القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لتملك قلبي البارت الثالث3 بقلم شهد جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية لتملك قلبي البارت الثالث3 بقلم شهد جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية لتملك قلبي البارت الثالث3 بقلم شهد جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات 


3

أدم بص لجده وقال بز*عيق:هتجوزهالي يا جدي ولو مجوزتهاليش هاخدها غص*ب عن الكل

عبدالله فجأة ضر*به بالقلم وقال:الواضح انك اتجن*نت طب ايه رايك بقي اني هجوز فريدة للشاب ده ووريني هتعمل ايه 

أدم بص لجده بغ*ضب وطلع لفوق 

في أوضة فريدة

كانت سامعة ز*عيقهم لحد ما سمعت صوته وهو بيقرب

أدم:فريدة 

فريدة جريت علي الباب وقفلته عليها وهي بتاخد نفسها

أدم جه يفتح الباب لقيه مقفول

أدم بز**عيق:افتحي يا فريدة لو مفكره ان الباب هيم*نعني عنك تبقي غلطا*نة 

فريدة كانت ساكته وأدم خد نفس وقال بض*يق:طيب انتي لو مفتحتيس يا فريدة انا هنزل واقول لجدي علي انك تعبا*نه

فريدة فتحت الباب وقالت بغ*ضب:انت حيو*ان واستغلا*لي يا أدم

أدم سكت للحظه وبعدين قال بهدوء:انتي شيفاني كده

فريدة بغ*ضب:ايوا انت كده

أدم قرب منها وقال:انتي ليه بتكر*هيني

فريدة بغ*ضب:عشان انت من جواك و*حش مفيش فيك حته نظيفة انت زي باباك يا أدم لما اذي مامتك

أدم قرب منها وكان هيتكلم بس سكت وقال:ماشي يا فريدة 

أدم نزل وبص لجده وقال:خليك فاكر يا جدي

في بيت مريم

إسلام:ها يا عمي انا كل ده كنت مستني ردكم

محمد:مريم موافقة يا أبني

إسلام:حيث كده الخطوبة بعد بكره

محمد:ايه يا ابني السرعة ديه

إسلام:سرعة ايه يا عمي انا لو بأيدي هتجوز بنتك دلوقتي قبل بكره

محمد ضحك وإسلام ابتسم

في مكان ما

أدم دخل وقعد علي الارض وقال:خس*رت زي كل مره

أنس صاحبه قرب منه وقال:انت غلطا*ن يا أدم المشكله انك بتتسرع وبتبو*ظ الدنيا

أدم بصله وقال:هعمل ايه

أنس:زي ما عملت معايا وريها انه و*حش زي ما وريتني رهف

أدم سكت وهو بيفكر هيعمل ايه

تاني يوم

فريدة كانت قاعده بتاكل وجدها بصلها وقال:قولي للشاب اللي اسمه 

فريدة وعينها علي أدم:ياسين

عبدالله:قوليله يجي النهاردة 

أدم قام من علي الاكل وخرج وسابهم 

في الكلية

مريم كانت لحد ما فريدة دخلت عليها

مريم:مالك انتي كمان قالبه وشك

فريدة بدأت تحكي لها كل اللي حصل لحد ما قالت:مش عارفه اقولك ايه

فريدة:كده كده هقول لياسين ان جدو موافق يشوفوا وبعدين هشوف هيحصل ايه

مريم بسخر*ية:وانا خطوبتي بكره

فريدة بض*يق:هي كل حاجة با*يضه كده ليه

مريم:انتي قدامك حلول اما انا ف لا انا مضطره علي الاختيار ده

فريدة بصت لياسين اللي جاي وقامت قربت منه

ياسين ابتسم وقال:عامله ايه 

فريدة بهدوء:الحمدلله 

جدو هيستناك النهاردة بالليل

ياسين ابتسم وقال:العنوان 

فريدة ادتلوا العنوان وهو مشي

بالليل

ياسين كان قاعد وبيتكلم مع عبدالله وانتهي اليوم وعبدالله حس برضي ناحية الشاب وسأل فريدة عن رأيها

فريدة:انا بصراحه متل*غبطة بس مرتاحه

عبدالله ابتسم وقال:خلاص احنا نعمل خطوبة وفي الوقت ده تتعرفي علي ياسين اكتر

فريدة ابتسمت وحضنت جدها

بالليل 

فريدة مكنش جاي لها نوم وكانت قاعده في الجنينه وبصت للعربية اللي دخلت 

أدم نزل من العربية وكان وشه متعو*ر

فريدة جريت ناحيته وقالت:ايه عمل فيك كده

أدم من غير ما يبصلها:مش مهم وكان هيطلع بس هي مسكت ايده وقالت:انت بتا*ذي نفسك كده

أدم بعد عنها وقال وهو بيبصلها:ملكيش دعوة بيا يا فريدة حتي لو شايفاني بمو**ت قدامك

أدم مشي وخرج من البيت وهو مقرر ميرجعش وهي غمضت عيونها بتعب


تاني يوم وبالليل

إسلام مسك ايد مريم ولبسها الخاتم وهي لبسته الخاتم بهدوء 

إسلام كان بيبصلها كل لحظة وهي مبتبصلوش

محمد قرب من بنته وقال:انتي كويسة يا مريم

مريم هزت رأسها بهدوء وقالت:اه يا بابا

محمد بأس رأسها وهي بتبص ل زينب بك*ره

في عربية فريدة

كانت سايقة ورايحه لخطوبة مريم بس وقفت لما عربية وقفت قدمها 

فريدة جت ترجع لورا اتفاجات بعربية تانية

فريدة بصت للعربية اللي قدام لقيت فيها بنت

بس اتفاجات ب اللي بيفتح الباب وبيشدها 

فريدة بقت تز*قه وهو شدها نزلها 

فريدة عض*ته وجت تجري شدها وخبط رأسها في العربية وقعت في الأرض

رهف نزلت من العربية اللي قدام وقالت:خدها مكان ما قولتلك واجهز

رهف:واللهي ل اوريك يا أدم 

عند أدم

كان قاعد جنب أنس وخصوصا انه بعد ما شاف فريدة مرجعش البيت 

أدم تليفونه رن وكان رقم غريب فرد

أدم:الو

رهف:ايه يا أدم 

أدم اتعدل وأنس بصله وهو قال:مين معايا

رهف:معقول نسيتني بالسرعة ديه

أدم ركز مع الصوت وقال فجاة:هو انتي

رهف ضحكت وقالت:مش قولتلك هوريك يا أدم

أدم بسخر*ية:وهتوريني ازاي

رهف شالت التليفون من علي ودنها وحطته علي ودن فريدة

فريدة دموعها كانت نازله والد*م نازل من رأسها علي وشها وقالت بدموع:أدم

أدم اول ما سمع صوتها اتنطر من مكانه وقال بخو*ف:فريدة 

أدم بخو*ف:فريدة انتي كويسة

رهف شالت التليفون وقالت:عجبتك مفاجاتي

أدم بز*عيق:سيبي فريدة يا رهف 

رهف:تيجي العنوان اللي هبعتهولك و لوحدك احسن لك واحسن عشان الحلوة

في بيت مريم

الخطوبة كانت خلصت ومريم كانت قاعده في اوضتها وبترن علي فريدة اللي تليفونها مقفول وفجأة جت لها رسالة

إسلام:ده انا إسلام،اخدت رقمك من والدك واستاذنت منه نخرج بكره نشتري شويه حاجات

مريم بصت للرساله بضيق وحطت التليفون علي التربيزة وقالت:مهي ناقصه

عند فريدة

فريدة كانت قاعدة علي السرير بخو*ف ورهف دخلت وبصتلها والراجل اللي معاها واقف جنبها 

رهف قربت من الباب اللي كان عبارة عن حديد شبه الزنز*انة وقفلت علي فريدة والراجل من بره ومسكت المفتاح وقالت:عارف هتعمل ايه

فريدة بصتلها بخو*ف وهي حاسه بتعب

بعد عشر دقايق

أدم دخل المكان ده وهو بينادي علي فريدة 

أدم فجأة سمع صوت فريدة ومشي ورا الصوت لحد ما لقي باب زي باب الزنز*انه

أدم بص للي واقف وقال:افتح الباب 

أدم تليفونه رن وفريدة قالت بخو*ف:طلعني من هنا يا أدم

أدم:متخا*فيش يا فريدة انا هنا 

فريدة بصتله وأدم رد

رهف:طبعا وصلت

أدم بز*عيق:خرجي فريدة بره اللعبة ديه

رهف ضحكت وقالت:تخرج منين ما خلاص ده انا هفرجك علي حاجة

أدم قلبه دق بخو*ف وقال:رهف انا هعمل اي حاجة انني عايزاها بس سيبي فريدة تخرج

الراجل قرب من فريدة اللي كانت قاعده علي السرير وهي بدأت ترجع لورا 

فجأة مسك رجلها وشدها وهي صو**تت

فريدة بصر**يخ وهي بتضر*ب في الراجل:الحقني يا أدم

أدم بز**عيق:ابعد عنها 

أدم بقي يحاول يفتح الباب بس مش عارف

فريدة حاولت تز*قه بكل قوتها وهو مسك ايديها وهي بقت تعيط وهي بتنادي ل أدم

أدم بز*عيق ل رهف:هعملك اي حاجة يا رهف بس سيبي فريدة 

فريدة بدأت تصر*خ بو**جع وأدم بيحاول يفتح الباب

فريدة بعيا**ط وو**جع:الحقني يا أدم

فريدة نفسها بدا يقل وفجاة غمضت عيونها بتعب وهو مكمل اللي بيعمله

أدم بز*عيق ودموعه نازله وهو مش عارف يعمل حاجة:ابعد عنها هديك اللي انت عايزوا بس ابعد عنها

رهف بغ*ل:شوفت عرفت او**جعك ازاي يا أدم

أدم كان بيعيط وهو بيحاول يفتح الباب و..........

تفتكروا هيحصل ايه........

تكملة الرواية هنااااااااا

اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا



تعليقات

التنقل السريع