اخذ شاور وخرج وجد حياه

ادم:اي اللي جابك مش خايفه من جدي 

حياه:جدي اللي طلعتي اديك المرهم ده علشان اكيد اتعورت 

ادم قرب وخلع التيشيرت ونام علي بطنه وقال يلا ادهنيلي ظهري 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

حياه عرفت انو مش هيعرف وقربت منه وبدأت تدخن ليه ادم كان يشعر بالوجع لكن كتم صوته 

فجأه ادم شد حياه وخلالها تحته وهو يعتليها 

حياه:ادم ابعد ليه مخلصتش الجروح اللي في ظهرك

ادم قبلها من شفايفها قبله سريع :هششش 

سرح بعيونها دفن رأسه بعنقها وبدأ بعضها ثم ذهب وقبلها من شفايفها بقوه ثم بحنيه وفجأه بعد عنها قبل أن يتمدي 

ادم :اطلعي بره 

طلعت حياه 

ادم جاله اتصال من زيد 

ادم بعياط:ايييييييييه

...........

رأيكم 🙂

نزلته بدري اهووو🤭🙂🥹


بارت كبير اهو 🤭

#بقلم_شغف_الاعصار

#روايه_صغيره_بين_يدي_الادم


ادم:شوفتوا الثور الوحش عمل فيا اي يا فنزاتششششي 🥺🥹 يرضيكم ده 🙂علشان انا محترم ومؤدب وخلوق غيران مني اكيد🤭🔪


روايه:صغيره بين يدي الادم

Part:5


ادم بدموع:أييييه 

زيد:انا خسرت وعيط

ادم:طب اهدي بس كده اهدي وقول خسرت في اي

زيد:جيم ببجي

ادم:تصدق اني غلطان اني فتحت عليك انت حلال فيك ياض البلوك واغلق وعمله بلوك ونام صحت حياه على اذان الفجر وذهبت لتتوضي ونزلت الجنينه ادم استيقظ بفزع بعدما رأي كابوس ونزل يشم هواء في الجنينه وجد حياه تجلس تتشهد خلف الاذان 

ادم:بتعملي اي 

حياه:هصلي الفجر بقولك اي ماتيجي تكون امامي ونصلي جماعه 

ادم بتوتر:لا 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

حياه:علشان خاطري يا آدم 

ادم:طيب وذهب ليتوضي وذهبوا الجنينه 

ادم:طب نصلي جوه 

حياه:لا بحب اصلي هنا تحت النجوم كده المكان بيبقي جميل 

ادم:ماشي وبدأ في الصلاه وادم كان صوته عذب جميل للغايه 

حياه:صوتك حلو 

ادم ببرود:عارف 

حياه :انا هطلع انام وذهبت الي غرفتها وخلعت الازدال وجدت من يدخل ويغلق الباب 

حياه:انت اي اللي جابك روح نام 

ادم:وانام يعني واسيب مراتي وبعدين مفيش مكافأة ليا اني صليت بيكي 

حياه:عايز مكافاه يا دوني 

ادم:دومي شطا عليكي واضح انو هندلع انهارده 

حياه:بس ثانيه بس ادخل الحمام 

ادم:براحتك يا جميل 

دخلت حياه الحمام وبعد قليل انفتح الباب وتضع حياه يد خلف ظهرها ويدها الثانيه شاورت لادم بتعالي 

ادم وهو بيخلع التيشيرت:الله اكبر ايوه كده انا بحب مراتي تبقي منحرفه معايا عايزك تبقي من هنا ورايح معايا حياه المنحرفه 

حياه:حاضر يا دومي يا حبيبي قرب منها ادم وخارجها من الحمام وفجأه رشت حياه في وجهه ادم صابون الحلاقه ادم وهو بيرجع ويمسحه من وجهه 

ادم:اه الحياه الكلب طب استني عليا بس 

حياه بضحك:بطل قله ادب 

فجأه وقف ادم وبيقرب منها 

حياه بخوف:ادم ادم انت يتقرب ليه ادم 

ادم بغمزه:مش كانت من شويه دومي وحبيبي وأكمل وهو يعض علي شفتيه لا انا احب مراتي تبقي منحرفه معايا وبيقرب وحصرها بين الحيطه ودراعه والدراع الاخر علي خصرها

ادم بهمس في أذنها:اللي يلعب مع الثعبان يستحمل سمه والا اي يا حياتي ووضع شحمه أذنيها بين شفتيه ونظر لها 

حياه بهيام:ا  ا ا ادم اب اب ابعد

ادم قبلها من رقبتها ثم نظر لشفتيها وقبلها ثم سند جبينه على جبينها وقال بغمزه:دي حاجه خفيفه على بال ما نروح بيتنا يا حياتي 

حياه وزقبته:كده عيب وابعد وانا هقول لجدي 

ادم وشمالها وحطها علي السرير ونام واخدها بحضنه 

حياه:ابعد كده وقوم البس التيشيرت

ادم:لا ونامي بقي 

حياه:انت مكابش فيا كده ليه سيبني

ادم:اثبتي بقي ونامي 

حياه استسلمت ونامت 

في الصباح الباكر 

استيقظت حياه ونظرت لادم 

حياه:هو حلو ومز بس لو يبطل قله أدبه واقتربت منه وقبلته على خده بسرعه وفجأه وجدت أنه يعتليها 

ادم:كنتي بتعمل اي فيا يا لئيمه 

حياه:مبعملش ابعد كده خليني اعمل الفطار 

ادم:لا كنتي بتبوسيني يعني علشان انا مؤدب ومحترم تستغليني وانا نايم 

حياه:انت محترم انت ابعد ابعد وهو قام وهي قامت نزل ادم 

وجد الغفير يجري له 

الغفير وبياخد نفسه :ادم بيه الحق 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

ادم:اي في اي 

الغفير:المهره بتولد ومحتاجينك 

ادم :طب يلا وذهب مع الغفير 

ادم ذهب وحاول يطلع الجنين مش عارف 

ادم المهره:هو أنتِ ماسكه في ابنك كده ليه خلينا نطلعه وهنسيبه ليكي ونمشي يلا 

وبدأ ادم يطلع الجنين وبيشد طلع الجنين وهو وقع على الأرض وملابسه أصبحت مليئه بالطين ووجه وسمع صوت حد بيصوره 

ادم:انت 

هو:مسخررررره هههههههههه


يا تري مين المجهول ده ؟؟

بارت طويل اهو🤭

رأيكم 💙🙂


#بقلم_شغف_الاعصار

#روايه_صغيره_بين_يدي_الادم

ادم:بفكر يا فنزاتششششي بكره مخليهاش تنزل بارت رأيكم اي🤭🙂💙

علشان هي شكلها كده في الاسبوعين اللي هشتغلهم جدي مسلطها عليا وهتاخد حق البت حياه بس لاااااا انا استرونج مان🤭🙃


روايه:صغيره بين يدي الادم

 Part:6


ادم:انت يا زفت بطل تصوير

زيد:لا دي فرصتي دا امي دعيالي انهارده شكلك مسخره ههههه قام ادم ومسكه من رجله وقعه 

ادم:اهو بقيت زيي هههه 

زيد:ادم طب اهو ورمي عليه تراب 

ادم:انت قدها 

زيد:اه 

ادم وحدف علي مياه زيد حدفه بالطين 

الجد:انت بتلعبوا قوموا ورايا قام الاثنين وهما بيبصوا لبعض بغيظ دخلوا البيت 

الجد:غيروا هدومكم وتعالوا ذهب الاثنين وغيروا ونزلوا 

الجد:انتم صغار علشان تعملوا كده 

ادم:هو اللي بدأ 

زيد:ما انت وقعتني 

الجد:بااااس كفايه وانت يا زيد زمانك جاي من السفر تعبان هخلي ندي تجهز الأوضه 

زيد:شكرا يا جدووو يا عسل انت 

مشي الجد 

ادم:اي اللي جابك

زيد:هو انا اقدر ابعد عنك يا دومي

ادم:هو انا خلفتك ونسيتك ولا انت مراتي وانا معرفش

زيد وهو بيحط رجل على رجل:هو انت تقدر تخلف واحد في شياكتي وحلاوتي يابني فين بقي مراتك اللي بعدك عننا 

ادم وهو بيقوم ويقف قدامه وميل عليه:زيد انا بحذرك لسانك يخاطبها أو تذكر اسمها فاهم 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

زيد:اي يسطا مالك اتحولت كده لي يا عم فك دا انا هيبقي عم العيال

ادم في نفسه بحصره:وهي العيال هتيجي ازاي و هي مصدرالي وش البومه 

زيد:وااااد يا آدم 

ادم:صوتك يا زفت عايز اي 

زيد وهو بيغمز:سمعت انو الصعيد فيها مزز يسطا الكلام ده حقيقي

ادم وهو بيقعد جنبه:ايوه ياض يا زيد في شويه بنات اي مقولكش

زيد وهو بيقف ويتنطط:اشطاااااا 

ندي وهي بتبص بإستغراب:مين ده وبيعمل كده ليه

ادم:معلش اصل هو عنده تأخر في نمو عقله 

ندي :ياعيني بس اللي يشوفه يقول عاقل 

زيد:اي يا ست انا كويس دا كذاب وبعدين الا أنتِ مين يا قمر اقولك انا عارف أنتِ الشغاله اموووت انا في الشغلات 

ندي:شغاله في عينك يا احول انا بنت عم ادم ومشيت 

ادم:تستاهل قوم يلا روح نام 

زيد بصوت أنثوي:حاضر يا بيبي ومشي

ادم:أما اروح اشوف ام العيال وذهب للاوضه وجدها تأتي بملابس 

ادم:ناويه تهاجري والا اي 

حياه:لا يا خفيف داخله اخد شاور 

ادم وهو بيقرب ويخلع التيشرت

ادم بغمزه:مش عايزه مساعده 

حياه:لا وفتحت الباب ولسه هتدخل مسكها من يديها وسحبها واتصدمت بصدره وحاوط خصرها بيده 

ادم:لا لازم اساعدك 

حياه:ادم ادم بطل رزاله وابعد لو سمحت 

ادم:ولو مبعدتش يا حياتي

حياه:ادم هقول لجدي 

ادم:قوليلي واسكوتي خليني اركز وهو بيعض على شفتيه

حياه:ابعد كده خليني اشوف جدي بينادي عليا 

ادم:مش هبعد 

حياه:ب اه ادم بدأ يقبلها من رقبتها بنهم 

حياه:ادم يا آدم بتوجعني ابعد 

ادم رفع وجه وقبلها من شفايفها بنهم شديد 

حياه فاتت منه بسرعه ودخلت الحمام 

ادم:ماشي يا حياه

عند زيد دخل غرفه :الله حلوه قوي الغرفه دي ورمي نفسه على السرير وسمع حد بيغني 

زيد:دا كمان الأوضاع بتغنيلي دا واضح انو الاوضه اعجبت بيا قام وخلع التيشيرت اكيد لازم تعجب بيا دا انا قمرر الله اكبر عليا وفجأه سمع فتح باب ينظر وجد ندي تخرج وهي لابسه بشكير قبل الركبه بقليل وبتنشف شعرها وبتغني وتقول:اول مره تحب يا قلبي و اول يوم اتهني 

زيد وهو بيقرب ويقول:بما علي نار الحب قالولي ولقيتها من الجنه 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

ندي:اعععععععععع ورمت الفوطه زيد قرب ووضع يده على فمها 

زيد:هششش هتفضحينا انا هشيل ايدي بس لو صوتي انت حره وبعد يده 

ندي بعصبيه:انت اي اللي جابك هنا 

زيد ببراءه:رجليا و بدأ يقرب منها وهي تبعد:بس الأوضاع جميله وجدران الاوضه وعيون الاوضه وشعر الأوضه وعض علي شفتيه 

ندي:انت قليل الادب اطلع بره لو سمحت 

زيد قبلها من خدها بسرعه ومشي

زيد وهو عند الباب:مع السلامه يا عسل وفجأه

زيد:اااااااااااه

متأخرتش صح💙🥺

#بقلم_شغف_الاعصار

#روايه_صغيره_بين_يدي_الادم

زيد:رحبوا بيا انا افضل من ادم صح ها ها اكيد هو في في طعامتي يعني 🙂🤭

ادم:بس يلا هما بيحبوني انا 🙃

زيد:انت بتحبها مين ها 🥹

ادم بصوت واطي:(قولوا ادم 🔪🔪)

تكملة الرواية هنااااااااااا

اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا


تعليقات

التنقل السريع