القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

 روايةعشقت طفلتي المدلله كامله 






روايةعشقت طفلتي المدلله كامله 




#عشقت طفلتي المدلله 

بارت 1

... 

تصحي بطلتنا في يوم من الايام علي صوت زعيق جامد و خبط علي الباب لبست وراحت تفتح اتفجأت بي صحبتها. 

صحبتها: يلا يا زفته هنتأخر علي الجامعه 

استوووب لحد هنا 

...... 

البطله: ليليان عندها 21سنه

اهلها توفوا في حادث 

بنت جميله جدا و محجبه 

في كليه هندسه 

.... 

صاحبه البطله: نور عندها 21سنه بنت جميله 

محجبه في كليه هندسه 

....... 

#نكمل 

ليليان لبست بسرعه وراحو الجامعه بس راحوا متأخرين ولسه هيدخلو المدرج لقو صوت رجولي: انتو رايحين فين....؟ 

ليليان بتبص لقت شاب وسيم لابعد الحدود طول بعرض 

نور: ردت عليه داخلين يا دكتور. 

استوووب.. 

البطل: عمر 27سنه 

وسيم لابعد الحدود 

اهله عايشين 

صاحب البطل: حازم 27سنه 

وسيم جدا و هنتعرف عليه بعدين 

#نكمل 

........ 

انتو رايحين فين؟ 

نور: داخلين يا دكتور؟ 

عمر: بس انتو اتاخرتوا وانا مبحبش حد يدخل بعدي 

ليليان: بعد ما فاقت من الصدمه خلاص يا دكتور و قالت لي نور يلا يا نور و خرجوا راحو الكفيتريا فضلو يتكلموا و قطع لحظتهم لما سمعت صوته 

عمر: يا أنسه. 

ليليان: نعم يا دكتور. 

عمر: بعد كده متتأخريش والا هطردك بعد كده من المحاضره بتاعتي قالها بكل برود و بعد كده مشي 

ليليان: اخ من الدكتور ده 😤😠

و عمر راح البيت و اتصل بي حازم 

عمر : الو يا حازم عامل ايه 

حازم: كويس الحمدلله 

عمر: ايه يا ابني انت مش ناوي تيجي الجامعه 

حازم: لا هاجي بكره انشاء الله 

عمر: ماشي 

عمر : حكي كل اللي حصل معاه وبس كده يا سيدي 

حازم: هاا قولي البنت دي حلوه 

عمر: لوهله انو اتضايق جدا علي ليليان

 عمر في نفسه وانا مالي اتضايق ولا لا 

حازم: يابني رحت فين 

عمر: هاا مافيش يا حازم 

حازم: ماشي يلا سلام علشان الكليه بكره الصبح

عمر: اوك سلام.

......... 



#عشقت طفلتي المدلله. 

بارت الثاني.

....... 

تاني يوم عند ليليان صحيت بدري ولبست وراحت عند نور فضلت تخبط و تغني وتقول يلا يا نور اصحي يا نور 😂. 

نور قامت بانزعاج و فتحت لقت ليليان في وشها. 

ليليان: يا نهار الوان انتي لسه صاحيه و ملبستيش ودخلت قعدت.. 

ليليان: يلا عشان منتأخرش. 

نور دخلت اخدت شاور ولبست بسرعه وبعد كده مشيوا. 

في الجامعه عمر و حازم كانو قاعدين مع بعض وعمر لمح  نور وصاحبتها اللي لسه ميعرفش اسمها 

عمر: حازم ثواني كده و جاي. 

حازم: ماشي بس متتاخرش. 

عمر: اوك. 

عمر قرب منهم بس هما مأخدوش بالهم منه وسمع نور بتقول 

نور: يا ليليان انا جعانه يلا نروح ناكل و نيجي بسرعه يا بنتي اخلصي بقى 

ليليان: خلاص يلا و مشيو 

عمرقال في نفسه: ده حتي اسمها جميل وهي كمان جميله قالها عمر من غير ما يحس 

ليليان: يلا يا نور هنتأخر علي المحاضره. 

نور: ماشي يلا. 

في المحاضره عمر كان مركز مع ليليان طول المحاضره و منزلش عينه من عليها وهي كانت مكسوفه جدا. 

و نور وليليان خلصو المحاضرات اللي عاليهم و مشيو. 

وعمر خلص المحاضره اللي عاليه و عدي علي حازم و مشيوا وكل واحد روح علي بيته. 

تاني يوم الصبح في الجامعه ليليان كانت واقفه مع ولد و بتضحك معاه و عمر لمحهم و كان مضايق جدا 

استوووب. 

........ 

ابن عم ليليان 

اسمه سيف عنده 26

كان مسافر امريكا ونزل مصر 

........ 

#نكمل 

........ 

عمر لمحهم وكان متضايق جداا قطع تركيزه صوت حازم 

حازم: مالك متضايق ليه.؟ 

عمر: هااا مفيش حاجه يا حازم. 

حازم: اكيدد سرحان في صاروخ اللي هناك ده شاور علي ليليان. 

عمر: ضربه بالقلم علي قفاه. 

عمر: يا ابني ارحم نفسك انت اي حد تعاكسه كده ربنا يصبرها اللي هتتجوزك. 


حازم: قريب ان شاء الله قالها و هو باصص ناحيت نور اللي كانت قاعده في الحديقه. 

عمر: اوبااا الصناره غمزت ولا ايه. 

حازم: من اول يوم شفتها فيه و حسيت بي حاجه غريبه جوايا. 

عمر: ماشي يا اخويا. 

و حازم مشي وساب عمر واقف جه يبص ناحيه ليليان لقيتها مشيت فضل يدور عليها بعنيه ولحد ما لاقاها قاعده مع نور. 

اتنهد بارتياح. 

عمر قال في نفسه: هو انا حبيتها مش معقول باين كده هوا ده الحب من اول نظرة ♡♡

عند ليليان ونور 

ليليان: وهي بتدور عليه 

نور: في ايه يا ليليان مالك بتدوري علي حد 

ليليان بارتباك: هاا لالالا مفيش حاجه. 

نور: متأكده. 

ليليان: اه 

طيب يلا عشان نحضر المحاضرات اللي علينا و نمشي 

ليليان: يلا 

خلصوا المحاضرات اللي عاليهم و مشيو. 

بعد كام يوم كانت واقفه ليليان مع احمد وعمر لمحهم بس المرادي راح عندهم والغيره  بتنهش في قلبه. 

عمر بضيق: مين ده؟ 

ليليان: نعم يا دكتور في حاجه؟ 

عمر بضيق: بقولك مين ده....! 

ليليان: وانت مالك مين ده 

عمر: بقولك مين اللي واقفه معاه

ليليان: ملكش دعوه واظن دي حاجه متخصكش. 

احمد رد عليه: انا احمد ابن عمها في حاجه ولا ايه 

عمر بهدوء: لا مفيش. 

عمر بعد ما مشي 

ليليان في نفسها: ماله ده 

احمد: مين ده يابت 

ليليان مافيش الدكتور بتاعي 

احمد: اممم ماشي 

ليليان: ماشي انا هامشي مع نور 

احمد: ماشي سلام 

نروح عند عمر و حازم 

حازم: مالك اديلك كام يوم مش علي بعضك في حاجه قولي متخفش 

عمر: حازم عايز اقولك حاجه 

حازم: في ايه يالهوي اوعي تكون اتجوزت من ورايا 

عمر: اتجوز ايه اتنيل 

حازم: امال في ايه 

عمر: انا بحب 

حازم: برق وفتح عيونه بصدمه و زهول  وكان شكله مضحك اوي 

حازم: انت قولت ايه 

عمر ضحك: بقولك بحب بنت 

حازم: مين قولي وانا هاروح اشقطهالك 

عمر: ليليان 

حازم: ليليان زميلت نور. 

عمر: ايوه. 

عشان كده كنت متضايق لما كانت واقفه مع ولد 

عمر: طلع ابن عمها 

حازم: وانت عرفت منين 

عمر حكالو علي كل اللي حصل 

حازم: الله يخربيتك انت عملت ايه 

عمر: مفيش الصراحه انا كنت ناوي اقتله بس لحق نفسه. 

حازم: هاا وناوي تتقدم امتي 

عمر: مش عارف  والله اما تخلص الامتحانات هتقدم 

حازم: وانا كمان كنت هتقدم لنور بعد الامتحانات 

عمر: تبقي نتقدم مع بعض 

حازم: ماشي 

عمر: يلا نمشي 

حازم: اوك 

عند ليليان روحت اخدت شاور وبعد كده فضلت قاعده لوحديها في البيت و قالت انا هاروح عند نور نذاكر ونتسلي شويه لبست وراحت عند نور 

نور لقت الباب بيخبط 

نور فتحتلقت ليليان في وشها 

نور انتي ايه اللي جايبك دلوقتي 

ليليان كنت زهقانه فقلت اجي عندك 

نور: ماشي ياختي ادخلي. 

دخلوا هما الاتنين وقعدو ذاكرو شويه ليليان بزهق قومي يا نور اعملي كوبيتين شاي وتعالي البلكونه علشان عايزاكي في موضوع 

وكانو في الشتا و كان الجو جميل لان ليليان بتعشق الشتا و المطر 

  نور: عملت الشاي هااا ياستي عايزاني في ايه 

ليليان: نور بصي انا بحب مش عارفه امتي وازاي حصل 

نور بصدمه: احلفي يا شيخه 

ليليان: اه والله 😂انا بحب عمر 

نور: دكتور عمر 

ليليان: ايوه 

تصدقي تبقي بصره علشان انا كمان بحب حازم 

ليليان: دكتور حازم 

نور وليليان  سمعه صوته 

ليليان: دكتور عمر بتعمل ايه هنا 

عمر: المفرود انا اللي أسألك انتي انتي بتعملي ايه هنا 

ليليان: قاعده مع نور شويه 

عمر: طب يلا علشان اوصلك البيت 

ليليان: لالا شكرا بيتي قريب من هنا 

قبل ما تكمل كلامها قاطعها 

عمر بحده: بقولك يلا انا مستنيكي 

ليليان: ماشي يا دكتور 

ليليان: باي يا نور انا همشي 

نور: ماشي يا ليليان 

ليليان كانت ماشيه مع عمر و سرحانه وقطع سرحانها صوته 

عمربتساؤل: انتي مش سقعانه الجو برد 🥶


ليليان: لا يا دكتور اصل انا متعوده لاني بحب الشتا 

عمر: ايه دكتور دي قوليلي عمر بس 

  

ليليان: اوك ماشي يا دكتور عمر.... اقصد عمر 

عمر  رفع حاجبه 

ليليان بتساؤل: هااا قولي كنت بتعمل ايه هناك كده 

عمر: كنت بتمشي شويه في الهوا 

ليليان: اوك انا وصلت اهو شاوت بي ابتسامه علي بيتها 

عمر ابتسم: عايزه حاجه قبل ما امشي 

ليليان: شكرا يا عمر علي التوصيله 

عمر قال في نفسه: احلي عمر دي ولا ايه. 

ليليان: بتقول حاجه 

عمر: لا مفيش حاجه يلا ادخلي 

ليليان: حاضر



#البارت الثالث 

#عشقت طفلتي المدلله 

....... 

عمر: يلا ادخلي  

ليليان: حاضر 🫡

تاني يوم عند ليليان صحت علي صوت المطره و مأخدتش بالها انها طالعه البلكونه من غير الحجاب 

ليليان لبست و نزلت تحت تلعب تحت المطر وناسيه الدنيا تماما 

عند عمر كان بيتمشي في المطر لانه بيحب المطر لمح حد بيرقص 

دقق في ملامحها لما لقاها ليليان حس بالغيره لان كان في حد بيتفرج عليها

محسش بي نفسه الا و هو رايح عندها وقف قدامها وبعد كده شدها من وسطها

ليليان اتفجأت بي عمر قدامها 

ليليان بعصبيه: شيل ايدك وابعد عني 

عمربغيره: انتي ازاي اصلا تنزلي وترقصي  قدام الناس 

ليليان وهي تبعد ايديه عنها: مفيش حد اصلا وانت مالك انت ارقص ولا لا 

عمر بعصبيه : بت اتلمي ويلا اطلعي علي فوق 👆🏻

ليليان بعند: لا مش طالعه واللي عندك اعملوا 

عمر بهدوء: ماشي انتي اللي جبتيه لي نفسك 

وراح شالها علي كتفو زي شوال البطاطس وهي عماله تضربه في ضهره. 

عمر نزلها وقال لها بي تحذير: يلا ادخلي علي جوه. 

ليليان بعند: لا انا مش عاوزه ادخل انت مالك انت. 

عمر بعصبيه: هعد من واحد لي 3لو لقيتك قدامي مش عارفه ايه اللي هيحصلك 

ليليان بخوف: انا اصلا نمت. 

و جريت علي جوه وقفلت الباب

عمر في نفسه: مجنونه و هبله 😂

وبعد كده نزل بص على البلكونة لقاها واقفه بتلعب برضو 

عمر: ادخلي جوه لتخدي برد 

ليليان: حاضر 🫡

عمر همس لنفسه: اده انا بحسبها هتعند معايا بس لقيت العكس مش مهم عمر روح علي بيته علشان يغير هدومه 

عند ليليان ونور ليليان كانت بتكلمها في التلفون 

ليليان : شوفتي يا نور 

نور: شوفت ايه 

ليليان: عمر شافني وانا بلعب تحت المطر و شالني علي كتفه 

نور بصدمه: ايه ياختي شالك شالك عفريت 

ليليان: اهدي بس بس هوا مش عارفه حسا انو اتغير 

نور: بيحبك 

ليليان: لا طبعا مستحيل يحبني مفيش حاجه اسمها حب 

نور: امال انتي بتحبيه ليه؟؟ 

ليليان بتنهيده: حب من طرف واحد 😢

نور: يالهوي هتعيش جو المسلسلات القديم 

ليليان بحزن: قطع عليا لحظه وانا بلعب في المطر 

نور: هو انتي طفله علشان تلعبي 

ليليان: اه طفله 

نور: اوك سلام ياختي. 

ليليان: ماش سلام 

تاني يوم عند عمر صحي من النوم لبس ومشي عند حازم علشان يروحوا الجامعه 

تسريع الاحداث 

عند ليليان ونور كانو في الكافتريا و سيف قرب عليهم 

سيف: صباح الورد 

ردو: صباح النور 

سيف: عاميلن ايه 

ردو: الحمد لله 

فضلو يتكلموا وسيف قاعد معاهم فضل يهزر معاهم ودخل عمر و حازم عمر لمحهم ولسه كان هيروح علشان يضرب سيف حازم مسكو 

حازم: اهدي يا عم احنا لسه داخلين 

عم: شوف عمال يضحك معاها وهي ولا هنا. 

حازم شد عمر وقعدو بعيد عنهم علشان عمر لو مسك سيف مش بعيد يقتلوا 

حازم: اما انت بتخاف عليها وبتغير عليها متروح تتقدم 

عمر: اما تخلص امتحانات و هكتب عليها 

حازم برق: تكتب مره واحده مش اما توافق عليك الاول 

عمر: مش مهم هتوافق برضاها او غصب عنها 

حازم: مالك 

عمر: انا بغير عليها من الهوا عايز اخبيها من عيون الناس اخبيها في حضني وتبقي ملكي انا 

حازم.: يارب وانا كمان 😂بس ايه انا ونور  

عند ليليان ونور سيف قام مشي ونور لمحت عمر و حازم قاعدين همست لي ليليان 

نور: بت يا ليليان عمر هناك اهو 

ليليان بصت عليه و افتكرت اللي حصل امبارح وضحكت 

نور: بتضحكي علي ايه يا هبله

ليليان: بضحك علي امبارح 😂

نور: كنت عايزه اشوف شكلك وهوا شايلك 😂

ليليان بخجل: نور بطلي بقي ويلا علشان المحاضرات اللي علينا 

خلص اليوم وكل واحد من ابطالنا بيفكر في التاني و مستنين اليوم التاني بفارغ الصبر. 

تاني يوم عند ليليان قامت من النوم حست بوجع في دماغها رنت علي نور علشان تيجلها. 

نور: مالك يا ليليان 

ليليان: مش عارفه قمت من النوم  حسيت بوجع ودوخه 

نور: تعالي اوديكي عند الدكتوره  

ليليان: لالا انا مش هروح الكليه انهارده روحي وابقي اخد منك المحاضرات 

نور: لا انا مش هسيبك 

ليليان: يا نور روحي 

نور: بس يا بت يلا روحي اقعدي في البلكونه عقبال ما اجيب حاجه نشربها 

ليليان: ماشي 

ونور دخلت المطبخ ليليان طلعت البلكونه كان في نسمه هوا بسيطه 

عند عمر كان في الجامعه فضل يدور عليها لحد ما لقي ايد بتتحط علي كتفه كان حازم 

حازم: مالك في ايه بتدور علي مين 

عمر: بدور علي ليليان و نور مش لاقيها علشان اسألها 

حازم : انا تقريبا شوفتهم الاتنين كانو قاعدين مع بعض في بيت ليليان 

عمر حس انو ارتاح شويه  لان قلبو كان مقبوض 

عمر: ماشي يا حازم انا ماشي 

حازم: ماشي 

عمر راح عند ليليان البيت علشان يشوفها بص علي البلكونه ملقاش حد طلع فوق خبط علي الباب 

نور: ليليان قومي افتحي باين اخوكي 

#استوبب 

سيف يبقي اخو ليليان اخوها في الرضاعه 

#نكمل 

ليليان راحت فتحت الباب و اتفجأت بي عمر قدامها 

عمر تنح لانها كانت لابسه بجامه وسايبه شعرها الطويل الممزوج 

بي الأوان وكان شكلها يسحر 

ليليان اول ما شافته قفلت الباب في وشه 

عمر بعصبيه: افتحي الباب يا ليليان 

ليليان قالت لي  نور تفتح هي الباب راحت فتحت وكان عمر

نور: دكتور عمر اهلا وسهلا 

عمر: ليليان راحت فين 

نور: دخلت تلبس 

عمر: مجتوش ليه الجامعه 

نور: ليليان كانت تعبانه شويه علشان كده مروحناش 

عمر:................ 



#عشقت طفلتي المدلله 

#البارت الرابع 

ـــــــــــــــ

عمر بي قلق: تعبانه ازاي وامتي. 

نور: هي رنت عليا الصبح وقالتلي انها تعبانه. 

عمر بهدوء: ماشي روحي ناديها. 

نور بصدمه: ايه حضرتك بتقول ايه. 

عمر: زي ما سمعتي روحي ناديها عايز اتكلم معاها شويه. 

نور: حاضر يا دكتور. 

نور لسه هتنادي علي ليليان كانت طلعت من الاوضه و منزله وشها بخجل وكان وشها يشبه الفراوله. 

ليليان: احم. 

عمر همس لي نور انها تسيبهم لوحدهم نور كانت هترفض بس عمر حظرها بعينه. 

نور: انا رايحه اعمل حاجه نشربها. 

ليليان بغيظ: يا بارده هتسبيني. 

نور راحت وهي كاتمه ضحكتها بالعافية. 

عمر بهدوء: تعالي يا ليليان. 

ليليان راحت قعدت بعيد عنه 

عمر بغيظ: يا بارده انتي ازاي تفتحي الباب بي البجامه. 

ليليان.: وانت مالك اطلع كده وا كده 

عمر: كلمه تاني وهعلقك 

ليليان ب خوف  : حاضر 

عمر: انتي ازاي تطلعي كده 

ليليان: كنت مفكراك ابن عمي 

عمر: والله 

 ليليان: ايوه وانت اللي جابك اصلا 

عمر: فضلت ادور عليكي في الجامعه انهارده ملأتكيش. 

ليليان كانت لسه هترد نور طلعت وقدمت العصير ولسه هتدخل ليليان ندهت عليها. 

ليليان: راحه فين دلوقتي. 

نور: داخله عشان اسيبكم. 

ليليان: لا تعالي اقعدي معايا انا مش قاعده مع خطيبي ولا جوزي. 

عمر في سره: انشاء الله قريب هتكوني ملكي. 

ليليان: تعالي يا نور يحبيبتي 

نور كانت لسه هترفض عمر شاور بعينه انها تعض

نور: نورتنا يا دكتور 

عمر: منور بأهله 

بعد شويه عمر قام يمشي وليليان راحت توصله عند الباب 

عمر بهمس: اول واخر مره الاقيكي بتفتحي بي المنظر ده مفهوم 

ليليان بغيظ: حاضر 🫡

عمر مشي وليليان سندت علي الباب وهي ماسكه قلبها 

ليليان: لا متدقش كده 

نور بضحك: هبله واقفه بتكلم نفسها 

ليليان بغيظ: تعالي ينور هقولك حاجه 

نور: ايه.... اااااه

نور كانت بتصرخ عشان ليليان ضربتها علي قفاها وفضلو يجرو 

نور بتعب: حرام عليكي والله انا مش قادره 

ليليان: يا كلبه انتي تسبيني وتدخلي جوه هايل يا فنانه 

نور بضحك: خلاص بقي الله يخربيتك فرهتيني 

ليليان: يلا عشان هنام 

نور: يلا 

*********

مر اسبوع علي الاحداث و مابين خناقات عمر و ليليان واللي كانو بيحشوهم دايما نور وحازم 

جه في يوم كانت ليليان مرحتش الجامعه  وكان في نسمه هوا خفيفه والمطر كان بينزل ليليان طلعت البلكونه بس مأخدتش بالها من الطرحه اللي وقعت  وشعرها بقي مبلول وكان شكلو جميل 

ليليان بطفوله: ههههه المطره بتنطر 

ولبست ونزلت علي تحت عشان تلعب 

عمر وحازم كانو ماشيين وكانو ماسكين في ايديهم شمسيه 

حازم اول لما شاف ليليان بتلعب وقع من كتر الضحك 

عمر بغيظ: انت بتضحك على ايه يالا

حازم شاور علي ليليان عمر بص مكان ما بيشاور 

عمر اتصدم وقال في نفسه: بحب طفله والله 

عمر راح نيحيتها و وقف قدامعا فضل يتأمل فيها لحد ما خبطت فيه وبقت في حضنه 

عمر: تاني بتلعبي في الجو ده 

ليليان وهي بتبعد عنه بهدوء : مفيش لقيت المطر بينزل فقلت انزل العب شويه 

عمر: هوا انتي طفله لا ماهو مش بسنك ده بنت عاقله وناضجه 

ليليان بغيظ: قطعت عليا اللحظه. 

عمر بضحك: حرام عليكي هدومك كلها بقت مبلوله 

ليليان: عادي  

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


#البارت الخامس 

#عشقت طفلتي المدلله 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ليليان :عادي .

عمر بجديه :لا طبعا مش عادي انتي ممكن تاخدي برد ويلا اطلعي علي فوق .

ليليان بغيظ :وانت مالك قولت مليون مره ملكش دعوه بيا .

عمر بغضب :صوتك ميعلاش عليا تاني انتي فاهمه ولا لا ويلا اطلعي علي فوق .

ليليان بعند :وانا مش طالعه واللي عندك اعملو .

عمر همس في ودانها :براحتك لو عايزاني اشيلك زي المره اللي فاتت معنديش مشكله الصراحه .

ليليان في نفسها :قليل الادب .

ليليان : حاضر هطلع ربنا علي الظالم .

عمر :شطوره يلا اطلعي انا واقف اهو .

ليليان طلعت وهي عماله تبرطم وهي ماشيه 

ليليان دخلت اوضتها وخدت شاور وبعد كده قعدت قدام المرايه 

ليليان بسرحان:حتي شكلك حلو وانت متعصب يخريب جمالك يشيخ.

ليليان اتصلت علي نور 

نور :اهلا اهلا بي الست الهانم اللي مش سأله فينا .

ليليان :امال مين اللي لسه متصل من كام ساعه .

نور :هوا الواحد مش عارف يمسك عليكي حاجه خالص .

ليليان بضحك :لا يختي مفيش اي حد يعرف يمسك عليا حاجه .

نور :ماشي يستي مالك مبسوطه من ايه .

ليليان :مفيش كنت بلعب في المطر والبارد جه وقطع عليا اللحظه.

نور بإستغراب :بارد مين ؟؟ .

ليليان :عمر يختي هوا و حازم .

نور :ايه اللي حصل بي ظبط .

ليليان حكتلها كل حاجه :وبس ياستي واديني بكلمك اهو .

نور :وهو ازاي اصلا يقول كده هوا اتجنن .

ليليان :خلاص يا نور حصل خير .

نور :ماشي يختي .

ليليان :ماشي هنخرج بكره ولا لا بكره اجازه من الكليه .

نور :طبعا هنخرج وهوديكي كافيه حلو اوي .

ليليان :لا طبعا انا مش بحب الكافيهات وانتي عارفه .

نور :متخفيش يا ليليان هوا كافيه حلو اوي وهيعجبك .

ليليان :ماشي اما نشوف يختي .

نور: ماشي سلام .

ليليان :سلام .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند عمر كان قاعد في البيت هوا و حازم وقاعدين بياكلو  

حازم :مش عارف انت بتحب الهبله دي علي ايه .

عمر بغضب :حازم ملكش دعوه بيها دي تخصني انت فاهم .

حازم :ماشي يعم خلاص .

عمر :بكره اجازه من الكليه وعايزين نخرج نفك عن نفسينا شويه .

حازم:اكيد طبعا هنخر انا مش هفوت يوم زي ده.

عمر :هنعمل ايه بكره وهنخرج فين ومع مين .

حازم :هنخرج مع صحابنا وبعد كده ممكن نروح مطعم او كافيه اللي انتو تحبوه.

تسريع الاحداث .

تاني يوم الصبح 

عند ليليان 

ليليان قامت من النوم وخدت شاور ولبست بجامه مريحه علي شكل اطفال وحضرت سهره تليق بيها وقعدت تتفرج علي فلم ديزني  وكانت بتتفرج والباب خبط 

ليليان :يوووه بقي مش عارفه استمتع .

وراحت فتحت الباب وكانت نور 

نور وهي بتضحك عليها:ههههه مش قادره شكلك عامل زي الاطفال .

ليليان بغيظ :ماشي يا نور الكلب بقي انا طفله 

نور :اه طفله وراحت مطلعه لسانها .

ليليان :طب تعالي .

وفضلو يجرو ورا بعض وضحكهم مالي البيت وصوتهم طالع بره 

ليليان بتعب:خلاااص مش قادره من كتر الجري .

نور :احسن عشان تجري ورايا بعد كده .

ليليان بغيظ :تعالي يختي ورايا البلكونه عشان زهقت واعملي الواجب معايا .

نور فهمت هي عايزه ايه:ماشي أوامر ادخلي وانا جايه وراكي .

ليليان :ماشي .

نور راحت المطبخ وليليان دخلت البلكونه .

ليليان وهي واقفه وسرحانه وشعرها كان بيطير مع نسمه الهوا 

وكان شكلها يسحر .

ليليان بتنهيده :امتي قلبي بقي يبطل يحب اشخاص مش من طبعه 

نور طلعت من المطبخ وكان شايله صينيه تسالي ومن كل الانواع 

نور بمرح :يلا يا ستي مروقه عليكي علي الاخر .

ليليان :ايوه هي دي الاجواء الحلوه بتاعتنا .

نور :مالك يا ليليان مش علي بعضك ليه .

ليليان :مفيش منا كويسه اهو وقدامك زي الفل .

نور :لا انتي مش كويسه مالك يا حبيبتي .

ليليان و الدموع في عينيها :انا تعبت من قلبي اللي كل مره لو هيحب يحب يبقي حب من طرف واحد انا تعبت من الدنيا كلها .

نور :ليليان حبيبتي اهدي وكل حاجه هتتحل انشاء الله .

ليليان :ماشي .

نور وليليان فضلو يرغو وبعد كده خرجو من البيت وراحو كافيه .



#البارت السادس .


#عشقت طفلتي المدلله .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ليليان ونور فضلو يرغو وبعد كده خرجو راحو الكافيه .

في الكافيه .

ليليان بإعجاب :واو بجد ده كافيه حلو وهادي .

نور بغرور مصتنع:امال يبنتي انتي رايحه مع نور مش مع حد تاني .

ليليان :اوعي بس للغرور يوقعك .

فضلو يرغو كتير ونور لاحظت انو في حد بيراقبهم .

نور لاحظت انو في شاب وراهم بيبص علي ليليان .

نور في نفسها:طب ده اروح اجيبو من شعرو ولا لا

ليليان :في ايه يبنتي مالك اديلي ساعه بنادي عليكي .

نور :ها لا مفيش يا ليليان ويلا نمشي حالا .

ليليان :ليه المكان حلو هوا في حاجه .

نور بحده :ليليان بقولك يلا دلوقتي .

ليليان بغيظ :يلا يختي .

قامو مشيو و وصلو عند بيت ليليان 

ليليان :تعالي اقعدي معايا .

نور :انا جيه اصلا من غير متقولي .

ليليان بغيظ :طب يلا يختي بدل ما اجري وراكي .

طلعو فوق عند ليليان وقعدو في البلكونة .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند عمر وحازم عمر كان واقف تحت عند بيت حازم وساند علي العربيه .

عمر بضيق :ده كلو بتلبس يا حازم انا زهقت .

حازم :انا جيت معلش بقي كنت بلبس .

عمر :يلا نمشي .

حازم :يلا يخويا. 

عمر وهوا في العربيه :وول حاجه هنعملها هنعدي علي ليليان عشان اطمن هيا كويسه ولا لا .

حازم :ليه هيا صغيره متخفش هيا كويسه .

عمر :لا طبعا انا هطمن عليها وهنمشي .

حازم :ماشي اما نشوف .

عمر وصل قدام بيت ليليان وبص علي البلكونة لقاها قاعده ومعاها نور و عمالين يضحو .

عمر بغيره :شوف عماله تضحك وصوت ضحكها مالي الشارع اروح دلوقتي اجيبها من شعرها .

حازم :خلاص يا عمر سيبها .

عمر :اسيبها ايه لا طبعا انا مش هسيبها .

حازم :بقولك ايه تروح بكره تكتب عليها انا مش ناقص وجع دماغ .

عمر :فكره حلوه اروح اطلبها من اهلها واتجوزها علطول مفيش خطوبه .

حازم :مش اما توافق تبقي قول اللي انت عاوزه .

عمر :هتوافق ولو موافقتش هتوافق برضاها او غصب عنها او هخطفها .

حازم:ماشي يلا نمشي عشان كده هنتأخر .

تسريع الاحداث 

بليل عند ليليان كانت قاعده بترسم وعامله القلم في شعرها 

ليليان بتقيم :شكلها حلو الرسمه دي اما الونها وبعد كده اعلقها .

ليليان خلصت اللوحه اللي كانت بترسمها وعلقتها وبتبص في الساعه لقتها الساعه 3الفجر 

ليليان :يالهوي ده كلو انا محستش بي الوقت يلا انا هنام عشان بكره .

ليليان نامت من كتر التعب 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند عمر كان بيقلب في الفون بتاعه بزهق وبعد كده قام اتمشي علي الكورنيش وبعد شويه قام روح ونام عشان بكره .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


تاني يوم الصبح عند ليليان صحت من النوم   وراحت الجامعه 

في الجامعه نور كانت قاعده ْ ومره واحده لقت اللي بيغمي عنيها.

نور :مين 

:ليليان حاولت تتخن صوتها :انا مين 

نور :ليليان ابعدي مش هتعرفي تخرعيني 

ليليان بغيظ :هوا الواحد مش عارف يخرعك حتي .

نور:امال انا نور ولاجر علي الله .

ليليان :طب يلا عشان المحاضرات .

تسريع الاحداث عمر كان في المدرج وكل شويه يبص علي ليليان وهي كانت ملاحظه وتبعد وشها عنه .

عمر :آنسه ليليان عايزك بعد المحاضره .

ليليان :ماشي يا دكتور .

بعد المحاضره نور فضلت مع ليليان 

ليليان :نعم يا دكتور كنت عايزني في ايه .

عمر :مفيش عايز رقم والدك 

ليليان بدموع:اهلي متوفين يا دكتور.

عمر وكان خلاص هيشدها لحضنه .

عمر :طب هاتي رقم اخواتك اي حد من عيلتك.

ليليان :ليه عايز رقم عيلتي .

عمر :عشان انا خلاص قررت استقر واتجوز .

ليليان :طب وانا مالي متتجوز بعيد عني .

عمر همس في ودنها :عشان انا هتجوزك وعشان بحبك ولو موافقتيش انتي حره هخطفك واتجوزك برضاكي او غصب عنك.

ليليان بصدمه:…… 



#البارت السابع 

#عشقت طفلتي المدلله .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ليليان بصدمه:نعم ازاي ده .

عمر بهدوء :زي ما سمعتي وحضري نفسك عشان بكره كتب الكتاب .

ليليان :ومين قالك اصلا اني موافقه عليك.

عمر بصلها وقرب منها :ماشي براحتك هخطفك واتجوزك غثب عنك وانا مجنون واعملها .

ليليان :ماشي هنشوف يانا با انت.

عمر :ماشي .

عمر مشي من قدامهم و ليليان كانت فرحانه اوي عشان طلع بيحبها.

ليليان بفرحه:هاهاها انا مش مصدقه نفسي طلع بيحبني .

نور بضحك:خلاص يا مجنونه الناس بتبص علينا.

ليليان :يلا نروح وانتي هتباتي معايا .

نور:ماشي يا قلبي .

ليليان ونور روحو البيت و ليليان كانت فرحانه ونامت بسعاده.

تاني يوم الصبح ليليان قامت من النوم وفطرت وبعد كده الباب خبط.

ليليان راحت فتحت لقت بوكس كبير لونه اسود والشريط لونه احمر .

ليليان بإستغراب :ايه ده ومين اللي جايبه علي الصبح .

ليليان راحت فتحته واتفجأت بس فستان ابيض طويل ومحتشم وشوز معاه ومعاه رساله 

ليليان فتحت الرساله :ياريت الهديه تكون عجبتك اجهزي عشان هاجي اخدك بليل .عمر.

ليليان بفرحه:انا مبسوطه اوي 

وراحت صحت نور و نور شافت البوكس 

نور :واو يا ليليان الفستان هيبقي شكله حلو عليكي.

ليليان :بجد هوا شكله حلو .

نور :والله شكله حلو .

ليليان :ماشي 

نور :بصي يا ليليان انا هروح عشان ابلغ اهلي بي كتب كتابك وهجيب فستان واجي مش هتأخر .

ليليان :ماشي بس بسرعه .

نور راحت البيت وجت وجهزت ليليان وهي كمان جهزت .

ليليان وهي بتبص في المرايه :واو شكلي حلو اوي 

نور بدموع :جه اليوم اللي هشوفك في عروسه .

ليليان :انا زعلانه عشان هسيبك امال مين اللي هينكد عليا ويهزر معايا  اقولك مش هتجوز هقعد جمبكي.

نور :لا يختي روحي هخلص من زنك .

ليليان بضحك  :ماشي يختي .

استووووب لحد هنا 

البارت الجاي الاخير .


#البارت الاخير .

#عشقت طفلتي المدلله .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

بليل عند عمر لبس وجهز وبص علي نفسه .

عمر لنفسه :اخيرا هتبقي ملكي لوحدي يا لي لي .

حازم :يلا يا عمر هنتأخر .

عمر :صحيح  مش هتخطب نور ولا ايه.

حازم :لا هتجوزها بعد شهرين .

عمر :ماشي :يلا عشان هنجيب المأذون ونروح عند ليليان .

حازم :يلا .

ونزلو ركبو العربيه وراحو جابو المأذون .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند ليليان كانت جهزت وكانت زي الحوريه بفستانها الابيض .

ليليان :هوا اتأخر ليه .

نور :اهدي يا لي لي هوا اكيد جاي ومتزعجيش نفسك .

ليليان :انا متوتره اوي يا نور .

نور :متخفيش افرحي بقي ومتنكديش عليا انا فرحانه .

ليليان :انا مش هجري وراكي عشان الفستان .

نور :الباب بيخبط هروح اشوف مين .

نور راحت بتشوف مين لقت اهلها .

مامت نور :بسم الله ماشاء الله عليكي يا ليليان يا بنتي .

ليليان :شكرا يا طنط انتي اللي قمر .

مامت نور :بصي بقي الوكيل بتاعك هيبقي جمال بابا نور .

ليليان :ماشي .

وبعد شويه عمر جه هوا و حازم ومعاهم المأذون .

وبعد شويه كتبو الكتاب 

والمأذون انهي بجملته الشهيره (بًآرکْ آلَلَهّ لَکْمًآ وٌبًآرکْ عٌلَيَکْمًآ وٌجّمًعٌ بًيَنِکْمً فُيَ خِيَر وٌعٌلَيَ خِيَر )

وبعد انتهاء المباركات لعمر و لي  ليليان واخيرا عمر دخل الاوضه على ليليان وهي كانت مديالو ضهرها .

عمر قرب منها ودفن وشو برقبتها وقال :اخيرا بقيتي ملكي لفيلي عشان اشوفك .

ليليان لفت وعمر اتصدم من جمالها وقرب منها وباس راسها 

عمر :مكنتش اتخيل انك بي الجمال ده كلو .

وكمل بغيره :صحيح انتي ليه فتحتي الباب يومها بشعرك ومشفتيش مين الاول .

ليليان :انا كنت فاكراك ابن عمي عشان كده فتحت الباب .

عمر :بس هوا مينفعش يشوفك كده .

ليليان :ده اخويا في الرضاعه فا عشان كده فتحت وانا مطمنه .

عمر :متكررش تاني فاهمه .

ليليان :حاضر اوامرك .

عمر :ليليان ممكن طلب بس متتخضيش و اول مره هعملها .

ليليان :ايه هوا .

عمر با*سها من شفا*يفها بوسه طويله وبعد عنها وقال :يلا نطلع قبل ما اتهور .

ليليان بخجل :حاضر يلا .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند حازم ونور

حازم قرب من نور وهمس :ايه رأيك نتهور ونعمل زيهم 😉.

نور بخجل :اطلبني من بابا .

حازم :ماشي يا قلبي .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد مرور سبع سنوات علي ابطالنا 

ليليان كانت بتجري ورا الولاد 

ــــــــــــــــــــــ

ولاد ليليان وعمر :غرام و داغر و آيان و عشق  .

ولاد نور وحازم :داليا و آسر وآياد .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ليليان وهي بتنهج :داغر تعالا يا حبيبي نفسي اتقطع .

داغر بطفوله:حاضر يا مامي كفايه انهارده .

ليليان دخلت المطبخ وكانت بتحضر الاكل ومندمجه اتخضت لما لقت عمر دافن وشه في رقبتها 

عمر :عامله ايه وحشتيني اوي.

ليليان :براحه يا عمر خضتني انا الحمدلله وانت برضو وحشتني اوي.

عمر قرب منها و با*سها من شفا*يفها بوسه طويله .

ليليان :ابعد يا عمر احنا في المطبخ وممكن حد يدخل علينا .

عمر :ماشي يا ستي بس قوليلي عامله اكل ايه .

ليليان :مكرونه بشاميل وبطاطس .

عمر:ماشي انا هطلع فوق عشان اغير وانزل تاني .

ليليان :ماشي .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بليل 

عمر جهز وليليان عشان عازمين نور و حازم .


بليل الكل كان قاعد في سهره دافيه وسعيده 


(تمت الحمد لله ✨)



تعليقات

التنقل السريع