رواية معشوقه الأسد البارت الثاني 2 بقلم ياسمين سالم
رواية معشوقه الأسد البارت الثاني 2 بقلم ياسمين سالم
معشوقه الأسد
البارت الثاني
ويارب مايكونش الأخير والتفاعلات تزيد عن كده
اسد رفع وشه صدف وشاف ملاك نازل من السما وتنح
فيها وفضل يبربش بعينه وبعدين في نفسه : اهدي يا اسد الله يخربيتك يا ليان ايه دا دجمالها مش طبيعي اكيد مش طبيعي انا عارف أنه كله تجميل والميكب الي هي حطاه
ونزل ليان ومضت علي كت الكتاب
و المؤذون قال جملته الشهير و باركلهم والجميع باركلهم
ملك : ايوه بقي وهيبقي عندي مرات اخ عيل مش البت المسهوكه دي
اسد :ملك أن أتكلم عن سوزي هزعلك
ليان ابتسم : مين سوزي دي يا ملك انا مش فاهمه
اسد سرح في ابتسامتها وغمازتها الي بأنه مع الأبتسامه
وبعدين إضايق عشان هي سحرته بجمالها
وقال بضيق وصوت عالي : وانتي مالك هنا متدخليش في أي حاجه واي حد يتكلم ملكيش دعوه بيه
ليان وهي بتحبي دموعها قالت بصوت مهزوز : حاضر يا أسد بيه انا آسفه
اسد حس بنغزه في قلبه من صوتها وعيونها الي فيهم الدموع والتعصب اكتر من احساس ده وقالها بغباء وعصبيه
ايه السهوكه دي بتعملي دور المسكينه احسن ليكي بلاش معايا انا انا مش هفيدك لاني كشفك اعمليه علي بابا علي ملك علي اي احد انا لا
ايمان دخلت وكانت جايبه معاها شنط كتير
وقالت : هاي ميزو عامل ايه اسد حبيبي ملك وأشارت علي ليان ودي مين يا مازن
مازن : وعليكم السلام يا ايمان عامله ايه يا حبيبتي
ودي ليان قاطعه اسد بتوتر وقال : دي دي ا ا بنت عمتي وخالي
ايمان ضحكت : طيب مالك متوتر ليه كده ههههه
اسد : لا مافيش حاجه يا ايمو
ايمان : انا ايمان يا ليان و ابقي زميله اسد من ايام الدراسه وصاحبت خطيبته المفضله
ليان بوجع صح هي مش بتحب بس مش لدرجه انه خايف و متوتر لمجرد انه خايف خطيبته تعرف اني مراته بس كده كده هو ما يفرقش معايا ولا خطيبته
ليان : ملك تعالي نطلع
اسد : لا انا عايزك وانتي يا ملك خليكي مع ايمان وبعدين هنادي عليكي تطلعيلها
مازن : حاضر انا قاعد معاها انا وملك اهو شوف عايز تقولها ايه وتعالي ومسك أيدها وليان ان كهربا مسكتها وطلعت معاه اسد دخل وقفل الباب وقال لها اسمع ي احنا جوازنا على الورق بس
ليان : انا عارفه كويس يا استاذ اللي جاوز مع الورق لمده سنه وهنتطلق وده بس علشان الورث بتاعي ما يروحش لحد ثاني بعد ما بابا تعب عليه وانا وافقت على الجواز عشان كده بس ما تخافش خطيبتك مش هتعرف او صاحبتها
اسد اتفاجأ لأنه طب هو ما قالوش على الكلام ده مفكر انها متجوزاه على اساس انها تبقى مراته بحق وحقيقي مش تمثيليه وانها كانت هتزعل لما يقول لها كده بس اسد اتفاجئ واتفاجئ بقوتها وانها ما خافتش منه وحس بالضيق من كلامها
اسد : كويس ان احنا اتفقنا على طول كنت مفكر ان هغلب عقبال ما تقتنعي
ليان ضحكت بسخريه ليه ملك الجمال وانا ما اعرفش يعني بالعافيه انت ما تفرقش معايا انا كلمه قدم لي شباب احسن منك بكثير وانا ما وافقت ش وبعدين انا عندي واحد وبحب واستحمى ان انا افكر فيك ومستنيه بس لما السنه تخلص وبعدها هسافر وارجع له انا متجوزه انا وهو
اسد اتعصب جامد من كلامها وحس انه عايز يقتلها انها بتقول قدامه وانها بتحب واحد وكمان تتجوز وترجع له وترجع لمصر
اسد بحده : انت ما تشرفنيش انا مش عايز واحده في حياتي فلاحه زيك انا كمان بحب سوزي مستحيل ابص على واحده زيك وبصلها بقرف وسابها وطلع
ليان في نفسها : انا فلاحه والله لاوريك يا اسد الفلاحع اللي هتعمل ايه هخليك تتمنى لرضا ارضى مش هرضى بيك اصلا ده انسان متخلف ومتكبر ومغرور وانا مستحيل احب واحد زيه انا هخليك تحبني وبعدها اسيبك زي مش عايزه اقول
ملك طلعت ل ليان
وقالت بمرح : ايه يا اسطى الشياكه دي مش طبيعيه انت قمر وجميله قوي كيوته انت لو طلعت عندنا الشباب باريس كلها هتجري وراكي
ليان : ما تبلغيش قوي كده مش للدرجه يعني انا حلوه
ملك : بس اسكتي احسن ليان انت مش فاهمه حاجه
ليان : هو انا هنزل الجامعه الصبح
ملك : ده انت هتخربي الجامعه لو رحتيها
ليان مسكت المخده ورمتها عليها وملك طلعت تجري ورا ليان و ليان فتحت الأوضاع وطلعت تجري وكان اسد قاعد في المكتب بتاعه بيراجع الورق وسمع صوتهم وصوت ضحكتهم كان عالي وقام طلع وشاف
ملك وهي بتجري بالمخده ورا ليان وليان عماله بتجري ورا بتتخبا في مازن
ليان بضحك هستيري : الحفني يا اونكل مازن منها خليها تسكت
وكل دا اسد كان طالع يزعقلهم بس لما شاف ضحكها الزياده والجميل محبش يقطعه وكان بيتفرج علي عليها و غضب عنه كان بيضحك علي شكلها وفجأه ليان وقعت وصرخت وأسد جري زي المجنون و يتتتبع
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البدايه هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا