القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام عشق الصعيد الجزء الثاني البارت الثالث عشر 13بقلم الكاتبه المجهوله


رواية انتقام عشق الصعيد الجزء الثاني البارت الثالث عشر 13بقلم الكاتبه المجهوله 






رواية انتقام عشق الصعيد الجزء الثاني البارت الثالث عشر 13بقلم الكاتبه المجهوله 


انتقام عشق الصعيد الجزء التاني 13


في مكتب اللواء الكل قعدوا بعد مأدوا التحيه العسكريه 


عشق: ازاي تحصل حاجه زي دي في وجود عدد كبير من القوات 

صقر: وازاي اتعرف مكان ريهام اصلا 

اللواء: مش عارفين بس الظاهر في خاين بينا 

نور: ومين ممكن يكون الخاين 

اللواء: مش عارف بس اكيد مفيش حد يعرف بمكان ريهام غيرنا والقياده الي مسؤوله عن نقلها وحمايه المكان 

احمد بغضب: قصد حضرتك ان واحد فين ساعدهم 

مرام: اهدى يا احمد انت قدام اللواء 

عمر: حضرت اللواء اكيد مش قصده علينا قصده ان ممكن يكون اي حد من الي نقلوها او الي بيحرسوها 

اللواء: بالظبط كدا انا مستحيل اشك في اي حد فيكم  لو مش واثق انك قد المسؤوليه مكنتش عرفتكم من الاول 

عشق: طيب فين التسجيل الي لقتوه هناك 

اللواء: موجود 


خرج اللواء التسجيل وشغله 


كان صوت بيضحك: شابو ليا يا نسر ويا صقر وادي نقطه تانيه في صالحي ولسه فاضل نقطتين وهيبقوا في صالحي كمان وانا الي هفوز خلي بالكم الهدف الجاي هيبقى قريب اور فوار ههههههه


انتهى الصوت 


الكاتبه المجهوله H


صقر: يا ابن ال… 

نور: مدام عرف يوصل لريهام بعد كل الي عملناه ده يبقى وصوله للتمثال والقن*بله هيبقى اسهل 

عمر: واسرع كمان لأن ريهام دلوقتي هتساعده 

احمد: طيب اي العمل دلوقتي 

عشق: لازم نحمي التمثال والقن*بله ونفديهم ولو بروحنا 

مرام: لو عرف يوصلهم يبقى خلاص مصر ضاعت 

صقر: مش هيوصلهم لازم نحميهم قد منقدر وزياده 

عشق: حضرت اللواء لازم القوات الي بتحمي التمثال والقن*بله تزداد عليهم 

صقر: ويكونوا في مكان بعيد عن التجمعات 

اللواء: تحريكهم من اماكنهم هيكون صعب 

نور: وهنوديهم فين اصلا

عشق بتفكير: في نفس المكان الي كانت فيه ريهام 

مرام: اي لا طبعا 

عمر: كدا خطر 

صقر وهو بيبص لعشق: بس عشق عندها حق 

الكل في صوت واحد: ازاي 

عشق: العقرب وريهام هيفكروا نفس تفكيركم اننا مستحيل نحط اي حاجه من دول هناك لأنه خطر

صقر: وعشان كدا ده اول مكان هيتسبعدوه من تفكيرهم 

احمد: وكدا هيكونوا في امان  

اللواء: فكره حلوه بس هنحط التمثال والقن*بله في مكان واحد 

عشق: مفيش حل غير كدا بس هيكونوا بعيد عن بعض بمسافه كويسه  

اللواء: انا هعرض فكرتكم على القياده ولو جت الموافقه هعرفكم 

الكل: تمام 


استأذنوا كلهم وخرجوا 


في مكتب عشق  


عشق مسكت التليفون وكلمت خالد ورد عليها 


الكاتبه المجهوله H


خالد بنعاس: الوو 

عشق: اي يا خالد فينك من امبارح 

خالد: انا جيت امبارح بس قعدت في الجنينه ونمت غصب عني وصحيت الصبح طلعت الاوضه ملقتكيش 

عشق: يعني انت دلوقتي في البيت 

خالد: ايوه يا روحي 

عشق: طيب ابقى هات يزن ومالك وعشق واسيل عشان كلنا هنتأخر في المقر النهارده 

خالد: لي خير في حاجه 

عشق: حصلت مشكله بس لما اجي هقلك 

خالد: طيب يا روحي سلام 


قفلوا وكملت عشق شغلها 


باليل 


رجعت عشق من المقر مع الكل وكانوا يزن ومالك واسيل وعشق قاعدين مع وفاء 

شافوهم الاطفال وجريوا عليهم حضنوهم 


يزن لعشق: لي مش جيتي انتي تاخديني يا مامي 

عشق شالته وقالت: كنت مشغوله يا حبيبي عشان كدا بعت بابي 

يزن باستغراب: بس بابي مجاش 

عشق: امال مين اخدكم 

يزن: السواق جه اخدنا وجابنا البيت  

عشق نزلته وقالت: طيب يا حبيبي 

 

طلعت عشق اوضتها وفكرت انها هتلاقي خالد بس مكنش موجود 

كلمته عشق كتير بس مكنش بيرد بعدين رد 


عشق بعصبيه: انت فين اي خالد  

خالد: اي يا روحي اهدي انا في الشركه 

عشق: مجبتش يزن من الحضانه لي زي مقلتلك 

خالد: اي ازاي مجبتوش امال هو فين 

عشق: مش قصدي ويزن هنا في البيت انا اقصد اني قلتلك انت تروح تجيبهم لي بعتت السواق 

خالد: اسف يا حبيبتي بس كنت مشغول شويه والله 

عشق: طيب يا خالد نتكلم لما ترجع 

خالد: مش هاجي دلوقتي عشان عندي شغل نامي انتي والصبح نتكلم براحتنا 


الكاتبه المجهوله H


قفلت عشق معاه وراحت عشان تنام 

الصبح صحيت عشق ولقت خالد نايم جنبها وبيبصلها بحب 


خالد: صباح الخير يا روحي  

عشق: اه ثبتني عشان منتخانقش 

خالد وهو بيبوس ايديها: انا بتاع الكلام ده برده وبعدين لي الخناق يعني قلتلك كنت مشغول والله

عشق: بس انت عارف اني مش بحب اخلي حد يجيب يزن غير انا او انت 

خالد: حقك عليا يا روح قلبي وبعدين سيبك بقى وحشتيني 

عشق: طيب  

خالد: طيب اي بقلك وحشتيني واي ده 

عشق: اي 

خالد: مالك بتحلوي كدا لي 

عشق: بس بقى  


قامت عشق جابت هدوم ودخلت الحمام وبعد شويه كانت بتظبط هدومها قدام المرايه لما خالد قاطعها 


خالد: اه صحيح اي الي حصل معاكي امبارح 

عشق: ريهام يا سيدي 

خالد: مالها 

عشق: هربت او بمعنى اصح العقرب الحقيقي هربها 

خالد: كنت متأكد انه هيعمل كدا….طيب انتوا عملتوا اي 

عشق: ولا حاجه هنعمل اي يعني احنا بس هتاخد احتياطتنا عشان نحمي التمثال والقن*بله 

خالد: هتعملوا اي يعني  


عشق كانت هتتكلم بس قاطعها الخبط على الباب 

فتح خالد وكانت سحر الي قالتلهم ان الفطار جاهز 

نزلوا الكل واتجمعوا على الفطار 

كالعاده خالد كان بيدايق صقر بقربه من عشق  


الكاتبه المجهوله H


بعد الفطار الكل خرجوا عشان يروحوا شغلهم وخالد اخد عشق تحت انظار صقر عشان يوصلها 


في العربيه 

خالد: انا هبقى مشغول الفتره الجايه في الشركه عشان بظبط فيها فممكن اتأخر باليل وممكن توصل اني انام في الشركه 

عشق: لي كل ده يعني 

خالد: شويه حاجات عايزه تتظبط مش اكتر 

عشق: اسفه عشان سبت كل حاجه عليك 

خالد: ولا يهمك يا روحي ركزي انتي بس في شغلك ومتشليش هم حاجه 


بعد شويه كانوا عشق وصقر والفريق في مكتب اللواء بعد استدعائه الطارىء ليهم 


اللواء: ابشروا جت الموافقه على نقل التمثال والقن*بله 

مرام: بالسرعه دي

اللواء: بصراحه انا اقنعتهم بطريقتي ان ده الحل الامثل لحمايتهم وهما وافقوا بس بشرط 

احمد: خير 

عمر: اي هو 

اللواء: ان انتوا تكونوا موجودين في وقت النقل 

عشق: وده الي هيحصل 

اللواء: تمام اتفقوا هتنقلوهم امته وانا معاكم 


باليل الساعه 12 


الكاتبه المجهوله H


كانوا صقر وعشق ونور وعمر واحمد ومرام واقفين قدام عربيات كتير 


صقر: كدا تمام عشق والباقي هيشرفوا على نقل القن*بله ومعاكم قوات وانا والباقي هنكونو مسؤولين عن التمثال احنا هنتحرك قبلكم عشان نتأكد ان الطريق امان وانتوا تتحركوا بعدنا بنص ساعه تمام كدا 

الكل: تمام 


صقر ادا اشاره للقوات عشان يجهزوا 


عمر واحمد لصقر: شد حيلك يا صحبي وخلي بالك من نفسك 

نور ومرام: لو حسيت ب اي خطر ادينا اشاره علطول 

صقر: تمام  

بص صقر لعشق وكان مستنيها تقول حاجه بس لما متكلمتش اداها ضهره وكان ماشي بس قاطعته 


عشق: صقر  

صقر ابتسم بعدين لف وشه ليها وقال: نعم 

عشق: خلي بالك من نفسك 

صقر: حاضر 

عشق: لا اله الا الله 

صقر: محمد رسول الله


مشي صقر وكانت عربيات القوات حواليه في كل مكان لأن التمثال كان في عربيته 


قبل وقت كان في عربيه في شخصين واقفين بعيد وبيتابعوا نقل التمثال 


شخص اتكلم في التليفون: طلعوا دلوقتى يا باشا….التمثال في عربيه صقر….امرك يا باشا هبلغ الرجاله وهنتحرك وراهم.. وقفل وشاور للي معاه عشان يركب وو….. 


يتبع… 


يترا اي الي هيحصل مع صقر وهل ممكن يتأذي والتمثال هيقدروا رجاله العقرب ياخدوه ولا لا؟؟؟ 

تكملة الرواية هناااااااااااا

اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الجزء الاول من هناااااااااااا

الجزء الثاني من هناااااااااااا







تعليقات

التنقل السريع