القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام عشق الصعيد البارت 11-12-13-14-15بقلم الكاتبه المجهوله

 

رواية انتقام عشق الصعيد البارت 11-12-13-14-15بقلم الكاتبه المجهوله 






رواية انتقام عشق الصعيد البارت 11-12-13-14-15بقلم الكاتبه المجهوله 

انتقام عشق الصعيد 11


عشق اتوترت ومعرفتش ترد تقول اي بس قبل متتكلم دخل عمر 

احمد جري عليه حضنه 

احمد: كنت فين يا عم انت قلقتنا عليك 

عمر مردش

صقر: مترد يبني كنت فين 

بص لنور وكمل: واي الي خلاك تسيب نور وتمشي واحنا مش هنا 


عمر سمعه فبص لنور وافتكر الي حصل 


فلاش باااك… 


عمر: اتكلمي يا نور يلا 

نور: هحكيلك كل حاجه بس انت مستعد تسمع  

عمر بصلها بخوف: في اي يا نور 

نور بدأت تعيط وقالت: لو فاكر قبل منمشي باسبوعين كنا خارجين احنا واهلك وقتها انت مجتش معانا عشان عمو عبد الرحمن كان معاقبك 

لما خرجنا انا كنت بلعب لوحدي بس بعدين جه واحد كبير قالي تعالي العبي معايا وانا رحت 

وسكتت.. 

عمر: كملي يا نور 

نور بعياط اكتر:اخدني مكان بعيد عن الكل وقالي ابعد عنه شويه وهو هيروح يجيب حاجه ويجي 

انا وقفت اتفرج على المكان حوليا بس اتفاجأت بيه بيحط حاجه على وشي حاولت اصرخ كتير عشان حد يسمعني بس بعدين محستش بحاجه 

صحيت بعدها بفتره وكنت في المستشفى انا وبابا وماما 

وماما كانت بتعيط وبابا واقف مصدوم وبيعيط كمان 

سألت في اي كتير محدش رد عليا 

رجعنا البيت وبعدها باسبوعين بابا قال اننا لازم نمشي وانا مكنتش عايزه امشي قبل مودعك بس هما منعوني واخدوني غصب ولما كبرت شويه ماما قالتلي الي حصل 

وعرفت ان الحيوان ده اغتص*بني يا عمر 


عمر اتصدم وعيونه دمعت وحس كأن قلبه اتكسر مليون حته هو كان حاسس ان حصل كدا بس كان بيكدب احساسه بس في النهايه سمعها 


نور: بابا اخدنا ومشي عشان انا وانت مكنش ينفع نتجوز يا عمر قال انك متستاهلش انك تتجوز واحده حصل فيها كدا حتى لو غصب مشي عشان مكنش هيقدر يواجه باباك يا عمر 

انا لما شفتك كان نفسي احضنك واقلك قد اي انت وحشتني بس مقدرتش انا كمان اواجهك 

سكتت نور وبصت لعمر بعياط شديد 

وبعد صمت طال شويه 

نور: انا اديني قلتلك الحقيقه هل لسه عندك امل نكون مع بعض 


عمر بصلها وسكت وكان بعيط مقدرش يرد عليها خاف ياخد قرار يندم عليه ويبعده عنها فقام مشي وسابها 


باااك.. 


صقر: عمر اي احنا بنكلمك 

عمر: انا معاك

احمد: كنت فين كل ده 

عمر: حبيت اقعد مع نفسي شويه وافكر 

صقر: تفكر في اي 


عمر بص لنور ونور غمضت عنيها عشان تستعد تسمع قراره بالابتعاد عنها نهائيا 

عمر: بفكر في جوازي من نور


الكل حتى نور في صوت واحد: اااي

بصوا لنور وبعدين لعمر 

عمر قرب من نور واتكلم بحب: اي مالكم بقول قررت اتجوز نور 

نور: انت بتقول اي يا عمر انت معقول هتتجوزني انا

عمر: ايوه ومالك بتتكلمي لي كدا انتي ست البنات 

نور: بس انا منفعش ليك يا عمر 

عمر بسرعه: اشش اسكتي…انا مش عايز غيرك يا نور انتي وبس فاهمه ومش عايز اسمع اي اعتراض ده امر يا نقيب نور يا روح قلبي 

عشق ضربته على ضهره بقوه وقالت بضحك: متحترم نفسك ياض داحنا كلنا هنا وبعدين ابعد كدا انتوا بينكم اي عشان تقرب منها كدا 

عمر: انا اسف يا باشا هبعد اهو حقك عليا 


الكل ضحك الا صقر كانت عينه على عشق وكان مدايق جدا من هزارها مع عمر بالطريقه دي 


في الوقت ده احمد بص لمرام بحب ظاهر وهي كمان بصتله بس بعدين بصوا بعيد عن بعض  


في سرايه العمده.. 


جعفر كان قاعد على طرف سريره وحاطط ايده على راسه ودموعه نازله على خده 

قربت منه وفاء بحنيه 

وفاء: اول مره اشوفك بالحاله دي يا جعفر 

جعفر: وشكلي هفضل كدا لحد مترضى عشق وتسامحني 

وفاء: هتسامحك يا جعفر….صح انا مكنتش عايشه معاها فتره طويله بس من وهي صغيره وهي طيبه ومش بتزعل من حد ولحد دلوقتي شايفه في عنيها براءه زمان 

سكتت وفاء وعم الصمت المكان 

بس قطعه جعفر لما قال: انتي بجد سامحتيني يا وفاء 

وفاء: ربنا بيسامح يا جعفر فانا العبد اكيد مش هغضب 

جعفر: مين قال ان ربنا سامحني 

وفاء: لو مكنش ربنا سامحك وعالم بندمك مكنش طلعك من مو*ت مصطفى وكنت انت اتحبست يا جعفر مش سعاد 

سكتوا تاني 

وفاء اترددت تقرب من جعفر بس في الاخر قربت وحضنته 

جعفر: اني بحبك يا وفاء حبي ليكي كان السبب في كرهي لمصطفى الله يرحمه بس والله اني حبيتك قبله 

وفاء سكتت 

جعفر: معقول محبتنيش يا وفاء السنين الي عدت دي كلها 


وفاء سكتت بس شافت جعفر ادايق فابتسمت ابتسامه خفيفه 

جعفر شاف ابتسامتها وحس ان في امل انها تحبه 


جعفر:افهم اكده ان في امل تحبيني 

وفاء بتلعثم: الاكل تحت يلا عشان ناكل 

كانت هتبعد عنه بس شدها قعدها جمبه 

جعفر: لا اكل اي دلوقتي اني مصدقت شفت الامل ده 

وفاء بخجل: بس يا جعفر عيب كدا ابعد عني 

جعفر بحب: ابعد اي بس انتي..بقلك اي 

وفاء: اي 

جعفر: الكل مشغولين صح

وفاء: اي اختك وبنتها والخدم تحت بيجهزوا الاكل وو..

استوعبت وفاء هو سأل لي 

وفاء بتوتر وخجل: ابعد اكده يا جعفر ابعد عيب الي بتفكر فيه ده احنا كبرنا 

جعفر قرب منها اكتر وقال: بس اني شايفك لسه صغيره وقمر 


وفاجأه قاطعهم خبط على الباب 

جعفر بعصبيه: يوووه هو وقته 

وفاء بضحك: احسن تستاهل قوم شوف مين 

جعفر: مين انت يا هادم الاحظات السعيده 

صقر: اني يا ابوي 


فتح جعفر الباب وبص لصقر

جعفر: في اي يا ولدي 

صقر: عشق يابوي 

وفاء بخضه: ملها بتي يا صقر 

صقر:.... 

يتبع…. 


تتوقعوا عشق مالها؟؟؟؟ 




اسفه على التأخير 

انتقام عشق الصعيد 12


وفاء بخضه: مالها بتي يا صقر 

صقر: متخافىيش يا ماما عشق قاعده تحت 

جعفر: بجد يا صقر

صقر: بجد 

نزل جعفر ووفاء وصقر لتحت 


عشق ومرام واحمد كانوا قاعدين مع بعض 

مرام بقلق: انا مش مرتحالك يا عشق عايزه اعرف جينا هنا لي 

عشق: استني وانتي هتعرفي 


مرام كانت هتتكلم بس قاطعها نزول جعفر ووفاء وصقر 

وفاء بقلق: فيكي اي يا حبيبتي حصلك حاجه 

عشق: لا يا ماما انا كويسه 

وفاء: طيب نور فيها حاجه 

عشق: اهدي يا حبيبتي كلنا كويسين ونور كمان هتتجوز

وفاء باندهاش: اي تتجوز…ده مين الي امه داعيه عليه قصدي دعياله 

كلهم ضحكوا 

عشق كانت هتتكلم بس جه عمر من وراهم

عمر: انا يا طنط

وفاء: انت اي يا حبيبي

عمر: انا الي هتجوز نور

وفاء: لا دي مش بس امك داعيه عليك دي امت لا اله الا الله كلها داعيه عليكم انتوا الاتنين عشان تقعوا في بعض كدا  


هنا كلهم رجوعوا يضحكوا تاني واكتر من الاول 

عشق وقفت ضحك فاجأه وقال بسرعه: انت ازاي تيجي وتسيب نور لوحدها 

عمر: انا جيت اخد حاجه بسرعه وراجع تاني 

عشق: طيب يلا بسرعه 


خلصت عشق كلام وبصت ناحيه جعفر الي واقف بعيد عنهم وعينه عليها وكانت عيونه مليانه دموع 

قربت عشق منه والكل وراها

وقفت قدامه وبصتله بدموع 


وفاء: ربنا بيسامح يا عشق انتي مش هتسامحي حرام يا بتي 

جعفر خد جزاءه وعاش السنين الي فاتت كلها في ندم وحسره وحزن 

جعفر بحنيه: اني غلطت يا عشق وندمت بجد ومن زمان واني مستعد اني اعوضك عن ابوكي الي راح بسببي والسنين الي عشتيها بعيد عن امك 

عشق بدموع: صعب اوي يا عمده الي عديت بيه مش قليل عشان انسى واسامحك

جعفر بسرعه: طيب اديني فرصه واحده بس واني هخليكي تسامحيني

وفاء: ايوه يا عشق اديه فرصه 

جعفر بصلها بحزن لما لقاها ساكته وقال: فرصه يا عشق واني هعوضك وتخليكي تسامحيني 


عشق سكتت شويه 

عشق: طيب هديك فرصه 

جعفر حضن عشق بتلقائه وعيط وهو حاضنها 

جعفر بعياط: اني اسف يا عشق اسف يا بنت الغالي اسف والله ندمان 


بعد دقايق عدت من العياط جعفر بعد عن عشق وقال: انتي هتقعدي هنا انتي والقمر دي ومش هتسيبوا البيت وصاحبتك الي في المستشفى لما تطلع هتقعد هنا كمان 

مرام بصت لعشق وعشق بصتلها 

مرام بهمس: وافقي يا عشق 

عشق: طيب يا عمي 

احمد بهزار: مش كفايه دراما بقى انا جعت وعايز اكل 

جعفر: متخرس ياد انت 

احمد: شكرا يا عمي 

وبص لوفاء وقال: متسكتي جوزك بقى وقوليله يحترمني شويه 

وفاء بضحك: وانت من امته وانت بتزعل مهو علطول بيهزقك 

احمد: لا خلاص دلوقتي مينفعش هيكسفني قدام الحبايب

وبص على مرام 

وفاء: انت وقعت انت كمان 

احمد: والله شكلي كدا مع اني معرفهاش غير من فتره بس عجبني قوتها واحترامها 

وفاء: طيب تستقر الامور بس وانا هخطبهالك 

احمد بحماس: بجد يا فوفها تسلميلي يارب 

وباس ايديها 

بس اتفاجأه بحد ضر*به على قفاه

احمد: ااااي يااا يا عمده

جعفر: متحترم نفسك ياد دي مرتي يا غب*ي 

احمد بعصبيه مصطنعه: شايفه يا فوفا عاجبك كدا 

جعفر: شوفي الحيو*ان برده يدلعها قدامي  

صقر: امشي ياد من هنا 

احمد: في اي بقى انتوا كلكم مش عايزيني ولا اي بقيت وحش انا 

وفاء: خلاص متزعلش سيبك منها وتعالى معايا 

جعفر: على فين انتي وهو

وفاء: اي هنروح ناكل

صقر: طب واحنا يا امي 

وفاء: كلكم هتاكلوا بس اني كنت هاخده عشان يجيب الاكل معاي 

احمد: حتى انتي يا فوفا اخص عليك انا زعلان منك 

جعفر بعصبيه: شوفي الواد برده يقول فوفا 


ضحكوا كلهم وقعدوا مع بعض ياكلوا في جو كله ضحك وفرح 

خلصوا اكل واتجمعوا مع بعض 

جعفر جاله مكالمه فقام يرد عليها 

وفاء: انا قلت للخدم يجهزوا اوضتين ليكي ولمرام 

احمد: طب وانا يا مرات عمي

وفاء: عيب اوضتك جاهزه يا ولدي 

جه جعفر 

وفاء: مين كلمك يا جعفر 

جعفر بص لصقر: دي اختي منال قالت ان ريهام قدامها اقل من نص ساعه وتكون هنا 

وفاء بصت لصقر وقالت: ودي جايه لي 

احمد كمان كان باصص لصقر وصقر كان متوتر 

جعفر: بتقول اننا وحشناها وجايه تطمن علينا  

وفاء: طيب ربنا يعدي الايام الجايه على خير 

مرام: معلش سؤال لي الكل بص لصقر لما جت سيره البنت دي 


صقر حمحم وقام: انا طالع اوضتي حد عايز حاجه 

جعفر: اني عايزك روح استناني في مكتبي جوه 

صقر: حاضر يا ابوي 

عشق: طيب انا هاخد مرام ونروح لنور  

وفاء: طيب يا حبيبتي 

عشق: احنا هنبات عندها ونرجع بكره 

وفاء: خلي بالكم على نفسكم يا بتي 

عشق: حاضر يا ماما 


مشيوا البنات وراحوا لنور و…. 


يتبع….  

تتوقعوا هيحصل اي؟؟؟ 



انتقام عشق الصعيد 13 


في سرايه العمده كانوا وفاء وجعفر في انتظار ريهام بنت اخت جعفر 

وفاء بصت لجعفر: اتكلمت مع صقر 

جعفر: ايوه يا وفاء ان شاء الله الزياره دي هتعدي على خير 

وفاء: خايفه صقر يكون لسه حاططها في دماغه ويحاول يكرر الي عمله قبل كدا 

جعفر: لا يا وفاء صقر مستحيل يعمل حاجه زي دي تاني

وفاء: وانت لي واثق كدا 

جعفر: عشان صقر بيحب يا وفاء وابني طول محب مش هيبص لاي واحده تاني 

وفاء بفرحه: بجد يا جعفر حب مين 

جعفر بصلها وكان لسه هيتكلم بس قاطعه دخول ريهام 

ريهام وهي رايحه ناحيه جعفر: خالو حبيبي..وحضنته 

عامل وحشتني اوي يا خالو 

جعفر: انتي اكتر يا بت اختي 

ريهام بصت لوفاء وحضنتها اوي: طنط وفاء وحشتني يا روحي 

وفاء بضحكه مصطنعه: انتي اكتر يا حبيبتي 

ريهام: عاملين اي يا جماعه وفين صقر والكل لي محدش هنا معقول مفيش حد عايز يستقبلني 

جعفر: لا طبعا هما بس مش فاضيين يعني خالتك فوق هي متعرفش انك جايه 

ريهام: ازاي متعرفش 

وفاء: اسألي نفسك يا ريهام احنا كلنا اصلا مكناش نعرف انك جايه جيتي كدا مره واحده 

ريهام: معلش يا طنط انا بس نفسيتي كانت تعبانه الفتره الي فاتت فقلت اجي اغير جو معاكم 

جعفر: تنورينا يا بت اختي 

ريهام: تسلم يا خالو….انا هطلع اوضتي ارتاح شويه 

وفاء بسرعه: اوضتك الدور التاني على الطرقه الي على الشمال تاني اوضه 

ريهام باستغراب: بس اوضتي مش هناك 

وفاء: لا مهي بقيت هناك خلاص عشان الاوضه التانيه هتقعد فيها عشق بتي 

ريهام باندهاش: بنتك ازاي انتوا جبتوا بنت من ورانا ولا اي يا خالو 

جعفر: لا يا ريهام عشق دي بنت مصطفى الله يرحمه وبنت وفاء كمان 

ريهام: طيب بس لي هي تاخد اوضتي كنتوا ادتوها هي اوضه تاني 

وفاء بانزعاج: خلاص يا ريهام الي حصل قلت مكنا نعرف انك جايه روحي يلا ارتاحي في اوضتك 


بصتلها ريهام وسابتها ومشيت 

جعفر: اهدي شويه يا وفاء مش كدا 

وفاء: انت مش شايف الاستفزاز هي عايز تلزق في اوضه صقر 

جعفر بعصبيه: جرا اي يا وفاء وهي عايزه كدا لي انتي نسيتي مين فيهم كان غلطان 

وفاء بعصبيه اكتر: لا منستش…منستش ان بت اختك هي الي علطول لازقه فيه واستنى وهتشوف بنفسك  


وسابته وطلعت 


عند البنات في المستشفى 

مرام بتنهيده: وده الي حصل 

نور: طيب مين ريهام ي ولي كله اتوتر لما جت وبصوا لصقر

عشق: مش عارفه انا محبتش اتدخل 


نور انتبهت لعمر الي وشه كشر من لما سمع اسمه ريهام واتوتر اكتر لما شافهم مستغربين من تصرف ونظراتهم لصقر


نور: عمر 

عمر: نعم يا حبيبتي

نور: انت وصقر صحاب من زمان اكيد عارف مين ريهام ولي الكل بصوا لصقر لما جت سيرتها 

عمر بتوتر: مفيش يا حبيبتي دي بنت عمته بس عادي 

عشق فهمت انه مش عايز يتكلم وان في سر في الموضوع: خلاص يا نور 

مرام: كدا كدا هنقعد في البيت وهنعرف في اي 

عشق: طيب يا عمر تقدر تمشي انت احنا هنبات مع نور 

عمر: انا همشي وهبعت صقر يقعد معاكم

عشق: لا ملهوش لزوم احنا هنقعد لوحدنا

عمر: طيب انا سلام 


مشي عمر وراح البيت 

عمر: صقر هنا يا فوفا 

وفاء: ايوه يا حبيبي في اوضته فوق 

عمر: صحيح ريهام جت

وفاء: للاسف ايوه 

عمر: طيب انا طالع لصقر 


عمر كان طالع ولقى احمد

احمد: انت اي الي جابك  

عمر: جيت ارتاح شويه وبرده قلت اجي اقعد مع صقر عشان هو والزف*ته دي ميتجمعوش مع بعض خالص

احمد: انا اصلا صحيت من النوم عشان اروحله


كانوا طالعين وبيتكلموا بس احمد اتفاجأ بعمر بيشده وبيسكته 

احمد: في اي يا عم 

عمر بهمس: استنى ريهام رايحه لصقر 

احمد: طيب تعالى بسرعه نروحلهم 


فعلا راحلهم وريهام دخلت اوضه صقر واحمد وعمر وقفوا عند الباب لما سمعوهم بيتكلموا

صقر: انتي بتعملي اي هنا 

ريهام: وحشتني يا صقر وقلت لازم اجي اشوفك 

وقربت منه وهو لما شافها بتقرب بعد عنها بس هي قربت منه اكتر ولفت ايدها على رقبته 

ريهام بدلع: اي يا صقر خالو حذرك تقرب مني ولا اي 

صقر بتلعثم: لا مفيش ابعدي يا ريهام

ريهام: ابعد لي انت وحشتني وانا عايزه اقعد معاك 


صقر خلاص هنا كان ضعف لما هي حضنته وكان لسه هيعمل الي هيندم عليه بعدين بس قاطعهم دخول عمر واحمد 

بعدت ريهام بخوف بس رجعت وقفت بثبات لما شافت احمد وعمر 

ريهام: اي الي حصل ده مش المفروض تخبطوا

عمر بحزم: دي يعتبر اوضتنا واحنا مش مضطرين نخبط 

ريهام: مفي ازيك الاول 

احمد باشمئزاز: اقول انا ازيك بس بعد معمل كدا 

وقربت شدها من ايدها ووقفها قدام الباب 

احمد: ازيك عامله اي كويسه للاسف تمام يلا باي 


وقفل الباب في وشها

ريهام في نفسها: بقى انا تعملوا معايا كدا طيب استنوا عليا بس انا هتجوزه يعني هتجوزه 


جوه الاوضه 

احمد بعصبيه: انت اتجننت يا صقر اي الي كنت هتعمله ده 

عمر: قلنالك مليون مره ريهام لا دي ممكن تدبس فيها وغير كدا انت لي بتعمل كدا اصلا انت بتدمر نفسك حرام عليك يا اخي 

صقر مردش عليهم 

احمد: يلا يا عمر نخرج ونرجعله كمان شويه 

خرجوا احمد وعمر 


احمد: اي طيب هنسيبه كدا 

عمر: المفروض هو الي يساعد نفسه ويبطلوالقرف الي بيعمله على الاقل لما يعترف لنفسه بحبه لعشق ميقرفش من نفسه….. 


يتبع…. 


يترا صقر فعلا بيحب عشق ومين ريهام ولي عايزه تتجوز صقر بتحبه ولا لا واي السر الي بين ريهام وصقر؟؟؟ 



انتقام عشق الصعيد 14


تاني يوم الصبح عمر واحمد صحيوا يفطروا 

على السفره 

عمر: بعد اذنك يا طنط خلي الخدم يجهزوا اوضه عشان النهارده نور هتخرج 

وفاء: طيب يا حبيبي هتجبوها امته 

عمر: هنفطر ونروح نجيبها 

ريهام وهي جايه من وراهم: صباح الخير مين نور دي بقى 

وفاء: دي صاحبه عشق بنتي 

عمر بسرعه: وخطبتي ومراتي مستقبلا ان شاء الله 

ريهام بانزعاج بتحاول تخفيه: امممم الف مبروك  

عمر: الله يبارك فيكي بس مش هقول عقبالك

جعفر بغضب: عمر 

عمر: اسف لو دايقتك يا حضره العمده

احمد: طيب يلا يا عمر ولا اي

وفاء: اي مش هتاخدوا صقر 

عمر: لا يا طنط


وفاء فهمت ان في حاجه مزعلاهم من بعض بس محبتش تتكلم 

مشيوا احمد وعمر وراحوا المستشفى واتصدموا لما شافوا صقر واقف في الاستقبال 


احمد: انت بتعمل اي هنا

صقر: جيت ادفع الحساب واخد البنات  

عمر: عشق تعرف انك دفعت

صقر بلامبالاه: لا متعرفش وحتى لو عارفه مش هتقدر تعترض 

لسه كانوا هيرودوا عليه بس لقيوا عشق جت

عشق: انتوا بتعملوا اي هنا

صقر: قولولها انتوا لحد ماجهز العربيه

عشق: خد تعالى هنا انا بكلمك

صقر: طيب…انا جيت ادفع حساب المستشفى واخدك مع البنات 

عشق بعصبيه: وانت تدفع لي ولي جاي تاخدنا مش هنعرف نروح يعني 

صقر: ماما وبابا بعتوني عشان ادفع الحساب واخدك عشان متروحيش بيتك واه بمناسبه البيت انا بعته

عشق بغضب: انت اتجننت يا جدع انت انت مالك ولي تدخل في الي ملكش فيه 

صقر باختصار: هاتي البنات لحد مجهز العربيه 


وسابها ومشي قبل ميسمع ردها 

احمد شفاها متغاظه وباصه تجاه صقر 


احمد: اهدي شويه يا عشق 

عشق: في مره هق*تله فمحدش يلومني بعدها

ضحكوا وبعدين اتجهوا لاوضه نور 


عمر بحب قعد جمب نور: حبيبتي عامله اي دلوقتي 

نور بحب هي كمان: الحمدلله احسن 

مرام قاطعت عمر قبل ميتكلم: بس انت وهي في اي في سناجل هنا ومش ناقصه محن هي يلا عايزين نخلص الي ورانا عشان نمشي  

عشق: وكمان صقر بيه مستني تحت تحت يعني مش عايزين تأخير  


جهزوا البنات حاجه نور وسندوها لحد موصلوا عند صقر


صقر بعصبيه: اي كل ده 

عشق: اي عايزنا نسيب حاجتنا فوق يعني وبعدين خلاص مكنتش نص ساعه يعني 

صقر: ماشي يا عشق اركبي

وفتحلها الباب الي جنبه 

عشق: اركب فين معلش 

صقر: اي هنا مش شايفه 

عشق: انت عايز تقعدني جمبك كمان انت مفكر اني هركب معاك اصلا 

صقر: لا انا مش مفكر انا متأكد 

عشق: دانت بتحلم بقى اقلك خليك في احلامك 


وراحت عشان تركب في عربيه عمر ونور بس صقر صدمها وصدم الكل لما اتجه نحيتها بسرعه وشالها ومشي بيها للعربيه


عشق بزعيق: نزلني يا صقر نزلني يا حيو*ان

صقر: لمي لسانك يا عشق عشان مقطع*هوش 

عشق بعصبيه: هقت*لك يا صقر لو منزلتنيش

صقر: اوكي اهو انتي نزلتي بس في العربيه 


وفعلا كان حطها في العربيه ولسه هيقفل الباب اتفاجأ بضر*به شديده من رجل عشق 

وبعدين جريت ركبت مع عمر ونور 


عشق: اتحرك يا عمر قبل ماخلص عليك 

اتحرك عمر بالفعل وهو بيضحك

عمر بضحك: حرام عليكي والله انا مشفتش حد يقدر يعمل كدا مع صقر خالص ولا حتى يلمس شعره منه تقومي انتي تضر*بيه بالطريقه دي وكمان دي تالت ضر*به ياخدها صقر في نفس المكان وضر*به تاني الواد هيضيع

عشق بصتله بقرف: سوق وانت ساكت بدل منزلك واسوق انا 

نور وهي بتحاول تخفي ضحكتها: سوق يا عمر سوق 


بعد نص ساعه كان صقر داخل البيت وهو متعصب اوي ومش شايف قدامه ولقى وفاء قدامه  

وفاء: مالك يا حبيبي 

صقر وهو بيحاول يهدى عشان ميبينش حاجه ليها: مفيش يا ماما…هي فين عشق

وفاء: وصلت من شويه دخلت نور اوضتها وقالت هتقعد في الجنينه شويه لحد منجهز الغدا 

صقر: طيب يا ماما 


وسابها وخرج الجنينه ودور على عشق لحد ملقاها واقفه قدام ورد وبتشم ريحته ومدياه ضهرها

راح صقر ليها وهي اتفاجأت بيه بيحضنها من ضهرها 

صقر: مش عيب عليكي تعملي فيا كدا تلت مرات انتي للدرجه دي فكرتي اني سهل ومش هعاقبك 

عشق بغضب وهي بتتحرك بعشوائيه عشان تتحرر من حضنه: وهعملها لرابع مره يا صقر لو مبعدتش عني 


بعد صقر عنها 

عشق: فوق يا صقر من الاوهام الي بتهيقلك اني ممكن الين واسمحلك بس تقرب مني لا انسى انا مش بوسا*ختك ولا زي الي تعرفهم 

صقر بغرور: لا يا عشق هتليني لان صقر مفيش واحده تقدر تقف قدامه 

عشق بغرور: انا اقدر يا صقر لأني مش بخاف منك 

صقر شدها من ايدها ولف ايده على وسطها وقرب منها جامد

صقر بهيام: لحد امته هتفضلي تعاندي….متحاوليش يا عشق انا هوصلك يعني هوصلك عشان انا عايزك ومش هيسمح لحد ياخدك غيري او ربك وربي 

عشق كانت حاسه بتوهان بسبب شعورها ان صقر بيقول كدا لأنه بيحبها بس فاجأها 

صقر فاق لنفسه وقال بغرور: هوصلك واوصل للي عايزه ومهما بينتي انك قاسيه هتليني لأنك في النهايه زي باقي البنات 

عشق عملت….. 


يتبع…. 

يترا رده فعل عشق على كلام صقر هتبقى عامله ازاي وهو لي قال كدا؟؟؟ 



انتقام عشق الصعيد 15


عشق اتصدمت من كلامه ورفعت رجلها وضر*بته تحت الحزام بكل قوتها 

بعد صقر عنها بوجع بس عشق مكتفتش بكدا لا دي قربت ورفعت وشه وضر*بته بوكس 

صقر استوعب الي بيحصل ورفع ايده عشان يضر*بها بس هي لحقته وخبطت ايدها في مناخيره ولسه كانت هترفع ايدها عشان تضر*به تاني بس مسك ايدها وتناها ورا ضهرها وقربها منه وكان وراها 


صقر بغضب: انتي شكلك اتعدوتي اني اسكتلك لا يا عشق انا اقدر ادف*نك هنا 

عشق بسخريه: مش هتلحق 


قالت جملتها وحركت راسها لورا بقوه وخبطت في راسه خبطه شديده خلته يبعد عنها بوجع 

زقته عشق وقعته على الارض ونزلت لمستواه 


عشق: قلتلك انا لا يا صقر انا مش اي حد….انا سيباك عايش لحد دلوقتي عشان مش عايزه او*سخ ايدي على واحد زيك 


كانت هتقف بس شدها عليها وفي ثانيه كانت هي نايمه على الارض وهو فوقها 


عشق بغضب: ابعد يا صقر ابعد 

بصلها صقر بابتسامه بارده ومردش

عشق وهي بتحاول تفك ايديها الي صقر مثبتهم على الارض:ابعد عني يا صقر والا والله هقت*لك ابعد بقلك 

صقر: انتي عارفه اني مش ضعيف واني سايبك تعملي الي انتي عايزاه بمزاجي بس انا صبري ليه حدود 

عشق بغضب: ابعد يا صقر 

صقر: انتى تعرفي اني اقدر اعمل الي انا عايزه ودلوقتي صح 

عشق: هقت*لك يا صقر هقت*لك 


صقر قرب وشه منها وقبل ميعمل حاجه سمع صوت 

ريهام بغضب:انتوا بتعملوا اي هنا 

بعد صقر عن عشق لما فكرها وفاء بس شاف ريهام 

ريهام بقرف: مش عيب عليكم تعملوا الحركات الزباله دي في الجنينه وانتي يا الي اسمك عشق اي معندكيش، حياء خالص ومش بتتكسفي على دمك تقربي لحاجه مش بتاعتك  


عشق سمعت كلام ريهام واتعصبت اكتر وعيونها لونها بقى احمر من الغضب وراحت ناحيه ريهام ومسكتها من شعرها 


عشق بغضب: هي مين دي الي بتكلميها كدا يا بتاعه انتي انتي مش عارفه انا مين ولا اي 

ريهام بوجع: اه ابعدي عني يا حيو*انه ابعدي 

صقر وهو بيحاول يفصل بينهم: سيبي شعرها يا عشق اوعي 


سابت عشق شعر ريهام وريهام جريت على صقر حضنته 

ريهام بعياط مصطنع: شايف عملت فيا اي صقر كل ده عشان كنت بزعقلها انها قريبه منك 

عشق بغضب: لو عايزه تزعقي مع حد زعقي معاه هو الي بيحاول يقرب، مني واظن لو انتي ماليه عينه مكنش حاول يعمل معايا كدا العيب عليكي وعلى الي ربا الاستاذ واياكي يا بتاعه انتي تتكلمي معايا بالطريقه دي انا عشق بنت مصطفى المنشاوي بنت ناس متربيه مش واحده رخيصه زيك


قالت عشق كلامها وسابتهم ومشيت منغير مترد على زعيق ريهام 

ريهام بصت لصقر الي متكلمش خالص 

ريهام: صقر انت هتسبها كدا بعد متكلمت عليا وعليك بالطريقه دي 


صقر بصلها وسابها ومشي منغير ميرد عليها 

عدا اليوم وجه اليل 

في اوضه نور 

مرام: عشق مطلعتش من اوضتها اليوم كله 

نور: لي حصل حاجه

مرام: مش عارفه بس اظن صقر السبب 

نور: اشمعنا

مرام: اي مشفتيش عملوا اي الاتنين في بعض النهارده 

نور: شفت بس اي السبب لي بيعملوا كدا مع بعض 

مرام: مش عارفه 

نور: طيب روحي لعشق هاتيها تقعد معانا 

مرام: مش هتوافق رحتلها من شويه مرضيتش تخرج 

نور بتفكير: اممم طيب بصي…. 

مرام بحماس: اشطا هروح انفذ دلوقتي 


مرام خرجت من الاوضه وقفت شويه واستنت عيونها دمعوا وبعدين جريت على اوضه عشق 

مرام وهي بتخبط على الباب بصوت عالي: عشق يا عشق افتحي بسرعه يا عشق الحقينا 

عشق فتحت الباب بسرعه: في اي مالك بتعيطي لي 

مرام بعياط: نور يا عشق نور


عشق سمعت اسم نور وجريت على اوضتها ومرام راحت وراها 

عشق دخلت الاوضه بسرعه وبصت على السرير ملقيتش حد


عشق بخوف: نور يا نور فينك 

لفت عشق لما لقت الباب اتقفل من وراها 

نور بضحك: نعم 

عشق: انتي كويسه

نور: اه كويسه خالص 

بصت عشق لمرام: بس مرام….وسكتت لحد مستوعبت انه مقلب 

عشق مسكت مرام من شعرها: اه يا جز*مه انتي وهي بتضحكوا عليا 

مرام: اي سيبي شعري نور هي الي قالت نعمل كدا عشان نجيبك هنا وبعدين اضر*بيها هي كمان اشمعنا انا بس 

عشق: هي تعبانه  


بعد شويه البنات هديوا


نور: مالك يا عشق في اي 

عشق:مفيش حاجه 

مرام: هتخبي علينا يا عشق 

عشق اتنهدت وبدأت تحكي الي حصل

نور: ده طلع حق*ير اوي 

مرام: والي اسمها ريهام دي ومالها البت دي كانت بتعمل كدا لي

عشق: عشان السر الي بينهم 

نور: وانتي عرفتي السر الي بينهم

عشق سكتت لثواني وقالت: من سنتين مسكوا صقر وريهام مع بعض 

مرام: يعني 

عشق: ايوه الي في دماغك كانوا مع بعض وعرفت ان عمو جعفر جوزها لواحد بس كانت ظروفه وحشه فمامتها اجبرته يطلقها 

نور: ولي صقر متجوزهاش 

عشق: عشان صقر ساب البيت وقتها ورفض رفض تام يتجوزها 

مرام: لي يعني هو يغلط وبعدين يرفض يتجوزها 

عشق: بيقولوا انه قال انه مكنش في وعيه ومكنش حاسس بحاجه وهو اصلا مش فاكر انه عمل معاها حاجه بس لما صحيوا لقى سائل جنبه ووقتها 

مرام: معقول يكون عمل كدا 

نور: اكيد باين اصلا من تصرفاته 


كانوا البنات بيتكلموا ومش عارفين ان في حد برا الاوضه سامعهم وده كااان…. 


يتبع…. 

تفتكروا مين كان واقف يسمعهم خمنوواا؟


تكملة الرواية هنااااااااااا

اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا



تعليقات

التنقل السريع