رواية انتقام عشق الصعيد البارت 1-2-3-4-5بقلم الكاتبه المجهوله
رواية انتقام عشق الصعيد البارت 1-2-3-4-5بقلم الكاتبه المجهوله
انتقام عشق الصعيد 1
البنت الصغيره: لاااا مااماا بااابا لااا طفوا النار هيموتوااا طفوا النار دي اااه الحقوا بابا وماما
من العياط والصريخ اغ*مى عليها
جريوا عليها الناس وخدوها على مكان بعيد
تاني يوم
البنت: ماااماا باابا
وقعدت تعيط
دخلوا عليهم راجل وست كبار في السن
الست الكبيره: اهدي يا عشق اهدي يا بنتي بالله عليكي
عشق بعياط: انا عايزه ماما وبابا
الراجل الكبير: بابا وماما راحوا عند ربنا يا بنتي فوق في السما
عشق بصدمه: لا ماما وبابا لا
وخرجت تجري لبرا بين الزرع لحد موصلت بيتهم الي كان عباره عن كومه فحم مفيش في حاجه سليمه
كانت بتعيط بهستريا وانتبهت لصوت وراها
مجهول ١: تقريبا كلهم ما*توا يا بيه
مجهول ٢: البنت الصغيره فين
مجهول ١: معرفش يا بيه
محهول ٢:دورعليها ومترجعش غير لما تتأكد انها ما*تت
مجهول ١: امرك يا بيه
جريت عشق بعيد لحد موصلت لطرف القريه بتاعتهم
عشق لنفسها بصدمه: بقى انت يا عمده تعمل كدا في بابا ابن عمك لي لي تحرمني منهم وانا في سني ده لي وقعدت تعيط
بعد وقت مش قليل
عشق لنفسها: انا همشي من هنا بس هرجعلك يا سوهاج عشان انتقم لازم ارجع
وراحت على محطه القطر وجابت تذكره وراحت على القاهره عشان تبدأ حياه جديده
فلاش باك لقبل يوم
مصطفى: صحي عشق يا وفاء عشان تروح مدرستها ومشيها بسرعه عشان جعفر جاي وشكله مش ناوي على خير وعايز خناق وصوح ابقي اطلعي انتي كمان عشان مش عايز جعفر يلمحك فاهمه
وفاء: فاهمه يا اخوي فاهمه
صحت وفاء عشق وجهزتها عشان المدرسه ومشيوا هما الاتنين
وفاء كانت راجعه البيت ودخلت لقت جعفر الي اول مشافها بصلها بجراءه وهي بعدت عنه
جعفر: هااا يا ولد عمي برده منشف دماغك ومش عايز تتنازل عن القضيه
مصطفى: تنازل اي ده حقي اني العموديه دي ليا اني وانت سارقها مني
جعفر: مصطفى ده اخر انذار وربي يا ولد عمي لو متنازلت عن القضيه لحسرك على بتك ومرتك فاهم
مصطفى بجمود: لع مش فاهم ومش هتنازل واعلى ما في خيلك اركبه
جعفر: طيب انت الي اخترت يااا هه ولد عمي
مشي جعفر وطلعت وفاء وهي بتعيط
مصطفى ضمها لحضنه واتكلم بحنيه: متاخفيش يا وفاء مش هيقدر يعمل حاجه
وفاء بعياط: لع يقدر يا مصطفى خلاص بقى لازم تتنازل عن القضيه وتنسى العموديه يا مصطفى
مصطفى بعصبيه: انسى اي ده حقي انتي اتجننتي
وفاء: بتك ولا العموديه يا مصطفى
مصطفى: بتي حقها في العموديه ولازم تاخده
عدا حوالي اربع ساعات
وفاء: مصطفى اني هروح اجيب شويه حاجات من السوق وهاجي علطول
مصطفى: طيب متتأخريش
وفاء: لع متخافش مش هطول
خرجت وفاء وعند خروجها منتبهتش ان في حد ورا البيت والشخص ده منتبهش لخروجها
عشر دقايق وكان في صوت زعيق من البيت وهو بيت*حرق
واتجمعوا الناس على صريخ عشق قدام البيت وبدأوا يطفوه
بااااك
جعفر: اخيرا هتبقى ليا ههه وصلت لحلمي
تعريف الشخصيات
عشق بنت عندها 13 سنه بشرتها بيضاء وشعرها بني فاتح وعنيها خضره وهي جميله اوي ورقيقه
وفاء والدت عشق عندها 31 سنه ست جميله وطيبه
مصطفى والد عشق عنده 42 سنه راجل طيب
جعفر ابن عم مصطفى وعنده 43 سنه
يتبع…….
انتقام عشق الصعيد 2
بعد مرور 15 سنه…
في شقه جميله جدا وراقيه كان في صوت زعيق عالي جدا هز حيطان الشقه
عشق بعصبيه: مراااام انتي يا زف*ته
مرام بخوف: يلهوي يلهوي حد يلحقني يا ناس دي لو مسكتني هتعل*قني
مرام كانت تحت السرير وكانت بتدعي ان عشق متلاقيهاش
بس فجأه مرام صرخت لما حد شد رجليها من تحت السرير
نور: تعالي يا عشق اهي هنا
مرام: بالله عليكي سبيني حرام عليكي هتمو*تني
عشق: تعالي يابت
بقى يا حيو*انه تاخدي الشكولاته بتاعتي وتطفحيها وتكتبي رساله بغبا*ئك انا (انا القطه وانا الي كلت الشكولاته) انتي متخل*فه يابت
مرام: ياعم بس بقى اوعي خلاص هجبلك غيرها سبيني
عشق: تمام هتجيبي بس هترجعي بتاعتي الاول
مرام: اجبها منين مخلاص كلتها بقت في معدتي ومش هعرف اجبها
عشق بخبث: متشليش هم انا هتصرف مع معدتك
وبحركه سريعه كانت عشق ضر*بت مرام في معدتها خلتها جريت على الحمام ورج*عت الي في بطنها
نور قعدت تضحك هي وعشق على منظر مرام وهي طالعه تعبانه وشويه وهج*موا كلهم على بعض بضحك وفرحه
بعد شويه كانوا البنات بيجهزوا عشان يروحوا شغلهم
وبعد مخلصوا ركبوا عربيتهم واتوجهوا لمقر العمليات الخاصه
بعد ربع ساعه كانوا البنات ماشيين عشق قدامهم هما الاتنين واحده على يمينها وواحده على يسارها وكل الي يشفهم يأدي التحيه العسكريه بكل احترام
اتجهوا البنات على مكتب عشق
مرام: انا جهزت طلب نقلنا لسوهاج يا عشق فاضل بس امضه اللواء عبدالرحمن وهيبقى فاضل تجهيز الشنط
عشق: تمام…بس انا خايفه ميوافقش
نور: مستحيل يرفض لأن الي يعرفه اننا رايحين عشان تقبض على عصا*به العقرب هناك
مرام: بالظبط كدا وبرده هو ميقدرش يرفضلك طلب يا عشق لأنك عنده اكتر من بنته ولا اي يا حضرت الرائد عشق
عشق: اتمنى فعلا انه يوافق
بعد شويه كانوا البنات بيستأذنوا عشان يدخلوا مكتب اللواء عبدالرحمن وهو سمحلهم يدخلوا
أدوا التحيه العسكريه وقعدوا
اتكلمت عشق: حضرت اللواء ده طلب النقل لسوهاج الي البنات قالوا لحضرتك عليه
اللواء عبدالرحمن: اه عشان عصا*به العقرب
عشق: ايوه يا فندم
عبدالرحمن: عشق انتي بتضحكي على نفسك ولا عليا انا عارف كويس اوي اي سبب طلبك للنقل لسوهاج بالذات
عشق بتوتر: مهو السبب معروف عشان القبض على عصا*به العقرب
اللواء عبدالرحمن: انتي يا عشق هتروحي عشان الذكرى الي فات عليها 15 سنه وعشان تحققي الوعد الي وعدتيه لنفسك زمان
عشق حست قلبها وجعها لما افتكرت الي حصل وعنيها اتملت بالدموع بس منعت دموعها تخرج من عنيها واتكلمت بثبات: اتمنى من حضرتك تمضي على الطلب ده في اسرع وقت بعد اذنك
عبدالرحمن: اتفضلي دي امضتي يا رائد عشق وانا اتمنى انك متعمليش حاجه تندمي عليها بعدين ولا حتى تخسرك منصبك الي تعبتي عشانه ياا نسر
عشق بثبات: تمام يا فندم
ومشيوا البنات
خلصوا البنات ترتيباتهم وشغلهم واتجهوا لمطعم عشان يتغدوا
نور: الحمد لله انا شبعت
مرام:انا كمان
نور: طيب انا هاخد مرام ونمشي عشان نسيبك على راحتك وخلصي وتعالي بس متتأخريش
عشق: تمام
ومشيوا البنات بس سابوا العربيه لعشق
ركبت عشق العربيه وراحت محل حلويات كبير
عشق: السلام عليكم اي يا عز التورته جهزت
عز صاحب المحل: ايوه جهزت يا رائد عشق بلونها الاسود والاسماء الي عليها
عشق: تمام شكرا يا عز
وحاسبت على التورته ومشيت وبعدين اتجهت لاتليه فخم
عشق لبنت هناك: قولي لمدام هاله اني هنا
راحت البنت وخدت اذن ان عشق تدخل ودخلت عند هاله صحبت الاتليه
هاله بترحيب: اهلا اهلا يا رائد عشق اتفضلي اقعدي وانا هطلب من البنات يجيبوا فستانك حالا
شويه وجابوا البنات الفستان وعشق خدته ومشيت بسرعه
وبعدين اتجهت على الشقه
شافوها البنات بس محدش فيهم نطق كلمه واحده لأنهم عارفين ان عشق في الوقت مش، بتحب اي اصوات او اي كلام
جه اليل وكانت الساعه 11 ونص
البنات كانوا بيجهزوا الصاله بالزينه الي لونها كلها اسود حتى البنات كانوا لابسين فساتين سوده
عدا شويه وقت
نور: روحي هاتي التورته من الجوه لحد منادي على عشق
راحت مرام جابت التورته وجت ولسه نور كانت هتنده على عشق بس اتفاجأت بيها نازله بستان اسود جميل كدا ورقيق بس كان حلو جدا عليها
عدت عشق من قدام البنات واتوجهت للترابيزه بدون اي كلمه
الساعه دقت 12
البنات في صوت واحد: كل سنه وانتي طيبه بمانسبه اتمامك لسن 28
عشق بجمود: وانتوا طيبين
سكتت عشق والبنات فهموا انها عايزاهم يسبوها لوحدها زي كل سنه
مشيوا البنات وعشق طلعت صوره من شنطتها وحطتها قدام التورته
عشق بدموع: كان المفروض زي النهارده من 15 سنه تحتفلوا معايا بعيد ميلادي ال13 بس مشيتوا وسبتوني..كسرتوني بدل مكان المفروض تفرحوني
مسحت دموعها الي كانت بتح*رق قلبها وقالت بقوه ووجع في نفس الوقت: بس ده مش ذنبكم دي غلطت الحق*ير جعفر..بس خلاص يا بابا خلاص يا ماما بنتكم كبرت ووصلت لمكانه بيحلم بيها الملايين وهرجعم بكره يا حبابيبي هرجع وهنفذ وعدي وعدته من 15 سنه لسوهاج قلتلها هرجع وانا اقوى بس عشان انتقم واديني هرجع اهو هرجع عشان انتقم من جعفر واخد حقكم
قالت كدا وضفت الشمع وقعدت تعيط وهي حاضنه الصوره كعاده كل سنه
برا الصاله كانوا البنات واقفين
نور: مش قادره اصدق لحد دلوقتي ان عشق الرائد عشق الي رجاله بشنبات بيركعوا تحت رجلها خوف منها بتعيط كدا او مكسوره للدرجه دي
مرام: ربنا يريح قلبها ويوصلها لمرادها بقى عشان تعرف تعيش مبسوطه من قلبها
نور:يارب
وراحوا يناموا وبعدهم جت عشق ونامت
صحوا الصبح وجهزوا شنطهم وعربيتهم وبدأت رحلتهم لسوهاج وبدأت عشق ترتيب خطتها عشان تنفذ انتقامها وتاخد حقها من جعفر وتريح اهلها في قب*رهم
يترى هيحصل اي في سوهاج وهل عشق هتعرف تنتقم فعلا
يتبع….
انتقام عشق الصعيد 3
عشق: انا الرائد عشق من عمليات خاصه من القاهره ده تقرير النقل وقرار من الوزاره بينص على توليتي مهمه القبض على عصابه العقرب
العقيد: اهلا وسهلا اكيد انتي النسر صح
عشق بفخر: ايوه حضرتك ودول فريقي النقيب نور والنقيب مرام
العقيد: اتشرفت بيكم..طيب بالنسبه للقضيه ده كل الي يخص القضيه من عمليات ومعلومات اتوصلوا ليها قواتنا هنا اتفضلي اهو ويريت تقريه كويس اوي واتمنى انك تقدري تضيفي معلومات زياده
عشق بجمود: اكيد طبعا هنضيف وهنضيف كتير اوي كمان
العقيد: تمام تقدري تمشي
ادوا البنات التحيه العسكريه ومشيوا وراحوا على البيت الي استأجروه
عشق وصلتهم البيت بالعربيه وقالت: ادخلوا انتوا انا هروح مشوار واجي
البنات في صوت واحد: تمام بس متتاخريش
مشيت عشق وكانت بتسأل على مكان بيتهم القديم لحد موصلت
بصت عشق في المكان لقت بيت كبير بس لما قربت من البيت لقت في ناس عايشه هناك
وقفت مكانها بتفتكر طفولتها في البيت ده بتفتكر اوقات سعادتها وفرحها هي وباباها ومامتها وعنيها دمعت فجأه لما افتكرت الي حصلهم
فاجأه لقت حد بيكلمها من ورا ضهرها
الشخص: اي يا قمر انتي بتعملي اي عندك
عشق لفتله وقالت: وانت مالك ا
الشخص: الله اكبر اي الجمال ده معقول العيون الساحره دي تبقى بتعيط كدا
عشق: لا انت شكلك فاضي وقليل الادب وانا مش فاضيه لأشكالك اوعى كدا
وزعقته ومشيت ركبت عربيتها وسألت على مكان المقابر وعرفت ان فين مقبرتين في المكان هناك
راحت عشق اول مقبره وقعدت تلف فيها كلها بتدور على قبر مامتها وباباها بس جه اليل وهي مكنتش خصلت تدوير في المقبره الاولى حتى بس قررت تمشي وترجع بكره بعد الشغل
في البيت البنات كانوا بيحطوا الاكل على السفره لما عشق جت وهما جريوا عليها
مرام بلهفه وبخوف: كنتي فين يا زف*ته انتي رنيت عليكي اكتر من خمسين مره وانتي مره مش بتردي ومره تقفلي تلفونك
نور بلهفه هي كمان: ايوه حرام عليكي خوفتينا اوي داحنا كنا عنروح ندور عليكي في الاقسام ويلا قولي كنتي فين
مرام بسرعه: ومع مين وعملتي اي
عشق بزعيق: باااس انتي وهي في ارد عليكم ازاي وانتوا مبطلتوش اسئله وبعدين راحين تدوروا عليا اي والاكل الي على السفره ده بتحطوه لي
مرام بتوتر: ااا اجبلك طبق
عشق بضحك: ههه يريت تعالوا ناكل بعدين اقلك حصل اي
وفعلا قعدوا ياكلوا وبعد مخلصوة قعدوا مع بعض
مرام: هاا يلا احكي
عشق: روحوا اعمليلي فنجان قهوه حلو كدا عشان انا مصدعه ولما تيجي نتكلم
مرام: في اي بقى انتي هتزلينا عشان تحكي وبعدين هو مفيش غيري
عشق: بت انتي بتعلي صوتك عليا
مرام بخوف مصطنع: قهوتك اي يا باشا
عشق بضحك: ساده
نور: وانا مظبوط
عملت مرام القهوه ليهم وجابتها وشربوا
نور: ها بقى احكي
حكت عشق كل الي حصل معاها للبنات
نور: خلاص تمام بكره احنا كمان نروح معاكي وندور على الاقل نكسب وقت
مرام: صح بس دلوقتي يلا ننام عشان انا تعبت اوي
عشق بنعاس: يلاا
راحوا البنات ناموا وجه تاني يوم وراحوا شغلهم ومحصلش اي حاجه جديده غير انهم عملوا شغلهم وبعدين اتجهوا للمقابر
نور: انا بقترح اننا نتفرق وكل واحده تدور في مكان عشان نخلص بسرعه
عشق: تمام انتي روحي من هناك ومرام روحي من هناك وبعد ساعه نتجمع هنا تاني
البنات: تمام يلا
وفعلا البنات اتفرقوا بس للاسف محصلش جديد ولا لقوا حاجه ورجعوا لبعض تاني بيأس
عشق: لسه في مقبره تاني
مرام: خليها بكره انا بصراحه تعبت ورجليا وجعوني
نور: انا كمان معدتش قادره
عشق طيب يلا بينا نمشي
وفعلا روحوا وكلوا وناموا
تاني يوم في مقر العمليات الخاصه
عشق: حضرتك طلبتنا يا حضرت العقيد
العقيد: صح طلبتكم جه قرار من شويه بيقول ان فريق نسر الداخليه لازم يتحد مع فريق صقر المخابرات ويتعاونوا في حل القضيه والقبض على العقرب
عشق: ولي يعني اظن معروف ان انا وفريقي قادرين اننا نعمل كدا ولوحدنا
العقيد: دي اوامر..ودلوقتي فريق الصقر جاي عشان تتعرفوا وتحطوا خطه مع بعض
عشق بنرفزه: تمام يا فندم
شويه والباب خبط والعقيد عطى الاذن للدخول
العقيد: اهلا وسهلا بفريق صقر المخابرات
صقر: اهلا يا فندم
عشق سمعت صوته وبصت وراها واتصدمت لما شافت نفس الشاب الي دايقها من يومين
صقر بصدمه: انتي
عشق: انت
العقيد: انتوا تعرفوا بعض
صقر: اتقابلنا من يومين صدفه حضرتك
العقيد: تمام..دي الرائد عشق يا صقر ودول فريقها النقيب نور والنقيب مرام
وده الرائد صقر يا عشق ودول فريقه برده النقيب احمد والنقيب عمر
الكل لبعض: اهلا وسهلا
شرحلهم العقيد كل حاجه وبعدين اذنلهم بالخروج
عشق بصت في الساعه وشاورت للبنات يخرجوا بسرعه ومشيوا بدون اي كلام
عند المقابر البنات اتفقوا انهم يتفرقوا عشان يدوروا في المقبره التاني وبعد ساعه يتقابلوا
عدا شويه وقت
عند عشق دخلت مكان ودورت فيه وفاجأه عنيها دمعت لما لمحت اسم باباها مكتوب على قبر في ركن بعيد
قربت منه وبصتله بوجع وهي بتعيط بانهيار وبعدين بتبص جنب قبر باباها لقت اسم تاني بس مكنش اسم مامتها
ولسه هتقوم اتفاجأت بصوت بيكلمها من ورا ضهرها بصت وراها و…
يتبع..
الكاتبه المجهوله H
تتوقعوا مين يكون كلم عشق؟؟
انتقام عشق الصعيد 4
عشق كانت بتعيط جنب قبر والدها بس عينها جت على القبر الي جنبه بس ملقتش اسم مامتها كانت لسه هتقوم بس سمعت صوت وراها
: انتي مين وبتعملي اي هنا
عشق: انا….ووسعت عنيها بزهول
الست الي قدام عشق كانت بتبصلها كتير وبعدين عنيها دمعت
عشق بتلعثم : م..ما.. ماما
وفاء بدموع: عشق انتي عشق ايوه عشق عنيكي وشعرك ملامحك انتي بنتي عشق
عشق بعياط: ماااما
وحضنتها جامد والاتنين قعدوا يعيطوا بانهيار
وفاء: عشق بنتي عايشه انتي عايشه يا عيوني انتي عايشه يا حته مني
عشق وهي لسه بتعيط: انا الي مش مصدقه انك عايشه انا كل ده كنت مفكراكي مي*ته
عدا وقت وهما بيعيطوا في حضن بعض واتفجئوا بنور ومرام
نور بصدمه: عشق دي…
مرام بصدمه هي كمان: عشق دي مامتك صح
عشق: ايوه هي مامتي هي روحي
وفاء مكنتش قادره تتكلم من الصدمه
عشق: قومي يا ماما قومي يا حبيبتي خلينا نمشي من هنا
قامت وفاء معاهم وراحوا على بيت البنات وعشق الطريق كله كانت حاضنه مامتها وجامد وكانوا بيعيطوا هما الاتنين لحد موصلوا البيت واتجمعوا مع بعض
عشق: انتي ازاي لسه عايشه يا ماما انا لما كنت صغيره قالوا انك مو*تي انتي وبابا
وفاء: انا الي مش مصدقه ازاي انتي عايشه جعفر قالي انك مو*تي بس جث*تك اتف*حمت في البيت
عشق: جعفر….هو جعفر بعرف انك عايشه
وفاء بتوتر: جعفر بقى جوزي يا عشق
عشق بصدمه وانفعال: نعاام انتي بتقولي اي، جوزك ازاي ده قا*تل بابا ازاي اتجوزتيه
وفاء: اقعدي يا عشق وانا هقلك كل حاجه
فلاااش باااك…
وفاء كانت رايحه السوق تجيب حاجات للبيت وعدت من بين الزرع بس فاجأه ظهر قدامها جعفر
جعفر: ازيك يا قشطه
وفاء بخضه: اااه..عايز اي يا جعفر جايلي لي
جعفر بمكر: اتوحشتك يا قشطه كنت عايز اشوفك
وفاء بغضب: بعد عني يا جعفر والزم حدودك معاي انت فاهم
كانت هتمشي بس مسكها من دراعها بغضب
جعفر: انا لسه مخلصتش كلامي يا وفاء
وفاء: وانا مش عايزه اسمع حاجه بعد عني عشان امشي
سابها جعفر تمشي
كانت وفاء قربت على البيت وشافت حد بيرمي حاجه على البيت وفاجأه البيت ولع وفاء كانت هتصرخ بس الراجل شافها وجري عليها ضر*بها على راسها واغمى عليه
لما صحيت لقت نفسها في اوضه ضلمه نوعا ما وكان الراجل الي حرق البيت قاعد قدامها
كان حاطط حاجه على وشها فمكنتش قادره تتكلم
بعد شويه جه حد وسمعت صوت الراجل
الراجل: الست دي شافتني يا عمده وانا خفت تقول لحد فجبتها معاي
جعفر: شيل الي على وشها ده
شال الراجل الي على وش وفاء
جعفر: وفاء
وفاء بصدمه: جعفر انت يا ند*ل انت الي خليته يحرق البيت انت يا وا*طي
جعفر: لمي لسانك يا وفاء وايوه انا الي خليته يحرق البيت وقبل متسألي هقلك انا عشان انا بكره مصطفى وعشان العموديه الي المفروض من حقي انا عشان انا الكبير مش هو بس هو كان عايز ياخد كل حاجه مني اهلي ومكاني وسطيهم حتى الورث كان ليه والعموديه كمان..بس لا انا مش بسيب حقي وعملت كدا عشان افوز انا بكل حاجه
وفاء بعياط: حرام عليك حرام عليك لي كدا حرام عليك تيتم بنت صغيره اي يا بني ادم انت مش، صعبنا عليك مش بتحس….بس لا انت مش من البشر اصلا انت حيو*ان وند*ل يا جعفر
جعفر ضر*بها بالقلم وقال بعصبيه: اخر*سي قط*ع لسانك ومتخافيش معدتش في عشق هي كمان راحت في الحر*يق مع ابوها
وفاء: لا لا بنتي لا ااااااه بنتي لا يا جعفر لاااا وقعدت تصرخ وتعيط بانهيار
وفاء بكره: حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا جعفر ربنا مش بينسى حد وانا هدعي ليل نهار ربنا ياخد حقنا منك
باااك…
وفاء بعياط: بعدها بفتره عرض عليا الجواز اكتر من مره ولما رفضت اجبرني وانا حاولت كتير انت*حر بس كان بيلحقني وبعدها باربع شهور اتجوزني غصب ولحد دلوقتي عايشه معاه وانا مش طيقاه… سكتت شويه بعدين كملت: وانتي يا عشق عملتي اي في السنين الي عدت
عشق: لما هربت من هنا رحت القاهره وهناك كنت بقعد في الشارع لحد ملقتني ست صاحبه ملجأ خدتني هناك وربتني وعملتني معامله قاسيه لفتره طويله بس مع كدا كنت بعمل كل الي اقدر عليه عشان ابقى متفوقه في دراستي وبعد اربع سنين جت ست كبيره اتبنتني مع اني كنت كبيره بس خدتني برده ودي كانت جده نور ومرام ربتني معاهم وكبرتنا ودخلتنا احنا التلاته شرطه واتخرجنا واشتغلنا ودلوقتي بنتك عندها ٢٨ سنه وهي الرائد عشق ودول النقيب نور والنقيب مرام
وانا دلوقتي رجعت عشان اخد حق بابا وحقك يعني ربنا استجاب لدعائك يا ماما وبعتني انتقم من جعفر
وفاء: لا يا عشق انا مش هسمحلك تظهري في طريق جعفر يا بنتي
عشق: بس يا ماما
وفاء: انا قلت الي عندي يا عشق مستحيل اسيبك تروحي برجليكي لجعفر
عشق: طيب يا ماما
عدا وقت وكانوا كلهم قاعدين مبسوطين عشق فرحانه بانها لقت مامتها والبنات مبسوطين عشان عشق مبسوطه
وفاء: انا لازم امشي دلوقتى عشان جعفر ممكن يبعت حد يدور عليا وزي مقلتلك هفكر في طريقه اهرب بيها وبعدها نمشي من هنا ومش هنرجع تاني
عشق: طيب يا ماما تعالي اوصلك
وفعلا راحت عشق توصل مامتها وقبل متنزل حضنتها ومشيت بس مشافوش الي كان واقف بيراقبهم
دخلت وفاء البيت بس وقفت مكانها بخوف لما سمعت صووت…
يتبع…
انتقام عشق الصعيد 5
وقفت وفاء بخوف لما سمعت صوت
جعفر بغضب: كنتي فين يا وفاء بعت الرجاله المقابر ومش لقيوكي هنا
وفاء بتوتر: انا لما قعدت في المقابر شويه رحت عند وحده معرفه قديمه ليا والوقت سرقنا
جعفر: طيب يا وفاء اطلعي اوضتك يلا
طلعت وفاء وهي خايفه لأنها عارفه ان جعفر مصدقهاش وانه هيدور وراها
تاني يوم البنات صحيوا وراحوا شغلهم
في مكتب البنات
نور: هتعملي اي يا عشق
مرام: انا متأكده ان لو باباكي الله يرحمه جه بنفسه وقالك متعمليش حاجه يا عشق برده هتنفذي الي في دماغك
عشق: برافو طلعت عرفاني صح
نور: انتي اتجننتي يا عشق انتي وعدتي مامتك
عشق بعصبيه: انا وعدتها مش هنتقملها بس هنتقم لبابا ولسنين عمري الي عدت وانا حزينه عليهم وعلى ذلي في الملجأ…انا مش هسيب حقي انسوا اني اعدي الموضوع
نور كانت لسه هتتكلم بس الباب خبط وكانوا صقر واحمد وعمر
عشق بصت لصقر بقرف وقالت: نعم حضرت الرائد عايز اي
صقر: اظن ان عندنا قضيه عايزين نحلها ومجرم لازم يتقبض عليه يا عشق ولا اي
عشق بغرور: انا اسمي الرائد عشق حضرتك ويريت نحافظ على الرسميه بينا
نسيبهم في حدتهم ونروح لمرام ونور واحمد وعمر
احمد: طيب وانا اقولك النقيب مرام ولا مرام بس
مرام: لا عادي مرام بس
عمر: هي جت عليا تحبي اناديكي ب اي
نور بقرف: انا احب انك تختصرني احسنلك
وسابته وراحت قعدت على الكرسي قريب من عشق ولحقتها مرام وطبعا راحوا الشباب قعدوا جنب صقر
صقر: انا وفريقي جمعنا المعلومات دي عن العقرب تقدري تطلعي عليها
عشق: انا وفريقي كمان المعلومات دي اتفضل اهي
صقر: تمام هنتطلع على التقارير ونلتقي بكره بعد منحط خطه
عشق: ان شاء الله
مشيوا الشباب وقعدوا البنات مع بعض
عشق: نور انا عايزاكي تجمعيلي كل المعلومات عن فريق الصقر وكمان ساعه تكون ملفاتهم على مكتبي
نور بجديه: امرك يا فندم
وراحت نور تجبلهم المعلومات وفعلا بعد اقل من نص ساعه رجعت ومعاها معلوماتهم
نور: دي ملفات جبتها من الارشيف تحت وغير كدا ملقتش فريق الصقر حويط جدا ومش بيسمحوا لحد يعرف حاجه عن حياتهم الخاصه ولما لقيت الموضوع صعب نزلت الارشيف وجبت دول قلت استفاد منهم بس لقيت ان وقت الخروج خلص فجيت عشان نقرأهم هنا
عشق: طيب هاتيهم وتعالي دلوقتي نروح
مرام: ايوه ويلا نروح اي مطعم قريب عشان انا واقعه م الجوع
نور بضحك: يلا يا مفجوعه ههه
وراحوا البنات يتغدوا
صقر مع مجهول: وصلت للملف
المجهول: ايوه وخدته النقيب نور واكيد دلوقتي في ايد الرائد عشق ويمكن تكون بتقرأه دلوقتي
صقر: تقدر تمشي
احمد: ولي كل ده متقلها انك ابن العمده يعني قريبها وريح دماغك
صقر: لا ده مش الي انا عايزه انا بس عايز اشوفها هتعمل اي لما تعرف وهل هتقلي ولا لا
عدا الوقت وجه اليل وعشق خرجت قعدت في البلكونه ومعاها الملفات بتاعت فريق الصقر ومكنتش واخده بالها من الي بيراقبها من بعيد
عشق: اما نشوف مين صقر باشا وعمل اي
بدأت عشق تقرأ الملف وفنجان القهوه في ايده وكانت رايحه جايه وفاجأه الفنجان وقع من ايديها لما شافت اسم والد صقر واسم العيله
عشق: صقر جعفر المنشاوي ابن عمي المصون قا*تل بابا
دخلت عشق على اوضتها بسرعه وقعدت تضحك
عند صقر كان قاعد في العربيه وعينه على بلكونه عشق مستنيها تخرج بس اتفاجأه بالي بيفتح بابا العربيه وبيقعد جنبه
عشق بخبث: مش تقلي يا ابن عمي انك جاي على الاقل نعمل الواجب
صقر: ههه اي رأيك في ملفي يا عشق شفتي انا مين
عشق بضحك: هههه انا عارفه انت مين كويس اوي يا صقر بس انت الي متعرفش انا مين ولا هتقدر تعرف مين بالظبط الي قدامك
صقر باستغراب:مش فاهم
عشق: انا مش غبيه يا صقر المنشاوي عشان يجي واحد زيك يضحك عليا انا من وقت مشفتك اول مره وانا عرفاك ودورت على معلوماتك…..وكملت: عيب عليك انا منساش صديق طفولتي الي مره واحده بقى بيكرهني بسبب باباه
سكتوا شويه الاتنين وهما بيبصوا لبعض وكانوا بيفتكروا ذكريات زمان اوقات مكانوا الاتنين بيحبوا بعض اوي
صقر: انا عارف انتي رجعتي لي يا عشق وعارف انك شفتي طنط واتكلمتوا ومتأكد انها اكيد خافت عليكي من بابا وحذرتك تنفذي انتقامك منه لأني عارفها كويس اوي وانا كمان بقلك متقربيش من بابا يا عشق عشان انا مش هسمحلك تعملي ليه حاجه فاهمه
عشق: اي معقول حبيته مش كنت بتكرهه
صقر بصلها بصدمه
عشق: متستغربش انا اعرف كل حاجه
صقر: ده ابويا وانا مش هسمحلك تأذيه
ورجعوا الاتنين سكتوا تاني
صقر: بس تعرفي انك احلويتي وبقيتي قمر
عشق: عارفه
صقر: لا بجد طب بقلك تيجي ننسى العداوه الي بنا ساعه واحده بس وتسمحيلي وقربت منها عشان يبو*سها بس اتفاجأه بعشق بضر:*على دماغه بالمج الي كان جنبها
عشق: انا مش زي الي تعرفهم يا صقر والزم حدودك ومتتخطهاش عشان المره الجايه همو*تك ماشي
نزلت عشق من العربيه ودخلت البيت وصقر مشي
عشق كانت اليل كله قاعده تفكر في كل الي بيحصل حوليها وبتحاول تاخد قرار هي هتعمل اي وبعد شويه نامت من التعب
تاني يوم الصبح
صحيت عشق والبنات على صوت خبط على الباب بقوه ورن الجرس الي مش بيقف
مرام: في اي انا معملتش حاجه عشق هي الي عملت كل حاجه
عشق بغضب: بتدبسيني يا جزمه
نور: انتوا هتتخانقوا تعالوا نشوف مين
نزلوا البنات وفتحوا الباب ولقوا….
يتبع….
تفتكروا مين الي جه يا ترا؟؟؟
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا