القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وآه من الثآر البارت 1-2-3-4-5بقلم نور عصام كامله جميع الفصول

 رواية وآه من الثآر البارت 1-2-3-4-5بقلم نور عصام كامله جميع الفصول 






رواية وآه من الثآر البارت 1-2-3-4-5بقلم نور عصام كامله جميع الفصول 

بسم الله الرحمن الرحيم

رواية وآه من الثآر

نور بغضب قالت مستحيل يا بابا اتجوزه ولا اصلا اتجوز بالطريقه دي حرام كدا


عامر. نور اهدي لان الأول الجوازه دي هتم


نور بعصبيه وانا قولت لا يا بابا


عامر. انتي اتجننتي بتعلي صوتك عليا وكمان بتعصي كلامي


نور. اسفه يا بابا بس كمان انا من حقي اوافق او ارفض


عامر. نور الجوازه دي لازم تتم علشان خاطرنا كلنا وخصوصا اخوكي وخلاص عمك اتفق مع الناس والموضوع منتهي


نور لا يا بابا منتهاش انا قولت مش هتجوزه يعني مش هتجوزه انا مش عبده عندكم علشان تعملو فيا كدا


عامر. جوازك من ابن الزيني لازم يتم لوقف بحر الدم يا نور فاهمه ولا عاوزه اخوكي يتقتل ف التار زي ولاد عمك


نور. واشمعني انا اللي تضحو بيا ما عمي يجوز واحده من بناته مهو عنده اتنين


عامر. بجوز مين هنا اللي عندها 13 سنه ولا رغده اللي عندها 15 سنه للاسف انتي الكبيره 


نور. لا يا بابا مش هيحصل ابدا


عامر. انا مش باخد رأيك يانور انا بعرفك علشان تجهزي ف خلاص نص ساعه تكوني جاهزه


نور. حرام عليك يا بابا يعني ترضالي اتجوز واحد صعيدي كمان جاهل ومش متعلم وانا دكتوره


عامر. نوووور بحر الدم الي بين العيلتين مش هينتهي إلا بالنسب بينا وكمان احفاد


نور كمان احفاااد


عامر. ايوا وبكدا العيلتين هيكون ف رابط قوي بينهم وينتهي التار وبحر الدم اللي موجود من سنين ونعيش كلنا مرتاحين


نور اها وانا بقا البقرة اللي لازم تضحو بيها 


عامر. عاوزه اخوكي يموت زي ولاد عمك التلاته ما راحو ف التار للاسف هو اللي الدور عليه لان حسن ومحمد ولاد عمك لسه صغيرين وعمرهم 12سنه لكن اخوكي ما شاء الله مهندس  وللاسف التار دايما ياخد الشاب الزين اللي يحرق قلب العيله وبصلها بضعف وقالها دايما الغضب والعصبيه ف التار يستنو الولد يكبر ويبقي شاب وعريس بمعني اصح وياخده التار ويحرق كل القلوب وحرقه ملهاش اخر


نور بدموع وانا مالي بدا كله وكمان حضرتك يا بابا عمرك ماقتلت حد ولا كنا عايشين هنا احنا طول عمرنا ف القاهره تعالي نرجع ونبعد عن كل الوش دا


عامر للاسف مش هينفع وبعدين مسألتيش نفسك انا مشيت وسبت بلدي واتخليت عن لهجتي الصعيدي ليه مهو بردو بسبب التار ونهاية الموضوع يانور انتي لازم تتجوزي منهم


نور حرام عليكم ليه كدا ليه ترموني الرميه دي ليه تعيشوني مع ناس اغراب معرفهمش وكمان شخص صعيدي متخلف (اعتذر من كل الصعايده دول علي راسي وبحبهم جدا وكل الاحترام والتقدير ليهم جميعا) بس للاسف الشخصيه لازم تقول كدا لانها مش فاهمه حاجه، نرجع بقا لموضوعنا


عامر. بص لبنته وقالها جهزي نفسك وبص ل امها وقالها عقلي بنتك يا ساميه وسابهم وخرج


نور. عيطت بصوت عالي


ساميه. امها اخدتها ف حضنها وقالت خلاص يا قلبي اهدي ياريت كان بايدي حاجه اعملها بس اهو انتي شايفه امر واقع واتفرض علينا وطبطبت عليها


نور. مش هقدر يا ماما ارجوكي متتخليش عني وكلمي بابا تاني انا مش هقدر اعيش هنا


ساميه. حبيبتي معتش ينفع علشان خاطرنا كلنا ودموعها نزلت وقالت علشان خاطر اخوكي حبيبتي لو متجوزتيش ابنهم اخوكي هيموت وبصتلها ودموعها نزلت وقالت عاوزه اخوكي يموت ومستغنيه عنه يا نور اخوكي حبيبك


نور. بغضب قالت  اااااااه حرام عليكم انتو بتعملو فيا كدا ليييه حررررام ااااااه


ساميه. شددت من احتضانها هي عرفه ان بنتها بتعاني وخصوصا انها متعرفش العادات والتقاليد ف الصعيد


نور. ماما انا لازم اهرب من هنا واللي يحصل يحصل


ساميه. بشهقه اهدي يابنتي اوعي تقولي كدا تاني لو حد سمعك هيموتوكي فاهمه


نور. ياريت اموت وارتاح 


ساميه. حبيبتي اهدي واسمعيني ومسكت ايدها وقالت انا معنديش اغلي منك ومن اخوكي وبابا كمان بيحبكم جدا وعلشان كدا احنا سيبنا الصعيد وهربنا علي مصر من وانتو اطفال اخوكي كان طفل عمره اربع سنين وانتي كنت انا لسه حامل فيكي والتار يا بنتي مخلاش ف العيلتين حد وشباب كتير ماتو من العيلتين اعمامك الاربعه ماتو ف التار وقتها وجدك هو اللي قال لابوكي ياخدنا ونبعد عن البلد وفعلا مشينا بس للاسف العصبيه والغضب لسه معشش ف قلوبهم بقلمي نور غصام وولاد عمك التلاته كانو ضحية التار هما كمان واعتقد انتي عرفه كدا وشوفتي ولاد عمك كانو شباب ف عزهم ولو الجوازه دي متمتش اخوكي هيحصلهم وكمان ولاد عمك بس يكبرو وبردو شباب عيلة الزيني لان ابوكي وعمك مستحيل يسكتو بردو هياخدو تارهم وبحر دم مستحيل ينتهي وبصتلها وعيونه مليئه بالدموع وف قمة ضعفها قالت وافقي يا نور وافقو علشان خاطرنا كلنا وافقو علشان اخوكي يانور 


احمد.  خبط ودخل وبحزن قال ماما جهزي نور علشان العريس وعيلته تحت وتم كتب الكتاب 


ساميه. يعني ضرب النار اللي سمعناه دا علشان كتبو الكتاب


احمد. ايوا يا ماما وكان مقهور علي اخته 


نور بتعيط


احمد. راح عليها وحضنها وقالها حبيبتي اهدي انا اسف معرفتش اعمل حاجه وضمها قوي لحضنه وقالها والله عندي اموت ولا اني اشوفك كدا ولا مغصوبه علي حد ودموعه نزلت علي زعل اخته وآه من الثار بقلم نور عصتم


نور. بدموع بصت لاخوها وطبعا مش هاين عليها ضمته اكتر لحضنها وعيطت


احمد. اهدي يا قلبي اهدي


ساميه. احمد انت شوفت العريس


احمد. ايوا يا ماما 


ساميه. شكله ايه حلو كدا ولا صعيدي بقا ومتعجرف


احمد. لسه هيرد


نور. بصت لأخوها وقالت هاتي الفستان يا ماما علشان البس


احمد. قالها تمام اجهزي وشويه بابا بيطلع ياخدك وخرج


ساميه. ايوا كدا يا حبيبتي استهدي بالله


روايات بقلم نور عصام 


نور. في نفسها انتو ضحيتو بيا وظلمتوني بسبب العادات والتقاليد وظلمتوني ب اسم التار وانا لازم انتقم منكم كلكم


ساميه. يلا يا حبيبتي


نور. قامت وبصت للفستان وقالت وياتري بقا الفستان دا هيعجبهم ولا زي كل مره عمي هيتريق علي لبسي


امها. الفستان جميل يا حبيبتي وكمان محترم اهو ومش عريان ولا حاجه وبعد شويه


نور. لبست الفستان وكانت عروس تجنن ف الابيض


امها. ماشاء الله يا قلب ماما زي القمر ربنا يسعدك


نور. مش بترد 


ابوها واخوها. خبطو ودخلو


احمد. جاهزه يا نور


نور. بصتله وخلاص


ابوها. راح عليها وقالها يلا يا نور وقرب منها علشان يضمها


نور. بعدت عنه


ابوها. بحزن قالها حبيبتي اناا


نور. قاطعته وقالت انا جاهزه والتفتت للباب


ابوها. اخدها من ايدها ونزلو ووراهم امها اخوها


مرات عمها قبلتهم عالسلم وقالت مبروك يا نور


نور. عليكم


ابوها. نزل بيها للصاله والكل كانو موجودين من اهل العريس


عاصم. قرب منهم ودا العريس عاصم الزيني


ابو نور. قاله عروستك يا عاصم يا بني اغلي حاجه عندي واتمني تحافظ عليها واوعي تزعلها


عاصم. اتنهد وقال ف عنيا يا عمي وطبعا مش شايف نور لان الطرحه علي وشها ودا من ضمن العادات


رشاد. قال يلا يا ولد اخوي ودا بيكون عم عاصم


عاصم. يلا يا عمي وخرجو وركب عاصم ونور عربيته وعمه وباقي عيلته ف عربيات اخري


نور. عماله تفرق ف ايدها وزعلانه وباين عليها العصبيه


عاصم. بصلها وما اتكلم وبعد شويه وصلو بيتهم وبس نزلو دوي ضرب النار


نور. بخوف مسكت ف عاصم وقالت هيموتونا ليه احنا معملناش حاجه


عاصم.  ههههههه وبعدين قالها دول بيرحبو بينا


نور. بأرف قالت يرحبو بينا يضربو نار بالشكل دا


عاصم. ف نفسه اووووه ايه الصوت اللي كله رقه دا وبعدين قالها تعالي ندخل وفعلا دخلو


رواية وآه من الثآر بقلمي نور عصام


ثريا. اهلا اهلا بمرة الغالي وراحت عليهم


عاصم. باس ايدها وقال ل نور دي الحجه ثريا ولدتي سلمي عليها


نور. بصتلها وحضنتها وقالت ازيك يا طنط


ثريا. ضمتها اكتر لحضنها وقالت نورتي دارك يا جلبي


نور. منوره بيكي يا طنط


عاصم.  قال ل نور ودي هنيه مرات عمي


هنيه. اهلا بالعروسه نورتي الدار 


نور. سلمت عليها بايدها وخلاص 


عاصم. طيب نستأذن احنا بقا


ثريا. امه قالت اتفضل ياولدي بقلم نور عصام


عاصم. اخد نور وطلعو وهما لسه عالسلم


هنيه. مرات عمه طالعه وراهم ومعها واحده


عاصم. التفت لها وقال خير يامرات عمي


هنيه. خيري ياولدي احنا طالعين معاك علشان العروسه


نور بصتلهم واستغربت


عاصم. فهمها و قالها مش وقته يامرات عمي


هنيه. كيف مش وجته دي عويدنا ياولدي والكل مستني


نور. هو في ايه 


هنيه. لازم نطلع معك يا عروسه علشان نشوف المنديل


نور. بعدم فهم قالت منديل ايه


هنيه. منديل تبعك يابتي علشان كل العيله والبلد كلاتها مستنين ودا لازم يبجي دلوك


نور فهمتها وقالت انتي اتجننتي ايه اللي بتقوليه دا 


هنيه. اوباي عليكي كيف تجولي عني انجننت


نور. لما تقولي كلام زي اللي قولتيه دا يبقي اكيد مجنونه


عاصم. ل نور بسسسس


نور. ايه يا استاذ انتي مش شايف كلامها


هنيه. دي عادتنا وتجاليدنا ولازم نعملوها وبصت للست اللي معها وقالت تعالي معايا يلا يا صابحه


نور قسما بالله اللي هيقرب مني هو حر انتو فاهمين


هتيه. يبجي خايفه وانتي مش 


عاصم. قاطعها بصوت عالي قال مرات عمي لحد هنا وكفايه دي مرات عاصم الزيني شوفي بتتكلمي ازاي


هنيه. بخوف قالت كيف يعني نسيبها ياولدي وانت خابر


عاصم. الموضوع دا بيني وبين مراتي محدش يدخل


ثريا. اطلع ياولدي


هنيه. والناس اللي برا يا ولدي


عاصم. بصلها وقالها كل حاجه هتبقي تمام وسابها وطلع


نور. دخلت الاوضه لقتها اوضه كتير حلوه والعفش فيها فاخر وزوقه حلو وباين عليه انو غالي 


عاصم. قفل الباب وبصلها


نور. هتموت من الكسوف والاحراج


عاصم. بغضب قال ....... يتبع


بسم الله

رواية وآه من الثآر

بقلمي #نورعصام

الفصل الثاني

عاصم. بغضب قال ينفع اللي انتي عملتيه دا


نور انا معملتش حاجه


عاصم. يعني تقلي أدبك وكمان لسه معملتيش حاجه


نور انا مش قليله الأدب واحترم نفسك وانته بتكلمني


عاصم. بعصبيه قالها هو مين اللي يحترم نفسه يابت انتي ومسكها من دراعها بقوه


نور شدت دراعها منه وقالت انته واياك تاني مره تعاملني كدا


عاصم. كور ايده وبان عليه الغضب والعصبيه


نور. بصتله وقالت كنت عاوزني اسكت وهي عاوزه تعمل فيا اللي قالت عليه دا


عاصم. دي العادات هنا


نور. عاداتكم انتو انا مليش فيه


عاصم. ليه مش صعيديه وبنت البلد


نور. لا طبعا واذا كنت مستحيل اسمح لحد يعمل فيا كدا


عاصم.  ودا مين بقا الي قال كدا يا حلوه


نور انا طبعا


عاصم. قرب عليها


نور. ابعد عني متقربليش


عاصم. ليه مش مراتي ولا ايه وبعدين شيلي الطرحه دي خليني اشوف وشك


نور. وتشوفني ليه


عاصم. نعم


نور. ابعد عني احسنلك


عاصم. اممم شكلك كدا عبيطه وهتتعبيني


نور. لا بقولك ايه حل عني انا اصلا مش طيقاك


عاصم. لا الحقي يابت انا اللي ميت عليكي


نور. تمام يبقي متفقين


عاصم. وقف قدامها


نور. اييييه


عاصم. ومد ايده وشال الطرحه من علي وشها وتنح وف نفسه قال ايه دا دي طلعت صاروخ اجنبي


نور. وشها احمر وبعدين قالت ممكن تبعد عني


عاصم. ف دنيا تانيه خالص


نور. انت يا اخينا انته فوق الله


عاصم. غمض عيونه وبعدين قالها ايه مالك


نور. بص بقا علشان نكون متفقين من اولها


عاصم. الاول اسمك ايه


نور. ههههه هو انته مش عارف اسمي


عاصم. لا


نور. اومال مضيت علي قسيمة الجواز ازاي


عاصم. بصراحه مشوفتش اسمك ولا حتي بصيت لصورتك مضيت وخلاص نور عصام


نور. اممم احسن بردو


عاصم. قرب منها وقالها انا عاصم الزيني مهندس معماري


نور. اتفاجئت انو مهندس وبعدين قالت ببرود وانا مالي


عاصم. ابتسم وقالها ماشي ياقمر اسمك ايه بقا


نور. قالت بفخر من نفسها نور


هاصم. اللهم صلي عالنبي نور وانتي نور


نور. اسمع بقا يا استاذ عاصم علشان نكون متفقين من اولها انت عازف اننا مجبرين عالجوازه دي ومغصوبين احنا الاتنين


عاصم.  رفع حاجبه وبصلها


نور. اول حاجه ملكش دعوه بيا 


عاصم. اممم وايه كمان


نور. متسألنيش رايحه فين وجايه منين والكلام الفارغ دا ومحدش ف البيت دا له دعوه بيا نهائي وانا كمان


عاصم.  ومالو كملي


نور. حياتك عيشها براحتك زي ما انته عاوزه وانا كمان وهي فتره كدا مع بعض وكل واحد يروح لحاله يعني ست شهور سنه بالكتير ونخلص من الموال دا لان انا مقدرش اعيش هنا ولا اقدر اكمل معاك وانا مغصوبه عليك


عاصم. الناس تقول شهر مع بعض شهرين تلاته بالكتير مش سنه دا انتي داخله علي طمع بقا


نور. انا مش بهزر علي فكره وياريت نتفق علي كدا علشان منتعبش مع بعض ويحصل مشاكل احنا ف غني عنها وكمان انا لازم اروح المستشفي


عاصم. ف نفسه هي عيانه ولا ايه بس واقفه قدامي اهي زي القرده ولسانها عاوز قطعه


نور. بكرا ولا بعدو بالكتير لازم اروح المستشقي


عاصم. مستشفي ليه انا شايفك زي الجن اهو قدامي


نور. جن اما يلخبط ومتشوفش انت واقف ولا قاعد


عاصم. قرب منها ومسك دراعها ولواه وراها وقال صوتك يهدي وانتي بتكلميني ولسانك يتعدل معايا وإلا متلوميش غير نفسك وبصلها بغضب وعصبيه وقال اتقي شري احسنلك ومتتسيش اني راجل صعيدي ودمي حامي


نور. بتحاول تبعد عنه بس هو مسيطر عليها


عاصم. اتملك اكتر منها وضغط علي دراعها بقوه


نور. قالت خلاص ابعد عني بقا وجعتني


عاصم. زئها عنه بقوه وقعت عالارض


نور. بتأفف قالت وليه الغباء دا وبتحاول تقوم


عاصم. تاتي هتقلي أدبك تاني


نور. حست بعصبيته وحدتته ف الكلام سكت وبعدين قالت خلاص خلينا متفقين زي ما اتكلمنا ولا اقل أدبي عليك ولا انته كمان هي فتره سودا وهنقضيها مع بعض وخلاص


عاصم. سودا علي دماغك


نور. استغفر الله العظيم وبعدين قالت تمام كدا متفقين علي كل حاجه بس لسه موضوع المستشفي


عاصم. مستشفي ايه دي كمان


نور رفعت قامتها لفوق وبكل فخر قالت انا الدكتوره نور عامر وف اخر سنه اللي هي الامتياز وعلشان كدا لازم اروح المستشفي وإلا كل تعبي هيروح عافاضي


 عاصم. بفرحه بصلها وبعدين ف نفسه قال حلو قوي معادله مصريه هايله مهندس ودكتوره


نور ها قولت ايه


عاصم. فاق علي صوتها وقال ولا حاجه من اللي قولتيها دي تتنفذ يعني انسي كل كلامك خالص يامدام عاصم الزيني


نور. يغضب لا بقا تبقي مجنون بجد 


عاصم. ببرود قالها وانا هوريكي جناني بجد


نور. بتحاول تستعطفه هي عرفه انو محدش هيوف معها وكلامه هينفذه فعلا وقفت جنبه وقالت استاذ عاصم لازم


عاصم. قاطعها ببروده  ودخل الحمام وجاب شئ من ماكينه الحلاقه بتاعته وف لحظه عور نفسه ف رجله خدش بسيط وبقطعتة قماش مسح الدم عليها 


نور. مصدومه من تصرفه وبعدين قالت انت اتجننت ازاي تعمل كدا دا جنان رسمي


عاصم. بصلها واتجاهل كلامها وراح علي باب البلكونه ورماه وف لحظه دوي صوت ضرب النار وزعاريد


نور. بشهقه قالت نهار اسود ايه دا 


عاصم. دخل وبصلها ببرود وبعدين دخل الحمام


نور تك الأرف وانت بارك ورخم وبعدين استوعبت اللي عمله وشهقت بخضه وقالت يانهاار مش فايت هوااا


عاصم. خرج ورد عليها وقال بالظبط كدا ولا عوزه الناس تقول ايه علي مرات عاصم الزيني


نور. وشها احمر وبصتله بكسوف


عاصم. غوري من وشي مش عاوز اشوفك


نور. بغضب قالت نعم 


عاصم. بقسوه قالها ايه مسعتيش قولت ايه وبعدين وقف قدامها وقالها كلك علي بعضك ولا حاجه وانتي شوفتي بعينك عملت ايه علشان مقربش منك


نور. فتحت عيونها ومصدومه وبعدين ف نفسها أهان كرامتي وإنوثتي ابن الل


عاصم. يلا غوري من وشي وراح عالسرير


نور. اتجهت للحمام والدموع ف عنيها


عاصم. اووف دي هتعامل معها ازاي بشكلها دا واتنهد وقال يارب صبرني


نور. ف الحمام قعدت تعيط وبعدين غيرت فستانها وبصت حوليها ومش لقيه حاجه تلبسها قعدت ودموعها نزلت علي حظها السيئ وظلم العادات والتقاليد والتار اللي رمت نفسها ف جحر العقرب بسببه


عاصم. في نفسه قال هي اتأخرت كدا ليه ليكون عملت حاجه ف نفسها المجنونه دي انا حتي مش سامع اي صوت وقام راح وخبط عالباب


نور مش بترد


عاصم. انتي يابنتي مترديش ليه


نور بردو مش بترد


عاصم. نوووور لو مردتيش هكسر الباب وادخل


نور. بتوتر قالت اااا انا كويسه


عاصم. طيب مطلعتيش ليه بتعملي ايه دا كله


نور. اييييه اانا ما ما ما


عاصم. اخلصي انتي لسه هتمأمأي


نور مفيش هنا هدوم ومش عرفه اخرج


عاصم. ابتسم وقال عادي وفيها ايه يعني لما تخرجي كدا


نور بغضب قالت احترم نفسك وروح هاتلي لبس البسه


عاصم. طيب علي طوله لسانك دي اطلعي هاتي لنفسك ولا باتي عندك ف الحمام بقلم نور عصام


نور. بعصبيه قالت يارب ياخدك يا عاصم


عاصم. ههههههه وسابها وراح قعد عالسرير وقال والله لوربيكي يا بنت عامر


نور بعد شويه قالت انتي يازفت هموت من البرد


عاصم. ابتسم ومردش عليها


نور. الله يحرقك هو مردش ليه وبعدين قالت عاصم عاصم


عاصم. بيضحك مع نفسه ومش بيرد عليها


نور عاصم عاااصم وبعدين قالت هو نام ولا يارب يكون اتخمد ولا مات حتي وبعدين قالت انا هفتح الباب براحة واشوف وفعلا فتحت وبصت من بعيد ولقت عاصم نايم عالسرير بقلم نور عصام


عاصم. بس سمع صوت الباب بيفتح عمل نفسه نايم


نور خرجت وقالت احسن انو اتخمد وراحت عليه وهي لافه فوطه علي جسمها وبعدين بصت عليه قوي وقالت الحمد لله انو اتقلب ويارب يكون مات خالص واخلص منه وراحت علي اوضة الملابس واتنهدت وقالت الحمد لله وبس شالت الفوطه من عليها لقته ادامها


عاصم. رفع حاجبه وقالها بقا بتدعي عليا


نور. روحها هطتلع ووشها وكلها علي بعضها بيطلغ نار


علصم. بمكر قالها متردي يا ست هانم بتدعي علي جوزك


نور. رمت نفسها ف حضنه تستخبي منه فيه ومش بترد


عاصم. ابتسم وضمها لحضنه واتنهد وقال طيب لما انتي واقعه قوي فيا كدا كنتي قولتي من الاول بدل الهري الي قعدتي تضيعي بيه الوقت دا


نور. دموعها بتنزل ومش بتتكلم


عاصم. خلاص مفيش مشكله انتي بردو مراتي وانا تحت امرك يا قمر


نور. صوت شهقاتها علي ومش بتتكلم


عاصم. لدرجه دي حبتيني وعوزاني ومالو يا حبيبتي انا بردو جوزك وزي ما قولتلك تحت امرك


نور. خلاص ابتدي يغمي عليها


عاصم. حس انو خلاص جاب اخرها وذودها معها وهي ف حضنه قالها خلاص انا هخرج وانتي البسي وتعالي


نور. متشبسه فيه بقوه


عاصم. خلاص يابنتي وبيحاول يبعد عنها


نور بتلف معاه ومع كل حركه منه


عاصم. حس انها مش عرفه تبعد عنه بسبب انها عريانه ومش عاوزه تبصله وهي كدا قالها خلاص سبيني انا هغمض عيني واخرج ولو مبعدتيش عني ف خلال ثانيه هعمل حاحات انتي بقا اللي عوزاها واهو انتي شايفه نفسك مسكه فيا ازاي


نور. دقات قلبها سريعه


عاصم. بعد عنها وخرج فعلا


نور.  رمت نفسها عالارض وعيطت وبعدين فاقت لنفسها وقامت لبست من خوفها انو يرجع


عاصم. بعد خروجه اتنهد وراح وقف ل البلكونه واخد نفس بصوت عالي وقال اووووف يخربيت كدا دي صارووخ انا هقعد معها ازاي بس وبعدين اتنهد وحاول ينظم انفاسه ودخل وبس وصل السرير لقي نور خارجه من الاوضه


نور. حطه عينها ف الارض ومش بتبوصله


عاصم. بخبث قرب منها وقالها مش هتتعشي يا عروسه


نور بتوتر قالت لا مش عاوزه


عاصم بخبث قالها ومالو يبقي نكمل اللي المفروض نعمله وبعدين نتعشي اعتقد كدا انتي تمام


نور. نسيت احراجها منه وبصتله وقالت إياك تلمسني


عاصم. اممم بس دا مكتش رأيك من شويه وانتي ماسكه فيا


نور. وخلاص دموعها ف عيونها وحست بضعفها قدامه قالت ارجوك ابعد عني واسكت وبلاش تتكلم ف اللي حصل


عاصم. عوزاني اسكت


نور هرت راسها ب اه


عاصم. تعالي كلي معايا


نور والله مش جعانه


عاصم. قرب منها وقال يبقي انتي ب


نور.  خلاص يلا وراحت عند التربيزه الموضوع عليها الاكل


عاصم. اهو كدا شاطره تسمعي كلامي انا كمان اسكت وغمز بعينه لها وبص للاكل


نور. ارتعشت من تصرفه


عاصم. مد ايه وغرز الشوكه ف قطعة لحم وراح عليها وقال افتحي بوئك الصغنن دا 


نور. بتوتر قالت انا هاكل لوحدي


عاصم. ف لحظه شدها وقعدها علي رجله وقالها انا لم اقولك حاجه تنفذيها فاهمه ومال علي رقبتها وباسها


نور. بترتعش وقالت اا خ خ خلاص هاكل بس سيبني


عاصم. لا هتاكي وانتي قاعده كدا علشان تاني مره متعرضنيش فاهمه 


نور. لسه هتتكلم لقت الاكل ف بوئها


عاصم. ابتسم وقالها شطوره نوري واكلها واكل هو كمان وهو ناسي العالم من حوله ونسي كلامه ليها من قبل


نور بعد شويه قالت الحمد لله خلاص شبعت


عاصم. مال عليها وباسها جنب شفايفها وقال الف هنا 


نور. روحها هتطلع


عاصم. فك ايده من علي خصرها وقالها اتفضلي يا قمر


نور نزلت من علي رجله ووقفت محتاره تروح فين 


عاصم. يلا ننام


نور ننام


عاصم. ايه هنفضل طول اليل صاحين ولا ايه


نور. طيب انا هنام فين 


عاصم. عالسرير طبعا 


نور. وانته


علصم. تفتكري فين


نور. معرفش بس عاوزه اعرف


عاصم. مسكها من ايدها وراحو عالسرير وقالها اعتقد انو دا شرير يكفي اربعه من اتنين


نور. يعني ايه


عاصم. اممم شكلك هتتعبيني وانا اصلا مش عاوز بس انتي بقا اللي عاوزه تخليني اعمل اللي ف دماغك


نور. انته الي قليل الادب وعاوز اناا


عاصم. قاطعها وقال هو انا قولت حاجه وبصلها بخبث وقال شوفتي اهو دماغك اللي شمال ازاي


نور انا دماغي شمال ولا انته اللي


عاصم. سحبها وطلعها السرير وقالها نامي ولو سمعت صوتك هخليكي تندمي ويبقي انتي بردو اللي عاوزه اللي انا اصلا مش عاوز اعمله واعتقد انتي دكتوره وفاهمه كلامي


نور. اخدت جنب من السرير ونامت وهي متوتره


عاصم. سحب الغطا عليهم وراح اخدها ف حضنه ولف رجله علي رجلها وايده علي خصرها


نور شهقت


عاصم. نااامي ومش عاوز حركه خليني اعرف انام


نور. دقات قلبها بتعلي اكتر من الازم ومن خوفها مش قادره تتكلم وإلا ينفذ كلامه معها


عاصم. حس بدقات قلبها قالها نور اهدي انا مش هاكلك وبعدين حب يغظيها قال معلش انا مبعرفش انام لوحدي لازم حد معايا


نور بغضب راحت قايمه مره واحده وقالت نعععم ازاي يعني


عاصم. ابتسم ابتسامه جانبيه وقالها ايوا مش بعرف انام لوحدي وعلشان كدا لازم تنامي جنبي 


نور متغاظه ومستغربه من بروده وبعدين بغيره واضحه كنت بتنام مع مين قبل كدا


عاصم. بصلها وسكت


نور. مش معقول مع ولدتك يعني


عاصم. ببرود قالها عيب عليكي هو انا صغير قدامك وبصلها بنظره هي فهمتها


نور بغيره واضحه جدا وبدون اراده قالت اقسم بالله اقتلك


عاصم. ههههههههه وبعدين شدها عليه ونايمها تاني ف حضنه


نور بتحاول تبعد بس لما ما عرفت استسلمت وسكتت ودماغها بتفكر ياتري كان بينام مع مين اكيد بيجيب بنات هنا بس لا لا دول صعايده بقلم نور عصام ومستحيل امه ولا عمه يوافقو علي كدا يبقي اكيد ف اي مكان تاني كان بيعمل كدا هو قالي انو مهندس واكيد بيعمل كدا ف مكتبه ولا عنده شقه تانيه بعيد عن البيت بس والله لو اللي ف دماغي صح


عاصم. قاطع تفكيرها وقالها نامي ومتفكريش كتير واللي عاوزه تعرفيه الصبح اجاوبك عليه


نور بغيظ منه ف نفسها قالت مااشي يا عاصم وبعد شويه غفت ونامت ف ثبات عميق


واشرقت الشمس بنور ربها


عاصم. صحي علي خبط الباب وراح فتح واخد الاكل من صابحه ودخل


نور. كانت بتململ ف فراشها 


عاصم. صباح الخير


نور. عوجت بوئها


عاصم. تك البلا ف صباحك وسابها ودخل الحمام


نور ماشي يابن الزيني ان ماوريتك وبعد شويه خرج عاصم


نور. قالت المفروض اروح اروح المستشفي كدا مش هينفع


الرواية حصري علي جروبي روايات بقلم نور عصام 


عاصم. تعالي افطري


نور. اتكلم عدل وبلاش برودك دا


عاصم. حاضر هرد عليكي اسمعي ياستي من انهارده انتي سجينه البيت دا مفيش خروج مفيش زيارات مفيش كلام مفيش مراواح لاي مكان الا لو معايا وبردو هيكون هنا ف البلد وبمزاجي يعني الخروج هيكون له سبب انا عاوزه تمام كدا رديت عليكي بقلم نور عصام


نور. بغضب ليييه كدا ليييه تعمل معايا كدا عملتلك ايه


عاصم. كيفي كدا


نور. وانا بقا مش علي كيفك يا بشمهندس 


عاصم. بتحدي قالها وريني هتعملي ايه


نور بزعل راحت الحمام وبعد شويه خرجت وراحت عليه وقالت عاصم افهمني انا كدا مستقبلي هيضيع


عاصم. انا ميهمتيش


نور. انا دكتوره حرام عليك تضيع تعبي دا كله عافاضي


عاصم. سواء كملتي ولا لأ انا مش هخليكي تشتغلي يبقي من قصيرها كدا تقعدي واسمعي الكلام


نور. مش هسمع يا عاصم 


عاصم. بصلها ورفع حاجبه


نور. عرفه ومتأكده انو كلمته ماشيه عليها وعلي البلد كلها هو من اعيان البلد وله كلمه مسموعه وعرفه انها مش هتاخد لا حق ولا باطل معاه سكتت وقالت ف نفسها انا هسكت دلوقتي وبعدين اكلمه يكون هدي


عاصم. يلا تعالي افطري علشان ننزل


نور نننزل فين


عاصم. ننزل تحت ولا هنقعد كل اليوم هنا وبصلها وبغيظ فيها قال اوعي تكوني فاكره نفسك عروسه وهتقعدي وتتدلعي


نور. رفعت حاجبها وعضت علي شفتيها وبعدين قالت دا علي اساس انك متجوز بقالك سنه طبعا انا عروسه 


عاصم. الكلام دا تنسيه خالص انتي هنا زي اي حد هتنزلي تكنسي وتطبخي وتغسلي وتعملي كل شغل البيت


نعم. نعععم


عاصم. صوتك علي


نور. بتنهيده قالت عاصم اوجوك متعملنيش كدا هي فتره وخلاص خليها تكون كويسه بينا


عاصم. انا اللي احدد فتره ولا لا فااااهمه


نور. بخوف قالت فاهمه


عاصم. بعد شويه قالها يلا ننزل علشان اهلك اكيد بعد شويه هيجو ولازم تكوني ف استقبالهم


نور طيب خليني هنا عقبال ما يمشو


عاصم. انا قولت هننزل يلا اجهزي


نور قالت ماشي يا عاصم يلا والتفتت للباب ولسه هتفتح


عاصم. مسكها من ايدها وقالها رايحه فين بمنظرك دا


نور هنزل مش قولت يلا


عاصم. حك دقنه بايده وقالها هتنزلي كدا


نور مالو كدا منا لابسه اهو


عاصم. هو دا لبس غوري غيري هدومك دي


نور بتحاول تهدي قالت حاضر وراحت غيرت ولبست فستان قصير لبعد الركبة لونه كشمير وف وسطه حزام بالون الابيض ولبست جزمه كعب عالي وشعرها منسدل علي ضهرها وقالت يلا انا جاهزه


عاصم. هو انتي ناويه تجننيني بعني لازم تخرجيني عن شعوري معاكي 


نور. اعمل ايه منا غيرت اهو


عاصم. استغفر الله العظيم وف لحظه اتكلم باللهجه الصعيدي وقالها جسما عظما يانور لو روحتي تغيري اللي لبساه دا لكون شجه نصين ومخليكي متنفعيش نفسك واصل


نور بخوف من عصببته ولهجته اللي اتحولت ف لحظه قالت بخوف ورعشه ف صوتها ااانا انا معنديش لبس تاني كل لبسي كدا اعمل ايه هو دا لبسي الي متعوده عليه


عاصم. نوووور


نور. راحت وقعدت تدور ف لبسها وقالت ياربي كلهم قصيرين وبعدين قالت حلو دا ولبست بطلون جينز ازرق وعليه بلوزه بيضا بنصف كم وعدلت شعرها وطلعت وقالت كدا كويس اعتقد رواية وآه من الثآر بقلم نور عصام


عاصم. مسكها من دراعها اللي عريان وقال ولزومه ايه دا بقا


نور عاصم كل لبسي كدا ومعنديش غيرهم


عاصم. اتنهد وف نفسه قال طبعا مهي كانت عايشه برا الصعيد واخده حريتها بالكامل وبعدين قالها مفيش حاجه بكم غير البلوزه دي 


نور لأ لان احنا ف الصيف ومجبتش معايا غير لبس صيفي كله للاسف مكنتش اعرف اني هتسجن هنا باقي عمري


عاصم. كويس انك عرفه انو دي بقا سجنك باقي عمرك وبعدين قالها لمي شعرك دا 


نور عاصم انا مش محجبه فسيبني علي طبيعتي وخليني علي راحتي علي الاقل عقبال متعود علي الجو هنا


عاصم. حطي اي حاجه علي شعرك


نور. معنديش طرحه ولا اي حاجه


عاصم. اتصرفي بدل ما اقوم اقصلك شعرك دا كله


نور. اوووف ودخلت تاني عند لبسها وطلعت وهي معها كاب بناتي وللاسف مش مغطي شعرها بالعكس ذادها جمال علي جمالها وشكلها يجنن اكتر


عاصم. بصلها وف نفسه الله يخربيتك انتي ناويه علي موتي ولا ايه بالظبط وبعدين قالها لا والله كدا غطيتي شعرك


نور. طيب قولي انتي اعمل ايه قولتلك مش محجبه ومعيش طرحه ودا لبسي ومفيش غيرو معايا اموت نفسي يعني 


عاصم. بهمس لا موتيني انا


نور. طيب هننزل ولا ايه


عاصم. مد ايده وشال الكاب من علي راسها ورماه عالسرير انسدل شعوها علي ضهرها اتنهد وبعدين قالها طيب لميه علي جنب كدا ولا اي حاجه متنزليش كدا


نور. حاضر ولمته كله علي جنب نزل علي صدرها


عاصم. اتنهد وقالها تعرفي تلميهه زي كعكه كدا


نور علي فكره بقا انت زودتها انا هئت


عاصم. نووووور


نور بغضب حاضر حاضر وعملته كعكه ونزل منها خصلات علي رقبتها وووشها غصب عنها وهي بتلمه وبعدين قالت اعتقد كدا تمام يلا بقا ف نهارنا الابيض دا 


عاصم. بصلها وف لحظه....... يتبع


بسم الله

رواية وآه من الثآر

بقلمي #نورعصام

الفصل الثالث

نور. يلا ننزل ولا ايه


عاصم. بصلها وف لحظه راح فاكك شعرها ومنعكشه وفاتح الباب وقالها يلا يا ختي


نور. ليه كدا وبعدين كان لزومه ايه بقا من الاول تعب القلب اللي عملته فيا وعدلت شعرها


عاصم. اكتمي خالص ومسكها من ايدها ونزلو


ثريا. وه وه ايه اللي نزلك ياولدي


عاصم. راح عليها وباس ايدها وقالها نور يا امه اللي صمتت تنزل تقعد معاكي شويه


ثريا. بت اصول وقالت صباحيه مباركه يا جلبي


نور. بصتله وبعدين ف نفسها قالت لازم اسمع كلامه واتعامل مع الكل زي ما هو عاوز علشان يخليني ارجع للجامعه تاني والمستشفي وبصت ل امه وقالت هي اصلا ست شكلها طيب وراحت عليها وقالت صباح الخير يا طنط وباستها من خدها


ثريا. طبطبت عليها وقالت نورتي دارك يابتي ربنا يرزجك بالذريه الصالحه يارب


نور. وشها احمر واتكسفت 


ثريا. وه عتتكسفي عاد وضحكت 


نور. بمرح قالت ادعيلي انتي بس يا طنط ربنا يهدي اللي ف بالي وبعدين نشوف موضوع الذريه دا


عاصم. بصلها وفهم كلامها 


ثريا. ربنا يريح جلبك يابتي ويهديلك العاصي


نور تسلميلي يا طنط


ثريا لاه لاه انا عوزاكي تجوليلي يا امه كيف ما جوزك بيجولي انتي بتي ومرت الغالي


نور. ببتسامه حاضر يا ماما 


ثريا. بفرحه حلوه منيكي ماما ربنا يحفظك يابتي


نور  ارتاحت لها جدا وحسة انها طيبه فعلا


عاصم. فرح جواه علي الألفه بينهم وقال طيب انا هدخل مكتبي شويه اشوف ايميلي


امه.  خد راحتك ياولدي وانا هخليهم يعملولك الجهوه


عاصم. ببتسامه تسلميلي يا ست الكل ودخل مكتبه


ثريا. صابحه بت يا صابحه


صابحه. نعم ياست الحجه


ثويا. اعملي جهوه للغالي وهاتي عصير وحلويات لمرته


صابحه. حاضر يا ست الحجه ودخلت


هنيه. كانت قاعده بعيد راحت عليهم وقالت وليه العروسه متجوم تعمل لجوزها الجهوه بنفسيها هي غريبه ولا ايييه دي بجت مرته وبصتلها وقالت جومي ياعروسه اعملي لجوزك


ثريا. لساتها عروسه يا هنيه 


هنيه. ومالو اهو تاخد عالدار 


ثريا. بكرا تاخد


هنيه. ومالو اما تجوم يا ام عاصم هي بعني هتخس اياك


ثريا. لسه هترد


نور قالت خلاص يا ماما انا هروح وقامت فعلا وقالت بس شاوريلي عالمطبخ فين


ثريا. اللي هناك عاليمين يا بتي


نور. راحت وف نفسها قالت واضح انو ست هنيه دي مش سهله وهتحطني ف دماغها من اولها وبعدين قالت ممكن القهوه يا صابحه وابتسمت لها


صابحه. بحب وراحه ليها قالت انا جهزتها يا ستي


نور ايه ستي دي لا قوليلي يانور بس


صابحه. هي العين تعلي عن الحاجب ياستي دا انتي مرت الغالي ومش اي غالي دا عاصم بيه كبيرنا 


نور. بفرحه حست انو عاصم له هيبه كبيره والكل بيحترمه


صابحه. اتفضلي الجهوه اهي


نور. تسلم ايدك يا حبيبتي بس انا بردو مصممه انك تقوليلي يانور بس فاهمه يا صابحه


صابحع. ابتسمت وراحت تكمل شغلها


نور. اخدت الفهوه وراحت علي مكتب عاصم وخبطت


عاصم. اتفضل


نور. الجهوه يا بشمهندس


عاصم. ابتسم علي طريقتها ف اللهجه الصعيدي وبعدين قالها حطيها عنديكي واتفضلي 


نور. عقدت جاجبها


هاصم. ابتسم وبعدين قالها الله ليه التكشيره دي مش كنتي متقمصه شخصيه صابحه يبقي لازم اتعامل معاكي علي انك هي ولا ايه يانوري وقام لف وقرب منها


نور. بخجل بصتله وجريت علي برا


عاصم. هههههه


نور. راحت قعدت جنب حماتها وبيتكلمو


هنيه. بغيظ قالتلها جومي يا عروسه اعمليلي عصير حسه اني تعبانه ودايخه


نور. نعم


ثريا. فهمتها وقالت بكل هدوء مالك يا هنيه


هنيه. بمكر قالت دايخه ياثريا وحسه اني تعبانه جوي


ثريا. بت يا صابحه انتي يابت


عاصم. خرج ووقف علي باب مكتبه من الصوت العالي يشوف ايه اللي برا


هنيه. سيبي صابحه تكمل شغل الدار يا ثريا انتي عرفه ان رشاد علي وصول وبصت ل نور وقالت جومي يا بتي اعملي العصير خلاص مجدراش


ثريا. بس


نور. فهمت هنيه والعيبها بصت لحماتها وقالت عادي يا ماما انا هعملها احلي كوباية عصير من ايدي ودخلت المطبخ وقالت ل صابحه ف ايه هنا عصير


صابحه. ف مانجه وفراوله وليمون وبرتقال وجوافه وو


نور كفايه هاتي مانجه لو سمحتي


صابحه. روحي ياستي وانا اعملها وبصتلها وقالت متزعليش يا ست نور هي كدا ستي هنيه بتحب تفرض رايها عالكل وعاوزه الكل يمشي تحت امرها


نور. بصتلها وابتسمت


صابحه. بس الشهاده لله ست الحجه ثريا غيرها واصل تتعامل مع الكل بمحبه وطيبه ومش بتحب حد يزعل منيها ودايما تزعج ل ست هنيه علي اسلوبها


نور. طيب هاتي المانجه وعملت فعلا عصير وبعدين بس حطته ف الكوبايه جابت ملح وشطه وحطتهم عليه


صابحه. وه 


نور. غمزت لها بعينها وخرجت وراحت وقالت اتفضلي يا طنط ولقت عاصم وولدته قاعدين مع بعض


هنيه. كل دا علشان تعمليلي عصير


نور. معلش بقا يا طنط انا لسه مش عرفه حاجه هنا وانتي عاوزه من ايدي ووقفت قدامها قالت انا حابه نكون كويسين مع بعض واي شئ تحتاجيه تطلبيه مني علطول انا بردو زي بنتك وعلشان كدا انا هشربك العصير بايدي


عاصم. بصلها واستغرب تصرفها


نور. يلا يا قلبي بس عوزاكي تشربيه مره واحده وف لحظه حطت الكوبايه علي بوئها وشربتها نصفه مره واحده


هنيه. اااه اااه ايه دا انتي عملتي ايه انتي عاوزه تموتيني كأنك جنيتي عاد 


ثريا. مالك يا هنيه حوصل ايه


هنيه. بتعب ووشها احمر من حرقات الشطه قالت اسألي مرت ولدك وراحت تجري عالمطبخ


عاصم. عملتي ايه ف العصير


نور. ببرود ولا حاجه 


عاصم. نووور 


ثريا. اهدي ياولدي مش اكده


عاصم. وقف قدامها وقالها عملتي ايه يانور


هنيه. خرجت وقالت حتطلي ملح وشطه ف العصير يا كبيرنا شوفت مرتك واللي عملته معاي


عاصم. بصل ل نور بغصب


نور. قبل يتكلم قالت انا هنا مش خدامه ولو كنتي حضرتك اتكلمتي معايا بزوق كنت عملتلك اللي عوزاه وبرضي كمان لكن انتي استفزتيني وكنتي قاصده تتكلمي معايا علي اني شغاله عندك مش مرت كبيركم زي ما بتقولي


عاصم. طبعا لان فاهم حركات مرات عمه قال خلاص يا جماعه حصل خير وحب يلم الموضوع قال وانتي يا نور اتأسفي ل مرات عمك


نور. مش هيحصل يا عاصم


عاصم. وانا قولت هتتأسفي 


نور. وانا برود قولت مش هتأسف لحد مادام مغلطش


عاصم. مسك ايدها بقوه 


ثريا. وقفت ف وشه وقالت وه عتضرب مرتك وكمان جدامي يا عاصم وشدت نور منه


نور. قالت عن اذنكو وطلعت علي فوق


ثريا. اهدي ياولدي هي مغلطتش 


هنيه. يعني اييه يا ثريا 


ثريا. يعني تهدي عالبنيه شويه يا هنيه هي مش جدك ولا جد حركاتك وبعدين دي مش خدامه اهنه دي مرت الغالي كبيرنا وكبير عيلة الزيني وسابتها وراحت علي اوضتها 


عاصم.  راح ورا امه 


ثريا. تعالي ياولدي واجفل الباب وراك


عاصم. قفل الباب وراح علي امه


امه. اجعد ياولدي ومسكت ايده وقعدته جنبها عالسرير وقالت براحه علي مرتك يا ولدي انتي خابر مرت عمك زين وخابر حركاتها واوعاك تكسر مرتك جدامها ولا حتي جدامي ولا جدام ايتها مخلوج ياولدي دي جميتها من جيمتك وهيبتها من هيبتك وكرمتها من كرامتك ياولدي بقلم نور عصام وانتي بردك مش اي حد دا انتي البشمهندس عاصم الزيني كبيرنا وعين اعيان البلد وليك كلمه مسموعه ف الدنيا كلاتها اوعاك تجل من مرتك ياولدي وكمان انا عرفه انها معصوبه عليك فبراحه عليها دي عويدها غيرنا ومش بسهوله هتخضع لاي حد اهنه


عاصم. بصل ل امه واتنهد 


امه. انا مش صغيره ياولدي انا كبيره كيف ما انته شايف وعرفه كل حاجه واصل البنيه عمرها ما شافتك ولا تعرفك حبل سابق ولا تعرف عنينا ايتها حاجه وف يوم وليله جالولها راح تتجوزي ومن مين من ولد الزيني اللي بيناتنا تار وغصب عنيكي هتوافجي وطبعا لانها بت ومغلوبه علي امرها سكتت مهما كانت جوتها مجدرتش تعمل حاجه واصل وكمان خوفها علي خيها وافجت او سكتت ورضيت بنصيبها يبقي تتعامل معها زين وخدها ف حضنك ياولدي واكسب محبتها هي دلوج عامله زي الطير الجريح مش عرفه تروح فين ولا تعمل ايه وف دماغها انا كل عيلتها اتخلو عنها ورموها


عاصم. بص ل امه واستغرب كلامها 


امه. انا حسه بيها ياولدي وزي ما جولتلك اني مش صغيره


عاصم. ابتسم


امه. طبطبت عليه وقالت حطها جوا عنيك ياولدي مرتك تتستاهل وكمان كيف ما انته شايف زي الجمر حبها ياولدي اي حبها ومش بس كدا اني عوزاك تعشجها كمان لانها هتكون ام ولادك وكل دنيتك وسيبك من غرورك وكبريائك معها خليك معها عاصم الزيني الطيب الراجل اللي بيجدر مرته وبيحترمها مش الراجل اللي مسيطر علي الكل انت معها عاصم وبس مش عاصم الزيني اللي الكل يخاف منيه ويهابه


عاصم. وتفتكري الشعنونه دي تستاهل كل كلامك دا 


امه. اسئل جلبك وهو يجولك ياولد بطني


عاصم. عرف ان امه حسه بيه وانو معجب ب نور 


امه. مش عيب ياولدي هي مرتك حلالك جرب منيها وخدها ف حضنك وصدجني هي كمان هتنسي الدنيا وهتكون ليك مطيعه وهتكون مره زينه ليك ف كل حاجه وبغمزه منها قالت انا عاوزه منيها عيال كتييير وبكونو شبها نور حلوه جوي جوي وضحكت


عاصم. يعني انا اللي وحش يا ام عاصم


امه. وه وه كيف تجول علي نفسك اكده دا انت الجمر بذاته وضربته علي كتفه وقالت بس بردو نور احلي منيك وجمر اربعتاشر بدر ف ليلة تمامه


عاصم. هههههه وبعدين مال علي ايدها وباسها وقالها ربنا ميحرمني منك يا ست الكل 


نور عصام  والله انتي ست مفيش منيكي واصل 🥰


امه. يلا اطلع راضيها 


عاصم.  ابتسم وخرج وبس طلع وفتح اوضه لقي


نور. كانت فاتحه اللاب توب وبتتكلم وتقول والله انتي  وحشتيني قوي 


غاده. وانتي كمان يا نور والله امته هترجعي


نور. مش عرفه اما اشوف اخرتها مع ابن الزيني


غاده. والله ما مصدقه انك اتجوزتي وبسرعه دي بقا نور عامر اللي مجننه كليه طب بحالها والمستشفي تتجوز كدا


نور. اعمل ايه نصيبي وبعدين كله علشان خاطر المحروس بتاعك يا ختي ربنا يهدكم انا كان مالي


غاده. هههههه تفتكري العيال يقولو ايه لما يعرفو انك اتجوزتي وخصوصا دكتور ياسر اللي هيتجنن عليكي


نور. يغورو كلهم انا اللي فيا مكفيني وبعدين متقوليش لحد اني اتيلت اتجوزت بقلم نور عصام


غاده. دا انا هقول للمستشفي كلها الصبح


نور. غوري من وشي يا غاده احسنلك


غاده. طيب خلاص خلاص اهدي المهم انتي بخير


نور. اتنهدت وبعدين قالت ادعيلي انتي بس


غاده. مالك يا بنتي قلقتيني


نور مفيش حاجه


غاده. حبت تهزو معها وتنسيها الجو اللي هي فيه قالت طيب ممكن اشوف صور لجوزك اللي اقتحم حياتك فجاه دا


نور. وانبي انتي رايقه وفايقه


غاده وانبي علشان خاطري


وور. طيب لحظه الواد احمد الزفت اخدلنا كام صوره واحنا جاين علي هنا وبعتهم من شويه


غاده. طيب ابعتيهم


نور بعتت اتنين 


غاده.  واو ايه دا مين الموز دا


نور. دا عاصم الزيني اللي اقتحم حياتي


غاده. يا لهوي دا زي القمر دا موز ممزمز كمان


نور. عجبك


غاده. جدا


نور. طيب يا حبيبتي لحظه بس ابعت اسكرين ل اخويا حبيبي وهو يقول رايه ف كلامك دا


غاده. لا لا يخربيتك انا مصدقت اصالحه اوعي يانور دي فيها شهر عقبال ميتصالح


نور. احسن علشان تتربي وتتكلمي عدل 


غاده. انتي غيرانه ولا ايه يانوري


نور انا غيرانه ليه هو انا اعرفه ولا حته بحبه


غاده. اممم مش مصدقه كلامك ابت يا نور


نور. ليه يعني وانا من امته بكدب عليكي


غاده. المره دي كدبتي علشان الواد موز وجامد كمان


نور. اتفضليه يا ختي


غاده. ياريت هههههه


نور. وحيات خالتك لاقول ل احمد


غاده.  هههه خلاص بقا يا نوري الله مش بعبر عن رأيي ف الموز القمر اللي اختي حبيبتي متجوزاه


نور. اختك وحبيتك ماشي


غاده. انا كنت فكراه صعيدي بقا وبشنبات وحاجه كدا من اللي بشوفها ف الافلام


نور. ههههههه


غاده. بس كان نفسي اشوف وشك وانتي بالفستان الطرحه اللي علي وشك غيظاني


نور. هنا كدا العروسه اش بتكشف وشها


غاده.  هههههه فكره تجنن انا هعملها ف فرحي


نور. غوري تك البلا وقفلت


عاصم. كان واقف وراها وهي مش حسه من كتر ماهي مستغرقه ف الكتابه


نور التفت علشان تقوم وف لحظه شهقت


عاصم. ايه شوفتي عفريت


نور. انت هنا من امته


عاصم. حس بتوتوتها قالها لسه واصل


نور اتنهدت وبعدين قالت ياريت تاني مره تخبط قبل تدخل


عاصم. هخبط علشا ادخل اوضتي


نور انت مش لوحدك يا استاذ


عاصم. وقف قدامها وقالها انا مش شايف حد هنا


نور. بغضب قالت ليه خيال انا ولا هوا


عاصم. قرب اكتر منها ومال علي ودنها وقال ولا حتي هوا


نور. مش قاده تاخد نفسها وبعدين قالت وهي بتقطع ف كلامها طبعا منا نسمه وعلشان كدا حلوه وهاديه ومش بتحس بيا


عاصم. ابتسم وف نفسه شرسه وعنيده وبتعرف ترد كويس بعد عنها وقالها طيب يا نسمه روحي حضريلي الحمام


نور. ليه كنت اتشليت


عاصم. لسه هيرد عليها الباب خبط قال مين


صابحه. انا صابحه يا بشمهندس 


عاصم. عاوزه ايه


صابحه. اهل الست نور جم تحت وحابين يشوفوها


عاصم. حاضر نازلين اهو وبعدين قالها كلامنا لسه منتهاش


نور. شوحت بايدها


عاصم. خليكي هنا وانا هبعتلك مامتك


نور. طيب


عاصم. خرج ونزل سلم عليهم وقال ل صابحه وصلي ام الست نور فوق عندها وفعلا طلعت


سامه. دخلت وجريت علي بنتها وقالت نور عيني وحشتيني عامله ايه يا حبيبتي


نور. ببردو بعدت عن امها


سانيه. بزعل قالت مالك يا حبيبتي


عاصم. كان نسي الفون بتاعه طلع يجيبه وسمع


نور. بغضب قالت مالي يعني مش عرفه مالي


ساميه. يا حبيبتي دا امر واقع وخلاص اهو زي ما انتي وانا شايفين عاصم طلع كويس وشكله ابن حلال وكمان عرفت انو متعلم يعني مش جاهل زي ما انتي كنتي فاكره يبقي ليه بقا تزعلي نفسك كدا عيشي يا حبيبتي واتهني دي خلاص بقت حياتك ودنيتك وكمان انا شايفه ان الحجه ثريا ست طيبه وحنيته وشكلها حبتك طبطبت عليها وقالت عيشي يا حبيتي عيشي وانسي بقلم نور عصام


نور. بعصبيه قالت اعيش عوزاني اعيش وسط ناس معرفهمش عوزاني اعيش وانسي انكم رمتوني علشان خاطر نفسكم عوزاتي اتقبل اللي انا فيه بسببكم علشان خاطر التار والزفت بكل بساطه كدا 


ساميه. اهدي يا حبيبتي مش كدا


نور بغصب. اومال ازاي حرام عليكم ضحيتو بيا ورمتوني وسط ناس وبلد معرفش فيها حاجه وكمان تحكمات وعادات وتقاليد عمري مسمعت عنها ولازم تتنفذ عليا للأسف انتو مش عرفين انتو عملتو فيا ايه


امها. نور ا


نور بعصبيه قالت مش عاوزه اسمع منكم حاجه تاني خلاص كفايه اللي عملتوه


امها. يا حبيبتي متوجعيش قلبي عليكي وخصوصا واحنا مسافرين انهارده


نور. كمان هتسافرو وتسبوتي هنا لوحدي


امها. لازم ياحبيبتي علشان اخوكي وشغله وكمان غاده واهلها عاوزين يتممو الخطوبه واحنا اتأخرنا عليهم


نور بجمود قالت سافرو يا ماما بس انسو ان ليكم بنت زي مارمتوني وكمان عاوزين تسبوني ليهم يبقي خلاص انسوني زي منا كمان من دلوقتي نسيتكم


امعا. نور اهدي ليه اللي بتقوليه دا


نور قامت وقفت وقالت الحقي وقتك يا ست ساميه


امها. بقا كدا يا نور


نور. مع السلامه


امها. بحزن مالت عليها غصب عنها وباستها من خدها وقالت خلي بالك علي نفسك يا حبيبتي وانا هكلمك بس نوصل


نور مفيش داعي قولتلك


امها. عرفه طبعا انها زعلانه مسكت ايدها غصب عنها وقالت نور طمنيني عنك انتي وعاصم


نور رفعت حاجبها وقالت اطمني وطمتي عامر بيه انا زي الفل مع السجان اللي رمتوني له يتحكم ويأمر فيا والتفتت 


امها. اتنهدت وخرجت وف نفسها بتدعيلها بالهدايه والصبر


عاصم. اتقابل فيها عالباب ابتسم لها


ساميه. ممكن اتكلم معاك شويه يا عاصم


عاصم. اتفضلي يا طنط


ساميه. لو سمحت اهدي شويه علي نور انا عرفه انها عصبيه ومش واخده عليك ولا علي البلد هنا علشان خاطري متزعلهاش وبراحه عليها وهي واحده واحده هتتعود عليك


عاصم. اطمني يا طنط نور ف عنيا


ساميه. طبطبت علي كتفه وقالت ربنا يريح قلبك يا بني ويهديكم ويرزقكم بالزريه الصالحه يارب


عاصم. امين يارب وبعدين نزل معها وبعد شويه اهل نور مشيو


عامر. ساميه نور عامله ايه


ساميه. هتعمل ايه طبعا زعلانه


عامر. بكرا تعقل وتنسي


ساميه. البت خلاص مش عوزانا


عامر. انتي عرفه انها زعلانه ودا كلام من ورا قلبها


احمد. كان نفسي اشوفها بس والله ما قادر احط عيني ف عيني ف عينها


ساميه. ربنا يحلها من عنده


احمد عاصم شكله كويس وانا قولتله يبقي يجيبها ويجي


عامر. للاسف هنا العروسه مش بتخرج علطول


ساميه. اتنهدت وسكتت وتابعو طريقهم للقاهره


رواية وآه من الثآر بقلم نور عصام


عند نور وعاصم


نور. قاعده زعلانه ف اوضتها


عاصم. دخل عليها وقال نور يلا تعالي علشان نتغده


نور مش عاوزه اطفح


عاصم. هو انا باخد رأيك اخلصي الكل مستني


نور قولت مش عاوزه اتزفت الله هو بالعافيه يعني


عاصم. بحده انا قولت يلا يبقي ف لحظه تكوني قايمه فااهمه ولا لأ


نور. لا يا عاصم واعلي ما ف خيلك اركبه


عاصم. حاضر ومسكها من ايدها وجرحها وخرج وقفل اوضته


نور. براحه مش كدا


عاصم. مسمعش نفسك


نور. بحزن علي حالها اتنهدت وبعدين قالت طيب سيبني مش حلو كدا وانت مجرجرني قدامهم


عاصم. علشان تحترمي نفسك وتتكلمي عدل بعد كدا وتسمعي الكلام من اول مره


نور. بضعف قالت طيب خلاص علشان خاطري


عاصم. ساب ايدها وكانو خلاص نزلو السلم


رشاد. بصلها وقال صباحيه مباركه يا عروسه


نور. متشكره يا عمي


ثريا. تعالي يا حبيبتي اجعدي جنبي


نور راحت وقعدت جنبها ومش بتبوص ل عاصم 


عاصم. ترأس السفره وامه جنبه وعمه علي يمينه 


هنيه. بصت ل نور وهي علي اخرها وبعدين قالت جومي يا نور ساعدي صابحه وهاتي معها الوكل


نور. هو مفيش غيري يعني ف البيت دا 


هنيه. ومالو لما تساعدي


نور. انا مش خدامه وبعدين ما هم بناتك قاعدين ليه مش بتخليهم يعملو حاجه ولا عينك مش شايفه غير نور وبس


هنيه. البنات لساتهم جاين من المدرسه ومجدرينش


نور. اها طيب هما وجاين من المدرسه وحضرتك كنتي ف الشغل وانا مش واخده بالي


هنيه. انتي بت جليلة الربايه


نور. قامت وقفت وقالت انا متربيه احسن تربيه ومسمحش لأي حد بتكلم معايا كدا ولا يقل من احترامي


عاصم. نوووور


رشاد.بكفياكم عاد هو انتم مش عاملين لينا اي اعتبار ولا ايه


هنيه. هو انت يا رشاد مش شايف جلة ادبها وردها عليا


نور. بتسرع قالت قولتلك اما متربيه ومسمحلكيش


ثريا.  اجعدي يا بتي


هنيه. هو دا اللي جدرتي عليه يا م عاصم


ثريا. نور مغلطتش يا هنيه وجولتلك اهدي عليها


هنيه. هو اني كنت جولت ايه لكل ده


رشاد. خلااااص ولا جسما عظما


هنيه. خلاص يا خويا معتكلمش واصل


نور. قامت وقفت وقالت عن اذنكو


عاصم. نور اقعدي علشان تاكلي


نور. بغضب مش عاوزه والتفتت علشان تمشي


عاصم. بحده قالها انا جولتلك اجعدي يبجي تجعدي فااهمه ولا لاه وبصلها وعنيه كلها غضب


ثريا.  شدتها من ايدها وقعدتها


نور. اتنهدت وبصتله بعند


صابحه. كانت حطت الأكل


رشاد. بسم الله والكل بدأ ف الأكل


نور. بتلعب ف الطبق مش بتاكل


ثريا. مالت عليها وقالت لو جولتلك علشان خاطري اني تاكلي عتكسفيني وبصتلها بمحبه


نور. ابتسمت بحزن ومالت علي ايدها وباستها وبعدين اكلت حاجه خفيفه وبعدين قامت وقالت الحمد لله


عاصم. اكل وراح مكتبه وقال عمي بس تخلص تعالي عاوزك


نور راحت وقعدت تتفرج عالتلفزيون واتجاهلته خالص


ثريا. قامت وراحت عند نور 


نور قامت واخدتها من ايدها وقالت تعالي يا حبيبتي وقعدتها وقالتلها تشربي شاي


ثريا. ابتسمت وبصتلها 


نور. هههههه وبعدين قالتلها لا اوعي تفهميني غلط


ثريا. ههههههه وطبطبت عليها وبعدين قالت صابحه هتعمل للكل ارتاحي ياحلبي


نور. ماما انا عنيا ليكي وخدامه تحت رجليكي متزعليش مني علي ردي عليها هي بتتعمد تعصبني وتقل مني


ثريا. معلش يا بتي انا خبره هي بتعمل اكده ليه


نور. ليه 


ثريا. بعدين بجولك


نور. علشان خاطري يا ريري قوليلي


ثريا. وه ايه اللي عتجوليه ده يا نور


نور. بدلعك يا قمر انتي 


ثربا. يخيبك يا بت يا نور بجا تجوليلي يا ريري


نور. هههههه طيب والله طالعه من بوئك عسل


ثريا.  بضحكي عليا عاد 


نور. حضنتها وقالت لا والله انتي حبيبتي وبعدين قالت هي ليه كرهاني كدا هو انا عملتلها حاجه


ثريا. هي خايفه منيكي


نور. اناا ليه


ثريا. انتي مرت الغالي وكبيرنا وهي خايفه تبجي انتي ست الدار وتحكمي ف الكل واولهم هي 


نور. ابدا والله انا مليش ف الكلام دا خالص


ثريا. عرفه يا بتي بس هي خايفه وعلشان كدا بتحاول


نور قاطعتها وقالت مش عوزاني يبقالي كلمه ف البيت 


ثريا. بس طبعا غصب عن الكل انتي ست الدار انتي مرت الغالي مرت عاصم الزيني اوعي تجلي من نفسك ولصل فاهمه يا نور فاهمه يا بتي


نور. فاهمه يا قلبي وباستها من ايدها 


ثريا. روحي بجا هاتيلي الدوا بتاعي من اوضتي


نور. من عنيا يا حبيبتي ومشيت 


في المكتب


رشاد. خير يا ولدي


عاصم. اتفضل يا عمي وبعدين قاله انا طبعا مردتش ارد احتراما ليك يا عمي بس لو حصل دا تاني قدامي انا مش هسكت نور مراتي ومسمحش لاي حد يهينها ولا يغلط فيها نور هنا ست البيت مش خدامه واي غلط تاني 


عمه. قاطعه وقال خلاص ياولد اخوي حجك عليا 


عاصم. خلاص يا عمي نتكلم بقا ف الشغل ....


وبعد مرور اسبوع والوضع زي ما هو بين نور وعاصم


نور وثريا. قاعدين مع بعض وعاصم كان نارل من فوق


امل. دخلت وقالت عاصم حبيبي 


 عاصم. ببتسامه اهلا اموله 


امل. تصدج اتوحشتك جوي جوي 


عاصم. وانتي كمان 


نور. راحت ووقفت قدامهم وقالت نجيب شجره واتنين ليمون ولا ايه 


امل. ههههه


عاصم. حس بغيرتها قال ف نفسه حلوتك دا انا هموتك وعذبك واكويكي بنار الغيره وبعدين قالها نور ممكن تعملي عصير علشان اموله


نور ليه حد قالك اني الشغاله اللي جبهالك المرحوم ابوك


عاصم. اتجاهل كلامها وبعدين قالها اتنين عصير واخد امل من ايدها وراح علي امه


نور. هتفرقع وراحت وراهم


هنيه. قاعده وفرحانه انو مش معبرها وبيدايقها


امل. بجا اكده تتجوز من غير من غير متجولي


عاصم. ما انتي عرفه اتجوزت ازاي


امل. هي دي العروسه


عاصم. ابتيسم وقالها ايوا 


امل. زي الجمر بس انته ليه بتاعندها بيا


عاصم. غمزلها بعينه


امل. وه وه انت عاوزني ابجي الشعله بينكم لاه ياولد عمي البت شكلها شرسه وانا مليش ف اكده دي بدها تولع فيا


عاصم.  اعملي بس اللي بقولك عليه


امل. ماااشي بس والله لو جلبت عليا لجتلك


عاصم. هههههههه


نور. بقا كدا يازفت ماشي 


ثريا. فهمت ابنها انو عاوز يعاند نور قالت نور يا بتي 


نور نعم يا ماما 


ثريا. معلش وديني اوضتي لحسن تعبانه وعاوزه انام شويه


نور. حاضر واخدتها ومشيت من قدامهم


ثريا. مالك يا جلبي 


نور. ولا حاجه ارتاحي انتي حبيبتي وانا شويه ورجعالك


ثريا. تعالي بس انا هجولك اسمعي يابت 


نور. خرجت وكلها نار من عاصم وامل وراحت عليهم


عاصم. اموله ايه رايك نتمشي شويه ونروح نسلم علي خالتلك بما انها جت 


امل. اللي تؤمر بيه حبيبي


عاصم. جومي يا جلبي


نور. وقفت ف وشهم وقالت تعليم الأدب والحترام مش بس نعلمه للاطفال لا للكبار لما يكونو معندهمش دم ولا ادب ولا خشي ياريت تحترمو نفسكم شويه وتراعو انو ف ناس قاعده معاكم وبصتلهم بأرف ومشيت


امل. اهدي انتي فهمتي غلط


نور التفتت وقالت تصدقي فعلا انا فهمت غلط كنت فاكره انو البنات ف الصعيد متربين ومؤدبين ومش بيخرجو يتمسخرو لكن الحمد لله انك جيتي وصححتي معلوماتي بحركاتك وقلة ادبك يااا اموله وسابتها وطلعت علي اوضتها 


عاصم. كان بيستشبط من الغيظ


امل. عجبك كدا 


عاصم. معلش علشان خاطري 


امل. طيب اوعي بقا انا همشي


هاصم. استني يابت  


امل. هاجي تاني بس تكون المزه هديت علشان اعرف اكلمها 


عاصم. ماشي وبعدين طلع ل نور


نور. اخدت شاور وكانت خارجه اتفاجئت ب عاصم قاعد عالسرير


عاصم. بصلها وعيونها تخترق كل انش فيها


نور. اتوترت وبعدين راحت تسرح شعرها واتجاهلته


عاصم. نور


نور مش بترد


عاصم. رودي انا بكلمك


نور معبرتوش،ولمت شعرها وراحت تاخد فونها من عالسرير


عاصم. خلاص معتش قادر يصبر اكتر من كدا اتنفس بصوت عالي وشدها عليه وو  ...... يتبع



بسم الله

رواية وآه من الثأر

بقلمي #نورعصام

الفصل الرابع

عاصم. شدها عليه وقالها مش كفايه هجر بقا


نور. بعصبيه قالت ابعد عني اياك تلمستي


عاصم. انتي مراتي لو ناسيه وانا ساكت بمزاحي


نور. تمام كمل بقا وبردو بمزاجك


عاصم. وهي يتحسس حسدها بيده قالها بس انا بقا مزاحي دلوقتي طالب حاجه تانيه


نور. مستحيل تلمس شعره مني روح للي كنت معاها


عاصم. دا احنا بنغير بقا


نور. بعند قالت انا اغير عليك ليه قلة رجاله


عاصم. نعم انتي بتقولي ايييه


نور اللي سمعته وبتحاول تبعد عنه


عاصم اتعصب اكتر والعرق الصعيدي نبح عليه ومسكها بقوه وقالها جسما عظما لو لسانك نطج بالكلام دا تاني لكون جاتلك فاهمه فااااهمه


نور بخوف هزت راسها


عاصم. ودلوقتي بقا يا حلوه انا عاوز حقي فيكي


نور. عاصم ابعد احنا متفقين


عاصم. علي ايه يا جلب عاصم


نور. بتحاول تكون قويه وخصوصا مع كلامه واحساسه بيها وحركة ايده علي جسدها قالت عاصم احنا بينا اتفاق التزم بيه ارجوك بقلم نور عصام


عاصم.  بكل حب وعشق قالها بس انا بقا ناويت اخل باتفاقي معاكي اعمل ايه مش بايدي وباسها من خدها ونزل علي شفايفها وباسها بوسه سريعه وبعدين قالها قلبي شاور عليكي وقالي هي دي الي هتسعدك وباسها بوسات متفرقه جنب شفايفها وضمها اكتر لحضنه


نور خلاص بتنهار بين ايديه


عاصم. مراتي وحلالي وانا عايزها وكلي بيطالب بحقه فيها وضمها اكتر واكتر لحضنه وباسها ف عنقها وقالها نور عيني


نور. مش بترد 


عاصم. ابتسم وباسها ف شفايفها حتي انفرجت شفتيها تلقائي منها واعصابها خلاص انهارت واتمسكت به وف لحظه بعد عنها وقالها مليش نفس ليكي وقام وسابها 


نور. دموعها نزلت وروحها خلاص حسه انها هتطلع وقلبها حسه انو هيخرج من بين ضلوعها دفت وشها ف المخده وصوت شهقاتها عالي


عاصم. بصلها وف نفسه قال وريني ازاي عاوزه تنتقمي يا بنت عامر وكمان بتتحديني ومش عايزاني انا هربيكي واكسر منخيرك واعلمك الأدب من جديد وف لحظه قرب منها وسحب الغطا عليهم واخدها ف حضنه


نور. بتبعد منه


عاصم. نامي قولتلك مليش نفس ليكي


نور. بتعيط وبعدين نامت


عاصم. كمان نام


وتاني يوم


نور صحيت وقامت راحت الحمام وبعد شويه خرجت


عاصم. بصلها وقال صباح الخير ولا بلاش عارفك مبتحبيش الخير وسابها ودخل الحمام


نور ماشي يا عاصم بس اخرج من هنا وهوريك 


عاصم. خرج لقاها قاعده عالسرير وبتبصله


نور اتنهدت وبعدين قالت عاصم انا لازم ارحع المستشفي والجامعه انا كدا بجد هضيع مستقبلي انا بقالي فتره هنا ومروحتش انا ف امتياز يا عاصم ياريت متنساش


عاصم. بصلها ومردش عليها


نور حرام عليك كدا 


عاصم. بردو مردش عليها


نور. انا بكرهك بكرهك ياريتني موت قبل ما اشوفك


عاصم. قرب عليها 


نور رجعت لورا حتي التصقت بالحيطه


عاصم. حاوطها باديه ومال عليها وهمس جنب ودنها وقال بقا انتي بتكرهيني ها ومال مره تانيه علي شفايفها وباسها بوسه افقدتها صوابها


نور. اعصابها ارتخت


عاصم. تعمق اكتر ف قبلته وضمها اكتر لحضنه وبعد عنها وسند جبينه علي جبينها وقالها قلب عاصم هيوقف منك ومن جمالك وبرائتك اللي شايفها منك وانتي معايا


نور. دقات قلبها بكاد نخرج من بين ضلوعها من كثرتها


عاصم. حط ايده علي قلبها وقالها اهدي حبيبتي انا معاكي ومش هسيبك انتي ملكي وانا ملكك وباسها مره اخري من شفايفها حتي استسلمت تماما بعد عنها وبصلها ورفع حاجبه وقالها ياتري لسه بتكرهيني يا نوري ولا لأ


نور. صرخت ف وشه وقالت بتعمل فيا كدا ليه بتلعب بمشاعري ليييه حرام عليك وضربته عدة ضربات متتاليه علي صدره وبتقوله ماشي يا عاصم من دلوقتي هتشوف نور تانيه خالص وهخليك تندم


عاصم. ببرود قالها اعدلي لبسك واجهزي هننزل نفطر يلا


نور ظبطت نفسها وبصتله بقوه وقالت انا جاهزه ونزلو


عاصم. امي فين يا صابحه


صابحه. لسه اوضتها يا بيه


عاصم. بستغراب قال كل دا معقول لسه نايمه


نور. انا هروح اشوفها


عاصم. وانا جاي معاكي وبس دخلو لقو


ثريا. تعبانه ومش قادره تاخد نفسها


نور جريت عليها وقالت دي شكلها ازمة ربو فين البخاخ بتاعها


عاصم. مش بيرد وم مصدوم من منظر امه


نور بصوت عالي قالت عاااصم فوق وهات البخاخ امك بتموت الكل سمع صوتها وهي بتصرخ جريو عليها


عاصم. واقف لسه ومش ببتحرك


نور. زئته وقالت ابعد كدا وراحت علي كيس العلاج وطلعت منه البخاخ وفتحت بوؤها وعطاتها وطلعت جنبها واخدتها ف حضنها وقالت ماما حبيبتي اهدي وخدي نفس براحه الحمد لله انتي بخير يا عمري


رشاد. ايه اللي حوصل


نور ازمة ربو يا عمي والحمد لله اننا لحقناها


هنيه. وانتي اش عرفك انها اكده


نور. انا دكتوره وعرفت من الاعراض اللي شوفتها عليها


هنيه. بشهقه ضكتوره


نور ايه مكنتيش تعرفي ولا ايه يا طنط


هنيه. عوجت بوئها 


عاصم. بص لامه ودموعه ملت عيونه


امه. اخدت نفسها وقالت انا بخير ياولدي متجلجش عليا


عاصم. راح عليها ومسك ايدها وباسها وقالها يلا علشان نروح المستشفي يلا جومي


امه. اروح المستشفي ومرت ولدي ضكتوره


نور. بمرح قوليلو يا ماما دا حتي يبقي عيب ف حقي 


عاصم. لازم بردو اطمن عليكي نور لسه دكتوره صغيره


نور. مفيش داعي يا بشمهندس ماما كويسه وبس تفطر وتاخد باقي دواها هتكون بخير اكتر وبعدين بكرا باذن الله بنروح نعملها فحوصات وشوية تحاليل


ثريا. طبطبت علي ايدها وقالت ربنا يخليكي يابتي


عاصم. وليه مش انهارده نروح


نور. علشان ماما حاليا ضغطها نازل لكن حالتها مستقره وبس تفطر وتاخد دواها بتكون بخير لان ف فحوصات وتحاليل لازم يكون الضغط عندها مضبوط ف احنا هنظبها انهارده


عاصم. بصلها وسكت


هنيه. طيب يلا الفطور جاهز


نور. قالت لحظه انا هجيب ل ماما هنا تفطر وانتو روحو افطرو وباست ايد ثريا وابتسمت ومشيت


هنيه. طيب يلا يا رشاد علشان تشوف حالك


رساد سلامتك يا ام عاصم 


ثريا. بتعب قالت الله يسلمك يا خوي 


عاصم. بعد عمه ما خرج قالها امي انتي بخير


ثريا. طبطبت علي ضهره وقالت طول ما انتي ومرتك بخير انا بخير ياولدي وبعدين جولتلك متحلجش احنا عندينا ضكتوره


عاصم. ابتسم


ثريا. ليه مجولتليش ان نور ضكتوره


عاصم. مكنتش اعرف انكم مش عرفين


ثريا ببتسامه قالت ربنا يحفظها ياولدي والله اني خايفه عليها


عاصم. من ايه با امه


ثريا. من هنيه وخصوصا دلوج بعد ما عرفت ان نور ضكتوره


عاصم. وفيها ايه


ثريا. مرت عمك عتغير ياولدي ومش عتسكت غير لما تأذي البت الغلبانه دي


عاصم. متجلحيش يا امه نور بردو مش سهله


ثريا. بس عمرها مهتكون جد هنيه


عاصم. اعمل ايه بس يا امه


ثريا. خدها وادلي علي مصر كام يوم 


عاصم. انا فعلا كنت ناوي اعمل كدا وخصوصا ان نور ف اخر سنه ف الجامعه ولازم تروح بس دلوقتي مش هقدر اروح واسيبك وانتي تعبانه


ثريا انا زينه ياولدي 


عاصم. بس اتطمن عليكي ربنا يحلها من عنده


ثريا. يابني اسمع كلامي


عاصم. خلاص يا امه هنروح كلنا علي مصر بس متقوليش ل نور حاجه وبصلها بنظره فهمتها


ثريا. متجساش عليها ياولدي 


عاصم. اتطمني يا ام عاصم 


نور. دخلت وقالت يلا يا ست الكل 


ثريا تسلم يدك يا بتي


نور. تسلمي وتعيشي يا ست الكل وبعدين قالت انا بقا انهارده هكلك بايدي وابتسمت


ثريا. بهزار قالت اوعي يابت يانور تكوني عملتي حاجه ف الوكل كيف ما عملتي ل هنيه ف العصير 


نور. هههههه كانت تنقطع ايدي لو بس فكرت اعملك حاجه دا انتي روحي يا ام عاصم وباستها من خدها وهي بتاكلها 


عاصم. جواه مبسوط وفرحان طبعا باللي شايفه من نور ناحيو امه وبعدين بصلها وقال خدي بالك بردو يا ام عاصم واوعي تأمني لأي حد وكان بيعاندها


ثريا. غمضت عيونها وقالت انا مع بتي كيف ما أمن وبعدين قالت يلا يا بت يانور اكلني انا خلاص اتعودت عالدلع منيكي وهاكل كل يوم من ايدك


نور حطت اللقمه ف بوئها وقالت ربنا ميحرمني منك ابدا وحضنتها وبصت ل عاصم وطلعت لسانها


عاصم. هقطعهولك ان شاء الله


نور متقدرش


ثريا. لانقاذ الموقف قالت كل ياولدي 


نور لأ الأكل دا بتاعك انتي بس ياست الكل وهو يروح يقعد مع عمه ومراته برا


عاصم. بعند فيها اكتر قالها طيب ايه رأيك بقا انا هاكل من دا وانتي اللي هتأكليني بايدك 


نور. بتحلم يا بني


عاصم. قعد جنبها وضم نفسه ليها اكتر ومال علي كتفها وقال يلا يا قمر اكليني انا جعان وعاوز امشي اشوف شغلي 


نور اتوت ت ووشها احمر وخصوصا وامه موجوده 


ثريا. ابتسمت


نور بهمس قالت عاصم عيب كدا ماما قاعده


عاصم. هتأكليني ولا اعمل حاجه تانيه قدامها واعتقد انتي عرفه انا هعمل ايه


نور. بدقات قلب لا متناهيه قالت خلاص وحطت الاكل ف بوئه مره ورا مره


عاصم. شطوره نوري 


نور بتحط اللقمه ف بوئه


عاصم. قرب اكتر واكل صوباعها 


نور مش قادره تتكلم


عاصم. ابتسم ولسه ماسك صوبعها جوا بوئه وبين شفايفه وبعدين حرك لسانه علي صوباعها 


نور. خلاص هتموت من الأحراج والكسوف قدام امه بصتله والدموع ف عيونها


عاصم. ضم شفايفه علي صوباعها وبعدين سابه وقالها خلاص عفونا عنك


ثريا. ههههههه


عاصم. تسلم ايدك يا قمر وبعدين قالهم انا ماشي عوزين حاجه وبص لنور 


ثريا. تسلم ياولدي


نور. بدون وعي قالت ترجع بالسلامه


عاصم. الله يسلمك يا قمري ومشي


نور. شالت الأكل وبعدين عطت الدوا ل حماتها وبعدين نامت ف حضنها وقالت قوليلي بقا يا قلب نور مين البت البايخه اللي جت امبارح هنا وكنت عاوزه اموتها


ثريا. ههههههه


نور. والله كنت حسه اني عاوزه اجيبها من شعرها الملزقه دي


ثريا. بضحك قالت اهدي يا شعنونه دي تيجي امل بت عمك عاصم واخته ف الرضاعه وكمان مخطوله ودخلتها بعد جريب


نور. اممم يعني كان بيغظني ابن ثريا


ثريا. اتحشمي يابت


نور استني بس انتي كدا يا ثريا اما افهم عمايل المحروس ابنك دا انا هطلع عينه وعين امه


ثربا.  ههههههه امه يا جليلة الربايه


نور. بمرح مش انتي يا ثريا وحضنتها


ثريا.  نور يا بتي اني عاوزه اتحددت معاكي شويه


نور. اتفضلي يا ماما


ثريا. خلي بالك من جوزك واكسبيه لحضنك واوعاكي تبعديه عنيكي ولا تخليه يبعد عنك انتي مرته وحلاله وبعدين بصتلها بصه نور فهمتها وقالت جوزك عنديه مكتب اهنه ومعه ناس كتير شغاله وكمان عنده شركه كبيره جوي جوي ف مصر واكيد فيها موظقين كتير وبنات مصر ممكن يلفو عليه وياخده منيكي بقلم نور عصام انتي بتي وعلشان اكده بوعيكي وراح اجولك كلمتين كمان جوزك لو ملجاش عنديكي اللي هو عايزه هيدور عليه برا وانتي خبره كلامي زين ومسكت ايدها وقالت الشاب اللي لساته متحوزش عجله مش بيفكر كتير ف الحاجات دي لكن الراجل اللي اتجوز ويبجي له احتاحات وعايزها من مرته ولو ملجهاش عشوفها ف مكان تاني


نور بصتلها وطبعا فاهمه كل كلامها


ثريا. انا امه بعطيه الدنيا من حب حنان وكل شئ يتمناه ويحتاجه لكن انتي مرته واللي عنديكي اني مجدرش ادهوله فهماني يانور فهماني يا بتي


نور. رمت نفسها ف حضنها وعيطت


ثربا. طبطبت عليها وقالت جوزك بيحبك


نور بعياط قالت بيحبني


ثريا. ايه واني بنفسي شايفه حبه ليكي ويمكن عشج كمان ولدي وانا عرفاه


نور. دا بيعاملني زفت الزفت


ثريا. معلش هو طبعه حامي شويه وعصبي بس انتي تجدري تهديه بكلمه منيكي دا جوزك يا بتي


نور. طيب قوليه يخليني اكمل تعليم دي اخر سنه وهو معاند معايا ومش راضي وكدا مستقبلي هيضيع


ثريا. متخفيش انا بس يرجع بالسلامه هكلمه


نور. احلي ماما وحضنتها ونامت ف حضنها


بعد بعض الوقت


عاصم. رجع من شغله وسأل علي امه ودخل اوضتها لقي نور نايمه ف حضن امه وكمان امه نايمه وحطه دراعها علي نور براحه ابتسم وصورهم وبعدين راح عليهم وقال امه امه


امه. فتحت عيونها وابتسمت وقالت حمدلله عالسلامه ياولدي


عاصم. الله يسلمك ياجلبي وبص ل نور اللي ف حضنها


امه. ابتسمت وقالت بت حلال وطيبه كتير


عاصم. دي طيبه دي


نور. صحيت وقالت ايوا وكيوت كمان وضمت نفسها اكتر ل امه روايات بقلم نور عصام 


عاصم. كيوت فوقي يا بنتي شكلك لسه نايمه وبتحلمي


نور. اه وكمان بحلم اني ف المستشفي والجامعه


عاصم. اممم دا فعلا حلم وقعد جنبها وقال ولازم تفوقي كدا علشان تحضريلي الاكل


نور. اتنهدت وبعدين قالت بقولك ايه يا بن ثريا قولتلك ميت مره انا مش خدامه عندك ومش هعملك حاجه


عاصم.  ابن ثريا


نور. بغمزه ل امه قالت هو انته مش ابنها ولا ايه وعموما خلاص مفيش مشكله انا عرفت الحقيقه


عاصم حقيقة ايه


نور. حقيقه انك مش ابنها وعلشان كدا اتدايقت لما انا عرفت


عاصم. اومال ابن مين يا ام العريف


نور. ماما ثريا حبيبتي قالتلي انها لقتك علي باب المعبد اليهودي واخدتك وقالت تكسب فيك ثواب


عاصم. ضغط علي سنانه وقاله المعبد اليهودي


نور. الله هو انا اللي قولت وعموما سرك ف بير يا قلبي


عاصم. مال بدماغه عليها وبهمس قال انا هوريكي


نور. بشهقه بعدت عنه واتمسكت ف امه اكتر


عاصم. مال اكتر عليها وبقت انفاسه تلفح انفاسها


نور. بهمس قالت ثريا الحقيني هموت


ثريا. عاصم اكده هتوجنعي من عالسرير


عاصم. بعد عنها وقال حقك عليا يا امه


نور. اتنهدت واخدت نفس عالي


عاصم. ها هتقومي تحضري الاكل ولا


نور. نطت من السرير وهي عالباب قالت انا نور عامر واللي يحاول بس يضغط عليا امه داعيه عليه


عاصم. قام وقف


نور جريت علي برا


امه. ههههههه براحه يا ولدي


عاصم. مجنونه


امه. حبيبي مرتك عاوزه تروح المشفي 


عاصم. ببتسامه قال متقلقيش يا امه


ثريا. مضيعش مستجبلها ياولدي


عاصم. مستحيل اعمل كدا دي دكتوره وصديقيني انا بس تخلص بفتحلها عياده ولو حابه افتحلها مستشفي خاص بيها انا الحمد لله قادر وربنا مديني


ثريا. طيب ليه بتعاند وياها عاد


عاصم. علشان تتربي وتسمع الكلام وتبطل عند شويه


ثريا. هههههه والله هي طيبه كتييير بس وسمعو صوت عالي برا طلعو يشوفو ف ايه لقو


نور. انا معنلتش حاجه لدا كله


هتيه. جولتلك جبل سابق ملكيش دعوه بولادي


نور. بجد انتي ست متعجرفه وانا فعلا غلطانه اني انازلت وساعدتهم دول يغورو علشان خاطرك


رشاد. كفايه يا دضتوره اني ساكت بس علشان ولد اخوي


نور. انا معملتش حاجه


هنيه. انتي جليله الربايه ولازم تتربي من جديد وانا بجا اللي هربيكي ورفعت ايدها علشان تضرب نور بالقلم


نور. مسكت ايدها وقالتلها اقسم بالله اقطعهالك انتي اتجننتي ولا ايه


عاصم وامه مصدومين من اللي بيحصل ومش فتهمين حاجه


رشاد. قرب من نور وقالها انتي فعلا بت جليلة الربايه 


نور. بعصبيه قالت احترم نفسك انته كمان اناا


عاصم. كان وصل نور وضرلها بالقلم علي وشها


نور. اتفاجئت بتصرفه


هنيه. فرحت وابتسمت وبصتلها بشماته


نور. بزعل ودموعها ف عيونها قالت انت بتضربني بتمد ايدك عليا يا عاصم


عاصم. بغضب قالها واكسر رقبتك كمان لما تعلي صونك علي عمي وما تحترميه


نور. ماشي يا بن الزيني بس مش نور السمنودي اللي حد يمد ايده عليها حتي لو كان جوزها وهعرفك انا هعمل ايه


عاصم. بعصبيه الدنيا كلها مسك نور من دراعها بقوه وقالها هتعملي ايه يا بنت عامر السمنودي


ثريا. وه ليه اكده يا ولدي بعد عنيها وبتشد نور منه


نور سبيه يا ماما خليه يعمل مابداله وانا وربي


ثريا. شدتها منه وقالت خلاص يا بتي وبصت ل هنيه وقالت حوصل ايه ل دا كله


هنيه. واحده جليلة الربايه وكان لازم تتربي


نور. بصتلها وقالت والله ما في حد هنا قليل الربايه غيرك انتي انا معملتش حاجه وبصت ل عاصم بقوه وقالت كل دا علشان بنتها جت عندي وقالتها اساعدها ف حل واجب الرياضه بتاعها وانا وافقت وبالفعل اخدت البت وحليت معها وفهمتها وقولتلها بس تحتاج حاجه تقولي وانا بعملها معها


ثريا. طيب ودي فيها ايه 


نور لااا الست هنيه بقا مش عحبها ان بنتها تتقرب مني وتحبني جات وقالتلي اياك تاني مره تقربي من ولادي انتي اهنيه خدامه احنا جايبينك تخليص حق وكلها فتره وتغوري


ثريا.  بعصبيه قالت انا جولتلك جبل سابق يا هنيه ان نور مرت الغالي وست الدار وكلمتها تمشي عالكل دي مرت عاصم الزيني كبيرنا رراية وآه من الثأر بقلم نور عصام


نور. بغضب وعصبيه قالت لا وكمان جوزها يجي يعوم علي عومها من غير مايفهم ويقل أدبه عليا بس وربي ما هسكت


عاصم. بعصبيه قاد نور اطلعي فوق


نور مش طالعه انا رايحه بيت جدي


عاصم. نووووور اطلعي فوق قولتلك


نور. مش طالعه ولا قاعده معكم تاني انتو ناس متخلفه انا مستحيل اكمل معكم


عاصم.  ضربها قلم تاني علي وشها وقالها انا لما اقولك اطلعي قبل كلمتي متخلص تكوني نفدتي وكان حاد ف كلامه وعيونه بطلع نار


ثريا. بزعل قالت اطلعي يا بتي


نور. بصتلهم وطلعت فوق


عاصم. قال انا مديت يدي علي مرتي بسببك واللي سمعته منها انها مغلطتش بالعكس كانت بتساعد بتك بس جسما عظما ردي عليكي يا مرت عمي مش هيكون هاين وانتي خابره عاصم زين لما يرد


رشاد. اهدي ياولد اخوي 


عاصم.  بص ل هنيه وقال نور اهنيه ست الدار والكلمه الاولي والاخيره ليها دي مرت عاصم الزيني اللي بيملك كل شئ


هنيه. ميته من الخوف وخايفه عاصم يطردها لان جوزها باع كل ورثه بسببها قبل كدا 


رشاد. بصلها وقالها لمي هدومك ومشوفش وشك اهنيه 


عاصم. مش قبل متعتذر من مرتي


هنيه. بصتله


عاصم. بعد دجيجه واحده لو ما كنتي اعتذرتي من نور انا هتصرف معك بطريجتي


هنيه.  بدون كلام طلعت عند نور وخبطت


نور. فتحت وقالت بأرف نعم


هنيه. باحراج قالت اني اسفه حجك عليا ياضكتوره


نور مستغربه كلامها 


هنيه. حجك عليا يادضكتوره مكنش جصدي ونزلت


نور. قفلت الباب وقالت ايه الناس المتخلفه دي ياربي


هنيه. نزلت وقالت خلاص يا عاصم ياولدي حوصل خير


رشاد. قال علي دار ابوكي


ثريا. خلاص يا خوي مفيش داعي 


عاصم. بصلها وقال لو الحوصل دي اتقرر تاني


هنيه. بمقاطعه قالت احنا اهل ياولدي وده شيطان ودخل بيناتنا ونور بردك زي بتي


عاصم.  بصلها ومش مرتاحلها


هنيه. ف نفسها اصبري عليا يابت السمنودي


عاصم. سابهم وراح اوضة المكتب وهو علي اخره


ثريا. دخلت اوضتها وهي زعلانه علي نور واللي حصل وف نفسها قالت بس تهدي شويه وتنزل براضيها


رشاد. قال ل هنيه لمي الدور احنا مصدجنا عاصم يرضا عنينا


هنيه. بتوعد ف نفسها قالت والله لخرجها من اهنيه بفضيحه بنت السمنودي اللي شايفه نفسها 


رشاد. هنيييه


هنيه. نعم يا خوي


رشاد. اوعاكي تقرري اللي عملتيه ده واصل 


هنيه. حاضر وراحت عالمطبخ وجوزها دخل اوضته


نور. في اوضتها زعلانه من اللي عمله عاصم معها وكمان ضربها واحرجها قدامهم قالت والله منا قاعده هنا انا كان لازم امشي ومكملش مع واحد زي دا ابدا وقالت لازم امشي ومش بس كدا انا هنزل علي مصر بأي طريقه وفتحت باب اوضتها واتسحبت ونزلت عالسلم ملقتش حد قاعد اتنهدت وفتحت الباب وخرجت وبس وصلت الباب الرئيسي


الغفير. علي فين يا ست هانم


نور. بخضه قالت خارجه افتح الباب 


الغفير. مش هجدر


نور. ليه ان شاء الله


الغفير. عاصم بيه منبه علينا محدش يخرج ولا يدخل بدون علمه


نور. انت اتجننت اوعي من وشي


الغفير. اهدي ياست هانم وانا هتصل ب عاصم بيه الاول


نور. ف نفسها منك لله انت وعاصم بيه بتاعك والتفتت ومشيت وقعدت تلف شويه ف جنية البيت وبعدين لقت سلم ابتسمت وقالت حلو قوي وراحت جرت السلم وراحت ورا البيت وسندت السلم علي الجدار وطلعت عليه وبس بقت فوق شهقت ....... يتبع


بسم الله

رراية آه من الثأر

بقلمي #نورعصام

الفصل الخامس

الغفير. شافها وراح قال ل عاصم 


نور. بس شافت المسافه من علي السور شهقت وقالت يامصبتي دا انا لو نطيت لازم اتكسر او حتي اموت ياربي ايه الغلب دا وبعدين دا اموت ولا اني اعيش معاه تاني ابن الل وبعدين قالت دي فرصتي الوحيده اني اخلص منه وبخوف غمضت عيونها وقالت لازم انط واخدت نفس بصوت عالي ونطت وبس نطت حست انها مش علي الارض صرخت وبتاخد نفس وهي لسه مغمضه


عاصم. كان مسكها ف حضنه وبعدين قالها ايواا براحه كدا وخدي نفس واتطمني عالاخر انتي لسه بخير وعايشه وحظك انك عايشه علشان تشوفي اللي هعمله فيكي


نور.  فتحت عيونها وطبعا مصدومه من انها ف حضن عاصم وبترتعش وبعدين بصتله


عاصم. رفع حاجبه وبعدين قالها ممكن اعرف حرمي المصون كانت بتهرب ورايحه فين


نور. مش بترد


عاصم. تمام بما انك كنتي ناويه تجبيلنا العار ف انا من حقي ادفنك حيه ومحدش له اي حاجه عندي


نور. بخوف قالت ابعد عني ونزلني


عاصم. لو سمعت صوتك صدقيني مش ضامن رد فعلي عليكي هيكون ايه واتوجه بيها داخل البيت


نور. محرجه وهو شيلها والغفر واقفين


عاصم. دخل بيها البيت


امه. شافته وقالت وه ايه ده ياولدي ومالها مرتك


عاصم. ولا حاجه يااما وطلع بيها علي فوق


امه. استر يارب


هنيه. كانت خارجه من المطبخ وشافتهم اتعصبت وقالت جلة أدب وربايه 


عاصم. طلع فوق ورماها عالسرير وبصوت عالي مرعب قالها كنتي رايحه فيين


نور بخوف قالت ك ك كنت رايحه عند عمي


عاصم. ليه في واحده محترمه تسيب بيت جوزها وهي لسه عروسه وكمان بالطريقه اللي عملتيها دي


نور. اومال كنت عاوزني اعمل ايه بعد ما مديت ايدك عليا


عاصم. مديت ايدي عليكي علشان قليتي أدبك ورديتي علي عمي وكمان وانا واقف


نور. بعصبيه قالت وهو اللي عمك ومراته عملوه فيا كان كويس وعجبك ولا انته بقا عاوزهم يهينوني واقف اتفرج


عاصم.  انتي غلطي هي قالتلك ملكيش دعوه بولادي بتقربي منهم ليه ها انطقي


نور. انا غلطانه فعلا اني ساعدت البنت مكنتش اعرف انكم عيله متخلفه 


عاصم. قرب منها وقالها احنا عيله متخلفه


نور. بغضب قالت ايوا وهمجين ومفيش حد فيكم بيفهم وانا مستحيل اكمل هنا بقلم نور عصام


عاصم. احنا مبنفهمش


نور. بصتله لقته خلاص بيطلع نار من ودانه


عاصم. ماشي انا بقا هوريكي الهمج والمتخلفين دول هيعملو ايه معاكي علشان لما تتكلمي عنهم تتكلمي بأدب وشدها من دراعها ونزل بيها علي تحت بقلم نور عصام


نور. بتصرخ


عاصم. راح بيها علي الجنينه وف اوضه ضلمه وفيها كراكيب زئها ورماها عالارض 


نور. اااه 


عاصم.  بشر وغضب قالها خليكي بقا هنا لحد ما اشوف هموتك ازاي يا بنت السمنودي


نور. بخوف من منظر الأوضه قالت عاصم بلاش هزار بايخ


عاصم. قالها انا مش بهزر انا عاصم الزيني وبصلها بحده وقالها انا المتخلف الهمجي اللي مش بيفهم وهوريكي فعلا غضبي وعدم فهمي وسابها وخرج وقفل عليها الباب بالمفتاح


نور. صوتت وقعدت تخبط عالباب وكانت خايفه ومرعوبه


عاصم. ف نفسه خليكي بقا هنا شويه علشان تتربي


نور. قعدت تعيط وتبص حوليها مش شايفه اي حاجه غير ظلام وعماله تتوهم اشياء حواليها صرخت


عاصم. سمعها صعبت عليه بس غضبه وعصبيته منها سابها


نور. بدموع قالت حرام عليك انت بتعمل فيا كدا ليه وعيطت بصوت عالي وبعدين قالت آااااااه من التار آااااه من التار واللي جرالي منه والله ما هسامحكم كلكم ولازم انتقم منكم وانت اولهم يا بن الزيني وحطت راسها بين رجليها ودموعها نازله


عاصم. دخل البيت


امه مرتك وين يا عاصم


عاصم. مردش عليها


امه. بغضب وعصبيه قالت جولي مرتك وين وعملت فيها ايه صابحه شافتك وانت خارج بيها ومجرجرها وراك


عاصم. بعدين يا اما نتكلم


امه جسما بالله العظيم لو ما روحت جبت مرتك وراضيتها لا انته ولدي ولا اعرفك واوعاك تحددت معايا واصل


عاصم. عارف امه لما بتزعل قالها اهدي يا اما


امه. اهدي ومرتك بتعاني وكمان مظلومه يعني ضربتها واحرجتها جدام الكل وانت خابر مرت عمه كيف الاعيبها وحركاتها وكمان مكفكش


عاصم.  خلاص يا اما عاد


امه.  لا انته ابني ولا اعرفك لحد ماتروح ترجع مرتك وتراضيها ودخلت اوضتها


عاصم. اتنهد وبعدين طلع اوضته وكله غضب وفجاه فون نور رن شافه لقي غاده بتتصل عليها


غاده. ف نفسها روحتي فين يانور بس ردي واتصلت تاني


عاصم. فتح


غاده. بتسرع قالت نور انتي فين كل دا علي ماتردي 


عاصم. السلام عليكم


غاده. احم انا اسفه بس دا مش موبايل نور بردو


عاصم. ايوا هو وانا عاصم جوزها


غاده. اها اهلا بشمهندس انا غاده صاحبة نور وكنت عاوزه اكلمها ضروري


عاصم معلش نور ف الحمام لو ف حاجه ضروري قولي وانا بقولها وبعدين بخليها تكلمك


غاده. ممكن تقولها اننا عندنا امتحان عملي بكرا وكمان لازم تيجي المستشفي علشان دكتور سعيد عاوزها تدخل معاه العمليات لانها بتدرب معاه وسئل عليها كذا مره


عاصم. تمام انا هقولها وباذن الله بكرا تكون موجوده 


غاده. سلم عليها


عاصم. الله يسلمك وقفل واتنهد وبعدين نزل وراح عند امه وقالها اما خلي صابحه تيجي تجهز معاكي حاجتك علشان هنسافر القاهره دلوقتي


امه. مردتش عليه


عاصم. راح عليها وباس راسها وقالها متزعليش مني حقك عليا اعمل ايه هي اللي عصبتني


امه. مرتك وين


عاصم.  بالاوضة اللي بالجنينه


امه. يامصبتي وبصتله بحزن وزعل وبعدين قالت بجا اكده بجا عاصم الزيني البشمهندس المتعلم يعذب مرته ويرميها زيها زي الل


عاصم. قاطعها وقالها خلاص يااما انا هروح اجيبها وانتي اجهزي ومشي


امه. ربنا يهديك يا ولدي ويبعد عنك انته ومرته هنيه وشرها


عاصم. راح وفتح الباب ولقي نور مغمي عليها جري عليه وبخضه شالها وقالها نور نور حبيبتي فتحي عيونك نور قومي يا قلبي انا اسف نووور


نور. مش بترد


عاصم. شالها وخرج وراح عالبيت


امه. شافته وقالت مالها نور يا عاصم


عاصم. دايخه بس شويه يااما


امه. بصتله بزعل وبعدين قالت دخلها اوضتي


عاصم. لا هنطلع علي اوضتنا وطلع فعلا وبس دخل حطها عالسرير برفق وراح جاب آنينة عطر وفوقها وبس فاقت ضمها لحضنه واتنهد


نور. بس استوعبت اكتر بعدت عنه وبصتله بالوم وعتاب


عاصم. نور


نور. طلقني يا عاصم علشان لو مطلقتنيش هرفع عليك قضيه


عاصم. قعد جنبها وضمها لحضنه غصب عنها وقالها لو سمعتك بتقولي طلقني تاني صدقيني هموتك


نور. بتحاول تبعده عنها قالت تمام انا بقا هخلعك


عاصم. نوووور


نور. بعند وغيظ فيه اكتر قالت هخلعك ومن اول جلسه


عاصم. بصلها ورفع حاجبه


نور. بغيظ اكتر فيه قالت هقول انك ..... وانا لسه بنت زي منا وهطلق وافضحك قدام الدنيا كلها


عاصم. خلاص الدم غلي ف عروقه مال عليها اكتر وقالها وانا طبعا ميرضنيش مراتي حبيبتي تطلق علشان سبب تافه زي دا بالنسبالي وقرب اكتر منها ونزع عنها ملابسها


نور.  لا لا عاصم 


عاصم. قطع اللي باقي من لبسها واتهجم عليها


نور. بدموع قالت عاصم الله يخليك بلاش


عاصم. بغضب قالها ليه انتي مراتي ودا حقي ودا سبب طلاقك مني وانا كاراجل صعيدي مقدرش اسيبك وما اديكش حقك يا حبيبتي ومال عليها اكتر 


نور. ارجوك يا عاصم بلاش تكسرني كدا بلاش تخليني اكرهك انا اسفه لو كنت زعلتك بس بلاش اللي ناوي عليه


عاصم. بصلها ومن غيظه منها قالها للاسف انا اللي مش عاوزك ولا طايقك ولا طايق حتي نفسك معايا وبعد عنها


نور. دموعها نزلت


عاصم. قومي اجهزي هنزل مصر دلوقتي


نور ايييه 


عاصم. بحده قالها مش هعيد كلامي تاني


نور قامت بسرعه ودخلت الحمام وبعدين خرجت وغيرت هدومها وجهزت شنطتها وبصتله لقته لبس وجهز شنطته


عاصم. يلا واخد منها الشنطه ونزلو


امه. ببتسامة حزن راحت علي نور وقالت حبيبتي انتي كويسه وطبطبت عليها


نور. الحمد لله يا ماما


عاصم. وصل العربيه وحط الشنط


ثريا. قالت اقعدي انتي يا نور جنب جوزك


نور. لا يا ماما تعالي انتي قدام علشان تكوني مرتاحه


عاصم. بصلها وبعدين ركب وهي ركبت جنبه ف صمت تام


وبعد شوية


نور. مالت بدماغها علي عاصم ونامت 


عاصم. اتخض وفتكر انها اغمي عليها تاني بصلها وبلهفه قال نور واضح انها تعبانه من اللي حصل مردتش


امه. مالها ياولدي 


عاصم. مش عارف ياامه وركن علي جنب وبعدين عدلها علي دراعه وقالها نور نور انتي كويسه


نور. فتحت عيونها وقالت امم


عاصم. حبيبتي مالك


نور. دمافي وجعاني وعاوزه انام


عاصم. سلامتك ياروحي وعدلها الكرسي ونيمها 


امه.  ربنا يعافيكي يا بتي 


عاصم. كمل سواقه وبعد فتره وصل وقال حمدلله عالسلامه يا اما وبعدين قال نور نور 


امه. الله يسلمك ياولدي 


عاصم. نزل وفتح لامه الباب ونزلها وبعدين صحي نور اللي طول الطريق نايمه


نور. ايه ف ايه


عاصم. يلا يا حبيبتي وصلني 


نور. وصلنا فين وبصت حواليها


عاصم. وصلنا الفيلا بتاعتنا يلا بقا انزلي ياقلبي


نور. استغربت طريقته معها وف نفسها قالت هو اتجنن ولا ايه ولا انا نايمه لسه وافتكرت اخر حاجه سمعتها وحماتها بتقول لا انا هكون مرتاحه ورا يلا يا بتي وركبت فعلا ورا


عاصم. مد ايده لها وقالها يلا يا نور انزلي


نور. بصتله وبعدين مدت ايدها ومسكت ايده ونزلت 


عاصم. مسك امه بايده التانيه ودخلو الفيلا


نور. بصت للفيلا لقتها كتير حلوه


امه.  ربنا يباركلك ياولدي


عاصم. تسلميلي يا ست الكل وبعدين قال سنيه سنيه


سنيه. نعم يا بيه حمدلله عالسلامه


عاصم. الله يسلمك وبعدين قالها جهزي الاكل


سنيه. حاضر يا بيه وبصت ل ثريا وقالت حمدلله علي سلامتك يا ست الحجه 


ثريا. الله يسلمك يا بتي


عاصم. قالها خلي عوض يطلع الشنط فوق 


سنيه. حاضر با بيه ومشيت


عاصم. قعد وهما كمان وبعدين قال عجبتك الفيلا يا نور 


نور. حلوه 


عاصم. بمناغشه فيها قالها حلوه بس


نور. فهمته وبعدين قالت يعني


عاصم. ابتسم وبعدين قال امم دا بقا لازم افرجك عليها وقام ومسكها من ايدها وقال معلش ياحجه هروح اغير وننزل وابتسم لامه


امه. اطلع يا ولدي 


عاصم. طلع ومعه نور وبس دخل الاوضه قالها نورتي بيتك حبيبتي ومال عليها وباسها من خدها


نور. شهقت وبعدت عنه وبعدين قالت اعتقد اننا طلعنا وبقينا لوحدنا ف فكك بقا من دور الزوج الحنين دا علشان مش لايق عليك وبصتله وقعدت عالسرير 


عاصم. امممم تصدقي معاكي حق وعموما انا منستش اللي عملتيه وهحاسبك عليه


نور. بحده وانا كمان منسيتش اللي عملته فيا


عاصم. طيب غوري حضريلي الحمام


نور. نعععم


عاصم. دقيقه واحده الاقي الحمام جاهز فاهمه


نور. اتنهدت ومشيت وبعد دقائق خرجت


عاصم. اتوجه للحمام


نور علي فين انا اللي هدخل هو انا كنت بجهز ليك ولا ايه


عاصم. مسكها من ايدها وبخبث قالها ومالو نروح سوا مدام جهزتي ومش عاوزه تتعبي وتجهزي تاني


نور برعشه قالت عاااصم


عاصم. مال عليها وقالها قلب عاصم وباسها من شفايفها حتي استسلمت بعد عنها


نور. اخدت نفس وبعدين قالت والله يا عاصم لوريك علي اهانتك لمشاعري كل شويه دي


عاصم. بغيظ فيها قالها مكنتش اعرف انك خفيفه كدا


نور. التفتت وراحت عالسرير وماردت


عاصم. دخل الحمام واخد شاور وبعد شويه خرج


نور عدت من جنبه ودخلت اخدت شاور وخرجت ولبست هدومها وكانت بيرمودا جينز قصيره وباضي احمر بنصف كم وراحت تسرح شعرها


عاصم. ابتلع ريقه وبصلها واتنهد


نور. خلصت وراحت فتحت شنطتها وطلعت فونها


عاصم. يلا علشان ننزل ناكل


نور. مش عاوزه اطفح ولا اقعد معاك علي سفره واحده


عاصم. ببردو قال ليه مش عحبك


نور اه مش عجبني


عاصم. دا انا حتي موز وحليوه وكل البنات بتجري ورايا


نور. علشان عميو مش بيشوفو


عاصم.  لا وانتي الصادقه دا


نورقاطعته وقالت خلاص مش هنحكي طول النهار ف جمالك


عاصم. ابتسم وقالها خافي عليا احسن مطير منك


نور. مع السلامه


عاصم. بس مترجعيش تعيطي


نور عوجت بوئها ونزلو


رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام


عاصم. قالها ممنوع تخرجي برا الفيلا كدا ولا حتي الجنينه انا بس هعديها علشان مفيش حد غير سنيه لكن عوض برا وياريت متنزليش تاني كدا


نور. بقولك ايه انا مش ناقصه تحكماتك دي


عاصم. نووور


نور خلاص وكانو علي اخر درجه من السلم


ثريا. شافتهم ابتسمت وقالت ربنا يحميكم


عاصم. ويخليكي ليا يا ست الكل


نور. راحت عليها وباستها وبعد شويه اتجمعو عالسفره


عاصم. اما بكرا باذن الله هوديكي للدكتور علشان اطمن عليكي ونشوف موضوع الازمه دا 


امه. مفيش داعي ياولدي انا بخير كيف مانته شايف


نور. لا يا ماما لازم دكتور يشوفك


ثريا. والله يا بتي اني زينه اها


عاصم. نور معها حق يا حجه ولازم دكتور يشوفك


نور. بصت ل عاصم وقالت عصومي انا لازم اروح المستشفي والجامعه بكرا


عاصم. ابتسم وقالها عصومك


نور استغلت وجود امه وقالت طبعا عصومي وحبيبي


ثريا ابتسمت وهي عرفه انها بتستغل وجودها


عاصم. عموما انا مش موافق 


نور. بغضب قالت ليه بقا


عاصم. انا قولت قبل كدا مفيش تعليم خلاص وانتهينا


نور. بصت ل امه 


ثريا. ليه اكده ياولدي


عاصم. انا حر يا اما مش عاوز مراتي تكمل ولا تشتغل


نور خلاص دموعها ملت عيونها


ثريا. ولو جولتلك علشان خاطري ياولدي خليها تكمل علام وابتسمت وقالت اهو يبجي عندينا ضكتوره ولما اتعب الاجي اللي يداويني 


عاصم. انا علي استعدا اجبلك اكبر دكتور ف البلد 


امه. بس اني عاوزه مرت ولدي


نور. وانبي يا عاصم علشان خاطري


عاصم. خاطرك وبصلها ورفع حاجبه


نور. خلاص علشان خاطر ماما ثريا وحياة ماما ثريا عندك توافق وانا هعمل اللي انته عاوزه بس خليني اكمل


ثريا. حلفت بحياتي يا عاصم


عاصم. علشانك بس يا اما 


نور بتسرع قامت وباسته من خده


ثريا. علي فكره انا اللي خليته يوافج


نور احرجت وبعدين باستها من راسها وقالتلها ربنا يخليكي ليا حبيبتي هروح بقا اكلم البت غاده


عاصم. اقعدي كلي الاول وبعدين كلميها وعموما انتي عندك امتحان بكرا 


نور. ايه مين قالك


عاصم. غاده اتصلت عليكي 


نور. اتنهدت وبعدين قالت شكرا


عاصم.  مردش عليها 


وحل المساء علي الجميع 


ثريا. يلا انا هروح انام بجا معتش جادره اجعد


نور. تعالي يا ماما واخدتها ودخلتها اوضتها وبس اتطمن عليها قالتلها تصبحي علي خير وخرجت


عاصم. قالها هتنامي


نور ايوا الساعه 12 وانا عندي جامعه بكرا


عاصم. تمام يلا انا كمان عندي شغل وطلعو 


نور. دخلت الاوضه وهو معها وقالت عاصم انا مش هينفع انام هنا هروح انام ف اوضه تانيه


عاصم. اها حد قالك انك متجوزه خروف 


نور عاصم احنا بينا اتفاق


عاصم.  قسما بالله لو مظبطي واتعدلتي لخلي ايامك كلها سودا علي دماغك ودماغ اللي خلفوكي


نور ف نفسها قالت ياربي لو عاندت معاه جاير يرجع ف كلامه وميخلنيش اروح الجامعه اتنهدت وبعدين قالت خلاص يا عاصم اللي تشوفه وراحت اخدت مخده ورايحه علي الكنبه علشان تنام


عاصم. قالها ثانيه واحده لو ملقتكيش عالسرير جنبي شوفي هعمل فيكي ايه


نور بخوف راحت ونامت عالسرير وبعدت عنه


عاصم. قرب منها وقالها متخافيش انا اصلا مش عاوزك 


نور. زعلت من كلامه وسكتت ونامت 


واشرقت الشمس بنور ربها


عاصم. صحي وقال نور يلا اصحي علشان متتأخريش


نور بنوم قالت لا خليني انام شويه


عاصم. ابتسم وقرب منها وباسها ف شفايفها وبعدين قالها علي راحتك نامي بس مفيش جامعه ولا مستشفي


نور. ايه وراحت نطه من السرير وقالت خمس دقايق بس


عاصم. انا هنزل اشوف امي علي ما تخلصي وخرج


ثريا. صباح الخير ياولدي


عاصم. صباح الخير يا حبيبتي وقعد جنبها 


امه. وينها مرتك


عاصم. شويه ونازله 


امه. براحه ياولدي خف عليها شويه


عاصم. حاضر يا اما


نور عصام  سياسي قوي الواد دا بيريحها ويعمل اللي هو عاوزه وحارق دم البت نور 🙄


نور نزلت وقالت صباح الخير يا ماما 


ثريا. صباح الورد يا بتي 


نور حاهزه علشان نروح للدكتور 


ثريا. والله ماله داعي

 

نور. لا طبعا وعموما انا اعرف دكتور كبير ف المستشفي اللي بدرب فيها وكلمته قبل ما انزل علشان اشوفه موجوجد ولا لأ وقولتله علي حالتك وطبعا رحب جدا وقالي نروح سوا

 

عاصم. ابتسم وقال طيب يلا افطرو واوصلكم 


وبعد شويه جهزو 


ثريا. كانت تعبانه وبتكابر 


نور مالك يا ماما


 ثريا. حسه صدري وجعني شويه


نور. قالت طيب يلا يا عاصم ومسكتها من ايدها وركبو العربيه وقعدت جنبها ورا وطبطبت عليها


وبعد بعض الوقت وصلو المشفي


نور. نزلت ومعها حماتها 


عاصم ركن العربيه وراح عليهم 


غاده. شافت نور جريت عليها وقالت نور وحشتيني 


نور. حضنتها وقالتلها وانتي كمان


غاده.  نورتي القاهره والمستشفي دا الكل هيتجنن عليكي وخصوصا دكتور يوسف وكمان د ياسر


نور.  احم وبعدين قالتلها اعرفك ماما ثريا حماتي 


غاده. احم وبعدين قالت اهلا بحضرتك يا طنط 


ثريا. اهلا بيكي يا بتي


غاده. بمرح قالت هو الصعيد ناسه حلوين قوي كدا 


ثريا. ببتسامه قالت تعيشي يا بتي


د يوسف. شافهم وراح عليهم وبفرحه قال نور كنتي فين دا كله والله وحشتيني


نور. روحها هتطلع 


عاصم. وصلهم وقالهم يلا 


د يوسف. بغباء قال بجد يا نور وحشتيني وسألت عليكي وعرفت انك كنتي ف البلد بس طولتي 


عاصم.  بصله وبعدين قال ل نور اطلعي انتي وخدي امي


نور. طيب تعالي معانا


عاصك. قولتلك اطلعي وكان بيتكلم بعصبيه


غاده. يالهوي عاصم شكله هيعمل مصيبه


نور. بصتله


د يوسف. قال مالك يا عم متهدي عليها شويه وبعدين انته بتتكلم معها كدا ازي وباي حق 


نور. بخوف ورعب قالت عاصم يلا نطلع


عاصم. بصوت عالي قالها انا قولتلك اطلعي والا قسما بالله متلومي الا نفسك فاااهمه


ثريا. يلا يا بتي ومتجلجيش وسحبتها ومشيو


غاده. ياخرابي دا عاصم شكله هيموت د يوسف


ثريا. يستاهل هو حد يعمل اكده بيعاكس مرته جدامه ولا همه ايه محدش علمه الادب


غاده. بصتلها وسكتت


نور. تعالي يا ماما وطلعو فوق وراحو عند الدكتور اللي نور كلمته وبس دخلو 


د محسن. ببتسامه قال اهلا دكتوره نور اخيرا شرفتي 


نور. اهلا بيك يادكتور معلش بقا اعذرني علي تأخيري


محسن. قال اتفضلي يا حجه 


ثريا. يزيد فضلك ياضكتور


د محسن. ايه بقا ياست البنات ليه الغيبه دي انتي مش عرفه انك داخله علي امتحانات ومينفعش تغيبي 


نور. معلش يادكتور كنت بتجوز 


محسن. اييه دا بجد دا ولا ايه


نور. اه والله 


محسن. الف مبروك يادكتوره انتي بنت حلال وتستاهلي كل خير وعاوزك تعرفيني علي جوزك علشان اباركله انتي زي بتتي ومعزتك كبيره عندي 


نور تسلملي يادكتور وبعدين قالت دي ماما والدة جوزي بس عندها ربو ومن يومين جالها ازمه وكانت تعبانه قوي واليوم بردو تعبانه وكنت عاوزه حضرتك تشوفها 


محمسن. ببتسامه اهلا بيكي يا حجه انتي علي راسنا وبعدين قالها اتفضلي معايا 


تحت عند عاصم ويوسف


عاصم. ل ليوسف قال انت محدش علمك الادب وازاي تتكلم مع واحده متجوزه


يوسف. اييبه


عاصم. ايه مسمعتش كلامي اياك


يوسف. كمان صعيدي 


عاصم. بعصبيه ضربه بالبوكس ف وشه وقاله ومالو الصعيدي ياروح امك 


يوسف. انت اتجننت انته متعرفش انا مين ولا ايه


عاصم. لا عارف حتة عيل ميسواش فرده جزمه ومحدش علمه الادب وانا بقا اللي هربيك علشان ترجع ل امك وتقولها انا اتربيت وانتي معرفتيش تربيني بقلم نور عصام

 

يوسف. احترم نفسك


عاصم. مره تانيه ضربه بالبوكس ف وشه


يوسف. قرب منه وقاله قسما بالله لوريك اللي عمرك ما شوفته ف حياتك


عاصم. بحده قاله لو بس فكرت مجرد التفكير انك تبص ل نور تاني مش هقولك هقلع عينك لا دا انا هقطع رقبتك


يوسف. هنشوف مين فينا اللي هيقطع رقبة التاني وبعدين انت مين يعني علشان تتكلم عليها اصلا


عاصم. انا عاصم الزيني جوزها


يوسف. ايييه


عاصم. اسم الله عليك من الخضه يا عنيا 


يوسف. ااا بس نور مش متجوزه


عاصم. متنطقش اسمها تاني فااهم وقرب منه


يوسف. بخوف بعد عنه وقاله هنتقابل بس هخليك تركع تحت رجلي والشويه اللي انته شايف نفسك بيهم دول هطيرهملك ف الهوا


عاصم. وانا مستني يا حيلتها وسابه ودخل المشفي واتصل علي نور علشان يعرف هي فين


نور. شافت فونها وقالت اسفه يادكتور محسن هرد بس علي جوزي علشان هو موجود هنا وعاوز يعرف احنا فين


محسن. تمام اتفضلي يادكتوره


نور. فتحت الفون وقالت ايوا ياعاصم


عاصم. نور انتي فين بالظبط


نور انا ف الدور الرابع خامس اوضه عاليمين بس تطلع هتلاقيني مستنياك


عاصم. تمام وقفل وبس ثواني كان فوق


نور كانت واقفه برا غرفة الكشف وقالت عاصم


عاصم. اومئ لها وراح عليها


نور بصتله وعاوزه تسئله عمل ايه مع يوسف بس خايفه وبعدين قالت تعالي ماما جوا مع د محسن ودخلو


محسن. بس شاف عاصم قام وقف وقال اهلا عاصم باشا


عاصم. ببتسامه اهلا د محسن ليك وحشه والله


محسن. والله انت اكتر اتفضل


نور. استغربت وقالت انتو تعرفو بعض


محسن. ايوا طبعا عاصم باشا الزيني اشهر من النار علي العلم


عاصم. تسلم يادكتور


محسن. بص ل نور وعاوز يفهم اللي ف دماغه صح ولا


نور. ابتسمت وقالت عاصم الزيني جوزي يادكتور


محسن. دا بجد الف الف مبروك ليكم انتو الاتنين


عاصم ونور. الله يبارك فيك يادكتور


محسن. الحجه طبعا ولدتك يا بشمهندس


عاصم. ايوا يادكتور طمني عنها انا بصراحه كنت عاوز اجيلك العياده بس نور قالت انها حابه تيجي هنا


محسن. نور دي بنتي ربنا يحفظها وبعدين قال والحجه زي الفل بس انا عاوزها معانا هنا يومين كدا


عاصم. بخضه ليه يادكتور


محسن. متقلقش يا بشمهندس دا بس علشان نتطمن عليها ونعملها شويه فحوصات وكمان نظبط التنفس عندها علشان الرئه لاني زي مسمعت انها جالها ازمه وانا شايف انها تقعد معنا يومين مش كتير واهو تنورونا


عاصم. تمام يادكتو اللي تشوفه


محسن. قال نور خدي مامتك وروحو قسم الاشعه وجهزيها وانا بنفسي اللي هعملها الاشعه


نور. حاضر يادكتور وخرجت


عاصم. خير يادكتور


محسن. بصراحه الرئه عند الحجه تعبانه جدا وانا شاكك انها ممكن يكون عندها تليف


عاصم. زعل وقال طيب والعمل لو


محسن. قاطعه وقال متقلقش خير باذن الله 


عاصم. اتنهد وقال يارب


نور. راجت وجهزت امها للاشعه وبعدين قالتلها لحظه بس يا ماما اغير واجي علشان اكون معاكي 


ثريا. خدي راحتك يا بتي


نور. قالت رحمه خلي بالك من ماما انا دقيقتين وجايه


رحمه. حاضر 


نور. خرجت وبعد دقائق جهزت وراحت عند حماتها وعاصم والدكتور محسن وصلو عندها


عاصم. بصلها وهي لابسه البالطو واعجب بيها بس زعلان علشان امه


نور. راحت عليه وقالت متقلقش ماما بخير الحمد لله


عاصم. الحمد لله علي كل حال


محسن. دخل وقال تعالي يانور وفعلا دخلو وبعد الاشعه خرجو ومحسن طمنهم


نور. كانت زعلانه علي امها لانها فعلا تعبانه والرئه عندها  مش كويسه 


عاصم. بصلها 


نور. اخدت امه وراحت تلبسها هدومها تاني


د محسن. قاله اهدي يا عاصم باشا الحجه كويسه هي بس مع المحافظه والعلاج هتكون بخير وزي ما قولتلك هنخليها هنا يومين اهم حاجه لازم تبعد عن الانفعال 


عاصم. متقلقش يادكتور 


نور. رجعت واخدت الروشته اللي الدكتور كتبها وراحت قالت رحمه تعالي افتحي اوضه وتكون بحري علشان ماما وخلي حد يغير الفرش ويحط جديد 


رحمه. حاضر يادكتوره


نور عصام.  مفيش فايده ف الوساطه اهو علشان الدكتوره بتاعتها فتحتلها اوضه وكمان بحري يلا ربنا يشفي


عاصم. قال نور انا ممكن اوديها مستشفي تاني


نور. صدقني هنا كويس واهو زي ما شوفت د كتور محسن مقصرش وكمان انا هنا هكون معها وانته روج شغلك وتعالي ومتخافش علي ماما دي ف عنيا 


عاصم. متشكر قوي يا نور


نور. عيب يا عاصم باشا دي امي 


عاصم. ابتسملها بحزن


ثريا. روح ياولدي شوف شغلك ومتخافش عليا وبصت ل نور


عاصم. باس ايدها وطبطب عليها

  

نور. اخدت امه ودخلتها الاوضه بتاعتها ونيمتها عالسرير وبعدين قالت رحمه خلي حد بنزل يجيب العلاج دا 


رحمه. حاضر يادكتوره وخرجت


عاصم. انا كنت هنزل اجيبه


نور. عادي يابشمهندس احنا نطول نخدم ام عاصم وباستها


ثريا. ربنا يباركلك يابتي ويرزجك بالذريه الصالحه ويكونو باربن بيكي وب ابوهم


عاصم. امين يارب وبعد شويه الباب خبط 


رحمه. دخلت وقالت العلاج يادكتوره


نور. تسلمي يارحمه واخدتته منها


رحمه. قالت انا هعلق للحجه السيروم


نور لا متشكره يارحمه انا هعمل ل ماما كل حاجه 


ثريا. بصت ل رحمه وقالتلها ربنا يباركلك يا بتي 


عاصم. طلع من جيبه فلوس علشان يدهالها


رحمه. قالت لا والله دي دكتوره نور خيرها عالكل واحنا كلنا نتمني نخدمها ونرد جزء من جمايلها


عاصم. صمم انها تاخدهم وبعدين بص ل نور واعجب بيها وان الكل بيحبها بس اتعصب ف نفسه لما عرف ان يوسف بيحبها ودا كان واضح من كلامه معاه


نور. كدا تمام يا ست الكل


ثريا. تسلمي يابتيي


غاده. خبطت ودخلت وقالت الف سلامه عليكي ياطنط 


ثريا. تسلمي يابتي 


غاده. نور معلش تعالي علشان دكتور رافت عاوزك وكمان تشوفي حالاتك انتي غايبه بقالك فتره وكمان الامتحان


نور قالتلها حاضر وبصت ل عاصم 


عاصم. روحي بانور شوفي شغلك


نور. ماما حبيبتي انا بس اخلص باجي علطول وكمان هبعتلك رحمه الممرضه هتكون معاكي علشان لما المحلول يخلص


ثريا. روحي يابتي 


نور. خرجت


غاده. ياربي ايه دا دا والله خايفه ومرعوبه من الموز بتاعك


نور ابتسمت


غاده. برغم شكلو القمر دا الا انو 


نور قاطعتها وقالت الا انو ايه يابت 


غاده.  ههههه عسل 


نور. ايوا كدا اتعدلي 


غاده. انتي متعرفيش عمل ايه ف دكتور يوسف


نور. عمل ايه


غاده. ضربه وبهدل وشه عالاخر وحظره انو يقرب منك


نور ف داخلها كانت فرحانه وبعدين قالت مهو اللي حمار داخل كدا زي القطر وعمال يتكلم وبعدين اصلا من امته وهو بيكلمني كدا دا انا عمري ماديته ريق حلو نور عصام


غاده. غيابك عنه جننه ومصدق يشوفك 


نور يبقي يستاهل


غاده. دا عمال يقول انو مش هيسكت 


نور.خليه يجرب ويوقف قدام عاصم وهو الجاني علي نفسه


غاده. اووووه دا احنا واثقين من عاصم قوي هو ايه الموضوع بالظبط 


نور. ولا موضوع ولا حاجه عاصم مش قليل علشان يوسف يقف قصاده واذا كان يوسف فاكر انو ابن عضو مجلس نواب عاصم اكبر من كدا بكتييير وهو حر بقا ف تصرفه 


غاده. احمد حكالي عنه وقالي انو صاحب اكبر شركات للاعمار وكلمته مسموعه والكل عارفه دا غير بقا ف الصعيد 


نور. ابتسمت ابتسامه جانيه وبعدين قالت طيب يلا بقا علي شغلنا علشان اخلص وارجع اشوف ماما 


وبعد مرور اربع ايام


نور. ماما حبيبتي دكتور محسن قالي انو بس يوصل احتمال يكتبلك علي خروج انهارده


ثريا. ياريت يابتي انتي تعبتي وجوزك كمان ببرجع من الشركه علي اهنه وانتي مش بتروحي واصل 


نور. تعبك راحه يا قلبي 


ثريا. طيب كنت عاوزه لبس من البيت غير دا 


نور من عيوني يا ماما انا هروح اجيب لبس تاني وكمان اعدي علي عاصم بالشركه ونيجي مع بعض واهو يكون د محسن وصل خلي بالك انتي بس علي نفسك وانا هكلم غاده بعد ما تخلص تيجي تقعد معاكي ورحمه موجوده كمان


ثريا. طيب بابتي يلا علشان متتأخريش 


نور. باستها من ايدها وخرجت 


ثربا. بعد خروجها قالت كان ممكن اجولك سنيه هتجيب الهدوم كيف ما بتجيب كل يوم بس فرحت جوي جوي لما قولتي انك هتروحي ل عاصم الشركه ربنا يسعدكم يابتي 


وبعد بعض الوقت 


نور روحت الفيلا وغيرت لبسها وبعدين اخدت لبس لامها وراحت عند عاصم الشركه وبس دخلت لقت .......  يتبع

تكملة الرواية هناااااااااااا 

تعليقات

التنقل السريع