القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عيون الصقر كامله البارت 6-7-8-9-10-11بقلم اسراء هاشم

 

رواية عيون الصقر كامله البارت 6-7-8-9-10-11بقلم اسراء هاشم 





رواية عيون الصقر كامله البارت 6-7-8-9-10-11بقلم اسراء هاشم 


 

 صقر بغض"ب عاوز اي يا نوح وانا هعملو 


نوح عشان نفضل زي ما كنا تطلق عين يا صقر 


صقر بر"ق بصدمه وصدمته بتتحول لغض"ب ولسه هيرد بيلاقو عين قصادهم بيبصولها الاتنين بصدمه 


عين بتقرب عليهم ودمو"عها نازلة بتقف بينهم هما الاتنين وهيا بتقول انتو اي انتو فاكرني اي عاملين تبيعو وتشترو فيا ليا وبتقولها بصر"اخ 


نوح بتوتر عين انا عارف انك متجوزه غص"ب عنك وانك مش عاوزة صقر 


عين بدمو"ع وصرا"خ  كفاية بقااااا انا بكككر"هككككو كلكم وانت يا نوح حتي لو اطل"قت من صقر انا مستحيل اكون ليك في يوم من الايام وبتوجهه نظرها لي صقررر وهيااااا بتقول انت يا صقر انا بكر"هكك وبكر"ة نفسي وقلبي اللي حبك 


وهنا كانت الصدمه لنوح والصدمه الاكبر لي صقر وقلبه ابتداء يدق بعن"ف ومثل الطبول كانه هيخرج من مكانه 


نوح بيبصلها بحزن وبيخرج وبيسبهم 


صقر كان حاسس انو فحلم وكان لسانه وقف وكل الكلام هرب منه 


عين بتبصله بنظر"ة لو عاش عمرة كله مش هيقدر ينساها فنظراتها دي اختر"قت قلبه وبتقول عين ايوة  بحبكك بس دلوقتي بقيت بكر"هكك وبكر"هني عشان قلبي ده دق لواحد زايك واحد ميعرفش يعمل اي حاجه فالدنيا غير انه يو"جعني ويذ"لني  وي"هني كل ما يشوف وشي وكل ده عشان اي انا معرفش عمري مكنت وحشه ذ"نبي اي كل ما تشوفني تقولي ياللي ملكيش اصل ولا عيلة كل ده عشان انت من عيلة واكبر عيلة فالصعيد كلها بس انا مش ذنبي معرفش هما مين اهلي انا طلعت لقيت نفسي كدا طلعت لاقتني مليش حد وكنت ايوة في الملجئ محدش بيختار انو يبقا كدا وبسببك انت بتعاقب علي كدا كل شوية تفكرني اني مليش حد فالدنيا بس تعرف رحيم ده احلي حاجه حصلت في حياتي ولو رجع بيا الزمن كنت هحبو هو ومستحيل احب واحد زايك عشان هو عوضني عن كل حاجه ورغم انو كان عارف كل حاجة صمم انو يتجوزني وكان بيحبني رغم انو عارف اني كنت بعتبرو اقرب واحد ليا وبس وكان صديق وعشان متبقاش علاقتنا حرا"م وعشان يحميني من الدنيا واللي كنت بشوفه اتجوزني وجابني هنا وعشت معاكم واستحملني وكان عندو استعداد يستحملني العمر كلو ومفكرش يقر"ب مني ولا يغص"بني علي حاجه ولا عمره زعلني ولا عمره بين قدامكم اننا متجوزين علي ورق وبس بس الظاهر الدنيا والقدر والحظ دايما ضدي ومكتوب عليا افضل كدا طول حياتي عشان كدا رحيم ما"ت وسا"بني لوحدي واحد مبيفرحش غير علي جر"حي واحد كل ما بيشوفني بيعاير"ني اني مليش اهل علي حاجه انا مختارتهاش 


واحد بيعاقبني علي حبه ليه بيعا"قبني علي حاجه انا مختارتهاش مع ان انت نفسك كان ممكن تكون مكاني بس انا عمري مهتمنالك تبقا كدا  ولا عمري كنت هختار ان انا ابقا كدا بس هعمل اي بقا مش بايدي بس متقلقش هنساك وهخرجك من قلبي لانك خلاص مبقاش ليك عندي حاجه تشفعلك ولا تغفرلك يا صقر 


صقر كان بيسمع كل كلامها وهو حاسس بند"م وحزن شديد وحز"نه ظهر علي وشه وكان بي"لعن نفسه علي غبا"ئه وعلي كل حاجه وصلها ليها فهي لا تستحق كل هذا ولكن هو ليس بارداته 


عين بتمسح دمو"عها وهيا بتقول طل"قني يا صقر 


صقر بنبرة لاول مرة تسمعها منه عين كانت نبرته هادئه جدا ولكن بها حزن وبيقول صقر انا اسف بس مش هطل"قك يا عين وبيسبها وبيمشي من قدامها بسرعه 


عين بتقعد علي اقرب مقعد يقابلها وهيا بت"بكي بحر"قه 


كانت واقفه علي بعد مسافه بينهم وهيا بتستر"ق السمع وسمعت كل حديثهم وبتبص لعين بغ"ل وهيا بتقول بغ"ل وكر"ة مش هسيبك تاخديه يا عين حتي لو وصلت اني اقت"لك صقر ده ليا انا وبس مستحيل يحب واحده يعدي مستحيل انا فريده مش اي حد صقر قلبه ليا انا وبس انا اللي فقلبه 


عين كانت قاعده بتب"كي وهيا دفن"ه وشها بين ايدها ولكن بترفع وشها وهيا بتسمع صوتها ايوة هيا وهيا بتقول تؤتؤتؤ يا حر"ام سابك قاعده تعي"طي ومشي 


عين مش بترد عليها وهيا بتقوم تمشي ولكن بتوقفها فريده وهيا بتمسكها من دراعها وبتقول استني يا حلوة انا لسه مخلصتش كلامي 


عين بتبصلها بحد"ه وهيا بتز"ق ايدها  بعيد عنها وبتقول بحد"ه عاوزة اي يا فريده


فريده بم"كر بصي يا عين انا هقولك نصيحه صغيرة صقر ده بتاعي يخصني انا وجوزي انا وبيحبني انا وانا بحبه وهيفضل يحبني انا مهما حصل 


عين ببرود لو بتحبيه صح مكنتيش سبتيه كل ده اوعي تكوني فاكرني يا فريده هب"لة ومصدقه التمثليه اللي عملتيها دي 


فريده برفعه حاجب لا طلعتي ذكيه اهو طب خلينا علي وضوح بقا يا حلوة صقر تبعدي عنه ده لو عندك د"م لانو مبيحبكيش اصلا وانو لسه بيحبني انا واللي يثبتلك اني لسه لحد دلوقتي علي ذمته ومطلق"نيش رغم اني سبتو ومشيت فهمتي يا شاطرة ده الفرق بينا ان انا فقلبه انما انتي بقا فهو اتجوزك بس عشان ابوة اجبر" ة انو يتجوزك شف"قه يعني ومتنسيش نفسك انتي جاية منين واصلك اي بعد ما بتب"خ فريده س"مها بتمشي وبتسيب عين اللي واقفه مكانها بصدمه وحزن وبتبتسم بانتصار وخب"ث 


عين بتمشي بتو"هان وهيا بتطلع اوضتها وبتبص لكل شئ حواليها بضياع وهيا حاسه بخن"قه كل شئ هنا يخن"قها هذا المكان ليس لها ولا تنتمي له بتفتح عين الدولاب وهيا بتسحب شنطه السفر وبتحطها علي الفراش وبتبداء ترص ملابسها 


صقر كان قاعد فالاسطبل بحز"ن وند"م وهو حاسس كل شئ ينه"د فوق راسه وكمان ظهور فريده وبيفتكر فريده وكل شئ فعلته بيحس بالغ"ضب وهو بيدخل البيت وبيطلع اوضته بسرعه ولكن قبل ما بيفتح بيسمع شئ بيخليه يقف مكانه وهو يستمع ووشه كله بيتحول للغض"ب وهو بيجز علي سنانه وبينزل صقر تاني 


فريده وهيا بتتكلم فالهاتف وبتقول بغ"ل صقر شكله بيحب عين وهيا كمان بتحبه واعترفتله بكل حاجه انا سمعتها وهيا بتقولو بحبك انت لازم تتصرف البت دي لازم تبعدها عن طريقي والا هتبوظ كل حاجه انا عملتها وبتقفل فريده المكالمه بغض"ب 


صقر كان خارج من البيت ولكن بيوقفه صوت والده بيتنهد صقر بضيق وهو بيلف وشه وبيقول نعم يا حج 


هارون بحد"ه تعاله ورايا علي جوة وبيدخل هارون لي اوضه الجلوس وبيدخل وراة صقر 


في اللحظه دي بتنزل عين وهي تحمل شنطه السفر ودمو"عها نازلة علي خدودها وبتخرج عين من البيت وهي مش عارفه هتروح فين ولا لمين ولكن هذا البيت ليس بيتها ولا ينمتي لها هيا عاشت الا"لم هنا 


هارون قاعد بغض"ب وبيقول بحد"ه مكنتش اعرف اني كنت غلط لما فكرت اجوزك عين يا صقر 


صقر بضي"ق ابوي انا مش جادر دلوقتي علي اي حاجه 


هارون بز"عيق انت خيبت املي فيك يا صقر ازاي تصدق فريده وتخليها في بيتنا بعد اللي حصل 


صقر بخن"قه فريده مراتي يا ابوي وبعدين لسه لازم افهم منها حاجات كتير اوي 


هارون بغض"ب مراتك مراتك اللي سابتك وهر"بت واضح اني غلطت فعلا بس هصلح الغلط ده من بكرا الصبح هتط"لق عين يا صقر وده اخر كلام عندي واللي بتجول عليها مراتك دي انا معوزهاش في بيتي  


صقر لحد هنا ولم يتحمل اكثر وبيقول بغض"ب عين مراتي وهتفضل مراتي ومش هطل"قها يا ابوي ولو هيا اللي جالتلك تقولي اكده انا مش هطلق"ها وده اللي عندي يا ابوي 


هارون بحد"ه وغض"ب اكبر وانا هطل"قها منك يا صقر 


صقر بغض"ب جحي"مي وجنو"ن وتملك ده علي جث"تي يا ابوي وبيخرج صقر بسرعه البر"ق وهو فقمه غض"به وبيطلع لفوق 


كانت قاعد ماسك صورتها وفايده كاس الخ"مر وبيقول بجنو"ن انتي ليا انا وبس يا عين مستحيل تحبي غيري انا اللي بحبك وانتي هتحبيني انا انا اللي صبرت كل ده عشان تكوني ليا وتحبيني فالاخر تحبي صقر مستحيل مستحيل هتكوني ليا والنهارده قبل بكرا يا عين وبيحد"ف الكاس بغض"ب وهو بي"قع عالارض وبينزل متك"سر لميت حته 


صقر بيطلع بغض"ب وهو بيروح لي اوضه عين وبيفتح الباب بسرعه بدون سابق انذار ولاكن بيلاقيها مش فالاوضه وبيبص حواليه وهو بيقول عين عين انتي فالحمام اخرجي ولاكن بيلاقي مفيش صوت بيفتح الباب بسرعه بتاع الحمام بيلاقي مفيش ليها اثر وكان هيخرج من الاوضه ولكن بيلفت انتباهو ان الدولاب مفتوح بيرجع لورا تاني وهو بيبص لدولاب بصدمه لما لاقه فاضي وكل ملابس عين مش موجودة بيحس بخو"ف لاول مرة انو يخسر"ها لاول مرة بيحس ان قلبه هيقف من الخو"ف فهو لا يتحمل فكرة خسر"تها وبيخرج من الاوضه بسرعه زي المجنو"ن ووووو


عين كانت ماشيه ودمو"عها نازلة والدنيا ضلمه والطريق فاضي ولكن بدون سابق انذار بتحس ان في حد من وراها بيك"مم فمها وبتفقد الو"عي وو


عيون الصقر الفصل السادس 


عين كانت ماشيه ودمو"عها نازلة والدنيا ضلمه والطريق فاضي ولكن بدون سابق انذار بتحس ان في حد منوراها بيك"مم فمها وبتفقد الو"عي ولم تحس باي شئ بعد ذلك 


صقر بيخرج من البيت زي المجنو"ن وهو حاسس انه روحه هتر"وح منه معاها وبيركب عربيته وهو بيسوق بسرعه جنو"نيه وبيقول بغض"ب وهو بيضر"ب الدريكسيون لا يا عين لا مش هسيبك تمشي مش بمزاجك يا عين مش هتمشي مش هخسر"ك انتي كمان وبيطلع هاتفه وهو بيضغط علي عده ازرار 


فريده بتلاقي هاتفها بيرن بترد فريده بابتسامه انتصار وهيا بتقول اقول مبروك ولا اي 


هو بغض"ب مبرووووك وز*فت اي علي دماغك يا فريده انتي بتلعبي بيا انا عين اختفت ملهاش اثر 


فريده بذهول ازاي ازاي انا شايفها وهيا خارجه من البيت عشان كده كلمتك عشان انت تعرف تاخدها 


سيف بغض"ب ملحقتش قبل ما امسكها في حد خط*ف عين 


فريده بصدمه حد حد مين ازاي ده ومين اللي هيفكر يخط*فها 


سيف بجنون قسما بالله يا فريده لو ليكي يد فالموضوع ده وشعرة واحده من عين اتاذ*يت صدقيني وقتها مش هر*حمك وبيقفل فو*شها 


فريده بتبص للهاتف بصدمه وبتقول بغ*ل ماشي يا سيف بتقفل فوشي انا بس ماشي ليك يوم وبتفكر ازاي عين اتخط*فت ازاي مين اللي خط*فها وبتتصل فريده علي خالد ولكن مبيردش وبتفضل فريده تعيد الاتصال لحد ما بيجلها الرد 


فريده بحد*ه كل ده عشان ترد بتعمل اي؟ 


خالد في ايه كنت باخد شاور متع*صبه ليه 


فريده وهيا بتهداء نوعا ما وبتقول عين اتخط*فت


خالد بصدمه نعممممممممم اتخط*فت اتخط*فت ازاي  


فريده بش*ك ومالك اتخض"يت كدا ليه انا افتكرت انت اللي خط*فتها 


خالد وهو بيبان عادي هااا هتخ"ض ليه انا بس استغربت وبعدين انا هعمل كده من غير ما اعرفك 


فريده غريبة اومال مين خط*فها ولا انت ولا سيف هيكون مين يعني هي البت دي اصلا ملهاش حد 


خالد بضي"ق مش عارف يا فريده انا هقفل عشان عاوز انام تعبان وبيقفل خالد بسرعه ومبيستناش رد فريده 


فريده وهيا بتنزل الهاتف وبتقول فسرها فاكرني غبي"ه يا استاذ خالد انا عارفه انك عنيك منها من زمان 


وبعدها بتبتسم فريده بانتصار وهيا بتقول احسن اهي غار*ت فدا*هيه ياريت اللي خط*فها يمو*تها عشان نرتاح منها مش عارفه هي عمللهم اي كلهم هيمو*تو عليها كدا حتي انا احلي منها 


عين كانت نايمه علي سرير بتفتح عيونها ولاكن مبتشوفش اي حاجه غير الظلا"م بسبب قطعه القماشه السوداء اللي علي عيونها جت تتحرك بتلاقي ايدها متر*بطه فالسرير عين دمو"عها بتنزل وبتحاول تتكلم ولاكن للاسف بوقها كمان متك"مم 


بيدخل هو عليها بخطوات بطيئه جدا عين بتسمع خطواته وهي بتهز في ايدها ورجلها بع*نف علي امل انها تقوم 


بيقعد هو علي كرسي قصدها وهو حاطط رجل علي رجل وبيد"خن السيجا"رة 


عين بتحاول تتكلم ولكن صوتها مكتوم ودمو"عها نازلة بخو"ف وفي هذه اللحظه بتل"عن حظها علي تركها البيت والان هي بتتمني انو صقر يكون موجود 


ولكن هو فجاه بيخرج صوته وهو بيقول كنت مستني اللحظه دي من زمان اوي وهنا بتكون الصدمه الاكبر لي عين وهيا بتسمع نفس الصوت اكيد لا مستحيل يكون هو وبتهز راسها وجسمها كله بعن"ف 


بيقوم هو وبيقر"ب عليها وبيقعد قصادها وهو بيمد ايده وبيحس"س علي شعرها بهو*س وبيمسك خصله من شعرها وهو بيقربها من انفه وبيشم رايحه شعرها باستمتاع وهو بيغمض عيونه 


عين كانت مرعو"به وبتهز راسها بعيد عنه ودمو*عها نازلة وبتحاول تتكلم بس مفيش صوت مكتوم 


هو بيفتح عينه وهو بيقول وحشتيني اوي وعين كانت كل ما بتسمع صوته جسمها كله بيتن*فض بر*عب وخو*ف وصدمه ولكن هنا بتتا*لم وبتخرج منها صر*خه مكتو*مه بسبب انو مسكها من شعرها جامد وبيقول بغ*ل بس انا مو*حشتكيش صح يا عين انتي مش فاكرني انتي نستيني وخو*نتيني خو*نتي حبي ليكي اتجوزتي صقر عيشتي وكملتي حياتك وكمان بتحبي صقر وهتعشقيه وهنا بيشد*ها من شعرها اكتر وبتخرج صر*خه من عين وهيا دمو*عها نازلة بهستر*يا وخو*ف 


هو بغ*ل وغض*ب وجنو*ن وهو*س بس لا يا عين انتي بتاعتي انا انتي ليا انا انا الاحق بيكي انا اللي المفروض تحبيه حبيتي صقر ومحبتنيش انا بس خلاص يا عين انا هخدك هتبقي ليا انا ملكي انا ليا لوحدي لوحدي وبس يا عين انا اللي بحبك بجد انا اللي شوفتك الاول ومستحيل حد غيري ياخدك يا عين حتي لو هق*تلك بس متكونيش لغيري فاهمه انتي ملكي وبس وهو محا*وط وشها وراسها بين ايديه وكان بيتكلم بهوو*وس ملكي وبس يا عين وبيخدها فحض*نه وهيا بتفر*ك وكانت بتصر*خ وبكا*ءها بيزيد وبقا جسمها يتحرك زي الحي*ه عشان ميلم*سهاش هو بيبعد عنها بغض*ب وبيقول بجنو*ن مش عاوزني اقر*ب منك يا عين مش عاوزني المس*ك عشان خاطرة هو صح بس لا يا عين انتي ملكي وهتكوني ليا ودلوقتي وبيبداء يفك ازرار قميصه


وعين بتتر*عب وجس*مها كلو بيتش*نج بخو*ف من هذا المجنو*ن ومن كلمته الاخيرة وبتتر*عش لما بتلاقيه قر*ب منها و


صقر كان سايق بجنو*ن وبيوصل قدام مكان بعيد عن البلد بشوية وكان عبارة عن بيت قديم اوي وحواليه مفيش اي بيوت نهائي غير زرع واراضي فاضيه بينزل صقر من العربيه وهو بيشغل كشاف هاتفه وبيقرب من البيت لان مينفعش يدخل بعربيته بسبب لاقي في فح*ت كتير فالارض ومياه وط*ين 


بيقرب منها وهو بيحاول يبو*سها وهيا بتصر*خ صرا*خ مكتو*م وكانت بتقا*وم وهيا بتحاول تز*قه بعيد عنها من فرط حر*كتها وهو بيتع*صب وبيحاول يثبتها وبيضر*بها بالق*لم ولسه هيقر*ب عليها وهيق*طع بلوزتها ولكن بيقف مكانه اوي ما بيسمع صوته ايوة هو صوت صقر وهو بيقول عين عين انتي جوة وبيخبط علي الباب جا"مد 


عين بتسمع صوته ايوة هو صقر بتبتسم بامل وهيا بتحاول تصر*خ علي امل انو يسمعها 


بيبعد عنها بجنو*ن وغض*ب وهو بيفكر ازاي صقر وصل لهنا ولكن بيهر*ب سرعه 


صقر بيخبط علي الباب بغ*ضب وهو بيقول عين عين افتحي الباب عين انا عارف انك جوة عين افتحي هكس*ر الباب لو مفتحتيش 


عين مش عارفه تعمل اي وعامله تصر*خ والصوت مكتو*م 


صقر بيفضل يخبط بردو بغض*ب ولما بلاقي بيحاول يك*سر الباب بغ*ضب  وبعد عده محاولات الباب بيق*ع بكل سهولة عالارض لانو قديم بيدخل صقر لداخل بيتكون صاله فاضيه وكلها تراب بيبص باستغراب ولكن بيسمع صوت صر*اخها المكتو*م 


عين بتفضل تصر*خ وهيا دمو*عها نازلة 


بيلاقي صقر اوضه فوشه وبابها مقفول بيقرب صقر من الباب بسرعه وهو بيفتحه بسرعه وهو بيبرق بصدمه وشايفها قدامه متر*بطه وبيقول بصدمه عين بيجري عليها وهو بيحاول يفكها من الاحبال اللي كانت متر*بطه بيها


وهيا جس*مها بيبداء يهداء ودمو*عها نازلة 


صقر بيفك رجلها وبيبداء يفك ايدها وبيشيل الربطه من علي عنيها وبوقها بخوف وقلق عليها وبيلاقيها بتبص حواليها بخوف وهيا بتقول هو فين كان هنا كان هنا انا سمعت صوته يا صقر وهيا بتقوم من مكانها وبدور عليهه بهستر*يه وبكا*ء هستير*ي هو هنا انا سمعتو هو هنا يا صقر رجع 


صقر اللي مش فاهم حاجه وبيحاول يمسكها ويهديها وهو بيقول عين اهدىي اهدىي متخا*فيش هو مين 


عين بجنو*ن وهستر*يا مستحيل لاااااا مستحيل يكون هو لااااااااا هو موجود ازاي لااااااااا يا صقر انا سمعته 


صقر بيتع*صب وهو مش فاهم حاجه وبيقول بصر*اخ عينننن اهدي وفهميني 


عين وهنا ولم تتحمل وبدون سابق انذار بتقع عين بين ايدين صقر 


صقر بيحس بخو*ف عليها وهو بيمسكها بسرعه قبل ما تقع عالارض وبيقول بقلق عين عين فوق وبيح*ملها صقر بسرعه وهو بيخرج بيها من البيت 


كان واقف علي بعد مسافه وهو شايفهم وبيقول بغ*ل وغض*ب مش هسيبك يا عين مش هسيبكم ولا


الثامن والتاسع 

 صقر بيحس بخو*ف عليها وهو بيمسكها بسرعه قبل ما تقع عالارض وبيقول بق"لق عين عين فوقي وبيح*ملها صقر بسرعه وهو بيخرج بيها من البيت وبيحطها فالعربيه وبيركب هو وبيسوق باقصي سرعه لي اقرب مستشفي وبعد شوية بيوصل صقر المستشفي وبينزل وهو بيحمل عين وبيدخل بيها المستشفي وبياخدوها منه الدكاترة وبيدخلو بيها اوضه الكشف وصقر واقف برا بقل"ق رايح جاي وهو بيفكر في كلام عين وخو"فها وازاي كانت خا"يفه ومين الشخص اللي كانت بتتكلم عنه واي اللي وداها المكان ده وبقت دماغه بتفكر فمليون حاجه ومش عارف يوصل لي اجابة واحده وبيقطع تفكيرة خروج الدكتور وهو بيقول المدام بس عندها انهيا"ر عصبي وده بسبب اتعرضت لي حاله خو*ف او صدمه شديده سببتلها الانهيا"ر ده عشان كدا فقدت الوعي انا اديتها حق"نه مهد"ئه وشوية وهتفوق وتقدر تخرج 


صقر بيهز راسه للدكتور وهو بيفكر فكلامه وبقت دماغه هتن"فجر من التفكير ولولا الچي بي اس اللي هو حططهولها فالسلسله اللي هيا لابسها من بعد مو"ت رحيم لان كان متوقع انها ممكن تهر"ب فاي وقت عشان كدا حطلها جي بي اس من غير ما حد يعرف نهائي عشان لو هر"بت يعرف يوصلها  عشان كدا قدر يعرف مكانها بسهولة وبيدخل صقر الاوضه عليها وهيا نايمه وباين علي ملامحها الرقيقه والهادئه التعب ولكن رغم ذلك فهي جميلة جدا جمالها غير عادي بعيونها اللي زي لون السماء الزرقاء بيقرب منها صقر وبيبص لملامحها اللي اول مرة بيركز فيها بتعمق كدا فهو كان دايما بيهر"ب منها من اول ما دخلت البيت وشافها وهيا بتحرك جواه مشاعر كتير هو كان بيكر"ه نفسه لانه شايف نفسه انو بيخو*ن اخيه كان دايما بيتجاهلها وبيعاملها بقسو"ة عشان يثبت لنفسه انو مفيش اي حاجه بيحسها من نحيتها غير الكر"ه وبس رفع صقر ايده بتردد وهو بيقر"بها من وشها وابتداء يتح*سس ملامحها بحب لاول مرة يظهر فعيونه وقلبه اللي بينبض بشده وبيلاحظ صقر انها من غير الحجاب وملامحه كلها بتتحول بغض*ب ان الدكتور شافها كدا او ان في حد شافها كدا والفكرة بس بتشعل نير"ان الغير"ة بداخله ومين اللي وصلها لمرحلة الانهيا*ر دي وغض"به بيزيد وبيقسم بداخله انو لن ير"حم من فعل ذلك بها وبيقلع صقر الشال بتاعه وهو بيرفعه براحه وبيلف الشال علي شعرها كان مبعثر ولكن لا يهمه المهم يداري شعرها لا احدا يحق له ان يراه غيره وهنا بتبداء تفوق عين وهيا حاسه بتع"ب وصد"اع  رهيب بتفتح عيونها وهيا بتبداء الرؤية توضح ليها وبتشوف صقر اللي واقف قصادها بتغمض وتفتح عيونها اكتر من مرة وهيا بتبص حواليها بتلاقي نفسها فالمستشفي وبتبداء تفتكر اللي حصل وهنا بتحس بخو"ف ودمو*عها بتنزل بخو"ف وهيا بتبص حواليها بز"عر 


صقر بيستغرب حالتها وخو*فها وبكا*ءها وبيقول بقلق عين مالك في اي بتعيطي ليه واي اللي وداكي المكان ده 


عين بخو"ف ور"عب هو عايش يا صقر عايش 


صقر بدهشه هو مين اللي عايش اهدي وفهميني تقصدي مين بكلامك 


عين بر"عب رحيم رحيم عايش 


هنا صقر بيبرق بصدمه وهو بيقول انتي اتجن"نتي ولا اي رحيم مين اللي عايش رحيم مي*ت بقالو سنتين 


عين ببكاء والله انا سمعت صوته وهو اللي خطف"ني 


صقر بيحاول يهدي ويفهم منها وبيقول بتسائل خط*فك ازاي احكيلي كل حاجه 


عين معرفش انا كنت ماشيه وفجاه لاقيت حد كمم"ني واغم"ي عليا ومحستش بحاجه تاني صحيت لاقيت نفسي فالمكان اللي انت شوفتني فيه ده بنفس الطريق بس الفرق ان رحيم كان موجود واول ما سمع صوتك اختفي 


صقر كان بيسمعها باستغراب ومستحيل يصدق كلامها ازاي رحيم عايش وبيقول بهدؤء انتي شوفتيه شوفتي ان هو رحيم 


عين بدمو"ع انت مش مصدقني صح انا ايوة مشفتوش بس والله سمعت صوتو واتكلم معايا وقال كلام كتير اوي واني هبقا ليه وملكه ومستحيل ابقا ليك وكمان كان عاوز وهنا بتسكت عين بتردد وخو"ف


صقر هنا بيتع"صب وهو بيقول كمان وكمان كان اي انطقي 


عين جس"مها بيتن"فض من صوته العالي وبتقول بخو"ف مفيش مفيش 


صقر بيجز علي سنانه بغض"ب وهو بيمسكها من دراعها وبيقول بغض"ب وحد"ه لم"سك قر"ب منك


عين وهيا بتتا"لم من ماسكه ايد صقر علي دراعها وبتقول بخو"ف لا لا ملحقش انت جيت قبل ما يعمل حاجه 


صقر بعيون كلها ش"ر وهو بيضغط علي ايدها اوي وبيقول بنبرة مر"عبه عين لاخر مرة بسالك لم"سك


عين وقلبها بيدق بخو"ف وبتقول بسرعه لا يا صقر لا انت بتو*جعني علفكرة 


صقر بيسيب ايدها وهو بيتنفس بغض"ب من فكرة انو يكون حد لم"سها غيرة 


عين بدمو"ع انا عاوزة امشي من هنا انا عاوزة ارجع القاهرة وتط"لقني يا صقر انا مش عاوزة اعيش هنا 


صقر بحنو"ن وهو بيقعد قصادها وبيبصلها بتملك وهو بيقول مش هتمشي من هنا يا عين غير في حاله واحده بس 


عين بتبصله بترقب وبيكمل صقر بتملك يا مو"تي يا مو"تك فهمتي واياكي اسمعك تقولي طلا"ق تاني عشان طلا"ق انا مش هطل"ق علي جث*تي يا عين 


عين بانهيا"ر انا مبقتش فهماك انت عاوز اي بالظبط بتعمل معايا كدا ليه لما انت بتكر*هني عاوزني افضل ليه ليه كل حاجه وعكسها وبعدين انت مراتك رجعتلك وكمان وهنا بتسكت لثواني وهيا بتبلع غص"ه مريرة فحلقها ومش عاوزة تصدق الفكرة دي وبتقول وكمان جوازنا با"طل لان رحيم عايش 


صقر بجنو"ن وغض" ب رحييييم ما*ت انت اتجنن"تي باين عليكي هو في م*يت بيصحا ومسمعكيش تقولي جوازنا با"طل انتي مراتي فاهمه وهتفضلي كدا يا عين وانا هعرف بطريقتي مين اللي خط"فك ويلا عشان نرجع البيت 


عين بس انا مش هرجع 


صقر  بحد"ه عيييييييييييييينننننننن كلمتي مش هتتعاد ولسه هتتحاسبي علي هر"وبك من البيت


عين بتنف"خ بض"يق وبتقوم بت"عب ود"وخه بسيطه ولكن كانت هت*قع بيلحقها صقر وهو محا"وط خصر"ها وفثواني كان حملها صقر بين ايده زي العروس وبتخرج شهقه بسيطه من عين بخجل وهيا بتقول صقر نزلني صقر نزلني انا همشي انا 


صقر ببرود اسكتي بقا 


عين بتستسلم ليه وبتحا"وط رقبته وبيخرج بيها صقر وبتكون عين بصله بخجل وهيا بتبص لتفاصيلة وملامحه الرجوليه الجذابة وهنا صقر عيونه بتيجي فعنيها بيلاقيها بصله بتتهر"ب عين من نظراته وهنا صقر بيبتسم ابتسامه بسيطه جدا وبتشوفها عين وهيا بتقول انت بتضحك اهو وضحكتك حلوة 


صقر برفعه حاجب وحد قالك اني مبضحكش 


عين باستهزاء لا والله بس اول مرة اشوفك بتضحك يعني لدرجه كنت بحس انك بتخاف تضحك لوشك يكرمش ولا حاجه 


صقر بيبصلها برفعه حاجب وبيقول والله وايه كمان 


عين بابتسامه بسيطه ولا حاجه بيوصل صقر عند العربيه وهو بينزلها وبيفتح الباب بتركب عين جمبه وبيركب صقر وهو بيسوق والصمت كان هو اللي بينهم وبعد شوية بيوصل صقر عالبيت وبينزل هو وعين وبيدخلو ولكن اول ما بيدخلو فجاه اللي بته"جم علي صقر بدون سابق انذار وهيا بتح*ضنه بيتصدم صقر لثواني هو وعين ولكن ملامحه بتتحول لبرود وبيفضل ثابت 


عين بتبصلهم بحزن والدمو"ع بتلمع فعيونها وبتحس بنا*ر الغير" ة تش*تعل بداخلها ونفسها تمسك فريده دي وتز"قها بعيد عن حض"ن صقر 


فريده وهيا بتبص لي عين بابتسامه ولسه حض"نه صقر وبتقول بد"لع كنت فين سبتني لوحدي وانا قلق"ت وصحيت خا"يفه لما ملقتكش جمبي يا حبيبي متسب"نيش يا صقر 


عين هنا كانت هتسبوهم وتمشي قبل ما تمسكه وهو وفريده تقت*لهم ولكن بتلاقي صقر مسك ايدها وبيز"ق صقر فريده بقو*ة بعيد عن حض"نه وبت"قع فريده علي الارض بذهول وهيا بتقول انت بتز"قني يا صقر 


عين بتبص لصقر بدهشه انو ليه عمل كدا 


صقر بينزل لمستوي فريده وهو ملامحه كلها بتتحول لغض"ب جحي"مي وبيقول اوعي تكوني فاكرة الشويتين اللي عملتيهم هنا دول دخلو عليا 


فريده بتوتر وق"لق انت بتقول اي يا صقر انا فريده مراتك حبيبتك فريده حبيبتك 


صقر بصوت جهو"ري رن فكل البيت والكل بيصحا عليه بفز"ع وهو بيقول اخرسيسسسسيييييي وبينزل باللق"لم علي وشهااااا بكل غض"ب وصوت القل"م بيرن 


عين بتتنف"ض بخو"ف 


فريده بتكون مصدومه والر"عب باين علي وشها وحاطه ايدها مكان القلم 


وهنا الكل بينزل هارون وزهرة وفيروز 


صقر بغض"ب جح"يمي بقا انا _____________ 


في مكان تاني واقف بغض"ب وهو  بيتحدث مع احدا في الهاتف وبيقول عاوزك تقت*ل صقر الجبالي وهد"فعلك كل اللي عاوزة ووو 


عيون الصقر الفصل الثامن


: فريده بتكون مصدومه والر"عب باين علي وشها وحاطه ايدها مكان القلم 


وهنا الكل بينزل هارون وزهرة وفيروز 


صقر بغض"ب جح"يمي بقا انا تستغف*ليني فاكرة التمثلية اللي عملتيها من شوية دي دخلت عليا دي متدخلش علي عيل صغير يا فريده مش صقر الجبالي فاكرة نفسك ذكيه اوي بس انتي غبيه اوي يا فريده لو فاكرني اني لسه صقر بتاع زي وانك هتقدري تضحكي عليا لتاني مرة تبقي غلطانه يا فريده صح انك قدرتي تضحكي عليا زمان واتجوزتيني عشان خاطر الفلوس مكنتش اعرف انك رخ*يصه اوي كدا انا ازاي كنت مخد*وع فيكي هاااا ازاي قدرتي تمثلي الحب والبراءه دي ازاي انا وقعت في حب واحده حي*ه زايك بتتلون بميت لون ودخلتها بيتنا واتحديت الكل واتحديت ابويا اتريهم كلهم كانو شايفينك علي حقيقتك وانا اللي كنت معمي في حبي ليكي ووش البراءة والطيبة اللي كنتي رسماه عليا وانتي طلعتي رخي*صه رخي*صه اوي خدتي الفلوس اللي عاوزها وهر*بتي مني بس مش هتقدري تهر*بي دلوقتي يا فريده لانك خا*ينه خو*نتي شر*في فاكرني مش عارف 


عين بتشه*ق بصدمه 


فريده بترجع لورا بخو*ف وهيا بتزح*ف عالارض  بر*عب وبتقول صقر اسمعني ارجوك انت فاهم غلط 


صقر وهو بيجز علي سنانه وبيمس*كها من شعرها  وبيقول لسه عاوزة تكد*بي تاني يا فريده مكفكيش كل اللي فات بس انا مش هر*حمك يا فريده وبيس*حبها صقر من شعر*ها وهيا عالارض قصاد عيون الكل وبيطلع بيها 


ولكن بيوقفه صوت ابوة فهو يعلم غض*ب ابنه اعمي ممكن يق*تلها من غير ما يحس وهو بيقول صقر استنا مينفعش اللي هتعملو ده 


صقر ببغض*ب وصوت جهو*ري ابوووووووي معوزش حد يدخل بعد اذنكم وبيطلع صقر بيها وهو ماسكها من شعرها وهيا بتصر*خ بخو*ف وا*لم 


عين بتحس بخو*ف من صقر فهي اول مرة تشوف غضب*ه ده وبتقرب من فيروز وهيا بتقف جمبها وبتقول احنا هنقف نتفرح كدا ومش المفروض نعمل حاجه 


فيروز نعمل اي احنا لو ادخلنا هنكون احنا بدالها صقر غض*به وح"ش اوي سبيه ير*بيها تستاهل اكتر من كدا


هارون بيقعد علي اقرب كرسي بتعر"ب وهو بيقول ربنا يستر وصقر مياذ*هاش 


زهرة بحز"ن علي حاله ابنها معرفش اي اللي رجعها ياريتها كانت فضلت هربا*نه ولا انها ترجع رجوعها هيجيب مصا*يب كتير انت هتفضل قاعد اكده يا هارون وسايبو معاهم فوق ليحصلها حاجه ولدي يروح فيها السج"ن اتصرف اللي يخليك انا مش مستعده اخس"ر والدي التاني يا هارون ودمو"عها بتنزل بحز"ن علي حاله ولادها 


هنا عين بتفتكر اللي حصلها هيا متاكده انها سمعت صوت رحيم وبتحس بخو"ف ولكن بتستغفر ربنا وبتحاول تهدي نفسها وتطرد الفكرة من راسها وتقنع نفسها ان رحيم ما"ت والمي"ت مبيصحاش ولا بيرجع من المو*ت اكيد ورحيم بقالو سنتين مي"ت ازاي هيرجع دلوقتي 


هارون بيتصل علي نوح اللي بعد عده محاولات بيرد


صقر بي"جر فريده وبيدخلها لي الاوضه وهو بيز"قها علي الارض بغض"ب 


فريده بتصر"خ با"لم وبتتعلق في رجل صقر وهيا بتقول بتر*جي صقر ابو"س ايدك ار*حمني سامحني يا صقر ارجوك غل"طه ومش هتتكرر والله وانا ند"مت ورجعتلك عشان بحبك يا صقر 


صقر بيز"قها برجله بغض"ب وهو بيقول بصرا"خ اخر"سي يا زبا"لة اللي زايك متتكلمش عن الحب بقا انا تستغف"ليني وتخو"ني عر"ضي وشر"في يا بنت الــــــكــلــ ب وبقا صقر زي المجنو"ن وهو بيفتكر كل حاجه وبيفتكر خيا"نتها ليه وانها خدت فلوسه وهر"بت اول ما عرفت انو عرف حقيقتها ولكن قبل ما يوجها بيعرف انها هر"بت ولكن هو الان يريد ان يعرف من هو الذي خا"نت شر"فه وعر"ضه معاه وبيمس"كها صقر من شعرها بغض"ب ووشه كله احمر بشد"ه من كتر الغض"ب وبيقول صقر هو مين انطقي مين اللي خو*نتيني معاه يا فريده اتكلمي 


فريده دمو"عها بتنزل وبتقول ار"حمني يا صقر ونبي وحياه اغلي حاجه عندك 


صقر بصوت بيرن فالبيت كلو وانتي مر"حمتنيش ليه ها مر*حمتيش قلبه ليه اللي حبك وانتي بتخو"نيه وكنتي في حض"ن راجل تاني وهر"بتي وكنت بكدب نفسي لما شوفت كل حاجه ولما جيت اواجهك اكتشف انك هر*بتي وسحبتي كل فلو*سي عيشتيني اسود ايام حياتي وانا مش قادر احط عيني فعين اهلي ومراتي هر*بت ولا البلد والناس بقا انا تكسر"ي عيني وتفض*حيني وانا بتعذ"ب وقلبي بيتكو"ي وفي نا"ر قايده مبططف"يش ولا بتهدا وانا مش عارف اوصلك ولا عارف انتي عملتي كدا ليه ومين اللي تخو*نيني علشانه وتلاقيكي هر"بتي معاه  خلتيني اش"ك  فكل الناس حولتيني لحج"ر من القسو"ة ماشي يدو"س علي الكل وكل ده بسببك 


فريده ببكا"ء انا غلطا"نه انا اسفه والله اسفه انا عرفت غلط"تي ورجعتلك عشان بحبك يا صقر سامحني واديني فرصه اصلح اللي فات يا صقر 


صقرر هنا بيضحك بجنو"ن وهو بيقول اسفه اسفه علي اي ولا اي ولا اي يا فريده اسفه دي هتصلح اللي فات لا ضحكتيني والله وبيفضل صقر بيضحك بجنو"ن وفجاه بيوقف ضحك وهو بينزل بالقل"م بكل غض"ب والقل"م بينزل طر"خ بيرن فالاوضه 


وبيقول صقر مين هو اتكلمي اتكلمي يا فريده مين هو اللي خو"نتيني  معاه وبيمس*كها صقر من فكها وهو بيضغط عليه وبيعمل صوت اصطكك اسنانها وبيقول بعيون كلها ش"رررر مين هو 


فريده بدمو"ع مقدرش مش هقدر اتكلم 


صقر هنا عيونه بتسود بغض*ب جحي*مي وملامحه كلها ش"رررررررر 


تحت الجميع كان سامع صوت صقر الغا*ضب وهنا بيدخل نوح بسرعه ولكن شكله متبهدل شوية وبيقول في اي يا عمي جبتني بسرعه ليه 


هارون اطلع يا ولدي الحق صقر محدش قادر عليه وهيمو"ت فريده فايده الحقه قبل ما يعملها حاجه 


نوح حاضر يا عمي اهدا متقلقش انا هطلعلو وبيرفع نوح عيونه بيلاقي عين واقفه هيا وفيروز وزهرة بيبصلهم نوح وبيعدي من قصادهم وبالاخص من جنب عين ولكن هنا عين بتستنشق رايحه عطرة الي كانت ظاهرة نوعا ما بيتخطاهم نوح وهو بيطلع بسرعه عين بتحس ان رائحه نوح مش غريبة عليها هيا شامه رائحه العطر ده قبل كدا وبتحاول تفتكر وهنا بتفتكر عين وهيا بتبر"ق بصد"مه دي نفس رائحه الصوت اللي سمعته وبتبص عين بصدمه لي اثر نوح اللي كان فاخر الدرج وبتحس بخو"ف وجس"مها بيت"نفض وبتسبهم عين وهيا بتطلع اوضتها بخو"ف 


صقر بغض"ب جح"يمي يبقا اتر*حمي علي روحك يا فريده وبيقوم صقر وهو بيفتح درج الكومدينو وبيطلع منه مسد*س 


فريده بتشوفه وهيا بتبر"ق بصدمه وخو"ف وز"عر وبتسحف عالارض لورا بر"عب وهيا بتقول صقر هتعمل اي صقر بلاش ونبي صقر ونبي بلاش وحياه اغلي حاجه عندك 


صقر وهو بيشد الزنا"د وبيضر*ب الط*لقه 


عين بتدخل اوضتها وبتقعد علي الفراش ولكن بتلاقي حاجه تحت ايدها بتشوف اي ده بتلاقيها ورقه مطبقه بتبصلها عين باستغراب وبتفتحها ولكن بتبر"ق بصدمه اول ما بتشوف محتواها ولكن هنا بت"قع منها الورقه اول ما بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهيا بتبص للباب بذهول 


هارون وزهرة وفيروز الجميع بيقف بصد"مه  وفز*ع اول ما بيسمعو صوت ضر*ب النا*ر


صقر_________________

يتبع...



العاشر والحادي عشر

: بت"قع منها الورقه اول ما بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهيا بتبص للباب بذهول 


هارون وزهرة وفيروز الجميع بيقف بصد"مه  وفز*ع اول ما بيسمعو صوت ضر*ب النا*ر وبتقول زهرة بخوف ولدي صقر صقر ولدي وبتطلع علي الدرج وهيا بتجري وبتقول ولدي وفيروز وهارون بيطلعو وراها 


عين كانت بصه للباب بصدمه والورقه وقعت من ايدها وفثواني بتفوق من صدمتها وهيا بتخرج بسرعه من الاوضه وبتجري علي اوضه صقر بخو"ف


صقر كان واقف وهو بيتنفس بسرعه وغض*ب  ونوح اللي ماسك ايده وهو رافعها لفوق وكانت الط*لقه اضر*بت ولكن فالسقف ودة بسبب نوح اللي دخل علي اخر لحظه وفي لمح البصر كان لحق صقر قبل ما الط*لقه تيجي في فريده وهو بيرفع ايده بسرعه 


صقر بغض*ب وهو بيبص لنوح وبيقول سبني يا نوح 


نوح بعصبيه انت اتج*ننت ولا اي انت عاوز تودي نفسك فدا*هية 


فريده كانت مغمضه عيونها بخو*ف وهيا منكمشه فنفسها وبتفتح عيونها بر*عب لما بتلاقي الطل*قه مجتش فيها 


صقر بجنو*ن ايوة اتجنن"ت  انا لازم اقت*لها عشان ضيعت شر*في استغ*فلتني عملتني مضحكه للكل 


نوح وهو بيش"د منه المسد*س وبيقول كل حاجه ليها حل بالهداوة مش بالقت*ل يا صقر اعقل 


هنا عين بتدخل بسرعه وفز"ع وهيا بتبصلهم كلهم وعيونها بتيجي فعيون صقر اللي بتلاقيها كلها ش"ر


الجميع بيدخل فاللحظه دي وبتجري زهرة علي صقر وهيا بتقول ولدي صقر ودمو"عها نازلة بيمسكها صقر انت كويس صح يا ولدي وبتبص لي فريده وهنا نظراتها بتتحول لغض*ب وكر*ة ليها وبتقول زهرة انتي وش المصا*يب اي اللي رجعك تاني من يوم مدخلتي البيت وانتي خر"بتيه مشوفناش يوم حلو 


هارون بيبص لي صقر بحد"ه وبس وبيقول بحد"ه الكل برا مش عاوز حد هنا انا عاوز اتكلم مع فريده لوحدنا 


فريده بتبص لهارون بتعجب 


والكل بيبصله باستغراب وذهول وهنا هارون بيعيد جملته تاني وهو بيقول اظن سمعتو كلمتي 


عين بتخرج هيا وفيروز وزهرة ونوح بي"شد صقر بصعوبة وبيخرجه وبينزل الكل لتحت معادا هارون 


هارون بيبص لفريده وهو بيقول اي اللي جابك دلوقتي 


فريده بتمثيل والله يا عمي انا ولكن هنا هارون بيقاطعها بحد"ه وهو بيقول من غير حلفان متبقيش كدا"بة وبج"حه الحلفان بالله مش لعبه انتي فاهمه 


فريده بتهزر راسها وهيا بتقول انا ند"مت ورجعت


هارون بحد"ه بصي يا فريده تبقي ه"بلة لو كنتي فاكرة اني مكنتش كشفك وعارف حقيقتك من اول يوم دخلتي في بيتنا بس ساعتها سبتك قولت اديكي فرصه يمكن تتغيري اديها فرصه بس مكنتش اعرف اني بربي حي"ة في بيتي واول ما تغد"ر غد"رت بالي لمها وحبها واتجوزها واتحدي الكل علشانها انا عارف عنك كل حاجه يا فريده وعارف انك كنتي بتخو"ني صقر مع خالد 


هنا فريده بتبر"ق بصدمه وذ"هول ووشها بيتقلب مي"ت لون


واقولك عارف اي كمان انك از"بل واحده دخلت البيت ده يا فريده وعارف اتفاقك انتي وخالد علي رحيم ولدي وهنا بتكون الصدمه الاكبر لفريده ولسانه بيع"جز عن الرد للاسف عرفت بس عرفت متاخر اوي بسببك يا فريده خسر"ت ولادي الاتنين حلال فيكي القت*ل انا جوايا نا*ر ونفسي اقتل*ك بايدي ارجعي يا فريده من مكان ما جيتي عشان انا مش عاوز اخس"ر ولدي اللي فضلي للابد صقر لو عرف مش هير*حمك ومش هيسيبك غير لما يمو*تك بايده انا حاطط كل شى جوايا وساكت عشان خاطر ولدي وعشان خاطر زهرة اللي قلبها هيت*قهر لما تعرف 


انا نبهتك يا فريده ومتلوميش الا روحك بعد كدا مش عاوز اشوف وشك هنا فاهمه وبيقولها بحد"ه وغض"ب 


فريده بتهز راسها بسرعه عده هزات بخو"ف 


هارون بيسبها وبيخرج وبيروح لي اوضه نومه بتع"ب وهو حاطط ايده علي قلبه بو*جع وحاسس انو بياخد نفسه بصعوبة بيسند علي الحيطه لحد ما بيوصل الاوضه بيدخل وهو بيقعد علي الفراش بتع"ب وبيبص لي صورة علي الكوميدينو اللي جمبه بيبصلها هارون بحز"ن وبيمد ايده وبيمسكها وهو بيبصلها باشتياق وحز"ن وند"م وبيقول بحزن والدمو"ع بتلمع فعيونه سامحني يا ولدي سامحني 


تحت كانت زهرة قاعده بحزن وجمبها عين وفيروز ونوح وصقر بيسبهم وبيخرج لبرا بغض*ب ونوح بيفضل واقف معاهم عين بتبص لي اثر صقر وبعد كدا عيونها بتيجي علي نوح اللي بتفضل تبصله بنظرات غير مفهومه وكلها ش"ك 


نوح عيونه بتيجي فعيونها وبيلاقيها بتبصله بنظرات هو مش فاهمها لي بتبصله كدا 


فريده اول ما بيخرج هارون بتقوم وراة بسرعه وهيا بتقفل الباب وبتفضل تدور علي هاتفها لحد ما بتلاقيه وبتمسكه بخو"ف وايد بتتر"عش وهيا عيونها علي الباب وبتتصل علي حد ولكن مفيش رد وبتفضل تتصل عده رنات ورا بعض ولكن مفيش رد وبتقول بغض*ب وخو"ف رد يا خالد رد مش وقته انا فمص"يبه ولكن مفيش اي رد نهائي بتفضل فريده تبص للباب بخو*ف ومبيجيش في بالها غير سيف وبتتصل عليه فريده مبيردش عليها وبتتصل تاني وبيرد ببرود وهو بيقول عاوزة اي 


فريده بخو"ف وبسرعه الحقن"ي يا سيف انا وقعه في مصي"بة 


سيف بحد"ه في اي 


فريده بخو"ف صقر صقر عرف اني كنت بخو"نه وكان هيقت"لني ومصدقش اي حاجه وانا دلوقتي مش عارفه اعمل اي لازم تهر"بني من هنا سيف 


سيف بيقوم من مكانه بفز" ع وغض"ب وهو بيقول انتي بتقولي اي عرف ازاي ومين اللي قالو 


فريده بخو"ف معرفش معرفش اتصرف هو مش هيسبني والا لو همو"ت يا سيف يبقا مش همو"ت لوحدي 


سيف بغض"ب انتي بتهدد*يني يا فريده اقفل انتي واحده غب"يه اصلا انا هتصرف خلي تليفونك معاكي 


فريده حاضر حاضر 


هارون بينزل لي تحت وبيلاقي الجميع معادا صقر بيقعد هارون علي اقرب مقعد وهو باين عليه التع"ب


هارون صقر راح فين 


نوح خرج برا يا عمي انا هروح اشوفه ولكن هنا عين بتقاطع نوح وهيا بتقول لا انا هطلع انا اشوفه  وبتسيبهم عين وبتخرج لبرا وهيا بتدور علي صقر 


نوح بيبص لي اثارها بغض"ب وبتلاحظ ده فيروز والدمو"ع بتلمع فعيونها وبتبص لي نوح بحزن 


نوح بيشوفها ولكن بيتهر"ب من نظراتها 


عين بتفضل تدور علي صقر مش بتلاقيه بتعرف انو في الاسطبل بتدخل عين بهدؤء وبتبص عليه بتلاقيه قاعد في ركن لوحده وهو موطي نص جسمه ود"افن وشه بين ايديه بتقرب منه عين وهيا بتقعد جمبه وهيا بتقول ممكن تتكلم معايا لو حابب انا هسمعك 


صقر وهو بيرفع وشه اللي كان كله حز"ن وو"جع اول مرة تشوفه فيه عين بالشكل ده وبيقول صقر انا تعبا"ن اوي انا اول مرة احس اني كنت مغ"فل اوي كدا


عين بهدؤء ممكن اسال سوال؟ 


صقر بهدؤء اسالي 


عين انت عرفت ازاي ومنين ان فريده بتخو*نك


صقر وهو بتخرج منه تنهي*ده وبيقول من رحيم 


عين بصدمه رحيم ازاي 


صقر رحيم بعتلي الصور قبل ما يمو*ت ولكن الصور مكنش واضح فيها مين اللي مع فريده ووقتها حصل حاجه غريبة رحيم اتصل عليا واول ما فتحت سمعت صوت الحا*دثه وبعدها عرفنا مو*ت رحيم 


عين بصدمه بس رحيم عايش 


صقر انتي لسه فالموضوع ده تاني 


عين انت مش مصدقني صح طب تعاله معايا الاوضه وهوريك حاجه تعاله 


صقر بضي*ق عين خلاص بقا انتي بس هتلاقيكي لسه تعبانه 


عين بترجي ارجوك يا صقر صدقني ولو لمرة وتعاله معايا 


صقر بيقوم معاها باستسلام 


وهنا بيدخل وهو بيقول السلام عليكم 


هارون وفيروز وزهرة بيرفعو وشهم ليه وبتبتسم زهرة بفرحه وهيا بتقول خالد 


هارون وشه كله بيقلب بغض*ب 


خالد بيدخل وعلي وشه ابتسامه وهو بيسلم عليها وبيحضنها وبيقول وحشتيني يا ست الكل 


زهرة بتحضنه بفرحه وهيا بتقول وانت اكتر يحبيبي رجعت امتا 


خالد بابتسامه لسه حالا وبيقرب خالد علي هارون عشان يحضنه ويسلم عليه 


هنا صقر بيدخل في اللحظه دي هو وعين  وبيقول خالد 


نوح بيجي في اللحظه دي من جوة وهو بيقول اده مين اللي جه وبيلف خالد وشه بابتسامه وبيقول انا اللي حيت مالكم مستغربين ليه يجماعه وبيقرب خالد علي صقر وهو بيسلم عليه وبيسلم عليه صقر بترحاب وبيبداء خالد يسلم علي الجميع وهارون بيبصله بكر"ة وغض"ب 


عين بتستغل انشغالهم وبتقول لصقر يلا نطلع 


صقر بضي*ق حاضر وبيطلع صقر هو وعين لفوق وبتدخل عين الاوضه هي وصقر وبيقول صقر في اي بقا عاوزة توريني اي 


عين وهيا بتبص علي السرير وبتقول ثواني وبتفضل تدور علي الورقه وبتفتكر انها وقعت علي الارض وبتبص فالارض بتلاقي الارض نضيفه ومفيش حاجه بتبص للارض بصدمه وهيا بتقول ازاي دي كانت هنا ازاي ازاي راحت فين وبتوطي عين فالارض وهيا بتبص علي الاورض وكانها الارض انش"قت وبلعتها 


كانت هنا يا صقر والله كانت هنا 


صقر باستغراب هي اي دي عين اهدي وفهميني 


عين الرسالة اللي سابها رحيم 


صقر بحد"ه لا انتي فعلا اتجننتي رسمي بقا 


عين بدمو*ع والله كان في رساله هنا يبقا نوح نوح هو السبب 


صقر بصدمه نعمممممممم لا انتي اتجن*نتي والله وبيسبها وبيخرج برا الاوضه وبيمشي ولكن بيعدي من قدام الاوضه اللي فيها فريده بيبص للباب بغض"ب وبيفتحه بسرعه ولكن هنا ملامحه كلها بتتحول لصدمه وغض*ب


الحادي عشر 

صقر بصدمه نعمممممممم لا انتي اتجن*نتي والله وبيسبها وبيخرج برا الاوضه وبيمشي ولكن بيعدي من قدام الاوضه اللي فيها فريده بيبص للباب بغض"ب وبيفتحه بسرعه ولكن هنا ملامحه كلها بتتحول لصدمه وغض*ب وهو بيلاقي فريده مش فالاوضه ومعني كدا انها هر*بت بيضر"ب صقر ايده فالباب بغض"ب وهو بيقول مش هر"حمك يا فريده مش هر"حمك  هجيبك لو تحت الارض مش صقر الجبالي اللي واحده ست تس"تغفل صقر الجبالي 


عين فالاوضه بقت حاسه انها هتت"جنن ازاي الورقة اختفيت من الاوضه ولكن بتلاقي صوت جاي من البلكونه بتدخل عين البلكونه بخو"ف ولكن فجاه بتلاقي النور اتقط"ع ومش شايفه اي حاجه غير عت"مه الليل بتخا"ف عين وجاية تدخل من البلكونه بسرعه ولكن بتلاقي اللي كم"م فمها من الخلف وبيهمس في ودنها وهو بيقول حشتيني اوي 


عين بتبرق بصدمه وخو"ف ور"عب وبتحاول تصر"خ ولكن هو كان مكم"م فمها وبيقول متحاوليش يا عين محدش هيسمعك ولا حد هيقدر يبعدك عني مهما حصل غير المو*ت لو مش عاوزه يمو"ت يبقا تخليكي عقلة وتعملي اللي هقولك عليه والا حبيب القلب هيبقا اخر يوم ليه بكرا 


عين بتتصدم ومش عارفه تعمل اي 


هو بكرا الساعه 6هتكوني مستنياني فالمكان ده ____________واه اخر حاجه تكوني اطلقتي 


تحت الجميع كانو مستغربين الكهر"باء قط*عت ليه وبيقول هارون حد يشوف الكهرباء قطع"ت ليه 


صقر بينزل وهو بيقول في اي واي اللي خله الكهرباء تقط*ع 


هارون بيرد وهو بيقول مش عارف نوح وخالد راحو يشفوها 


صقر مبيردش وبيفتكر عين وبيقول عين فين 


فيروز بترد وهيا بتقول منزلتش من ساعه مطلعتو سواء 


صقر بيقل"ق عليها لانو عارف انها بتخا"ف من الضل"مه وبيقول انا هطلع اشوفها وبيطلع صقر وهو بيشغل كشاف هاتفه عشان يشوف الطريق قدامه 


عين كانت فالاوضه ودمو*عها نازلة بصدمه وهو لسه مكم"م فمها وبيقول بحد"ه فهمتي كل حاجه تتنفذ زي ما قولت والا واقسم بالله هيكون اخر يوم ليه وبرضو هتكوني معايا فهمتي 


بتهز دماغها بخو"ف بيسبها وهو بيقول محدش يعرف اي حاجه نهائي والا انتي اللي هتند"مي وبيختفي فثواني زي الشب*ح 


عين واقفه مكانها بصدمه وفجاه بتلاقي النور رجع تاني بتبص عين لي كل ركن فالاوضه بصدمه وخو"ف وبتلاقي الباب اتفتح مرة واحده وهو واقف قصادها بتبصله بفز"ع وبتجري عليه وهيا بتح*ضنه بخو"ف ور"عب وبقت حضناه بكل قو"تها بخو"ف وهيا جسمها بيترع"ش 


صقر بيتجمد مكانه لثواني بصدمه فهيا اول مرة تحض"نه وبيحس بضربات قلبه السريعه اللي هتخرح من مكانها وفجاه بتب"كي عين بصوت عالي وهيا داخل احضا"نه صقر بيقل"ق عليها وبيبادلها الحض"ن وهو بيقول عين مالك في اي اهدي متخا"فيش النور رجع خلاص عين بتزيد من بكا"ئها اكتر وصقر بيق"لق عليها وبيقول انتي كويسه في اي 


عين بتفضل حضنا"ه وهيا بتب"كي ومبتردش عليه 


صقر بيفتكر انها خايفه من الضلمه وعشان هو زعق"لها فضل يطبطب عليها بحنيه وهو بيقول اهدي انا معاكي اهدي وبياخدها صقر وهيا لسه مازالت في حض"نه وبيروح بيها للفراش وبيقعدها علي الفراش وهي جوة حض"نه وبيقعد معاها وهو بيمد ايده وبيمسحلها دموعها ودي كانت اول مرة صقر يكون فيها حنين معاها وبيقول بنبرة هادئه انا اسف اني زعقتل"ك وسبتك لوحدك في الض"لمه 


عين بتخرج من حض"نه وهيا بتفتكر اللي حصل من دقائق وبتقول انا تعبانه اوي عاوزة انام 


صقر طب نامي وبينيمها صقر وهو بيغطيها وكان لسه هيمشي ولكن بيلاقيها مسكت ايده وهيا بتقول ممكن تخليك معايا النهاردة 


صقر بيبصلها بدهشه ومستغربها وبيقول حاضر وبيروح صقر ينام جمبها من الجهه الاخري 


ولكن بيتفاجئ انها حض"نته وهيا بتحط راسها علي صدر"ة وجس" مه كله بيتجمد من حركتها المفاجئه ليه وقلبه بيدق بعن"ف وجوة مشاعر كتير فهيا الوحيده اللي بتقدر تحرك كل مشاعرة كانت عين سامعه ضربا"ت قلبه اللي بتنبض بحبها وبيقول صقر بصوت متحشرج من اثار فرط المشاعر الذي يحسها عين 


عين بنبرة حز"ينه وكلها ترجي وبتقول عشان خاطري مش عاوزة اتكلم فحاجه خالص انا عاوزة انام خليني كدا اعتبرة اخر طلب بطلبه منك وبترفع عين راسه شويه وهيا بتبصله بتر"جي 


صقر كانت كل حصونه انهار"ت وبيلاقي نفسه بدون وعي بيقر*ب علي شفا*يفها وبيق*بلها بحب وشغف


عين بتغمض عيونها وقلبها بينبض بحبه وبتلاقي نفسها بتبادلة قبل"ته وهنا صقر بيتفاجئي وبيبداء قبل*ته تتع*مق بكل حب وشغف وكانت جواهم عا*صفه من المشاعر اول مرة يعيشوها وعين بتسيب نفسها باستسلام فهي كانت اول ليله ليهم وغدا ستنقلب حياتهم راس علي عقب بما ينتظرهم وبياخدها صقر لعالمهم الخاص بيهم هما مفيش فيه غير حبهم الذي لا يعترف بيه احدا فيهم


نوح وخالد وهارون وزهرة وفيروز كانو لسه تحت وبتقول زهرة لي نوح انت هتبات معانا هنا يا نوح هخليهم يحضرولك الاوضه انت وخالد 


نوح بسرعه لا يا مرات عمي انا همشي انا عشان تعبا"ن وعاوز انام واغير هدومي يلا تصبحو علي خير 


الجميع وانت من اهل الخير معادا فيروز اللي بتبصله بحزن وبس 


وبيمشي نوح 


خالد عيونه بتيجي فعيون هارون ولكن بيستغرب لما بيلاقيه بيبصله بحد"ه ونظرات كلها غض"ب وكر"ة


بيبتسم خالد بتوتر وهو بيقول طب وانا هنام فالشارع ولا اي وهو بيقولها بمزاح 


زهرة بابتسامه عيب تقول كدا ده بيتك يا خالد يا ابني ده انت حته من سوزان الله يرحمها 


خالد بهدؤء يارب وبيقول والله انتي احلي خاله فالدنيا انتي امي اصلا مش بس خالتي 


زهرة وهيا بتقوم وبتطبطب عليه بحب وبتقول انت زايك زي صقر وفيروز ورحيم الله يرحمه انا اللي مربياك 


خالد الله يرحمه ربنا يخليكي لينا يا ست الستات 


زهرة بتبتسم بحنان وبتدخل تبلغ الخدم يحضرو اوضه لي خالد 


خالد بيحس بتوتر من نظرات هارون اللي مش فاهمها وبيقول وحضرتك صحتك اي يا عمي 


هارون بيبص لفيروز وهو بيقول اطلعي نامي انتي يا فيروز انا هتكلم مع خالد شوية 


فيروز بهدؤء حاضر وبتقول تصبحو علي خير وبتسيبهم فيروز وبتطلع لي اوضتها فهي اليوم بنسبالها اسو*ء يوم مرت بيه


هارون بيبص لي خالد بغض"ب 


خالد بتوتر هو في حاجه يا عمي؟ 


هارون بكر*ة يا بجح"تك يا اخي اي اللي جابك 


خالد عامل نفسه مصدوم وبيقول نعم هو انا زعلتك في حاجه وانا معرفش 


هارون بغض*ب جاي بيتي تاني ليه بعد ما قت*لت ولدي وخو*نت صقر يا بجح*تك 


خالد بيبصله بصدمه لثواني وبتتحول صدمته لسخرية وكان لسه هيرد ولكن هنا بتقاطعهم زهرة وهي بتقول حضرتلك الاوضه يا حبيبي 


خالد بيبصله وبيبتسم وبيقول طب انا هطلع واسيبكم انا بقا 


هارون بيبقا نفسه يمسكه يقت*له والد*م بيغ*لي فعرو*قه 


خالد بيبصله وبيبتسم ببرود وبيطلع بكل بجح*ه


زهرة بتبصله وبتقول مالك يا هارون 


هارون وبيحاول يبان طبيعي وبيقول مفيش حاجه وهو دماغه بتفكر في شئ وحاسس بتع*ب  


صقر وعين كانو في عالمهم الخاص ونسيو كل حاجه وصقر نسي كل حاجه وغاص معاها في بحر حبهم ليروي عطشه فهو كان يتمني هذه اللحظه كثيرا 


خالد فالاوضه رايح جاي وهو بيفكر ازاي هارون عرف السر وبيمسك هاتفه وهو بيتصل علي فريده ولكن مفيش اي رد بيرمي الموبيل بغض"ب وهو بيخطط لي شئ ما وبعدها بيبتسم بم*كر وهو بيقول اللعب بقا عالمكشوف شكلك هتوحشنا انت كمان يا هارون الجبالي وبيمسك خالد هاتفه وهو بيتصل علي شخص ما وبعد ثواني بياتي ليه الرد وبيقول خالد عاوزك تسمعني وتنفذ اللي هقولك عليه وتعمله مش عاوز اي غلط مفهوم 


الشخص حاضر 


خالد____________________


هارون وزهرة طلعه اوضتهم وهارون منمش طول الليل وهو بيفكر هيعمل اي في تلك المص*يبة


بياتي الصباح علي ابطالنا بتفتح عين عيونها بتلاقي صقر نايم بعمق وهو واخدها في احضا*نه بتفضل عين تبص لملامحه وهي بتحفر"ها جواها وبتنزل دمعه منها وهيا بتفتكر اللي حصل وان ده اخر يوم هتقضيه معاه ومش هتشوفو تاني اللحظه اللي كانت بتحلم بيها معاه اتحققت وبقا بينهم يوم حلو هتقدر تكمل بيه وهتفضل محفو"رة جواها بتمسح عين دموع*ها وبتقرب ايدها وهيا بتحسس علي وش صقر اللي كان شكله جميل جدا وهادئ غير قسو*ته وعصبي*ته دايما 


صقر بيحس بيها وبيفتح عيونه وهنا عين بتتحرج وبتبعد ايدها بسرعه 


صقر بيبتسم ابتسامه خفيفه وهو بيتعدل وبيقعد قصادها وهو بيقول صباح الخير 


عين بتبصله بهدؤء وهيا بتبلع ريقها وبتغمض عنيها لثواني وبتفتحها تاني وهيا بتقول بصوت مهزوز طلقن"ي 


صقر ابتسامته بتتلاشئ وملامحه بتتحول لصدمه وغض*ب وبيقول_________

يتبع

تعليقات

التنقل السريع