رواية انتقام عشق الصعيد البارت 30الاخير بقلم الكاتبه المجهوله
رواية انتقام عشق الصعيد البارت 30الاخير بقلم الكاتبه المجهوله
انتقام عشق الصعيد 30 والاخير
يوم الجمعه الصبح
كان الكل رايح جاي في البيت الخدم وبتوع الديكور واهل البيت الكل كانوا مشغولين بس في نفس الوقت فرحانين
عند البنات في الاوضه
نور: كدا الفستان جاهز انا هاخد شاور ولما الميكب ارتست تيجي خلوها تجهز لحد مطلع
مرام: تمام وانا هروح اجيب فستاني عشان البس هنا…اه صحيح عشق انتي لسه مجبتيش الفستان
عشق: حاولت اقنع صقر موافقش فهلبس اي حاجه وخلاص
سابتهم عشق وخرجت عشان متشيلهمش همها
راحت اوضتها ولما دخلت اتفاجأه بفستان معلق في شماعه على الدولاب
عشق قربت من الفستان بصدمه من جماله
عشق: الله
صقر وهو بيحضنها من ضهرها: كل سنه وحبيبتي طيبه
عشق لفته وحضنته: وانت طيب يا حبيبي
صقر: اي رأيك في الفستان
عشق: جميل اوي يا روحي ده تحفه بجد بس شكله غالي اوي
صقر: ميغلاش على روح قلبي الي هتكبر سنه
عشق: لسه عيد ميلادي بكره
صقر: حبيت اكون اول واحد يعايدك ويجبلك هديه
عشق وهي بلتف ايدها على رقبته: انت احلى هديه ليا يا صقري
صقر ضمها لي وقربها منه وقال: انا بقول مش لازم ننزل عشق بعدت بسرعه: لا مينفعش وابعد كدا انا عايزه اجهز
الكاتبه المجهوله H
بعدت عشق ودخلت الحمام وصقر نزل
عشق لنفسها: الحمدلله يارب دي هتبقى احلى مفاجأه والفرحه هتبقى اتنين مبروك ليا ولصقر
خرجت عشق من الحمام والباب خبط
رميت عشق الي في ايدها على السرير وراحت تفتح الباب
سحر: انا جبتلك الاكل عشان مكلتيش من الصبح
عشق: تسلمي يا داده حطيه جوه
دخلت سحر وعينها جت على السرير فشهقت بصدمه وفرح
سحر حضنت عشق بقوه: مبروك يا بتي مبروك يا حبيبتي الف الف مبروك
عشق بسرعه: وطي صوتك بالله عليكي الله يبارك فيكي بس ارجوكي متعرفيش حد انا هعملها مفاجأه
سحر بحماس: حاضر حاضر من عيوني
خرجت سحر وعشق اكلت واخدت الفستان وراحت للبنات
البنات شافوا الفستان وانبهروا بيه جدا
نور: والله عيب، عليه يجيب فستان لصحبه العروسه زي ده كدا هتخطفي مني الانظار
عشق:طيب بصي خلاص انا مش هلبسه او انتي البسي بتاعي وانا البس بتاعك
نور بصت لعشق بحب وحضنتها:تسلمي يا حبيبتي بس ده فستانك انتي وانتي هتلبسبه
عدا الوقت وكانوا البنات ببجهزوا والشباب كمان
باليل
عند الشباب
احمد: من سنه تقريبا شفتك اول مره عيني شافت عينك ودابت فيها قلبي عشقك غصب عني حبيتك من اول نظره
نزل على ركبته وخرج خاتم وقال: تتجوزني يا مرام
صقر: لا
احمد: تصدق انك رخم بقلك انا متوتر لوحدي
عمر: حرام عليك يا جدع
صقر: متزعلش انت كدا تمام يلا بقى ننزل
نزلوا الشباب وبدأوا باستقبال الضيوف
بعد شويه جه المأذون
جعفر: عمر روحي هات نور يلا
عمر: تمام يلا يا شباب
كانوا الشباب متجين للسلم بس وقفوا لما شافوا اميراتهم نازلين
كانت نور لابسه فستان احمر طويل ورافعه شعرها وحاطه ميكب جميل
مرام كانت لابسه فستان اوف وايت طويل ورافعه شعرها وحاطه ميكب بسيط
اما عشق كان فستانها اوف وايت طويل ولي ديل مربوط على وسطها بيجر وراها وكانت عامله شعرها ويفي وحاطه ميكب بسيط
الكاتبه المجهوله H
كل واحد كان مذهول من جمال حبيبته ده غير الضيوف الي بدأوا يتهامسوا على جمال البنات
راح كل واحد لحبيبته
صقر: قمر يا اميرتي وحضنها
عمر: حبيبت قلبي قمر النهارده
وكل واحد اخد حبيبته ومشي
احمد راح لمرام
مرام: عايز اي
احمد: اي الي عايز دي جزاتي عشان شفت لوحدك وقلت اكسب فيكي ثواب واتجوزك
مرام: لا شكرا مش عايي…بصتله بصدمه لما استوعبت
احمد: اي
مرام: انت قلت اي
احمد: قلت اكسب فيكي ثواب واقف معاكي
مرام: طب اوعى كدا وسابته ومشيت
بعد شويه
المأذون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وعلى خير
ارتفع صوت الزغاريط والفرح عم المكان
عمر باس راس نور وقال بحب: مبروك يا روح قلبي
نور: الله يبارك فيك يا حبيبي
صقر غمز لاحمد عشان يتحرك وعمر وقف المأذون
احمد راح لمرام ووقف قدامها
مرام: في اي
احمد: من سنه تقريبا شفتك اول مره عيني شافت عينك ودابت فيها قلبي عشقك غصب عني حبيتك من اول نظره
نزل على ركبته وخرج خاتم وقال: تتجوزني يا مرام
مرام عنيها دمعت
عشق ونور: وافقي يلا
مرام: موافقه
لبسها احمد الخاتم واخدها للمأذون كتب كتابهم
الكاتبه المجهوله H
كانوا الكل فرحانين والسعاده على وشهم
صقر: ريهام مختفيه فين
عشق: مش عارفه
نور: حد شافها من الصبح
مرام: لا
عمر: انا بره اليوم كله ومشفتهاش خرجت
احمد: ازاي مشفتهاش انا شفتها خرجت على الساعه تلاته
صقر: في اي حاجه مشكوك فيها في تليفونها
مرام بتوتر لما الكل بصلها: بصراحه انا مفتحتش اللابتوب من من يومين بسبب انشغالي مع البنات
احمد: طيب تعالوا براحه نخرج بره وانتي اطلعي هاتي اللابتوب
خرجوا صقر وعشق ونور وعمر واحمد وطلعت مرام تجيب اللابتوب بعدين نزلت جري
مرام بسرعه: لازم البيت يفضى خلال نص ساعه
عشق: لي
مرام: فاضل ساعه والتسليم يتم
عمر: واي علاقه البيت
نور: التسليم في البيت صح
مرام هزت راسها بايوه
مرام: في الجنينه الي ورا البيت
صقر: يا بنت ال..
عشق: البيت لازم يفضى براحه خالص عشان متحسش بحاجه
فعلا اتجهوا للبيت وعرفوا جعفر الي امر الخدم يخرجوا الضيوف واحد واحد بهدوء وفعلا العدد بدأ يقل
كل واحد طلع اوضته واخد مسد*سه وبلغوا في المقر عشان يبعتوا عناصر
غيروا هدومهم ونزلوا يتابعوا الوضع
عشق اخدت مس*دسها وبعض الحاجات الي هتحتاجها وراحت لمكان ريهام
صقر راح للشباب
صقر: وصلتوا لاي
مرام: محدش عرف حاجه لأن مخدوش اي خطوه للتراجع
نور: عشق فين
صقر: انا الي جاي اسأل
احمد: انا شفتها نازله
عمر: اوبا يا برنس مراتك راحتلهم
صقر بغضب: اااه هتجنني من تهورها
نور: مش وقت عصبيه لازم نرحلها
وجريوا على المكان
الكاتبه المجهوله H
عند عشق
كانت ماسكه المس*دس وماشيه بهدوء في المكان وبتستعد لاي هجوم
بس فاجأه حست بمس*دس على راسها
الشخص: ارمي سلا*حك
عشق: حاضر هسيبه
عشق ميلت على الارض عشان تسيب المس*دس بس شدت رجل الشخص الي كان وراها وقعته بسرعه عشق رفعت القناع من على وش الشخص
عشق بانتصار: اخيرا اتواجهنا يا عقرب ولا اقلك يا ريهام هههه
ريهام: متفرحيش اوي كدا
وفاجأه جه شخص تاني وجه للسل*اح على عشق وريهام استغلت الفرصه واخدت منها المس*دس
ريهام: قلتلك متفرحيش
صقر: انتي الي متفرحيش يا ريهام
ريهام بصت وراها بصدمه فلقيت صقر ومعاه الشباب والقوات وراهم ومحاصرينهم من كل مكان هي ورجالتها
عشق: دي النهايه يا ريهام
ريهام: مستحيل هخرج زي اخر مره
الشخص الي ماسك عشق: مش هنقدر يا ريهام
عشق بصتله بصدمه لما استوعبت صاحب الصوت
ريهام شدت عشق بقوه وحطت المس*دس على دماغها
ريهام: هقت*لها لو مفتحتوش الطريق
عشق استغلت انشغال ريهام وطلعت اداه حاده من جيبها وبسرعه كانت معوره ايد ريهام وشدت منها المس*دس
وراحت للشخص ورفعت القناع من على وشه
هدوء فظيع عم المكان بعد مارتفع بشهقاتهم
الكاتبه المجهوله H
صقر: ماما
جعفر: اه يا حيه
ريهام: اي كنتوا مفكرني لوحدي لا سعاد معايا من زمان
ريهام استغلت صدمه الكل وقربت براحه من المس*دس واخدته
عشق شافتها ورفعت مس*دسها عشان تصوب عليها بس ريهام كانت اسرع منها وشدت سعاد قدامها
اتصدم الكل لما سعاد وقعت على الارض فاقده النفس
نور صوبت على ريهام لما شافتها بتوجه المس*دس لعشق وجت في كتفها
عشق بصت بصدمه بصقر الي عنيه على والدته
عشق بزعيق: اسعاف بسرعه
عشق لصقر: صقر ان ا انا مكنش قصدي والله
سابها صقر وراح لمامته وشالها واخدها على العربيه وانطلق بيها بسرعه للمستشفى
وفاء حضنت عشق لما شافتها منهاره
عشق: و والله مكنش قصدي هي الي شدتها
جعفر: اهدي يا عشق بس وقومي نروح وراهم يلا
فعلا راحوا ورا صقر
كان صقر واقف قدام اوضه العمليات لما الكل وصل
عشق قربت منه
عشق': صقر
صقر بصلها بعيون حمره زي الد*م وقال: غوري من وشي
اخدتها نور ووقفوا بعيد
خرج الدكتور
الدكتور بحزن: للاسف الحاله وصلت متأخر البقاء لله
مشي الدكتور وصقر وقع على الارض
جريت عشق عليه
عشق حضنته بس هو زقها بقوه ووقف قدامها
الكاتبه المجهوله H
صقر: انتي طالق يا عشق
بصتله عشق بصدمه وهي على الارض
عشق وهي بتقف: اي
صقر: طالق انتي طالق مش عايز اشوف وشك تاني
جعفر بغضب: اي الي بتقوله ده انت جنيت ولا اي
صقر: دي مجرمه دي قت*لت امي
جعفر: المجرمه الحقيقه دي امك يا صقر كدا كدا كانت هتت"عدم بسبب الي عملته وده جزائها
بص صقر لعشق وقال: امشي ومتورنيش وشك تاني
عشق بصتله بصه اخيره وادته ضهرها وقالت بصوت عالي: محدش يجي ورايا
مشيت عشق
وفاء بعياط: بتي حد يروحلها بالله عليكم
مرام: اهدي يا طنط هي هتهدى وهترجع علطول
نور بصتلهم وقالت في نفسها: مش هترجع عشق مش هترجع
برا المستشفى
عشق لنفسها: مكتوب ليا افضل حزينه طول عمري ده قدري وخلاص انا راضيه بيه ههه دي تاني مره هسيبك وانا مكسوره بس المره دي مش هرجع تانيي
نهايه الجزء الاول….
قوليلي لو عايزني اعمل جزء تاني؟؟؟
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا