القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وآه من الثآر البارت 6-7-8-9-10بقلم نور عصام كامله جميع الفصول

 

رواية وآه من الثآر البارت 6-7-8-9-10بقلم نور عصام كامله جميع الفصول 





رواية وآه من الثآر البارت 6-7-8-9-10بقلم نور عصام كامله جميع الفصول 


نور. دخلت عند عاصم الشركه وما لقت السكرتيره خبطت علي الباب ودخلت واتفاجئت ب السكرتيره ف حضن عاصم


عاصم. ايه اللي انتي عملتبه دا 


ساندي.  اسفه يا فندم كنت هقع


عاصم.  بصلها


ساندي.  قربت من شفايفه وقالت وقعت غصب عني


نور. هو انا جيت ف وقت غير مناسب ولا ايه


عاصم. اتفاجئ بصوت نور وقام وقف وقال نووور


نور اها نور اللي مخدوعه ونايمه علي ودانها وحضرتك بتقضيها هنا وعايش حياتك


ساندي. بكل بردو قالت عن اذن حضرتك يا فندم ولو احتاجت حاجه انا موجوده وعدت من جنب نور وبصتلها بارف وقفلت الباب


عاصم. نور انتي فاهمه غلط


نور. والله


عاصم. لف وراح عندها وقالها اهدي واسمعيني


نور. بعصبيه قالت واضح انها مش اول مره لانها ما اتهزت ولا حتي خافت ولا بان عليها اي حاجه حتي من الكسوف


عاصم. نور اتكلمي كويس


نور. هو انتي كمان ليك عين تتكلم


عاصم. مسكلها من ايدها وقالها دي كانت هتقع


نور. يا حبيبييبي وانته بقا اللي سندتها 


عاصم. نوووور


نور. كانت هتقع وهي جوا حضنك بالشكل دا انا اللي اعرفه انها لو فعلا هتقع علي الاقل كانت هتبقي سانده عليك بجزء منها وباقي جسمها علي المكتب ولا انا غلطانه يا عاصم بيه


عاصم.  انا مش بكذب هي فلا كانت هتقع


نور. اها وكمان وهي بتقرب منك وانت عينك عليها بردو دا كان غصب وهي بتقع طيب المره الجايه ابقي خلف منها وقولي اصلاها مغمي عليها


ساندي. دخلت تاني وقالت بكل مياعه وعند ف نور عاصم بيه عند حضرتك اجتماع مهم ولازم تحضره دلوقتي وبلاش تتأخر علي حاجه ملهاش لازمه


عاصم. ساندي اخرجي برا والغي اي اجتماع


ساندي. قربت منه وقالت بس يا قندم العملا وصلو


عاصم. قولت برا


ساندي. خافت من طريقته وخرجت


نور. بعد كلام ساندي مع عاصم بهذه الطريقه شاكة انو بينهم حاجه وقالت قسما بالله ما هعديها بالساهل مش انا اللي اتخان يا عاصم ومن واحد زيك وواحده رخيصه زي دي


عاصم.  بصوت عالي قالها زي يعني ايه فوقي لكلامك


نور. زئته عنها وقالت انا فايقه يابن الزيني وهوريك بنت عامر السمنودي هتعمل ايه فيك وانت اللي ابتديت


عاصم.  مسك دراعها ولواه وراها وقالها جنان مش عايز


نور.  ضربته ف صدره بقوه وبعدتته عنها وقالت جرح بجرح وظلم بظلم وإهانه بإهانه وغدر بغدر وخيانه بخيانه يابن الزيني والبادي اظلم 


عاصم. خلاص فقد اعصابه ضربها بالقلم علي وشها وقالها خيانه بخيانه انتي خلاص اتجننتي


نور.  بتضربني علشان واحده رخصيه خونتي معها ماشي انا هاخد حقي منك ومن عيلتك كلها يابن الزيني وهاخد تاري منك بجرحك ليا وخيانتك ليا وكرامه بكرامه بس انا بقا كرامتي بكرامتك وكرامة عيلتك كلها يابن الزيني


عاصم.  خلاص قرب يتجنن من كلامها


نور. قالت انت خونتي وانت مستخبي وقافل عليك باب انا بقا هسقيك من نفس الكاس بس قدام عينك وهخلي اسمك واسم عليتك كلها ف الوحل وبكرا تشوف البت الصعيديه لما تحب تنتقم وتخد تارها هتاخده ازاي


عاصم. قرب منها والشر بيتطاير من عيونه


نور. فتحت الباب ومشيت


عاصم. سند براسه عالباب ومش مستوعب كلامها وجنانها بالكلام اللي قالته


ساندي. تجاهلت نور اللي ماشيه وعفاريت الدنيا بتتنطط ف وشها وراحت علي عاصم وقالت مالك يا فندم ومسكت ايده وقالت اطلبلك دكتور ولا اجيباك ليمون يهدي اعصابك


نور. بصتله قبل تخرج من مكتب ساندي ونظرتها ليه بتقوله خاين لتاني مره ومشيت


عاصم. بص لايده اللي ساندي مسكاها ونور كانت بتبوصلها وطاح بايد ساندي بعيد وقالها مشوفش وشك هنا تاني ولو شوفتك صدفه قدامي صدقيني هقتلك وانتي عرفه


ساندي. برعب اتمالكت نفسها وقالت ايه اللي حصل بس يا فندم انا عملت ايه وبتحاول تقرب منه تاني


عاصم. بصوت زلزل الشركه كلها قالها قسما بالله لو ما اختفيتي من قدامي ف خلال ثانيه لكون قاتلك


ساندي. جريت من قدامه وكل الموظفين اتلمو


عاصم. بصوت عالي وحاد قال كلو علي شغله الكل جري ورجع مكتبه وهو متعصب


ساندي. نزلت تعيط وزعلانه ان كل مختطاطها فشلت ف الحصول علي عاصم وبعدين راحت علي موظف الامن اللي واقف قدام الشركه وقالت مين البت اللي طلعت ل عاصم بيه من شويه دي


موظف الامن. قالها اللي كانت لبسه بنطلون جينز وبلوزه فيروزي


ساندي. ايوا هي 


موظف الامن. قالها اووووه دي صاروخ


ياندي. بزهئ قالت اخلص مين دي 


موظف الامن. رد وقالها هي قالت انها بتكون مرات عاصم بيه وسألت علي الدور اللي هو فيه وراح معها محمد ووصلها لفوق هو حصل حاجه


ساندي. مراته وبعدين قالت اتاريه كان متعصب وبعدين مشيت وهي بتغلي وتفكر ازاي تنتقم وف نفسها قالت اعمل ايه بس دا انا لو فكرت اقرب منها هينسفني من علي وش الدنيا بس اكيد انا مش هغلب يعني وفاقت من شرودها علي صرخة عربيه بتوقف قدامها بقلم نور عصام


نور. ركبت تاكسي وراحت المشفي لعند حماتها


عاصم. قام وراح عالمشفي


وبعد شويه


نور. وصلت ودخلت عند ثريا وبس شافتها انهارت من العياط


ثريا. بخضه مالك يابتي فيكي ايه يا حبيبتي 


نور. بتعيط جوا حضنها 


ثريا. طبطبت عليها وقالتلها اهدي يا بتي اكده تخلعي جلبي عليكي اهدي يا جلبي 


نور. بتحاول تهدي علشان عرفه ان صحتها تعبانه وبعدين بعدت عنها وقالتلها انا اسفه يا ماما 


ثريا. مالك يا جلبي 


نور. بشهقات قالت ابنك ابنك اللي قولتيلي بيحبني خاني


ثريا. وه كيف ده لا لا مستحيل عاصم ولدي يعمل اكده


نور. لا حصل وخاني وانا شوفته بعيني بس وربي لدوقه من نفس الكاس واللي عمله فيا هعمله فيه 


ثريا. مش مصدقه اللي نور بتقوله وقالتلها اهدي يا بتي اكيد ف حاجه غلط عاصم ميعملش اكده واصل


نور. واهو عمل يا ام عاصم بس وحياة كرامتي اللي داسها تحت رجليه وكسرته ليا قدام حتت سكرتيره رخيصه لورية نور السمنودي هتعمل ايه


ثريا. لسه هترد لقت


عاصم. فتح الباب ودخل 


نور. بصتله ومسحت دموعها


ثريا. ايه اللي حوصل ياولدي وليه مرتك منهاره بالشكل ده


عاصم. ولا حاجه يا امي


نور. بغضب قالت ولا حاجه تمام استلقي بقا مني وبردو ابقي قول ولا حاجه وانت اللي ابتديت يابن الزيني


عاصم. راح عليها وعاوز يختقها


رحمه. خبطت ودخلت وقالت دكتوره نور ف حاله من بتوعك تعبانه وعوزاكي


نور حاضر يارحمه وبصتله وخرجت


امه. ايه ياولدي اللي حوصل فهمني


عاصم. قعد جنبها عالسرير ومسك ايدها وقالها متشغليش بالك انته يا حبيبتي علشان صحتك


امه. عاااصم اتكلم وجولي مرتك حالتها اكده ليييه


عاصم. قالها والله ماعارف اللي حصل دا صدفه ولا كان بقصد مش عارف مش عارف


ثريا. البت المايعه اللي عنديك مش اكده


عاصم. بصلها 


امه. جولتلك جبل سابق البت دي مش سهله انا لما شوفتها جبل اكده مرتحتلهاش واصل هي صوح


عاصم. للاسف 


ثريا. عملت ايه بت المركوب دي


عاصم. كانت عندي بالمكتب وبعدين وقعت فجأه عليا ونور دخلت ف نفس الوقت وشافتها وهي ف حضني


امه. وه وه يامري ليه اكده ياولدي بت ملعبه صحيح


عاصم. بصراحه بعد ما شوفتها اتصرفت بعد دخول نور حسيت انها فعلا قاصده كدا 


امه. وانته عملت ايه مع نور 


عاصم. هعمل ايه حاولت افهمها بس للاسف 


امه. حجها ياولدي


عاصم. هي اصلا مش بتحبني ولا بطيقني يبقي ليه عملت كدا وحسستني انها غيرانه


امه. كأنك احمار عاد ياولد بطني 


عاصم. طب وليه كدا يا ام عاصم


امه. علشان مانك شايف حب مرتك وغيرتها عليك


عاصم. حب ايه بس يا امه اللي بتقولي عليه


امه. مرتك حبتك ودا واضح عليها هي نفسها جايز تكون مخبراش لانها لساتها مو واخده عليك وكمان طريجة جوازكم لكن اها امر الله وحوصل وحبتك واني متأكده وخصوصا من كلامها معاي دا اني مصدجت ياولدي انها تتعلج بيك 


عاصم. اتنهد وصدق كلامه امه وخصوصا لما شافها اليوم والغيره باينه عليها وكمان لما بيقرب منها بتستسلم له


امه.  الضكتور كتبلي علي خروج جوم شوف مرتك وخلينا نمشي وتصالحها اليوم روايات بقلم نور عصام


عاصم. اتنهد بصوت عالي وقام مشي يشوفها علشان يمشو وبس خرج سأل عنها رحمه الممرضه


رحمه. قالت دكتوره نور دلوقتي مع دكتور يوسف ودكتور ياسر ف الاوضه اللي هناك دي 


عاصم. شكرا وراح عليها وهو بيغلي بسبب يوسف


نور. بهزار قالت والله يادكتور ياسر انته تستاهل حد يعمل اللي عملته دا طيب كنت كلمتها الاول مش داخل وش كدا وكمان ابوها واقف 


ياسر. اعمل ايه عجبتني روحت كلمتها وانا اش عرفتي انو دا ابوها وبعدين هي كمان كانت واقفه بعيد عنه 


نور.  ودا يعلمك متتسرعش بعد كدا 


نور عصام. نعم شوفو مين بيتكلم يلا ما علينا 


نور. لمحت عاصم برا الباب راحت علي يوسف وقالت سلامتك يا جو وقعدت عالمكتب قدامه وحطت ايدها علي وشه مكان الضربه بتاعت عاصم


عاصم. شافها وخلاص دمه غلي 


يوسف.سلامتي ما هو كله من جوزك اللي عملي فيها بروسلي


نور. هههههه 


عاصم. دخل وقال نوووور 


نور. ببردو التفتت وقالت نعم 


عاصم. قرب منها ومسكها من ايدها وسحبها وراه


نور. بس خرجت قالت ابعد ايدك دي عني انت اتجنن تمسكني كدا وكمان قدام زمايلي


عاصم. كلمه كمان ومش هخلي اكبر دكتور ف المستشفي يعرف يخيطك 


نور. وانا كدا هخاف منك يعني


عاصم. قولتلك اكتمي وكانو وصلو لعند امه دخل ورماها وقعت عالسرير المجاور لامه


ثريا. ليه اكده ياولدي


نور. ما هو دا خره الخاين بس انا مش هسكت


عاصم. خلاص عيونه احمرت والعصبيه والغضب اتملكو منه اكتر مسكها من دراعها ولواه وراها وقالها جسما بالله العظيم اجتلك لو اللي شوفته دا اقرر تاني فاااهمه


امه. نزلت من سريرها وشدت نور منه وقالت يلا نمشي من اهنه كفايانا فضايح


عاصم. اهدي يا امه وبص ل نور وقالها يلا علشان نمشي


نور. بحده قالت انا لسه قدامي شويه


عاصم. قولت يلاااا


ثريا. علشان خاطري اني يابتي 


نور. حاضر يا ماما بس اغير هدومي واجيب حاجتي واجي


ثريا. ماشي يابتي


عاصم. قالها امي جاهزه هننزل وانتي يلا ورانا


نور. مشيت من غير ما ترد عليه وراحت غيرت واخدت حاجتها ونزلت لقته واقف قدام عربيته راحت عليه وفتحت الباب وركبت ورزعت الباب وراها بقوه


عاصم. ركب ومشي وبعد شويه وصلو الفيلا


نور. نزلت واخدت امه من ايدها ودخلتها وقالت سنيه


سنيه. نعم يا ستي


نور. جهزي الاكل علشان ماما


سنيه. حاضر يا ستي


نور بغضب وعصبيه قالت قولتلك متقوليش ياستي دي فاهمه نور وبس وسابتها وقالت ماما هغير وانزل بقلم نور عصام


ثريا. طيب يابتي


عاصم. عن ازنك يا اما بس شويه ونازل


امه. عاصم


عاصم. متخافيش يا اما وطلع ودخل الاوضه وقفل الباب بقوه من غيظه وغضبه منها


نور. كانت ف الحمام خرجت وما عطتته اي اهتمام


عاصم. قالها انا سيبتك تتكلمي بمزاجك ف الشركه لكن قسما بالله لو ما اتعدلتي لعدلك فاهمه


نور. اللي عندك اعمله يابن الزيني


عاصم. ماشي يانور


وبعد مرور شهر والحال بين عاصم ونور زي ما هو ثريا بتحاول تصالحهم وهما معاندين وكل واحد بيعاند التاني قد ما يقدر وف يوم 


نور. كانت راجعه من المستشفي قابلت عاصم علي باب الفيلا حاولت تتجاهله وتدخل


عاصم. زنق عليها بالعربيه علشان ما تدخل قبله 


نور. بصتله ببرود وهو عدي منها ودخل وركن


عاصم. نزل من عربيته قالها ايه التأخير دا كله


نور. بعند فيه قالت القاعده كانت عجباني ف المستشفي


عاصم. فهم ما ترمي اليه بصلها ومسك ايدها غصب ودخل 


ثريا. ببتسامه لما شافتهم قالت حمدلله السلامه


نور وعاصم ف نفس الوقت الله يسلمك


عاصم. بص ل نور وبعدين بص لامه وقالها نور حامل يا اما


نور. انصدمت وفتحت عيونها وبصتله


امه. بفرحه قالت يا الف نهار ابيض يا الف نهار ابيض مبروك ياولدي مبروك يا بتي وحضنتهم


عاصم. ابتسم وبصلها


نور بتغلي من جواها ازاي يقول كدا وهو اصلا ملمسهاش


ثريا. تعالي يا جلبي اجعدي وشدتها من ايدها


عاصم. بصلها ببردو وبعدين قال انا هطلع اغير عقبال ما الاكل يجهز وقال خلي بالك منها يا اما وطلع


نور.  من غيظها وتصرفه بصت ل امه وقالت ...... يتبع


 بسم الله

رواية آه من الثأر

بقلمي #نورعصام

الفصل السابع

نور. قالت ماما معلش هروح اغير هدومي وانزل


ثريا. طيب يابتي بس متتعبيش نفسك وخلي بالك علي صحتك واطلعي عالسلم براحه


نور. حاضر يا ماما وطلعت وبس دخلت لقت


عاصم. غير هدومه وقاعد بكل برود كانه مستنيها


نور. وقفت قدامه وقالت ممكن افهم ايه اللي قولتله دا وايه غرضك من دا كله وازاي اصلا تقول حاجه زي دي وانته


عاصم. بصلها وانا ايه كملي


نور. اتنهدت بغيظ وقالت وانته ملمستنيش


عاثم. ومالو المسك فيها ايه يعني وشدها قعدها جنبه عالسرير ومال عليها رجعت لورا مال اكتر عليها وبصلها بنظره اذابتها عشقا وشوقا له


نور.دقات قلبها سريعه وصدرها يعلو ويهبط ومش،قاره تتكلم


عاصم. التهم شفتيها ف قبله حاره وتعمق اكتر ف قبلته حتي استسلمت له بكل جوارحها بعد عنها


نور. بقهر غرست وشها ف المخده ودموعها نزلت


عاصم. قام وقف وقالها انا نازل خلصي وانزلي علشان ناكل


نور. بعصبيه وغضب قامت وقالت ماشي يا عاصم وافتكر ان انته اللي قولت اني حامل وحياة اللي عملته فيا دلوقتي لخليك تقول حقي برقبتي واندمك علي كل حاجه عملتها فيا واحط راسك ف الطين وقامت ودخلت الحمام


عاصم. نزل عند امه وبعد شويه


نور. نزلت وقعدت معهم عالسفره


ثريا. نور حبيبتي كلي كويس علشان تتغذي انتي واللي ف بطنك لازم تهتمي بنفسك اكتر يابتي


نور.بهدوء قالت حاضر يا ماما واكلت بغيظ فعلا وانتهي اليوم


وتاني يوم


نور. راحت الجامعه وبعدها المشفي وتفكريها محصور ف حاجه واحده بس ازاي ترد علي عاصم وبعد صراع من التفكير ابتسمت وقالت ومالو فيها ايه يعني لو بقيت حامل وبس خلصت شغلها راحت الصيدليه واشترت شريط حبوب وروحت وقعدت مع حماتها لحد ما رجع عاصم


عاصم. السلام عليكم


نور وامه ردو السلام وبعد شويه اتجمعو عالسفره واكلو 


نور بعد فتره قالت ماما انا هطلع انام علشان تعبانه من الحمل


عاصم. بصلها واستغرب كلامها وازاي اتقبلت الموصوع بعد ما كانت متعصبه وبعدين قال وانا كمان هطلع


امه. وانا كمان هدخل انام تصبحو علي خير


نور. طلعت وبعد شويه قالت ل عاصم انا هشرب عصير علشان الحمل اعملك معايا يا حبيبي


عاصم. بصلها وبعدين قالها ومالو


نور. نزلت وجهزت العصير وطلعت واستغلت انشغال عاصم عاللاب وحطت حبه من الشريط اللي اشترته


عاصم. بالصدفه شافها


نور. راحت عليه وقالت اتفضل عصيريك


عاصم. طيب معلش يا نور ممكن بس تجيبي ميا لاني لسه شارب قهوه بس اغير طعمها علشان اعرف اشرب العصير 


نور. حاضر وخرجت


عاصم. اخد الكبايه وراح رماها ف الباسقط وعمل انو ببكمل شرب فيها وكان طبعا شاف اسم الشريط وعرف انو منوم


نور. رجعت وبصتله وقالت الميه


هاثم. معلش بقا اتاخرتي قولت اشرب العصير


نور. فرحت وبعدين شربت العصير بتاعها


عاصم. بعد دقائق قال حاسس اني تعبان وعاوز انام


نور. ومالو يا حبيبي واخدت اللاب توب منه وراحت غيرت ولبست قميص نوم مغري للغايه وبصت عليه لقته خلاص بينام راحت عليه بسرعه ونامت جنبه وحاولت تقرب جسدها منها بطريقه مغريه


عاصم. ابتسم وقال ياتري ايه اللي ف دماغك يابنت السمنودي بس حلو الاغراء دا


نور. قربت اكتر منه


عاصم. عمل نفسه خلاص بين النوم والصحيان وبصلها وقال نوري حبيبتي مش كفايه هجر وبعد بقا حرام عليكي بقالنا شهر ونص متجوزين كفايه بقا تعبت من بعدك عني


نور. ابتسمت


عاصم. حبيبتي خلاص هتجنن عليكي وقرب منها وهي استسلمت له تماما وغابا معا ف بحور من الغرام وبعد فتره عاصم ضمها اكتر لحضنه وحس بتأوهها وقالها قلبي انتي تعبانه ردت وقالت لا عاصم فرح جدا باللي حصل وبعدين شدد من احتضانه ليها ونام


نور. ف نفسها والله لخليك تقول حقي برقبتي وطبعا بس تصحي مش هتفتكر حاجه


نور عصام. ياخبتك القويه نامي ياختي نامي 🤫


وحل الصباح علي الجميع باذن الله


عاصم. صحي وبص ل نور اللي نايمه علي صدره وابتسم وشال شعرها من عليه وقال نور نور


نور. صحيت وبعدت عنه وقالت هي الساعه كام


عاصم. سابعه 


نور. ياخبر دا انا اتأخرت قوي وقامت واتجاهلت منظرها


عاصم. فهم تفكيرها ومسكها من ايدها قبل تمشي وقالها صباحيه مباركه يا عروسه


نور. قالت نععععم


عاصم عمل نفسه مصدوم وقالها اسف تقريبا كنت بحلم


نور. ابقي اتغطي بعد كدا ومشيت بسرعه من قدامه


عاصم.  ههههههههه وبعدين قال احلي حلم يا قلبي


نور. دخلت الحمام وقالت ف نفسها الحمد لله محسش بحاجه وافتكر انو كان بيحلم وقالت انا لازم احمل ف اسرع وقت 


وبعد مرور اسبوع


نور. كانت ف اوضتها طلعت من شنطتها اختبار حمل ودخلت وعملته وطلع سلبي قالت اووووف واتنهدت وقالت لازم كام مره كدا كمان ياربي لازم احمل باسرع وقت وخرجت ونسيت الاختبار جوا عالحوض


عاصم. بعد فتره وصل ودخل الحمام وشاف الاختبار وزعل بس ابتسم وقال ومالو يا قمر احنا ورانا حاجه وطلع


نور. بس خرج جريت عالحمام وشالت الاختبار وقالت الحمد لله ما اخد باله لانه لو شافه كان سئل ايه دا وليه


عاصم.  نور معلش ممكن تعمليلي قهوه


نور. ابتسمت وقالت حاضر


عاصم. شكرا بس انا عندي سؤال ممكن


نور. اتفضل


عاصم.  بمكر قالها هو ليه اليومين دول كل ما قولك اعمليلي حاجه بتعمليها الاول كنتي ترفضي وتقولي انا مش خدامه ايه بقا الي حصل لتكوني حبتيني ولا حاجه


نور. رفعت حاحبها ومردتش وخرحت تعمل القهوه وبعد دقائق رجعت ومعها عصير ليمون وقالت اتفضل يا عاصم باشا اشرب عصير ليمون يهدي اعصابك بدل الكلام الفارغ اللي قولتله من شويه


عاصم. ابتسم وقالها يا قلب عاصم باشا نشرب عصير


نور التفتت وراحت تغير هدومها


عاصم. لف الكوبايه وشرب بتاعتها


نور بعد شويه رجعت واخدت كوبايتها وشربتها وبعد دقائق حست انها عاوزه تنام


عاصم. ف نفسه لازم الحقها قبل تنام وما تحسش وفعلا قرب منها ووووو سيبكم من الناس دي دول بيضحكو علي بعض واحنا لازم نقولهم ان كدا عيب معاهم ناس يحترموهم شويه دا ايه دا 😛😂


روايات بقلم نور عصام 


وبعد مرور شهر


عاصم. كان قاعد مع امه


ثريا. عاصم ياولدي.


عاصم. نعم يا اما


امه. اني عايزه ارجع البلد بجا ياولدي جاعدتي اهنه طولت


عاصم. باس ايدها وقالها بقا كدا يا ام عاصم عايزه تسبيني


ثريا. لاه ياولدي وانت خابر بس اني عوزاكم تبجو علي راحتكم من عزول


نور دخلت وردت عليها وقالت بقا كدا يا ماما ينفع تسبيني وانا حامل ومحتاجاكي معايا 


عاصم. بصلها


ثريا.طبطبت عليها وقالت البركه ف جوزك يخلي باله منيكي 


نور بتعب قالت مش هتمشي من هنا يا ثريا ولو مشيتي انا هاجي معاكي


ثريا. بمرح يعني ورايا ورايا


نور قالتلها ايوا ف اهدي كدا يا ام عاصم وكانت تعبانه


ثريا. مالك يا بتي شكلك تعبانه جوي


نور.مرهقه بس لان كان عندي امتحان وروجت بعدها المشفي


ثريا. خالي بالك من نفسك يابتي انتي محتاجه راحه


نور بصت ل عاصم 


نور. بعند فيها قالها ايوا يا نور اسمعي كلام ماما علشان النونو يا حبيبتي 


نور. لسه هترد عليه تعبت وقامت ترجع


ثريا. وه مالك يا يتي


عاصم. راح وراها وبس خلصت قالها نور انتي تعبانه


نور. ودا يهمك ف حاجه 


عاصم. اتنهد وبعدين قالها شكلك تعبان فعلا بلاش مكابره وتعالي اوديكي لدكتور 


نور. بتعب قالت دا علي اساس اني عيله باعدادي ومش عرفه مالي وعدت من جنبه


ثريا.تعالي يا حبيبتي دا بس من الحمل


نور. لا شكلي واخده برد 


ثريا. برد ايه بس يا نور انتي ناسيه انك حامل يابتي ولا ايه


نور.  طيب انا هطلع اغير بس وانزل 


ثريا. طيب يابتي وبراحه وانتي طالعه ونازله


نور حاضر يا ماما وطلعت 


عاصم. اما خلي سنيه تحضر الاكل وانا هطلع اشوف نور 


امه. حاضر ياولدي بس اني كنت عاوزه اتحدت معاك


عاصم. خير يا اما بس اوعي تقولي انك عاوزه ترجعي البلد 


امه. كلنا هنرجع جريب علشان فرح بت عمك امل 


عاصم. طيب خير يا حبيبتي آاموري ياست الكل


امه. الامر لله ياولدي اني كنت عوزاك تتحدت مع مرتك بخصوص اهلها هي من ما اتجوزت وهي مقطعاهم حتي مش بترد عليهم ف التليفون وكام مره امها تتصل وتكلمني وهي بردو مكبره راسها ومش عاوزه واخوها جه اهنه مرضيتش تجابله وامها جالتلي انهم عملو خطوبه اخوها وهي قالتلهم مش هاجي كلمها ياولدي دول مهما كان اهلها دي امها فرحت جوي لما جولتلها انها حامل 


عاصم. حاضر يا اما هكلمها وباذن الله اخدوها ونروح لهم 


امه. ربنا بخليك ياولدي


عاصم. ويخليكي ياست الكل وطلع لقي نور نايمه عالسرير وشكلها تعبان قالها نور نور 


نور. اممم 


عاصم. مالك يا حبيبتي فيكي ايه


نور بزهئ قالت سيبني انام تعبانه 


عاصم. طيب قومي كلي وبعدين نامي


نور. لا عاوزه انام وياريت متصحنيش


عاصم. ابتسم وقالها مينفعش كدا يا حبيبتي انتي حامل ولازم تتغذي كويس ولا عاوزه الناس يقولي عاصم الزيني مش مهتم بمراته ومش بياكلها


نور. قامت وبغضب قالتله متفكك بقا من الاسطوانه الزفت اللي ورطتني فيها دي 


عاصم. قعد جنبها وقرب منه واخدها ف حضنه رغم غضبها وعصبيتها وقالها اهدي يانوري يا حبيبتي اللي بتعمليه دا غلط عالبيبي يا قلبي لازم تخافي عليه ما ابنك بردو 


نور دفعته عنها وقالت ماشي يا عاصم وعموما انا منستش خياتنك ليا وهردهالك يا عاصم وبكرا تشوف


عاصم. بعند فيها قالها اعملي كل اللي انتي عاوزاه يا حبيبتي انا راجل اسبور وفاهم الحياه كويس 


نور. ماشي ياسبور بكرا اوريك هعمل فيك ايه ان مخليتك متعرفش ترفع عينك حتي قدام نفسك مبقاش انا نور 


عاصم. قومي يلا عاوزين ناكل مستنينك انا وامي


نور. مش طافحه


عاصم. معلش يا حبيبتي مش علشانك علشان البيبي 


نور. غور من وشي يا عاصم وفونها رن ابتسمت وفتحت وقالت اهلا يوسف ازيك


د يوسف. ايه يا بنتي مشيتي كدا من غير متقولي وكمان عرفت انك تعبتي خير مالك


نور بعند ف عاصم قالت معلش بقا يا جو انا والله كنت عاوزه استناك اهو تكشف عليا بلاش


د يوسف. ههههههه طول عمرك استغلاليه


نور. ههههههه وبعدين قالت الله مش لازم بردو اومال يبقي عندي احسن واحلي دكتور واروح اكشف برا وادفع فلوس كمان والله عيب ف حقك يا جو


عاصم. خلاص جاب اخره اخد منها الموبايل وقفله ورماه 


نور. ليه بقا اللي عملته دا الراجل يقول عليا ايه دلوقتي قفلت ف وشه


عاصم. خايفه عليه قوي


نور. طبعا خايفه وهموت عليه كمان


عاصم. شدها من دراعها ولواه وراها وقالها متختبريش صبري معاكي وافتكري اني راجل صعيدي ودمي حامي


نور بتزئه وقالت ولما انته راجل صعيدي ودمك حامي قوي كدا واتعصبت كنت بتخوني ليه وتدوس علي كرامتي


عاصم. بعند فيها قالها انا راجل اعمل اللي عاوزه فاهمه


نور وانا ست وكيدي غلب كيدك وكيد الشيطان نفسه


عاصم. انتي اتجننتي


نور. لازم ارد كرامتي اللي دوست عليها برحلك يا بن الزيني وقدام عينك ومش هيهمني 


عاصم. تردي كرامتك يا ايه يانور ب انك تخونيني


نور. ومالو ومش هيهمني حد ولا حتي نفسي


عاصم. يعني اييييه


نور يعني خونتني وهخونك وبعدها ارفع عليك قضيه واطلق


عاصم.  عاوزه تطلقي


نور. طبعا هو انت فاكر اني هكمل مع واحد زيك


عاصم. نجوم السما اقربلك من اللي ف دماغك واذا كنت سايبك تتكلمي بمزاجك ف دا بمزاجي انا علشان حابب اللعب معاكي شويه لكن قسما بربي ادفنك حيه لو فكرتي بس مجرد تفكير يهز كرامتي مش يجراحها


نور. ليه هي كرامتك احسن من كرامتي


عاصم. محصلش حاجه بينا وقولتلك انها كانت هتوقع كانت قاصده بقا اللي عملته كان غصب فعلا مش مهم عندي ل


نور قاطعته وقالت قاصده ولا غصب متضحكش عليا دي شكلها محترفه وعرفه هي بتعمل واللي شوفته دا اكيد مكنش اول مره وخصوصا من جرئتها وعدم خوفها ولا حتي كسوفها وقت شوفتها


عاصم. نور ممكن تهدي وتسمعيني


نور مش هسمعك غير بعد مردلك اللي عملته فيا 


عاصم. قسما بالله يانور لو ما احترمتي نفسك واحترمتيني لكون قتلك من غير ما اتردد ثانيه واحده


نور. ومالو اقتلي وقول لناس قتلتها علشان خاينه وهو دا اللي انا عوزاه اني احط راسك ف الطين


عاصم. خلاص اتجنن زئها عالسرير وقالها قبل ما تحطي راسي ف الطين هكسرك الاول قدام نفسك علشان بعد كدا تعرفي ازاي تتعاملي وتتكلمي مع عاصم الزيني واتهجم عليها وشق هدومها وقرب منها بطريقه همجيه


نور. ف اخر لحظه قالت عاصم لو بتحبني بلاش اللي بتعمله انا كدا هموت نفسي اقسم بالله هموت نفسي لو لمستني بالطريقه دي 


عاصم. وانا عاوزك تموتي وبعدين بصلها وقالها اللي زيك اخرها معايا ليله وارملها شوية فلوس مش انتي اللي اديها اسمي واسم عيلتي وقام وسابها وراح البلكونه


نور. عيطت من كلامه وبعدين قالت ف نفسها بقا انا كدا يا عاصم بقا انا رخيصه ف نظرك قوي كدا


نور عصام. مالك يابت ما انتي اللي استفزتيه بكلامك عاوزاه يعمل ايه كان لازم يرد عليكي بطريقته 


نور. بردو مكنش يهني كدا


نور عصام. ليه انتي مباحلك تهنيه وهو لا 


نور. ااااااه وبعدين قامت ودخلت الحمام وفكرت ف تعبها وترجيعها وطلعت تاني واخدت اختبار حمل من شنطتها وعملته وبس شافته اتخضت وفرحت واحساس ملخبط مش عرفه تصرخ من فرحتها وتروح تقوله ولا تسكت وتكمل لعبتها معاه قعدت تعيط وبعدين قامت وخرجت لبست هدوم تانيه وسرحت شعرها والباب خبط


سنيه. ست نور ست نور


نور. فتحت وقالتلها نعم يا سنيه


سنيه. ست ثريا بتقولك يلا علشان تاكلو


نور. حاضر دقيقه ونازلين ودخلت عند عاصم واتنهدت وقالت يلا ماما بعتت علشان الاكل


عاصم. مردش عليها ولا حتي بصلها ومشي ودخل الحمام يغسل ايده وبعدين يغير وينزل بس خلص اتفاجئ بالاختار فتح عيونه واتنهد بصوت عالي وبعدين ابتسم وخرج لبس بنطلون بيتي وتيشرت ونزل من غير ما يكلمها وف نفسه قال الحمد لله اني ما عملت حاجه وانا متعصب اكيد كنت هأذيها هي والولد الحمد لله بقلم نور عصام


نور نزلت وراه 


ثريا. تعالو يا حبايبي وقعدو كلهم عالسفره


نور مش عرفه تاكل من ريحة الاكل


عاصم. ملاحظها


امه. كلي يابتي علشان اللي ف بطنك


نور. نعم اللي ف بطني


ثريا. وه يابتي انتي ناسيه انك حامل ولا ايه


نور بضربات قلب سريعه اتنهدت وحطت ايدها علي بطنها


عاصم. شافها وابتسم ابتسامه جانبيه وحاول يتلاشاها


نور. اخدت معلقه اكل ولسه هتحطها ف بوئها راحت سيباها وجريت عالحمام ترجع


ثريا. روح وراها وهاتها ياولدي لانها بتكون دايخه


عاصم. دلوقتي تيجي سنيه راحت معها


ثريا. وهي سنيه بردك زيك ياولدي


عاصم. قام لانه متاكد فعلا بحملها وخايف عليها راح عندها وقال سنيه معلش اعملي حاجه ل نور تشربها


سنيه. حاضر يا بيه


عاصم. راح ومسكها من ايدها لما لقاها دايخه وباين عليها التعب فعلا وبعدين قالها لو حابه نكشف تعالي نروح لدكتور


نور. من غير ما تبصله قالت لا انا كويسه وبكرا بكشف وانا بالمشفي زمايلي هناك


عاصم. اممم زمايلك ماشي وخدها خرج عند امه


ثريا. تعالي يابتي كملي واكلك


نور معلش يا ماما مش هقدر نفسي غمه عليا قوي


ثريا. لازم تيجي علي نفسك وتاكلي يا جلبي وبعدين قالت سنيه هاتي زيتون مخلل ل نور وقالتلها تعالي يلا يا نور كملي واكلك وكلي زيتون وهتبقي كويسه


نور. والله مليش نفس ولا طايقه ريحة الاكل اصلا


عاصم. نور اسمعي الكلام واهو سنيه جابتلك الزيتون وغمز بعينه وهمس جنب ودنها وقال ابني لازم يتغذي كويس فاهمه ولا اهمك بطريقتي


نور. بصتله والدموع ف عيونها


عاصم. ايه دا دا احنا لسه ف اول الحمل هنعيط كدا من اولها


نور. ماشي يا عاصم وراحت قعدت وكان معظم اكلها زيتون


وبعد انتهاء العشا


ثريا. قالت نور يا بتي تعالي عوزاكي


نور. نعم يا ماما


ثريا. والدتك اتصلت عليا من شويه وكانت


نور. بعصبيه قالت ماما لو سمحتي الموضوع دا اتكلمنا فيه قبل كدا وانا خلاص طلعتهم من حياتي 


ثريا. ليه اكده بس يابتي


نور. ليييه علشان هما السبب ف اللي انا فيه


ثريا. بزعل قالت بجا اكده يانور 


نور. انا مقصدش يا ماما بس 


ثريا. قاطعتها وقالت خلاص يا بتي علي راحتك


نور. قعدت جنبها وحضنتها وقالت علشان خاطري متزعليش مني والله انا تعبانه ومش متحمله وبعدين يعني انتي مش عرفه هما عملو فيا ايه


ثريا. عملو ايه يا بتي جوزوكي راجل ملو هدومه ومن عيله كبيره وكمان هو كبيرهم ومتعلم زين وبيحبك رغم انك دايما تنفري منيه لكن بيستحملك وكل دا وتجولي عملو فيكي ايه


نور. ماما انتي متعرفيش حاجه


ثريا. لاه عرفه كل حاجه زين وخابره كويس انتي عاوزه تجولي ايه بس اهو ف النهايه بجيتي حامل


نور. بتنهيده حاامل


ثريا. والحمل لساته جديد مش كيف ماولدي خبرني جبل سابق اوعي تكوني فاكراني صغيره عاد


نور بصتلها


ثريا. اعراض الحمل لساتها باينه عليكي لكن الاول كان عند بينك وبين ولدي وانا سكت وجولت ربنا يهديكم ويصلح حالكم بس اللي متوجعتوش منيكي يانور انك تكوني لساتك راكبه راسك ومعوزاش ولدي 


نور. عيطت


عاصم. كان ف مكتبه وسامع كلامهم واتفاجي بامه وكلامها


ثريا. انا هجولك كلمتين يابتي وده من محبتي ليكي وانتي خابره اني بعزك وبعتبرك بتي وبصتلها وقالت جوزك بيحبك وعاوزك ف حياته تكملو عيشتكم مع بعض وتربو ابنكم اللي جاي وبجولك اها ولدي عمره ما كان خاين ولا هو راجل يدوس علي كرامة مرته لان مرته كرامتها من كرامته واللي شوفتيه ف الشركه كان حركات بنات وانتي خبراها زين بقلم نور عصام هي بت عاديه وغلبانه وكانت عاوزه توجع ولدي ف شباكها بس بردك ولدي مش صغير ولدي راجل عارف ربنا كويس وعمره ما عمل حاجه حرام وبعدين ما هي كانت جدامه جبل سابق ليه متجوزهاش وهو جادر وواصل يعمل كل اللي هو عاوزه لكن اتجوزك انتي واني جولتلك جبل سابج حافظي علي جوزك ومتبعدهوش عنيكي بس انتي اللي معانده وياه وبجولك اها يانور لو انتي مش عاوزه ولدي جوليلي وانا اللي هطلقك منيه ومش هخليكي علي ذمته ساعه واحده بعد ما تقرري انك تسيبيه بس فكري الاول ف ولدك


نور. بتعيط وبعدين قالت انتي واقفه معاه علشان ابنك


ثريا. لاه انا كلامي معاكي علشان انتي بتي وبحبك 


نور ابنك بيعاملني اسوأ معامله ابنك بيعاملني كأني من بنات الليل ابنك داس علي كرامتي ومشاعري ولعب بعواطفي واستغل طعفي معاه ابنك وصلني لحالة جنون من عمايله فيا كل ما كنت انسي واحاول ابتدي معاه واحس بشئ من جوايا ناحيته يدوسني تحت رجليه ويستهين بمشاعري معاه ويهيني ف آنوثتي وف الاخر تقولي اني غلطانه انا مكنش مفررض اقولك كلامي دا بس زي ما انتي قولتي اني بنتك انا كمان اعتبرتك امي واكتر كمان واللي مستحيل اقوله لامي قولته لحضرتك متلومنيش يا ماما علي رد فعلي علي ابنك عاصم يستاهل كل اللي عملته فيه ولو اني معملتش فيه حاجه ولا عمري فكرت أذيه بس هو اللي نور عصام


ثريا. قاطعته وقالت نور اهدي العصبيه غلط عليكي يابتي


نور. بدموع قامت وقالت انا فعلا عاوزه اتطلق وسابتها وطلعت اوضتها 


ثريا. دموعها نزلت وحست بجرحها وقالت ربنا يهديكي يابتي


عاصم. خرج من مكتبه بعد ما سمع كل كلامهم وحس قد ايه هو ضغط علي نور واهانها وف نفسه قال حتي لما حبت تعصبني وتدايقني وتخليني افكر انها خانتني عملت اللي عملته معايا وابتسم وراح علي امه


امه. مش كفايه اكده ياولدي ولا ايه 


عاصم. قعد جنبها وقال كفايه ايه يا امي


ثريا. جرح واهانه لمرتك


عاصم. انا مستحيل اعمل فيها حاجه وانتي عرفه اني حبيتها


ثريا. اطلع راضيها ومتنزلش غير وانتو متصالحين وعايشين حياتكم زي اي اتنين بيحبو بعض ومستنين ابنهم اللي جاي


نور عصام. طيب والله انتي ست عسل ربنا يشفيكي


ثزيا. عاصم اعمل حسابك هننزل الصعيد علشان عمك زشاد كلمني علي جواز بته من ابن المهدي


عاصم. اييبه ازاي دا يحصل هو مش عارف اننا بينا مشاكل كتير بسبب التار زمان وكمان بنته لسه صغيره 


ثريا. اطلع لمرتك دلوج وبعدين نتحدت وياه وقالت وآاااه من التار اللي مش هنخلص منيه دا ربنا يعديها علي خير 


عاصم. اهدي يا اما وانا بس اشوف نور وننزل البلد


ثريا. اطلع ياولدي


عاصم. طلع وبس فتح باب الاوضه شاف ....... يتبع


بسم الله

رواية وآه من الثأر

بقلمي #نورعصام

الفصل الثامن

عاصم. طلع اوضته وبس دخل لقي نور بتلم هدومها راح عليها وقالها طيب كويس انك عرفه اننا هننزل الصعيد وهمس جنب ودنها وقال معلش ياروحي جهزي شنطتي معاكي


نور. بعدت عنه وقالت جهزها لنفسك


عاصم. ليه هو انتي مش مراتي ولا ايه


نور كنت


عاصم. نعم ودا من ايه يا نوري


نور. من الليله وخلاص من بكرا الصبح هرفع عليك قضيه طلاق واتمني تطلقني بهدوء


عاصم. طيب وابني حبيبي اللي ف بطنك هتعملي فيه ايه


نور اعتقد دلوقتي احنا لوحدنا ف بلاش اسلوبك دا انت عارف ومتاكد اني مش حامل ولا عمري هكون


عاصم. ليه مش متجوزه ولا ايه


نور. بصتله ورفعت حاجبها


عاصم. لا لا الحركه دي معناها كتير قوي وبعدين انا علي استعداد اتجوزك دلوقتي واثبتلك عكس نظرتك دي


نور. عاصم خلاص اللعبه خلصت وانا قررت اتطلق


عاصم. لما تولدي ابني الاول هاخده وطلقك انا مستحيل اعيش معاكي غصب عنك


نور بعصبيه قالت عااااصم فوق بقا ابن مين اللي انته بتتكلم عنه ما خلاص


عاصم. قرب منها وحط ايه علي بطنها وقال ابني دا يا حبيبتي ابننا ايه هو ابنك لوحدك ولا ايه


نور ف نفسها قالت هو اتجنن ولا ايه وبعدين قالت هو انته هتكدب الكدبه وتصدقها ولا ايه يا عاصم بيه


عاصم. بكل هدوء قالها انا بتكلم بجد وحقيقي عاوزه تطلقي هاتي ابني الاول عاوزه تتمحكي فيا بقا عيدي وزيدي بقا ف كلامك اللي ملوش لازمه دا


نور. ضغطت علي شفايفها وقالت وانا اجيبلك ابنك دا منين ان شاء الله هأجره يعني ولا اسرقه


عاصم. ولا دا ولا دا ابني عندك انا محبش غير اللي ملكي وبتاعي ومن صلبي


نور. استغفر الله العظيم


عاصم. ها قولتي ايه تجيبي ابني اطلقك غير كدا متحلميش اني اسيبك مش بعد دا كله واسيبك كدا بسهوله


نور. ما عادت فاهمه كلامه واحتارت وشكت فيه بس مش متأكده من حاجه وبعدين قالت طيب ابنك دا اجيبه منين دلوقتي ياريت تقولي علشان اخلص منك


عاصم. بمكر قالها عيب عليكي يانور دا انتي حتي دكتوره وعرفه العيال بيجو ازاي


نور. تصدق انك قليل الادب وانا اللي غلطانه اني واقفه اتكلم معاك ولعلمك بقا انا هتزفت اتطلق واعلي ما ف خيلك اركبه


عاصم. مال عليها وباسها جنب شفايفها وقال مش هتنازل ولا هبعد عنك غير لما تجيبي ابني منك ومش علشاني لا دا علشان التار ودا كان اتفاقي مع ابوكي واتفاق بين العيلتين لوقف بحر الدم وباسها مره تانيه جنب شفايفها وبعد عنها وقال ف نفسه كفايه عليها لعب باعصابها اكتر من كدا


نور. اخدت نفس وقالت اتفاق ماشي يا عاصم 


عاصم. يلا يا حبيبتي جهزي الشنط علشان هنسافر باذن الله الصبح بدري


نور. انا مش رايحه معاك ف اي حته


عاصم. ليه يا قمري انتي خلاص خلصتي امتحان وان كان عالمستشفي بس نخلص هناك نرجع وانا معنديش مانع انك تروحي انا بردو احب ان مراتي تكون دكتوره وناجحه بس اهم حاجه عندي تحافظي علي نفسك وعلي ابني حبيبي وسابها ودخل الحمام


نور اعصابها خلاص باظت من كلامه وتصرفه وقربه منها حست بتعب ودوخه راحت عالسرير ورمت نفسها عليه وعيطت حتي اغمي عليها بقلم نور عصام


عاصم. خرج لقاها نايمه راح عليها ومسح دموعها من علي خدها وقال نور نور اتعدلي نايمه كدا ليه


نور مش بترد


عاصم. نور نووور ايه هو انتي لحقتي تنامي


نور. ولا هنا


عاصم. نور نور ومسكها من ايدها ارتخت ف ايده اتخض وعرف انها مغمي عليها حاول يفوقها مفيش فايده عدلها واتصل بالدكتور وقال لامه


ثريا. طلعت وقالت هي ضعيفه ومش بتاكل ودا غلط عليها


عاصم. قلقان وقال هو الدكتور اتأخر كدا ليه وف لحظه سنيه خبطت ومعها الدكتور


ثريا. قالت ابعد يا عاصم ياولدي عنيها خلي الدكتور يشوفها


الدكتور اهدو يا جماعه وكشف عليها وطمنهم وقالهم هي بس دايخه زياده بسبب الحمل وكمان واضح انها مش بتاكل كويس ودا غلط لان الحمل لسه ف اوله ومحتاج عنايه واهتمام اكتر من كدا وبصلها وقال اعتقد انك دكتوره وفاهمه الحاجات دي ياريت تهتمي بصحتك شويه يادكتوره نور


روايات بقلم نور عصام


عاصم. شكره وخرج معاه


ثريا. حمدلله علي سلامتك يا بتي


نور. خايفه ومرعوبه من سكوت عاصم ونظرته ليها


ثريا. حبيبتي انا هنزل اخلي البت سنيه تعملك وكل


نور اومئت بعيونها


ثريا. طبطبت عليها ونزلت


نور قامت قعدت وحطت راسها بين رجليها وقالت يارب خليك معايا وعديها علي خير 


عاصم. دخل لقاها دافنه راسها بين رجليها طبعا فهم تفكيرها وعارف انها خايفه تواجهه راح عليها وشدها من شعرها وقالها عملتيها عملتيها يانور وخونتيني


نور. بدموع قالت ابدا يا عاصم انا مستحيل اعمل كدا


عاصم. خاينه انتي خاينه


نور الكلمه زلزلتها موتتها ف مكانها يالله قد ايه الكلمه صعبه وبصتله وقالت لا لا يا عاصم


عاصم. لا يا عاصم اومال ايه كلام الدكتور دا ايه وتعبك وترجيعك بقا كدا يا بنت السمنودي تخونيني نفذتي اللي ف دماغك وحطيتي شرفي وشرف عليتي ف الوحل


نور بدموع قالت عاصم انته مش فاهم حاجه


عاصم. مسكها اكتر من شعرها وقالها مش فاهم حاحه عوزاني افهم ايه بعد ما عرفت انك حامل وانا ملمستكيش عوزاني اعمل ايييييه بعد خيانتك ليا وجرحك لكرامتي انتقمتي يانور انتقمتي ماشي وربي لخليكي تتمني الموت ورماها عالسرير بس براحه


نور. قامت وقالت عاصم اسمعني


عاصم. انتي واحده خاينه خاينه اوعي تتكلمي معايا انا بأرف حتي ابصلك خاينه خاينه


نور. دموعها مش بتوقف وقالت لا لا كله الا الكلمه دي ارجوك يا عاصم متقولهاش تاني انا عندي اموت ولا اني اسمعها


عاصم. هو انتي هتسمعيها مني انا بس دا انتي هتسمعيها من الدنيا بحالها ومش انتي بس لااا وكمان ابنك ابنك ابن الل


نور حطت ايدها علي بوئه وقالت لا لا اوعي تقولها


عاصم. ليه مش هي دي الحقيقه وبعدين قالها بس انا عارف مين ابوه وهقتله قدام عينك وبعدين اقتلك قدام اهلك وشرفي وسمعتي اللي نزلتيهم ف الوحل همحي بيهم عليتك كلها وخليهم يشوفوكي ويشوفو خيانتك وشرفهم اللي مرمتيه ف الوحل هخليهم يتمونو يموتو نفسهم علشان فضيحتهم وسمعتهم رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام وبصلها بقوه وقالها كنتي عاوزه تفضحيني انا بس للاسف فضحتي اهلك قبلي وقبلهم نفسك وسمعتك بس انتي متستهليش لانك خاينه ودا اخرك


نور. عاصم اسمعني ارجوك


عاصم. بصلها وقالها مين ابوه يوسف ولا ياسر ولا ميييين


نور. بضعف ودموع قالت انته ابوه


عاصم. اخرصيييي انا ملمستكيش وانتي عرفه


نور. والله انته ابوه


عاصم. تمام مادام مش راضيه تقولي مين انا بقا هقتلهم الاتنين وبعدين اشوف هعمل معاكي ايه وفتح فونه وعمل انو بيكلم حد وقال الدكتور يوسف والدكتور ياسر اللي بيشتغلو ف مستشفي ..... عاوزهم عندي بالمخرن وكمان عاوزكم تتوصو بيهم قوي مش عاوز حته سليمه ف جسمهم وانا هنزل البلد يومين وعاوز ارجع الاقيهم معادوش نافعين نفسهم تاني وانا بقا اللي هكمل عليهم بس عاوزك تتفنن بتعذيبهم فاااهم وقفل


نور. صرخت 


عاصم. ايه خايفه علي حبيب القلب 


نور. ارجوك يا عاصم بلاش تأزيهم هما مظلومين


عاصم. مظلومييين خونتيني معاهم علشان تنتقمي مني علي حاجه معملتهاش وتقولي مظلومين


نور. انهارت واغمي عليها تاني


عاصم. شالها وحطها عالسرير وقال كان لازم اعمل كدا علشان تفوقي من عنادك وتعرفي ان كلامك عن انك تخونيني اكبر غلطه ف حياتك وتعرفي ان كلمه خيانه مش سهله زي ما انتي متخيله دي كلمة تهد جبال وبعدين مال عليها وباسها وحاول يفوقها وبس لقاها ابتدت تقوق بعد عنها


نور عصام. يخربيتك يا عاصم البت هتموت


عاصم. لوسمحتي يا استاده نور سبيني اتصرف معها بطريقتي دي جننتني بكلامها وحرقة دمي بغيرتي عليها وهي بتكلم الزفت اللي اسمه يوسف قدامي انا صحيح كتت بحاول اتمالك اعصابي معها بس كنت بموت من الغيره


نور عصام. انا هعديها بس علشان عرفه انك راجل صعيدي وعصبي اكتر من الازم بس خف عليها شويه 


عاصم. لا انا لسه هموتها بنار الغيره زي ما عملت فيا واحرق قلبها وهي فاهمه انا خاينه


نور عصام. عاااصم لو نور جرالها حاجه انا مش هسيبك وانت عرفني متخلنيش اقلب عليك قولت خف عليها 


عاصم. اتنهد وقال خلاص علشان خاطرك بس يا استاذه نور بس سبيني الاعبها شويه وصدقيني انا بردو خايف عليها


نور. ماااشي انا هسكت بس علشان عرفه انك بتحبها وغرقان ف حبها وعرفه كمان انك خايف عليها وعلي ابنك


عاصم. تسلميلي يا قلبي


نور عصام. اتلم يالا احسنلك


عاصم. احم اسف انا قولتها بس علي سبيل الاخوه


نور عصام.  خلاص هعديها يلا بقا روح لمراتك 😂😛


عاصم. بص لنور وهي بتفوق وقالها انا نازل اشوف امي مش طايق ابص ف وشك


نور. عيطت وطبعا ماردت وبعدين قالت ف نفسها ياربي انا ايه اللي عملته ف نفسي دا كنت فاكره الموضوع سهل بس طلع اصعب بكتير ولا كلمة خاينه ودموعها نزلت وقالت لازم عاصم يفهم اني مستحيل اخونه ومستحيل انا اعمل كدا ابدا لا اخلاقي ولا اتربيتي يسمحولي بكدا وبعدين قالت ياربي وكمان الاتنين اللي ناوي علي موتهم دول ذنبهم يه يعني انا مأذيتش نفسي بس لا كمان أذيت ناس تانيه ملهاش ذنب يارب سامحني ودموعها بتنزل منها وقالت يارب ساعدني وقويني اتكلم معاه ويسمعني


عاصم. نزل وقعد مع امه بس قلقان علي نور وخايف عليها وعلي ابنهم


ثريا. مالك ياولدي


عاصم. عيونه اتملت دموع


امه. شدته عليها واخدته ف حضنها وقالت اهدي ياولدي اهدي كل شئ هيكون بخير مرتك بتحبك بس عنيده شويه


عاصم. اااااه اااااه يا امي هموت قلبي حاسس انو هيتفرتك


امه. سلامة جلبك ياولدي والله نور بت حلال وبتحبك بس انت اهدي عليها شويه وغير معاملتك ليها


عاصم. ف نفسه يا الله ساعدني وهديني


امه. ربنا يسعد جلبك ياولدي ويفرحك بولدك


عاصم. امين يارب


امه. مرت عمك كلمتني وبتسئل ميته هنرجع


عاصم. بكرا باذن الله


امه. طيب ونور ياولدي


عاصم. انا هحجز ف طياره علشان الطريق طويل بالعربيه وهي اكيد هتتعب


امه. زين ياولدي وطبطبت عليه وبعد شويه 


عاصم. قال قومي يا حبيبتي ارتاحي علشان السفر بكرا


امه. طيب البت سنيه بتعمل وكل شوفها اكده خلصت ولا لسه علشان تاخده وتاكل نور متسيبهاش تنام من غير وكل


عاصم. حاضر وقام فعلا واخد الاكل وطلع ل نور 


نور. كانت نايمه عالسرير صاحيه وعيونها مليانه دموع


عاصم. قرب منها وقالها اتفضلي كلي


نور بصتله


عاصم. دا مش علشانك لا دا بس علشان اعرف انتقم منك انا مش عاوزك تموتي دلوقتي انا لسه هنتقم واتلذذ بانتقامي منك ومن عيلتك كلها بقلم نور عصام


نور. بتحاول تتكلم بس مش قادره


عاصم. قرب منها وقعد وحط صنية الاكل علي رجله وقالها متتكلميش انا عاوزك بس تاكلي وبدا ياكلها بايده


نور بتبعد


عاصم. بصلها وقال كلي ومتخرجيش الوحش اللي جوايا انا ماسك نفسي عنك بالعافيه وحط الاكل ف بوئها


نور خافت منه ومن كلامه وبعد شويه قالت بصوت مبحوح خلاص شبعت ورجعت ورا


عاصم. اشربي اللبن دا كمان


نور لا مش بحبه


عاصم. انا مش باخد رأيك وعطاها الكوبايه


نور. اخدتها وبتشرب منها بالعافيه منعا للخناق معاه وبعد لحظات قالت خلاص مش قاده وحطتها


عاصم. شال الصنيه وحطها عالتربيزه


نور قالت عاااصم مم ممكن نتكلم شويه


عاصم. مفيش بينا كلام واكتمي بقا مش عاوز اسمع صوتك بدل ما اموتك ابعدي عني وعن شري الساعه دي


نور. خلاص ما عادت قادره تتحمل اكتر من كدا انو يتهمها بالخيانه قامت وقالت انا مستحيل اتحمل نظرتك دي ليا وتتهمني اني خاينه وراحت عالبلكونه وبتحاول ترمي نفسها


عاصم. مسكها وقالها لو كنتي فاكره جنانك دا هيشفعلك عندي تبقي غلطانه وبعدين لو عاوزه تموتي نفسك موتيها بعيد عني فاهمه واخدها دخلها جوا الاوضه


نور بصتله وعيونها كلها كسره وقالت والله العظيم مظلومه


عاصم. انتي خاينه عرفه يعني ايه خاينه


نور رمت نفسها ف حضنه وبدموع وشهقات قالت انا انا انا بحبك ومقدرش اعمل كدا فيك ولا حتي ف نفسي بس


عاصم فرح بكلمة بحبك بس قاطعها وقال مش عاوز اسمع منك ولا كلمه فاهمه


نور. بتتشبث ف هدومه ومش بتخرج من حضنه


عاصم. اشفق عليها وطبعا قرحان بتقربها منه كدا حط ايده عليها وضمها لحضنه وطبطب عليها وبعد لحظات فاق لنفسه وبعدها عنه وقالها لازم ننام علشان عندنا سفر بدري


نور. بصتله وعيونها كلها ترجي


عاصم. اتجاهل نظرتها ليه وراح عالسرير ونام


نور. راحت هي كمان ونامت


عاصم. بعد شويه اخدها ف حضنه ونام ف ثبات عميق


واشرقت الشمس بنور ربها


نور صحيت لقت نفسها ف حضن عاصم بصتله وحطت ايدها علي وشه وقالت والله حبيتك مش عرفه ازاي بس حبيتك قوي لدرجه اني مقدرش اعيش من غيرك وبس محتاجه منك فرصه فرصه واحده تسمعني فيها علشان نقدر نكمل باقي حياتنا مع بعض ونربي ابننا ف حضننا وحركت ايدها علي وشه ولمست شفايفه وقالت والله مظلومه يا عاصم ومالت عليه وباسته من شفايفه بوسه سريعه وقامت راحت الحمام


عاصم. فتح عيونه وقال عارف يا قلب عاصم انك بريئه وعارف كمان انك حبتيني وابتسم وافتكرها لما بيكونو مع بعض وهي فاكره انو واخد حبوب ومش داري وقال مستحيل اللي حسيته منك ومعاكي ميكنش من قلب ميت بالحب لحبيبه وانا كمان بحبك يا قلب عاصم وقام قعد عالسر علي ما طلعت


نور. خرجت وراحت عليه وقالت صباح الخير


عاصم. ببرود قالها صباح النور اجهزي علشان ننزل ونمشي علطول معتش وقت


نور حاضر وفعلا لبست


عاصم. خرج وقالها ايه اللي انتي لبساه دا


نور. ماله ماهو بنطلون وتيشرت كويسين اهو


عاصم. لا البنطلون ضيق البسي فستان احسن علشان البيبي


نور. اتفاجئت بتصرفه وبعدين قالت الفساتين قصيره ومش بتعجبك خليني كدا


عاصم. راح ووقف قدامها وبصلها بنظره كلها حب وقالها غيري ف خلال دقيقه وسابها ودخل يلبس


نور. اتنهدت وراحت لبست فستان كان نازل بعد الركبه وحزام من النصف ولبست جذمه كعب عالي


عاصم. شافها قالها البسي حاجه غير الجذمه دي علشان متتعبكيش الكعب عالي جدا


نور. بصتله وهتتجنن من كلامه معها 


عاصم. فهم نظرتها رد وقالها دا علشان امي متلاحظ انك مش مهتمه بنفسك طبعا ماهي فاكره انك حامل بابن ابنها


نور. عيونها اتملت دموع وراحت لبست كوتش ونزلت من غير ما تبصله 


عاصم. نزل وراها


ثريا. بس نزلو قالت عامله ايه يابتي


نور. الحمد لله ياماما


ثريا. قربت منها ومسكت ايدها وباستها


عاصم. بصلهم وقال يلا وخرجو


وبعد فتره وصلو الصعيد وراحو بيتهم


هنيه. بنحاول تكون مبسوطه بوجود نور قالت نورتو الدار


عاصم. سلم علي عمه وولاد عمه


ثريا. بصت ل نور وقالت الدار منورها بصحابها وهتنور اكتر لما صاحبها الصغير يشرف الدنيا


هنيه. لطمت علي صدرها وشهقت لانها فهمت كلام ثريا


نور. وحماتها. اتخضو من تصرفها


ثريا. قالت وه مالك يا هنيه


هنيه. دارت نفسها وقالت مفيش يا ام عاصم يلا الوكل جاهز


ثريا. مالت علي نور وقالت اوعي تاكلي حاجه غير اللي احنا هناكل منيه ولو عوزتي حاجه جوليلي فاهمه او اعمليها لنفسك فاهمع يا بتي


نور حاضر يا ماما


عاصم. نور تعالي غيري علي ما الاكل يجهز 


امه. بهمس ليه قالت خلي بالك منيها ياولدي واوعي تاخد حاجه من يد مرت عمك وخصوصا لو كانت ل نور


عاصم. فهم امه وقالها حاضر وباس راسها وطلعو


نور. بس دخلت الاوضه قعدت عالسرير وكانت دايخه


غاصم. بصلها وقال انتي تعبانه


نور. ف نفسها قالت خايفه اقوله اني دابخه ودا بسبب الحمل طبعا هو فاهم انو مش ابنه بقلم نور عصام


عاصم. نووور مالك سرحانه ف ايه


نور. انتبهت له وقالت ولا حاجه هروح الحمام وقامت حست بدوخه رجعت تاني


عاصم مسك ايدها وقالها اطلبلك دكتور 


نور بصت لايده الي مسكاها وقالت ش ش شكرا


عاصم. عارف انك دكتوره بس انتي لسه صغيره


نور. انا كويسه دا دا دا


عاصم. انتي لسه هتهتهي


نور. اصل يعني دا دا من ااا


عاصم. فهم تفكيرها وقالها من الحمل صح


نور. دموعها نزلت


عاصم. اتنهد وقالها قومي غيري هدومك وانا هنزل اجيبلك الاكل هنا ونامي شويه


نور عاصم اناا


عاصم. مش علشانك


نور. قاطعته وقالت والله مظلومه


عاصم. بغضب منها قالها كان لازم اموتك انتي واللي ف بطنك بس لازم استحملك انتي وهو معاكي وبصلها وقال هو صحيح ملوش ذنب كل ذنبه ان امه خاينه


 نور. بدموع قالت عاصم ارجوك انت كدا بتوجعني قوي وبتجرجني بكلامك دا وانا مستهلش منك كدا


عاصم. بجرحك وبوجعك دا انا المفروض اقطع من جتتك حتت المفروض اموتك ابشع موته ولا حتي ادفنك حيه


نور. حطت ايدها علي عيونها ودموعها نزلت اكتر


عاصم. سبها وراح الحمام وغير هدومه وبعد شويه خرج وقالها انا هنزل اجيبلك اكل وبصلها بنظره غير مفهومه ومشي


نور. ياتري نظرتك دي ايه يا عاصم لوم وعتاب علي كلامي معاك قبل كدا ولا بتفكر ف انتقامك مني اااااه وآه من التار واللي جرالي منه


عاصم. بعد شويه طلع ومعه اكل ليه ول نور دخل لقاها نايمه عالسرير ودموعها علي خدها بصلها وف نفسه قال كان المفروض نفرح مع بعض بابننا دلوقتي بس اعمل ايه كلامك جنني وخرج عصبيتي اللي مستحيل كانت تخرج ليكي


نور. حست بخياله قدامها فتحت عيونها وبصتله وقامت قعدت ولسه هتتكلم


عاصم. يلا علشان ناكل


نور. عاصم طلقني


عاصم. بصلها وبدون تردد قال ........ يتبع 


بسم الله

رواية وآه من الثأر

بقلمي #نورعصام

الفصل التاسع

نور. عاصم طلقني


عاصم. بصلها وقال بسهوله كدا


نور. ارجوك يا عاصم لازم نبعد عن بعد وكمان متاذيش يوسف ولا ياسر هما مظلومين بلاش تعمل حاجه تندم عليها بعدين


عاصم. خايفه عليهم


نور. عاااصم والله العظيم انا مظلومه وبريئه


عاصم. واللي ف بطنك ياست هانم


نور. ابنك يا عاصم ولو مش مصدقني اعمل تحليل


عاصم. ههههه لا انا مصدقك يا قلب عاصم


نور. بصتله وعرفه انه بيتكلم بسخريه


عاصم. قالها اصدقك ازاي وانا ملمستكيش حد قالك اني اهبل وبيضحك عليا بسهوله لااا فوقي كدا واعرفي انك بتكلمي عاصم الزيني اللي يتهزه اجدع شنب 


نور. طيب ممكن تسمعني


عاصم. اسمعك بعد ما انتقمتي وخونتيني انتقمتي لكرامتك فاكره كلامك اللي قولتيه جرحتيني وكسرتيني وظلمتيني وحطيتي راسي ف الوحل مش دا كان كلامك


نور يا عاصم اسمعني ارجوك


عاصم. مسمعش صوتك تاني فاهمه


نور. بقهر قالت طيب مادام انتي مش مصدقني ولا حتي عاوز تسمع كلامي يبقي خليني امشي


عاصم. بضغط عليها قال عاوزه تروحيله


نور. عيطت ودموعها معدتش قادره تسيطر عليها


عاصم. خافي علي نفسك واتقي شري وبلاش تعصبيني وتقولي كلام يخرجني عن شعوري لان طلاق مش هيحصل غير بمزاجي فاهمه ياريت بقا تهتمي بنفسك علشان صحتك والبيبي 


نور. ماردت


عاصم. يلا كلي


نور. بشهقات ودموع قالت مليش نفس


عاصم. نووور كلي من سكات


روايات بقلم نور عصام 


وبعد يومين


امل. دخلت وقالت نور ممكن اتكلم معاكي شويه


ثريا. تعالي يابت يا امل اقعدي


نور. اتفضلي يا اموله


امل. ابتسمت وقالت بدايه حلوه وراحت قعدت جنبها وقالت اسفه علي اللي حصل مني قبل كدا والله غصب عني اناا


نور. قاطعتها وقالت حصل خير


امل. انا اخت عاصم ف الرضاعه وابتسمت وقالا بس اهو اتجوز قبلي وانا اللي بورت


نور. ببتسامه قالت مين قال كدا دا انتي قمر


امل. تسلميلي وباستها من خدها وقالت انا حابه تكوني معايا بكرا ف فرحي


نور. بصت ل حماتها


ثريا. ابتسمت وقالت ومالو انتو اخوات وبس عاصم يجي بجوله وهو اكيد مش هيرفض


امل. وهو ممكن يرفض اياك


عاصم. دخل وسمعها وقال ومرفضش ليه يام لسان طويل


امل. عاصم


عاصم. ايوا ياختي


امل. بحب اخوي قالت علشان خاطري يا عاصم خلي نور تيجي معايا بكرا انا عوزاها كل اليوم معايا


عاصم. بص ل نور لقاها صحيح قاعده معاهم بس الحزن ماليها حب يخليها تغير جو شويه قال ومالو بقلم نور عصام


امل. قالت يا حبيبي يا عاصم وقامت باسته من خده


نور بصتلهم وزعلت


عاصم. اخد باله من تغيرها راح عليها وباسها من خدها وقال نوري حبيبتي عامله ايه


نور. بصتله ومش عرفه تتكلم


امل. احم احم نحن هنا


عاصم. وانتو هنا بتعملو ايه يا بايخه متغورو


امل وثريا. هههههه هههههه


عاصم. اخد نور وقال عن اذنكم هطلع شويه


ثريا. خد راحتك يا ولدي


امل. طيب خلي نور معايا شويه


عاصم. غوري يابت ومسك نور من ايدها وطلعو


نور. دخلت الاوضه وبصتله ولسه هتتكلم


عاصم. قالها عامله ايه يانور والبيبي


نور. بتنهيده قالت الحمد لله


عاصم. ضمها لصدره وقالها حابه تروحي مع امل


نور. وهي جوا حضنه قالت مفيش داعي


عاصم. ليه حبيبتي روحي غيري جو بس خلي بالك من نفسك


نور. ف نفسها مستغربه تصرفاته


عاصم. سابها ودخل الحمام يغير هدومه


وتاني يوم جاء موعد الزفاف


نور. مع امل والبنات


عاصم. برا مع الرجال وباقي العيله والمدعوين


امل. والبنات بيرقصو وامل راحت علي نور وقالت نور تعالي ارقصي معايا


نور قالت مش بعرف


امل. ياستي يعني هو انا اللي بيعرف ارقصي وخلاص وشدتها غصب عنها


نور. حاولت تنسي شويه وجعها ورقصت مع امل


لارا. بنت عم عاصم وبنت هنيه صورت نور وبعتتها ل عاصم


عاصم. شافها بصلها وبص لحركاتها وابتسم وبعدين رن عليها


نور. راحت وفتحت فونها وقالت الوو


عاصم. مش كفايه رقص بقا علشان البيبي


نور استغربت وقالت رقص


عاصم. نور. اقعدي مكانك وحافظي علي نفسك


نور. بفرحه انو خايف عليها قالت حاضر


عاصم. هتوحشيني


نور. ماردت وقفلت


وبعد انتهاء الفرح


ثريا اخدت نور ورجعو بيتهم


عاصم. دخل وبصلها


ثريا. مالك ياولدي


عاصم. ولا حاجه يا امه هطلع انام علشان عندي شغل بدري


ثريا. ومالو ياولدي،وانتي يانور يلا يا بتي مع جوزك


نور. حاضر يا ماما تصبحي علي خير وطلعت وبس دخلت


عاصم. قرب منها وقالها ف واحده حامل وزي القمر كدا ترقص


نور. بتتنفس بصوت عالي


عاصم. شدها لحضنه اكتر وقالها لو اتقررت تاني هعاقبك


نور. بصتله وف نفسها هيعاقبني ازاي دا 


عاصم. فهم تفكيرها وقالها جايز يكون عقاب بالنسبالك اما بالنسبه ليا فهيكون عقاب ممتع جدا وسابها ف حيرتها


وتاني يوم


نور. اتصلت علي غاده وكانت حابه تسئلها علي د يوسف وياسر بس خافت ف اخر لحظه انو عاصم يكون مراقبها وبعدين ف نفسها قالت عاصم مستحيل ياذيهم واتكلمت مع غاده شويه وقالتلها انها ف الصعيد وهتقعد فتره


غاده. هتوحشيني يا قلبي 


وبعد مرور اسبوع


احمد. اتصل علي نور 


نور. رفضت المكالمه اكتر من مره


احمد. اتصل تاني


نور. فتحت وقالت خير يا بشمهندس


احمد. حبيبتي ازيك وحشتيني


نور. وبعدين


رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام


احمد. نور ارجوكي كفايه بقا احنا هنتجنن عليكي ماما وبابا نفسهم يشوفوكو وكل ما يحاولو انتي ترفضي


نور. انا معنديش اهل تمام كدا يا بشمهندس


احمد. حبيبتي علشان خاطري انا سامحي


نور. بانهيار وخصوصا ان حالتها لاتسمح بحد يحملها اكتر من طاقتها صرخت ف اخوها وقالت انتو السبب ف اللي انا فيه انتو اللي ظلمتوني ورمتوني وانا نسيتكم ومعتش عوزاكم ابعدو عني بقا وسبوني ف حالي


احمد. زعل علي اخته وحاول يهديها وبعدين قالها قلب اخوكي


نور. احمد اقفل لاني مش عاوزه اكلمك وياريت متتصلش عليا تاني ولا حد من عندك ولو حد فكر يجيني صدقني انا هحرجه ف بلاش احرج لاي حد 


احمد. طيب اهدي حبيبتي انا عاوز اقولك ان فرحي بعد اسبوع


نور. الف مبروك يا بشمهندس


احمد. ايه يانور مش هتيجي فرح اخوكي


نور. لأ يا احمد وياريت متكلمنيش تاني عيش حياتك زي منا عايشه حياتي ومبسوطه من غيركم


احمد. اتنهد وقال بقا كدا يا نور 


نور. مش بترد


احمد. طيب علشان غاده صاحبتك مش هتيجي


نور. مع السلامه يا بشمهندس وقفلت وعيطت وقالت آه من الثار ودموعها نزلت وقالت كل اللي انا فيه دا بسبب التار ااااه


احمد. طبعا كان بيتكلم قدام امه وابوه وسمعو نور وكلامها وزعلو عليها كتير وغاده كانت موجوده معهم 


ساميه. بزعل قالت ربنا يهديكي يابنتي 


عامر. اتنهد بحزن وقال امين يارب


احمد. انا مش هعمل فرح كدا كدا احنا هنسافر نكتب الكتاب ونطلع عالمطار علطول انا مش هاين عليا اعمل فرحي واختي مش جنبي وكمان زعلانه


غاده. وانا موافقه 


وبعد يومين


غاده. بعتت صور ليها هي واحمد بفستان الفرح بعد كتب الكتاب اتصلت علي نور وهي بالمطار 


نور. فتحت عليها وباركتلها بعد ما شافت الصوره 


غاده. نور. احنا مسافرين ومش هنرجع الا بعد سبع سنين لان العقد بتاع احمد هينتهي بعد المده دي 


نور. بحزن قالت تروحو وترجعو بالف سلامه


غاده. طيب مش عاوزه تسلمي علي احمد


نور ماردت


غاده. قالت احمد اهو وعطته الفون


احمد. حبيبتي خلي بالك علي نفسك وانا دايما هكلمك


نور. توصل بالف سلامه وقفلت


وبعد مرور شهر


ثريا. نور بكرا فرح لارا بنت عمك حاولي يابتي تبعدي عن هنيه انا شايفه انها دايما بتحاول تجر شكلك علشان تتخانق وياكي


نور. ازاي بس يا ماما لارا تتحوز دي بنت عمرها 15 سنه


ثريا. انا تعبت من الكلام مع امها وابوها وكمان عاصم وهما مصممين ف احنا ملناش صالح يابتي


نور. البنت صغيره يا ماما


هنيه. سمعتهم وردت وقالت ملكيش صالح دي بتي واني حره


نور. بصتلها وقالت بنتك دي طفله ازاي توافقي تجوزيها


هنيه. جولتلك ملكيش صالح ابوها موافج واني وكمان بتي


نور. هي بنتك دي عرفه حاجه دي عيله


هنيه. احنا عندينا البت تتجوز صغيره وبصتلها وقالت مش لما تبور احنا عويدنا نستر بينتا مش بقلم نور عصام


نور قاطعها وقالت بكرا تندمي علي كلامك دا معايا


ثريا. بصت ل نور وقالت خلاص يابتي


هنيه. بصتلها بارف ومشيت


نور. انا عاوزه افهم هي وعمي رشاد مصممين ليه عالجوازه دي 


ثريا. دا تار قديم يابتي


نور. آآآآإه من التار هو احنا مش هنخلص منه بقا 


ثريا. ربنا يعديها علي خير يابتي


نور. طيب ليه مش بيقولو للعريس واهله يستنو شويه علي ما لارا تكبر كام سنه كدا


عاصم. اتحدت مع عمه وقاله اكده بس هو صمم وعاصم لانه مش موافق اصلا عالجواز قاله اللي تشوفه يا عمي بس انا مش مسؤل عن اي حاجه تحصل بيناتكم بعد اكده


نور. بس عاصم يقدر يمنع الجوازه دي 


ثريا. لسه هترد


هنيه. قالت بلاش تلعبي ف عجل عاصم يا ضكتوره احنا موافجين وانتهي الكلام وقعدت جنبها وقالت انا عملتلك بيدي كوباية لبن علشان تهدي اعصابك وتغذيكي


ثريا. بصت ل نور انها ما تشربها


نور. فهمت حماتها


هنيه. ف نفسها قالت لازم اخلص منيكي ومن اللي ف بطنك علشان لو اللي ف بطنك ده جه عالدنيا هيكوش علي كل حاجه واحنا هنطلع من المولد بلا حمص


ثريا. نور جومي يابتي هاتي الدوا بتاعي من جوا


نور. حاضر يا ماما


هنيه. اشربي انتي اللبن يابتي واستريحي انتي حامل وانا هجوم اجيب ل ام عاصم اللي عوزاه وقامت فعلا


ثريا. قالت ل نور جومي دخلي اللبن دا جوا واوعاكي تشربيه


نور. قامت فعلا بس اتكعبلت ف الكرسي ووقع اللبن


ثريا. وه وه وراحت عليها وقالت معلش يابتي حوصل خير


نور. اتكعبلت غصب عني


ثريا. بت يا صابحه تعالي امسحي الارض


نور. انا همسحه خليها تشوف شغلها ودخلت تجيب الشرشوبه وتمسح وبس خرجت لقت القطه بتشرب اللبن من الارض


عاصم وعمه رشاد.  دخلو مع بعض


ثريا. تعالي يا بتي القطه بتشرب اللبن من الارض


عاصم. السلام عليكم 


نور وامه ردو السلام


عاصم. قال ايه دا 


نور وامه وعمه بصو لقو القطه بتلف حول نفسها وبعدين طلعت دم من بوئها وماتت


نور وحماتها.  شهقو


ثريا. اخدت نور ف حضنها وطبطبت عليها


نور. كانت بترتعش من المنظر واتخليت انها كانت هتبقي كدا


هنيه. بخوف قالت اييه ده هي القطه مالها وبعدين قالت شكلها واكله حاجه برا بت يا صابحه انتي يابت


صابحه. نعم ياست هنيه


هنيه. تعالي شيلي القطه دي من اهنيه ونضفي الارض


صابحه. حاضر يا ستي وفعلا نضفت المكان


نور بترتعش لسه وبتعيط


عاصم. راح عليها وقال مالك يانور كل دا علشان شوفتي قطه ماتت قدامك ومستغرب امه وهي ماسكه نور بقوه


رشاد. جلبها خفيف جوي


هنيه. خايفه يتكلمو وبتبصلهم


ثريا. بصتلها بقوه وهنيه فهمت نظرتها بس ما اتكلمت 


عاصم. خلاص يا جماعه حصل خير


ثريا. عاصم خد مرتك واطلع ياولدي واني بس الوكل يجهز ببعته مع صابحه عنديكم فوق


عاصم. بص لامه وحس انو ف حاجه وبعدين مسك نور من ايدها وطلعو اوضتهم


نور. دخلت الاوضه اخدت نفس بصوت عالي وراحت عالسرير ورمت نفسها عليه وهي مرعوبه وخايفه


عاصم. راح عليها وقال مالك يانور ف ايه


نور. برعشه قالت ممممفيش


عاصم. بعصبيه قالها مفيش ازاي هو انتي مش شايفه نفسك عامله ازاي ليه كل دا 


نور. بخوف من صوته العالي قالت القطه اللبن


عاصم. قطة ايه ولبن ايه انطقي


نور. القطه شربت اللبن بتاعي


عاصم. ايييييه وابتدي يفهم كلامها وحالتها


نور. بدموع قالت كان زماني انا اللي موت دلوقتي انا كنت هموت وانا وابني وعيطت بصوت عالي


عاصم. حضنها وقالها اهدي مين عملك اللبن دا


نور. سكتت وماردت


عاصم. نور انطقي وقولي مين اللي عملك اللبن


نور. خلاص انا مشربتش


علاصم. بعدها عن حضنه وبصلها وقال ميين يانوووور قولي احسنلك 


نور. ااانا اللي عملته


عاصم. فهم انها مش عاوزاه يعمل مشاكل بسببها قالها تمام انا بقا هعرف بنفسي وههد الدنيا علي دماغ اللي عمل كدا


نور. لا لا ارجوك انا الحمد لله كويسه 


عاصم. بغضب وعصبيه قالها كنتي هتموتي وتقولي كويسه وبعدين الموضوع دا ذاد عن حده وانا لازم انهيه بقا 


نور. مسكته من ايده وقالت اهدي وحبت تخليه يسكت قالت انت يعني خايف عليا ليه ولا علي اللي ف بطني ما نموت ولا نروح ف داهيه كمان


عاصم. نووووووور


نور. ف نفسها قالت ياربي هو انا بهديه ولا بعصبه اكتر 


عاصم. خرج من الاوضه


نور. يامصبتي دي المره الجايه هتقتلني بطلقه وتخلص مني وخصوصا بعد اللي عاصم هيعمله ربنا يستر


عاصم. نزل عند امه وقالها ايه اللي حصل يا اما


ثريا.  اهدي ياولدي وبعد الفرح ما يخلص خد مرتك وادلي علي مصر نور ملهاش قعاد اهنه تاني والله اني لو ما عامله علي الناس والكل اللي هيسئلو عليك ف الفرح كنت جولتلك امشي دلوج رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام


عاصم. اتنهد بصوت عالي وقال طيب بس فهمتي


امه. مرت عمك هي السبب ف موت القطه واللبن هي اللي عملته لمرتك وكان بدها تخلص منيها او بمعني اصح تخلص من ولدك اللي هيحرمها من كل الخير اللي عايشه فيه 


عاصم. لدرجه دي هو انا مقصر معهم ف حاجه 


امه. اهدي ياولدي هي عرفه ان خيرك كلاته هيروح لولدك من بعدك وهي طول عمرها طماعه وعاوزه كل حاجه ليها ولولادها


عاصم. دا  تعبي وورثي من ابوي وانتي خابره والكل كمان وبعدين مش كتر خيري اني قويتهم ف بيتي بعد ما خلت عمي باع كل شئ يملكه بقلم نور عصام مش هي اللي خدته وقالت تروح تعيش برا الصعيد وبعد ما خلصت علي قرش معاه رجعت تاني عاوزه مني ايه بعد كل اللي عملته معاهم


امه. اهدي ياولدي انت مغلطتش دا عمك وولاده وملهومش غيرك علشان خاطر ابوك ياولدي وكمان علشان انت عاصم الزيني اللي ميجبلش علي نفسه ولا عمه يجعد بلا مقوي انته عملت الصوح ياولدي اما مرته انا ليا حديت معها اني مش،هعدي اللي عملته ده بسهوله اني دلوج كل اللي خايفه عليه مرتك


عاصم. وربي لاندمها علي عملته دي


امه. اسمعني ياولدي فرح بت عمك بعد يومين وخلاص هي هتتلهي ف الفرح وبتها وكمان اكيد هي دلوج خايفه لان عملتها اتكشفت ومش هتعمل حاجه تاني ف اهدي علشان لارا واهل جوزها معيزينش فضايح جدامهم


عاصم. يعني اسيبها تموت مراتي واقعد اتفرج


امه. لاه مش هتتفرج اني بس عوزاك تهدي شويه وانته ومرتك متكلوش الا من يدي بس واني اليومين دول هعملكم كل حاحه بنفسي وهحاول ابعد نور عنيها خالص


عاصم. علي اخره 


امه. حسه بيه قالت علشان خاطري ياولدي وطبطبت عليه وقالت تاني علشان خاطري ياولدي


عاصم. اتنهد وقال حاضر يا اما 


وبعد يومين


نور بتحاول قدر الامكان تبعد عن هنيه 


وحل المساء علي الجميع وجاء موعد الزفاف


ثريا ومعها نور قاعده جنبها بيتفرجو علي الفرح والعروس 


وبعد شويه انتهي الفرح


نور وعاصم. كانو نايمينن


نور. فونها رن 


عاصم. دا مين الرخم اللي بيتصل ف الوقت دا 


نور. لحظه اشوف مين


عاصم. لا هاتي انا اللي هرد


نور. اخدت فونها من عالكومود علشان تديه ل عاصم شافت الاسم واتخضت وقالت دي لارا


عاصم. ايييه لارا ودلوقتي 


نور. لحظه بس اشوفها وفتحت وقالت الوو


لارا.  بصرخه قالت ...... يتبع



بسم الله

رواية وآه من الثأر

بقلمي #نورعصام

الفصل العاشر

نور. بخضه مالك يا لارا بتعيطي كدا ليه


لارا. بصوت عالي ودموع قالت ابله نور الحقيني انا بموت


نور وعاصم.  مع بعض قالو مالك فيكي ايه


لارا. انا اناا انااا


نور يابنتي مالك قولي انا هموت من الخوف


لارا. انا انااا بنزل دم كتيير قوي


نور ايييه


لارا. بصوت ضعيف قالت انا بمووووت


نور. بصوت عالي قال فين الزفت جوزك


لارا. الحقيييني


عاصم. جاب فونه واتصل علي خيري جوز لارا


خيري.  بعد مده فتح وقالو الوو


عاصم. بغضب وعصبيه قاله عملت ايه ف مراتك


خيري. بخوف منه وحاول يكون قوي قال هكون عملت ايه يا عاصم بيه دي ليلة دخلتي وعملت اللي المفروض بتعمل ولا غلطت اياك


عاصم. دا انا هخليها ليلة دفنتك يا بن الل


خيري. حوصل ايه لكل ده عاد


عاصم. مرتك وين دلوك


خيري. ف الحمام


عاصم. مرتك بتموت بابن الل وربي لو جرالها حاجه لانهيك من علي وش الدنيا 


خيري. كيف ده اني عملت ايه يعني


عاصم. بغضب قال شوف مرتك علي اجيلك


خيري. تيجي وين يا عاصم بيه


عاصم. قفل ف وشه وقال ل نور انا هروح اشوف المصيبه دي


نور وانا هاجي معاك البنت شكلها نزفت لانها ضعيفه وممكن يكون جوزها ...... 


عاصم. طيب قوي البسي بسرعه وبعد دقائق جهزو ونزلو


عاصم. بعد دقائق رن علي خيري


خيري. فتح فونه وقبل يرد 


عاصم. قاله انا تحت البيت انزل افتح


خيري. بخوف نزل بسرعه


نور. بخضه قالت فين لارا


خيري. فوج بس قاطعه النفس


نور. بحزن قالت وصلنا ليها


عاصم. بصله نظره ارعبته وبعدين قاله لو اللي ف دماغي صح


خيري. مش وجته يا عاصم بيه وطلعو


نور. بس دخلت لقت لارا غرقانه ف دمها شهقت وقالت عملت فيها ايه يا حيوان بقلم نور عصام والله لوديك السجن علشان هي بنت صغيره وانت حيوان دا مستحيل يكون برضي ابدا وجريت عليها وبتحاول تفوقها وبعدين قالت عاصم اطلب اسعاف البنت هتموت لانها نزفت كتير 


عاصم. انا هشيلها للمشفي بعربيتي


نور. يلا بسرعه وفعلا خرجو بعد ما نور حاولت قدر الامكان تغيرلها هدومها وبعد شويه وصلو المشفي


د ايمن. عاصم بيه خير


نور. ردت بسرعه وقالت البنت بتنزف بسرعه علي العمليات


د ايمن. شاف لارا وقال للممرضه جهزو العمليات وانا هجهز بسرعه


نور. وانا كمان هدخل معاك


د ايمن. مينفعش حضرتك


نور. انا دكتوره ويلا بسرعه ودخلت فعلا وجهزت ودخلو العمليات وبعد فتره خرجو والحزن مالي قلبها


عاصم. بس شافها جري عليها


نور. بدموع قالت البقاء لله وبصت ل خيري وراحت عليه ومسكته من هدومه وقالت انت اللي قتلتها يا حيوان انت اغتصب*تها وهي طفله وانا هوديك ف ستين داهيه


خيري. بيحاول يبعد عنها


عاصم. بيشد نور ويقولها اهدي وبس اخدها من خيري لف ل خيري وضربه عدة ضربات متتاليه ف وشه وظل يضربه بوحشيه الدكاتره اتلمو عليهم وبيحاولو يشيلو عاصم من عليه


عاصم. قام معهم وبعدين قاله موتك قصاد موتها يابن المهدي


د ايمن. اهدي يا عاصم بيه ولو عاوز تعمل محضر واثبات حاله  احنا معاك لانها اتوفت نتيجه ..... بطريقه وحشيه


عاصم. بصله


د ايمن. ثواني والتقرير الطبي يكون مع حضرتك


خيري. قام وبيتصل باخوه


ممدوح. فتح فونه وقاله ايه يا عريس بتتصل ليه دلوج


خيري. بحزن قاله احنا ف المشفي


ممدوح. اييييه ليه حوصل ايه


خيري. تعالي ياخوي وقفل


ممدوح. لبس هدومه ونزل جري علي المشفي 


عاصم. بس شافه قاله ان مندمتكم علي اليوم اللي اتولدتو فيه


ممدوح. اهدي يا عاصم بيه وجولي حوصل ايه


عاصم. اسئل اخوك الحيوان


ممدوح. عمل ايه بس 


نور. بغضب قالت قتل مراته


ممدوح. بخوف ورعب قال ايييييه كيف ده


نور. اسئل اخوك المتخلف الهمجي


ممدوح. مش مستوعب اللي بيقولوه وبعدين قال وينها لارا


د ايمن. وصل عندهم وقال البقاء لله وقال التقرير اهو يا عاصم بيه وبص ل خيري بزعل


ممدوح. بيحاول يستوعب اللي حصل وبدا يفهم انو اخوه اتعامل معها بطريقه وحشيه راح عليه وقاله ليه اكده يابن ابوي


خيري. مش بيرد  


عاصم. اتصل علي عمه


رشاد. كان نايم قام وقال وه دا عاصم


هنيه. وعاوز ايه دلوج


رشاد. اصبري يا هنيه وفتح الفون


عاصم. عمي تعالي دلوج المشفي


رشاد. بخضه مشفي ليه ياولدي


هنيه. عالله مرته تكون ماتت وخلصنا منيها


عاصم. سمعها وقال لا يامرت عمي مش مرتي اللي ماتت بتك هي اللي ماتت وياريت تجو دلوج


هنيه. بصوت عالي قالت بتي بتي مين ولييبه


عاصم. مستنيك يا عمي وقفل وآه من التار  واخره


هنيه. صرخت بصوت عالي وصوتتك بكل قوه فيها


ثريا.  صحيت وولاد هنيه 


ثريا. بخوف جرت علي برا وقالت خير ليه اكده يا خيتي 


هنيه. بنهيار قالت بتي بتييييييي


وبعد شويه وصل


عمه ومراته وامه المشفي وعرفو باللي حصل


نور. بغضب وحزن راحت علي هنيه وقالت قولتلك البنت صغيره ومش،حمل جواز مشيتي ورا عندك وشيطانك وجوزتي البت لواحد متخلف اغت*صب بنتك وللاسف ماتت وملحقنهاش


هنيه. بتصرخ وتقول كنت عاوزه انهي التار بين العليتين،مكنتش اعرف ان بتي هي اللي هتدفع التمن اااااه


نور. صرخت فيهم كلهم وقالت اااااااااااآه من التار حرام عليكم نهيتو حياة ناس كتير ملهاش ذنب لييييه لييييه كدا ليه تدمرو بعض وتقتلو بعض بسبب التار اهدو وارجعو لربكم وحكمو عقولكم وسيبو قلوبكم تهدي وتسامح سيبو قلوبكم تحب وتتعامل بما يرضي الله للاسف معظمكم متعلم لكن الجهل معشش ف قلوبكم وبتقضو علي بعض باسم التار وبضعف قالت عالله بقا تكونو ارتحتو دلوقتي بقلم نور عصام


عاصم. حاسس ببها وبوجع قلبها راح عليها وضمها لحضنه بيحاول يهديها وبعد شويه عطاها ل امه وراح يخلص اجراءات الدفن وخرج هو عمه وعيلة خيري اللي جم كلهم وبعد انتهاء كل شئ تم الدفن والعزا


في بيت عاصم


هنيه. بدموع بتي راحت بتي واني لازم اخد بتارها 


نور. صرخت فيها وقالت كفايه بقا انتي ايه حسي شويه واعرفي انك السبب بموت بنتك وبعصبيه اكتر قالت إياك اسمعك تقولي اخد بتارها تاني لان انتي السبب فاااهمه انسي وعيشي واتأقلمي علي حياتك من غير بنتك


ثريا. شدتها جنبها وقالت اهدي يابتي اهدي يا جلبي العصبيه غلط عليكي وطبطبت عليها


هنيه. برغم وجعها وقهرتها علي بنتها وبرغم انها بردو عرفه ان كلام نور صح إلا انها كرهتها اكتر من الاول وبصتلها بشر


ثريا. فهمت نظرة هنيه ل مرات ابنها قالت جومي يابتي اطلعي اوضتك ارتاحي شويه


نور. بتعب قالت حاضر يا ماما بس متنسيش تاخدي دواكي


ثريا. حاضر يابتي يلا اطلعي


آه من الثاره والجهل والجشع والطمع ارادت قتل غيرها من اجل المال ولكن اراده ربنا فوق كل شئ وانقلب السحر عالساحر وشربت من نفس الكاس اللي كانت حابه تسقي غيرها منه


اللهم إنا نعوذ بك من الخداع والمخادعين ومن النفاق والمنافقين وناكري المعروف .🤲


وبعد شويه دخل عاصم وعمه


ثريا. تعالي ياولدي


عاصم. نور فين يا اما


ثريا. طلعت من شويه ياولدي


عاصم. طيب انا كمان طالع محتاج ارتاح


ثريا. روح ياولدي وبعد ما طلع راحت علي هنيه وقالت جومي يا هنيه ارتاحي


هنيه. ارتاح وكيف تجي الراحه وبتي مش ف حضني


ثريا. بحزن ادعيلها ربنا يرحمها وشدتها تقوم وفعلا دخلت اوضتها وبعدين قالت شدي حيلك يا هنيه علشان ولادك وسابتها وخرجت راحت اوضتها


هنيه. ااااااه اااااه يابتي


رشاد. وحدي الله يا هنيه


هنيه. لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله


وبعد مرور شهر الكل ابتدي يتأقلم والحياه ترجع طبيعيه وطبعا عاصم قدم التقرير الطبي وجاري التحقيق


نور. عاصم ممكن نرجع القاهره


عاصم. عندي شغل هنا ومش هينفع نروح دلوقتي


نور. طيب وانا وشغلي


عاصم. نوووور انتي خلصتي امتحانات وشغلك يتأجل وبعدين مفيش شغل طول فتره حملك


نور. حملي وبهمس قالت وهو انته فارق معاك حملي ولااا


عاصم. سمعها وراح عليها وقال انا ساكت بمزاجي ف اتقي شري واسكتي احسنلك


نور حرام عليك يا عاصم انت كدا بتظلمني


عاصم. بعصبيه قالها انا كدا ظالمك ومسكها من ايدها وقالها من يوم ما عرفت انك حامل وانا مهتم بيكي باكلك وشربك وكل شئ حتي الدكتور كام مره اقولك تعالي اوديكي وانتي ترفضيوالمفروض تعاملي معاكي يكون غير كدا خالص لكن انا براعي ربنا فيكي والاخر تقولي انا ظالمك 


نور بدموع وغباء قالت طيب انته عملت ايه ف يوسف وياسر


عاصم. وهو دا اللي عاوزه ترجعي القاهره علشانه


نور. ابدا والله العظيم انا بس 


عاصم. اخرصي واياك اسمعك تتكلمي ف الموضوع دا تاني


نور. الله يخليك يا عاصم متاذهمش والله هما مظلومين


عاصم. كلمه كمان ومش هيطلع عليهم صبح


نور. سكتت وجواها الف سؤال وسؤال هيموتها


عاصم. نده علي صابحه 


صابحه. طلعت وقالت نعم يا عاصم بيه


عاصم. جهزي اكل ل نور 


صابحه. من عنيا يا بيه


عاصم. صابحه انتي اللي تعمليه بيدك وطلعيه علطول


صابحه. فهمته وقالت حاضر يا بيه ونزلت


نور. اتنهدت وف نفسها لما انته خايف عليا قوي كدا ليه مش بتصدقني ولا بتحرحمني من نظراتك دي واستمر الحال بين عاصم ونور هو مهتم بيها وامه معه ولكن مش بيريحها ونور بقت ف الشهر التامن 


نور عصام. عاصم كفايه بقا علي نور كدا انته تعبت نفسيتها اكتر من الازم وانت عارف انها مظلومه


عاصم. اتحدتني وكان عاوزه تقف قصادي وكمان عانديتي وقالت انها هتخوني


نور عصام.  بس انته عارف ان كل من غيظها وغيرتها عليك


عاصم. لازم اربيها علشان بعد كدا تعرف هي بتقول ايه ومش اي كلام تقوله


نور عصام. طيب هتخف عليها بقا علشان خلاص هي فعلا تعبت وكمان علشان البيبي يا ابو العيال


عاصم. باستغراب قال نعم 


نور عصام. ولا حاجه ايه هو مش ابنك ولا ايه


عاصم. ابني طبعا ومتأكد من كدا 


نور عصام.  طيب نهدي بقا البت بقت ف اخر شهورها للحمل ومحتاجه راحه نفسيه


عاصم. بس انا


نور عصام. انتهينا ولا متلومش غير نفسك


عاصم. يعني ايه بقا


نور عصام. يعني متخلنيش اقلب عليك واخلي نور تعذبك وتكويك فعلا بنار الغيره وانت راجل وعارف وغير كدا اخليها تعذبك اكتر وانت موجود معها ومش قادر تقرب منها


عاصم. لا لا كفايه لحد كدا انا اصلا تعبت وصابر بالعافيه وبتحجج بالحمل


نور عصام. ايوا كدا 😍😜😂 نرجع بقا لموضوعنا


في صباح يوم جديد


عاصم. صباح الخير يا نور 


نور.  بتعب قالت صباح الخير 


عاصم. انتي تعبانه


نور. بتنهيده قالت لا


عاصم. نور كفايه مقاوحه بقا انتي من يوم حملك وانتي مش راضيه تروحي لدكتور ودا مينفعش وكمان انتي شكلك مش طبيعي ولازم متابعه


نور. انا كويسه وكمان دكتوره ومش محتاجه دكاتره


عاصم. استغفر الله العظيم يابنتي انتي مش شايفه نفسك وكمان بطنك دي مش بطن طبيعيه ابدا ولا بطن واحده اول مره تحمل ولحد دلوقتي احنا منعرفش نور الجنين


نور. بضعف قالت ويهمك ف ايه نوع الجنين


عاصم. بمكر قالها الله مش ابنك 


نور. غمضت عيونها وقالت ابني واخدت نفس وقالت كفايه ظلم بقا يا عاصم


عاصم. باسها من خدها وقال طيب بزمتك انا ظالمك دانا بروح شغلي وارجع عليكي علشان اتطمن وبسافر القاهره وكل شويه اتصل بيكي وبرجع علطول برغم ان الشغل هناك اكتر من هنا ومحتاجني فعلا بس علشانك برجع


نور. وبعد دا كله ايه اللي هيحصل


الرواية كامله علي جروبي روايات بقلم نور عصام


عاصم. مال علي ايدها وباسها وبعدين قالها يلا بلاش دلع وقومي خلينا نفطر علشان انا ورايا شغل كتير وبعد شويه نزلو


ثريا. تعالي يا بتي


نور. صباح الخير يا ماما


ثريا. صباح النور علي عيونك يا جلبي


عاصم. باس راسها وقالها صباح الخير ياست الكل


امه. صباح النور ياولدي يلا افطرو


عاصم. قعد وقعد نور جنبه وبقا ياكلها ويهتم بيها 


هنيه. قاعده هتولع


محمود ابن عمه رشاد ودا عنده عشر سنين قال علي فكره انا لما انجوز هعمل زيك


عاصم. بصله باستغراب وقال تعمل ايه يالا


محمود. ها اكل مراتي كدا زي ما حضرتك بتاكل ابله نور


عاصم. ههههههه


نور. ابتسمت 


ثريا. طيب يلا اكبر انته بس بسرعه علشان نجوزك


هنيه. ايه جله الادب دي ياولد


محمود. الله اشمعني انا يعني 


هنيه. بأرف قالت مسخره وجلة حيا


عاصم. مسك ايد نور وقالها كبري دماغك وف لحظه دخل


صلاح. ودا ابن اخت هنيه وقال السلام عليكم


عاصم والكل ردو السلام 


هنيه. بفرحه قامت من عالسفره وسلمت عليه وقالت حمدلله علي سلامتك ياولدي


صلاح. الله يسلمك يا خالتي عامله ايه


هنيه. الحمد لله ياولدي تعالي افطر معانا


صلاح. بالف هنا سبقتكم


عاصم. تعالي يا صلاح اقعد عيب عليك انته مش غريب


صلاح. بص ل نور وقال واو ايه الجمر ده 


عاصم. ف لحظه لكمه لكمة قويه


هنيه. وه وه


صلاح. ايه ياعم مالك داخل فيا كدا زي القطر 


عاصم. بعصبيه وغضب قال صلاح لو عاوز تتدخل البيت دا تاني علشان خالتك يبقي تحترم نفسك وتحترم اصحابه فاهم ولا لأ


صلاح. وانا قولت ايه يا عاصم ،صلاح بيكون صاحب عاصم وكان مسافر برا وميعرفش نور طبعا 


عاصم. بص ل نور وقال الدكتوره نور مراااتي


صلاح. اييه


عاصم. اللي سمعته ويلا اتفضل 


صلاح. انت بتطردني يا عاصم


عاصم. ايوا ومشي قدامه


صلاح خرج وراه 


هنيه. التمع بعيونها نظره شر وبصت ب نور 


ثريا. طبطبت علي نور وقالت كملي وكلك با بتي ومتفكريش كتير ف اي حاجه ملهاش لازمه بقلم نور عصام


نور. مين دا 


ثريا. ابن اخت هنيه وصاحب عاصم وكان مسافر برا ولساته واصل وعلشان اكده جه يسلم علي خالته وبصت ل هنيه وقالت واكيد مش هيجي اهنه تاني


هنيه. بصتلها وسكتت


نور. فهمت كلامها


ثريا. بعد ماخلصو فطار اخدت نور ودخلت اوضتها وقالت نور يا بتي لازم تروحي لدكتور بطنك كبيره وشكلها مش مريحني


نور. متقلقيش يا ماما انا بخير وصممت انها متروح لدكتور


وبعد اسبوع


هنيه. بتكلم صلاح ف الفون وقالت لازم تعمل زي ما جولتلك


صلاح. ....... يتبع

تكملة الرواية هنااااااااااااا


تعليقات

التنقل السريع