القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لتملك قلبي البارت الاول بقلم شهد جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية لتملك قلبي البارت الاول بقلم شهد جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات 






رواية لتملك قلبي البارت الاول بقلم شهد جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات 

1

بصت لصاحبتها وقالت بغ*ضب:هو ده المكان المحترم يا فرح انا غلطا*نة اني جييت وسمعت كلامك

كان لازم اسمع كلام أدم.

كانت خارجة بس وقفت مصد*ومه وهي شايفة أدم وهو بيبو*س بنت 

أدم بعد عن رهف وقال بحب:صدقيني هقول لجدي وهتجوزك انتي مش هتكوني لغيري يا رهف

رهف ابتسمت وحضنته وأدم ابتسم بس فجأة لمحها واقفة بتبصله وهي مبر*قة

أدم بعد عن رهف وراح نحيتها أما هي فرجعت لورا وخرجت بسرعة

بره

الشارع كان هادي وفريدة ماشية بسرعة لحد ما أدم ز**عق وقال:اقفي عندك يا فريدة

فريدة فضلت مكمله بسرعه اما هو فجري نحيتها وشدها من دراعها فز*قته وقالت:إياك تلم*مسني ايه القر**ف اللي كنت بتعمله ده

أدم بغ**ضب:انا اللي المفروض اسالك انتي ايه اللي جابك هنا مش قولتيلي وقولت لا

فريدة بغ*ضب:انت ملكش دعوة بيا ولا بأي حاجة تخصني انا قولت لجدي وبعدين انت بتتكلم في ايه انت نسيت انت كنت بتعمل ايه جوه.

أدم بهدوء:بحبها وهتجوزها

فريدة بصتله بقر**ف وقالت:هقول لجدي

فريدة جت تمشي أدم شدها وشالها علي كتفه وهي بدأت تضر**ب فيه لحد ما وصل العربية وحطها وقفل الباب وطلع.

في مكان هادي 

أدم وقف وهي قالت:انت جايبني هنا ليه

أدم بصلها وقال بتحذ*ير؛مش هتتكلمي انتي فاهمة يا فريدة هتسكتي ومش هتقولي حاجة لجدي

فريدة بز*عيق:انت بجد حق**ير

أدم بز*عيق:اسكتي يا فريدة

فريدة:انت خسا*رة تربية جدي فيك انت حيوا**ان يا

اههههه

أدم ضر**بها بالقلم وهي دموعها نزلت وهي حاطه ايدها علي خدها بصدمه وهو فجأة قال بند**م:انا اسف يا فريدة

فريدة سكتت وهو قال:مكنش قصدي فريدة انا اسف بس انتي استف*زتيني

فريدة فضلت ساكته وهو ساق بهدوء

في بيت تاني

بصت لمرات ابوها وقالت:وانا قولت اللي عندي ولما ابويا يرجع هقوله اني مش موافقة 

زينب بصت ل هدير بنتها وقالت:ماشي يا بنت محمد

بس خلي بالك لو للحظه عرفت انك بتلعبي كده ولا كده واللهي لند**مك

مريم سكتت وهي بصالهم بغ*ضب وبعدين دخلت اوضتها وبدأت تذاكر

قدام بيت هادي

أدم وقف بالعربية وفتح الباب وفريدة نزلت وهو لحقها

أدم:فريدة انا اسف

فريدة دخلت ولقيت جدها في وشها بس فجأة جدها قال بصدمه:مالك يا فريدة ومال وشك مين عمل كده

فريدة كانت ساكته فهو قال:مين مد ايده عليكي

أدم كان هيتكلم وهيقول ان هو 

أدم؛جدي ده أن..

فريدة قطعت كلامه وقالت:اتخن*قت مع واحده زميلتي.

عبدالله خد نفس وقال:اطلعي ارتاحي

فريدة طلعت وعبدالله قرب من أدم وفجأة ضر**به بالقلم وقال بغ**ضب:من امتي وانت بتمد ايدك عليها يا حيو**ان

أدم سكت ف جده قال:إياك يا أدم ترفع ايدك تاني عليها انا لسه عايش ممو*تش. هي مرديتش تتكلم بس فريدة مبتعرفش تخبي 

أدم كان هيتكلم بس جده قال بتحذ*ير:فاهم انا قولت ايه

أدم سكت ف عبدالله قال:غو*ر من وشي مش عايز اشوف وشك

في أوضة فريدة

فريدة كانت نايمة علي السرير وهي بتعيط لحد ما غمضت عينيها بتعب

تاني يوم

في كلية الصيدلة

فريدة حكت لمريم كل حاجة حصلت معاها ف مريم قالت بغ*ضب:وازاي تسكتي ومتقوليش لجدك

فريدة:مكنتش عايزة اعمل مشا*كل بين أدم وجدي

مريم:أدم ده بجد واحد حيو**ان

اخر اليوم وقدام الكلية بره

فريدة كانت خارجة لحد ما

ياسين:انسه فريدة

فريدة وقفت وقالت:اتفضل

ياسين:انا كنت محتاج رقم والدك

فريدة سكتت للحظة وبعدين قالت:انا والدي متو**في

ياسين:الله يرحمه،طب بصي انسه فريدة انا معجب بيكي وعايز اتجوزك ومحتاج اقابل حد من أهلك ده لو معندكيش اي اعتراض او مشكله

فريدة لسه هتتكلم اتفاجات ب ياسين اللي واقع في الأرض بسبب ضر*به أدم ليه 

فريدة بقت تحاول تبعد أدم اللي متعصب وفجأة بدأت تدو*خ لحد ما وقعت

أدم بصلها بصد*مه وجري نحيتها

عند مريم

دخلت من باب الشقة وملقيتش مرات ابوها وولا هدير اول ما دخلت اوضتها اتفاجات

بمرات ابوها اللي واقفة وإسلام جنبها وهدير

مريم:فيه ايه

زينب ل إسلام:اعمل اللي هتعمله يا إسلام بسرعه قبل ما ابوها يجي

مريم بخو*ف:انتي قصدك ايه ها

زينب قربت منها ومسكت شعرها وقالت بقر**ف:انا عرفت كل حاجة يا زبا**لة وشوفت تست الحمل

مريم بصد*مه:حمل حمل ايه

زينب ضر*بتها بالقلم وقعت علي السرير فقالت:معرفش ليه هو عايزك لحد دلوقتي برغم انه عارف قر*فك ده

إسلام واحد جه واتقدم ل مريم وكان عايز يتجوزها ودفع لزينب فلوس

إسلام قرب من مريم اللي كانت هتصو**ت وكتم نفسها وشد الشيميز بتاعها قطعه وهي بقت تز*قه بايدها راح كتف ايدها الاتنين بايده فوق راسها

مريم بقت تحاول تبعده وهي بتعيط بس من غير فايدة وهو قرب منها 

هدير ابتسمت بتشفي وفجأة إسلام بصلهم وقال:اطلعوا بره واقفلوا الباب

مريم بقت تعيط اكتر وهي بتحاول تصوت بس هو كاتم بوقها ومش قادرة تبعده

زينب وهدير خرجوا وإسلام قرب من مريم اللي بتعيط ونزل ناحيه ودنها وقال بصوت واطي:اهدي يا مريم انا مستحيل اذ*يكي............

متحكموش علي شخصيه إسلام الا من البارت الجاي

تكملة الرواية هناااااااااااا

اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا




تعليقات

التنقل السريع