القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ملحمة الحب البارت 32-33-34الاخيره بقلم حليمة عدادي حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات

 


رواية ملحمة الحب البارت 32-33-34الاخيره بقلم حليمة عدادي حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات  






رواية ملحمة الحب البارت 32-33-34الاخيره بقلم حليمة عدادي حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات  



٣٢&٣٣&٣٤

الفصل 32 

مراد : اليوم اللي اخذت منا كل حاجة الفيلا وأملاك عمي قررت إني هنتقم منك ومروة كمان دا كان رأيها قالتلي نقطة ضعف أسد هي مراته وأنا اللي دخلت وضربتها بالسكين ..


أسد بغضب : ياولاد الكاااالب دا إنت والزفته الثانية مش هتشوفوا الشمس بعد كدا ..


مراد : أرجوك سيبني أنا قولتلك كل حاجة أنا كمان عايز انتقم من مروة ..


أسد : ههههه فاكرني هصدقك مش مروة دي هي حبيبة القلب وأم إبنك ..

 

مراد : مروة رمت إبني في الشارع والولد مات من البرد أنا هقتلها زي ماقتلت إبني لكن مش بسهوله ..


أسد : اللي بينكم دا حاجة متخصنيش اقتلها أو موت معاها زين كلمت البوليس ..

 

زين : البوليس وصل وهو تحت مستنينه علشان يأخذوه ومروة احذوها ..


أسد : تمام أخيراً اتخلصنا من الأشكال الوسخه دي ..


زين : يلا يا أسد سيب البوليس يشوف شغله ..

خرج أسد وساب مراد وراه بيصرخ 


داخل القصر 

أول مادخل أسد عمه جري ناحيته 

حميد : أسد يابني البوليس اخذ مروة اعمل حاجه علشان خاطري ..


أسد : آسف ياعمي مش هقدر أعمل حاجة ..


منة : أنا عارفه يابني إنك بتكرهها لكن أعمل كدا علشان عمك ..


أسد بغضب : دي خانتني وقلت هسامحها علشان عمي لكن توصل إنها تحاول تقتل مراتي أنا مش هسكت ميرا خط أحمر ..


ملاك حطت إيدها على بوءها بصدمه 

ملاك : مش معقول وصلت وساختها إنها تقتل ..

 

أسد : مروة لازم تتحاسب ياعمي أنا مش هسامحها أنا طالع لميرا ..


منة : حميد أعمل حاجة بنتي هتروح فيها هي مش هتستحمل السجن ..


حميد زقها بقوة كانت هتقع بصلها بغضب

حميد : إنتي معرفتيش تربي بنت واحده كل همك الفلوس والخروجات والحقد اللي مالي قلبك ..


منة : إنت قلبك حجر دي بنتك ولا نسيت واللي لاممهم حواليك دول ولاد شوارع  ..

 

حميد ضربها قلم من شدته وشها لف للجهة الثانية 

حميد بغضب : إمشي من قدامي أحسن ما أعمل حاجة اندم عليها..

************************************************

بعد مرور أسبوع ميرا حالتها اتحسنت قررت ملاك إنهم يعملوا فرح زين ومالك في نفس اليوم ٠٠


يوم الفرح في أوضة البنات دخلت ميرا لاقتهم نايمين

ميرا بصوت عالي: إيه الغيبوبه دي اصحووووو يابشر ..


 غزال اتفزعت نطت من مكانها قعدت على طرف السرير 

غزال : إيه يابت الصوت دا على الصبح ..

 

ميرا : صباحوا ياعروسه النهاردة فرحك ..

 

غزال : هههه في حد بيصحي عروسه بالشكل دا ..


ميرا : بصي على الغيبوبه اللي جنبك دي مش راضيه تصحى ..

 

غزال : هههه نومها ثقيل مش هتصحى حتى لو قامت الحرب ..


ميرا إبتسمت بخبث قربت منها 

ودلقت الميه فوقها 

ليلى قامت مفزوعه : ااااااه بغرق بغرق حد يلحقني ..


ميرا : هههههه صحي النوم ياعروسه ..


ليلى : ميراااا والله لأضربك يابت 

ميرا بتجري وليلى بتجري وراها وضحكهم مالي المكان 


غزال : ههههه والله إنتوا مجانين تعالوا الوقت إتأخر الميكب آرتست على وصلوا ..


ميرا : هههه يلا يابنات الفساتين وصلوا جهزوا نفسكم أنا هنزل أشوف لو كل حاجة جاهزة والميكب آرتست هيوصلوا بعد شوية ..

 

ليلى : ليه أسد أصر إن الفرح يتعمل هنا في القصر مش في القاعه ..


ميرا : القصر كبير وهيتزين أحسن من القاعه يلا بلاش رغي هنتاخر ..

 

نزلت ميرا وهي من جواه حزينه كان نفسها يتعملها فرح وتلبس فستان زي البنات نزلت منها دمعه مسحتها بسرعه 

حست بإيد بتسحبها داخل الأوضه 


ميرا : أسد خوفتني ..

 

أسد : ممكن أعرف القمر زعلان ليه ..

ميرا : لا حبيبي أنا مش زعلانه بالعكس أنا النهاردة مبسوطه أوي النهاردة فرح اخواتي ..

 

أسد : اممم بتخبي على أسدك مش عايزه تقولي إيه اللي مزعلك ..


ميرا : كان نفسي ألبس فستان الفرح لكن مش مشكله المهم عندي إني  جنبك ومعاك ..

 

أسد : حبيبة قلبي باس خدها ..


ميرا : أسد أنا هروح أشوف البنات عملوا إيه علشان ماتتأخرش ..

 

أسد : تمام حبيبتي وأنا هشوف مالك وزين وصلوا لفين ..

 

ميرا نزلت تحت تشوف لوفي حاجة ناقصه وأسد دخل عند الشباب 

أسد : ألف مبروك ياشباب ..


مالك : أخيراً هتجوز دا أنا كنت هخلل جنبكم ..


زين : مستعجل على الهم بدري ..

 

مالك : هههه لا لازم نقول لليلى علشان تعرف إنها هم ..


زين : وحيات عيالك أنا ماصدقت إنها وافقت وإن الفرح النهاردة ..


مالك : اه مش مصدق إن فاضل شوية وقت وغزالتي تكون معايا ..

 

زين : شيل النحنوح دا من جنبي ..

 

أسد : ههههه يلا كل واحد يطلع يجيب عروسته الضيوف وصلوا .. 

*******************


في أوضة البنات كانوا جهزوا 

الميكب آرتست : كدا إحنا خلصنا شغلنا ناقص حاجة ..

 

ميرا : قمرات تسلم ايديكي ياقمر ..


ليلى : إيه رأيك ياميرو ..


ميرا : قمر ربنا يحفظكم ..

 

غزال : دورك ياميرا تحطي ميك آب ..

 

ميرا : لا أنا حطيت لمسات خفيفه بس ..

 

ليلى : كدا نزعل منك يا ميرو اقعدي علشان يعملولك إنتي كمان ..

 

قعدت ميرا قدام المرايه والبنت بدأت تعملها اللمسات بعد مدة قصيرة خلصت 

البنت : ماشاءالله إنتي كمان قمر ..


ميرا : تسلمي ياروحي ..

 

ليلى : ماشاءالله عليكي قمر ياميرو ..


غزال : ميرو جربي الفستان دا عايزين نشوفوا عليكي ..

 

ميرا : يابنات دا فستان فرح يلابينا هنتاخر ..


ملاك : علشان خاطري جربيه ياميرو ..


ليلى : جربيه بسرعه نفسي أشوفك الفستان عليكي ..

 

ملاك : يلا ياميرا النهاردة فرحهم بلاش تزعليهم ..


ميرا بإستسلام : حاضر ياست الكل ..


بصوا لبعض بخبث وابتسموا 

ملاك : إدخلي جربيه في أوضتك هبعت الشغالين يجيبوه على أوضتك ..


ميرا دخلت أوضتها والشغاله دخلت لها الفستان 

ليلى : المهمة تمت بنجاح اتصلوا بأسد بسرعه ..

 

ملاك : إنتوا شوفوا ناقصكم إيه وأنا هكلم أسد ..

********************************************

في الأوضه كانوا كأنهم ثلاثة أميرات 

ميرا :  أنا هقلع الفستان يابنات كدا هنتاخر ..


ملاك : مالك يابت مستعجله ليه ..

 

الباب خبط ملاك فتحت لقت الشباب قدامها دخلوا كل واحد وقف جنب عروسته 

ميرا : أسد هما اللي أصروا عليا ألبسه ثواني هغيره بسرعه ..


أسد مسك ايدها وحضنها وهي مكسوفه

أسد : مش عايزك تغيريه ..

 

ميرا : أومال هروح الفرح إزاي وأنا بفستان عروسه ..


أسد : وإنتي فعلاً عروسه ياقلب أسد ..


قعد أسد قدامها على ركبته ومد ايده بعلبه قطيفه جواها خاتم الماس 

أسد : تقبلي تكملي حياتك معايا تقبلي تتجوزيني من ثاني وأعوضك عن كل حاجة حصلتلك ..


ميرا عيطت من الفرحه 

ميرا : موافقه موافقه ..

لبسها الخاتم وباس إيدها 


كل واحد مسك ايد عروسته ونزلوا تحت كانت الموسيقى شغاله 

كل واحد مسك ايد عروسته وبدأوا يرقصوا مع بعض 

خلصت الرقصه وأخذوا كام صوره مع بعض وأخيراً كل واحد اجتمع مع حب حياته ..

الفصل 33


ملاك بدموع  : ألف مبروك ياحبايبي أنا مبسوطه أوي استنيت اليوم دا كثير ..

 

أسد : الله يبارك فيكي ياقلبي ..


حميد : مبروك ياولاد ربنا يسعدكم ..

 

زين : الله يبارك فيك ياعمي ..


ملاك : عقبال ماشوف ولادكم إن شاءالله ..


جميلة : مبروك يابنتي كنت بتمنى أشوف  اليوم دا ..


غزال : الله يبارك فيك ياماما يانور عيني ..

 

سالم : ألف مبروك ياولاد خلي بالك منها ماتزعلهاش ..


مالك : دي في عينيا مستحيل أزعلها ..

 

ياسر : الف مبروك ياقلب أخوكي ..

 

مالك بغيره : قلب مين يالا شيلوا الواد دا من وشي قبل ما اضربه ..


ياسر : ألف مبروك ياشباب ربنا يسعدكم ..


زين : الله يبارك فيك وعقبالك لما نحضر فرحك ..

 

التهاني خلصت والضيوف قعدوا كل واحد في مكانه والعرسان كل إتنين قعدوا مع بعض 

 اشتغلت الموسيقى كل واحد قام يرقص مع عروسته ..

 

كانت تتمايل بين إيديه زي الفراشه والسعادة تغمرها مش مصدقه إنه عملها فرح .. 

ميرا : أسد إنت كنت عايز تعملي فرح ولا لما لاقيتني لابسه الفستان ..

 

أسد : ههه ياقلب أسد أنا اللي بعت الفستان وطلبت من البنات يقولك تلبسيه ..

 

ميرا : يعني كنت مخطط من فترة إنك تعملي فرح زيهم ..


أسد : أيوه من لما قلبي دقلك إنتي أميرتي ومافيش أميره من غير فستنها ..

 

ميرا بحب : بحبك يا أجمل هدية في حياتي ..

 

أسد : وأنا بحبك يا نبض قلب الأسد ..


كل واحد كان بيرقص مع مراته وسط فرحة الجميع 

خلصت الرقصه والصحافه أخذوا لهم كام صوره 

الفرح خلص و كل واحد راح على بيته 

زين خذ عروسته وراح على الفيلا بتاعه هو وليلى 

وأسد خذ ميرا على الفيلا بتاعته 

ومالك اخذ غزال على شقته اللي كان بيجهزها قبل الفرح ..


************************************************

في أوضة أسد ميرا غيرت هدومها لبست روب أحمر حريري  وأسد غير البدلة أخذها في خصنه وهو حاسس إن فرحته اكتملت أخيراً..

 

ميرا : أسد إنت ليه عملت لي فرح مع  إننا متجوزين ..


أسد : أنا بفهمك من قبل ماتتكلمي ياميرا أنا كنت عارف إنك زعلانه لأن ماتعملكيش فرح ومن حقك إنتي كمان إنك تلبسي الفستان ..  


ميرا بحب : أنا بحبك يا أسودي بعشقك كل يوم حبي ليك بيزيد ..

 

أسد : إنتي نبض قلبي ياميرو ..


ميرا : يلا خلينا نصلي ركعتين مع بعض علشان ربنا يباركلنا في حياتنا ..


*******************************************


عند مالك وغزال بعد ماغيروا وصلوا ركعتين مع بعض 

غزال كانت لابسه روب أبيض جميل 

مالك : ياااااه أنا استنيت اليوم ده من أول يوم شوفتك فيه ..


غزال : في كل صلاة بشكر ربنا علشان رزقني بيك أجمل زوج عوضني عن كل اللي شوفته ..


مالك بخبث : بس إيه الجمال دا لما كنتي في بشوفك في الشغل كان شكلك قالب على واحد صاحبي .. 


غزال بغرور : أنا قمر بس في ناس مش بتشوف كويس ..


مالك باس ايدها بحب : قمر وقمرين بحبك ياغزالي ..


غزال : إنت بطل الغزال اللي كان تايه ..


*********************************************


عند زين وليلى غيروا هدومهم زين اخذها في حضنه و ناموا على السرير 

زين : إيه الجمال دا ..

 

ليلى: زين بس بقى أنا بتكسف ..

 

زين : قلب زين إيه الرقه دي أنا مش مصدق القمر دا ليا لوحدي ..


************************************************

الليل مر بهدوء وسعاده عليهم كلهم 

أسد بابتسامة : صباح الفل والياسمين على أميرتي ..

 

ميرا : صباح الخير ياقلبي ..


أسد : يلا قومي بسرعه هاخذك لمكان هيعجبك ..

 

ميرا : هتاخذني على فين ..


أسد : مفجأه يلا قومي بسرعه ..


***************************************


زين : صباح الخير ياقلبي ..


ليلى بكسوف : صباح النور ..


زين : هههه طلعتي بتتكسفي زي البنات ..

 

ليلى بغيظ : إنت كنت بتعرف بنات قبلي ..


زين : بعرف واحده بس ومافيش في قلبي غيرها هي وبس ..

 

ليلى : وبعدين أي زي البنات دي يلا قوم من هنا ياض ..


زين : ههههه قلبي ياناس مافيش غيرك اخذ قلبي ..


ليلى : فكر بس مجرد تفكير إنك تفكر في غيري دا أنا أقتلك ..


زين : اللي عندوا الجمال دا كله مش هيفكر في غيروا يلا قومي جهزي نفسك هنرو مشوار ..

  

ليلى : هنروح فين ..

 

زين : لما نروح هتعرفي .. 


***********************************************


عند مالك فتح عينيه شاف غزال بتبكي قام بخضه حضنها

مالك : مالك ياقلبي بتبكي ليه ..

 

غزال : مالك إنت ممكن في يوم تزهق مني ..

 

مالك : إنتي بتقولي إيه ياغزالي في حد يزهق من قلبه وروحه ..


غزال : بسبب الماضي بتاعي وإن عندي ولد ..

 

مالك : إنتي بتقولي إيه أنا بحبك واللي حصل معاكي مكنش ذنبك ويوسف إبني زي ماهو إبنك ولو  فكرتي بالشكل دا مرة تانيه أنا هزعل منك ..


غزال : أنا بحبك يامالك إنت رجعت السعاده لقلبي ..

 

مالك : وأنا كمان بحبك وبعشقك ياقلبي يلا قومي إجهزي هنروح على مكان حلو  زيك ..


*********************************************


قدام البحر وقفت سيارة أسد نزل منها 

ميرا : إحنا بنعمل إيه هنا ؟


أسد : خذي القماشه دي أربطيها على عينيك وأوعي تشوفي ..

 

ميرا : إيه هتخطفني ولا إيه ياأسد ..


أسد : أيوه عايز اخطف حبيبتي ..


ميرا : وحبيتك معاك ..

 

حطت ميرا القماشه على عينيها أسد مسك ايديها ومشي بيها 

ميرا :افتح و لا لسه ياقلبي ..


أسد : 1 2 3 فتحي ..


شالت ميرا الرباط من على عينيها وبصت قدامها بصدمه كان في يخت متزين ومكتوب عليه إسمها 

نطت من الفرحة واتعلقت في رقبته  

ميرا : أنا مش مصدقه عينيا يخت هنركب يخت ..


أسد : دا بتاعك ياقلبي تجيه في أي وقت .. 

مسك ايدها وطلعوا فوق اليخت بصت للمكان بصدمه كان اليخت متزين مليان بلالين وورد والموسيقى الهاديه .. 


*********************************************


عند ليلى وزين وصلوا قدام البحر قعدوا على الرمل وكان المكان مليان ورد 

ليلى : أخيراً جيت على البحر والمكان دا ..

 

زين : أنا عارف إنك بتعشقي البحر والهدوء ..


طلع علبة قطيفه فتحها كان جواها خاتم الماس عليه فراشه صغيره عليها فص 

ليلى : أول مرة اكون فرحانه من قلبي بحبك يازين يا سندي وأماني ..


زين : ربنا مايحرمني منك ياأجمل ورده في حياتي .. 

لبسها الخاتم وباس يدها وخذها في حضنه


************************************************

غزال ومالك وصلوا على المزرعة كان المكان كله ورد ملون وشجر 


غزال بفرحه : إنت جميل أوي يامالك دا أكثر مكان أنا بحبه ..


مالك : تعالي معايا المزرعه دي والمكان دا كله بتاعك .. 


مسك ايدها أخذها لجنينة المزرعه كان في مرجيحه متزينه بالورد 

قعدت عليها غزال مالك قعد جنبها وخذها في حضنه ..


غزال : إنت عوض ربنا ليا إنت سندي يامالك رجعت الفرح والسعادة لقلبي ..


مالك : إنتي أجمل حاجه في حياتي ..


مرة أسبوع على أبطالنا قضوا مع بعض أجمل أيام حياتهم

الفصل 34 و الأخير 


القصر كان مقلوب والشغالين بيجروا كل واحد في مكان والشغل على قدم وساق 

حميد : إيه اللي بيحصل ياملاك هانم كأن في ضيوف مهمين ..


ملاك : الولاد جايين النهاردة وأنا طلبت منهم يعملوا كل الاكل اللي هما بيحبوه ..


حميد : إن شاءالله يوصلوا بالسلامه البيت وحش من غيرهم ..


ملاك  : أنا هتكلم مع أسد لازم كلنا نبقى مع بعض ..

 

حميد : مافيش أحسن من لمة العيلة أنا هتكلم معاهم ..

 

منة : مبسوطين بعد مابعتوا بنتي على السجن ..

 

حميد بغضب : منة أظن إحنا اتكلمنا في الموضوع دا بنتك غلطت وبتدفع ثمن غلطها ..

 

منة : أنا مش فاهمه إنت ليه قلبك حجر  اللي مرميه في السجن بسببهم دي بنتك ..


ملاك : بنتك بتدفع ثمن اغلاط أم مكنتش مهتمه بتربية بنتها لوكنتي جنبها كأم وربيتها كويس مكنش حصلها كل دا ..


حميد : للأسف بنتي ضاعت بسبب انانيتك وطمعك ..


منة : ليه بتحط كل الحق عليا إنت كمان أبوها ..

 

حميد : مش وقت الكلام دا إنتي رايحه فين ..

 

منة : رايحه عند مروة عايزه أشوفها وأطمن عليها ..

 

حميد : اقعدي بالليل هنروح مع بعض الولاد هيوصلوا بعد شوية ..

  

منة : ماشي بس بسرعه أنا عايزه أشوف بنتي ..


وقت ماهما بيتكلموا الشباب دخلوا 

أسد : السلام عليكم عاملين إيه ..

 

ملاك بفرحه : لوووو لوووو نورتوا البيت ياحبايبي وحشتوني والله ..

 

ميرا : وإنتي أكتر ياماما وحشتيني أوي ..


سلموا على بعض وكل واحد طلع على أوضته غيروا هدومهم ونزلوا

زين : امممم ريحة الأكل تجنن جوعتني ..


زين : ماما كل الأكل دا علشان ..


ملاك : طلبت منهم يعملوا كل الأكل اللي بتحبوه ..


غزال : تسلمي ياماما الأكل طعمه حلو أوي ..


ليلى : وحشني أكل البيت ..


حميد : ربنا يسعدكم البيت كان وحش من غيركم ..

 

أسد : تسلم ياعمي أنا بفكر نعيش هنا كلنا مع بعض ..

زين : أنا موافق طبعاً لو عمي ماعندوش مانع إننا نفضل هنا ..


حميد : يابني إنتوا ولادي بعد العمر دا كله أنا بقيت لوحدي ماليش ولاد علشان كدا طلبي الوحيد إنكوا تفضلوا متجمعين معايا هنا ..

 

مالك : حاضر ياعمي أنا مديونلك بحياتي إنت أبويا ..


غزال : كل واحد فينا محتاج للملة العيلة والتجمع الجميل دا ..

 

ميرا : خلاص ياجماعه هنبقى سوى ..

 

ملاك : أنا عايزه ولادي كلهم يبقو حواليا وأشيل ولادهم ..


الكل كان مبسوط والفرحه كانت باينه على وشوشهم إلا منة كانت ندمانه إزاي ضيعت بنتها بأفكارها وزرعت الحقد والطمع في قلبها وأهي دلوقتي بتدفع الثمن .. 


**********************************************


في السجن مروة كانت قاعدة باصه قدامها والدموع نازله من عينيها 

مروة وصوت شهقاتها عالي : يارب سامحني يارب أنا عارفه إن ذنوبي  كتير وإني غلطت كتير يارب ارزقني توبه نصوحه واغفرلي لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين سندت رأسها على الحيطه وهي حاسه بالندم من اللي عملته ومكسوفه من افعالها 

سمعت باب الزنزانة بيتفتح 


العسكري : قومي معايا عندك زياره ..


مسحت دموعها وخرجت وراه شافت أمها وأبوها جريت ناحية أبوها حضنته وعيطت بحرقه

مروة ببكاء : سامحني يابابا علشان خاطري سامحني ..


حميد : لو كنتي فاكره إني كدا هطلعك تبقي غطانه ..


مروة بدموع : حتى لو حاولت تخرجني أنا مش هقبل إني أخرج من هنا أنا لازم اتعاقب على كل اللي عملته ..

 

منة : بنتي حبيبتي طمنيني عليكي إنت كويسه ..

  

مروة : ماما إنتي ضعيتيلي حياتي بأفكارك ضحكت بوجع هههه قولتيلي اتجوزي أسد علشان تأخذي كل أملاكه وأنا سمعت كلامك أنا كنت بحب مراد لكن هو ضحك عليا ..

 

منة بدموع : سامحني يابنتي أنا عارفه إني كنت أم مهمله ومش قايمه بواجبي كأم ..


مروة : أدعولي إن ربنا يسامحني وإنت يابابا أبوس إيدك سامحني ..


حميد قرب منها خذ في حضنه ودموعه نزلت مهما عملت تبقى بنته  

حميد : إن الله غفور رحيم ربنا يسامحك يابنتي المهم تتعلمي من غلطك أنا هتكلم مع أسد وهخرجك من هنا ..

 

مروة : لا يابابا انا هكمل فترة عقوبتي ولما أخرج من هنا هسافر السجن خلاني أرجع أفكر من ثاني ..


منة ببكاء : سامحيني يابنتي خلي بالك على نفسك ..


العسكري : الزيارة خلصت ..

مروة راحت معاه منة نزلت دموعها على الحال اللي وصلتله بنتها بسببها 


حميد : الحمدلله أنا ارتاحت دلوقتي مروة رجعت للطريق الصح الفترة دي هتعدي ..


************************************************

عدت سنة كاملة على أبطالنا كانت كلها سعاده اكتملت سعادتهم لما ميرا جابت توأم سليم و سيلا وغزال كانت حامل في الشهر السابع وليلى في الشهر الثالث 


في أوضة أسد 

أسد صحي على إيد صغيرة بتلمس وشه 

أسد : أميرة بابا سيلا تعالي وبدأ يزغزغها وهي تضحك ..


ميرا : أسد البنت لسه صغيره بلاش تعمل معها كدا ..

 

أسد : هههه بتخافي عليها مني دي أميرة أبوها ..

 

ميرا بغيره : وأنا خلاص راحت عليا مابقتش أميرتك دلوقتي بقت الست سيلا هي أميرتك ..


بصت لتحت وعينيها دمعت  

مسح دموعها وخذها في حضنه 

أسد : ياهبلة دي بنتي لكن إنتي مراتي وحبيبتي وبنتي وأميرتي وكل حياتي معقول تغيري من بنتك ..

 

ميرا : بس إنت بتاعي أنا و بس إنت أبويا و أخويا و جوزي وحبيبي ..

 

أسد : حبيبة قلبي اللي بتغير أسد بتاع ميرا وميرا بتاعت أسد ..


ميرا : سيلم نام بسرعه لكن هي شقيه ..


أسد : هههه سليم طالع لأبوه وسيلا طالعه شقيه لأمها  ..


ميرا : أنا شقيه ياأسد اخص عليك ..


أسد : أجمل شقيه يا نبض قلب الأسد ..

  

ميرا : يلا قوم بسرعة جهز نفسك أنا هغير لسيلا وإنت غير لسليم وننزل زمانهم مستنينا ..


 خلصوا ونزلوا للجنينه  

زين : هات سليم ياأسد عايز أشيل البطل بتاع عمو ..


ملاك : وأنا هشيل أميرة جدتها  الحمدلله جه اليوم اللي اتمنيت إني أشيل ولادك فيه فاضل بس أشيل ولاد زين ومالك  ..


ليلى : إن شاءالله قريب ياماما ..


غزال : ماشاءالله هيكون عندك كام حفيد ..


يوسف : تيتا أنا عايز أشيل سيلا ..


غزال : لا يا حبيبي دي لسه صغنونه ممكن تقع منك ..

 

ميرا : تعالى عندي يابطل 

مسكت ميرا سيلا وحطتها بين إيديه ومسكتها علشان ماتقعش منه ..


يوسف بفرحة : بصي دي بتضحكلي دي أميرتي أنا لوحدي ..


أسد بغيظ : مالك شيل إبنك قبل ما اضربه ..


مالك : وأنا مالي الولد عايز البنت وإحنا طالبين القرب منك إحنا أحسن من الغريب ..


أسد : أنا مش هجوز بنتي ..

 

مالك : إن شاءالله أول بنوته ليا هجوزها لأبنك سليم ..


ملاك : هههههه إن شاءالله ولادكم كل واحد يتجوز بنت عمه و تكبر العيلة ..


مالك : بما إن عيلتنا الجميلة اكتملت وبقينا أجمل عيلة لازم ناخذ صوره تجمعنا كلنا علشان ولادنا يشوفوها ..


أسد : عندك حق يلا قوم ثبت الكامرة وتعالى ..

 

وقف أسد بإيد شايل بنته وواخذ ميرا في حضنه بالإيد الثانيه وميرا شايله إبنها وملاك قدامه وكل واحد مع مراته 

 

أسد بحب : ربنا مايحرمني منك يانبض قلب الأسد .. 


ميرا : بحبك يا أجمل هدية في حياتي ..


توته خلصت لحدوته رأيكم يا حلوين  ياريت في الكومنتات  تقولو رأيكم مش تم التفاعل وحش كتير


تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا









تعليقات

التنقل السريع