رواية عذاب الحب البارت الحادي عشر 11بقلم مارلي ايهاب
احمد بهدوء
معلم سيد اتفضل
المعلم سيد دخل وقال بهدوء
يا ساتر البقاء لله يا جماعة
احمد بهدوء
حياتك الباقيه يا معلم اتفضل
قعد المعلم وكانت روان تجلس ساكته وروفان كذلك
روفان بهدوء
تشرب اية يا معلم
المعلم وهو نظراته علي روان
متشكر يا مدام انا جاي اعزي وماشي البقاء لله يا ست البنات
روان بهدوء
حياتك الباقية بعد اذنكم انا داخلة ارتاح في اوضتي
دخلت روان اوضة والدتها من غير ما تسمع ردهم
المعلم سيد ابتسم بخبث
طيب يا جماعة طبعا مش هنبه عليكم لو احتجتم اي حاجة انا في الخدمة كان نفسي اشوف تميم واعزيه لكن سمعت اللي حصل معه ربنا يفك كربه يارب
احمد بهدوء
متشكرين يا معلم
المعلم سيد
عيب عليك يا راجل احنا اهل يلا بالاذن انا
احمد بهدوء
مع السلامه نورتنا يا معلم
المعلم سيد
البيت منور بصحابه مع السلامه
المعلم سيد نزل و احمد قفل الباب وراح لروفان وقال
شوفتي نظراته لروان اكيد ع، ف انها فسخت الخطوبة مع مازن
روفان بدموع
اكيد بس ده خليه يحلم علي قده كفاية المصايب اللي فوق دماغنا
احمد مسك ايديها وقال
متقلقيش يا روفان انا متاكد ان ربنا هينصرنا علي المصايب دي و تميم هيخرج و هيبقي كويس المهم تبقي انتي مؤمنة و متاكدة انه مش هيتخلي عننا انا كلمت المحامي وقالي انه رايح بكرة يتكلم مع تميم
روفان بعياط
انا تعبانة قوي يا احمد مش عارفة اية اللي جري لينا ومين اللي بيكره تميم قوي كدة علشان خاطر يلبسه تهمة زي دي
احمد باستغراب
دي فعلا الحاجة اللي شاغله بالي طول الوقت مش عارف مين اللي عمل كدة وليه تميم طول عمره طيب وفي حالة حتي انس قالي انه فعلا اخوكي زمان كان علي علاقة قوية باللي اسمها بسنت دي وانا قولتله ميتكلمش في حاجة
روفان بدموع
بس حتي لو كلمها هو عمره ما هيغضب ربنا ويقرب منها
احمد بتردد
بصراحة يا روفان انا مش عارف اقولك اية بس يعني التحاليل طالعة ايجابية ده بيدل انه اخوكي عمل علاقة معاها والطفل ده ابنه.
روفان بكت
استحالة انا متاكدة تميم ميعملش كدة لو جابه مليون تحليل مش هصدق يا احمد
احمد حضنها وقال
انا اسف يا روفان انا بفكر معاكي بصوت عالي مش اكتر صدقني انا اسف حقك عليا
روفان تمسكت بحضنه وهي بتبكي
انا عايزة تميم يخرج يا احمد حرام شبابه و عمره كله يضيع بسبب حاجة معملهاش
احمد بحزن
احنا بنعمل كل اللي في ايدينا يا روفان علشان خاطر ربنا يكرمنا و يخرجه منها علي خير
روفان بدموع
يارب يارب يا احمد
احمد بحزن
انا كلمت امي و اطمنت علي اسيا وكريم عايزك تقومي تكلي لقمة وترتاحي شوية يا روفان
روفان بدموع
اكل اية يا احمد انا مليش نفس لاي حاجة
احمد مسك ايديها وقال بحزن
عشان خاطري لقمة بسيطة تسندك انتي من صباحية ربنا مكلتيش حاجة هتتعبي علشان خاطري وكمان اقنعي روان تقوم تاكل لقمة حرام كدة امك مش هتبقي مرتاحة باللي انتم بتعملوه ده صدقني يا روفان
روفان بقهر
امي مش هبقي مرتاحة بسبب اللي تميم فيه يا احمد وعمرها ما هترتاح غير لما ياخد براءة
احمد بحزن
ان شاءلله هياخد براءة بس انتي قومي و اسمعي كلامي علشان خاطري
روفان بدموع
حاضر يا احمد هروح انده لروان
احمد بحزن.
وانا هجهز اي حاجة خفيفة كدة
روفان بدموع
اقعد انت ارتاح وانا هناديها وهاجي اعمل
احمد
لا ارتاحي انتي انا هشوف اية في التلاجة و هعمله روحي بس نادي روان
روفان نظرت له بدموع نظرات امتنان علي ما يفعله معاها
خبطت علي اختها لم تسمع رد دخلت الغرفة وراتها تجلس وهي تنظر في البوم صور قديم عندهم كانت تنظر لصور والدها و الدتها و اخيها الذي افترقا عنها
روان بدموع
شايفة الصورة دي كانت انا وبابا وماما وتميم
كنت وقتها جايبة تقدير كويس في تالته اعدادي
وتميم وقتها كان جايبلي السلسة اللي كان عليها اسمي و باركلي وبابا وماما كل واحد ادني هديتي بس هو الوحيد اللي هديته عجبتني وشدتني وكنا علي طول متجمعين وبعدها بابا مات وسابني وانا كنت متعلقة بيه جدا وبعدخ اتعلقت بتميم السند و الضهر و عوضني جزء من اشتياقي لابويا ودلوقتي امي كمان سابتني و ماتت و اخويا هيحصلها و الانسان اللي حبيته كمان بعني و سابني مبقاش فاضل ليا سند ولا ضهر حياتي كلها ادمرت يا روفان
روفان بعياط
حرام عليكي يا روان متفوليش عليه ان شاءلله هيخرج و هيبقي كويس انتي بس ادعيله مش قدمنا حاجة غير الدعاء يا روان
روان ببكاء
بدعيله يا روفان بس معنديش امل انه يخرج ولو واحد في الميه حتي حاسة انه هو كمان هيسبني زي ما كلهم سابوني طول الوقت بخاف من الفراق و كنت اقوله يا تميم اوعدني انك مش هتبعد زي ابوك وتسبني يقولي حتي لو اتجوزتي هفضل معاكي بس طلع كله وهم كدب
روفان بدموع
دي كلها حاجات غصب عنه يا روان هو مش اختار كدة بايديه ارجوكي يا روان اهدي و انتي لازم تقفي جنبه و تساعديه
روان بدموع
اعمل اية بس
روفان مسحت دموعها
اول حاجه علشان نعرف نساعدة كويس لازم نقدر بكرة نقف علي حيلنا لما نروح ليه هتقومي تاكلي لقمة كدة يا حبيبتي تقويكي لبكرة
روان برفض
اكل اية استحالة
روفان بدموع
ولو قولتلك عشان ماما الله يرحمها قومي كلي معايا احمد اقنعني بالعافية خلينا ناكل حاجات بسيطة بس
روان بدموع
اروجوكي ما تغصبيش عليا
روفان بدموع
علشان خاطري يا روان لو مكلتيش حاجة انا مش هاكل
روان اتنهد بدموع
طيب
قامت روفان وقومت روان معاها وخرجوا كان احمد مطلع بعض العيش و الجبن
احمد بهدوء
يلا سموا الله وكلوا بسم الله
كلهم سموا و روان كلت بعض اللقمات البسيطة التي تسد جوعها وكذلك احمد وروفان كان ليس لديهم اي شهية لاي طعام يحاولون كتم دموعها حتي لا يضعافوا
روان بدموع
انا الحمدلله كلت بعد اذنكم هدخل انام روفان عندك اوضة تميم و امك الله يرحمها نضاف تقدري تدخلي انتي و احمد اللي الاوضة اللي تعجبكم
روفان بدموع
ماشي يا روان
احمد ورفان دخلوا الاكل المطبخ وروفان قالت
تعالي يا احمد ننام في اوضة امي كبيرة عن بتاعة تميم
احمد هز راسه وقال
هدخل اوضة تميم هاخد هدوم من عنده و اخد دوش و اجيلك.
روفان بهدوء
ماشي
احمد دخل اوضة تميم اخد ترنج من عنده و دخل اخد شاور وبعدين راح علي اوضة حماته كانت روفان نايمة علي السرير و تبكي.
احمد بهدوء
كفاية عياط يا روفان انتي عنيكي ورمت حرام كدة نامي يلا
فضل يهديها حتي هدئت انفاسها و نامت وهو نام بعديها
///////
في بيت روفيدة
كانت تجلس في غرفتها حزينة لا تعلم ماذا تفعل هل تصدق هذا الكلام و الفيديو الذي بعتوه لها
ام تكدب عيونها و تصدق قلبها الذي ينكر كل هذا
مسكت دفترها المحبب الي قلبها وكتبت بحزن شديد وعيونها تزرف الدموع علي دفترها و تعكر الكلام الذي تكتبه بفعل الدموع
يا قلبي لا اعلم هل اصدقك. واكذب عيوني ام اصدق ما رايته عيوني لا اعلم العواقب الذي سوف تلحق بي حينما اصدقك و اتبعك اريد ان اقول لك يا قلبي اني قلبي ينزف جرحاً وعيوني تبكي دماً لا اريد ان ابتعد عنك لحظة واحدة حتي اذا كنت احببت مخادع كاذب احبه لا اقدر علي الابتعاد عنه اشعور ان روحي تنسحب مني تميم اول رجل احببته و عرفته انتظرت الكثير حتي ياتي لطلبتي من ابي ولكن حدث ما لا تشتهيه السفن
اريد ان ارتاح يا قلبي
قفلت دفترها وجلست تبكي وبتقول بقهر
انا لازم اشوف تميم و اتكلم معه لازم هو يفهمني اية اللي بيحصل ده انا مش هفضل اسمع منهم و مسمعش منه وبعديها هحسم قراري
/////////
في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث المحزنة
رفيدة فاقت بدري و لبست الاسود و لفت طرحتها مثلما كان يريد تميم وهي مدخله كامل شعرها تحت الحجاب
خرجت من اوضتها وليلي كانت واقفة في المطبخ شافتها خرجت بسرعة وقالت
رايحة فين ولبسه الاسود كدة ليه
رفيدة بملامح خالية من المشاعر
رايحة اتكلم مع تميم يا ماما
ليلي بعصبية
انتي اية معندكيش كرامة بعد كل اللي سمعتيه و عرفتيه من الناس لسه مصره انك تروحي ليه اية يا بت في اية ولا علشان بنعملك كويس هتسوقي فيها
رفيدة بنفس الوضع تتحدث بيرود
اديكي قولتي سمعته من الناس مش منه هو انا عايزة اسمعها منه و لازم يجاوب علي اسألتي
ليلي بعصبية
انتي م
رفيدة بهدوء
انا رايحة يعني رايحة انا بعد مقابلتي دي لازم احسم قراري و اشوف انا هعمل اية كويس ياريت متمنعنيش
ليلي بعصبية
علي اخر الزمن عايزة تروحي الاقسام يا رفيدة عايزة تفضحينا احنا اذنكي في اية
رفيدة بدموع
ارحميني بقي كل اللي همك الفضيحة انا مكسورة ولازم اتكلم معه و يفهمني في اية انا مش عايزة اسمع منكم انتم انا عايزة يجوبني علي كل اسألتي
قالت رفيدة كلامها وخرجت من المنزل بدون ما تسمع رد والدتها التي خرجت تجري وراها ولكن لم تلحقها وقالت وهي بتبكي
يارب احميها يارب
////
في القسم كان احمد موجود والاتنين المحامين و انس و روان و روفان
المحامي سعد
انا اتكلمت مع الظابط و اخدت اذن انا و الاستاذ محمود نقعد مع المتهم و نتكلم معه
احمد
في امل يا متر
المحامي سعد بحزن
الامل ضعيف وخصوصاً ان كل حاجه ضده يا استاذ احمد الاستاذ محمود راجع علي ملف القضية وده كلامه وكلامي ولا اية يا استاذ محمود
محمود
مع الاسف ده كل حاجه بالملي متفصله تفصيله جاهزة عليه يا استاذ احمد وده في حد هو اللي ملبس ليه القضية و حد بيكره قوي كمان
انس بحزن
بس تميم مكنش ليه اي خناقات مع حد يا استاذ محمود وبعدين هو في حالة بس ازاي انا نسيت
محمود بهدوء
في حاجه
انس بحزن
انا مش عارف اللي بفكر فيه صح ولا لا
محمود
اتكلم يا استاذ واحنا نحدد
انس بهدوء
من يجي اسبوع المعلم اللي كنا شغالين عه اتخانق هو وتميم و طرده من الشغل علشان كان طالب ايد اخته وهي مخطوبة وكان بيغريه بالفلوس وبعديها بيوم علي طول اتمسك تميم
محمود بهدوء
يعني المعلم بتاعكم كان يعرف المجني عليها بسنت
انس بحزن
مش عارف انا بقول لحضرتك شاكك.
محمود بهدوء
يعني المعلم ده عنده الواسطة الكبيرة اوي دي اللي تخليه يمشي كل حاجه بالمسطرة
احمد بهدوء
معتقدش هو عنده كام بيت و كام عمارة فرحان بيهم معتقدش ان اصلا تفكيرة يجيبه يعمل حاجه زي دي
المحامي سعد
يعني هو هدده مثلا
انس
الصراحة لا تميم مقاليش حاجة زي دي
سعد
علي العموم احنا هنتكلم مع تميم و هنساله و هنشوف رد هيبقي اية دلوقتي هنسبكم علشان معاد الزيارة
انس بهدوء
اتفضلوا
المحامين رواحوا مع العسكري اللي هيوصلهم لزنزنة تميم
وفتح الباب ليهم ودخل كان تميم ساند راسه علي الحيطة وساكت و الاكل بتاع امبارح زي ما متلمسش
سعد
السلام عليكم
تميم بتعب
عليكم السلام
محمود بهدوء
انا المحامي محمود و الاستاذ سعد المحامي التاني ليك احنا عايزيك تحكي كل حاجه بالتفصيل
تميم بتعب
كلامي اللي مكتوب في المحضر مش هيختلف عن كلامي اللي هقولهلكم
محمود
معلش تعالي علي نفسك و اتكلم معانا
تميم بهدوء
اتفضل اسأل
محمود
علاقتك بالمجني عليها بسنت احمد السيد
تميم
كان مجرد علاقة طايشة من اربع سنين و انتهت لما نقلت من جنبها
سعد
ليه مفضلتوش علي تواصل علي التليفون
تميم
اول سنه بعدت فيها كنا بنتكلم عادي لكن بعد كدة كل واحد انشغل في حياته وانا نسيتها من كتر ما بعدنا عن بعض
سعد
لما قبلتها تحديد يوم 9 مارس 2024 علي الكورنيش معاملتكم كانت عاملة ازاي
تميم بتعب
انا تعبت من كتر ما بكرر كلامي ميت مرة ارحموني بقي
سعد
معلش رد علي اسألتنا احنا عايزين نساعدك
تميم رد علي كل استفسارتهم وبعدين خرجوا
تميم سند راسه علي الحيطة وقال بتعب
يارب خدني
/////
رفيدة كانت واقفة مع اهل تميم
رفيدة بجدية
انا عايزة اقبل تميم اية الاجراءات اللي تخليني اشوفه
احمد
استاذني من الظابط وائل وهو اللي يسمح ليكي تدخلي او لا
رفيدة
الظابط مين اللي كان موجود في العزاء
احمد
ايوة مكتبه هناك اهو
رفيدة من غير ما ترد عليه راحت علي المكتب وقالت للعسكري
عايزة اقابل الظابط وائل لو سمحت
العسكري
عايزة تقابليه بخصوص اية
رفيدة بضيق
عايزة استاذنه في زيارة
العسكري
اصبري هقوله
العسكري دخل قال لوائل ووائل قال
دخلها
العسكري
ادخلي
رفيدة دخلت وقالت
السلام عليكم لو سمحت كنت عايزة اشوف تميم
وائل بهدوء
تقربي ليه
رفيدة
لا
وائل بهدوء
امال اية الصفة اللي جاية تشوفيه بيها
رفيدة باحراج
انا في حكم خطيبته المفروض ان بنا مشروع جواز
وائل بهدوء هز راسه وقال
طيب هما ربع ساعة اكتر من كدة لا انتي اللي هتروحي ليه الزنزانة هو مش بيخرج يقابل حد
رفيدة بدموع
ماشي
وائل بجدية
يا عسكري
امرك يا باشا
وائل
وادي الانسة زيارة لتميم ربع ساعة بس
امرك يا باشا اتفضلي يا استاذة
رفيدة لوائل
متشكرة لحضرتك
وائل بهدوء
العفو
رفيدة خرجت مع العسكري و وصلها لغاية الزنزانة
وقال للعسكري اللي قدام الاوضة ربع ساعة بس و تخرجها
العسكري الاخر فتح الباب و قال
تمام اتفضلي
رفيدة دخلت ونظرت لحالة تميم بدموع وقالت بصوت مرتعش
تم. يم
تميم كان سمع صوت فتح الباب وتجاهله ولكن لما سمع صوت المحبب لقلبه الصوت التي يحفظه علي ظهر قلب نظر لها بدموع لنعت في عيونه وقام بسرعة وبتعب حط ايده مكان الجرح ولكنه لم يهتم قرب منها وقال بحب
رفيدة انا مش مصدق انك جيتي
رفيدة بدموع
تميم هو الطفل ده ابنك
تميم بدموع
لا طبعا انتي بتسألي انتي لازم تبقي متاكدة انه مش ابني
رفيدة بدموع
بجد و التحليل اللي طلع ايجابي يا تميم
تميم بحزن
لو طلع مليون نتيجة تحليل انا متاكد انه مش ابني انا مقربتش منها يا عالم
رفيدة بدموع
طب شوف كدة الفيديو ده يا تميم وقولي رايك فيه
رفيدة فتحت التليفون اللي كانت مخبيه علشان محدش ياخده منها بره وشغلت الفيديو الخاص. بيه هو وبسنت و كان ينظر اه وهو مصدوم
تميم قفل بعصبية.
انتي مصدقة اني ممكن اعمل كدة مين الىي بعت الفيديو ده
رفيدة بدموع
معرفش مين اللي بعته المهم انك فيه
تميم بعصبية.
انتي اتجنتتي انتي بجد مصدقة اني ممكن اعمل كدة يا رفيدة مصدقة اني ممكن اعمل علاقة مع واحدة انا كنت بحاول احافظ عليكي علي قد ما اقدر ولما كنتي بتقربي مني كنت بضايق اروح اعمل علاقة مع واحدة
رفيدة بدموع
معرفش انا بقيت معرفكش
تميم بصدمة
متعرفنيش بجد يا رفيدة طب بما انك متعرفيش و مصدقة الفيديو و مكذبني يبقي الواد ده ابني و التحليل صح و الفيديو صح وانا قتلتها و انا كذاب و ضحكت عليكي و خدعتك خلاص يا رفيدة اتفضلي من هنا
رفيدة ببكي
تميم ارجوك حس بيا ان
تميم بصراخ ودموع
وانا مين يحس بيا مين ها مين يقدر اللي انا فيه انا حياتي علي المحك دلوقتي وانا مظلوم مين بيحس بيا هفضل احس بيكم لغاية امتي و انتم هتحسزا بيا هتقدروا موقفي يا رفيدة
رفيدة ببكي
انا بحبك و مش قادرة اصدق اللي بيحصل ده يا تميم نفسي تطمني كل حاجه ضدك ارجوك انا تعبت ريح قلبي وقولي الحقيقة
تميم هز راسه بتعب
انا قولتلك كل حاجه وبما انك انتي مصدقة يبقي انا فعلا عملت كدة مع السلامه
تميم رجع قعد علي الارض وضم رجله لصدره يداري دموعه
رفيدة بدموع
ارجوك يا تميم
تميم بدموع وصوت مهزوز
ارج. وكي انتِ سبيني في حالي بقي سبوني اعيش الكام يوم اللي فضالين و انا علي الاقل مرتاح سبني بقي امشي مش عايز اشوف حد
رفيدة قربت منه بقهر وقالت بدموع
تميم ارجوك افهمني انا بحبك اقسم بالله مش محتاجة منك غير كلمة تريحني وتقولي الحقيقة
تميم بدموع
عايزة الحقيقة يا رفيدة انا مقتلتش حد و مقربتش منها و الطفل ده مش ابني مصدقاني ولا مصدقة الفيديو التحليل
رفيدة بدموع
طيب انا مصدقاك قولي مين اللي عمل الفيدي. ده ومين اللي عايز ياذيك و يلبسك تهمة زي دي
تميم بحزن نزل راسه لارض
انا مش عارف يا رفيدة مش عارف
رفيدة وضعت يديها علي زقنه وقالت بدموع
تميم انت هتخرج ليا مش. كدة
تميم بدموع
عايز اقولك ان دي اخر مرة انتي هتشوفيني فيها يا رفيدة القضية دي بتمشي بسرعة البرق و النهاردة انا هتحول علي النيابة و من النيابة للمحكمة للتنفيذ الحكم
رفيدة بعياط.
ارجوك لا متقولش كدة يا تميم انت هتخرج ليا مش انت واثق انك معملتش حاجه يبقي هتخرج براءة
تميم بدموع
اه معملتش حاجه بس مش هخرج مش هكدب علي بعض يا رفيدة
رفيدة بدموع حضنته بشدة وهي بتبكي
انا مقدرش اعيش من غيرك يا تميم علشان خاطري
تميم حضنها
انا مش في ايدي حاجة اعملها تسمحي لي اودعك لاخر مرة يا رفيدة اخر مرة
رفيدة نظرت له ودموعهما الاثنين ينزلوا قرب تميم وجهه من وجهها ونزل نظره لشفتيها وميل وجهه ووضع شفتيه علي شفتيها يقبلها بشغف شديد وهي تتجاوب معه ببكاء تذوق كل منهما دموع الاخر بعد عنها يتنفس قليلاً ثم يرحع يقبلها مرة اخر حتي يروي عطشه منها بعد عنها
وقال بدموع
امشي يا رفيدة متجيش تاني علشان محدش يتكلم عليكي
رفيدة بدموع
هجيلك تاني يا تميم
تميم بدموع
لا متجيش علشان خاط
لسه هيكمل كلامه العسكري دخل وقال
وقت الزيارة انتهي اتفضلي
رفيدة مسكت شنطتها وقالت بدموع لتميم
مع السلامه اشوفك علي خير
نظر لها بدموع وهز راسه لها
خرجت رفيدة وهي تبكي والعسكري قفل الزنزنة
سمعت رفيدة صوت بينده عليها بقوة
رفيدة
ياتري مين اللي بينده عليها
وهل كان ينفع ثقة رفيدة تتهز و ليها حق ولا كان لازم تثق فيه اكتر من كدة
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا