القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور والأسد البارت 1_2_3_4_5كامله بقلم نور عصام


رواية نور والأسد البارت 1_2_3_4_5كامله بقلم نور عصام 





رواية نور والأسد البارت 1_2_3_4_5كامله بقلم نور عصام 



بسم الله الرحمن الرحيم

رواية نور والاسد

بقلمي #نورعصام

الفصل الاول

نور.  كانت راجعه من المطعم الساعه واحده باليل وهي ف طريقها قابلها كمين قالت اووف ايه دا يلا ربنا يستر


الامين راحه فين يا بت


نور. قالت مروحه


الامين.  اتكلمي عدل يا بت احسنلك


نور. استغفر الله العظيم انت عاوز ايه


اسد ودا الظابط. راح عليهم وبصوت عالي وقال في ايه


الامين.  البت دي بتعلي صوتها ياباشا تقريبا كدا عامله عامله وخايفه منها


نور. انا مش عامله حاجه واتكلم معايا كويس الله


اسد. جايه منين يابت دلوقتي


نور.  بأرف قالت من الشغل


اسد.  شغل ايه دا اللي الساعه واحده بعد نص الليل


نور. بغضب قالت انا مسمحلكش


اسد. بعصبيه قال للامين ركبها البوكس اما نشوف حكايتها


نور. بوكس ايه


اسد.  ببرود شاور عالبوكس وقالها دا يا حلوه ايه مش،عرفاه


نور. بغيظ وغضب قالت انا مش راكبه حاجه ولا متحركه من هنا غير علي بيتي نور عصام


اسد. ومين بقا اللي قال كدا


نور. بقوه قالت انا


اسد.  بصلها وقال عالبوكس ياروح امك 


نور. وليه كدا ياباشا مش يمكن امي الله يرحمها زي امك الله يرحمها بردو ولا ايه يا باشا ولا هي امك احسن من امي


اسد. اتعصب وقالها نعم ياروح امك بقولي ايه


نور.  بسرعه قالت عادي يا باشا انا اش عرفني الله يخليها


اسد.  قال فتش البت دي 


نور. يفتش مين يا باشا ميصحش كدا


اسد. بصلها وقال هتتفتشي وبص للامين


الامين اخد منها الشنطه وفتحها لقي معها مطوه وازازه غريبه


اسد. الله ايه دا بقا يا حلوه


نور. اييييه دا دا دا


اسد. شخط فبها وقالها ايه انطقي


نور.  بلعت ريقها وقالت دي مطوه ودا فلفل حامي


اسد. بصلها وقالها نعم


نور. ايوا يا باشا للحمايه مش اكتر


اسد. للحمايه 


نور. ايوا من الذئاب البشريه وكلاب السكك علشان برجع متأخر يا باشا


اسد. ذئاب بشريه وكلاب سكك مااشي يلا عالبوكس


نور. لا انت متعرفنيش ولا ايه يا باشا 


اسد. هنتعرف ف القسم ومشي عالبوكس والامين قالها يلا


نور. هي ليله مش فايته وراحت علي اسد وهو بيركب وقالت طيب يا باشا كدا انت مصر اجي معاك يبقي علي الاقل اركب جوا مستحيل اركب البوكس بقلمي نور عصام انا كدا برستيجي يبوظ


اسد.  قالها مش عاوزه كمان ملاكي يوصلك 


نور. ياريت


اسد. بغيظ فيها قال خدها يا عسكري عالبوكس وركب


نور.  حسبي الله ونعم الوكيل فيكم وركبت وف نفسها قالت هو انا كنت ناقصه يارب خليك معايا


 وبعد بعض الوقت وصلو القسم


اسد. نزل وبصلها 


نور. نزلت وراحت ليه وقالتله علي فكره مش حلو كدا ياباشا اللي بتعمله معايا انا معملتش حاجه


اسد.  مردش عليها وماشي داخل علي مكتبه


نور. بتجري وراه وبتقول بهمس اهدي شويه الله يخرب ببتك انت ايه طياره ماشيه قطعت نفسي


اسد. سمعها وابتسم ابتسامه جانبيه وصل مكتبه ودخل 


نور.  قالت طيب اعمل ايه ادخل وراه ولا اجري واهرب من هنا قبل يلتفت الله يخرب بيتك يا بعيد


اسد. قال للعسكري اللي واقف علي الباب وديها الحجز


نور. لا انت بتهزر بقا 


اسد. نعم


نور. ايوا ادخل الحجز ليه يعني عملت ايه


اسد. معاكي سلاح ابيض


نور. بحسن نيه قالت والمصحف معرفه انت هتلبسني مصيبه


اسد. كتم ضحكته علي برائتها وبعدين قال بجديه وهي المطوة مش سلاح ابيض


نور. وانا اش عرفني ابيض ولا احمر 


اسد. انتي كمان عاوزه تشيلي سلاح احمر


نور. ببلاهه قالت هو ايه السلاح الاحمر دا يا باشا 


اسد. مردش عليها وقال تعالي يا عسكري نزلها الحجز


نور. علي فكره يا باشا انت متعرفش انا مين 


اسد. بصلها ورفع حاجبه 


نور. لا لا دا انا من عيله كبيره قوي يا باشا ميغركش كلامي ولا لبسي البسيط 


اسد. اممم عيله كبيره


نور. ايوا يا باشا بس انا كدا بنت بلد وجدعه ومحبش الغرور


اسد. ماشي يا بنت البلد يلا عالحجز


نور. لا انا كدا هزعل واجيب ناس تنزعل انا من عيله كبيره قوي قوي يا باشا



اسد. طيب يلا عالحجز علي منشوف عيلتك الكبيره دي 


نرر. بردو مصمم ماشي يا باشا انا هنزل بس علشان شكلك متعصب وانا مش عاوزه ازعلك وسكرك يعلي


اسد. نعم


نور.  جريت مع العسكري ونزلها الحجز وبس دخلت


عطيات.  اهلا 


نور. غوري يا وليه من وشي 


عطيات.  انتي بتقولي ايه يا بت


نور  بقوه قالت بقولك غوري يا وليه من وشي بدل ما اعملها معاكي مش ناقصه بلاوي


عطيات.  لا دا انتي زودتيها قوي وراحت عليها علشان تضربها


نور. مسكت ايدها وقالتلها قسما بالله اشرحك


نبيله.  مالك يا بت داخله كدا فارده عضلاتك علينا 


نور. بقولك ايه انتي كمان 


نبيله. انا هنا اللي بقول ياروح امك 


نور. استغفر الله العظيم وبصتلها


نبيله. هاتي يابت 50 جنيه 


نور. نععععم يا عنيا ليه ان شاء الله


نبيله.  علشان طولة لسانك دي هتجيبي 100


نور.  اقسم بالله اموتكم واروح فيكم ف داهيه


عطيات.  ايه رأيك بقا هتجيبي 200 جنيه علشان صدعتيني


رواية نور والاسد بقلمي نور عصام 


نبيله. لا علي قلة ادبك دي بقو 300


نور. اها حد قالكم اني بشتغل علشان اجري عليكم ولا ايه ومره واحده مسكت نبيله من شعرها ورزعتها ف الارض وطلعت من رجل بنطلونها مطوه وحطتها علي رقبتها وقالت حد له شوق ف حاجه رواية نور والاسد بقلمي نور عصام


عطيات.  راحت عليها ولسه هتتكلم


نور.  غوري بدل ما اغزك قبلها وبعدين قالت كل واحده هنا طلع 100جنيه وإلا تقول علي نفسها يارحمن يارحيم 


العسكري. راح عند الظابط اسد وقاله يا باشا


اسد. في ايه يا بني


العسكري. يا باشا البت اللي لسه نازله الحجز عامله مشاكل ودوشه وصوتها عالي 


اسد. بنت المجانين وقاله تعالي معايا وراح لقاها قاعده وكل الستات واقفين ف ركن بعيد نور عصام


نور.  اول ما شافته قالت نورت يا باشا


العسكري.  قالها قومي يا بت اقفي 


نور. ببرود وقفت وقالت خير


اسد.  قاله هاتها وتعالي ورايا وبس دخل مكتبه


العسكري.  زئها دخلها


نور. ايه الغباء دا الله


اسد. روح انت يا عسكري واقفل الباب 


نور. لا يا باشا باب ايه اللي يتقفل علينا 


اسد .  بصلها


نور.  من غير ما تبصلي يا باشا الشيطان شاطر وانا زي ما انت شايف حلوه واموره وكيوت ومن عيله كبيره واكيد فيا الطمع يعني 


اسد.  بأرف حلوه وكيوت 


نور. ومن عيله كبيره قوي قوي يا باشا 


اسد. اسطوانه هي بقا


نور. انت بردو مش مصدقني ياباشا 


اسد. انا عاوز افهم انتي طلعتيلي منين اخرسي شويه وبطلي رغي ايه دا روايات بقلم نور عصام 


نور.  طلعتلك ف البخت يا باشا 


اسد.  هنهزر 


نور. هو انت طول يا باشا تهزر معايا


اسد.   نعم 


نور. ايوا يا باشا اصل انا فرصه متعوضش انت مش واخد بالك ولا ايه 


اسد. اقسم بالله اديكي بالبونيه ف وشك 


نور. واهون عليك يا باشا وشي الكيوت دا بتشلفط


اسد. اخرصي ومش عاوز اسمع صوتك 


نور. طيب وبالنسبه للنفس يا باشا ايه 


اسد. بصلها ورفع حاجبه 


نور.  قعدت عالكرسي المقابل ليه وقالت خلاص يا باشا انا كنت عاوزه ادردش معاك واغيرلك مودك لاني شيفاك عصبي 


اسد. انا قولتلك اقعدي 


نور. ما هو مش معقول يا باشا هفضل طول اليل واقفه


اسد.  استغفر الله العظيم


نور.  خليني امشي بقا يا باشا 


اسد. ببرود قالها لأ


نور.ليه كدا بس يا باشا والله انا تعبانه طول النهار ونص اليل 


اسد. بصلها وبيحاول يكتم ضحكته علي كلامها


نور.  بالله عليك يا باشا مشيني بقا معتش قادره


اسد. لا كيفي كدا 


نور. كيفك 


اسد. ومزاجي كمان 


نور. كيفك ومزاجك انت طلعت منهم ولا ايه يا باشا طب قولي وانا اريحك 


اسد. بمكر قالها وهتعرفي 


نور لا يا باشا متفهمنيش غلط انا قصدي اجبلك مخدرات وديتول للكيف


اسد. ديتول 


نور. ومخدرات عدت عادي 


اسد.  عرفه لو


نور. والله يا باشا انا معرفه 


اسد. هنستظرف 


نور. طب اعملك ايه بس يا باشا ما انته مبهدلني معاك 


اسد. الصوت شويه ممكن وبص ف الورق اللي قدامه 


نور. بصتله وبعدين قالت تعرف يا باشا انا حسه اني اعرفك


اسد. بصلها ورفع حاجبه


نور.  هو احنا متقبلناش قبل كدا


اسد. بصلها بأرف علشان يغظها


نور. فهمته وقالت براحه علي نفسك شويه يا باشا دا اللي انا بشبهك بيه دا من عيله كبيره قوي اللي انا منها طبعا ومش اي حد دا اخويا وحبيبي وصاحبي وكل حاجه ليا وبعدين اتنهدت بقلمي نور عصام


اسد. بصلها وقال حبيبك


نور. ايه يا باشا هو طلع قريبك ولا ايه 


اسد. نفسي اعرف انتي مش بتخرصي ليه ف ام الليله اللي مش فايته دي


نور. يا باشا صدقني انا من عيله كبيره ومينفعش اللي انته عامله فيا دا ورجوعي متأخر دا بسبب شغلي خليني امشي


اسد.  بنفاز صبر طيب انا عاوز اشوف حد من عيلتك الكبيره دي اتصلي بحد يجي يضمنك ويخرجك


نور. لا يا باشا انا احب اعتمد علي نفسي


اسد. اممم هنجيب ورا اهو


نور. لا طبعا بس انا محبش حد يتعب علشاني وكمان زي ما انته شايف الدنيا ليل واكيد نامو يرضيك اقلقهم ف وقت زي دا اكيد ميرضكش


اسد.  بصلها قوي ومش بيتكلم


نور. ايه يا باشا عجبتك


اسد. بصلها بحده


نور. عادي يا باشا ما هو كل اللي يشوفني يعجب بيا وانا طبعا مش بعبر حد


اسد. لا والله وبعدين قالها دا مين اصلا اللي يرضي يبوصلك ولا يعبرك انتي مش شايفه نفسك ولا ايه


نور. بصت لنفسها وقالت قمر يا نور قمر يا قلبي 


اسد. ابتسم وبعدين قالها اسمك نور 


نور.  حلو صح 


اسد. بعند فيها قالها زي الزفت 


نور. شكلك غيران مني يا باشا اي نعم انت امور وموز وعنيونك تجنن بس بردو انا احلي منك 


اسد. انتي بتعاكسيني يا بت ولا ايه


نور. بصراحه اه وانجز بقا عاوزه امشي الفجر هيأذن


اسد.  مفيش خروج من هنا اللي لما تتعرضي علي النيابه


نور. نيابة ايه يا باشا كل دا علشان معايا مطوه بحمي بيها نفسي اسمحلي يا باشا اقولك انك جاي عليا ومتطهدني


لسد. ليه هو انا اعرفك قبل كدا بقلمي نور عصام


نور. قلبي حاسس ياباشا وانا قلبي عمره ما كدب عليا ابدا


اسد.  قام وقف وقالها خليكي هنا لحد ما ارجع


نور. هتروح فين يا باشا بعد كل الوعود اللي وعدتهالي كدا تخلي بيا كدا تغدر بيا مكنش العشم يا باشا 


اسد. حلو قوي المشهد دا 


نور. عجبك 


اسد. جدا اجهزي بقا للي بعده علي ما اصلي الفجر وارجع


نور. حقك بردو يا باشا تكفر عن غلطتك معايا 


اسد. بصلها وقفل الباب


نور. قالت اااه ياني هو انا كنت ناقصه واتنهدت وقالت امته هترتاحي يا نور امته بس ومالت بدماغها عالمكتب


اسد. بعد شويه رجع 


نور. اول ما شافته قالت بص بقا يا باشا انا لازم امشي دلوقتي ومن غير ولا كلمه منك بقلمي نور عصام


اسد. دا تهديد دا ولا ايه


نور. ايوا يا باشا علشان الساعه بقت خامسه والشمس قربت تطلع وانا مش مسؤله عن اللي هيحصل


اسد. عوج بوئه


نور. من غير عوجت بوئ انا لازم اختفي دلوقتي


اسد. مالك يا بت انتي اتجننتي ولا ايه


نور. يا باشا هو ينفع الشمس تطلع والقمر لسه موجود


اسد. نعم يا ختي وبدأ يفهمها


نور. يرضيك يعني يا باشا الشمس تطلع ف وجود القمر وتحصل كارثه كونيه وبعدين قالتله شكلك مصر تقضي علي الكره الارضيه عموما يا باشا انا حظرتك وعلشان اخلي مسؤليتي انا هبلغ الاعلام انك السبب بمنعي من الاختفاء


اسد. اقسم بالله انا لو قومتلك هديكي بالبوكس ف وشك


نور. بوكس ولا بونيه يا باشا حدد موقفك وببردو قالت الا هو البوكس ولا البونيه الاقوي وايه الفرق بينهم


اسد. خلاص جاب اخره منها ولسه هيرد


العسكري. خبط ودخل ومعه كيس حطه وخرج


نور. ايه لا يا باشا اوعي تكون قنبله وعاوز تفجرها وتخلص مني ولا تلبسهالي وتقول انها بتعاتي


اسد. ثواني وهقطعلك لسانك دا وفتح الكيس وقالها يلا افطري 


نور. لا يا باشا انا مش باكل الا بفلوسي وبعدين من امته الحنيه دي دا انا من وقت عرفتك وانت حارق دمي


اسد. اطفحي وانتي ساكته


نور. مستحيل ادفع الاول متقلقش دا انا حتي حسابي ف البنك بالملاين 


اسد. خلاص اعزميني انتي


نور. عيب عليك يا باشا تبقي ملو هدومك كدا واعزمك


اسد بنفاذ صبر قالها اخلصي ف يومك اللي مش عاوز يخلص دا والباب اتفتح


نور. بصت لقت شخص باين عليه الهيبه قامت بسرعه وقالت الحقني يا باشا الحقيني يا حكومه الحقووووني يا ناااس


اسد. بصلها وانصدم


اللواء شكري. ف ايه مالك


نور. الحقني يا باشا اغيتوني ياناس


اللوا شكري. مالك يا بت


نور. قالت الباشا الصغير يا باشا مبهدلني ومعذبني من امبارح وكمان دخلني الحجز وخلي النسوان اللي هناك ضربتني وعورتني وكل دا ومكفهوش جاب الرجاله بتوعه وعدموني العافيه السهره كانت عليا يا باشا دا انا معتش فيا حيل يا باشا دا انا مش نافعه تاني يا باشا


اللوا شكري.  بص ل اسد ووو ....... يتبع 

 بسم الله

رواية نور والاسد

بقلمي #نورعصام 

الفصل الثاني

اللوا شكري. بص ل اسد


اسد بصلها وقال انا انا عملت فيكي كدا


نور. وهو انا هتبلي عليك يا باشا ولا ايه


اسد. يا بنت ال


نور. ااه ياني اه يا نور يا اللي معتيش نافعه نفسك وصحتك راحت بلاش اااه ما هو الواحد كدا علشان غلبان مش عارف ياخد حقه ف البلد دي ما هي البلد دي كدا بس علي مين هو انا اي حد انا من عيله كبيره قوي ومش هسكت 


اللوا شكري بصلها وابتسم وشاف الاكل اللي عالمكتب وكمان عارف ان اسد مستحيل يعمل كدا 


اسد. بغيظ فيها قالها انتي كمان هتغلطي ف البلد


نور. اغلط فيها ليه هي ليها حاجه عندي انا بس الاقي فرصه وقسما عظما منا قاعده فيها ثانيه واحده نور عصام


اسد. كمان مش عجبك حال البلد


نور. انت مصر تلبسني قضيه وخلاص مالك يا باشا وبصت للوا شكري وقالت شوفت بعينك يا باشا بيعاملني ازاي


شكري. ببتسامه قالها اسمك ايه 


نور قالت. نور الجوهري


اسد. قالها نعم


نور. ايه هو الاسم عليه قضيه ولا ايه يا باشا ولا يكون مش عجبك ولا


اللوا شكري. لا ابدا دا اسم جميل وبصله وقال في حاجه اسمها تشابه اسماء يا باشا 


نور. والله انتي عسل مش الباشا الصغير اللي خلاني اكره الشرطه والداخليه باللي فيها الله يحرقهم كلهم وبعدين برقت عيونها وقالت إلا حضرتك ياباشا


اللوا شكري. ايه اللي جابك هنا


نور. الباشا جبني باليل ومش راضي يمشيني وانا معملتش حاجه ومستحيل حتي اغلط ف الشرطه ولا الدخليه هي سايبه ولا ايه كل من هب ودب يغلط نور عصام


اسد. اخرصي يا بت انتي 


اللوا شكري. لحظه بس وبعدين قالها بكل ابوه وحنان ايه اللي طلعك باليل ف وقت متأخر كدا 


نور. اعمل ايه يا باشا اكل العيش


اللوا شكري. انتي بتشتغلي


نور. ايوا بشتغل ف مطعم 


اللوا شكري. طيب ليه مش بترجعي بدري علشان انتي بنت


نور. اعمل ايه يا باشا للاسف هو دا الوقت اللي لازم اروح فيه المطعم وللاسف بردو لازم اتأخر بقلمي نور عصام


اللوا شكري. ليه


نور. علشان بدرس


اللوا شكري. انتي بتدرس


نور. طبعا يا باشا انا وبلا فخر ف كليه هندسه سنه خامسه


اسد. اتفاجئ بكلامها


اللوا شكري. اعجب بيها وبعدين قالها طيب وابوكي موافق انك تشتغلي وانتي بتدرسي والكليه صعبه


نور. بحزن بابا الله يرحمه


اللوا شكري. بصلها بزعل وبعدين قالها طيب وولدتك مش قلقانه عليكي وخايفه


الرواية كامله علي جروبي روايات بقلم نور عصام


نور. والدموع ف عيونها قالت ماما الله يرحمها 


اللوا شكري.   اشفق عليها ولسه هيتكلم


نور. فاقت لنفسها من حاله الضعف اللي هي فيها وبعدين قالت عادي يا باشا اني اشتغل واصرف علي نفسي ولا عايزني اشحت يعني ولا اسرق


اللوا شكري. لا طبعا دا انتي بنت بميت راجل بس ياريت تروحي بدري شويه


نور. اعمل ايه الصبح بروح الكليه وبعد الظهر بروح الشركه اللي بدرب فيها علشان دي اخر سنه وبعد ما بخرج منها بروح المطعم وبتكون اخر ورديه منهم لله بقا


اللوا شكري. مين


نور. الناس البارده اللي معندهم دم وبيجو ياكلو متاخر


اللوا شكري. هههههه 


نور. قربت منه وقالت خليه يمشيني بقا علشان عندي محاضره الساعه تمانيه 


اللوا شكري. قالها متقلقيش انتي زي بنتي وصدقيني انا معجب بيكي جدا وبشخصيتك دي


نور. تسلملي يا عسل


اسد. واقف هيولع منها


نور.  شوفت بيبوصلي ازاي اعوذ بالله ولا كاني قتلت ابوه


اللوا شكري.  ههههههه وبعدين قال ل اسد مشيها يا باشا


اسد. اومئ بعيونه


روايات بقلم نور عصام 


اللوا شكري. قالها خدي يا نور دا الكارت بتاعي لو احتاجتي اي حاجه كلميني ف اي وقت


نور. لا لا يا باشا انا محبش حد يبقاله جميل عليا انا احب اساعد نفسي بنفسي


اللوا شكري واسد ف نفس التفكير قالو عزة نفس وكرامه واعجبو بيها جدا


اللوا شكرا.  طيب معلش خديه ومش ضروري تكلميني علشان مساعده كلميني علشان اتطمن عليكي انا قولتلك انك زي بنتي موافقه


نور. امري لله ومدت ايدها وخدته


اللوا شكري.  ابتسم وطبطب عليها وبعدين قالها فين اهلك يا نور انتي مش عندك عيله


نور. للاسف ياباشا ماتو كلهم غرقانين


اللوا شكري. بصلها واستغرب


اسد.  قالها دا اللي هو ازاي يعني اومال العيله الكبيره فين 


نور.  للاسف العيله كلها ركبت مركب وكانو بيتفسحو بس قضاء ربنا نفذ والمركب غرقت وملقوش منها غير العلم


اللوي شكزي. ابتسم علي طريقتها ف مزحها


اسد. اه وانتي بقا كنتي ف السبت والوحيده اللي نجت


نور. اعمل ايه يا باشا نصيبي اني اعيش هعترض انا 


اللوا شكري.  ابتسم وبعدين قالها ربنا يحفظك يا حبيبتي


نور.  حبيبتي لا ياباشا دا انت كدا داخل علي طمع عرفت بقا اني من عيله كبيره وحلوه واموره وكيوت قولت


اللوا شكري  قاطعها وقال بهزار والله ما قولت حاجه


نور.  هههههه وبعدين قالت شوفت يا باشا اهو قاعدتين معايا وتبقي ابن نكته الرواية كامله علي جروبي 👇👇👇


روايات بقلم نور عصام


اللوا شكري. بصلها 


نور. غمضت عين وفاتحه التانيه وقالت ابن بلد تمشي


اللوا شكري.  هههههه وبعدين قالها دا انتي حكايه 


نور. حكايه جميله خليه يمشيني بقا 


اللوا شكرا.  هتمشي بس متجيش هنا تاني


نور. اوعدك وبعدين قالت لا لا بصراحه مش هوعدك قوي علشان انا ممكن اجي اتطمن علي حضرتك محدش عارف الظروف فيها ايه 


اللوا شكري. بمرح دا انتي عجبك القسم بقا


نور. بصت ل اسد وقالت دا عجبني القسم واللي شغالين ف الاسم يااااه علي جمال الاسم وعيون القسم


اسد. كان محرج جدا من كلامها وعاوز يقتلها 


اللوا شكرا.  ههههه وبعدين قالها ربنا يوفقك وخرج


نور. شوفت الناس المحترمه 


اسد. نعم 


نور. ياااه جمال ايه وطيبة ايه ووقار ايه وهيبة اية ياااه لو كل الناس كدا زيه رجل جنتييييل بصحيح


اسد. قالها جنتييييل اسمها جينتل


نور. انت مالك انته انا اللي بقول يبقي براحتي


اسد. لف وراح ناحيتها وقالها دا انتي نهارك اسود


نور. بتبعد وقالت ايه يا باشا انت هتتحول ولا ايه 


اسد. هتحول هو انتي لسه شوفتي مني حاجه 


نور. لا انت فاكرني لوحدي دااا


اسد قاطعها وقال ماخلاص العيله الكبيره غرقت مين بقا هينجدك مني


نور. قالت انا مش لوحدي يا باشا انا معايا اكبر راس ف القسم وبصت ف الكارت وقالت اللوا شكري علي سن ورومح


اسد.  قرب منها ومد ايده ولسه هيمسك دماغها


نور. حلو قوي كدا قضية تحرش وف القسم وربي اوديك ف داهيه انت والقسم كله 


اسد. مسكها من قفاها وهو علي اخره


نور. ايه يا باشا عيله وغلطت انت هتعمل عقلك بعلقها


اسد.  بيرجها وبيقول عيله


نور.  بلاش مسكة المخبرين دي يا باشا برستيجي يبوظ


اسد. راح عالباب وفتحه وقالها عرفه لو شوفت وشك تاني


نور قاطعته وقالت بكرا تندم يا جميل وانت اللي تتمني تشوف وشي الكيوت دا بقلمي نور عصام


اسد. قرب خطوه عليها


نور. جريت من قدامه 


اسد. دخل وابتسم وقال يخرب بيتك رغيك وكمان اللوا مسلمش من لسانك اللي عاوز اقطعه وابتسم مره اخري وقال بس عسل ودمها شربات


نور. بس خرجت من القسم لقت توكتوك بيخبط ست كبيره جريت عليه وقالت انت اعمي ولا حمار مش تخلي بالك


الراجل. انا اللي اخلي بالي ولا هي اللي ماشيه نايمه


نور. هي مين دي اللي ماشيه نايمه يا متخلف انته


الراجل. احترمي نفسك يا بت انتي 


نور. انت كمان بتغلط يا حيوان دا بدل متتأسف وتقولها اذا كانت محتاجه تروح مستشفي وتتطمن عليها


الراجل. اتأسف لمين غوري يا بت من وشي انا مش ناقص اشكالك عالصبح


نور. راحت عليه وقالت انا هوريك اشكالي دول هيعملو ايه وف لحظه خبطت دماغه ف التوكتوك وراحت علي الست وباستها وقالتلها حصلك حاجه اوديكي للدكتور 


الست. تسلمي يا بنتي ربنا يحفظك واذا بالراجل جاي علي نور علشان يضربها


جروب روايات بقلم نور عصام


نور. راحت مصوته وجي امن من اللي وقفين قدام القسم وطلعوهم فوق وطبعا نور عماله تزعق وتشتم الراجل 


اسد. فتخ الباب وقال ايه الدوشه دي في ايه وبصلها


نور. بصتله وقالت نسيت اقولك صباح الخير ف رجعت


اسد.  طيب تعالي ياختي اصبح عليكي بطريقتي 


نور. دخلت وقالت لا يا باشا متفهمنيش غلط 


الراجل.  يا باشا البت دي فتحت دماغي


اسد. ومش مكسوف


نور. انا محصلش دا كداب يا باشا 


الراجل. انا بردو اللي كداب 


نور. ايوا انته 


اسد. بسسس وبعدين قال ايه اللي حصل 


الراجل. انا هحكيلك يا باشا


نور. وتحكيله ليه هو انا لساني مقطوع


اسد. لا سمح الله ودي تيجي بردو 


نور.  بصتله وقالت اسمع يا باشا انا بعد ما نزلت من عند حضرتك بعد السهره الجميله اللي قضناها سوا 


اسد.  نهار ابوكي اسود انتي هتوديني ف داهيه


نور. اهدي بس يا باشا واسمعني انا بس خرجت من القسم يشاء السميع العليم اشوف الراجل الحقير دا بيخبط الست دي بالتوكتوك بقلمي نور عصام وكمان نزل يشتمها ولما بقوله عيب كدا المفروض تتأسفلها وكمان تشوفها لو محتاجه تروح لدكتور لقيته زعق فيا يا باشا وشتمني وضربني


الراجل. محصلش يا باشا 


نور. طيب احكم انت يا باشا وبصت للراجل وقالت حصل انك خبط الست الطيبة دي 


الراجل. ايوا بس غصب 


نور. قاطعته وقالت حصل انك اهملت فيها ومرضتش تسألها جرالها حاجه ولا 


الراجل. ايوا منا كن


نور. قاطعته وقالت حصل شتمتني 


الراجل. ايوا انتي اللي 


نور. قاطعته وبصت ل اسد وقالت ليس لدي اقوال اخري 


الراجل.  لا يا باشا مش زي ما هي قالت كدا دي ضربتني فتحت قرني واهو قدامك بنزف ولازم اعمل محضر


اسد. يعني انت مصمم تعمل محضر 


الراجل. ايوا يا باشا انا لازم اوديها ف ستين داهيه 


نور. راحت جنب الراجل وبصوت هامس قالت اعمل محضر وانا اعمل محضر انا كمان واقول انك خطفتني واتحرشت بيا  وكنت عاوز تغتصبني والست دي هي الي شافتك وطبعا الحجه هتشهد معايا لقلة أدبك معها بقلمي نور عصام وانت عارف بقا القانون دلوقتي ف التحرش مؤبد والاغتصاب اعدام 


اسد. سمعها وقال ف نفسه يخربيت جنانك


الراجل.  بصلها وقالها محصلش داكله


نور. لا حصل وكمان وانت بتخطفني ربطتي وسحلتني ورا التوكتوك وعذبتني ودي لوحدها جريمه تالته


الراجل. بصلها


نور.    ها قولت ايه اعمل المحضر ولا تعتذر ليا انا والحجه


الراجل. كمان اعتذر بعد اللي عملتيه فيا


نور. خلاص علي راحتك بقا وراحت عند اسد وقالت انا هقدم بلاغ ف الراجل دا انو


الراجل. بسرعه قال خلاص انا هتنازل يا باشا


اسد. بصلها


نور. رفعت قامتها لفوق وما اهتمت بنظراته


اسد. كان عاوز يقوم بخنقها وبعدين قال يعني هتتصالحو


الراجل. ايوا يا باشا


نور. بصتله


الراجل. راح عليهم وقال انا اسف يا حجه حقك عليا انا غلطان


 نور. رفعت حاجبها الراجل قالها انا اسف يا انسه 


اسد. تمام اتفضل روح وخد الحاجه ف طريقك وياريت تروح اي صيداليه علشان جرحك دا


الراحل. حاضر يا باشا


نور. راحت علي الست وباست جبينها


اسد. اعجب بطيبة قلبها


الست. دعت لها وقالت ربنا يسترك يا بنتي ويحفظك من ولاد الحرام ويسعد قلبك دنيا واخره


اسد. قال امين 


نور.  ابتسمت لها وبعدين الست خرجت ونور بصت ل اسد وقالت عن ازنك بقا يا باشا


اسد. علي فين انتي لسه هتشرفينا


 نور. ليه حضرتك انا معملتش حاجه


اسد. بقا تفتحي قرن الراجل وتقولي معملتش حاجه


نور.  هو اللي قرنه طويل ويستاهل فتحه


اسد. قال لمي لسانك وايدك الطوال دول علشان المره دي جت سليمه محدش عارف المره الجايه هيحصل ايه وانتي فهماني طبعا 


نور. شوف ازاي 


اسد. شوفتي العمي


نور. الشرطه بتدعي عالشعب وف لحظه خبط ودخل ظابط صغير وواضح عليه انه خريج جديد 


عثمان. ضباح الخير يا باشا 


نور. واو ايه القمر دا ولفت حوليه وقالت تصدق انا كان نفسي ادخل الشرطه قوي بس للاسف


عثمان.  بصلها


نور.   قالت انا من عيله كبيره قوي ومرضيوش وقالو شرطة ايه وزفت ايه الي انا هدخلها 


عثمان. احترمي نفسك يابت وانتي بتتكلمي 


نور. ياخلاثي عالعسل ببدلته البيضا دي 


اسد.  بغيظ قالها عجبك


نور. ببردو قالت قوي قوي يا باشا تحسه كدا حمامه بيضا يااااه واتنهدت وبعدين بصت ل عثمان وقالت اسمك ايه يا قمر انته


رواية نور والاسد بقلمي نور عصام 


عثمان. ابتسم وبعدين بصلها بأرف


نور. بغضب قالت براحه ياض علي نفسك انت متعرفش انا مين ولا ايه


عثمان. انتي بتكلمي مين يا بت كدا


نور.  اوعي تكون فاكر علشان قولتلك كان نفسي ادخل شرطه تتغر لا يا بابا انا المهندسه نور 96% مش زيك داخل ب 60% فوق يا بني انا طالبه متفوقه وانت فاااااااش. ل. وتلاقيك كمان داخل بواسطه نور عصام


عثمان. انتي نهارك ازرق انهارده


نور. ياريت يكون منقط ب اسود علشان انا بحب الاسود


اسد. بنفاذ صبر قالها عرفه لو شوفت وشك صدفه هعمل فيكي ايه


نور. ابقي حاسب الصدفه انا ذنبي ايه وبصت ل عثمان وقالت انت عامل كروت


عثمان.  بصلها واستغرب


نور. شكلك صغير ولسه معملتش مش مهم قولي اسمك ايه


عثمان. ببلاهه قالها عثمان


نور. الللللله يا جمالك يا عثمان يا حلاوتك يا عثمان


نور. انا اسمي نور وممكن تقولي نونو عادي وكمان ممكن تقولي رورو مفيش مشكله وكمان ممكن تقولي ووو


عثمان. ايه وووو دا


نور. حرف الواو اللي ف اسمي


اسد. قام وقف وخبط عالمكتب بايده


نور. جريت عالباب وقالت بااي عثمان وقفلت


عثمان. مين المجنونه دي


اسد.  ايه اللي حصل


عثمان.احم كل شئ تمام زي ما حضرتك طلبت 


اسد. تمام علي شغلك يلا دماغي صدعت هروح ارتاح شويه وانت بلغني اول باول بالاخبار 


عثمان.  تمام يا باشا


اسد. نزل لقي


نور. واقفه مستنية مواصله


شاب بيعاكسها وبيقول مالو القمر وقف حيران


نور. بأرف قالت غور ياض من وشي 


اسد. راح عليها وبحدة قال ف ايه وبص للشاب جري ف لخظه


نور. علي فكره انا مش محتاجه حد يدافع عني واعتقد شوفت بنفسك رواية نور والاسد بقلمي نور عصام


اسد. حط ايده علي راسه وبعدين قالها تعالي اوصلك


نور. اسفه يا باشا انا ساكنه ف منطقه شعبيه ومحبش حد يتكلم عني وحتي لو مكنتش ف منطقه شعبيه توصلني بتاع ايه ها ولا هو انت عاوز تقعد معايا علي انفجار وخلاص


اسد. تصدقي انا غلطان غوري ايكشي تتخطفي مش تتعاكسي وبعدين ف نفسه قال ايه انفجار


نور. شاورت لتاكسي وركبت


اسد. ركب عربيته وفضوله خلاه يمشي وراها


وبعد بعض الوقت


 نور وصلت واول ما نزلت صوتت..... يتبع


بسم الله

رواية نور والاسد

بقلمي #نورعصام

الفصل الثالث

نور.  اول ما نزلت صوتت والتفتت


هاني.  مسك درعها بقوه وبيقولها كنتي فين يا ست هانم لحد دلوقتي ايه هما كانو مطبقين معاكي ولا اييييه


اسد. كان عاوز ينزل بس استني يشوف رد فعل نور 


نور. بغضب شدت دراعها منه وقالت ابعد عني يا حيوان يا حقير انا اشرف منك ومن اللي خلفوك كمان والحته كلها تشهد بكدا وانت نفسك عارف ومتأكد وإلا مكنتش طلبت تتجوزني بدل المره عشره


هاني. اه شريفه قوي


نور. ضربته بالقلم علي وشه وسابته ومشيت


هاني.  وربي مهعديها بالساهل وراح عليها


متولي جرا ايه يا هاني هو كل يوم كدا سيبها ف حالها بقا


هاني.  انت مش شايف يا عم متولي الست هانم جايه امته


متولي. ومين قالك انها كانت بايته برا مايمكن خرجت ونسيت حاجه ورجعت تخودها


هاني. لا انا متأكد انها كانت بايته برا


متولي.  دا انت مرقبها بقا


هاني.  مردش،عليه وندا عليها قبل تدخل العماره وقال نوررر


نور. التفتت


هاني. راح عليها وقالها انتي بتاعتي ومش هتكوني لحد غيري فااااهمه ولا افهمك بطريقتي نور عصام


متولي. اعقل يا بني مش كدا


نور. سيبه يا عم متولي وخليه يفكر يقرب مني وشوف انا هعمل فيه ايه


هاني. بعند فيها قالها بقا يا بتاعه انتي اللي هتوريني وقرب قوي منها وقالها انا بقا عاوز اعرف هتعملي ايه


نور.  كلمه كمان وهشقك نصين


هاني.  قرب اكتر ليها ولسه هيحط ايده عليها


نور. ف لحظة غضب غزته بالمطوه بس جت سطحيه


هاني.  ااااه انتي اتجننتي يا بت


اسد. واقف مزهول ومكنش متوقع منها كدا


نور.  رفعت صوبعها ف وشه وقالت انا حذرتك وانتي اللي ابتديت واوعي تكون فكرني بنت طريه ولا بخاف 


هاني. بغضب الدنيا كلها مسكها من دراعها وقالها هقتلك 


متولي.  بيشده ويقوله اهدي يابني وتعالي نروح نخيط جرحك دا الرواية كامله علي جروبي روايات بقلم نور عصام


هاني. مش قبل ما اخد حقي واندمها علي الي عملته


نور. وريني هتاخد حقك ازاي يااا سبع الرجاله والتفتت تمشي


هاني. جري وراها وشدها من شنطها ومسكها من خصرها


اسد. نزل من عربيته بس وقف لما شاف نور وردها للمره التانيه


نور. التفتت ل هاني وقالت انت مصمم تموت خالص بقا وانا معنديش بقلمي نور عصام مانع ولسه هتغزه تاني هاني مسك ايدها وضغط عليها وقالها اول مره كانت علي خوانه لكن المره دي لا وقرب منها اكتر وشدها عليه


نور. بعدته عنها وقالت مش كل الطير اللي بتاكل لحمه وبكعب جزمتها ضغطت علي رجله الحاره كلها اتلمت والكل بيحوش نور عن هاني نور بعصبيه قالت كل واحد يروح لحاله انا مش محتاجه مساعده من حد وبالنسبه للحقير دا انا هتصرف معاه وزئته عنها بكل قوه


هاني. ابتدي يتعب بس ببكابر وبعدين قالها مش هسيبك يا نور مش هسيبك وبصوت عالي قال هتجوزك غصب عنك والاسبوع الجاي


نور. بكل برود قالت وترضاها علي نفسك يا هاني تتجوز واحده شمال حسب كلامك وتصرفاتك وبكل هدوء قالت ياراجل دا انا كنت بايته برا البيت ورفعت حاجبها


هاني.  ماشي يا نور صبرك عليا


نور.  ببرود معنديش غيره والايام بينا ومشيت 


هاني.  اخده واحد صاحبه وراح يخيط جرجه


اسد. ابتسم وقال ها النور قويه ومش قليله ومشي


نور. طلعت شقتها وهي علي اخرها ولسه بتفتح الباب


ام فاروق.   معلش يا بنتي هو طول عمره بلطجي 


نور.  معلش يا ام فاروق انا مستعجله


ام فاروق. بصتلها واتدايقت وبعدين قالت الا هو انتي كنتي فين مشوفتكيش


نور. وان شالله يارب متشوفيني خالص ودخلت وقفلت الباب وقالت حاجه تأرف هو انا نقصاكي وراحت ورمت نفسها عالكنبه وعيطت علي حالها وبصت لصوره امها وابوها عالحيطه وقالت ياريتكم اخدتوني معاكم وبعد شويه قامت ودخلت غيرت لبسها ونزلت علي كليتها وف نفسها اااه ياني معتش قادره افتح عيني بس لازم اروح الجامعه المحاضره مهمه وقالت كلو منك يا ظابط يابن الجزمه


جروب روايات بقلم نور عصام 


وبعد بعض الوقت


اسد. وصل بيتهم 


ليلي.  حمدلله عالسلامه حبيبي


اسد. الله يسلمك يا ماما 


مختار.  صباح الخير يا حضرة الظابط


اسد. صباح الخير يا بابا


معتز.  عاش من شافك يا حظرة الظابط


اسد. ببتسامه صباح النور ياجدي وباس ايده


ياسمين واميره بفرحه صباحووو يا باشا 


اسد. حضنهم صباح الورد علي اخلي اخوات بالدنيا 


خالد. ضربه بخفه علي كتفه وقال فينك يا بني بقالك كام يوم مش باين ودا بيكون ابن عمه


حمزه.  ايه دا الباشا بحالو عندنا يا مرحبا يا مرحبا ودا بيكون ايضا ابن عمه واخو خالد 


ماهر وامل.  صباح الخير للكل ودول عمه ومراته


معتز.  تعالو يلا افطرو علشان كل واحد يشوف شغله والكل اتجمع عالسفره


اسد. قاعد مشغول باله بالجنيه الرغايه ام لسان طويل وافتكر لما كانت مشغوله وهي بتكلم مع الراجل صاحب التوكتوك واستغل الموقف واخد فونها من عالمكتب ورن علي نفسه وضحك بخبث


في الجامعه


ميرنا.  فينك يا نور اتاخرتي يعني انهارده


نور. بتعب واهو جيت حاجه تأرف


ميرنا.  مالك امعلم انت تعبان اول مره اشوفك كدا


نور. حسبي الله ونعم الوكيل 


ميرنا. ف مين


نور. بزهئ قالت فيكي


ميرنا. الله وانا مالي وبعدين قالت اوعي يكون الواد هاني ضايقك تاني نور عصام


نور. ربنا ياخده هو التاني 


ميرنا. الله الله هو في حد اول ولا ايه يا نونو 


نور. اخرسي انتي التانيه وافتكرت اسد وغروره وكبريائه وكمان لحظات حست فيها انو طيب وحنين وخاصه لما جابلها فطار وابتسمت لما كان صبره ينفذ من رغيها


ميرنا. امممم قومي ياختي ندخل المحاضره اتأخرنا وبعد انتهاء المحاضره


نور.  هموت وانام اااه يادماغي وفونها رن استغربت وقالت رقم غريب وكنسلت


ميرنا.  مين


نور. مش عرفه ورن تاني كنسلت رن مره تانيه 


ميرنا. شوفي مين يمكن حد مهم عاوزك


نور عوجت بوئها وقالت دا مين ياختي اللي حد مهم وعاوزني وبعدين بمرح قالت اه صحيح دا انا من عيله كبيره قوي واكيد حد مهم منهم


ميرنا.  ههههههه يخربيتك يابت يانور هو انتي مزهقتيش من الاسطوانه دي 


نور.  بصتلها بتعالي وقالت بكرا اخليكي تتمني تكلميني


ميرنا.  هههه طيب ياختي ردي عاللي مش راضي يسكت دا


نور. بزهق وغضب وغيظ ردت وقالت ايييييه تن تن تن ايه مزهقتش اعوذ بالله


اسد. ف نفسه ايه بنت المجانين دي دا رد ترده


نور. الوو


اسد. مش بيرد 


نور. الووو 


اسد. بيسمع صوتها وساكت 


نور. بغيظ قالت تصدق انك رخم وبارد ومعندكش دم تك الارف ف تقل دمك هو انا ناقصه هيافه عالصبح وقفلت


اسد. يخربيتك وداني عفت من وقت عرفتك ولسانك الزفت دا اللي مش بيبطل وابتسم


نور.  يلا يا ميرنا عالشركه وبس وصلو فونها رن قالت اوووف هو نفس الرقم فتحت وقالت هو يوم ازرق من اوله اسمع يا اخ انته غور واياك تتصل عليا تاني والا بخرب بيتك وبيت اللي خلفوك وعيلتك كلها انت متعرفش انا مين ولا ايييه


اسد. ببرود قال بصوت هامس لا طبعا عارف بنت العيله الكبيره قوي قوي


نور. اتخضت وبعدين قالت مين الأمور 


اسد. قفل السكه ف وشها 


نور. ااه يابن الكلب 


اسد   هههههه والله ل اخليكي تلفي حولين نفسك


ميرنا. مين اللي اتصل عليكي 


نور. وهي شارده قالت واحد عارف اني من عيله كبيره قوي 


ميرنا.  هههه يخربيت عسلك يا بت يانور وبعد ثلاث ساعات ف الشركه


نور. فونها رن تاني يخربيتك انت تاني وكنسلت


اسد. رن تاني 


نور.  فتحت وقالت هو اليوم الازرق دا مش ناوي يعدي بقا واذا بصوت يقول بشمهندسه نور البشمهندس طارق عاوزك


ميرنا. اووووه 


نور. حاضر يا عم احمد جايه اهو وبعدين قالتلها مالك يابت


ميرنا.  مالي ياختي حني عالغلبان اللي هيتجنن عليكي من وقت شافك وانت مكبره والشركه كلها واخده بالها ان الراجل قرب يتجنن من كتر حبك ارحمي يا مفتريه


نور. ياختي اوعي من وشي ونسيت انها فتحت الفون 


ميرنا. نفسي افهم دماغك دي فيها ايه عاوزه مواصفات ايه تاني دا الراجل الله واكبر عليه كل حاجه فيه حلوه ماديا كويس جدا ف الشكل موز وزي القمر ومن عيله كبيره


نور. بمرح اهو دا بقا اللي مخليني مش موافقه


ميرنا. مش فاهمه


نور. يابنتي ياحبيبتي احنا الاتنين من عائلات كبيره ودا مينفعش لازم حد فينا يكون اقل من التاني علي الاقل يا اخت ميرنا حد فينا يعاير التاني لكن ياقلبي علين كبار مع بعض يعملو قفله فين الروح الشريره والضعيفه  ف الموضوع 


ميرنا.  ههههههه يخربيت دماغك دي يا شيخه


نور. ضحكت وبعدين قالت اوعي بقا اما اروح اشوف الواد الرخم دا عاوز ايه وراحت خبطت ودخلت


طارق.  اهلا بقمر الشركه كلها


نور.  اهلا بيك يابشمهندس


طارق. قام من مكتبه ولف ليها وقالها ازيك يانور عامله ايه 


نور. الحمد لله


طارق. قرب عليها وقال نور ممكن نتكلم شويه بس مش ف الشغل وبصلها بحب وقال ضروري يا نور 


نور. احم اتفضل يابشمهندس


طارق. انا بحبك وعاوز اتجوزك واعتقد انتي عرفه كدا 


نور. انا اسفه يابشمهندس انا مش بفكر ف الموضوع دا دلوقتي خالص 


طارق. نور انا مستعد استناكي الوقت اللي يريحك 


نور. معلش يابشمهندس انا حابه اخلص تعليم الاول


طارق. ومالو يانور كلها كام شهر وتخلصي بستني


نور. انا اسفه يابشمهنديس انا مش هتجوز دلوقتي

 

اسد. طبعا لسه معها عالخط لان العبيطه نسيت الفون مفتوح


طارق. نور في حد تاني


نور. لا 


طارق. وانا مصدقك يانور علشان عارفك كويس بس 


نور. من غير بس يابشمهندس انا مش هتجوز دلوقتي


طارق. ليه يانور ليه رفضاني من حقي اعرف السبب


نور. لو سمحت يابشمهندس متتكلمش معايا ف الموضوع دا تاني لاني مش حابه افتحه ولا اتكلم فيه خالص


طارق. زغل واضايق ورد بغيظ فيها وقالها ليه ست الحسن والجمال مش عجبها حد وانتي مش شايفه نفسك ولا ايه فوقي شويه وشوفي انتي ايه ومين اللي اتنازل وفكر فيكي وقرب منها اكتر 


نور. لو اتجرأت مره تانيه وقربت مني كدا متلومش الا نفسك وتاني حاجه انا نور البنت المحترمه المؤدبه البنت الجدعه اللي بميت راجل بقلمي نور عصام البنت اللي انتي هتموت وتتجوزها عرفت بقا انا مين وشايفه نفسي ايه دا غير بقا اني لو حابه اشتري الشركه دي باللي فيها قسما بالله العظيم ف خلاص ساعه تكون باسمي وكانت واثقه من كلامها


اسد. اااه يا كدابه وابتسم وقال طبعا من عيله كبيره


طارق.  بغضب قالها انتي شايفه نفسك علي ايه ان


نور. قاطعته وقالت تعاملنا مع بعض ف الشغل انتهي وكل التصميمات وشغلي من هنا وجاي هيكون مع بشمهندس نبيل فاهم ولا اعيد كلامي تاني وبصتله بقوه وخرجت قبل يرد


طارق.  خبط علي مكتبه بقوه وقال ماشي يانور ان ماوريتك


نور. ماشيه بتقول حاجه تأرف هو انا مش هخلص من اليوم الزفت دا بقا 


اسد. رد وقال ايوا كدا انا عاوز راجل برا البيت فاااهمه


نور. اتخضت وبعدين ايه الصوت دا وجاي منين


اسد. من جيلك ياست هانم


نور. نهار اسود انا اتلبست ولا ايه وطلعت الفون من جيبها وشهقت وقالت يانهارك اسود هو انت كنت معايا جوا


اسد. ايون


نور. طب غور بقا من وشي تك البلا وقفلت


وبعد انتهاء العمل ف الشركه راحت عالمطعم


نور. ف نفسها اااه ياني والمصحف هموت من التعب اااااه وفونها رن فتحت ولسه هترد لقت زين بيقول نور روحي شوفي تربيزه خامسه ردت وقالت حاضر وبصت ف الفون وقالت انشالله تكون ارتحت دلوقتي وعرفت اني مش فاضيه للرخامه بتاعت امك دي وقفلت الفون خالص


اسد. بتاعت امي ماشي يام لسان عاوز قطعه وبعدين قال بجد بتتعب فعلا ربنا يقويها وف نفسها قال ايه يا اسد انتي هتحن ولا ايه دول كلهم صنف نمرود


نور.  كانت دايخه بسبب تعبها وقلة نومها بعد ما خلصت شغل ف المطعم روحت وهي بتدعي ربنا توصل بالسلامه وبعد بعض الوقت وصلت بيتها


هاني. شافها راح عليها


نور. غور من وشي الساعه دي احسن اقسم بالله المره دي اسويك بالاسفلت


هاني.  هههههه اموت فيك وانت شرس كدا


نور.  بصتله بارف ومشيت وبس دخلت شقتها جريت عالسرير ونامت


اسد. بقا كدا قافله الفون ماشي يانور الكلب اصبري عليا 


وبعد كام ساعه 


نور. صحيت وقالت ياتري الساعه كام دلوقتي انا يادوب الحق البس واروح الجامعه وبصت ف الفون لقته مقفول فتحته تشوف الساعه لقت الساعه سته بعد المغرب اتخضت وقامت وقفت وقالت يانهار ابيض انا نمت كل دا نمت من امبارح باليل ومروحتش الجامعه ولا الشركه اااه منك لله يالي ف بالي ربنا يخدك وفتحت النت لقت ميرنا بعتلها رسائل كتير وكمان اسد قالت المجنون بعتلي رسايل عالواتس دخلت وشافت


اسد. ف رساله بقا كدا بتقفلي ف وشي يا كلبه ورساله تانيه كل دا نوم قومي يابت هتتاخري عالجامعه ورساله تالته يخربيتك انتي نايمه ف البحر ولا مع الاموات قومي يابت ميعاد الجامعه راح والشركه كمان قومي الحقي المطعم ياختي تك الارف وانتي مفيش منك منفعه ابدا 


نور.  ف نفسها قالت دا مين ابن الجزمه دا عارف كل حاجه عني وبعدين ردت علي الرسائل وقالت وانت مال اهلك انته مراقبني ولا ايه وبعدين تطلع مين يعني علشان تدخل ف حياتي كدا وبعدين ردت علي ميرنا وطمنتها عليها واتصلت بالمطعم واخدت اجازه 


اسد. كان ف شغل برا وبس دخل مكتبه وقال اطمن عالمجنونه ام لسان طويل لقاها شافت كلامه عالواتس وفاتحه بعت رساله وقال اخير الست هانك صحيت


نور. كانت بتاكل بصت لقته هو بعد سماع صوت الرساله ردت وقالت مش فاضيه استني اما اكل


اسد.   هههههه اه يامفجوعه طيب قولي تعالي اتفضل كل معايا ولا بلاش عارفك بخيله


نور. مردتش عليه


اسد. متردي يابت


نور. بردو ماردت. 


اسد. يارب تشرقي


نور. ضحكت ومن ضحكتها فعلا شرقت كحت كذا مره وشربت ميه وبعدين كتبت عالواتش منك لله انشالله انته اللي تشرق وتموت غور من وشي


اسد.  هههههههه وبعدين قالها شرقتي صح 


نور. غور يالا من وشي تك الارف وانت فقر 


اسد.  واهون عليكي يا نونو


نور. اتنهدت وبعدين قالت ممكن نتكلم جد شويه


اسد. من عيوني ياقمر


نور. هقفل والمصحف احترم نفسك شويه


اسد. ههههه خلاص اتفضلي


نور. انت مين وعاوز مني ايه


اسد. مش عارف


نور. مش عارف انت مين ولا مش عارف عاوز ايه


اسد. مش عارف


نور. طيب لما تعرف انته مين


اسد. قاطغ كلامها برساله وقالها اهدي واسمعيني


نور. مش عاوزه اسمع منك حاجه كفايه انك اقتحمت حياتي وتطفلت عليا بمكالماتك وتقول مش عارف يبقي اسمحلي اقولك انتي شخصيه مش مظبوطه وانا لحد دلوقتي مغلطتش فيك وقولت نتكلم جد وبالعقل بما اننا ناس كبار بس للاسف كدا اني غلط لو سمحت متتكلمش معايا تاني لاني هعملك حظر وقبل يرد فعلا حظرته


اسد. يابنت المجانين واتصل عليها فون


نور. قفلت فونها


وتاني يوم


اسد. اتصل علي نور 


نور. مش بترد واستمر الحال كدا اسبوع


اسد. هيتجنن


نور. كانت ف الجامعه وبعد انتهاء المحاضره ميرنا تعبت جدا ونور قالتلها تعالي لازم اوديكي مستشفي 


ميرنا. بتعب ياريت يا نور جنبي هيتفرتك 


نور.  طيب اهدي واخدتها وخرجو من الجامعه وركبو تاكسي وعند وصول المشفي دخولو


موظف الاستقبال خير يا انسه 


نور  زميلتي تعبانه قوي ممكن بس دكتور يشوفها


الموظف قالها لازم تدفعي تامين الاول دي مشفي خاص


نور. بصوت عالي قالت حاضر سيبها تموت عقبال ماروح اجبلك الفلوس هو انا ماشيه ف جيبي مبلغ زي دا اسعفوها الاول وبعدين اتصل بحد يجيب الفلوس


اسد. كان داخل المشفي يتطمن علي واحد صاحبه وسمع صوتها واتفاجئ بيها فعلا بس وقف مكانه


نور.  بصوت عالي اخلص دخلها وشوف دكتور البت هتموت


الموظف. مقدرش يا انسه غير بعد التامين 


نور. طلعت بطاقتها حطتها قدامها وشدته بقوه من ياقة قميصه وبقوه قالت قسما بالله خلال ثواني لو مالقيت دكتور قداني لطربق المستشفي علي دماغك ودماغ صاحبها


اسد. واقف مستغرب كلامها وطريقتها واسلوبها وقوتها اللي بتتكلم بيها


نور. زقت الموظف من ياقته وقالتله انجز


الموظف. بص ف بطاقتها وفتح عيونه وبصلها قوي وهو خايف وف لحظه قالها اتفضلي وطلب دكتور


نور. بأرف قالت عالم زباله


اسد. ياتري ايه اللي حصل وخلي الموظف خاف كدا


الدكتور. وصل وكشف عليها وقال اشتباه ف زايده


نور. بعصبيه طب انجز واعملها اشاعه


الدكتور. اهدي يا انسه ف ايه


نور. احنا لسه هنرغي 


الدكتور. علي فكره انتي ف مستشفي محترمه


نور. بأرف قالت قوي وعموما هنشوف الموضوع دا بعدين ودخلو ب ميرنا قسم الاشعه


اسد. راح لعند الوظف وقاله ممكن بطاقه الانسه الي دخلت دي الموظف طبعا عارفه ادهاله 


اسد. اول ما شاف اسمها انصدم. ....... يتبع


بسم الله

رواية نور والأسد

بقلمي #نورعصام

الفصل الرابع

اسد. اول ما شاف بطاقتها انصدم وقال معقول معقول مش ممكن مستحيل ياربي انا هتجنن


الموظف. خير يا فندم


اسد. بضربات قلب سربعه قاله ولا حاجه وطلع فونه وصور بطاقة نور ورقمها القومي وبعدين قاله اتفضل ومشي طلع فوق يشوف صاحبه وكمان يشوف نور


نور. واقفه برا غرفة الاشعه مستنيه ميرنا


الدكتور. بعد شويه خرج وقالها محتاجه عمليه زايده


نور. بخوف قالت ايه


الدكتور. لازم يا انسه لانها تعبانه


نور. بدموع قالت تمام اتفضل شوف الازم وبعدين راحت علي ميرنا وقالتلها متخافيش يا قلبي انا معاكي ومش هسيبك وهتصل بمامتك دلوقتي


ميرنا.  بتعب خايفه اوي يا نور


نور. بتحاول تخفف عنها قالت تخافي يابت وانا معاكي تخافي وانتي معاكي واحده من اكبر عائلات البلد دا انتي اتجننتي عالاخر وانا ليا حساب معاكي بعدين


ميرنا. بتعب الله يخربيت ام الاسطوانه اللي لحست دماغك دي رواية نور والاسد بقلمي نور عصام 


نور. بكرا تندم يا جميل


اسد. كان واقف بعيد وسامع كلامها 


الدكتور. بصها وقال لازم ناخد المريضه وندخلها العمليات


نور مسكت ايدها رقالت متخافيش ربنا معاكي وبعدين قالتلها هتصل علي مامتك واخوكي يجو وباستها من خدها وميرنا دخلت وبعدين نور اتصلت علي مامت ميرنا وقالتلها وبعدين راحت قعدت قدام غرفه العمليات تستناها


اسد. راح عليها وقال السلام عليكم


نور. التفتت وبعدين قالت انته


اسد. ايه انته دي


نور. وانبي يا باشا انا مش فيقالك سيبني ف حالي


اسد. الحق عليا اللي شوفتك هنا قولت اعمل باصلي واتطمن عليكي ولو محتاجه حاجه اعملهالك


نور.  وكان فين اصلك دا وانت مجرجرني زي المجرمين


اسد. خلاص بقا قلبك ابيض


نور. بصتله وسكتت


اسد. طيب انتي مسألتيش نفسك انا مرضتش امشيكي ليه


نور بتريقه ليه يا عنيا 


اسد. هتتريقي هلهفك قلم علي وشك اعدلك


نور. طب متديني بونيه احسن


اسد. هههه انتي لسه فاكره وبعدين قالها والله انا خوفت عليكي انك ترجعي بيتك ف وقت متأخر وطبعا كنت عاوز اعرض عليكي اني اوصلك بس من خلال معرفتي بيكي من كلامك عرفت انك عمرك ما هتوافقي ف مكتش قدامي غير اني ابيتك ف القسم وبمرح قالها شوفتي انا طيب ازاي 


نور. طيب قوي قوي


اسد. والله العظيم حطيتك ف مكان اخواني وخوفت عليكي وكمان حسيت اني اعرفك واعتقد ان دا كان احساسك وقتها وكمان قولتيلي فاكره


نور.  لا مش فاكره


اسد. بخبث ليه بس كدا هو انا اطول ابقي الشخص اللي كان ف بالك وقتها


نور. لا طبعا مطولش انت اتجننت ولا ايه


اسد. دا يظهر كدا انو غالي قوي عليكي


نور. رجعت وسندت ضهرها عالحيطه وقالت اغلي مما تتخيل تقريبا كدا محبتش حد ف حياتي قده ولا اتعلقت بحد قده ولا خوفت علي حد قده تقريبا كدا كان هو اللي مالي قلبي وعقلي ومعنديش غيرو واتنهدت


اسد بمكر دا حب بقا


نور سكتت وماردت


اسد. طيب ليه مش بتتجوز لما انتو بتحبو بعض قوي كدا


نور.  نتجوز


اسد.  مش دا الطبيعي


نور. اتنهدت وسكتت


اسد. ايه انتو زعلانين ولا ايه مع بعض


نور. ياريتها تيجي علي شوية زعل 


اسد. تعملي ايه لو شوفتيه دلوقتي


نور. بتسرع هضربه واطلع عينه وعين اهلو معاه


اسد. ياساتر ايه يابنتي دا بدل متتصالحو 


نور.  للاسف مش حاجه تتحل بتصالح


اسد. بمرح لازم ضرب يعني


نور. ابتسمت وقالت يعني وبعدين قالتله انته هنا ليه


اسد. واحد صاحبي تعبان وجيت اشوفه


نور. اممم سلامته


اسد. الله يسلمك 


نور. بصتله وقالت ممكن اسألك سؤال بس تجاوبني بصراحه


اسد. دا علي حسب السؤال يعني 


نور. انا بتكلم بجد 


اسد. اتفضلي


نور. انت كلمتني ف الفون قبل كدا


اسد. بصلها 


روايات بقلم نور عصام 


نور. جاوب بصراحه لان لو اجابتك فيها كدب تصرفي مش هيعجبك صدقني


اسد. طيب لو اجابتي صادقه ياتري ايه هو تصرفك


نور. بعدين تعرف


اسد. بصلها قوي وبعدين مسك ايدها وباسها وقام وقف ووقفها معاه وحضنها بقوه


نور. مصدومه من تصرفه وبعدين زئته وقالت انت اتجننت ولا ايه اوعي تكون فاكرني سهله ولا طريه لا يا باشا دا انا اوديك البحر وارجعك عطشان دا انا اشقك نصين دا انا اسويك بالاسفلت ولا يهمني 


اسد. بصلها ومشي


نور. استغزبت تصرفه وقالت ايه المجنون ابن الجزمه دا 


اسد. ف نفسه وهو ماشي قال سامحيني يا قلبي لو مكنتش عملت كدا كنت هتتجن كان هيجرالي حاجه واتصل بالفون


نور. قاعده تفكر باللي حصل وفجاه دخل عليها مامت ميرنا واخوها وراحو عليها واتطمنو منها علي ميرنا


وبعد بعض الوقت


ميرنا خرجت


نور. اول ما شافتها اغمي عليها 


تامر اخو ميرنا راح عليها علشان يشيلها لقي ايد بتمسكه


اسد. ابعد ايدك عنها


تامر. انت مالك انته


اسد. بحده انا خطبها ومال عليها وشالها وراح علي عربيته وركبها وعلي اقصي سرعه ساق وبس وصل بيتهم


جده والكل واقفين ومتوترين


اسد شالها ودخل وقال حد يطلب دكتور


ليلي. يا حبيبتي يا بنتي 


اسد. طلع بيها فوق ف اوضته ونيمها عالسرير وبعد دقائق الدكتور وصل وكشف عليها وقال هي بخير بس مرهقه شويه لكن كل شئ تمام متقلقوش الكل دخل عندها


نور. فتحت عيونها لقت اسد واقف جنبها بصتله وقالت بصوت هامس انا بحلم ولا ايه ايه اللي جاب الواد الموز دا هنا وغمضت عيونها تاني


اسد سمعها وابتسم 


نور. فتحت تاني وقالت دا كمان بيضحك لا دا اناااا وبصت لقت كل العيله واقفه حول السرير اتخصت وبعدين مدت ايدها وشدت اسد من دراعه


اسد. مال عليها 


نور. قالت ايه اللي وقعني ف مسلسل العيله دا الكل سمعها وضحك نور اتعدلت وبصتلهم كلهم وركزت اكتر مع جدها وهمست وقالت جدووو وبعدين بصت ل اسد وفتحت عيونها وف نفسها قالت اسد مستحيل 


اسد.  فهم تفكيرها مال عليها وابتسم وقال حمدلله علي سلامتك يا قمر الجوهري


نور. مش مستوعبه اللي بيحصل وبتقول ف نفسها ياتري انا بحلم ولا صاحيه ولا ايه 


جدها. راح عليها وباسها من جبينها وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلب جدك


جدتها راحت عليها من الناحيه التانيه وحضنتها وقالت سلامتك يا بنت قلبي ودي كانت الكلمه اللي بتقولهالها وهي صغيره وضمتها اكتر لحضنها والكل سلم عليها 


ليلي. قعدت جنبها وقالت حبيبتي وبنتي ونور عيني وقالت والله قلبي ما برد ولا هدي الا اليوم لما شافك


نور. عيطت وبعدين قامت وقالت انتو مين


جدها والكل قالو مالك يانور انتي مش عرفانه


نور. ببرود قالت معلش مش واخده بالي 


جدها. احنا عليلتك يا حبيبتي


نور. بس انا معنديش عيله


اسد. ازاي بقا اومال العيله الكبيره اللي انتي منها فين


نور. ما انت عارف ياباشا ماتو غرقانين


جدها. ليه بتقولي كدا يا حبيبتي احنا عيلتك


نور قامت من علي السرير ونزلت وقالت انا يتيمه وعيلتي كلها ماتت غرقانه وبصتلهم بقوه وقالت او انا موتهم بالنسبالي وخرجت من الاوضه علشان تمشي والكل وراها


اسد. نوور اهدي واسمعينا


نور. نزلت وقفت وقالت انا مش عاوزه اسمع حاجه وياريت تنسوني زي ما طول عمرك نسيني والتفتت تمشي


اسد. بصوت عالي قالها مش هتخرجي من هنا اعتقد دلوقتي انتي عرفتي احنا مين نور عصام


نور. متعليش صوتك عليا والا قسما عظما اديك علي وشك واعتقد بردو انت عارف نور كويس يااا يا باشا


اسد. مسك دراعها وقالها وربي 


جده.  بعده عنها وقاله انت اتجننت اياك تزعلها


نور. ببرود قالت متشكره اوي يا حاج انا اعرف ادافع عن نفسي وهو اول واحد عارف كدا وبصتله وقالت انا تربية حواري يا باشا والدنيا علمتني ازاي اتعامل مع الاشكال اللي زيك لو غلطت فيا


جدتها.  راحت عندها وقالت قلب تيتا خليكي واسمعينا الاول والله يا بنتي قلبنا عليكي البلد كلها


نور. والله يا حجه انا ماخرجت منها وياربتني قدرت وبعدين قالت محدش له دعوه بيا انا هرجع بيتي وحتتي ودنيتي اللي انا منها وعشتها انا وامي الله يرحمها


ليلي. بخضه اييه 


نور. ايوا امي اللي ماتت بحصرتها منكم وحرقة قلبها باللي عملتوه فيها ووجعها وقلقها عليا سنين


جدها. ليه يا بنتي بتقولي كدا احنا اصلا مش عرفين هي مشيت ليه ودورنا عليها كتير وزعلنا منها علشان مشيت


نور. لا والله وبصت لمرات عمها وقالت يعني مش عرفين هي مشيت ليه مش عرفين انها هربت منكم علشان كنتو عاوزين تموتوني يا اما تتنازل لكم عن وصايتي وكل حاجه


جدها والكل قالو اييييه مين قال كدا 


نور. يصت لقت مرات عمها بتستخبي ورا جوزها


جدها. لا يا بنتي محصلش وليه نعمل كدا احنا عرفين ربنا كويس وعرفين ان المصنع ابوكي اللي عمله بتعبه وغربته سنين برا والبيت هو اللي هده وبناه من تاني وعرفين انو كاتب المصنع باسمك ودا حقه هو حر وكمان نص البيت وانا مرضي دا تعبه يا بنتي واعمامك عرفين 


نور. لا حصل ولا ايه يامرات عمي 


الكل بص علي ليلي وامل ومش عرفين نور تقصد مين فيهم وتقصد ايه بكلامها


امل.  انا معملتش جاحه ولا قولت اي حاجه


نور. ومين قال اني اقصدك انتي يا مرات عمي


جدها. ايه اللي بتقوليه دا يا نور 


نور. بقول الحقيقه يا حاج بقول ان المحروصه مرات ابنك هي جت ل امي وهي مقهوره وبتعيط علي بابا وقالتلها انك انت وعمامي بتتفقو انكم تمضوها علي انها تتنازل عن الوصايه والفلوس اللي ف البنك ولا هتموتوني وبكدا كل كل حاجه ترجع لكم انتو واعتقد اني وقتها كان عندي سبع سنين يعني مكنتش صغيره والكلام دا حصل قدامي وامي قالتلي انا مش عاوزه فلوس ولا اي حاجه انا عوزاكي انتي ياقلبي بقلمي نور عصام ومن خوفها عليا هربت بيا وللاسف ماتت من تلت سنين وانا عايشه لوحدي بلطش ف الدنيا لوحدي برغم اني عندي عيله كبيره وعندي اللي يعيشني ملكه لان المصنع مش اي مصنع دا مصنع حديد الجوهري واعتقد له اسمه وسمعته بس اخترت البعد عنكم وعن حقدكم وأرفكم


جدها.  راح علي مرات عمها وقالها انتي سمعتينا بنقول كدا 


امل. كانت بتموت من الخوف والرعب 


الجد.  بصوت عالي قالها انطقي 


امل. برعب قالت لا يا عمي محصلش 


الجد. بص لابنه وقاله طلقها اللي دي ملهاش مكان ف بيتي


عم نور. بص لمراته وقالها انتي طالق 


الجد. قالها عرفه ليه اطلقتي علسان حرمتينا من بنتنا وحرمتيها منا وكرهتبها فينا وعيشتيها بقهر علي نفسها وعلي امها لوحدها حسبي الله ونعم الوكيل فيكي 


خالد وحمزه. راحو عند امهم وقالوها للاسف مش قادرين ندافع عنك بسبب غلطتك وزعلو منها وعليها ولكن ما باليد حيله وخصوصا ف الوقت دا 


امل. خرجت من البيت والكل زعلان منها بسبب عملتها 


نور.  التفتت تمشي 


ليلي. رايحه فين يا حبيبتي 


نور. راجعه بيتي 


اسد.  وقف قدامها وقالها مفيش خروج منها سامعه


نور. قالت انت بالذات لو عليت صوتك عليا تاني ولا اتعرضتلي هندمك


اسد.  هتعملي ايه هتشقيني نصين ولا تساويني بالاسفلت


نور. بغضب قالت الاتنين ياعنيا


اسد. مسكها من كتافها وكانه ماسك حرامي ولسه هيتكلم


جدهم. راح عليهم وقالها سيبها 


اسد. يا جدو 


الجد. قولت سيبها 


اسد. سابها وبيتوعد لها 


نور. قالت انا ماشيه وممنوع حد يكلمتي ومشيت


جدها.  بص ل اسد اللي عاوز يجيبها من قفاها وقاله سيبها تمشي وترتاح شويه


اسد.  زعل وخرج راح علي شغله


العيله كلها ف حالة توتر وزعل


نور. روحت شقتها واتصلت علي ميرنا اتطمنت عليها وبعدين قعدت تعيط وف وسط حزنها وزعلها قالت ياتري يا اسد كنت عارف اني نور ولا لأ عقلها رد عليها وقال اكيد لا لانو فعلا اتعامل معايا عادي اول ماشافني بس اللي متاكده منو انو كان عرفني لما حضني ف المستشفي ابن الجوهري وفونها رن فتحت وقالت بقولك ايه انته التاني انا مش نقصاك غور ومتتصلش بيا تاني جاحه تأرف وقفلت وبعدين شهقت وقالت معقول معقول يكون اسد اللي كان بيكلمتي امم دا اكيد وراحت فاتحه الواتس وفكه الحظر وبعتته صورة اسد وجنبه صوره ل اسد انثي ومعها سيف وقفلت


اسد. اول م شاف الصوره ضحك وقال ماشي يا قلب الاسد هنشوف مين فينا اللي هيقتل التاني


وبعد مرورو ثلاث ايام


نور. كانت راجعه من المطعم


هاني. حمدلله عالسلامه يا جميل


وور. بصتله بأرف ومشيت


هاني. وقف قدامها وقالها انا عزمك علي فرحي الاسبوع الجاي يا قمر


نور. ابتسمت وقالت اخيرا الف مبروك 

 

هاني. يا قلبي كنت عارف انك هتفرحي وهتطيري من الفرحه كمان


نور. استغربت كلامه


هاني.  طبعا با حبي ما انتي العروسه وانا عزمت الحته كلها


نور. بغيظ قالت غور يالا ومشيت


هاني. ادلعي براحتك يا جميل كلها اسبوع


نور. دخلت شقتها وقالت كان ناقصني هم تك الارف وباب الشقه خبط قالت قسما بالله يا هاني لو كنت انت هطلع عين امك وفتحت لقت اسد وجدها وعمامها وحمزه وخالد


اسد. من يوم ما عرفتك وانتي زي القطر وحط ايده علي خدها وقالها اهدي ياما شويه


جدها. ببتسامه قالها ازيك يا قلب جدك


حمزه. ازيك يا نور


اسد. بمشاغبه فيها قال نور ايه الاسم اللي يأرف دا


نور. ردت وقالت يعني اسد اللي حلو قوي تك الأرف


خالد. وقف جنبها وحط ايده علي كتفها وقال عامله ايه ياقمر علية الجوهري


اسد. بعند فيها قال احنا هنغلط بقا اومال انا روحت فين 


حمزه. بهزار قال اعوذ بالله هي دي اشكال بني أدمين اصلا 


اسد. مالو شكلي ياخويا وبصلها وقال دا حتي كل البنات بتحبني وبتموت فيا وبعند اكتر فيها قال حتي من وانا صغير 


نور. بصتلهم كلهم وقالت ممكن افهم حضراتكم هنا ليه وبعدت نظرها عن جدها لانها كانت تحبه كتير ومش حابه مهما كان تغلط فيه


عمها مختار. راح عليها وقال احنا جاين ناخدك يا نور مينفعش تعيشي لوحدك تاني


نور. طول عمري عايشه لوحدي ومرتاحه


اسد. لقي العند ماليها وراكب دماغها وقف قدامها وقالها دا اخر كلام عندك روايات بقلم نور عصام


نور. بعند اكتر قالت ايوا


اسد.  قال يبقي اتتي اللي اخترتي يا نور الاسد ومال عليها وشالها وكانها شوال بطاطا


نور. بصراخ قالت نزلني يا مجنون يا متخلف انته


اسد. ضربها علي مؤخرتها وقالها اخرصي مسمعش نفسك


نور. احرجت وقالت انت بتعمل يا متخلف انته


اسد. ضربها مره اخري


نور. شهقت وسكتت


اسد. ايوا كدا شطوره


حمزه وخالد. بيضحكو عليهم


جدها وعمامها قفلو باب الشقه ونزلو وراهم


اسد. رايح علي عربيته


هاني.  راح عليهم وبصلها وقال دي احلوة قوي يا قمر هي حصلت تجيبي رجاله البيت


اسد. اخرص يالا وغور من وشي


هاني. قاله نزلها والا بدفنك مكانك


اسد. بص ل خالد وحمزه


خالد مسك هاني من ياقته وحمزه لوا دراعه وراه وقاله ورينا هتدفنه ازاي واحنا اخواته وهو ظابط ودول عيلته


هاني. ابعد عني نور دي بتاعتي


حمزه.  ضربه بالبوكس ف وشه وقال تؤتؤتؤ اسم نور دا ميجيش علي لسانك تاني عارف ليه شاور علي اسد وقال علشان دا جوزها واحنا اخواتها ودول عليتها وضربه بوكس تاني وقعه ف الارض ومشيو


هاني. مش هسيبك يانور مش هسيبك صاحبه قومه وقاله سيبك منها بقا انت مش شايف اهلها عاملين ازاي دول ناس شكلهم جامد واحنا مش قدهم يا صاحبي


نور. في عربية اسد قالت انت بني ادم رخم ومغرور ومتكبر وانا مش بطيقك وبعدين بصت لحمزه وقالت وانت يازفت انته كمان ازي تقول عني اني متجوزه الشئ دا


حمزه. بمرح قالها اتنيلي انتي طولي الموز ابو عيون حلوه دا


نور. اطول احسن منه مليون مره كمان


اسد. بصلها وقال هو اصلا ارضي اعبرك يا بايره


نور. انا بايره يا متخلف


اسد. التفت لها ومد ايده علشان يضربها 


حمزه. خلي بالك من الطريق ابوس ايدك وانتي اهمدي شويه


نور. انته مش شايفه المتخلف عاوز يضربني 


اسد. لف لها تاني وبيمسكها من ايدها بعنف والعربيه بتتحرك شمال ويمين


حمزه.  هنموت ياختييييييي ياصغير عالموت ياحمزه ياشبابك اللي هيروح هدر يا حمزه مكنش يومك يا حمممممزه


نور.  انفجرت من الضحك علي كلام حمزه


اسد. ابتسم وقاله علي الله نبطل نواح بقا وكمل سواقه


وبعد وبعض الوقت وصلو البيت والكل نزل


نور.  بغضب راحت علي جدها ولسه هتتكلم


جدها. مسكها من ايدها وقالها تعالي بس ندخل جوا وقولي اللي انتي عايزاه ودخلو


اميره وياسمين. جريو عليها وحضنوها


ليلي. طبطبت عليها وباستها


جدتها. عيونها دمعت


نور راحت وقفت قدامها جدتها شدتها عليها وحضنتها وبعد لحظات نور وقفت وقالت اسمع بقا يا جدو انا مش عاوزه اعيش ف البيت دا


جدها. قالها ليه يا بنتي كدا


نور. انا مستحيل اعيش ف البيت دا دقيقه واحده ودا اخر كلام عندي


اسد. دخل ومعه حمزه وخالد


حمزه. براحه عليها شويه


خالد بلاش اسلوبك دا انت مش ف القسم


اسد. وديني لربيها الشعنونه دي


نور. سمعته وخطرت فكره ف بالها انها تعانده وبعدين قالت خلاص يا جدو انا هعيش هنا 


جدها. ابتسم لانو شافها وهي بتبص ل اسد وبعدين قال ايه حبيتي البيت دلوقتي


نور. قالت دا انا حبيبت البيت واللي ف البيت واسود البيت


ليلي. ضحكت


جدها. ابتسم واتأكد انها ناويه علي عناد معاه وف نفسه قال ان شاء الله العند دا هيوصلنا لحاجه حلوه ف الاخر وبعدين قال خلاص يا قلب جدك نورتي بيتك


نور. بعند ف اسد قالت بس انا مش عاوزه حد يتدخل ف حياتي ولا يقولي رايحه فين وجايه منين انا اخرج زي منا عاوزه وارجع بردو براحتي


اسد. وحياة خالتك


نور. وانت مالك انته


اسد. مسكها بقوه من دراعها ولواه وراها وقالها احنا هنا بيت محترم وفيه قوانين وعايشين مع بعض ولازم الكل يعرف رايحه فين وهتيجي امته فااهمه


نور. زئته عنها  ووقفت قدام جدها وقالت انا اضربت واتهانت ف بيتك ياجدي من حتة عيل بعضلات ميسواش فردة جزمه


اسد.  فتح عيونه وقالها انا تقوليلي كدا انا اسد الجوهري يتقالي الكلام دا 


نور.  ايوا انته


اسد. راح عليها والشر بيتطاير من عيونه 


نور.  رجعت خطوه لورا وقالت هو الواد دا بيتحول ولا ايه مالو كدا قلب علي مصاص دماء


اسد. قرب منها وكلو نار


نور.  بوخوف قالت خطوه زياده وهشقك وجريت عالسلم 


 اسد. جري وراها 


الجد وباقي العيله هههههههه ههههههههه


حمزه.  بص ل ياسمين وقالها شكل كدا هيبقي ف ثنائي تالت ف البيت يا قمر


ياسمين. اتكسفت ووشها احمر


نور. طلعت فوق ومش عرفه تعمل ايه ولا تدخل اي اوضه فتحت الاوضه اللي قبلتها ودخلت وطبعا كانت اوضك اسد دخلت لقت صورته قالت يا ختيييييي علي حظي المهبب


اسد. دخل وبيتوعد لها


نور. قالت اثبت مكانك لتولع وانت واقف 


اسد. قرب منها وهي ترجع لورا


نور. خبطت بضهرها ف الدولاب


اسد. وقف قدامها ومال عليها وهي روحها هتطلع وقال بقا انا عيل مسواش انا تقولي عنا كدا لااا وكمان ف وشي


نور.  بضربات قلب سريعه قالت بتصرفك دا ايوا


اسد. بصلها ومره واحده اقتحم شفتيها بشفتيه


نور.  بتقاومه لحد ما قدرت تبعده عنها


جدها. دخل وهي بتزئه وقال اسددد


اسد. بعد عنها شويه ووقف


نور. قالت باسني ف بوئي يا باشا


جدها. قالها ايييه


نور. ايوا باسني ف بوئي


اسد. واقف روحه هتطلع ومكنش متوقع ردها دا ابدا


جدهم. بصله


اسد. محصلش يا جدو دي كدابه


نور. انا كدابه يا حضرة الظابط وقربت عليه وقالت مش عيب عليك تبقي كبير كدا وتكدب 


اسد. بصلها وعاوز يموتها


نور. ومش بس كدا يا جدو دا كمان كان عاوز يغتصبني


اسد. انااا


نور. ايوا وانت اللي لسه قايلي كدا ونزلت جري علي تحت


اسد. والله ياجدي محصل ونزل وراها


جدهم.  ههههههه اااه يا بنت الغالي فينك من زمان ونزل


نور. راحت ووقفت قدامهم كلهم وقالت حوشو عني المتخلف دا هو انتو مش عيلتي مثلا


ليلي. بضحك خدتها ف حضنها وقالتلها متخفيش 


اسد. راح لعندها وقال اوعي يا ماما سيبها دي لازم اجيب اجلها انهارده بقلمي نور عصام


ليلي.  إياك تقربلها


اسد.  شدها من امه ودخلها اوضة المكتب وقفلها


نور. انت هتعمل ايه يا مجنون انته


اسد. بمكر ونظرات مرعبه قالها هعمل اللي قولتي عليه علشان متطلعيش كدابه وقرب منها


نور. بس قرب منها ضربته ضاربه قاضيه


اسد. اااه يا بنت الل


نور. جريت علي برا وراحت قعدت جنب جدها 


اسد. خرج وراح عليها وقالها قسما بالله منا عاتقك


الجد. اياك تلمسها 


اسد. ياجدو انت متعرفش عملت ايه وعلشان كدا لازم اربيها


جدها. قال عملت ايه 


اسد. سكت


نور. بصتله وطلعت لسانها 


الجد. مال عليها وقالها عملتيله ايه وخلتيه مجنون كدا


نور. ضربته


الحد. ضربتيه فين 


نور. مقدرتش ترد


الجد. توقع من عدم ردها وسكوت اسد لما سأله وبعدين قالها يبقي تستاهلي اللي ناوي يعمله فيكي


نور. حضنته وقالت ارحمني من التور الهايج دا 


جدها.  هههههه اسكتي بقا بدل مايموتك وبعدين قال استهدي بالله كدا يا اسد واقعد 


اسد. بصلها وقال مش قاعد انا رايح القسم ومشي


الجد وكل العيله قالو ل نور نورتي بيتك 


اميره. نور انتي هنامي معايا انهارده


ياسمين. ومتنامش معايا انا ليه دي حته من سني


اميره. لا معايا انا اللي قولت الاول


ليلي. هتنام معايا انا 


جدتهم. لا انتي ولا هما دي بنت قلبي وهتنام معايا انا 


نور. الحق انبسطت وفرحت بحبهم لها 


الجد. قال لا انتي ولا هما هي هتنام انهارده ف اوضة اسد هو كدا كدا هيبات ف القسم والصبح تنضفولها اوضتها لانها مقفولها من زمان 


نور.  مش هتفرق اي مكان بس بجد لازم انام لاني عندي جامعه بكرا ومحاضرات بدري


ياسمين.  انتي لسه بتدرسي


نور. ايون 


اميره. بتدرسي ايه يا نونو 


نور.  هندسه


الجد والكل فرح بيها 


اميره.  تصدقي كان نفسي ادخل هندسه بس للاسف ملحقتش يلا متعوضه فيكي بقا وضحكو وبعدين اخدوها البنات وطلعو وجابو لها لبس من عندهم علشان تعرف تنام


نور. معلش بقا يا بنات الاسد جابني من غير ما اجيب هدومي


ياسمين. ههههه معلش بكرا بنروح معاكي وتجبيهم او ننزل نشتري هدوم جديده لينا احنا التلاته


اميره   هو دا الكلام


واشرقت الشمس لنور ربها 


اسد  رجع من الشغل وبس فتح باب اوضه انصدم.....يتبع


ولسه اللي جاي احلي. .....


بسم الله

رواية نور والاسد

بقلمي #نورعصام

الفصل الخامس

اسد. دخل اوضته انصدم لما شاف نور واقفه ولابسه بيرمودا قصيره جدا وباضي حمالات وشعرها الاسود الناعم الطويل علي ضهرها وخصلات منه علي وشها غمض عيونه وفتحها


نور. اتخضت وقالت انت ايه اللي دخلك عليا كدا بدون استأذان يا حمار انته


اسد. بعصبيه قالها انا حمار


نور. ومين غيرك هنا


اسد. قرب منها ومسكها من شعرها وقال انا حمار


نور. مخلاص بقا هو انته مش عارف نفسك ولا ايه 


اسد. لف شعرها علي ايده بقوه ومسك ايدها بايده التانيه وبيزئها علشان يرميها برا الاوضه


نور. بتحاول تضربه برجليها


اسد. ضربها برجله اتكعبلت وقعت عالاض وهو فوقها


نور. بتصرخ وتقول الحقووووووني يا نااااااس ياااااهوووووو


ليلي وياسمين واميره وجدها والكل طلعو يجرو وبس فتحو الباب لقو


اسد. فوق نور وبيحاول يخنقها ونور مسكاه من شعره ووعماله تشد فيه


الجد. ايه اللي انتو بتعملوه دا انتو اتجننتم


حمزه. هههههه طب والله مشهد عاوز يتصور


خالد. ههههههه وبعدين قاله تعالي نطلع لانو بس يفوق هيموتنا لو شافنا هنا بقلمي نور عصام


حمزه. ليه يعني


خالد. انت مش شايف نور لابسه ايه


حمزه. والله ما خدت بالي وخرجو 


نور. بصويت قالت حد يشيل التور اللي عامل فيها هوجا دا


ليلي.  راحت عليه وقالت ابعد يا بني عنها ميصحش كدا


اسد. محدش يدخل بينا انا لازم اجيب اجلها


جده. راح لعندهم وبصله


اسد. فهم نظرة جده وقال متفهمنيش غلط


الحد. قال وافهمك انها حجه صح يا باشا


ياسمين وامها شدو اسد من عليها وقوموها


نور. بغباء قالت يخربيتك حيطه فوقي


اسد. برقلها وبعدين بصلها من فوق لتحت


نور. بصت لنفسها وشهقت


الجد. قال ايه مش ناوين تعقلو بقا


نور. هو اللي


اسد. بصلها وقاله اخرصي احسنلك


ياسمين. مسكتها من ايدها وقالت تعالي يا نور معايا علشان تغيري واتحركت بيها


اسد. جري عليها وقالها رايحه فين كدا


ياسمين. هاخدها تغير مينفعش كدا


اسد بتسرع لا خليها هنا وروحي هاتلها هدوم


نور. بصتله


اسد. ضربها علي دماغها وقالها اكيد هخرج يعني 


الجد. طيب يلا ننزل وبس خرجو من الاوضه قال ل اسد لما انت هتموت عليها من الغيره كدا بتعاملها كدا ليه


اسد. انا اغير علي دي


ليلي.  هو انت غيران بس دا انت ميت من الحب كمان يا عين امك وضحكت هي وجده


اسد. احرج وقالهم اها انتو فاضين بقا


ليلي. قالت ليه مش حب العمر اللي رافض تتجوز بسببها وكل ما نفتح معاك موضوع الجواز تقول بعدين لسه ملقتش حبيبتي اما القيها هتجوز علطول نور عصام


جده. رد وقال واهو لقاها


اسد. علي فكره انا مكنتش اقصد الشعنونه دي


جده. اممم ماهو واضح يا ابن مختار 


جدتهم.  قالت تعالي هنا يا واد يا اسد ومسكته من ودانه وقالت انت ازي تزعل القمر بتاعنا


اسد. انا ازعلها دي تزعل بلد


نور. نزلت وراحت علي جدتتها وباستها وقالت صباح الفل


جدتها. صباح الجمال


اسد. بصلها


نور. راحت عليه وعملت كأن مفيش حاجه وقالت صباحووو كابتن باشا


اسد. كابتن باشا


نور الحق عليا اللي بديك اتنين ف واحد


جدتها. ههههه والله عسل يا بت يا نور 


نور. قعدت جنب اسد ومسكته من خده وقالت ياخلاثي قموص قوي يا باشا 


اسد. بعد ايدها وقالها قموص


نور. لا وحمش 


جدتها.  ههههههه


ليلي. تعالو يلا افطرو 


نور. معلش انا مستعجله وكمان لازم اروح الشقه اجيب كتبي وحاجتي علشان الجامعه


اسد. اقعدي افطري وانا هوصلك 


نور. هتأخر 


اسد. قولت هوصلك


نور. قعدت جنبه 


اسد. كلي براحتك لسه بدري


جدهم. قالهم بتتهامسو ف ايه كدا


نور. قالت بيقولي عاوز اقعد معاكي علي انفجار يرضيك كدا يا كبير 


جدهم والكل. ههههههههه هههههههه


اسد. باحراج قالها انا قولت كدا 


نور.  اكدب يعني 


اسد. ودي تيجي


اميره. بمرح قالت هما غيروها ولا ايه يا نور 


نور. هي ايه دي يا بت 


اميره. كلمة انفجار اصل طول عمري اعرف انها انفراد 


نور. قالت ما هو اسد يا بت اللي قال فطبيعي تطلع مختلفه هو اي حد ولا ايه الكل ضحك 


اسد. مااشي يا نور


نور. قالت اسد انت اللي مختار ديكور اوضتك


اسد. ايوا حلوه صح


نور. بعند قالت بالعكس زي الزفت


اسد. قام وقالها يلا ومسكها من ايدها 


جدتهم. بمناغشه قالت انا هاجي معاكم 


نور. قالت اقعدي يا تيتا اقعدي ياحبيبتي شوفي جدو بينادي عليكي وجريت قبل ترد


اسد. ف العربيه قال ل نور مش ناويه تعقلي بقا 


نور. علي فكره انا عاقله ومفيش مني اتنين 


اسد. الحمد لله


نور  ليه يا خويا 


اسد. دا خوت يخوتك 


نور حست بغيرته قالت الا قولي يا باشا هو لو انا يعني مني اتنين تفتكر تختار مين فينا وتتجوزها 


اسد. بعند قال ولا واحده 


نور بغضب ليه ان شاء الله دا انا لقطه دا انا فرصه متعوضش 


اسد. بس مش ليا 


نور. دا علي اساس اني انا معبراك اصلا دا انا مش بطيقك دا لو انته اخر راجل ف الدنيا مش هبوصلك


اسد. لسه هيرد فونه ردن فتح وقال الو 


حمزه. اسد تعالي المصنع شويه عوزينك


اسد. انا تعبان هوصل نور وانام شويه وارجع القسم 


حمزه. تعبان ايه انت عجزت ولا ايه يا باشا دا حتي محتاجين صحتك الفتره اللي جايه دي


اسد. فهمه وبعدين رد وقال عجزتم كلكم يا بعيد هو انتو ايه مش ناوين ترحموني امته هاخد اجازه لما اموت يعني 


حمزه. معلش بجد محتاجينك نور عصام


اسد. تمام بس اوصل نور واجي وقفل وبعد شويه وصلها الشقه جابت حاجتها وهي نازله قابلت هاني بصلها بغيظ اسد قالها يلا ومشيو وصلها الجامعه


نور. بعد ما خلصت جامعه راحت كالعاده الشركه اللي بتدرب فيها وبس خلصت راحت عالمطعم 


في بيت معتز الجوهري


الجد. هي نور اتأخرت كدا ليه


ليلي. والله يا بابا انا بتصل عليها فونها مغلق


جدتها. بس اتأخرت زياده عن اللزوم


ياسمين. هي قالت انها بتخلص جامعه وتروح شركه بتدرب فيها جايز دا اللي اخرها 


اسد. دخل وقال السلام عليكم 


الكل رد السلام 


اسد. ايه مالكم ف ايه 


ليلي. نور مرجعتش لحد دلوقتي


اسد. ايييه


جدته. ايوا يا بني واحنا قلقانين عليها قوي


اسد. ليلتها سودا لو اللي ف دماغي صح والتفت يخرج


نور. دخلت وقالت مساء الخير 


اسد. راح عليها وكله شر وقالها كنتي فين لحد دلوقتي


نور. وانت مالك انته


جدها. يا بنتي قلقتينا عليي


ليلي. يا حبيبتي خوفني عليكي وكمان فونك مغلق 


نور. فصل شحن


اسد. بصوت عالي قالها كنتي فييييين


نور. خافت من صوته العالي وبعدين قالت كنت الشغل 


ليلي. شغل


نور. ايوا يا طنط انا بعد ما خلصت محاضراتي روحت الشركه اللي بدرب فيها وبعدها روحت المطعم اللي بشتغل فيه وبعدين جيت اهو 


اسد.  مسكها من ايدها وسحبها وراه عالسلم 


الجد.  اسد


اسد. قال لو سمحت ياجدو بعدين نتكلم


خالد. اسد جن عالاخر 


حمزه. الحب بقا 


الحد. اخرض انت وهو 


حمزه اها ماهو انت كدا يا حاج متجيش الا علينا 


الجد. بتقول حاجه يا حمزه 


حمزه. بقول وحشتني يا جدو مشوفتكش طول النهار


ياسمين. ههههه جبان 


حمزه. ههههه بس يابت يا قمر انتي دا الكبير فاهمه


اسد.  دخلها الاوضه ورامها عالسرير


نور. براحه شويه مش كدا الله


اسد. ايه اللي وداكي الشغل الزفت دا تاني


نور. عادي دا شغلي وانا متعوده عليه وبحبه


اسد. بتحبيييه


نور. ايوا


اسد. وخلاص جن منها قالها انتي مش عرفه انتي مين ازاي تعملي كدا وانتي تقدري تشتري المطعم باللي فيه


نور. محدش له حاجه عندي


اسد. طيب مفكرتبش ف وضعنا كلنا


نور. بزعل قالت اولا محدش يعرفني 


اسد. بغضب محدش يعرفك


نور. ياسيدي لو مش عجباك وبتستعر مني ارجع بيتي


اسد. نوووووور


نور. انا قولت اللي عندي


اسد. مسكها من ايدها وقالها هما كلمتين مفيش غيرهم من الجامعه للشركه ومنها عالبيت فاااهمه


نور. وانت مين علشان تتحكم فيا


اسد. بصها وقال عاالله كلامي ميتنفذش وكان حاد ف كلامه


نور. انا محدش يتحكم فيا وخصوصا انته


اسد. بيحاول قدر الامكان يتحكم ف اعصابه علشان ميتهورش ويضربها بصها وقال غوري علي اوضتك


نور. مشيت وهي بتبرطم


ياسمين. شافتها راحت عليها ودخلت معها اوضتها


نور. زعلانه


ياسمين. نور حبيبتي اسد والكل معهم حق ف انهم


نور قاطعتها وقالت انا اتعودت علي كدا


ياسمين. بس انتي دلوقتي مش محتاجه للشغل ف ليه


نور.  ياسمين انا لحد دلوقتي مش مستوعبه اللي انا فيه انا حياتي اتغيرت واتقلبت 180 درجه بين يوم وليله 


ياسمين.  بس اتغيرت للاحسن ولقيتي عيلتك اللي بتحبك وبتخاف عليكي وتتمني بس تشاوي وتقولي عاوزه حاجه


نور. انا عرفه كل دا بس انا متعوده اعتمد علي نفسي


ياسمين. يعني هو انا علشان مش بشتغل ابقي ضعيفه ومش قد المسؤليه لا يا نور


نور. قاطعتها وقالت انا فهماكي بس بصراحه متعودتش اقول لحد عاوزه حاجه ولا اقول انا عاوزه فلوس 


ياسمين. مش عيب يا حبيبتي وكمان انتي عندك فلوس كتير باسمك زي ما سمعت دا غير ان جدو واسد وحمزه وخالد كل سنه بيحطولك مبلغ كبير قوي ف البنك من ايراد المصنع 


نور.  عرفه بس انا مش


ياسمين. قاطعتها وقالت بلاش مكابره يا نور وبوصي لشكلك ومركزك ومتفهمنيش غلط الشغل مش عيب بس اشتغلي شغل يليق بالبشمهندسه نور الجوهري 


نور بصتلها وسكتت


ياسمين. حضنتها وقالت متزعليش مني انا اختك واكيد عاوزه مصلحتك وابتسمت وقالت سيبي عندك مع اسد ف الموضوع دا وياستي عنديه ف حاجه تانيه


نور.   رفعت حاجبها


باسمين.  بخربيت تفكيرك اللي ف ثانيه يتحول ويفكر ف المصايب وباستها من خدها 


نور. ايه دا يا بت 


ياسمين. ايه بببوسك


نور. زئتها عنها بأرف وقالت متلمسنيش انتي طلعتي منهم


ياسمين. يخربيت تفكيرك المهبب وضربتها بهزار علي كتفها


اميره. خبطت ودخلت وقالت ها خلصتو


ياسمين. ف حاجه


اميره. ماما بتقولكم تعالو علشان تتعشو يلا 


ياسمين. يلا يانور


رواية نور والاسد بقلمي نور عصام 


نور. لا معلش مليش نفس


ياسمين. كدا اسد هيكون انتصر عليكي


نور. دا مين دا اللي يفوز عليا لحظه بس اغير وانزل


ياسمين. طيب احنا هننزل نساعد ماما علي ما تغيري ونزلو


نور.  وهي نازله قابلت خالد عالسلم


خالد. اهلا بالقمر


نور شافت اسد قاعد عالسفره حبت تعانده مسكت خالد من ايده وقالت والله وحشني ياد يا خالود


خالد. امممم دا انتي ناويه تخربيها علي دماغي انا بقا


نور اخرص انت


خالد يابنتي والله انا اكبر منك


نور. بسنتين مش كتير يعني


خالد. طيب احترميني شويه وياريت تبعدي عني علشان الاسد عينه علينا وانا حاسس انو عاوز بجيب اجلي 


نور. بس يا جبان 


خالد. جبان قدام الاسد ملكيش دعوه


نور. باخبتك وكانو وصلو


اسد. بص لايدها اللي ماسكه خالد 


الجد. اقعدي يلا يانور 


نور. حاضر يا جدو وبعدين قالت تعالي يا خالد يا حبيبي اقعد جنبي اصل مشوفتكش طول النهار وبجد وحشتني قوي


خالد. الله يخربيتك حاسس ان اجلي خلص


نور. لا لسه فيه يومين


خالد. ههههههه 


وبعد انتهاء العشا


الجد.  قال تعالي يا نور عاوزك ف المكتب شويه


اسد. قال لحظه يا جدي لو سمحت


الجد. خير يا اسد 


اسد. بدون مقدمات قال انا عاوز اتجوز نور


الجد والكل اتفاجئ من الطريقه هما كان متوقعين وعرفين ان دا هيحصل بس مش كدا ولا بالسرعه دي 


اسد. قولت ايه يا جدي


نور. قبل جدها يرد قالت انا مش موافقه


اسد. من غير ما يبصلها قال قولت ايه ياجدي


نور. بغضب قالت انا قولت مش موافقه واعتقد بكدا خلص الموضوع ولا ايه يا باشا


اسد. يوم الخميس هنعمل خطوبه وسابهم وطلع اوضه


نور. بتغلي من الغضب وقالت شوفت قلة أدبه يا جدو


الجد. اهدي بس كدا وتعالي اقعدي 


نور. اهدي ايه بس يا جدو بعد كلام الزفت دا 


الجد. خطرت فكره ف باله قالها لو مش موافقه خلاص براحتك وهو يتجوز علا بنت خالته اهي هتموت عليه وامها نفسها تجوزهالو وتبقي انتصرت عليكي وكسبت المعركه بقلمي نور عصام واخدته منك منا طول عمري اقول اسد مش هيتجوز إلا بنت عمه نور اهي لو موفقتيش للاسف هيتجوزها وتبقي حتة عيله مشت كلامها عليا 


نور. رفعت حاجبها وبعدين قالت لا ياجدو انا ميرضنيش حتة بت زي دي تعاندك وتمشي كلامها عليك ابدا دا انا اقتلها 


الجد. يعني موافقه


نور. ايوا ياجدو وهطلع عينه وعينها 


الجد. حضنها وقالها حبيبة جدها اللي مترضاش تزعله ابدا


جدتها باركتلها وباقي العيله وطبعا علا دي بنت خالة اسد فعلا بس متجوزه وعندها عيال ومسافره برا 


الجد. طيب يلا كلو علي اوضته ينام وبص لباقي العيله الكل فهم انو محدش يقول حاجه ل نور عن علا 


نور. طلعت اوضتها وقالت ماشي يا علا الكلب ان موريتك


اسد. نايم علي سريره وبيفكر ف الشعنونه اللي قلبه وعقله مجاجنين بيها وابتسم لما كانو ببتخانقو وهو فوها ونام


واشرقت الشمس بنور ربها 


نور. جهزت ونازله رايحه الجامعه


حمزه. ياصباحوووو


نور. ببتسامه قالت فل وبصت لقت اسد خارج من اوضته قالت ياااه علي صباحك ياد ياحمزه ورد وفل وياسمين يااااه ياريت منه كل يوم 


حمزه.  شاف اسد قالها اها علشان كدا صباحي عجبك طب غوري بقا من وشي انا مش مستغني عن عمري 


نور. جبان وواطي وكانت وصلت جدتها قالت صباحو مانجه 


جدتها. ببتسامه صباح الفروله


اسد. ايه مش هنخلص من سوق الفاكهه اللي نزلتو فيه دا 


نور. قالت ل جدتها شكله غيران ولا ايه اما اروح انرفزه شويه وراحت عليه وقالت صباح الجمال علي عيونك العسلي دول يا اسودي 


اسد. عوج بوئه وقالها اسودك 


نور. طبعا يا حبيبي مش خلاص اتراضينا وبقينا اخوات زي الناس الطبعيه وهناخد هدنه


اسد. اخوااات


نور. ايه يا باشا مش عجبك اخوات خلاص نخليها ام وابنها 


ليلي والكل ههههههه هههههههه


نور.  اهو اشهدو عليه بصالحه وهو راكب دماغه طب اعمل ايه اقطع نفسي يعني ولا اموته واخلص منه احسن 


اسد. بصلها برعب


نور.  جريت علي جدها وقالت والله عيب ف حقك اللي بيحصل ليا ف وجودك ياحاج نور عصام


الجد.  انا راضي علشان تستاهلي 


نور. ياعيني عليكي يانور انتو بتعملو فيا كدا ليه علشان مليش قريب ولا حبيب ولا غريب اهئ اهئ اهئ


حمزه. انشالله حتي تتفحمي محدش هيدافع عنك 


نور. واطين يعني الم الدور 


خالد. ايون 


نور. احم طيب ياجماعه انا هروح المطبخ عند ليلي وراحت وبس دخلت قالت بتعملو ايييه


عمها مختار وليلي.  اتخضو


نور. ها قرو واعترفو بدل ما اخلي فضحتكم بجلال واقول دخلت لقيت مختار بيتحرش ب ليلي 


ليلي. محرجه


مختار. اخرصي يابت الله يخربيتك


نور. راحت عليه وحطت ايدها علي كتفه وقالت مش عيب عليك يا مختار تتحرش بمراتك


ليلي. راحت عليها وقالتها موتك علي ايدي انهارده


نور. جريت علي برا وقالت عااااااااا الحقني ياجدووو الحقووووني كلكم عااااااااااا


الجد. والكل قامو من عالسفره وقالو مالك يابنتي ف ايه


نور قالت ليلي المفتريه دخلت علشان اساعدها ف الفطار 


ليلي. واقفه روحها هتطلع 


نور. بصتلها وقالت قولت اساعد طنط حبيبتي وبس دخلت عندها لقتها قالتلي غوري يابت من وشي قولتله ليه كدا يا طنط دا انا بحبك راحت مسخنه السكينه عالنار ولسعاني ف دراعي وجابت الساطور وحطته علي رقبتي وقالتلي إياك توافقي علي جوازك من ابني وراحت علي اسد وقالت شوفت يا حبيبي امك وانا اللي قولت خلاص اخيرا الدنيا ضحكتلي وهتجوز ابن عمي حبيبي اللي هيريحني من الدنيا وأرفها ويخاف عليا ويهنيني اهئ اهئ اهئ 


اسد. مسكها من قفاها وقالها امي عملت كل دا


نور. ايوا يا حبيبي انا هكدب يعني


اسد. لا طبعا بس امي غلطانه انها مالسعتك علي لسانك بالسكينه بس ملحوقه انا اللي هعمل وشدها 


نور. هتعمل ايه يا باشا مش كفايه امك ااااه يانور ياصغيره عالموت ياختيييييييي


روايات بقلم نور عصام 


مختار وليلي.  تستاهلي 


الجد. وباقي العيله بيضحكو بصوت عالي 


نور. بضحكو ياغجر ليا حق لما قولت عليكم غرقانين 


اسد. بيكتم ضحكته وقالها اخرصي


نور. وهي عامله زي الكتكوت المبلول قالت هنروح فين يا باشا انا عندي محاضره مهمه وانت ميرضكش اسقط


اسد. وصل للباب التفت وقال جدو انا كنت بقول يوم الخميس الخطوبه لا خليها بكرا جهزو نفسكم علي كدا وانا هعزم صحابي علي بكرا باذن الله وقفل الباب قبل حد يعترض وقالها يلا عالعربيه 


نور. يا عيني عليكي يا نور روحتي بلاش 


اسد.قال تخلصي جامعه وعالبيت وتجهزي نفسك علي بكرا 


نور. بس اناا


اسد. بحده بصلها وقال ولا حرف ومش عاوز اسمع صوتك وبعد شويه وصلو الجامعه قالها اتفضلي يا انزلي يا عروسه


نور. نزلت وحضرت محاضرتها وبعد ما خلصت راحت الشركه وبس طلعت قالت تروح المطعم علشان تقولهم انها مش هتروح تاني وفعلا حصل وقعدت شويه مع زملائها بالمطعم وبعدين روحت دخلت وقالت السلام عليكم الكل رد 


ليلي. تعالي يا حبيبتي عوزاكي 


نور. حاضر يا طنط وفونها رن فتحت ولسه هترد سمعت 


اسد. بصوت عالي قالها نووووووور 


نور. رمت الفون من ايدها 


ليلي. ايه يا بنتي مالك 


نور. الاسد منتحل شخصية التور الهايج وشكله كدا ناوي علي موتي ااااه يا نور اااه. ........ يتبع 


ولسه اللي جاي احلي واحلي قولو رأيكم وعاوزه تفاعل كتير


تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع