القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

حماتي عايزه عيل لبنتها عملت اكبر حاجه حرام مع جوزي البارت الثالث الاخير

 

حماتي عايزه عيل لبنتها عملت اكبر حاجه حرام مع جوزي  البارت الثالث الاخير






حماتي عايزه عيل لبنتها عملت اكبر حاجه حرام مع جوزي  البارت الثالث الاخير 




حماتي عايزة عيل لبنتها عملت اكبر حاجه حرام مع جوزي

التالتة والاخيره 

بقلم هويدا زغلول 


وقالت ليه علي كل حاجه 


جلال 

اختك دي شيطان والله طيب انا عايزه اصلح غلطتي 


ولاء 

لازم الواد يتكتب ب اسمي واسمك 

حتي لو مش هنكمل مع بعض ده ابني 

لازم ارجعه احضني ومينفعش يكون لقيط 


جلال 

عندك حق وانا معاكي في اي حاجه وبعدها جت ولاء شقه حماتي 


ناهد

ايوه مين حضرتك وخرجت رقيه 


رقيه 

اي ده انتي اي اللي جابك تعالي معايا ودخلت بيها اوضتها 


لقيت حماتي خارجة من الاوضه بتقولي مين اللي كان بيخبط دلوقتي


ناهد

معرفش دي واحدة كده شكلها غريب كده قالت إنها عايزة رقية ورقية دخلتها معاها جوه

وقافلين الباب عليهم 


الحما

واحدة شكلها غريب ازاى وليه مش قاعدين هنا في الصاله يعني 


ناهد

معرفش هي زي ماتكون تعبانة اوي ومش قادرة تتكلم انا داخلة المطبخ اشوف اللي ورايا

وحماتي وقفت في الصالة مستغربة 


الحما 

وتقول ياترى مين اللي جات للبت رقية دي

وفي الوقت ده رقيه كانت قاعده مع اختها ولاء 

وقالت 


رقية

انتي ايه اللي جابك هنا يابت انتي


ولاء

عايزة ابني يا رقية


رقية

اسكتي ياولاء مش الولد اللي انتي ولديه راح  بعد الولادة علطول وانتي في البنج لسه بس انا مرضتش اقولك قولت هو كده كده مش فارق معاكي انتي اصلا مش كنتي هتخدي 


ولاء

انتي كدابة ياولاء ابني اتولدت وصحتة كانت كويسه وانتي اخدية اديتي لبنت حماتك عشان خاطر ياسر ياواطية


رقية

بقولك ايه ياولاء انتي تمشي من هنا دلوقتي واياكي اسمعك بتقولي الكلام ده تاني والا انتي الجانية على روحك


ولاء

انتي بتهدديني يارقية ايوه اظهري كمان وكمان على حقيقتك مانتي مجرمة وتعملي اي حاجة عشان مصلحتك لو حتى هتبيعي ابوكي المهم انتي وبس


رقية 

أسمعي بقا ياحلوه انتي هتطلعي من هنا وتروحي في اي داهية  ومشوفش وشك تاني واياكي تفكري بس تقفي في طريقي وعلي فكره بقا انتي قولتي انك كنتي حامل ابقي دوري على اللي هيصدقك ياماما لان محدش شافك اصلا وانتي حامل يعنى انا معملتش حاجه 


ولاء 

ماشي يا رقية انا هوريكي وهاخد ابني منك وهفضحك قدام حبيب القلب وابقي شوفي بقا ساعتها هيعمل فيكي ايه 


قالت كلمها ومشيت ووقفت رقية مكانها وهي خايفه وتقول


ولاء 

 وبعدين في المصيبة دي انا لازم اخلص منك ياولاء وفي الواقت ده دخلت حماتي عندها وقالتلها 


الحما 

مين دي اللي لسه خارجة من عندك وكانت عايزة ايه يارقية 


رقية ردت بارتباك وقالت 

دي دي ااه دي ياستي واحدة بعطف عليها كل فترة كده بتعدي تاخد اللي فيه النصيب وبعدين انتي مالك ياحماتي هو انا مش من حقي حد يجيلي في بيتي ولا ايه 


الحما 

لا يا رقية انا بس بسأل وخلاص 


رقية 

خليكي في حالك ومتساليش عن حاجة متخصكيش الا بالحق النونو بتاع عزه عامل ايه ههههه وقالت كلامها وسابت حماتي وخرجت من الاوضة وحماتي قالت لنفسها 


الحما 

اه يابنت الكلب انا عارفه هتفضلي كاسرة عيني بحتة العيل اللي جبتية لبنتي


وفي شقه عزه في بيتها وسايبة ابنها ومش عايزة ترضعة وحماتها بتزعق معاها وقالتلها 


الحما 

هو انتي علطول سايبة الولد جعان وبيعيط اللبن الصناعي اللي بياخده ده مش بيشبعة ماتشيلي الولد وترضعيه ياعزه زي كل النسوان 


عزه 


اصل اناا ياماما مفيش عندي لبن والدكتورة قالتلي ارضعة صناعي عادي 


الحما 

ازاى بقا الكلام ده العيل لما بيتولد رزقة بيجيلة عند امه عشان يرضع منها طبيعي ربنا خلق الست عشان كده 


عزه 

طيب انا عامل ايه اذا كان ربنا عايز كده انا ذنبي ايه 


وفي الوقت ده دخل مصطفي وقال 

في ايه ياجماعة صوتكم عالي ليه كده 


الحما 

تعالي شوف الهانم مراتك اللي سايبة الولد علطول جعان ومش راضية ترضعة قال ايه مفيش عندها لبن عشان يرضع منها 


مصطفى 

طيب ماهي هتعمل ايه يا أمي ماهو غصب عنها برضو وبعدين ماهو بيرضع صناعي وزي الفل اهو 


الحما 

يابني الصناعي ده غلط على الأطفال ده بيبوظ معدتهم وبيعملهم انتفاخ ويخليه طول الوقت زهقان وبيعيط 


عزه 

والله بقا ربنا عايز كده ياماما مش بأيدي يعنى 


الحما 

طيب ياختي انتي حرة بس أياكي الولد يجراله حاجة وسبتها وخرجت وبعدها قالت عزه 


عزه 

عجبك كده يامصطفى عجبك كلام مامتك 


مصطفى 

امي معذورة يا عزه ماهي برضو خايفة على حفيدها انتي عارفه انها كانت مستنياه ازاى بفارغ الصبر 


عزه 

يعني هي خايفة على حفيدها وانا مش خايفه على ابني ده ابني وحته مني وانا اللي تعبت في حمله وولادتة دنا بتمنى اشوفه قدامي بيكبر 


مصطفى 

ربنا يباركلنا فيه ياحبيبتي 


وفي اوضه  رقية كانت قاعده   وبتفتكر يوم ولادة اختها لما اتصلت بواحد سوابق هي تعرفة وطلبت منه انه يشيل ولاء يوديها المستشفى

وقالت لنفسها 


رقيه 

يبقا مفيش غيره الواد إبراهيم اللي يخلصني من ولاء حكم انا عارفاها البت دي زنانة وهتفضل تهددني علطول يبقا اخلص منها خالص 

ووبعدها خرحت من الأوضه وحماتها قالت 


الحما 

رايحة فين يارقيه 


رقية 

وانتي بتسالي ليه ياحماتي هروح مشوار وراجعة 


الحما 

طيب وجوزك لما يرجع ويسال عليكي اقوله راحت فين 


رقية 

قوليلو راحت مشوار وجاية انا ماشية  وعلي الله 

من هنا ورايح تتكلمي معايا في اي مشوار 

اروحه وبعدها مشيت وانا خرجت من المطبخ وقولت 


ناهد 

هي مرات ابنك مالها كده مش على بعضها هو في حاجة ولا ايه ياحماتي 


الحما 

هيكون في ايه يعنى ياناهد خليكي في حالك احسن وسبتني ودخلت اوضتها 


ناهد 

حاضر ياحماتي ولا اني مش مطمنة ليكم 


راحت رقية مكان ودخلت وإبراهيم لما شاف قال 

قال ياقعدين يكفيكو شر الجايين 


رقية 

اخص عليك ياهيما بقا انا شر برضو 


إبراهيم 

عايزة ايه يارقيه مني تاني ولا نسيتي انك اكلتي عليا حقي لما ساعدتك المرة اللي فاتت 


رقية 

ماهو انا جيالك النهارده وعايزاك في مصلحة جديدة وهديك اللي انت عايزة 


إبراهيم 

هاأأأو لا ياحلوه مبكلش من الكلام ده وحسابي القديم انا عايزة دلوقتي 


رقيه 

طيب اسمعني بس المصلحة اللي جيالك فيها انك هتعمل وقالتلة على اللي هيعملة مع ولاء 


إبراهيم 

ايه اانا اعمل كده في اختك  لااا انسي الموضوع انا مليش في ال الموضوع ده  ياحلوه 


رقية 

اسمع بس انت هتعملها من غير ماحد يحس دي البت مقطوعة من شجرة ولا حد هيسال عليها 


ابراهيم 

طيب وهاخد ايه في المقابل 


رقية 

اللي انت عايزة 


ابراهيم 

امممم طيب انا عايزة الدهب اللي معاكي دلوقتي وكمان عايزك انتي اصلك عجباني وداخله دماغي 


رقية 

خلاص نفذ وهتلاقيني جيالك وخود الدهب اهو قولت ايه 


ابراهيم

حلو هاتي بقا عنوانة 

وبعد ما تفقت معاه سبتة ومشيت رجعت البيت وكانت حماتي قاعدة مع ياسر في الصاله وياسر قالها انتي كنتي فين يارقيه 


رقية 

انا انا الله هو انتي مقولتلوش ياحماتي ولا ايه 


الحما 

قولتلة على ايه 


رقية 

مقولتيش لياسر انك بعتيني لعزه عشان اوديلها حاجات للنونو بتاعها صح ولا ايه 


حماتي بصتلها وقالت 

ايه اه اه ياياسر نسيت اقولك كتر خيرك يارقيه انك وديتي الحاجة لعزه بنتي والله البت رقية دي مفيش منها ياياسر اهي مطاوعاني وبتسمع كلامي عن المخفيه ناهد 


رقية 

شوفت اديك كنت هتظلمني ازاى انا زعلانة منك انا داخلة اوضتي 


الحما 

ادخل وراها يابني وصلحها دي غلبانة 

وفعلا سمع كلام امه ودخل وراها وحماتي قالت لنفسها 


الحما 

ااخ يناري منك يابنت اللذينة 


ولاء قاعدة في شقة لوحدها وتعبانة ومش بتقدر تتحرك لقت الباب بتفتح عليها بعد نص الليل خرجت من الاوضة بتعب وقالت 

مين مين شافت إبراهيم وقالتلة انت مين وعايز مني ايه 


إبراهيم 

متخافيش ياحلوة انا عايز اخد روحك 

وحاولت تجري منه وراح وراها وكتم نفسها وبعدها وقعت علي الارض وهو طلع يجري 


وتاني يوم الصبح في البيت كنت قاعدة في الصاله انا وحماتي لقيت رقية خارجة من الاوضه بتقولي 


رقية 

قومي يلي اسمك ناهد انتي اعمليلي فنجان قهوة مظبوط 


ناهد 

متدخلي تعملي لنفسك هو انا شغالة عندك 


رقية 

طيب ردي عليها انتي بقا ياماما 


الحما 

اسمعي الكلام ياناهد وقومي اعمليلها اللي هي عايزاه 


ناهد 

حرام عليكي ياحماتي انتي ليه بتعملي معايا كده قدامها دنا اللي معاكي من زمان انتي ليه بتظلمني وبعدين ماهي تقدر تعمل لنفسها 


الحما 

اسمعي الكلام يابت واعملي وانتي ساكتة 


ناهد 

لا بقا انا مش شغاله عندها وبصراحه انا سكتلكم كتير حرام عليكو بقا وكفاية لحد كده 


رقية 

ينهارك اسود انتي بتغلطي فيا انا وحماتك وبتشتمي ام جوزك وعلت صوتها وقالت الحق ياياسر الحق الهانم مراتك بتغلط في امك 


ياسر جه من الاوضه جري وقال في ايه ياجماعه مالكم 


رقية 

تعالي شوف مراتك اللي اسمها ناهد شتمت امك وشتمتني انا كمان مش كده حماتي قوليلو 


الحما 

ايوه حصل يا ياسر دي طولت لسانها عليا جامد 


ناهد 

حرام عليكم ياظلمة منكم لله 


ياسر 

وكمان بتدعي على امي قدامي انتي تمشي من البيت ده ومش هتقعدي فيه دقيقة واحدة يلا امشي والعيال مش هتاخديهم 


ناهد 

حرام عليك يا ياسر طيب اخد ولادي وامشي طيب هاروح فين 


ياسر 

ملكيش ولاد عندي وروحي اترمي في الشارع يلا وخرجني بره باب الشقه وقفل الباب ورقية بصت لحماتي بصت انتصار وضحكت 


رقية 

هدي نفسك ياحبيبي مش كده انا هدخل اعملك فطار عشان تفطر 


الحما 

احسن انها غارت في داهية دي واحدة بومة انا عارفه كنت بتحب فيها ايه دي


وفي شقة ولاء كانت مغمى عليها بعد إبراهيم محاول يخنقها وكانت بتفوق وبتحاول انها تمشي على رجليها بس دايخة ونزلت راحت علي القسم وعملت بلاغ 


الظابط 

اي الكلام اللي انتي بتقولي عليه ده معقول اختك تعمل فيكي كده 


ولاء 

في صيدليه قدام البيت عندي عندها كاميرا 

تقدر تشوف اللي كان عندي في الشقه 


الظابط 

طيب انتي ليه شكه في اختك 


ولاء 

انا هقول ليك علي كل حاجه  وبدأت تحكي الظابط كل حاجه وبعدها راح الظابط البيت مصطفي وفتحت حمات عزه 


الحما

خير يابني في ايه انت عايز مين


الظابط 

ده بيت مصطفى محمد ومراتة اسمها عزه

وخرج مصطفى وقاله ايوه انا مصطفى في ايه 


الحما

ايوه يابني هو في ايه بالظبط 


الظابط

الست دي بتقول انكم اخدتو منها ابنها


الحما

ابنها مين ياحضرة الظابط احنا منعرفهاش اصلا واول مره نشوفها


ولاء

ايوه ياحجة مرات ابنك ضحكت عليكي وقالت انها حامل وانا اللي كنت حامل في ابني ورقية اختي اتفقت مع حماتها اللي هي ام مرات ابنك انهم ياخدوا مني ابني يوم ولادتة ومخلونيش حتى اشوفه


مصطفى

ايه الكلام الفارغ ده الست دي مجنونة ياحضرة الظابط وبتخرف

وشافت عزه شايلة الولد ودخلت عليها وقالت ابني ايوه هو ده ابني ونقدر نروح نعمل DNa 

ونتأكد 


الحما

ايه الحكايه ياعزه الكلام ده صحيح


عزه ارتبكت

وقالت لا دي كدابة يامصطفى متصدقهاش


ولاء

انتي اللي كدابه انتي وامك والله العظيم ياباشا الواد ده ابني وتعالي نروح نعمل تحليل دلوقتي 


عزه

لا خالق انا هقول علي كل حاجه 


وانهارت عزه واعترفت بكل حاجة قدامهم وان كل ده تفكير امها


مصطفى

بقا كل ده يطلع منكم انتو شياطين انا دلوقتي ببلغ عن مراتي وامها ومرات اخوها ياباشا خودوها ولا اقولك لحظه كده انتي طالق ياعزه وروحي خلي امك تنفعك 


وفعلا اتقبض على عزه وراحت قدام النيابة اعترفت بكل حاجة واتقبض علي رقية وحماتها ام ياسر ولما اتحكم عليها حبت تفكر عن ذنبها وقالت لياسر انها كانت ظلماني ورقية اللي كانت بتدبر كل حاجة وياسر جه يصالحني وقالي 


ياسر 

حقك عليا ياناهد انا اسف والله ماكنت اعرف انه كل ده هيحصل انا عملت كده عشان ارضى امي وكمان عشان بيت اختي ميتخربش 


ناهد 

طيب ما هو بنتيجة عملت مامتك بيت اختك اتخرب ياياسر وبينك انت كمان أنا الحمد لله اخدت شقه وهعيش فيها بس مش هقدر 

ارجعلك تاني 


ياسر 

بوصي انتي ليكي حق في كل حاجه تقوليها 

بس ارجوكي تسامحني 


ناهد 

مبقاش ينفع وبعدها عشت في الشقه لوحدي 

وولاء اتجوزت جلال وكتبت الواد ب اسمه واسمها وهو ندم علي اللي عمله 


وبكده تكون خلصت حكايتي

اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا


تعليقات

التنقل السريع