القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وآه من الثآر البارت 11-12-13-15-15بقلم نور عصام كامله جميع الفصول

 

رواية وآه من الثآر البارت 11-12-13-15-15بقلم نور عصام كامله جميع الفصول 







رواية وآه من الثآر البارت 11-12-13-15-15بقلم نور عصام كامله جميع الفصول 


رواية وآه من الثآر البارت 11-12-13-15-15بقلم نور عصام كامله جميع الفصول 


صلاح. كيف ده بس يا خالتي انتي عرفه لو عاصم عرف حاجه زي دي هيعمل فينا ايه


هنيه. ومين بس اللي هيعرفه


صلاح. ياخالتي عاصم مش سهل ولو عرف موتنا هيبقي قليل علي اللي هيعمله فينا


هنيه. صلاح انا هديك كل الفلوس اللي هتحتاجها علشان تكمل المشروع بتاعك بس اهم حاجه تخلصني منيها ومش بس اكده دي لازم تخرج من اهنيه بفضيحه لازم عاصم يصدق انها خانته وكمان لازم نشكك ف ولده لازم عاصم يعرف ان دي مش اول مره مرته تخونه


صلاح. واتنهد وقال واخرتها معاكي يا خالتي


هنيه. كل خير ياولدي ومتنساش مشروعك محتاج فلوس كتير


صلاح. ماشي يا خالتي وقفل


ثريا.  نور 


نور نعم يا ماما


ثريا. هو عاصم اتأخر اكده ليه قال ساعه ويوصل


نور. هتصل تاني عليه وفعلا اتصلت


عاصم. فتح وقال نعم يا جلب عاصم


نور. اتوترت وبعدين قالت عاااصم انت فين لحد دلوقتي


عاصم. ايه خايفه عليا


نور. اااا ماااما ماما قلقانه عليك


عاصم. بخبث ماما بس اللي قلقانه


نور. سكتت وماردت


عاصم. ابتسم وقالها انا وصلت من شويه بس روحت المكتب اللي هنا علشان كلموني وشويه كدا وجاي بقلم نور عصام


نور. تمام توصل بالسلامه


عاصم. الله يسلمك يا قلب عاصم


نور. قفلت بس كانت فرحانه بكلام عاصم لها وف نفسها قالت اه لو كنت بس تصدقني ونعيش كويس


ثريا. نور عاصم قال قال ايه


نور. اطمني يا ماما عاصم هنا وشويه يجي


ثريا. ربنا يريح جلبك يابتي


نور. ماما انا هطلع اتمشي شويه ف الجنينه برا


ثريا. روحي يابتي وخلي بالك علي نفسك


نور. خرجت الجنينه ومشيت شويه وبعدين راحت قعدت عالمرجوحه وقعدت تفكر بحياتها مع عاصم وازاي تقدر تخلي عاصم يصدق كلامها وتقنعه انهم يعيشو مع بعض ف هدوء وزي اي زوجين عادين وقطع شرودعا


صلاح. راح عندها وقال مالو القمر علطول سرحان كدا 


نور. اتخضت وقامت وقفت


صلاح. اهدي يا جلبي


نور بغضب قالت احترم نفسك ايه اللي بتقوله دا


صلاح. بيحاول يقرب منها وقال ايه بس يا جمر هو انا غلطت


نور. ابعد احسنلك وياريت تتفضل تغور من هنا


صلاح. اغور ايه بس دا انا مصدقت اجي واشوفك


نور. تصدق انك بني آدم قليل الادب وعاوز تتربي فعلا


صلاح. قرب منها زياده وقالها لو تربيتي هتبقي علي يدك اني معنديش مانع واصل


نور. ف لحظه ضربته بالقلم وقالت انت غلط وهتدفع التمن


ثريا. خرجت ف نفس اللحظه اللي نور ضربت فيها صلاح وقالت نور ايه اللي حوصل وبصت ل صلاح وقالت انته ايه اللي جابك اهنه وانت خابر ان عاصم مش اهنه


صلاح. اتلخبط ومش عارف يرد


ثريا. بعصبيه قالت جاي اهنه ليه ياولد آمنه


صلاح.  انا اا


ثريا.  اني شوفت مرت ولدي وهي هتمد يدها عليك يبقي اكيد غلط فيها واني مش هسكت وهجول لولدي بس يجي وبتهديد قالت اللي ناوي عليه ده تطير فيه ارجاب. نور عصام واني ليا حديت مع اللي وزته علي اكده وبجولك تاني اوعاك تدخل البيت ده تاني واني متاكده انك مهتدخلوش واصل بعد انهارده


صلاح. فهم انها بتهدده ب عاصم وكمان فهم انها عرفت بتفاقه مع خالته وانو معملش كدا من نفسه


ثريا. مسكت نور ايدها وقالت يلا يا بتي


صلاح مشي وهو مرعوب


ثريا. دخلت وقالت اهدي يا بتي انتي بترتعشي اكده ليه


نور. الحقير الحيوان كان فكرني سهله


ثريا. اهدي وقالت يا هنيه هنيه


هنيه. خرجت من المطبخ وقالت خير يا ام عاصم


ثريا. بغضب لاول مره تتكلم بيه قالت اني سكتلك كتير علي عمايلك ف مرت ولدي وحولت بكرا تعجل بس مفيش فايده فيكي قولت بتها ماتت وهتتعظ بردو مفيش فايده والشر والانتجام مالي راسك بس لحد اهنه ولام توجفي عن حدك


هنيه. بخوف قالت واني عملت ايه لكل ده يا ام عاصم


ثريا. عملتي كتير جوي يا هنيه واللي عمله ولد اختك اني هخلي عاصم يرد عليه بطريقته


هنيه. برعب قالت صلاااح عمل ايه بس واني ايه دخلني بيه


ثريا. صلاح ميعملش اكده واصل من غير تحريض منيكي انتي اللي كنتي عاوزاه يعمل مشاكل بين ولدي ومرته لكن اراده ربنا كشفتك ومن اول دجيجه


هنيه. اني مليش صالح بايتها حاجه وبعدين هو عمل ايه يعني ولا هو انتي دايما تصدجيها ف كل حاجه وخلاص


ثريا. اني شوفت بعيني مرت ولدي وهي بتضرب ابن اختك وشويه وعاصم يجي وضغطت عليها اكتر وقالت ولعلمك ولد اختك اعترف وقال انك اللي جولتليه يعمل اكده


روايات بقلم نور عصام


هنيه. اني معملتش حاجه واصل


ثريا. من انهارده انتي ملكيش مكان بيناتنا


هنيه. انتي هتطردينا اياك


ثريا. ايوا ويادوب تلحقي تلمي خلجاتك واخدت نور ودخلت اوضتها


نور. ماما اناا


ثريا. انتي ملكيش صالح باللي حوصل ده كان لازم يحصل من زمان هنيه شيطان ومتقلقيش اني هخلي ولدي يقعدهم ف دار تانيه اهنيه احنا عندينا بيوت كتير


نور. والله انا معملت حاجه هو اللي قل ادبه عليا واتنهدت وقالت مكنتش احب ان دا يحصل بسببي


ثريا. جولتك ملكيش صالح


نور. طيب ممكن تهدي وتعديها المره دي كمان


ثريا. المره الجايه هتوتك وتموت ولدك واني متاكده خليها تطلع من دلوجتي اني خايفه عليكي وعلي ولدك


نور. طيب عاصم هيعمل ايه لو عرف


ثريا. عاصم وبعدين قالت متشغليش بالك انتي


نور قعدت وكانت زعلانه


ثريا. طبطبت عليها وقالت متحمليش الهم اكده ولدي مستحيل يرميهم ف الشارع ولدي عارف ربنا كويس وهيعيشهم كيف ماهما عايشين واحسن كمان بس بعيد عنينا 


نور. اتنهدت


ثريا. يلا جومي اطلعي ارتاحي شويه عاصم شكله هيتأخر


نور. بصتلها وفهمت انها مش عاوزاها تكون موجوده لما هو يجي علشان هنيه وحقدها قامت وطلعت فعلا


وبعد شويه


عاصم. دخل وسلم علي امه 


ثريا. حمدلله علي سلامتك ياولدي


عاصم. الله يسلمك يا اما وعيونه بتدور علي نور


امه. ابتسمت ابتسامة حزن وقالت اللي بتدور عليه مش اهنه


عاصم. بصلها واتنهد


ثريا. اني جولتلها تطلع تريح شويه


عاصم. ابتسم وبعدين قال عمي فين اومال


رشاد. دخل وقال السلام عليكم حمدلله عالسلامه ياولد اخوي


عاصم. الله يسلمك يا عمي


ثريا. بت يا صابحه


صابحه. نعم ياست الحجه


ثريا. جهزي الوكل علشان عاصم وعمه


صابحه. حاضر ياستي ومشيت


هنيه. قاعده ف اوضتها وخايفه تطلع


عاصم. طيب انا هطلع اغير وانزل 


ثريا. اطلع ياولدي وهات مرتك معاك علشان تاكل


عاصم. حاضر وطلع وبس فتح باب الاوضه لقي نور نايمه قرب منها وقال نور نور


نور. صحيت واول ما شافته حضنته واتعلقت ف رقبته


عاصم. ابتسم وضمها لحضنه وباسها من خدها وبعدين قال لدرجه دي كنت واحشك


نور. اتنهدت وهي جوا حضنه وبعدين خرجت وهي مكسوفه


عاصم. حس بكسوفها قالها عادي ياروحي انا بردو جوزك ولو عاوزه حاجه تانيه انا تحت امرك وبدون اراده منه مال عليها وباسها ف شفايفها


نور. استسلمت تماما


عاصم. لاول مره يستمتع معها وعقله ما يفكر غير ف حبها وبس ضمها اكتر لحضنه ونسيو نفسهم والدنيا من حوليهم ووو.....😏


ننزل تحت شويه


رشاد. وينها هنيه مش باينه ياعني


ثريا. بزعل قالت جوا ف اوضتها


رشاد. حس انو ف حاجه قال حوصل حاجه يا ام عاصم


ثريا. لا ياخوي 


رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام


رشاد طيب اني هروح اشوف العيال ودخل اوضته


هنيه. كانت قاعده عالسرير وكلها غل ونار


رشاد. مالك ياوليه جاعده اكده ليه وفين الولد عاد


هنيه. والولاد ف اوضتهم


رشاد. وانتي مالك شكلك مش مريحتي عملتي ايه


هنيه. ولا حاجه وكدا عرفت انو محدش قاله حاجه وخايفه تسبق الاحداث وتتكلم هي وف نفسها تاني قالت استني واسكت يمكن تعدي وثريا متجولش ل عاصم نور عصام


رشاد. مالك ياوليه سرحانه اكده ليه


هنيه. الله هو انته عاوز تتخانق وخلاص اوباي عليك


رشاد بصلها بشك وبعدين قام يغير


ثريا. صابحه


صابحه. نعم ياست الحجه


ثريا. خلصتي الوكل ولا لسه


صابحه. خلصت اها يا ستي وحالا هجيبه


ثريا. طيب يلا واطلعي نادي علي عاصم ونور


صابحه. حاضر ودخلت المطبخ


نطلع فوق تاني طبعا عرفاكو عوزين تعرفرفو ايه اللي حصل 😜


نور. مكسوفه وميته من الكسوف ومش عرفه ازاي دا حصل بينهم وازاي عاصم كان كويس معها وكانه بيحبها بجننون وبتفكر ازاي كان بيهاملها بلطف وخايف عليها وعلي حملها


عاصم. حس انها متلخبطه ومش مصدقه اللي حصل 


نور. دافنه وشها ف صدره ومش بتتحرك


عاصم. ابتسم وبيلعب ف شعرها وقال نور


نور. مش بترد


عاصم. نور نور


نور. روحها هتطلع


عاصم. عدلها من علي صدره وبقا وشه مقابل وشها وقال ليه الكسوف دا كله اعتقد اننا متجوزين


نور. بدموع قالت عاصم انااا


عاصم. قالها قومي خدي شاور علشان ننزل انا ميت من الجوع


نور قامت وهي مش فاهمه حاجه وبعد شويه جهزو ونزلو


ثريا. تعالو ياولدي ومسكت نور من ايدها وقعدتها جنبها


نور. بهمس قالت هي فين مش قاعده عالسفره


ثريا. هي كمان ليها عين تيجي تجعد معانا


نور. انا خايفه قوي


ثريا. متخفيش اني مجولتش حاجه لسه لان رشاد دخل بعد عاصم ما جه علطول 


عاصم. بصلهم وقال خير يا اما 


امه. ولا حاجه ياولدي


عاصم. بص ل نور وحاسس انو ف حاجه وبعدين قال فين مرات عمي والولاد


رشاد. العيال اكلو من شويه وهنيه جالت مليش نفس


عاصم. رفع حاجبه وبص ل امه ونور


ثريا. قالت بسم الله ياولدي والكل بدا ف الاكل


وبعد شويه وهما قاعدين يشربو الشاي 


عاصم. قال ايه اللي حصل يا اما


رشاد. بصله 


ثريا. قالت اللي حصل ان هنيه جابت ولد اختها علشان يوجع بينك وبين مرتك ونور ضربته بالقلم


عاصم. قام وقف وقال ايييييه


ثريا. اهدي ياولدي 


عاصم. بصوت عالي قال ازااااي دا يحصل وازي الكلب دا يعمل كدا وبص ل عمه وقاله نادي مرتك ياعمي


رشاد. كأن الدنيا اتهدت علي راسه 


عاصم. مسك نور من ايدها وقفت معاه وقالها حصل ايه


نور بخوف ورعب من عصبيته ومنظره مش عرفه تتكلم


عاصم. انطقي حصل ايه وعملك ايه الكلب دا


نور. م م م. معملش حاجه هو هو بس كااان بيقرب مني وبيتكلم بقلة ادب معايا


عاصم. عميييي قولت نادي مرتك


رشاد. قال هنيه هنيه


هنيه. خرجت وطبعا سمعه الصوت العالي 


عاصم. وقف قدامها وقالها انا لحد دلوقتي عامل خاطر ل عمي وولاده لكن لحد الاعيبك الوسخه دي ومش هسمح 


هنيه. ببجاحه قالت اني معملتش حاجه ومخبراش انت بتتحدت عن ايه هو كل حاجه هنيه هنيه


الروايه كامله علي جروبي 👈 قصص وروايات بقلم نور عصام 


عاصم. اخد نفس بصوت عالي وفتح فونه واتصل ب صلاح مره ورا مره وهو علي اخره


صلاح. فتح الفون وهو متأكد ان عاصم هيجيبه حتي لو ف بطن امه اتردد كتير وبعدين قال خير يا عاصم


عاصم. بعصبيه وتهديد قال دقيقه واحده وتكون قدامي


صلاح. بخوف قال حاضر يا عاصم وقفل


عاصم. بص ل نور اللي ميته من الخوف ودقات قلبها سريعه وصدرها عمال يعلي ويهبط راح عليها وقعدها جنب امه وبصلها براحه وآمان وقالها اهدي علشان متتعبيش


نور. بصتله وسكتت


هنيه. بتبوصلها بغل 


عاصم. علي اخره وحاسس انو هيكسر الدنيا كلها قدامه ورايح جاي زي المجنون 


رشاد. حمل الهم وعارف انها خربت علي دماغه بسبب مراته


صلاح. دخل وهو ميت من الخوف


عاصم. وقف قدامه وحاول يهدي وقاله قسما بالله العظيم لو ماقولت اللي حصل لكون دفنك حي وانت عارف


صلاح. اتنهد بخوف وبص ل خالته وقص عليهم ما حدث .....


عاصم. لكمه قويه علي وش صلاح وقبل صلاح يستوعب اللي حصل كان خلاص هيموت من كتر الضرب اللي اكله من عاصم ذلك الوحش الثأر وبعدين نده رجالته وقالهم مش عاوزه ينفع نفسه تاني رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام


نور. ف نفسها قالت وهو اصلا هينفع بعد اللي عملته فيه 


عاصم. راح عليه قبل رجاله مايشيلوه وقال لو لقيتك بكرا ف مصر كلها مش ف الصعيد بس من غير ما قولك انت عارف انا هعمل فيك ايه وبعدين قالهم خدوه


صلاح. خلاص بيموت من كتر الضرب اللي اكله من عاصم وف نفسه قال منك لله يا خالتي وكمان اتحرمت من اهلي طول حياتي ولازم ارجع تاني برا وف لحظه اكل ضربه تانيه من رجالة عاصم وااااه من رجال عاصم يلا يستاهل 👊👊🤾‍♂️🤾‍♂️


عاصم. بص لمرات عمه وقالها تفتكري اعمل فيكي ايه علي اللي عملتيه لو موتك مش كفايه احرق قلبك بايه ربنا حرق قلبك مره وانتي بردو مفيش فايده فيكي


رشاد. قاطعه وقال خلاص ياعاصم ياولدي اني هطلقها


عاصم. لاه ياعمي انا مليش فيه دا بس علشانك انا هسيبها لعيالها بس قسما بالله لو شوفتها صدفه همحيها من علي وش الدنيا كلها وبصلها وقال اعتقد انتي عرفه لما احلف بعمل ايه


رشاد. حقك عليا ياولد اخوي


عاصم. دخل مكتبه ورجع تاني وقال دا مفتاح البيت اللي ف الناحيه الجبليه ياعمي علشانك وعلشان ولادك وشغلك ومصاريفك زي ماهو ياعمي بس جسما عظما لو شوفتها صدفه متلومنيش ياعمي عاللي هعمله


رشاد. طأطأ راسه ومش عارف يتكلم


عاصم. مسك نور من ايدها وطلع فوق


ثريا. بصتلهم ودخلت اوضتها


رشاد. بص لمراته ودخل اوضته يلم حاجته


هنيه. النار والعه فيها لكن ما باليد حيله لانها عرفه عاصم كويس


وبعد اسبوع


نور.كانت قاعده مع حماتها وفجأه سمعت صوت انثوي رقيق


نورسين. دخلت وقال هاي


عاصم. داخل معها وبيضحك


نور. فتحت عيونها وبصت لشكلها


ثريا. استغربتها هي كمان وبعدين قالت مين دي ياولدي


عاصم. قال ....... يتبع


ياتري مين دي ونور هتعمل ايه


بسم الله

رواية وآه من الثأر

بقلمي #نورعصام

الفصل الثاني عشر

عاصم. قال دي نورسين يااما


نور. بغضب وغيره قالت ايوا يعني تطلع مين يعني


عاصم. حس بغيرتها الواضحه عليها قرب منها وقالها ملكيش فيه وكمان نورسين هتقعد معنا هنا ف البيت


نور. غمضت عيونها واتنهدت وبعدين قالت باي صفه تقعد هنا


عاصم. ماقولتلك ملكيش فيه


نور. وقفت قدامها وبعصبيه اتكلمت صعيدي وقالت انتي مين يابت وجايه اهنه ليه


نورسين. خافت من طريقتها ومش عرفه تتكلم


ثريا. مسكت نور من ايدها وقالت اهدي يابتي وبصت ل عاصم وقالت مين دي ياعاااصم


عاصم. وقف قدام نورسين المرعوبه من نور وقال دي نورسين صديقه لبنانيه


نور. لبنانيه


عاصم. بعند فيها قالها ايه مش باين عليها


نور. عوجت بوئها وقالت كله صناعي شد ونفخ


ثريا. فهمت ابنها انو بيعاند نور قربت منه وبهمس قالت متنساش انو مرتك حامل وقربت تولد خف عليها شويه


عاصم.  ببتسامه ان امه دايما فاهماه قالها من عيوني يا حجه


نور. لفت حولين نورسين وقالت وانتي بقا محدش علمك الأدب


نورسين. نعم


نور ايوا يا حبيبتي محدش قالك انو مينفعش بنت صناعي زيك كدا تقعد ف بيت مع شاب غريب عنها


نورسين. حست بغيرتها قالت وشو فيها 


نور. فيها كتير ياعنيا


نورسين. اعتقد ان طنط بتكون مامت عصومي وما راح يصير شي لو ضليت هون بقلم نور عصام


نور. عصووومك


نورعصام. دا انتي نهارك ازرق انهارده يا نورسين اديها يابت يانور انا عاوزها تشوف بنات مصر وكمان الصعايده


نور. وقفت جنبها ومسكت خصله من شعرها وشدتها جامد وقالت انتي ايه يابت بايعه دمك ولا اتبرعتي بيه كله


نورسين.  وهي بتأوه قالت شو عم تعملي اتركيني


نور. اتركك دا انا هموتك وشدتها بقوه


عاصم. نوووور


نور.  بلا نور بلا زفت هو ا


ثريا. قاطعتها وقالت كفايه يانور يابتي وغمزتلها


نور. سكتت


عاصم. بص ل نور وقال يلا ياقلبي نضفي اوضة ل نورسين


نور. بصتله بغيظ وقالت من عنيا


عاصم. استغربها وحس انها هتعمل حاجه


ثريا. اطلع ياولدي غير خلجاتك علشان ناكل


عاصم. حاضر يا اما وبص ل نورسين وقالها البيت بيتك وطلع


نورسين. ابتسمت


ثربا. قالت تعالي يابتي قولتلي بجا اسمك ايه


نورسين. بكل رقه قالت نورسين


نور بصتلهم وطلعت الجنينه وندهت وقالت عم امين عم امين


امين. نعم يابتي


نور. لو سمحت ياعم امين عاوزه منك طلب


امين. انتي تؤمري ياست هانم


نور. لا هانم ايه بس انا زي بنتك ياعمي


امين. تسلمي يابتي خير


نور. هموت علي ....... 


امين. وه وه كيف ده 


نور. اعمل ايه بس ياعم امين انته عارف اني حامل وجايز اكون بتوحم عليه


امين. عمري ماشوفت واحده حبله تتوحم اكده


نور. الله يخليك ياعم امين علشان خاطري


امين. ازاي بس يابتي


نور. صدقني انا هشوفه بس وشويه انادي عليك تاخده تاني


امين. بصلها


نور. علشان خاطري وانبي ياعم امين


امين. بس عاصم بيه


نور ياعم امين انا نفسي جيباني ليه وهومت لو ماشوفته حتي وعاصم عمره ماهيوافق علشان كدا انا طلبت منك متكسفنيش بقا ياعم امين علشان خاطري وانبي ياعم امين


امين. لله الامر من قبل ومن بعد حاضر يابتي


نور. نص ساعه بالكتير وتكون جبته هتجنن خلاص


امين. بعدم رضي قالها حاضر يابتي 


نور. دخلت


ثريا. وينك يابتي تعالي ارتاحي


نور. بزعل راحت عليها وقعدت جنبها وقالت كفايه عليكي عروسة ابنك الجديده يا حجه ثريا


ثريا. وه كيف تجولي اكده وانتي خابره غلاتك عندي


نور كنت فاكره اني بنتك فعلا لكن


ثريا. لكن ايه يابت جلبي وزعلت


نور. شيفاكي مرحبه قوي ب ضيفة ابنك وانا ولا فارقه معاكي


ثريا. بجا اكده يانور


نور. اللي شيفاه ياام عاصم


ثريا. مسكت ايدها وقالت دي ضيفه وف دارنا ولازم نعمل معها الواجب ولا بدك يجولي علينا ناس بخليه ومش بنعرف نكرم ضيوفنا دا احنا حتي صعايده


نور. بصتلها وقالت وياتري الضيفه دي ضيفه فعلا ولا صاحبة بيت وابنك مخبي


ثريا. شدتها لحضنها وقالت ولدي مستحيل يعمل اللي ف دماغك ده واصل ولدي بيحبك وعشجان كمان


نور. خرجت من حضنها وقالت كنت فاكره الدنيا بدات تظبط بس للاسف طلعت غلطانه وعموما كلها فتره وامشي وخليه يتهني بيها بقلم نور عصام


ثريا. طبطبت عليها وقالت اوعاكي يانور تجولي اكده تاني والله ازعل منيكي انتي بتي وهو ولدي واني مستحيل اسمح لحد يفرق بيناتكم وان كان عالبت دي اكيد ليها شغل مع عاصم


نور. شغل 


ثريا. عاصم ملوش ف الحرام واصل طول عمره عارف ربنا


نور. طيب مش يمكن يكون متجوزها


ثريا. ضربتها بخفه علي كتفها وقالت يتجوز ليه وهو متجوز جمر اربعتاشر وكمان حامل منيه وهتجبله اللي يشيل اسمه


نور. اتنهدت


ثريا. اهدي يابتي واني معاكي ومهسمحش لاي حد يدايقك حتي لو كان ولدي وطبطبت عليها


نور طيب انا عاوزه اعرف البت المايعه دي هنا ليه


ثريا. حاضر بس عاصم ينزل بتحددت وياه بس خليكي جدعه وقويه ومش حتت بت مايعه كيف مابتجولي هي اللي تهزك اكده دا انتي نور الزيني فاهمه


الرواية كامله علي جروبي قصص وروايات بقلم نور عصام 


نور. ابتسمت وفهمت كلامها


نورسين. جت وقالت ماما حجه سمعت عنك اكتير من عاصم وكنت راح اموت واشوفك


نور ان شالله يارب


نورسين. شو


نور. بت انتي بلا شو بلا هو اكتمي خالص فاهمه


نورسين. موعم بفهم عليكي


نور. اللهم طولك ياروح يابنتي ابعدي عني ومتخليش اطلع عصبيتي عليكي متخلنيش اطلع البت المصرية اللي جوايا


نورسين.  والله كان بدي انزل مصر من زمان وبس عاصم اصر عليا اجي ماترددت


نور استغفر الله العظيم يابنتي ابعدي عني


نورسين. مابعرف شو بدك مني


نور. عنيا حاضر انا هعرفك وقامت ولسه هتمد ايدها علي شعرها


عاصم. وصل وقال الاكل جاهز


نور. اخدت نفس بصوت عالي


عاصم. وقف جنب نور وقال حبيبتي انتي تعبانه ولا هطقي من الغيظ وكتم ضحكته


روايات بقلم نور عصام


نور. حطت ايدها علي بطنها وقالت ااااااه اااااه


عاصم. بخضه خاف فعلا عليها ومسكها من ايدها وقعدها وقال مالك يا نور انتي تعبانه حبيبتي اهدي وقولي فيكي ايه


نور. برغم كل اللي حصل وبيحصل من عاصم الا انها عرفه فعلا انو بيخاف عليها وعلي حملها بس مش مريحها ف اي سؤال تقوله لكن دايما لمسه خوفه عليها وحنيته


عاصم. نور نور مالك ياقلبي


ثريا. نور يابتي جومي نروح للحكيم انتي تعبانه


نور. لا يا ماما انا بس تعبت فجأه ما انتي عرفه اني خلاص قربت اولد


نورسين. قالت ل نور شو بك حبيبتي


نور. غمضت عيونها واخدت نفس وبعدين قالت يابنت الناس ابعدي عني الله يخليكي 


عاصم. ابتسم وقال اتفضلي نورسين هي بخير متقلقيش


نور.  ردت عليه وقالت  لا بجد هي قلقانه عليا


عاصم. نور اهدي انتي شكلك تعبان فعلا ف اهدي كدا


ثريا. يلا يا ولدي الوكل جاهز 


عاصم. مسك نور من ايدها وقعدها عالسفره


نورسين بعند ف نور قالت ما بعرف كيف راح تكوني بعد ما تولدي اكيد جسمك هيبوظ مو بعتقد راح تكوني منيحه


نور. اقسم بالله لو ما خرصتي لتندمي


عاصم. نور خلاص اهدي ومال عليها وقال ياستي انا راضي


نور. خلاص هتتجن من تصرفاته وعمايله مش قادره تحدد بيحبها بيكرها بيعاندها بيغيظها عاوز منها ايه بظبط 


ثريا. نور من يومها وهي زينه وهتفضل طول عمرها اكده


عاصم. ابتسم علي دعم امه ل نور دايما وحبها ليها


نورسين.  بأرف قالت انا مستحيل اتحمل هيك منظر بجسمي


نور. هقوملك والمصحف


نورسين. اعتذر نور بس انتي مو شايفه منظر بطنك دا حتي مش طبيعي ومستحيل اي دكتور يعرف يرجعك كيف ما كنتي


نور. تصدقي انتي حلال فيكي اللي ناويه اعمله انا كنت بأنب نفسي بس اعمل ايه انتي بقا اللي مصره


نورسين. شو


عاصم. لانقاذ الموقف قال نورسبن الاكل هيبرد اتفضلي


نورسين. بدلع قالت ميرسي عاصم


نور. اعمل ايه انتي بقا اللي عاوزه وبعدين كلت


وبعد شويه انتهي العشا


نور. صابحه 


صابحه. نعم ياضكتوره


نور.  بتريقه قالت اوضة نورسين هانم جاهزه


صابحه. ايوا خلاص انا فرشتها


نور تمام تسلمي يا صابحه وبصت ل نورسين


عاصم. ف نفسه ياتري ناويه علي ايه يانوري


ثريا. عاصم البت دي اهنه ليه


عاصم. عارف ان امه عاوزه تعرف علشان تقول ل نور ابتسم وقالها شغل يا اما متقلقيش بقلم نور عصام


ثريا. جولت البت المايعه دي اهنه ليه يا عاصم


عاصم. ابتسم علي ذكاء امه وبعدين قالها هقولك بس لو قولتلي ل نور هنزعل من بعض يا حجه 


ثريا. اتصنعت الزعل وقالت تزعل مني علسان دي يا عاصم طب ارعل مني علي حاجه تستاهل وبصت ل نور


عاصم. مفيش فايده فيكي يا ام عاصم وبعدين قالها هو مين فينا اللي ولدك اني ولا نور 


قريا. انتو التنين 


عاصم. دي مرات واحد صاحبي وهي لبنانيه وهو هيوصل كمان يومين ولانها متعرفش حاجه هنا كلمني وقالي اخلي بالي منها بقلم نور عصام هي كانت حابه تروح فندق بس انا رفض علشان خاطر صاحبي وكمان عارف انك ونور ف البيت


ثريا. وهو جوزها كيف يخليها تنزل جبله


عاصم. هو كان نازل معها بس حصلت ظروف ف الشغل رجع من المطار وهي اصرت تنزل وكلمني بس دي الحكايه


ثريا. يعني يومين بس 


عاصم. ايوا واحتمال بكرا ينزل وهياخدها وينزلو علي مصر


ثريا. ربنا يعدي اليومين دول علي خير ومرتك متتجننش


عاصم.  ههههههههههه


ثريا. ربنا يسعد جلبك ياولدي


عاصم. تسلميلي ياست الكل وبعدين قال انا هدخل اشوف ايميلي وراح مكتبه


نور. ماما انا هتمشي شويه بالجنيه


ثريا. ومالو يابتي 


نور. خرجت الجنينه


عم امين. وينك ياست هانم اني مستنيكي من بدري


نور. معلش ياعم امين المهم جبت الحاجه


عم امين. ايوا يابتي بس خلي بالك


نور متقلقش ياعم امين واخدت منه الحاجه ودخلت برغم رعبها وخوفها الا انها جمدت قلبها


ثريا. وه ايه اللي معاكي دي يانور يابتي


نور. دي هديه يا ماما من عاصم ولسه واصله دلوقتي


ثريا. ابتسمت وبعدين قالت طيب مش هتيجي تجعدي معانا


نور. طيب بس شويه هطلع اشوف الهديه وانزل


ثريا. ربنا يسعدك يابتي 


نور. طلعت وبعد شويه نزلت


عاصم. شافها وهي نازله قال علي مهلك حبيبتي


نور ف نفسها اااه لو كلمة حبيبتي دي تطلع منك وانت فعلا حاسسها ناحيتي واتنهدت وراحت قعدت جنبهم


نورسين. قالت نور انتي دكتوره


نور. بأرف قالت ايوا


رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام


نورسين. معتقدش لا انتي ولا اي دكتور تاني يعرف يرجعك تاني عن جد شكل بطنك فظيع انتي مش طبعيه


نور. يابنتي ابعدي عني بدل ماقوم اجيبك من شعرك واكسر عضمك اللي فرحانه بيه دي انتي مش شايفه نفسك ولا ايه دا انتي خله سنان يابت


عاصم. نووور مش كدا


نور. بصتله وزعلت وقامت 


ثريا. وه علي وين يانور 


نور. هطلع انام يا ماما علشان البيه ياخد راحته وطلعت


ثريا. عاصم جوم ورا مرتك وانتي يانورسين يلا علشان تنامي اكيد تعبانه من السفر وبصتلها بقوه وقالت بلاش تعاندي مرت ولدي لاني مش هسكت وبعدين قالت تصبح علي خير ياولدي


عاصم. وانتي من اهله يااما وقال تعالي يانورسين اوريكي اوضتك وخدها وطلع وقالها اتفضلي


نورسين. شكرا عاصم


روايات بقلم نور عصام 


عاصم. تصبحي علي خير ومشي دخل اوضته


نور كانت قاعده عالسرير وعامله زعلانه وحطه ايدها علي بطنها


عاصم. ابتسم بخبث وعرف انها هتلعب معه وسيلعب هو الاخر عليها حاول كتم ضحكته وقرب منها وقال مالك ياحبيبتي حسه بحاجه تعبانه اوديكي لدكتور


نور. عرفه انو بيخاف عليها قالت انا تعبت من كل حاجه 


عاصم. ضمها لحضنه وقال ايه اللي تعبك بس يا قلبي


نور عاصم انت بتجرحني كتير انت عاوز مني ايه معتش فاهمه حاجه بتحبني بتكرهني مش عرفه اخرتها ايه معاك والله تعبت 


عاصم.يا الللله الموضوع قلب جد ولا ايه وبعدين شدد من احتضانه ليها وقالها اسئلي قلبك وهو يقولك


نور بردو مش عاوز تقول اجابه تريحني علطول بتوجعني واحيانا احس اني ست ناقصه ومش كامله بسبب تصرفاته معايا مش قاده احدد انت عاوزني ولا رفضني ولو عاوزني ليه مش بنتصالح ونتصافي ونعيش كويس ولو مش عاوزني ليه مش بتسيني وتخرج من حياتي ليه توجعني كل شويه


عاصم. نور حبيبتي انا مستحيل اوجعك و


نور. متقولش حبيبتي 


عاصم. مسك ايدها وقالها اهدي وبص ف عيونها وقالها انا مستحيل اوجعك وكمان لازم تعرفي انك ست كامله انا اللي كنت بدور علي قلبي ولما لقيته للاسف انتي وقفتي ف وشي واتحدتيني وظلمتيني من غير ما تسمعيني 


نور. عاوز تقول اني كسرتك


عاصم. لسه هيرد


نور قالت لا انت اللي كسرتني وانت عارف ان اللي بيتكسر عمره مايرجع زي الاول بس انا وقبل تكمل كلامها سمعو


نورسين.  بتصرخ بصوت عالي


عاصم. اتخض وقال ف ايه 


نور بكل بردو قالت وانا اش عرفني


عاصم. بصلها بشك من بردوها


نورسين. مازالت تصرخ


عاصم. قام جري وراح عندها


نور. وراه وامه طلعت


عاصم. خبط عليها وفتح الباب وانصدم ...... يتبع



بسم الله

رواية وآه من الثأر

بقلمي #نورعصام

الفصل الثالث عشر 

عاصم. بس دخل اوضة نورسين انصدم لما شاف نورسين فاتحه الدولاب وواقفه فيه وتعبان كبييير واقف عالسرير


ثريا. وه وه ايه ده وايه اللي جاب التعبان دا اهنه


نور. مش بتتكلم


عاصم. بص ل نور وشك فيها


نورسبن. بتصرخ الحقني عاصم راح اموت راح اموت


عاصم اهدي نورسين متخفيش وراح عليها


نورسبن. لا لا شيله الاول انا راح اموت من خوفي مو عم بقدر اتطلع عليه كتير مرعب


عاصم. طيب اهدي بس وتعالي اخرجي من الاوضه دلوقتي وانا هطلعه ومد ايده لها


نورسين. خايفه ومسكت ايد عاصم رمت نفسها ف حضنه


نور. يابنت الل والله لوريكي


عاصم. طلعها برا الاوضه وطبطب عليها لانها فعلا بترتعش


نور براحه مش قوي كدا وشدتدها من حضنه بقوه


ثريا. اني هنزل اعملها حاجه تشربها


نور بهمس يارب تشرب السم الهاري البعيده


عاصم. اخد نورسين وقعدها وقال ل نور خلي بالك منها ورفع حاجبه  بشك فيها


نور. عوجت بوئها وقالت مالك بس ياقلبي دا تعبان هو حاجه وحشه ولا ايه دا حتي شكله امور خالص


عاصم. طلع وهو ماسكه وراح علي نور وقالها فعلا امور خالص وبيقربه منها


نور. صرخت وشدت نورسين قدام التعبان


نورسين. بخوف شو عم تعملي


نور. ولا حاجه كنت حابه انكم تتصور مع بعض ومشيت من قدامهم بقلم نور عصام


عاصم. ابتسم وراح برا البيت وندا عم امين وقاله خد دا اتصرف فيه وبصله بقوه


عم امين. وه وه ايه ده يا عاصم بيه 


عاصم. سحليه ياعم امين وسابه ومشي


عم امين. الحمد لله عدت علي خير


عاصم. دخل لقي امه بتدي نورسين عصير


نورسين.  لا لا ما بدي


ثريا. اشربي يابتي انتي عم ترتعشي لازم تشربيه علشان الخضه


نورسين. مسكت عاصم من ايده وقالت لا عصومي مش هقدر اشرب حاجه بدي شي تاني


عاصم. سحب ايده منها وقالها اهدي نورسين وبعدين قالها عاوزه ايه 


نورسين. وقفت جنبه وحطت ايدها حول خصره وقالت ما راح اقدر انام بهديك الاوضه بدي انام 


نور. هنا ردت وقالت بدك ايه ياعنيا وبصتلها بشر


نورسين. استجمعت قوتها وقالت بدي انام مع عاصم انا اكتيير خايفه وما فيني انام هيك


نور. اه انا من الاول قولت انك متربتيش وراحت عليها ومره واحده مسكتها من شعرها كله وعماله تجر فيها وتمرمطها بالصاله وتقولها انتي لازم تتعلمي الادب علشان ترجعي ل امك مؤدبه لازم امك تفرح بيكي 


نورسين. بتحاول تزئ نور عنها


عاصم. نور كفايه ايه اللي انتي بتعمليه دا


نور. قسما بالله يا عاصم لو قربت مني ل اعمل حاجه نندم عليها كلنا ابعد عني الساعه دي


ثريا. اهدي يابتي


نور. مش قبل مربيها قليلة الحيا دي وزئت نورسين رزعتها ف الحيطه وطبعا نورسبن بسكوته ف ايد نور


عاصم. راح علي نور وقالها ممكن تهدي بقا وتراعي انك حامل


نور. اراعي اني حامل وانت مرعيتش دا ليه


عاصم. بصلها بنظره هي فهمتها ومعبرتوش


نور. راحت علي نورسين وقالتلها قسما بالله لو قربتي لحاجه تخصني هقتلك واتمني تجربيني


نورسين. مش مصدقه ان نور تتكلم كدا ومش قادره تتستوعب ان نور البنت الكيوت الحامل دي تكون متوحشه وغيوره كدا


ثريا. قالت نور تعالي عوزاكي ومسكتها من ايدها وراحت علي نورسين وقالت احنا صعايده وناس نعرف ربنا واللي جولتيه دا تطير فيه ارجاب فاهمه وكانت حاده ف كلامها ومشيت


نورسين. قالت ل عاصم مو عم بقصد شي انا بس خايفه اكتيير وحبيت انك تكون معي لاني مش هقدر انام بعد اللي حصل


عاصم. بحسم قال اتفضلي علي اوضتك نورسين ومتقلقيش من حاجه خلاص موقف وعدي 


نورسين. كيف يعني


عاصم.  اتفضلي وسابها وراح علي اوضة امه


ثريا. قالت ل نور ايه يابت اللي عملتيه ده


نور. عملت ايه ماهي اللي بنت ... عصبتني لا وف الاخر كمان عوزاه ينام معها احنا فين هنا 


ثريا. وهو عاصم كان هيعمل اللي هي عوزاه اياك


نور. بقولك ايه يا ماما انا اصلا مش،مرتاحه ل ابنك ولا البت دي 


ثريا. يا بنتي اعجلي وبعدين تعالي هنا مين اللي حط التعبان دا عندها


نور. انا طبعا


ثريا. هههههه يخيبك يابت يانور وافرضي كان قرصها وماتت


نور. متموت ولا تغور ف داهيه


ثريا. جبتيه منين


نور.  قولت ل عم امين اني بتوحم عليه


ثريا. اييييه


نور. ههههههه والله قولتله اني نفسي اشوفه وهتجنن عليه


ثريا. الله يسامحك يا امين وهو الراجل المخبل ده ازاي يوافق علي كدا هي في واحده تتوحم علي تعبان


نور. هههههه هههههه


ثريا. طبطبت عليها وقالت نعجل بقا ونهدي علشان اللي ف بطنك وكمان كلها يومين والبت دي تمشي


نور. يومين دا ابنك شكله ناوي يقعدها هنا علطول


ثريا. لسه هترد


عاصم. دخل وقال لا مش يومين بس دي هتقعد هنا علطول فعلا وبص ل نور بتحدي


نور. اتنهدت 


عاصم. قرب منها وقال دي عمله تعمليها


نور. احمد ربنا اني عملت كدا


عاصم. وليه كل دا هي عملت فيكي ايه


نور. عاااصم متستفزنيش


عاصم.  والله يانور لو مظبتي لعدلك


نور. بعند قالت اعدلني


عاصم. انتي اصلا ليكي عين تتكلمي 


نور. بصتله والدموع اتجمعت ف عيونها


عاصم. كان يقصد اللي عملته ف نورسين


ثريا. وه وه ايه ياعاصم اهدي علي مرتك شويه


نور سبيه يا ماما ماهو دايما كدا وعموما انا هريحه مني خالص وخليه بقا يتهني بحبيته 


عاصم. حبيبتي


نور ايوا يلا روحلها واقف ليه


عاصم. اممم ماشي هروحلها بس هاخدك معايا علشان تشوفينا واحنا مع بعض يمكن تحسي


نور. يعني انا مبحسش


عاصم. انتي شايفه ايه


نور. شايفة قلة أدب ومياصه وانت مبسوط


عاصم. قرب منها قوي وقالها بقا واحده زي نورسين تهزك كدا


نور بغضب وبدون وعي قالت السكرتيره متهزنيش ونورسين متهزنيش اومال مين اللي يهزني انت عاوز مني اييييه


ثريا. نور اهدي يا بتي


عاصم. حس بوجعها وغيرتها اللي حركتها وخلاتها تتكلم مسك ايدها وقالها ممكن تهدي وبلاش عصبيه علشان حملك


نور. حملي انت مالك بحملي هو انته كنت اب


عاصم. قاطعها وقالها يظهر كدا ان نورسين قصرت عليكي وخلتك متدريش بكلامك وبصلها وفتح عيونه


نور. سكتت


رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام


ثريا. ممكن تهدو انتو الاتنين وتبطلو العند ده عاد


عاصم. يلا يانور نطلع


نور. مش طالعه انا هنام هنا مع ماما وانت روح للهانم اللي مستنياك وهتموت عليك


عاصم. طيب وانته مش هتموتي عليا


نور. بصت ل امه وقالتلها قولي ل ابنك يتلم


ثريا. ههههههه


عاصم. مال عليها وشالها وقالها هو انا لو اتلميت كان زمانك كدا


نور. مش فاهمه كلامك


عاصم. بص ل امه وقالها تصبحي علي خير يا امه


ثريا. وانتو من اهله وقفلت وراهم


عاصم. طلع فوق ونزل نور عالسرير برفق


نور. ممكن تبعد عني خالص انا مرضيتش اتكلم بس قدام ماما


عاصم. قرب منها واتكلم جنب شفايفها وقال هو انتي كنتي لسه هتتكلمي يانوري


نور. اتوترت ودقات قلبها سرعت وبعدت عنه وقالت اصلا جوازنا باطل ف ياريت تبعد عني وقالت ف نفسها ايه التخلف اللي انا بقوله دا انا اتجننت ولا ايه


عاصم. قالها نعععم جوازنا اييه باطل


نور. بغيظ قالت ايوا


عاصم. بتريقه قال ليه يا فؤاده


نور. انا مكنتش موافقه وانته كمان يبقي جوازنا باطل


عاصم. اممم باطل وقام ورايح الحمام بصلها وقال جواز عاصم من نور باااطل باااطل


نور ابتسمت علي طريقته والتفتت الناحيه التانيه


وتاني يوم


ثريا.  قاعده عالسفره وعاصم قاعد بمكانه


نور نزلت وقالت صباح الخير


ثريا. صباح الفل علي عيونك يا جلبي


نورسين. جت وقبل نور تقعد قعدت جنبه


عاصم. بصلها


نورسين. قالت يؤبورني ها الصباح عصومي


نور قبر يلمك يابعيده


نورسين.  كيفك اليوم عصومي نمت منيح


ثريا. قالت تعالي يانور اقعدي جنب جوزك وبتقوم علشان نور تقعد علي يمين عاصم بما ان نورسين قعدت علي شماله


نور والله ما انته قايمه وبصت ل نورسين


نورسين. حبت تدايقها بسبب اللي عملته امبارح قالت ماما حجه لا تقومي من مكانك نور فيها تقعد ف اي مكان تاني


نور.  بدون وعي شدتها من قفاها وقعتها بالكرسي


عاصم. اتفاجئ


نور. سوري مخدتش بالي


نور. ااه شو عملتي انتي وكانت واقعه عالارض


نور. عدلت الكرسي وقعدت عليه


عاصم. قوم نورسين وقعدها جنب امه وبص ل نور


امل. دخلت وقالت صباحووو ازيك يا بت يادكتوره نور


نور. ابتسمت وقالت تعالي يا قلبي فينك من زمان


امل. سلمت عليهم وبعدين قالت مين دي


نور. دي مرات عاصم التانيه


امل. ايييييه


نور. عادي يا حبيبتي الشرع حلله اربعه


امل. مش مصدقه كلام نور ومش فاهمه حاجه مالت علي عاصم وقالت مين الموزه دي


عاصم. اقعدي افطري


امل.  قالته الاتنين ف بيت واحد دا انته قادر بقا


عاصم. بصلها وقال اهمدي متخليش نور تعملها معاكي


امل. ابتسمت وقالت ليه انا لو مكانك اعملها واقعد ف النص ملك والاتنين بتنافسو عليا علشان يرضوني


عاصم. اقعدي وانبي مش نقصاكي


امل. اسمع كلامي انا شايفه الاتنين هيموتو عليك اعملها بس انته وهتعيش متوج


عاصم. اها ولو اتفقو عليا هيخلوني الف حولين نفسي


امل. تقوم رزعهم بواحده تالته تعدلهم هما الاتنين


عاصم.  هههههههه


نور. طيب اقعدي بقا علشان انا مرزعكيش قلمين يعدلوكي


امل. انتي سمعتينا


نور. لا يابت اصلك بتتكلمي من بيت تاني وشدتها تقعد وقالتلها ايه اللي جابك ياوش الفقر انتي


امل. جيالك تكشفي عليا مش دكتوره يعني 


نور. ادفعي كشف الاول


امل. بقا كدا 


نور. وابو كدا وضحكو وبعد شويه قامو من عالسفره


عاصم. دخل مكتبه 


نور وامل وثريا بيتكلمو ونورسين قاعده متابعه بصمت


عاصم. بعد شويه خرج وقال نور عاوز قهوه ممكن تقولي ل صابحه 


نورسين. ردت قبل نور وقالت والله يا عاصم بتحايل عليها من شويه تعملي قهوه مش راضيه يرضيك كدا 


نور. فهمتها وقالت اعمل ايه يا حبيبي انا قولتلها بلاش قهوه واشربي لبن القهوه غلط عليكي


عاصم. فهم انو نورسين بتعاند نور ونور فهمتها وعرفت ترد عليها قال ايوا يا حبيبتي اعمليلها لبن اهو حتي يغذيها بدل ما هي معصعصه كدا


نور. اتبسطت بكلام عاصم وبصت ل نورسين بانتصار


ثريا. قالت صابحه اعملي قهوه ل عاصم وهاتي عصير هنا


نور. بعتت لها بوسه ف الهوا 


نورسين . اتغاظت 


عاصم. شرب قهوته وبعدين راح علي شغله


نور. كشفت علي امل وطمنتها عالبيبي


نورسين. فاتحه فونها وبتلعب فيه 


واخر النهار


عاصم. دخل وقال نوري


نور. نعم يا حبيبي 


عاصم. حب يدايقها شويه قال مش بنادي عليكي انتي انا بنادي علي نورسين 


نور. عضمت علي شفايها واخدت نفس بصوت عالي وقالت الهي تولع انته ونورك ف ساعه واحده وآه من الثأر بقلم نور عصام


عاصم.  ههههههه وراح عليها وباسها من خدها وقال اهدي يانوري انتي وضعك مش كويس للعصبيه دي 


نور. بصتله وقالت بتقولي نوري يعني عاوزني اولع


عاصم.   ههههههه بعد الشر عنك ياروحي


🌹 ما اجمل ﺍﻟﺤﺐ عندما ﻳﻘﻊ ﻗﺘﻴﻼً 

              ﺑﻴﻦ ﺍُﻧﺜﻰ ﻋﻨﻴﺪﻩ ﻭﺭﺟﻞ ﺫﻭ ﻛﺒﺮﻳﺎﺀ 🌹💕🌹


 وبعد يومين


مروان. جوز نورسين جه علشان ياخدها


نور. كانت فرحانه وراحت عليها وباستها من خدها رغم غيظ نورسين وقالتلها مع السلامه ابقي تعالي


نورسين. بغيظ قالت اكيد راح نجي 


ثريا. لحقت نور قبل ترد وقالت نورتي مصر كلاتها يابتي


عاصم. اخدهم ووصلهم للمطار


الروايه كامله علي هنا 👈 قصص وروايات بقلم نور عصام 


وحل المساء علي الجميع وبعد السهره مع بعض الكل قام نام حتي آتي الصباح


نور. كانت نايمه ف هدوء وف لحظه صرخت


عاصم. قام مفزوع وقال مالك يانور


نور. بدموع قالت بولد اااااه تعبانه قوي


عاصم. بخضه وخوف عليها قام وقالها اعمل ايه اعمل ايه


نور. بصوت عالي قالت عاصم ركز ووديني المشفي


عاصم. مشفي ليه انتي تعبانه وضمها لحضنه


نور. بوجع قالت يا عاصم ارجوك فوق انا تعبانه وهموت


عاصم. سلامتك يا قلبي وباسها من راسها


نور. ااااااه 


عاصم. اهدي حبيبتي وفتح الباب ونده علي امه


ثريا. خير ياولدي مالك عالصبح


عاصم. نور يااما نور 


ثريا. مالها نور


عاصم. بتولد وتعبانه قوي 


ثريا. يابتي طيب يلا ياولدي نروح المشفي وطلعت جري علي فوق لقت نور تعبانه قوي وبتصرخ


نور. ااااه ااااه انا هموت ااااه


ثريا. اهدي يا جلبي وقالت عاصم يلا البس بسرعه واني هجيب حاجة الولد وهدوم ل نور 


عاصم. حاضر يا امه وبعد دقائق كانو ف العربيه


ثريا. اهدي يابتي انتي بس علشان بكريه


نور. بوجع قالت هموووت انا عرفه اني هموت بس آمانه عليكي يا ام عاصم اوعي تخلي عاصم يتجوز لازم يعيش عمره كله يتعذب بموتي


عاصم. التفت لها وقالها ليه يعني هو انا اللي موتك


ثريا. بس عاد منك ليها وطبطبت عليها وقالتلها متخفيش يابتي انتي هتكوني بخير وكمان ولدك


نور. بعب قالت وانتي اش عرفك انو ولد 


ثريا. جلبي حاسس 


عاصم. بص ل نور وعيونه كلها خوف عليها وبعد شويه وصلو المشفي وقبل نور تدخل العمليات قالت بهمس ل عاصم والله العظيم مظلومه سامحني يا عاصم


عاصم. كان ماسك ايدها باسها وقالها ارجعيلي بالف سلامه


نور. تعبت اكتر واخدوها منه 


ثريا. اهدي ياولدي


عاصم. خايف عليها قوي يااما شكلها مش مطمني خالص


ثريا. ليه اكده ياولدي اهدي وادعيلها وف لحظه لقو


امل وجوزها.  رايحين عليهم 


ثريا. وه وه ايه اللي جابكم وعرفتو من وين


امل. قالت خالد شافكم وانتو ماشين بالعربيه بسرعه جه وقالي واتوقعنا انو نور بتولد 


ثريا. تسلم ياولدي 


خالد. راح علي عاصم وقاله اهدي وادعيلها وباذن الله خير


امل. اخدت مرات عمها وقعدتها وبيدعو ل نور 


وبعد فتره طويله الكل قلقان


عاصم. بحزن وخوف عليها قال معقول كل دا ليه 


خالد. لسه هيتكلم لقي 


الممرضه. خرجت ومعها طفلين وممرضه تانيه ومعها طفل كمان


عاصم وامه والكل بصولها ومش فاهمين حاجه


الممرضات راحو عليهم وقال الف مبروك عريسين زي القمر واميره ربنا يحفظها


عاصم. دموعه نزلت ومبقاش عارف يعمل ايه وبعدين قال نور عامله ايه هي بخير


الممرضه الحمد لله هي تعبت شويه بس دلوقتي بخير 


ثريا. دموعها نزلت من فرحتها واخدت الولاد منها 


امل. اخدت البنت 


خالد. ههههههه عملتها ازاي دي يا عاصم 


عاصم. فاق لنفسه وراح علي امل واخد البنت منها وباسها وضمها لحضنه واذن ف ودنها 


ثريا. قالت تعالي يا عاصم شوف ولادك حلوين ازاي


عاصم. راح عليها وخالد اخد البنت منه وشال ولاده الاتنين ف حضنه واذن ف ودنهم وباسهم وكان فرحان بيهم جدا ومش مصدق وافتكر شكل نور وبطنها الغريبه بقلم نور عصام


امل. الله اكبر البنت زي القمر وشبه نور بالظبط


خالد. والولد دا زي عاصم قوي وكمان التاني يشبهم هما الاتنين


عاصم. ربنا يحفظهم 


وبعد بعض الوقت

 

نور. خرجت وابتدت تفوق 


عاصم. كان قاعد جنبها عالسرير والكل بالسرير المجاور لها


نور. قالت ابني ابني 


عاصم. مال عليها وقالها اهدي حبيبتي 


نور. بتعب قالت ابني فين يا عاصم وبصوت ضعيف ومخنوق قالت بالله عليك يا عاصم متأذهوش 


عاصم. ضمها لحضنه وقالها نور اهدي 


نور. ابني يا عاصم ابننا والله العظيم خليني اشوفه


عاصم. طيب ممكن تهدي دا انا محضرلك مفاجأه تجنن


نور. بخوف قالت ابني ابني عاوزه اشوفه


خالد. رد وقال ابنك ايه قولي ابنائي


نور. مش فاهمه حاجه والكل طبعا ماخدتش علي كلامها لانها مش فايقه كليا 


امل. قالت انتي ازاي يابت يانور تعملي كدا ومحدش يعرف


نور. خافت وقالت ........ يتبع 



بسم الله

رواية وآه من الثأر

 بقلمي #نورعصام

الفصل الرابع عشر

نور. قالت ابني هموت واشوفه خلوني اشوفه الاول وبعدين اعرفو اللي عوزينه


عاصم. عارف انها خايفه وحاسس بيها ضمها اكتر لحضنه وقالها لو ما اهديتي مش هخليكي تشوفيه


نور. بصتله بترجي


عاصم. مسك ايدها وباسها وقالها دقيقه واجيبلك ابنك وقال تعالي يا خالد انته وامل معايا


نور خوفها ذاد وبتفكر ف كلام عاصم وهو بيقولها عاملك مفاجأه


عاصم دخل ومعه ولد وراح عليها وقالها ابنك وحطه بين ايدبها


نور. مسكته بالهفه وضمته لحصنها وعيطت وبعدين باست ابنها وقعدت تشم فيه وبصوت هامس قالت شوفت شبهك ازاي


عاصم. بصلها وقال شبهي بقلم نور عصام


نور. بصتله بنظره ثقة قويه وقالت ايوا شبهك


عاصم. ليه هو انا ابو


نور. قاطعته وقالت ايوا انته ابوه ومش محتاجه اثبتلك


عاصم. ببتسامه قالها دا انتي واثقه بقا


نور قالت بتعب ايوا كان ممكن اقولك اعمل تحليل دلوقتي بس انا مش هقولها انا عرفه نفسي كويس ووجود ابني ف حضني


عاصم. قاطعها وقالها ايه اداكي قوة


نور. طبعا


عاصم. طيب انا قولتلك اني عاملك مفاجاه


نور مش عاوزه حاجه من الدنيا دي كلها غير ابني


عاصم. طيب خلاص  خليلك ابنك وانا اخد نصيبي وامشي


نور. مش فاهمه حاجه


عاصم. انتي متمسكه بيه وانا خلاص راضي بنصيبي


نور والدموع ف عنيها قالت انا متمسكه بيه علشان هو ابنك وحته منك وكمان كتير يشبهك واللي يقول غير كدا يبقي اعمي وبصتله بكل حب وضعف وقالت والله ابنك يا عاصم


عاصم. ضمها لحضنه وقالها وانا مصدقك يا قلب عاصم


نور. فرحت جدا وبعدين قالت بس نكون لوحدنا او نرجع البيت هحكيلك علي كل حاجه


عاصم. مش عاوز اسمع حاجه انا بحبك ومصدقك


نور. خلاص قلبها هيخرج من بين ضلوعها وف نفسها قالت معقول معقول اللي انا فيه دا انا ف حقيقه ولا بحلم ولا لسه مفوقتش من البنج وبعدين ياارب خليك معايا


عاصم. فاهم كل تفكيرها وحيرتها وقالها جاهزه للمفاجاه


نور. مقولتلك مش عاوزه غير ابني وبنظرة عشق قالت وابو ابني


عاصم. بس انا عاوز عيله كبيره


نور بصتله بستغراب وقالت يعني ايه


ثريا. سمعت كلمة عاصم وهو بيقولها عاوز عيلة كبيره ردت وقالت متقولها بقا وتريحها


نور في ايه يا ماما


ثريا. ابتسمت وقالت ف انك


عاصم. قاطعها وقال لحظه يا نور وفتح الباب ودخلت امل ومعها البنت اخدها منها وراح علي نور


نور. مصدومه فرحانه مش مصدقه ولا مستوعبه اللي شايفاه ولا دا حقيقه ولا حلم وياتري انا جبت توأم ولا الطفل دا مين


عاصم. حط البنت ف حضنها جنب اخوها وقالها بنتك


نور. خلاص ماعدتش قادره تسيطر علي دموعها اللي نزلت منها غصب عنها وضمتها لحضنها وبعدين اخدتهم الاتنين ف حضنها بقوه وقالت انا جبت توام 


عاصم. ببتسامه قالها براحه يا ماما العيال لسه مولوده مش حملك وبياخد منها البنت


نور قالت لا لا خليهم ف حضني


عاصم. بمرح قالها طيب وانا


نور احرجت وبعدين قالت انت ايه


علصم. انا فين مكاني لما هما الاتنين ف حضنك


نور بصتله وبعدين قالت ف قلبي


عاصم. باسها من جبينها وقالها بس كدا ف واحد تاني هيحتج


نور. مين دا اوعي تقول ماما ثريا وبصتلها وقالت حبيبتي انتي عرفه انا بحبك قد ايه


ثريا. ببتسامة حب ليها قالت عرفه يا بتي ربنا يقومك بالف سلامه ويتربو عزك وعز ابوهم


رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام


نور وعاصم قالو امين يارب


عاصم. قالها بس انا بردو مكنتش اقصد امي ف حد تاني ليه نصيب فيكي ولازم ياخد حقه وإلا يقوم الدنيا علينا


نور. مين دا واوعي تقول ماما وبابا واحمد اخويا


عاصم. لا دول لسه دورهم جاي ف الطريق


نور نعم


عاصم. اهدي وبص ل امل


امل.  راحت فتحت الباب ودخل خالد بالولد التاني


نور. فتحت عيونها ومش عرفه تتكلم


عاصم. اخد الولد من خالد وقالها ودا الشريك الرابع ليكي يا ماما


نور. دقات قلبها سرعت ومش قادره تتكلم


عاصم. حطه بين ايدبها وقالها اعمل ايه متجوز ارنيه


امه وامل وخالد هههههههه هههههههههه


نور. خلاص حسه انها بتنهار ودموعها خلاص مفيش توقف بصت للولد وباسته وقالت معقول انا خلفت تلاته انا تلاته انا نور اخلف تلاته مستحيل


عاصم. شوفتي حكمة ربنا


نور. الحمد لله وبعدين قالت طيب هما كويسين


عاصم. الحمد لله بخير


نور بصتله ومش عرفه تتكلم 


عاصم. طبطب عليها واخد منها الولاد


نور لا خليهم


عاصم. حبيبتي انتي تعبانه وهما لازم يروحو الحضنانه واخر النهار بنجيبهم ونروح باذن الله 


نور اتنهدت وبصت ل خالد وافتكرت لما قالها قولي ابنائي وبعدين ببتسامة فرح وتعب قالت لسه فيه حاجه تانيه ولا كدا

 خلاص الكل ضحك


عاصم. قالها لسه فيه مره تانيه انا عشت طول عمري وحيد بسبب التار ابويا مات وانا عيل صغير واتربيت وحيد وعلشان كدا انا عاوزه تلاته زيهم


نور نعععم


عاصم. الله انا حر ومال عليها وقال والله يا حبيبتي براحتك تجبيهم مره واحده زي دي عادي تجبيهم واحد واحد انتي حره انا ليا تلاته عندك كمان شوفي انتي بقا تجبيهم ازاي


نور هو حد قالك اني ارنبه


عاصم. بص ل امه وخالد وامل وقال رودو عليها انتم


امه وخالد وامل.  هههههههه


نور. بقا كدا


عاصم. ضمها لحضنه وقالها ربنا يخليكي ليا حبيبتي وبردو مش هتنازل عن تلاته كمان


نور. بهمس قالت مصدقني


عاصم. بعدين نتكلم دلوقتي ارتاحي شويه


نور. لسه هتتكلم الباب خبط


امل. فتحت وكانو ام نور وابوها


سامها. راحت عليها وباستها وقالت حمدلله علي سلامتك حبيبتي وباست ايدها وهتتجن عليها


عامر. قال اوعي بقا يا سامه خليني اسلم عالبت وضمها لحضنه وباسها من جبينها وقالها قلب بابا ربنا يقومك بالف سلامه


نور. بتعيط وخلاص


ثريا. ليه اكده يابتي العياط غلط عليكي


ابوها وامها قعدو جنبها وهي كانت ف النصف والاتنين مسكين ايديها ويطبطبو عليها


عاصم. اوووه ايه دا بقا انتو الاتنين مسكين ايد مراتي لا انا كدا احتج ومش لوحدي الكل ضحك


ساميه. ربنا يخليكم لبعض ياحبيبي وبصت ل نور وقالت انتي بخير حسه بحاجه 


نور. هزت راسها وخلاص


عامر. قرب منها وضمها لحضنه بقوه وقالها وحشتيني ووحشتني شقاوتك وكلامك وهزارك حتي رخمتك وحشتني 


نور. بتعيط


عامر. قالها علشان خاطري بلاش عياط نفسي اسمع صوتك وبضعف قالها وحشتيني يا نور وحشتيني فوق متتخيلي


نور بدموع وانت كمان يا بابا


ابوها. ضمها اكتر لحضنه ودموعه نزلت وقالها سامحيني يا قلب ابوكي كلو الا انتي يا نور عيني


نور. وهي ف حضن ابوها بصت ل عاصم وقالت مسمحاك يا بابا


ابوها. ربنا يسعدك حبيبتي ويخليلك ولادك وبعدين بهزار قالها بقا نور البنت الكيوت اللي بتخاف من اي حاجه وكل حاجه تعملها كدا وتبقي ارنبة عيلة الزيني


نور. باحراج قالت بابا الله


عامر. هههههههههه وباس ايدها


امها. بضحك قالت نور بنتي اللي كانت بتتريق لما تشوف واحده من اصحابها ولا ولاد خالتها حامل وتقولها بقيتي شبه الكرنبه تبقي هي اكبر كرنبه ومش بس كدا دي كمان ارنبه


نور. مامااا


امها. اخدتها ف حضنها وطبطبت عليها وقالت ربنا يخليكي حبيبتي ويباركلك فيهم وبعدين قالت اخوكي بيسلم عليكي وحاول يتصل بيكي بس انتي مش بتردي وقولتله اكيد فونها ف البيت لانها ف المشفي بقلم نور عصام


نور. وهو عامل ايه وغاده


امها. بخير وهيتجنن عليكي وغاده حامل


عامر. هموت واشوف العيال


عاصم. تعالي ياعمي اوريهملك


ساميه. وانا كمان عاوزه اشوفهم


خالد. طيب ايه رايكم تخليكم هنا واحنا نجيبهم علشان مش هيخليكم تدخلو الحضانه العدد كبير


عاصم. تمام خليكم واحنا بنجيبهم وفعلا خرجو وبعد دقائق رجعو ومعهم الولاد


خالد. قال البت القمر دي عندها غمزه وبتغمزلي بيها


عاصم. حيلك حيلك دي بنتي واللي بس يفكر يقربلها


خالد. بلاش ابوس ايدك غلطه مش هتتكرر


ساميه. اخدتها وقالت فعلا عندها غمازات


عاصم. وعلشان كدا اول ما شوفتها بغمازاتها دي قررت اسميها غمزه


نور. ايييه


عاصم. ايوا انا حر بنتي وانا هسميها غمزه


نور. دا اسم ولا معاكسه الكل ضحك


خالد. دا اسمها يودي القسم بمجرد نطقه


عاصم. واهو دا اللي عاوزه علشان محدش يعاكس بنتي الكل يخاف علي نفسه لان بنتي حلوه وزي القمر واكيد هتتعاكس فخافو بقا 


ساميه. لا بجد با عاصم هتسميها ايه


عاصم. بص ل نور وقال هسميها غمزه عاصم الزيني


نور. لا انتي مجنون بقا هو دا اسم سميها اسم تاني


عاصم. بنتي وخلاص قررت


نور برغم فرحتها بكلام عاصم إلا انها مش موافقه علي الاسم قالت طيب انا كنت ناويه اسميها ثريا علي اسم ماما


عاصم. بص ل امه ولسه هيتكلم


امه. قاطعته وقالت لاه سموها اسم جديد وبعدين انا موافقه علي غمزه وبصت ل ابنها بفرحه


عاصم. فاهم امه وانها حسه بفرحته وبارتياح قلبه قال خلاص المره الجايه نسمي ثريا لكن حبيبة ابوها خلاص بقت غمزه


نور. يا عاصم ازاي بس 


عاصم. بصلها وغمز بعينه وقالها كدا


 نور. اتكسفت وبعدين قالت طيب الولاد


عاصم. قال هسمي واحد مالك علي اسم ابويا الله يرحمه والتاني سميه انتي يا نوري


نور. فرحت وقالت خلاص نسميه مازن علشان يبقو زي بعض


ثريا. بدموع قالت ربنا يباركلك فيهم ياولدي ويتربو ف عزك


الكل قال امين وكانو فرحانين


واخر النهار 


عاصم. يلا يا جماعه علشان نروح


ثريا شوف الحكيم الاول ياولدي علشان مرتك


عاصم بعد ما خرج من عند نور من شويه روحتله وقالي مفيش مشكله نروح واحنا اكيد بنخلي بالنا منها


امه. اكيد ياولدي


عاصم. شال نور


امل وخالد وعامر شالو الولاد


وبعض بعض الوقت وصلو البيت


عاصم. طلع نور فوق والكل دخل بالعيال


صابحه. طلعت وراهم وقالت الف مبروك ياضكتوره


نور. ببتسامه قالت الله يبارك فيكي حبيبتي


صابحه. بحب قالت انا عاوزه اشوف عصافير البيت


نور. طبعا يا قلبي وبعدين انتي من هنا ورايح هتكوني معهم علطول صابحه فرحت وراحت شافت العيال وكانت مبسوطه


ساميه. شكلها طيبه 


ثريا. بت حلال اني اللي ربيتها بعد امها وابوها ما ماتو وكمان جريب هجوزها بقلم نور عصا


نور بجد


ثريا. اي هيثم ابن امين طلبها مني ومن عاصم وانا سالتها وهي وافقت وهديها الاوضين اللي ف الجنينه ومش هخليها تبعد عني واصل دي يتمه وملهاش حد غيرنا


صابحه. طلعت وراحت عليها وباست ايدها وقالت ربنا يخليكي ليا يا ست الحجه 


ثريا. ولو مش عاوزه تشتغلي ف البيت اني مش هغصبك وبردو هتعيشي اهنه


صابحه. عيطت وباستها تاني


ثريا. حضنتها وطبطبت عليها


نور. الف ميروك يا صابحه


صابحه. الله يبارك فيكي يا ضكتوره


ثريا. الوكل جاهز


صابحه. ايوا يا ست الحجه


ثريا. طيب يا جماعه ننزل نتعشي وانتي يا صابحه هاتي اكل ل نور هنا 


عاصم. انزلو انتو وانا شويه وبنزل اجيب اكل لنور وناكل هنا


ثريا. طيب ياولدي 


ساميه. محتاجه حاجه يانور


نور. تسلملي يا ماما ونزلو


عاصم. قفل الباب وراهم وراح عليها وضمها لحضنه وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلب عاصم


نور. اتنهدت وهي ف حضنه


عاصم. مبروك علينا حبيبتي


نور. خرجتت من حضنه وقالت عاصم لازم نتكلم


عاصم. الاول تاكلي وبعدين قولي اللي عوزاه


نور. بس يا عاصم لازم تسمعني


عاصم. قال ...... يتبع



بسم الله

رواية وآه من الثأر

بقلمي #نورعصام

الفصل الخامس عشر

عاصم. قالها نور انتي تعبانه ومحتاجه راحه والايام جايه كتير


نور علشان خاطري يا عاصم اسمعني الاول انا بموت والله


عاصم. با*سها من خد*ها وقالها طيب قومي اغير*لك هدومك دي وناكل ونتكلم زي ما انتي عاوزه


نور تغيرلي هد*ومي


عاصم. وفيها يا ام غمزه


نور. انت بتعاكسني ولا بتناديني باسم بنتي


عاصم. ببتسامه قالها شوفي انتي بقا


نور. انا دلوقتي عرفت انته سميت البت كدا ليه


عاصم. هههههه ومال عليها وقالها لازم تغيري البس دا


نور بس يا عاصم


عاصم. مبسش يلا وفعلا حاول يغير*لها وهي كانت تعبانه وبعد شويه خلصو وشالها نايمها عالسر*ير


نور متشكره قوي يا عاصم


عاصم. في واحده تشكر جوزها ماشي ياام غمزه


نور. ببتسامه يارب صبرني دا اسم دا


عاصم. مال عليها وقال دا احلي اسم ودلع لنوري وغمزاتها


نور. خلاص دقات قلبها بتنهار


عاصم. وقف وقالها لحظه وجاي وبعد دقائق رجع ومعه اكل واكل نور وكان مبسوط جدا بيها بقلم نور عصام


نور. كمان كانت فرحانه بس لسه جواها حاجه مخوفاها


وبعد شويه انتهو من العشا


نور. عاصم اناا وقبل تكمل كلامها مالك عيط


عاصم. ابتسم وقال ابتدينا بقا وراح جابه


نور قالت حبيب ماما واخدته منه وبتحاول ترضعه ومش عرفه


عاصم. حبيبتي واحده واحده وانا هساعدك وفعلا ساعدها ورفع الولد ليها لان طبعا هي مش عرفه وخصوصا انها والده قيسري واول مره بالنسبالها 


نور. كانت خايفه ف الاول بس حست باحساس حلو وابتسمت وبعد شويه عاصم جابلها مازن تر*ضعه


نور. ربنا يحفظهم


عاصم. بعد ما خلصت قالها انا هخليهم يعملو رضعه ل غمزه لان انتي كدا مش هتقدري


نور. لا انا هر*ضعها هي كمان وبعدين نبقي نكملهم من اللبن اللي الدكتور كتبه ليهم


عاصم. يا حبيبتي كتير عليكي كدا


نور. لا يا عاصم دول ولادي ولازم يحسو بيا وكمان لازم ياخدو حقهم فيا وبعدين انا مبسوطه


عاصم. با*سها من خدها وقالها ربنا يخليكي ليهم حبيبتي وانا من بكرا هجيب واحد تقعد معهم وتساعدك


نور لا مش عاوزه حد


عاصم. ازاي بس انتي مش هتقدري مهما امي تساعدك لازم معاكي حد تاني وكمان فتره وترجعي المشفي


نور. مش عاوزه حد انا مش هقدر اثق ف حد واهو صابحه موجوده هي الوحيده اللي اآمن علي ولادي معها 


عاصم يا حبيبتي صابحه فتره وتتجوز


نور. ومالو انا وماما ثريا موجودين وكمان انته


عاصم. اناا


نور ايوا انته ولا هما مش ولادك يعني ولازم تهتم بيهم معايا


عاصم. اخد غمزه منها وباسها وقال من جهة ولادي ف هما ولادي حبايبي وخصوصا غمزتي


نور. غمزتك بس طيب ومالك ومازن


عاصم. بغيظ فيها قالها شوفي انتي بقا


نور. نعععم


علصم. راح نيم غمزه مع اخواتها ورجع وقعد جنبها وضمها لحض*نه وقالها نوري حبيبتي عاوزه تقول ايه


نور. بعدت عن حضنه وقالت عاصم الاول انته مصدق ان الولاد ولادك فعلا ولا لأ


عاصم. قولي اللي حابه تقوليه يانور علطول


نور بس رد عليا


عاصم. طبعا مصدق وكفايه الشبه اللي ببني وبينهم


نور. طيب مش عاوز تعرف انا حملت فيهم ازاي وانت اصلا ملمس*تنيش وبصتله بخوف


عاصم. ببتسامه لعوب قالها عيب عليكي يا نوري تقولي كداوانتي لسه بتقولي ولادي


نور. طيب انت متعرفش جم ازاي


عاصم. مين قال كدا وبخبث قالها ولا هو انتي فاكره انك علشان دكتوره ودارسه دا يبقي لوحدك تعرفي لا يا قمري انا بردو عاصم الزيني وغمز بعينه


نور. عاااصم اسمعني علشان خاطري بس بالله عليك متظلمنيش وتقدر وتعذرني ف اللي عملته وتحاول تتقبل ومتزعلش مني انا عاوزه افتح معاك صفحه جديده كلها حب وعش*ق ليك وفرحه بولادنا وحياتنا اللي هنعيشها مع بعض  


عاصم. ضمها لحض*نه وقالها مش محتاجه تقولي حاجه انا عارف كل حاجه وبحبك وبموت فيكي


نور. عارف انك ابو ولادي 


عاصم. ايوا وشوفتك وانتي بتحطي الحبوب ف العصير


نور. طلعت من حض*نه وانصدمت


عاصم. متوقعتيش اني اكون عارف


نور بدموع قالت شكيت كذا مره من كلامك بس


عاصم. نور خلاص اهدي وبلاش دموعك دي


نور يعني كنت عارف وعذبتني ووجعتني


عاصم. نور اهدي انا عملت كدا غصب عني انتي وجعتيني بكلامك وجنانك وغيرتي عليكي


نور. تقوم توهمني اني خا*ينه وانا بتعذب قدامك وانته ولا هنا


عاصم. نور انتي كنتي حابه توهميني بكدا مش انا ودا رد فعل طبيعي مني يعني عوزاني اعمل ايه ومراتي بتقولي انها هتخو*ني لا وكمان تنا*م معايا وتخدرني علشان توهمني انها خانتني فعلا انتي مستوعبه اللي عملتيه


نور انا اناا


عاصم. انتي ايه انتي كنتي هتدمرينا احنا الاتنين 


نور. عاصم انا عملت كدا ع


عاصم. قاطعها وقالها نور انتي متخيله لو انا فعلا كنت اتخدرت ومحستش بحاجه وانا معاكي تفتكري كنت هعمل فيكي ايه


نور انا متوقعتش كل دا ولا حتي


عاصم. قاطعها تاني وقالها اومال توقعتي ايه فوقي كدا واسمعيني ورفع وشها بين ايديه وقالها واحده خدرت جوزها ووهمته انها خا*نته تفتكري يعمل ايه غير انه يمو*تها وينتقم لشرفه وشرف عليته اللي مرمغتيهم ف الوحل 


نور. بس انا معملتش كدا انا كنت معاك


عاصم. واحمدي ربنا اني كنت فايق ومعاكي بكل حواسي وإلا كان زمانك ميته لا انا ولا اي راجل تاني غيري يقبل ان مراته تخو*نه بقلم نور عصام ولا يقبل اللي قولتيه وعملتيه حتي لو مكنش بقصد اللي عملتيه يانور اكبر غلط وانتي الوحيده اللي كنتي هتخصري لو انا مكنتش فايق حتي لو مظلومه لان انا مستحيل كنت اصدقك لاني وقتها عارف نفسي ملمستكيش


نور. بس انت اهانتني وعلشان كدا عملت اللي عملته


عاصم. اي حاجه قصاد عمايلك انتي متساويش انا لو حتي خو*نتك وانتي شوفتيني بعينك ميجيش قصاد اللي عملتيه حاجه لانك كنتي هتخربي بيتك ودمري سمعتك وسمعتي وسمعت عيلتك وعيلتي نور انتي غلطي فعلا بتصرفك


نور. بدموع قالت انا معاك اني غلطانه بس انت كمان عذبتني وبهدلتني واها*نتني بكل الطرق


عاصم. مسك ايدها وبا*سها وقالها طيب تعالي نتكلم بالعقل شويه وقولي لو انا ظالمك ولا لا 


نور بصتله


عاصم. قالها من وقت عملتي اللي عملتيه وانا معاكي بقلبي قبل عقلي وكل حواسي قالتلك بحبك يانور وبعشقك وبعدين لما حملتي اهتميت بيكي وفرحت من كل قلبي وكنت دايما بهتم باكلك وشربك وياما اتحايلت عليكي تروحي للدكتور وانتي ترفضي وانا بقول هي دكتوره ومادام كويسه خلاص وعمري مقصرت معاكي ف حاجه يبقي قولي امته بقا ظلمتك وزعلتك


نور بس بردو كنت بتدايقني


عاصم. ببتسامه قالها دي مش مدايقه دي مناغشه علشان بحبك 


نور بتحبني تحرق دمي


عاصم. ما عاش ولا كان اللي يحرق دمك ياروح عاصم


نور. وكمان جبت البت المايعه نورسين وعصبتني بيها


عاصم. وبردو شوفتي انا عملت ايه ف صلاح علشان بس فكر يقرب منك ليه مش بتبوصي للي عملته وبتبوصي للي يزعل


نور. بس بردو خلتني اتعصب بسببها


عاصم. بمكر قالها كنت حابب اشوف مراتي حبيبتي وهي غيرانه عليا ومال عليها وبا*سها


نور. عيطت ودموعها مش قادره تسيطر عليها 


عاصم. ضمها لحص*نه وطبطب عليها وبعدين قالها خلاص ياقلبي ليه الدموع دي


نور كان نفسي اقضي فترة حملي واحنا فرحانين بيه مع بعض


عاصم. ومين قال اننا مفرحناش انا عن نفسي كنت طاير من الفرحه ان مراتي حبيبتي حامل مني وامي كمان كانت هتتجن بحملك علشان ابنها الوحيد هيبقي اب واعتقد انتي كمان كنت فرحانه وحاسه اني مبسوط ولا انتي بقا مكنتيش فرحانه


نور. عاصم افهمني


عاصم. حبيبة قلبي خلاص اللي حصل حصل واحنا اهو مع بعض خلينا نفرح بولادنا اللي ربنا عوضنا ورزقنا بيهم 


نور. بس انا بردو زعلانه منك


علصم. وانا ميرضنيش زعلك يانور عيني ومال عليها وبا*سها من شفا*يفها حتي ينتقم منها علي اللي عملته فيه


نور. بادلته نفس احساسه وتعلقت برقبته


نور عصام. يابنت اللذين وانا اللي قولت هتكسري الدنيا وتعملي فيها زعلانه شويه تقومي كدا تقعي علي بوزك من اول لقاء يلا الحب بقا يا جماعه ربنا يسعدهم 😜


عاصم. بعد لحظات بعد عنها ولحتيا*جها للهوا وابتسم وقالها عرفه لو مكنتي لسه والده كان هيبقالي تصرف تاني خاااالص


نور ابتسمت بكسوف


عاصم. ربنا يخليكي ليا حبيبتي وميحرمنيش منك ابدا


وبعد اسبوع عملو سبوع حلو للولاد


وبعد شهرين


عاصم. كان راجع من الشغل لقي


نور قاعده بتنام علي نفسها وجنبها كتاب


عاصم. قرب منها وقالها نوري حبيبتي


نور. فتحت عيونها وقالت عاصم حبيبي جيت امته


عاصم. با*سها من خدها وقالها لسه واصل وايه اللي منيمك علي نفسك كدا والعيال فين


نور. العيال جننوني وماما ثريا اخدتهم هي وصابحه وراحو عن ماما وبابا لانهم قالو هيسافرو اليوم


عاصم. وايه الكتاب اللي جنبك دا 


نور دي رواية للكاتبة الجميله نور عصام 


عاصم. رواية ايه 


نور. رواية الحب والعذاب كتيير حلوه وبما ان القرود مش هنا قولت اقراها


عاصم. فعلا حلوه انا قريتها وكمان قريت لها روايه ما بعد الجحيم وكمان بين قلبي وعقلي وانتقام عاشق


نور. حلوين وانا قريت لها روايه احببته فتكبر وبصت ل عاصم


عاصم. اممم هي روايه حلوه بس 


نور مبسش انا هقوم اجيبلك تتعشي


عاصم. لا عشا ايه بقا دا انا مصدقت القرود مش هنا ومال عليها


نور عاصم بتعمل ايه


عاصم. ولا حاجه وووو... هيييح 😏


وبعد مرور سبع سنوات 


عاصم ونور وثريا راحو القاهره وتقريبا مستقرين فيها وكل فتره ببروحو الصعيد وصابحه اتجوزت ومعها بنوته جميله وثريا اصرت تاخدها معهم هي جوزها وبنتها والكل عايش في احسن حال وصابحه وسنيه بيساعدو نور وثريا ف تربيه العفاريت وام نور وابوها بيروحو من وقت للتاني 


رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام


نور. عاصم احمد زمانه جاي يلا بقا ننزل


عاصم. حاضر ياروحي وانق*ض عليها


نور يا عاصم بقولك اخويا جاي وانته


عاصم. هشششششش


نور عصام. طيب تعالو ننزل احنا تحت ونسيب الناس اللي مش حسه اننا موجودين معهم دول 😜😂


ثريا. واد يا مالك بطل لعب بالكره جوا البيت


مالك. هلعب شويه صغيرين يا تيتا


ثريا. يابني كسرت البيت كله


مازن. شويه بس يا تيتا وقال تعالي يا غمزه العبي معانا


ثريا. كمان هتاخد اختك تلعب كره


غمزه. بشقاوه اوعي يا تيتا روحي بعيد واتفرجي علينا


ثريا. حتي انتي كمان ودخل


احمد. وقال السلام عليكم


ثريا. وعليكم السلام اتفضل ياولدي


احمد. سلم عليها وراح علي ولاد اخته وقال اسمك ايه يابطل


مالك. قال سبعاوي


احمد بصحك قال اييه سبعاوي


مالك. ايوا ايه مش عحبك


احمد. لا دا عجبني قوي وبعدين قال وانته يا باشا


مازن. تمنياوي


احمد. ههههه كمان وبص ل غمزه وقالها وانتي 


غمزه. وقفت قدامه ولسه هتتكلم


احمد قالها اوعي تكوني تسعاوي


غمزه. قالت لا ستاوي وبما انتي بنت ف انا اسمي ستهم


ثريا واحمد   ههههههههه ههههههه


ثريا. معلش يااحمد ياولدي هما اشقيه شويه


احمد. ههههه بس دمهم خفيف وبعدين قالهم انتو عرفين انا مين


غمزه. طبعا خالو اللي ماما أرفانه بيه كل شويه من وقت عرفت انك جاي بقلم نور عصام


احمد فتح عيونه وقالها أرفاكم دا كلام تقوليه بردو


مالك. سيبك منها وقولي ياسطي انته جاي اجازه قد ايه


احمد. اسطي


مازن. خلاص امعلم كلمني انا


غمزه. لا كلمني انا يازميلي


احمد. العيال دول ولاد مين مستحيل يكونو ولاد نور وعاصم ابدا اعوذ بالله


غمزه. راحت عليه وقالت بدلع طفله طيب اقولك علي اسمي واسم اخواتي بس توديني الملاهي دلوقتي


احمد. ببتسامه قال من عيوني يا قمري


غمزه. لا كدا هنزعل من بعض وكمان اجيب اخواتي يزعلو معايا ودول زعلهم وحش قوي يا كابتن


احمد.  هههههه وبعدين قالها تمام قولي اسمك وانا اوديكي الملاهي واعملك كل اللي انتي عاوزه


غمزه. قالت اعمل كدا وغمزت بعينها


احمد. ههههههه وبعدين اتصنع عم الفهم وقالها ايه دا انتي بتعا*كسيني ولا ايه


غمزه.  اعاكس مين يابا انته مش شايف نفسك ولا ايه


احمد. يعني انا وحش


غمزه. لا بصراحه موز جا*مد كمان وعلشان كدا غمزت بعيني


احمد. انتي عندك كام سنه


غمزه. متدقش بقا يا كبير 


احمد. هههههه حبايب خالو وضمهم لحضنه


نور وعاصم. كانو واقفين عالسلم وضحكو ونزلو


نور. راحت علي اخوها وحضنته


احمد. كمان حض*نها بقوه وقالها وحشتيني قوي قوي يانوري


نور وانت كمان يا حبيبي


احمد. سلم علي عاصم 


عاصم. حمدلله علي سلامتك يا احمد


احمد. الله يسلمك وبعدين قال ايه القرود دول 


نور. مش بيفكروك بحاجه


احمد. هههههه بيكي وانتي صغيره وبعد شويه


عاصم استاذن ومشي علي شغله


نور. . قالت احمد فين غاده وآسر


احمد. شويه ويجو مع ماما وبابا


نور. تمام وبعد ما اقعدو مع بعض شويه وغاده جت وامها وابوها والكل كان مبسوط وفرحان بقلم نور عصام


ثريا. نور اتصلي ب عاصم شوفيه مجاش ليه 


نور. بحزن قالت والله قلبي وجعني عليه ومش عاوزه اتصل


ثريا. ليه يابتي وهي قلقانه كمان


نور. خايفه وف لحظه فونها رن وكان ...... يتبع

تكملة الرواية هناااااااااا

تعليقات

التنقل السريع