رواية انتقام عشق الصعيد الجزء الثاني البارت التاسع عشر 19بقلم الكاتبه المجهوله
رواية انتقام عشق الصعيد الجزء الثاني البارت التاسع عشر 19بقلم الكاتبه المجهوله
انتقام عشق الصعيد الجزء التاني 19
راح صقر عشان يقفل البوابه وشاف الشخص الي كان بيراقبهم
اتجاهله صقر عشان لو راحله اكيد هيجري ومش هيلحقه وكدا هياخد حذره
رجع صقر لعشق
صقر: ممكن افهم انتي لب قلتي كدا
عشق: عشان نقبض على العقرب
صقر: ازاي
عشق: انا قلتلك كدا عشان هو يسمعنا ويبلغ العقرب بالمكان والوقت
صقر: اظن اللواء ميعرفش وكدا هيتعصب
عشق: مفيش حل تاني لازم نخليه يوافق
صقر وهي بيرجع لورا: مش هيوافق انسي
تاني يوم في مكتب اللواء
اللواء بحماس: هايل يا مقدم عشق هايل عجبني استغلالك الموقف وسرعه تفكيرك
عشق وهي باصه لصقر مم طرف عينها وبحاول تكتم ضحكتها: شكرا يا فندم
عمر: بس لي مش مسكتوه
نور بقرف لعمر: والعقرب كان هيعرف ازاي…عنده قرون استشعار هيعرف بيها
احمد بضحك: خليك ساكت عشان وشك بقى طماطم
عمر: اخرس انت خالص
الكاتبه المجهوله H
بعد وقت خرجوا من عند اللواء
عشق بصوت عالي: اللواء مستحيل يوافق انسي انه بنفذ خطتك
صقر وقف قدامها وقال: بتلقحي عليا هاا
عشق: الي على راسه بطحه ببحسس عليها
قالت كدا وسابته ومشيت
بالليل عند عشق
عشق كانت قاعده على الكنبه وبتراجع ملفات لما دخل خالد
خالد: مسا مسا
عشق: نورت
خالد وهو بيبوس ايدها: ده نورك يا عشقي
عشق: اتأخرت لي كدا
خالد: شغل يا حبيبتي المهم انتي عامله اي دلوقتي
عشق: كويسه الحمدلله
خالد: عملتي اي في الشغل النهارده
عشق سكتت شويه وبعدين قالت: مفيش جديد غير اننا بنخطط لنقل القن*بله لي مكان آمن وانا اقترحت نقلها لمكان مش هيخطر على بال حد
خالد: فين يعني في الصحرا مثلا هيوصلها برده فكروا بعقل شويه
عشق: لا مش في الصحرا
خالد: امال فين
عشق: في تلاجه
خالد بضحك: ههه تلاجه هتخبوا قنبله في تلاجه اي عايزنها تبرد شويه
عشق كانت هترد بس قاطعها صوت تليفون خالد
اخد خالد التليفون وخرج البلكونه عشان يرد
الكاتبه المجهوله H
عدا الوقت بدون اي احداث مهمه غير تجهيزات عشق وصقر والفريق النقل المزيف الي كان الكل مفكره حقيقي
يوم الخميس باليل الساعه 11 ونص كان صقر واقف مع العناصر وهما بينقلوا صندوق كبير جدا لعربيه كبير والكل مفكر ان دي القن*بله
كانت عشق واقفه وتدعي التركيز مع الفريق بس هي عينها كانت على العربيه الي فيها الجاسوس
جت الساعه 12 وبدأوا عشق وصقر التحرك بالعربيه الي فيها الصندوق وباقي الفريق وراهم معاهم القوات
بعد حوالي ساعه وصلوا امال المكان كان مخزن كبير جدا وجنبه نفق محفور تحت الارض وبيت صقر
جوا المخزن كان فيه صاله كبيره جدا وده كان فريزر لتخزين الاطعمه
وقفوا القوات بعيد عن المخزن في حين استمروا عشق وصقر الفريق في الطريق لحد موصلوا للمخزن
نزلوا ووقفوا قدام المكان
صقر بهمس: على ما اعتقد ممكن دلوقتي يكونوا جوه
احمد: اي الي هيدخلهم دلوقتى
عشق: يا ذكي دول وصلوا من زمان واتخبوا جوه عشان عارفين ان وقت وصولنا القوات هتحاصر المكان فهما اخدوا احتياطهم وجم قبلنا
نور بسرعه: العربيه يا عشق هناك اهي بس محدش يبص استنوا
مكملتش كلامها ولقت عمر بص للعربيه
صقر وهو بيشده من قفاه: اما بتقول محدش يبص انت بتفهم منين
عمر: اوعى يا عم كدا
عشق: بصراحه انت بقيت غب*ي اوي يا عمر
نور: اخرسي يابت
عشق: دافعي دافعي
الكاتبه المجهوله H
ضحكوا كلهم بعدين بدأوا يتكلموا في الشغل
عشق: دلوقتي نور وعمر ورا المخزن مرام واحمد على الجنب اليمين صقر على الجنب الشمال وانا هنا هبقى قدام المخزن وجنب العربيه تمام
الكل: تمام
بدأوا كل اتنين يروحوا اماكنهم
صقر لعشق: خلي بالك من نفسك ومتقفليش التليفون وخلي المكالمه شغاله ماشي
عشق: ماشي
سابها صقر وراح لمكانه وعشق مسكت مس*دسها ووقفت قدام المخزن
عدا تقريبا عشر دقايق وعشق واقفه في مكانها بس فاجأه سمعت صوت بينده عليها
بصت حوليها في كل مكان بس مفيش حد فرجعت ركزت تاني بس الصوت رجع تاني
عشق بهمس لصقر على التليفون: صقر صقر سامعني
صقر: ايوه سامعك
عشق: انت بتنادي عليا
صقر: لا لي
عشق: سامعه صوت حد بينده
صقر: يمكن اي حد من الباقي
عشق: طيب انا هكلمهم واشوف في اي
قفلت عشق مع صقر وبعد دقايق رنت تاني
عشق: مفيش حد فيهم بينده
صقر: طيب خليكي مكانك وانا جايلك
عشق: لا لا خلاص انا اكيد بيتهيألي خليك مكانك
الكاتبه المجهوله H
عشق رجعت سمعت صوت تاني
راحت عشق لمصدر الصوت بعد مجهزت مس*دسها
اتضح بعدين ان الصوت جاي من جوه المخزن
وصلت عشق لباب المخزن ودخلت
وفاجأه ظهر حد وضر*ب ايد عشق والمس*دس وقع من ايدها
عشق بسرعه بدأت تض*رب في الشخص الي اتضح انه العقرب
كان العقرب بيتفادى الضر*بات بس عشق كانت بض*رب بكل قوتها
اتلقى العقرب ضر*به وقعته على الارض وبدأ ينزف
عشق قربت منه بسرعه مسكت شعره وحطت ايدها على القناع الي على وشه وكانت هترفعه بس اتفاجأت بضر*به على راسها ادت انها داخت ووقعت على الارض
لما وقعت عشق شافت ريهام الي كانت واقفه وراها وبتبصلها بغل وكره
اتكلم العقرب وقال بغضب: اي الي عملتيه ده انتي مجنونه
بصت عشق للعقرب بصدمه
عشق في نفسها: ايوه ده صوته هو العقرب
قرب العقرب من عشق لما فكر انها مش هتقدر تتحرك ومسك راسها بس عشق فاجأته لما شدت القناع الي على وشه وظهر العقرب
كان العقرب بيبص لعشق بصدمه وهي كمان كانت مصدومه عيونها دمعت هي عرفت مين العقرب مستحيل يكون هو ازاي قدر يضحك ويخبي على الكل كله ده ازاي اظهر قدام الكل انه شخص بريء ازاي قدر يضحك علينا ازاي
كان الكلام ده عشق بتقوله لنفسها
عشق بصدمه:...
قالت اسمه واخدت ضر*به تانيه من ريهام خلتها تفقد وعيها
يتبع….
يترا طلع مين العقرب واي مصير عشق هل هيقت*لوها ولا لا وصقر هيلحقها ولا لا؟؟؟
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الجزء الاول من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا