القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور والأسد البارت 10_11_12الاخير كامله وحصريه بقلم نور عصام


رواية نور والأسد البارت 10_11_12الاخير كامله وحصريه بقلم نور عصام 






رواية نور والأسد البارت 10_11_12الاخير كامله وحصريه بقلم نور عصام 


بسم الله

رواية نور والاسد

بقلمي #نورعصام

الفصل العاشر

نور. داخل الاسانسير بصت ل طارق وما اتكلمت


طارق. قالها هتفتحي مكتب خاص فيكي


نور. ان شاء الله


طارق. اممم وقرب منها


نور بعدت عنه


طارق. قرب اكتر عليها


نور لو سمحت يابشمهندس مينفعش كدا


طارق. والشر والغل ملي قلبه وعقله قالها هو ايه اللي مينفعش وبيقرب منها زياده


نور. زئته عنها وقالت ابعد يا حيوان 


طارق.  بغضب قالها حيوان حيوان علشان حبيتك حيوان علشان اتمنيتك ليا دا انا كنت اتمنالك الرضي علشان بس توافقي وف الاخر تروحي تتجوزي غيري لا وكمان حته ظابط ميسواش ومسك ايدها غصب عنها


نور. بتبعده عنها وقالت اخرص يا حقير الظابط دا احسن منك ومن مليون زيك


طارق. بصلها والشر يتطاير من عيونه وف لحظه خبطها علي راسها بقوه


نور. اااااه وابتدي يغمي عليها


طارق.  سندها وبس الاسانسير وقف شالها ونزل بيها وعلي عربيته باقصي سرعه


وبعد فتره


اسد. ببتصل علي نور


نور. مش بترد 


اسد. اتصل تاني مفيش فايده قال اووف منك ليه مش،بتردي


عند طارق


طارق. اخد نور وراح شقته وشالها نايمها عالسرير وخرج بالصاله وقعد يفكر ازاي ينتقم منها ومفيش غير حل واخد بس اللي مسيطر عليه ابتسم بشر وقال لازم تكوني صاحيه وفايقه وبكامل قواكي العقليه علشان تشوفي اللي هعمله


نور. بتعب قامت وقالت اااه ومسكت راسها وبعدين افتكرت اللي بقلمي نور عصام حصل فتحت عيونها وغمضتها كذا مره وبتحاول تستوعب اللي هي فيه وبعدين قالت الكلب الحقير الحيوان وبعدين بصت جنبها لقت شنطها عالسرير اخدته وطلعت فونها واتصلت علي اسد


اسد. بعصبيه قالها كل دا كنتي فين ومش بتردي ليه 


نور. اسد الحقني انا مخطوفه


اسد. بخوف ايييه


طارق. دخل عليها 


نور اسد الحقني


طارق. شد منها الفون وقالها انا هعرفك ازاي تتصلي بيه ان مخليته يندم ويرميكي زي الكلبه 


اسد. انت مين يا حقير ياابن الكلب وربي لقتلك


طارق. رد عليه وقاله مبقاش انا ان مخليتك تنتحر


نور. اسدددد وبتحاول تاخد الفون منه


طارق. زئها عالسرير وقعها وقالها اخرصي


اسد. قسما بالله لموتك وإياك تلمسها يا حقير


نور.  حبيبي اسد وبتصرخ


طارق. رمي الفون من ايده وبيحاول يتهجم عليها


اسد. بيصرخ واتصل ب بأحد اصدقائه يتتبع الموبايل بتاع نور وبعدين قال ف نفسه انو رايح الشركه يشوف الكاميرا وطبعا هو عرف انو طارق بس حابب يشوف الكاميرا ويجيب عنوانه من الشركهبقلمي نور عصام


حمزه. اتصل عليه


اسد. بعصبيه قاله ل اييييه


حمزه. مالك يا اسد انت كويس


اسد. نور اتخطفت


حمزه. اييييه ومين الي عمل كدا وليه


اسد. مش وقته يا حمزه


حمزه. انت فين دلوقتي انا جايلك انا وخالد


اسد. انا رايح الشركه 


حمزه. تمام واحنا هنحصلك علي هناك وفعلا اتوجهو


خالد. ابن الكلب دا لازم يتربي


حمزه. ربنا يستر بس وميأذي نور


خالد. طيب اجري شويه


حمزه. علي اخري والله انت شايف اهو


وبعد بعض الوقت


اسد. وصل الشركه وطلب مراجعة الكاميرات


خالد وحمزه وصلو


حمزه.  اسد وصلت لحاجه


اسد. لسه اهو هشوف الكاميرا


العامل اتفضل حضرتك دي كلها


اسد. اخدهم منه وشغلهم وشاف نور من وقت خرجت من مكتب المدير وراحت الاسانسير وبعدها طارق وهو شايلها وهي مغمي عليها ومش بتتحرك صرخ وقال ابن الكلب 


خالد. اعتقد عنوان بيته ف الشركه


المدير. طبعا موجود وبس دقيقه بنجيبه


حمزه.  يلا بسرعه وبعد شويه اخدو العنوان ومشيو


في شقة طارق


نور. بتحاول تبعده عنها بكل الطرق عماله تضربه وتهاجمه


طارق. بيستعمل كل قوته معها


نور.  نجوم السما اقربلك مني يا حقير


طارق. انتي بتاعتي وملكي وهو اللي اخدك مني وانا هندمه


نور انا بتاعت جوزي يا كلب هو وبس حبيبي وكل دنيتي


طارق. قولتلك ميت مره متنطقيش اسمه قدامي فاهمه


نور لا هنطقه وقوله كل عمري لانو حبيبي 


طارق.  اااااه واتهجم عليها اكتر ولوا دراعها وراها 


نور. اموتك ولا تلمسني يا حقير


طارق. انتي تموتيني طيب وريني يا قطه وزئها عالسرير وقرب عليها 


نور. ضربته ضربه قاضيه 🤾‍


طارق. اااه وبصلها بشر وقالها وديني


نور. قاطعته بضرله تانيه قاضيه بشنطتها 🤫


طارق. بيلف زي المجنون من اثر الضربه


نور. طلعت تجري علي برا 


طارق. ببحاول يلحقها جري وراها 


نور. فتحت الباب واتفاجئت ب اسد قدامها 


اسد. اخدها ف حضنه وبص ل طارق اللي كان بيجري وراها


نور. بتنفس بصوت عالي جوا حضن اسد


اسد. اهدي حبيبتي وبعدين بصلها وقال انتي كويسه


نور.  اومئت بغيونها


حمزه وخالد. واقفين وقالو انتي بخير يا نور وراحو علي طارق وبيتوعدو


اسد. نور عملك حاجه


نور. لا لا 


اسد. طلعها من حضنه وقال ل خالد خد نور 


خالد. مسكها من ايدها وهي طبعا بترتعش


خالد. ضمها لحضنه وقالها اهدي يا قلبي خلاص احنا معاكي 


اسد وحمزه. بكل غضب الدنيا ضربو طارق


خالد. نزل نور وركبها العربيه وقالها خليكي هنا انا هروح الحقهم هيموتوه حيوان ميستهلش يروحو ف داهيه علشانه


نور. بضعف. قالت طيب ودموعها نازله


خالد. طلع لقي اسد وحمزه بيفكو كاميرا طارق كان مركبها يصور بيها نور 


حمزه.  حيوان وابن كلب 


اسد. وربي مهرحمه وشاف لاب موجود عالكمود اخده بسرعه وشغل السي دي 


حمزه وخالد اتفاجئو بنور وهي عامله زي الفرسه الشرسه وبتهاجمه بكل قوتها وف لحظه ضربته تحت الحزام وجريت


اسد. ابتسم


خالد. ههههه قال يخربيتك دي كانت هتقضي عليه ف لحظه


حمزه. ابتسم وقال يستاهل الحقير ودخل عمر زميل اسد اللي كلفه يتبع فون نور ومعه ناس تانيه


اسد. قالهم خدوه وطبعا طارق مرمي عالارض مش ببتحرك من ضرب اسد وحمزه فيه


خالد. بعد ما اخدوه قالهم يلا ونزلو 


اسد. راح علي عربيته وركب وخالد جنبه وحمزه ورا مع نور 


حمزه. حبيبتي انتي بخير


نور.  امممم وبصت ل اسد 


حمزه.  فهمها وبعدين قالها الحمد لله انك بخير 


خالد حب بخفف الجو المشحون بالغضب بين اسد ونور قال بس ايه يا بت يا نور انتي طلعتي وحش بجد دا كدا هخاف منك رواية نور والاسد بقلمي نور عصام


حمزه. طبعا هي اي حد يا بني دي نور الجوهري 


اسد. مش بيتكلم


نور. بتبوصله ف المرايا ودموعها نازله


حمزه. ليه كدا يا نونو الحمد لله انك بخير والكلب دا 


اسد. قاطعه وقال خلاص يا حمزه وياريت اللي حصل مفيش داعي حد ف البيت بقلمي نور عصام يعرفه علشان ميقلقوش الحمد لله جت سليمه وكمان علشان جدو


خالد وحمزه.  مع بعض تمام وبعد شويه وصلو البيت ونزلو


اسد. بص ل نور نظرة لوم وعتاب 


نور.  ف نفسها غصب عني


خالد.  يلا يا جماعه ندخل وفعلا دخلو


ليلي. نور حبيبتي اتأخرتي كدا ليه


نور. بزعل قالت اسفه 


ليلي. مالك يانور 


نور. ابدا وقالت عن ازنك يا ماما وطلعت


ليلي. راحت علي ابنها وقالت انت مزعلها


حمزه.  عادي يا طنط انتي مش عرفاهم يعني 


ليلي. طيب ليه ايه الي حصل 


اسد. ولا حاجه يا ماما وطلع اوضته


خالد. ميت من الجوع


اميره. علطول مفجوع كدا 


خالد. امم شكل كدا ف ناس عاوزه تضرب 


اميره. بمرح قالت علي ايه الطيب احسن


امل.  يلا غيرو وانزلو الاكل جاهز 


 جدهم. خرج من اوضته وقال حمدلله عالسلامه


حمزه وخالد. الله يسلمك يا جدو 


جدهم. ايه هي نور مرجعتش ولا اسد


ليلي. جم يا بابا بس طلعو 


الجد. قال ازاي المجنونه دي تجي وتطلع كمان من غير ما تعدي عليا وبصلهم


حمزه. عن اذنكو انا هطلع اغير وانزل


خالد. وانا كمان وهربو من قدام جدهم


الجد. مالهم العيال دي 


ليلي. والله ما عرفه ربنا يستر


الحد. بصلها بشك وقالها ايه اللي حصل يا ليلي


ليلي. العيال راجعين شكلهم زعلان من بعض 


الجد. نور واسد


ليلي. اتنهدت


الحد. طيب اهدي وانا هكلمهم بعد الاكل يلا روحي جهزي


في اوضة اسد ونور


اسد. دخل لقي نور قاعده عالسرير بتعيط بصلها ومشي دخل الحمام وخرج يلبس من غير ما يكلمها


نور. راحت عليه وهي بتعيط وقالت انا اسفه حقك عليا 


اسد. مردش عليها ولا بصلها


نور. ذادت دموعها وقالت ليه بتحملني اللي حصل انا ذنبي ايه غلط لما قولتلك لازم اروح الشركه جايز بس انا ايه غرفني انو دا هيحصل روايات بقلم نور عصام


اسد. بصلها بنظره لو مكنتيش روحتي مكنش دا حصل


نور. فهمته وقالت مستحيل كنت اتوقع دا يحصل


اسد. سابها ونزل 


نور. قعدت تعيط وبعدين دخلت اخدت شاور وراحت نامت


ليلي. ايه يا اسد هي نور منزلتش ليه


اسد. دلوقتي هتنزل ياماما


حمزه. بصله وقاله ف ايه


خالد. بصوت هامس قاله متعقبعاش علي حاجه مش باديها


حمزه.  خف شويه ملهاش ذنب دا واحد حقير وخلاص خد جزائه والحمد لله نور بخير


جدهم. مالكم كدا بتتكلمو بالهمس


حمزه. ابدا يا جدو


خالد بنتكلم ف الشغل يا جدو


جدهم. بص ل اسد وقال مراتك فين يا اسد


اسد. سكت ومارد


جده. اسد بكلمك فين نور


اسد. فوق يا جدو ودلوقتي تنزل


ليلي. قالت ياسمين روخي نادي نور يلا علشان تاكل


ياسمين. حاضر يا ماما وطلعت خبطت علي نور ودخلت 


نور. كانت نايمه وبتعيط


ياسمين. بخضه جريت عليها وقالت نور حبيبتي مالك فيكي ايه وليه بتعيطي


نور. رمت نفسها ف حضنها وقالت مفيش حاجه


ياسمين. طبطبت عليها وبعدين قالتلها انتي زغلانه مع اسد


نور. سكتت


ياسمين. فهمت انهم زعلانين وبعدين قالت معلش حبيبتي اهدي كدا وكل شئ هيكون كويس اسد بيحبك ومستحيل يسيبك زغلانه كدا


نور. ذادت دموعها


ياسمين بقا كدا وبعدين قالت ايه اللي حصل ممكن تقوليلي


نور. ما اتكلمت


ياسمين.  تفهمت سكوتها وبعدين قالت طيب يلا تعالي علشان تاكلي الكل مستنيكي وجدو قالب الدنيا عليكي


نور معلش مش هقدر


ياسمين. بقا كدا عاوزاهم يزعلو


نور. والله مليش نفس


ياسمين. كدا هزعل منك والله الكل مستنيكي وماما زعلانه وحسه انو ف حاجه بينكم وكمان جدك علشان خاطري تعالي انزلي معايا وبعدين نخرج كلنا وتتصالحو


نور. فكرت ف جدها وقالت ماشي ونزلت معها


خالد. اول م شافها قال ايه يابنتي كل دا موتينا من الجوع


نور. مساء الخير الكل رد بس مستغربين هدوئها


جدها. بصلها وقالها نور مالك يا بنتي انتي تعبانه


نور. بصوت حزين ومبحوح بعض الشئ من كتر عياطها قالت ابدا يا جدو انا كويسه


جدها. زعل عليها وف نفسه قال بس تاكل بكلمها وبعدين قالهز تعالي يا قلبي اقعدي جنبي


نور. راحت وقعدت فعلا جنب جدها وبقا وشها مقابل اسد 


اسد. مش بيبوصلها خالص


ليلي. نونو حبيبتي كلي كويس علشان شكلك تعبان ومرهق


نور. اومئت بعيونها وبدئو ف الاكل كلهم


اسد. اخد باله انها مش بتاكل بصلها لق وشها احمر اتنهد


نور. بتلعب ف الاكل ومش بتاكل وباين عليها التعب


اسد.  بصلها تاني لقي وشها بقا اصفر ويشده


ياسمين.  ف نفسها قالت لازم اقولهم علي الخبر اللي عندي علشان اخرجهم من جو التوتر دا وبعدين قالت بما انكم كلكم موجودين انا حابه افرحكم واقول لكم انو ف ضيف جديد هينضم لعيلة الجوهري


امها والكل فرحو طبعا وباركولهم


حمزه. ضمها لحضنه وباسها من جبينها وقالها مبروك علينا يا عمري ربنا يقومك بالف سلامه لينا


اسد بارك لاخته وبعدين بص ل نور اللي خلاص وشها بقا اصفر اكتر من الازم


حمزه. بهزار قال ل نور مالك يابت يانور مفيش مبروك ايه القطه اكلت لسانك


نور. ف لحظه اغمي عليها ومالت بدماغها علي السفره


اسد. والكل اتخضو واسد جري عليها وقال نور نور حبيبتي وشالها وراح ينيمها عالكنبه والكل وراهم


اميره. شدة امها من ايدها وقالت ماما تعالي شوفي كدا


ليلي. اشوف ايه وبصت مكان ما اميره بتشاورلها لقت دم علي كرسي نور شهقت


اسد. بس نيمها عالكنبه لقي ايده عليها دم فتح عيونه وانصدم


حمزه.  انا هتصل بالدكتور 


ليلي. لا لا احنا لازم نوديها المشفي


اسد. واقف مصدوم ومش ببكلم


خالد. اسد فوق نور تعبانه احنا لازم نوديها المشفي


جدهم وجدتهم. يلا بسرعه 


مختار.  خليكم هنا واحنا هنوديها وربنا يستر


ماهر. يلا


حمزه. اسددد وبعدين قاله اوعي من قدامها وزئه فعلا وشالها


خالد. ضرب اسد بقوه علي كتفه وقاله نور بتموت فوف بقا وشده جري علي برا 


ليلي. ركبت واخدتها ونيمتها علي رجلها 


خالد. ياسمين اميره خليكو هنا مع جدو وتيتا وماما


جدهم. لا انا جاي معاكم وفعلا مشيو


وبعد بعض الوقت وصلو المشفي والدكاتره اخدو نور


ليلي. بزعل من ابنها راحت عليه وقالت عملت فيها ايه خليتها تتعب بالشكل دا ربنا يستر وتكون كويسه هي اللي ف بطنها وبصتله وقالت انا مـتأكده انها حامل


حمزه. راح عليهم وقالها سيبيه يا مرات عمي هو معملش حاجه اهدي


ليلي. هو انا مش عرفاه وعرفه عصبيته وبصت ل اسد وقالت ميت مره اقولك اتعامل ف البيت غير الشغل هي مش واحد مجرم من اللي عندك ف القسم بقلمي نور عصام


خالد. مرات عمي اهدي مش كدا


ليلي. قالت ل لابنها والله لو البت الغلبانه دي جرالها حاجه هي ولا اللي ف بطنها وقاطع كلامها خروج


الدكتور. وقال اهدو خير


حمزه. اختي كويسه


الدكتور. الحمد لله هي كويسه وكمان البيبي كويس 


ليلي والكل قالو الحمد لله وبعدين ليلي قالت بس هي نزفت


الدكتور.  دا لانها ضعيفه وواضح انها عملت مجهود ودا اللي تعبها وياريت لو ترتاح الفتره اللي جايه علشان الحمل لسه ف اوله وكمان محتاجه غذا كويس ومعلش هي هتفضل معنا اليوم علشان بس نطمن اكتر عليها 


ليلي. متقلش يادكتور الحمد لله انها بخير 


الدكتور. حمدلله علي سلامتها ومشي


اسد. اتنهد وبعدين مشي 


حمزه. اسد اسد 


جدهم. سيبه وتعالو ندخل ل نور وفعلا دخلو


ليلي. بخوف راحت عليها وضمتها لحضنها وقالتلها سلامتك يا قلب ماما ربنا يحفظك ويقومك بالف سلامه


جدها. باسها من جبينها وطبطب عليها وكمان اعمامها وخالد وحمزه وبعدين جدهم بصلهم


خالد وحمزه. متوترين من نظرة جدهم 


جدهم. قالهم ايه اللي حصل 


حمزه. اتصنع عدم الفهم وقال بخصوص ايه ياجدو


جدو. بصلها وقال انا قولت ايه اللي حصل وعاوز اجايه انا اللي مربيكم وعارفكم كويس ومش هعيد كلامي تاني 


خالد. اهدي ياجدو محصلش حاجه سوء تفاهم يينهم بس وان شاء اله هيتحل 


جده. بصله وما اتكلم ولكن تظرته كانت حاده


نور. بصتلهم وما اتكلمت


حمزه. راح علي جدو وقاله اللي حصل هو ..... 


مختار. نور اتخطفت


ليلي.  يا حبيبتي يابنتي وطبطبت عليها كل دا يحصل واحنا منعرفش وباستها من ايدها وقالت الحمد لله انك بخير يا عمري وبعدين قالتلها انتي كنتي عرفه انك حامل 


نور. هزت راسها ب لا


ليلي.  مبروك عليكي حبيبتي 


جدهم. اتنهد وبص ل نور 


نور.  فهمت نظرته وان زعل اسد عليها اكتر ما هو منها دموعها نزلت وبصت للباب 


خالد. مال عليها وقالها شويه وجاي متقلقيش


ياسمين. اتصلت ب حمزه تطمن علي نور 


حمزه. طمنها وقالها انها حامل 


ياسمين. فرحت وخدتها كلمتها وباركتلها وقفلو


حمزه. بعد شويه قالهم طيب يا جماعه يلا روحو انتو علشان جدو وكمان مينفعش كلنا هنا خلو نور ترتاح شويه واحنا هنفضل معها رواية نور والاسد بقلمي نور عصام


ليلي.  انا مستحيل امشي واسيلكبها 


خالد. يا حبيبتي متقلقيش احنا معها وكمان شويه واسد يجي ونور تكون ارتاحت شويه وبس الدكتور يجي تاني بنشوف ولو ينفع تروح بنجيبها


ليلي. بنتي مش هسيبها روحو انتو ووبعد اصرار منها الكل مشي وبعد ساعتين


نور. كانت نايمه من أثر الدوا 


ليلي. كانت قاعده علي عالسرير المجاور لها وبتدعيلها


اسد. دخل وبص لامه ونور 


ليلي. تعالي حبيبي 


اسد. عامله ايه دلوقتي 


ليلي. هتتجنن عليك ومن تعبها والدوا نامت غصب عنها بعد ما عينها منزلت من عالباب


اسد. قرب منها وشاف اثر الدموع علي خدها قعد جنبها  ودمعه منه نزلت ومال عليها واخدها ف حصنه


نور. حست بيه فتحت عيونها 


اسد. حبيبتي حمدلله علي سلامتك يا عمري


نور. بدموع قالت انا اسفه 


اسد. اشششش اسكتي الحمد لله انك بخير وابننا كمان وبصلها وابتسم وقال مبروك ياعمري وبعدين قالها كنتي عرفه


نور. لا


اسد. اتنهد وقالها ربنا يقومك بالف سلامه 


نور. يعني مش زعلان مني 


اسد. كنت زعلان 


نور. بحب قالت طيب ودلوقتي 


اسد. دلوقتي خلينا نفرح بابننا وضمها تاني لحضنه


نور. بادلته الحضن وقالتله ربنا يخلبك ليا وميحرمنيش منك ابدا ياعمري كله 


ليلي. احم احم نحن هنا 


اسد. بمرح قالها قومي روحي ياماما 


نور.  هههههه


ليلي. بقا كدا يعني من لقي احبابه


اسد ونور. مع بعض لا طبعا انتي حبيبتنا ومنقدرش نستغني عنك ونور قالت ربنا يخليمي لينا يا ماما


ليلي. ربنا بحميكم ويحفظكم من كل شر وبخليكم لبعض وتجبولي تحفاد كتيييير بتنططو حوليا 


جروب روايات بقلم نور عصام 


اسد ونور. امين يارب 


نور. حبيبي هو ممكن نروح


اسد. عاوزه تروحي 


نور. ايوا مش،حابه اكون هنا 


اسد. بتسها من جبينها وقالها طيب هروح اشوف الدكتور لو بنفع تمام غير كدا لا وخرج وبعد شويه رجع وقالهم يلا بينا 


نور. بجد هنمشي


اسد. ايوا يا عمري ومال عليها وشالها 


نور. اسد نزلني انا كويسه


اسد. بس انا حابب اشيل كراتي حبيبتي


ليلي. بمرح قالت اممم فينك يا مختار كنت قفشتهم دلوقتي


نور واسد. هههههه ههههههههه


وبغد بعض الرقت وصدو البيت والكل كان فرحان برجوع نور وباركولها عالحمل وانتهي اليوم


ربعد مرور اربع شهور 


نور. والعيله كلها قاعدين مع بعض واذا بفون يرن علي


حمزه.  رد وبصرخه قال اييييه


نور.  والكل اتخضو وقالو ف ايه 


حمزه. ااااا اسد اضرب عليه نار ......... يتبع

بسم الله

رواية نور والاسد

بقلمي #نورعصام

الفصل الحادي عشر 

نور. بس سمعت اغمي عليها ف الحال 


الكل اتخض وبيحارلو يفوفوها 


ليلي. ابني ابنييي


حمزه. احنا هنروح وانتو استنو مع نور


نور. فاقت وقالت لا لا انا جايه


خالد حبيبتي انتي تعبانه بس نروح بنطمك


نور. بغضب وعصبيه لااا انا هاجي


حمزه. يلا والكل جري عالمشفي


وبعد بعض الوقت وصلو وسألو عليه


الدكتور. طمنهم


نور والكل جريو علي الاوضه اللي هو فيها


ليلي.  دخلت ومعها نور ف نفس الحظه


اسد. ابتسم لهم وقالهم اهدو انا بخير الرصاصه جت ف كتفي وانا الحمد لله كويس بقلمي نور عصام


حمزه. حمدلله عالسلامه يا بطل


خالد. ضربه علي كتفه وقاله كنت هتموتنا منك لله


ليلي. طبعا حضنته وقالت سلامتك يا قلب امك


ابوه وجده وعمه وباقي العيله باسوه وفرحو انو بخير


اسد بص ل نور


نور. راحت عليه وقالت انت صاحي انت عايش ليه كدا مش حرام عليك ليه تعمل فيا كدا


اسد. بستغراب قالها انتي زعلانه اني كويس ولسه صاحي


نور. منك لله دا انا طول الطريق محضره سيناريو اكشن علي دراما وف الاخر اجي الاقيك كويس وراحت قعدت جنبه وقالت كان مفروض ادخل واصرخ ررواية نور والاسد بقلمي نور عصام واصوت باعلي صوتي واجي عليك واقولك لا لااا اسد حبيبي متموتش دلوقتي انا بحبك ليه كدا تسيبني ليه تسيبني لوحدي اومال مين اللي هيربي ابننا ليه كدا انت نسيت وعدك ليا وقعد اضرب فيك والكل يحاول يشدني من عليك وانا امسك ف صدرك واقعد ارج فيك واقولك اوعي تموت انت مش هتموت وبعدين ارمي نفسي علي صدرك وانت بصوت هامس تقول


اسد. قاطعها وقال اقولك قومي يا فيل من علي صدري كتمتي نفسي منك لله


نور لا لا استني بس اكمل


اسد  تكملي ايه الله يحرقك


نور. استني بس وبعدين وانا علي صدرك يشاء السميع العليم والروح ترجعلك تاني وتهمس باسمي وتقولي نوري حبيبتي انا معاكي ومستحيل اسيبك يا عمري


اسد. بصلها بأرف وقالها غوري يابت دا انتي فصيله كتك البلا


جدهم وكل العيله ضحكو هههههههه هههههههه


خالد. ههههه يخربيتك يا نور وبيت المسلسلات اللي بتتفرجي عليها دي


اسد. آل كانت عوزاني اموت آل وبعدين قالهم ارموها برا ومحدش يدخلها عليا 


نور. بقا كدا الحق عليا اني كنت عاوزه اعمل الواجب معاك


اسد. الواحب تموتيني وتقولي واجب


نور. منا صحيتك تاني الله


اسد.  بصلها 


نور. مره واحده راحت حضناه ودموعها نزلت


اسد.  حس بيها وبخوفها عليه اللي كانت بتداريه ورا هزارها ضمها لصدره بايده اللي مش تعبانه وبعدين قالها حبيبتي اهدي انا اهو قدامك بخير والحمد لله


جروب روايات بقلم نور عصام 


نور. بشهقات قالت الحمد لله كنت هموت والله من خوفي عليك كنت حسه اني رجليا مش شيلاني


حمزه. بهزاو قالها ما طبعا هي رجليكي اللي كانت شيلاكي


اسد. بصله 


حمزه. هو ف غيري تتعب قلبه معاها اول ما عرفت انك اصابت اغمي عليها وبعد ما فوقناها صمتت تيجي وطبعا بعد ما نزلنا من العربيه طلعت تجري وكانت هتقع اضريت اشيلها لما قطعت نفسي اعوذ بالله منها وياريت عجبها


اسد. طبطب عليها وقالها خلاص يا عمري وابتسم وقالها خساره السيناريو اللي رسمتيه ف خيالك متحققش


نور. ضربته علي صدره وقالت بعد الشر عنك ان شالله انا


اسد. بنظرة حب قالها سلامتك يا قمري


مختار. رفع جابه وبصلهم وقال بتعمل ايه ياد انته وهي


نور. خرجت من حضن اسد وقالت هنكون بنعمل ايه يا خويا


مختار. شوفي انتي بقا


نور. رفعت حاجبها وقالت واحده وجوزها واجواء ببنهم كلها حب وشوق ولهفه انتو ايه اللي مقعدكم معنا يا عالم يا رخمه


مختار. والكل بصلها ومش متوقعين انها تقول كدا


جدها.  قاله كنت فاكر انك هتقدر عليها وتجاريها اهي


مختار. قاطعه وقال اعوذ بالله دي معندهاش دم خالص


نور. بقا انا معنديش دم يا مختار طيب والله لقولهم علي اللي شوفتو امبارح وانت بقلمي نور عصام


مختار. ابوس ايدك خلاص اخر مره اتحداكي


نور. لا بقا انا مصممه اقولهم


مختار.  علشان خاطري يا ام مختار


نور. نعععععم كمان سميت الواد مختار دا انته مصمم بقا اقولهم وبصت ل ليلي وقالا عرفه يا ليلي وانا ف المصنع امبارح شوفت ايه


ليلي. انتبهت ليها


نور. شوحت بايدها وقال كان بيعاكس السكرتيره


ليلي. نهار اسود


مختار. انا يابت


نور. وايه يا ليلي السكرتيره صاروووخ حاجه كدا من الاخر


ليلي. عملت زعلانه وقالت بقا كدا يا مختار بعد العمر دا كله 


مختار. محصلش والله دا انا حتي عندي سكرتير راجل مش بنت وقرب عليها


نور. قامت وقالتله يلا يا حبيبي انته وهي اطلعو برا واتصالحو وزئتهم برا الاوضه وقالت لجدها والكل مع السلامه انتو كمان يلا شوفو قرايبكم اللي زعلانين دول حاولو تصالحوهم وكانت طلعتهم كلهم برا وقفلت الباب


اسد. هههههههه يخربيتك انتي طردتيهم


نور. منا عرفه وراحت عليه وقالت سلامتك يا قلب نور


اسد. مال عليها والتقط شفايفها بين شفايفه وذهبا معا ف عالم النسيان 🤫 وبعد ثلاث ايام خرج اسد من المشفي وبعد فتره اتعافي تماما ورجع شغله تاني والحياه بين نور واسد ف احسن حال ومع الكل جو من المرح بشقاوة نور وهزارها


اسد. كان راجع من الشغل دخل وباسها من خدها 


نور.  ابتسمت وبعدين قالت حبيبي انا عاوزه بطيخ


اسد. نعععم وانا اجيبلك بطيخ منين دلوقتي


نور. بزعل قالت اعمل ايه بتوحم


اسد. طيب خلاص متزعليش بس ارتاح شويه واروح اشوف هجيبه منين دا


نور. بزعل علي راحتك


اسد. اتنهد وبعدين قالها طيب متزعليش مقدرش علي زعل القمر والله مقدر


نور. انا مش عاوزه حاجه ابنك اللي عاوز 


اسد. اممم ابني ماااشي انا عيوني لابني وام ابني وباسها من شفايفها بوسه سربعه وخرج وبعد ساعه رجع ومعه بطيخ


نور. فرحت قوي واكلت منه 


اسد كان مبسوط انها فرحانه


وبعد فتره علي حمل نور وهي ف شهرها السابع


نور. كانت قاهده تحت مع العيله وبعدين طلعت اوضتها


اسد. كان بياخد شاور وفونه رن كذا مره وبعدين رساله 


نور.  فتحت الفون وشافت الرساله وانصدمت وقعدت السرير


اسد.  خرج وقالها نوري حبيبتي طلعتي امته


نور.  قامت وقفت قدامه وبصتله قوي


روايات بقلم نور عصام


اسد. مالك يا قلبي انتي تعبانه


نور.  بغضب قالت لييييه


اسد. استغربها وبعدين قالها ليه ايه وليه بتتكلمي كدا


نور. بصوت عالي قالت لييييه عملت فيك ايه علشان تخوني


اسد. اخونك انتي اتجننتي وبعدين هدي صوتم وانتي بتتكلمي فاهمه


نور. انت كمان ليك عين تتكلم 


اسد. مسكها من دراعها وقالها اعقلي كدا وتعالي اقعدي واتكلمي كويس


نور. رمت الفون ف وشه وقالت اعقل وانت بتخوني


اسد. اخد الفون من الارض وشاف الصوره وكانت صوره لبنت عريانه وف وضع غير لائق وكاتبه تحتها اسد حبيبي فينك انا ف انتظارك يا عمري 🙄🙄


نور. بعصبيه قالت ياتري بتخوني من امته 


اسد. نور اهدي واسمعيني


نور. بغضب الدنيا كلها قالت اسمعك ليك حق تقول كدا منا نايمه علي وداني منا المغفله والدموع ف عيونها قالت خلاص شكلي مبقاش عجبك زهئت مني 


اسد. نووور اهدي وخلينا نتكلم


نور. قالت بقهر اللي مستغرباله انك مانكرتش وبتتعامل عادي وبهدوء لدرجه دي بفيت حقير نور عصام


اسد.  ضربها بالقلم علي وشها وقالها انا حقير 


نور. حطت ايدها علي خدها وقالت كمان بتمد ايدك عليا 


اسد. حط ايده علي راسه واتنهد وزعل من نفسه انو ضربها


نور. بعصبيه وغضب قالت مديت ايدك عليا وخونتني بعد حبي ليك وخوفي عليك سلمتك روحي وحياتي وعمري كله وف الأخر تطعني وبكل برود يبقي متلزمنيش


اسد. بصلها


نور. طلقني


اسد. انتي اتجننتي


نور. من غير ولا كلمه 


اسد. بنفاذ صبر قالها ممكن تسمعيني 


نور قاطعته وقالت طلقني علشان ما افضحك قدام الدنيا كلها مش عيلتك بس وبعدين قالت لو كان حد جاني وقالي انو اسد بيخونك مستحيل كنت اصدق وكنت اكيد اتكلمت معاك لكن للاسف عرفت وقدام عينك وانته ماانكرتش يبقي كلامنا ملوش لزوم ومش نور الجوهري اللي تتخان 


اسد.  بصلها ومقدر الحاله اللي هي فيها


نور. بصتله بقوه وقالت طلقني لاني مش هعيش مع واحد زيك تاني مهما كانت اسبابك والفتت لدولاب وغيرت هدومها والتفتت للباب الروايه كامله علي جروبي

روايات بقلم نور عصام


اسد. نور رايحه فين استني


نور. بكبرياء قالت طلقني وابعد عن حياتي وزئته عنها رغم وجعها وكسرتها إلا انها اتكلمت بكبرياء


اسد. سابها تخرج وقال اكيد هتروح اوضتها القديمة وبس ترتاح شويه بيكلمها ويفهمها


حمزه. كان خارج من اوضته سمع صوتهم عالي وشاف نور نازله تحت راح علي اسد ودخل وقال مالكم صوتكم الي ليه


اسد. مارد 


حمزه. مادام مارديت يبقي غلطان ايه اللي حصل


اسد. نور عاوزه تتطلق


حمزه. اييييه


اسد. للاسف هي دي الحقيقه


حمزه. عملت ايه خليتها تقول كدا نور بتحبك بجنون ويوم ما تطلب كدا يبقي الموضوع كبير قوي


اسد. فاكراني خنتها


حمزه. اييه وبعدين قاله فكراك ولا خونتها فعلا وبصله وقال انا عارفك كويس مستحيل تعمل كدا بس هتجنن ليه نور تقول كدا وايه اللي خلاها تعتقد انك خونتها


اسد. فتح الفون وقاله شوف كدا


حمزه. شاف الصوره وانصدم من شكلها والكلام اللي تحتها


اسد بصله


حمزه. انت غبي ازاي تعمل كدا ولييه


اسد. دا شغل


حمزه. شغل شغل ايه دا الي بالمنظر دا


اسد. حمزه اهدي واسمعني دا قضيه وانا لازم اجاري البنت دي لانها هي اللي هتوصلنا للي احنا عوزينه


حمزه. بعصبيه تجاريها علي حساب مين نوووور ولا حسابك يا حضرة الظابط ليها حق نور والله


اسد. اهدي انته كمان واسمعني البت دي شغل وانا اول مره اتعامل معها انا بس شوفتها مره ف مكان عام بس متوقعتش انها تعمل كدا علطول 


حمزه. شغل ايه دا اللي يخليها تعمل كدا بسرعه وكمان انت


اسد اولا ملكش فيه بس علشان اريحك البت دي شغاله مع ناس كبار لتجارة الاعضاء وهي اللي عرفاهم كلهم شكلا واسما ولازم حد يوقعها علشان تقول وتعترف عنهم


حمزه. خلاص فهمتك بس نور 


اسد. المجنونه شافت الصوره من هنا وعفاريت الدنيا اتنطط ف وشها عارف انو حقها بس هي مدتنيش فرصه اقولها


حمزه. لانك بارد واتعاملت مع الموضوع بهدوء وكانها حاجه عاديه وهي عرفاها 


اسد. كنت هفهما بس هي اللي اتسرعت


حمزه. مش سهل عليها اللي شافته وانت عارف الحمل وهيرموناته ونور بتجبك بغباء مش،بس بجنون وانته عارف


اسد. انا كمان بموت فيها


حمزه. طيب يلا قوم صالحها قبل ما الموضوع يكبر


اسد. هي راحت اوضتها هسيبها تهدي شويه وبعدين اكلمها


حمزه. لا مش ف اوضتها انا شوفتها نازله تحت


اسد.  اوووف منها


حمزه. يلا تعالي انزل معايا واوعي تزعلها مهما قالت 


اسد. نزل وما لقاها سئل امه عليها


ليلي. والله يابني شوفتها من شويه نازله بسرعه ناديت عليها بس تقريبا ما سمعت وخرجت علطول


اسد. بغضب قال خرجت


ليلي. ايوا يابني اهدي دلوقتي تيجي جايز تكون برا ف الجنينه انته عارف الحمل


اسد. خرج بسرعه ومعه حمزه بس ما لقوها


حمزه.  روحتي فين يا مجنونه عيلة الجوهري


اسد. انا عارف راحت فين متقلقش


حمزه. فين يابن الجوهري


اسد. شقتها القديمه


حمزه. معقول 


اسد ايوا


حمزه. طيب تعالي نروحلها بسرعه 


اسد. خليك انا هروح واجيبها 


حمزه. لا هاجي معاك


اسد. ماشي يلا وانطلقو


نور. فعلا وصلت شقتها القديمه


ام فاروق. شافتها وهي بتفتح قالتلها نور حمدلله علي سلامتك والله كنتي وحشاني ايه الغيبه دي كلها 


نور. الله يسلمك يا ام فاروق انتي كمان وحشاني


ام فاروق. انا بس اخلص الاكل واجي اقعد ارغي معاكي شويه بقلمي نور عصام


نور. ماشي يا ام فاروق ودخلت وقفلت بصت للشقه افتكرت كل زكرياتها مع امها ولما كانت لوحدها راحت نضفت الكنبه وقعدت عليها طبعا الشقه كلها غبار واتنهدت ودموعها نزلت وقالت بقا كدا يا اسد تحرق قلبي بدم بارد 


في ببت الجوهري


الجد. ياسمين فين نور مش باينه


ياسمين. مش عرفه ياجدو ماما قالت خرجت بس فين معرفش لحظه اسالها تاني


الجد. ليلي ليلي 


ليلي. نعم يا بابا 


الجد. فين نور 


ليلي. خرجت وناديت ليها ماردت وشكلها كان مستعجل


الجد. واسد فين 


اسد. سأل عنها وخرج يشوفها


الجد. استغرب وبعدين قال ليه هي خرجت من وراه 


ليلي. سكتت لانها هي كمان شكت يكون ف حاجه بينهم


الجد. مفيش قايده ف ابنك ولا ف عصبيته


ياسمين. لحظه يا جدو اتصل عليها


الجد. لا عليه هو وخليه يكلمتي بس يفتح


ياسمين. حاضر واتصلت عليه 


اسد. شاف فونه قال خد يا حمزه دي مراتك رد انته


حمزه. هي بتتصل عليك يبقي عوزتك انته مترد


اسد. حمزه رد مش ناقصه عصبيه


حمزه. هات ياخويا ماهو الواحد مش بياخد منكم غير الزهئ والعصبيه وفتح عليها وقال الو يا قلبي 


ياسمين. حمزه هو اسد معاك


حمزه. ايوا خير يا حبي ف حاجه


ياسمين. جدو عاوز يكلمه


حمزه. جده وقاله جدك عاوزك ربنا يستر


اسد. اتنهد وبعدين قاله هاته وقال اهلا جدو خير ف حاجه


جده. بغضب قال نور فين وعملت فيها ايه


اسد. اتنهد


جده. مترجعش البيت غير ومراتك معاك وليا كلام تاني بس تيجي لحد كدا وكفايه البنت مش ناقصه عصبيتك كمان


اسد. بزهئ قال حاضر يا جدو مع السلامه وقفل


حمزه. ايه عرف حاجه


اسد. لا بس انت عارفه مش بيحب نور تزعل


حمزه. انته عارف انو بيحاول قدر الامكان يعوضها


اسد. عارف والله بس


حمزه. مبس يلا نلحقها


اسد.  ربنا يهديها وبعد شويه وصلو عند نور وطلعو وخبطو


نور. بصوت عالي قالت جرا ايه ياوليه انتي لحقتي وفتحت واتفاجئت ب اسد وحمزه وكانت فكره انها ام فاروق


حمزه. ببتسامه قال مالو القمر مين زعله


اسد. علطول لسانك طويل كدا


نور. بصتلهم وقالت نعم ف حاجه


حمزه. من عالباب كدا يانور مكنتش اعرف انك بخيله قوي كدا يابت الجوهري


نور.  معلش بقا الزمن بيغير كل حاجه


حمزه. بس اختي عمرها متتغير


اسد. ايه يانور مش هندخل يعني هنفضل كدا كتير عالباب


نور. بأرف قالت اتفضلو ويعدين قفلت الباب


حمزه. نور ممكن تهدي ونتكلم شويه


نور. نفيش كلام بينا انتهينا


اسد. نور حبيبتي والله انا مظلوم


نور بغضب قالت مظلووم وبعدين قالت خونتني وتقول مظلوم يابجحتك يا اخي


اسد. نوووور دا شغل


نور. ياحبيبي شغل ليه نقلت الأداب وانا معرش


اسد. مش عاوز تريقه اكتمي شويه واسمعيني


نور. كفايه اللي شوفته منك طلقني ومش عاوزه اشوفك تاني


اسد. لو سمعتك تقولي الكلمه ذي تاني هقطع لسانك فااهمه


نور. لا مش فاهمه وهطلقني ورجلك فوق رقبتك


اسد. كور ايده واتنهد بصوت عالي وبعدين مسك ايدها وقعدها غصب عنها وقالها اخرصي ومسمعش صوتك لحد ما اخلص كلامي فاهمه


نور. بصتله وعوجت بوئها


اسد. انا مستحيل اخونك انا بحبك وانتي عرفه وبعدين اخونك ليه ايه اللي نقصني علشان اعمل كدا


نور. عينك فارغه


اسد. مد ايده ف وشها كانه هيضربها واقلها اكتمي خالص وبعدين قالها الزفته اللي شوفتيها دي شغل


نور. تاني هيقولي شغل


اسد. والمصحف اضربك اخرصي شويه وبعدين قالها دي بنت بتشتغل مع ...... وقص عليها المهمه اللي هو فيها وبعدين قالها انا المفروض مقولكيش حاجه لان دي اسرار شغل وكمان غير كدا البنت دي انا شوفتها مره واحده وكان ف مكان عام يعني قدام الدنيا كلها اعتقد مش هعمل حاجه قدام الناس ومش ذنبي انها خفيفه ووقعت فيا من اول مره وعموما هو دا المطلوب علشان اقدر اوصل للي عاوزه نور عصام


نور بدموع مديت ايدك عليا


اسد. اسف حقك عليا


نور. لو حمزه ضرب ياسمين تعمل ايه


اسد. بتسرع قال كنت قتلته وبعدين فاق لنفسه


نور. بصتله وحست بالقهر وبعدين قالت ليه هي غاليه وليها اهل وانا لا


اسد. انا مقصدش انااا


نور. اطلع برا يا اسد ومشوفش وشك تاني ف حياتي وبعدين قالت انا موضوعي مش ياسمين انا بتكلم عامه يعني اختك كنت هاعمل ايه بس واضح ان


حمزه. قاطعها وقالها حبيبتي مين قال انك مش اختنا وغاليه عندنا واوعي تفتكري ان حد فينا هيسكتله لو غلط فيكي


نور. واهو غلط ومد ايده عليا


حمزه. بتسرع ضرب اسد بالبوكس ف وشه 


نور. بلهفه قالت اسد


حمزه. داري ابتسامته وبعدين قالها اعتقد اني اخوكي وانتي غاليه قوي عندي ولو مره تانيه فكر بس مجرد تفكير انو يعملها قسما بالله ما حد هيقفله غيري وزئ اسد عنه وراح عليها واخدها ف حضنه وقالها اوعي تفكري ان ملكيش حد اقتلك لو قولتي كدا تاني وبعدين قالها كفايه جدك واللي عامله ف البيت بسبب غيابك ولا طنط ليلي وبص ل اسد وقاله ولا الواد الزفت دا من ساعة مخرجتي وهو هيتجنن


نور. متقولش عليه زفت 


حمزه. لا وانبي


نور. قعدت وعيطت


اسد. راح عليها واخدها ف حضنه وقالها بحبك ومقدرش علي زعلك واللي حصل غصب عني انتي عرفه اني عصبي وكمان انتي شتمتيني ومحبتيش تسمعيني ودا جنني وبعدين طبطب عليها وباسها من جبينها وقالها حقك عليا علشان خاطري سامحيني بقلمي نور عصام اسف ياعمري كانت تنقطع ايدي قبل تتمد عليكي وبصلها نظره فهمتها وقال علي فكره انتي غاليه اوي وزي ياسمين واكتر كمان وانتي عرفه


نور. مش بترد


اسد. حبيبتي خلاص علشان خاطري اهدي بقا ويلا نروح


نور. لأ


اسد. نور كفايه عند


نور. مش هرجع وكلامي معاك انتهي وطلاقي منك هيحصل


اسد. بغضب قالها انا مراتي متباتش برا بيتتي مهما كان اللي بينا فاااهمه


نور. رفعت حاجبها وبصتله بعند


اسد. وتاني مره تخرجي من بيتك بالشكل دا مش هعديها علي خير وكلامك عن الطلاق هعقاقبك عليك ويلا قومي


نور. انا محدشش،يمشي كلمته عليا وانتي عرفني انا مش ضعيفه ولا مكسورة الجناح علشان اعديلك مدت ايدك عليا


اسد.  اوووف ولسه هيتكلم


حمزه. قال نور خلاص عديها المره دي هو غلط واتأسفلك وكمان برر لك موقفه من ناحية البنت دي يبقي خلاص قومي نروح وان شاء كل شئ هيبقي تمام


نور. مش خارجه من بيتي


اسد. انتي مفيش فايده فيكي


نور ف نفسها ايه دا هو هيمشي ولا ايه طيب يتحايل عليا شويه كمان دا الاسد دا 🤭🤭🤭


اسد. قام وقف وف لحظه مال عليها وشالها


حمزه. ابتسم


نور نزلني نزلني بقولك خلاص مش عوزتك


حمزه. راح وفتج الباب


ام فاروق. بصتلهم وقالت ايه يانور دا انا كنت جايه ادردش معاكي شويه 


نور. كان بودي يام فاروق بس اهو شايفه مخطوفه


ام فاروق. يامصبتي مخطوفه وصوتت الحقوونييييي


اسد. اكتمي ياوليه انتي انا جورها


ام فاروق. منا عرفه يا خويا بتزعئ ليه


اسد. باين ان المنطقه كلها هبله


حمزه. يلا ياعم ونزلو


في العربيه


نور. متفكرش اللي عملته دا انا هسكتله انا محدش يلوي دراعي وانت عارف


اسد. ببرود قالها الصوت يا ماما شويه


نور. ماشي يابارد انا هوريك


حمزه. منكم لله انتو الاتنين كفايه بقا صدعتوني تكو الأرف


نور.  خبطته ف كتفه وقالت وانت كمان والله لوريك


حمزه. بهزار الله يخليكي بلاش انا انتي حبيبتي يانوري


نور. حبك قرد يابعيد


حمزه. قرد ليه كدا بس


اسد. ممكن تخرصو بقا جدي بيتصل


نور وجمزه. سكتو


اسد. فتح وقال نعم ياجدي


نور. بصوت عالي قالت الحقنيييي ياجدوووو اسد بيضزبني اااااه جدوووو اااااه الحقني ياجدوووو اااااه هموووت


حمزه. بصلها وقال يخربيتك دا انتي هتوديه ف داهيه


اسد. بصلها واتوعد لها


جدهم. ايه اللي بيحصل ونور بتعيط ليه انت عملت فيها ايه


اسد. معلش ياجدو اصل بنت ابنك اتجننت ياريت تتصل بمستشفي الامراض العقليه عقبال ماوصل علشان نخلص منها


نور. انا مجنونه وراحت مصوته اااااااااااه الحقوني ياناااااس وخبطت عالشباك بتاع العربيه انا مخطوووفه حد ياحقنيييي وف لحظه وقفت عربيه قدامهم واسد وقف


الشاب. نزل وراح عليهم وقال ممكن تنزلها


اسد. غور ياض من وشي


الشاب. البنت كانت بتصوت وبتشاور وتقول انها مخطوفه نزلها بدل مبلغ عنك وخبط علي العربيه وبيحاول يفتح الباب علشان ينزلها بس طبعا اسد قافل الباب من عنده


حمزه. ادخل وقال اتفضل انته دي مراته


الشاب. مراته ازاي يعني


نور. ولا اعرفه الحقني وخليه ينزلني دول خاطفني


اسد. بصلها والشر يتطاير من عينه وقالها قسما بالله لو ما سكتي ماهتعرفي هعمل فيكي ايه


نور. بصت للشاب وقالت شوفت وكمان بيهددني


الشاب. بصوت عالي نزلها احسنلك بدل ما انادي كل الناس اللي ف الشارع ونموتك دلوقتي


اسد. بصله وبعصبيه وصوت عالي قاله وربي لو مامشيت واختفيت من قدامي ف خلال ثانيه لاخليك تقول حقي برقبتي واندمك عاليوم اللي اتولد فيه نور عصام


الشاب. للحظه خاف وبعدين قال مش همشي غير والبنت معايا ولو حكمت بموتي واعمل اللي عاوزه


نور ابتسمت وبصتله وقالت تسلملي ربنا يحفظك


حمزه. اعجب بيه وبعدين قاله خلاص لو سمحت هي فعلا مراته وبينهم مشكله وشويه عند


الشاب. بصلها من ازاز العربيه وقالها امشي


نور. ببتسامه اومئت بعيونها


الشاب.  ابتسم وقالها ربنا يهدي ومشي


اسد. مبسوطه وبصلها وقال وحياتك عندي وحياة اللي عملتيه دا لعرفك واخليكي تشوفي اسد علي حق


نور. رفعت حاجبها وبصتله بغرور وماردت


حمزه. يلا يا اسد حصل خير


اسد. مشي وبعد شويه وصل البيت


نور. نزلت ورزعت باب العربيه وراها


اسد. مسكها من دراعها وقالها علي فين


نور بمكر قالت ااااه ااااه بطنيييي


اسد. بت انتي الحركات دي مش عليا


نور. اااااه اااااه


اسد. بلهفه قالها نور انتي بجد تعبانه


حمزه. بخوف شكلها تعبانه فعلا تعالي نروح لدكتور


اسد. حبيبتي مالك


نور. بتنهيده قالت خلاص مفيش داعي انا بس تعبت بسبب الانفعال وبصتله وعملت زعلانه


اسد. طيب اهدي علشان متتعبيش ومسكها من ايدها براحه


حمزه. بصلها وغمز بعينه


نور. ابتسمت ابتسامه جانبيه ودخلو


حمزه. دخل وقال السلام عليكم


الجد والكل ردو السلام ولكن قلقاتين وعاوزين يفهمو ايه اللي حصل ونور كانت فين وياتري هي واسد زعلاني ولا


روايات بقلم نور عصام


جدهم. بصلهم وقال كنتي فين يانور


نور. كنت غضبانه


جدها والكل. اتفاجئ من ردها


نور. بصتلهم وقالت ايوا انا مش بحب اكدب جوزي زعلني وانا غضبت وسيبت البيت مش بردو الطبيعي لاي واحده بتزعل بتمشي


جدها. وروحتي فين وسيبتي بيتك يابنت ابني


نور. روحت شقتي القديمه 


جدها. ودا مش بيتك بردو ولا اتا بيتهيئلي


نور. اعمل ايه مهو بيته هو كمان


جدها.  قرب منها وف لحظه ...... يتبع

بسم الله

روايو نور والاسد

بقلمي #نورعصام

الفصل الثاني عشر والاخييير

جدها. راح عليها وف لحظه ضمها لحضنه وقالها لو زعلتي من الدنيا كلها مش بس جوزك شاور علي قلبه وحضنه وقالها دا بيتك وامانك وسندك وإياكي فاهمه اياكي تاني مره تخرجي عن حضني حتي لو السما انطبقت عالارض


نور. عيطت


جدها. طبطب عليها وقالها خلاص ياحبيبتي حقك عليا انا


نور. باست جدها من خده وايده وقالت ربنا يخليك ليا


جدها. قالها تعالي معايا واخدها وراحو اوضة المكتب


عمها مختار وماهر. راحو وراهم


نور. بصتلهم ورفعت حاجبها وقالت واحده وجدها ايه اللي جابكم ورانا الله افرضو عاوزين نشتم عليكو ولا علي عيالكم


مختار. بمرح وتشتمي ليه يابت


نور. احنا حرين وبعدين قالت عوزين تقعدو يبقي حتي لو شتمنا عليكم انتو كمان تشتمو بقلمي نور عصام


ماهر. بصلها وعوجئ بوئه


نور. شوفت اهو من اولها مش عجبه خرجهم


اسد وحمزه واقفين برا الباب وبيسمعو ويبتسمو


نور. ها هتقعدو وبمزاجنا ولا تمشو بقلمي نور عصام


جدها.  قالهم ردو


مختار. بغيظ قال هنقعد والامر لله


نور. هيييييح


جدها. ضحك وبعدين قالها حبيبة جدها زعلانه ليه


نور. بص بقا يا معتز مش علشان انت جدي وحبيبي والكبير هنا انا لازم اقولك لا طبعا دي خصوصياتي انا واسدي


جدها. نعم بتقولي ايه يابت


نور. بقول الصح يامعتز ومتحاولش معايا علشان انا مش هتكلم


جدها. اومال عملتي مولد ليه وسيبتي البيت


نور. انا ولا عملت مولد ولا اي حاجه انا زعلت منه وخرجت وكنت هرجع تاني بس بصراحه مش الليله كنت حابه ابعد عنه شويه بس اعمل ايه لحقني الاسد وخرب عليا لحظتي يرضيك كدا يا كبيبر 


مختار. بصلها وابتسم وطبعا معجب بيها وبتصرفها


ماهر. قالها ونعم التربيه يانور بجد


نور. بمرح قالت تربية حواري يا ماهر خاف مني بقا وقامت وقفت وقالت عن اذنكو انا فعلا تعبانه ومحتاجه انام شويه وراحت لي جدها وباسته من ايده وجبينه نور عصام وعلي عمها مختار وباسته من خده وماهر وباسته بردو من خده وقالت اللي عندها عيله زيي مستحيل تزعل ولا تنكسر وببتسامه قالت تصبحو علي الف خير وخرجت


اسد وخمزه. سمعو كلامها وكانو مبسوطين وبعدو عن الباب لما عرفو انها هتخرج


نور. خرجت وراحت علي ليلي وباستها من خدها وقالت اسفه اني مردتش عليكي بس كنت زعلانه واعصابي تعبانه سامحيني ياقلبي مقدرش علي زعلك اوعي نزعلي مني


ليلي. ضمتها لحضنها وقالت انا مستحيل ازعل منك انا كنت خايفه وقلقانه عليكي 


جروب روايات بقلم نور عصام 


نور معلش حبيبتي


ليلي. بستها من راسها وهي ف حضنها وطبطبت عليها 


نور. بصت ل اسد نظرة تحدي وطلعت علي فوق 


حمزه. شافها وضغط علي ايد اسد علشان يهدي


اسد. راح اوضة المكتب ودخل وقعد هو وحمزه


جده. قاله لو زعلتها تاني صدقني محدش هيقفلك غيري وانت عرفني إلا نور يا اسد إلا نور


اسد. اسف يا جدي


جده. ممكن افهم ايه اللي حصل ولا هتعمل زيها ومتتكلمش


اسد. قلدها وقال اسف يا جدي دي خصوصياتي 


جده وابوه وعمه وحمزه. ههههههه هههههه وبعدين حكالهم اللي حصل علشان يريح جدو وميقلقش


جده. قاله نور آمانه ف رقبتك اسد عارف يعني ايه امانه


اسد. متقلقش ياجدو انت عارف اني بحبها


جده. هدي عصبيتك معها شويه


اسد. هز راسه حاضر


نور. طلعت وراحت اوضتها القديمه وقغلت عليها بالمفتاح ونامت من ارهقها وبعد شويه 


اسد. طلع ومالقاها قال نور نور وبعدين راح خبط عليها ف الحمام بس ماردت فتح وبردو مش لقيها استغرب وقال راحت فين دي وطلع البلكونه بردو مش موجوده فتح الباب واتوقع انها تكون راحت اوضتها القديمه خبط وجه يفتح اتعصب لما لقي الباب مقفول من جوا نده عليها بس ماردت بغيظ قال ماشي يانور والله لاربيكي من جديد واكسر العند اللي مالي دماغك دا ورجع اوضته وهو علي اخره


وحل الصباح علي الجميع باذن الله


نور. صحيت وغيرت هدومها ونزلت لتحت


اسد. جهز نفسه علشان ينزل الشغل راح وخبط عليها ودخل ما لقاها اتعصب ونزل


ياسمين. صباحو حضرة الظابط


اسد. صباح النور حبيبتي


حمزه. مالك ياعم الظابط مترد عليها كويس


اسد. مش ناقصك انا وبيدور عليها 


ياسمين.  ابتسمت وقالت اللي بتدور عليها مش هنا


اسد. ايبيه


حمزه. مش حلوه الغيره والحب اللي باين قوي دا يا باشا اتقل شويه وضربه علي كتفه وقال ليها حق والله تبهدلك


اسد. بغيظ قالها راحت فين


ياسمين. بضحك قالت بعد ما فضحت امك وابوك كالعاده راحت قعدت ف الجنينه وفجأه


نور. دخلت بصتله وما اهتمت وراحت عالسفره


اسد. راح عليها وقالها اللي حصل مش هيعدي كدا


نور. لولو يلا بقا علشان جعانه انا وابني


ليلي. من عيوني وكانت بتحط الاكل عالسفره


جدهم. عامله ايه يا قلب جدك


نور بخير يا زيزو


اسد. بصلها وكله غضب وغيظ


نور. مالت علي جدها وقالت شايفه ناس بطلع دخان من ودانها والله انا خايفه عليك يازيزو وانت قاعد جنبه


جدها. هههههههه


مختار.  بصلها وقالت خير يااا بشمهندسه


نور. والله يا مختار يابني انا كل مانوي اسيبك ف حالك انت اللي بتطرني اعملها معاك 


مختار. اعوذ بالله


نور. لمي جوزك ياليلي انا حامل وهيرمونات الحمل


ليلي. قاطعتها وقالت من غير متكملي خلاص ياقلبي


اسد. هيفرقع من تجاهلها ليه


رواية نور والاسد بقلمي نور عصام


نور. اكلت وبعدين قامت وراحت تلعب بفونها


اسد. قام وقف وبصلها بزعل ومشي


نور. مع السلامه اسدي


اسد. عند الباب وقف لما سمعها وبعدين مشي


ليلي. بعد بعض الوقت راحت وقعدت مع نور وقالتلها علشان خاطري متزعلهوش هو بيحبك بجنون وانا عرفه انك نمتي امبارح ف اوضتك اوعي تعمليها تاني حبيبتي دا لمصلحتك


نور. عرفه بس هو زعلني قوي


ليلي. مش ضروري تربيه وانتي بعيده عنه وغمزت بعينها


نور ابتسمت علي قلبها الطيب اللي بردو بيحبها برغم انو ابنها الا انها وفقه مغها وعرفه انو من حقها ك ست تعاقب جوزها علي طريقتها حضنتها وقالتها بحبك لولي


ليلي. وانا كمان بموت فيكي نوري حبيبتي


نور. لا لا انا مشغوله شوفي حد تاني لولي


ليلي. ههههههه


اخر النهار 


اسد. رجع والكل من المصنع واتجمعو علي السفره للعشا


نور. قعدت وحست بتعب


ليلي.  لحظتها 


اسد. كمان بصلها وكله خوف


ليلي. نور مالك انتي تعبانه


نور. بنفس بطيئ قالت ابدا انا كويسه


ليلي. نور قومي نروح لدكتور شكلك تعبان


نور. والله انا كويسه وحاولت تاكل علشان الكل


وبعد انتهاء العشا 


نور. قالت تصبحو علي خير انا هطلع انام وطلعت


اسد. بعد شويه طلع وبردو لقي نور ف اوضتها زعل وقال يغير ويحاول يتكلم معها ويقل الفجوه اللي ببنها


نور راحت وقعدت ف البلكونه وشغلت اغنيه ل عمرو دياب بتقول (صعبان عليا يا غالي من اللي عملته فيا لا تلوم عليا يا غالي انته اللي جنيت عليا اه بعترف اني هوبتك وانته اللي مليت عنينا ظلمت روحي وحبيبتك وكنت الدنيا دي سيبني لحالي سيبني لحالي ومتصعبهاش علياا)


اسد. سمعها وشغل اعنيه بردو ل عمرو دياب بتقول (ياحبيبي ازاي انساك دا انا روحي نروح وياك الشوق تعبني وقلبي سابني سابني وراح معاااك بتوحشنييي بتوحشني حبيبي بحبك بروحي بقلبي بعقليي ياالي ياللي ياللي معندكش قلب)


نور بصتله من البكونه ودخلت وما اتكلمت ولكن عيونها كلها دموع وحب وشوق ولهفه نور عصام


اسد. قعد شويه وبعدين راح خبط عليها ماردت رجع تاني وراح البلكونه ونط منها ودخل


نور. كانت نايمه عالسرير وحضنة صورة اسد وبتعيط


اسد. واح عليها وقالها منا احسن من الصوره ولا ايه اميرتي


نور اتخضت وقامت مفزوعه


اسد. ابتسم ومال عليها وقعد جنبها وحضنها وقالها اهدي يا اميرتي المجنونه انا حبيبك الطيب اللي ميقدرش،علي زعلك


نور. ضمني قوي لحضنك


اسد. ابتسم وضمها بقوه


نور. اعصابها ارتخت


اسد. حس بيها وبلهفه وخوف عليها بصلها وقال نور نووور


نور. بصوت ضعيف قالت اهدي انا كويسه بس حسه اني بولد


اسد. اييييه انتي لسه ف السابع نور عصام


نور. اعمل ايه عيالك عوزين يجو الدنيا مستعجلين


اسد. استغرب انها بتقول عيالك وبعدين ف نفسه قال عادي من تعبها وبعدين قالها حبيبتي لازم نروح لدكتور


نور. اومئت بعيونها


اسد. شالها ونزل لحت وهو بيناد علي امه بصوت عالي ماماااا


ليلي. خرجت من اوضتها والكل عالصوت وقالت ف ايه


اسد. نور بتولد


ليلي. يابنتي وراحت عليها وقالت انا حسيت انك تعبانه بس انتي لسه ف السابع


اسد. ماما اجهزي يلا علشان نمشي نور تعبانه بجد


نور. اااااه منكم لله انتو واقفين تتكلمو وانا تعبانه الله يحرقكم اخلصوووو


اسد. يا ساتر من لسانك اهدي يا بت


ليلي.  كانت لبست ومختار وحمزه وجدهم وباقي العيله ومشيو كلهم من خوفهم عليها


بعد شويه ف المستشفي


الممرضه خرجت ومعها طفلين الكل جري عليها


اسد استغرب وبصلها


ليلي وباقي العيله مش فاهمين مين دول


الممرضه. قالت الف مبروك اتفضلو الاطفال وشويه والمدام تخرج وتروح غرفه تانيه


اسد. اطفال مين دول


الممرضه. ولادك يا استاذ مش حضرتك بردو جوز مدام نور


اسد. ايوا بسسس


ليلي. ابتسمت وعرفت انهم توأم ودا سبب اصرار نور انها متقولش نوع الجنين لحد وراحت عالاطفال وببتسامه ولهفه جده اخدتهم الاتنين ف حضنها وباستهم


اسد. ابنسم وراح عالاطفال وقال ااااه من بنت الجوهري وكل ما اروح معها عند الدكتور تقولي مش عاوزه اعرف نوع الجنين خليه مفاجأه


جدهم ومختار والباقي كانو فرحانين وهنو اسد بقدوم الولدين والكل شالهم


اسد. وخالد شالوهم واذنو ف ودانهم


ياسمين. كانت خايفه


حمزه. كان طول الوقت يطمنها وبعدين قومها وراح شالو الاطفال وفرحو جدا


ياسمين. قالت الواد دا شبه نور بالظبط


خالد والواد التاني شبه اسد اعوذ بالله


اسد. ابتسم وضربه علي كتفه وقال دول قمر الاتنين شبه امهم وباسهم مره تانيه


وبعد فتره خرجت


نور.  وبعد ما استعاده وعيها قالت ولادي فين


اسد رفع حاجبه وقالها يعني كنتي عرفه انهم توأم


نور. بصراحه ايوا


اسد. طيب ليه مقولتليش


نور كنت حابه اعملهالكم مفاجأه


ياسمين. قالت وانا بردو مستغربه وقول البت نور بطنها كبيره عني وقول لنفسي ياربي دي بتاكل بالعافيه دا انا باكل اكتر منها وكام مره احاول اسألك وبعدين اسكت واخاف وقول لنفسي احسن البت تفتكر اني بحسدها ولا حاجه كل العيله هههههههه هههههههههه وبعدين قالت جاير ماما بتأكلها من ورايا مهي مرات الغالي وكنت هموت واسئلها الكل ضحك


نور. عاوزه اشوفهم


اسد وحمزه. جابو الولاد من الحضانه وقالو ولادك ياقمر


نور. دموعها نزلت وباستهم وحضنتهم وبعدين قالت طيب هما كويسين ولا ايه علشان اتولدو بدري


اسد. الحمد لله حبيبتي هما بخير ربنا يبارك فيهم ويخليهملنا


الكل  امييين يارب


مختار. ها يابت يانور هتسموهم ايه انا عاوز اعرف


نور. ملكش دعوه انته يا مختار دول ولادي


مختار اعوذ بالله حتي وانتي تعبانه لسانك عاوز قطعه


نور بقا كدا يا مختار وبصت ل ليلي وقالتلها عرفه الممرضه اللي جت من شويه قالتلي ايه


ليلي. قالت ايه اوعي يكون اللي ف دماغي


وور. هو بعينه بس تعديل بسيط وهو ان البيه جوزك متجوزها وهي قالتلي بهمس وباركتلي بما انها مرات عمي


ليلي. يانهارك اسود يامختار واتاريك كل شويه تقول تعبان وتروح المستسفي وانا نايمه علي وداني


نور شوفي شغلك يا ريا عوزاها دم 


جدها.  ههههههههه والكل ضحك


مختار. والمصحف انا حاسس ان هيجي يوم وتلبسيني مصيبه وانا بنفسي هعترف من غير معرف ايه هي


نور.  ههههههه وبعدين قالت اهدي يا مختار دا انا محضرالك مفاجأه ايه عنب


مختار. ابوس ايدك بلاش


نور. متخلنيش اتكلم بقا وافضحك دلوقتي 


مختار. ربنا أمر بالستر تعالي علي نفسك بقا المره دي واستريني ماشي يا نونو


نور. نونو ماشي يا مختار علشان خاطر معتز ومختار بس


مختار. تسلمي حبيبتي وبعدين قالها ها هتسمي ايه


نور. استغفر الله العظيم هي العيله دي مالها كدا احيانا الغباء ببنزل عليها بالكوم كدا ليه


مختار. يا بنت الل 


امل. بجد يا نور هتسمي ايه


نور. منا قولت والله الكل بصلها


نور. ببتسامه قالت هسمي الولد اللي شبه جدو دا معتز علي اسمه والولد اللي شبه مختار دا علي اسمه وامري لله


جدها. عيونه دمعت


مختار. دموعه نزلت ودقات قلبه سرعت والكل كان فرحان


نور. حبت تخفف الجو قالت طيب بما انكم زعلتو لدرجة عيطو خلاص انا ميرضنيش وهغير اسمائهم


مختار. راح عليها وحضنها وطبطب عليها وقالها حبيبتي وبنت قلبي ربنا يحفظك ويباركلك فيهم ويخلهمك


نور. لا لا يا مختار انا قلبي رهيف ومش بيستحمل المواقف البايخه اللي زي دي ارجوك ابعد عني 


مختار. ضربها بخفه علي راسها وقالها اهمدي شويه وضمها


نور. نهارك ازرق يا مختار 


مختار. والكل بصولها 


نور بتحرش بيا قدام جوزي وعيلتي كلها ولا همك لاا وكمان جوزي الامور قاعد وساكت يالهههههويييي اااااه وصرخت من التعب لانها فعلا تعبانه نور عصام


مختار.  ههههههه وبعدين قالها تستاهلي والكل ميت ضحك 


نور. بقا كدا طيب قوم من جنبي وبصت ل اسد وقالت تعالي انت ياسدي يا عسل انته


اسد. عسل 


نور خلاص طلعت كدا مقدرش ارجعها 


اسد. ابتسم وراح عليها وباسها من جبينها 


وتاني يوم


نور. خرجت من المشفي وراحت البيت والكل مهتم بيها وبالولاد


وبعد مرور اربع سنوات


اسد. كان راجع من الشغل طلع اوضته لقي نور نايمه راح عليها وباسها من خدها


نور. فتحت عيونها وببتسامه قالت قلبي جيب امته


اسد. لسه واصل بس ايه العفاريت فين


نور. متقولش علي ولادي عفاريت 


اسد. ياشيخه دول شياطين انتي مش شيفاهم ولا وانا موجود اعوذ بالله كانهم مصتقصديني


نور. ههههه ربنا يخليهم


اسد. امييين يارب وبعدين قالها وحشتيني


نور. وانت كمان ياعمري


اسد. مال عليها وباسها من بوئها وقطع قبلتهم فتح الباب وكانو القرود الصغار


اسد. بعد بسرعه عن نور ومسك شعره بايده وبغيظ راح عليهم وقالهم عاوز ياض انته وهو 


معتز الصغير. قاله عاوز مامي


مختار. رفع حاحبه وقاله كنت بتعمل ايه يا اسد مع مامي


نور واسد برئو عيونهم


اسد. مسكه من قفاه وقاله وانت مالك يالا الله يلا غورو 


مختار. لا انا هقعد مع مامي


اسد. عند تيتا يلا منك له


معتز.  يعني مش هتخلينا نقعد مع مامي ولا ناخدها


اسد. لأ


مختار. طيب يا اسد وقال ياجدووووو ياتيتااااااا


اسد. اخرص يابن الكلب بتزعق ليه


ليلي ومختار وياسمين وحمزه وخالد وجدهم معتز وماهر وامل طلعو كلهم جري حتي تيتا سعاد وقالو في ايه


معتز الصغير. قال بابا مش راضي يخلي ماما تنزل علشان تاكلنا واحنا جعانين


اسد. انا يالا


مختار. ايوا وكمان دخلنا عليكم لقيناك بتبوس مامي وبتقولها احنا لازم نسافر ونسيب العيال مع امي علشان انا زهئت منهم


اسد ونور. بصولهم ومش مصدقين


اسد. راح عليهم ومسكهم هما الاتنين من هدوهم وقالهم بقا انا يابن الكلب منك ليه قولت كدا


معتز. الصغير ايوا وكنت هتضربنا كمان


مختار الصغير. ايوا وطردتنا من الاوضه


اسد. حسبي الله ونعم الوكيل هي الهبله هتخلف ايه يعني


نور وباقي العيله هههههههه هههههههه


ليلي. حبايب تيتا وقلب تيتا كنتو فين من زمان دا انا طول عمري مستنياكم علشان تجيبو حقي


مختار الجد. يا مانت كريم يارب 


نور. بقا كدا يا مختار وانت وليلي فرحانين فيا


مختار الجد. ذنب ناس بتخلصه ناس تانيه خاااالص


اسد. منكم لله كلكم وراح قالهم يلا بقا انا راجع تعبان وطردهم من الاوضه وزئ نور معهم وقالها وانتي كمان معاهم علشان كل دا تخليص حق وقفل الباب


العيله كلها. هههههه ههههههههه


ملك. بنت حمزه وياسمين راحت ومسكت ايد مختار الصغير وقالت تعالي حبيبي متزعلش انا بحبك واصلا نور مش بتحبك وعلطول تقولي انها مش بتحبكم وعاوزه تضربكم


نور. مسكتها من شعرها وقالت حتي انتي يابنت الجزمه


ياسمين. ههههههه والله بت بتفهم وبتعرف تاخد حق اخوها


نوربصتلهم بأرف وراحت راجعه تاني اوضتها وقفلت بالمفتاح


اسد. كان خارج من الحمام بصلها وقال جايه ليه


نور بدلع قالت جايه اشوف حبيبي محتاج حاجه


اسد. مش محتاج اتفضلي روحي لعيالك


نور. قربت منه وقالت انت عيالي كلهم


اسد. كل دفعاته بنتهار


نور. وقفت علي رجله وقالت الاسد وحش نور عينه


اسد. اتقض عليها وذهبا معا ف بحر من الحلال


وبعد مرور شهر


اميره. اوووف انا هلكت


نور. مبروك يا قلبي 


ياسمين. هلكتي من ايه يابت دا انا ونور اللي عملنا كل حاجه وانتي عماله تحبي وتتمعشقي ف سي خالد


اميره. والله تعبت من اللف ف المحلات


نور. لا يابت كنا كمان تجيبلك الفستان والبرنسيه قاعده


خالد. دخل وقال ومالو عروسه ولازم تتدلع


نور. عروسه ف عينك منك ليها دا احنا خلاص معدناش قاردين من كتر ما جرينا وراكم من هنا لهنا


ياسمين. خلاص يانوري كلها يومين ياحبيبتي ونرتاح منهم


خالد.  بعيون بطلع قلوب قال ياااااه لسه يومين


نور. وقفت جنبه وقالت نعم ياعين امك


خالد. تك البلا وانتي فصيله تخري اي حد من موده


نور. موده ماشي ورفعت حاجبها وقالت ياليلي تعالي الحقينيييييي ليلي ااااااا


ليلي. جت تجري من المطبخ هي وامل وجدتهم سعاد طلعت من اوضتها والكل قال ف ايه


نور. بصت ل خالد وقالت البيه البيه اللي المفروض عريس وفرحه كمان يومين بيقول ل اميره ملوش لازمه الفرح احنا كدا كدا متجوزين احنا نقولهم اننا دخلنا من فتره وخلاص


حمزه واسد. كانو واقفين عالباب وانصدمو من كلامها


خالد.  يخربيتك انا قولت كدا


نور. حصل واحنا ف المحل بنشتري الفستان قولتلها ملوش لازم الفرح وكفايه ا


خالد. قاطعها وقال حصل بس انا كنت بقصد حاجه ت


نور. قاطعته وقالت اهو بيقول حصل واحنا تعبين نفسنا وبنجهز للفرح والبيه والهانم مقضينها ومستغفلنا طيب كنتو قولو واحنا نلم الدور


ليلي. راحت علي اميره وقالت حصل يابت الكلام دا


اميره. ايوا ياماما هو قالي ان


ليلي. مسكتها من شعرها ولسه هتتكلم


نور راحت عليهم وقالت خلاص خلاص ياحجه احنا نلم الدور ونعمل الفرح بس علشان المعازيم ومنتفضحش


خالد. راح علي نور ومسكها من قفاها وقالها قسما بالله منا سايبك غير بعد اما اخليكي متنفعيش،ابدا بعد كدا ولسانك دا انا هقطعهولك علشان تسكتي وتبطلي افتري علي خلق الله


نور. بصت لولادها وقالت بقا كدا سيبينه يضربني وانا اقول انا مخلفه رجاله واسود


مختارومعتز. الصغيرين مره واحده راحو نطين علي عمهم خالد ونزلو ضرب فيه بقلمي نور عصام


نور.  هههههه ادولو كمان انا عوزاه عريس متجبس


اسد. دخل وقال بس يالا انته وهو قومو من علي عمكم


معتز الصغير. لا ععمو كان هيضرب مامي واحنا رجاله مستحيل حد يضربها


مختار الصغير. مامي قالت احنا اسود ولازم نفرحها بينا


خالد. بمرح قال شيلوهم من عليا لموتهم


حمزه. واح عليهم وقال خلاص يارجاله المره دي بس علشان هو عريس وهيخودكم معا الفرح وشالهم من عليه


ملك. جت مره واحده وضربة عمها بالبوكس ف رجله


خالد. مالك بابنت الجزمه انتي كمان


ملك. اياك تاني مره تضرب مامي نور 


نور. طلعت لسانها ل خالد وقالت انا مش لوحدي واللي هيفكر يعمل حاجه فيا بعد كدا يويله


خالد. راح ماسك ملك من ضهرها بهدومها وقالها بقا بتضربيني علشان نور وانا اللي بجيبلك كل يوم شوكلاته


ملك. مش عاوزه حاجه منك نوري بتحبلك


نور. راحت عليهم واخدت ملك منه وقالت قلبي نورك وعيونها وباستها من خدها وعدلتلها هدومها


خالد. بأرف قالت كتو البلا انتو ونوركم غورووو


اسد. ههههههههه وبعدين قاله اهدي ياعريس النرفزه وحشه عليك وغمز بعينه


اميره. احرجت ومشيت


اسد. بصلها ونده عليها 


اميره. بكسوف نعم يا اسد 


اسد. ايه اللي انا سمعته دا من نور وكمان انتي مانكرتيش


اميره. كدابه ولسانها عاوز قطعه


نور. من وراها قالت بقا انا كدابه يا بنت ليلي


اميره.  قالت مين ابن الكلب اللي قال كدا


نور. بصت وراها لقت عمها مختار وسمعهم راحت علبه وقالت البت دي عاوزه تتربي من جديد شوف شغلك يا مختار


مختار. مسك اميره من ودنها وقال كنتي،بتشتمي مين يابت


اميره. مش انا يا كبير دا خالد وجربت من قدامه


خالد. هو كله خالد خالد ايه العيله دي 


وبعد يومين جاء موعد الزفاف


اسد. نوري حبيبتي خلصتو


نور. ايوا يا اسدي انتو فين 


اسد. احنا خلاص وصلنا واقفين قدام البيوتي ستر


نور. طيب يلا تعالو


اسد وخالد وحمزه.  دخلو وكلهم تنحو لما شافو ثلاث عرايس قدامهم ف منتهي الجمال 


اسد. بغمزه راح علي نور وقالها هو القمر دا بتاعي انا حاسس ان الليله بتاعتي وباسها من خدها


نور. بكسوقف قالت اسد بس بقا الله


اسد. هههه وحضنها


حمزه. اوووه ياسمينا ايه الجمال دا كله


ياسمين. يعني كنت وحشه


حمزه. بحب قال مين يقدر يقول كدا دا انتي قمر وضمها


خالد. ف ملكوت تاني بص ل اميرته والدنيا بقا جنه قدامه


اميره. وشها احمر ومش عرفه تتنفس


اسد. راح علي اميره وقالها مبروك يا قلب اخوكي وباسها من جبينها وخدها التفت يمشي عند ف خالد اللي مش داري


خالد. فاق لنفسه وجري عليه وقاله رايح فين يا عم دي بتاعتي وملكي انا 


حمزه. ههههه انته لسه فايق 


خالد. بص ل اميره وقالها قلبي وعمري وحياتي كلها ومسك ايدها وباسها وبعدين راح علي جبينها ولسه هيبوسها


اسد. علي فين ياعم انته هي سايبه وزئه


خالد. والله اموتكم اوعي


حمزه.  ههههه خلاص يا اسد زي جوزها معلش خليها عليك المره دي وبعدين حضن اخوه وباركله


خالد قرب علي اميره


اسد. حضنهم الاتنين وباركلهم وقاله اتفضل عروستك ياعريس ربنا يسعدكم ويهنيكم وذهبو للقاعه وبعد شويه


ياسمين. ماما ملك فين 


حمزه. قبل حماته ترد قال شوفي بنتك ياختي هتلاقيها ماشيه زي المعزه التايهه ورا ابن اخوكي


ياسمين. مالو بقا ابن اخويا


حمزه. فارض سيطرته عالبت وهو لسه حتت بتاع


ياسمين. بغمزه قالت ابن ابوه 


حمزه. ابتسم وقالها طبعا 


ليلي. والله الواد مختار دا عسل بصو شوفو كدا بيعمل ايه


ياسمين وحمزه واسد ونور. بصو لقي مختار ابنهم بيأكل ملك ف بوئها جاتو ومعتز معه عصير وقاعد معهم


حمزه. بمرح قال لم ابنك يا اسد انا مش هجوزه بنتي


نور. قبل اسد يرد قالت نععععم ياعنيا انته تطول ولا ايه دا ابني وابن الاسد والله لخليكم تجرو ورانا وشحتفكم وبردو مش هوافق ان مخليتك انته بنفسه اللي تتحايل علينا نوافق


حمزه. ليه ياختي هي بنتي وحشه


نور.لا طبعا دي قمر طلعه لعمتها وهزت كتفها وبعدين قالت شوف بنتك يا حمزه وانت تعرف انك انته اللي هتتحايل علينا


حمزه. بص لبنته وقال منك لله خليتي نور الزفت دي تفرح فيا وبعدين بمرح قال معلش بقا يا ام مختار تعالي علي نفسك واسمحينا نطلب ايد ابنك لبنتي نور عصام


نور.  بغرور قالت اديني فرصه افكر العيله كلها ههههههههه


ملك. جت تجري علي نور وقالت مامي نور اعدلي فستاني


ياسمين.بهزار قالت يابنتي يا حبيبتي والله انا اللي امك نفسي مره تجري عليا انا عاوزه احس بامومتي معاكي 


نور. حضنت ملك وباستها كتييير وبعدين عدلت فستانها وقالت قلب نور انتي يالوكتي وبعدين قالتلها روحي العبي مع اخواتك يلا 


حمزه. بص لنور وابتسم هو عارف انها تحب ملك كتيير والبنت فعلا متعلقه فيها قوي


اسد تعالو يلا نرقص مع العرسان وفعلا رقصو وكان جو مليئ بالفرح علي الجميع


وبعد مرور اربع سنوات 


مختار الصغير.  يا ماماااااا ياجدوووووو يا تيتااااا ماماااااااا تعالو كلكم تعالوووو


نور واسد وليلي وجدهم مختار وجدهم ماهر وجدهم معتز وتيتا سعاد وخالد واميره وحمزه وياسمين وملك ومعتز الصغير ونور الصغيره بنت اميره وخالد اللي نور صممت تسميها علي اسمها الكل اتجمع وقالو ف ايه


مختار الصغير. قال وانا نازل من اوضتي شوفت عمتو اميره بتقول ل عمو خالد احنا لازم نروح نعيش ف بيت لوحدنا علشان ولاد اسد وستهم ليلي مش بيحبو نور بنتي وانا كمان معتش بحبهم ولازم نمشي ونسيبهم


اميره. بزهول قالت انا قولت كدا 


معتز الصغير. بص لعمته وقالها ايوا قولتي وبعدين وقف جنبها وبصوت هامس قالها علشان لما اقولك اتجوز نور توافقي مش تقولي لا 


الكل سمع ومصدوم من تصرف العيال 


اميره. قالت يا بن الل


نور. ردت وقالت بصراحه انا مش عرفه العيال دي طالعين لمين 🤫🤭


العيله كلها بصولها وبعدين انفجرو من الضحك هههههههه


 نور. بعدين راحت واخدت ولادها والبنتين وقالتلهم اللي حصل دا ميتكررش تاني علسان اللي بيكدب بيروح النار وبعدين قالت انتو عوزين تروحو الجنه ولا النار الولاد كلهم بصوت واحد قالو الجنه نور قالت يبقي ممنوع نكذب تاني وضمتهم لحضنها كلهم 🥰 وانتهت


الهدف من الرواية اننا نضحك شوية ونغير مود الكآبه اللي محاصرنا طول الوقت 🌹🌹🌹


تعليقات

التنقل السريع