القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق ام انتقام البارت الثاني عشر12بقلم رنا سعيد جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية عشق ام انتقام البارت الثاني عشر12بقلم رنا سعيد جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات





رواية عشق ام انتقام البارت الثاني عشر12بقلم رنا سعيد جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات




#البارت_الثاني_عشر 

#روايه_عشق_ام_انتقام

رنا بصدمه وبذهول:ب بابا 

والرجل اقترب منهم 

الرجل ب استغراب:مين دي ياادهم 

ادهم:دي مراتي ياخالوا صلاح

صلاح ببتسامه خبيثه:اممممم 

ورنا اقتربت منه عشان تحضنه بس صلاح زقها علي الارض بقوه ادهم اتفاجأ من اللي عمله 

صلاح بعصبيه واقترب منها ومسكها من شعرها:انتي يازباله

اوعي تجري  تاني وتقربي مني مفهوم ياخادمه 

:انت واحد قذر سيب بنتي ياصلاح 

وكان صوت امها نهله رجعت تاني هي وصباح 

نهله واقتربت منه وبعدت ايده عن بنتها ومسكت ايد رنا وقفتها 

نهله:انا لوكنت اعرف اللي انت خال ادهم جوز بنتي مكنتش جوزتها لي اصلا 

رنا بدموع:ماما انا مش فاهمه حاجه ليه بيكلمني بابا بطريقه دي ليه وليه بابا كان هيضربني 

صلاح واستوعب كلامها 

صلاح:مش انتي بنت محمد جوز امك 

رنا واقتربت منه 

رنا بدموع:لا انا بنتك انت 

نهله بعصبيه:رنا اسكتي 

رنا بدموع:لا مش هسكت بابا لازم يعرف الحقيقه 

صلاح بلهفه:حقيقه اي 

رنا:ماما مش خانتك مع محمد ابن عمها هي قالتلي كل حاجه وقالتلي ان محمد مش ابويا وانت اللي ابويا وانا عرفتك عشان كانت بتوريني الصور ليك احكيله ياماما الحقيقه عشان خاطري 

نهله بهدوء:ايوه ياصلاح انت فهمت غلط واللاسف حكمت عليا قبل ماتسمعني كل الحصل اللي هو كان 

فلاش باك

نهله بفرحه:انا فرحانه اوي قد اي صلاح يفرح اوي اللي انا حامل 

وفجاء فونه بيرن 

نهله:الو 

محمد:الو يانهله تعالي بسرعه امي تعبانه اوي ومش عارف اعمل اي

نهله:حاضر جايه 

نهله وبتتصل بي جوزها صلاح عشان تقوله بس كان تليفونها مقفول ومشيت من غير ماتقوله 

محمد:ادخلي هي جوه في اوضتها 

نهله:ماشي 

ونهله دخلت اوضتها وملقتش حد ومحمد داخل بعديها وقفل الباب 

نهله ب استغرب وخوف:امك فين وبتقفل الباب ليه 

محمد ببتسامه خبيثه:امي مش هنا 

نهله:اومال انت جايبني هنا ليه وسع كده خليني اطلع 

محمد واقترب منها وقلع قميصه ورمها علي سرير ونام فوقها وبيحاول يعتدي عليه وفجاء الباب اتفتح عليهم وكان صلاح 

صلاح بصدمه وانهيار:متخيلتش ابدا انك تخونيني وكلامهم يطلع صح 

رنا وقامت من علي سرير وبدموع:صلاح اسمعني انا مش خونتك صدقني 

صلاح بعصبيه:اومال اللي انا شايفه ده اي انتي واحده خاينه خاينه يانهله انتي طالق 

رنا بدموع:لا لا 

وصلاح سيبها ومشي ومحمد ضحك بصوت عالي 

محمد ببتسامه خبيثه:وبكده حصل اللي انا عايزو 

رنا بدموع:قصدك اي 

محمد واقترب منها وببتسامه خبيثه:يعني انا اللي اتصلت بجوزك برقم غريب وقولتله مراتك بتخونك مع محمد ابن عمها في شقته كل ده كان لعبه مني يانهله عشان اجيبك عندي هنا بحجه امي تعبانه وانا انفذ خطتي وجوزك يجي يشوفك معايا في الشقه ويطلقك وفعلا حصل اللي انا عايزو ههههههههههههه 

باك 

نهله بدموع:كل ده الحصل ياصلاح وانت سافرت وسبتني وانا اضطريت اجوز محمد عشان كان بيهددني لو مجوزتوش  

يقتل امي فاانا لما اجوزته ولما ولدت بنتي رنا اخدها هو وسجلها علي اسمه من غير مااعرف وانا عمري ماخونتك ياصلاح ولا عمري حبيت شخص غيرك 

صلاح بدموع:يعني رنا بنتي انا 

نهله:ايوه 

صلاح:تعالي في حضني يابنتي 

رنا وجريت عليه وحضنته و صلاح فضل يعيط 

رنا وبعدت عنه 

رنا:انت بتعيط ليه دلوقتي يابابا 

صلاح بندم:انا اسف اوي اوي يارنا 

رنا بستغرب:ليه بتعتذر 

صلاح بندم:انا عايز اقولك حاجه ادهم ده بيحبك بجد وادهم ملهوش ذنب في اللي عمله فيكي انا اللي قولتلوا يعمل معاكي كده 

رنا بستغرب:انا مش فاهمه حاجه 

صلاح بندم:اقصدي يعني********

#بقلم_رنا_سعيد


#البارت_الثالث_عشر 

#روايه_عشق_ام_انتقام

صلاح بندم:اقصد يعني انا فكرتك بنت محمد ف حبيت انتقم من امك فيكي انتي 

فلاش باك 

صلاح:ادهم انا عايزك تتجوز البنت دي 

ادهم وشاف صورتها 

ادهم بسخريه:انا ادهم العاصي اجوز البنت دي انت شايف هدومها عامله زي الشوال ازاي انا عايز واحده استايل علي الموضه بقلمي رنا سعيد  

صلاح بمقاطعه:اسمعني بس الاول انا عندي سبب ل جوازك ليها 

ادهم بسخريه:سبب اي سبب بقا انشاء الله 

صلاح:انت عارف اني كنت مجوز قبل كده صح 

ادهم:ايوه 

صلاح:ام البت دي بقا انا كنت مجوزها 

ادهم:يعني دي بنتك 

صلاح:لا مش بنتي دي بنت الراجل اللي هي خانتني معاه 

ادهم بستغرب:هي مراتك خانتك مع واحد 

صلاح:اها وده السبب اني أطلقها 

ادهم بضحكه خبيثه:انا دلوقتي فهمت كل حاجه يعني انت عايزني دلوقتي انتقم من البت دي في امها صح 

صلاح بضحكه:الله ينور عليك عايزك بقا تبداء الخطه من بكرا انك تقرب بقا منها بقلمي رنا سعيد وتخلي البنت دي تعرفك وتحبك 

وتتقدم ليها وبعد كده تجوزها وتنتقم منها بقا بطريقتك الخاصه وبعد كده طلقها ماشي بقلمي رنا سعيد 

ادهم:امممممم 

باك 

صلاح:ده كل الحصل يعني انا السبب في كل حاجه ومع الوقت انا كنت حاسس ان ادهم اتعلق بيكي وحبك بجد 

ادهم واقترب منها 

ادهم:رنا انا اسف وصدقيني انا حبيتك بجد 

رنا بمقاطعه:ادهم خلاص مش عايزه اسمع حاجه 

نهله بصدمه:عشان كده انا كنت حاسه اللي انتوا زعلانين من بعض وطلع شعوري صح 

صباح:بنتي هو اللي بيحصل ده حقيقي انا حاسه اني في حلم 

رنا ودخلت تجري علي اوضتها وادهم طلع يجري وراها ورنا قفلت الباب في وشه بقوه 

ادهم وبيخبط علي الباب:رنا افتحي 

لايوجد رد 

ادهم:رنا انا اسف عشان خاطري سامحيني 

رنا وفتحت الباب وماسكه شنطة هدوم في ايدها 

ادهم:رنا اي ده اللي مسكاه

رنا ومشيت وراحت عند اهلها 

رنا:ماما يلا نمشي 

ادهم:تمشي فين ده قصرك 

رنا بوجع:ادهم بعد اذنك انا هروح عند اهلي ارتاح شوية ولما اعصابي تهدي هبقي ارجع 

نهله:قوليلي عمل فيكي اي ده 

رنا بوجع:ماما الله يخليكي مش قادره اكلم ولا كلمه كل اللي طلباه منك يلا نمشي من هنا 

صلاح واقترب من رنا 

صلاح:رنا انا عارف انك زعلانه بس ادهم ملوش ذنب انا 

رنا بمقاطعه:بابا خلاص حصل خير يلا ياماما 

ادهم:طب انا هسيبك تمشي معاهم مدام ده اللي هيريحك 

بس يلا اوصلكم 

رنا:لا احنا هنركب تاكسي 

ادهم:طب وقسما بالله ماانتي متحركه من هنا غير لما انا اوصلك 

صباح:خلاص يبنتي جوزك حلف 

رنا:ماشي 

صلاح:لو عوزتي اي حاجه رني عليه يابنتي 

رنا واقتربت من ابوها وحضنته 

رنا:ماشي يابابا 

صلاح واقترب من صباح 

صلاح:مش هتاخديني بالحضن ولا لسه زعلانه مني 

صباح بهزار:لا لسه زعلانه منك 

صلاح بضحكه:طب هصالحك ازاي 

صباح بطفولي:تجيبلي شكولاته 

صلاح بضحكه:حاضر

صباح بضحكه:انا اها كنت زعلانه منك بس دلوقتي خلاص قلبي صافي من ناحيتك بقلمي رنا سعيد عشان عارفه قد اي انت شخص كويس وقلبك ابيض بس اتصدمت بصراحه من حكاية انك تنتقم من رنا وكده 

صلاح بندم:اعمل اي الشيطان كان عميني بقا مش هتخديني في حضنك بقا 

صباح وحضنته 

صلاح واقترب من نهله 

صلاح:نهله انا اسف عشان مش فهمتك وحكمت عليكي قبل مااسمعك 

نهله:خلاص ياصلاح حصل خير 

وبعد فتره ادهم وصلهم علي بيتهم 

ادهم:ملوش لزوم تعملي حاجه انا قايم ماشي 

صباح:لا لازم تشرب حاجه قبل ماتمشي معانا 

ادهم ببتسامه:ماشي طب انا هقوم ادخل اسلم علي رنا قبل ماامشي 

صباح ببتسامه خبيثه:ماشي 

ادهم وقام وداخل عند رنا 

رنا بعصبيه:انت زاي تتدخل كده من غير ماتخبط 

ادهم ببتسامه خبيثه وووو 

تكملة الرواية هناااااااا

اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا







تعليقات

التنقل السريع