رواية عشق الفهد الجزء الثاني البارت الرابع 4بقلم شيماء ناصر
رواية عشق الفهد الجزء الثاني البارت الرابع 4بقلم شيماء ناصر
#عشق_الفهد
#الجزء_الثاني
4💖
دقايق وتلفون وعد رن وكانت عشق..
وعد بلهفة:انتي فين
عشق: بتسالي لي؟
وعد:ابوكي جايبلي عريس وجاي اخر الاسبوع هعمل اي الحقيني والنبي
عشق:انتي بتقولي اي عريس اي دلوقتي في المصيبه دي هي ناقصة
وعد بقلق: ابوكي الي جايبه وخدي عندك هيجوزني لواحد قاعد علي كرسي متحرك انتي الوحيدة الي هتعرفي تتصرفي انا لو اتجوزت هتفضح وحقيقة الي في بطني هتبان
عشق: انا جايه اقفلي.... وبصت لي عماد ونوح نظرات اشمئزاز ومشيت من القصر
في قصر المرصفاوي💖
زين ساب العربيه اللعبة وراح قعد جنب جوري...تعالي العبي معايا
جوري:مش بحب العاب الولاد
(بقلم/شيماء ناصر) 🎉🦋
زين: حازم طب تعال العب معايا انت
حازم: انا عندي مذاكره مش هعرف العب دلوقتي
زين سابهم ودخل القصر شافته جنة...
=زييين تعالل
زين ببرائه: نعم
جنة: مالك زعلان لي
زين: م حدش عايز يلعب معايا
جنة: طب تعال وانا هلعب معاك
زين: مش عايز خلاص.... وطلع يجري فوق
بزعيق: اي الهبل ده فين ورق الشغل
السكرتيرة اتخضت من صوته العالي:يافندم هو ده الورق
فهد رمي الورق قدامها: بصي فيه كدا وردي عليا هو ده
السكرتيرة مسكت الورق وشهقت بارتباك... والله مكنش فيه الرسومات دي
فهد بعصبيه: الروسمات دي اتعملت لوحدها يعني!!!! لو مش عارفه تشوفي شغلك قولي وانا اجيب اللي يشوف الشغل بدالك
السكرتيرة بتاسف: اسفة يافندم مش هتتكرر تاني عن اذنك
خرجت السكرتيرة وهي حاسه بي احراج وخبطتت في شهد
السكرتيرة: اسفة مخدتش بالي
شهد: احم ابقي خدي بالك بعد كدا
السكرتيرة:تمام.... ومشيت علي مكتبها
شهد بغيظ: تستاهلي
فلاش باك💖
شهد في مكتب السكرتيرة: بقولك اي انا مش لاقيه مروان بيه
السكرتيرة: مروان بيه في الفرع التاني
شهد:تمام جوزي قصدي مراد بيه عايز ملفات
السكرتيرة: حاضر... ومشيت بسرعه لبرا ودخلت شهد وشافت ورق في مكتبها قريته ولما عرفت انه جاهز وناقص الامضة بس خدت قلم من درج المكتب ورسمت
باك💖🎉
شهد بغيرة: عشان تبقي تقربي من جوزي كدا تاني....
نورين: تيتاااا
أميرة:نعم ياقلب تيتا
نورين: البالونه اتفرقعت انا عايزه واحده جديده دلوقتي
أميرة: حاضر هبعت حد يجبلك
(بقلم/شيماء ناصر) 🎉💖
سارة:كفايه يانورين مش كل شويه كدا وبعدين ياماما متعودهاش انك تسمعي كلامها كل مره
أميرة بحب:مقدرش دي طلباتها كلها مجابه سبيها تتدلع براحتها لسه صغيره... وبصت لي نورين..... اي رايك يكون عندك اخ تلعبي معاه عشان انا بفرهض من اللعب معاكي
نورين بتذمر: لا انا مش عاوزه اخ لااا.... وطلعت تجري علي اوضتها
أميرة: مالها
سارة:مش عارفه
بعد قليل... رن تلفون سارة
=الو
يوسف:وحشتيني كدا من الصبح متساليش عني... عامله اي
سارة بحب:الحمدلله ياحبيبى
يوسف:انا رايح شغل ضروري في شرم عاوزك معايا
سارة باستغراب:لي؟
يوسف: عشان تساعديني في الشغل
سارة:يوسف لو ده شغل زي ما بتقول انا مش هعرف اساعدك
يوسف: ملكيش دعوه انتي جهزي نفسك عشان هاجي اخدك
سارة: بالسرعه دي
يوسف: اه ياحبيبتي وانجزي ما تقعديش قدام المرايه كتير وجهزي نفسك بسرعه
سارة بضحك: حاضر سلام
يوسف: سلام....
غرام راحت اوضة عماد وكان قاعد علي السرير متعصب...
=ممكن ادخل
عماد:ها اه اكيد اتفضلي
غرام: مالك حاسه انك متضايق معقول يكون كلام البت دي صح
عماد: لا طبعا انتي تعرفي عني كدا وبعدين انتي مش شايفه المكانه اللي احنا فيها طبيعي ان اي حد يجي ويقول لك ده غلط مع واحده او او غلط وضيع شرف/ها واتجوزها واستر عليها ومش عارف ايه كل ده كلام على الفاضي
غرام بمكر: مش عارفه بق بس الصراحه حسيت ان كلامها بجد اصل بالعقل مفيش واحده تقول علي اختها كدا الا لو كان ده بجد وهما شكلهم وقعين في مصيبه
عماد بعصبيه:وانا مالي بكل ده ما يتحرقو قولتلك دي واحده بتتبلى عليا وانا مستحيل اعمل حاجه زي كده قفلي علي الموضوع لو سمحتي
غرام: حاضر الي تشوفه ياابن عمي... وخرجت
عماد راح وعمل مكالمه.... مره واتنين وتلاته... وبعد محاولات ردت عليه
=الو
عماد:الحركه الي عملتها اختك دي انهارده هدفعك تمنها وهندمك وهخليكي لبانه للي يسوا والي ميسواش عشان تبقي تسمعي الكلام وتبعدي عني صورك كلها هتبق علي النت وابقي وريني هتمسحيها ازاي
وعد بعياط: لا لا والله اسفه خلاص انا هبعد اسفه والله
عماد:بعد اي سلام يا حلوه....
وعد بترجي: لا استنا الو عمااد الوو... متعملش حاجه والنبي... وقعدت في الارض تعيط...
جت عشق علي بيت ابوها...
السلام عليكم يابابا عامل اي
هشام: الحمدلله
عشق: احم انا عرفت انك جبت عريس لي وعد ده بجد
هشام: ايوا
عشق: بس ياحبيبي انا من رايي ان احنا نستنى لحد ما تخلص تعليمها وبعدين نتجوزها براحتنا
هشام: مش انت اللي هتعلميني انا اعمل ايه وما اعملش ايه انا جبت عريس وهو هيجي اخر الاسبوع وهيحصل نصيب مالكيش دعوه انا عايز اجوزها وعارف المناسب ليها
عشق: مناسب اي يابابا انا عرفت انه قاعد علي كرسي اختي هتعرف تاخد بالها منه ازاي
هشام: اخرجي منها انتي وبعدين هو معاه فلوس و وعيلته غنيه وهو بيتعالج دلوقتي يعني اكيد مش هيفضل وقت طويل يعني قاعد على الكرسي متحرك اكيد هيجي في يوم وهيخف واختك هتعيش عيشه كويسه
عشق: تاني يابابا بترجع تعمل نفس الي عملته معايا قبل كدا
هشام قام وقف وبزعيق:ده بدل ما تشكريني شوفي انتي دلوقتي عايشه ازاي وحياتك عامله ازاي حياتك دلوقتي احسن من حياتك قبل كدا
خديجة: خلاص ياهشام
هشام: لا مش خلاص جاية تحسبيني شوفي حياتك اتغيرت ازاي انا عايز اعيشكو عيشه كويسه
عشق: عيشة كويسه برضو ولا عشان تاخد فلوس المهر بتاعتها زي ما عملت معايا
هشام كان هيضربها بالقلم بص منعه صوت صريخ بنته الصغيرة
=باباااا الحق وعدددد
خديجة بخضة: وعد
كلهم طلعو اوضتها وبصدمه لما شافو واقعه في الارض واديها سايلة بالد/م..
وووويتبع
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا