رواية نور والأسد البارت 6_7_8_9كامله بقلم نور عصام
رواية نور والأسد البارت 6_7_8_9كامله بقلم نور عصام
بسم الله
رواية نور والاسد
بقلمي #نورعصام
الفصل السادس
نور. اااااه يانور ااااه يا حبيبتي يااللي ايامك بقت معدوده ايه ايه لا دي بقت ساعات يا نور ياختي وراحت علي ليلي وقالتلها لولو حبيبتي انجديني من التور دا
ليلي. بمرح قالت لا
نور. راحت علي مختار وقالت عمو حبيبي ارحمني منه
مختار. لأ
نور. بقا كدا يا مختار انت وليلي بتخلو بيا وانا اللي علطول بستر عليكم بقا مش عاوزين تنجدوني من ابنكم الزفت دا وانا اللي مكنتش راضيه اقول لحد اني قفشتكم ف المطبخ وانتو بتتحرشو ببعض وبصت لجدها وقالت يرضيك دا يحصل ف بيتك ياكبير دا انا كل مادخل المطبخ الاقي الراجل دا بيتحرش بمراته واقولهم عيب كدا معاكو ناس ف البيت يقولولي ملكيش دعوه احنا احرار
ليلي. ميته من الكسوف وبتقولها بصوت هامس اخرصي الله يحرقك هتودينا ف داهيه منك لله
نور. راحت علي عمها ماهر وقالت عمو ماهر حبيب قلبي الغالي انت الوحيد اللي هترحمني منه
ماهر. بصلها وبعند قال لأ
نور. بقا كدا يا ماهر وانا اللي كنت ناويه ارجعلك مراتك وبقول عفا الله عما سلف قسما عظما ماهيحصل وبصت لقت حمزه وخالد داخلين جريت عليهم وقالت خالود حبيبي
خالد. ولا هعبرك
نور بقا كدا وبصت لحمزه
حمزه. متحاوليش
نور. بقا كدا ياكلاب وانا اللي كنت ناويه ارجعلكم امكم بدل ما انتو بترضعو لبن معيز ومش مقصر فيكم عاوزه اجيب لكم امكم تراعيكم وراحت علي ياسمين وقالت سوسو حبي
ياسمين. ابدا
نور. بقا كدا وانا اللي مخبيه علي جدو اني سمعتك وانتي بتقولي ل حمزه هات بوسه
ياسمين. انااا
نور. ايوا وهو الحقير كان عامل فيها شريف وقالك لا وبعدين قال فرصه مش هتتعوضك ووو
حمزه. نهار ابوكي اسود
نور. راحت علي اميره وقالت مرمر قلبي
اميره. انا مش قد الاسد مليش دعوه
نور. بقا كدا يا بت طب والله لقول لجدو انك كنتي خارجه من اوضة خالد الساعه اتنين باليل وانا اقولك عيب كدا تقولي محدش له حاجه عندي اقولك احنا بيت محترم تقولي محدش له كلمه عليا انا مش صغيره ومحدش هيتحكم فيا
اميره. يامصبتي ياني والمصحف ماحصل ياجدو
نور راحت علي جدتها وجدها وقالت ها هتتصرفو مع حفيدكم ولا اقول اني قفشتكم وانت بتقولها كلام محن وهي بتتدلع عليك وتقولك هو دا اخرك وانت طبعا مش عجبك كلامها روحت منقض عليها وانا اقولكم عيب معاكم سناجل ف البيت تقولي احنا الاصل ومحدش له كلمه
جدتها. قالت الله يكسفك اسكتي يابت وكل دا و
اسد واقف عالباب وبيكتم ضحكته عليها وعلي اسلوبها وبعدين قال نووووور
نور. يالهووووووووي يا مصبتييييييييي ياحسرة قلبي عليكي يانور يا اللي عيلتك كلها طلعت واطيه ااااه يانور يا قليلة الحيله اااه ياللي كل عيلتك متضهداكي لكي الله يانوررر
اسد. وصلها ومسكها من ايدها بغضب
نور. بقا كدا يا باشا بتستقوي عليا علشان انا يتيمه وامي وابويا ميتين ومليش حد وعيلتي كلها ماتت غرقانه ف البحر قبل المركب تولع بيهم ويصتلهم كلهم وقالت حسبي الله ونعم الوكيل فيكم نفر نفر وبصت ل اسد وقالت هات بوسه يا باشا وف لحظه جريت وقالت اروح فين اروح فين كلهم اندال ياربي اعمل ايه وبصت لقت باب المكتب مفتوح جريت عليه ولسه هتقفل رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
اسد. لحقها وزئها ودخل وقفل الباب
العيله كلها عماله تضحك عليها
حمزه. فظيعه البت دي
ليلي. بس دمها شربات
اميره. انتي تسكتي ياليلي فضحتينا عجبك اللي انتي عملتيه دا انتي ومختار ولا علشان هو جوزك يعني تعملي كدا
ليلي. اخرصي يابت هتعومي علي عومها المجنونه دي
الجد. والله عسل بس مبتسترش الكل ضحك
حمزه. لا ياجدو بس مش كلو صح
الجد. اممممم
حمزه. اوعي تفهمني غلط
الجد. لا دا انا فاهمك صح قوي يابن ابني وضحكو
في المكتب
اسد. تعالي هنا
نور. بتحاول تسيطر عليه راحت عليه وبدلع وقالت ف ايه يا اسودي يا حبيبي مالك بس ايه اللي مزعلك ومدايقك كدا وقربت منه وحطت ايدها علي قلبه اللي بيدق بسرعه
اسد. بلع ريقه وبيحاول يسيطر علي نفسه وخصوصا انو فاهمها بعد ايدها عنه وقالها انا قولت ايه امبارح
نور. عادي يعني قولت حاجات كتير ياروحي
اسد. نورررر متعصبنيش
نور. بهدوء قالت طيب بس قولي انا عملت ايه زعلك مني
اسد. روحتي المطعم ليه
نور. اها دا انت مراقبني بقا
اسد. لا يا حلوه يوم ما افكر اراقبك يبقي موتك اسهل انا كنت ف مشوار تبع الشغل وشوفتك وانتي خارجه من المطعم ولولا اني معايا صحابي كنت نزلت قتلتك علي عدم سمعك كلامي امبارح
نور. طيب ممكن تهدي وتسمعني
اسد. اسمعك بعد ما شوفتك بعيني
نور. اسد كان لازم اروح المطعم علشان اقولهم اني خلاص مش هروح تاني وكمان اعزم زمايلي هنا علي الخطوبه
اسد. كان ممكن تقوليلهم بالفون
نور. مينفعش لان كان لازم اروح واخد باقي حسابي وا
اسد. بصوت عالي قالها وهو انتي محتاجه فلوس
نور. اسمعني يا اسد وبلاش العصبيه دي انا روحت علشان اخد باقي حسابي واديه لواحده كدا انا بساعدها لانها تعبانه
اسد. بصلها وابتسم واعجب بشخصيتها
نور. والست دي انا مش هتخلي عنها ابدا لاني بجد بحبها وحابه اعرفك عليها انت كمان
اسد. وليه مقولتليش قبل كدا
نور. مجتش فرصه
اسد. قرب منها وقالها جاهزه للخطوبه بكرا
نور. لا يا باشا انا مش موافقه
اسد. قرب اكتر منها وبقت انفاسه تلفح عنقها
نور. بضعف قالت اسد بتعمل ايه ابعد ميصحش كدا
اسد. لازم تتعاقبي علي جناني منك واقتحم شفتيها بشفتيه ينتقم علي عذاب قلبه منها وبعد لحظات بعد عنها وسند بجبينه علي جبينها وقالها بحبك بقلمي نور عصام
نور. اتكسفت ووشها احمر
اسد ببتسامه قالها ايه دا نور الجوهري بتتكسف لا لا
نور. ضربته ف صدره وراحت عند الباب واخدت نفس وبعدين فتحت الباب وطلعت
اسد. قعد وقال ااااه منك يابنت قلبي ناويه علي ايه تاني معايا حب ومجنون بيكي عشق وخلاص قربت اموت ااااه
نور. راحت وقعدت جنب جدها
حمزه. قالها ايه دا دا انا قولت هتقطعو بعض
نور. هو انت سامع صوته
حمزه. يعني ايه
نور يعني متقطع جوا روح لمه بقا ومتنساش تاخد اكياس
حمزه. هههههه ودخل المكتب وقال ايه يا باشا هي الشعنونه دي جابت اخرك ولا ايه لا لا دا احنا لسه بدري علينا قوي
اسد. ابتسم
حمزه. اممممم بس تعرف تستاهل بجد حبك لها كل السنين اللي فاتو دي وعمز بعينه وقال واللي جايه
اسد. ببتسامه وفرحه قال حاسس انها هتجيب اجلي من كتر حبها وتصرفاتها واسلوبها
حمزه. ههههه اه لو كنت شوفتها من شويه عملت ايه دي لبست الكل ف بعض وخلت الكل مش قادر ينطق من الاحراج
اسد. هههههه شوفتها
ياسمين. خبطت عليهم وقالت تعالو العشا جاهز
اسد. خدي يابت تعالي هنا
ياسمين. خير ف حاجه
اسد. قالها انتي ازاي تقولي للواد دا هات بوسه
ياسمين. باحراج قالت والمصحف ماحصل دي مجنونه بنت مجانين اوعي تصدقها يا اسد
نور. دخلت وقالت يعني انا كدابه يا كلبه
ياسمين. وديني لربيكي وجريت وراها
اسد وحمزه هههههههه ههههههههه طبعا الكل عارف انهم بيحبو بعض بس كانو مستين اسد يتجوز الاول
الجد. وهما عالسفره قال كل شئ تمام وبص ل نور وقال هتروحي الجامعه بكرا
نور. لازم عندي عملي بكرا بس هخلص وارجع علطول ومش هروح الشركه
اسد. تمام بس تخلصي كلميني اجي اخدك
نور. مفيش داعي
اسد. بصلها وقال ف حاحات لازم نشتريها
نور حاجه ايه دي
اسد اتنهد وقال استغفر الله العظيم اسكتي شويه وبلاش تقاوحي علي كل حاجه كدا
نور. الله مش بفهم ايه اللي هيحصل
اسد. مش مهم نفذي وانتي ساكته
نور. لا بقولك ايه دا انا مهندسه وكل حاجه عندي لازم اتكتك لها واخطتها وارسمها كويس مش سايبه هي
خالد. ههههه يخربيت عسلك يانور
وبعد انتهاء العشا
نور. والبنات طلعو فوق يشوفو هيلبسو ايه
اسد. قال جدو انا عاوز اكتب الكتاب
الجد. ليه كدا خليها خطوبة دلوقتي ولما نور تخلص امتحانات ابقو اتجوز كلها شهرين
اسد. لا يا جدو انا عاوز كتب كتاب مش بس خطوبه
الجد. وليه الاستعجال يابني
اسد. انت مش شايف بنت ابنك ماشيه طايحه ف كل البيت ازاي من الوضه دي للاوضه دي دي بتدخل عندي الاوضه كتير ياجدو وهي زي العبيطه كدا
الجد. ابتسم وفهم كلامه
اسد. عرف ان جدو فهم كلامه قال ربنا يخليك لينا ياجدو
الجد. انا موافق وكمان نكتب كتاب حمزه وياسمين
حمزه. بفرحه اهو دا الكلام يا كبير دا انا خلاص كنت فقد الامل حراام عليكم
الجد. خلاص الصبح بإذن الله تاخد ياسمين وتشترو الشبكه
حمزه. انت تؤمر ياجدو والكل كان مبسوط وسعيد
وتاني يوم الكل عرف بالخبر السعيد
نور. نزلت وراحت الجامعه وبعد ما خلصت
اسد. راح واخدها وراحو اشترالها شبكه كتير حلوه وفستان كتير شيك ولنفسه بدله علي زوقها
وحل المساء علي الجميع باذن الله
اسد تم كتب كتابه علي نور وحمزه علي ياسمين
ليلي. طلعت فوق وقالت ها يا بنات جاهزين
ياسمين ونور. ايوا يا ماما
ليلي. راحت عليهم وحضنتهم هما الاتنين
الجد وابنه مختار وماهر طلعو يجيبو العرايس
مختار. باس ياسمين من جبينها وعطاها ل حمزه وراح علي نور وحضنها وباركلها
الجد وماهر. اخدو نور كل واحد من دراع وراحو علي اسد وقالو دي الغاليه ممنوع تزعلها
اسد. بصلها باعجاب ومال علي جبينها وباسها وقال ف عيوني ياجدو واخدها وراحو للكوشه اللي كانو مجهزينها ولبسها الشبكه وفجأه شافو ام خالد وحمزه داخله الكل بصلها نور راحت بقلمي نور عصام مسكة عمها وجدها من ايدهم وقالت معلش علشان خاطر حمزه وخالد وخصوصا انهارده مينفعش كتب كتاب ابنها واول فرحتها متحضروش وعموما انا مسمحاها واللي فات مات باجدو وباست عمها وقالت علشان خاطري يا ماهر سامحها وبصت لجدها وباست ايده
حمزه وخالد راحو عليها وباسوها من خدها
وبعد شويه من الرقص والفرحه مع الجميع
اسد. قال ها ايه رأيك نروح نقعد شويه ف الجنينه
نور. ابتسمت وقالت ومالو
حمزه. قال يلا بينا
خالد. وانا كمان هجيب اميره واجي معاكم وفعلا راحو
اسد. قعد وبص ل نور بفرحه وقالها مبروك يا قلبي
نور. قالت بس هو دا اللي انته جايبني هنا علشانه
اسد. والكل بصولها ومستغربين او عاملين مستغربين
نور. قالت ايه يا باشا مفيش بوسه كدا من خدي من ايدي انشالله حتي من بوئي
اسد. يخربيتك وبعدين قالها ايه يابت مفيش دم مفيش احراج مفيش كسوف وقام مشي
نور. خد تعالي هتكسف اهو والله هتكسف تعالي
حمزه وخالد وياسمين واميره ميتين ضحك عليها وكلامها
نور. عجبكم كدا ومره واحده مالت علي ياسمين وعضتها من خدها بقوه
ياسمين. اااه اااه يا بنت العضاضه انا مالي
حمزه. شد ياسمين منها وقالها يخربيتك هتكليها
نور. قالت قوم يالا هاتو وتعالي
حمزه. قالها وانا مالي وهو عارف انو اسد قام لما شاف زمايله بالقسم وصلو راح يسلم عليهم
نور. بقا كدا مش عاوز تقوم انا بقا اللي هروح اجيبه بس قبل ما اروحله هروح الاول ل جدو وعمو مختار ولولو وقولها ان انته هاري البت دي بوس وكمان عاوز تغتصبها
حمزه وياسمين. مع بعض يانهارك اسودك
اميره وخالد. هههههه هههههههه
نور. سابتهم ومشيت
ياسمين. يخرببتك يانور قوم يا حمزه وراها دي هتودينا ف ستين داهيه
حمزه. مجنونه وتعملها وبعدين بصلها بحب وقالها علي فكره انتي مراتي ومحدش له حاجه عندي بس للاسف مش عاوزين فضايح حسبي الله ونعم الوكيل فيها الشعنونه دي وجري ورا نور وقالها نوري
نور. ملكش دعوه بيا وكانت وصلت عند اسد ولقته واقف مع عثمان ابتسمت
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
حمزه. ابوس ايدك بلاش جنانك دلوقتي
نور. اسكت انته وراحت وقفت جنب عثمان وقالت باشا والله وحشني ياد يا عثمان
عثمان. نور انتي هنا بتعملي ايه
نور. انت اعمي يالا مش شايفني
عثمان. مسكها من صوباعها ولفها وقال شايف عروسه زي القمر والله تستاهلي تكوني عروس اليله
نور. اممم هي دي الناس اللي بتفهم
اسد. بصلها
نور طنشت وقالت انا فرحانه قوي قوي يا ميمو انك جيت
عثمان. وانا اقدر مجيش دا كتب كتاب الباشا
نور. طيب مفيش مبروك ليا كمان ولا ايه
عثمان. بصلها ومش فاهم قوي
نور. منا العروسه يا عبيط
عثمان. احم وروحه هتطلع من اسد بصلها وقال الف مبروك ومشي جري من قدام اسد
نور. جبان
حمزه. انتي تعرفيه
نور بعند ف اسد قالت طبعا يابني دااا
اسد. قاطعها وقال ايه اللي انتي عملتيه دا
نور. ببردو قالت عملت ايه يا باشا
اسد. يعني مغلطيش
نور. نو نو
اسد. نو نو دا انا هخليكي تنونوي دلوقتي واخدها من ايدها ودخلو البيت
نور علي فين يا باشا انا مش بتاعت الكلام دا
اسد اسكتي شويه
نور. طب افهم بس احنا طالعين السطوح ليه
اسد. كدا وكانو وصلو
نور. دخلت لقت سطح البيت مفروش بالورود ومنظم بطريقه تجنن ومشع بالانوار وموجود اكل وعصير فرحت بالمنظر
اسد. عجبك
نور رمت نفيها ف حضنه وقالت يجنن يا قلبي
اسد. ضمها لحضنه بقوه وقالها بحبك وبموت فيكي وكل عمري مستنيكي ومستني الحظه الي تنوري فبها حباتي وتبقي ف حضني وبين ايديا ومال عليها وباسها من جبينها
نور. وانا كمان بحبك وكنت هتجنن عليك وكنت كل ليله عندي امل اني اشوفك وعمري ما مليت ودعيت ربنا ليل نهار يجمعني بيك وبصتله وعيونها كلها دموع وقالت اتمنبتك جنبي ف اصعب اوقاتي اتمنيتك تضمني لحضنك وتقولي انا جنبك ياعمري اوعي تخافي نور عصام
اسد. مسح دموعها اللي نزلت منها وباسها من خدها وقالها وانا جنبك ياعمري وعمري ما هسيبك ابدا انا مصدقت لقيتك
نور. حضنته وقالت يديمك ليا يا قلبي سند وضهر وامان
اسد. بمرح قالها وحب وعشق بلاش
نور. اتكسفت
اسد. ايه دا اتكسفتي
نور. والله بتكسف انت الي مدتنيش فرصه للكسوف
اسد. هههههههههه وبعدين قعدو عالارض ونام وفتح دراعه واخدها ف حضنه وضمها بقوه
نور. بمرح قالت لا لا ابعد شويه عني انا متربيه وبنت ناس
اسد. ههههههه وبعد فعلا
نور قربت منه تاني وراحت جوا حضنه
اسد. اهو انتي اللي بتتلزقي فيا والشيطان شاطر وترجعي ببعدين تعيطي وتقولي ذئب بشري ونتبهدل ف المحاكم وتقوليلي طلقني وانا طبعا مش هطلق تقومي تعاندي وترفعي قضية خلع وانا اقولك حتي لو عملتي ايه مش هطلقك نوري بتاعتي ومستحيل اسيبها الا بموتي وضمها لحضنه اكتر وقالها اااه يا صغنن انته ياقمر
نور. بطريقة ولا البلد قالت صغنن مين ياخويا دول كلهم اربع سنين مش كتير يا عنيا
اسد. يخربيتك يا بت دا انتي فصيله كدا تفسدي الحظة الرومنسيه وبصلها بحب
نور. بخبث بصتله وقربت منه زياده
اسد. بصلها بترقب وقلبه دقاته ذادت
نور. قربت منه اكتر ونفسها يعلي اكتر واكتر وف لحظه باسته من بوئه
اسد. ابتسم وقالها لا لا مش عجبني عاوز اغراء اكتر
نور. خلاص روحها هتطلع بعدت والتفتت
اسد. شدها تاني عليه ولفها ليه وبصلها بنظره اذابتها عشقا وانقض عليها يقبلها بنهم شديد
وتاني يوم
اسد. فتح عيونه علي اشعة الشمس لقي نور نايمه علي دراعه براحه وآمان بصلها وابتسم ومال عليها وباسها من خدها
نور. صحت وقالت يافصحتي انت عاوز تتحرش بيا انا لازم اصوت والم عليك الناس الحقوووووني
اسد. زئها من علي دراعه وقالها غوري يا بت اتحرش ايه هو انا عارف ابوسك تك البلا
نور. ضحكت ونزلت جري علي تحت
ياسمين. قابلتها وهي بتدخل اوضتها وقالت كنتي فين يا بت يا نور انا دخلت عندك ملقتكيش
اسد. بصلها ومستني اجابتها
حمزه. شافه وقاله وانت كمان كنت فين انا دخلت اصحيك ملقتكش روحت فين وعملت ايه
نور. بصت ل اسد وغمزت بعينها وبعدين قالت كان بيتحرش بيا فوق السطوح ياريتكم كنتو معانا
ياسمين. اتكسفت ونزلت جري علي تحت
حمزه. احم ونزل وراها
نور. هههههههه
اسد. ههههههه يخربيتك العيال منطقتش
نور. مش هما اللي معندهمش دم وبيسألو اسأله غريبه
اسد. عيال برده وبعدين قالها هتروحي الجامعه
نور ايوا
اسد. طب اجهزي يلا علشان اوصك
نور. اوك وبعد شويه جهزت ونزلت وراحت علي المطبخ وف لخظه قالت اثبت مكانك يا مختار والله منا سيباكم غير متلبسين ومفضوحين قدام الكل نور عصام
مختار. هتموتيني ناقص عمر الله يخرب بيتك
ليلي. ابوس ايدك استري علينا
اسد. نزل وراح عليهم
نور. قالت اتفضل شوف ابوك وامك بيعملو ايه هي دي العيله اللي انت عاوزني ابقي واحده منها استغفر الله العظيم وخرجت
مختار. بيبص لابنه وساكت وامه محرجه
اسد. بصلهم وقال في ايه يا حاج هي قفشتكم وانتو بتعملو ايه بالظبط وبمكر قال لا لا اوعو تكونوو
ابوه. بصله وراح ضربه علي صدره وخارج
نور. راحت عند جدتها لقت جدها بيطبطب عليها ويقولها ربنا يخليكي ليا يا حجوجه ومال عليها وبيبوسها من خدها قالت استغفر الله العظيم هو انا دخلت بيت دعاره ولا ايه حتي انته يا كبير وبصوت عالي قالت والله لبلغ عنكم كلكم انا خايفه علي نفسي منكم وقالت الحقني يا اسسسسسسد الحقني يا حضرة الظابط الحووووني ياناااااس
جدها. اسكتي يابنت الكلب فضحتينا
اسد. راح عليها وقالها ف ايه مالك يا نور
حمزه وخالد وابوهم وامهم وياسمين واميره ف ايه
نور. الحقني با باشا انا عاوزه ابلغ عن قضيه دعاره وانا بنفسي مسكاهم بالجرم المجروم المشهود
مختار. البت دي متقعدش ف البيت دا تاني ولا دقيقه واحده بعد كدا وبص ل اسد وقاله شوفلك مكان تاني تعيش فيه انته وهي مستحيل تعيش معانا ولا حتي تيجي زياره
نور. طبعا يا مختار ماهو دا اللي عاوزه علشان يخلالك الجو وبصت ل جدها وقالت مش هتقول حاجه يا حاج ف ام اليله دي باعتار انك الكبير هنا
الجد. بص ل اسد وقال من انهارده تلم هدومك وهدومها وتشفولكم مكان تاني تعيشو فيه
نور. حتي انته كمان يا معتز طب والله لقول اني شوفتك وقبل تكمل لقت جدها بيجري وراها بالعصايا بتاعته
مختار. كمان جري وراها وقال والله منا سايبك غير مضروبه
ليلي. اديها مترحمهاش والعيله كلها ههههههههه ههههههه
نور. وهي بتجري قالت متحوش عني ياسي اسد ولا انتي مش جوزي مثلا
اسد. ولا اعرفك
نور. طيب حوشهم انتي يا حمزه وانا مش هقولهم انك بوست البت ياسمين امبارح ف الجنينه بعد كتب الكتاب
حمزه. قال ارجع من الشغل ملقيش البت دي ف البيت ومشي وهو بيبرطم
امه. مش هتفطر با بني
حمزه. مش طافح
نور. مازالت تجري وجدها وعمها بيجورو وراها
خالد. والله تستاهلي
نور. وهي علي السلم قالت مبلاش انته يابتاع نفسي اقضي ليله حمرا زي العيال دي
خالد. بهمس قال الله يكسفك يا بعيده وبص ل اميره وقالها هي مركيه كاميرات ف البيت هي عرفت منين
اميره. وشها احمر ومش عرفه ترد
جدها واسد. واقفين علي اول السلم وجدها بيقول تعالي يا نور با بنتي خلاص مش هعملك حاجه فرهدتيني من الجري وراكي والله ماهقدر اضربك تعالي يا حبيبتي
نور. بصتله وفهمت انو بيضحك عليكي وف لحظه وهي عالسلم راحت نطه علي ضهر اسد وقالت علي برا وإياك تنزلني غير ف العربيه اجرررررري
اسد. خدها وجري والكل بيضحك ...... يتبع
بسم الله
رواية نور والاسد
بقلمي #نورعصام
الفصل السابع
مختار. قال البت دي هتجبلي جلطه عن قريب
امه. ياخويا متحترم نفسك الاول
مختار. مابلاش انتي يا حجه
امه. حسبي الله ونعم الوكيل
في عربيه اسد
اسد. ههههه هموت يخربيتك اهمدي بقا وحلي عنهم
نور. الحق عليا اني بفرفشهم واغيرلهم مود الكأبه اللي هما عايشين فيه دا
اسد. تغيري مودهم بانك تفضحيهم
نور. هههههههه ما الكل عارف انو محصلش او بمعني اصح مش بنفس الطريقه اللي انا بقولها
اسد. ههههههههه ومال علي ايدها وباسها
نور. بكل حب قالت ربنا ميحرمني منك ابدا يا عمري
وبعد مرور اسبوع
اسد. خبط علي نور ودخل وقالها جاهزه يا قمر
نور. دقيفه ونازله
اسد. تمام انا هنزل وانتي خلصي براحتك
نور. اوك يا قلبي وبعد شويه خرجت من اوضتها وشافت امل مرات عمها ماهر بتقول خلاص يا حبيبي متزعلش مني علشان خاطري سامحني دا انور سامحتي ومالت علي ايده تبوسها راحت نور مصوته وقالت الحقووووني يافضحتييييييي ياسوادك يا جدييييييييي يافضحتك يامعتر وسط كبرات البلد
عمها ومراته. بصولها وهما هيموتو من كلامها
اسد والجد والعيله كلها جريت علي فوق وقالو ف ايه
نور. قالت يا فضحتك يا معتز يا جوهري بيتك بقا كأنه بيت دعاره يا تري انت عملت ايه ف دنيتك علشان ربنا يعاقبك وتشوف كدا ف عيالك ينفع كدا ابقي ماشيه ف حالي ويشاء السميع العليم اشوف الست دي بتبوس الراجل دا وكمان بتتحايل عليه يقرر اللي عمله باليل واحنا كلنا نايمين
ماهر. انا يا بت
امل. ميته من الاحراج قدام الكل
جدها. حسبي الله ونعم الوكيل فيكي معتش فيا حيل من يوم ما جيتي وانا طالع نازل عالسلم فرهدتيني من الجري
حمزه. قالها يخربيتك امي هتموت من الكسوف
نور. تستاهل حد قالها تقل ادبها عالراجل الطيب دا
اسد. راح مسكها من قفاها ونازل بيها نور عصام
نور. ليه كدا يا باشا انا كنت فاكره ماهر طيب طلع اعوذ بالله
اسد. اكتمي بقا وشي بقا ف الارض من عمايلك ف الناس
نور. ما هما اللي مبيستروش علي نفسهم
روايات بقلم نور عصام
اسد. راح عالسفره وقعدها جنبه وقالها عالله تروحي لأي مكان فاهمه ولا لأ
نور. طيب اروح المطبخ اساعدهم
اسد. لا امي هناك
نور. ومختار فين انا لازم اقوم اشوفه
اسد. تصدقي معاكي حق اختفي كدا فجأه
نور. يالهووووي سيبني اقوم ابوس ايدك الحقهم قبل يفضحونا وبتقوم
اسد. شدها وقالها والله ماانتي قايمه من مكانك
نور. راحت معليا صوتها وقالت يا مختااااار انت ياراجل انته تعالي هنا مختاااار مختااااااار انته يا مختاااااار
عمها مختار. طلع من اوضة المكتب وقالها عاوزه ايه ياللي تنشكي ف لسانك
نور. انت كنت فييين
مختار. كنت ف المكتب مع جدك
نور. احم وانا اللي كنا هظلمك يلا متعوضه المره الجايه
اسد ههههه والكل اتجمع عالسفره
نور. قالت كلو تمام موجودين كلكم
حمزه. قالها اه يا ختي اطمني
نور. لا انا مش مرتاحه انا هنادي عليهم واحد واحد واللي مش هيرد يومه ازرق وطبعا عرفين هعمل ايه
اسد. شدها وقال اهمدي بقا
نور. سيبني وقالت نبدأ بالكبير قوي وقالت الحاج معتز موجود
اسد. راح قايم ومسكها من ايدها مقومها وقايلها والله ما انتي قاعده معاهم عالاكل ووقفها ف نص الصاله وقالها مكانك علي ما اجيب حاجه من المكتب
نور. بتبوصلهم وتقول هتسبوني كدا معاه ينتقم مني ويعذبني ويعقلني
ياسمين. نعملك ايه يعني بعمايلك دي
نور. تزعلو عليا وتلطمووو بس بما انكم عيلتي حبيبتي هتلطمو لطم جماعي منا مش اي حد بردو يلا الطموووووو
اسد. خرج من المكتب وقال نووور
نور. الطموووووووح حلو قوي قوي ياباشا بالك انتي انا لو معنديش طموووح وامال مكنتش هبقي معاك دلوقتي
اسد. قالها انتي مفيش فايده فيكي وبص قدامه لقي عالتربيزه شريط لاصق اخده وف لحظه حطه علي بوئها
نور. امممممم امممممم ومش عرفه تتكلم
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
اسد. قالها للاسف لازم اعمل كدا علشان هخلص شوية شغل قبل ما امشي ولفها ورجع ايديها الاتنين ورا ضهرها ولفهم بالشريط الاصق واخدها قعدها عالكرسي وربط رجليها كمان وقالها عالله بقا تتحركي
العيله كلها بضحك عليها وفرحانه فيها
نور. قاعده عماله تحاول تتحرك وعاوزه تقوم تخنقهم
ياسمين. بعد شويه راحت عليها ولسه هتفكها
اسد. شافها من المكتب وقالها سيبها ولا عاوزاها تتكلم وتقول انها شافتك وانتي بتقولي لحمزه هات بوسه
ياسمين. بصتلها ورجعت لورا تاني وبعدين قالت عمايلك السودا هي اللي خلتني ارجع
نور. بتبوصلهم وعماله تهز دماغها
حمزه. قام وفكها ولسه واقف جنبها
نور. راحت ضربها بالبوكس ف وشه وقالت والله لفضحكم يا كلاب كلكم انا عرفه انكم بت
حمزه. قبل تكمل راح شايلها وفاتح الباب ورميها برا وقفل
اسد. شافهم وضحك
نور. عماله تخبط عالباب وتقول افتح يا كلب ان ماوريتك افتحووووو وعماله تخبط
اسد. خلص شغل وراح يكمل فطاره
نور. لفت ودخلت اوضة المكتب وراحت نطة من الشباك واتسحبت ودخلت وقالت بقا كدا يا كلاب بتضحو بيا
الكل بصلها
خالد. هي جت منين
حمزه. انتي دخلتي ازاي
نور. من الباب يا عنيا هيكون منين يعني ايه الاسئله الغير منطقيه دي
حمزه. بصلها وقال غير منطقيه ازاي واحنا كلنا قاعدين اهو والباب مقفول
نور. راحت قاعده بعيد عنهم وبصتلهم نظره هما فهموها وبعدين وقالت حمزه اسد خالد ياسمين اميره عاوزه ساندوتش لانشن وبيض وجبنه ومربه وشيبسي وكانز ونسكافيه ف خلال دقيقه يكونو قدامي
الكل خاف وبيجهزولها اللي طلبته وبعد لحظات كانو قدامها وبيقولولها اتفضلي
نور. اخدت الاكل منهم وبتاكل وبعدين بصت ل عمها مختار وقالت مختااار
مختار. ضغط علي سنانه وقالها خير يا عملي الاسود
نور. قالت ضربت عيل ف الجامعه عاكسني وقالولو عاوزين ولي امرك الساعه عشره تجيني وإلا ورفعت حاجبها
مختار. بغيظ قالها حاااضر
نور. بصت ل عمها ماهو وقالت ماااهر
ماهر. وهو هيفرقع قالها خييير
نور. قالت بما انك مهندس انا عامله تصميم بس لسه ما خلص باريت تشوفه وتخلص المطلوب علشان هيتسلم بكرا
ماهر. بغضب قال طيييب
نور. بصت ل جدها وقالت وانت يا كبير
جدها. خير يا اخرة صبري
نور. قالتله الفيزا بتاعتي خلصت ياريت تحطلي فلوس كتير ولاحظ اني عروسه ومقبله عالجواز وعاوزه طلبات ليا
جدها. ابتسم وقالها من عنيا
نور. بصت ل ليلي وقالتلها ليلي
ليلي. بأرف قالتلها ايييه
نور. قالتلها عندي هدوم كتير عاوزه تتغسل ارجع من الكليه الاقيها مغسوله ومكويه وإلا انتي عرفه انا هعمل ايه
ليلي. من تحت ضريها قالت ماشي
نور. بصت ل امل وقالت امل
امل. بخوف قالت نعم
نور. قالتلها الاوضه عندي مش عجباني غيري الفرش كله والستاير عوزاها بتلمع بتبرق بتشع نور كدا وعالله متعمليش
امل. حاضر
نور بصت ل جدتها وقالت وانتي يا ست سعاد هانم
جدتها. بصتلها ومردتش
نور. قالتلها عوزاكي تخلي بالك منهم انتي عيني هنا اي حاجه قولتها متنفذتش تعرفيني وإلا اقولهم اني شوفتك وانتي ماسكه ايد الحاج من تحت التربيره بتاعت السفره
جدتها. حسبي الله ونعم الوكيل
نور. كمان بتدعي عليا طيب انا بقا لازم اقولهم علي
اسد. راح شدها من ايدها وجري علي برا قبل تكمل
نور. بتشدني ليه سيبني عليهم انا لازم اربيهم العيله دي
اسد. اتهدي بقا يخربيتك زليتي الناس
حمزه. قال اسد خدني معاك عربيتي عطلانه
اسد. بصله وبص ل نور وقاله انت عاوز تيجي معانا
حمزه. فهمه وبعدين قال متطر اعمل ايه يعني خالد رايح شغل برا المصنع بقلمي نور عصام
اسد. اركب اركب وبعد شويه
نور. قالت مين فيكم هيشلني يدخلني الجامعه علشان زهقانه ومش قادره امشي
حمزه. نعم يا ختي
نور. بتعلي صوتك عليا طيب وبعدين قالت فاكر لما اقفشتك
حمزه. ابوس ايدك كفايه
اسد. يلا يا نور انزلي وصلني
نور. قولت مش قادره انزل هو اللي يعيش مع عليتكم ويتحرق دمه يقدر يمشي بعد كدا
حمزه. ياعم انزل شيها وخلصنا من ذل العبيد اللي هي عملاه فينا دا اعوذ بالله
اسد. بخبث نزل من العربيه وراح فتحلها الباب ومال عليها
نور. ايييه اييه يا استاذ انته
اسد. هشيلك يا حبي
نور. لا انا خلاص رجعت ف كلامي خليها ف البيت ونزلت
اسد. ابتسملها وقالها خلي بالك علي نفسك
نور. اومئت بعيونها ومشيت وبعد انتهاء اليوم الدراسي رجعت البيت واول ما دخلت صوتت وقالت يالهووووووي الحقني يا معتز يا جوهري الحقني يا كبير تعالو كلكو تعالو شوفو يا مصبتييييي
جدها. ف ايه يا بنت المجانين
نور. قالت مراتك الست سعاد هانم قاعده وسايبه مرتات عيالها قاعدين جنبها كدا عادي اومال لو مكنتش منبهه عليها قبل ما امشي كانت عملت ايه وبصت يمين وشمال وقالت حد يجبلي حجر او صخره كبيره
خالد. ليه. يا ختي
نور. علشان احطها علي قلب سعاد واخليها تقول احد احد علشان تاني مره متنساش اللي اقولها عليه
اسد. منك لله نفسي مره ادافع عنك
نور. طب والله منا قاعده معاكم انا اصلا خساره فيكم وطلعت اوضتها
اسد. والله لو ولعتو فيها انا ما هتكلم حقكم الكل ضحك
وبعد مرور شهر
حمزه. راح اوضة اسد وقاله انا هنام معاك انهارده علشان التكييف عندي مش شغال
اسد. اعوذ بالله ملقتش إلا انته تنام جنبي
حمزه. قاله متسكت بدل متيجي عالسيره تعملنا مولد
اسد. هههههه وبعدين اخد جنب من السرير ونامو هما الاتنين
واشرقت الشمس بنور ربها
نور. صحيت وجهزت وراحت عند اسد خبطت مره وفتحت علطول وبس دخلت شهقت لما شافت اسد وحمزه نايمين وصدرهم عاري وراحت مصوته وقايله يا لهووووووووووي يا خراببببببببي يا حظك الهباب يانوور يا مصبتييييييييي
اسد وحمزه. قامو مفزوعين
اسد. في ايه الله يحرقك عالصبح
حمزه. بص عليهم وفهم تفكيرها قال يا فضحتييييي
نور. يا فضحتك هو انت لسه شوفت حاجه يلا يا شواذ يا معفنين بقلمي نور عصام انا مكنتش اعرف انكم كدا وبصوت عالي قالت شواذ شواذ يا اسد يا جدييييييي تعالي يا مختار الحق ابنك اللي بتقول عليه مفيش زيه تعالي يا ماهر شوف المحروص الغالي اللي بتقول دا انا عندي راجل ااااه يا فضحتي ياني انا مستحيل افضل علي ذمتك دقيقه واحده وكمان ياسمين لازم تطلقها انا لايمكن اخبي عليها
حمزه. لا ابوس ايدك بلاش ياسمين استري علينا
نور. انت تعرف عني كدا والله ميحصل
اسد. غوري يابت واياك اشوفك داخله هنا تاني
نور. طبعا بتطردني علشان تكملو الأرف اللي كنتو بتعملوه والتفتت ومشيت وقالت الحقني يا معتز ياجوهري تعالي شوف احفادك تعالي اتفرج عالتربيه المنيله بستين نيله
جدها. ف ايه بنتي عالصبح حرام عليكي تعبتي اعصابي من الخضه كل شويه
نور. تعبت اعصابك هو انتي لو مهتم بعيلتك كانو بقا كدا
اسد وحمزه. لبسو تيشرتاتهم ووقفو عالسلم
ليلي. مالك يا حبيبتي مين زعلك عالصبح
نور بغضب زعلني هو انا من يوم ما جيت هنا وانا مش زعلانه دا انتو عمايلكم كلها سودا وانا خلاص قررت امشي بس قبل امشي لازم اتطلق واطلق ياسمين
ليلي. نهار اسود ليه
نور. ليه علشان ابنك المحروص وابن عمه
حمزه. يا فضحتك يا حمزه وسط عليتك والمجتمع الراقي
ياسمين. ايه اللي حصل يا نور
نور. قولي ايه اللي محصلش تعالي اتفرجي علي حبيب القلب اللي انتي فكراه محترم
ياسمين. بقلق قالت عمل ايه
نور. عمله اسود ومهبب انا لايمكن اسيبك علي ذمته ثانيه واحده السافل المعفن دا
ياسمين. سافل ومعفن
نور. ايوا يا حبيبتي بعد اللي عمله فيا انتي لازم تطلقي فاااهمه وانا بنفسي اللي هطلقك منه الحقير دا
ياسمين. بصت ل حمزه وزعلانه
نور. متبصلوش علاقتكم خلاص انتهت وكمان مش هتعيشي معاه ف مكان واحد الخاين دا
ياسمين. خاين
نور. طبعا خاين وغشاش كمان وانا مستحيل آآمن عليكي معاه الواطي دا
الجد. ايه اللي حصل بس يا بنتي
نور. بصت ل اسد وحمزه وقالت حصل اني دخلت عليهم لق
حمزه. نط السلم ف درجتين وقالها ابوس ايدك متفضحناش اخر مره استري علينا احنا مهما كان عليتك بردو وولاد عمك
نور بصتله بأرف وقالت إياك تقول عليتي وولاد عمي دي تاني انا بأرف منكم ومستحيل اخليكم هنا ثانيه واحده
الجد. للدرجه دي
نور. ايوا ياجدو دول كانو بيعملووو
اسد. كان نزل راح حاطط ايده علي بقوئها وشدها بالايد التانيه عالسلم وقالها انتي حلالك قطع لسانك
نور بتحاول تزئه عنها وتقوله سيبني سيني علشان افضحكم
اسد. بيجر فيها عالسلم بالعافيه
ياسمين. بصت لحمزه بحزن
حمزه وقف جنبها وقال قسما عظما مظلوم
ياسمين. مظلوم
حمزه. وانتي يعني مش عرفاها المفتريه دي
ياسمين. لا نور متكدبش ابدا ف حاجه زي دي انت خونتي
حمزه. خونتك
ياسمين. ايوا وبزغل قالت خونتني مع مين رد
حمزه. بغيظ قالها مع اخوكي وسابها وطلع
ياسمين. مع مين هو ايه اصلو دا وكمان هو اللي زعلان ماشي يا حمزه ان ماوريتك
نور. فوق ف اوضة اسد اوعي ابعد عني واياك تلمسني تاني
اسد. كور ايده وقالها جنان مش عاوز فوقي بقا واكتمي شويه
نور. كمان ليك عين
اسد. نوووور
نور شوحت بايدها وقالت بلا نور بلا زفت
حمزه. فتح عليهم الباب هو طبعا سامعهم بيتكلمو دخل وقال عالله تكوني اتبسطي ياست هانم
نور عاوز ايه انت كمان
حمزه. اتفضلي ياختي صلحي اللي انتي هببتيه
نور. فهمته
اسد. قاله ايه اللي حصل
حمزه. اختك زعلت وخاصمتني وفاكراني خاين
نور. احسن والله تستاهل
حمزه. راح عليها وكله غيظ وقالها قسما عظما اقتلك
نور. اقتلني قدام جوزي ماهو انا مليش حد وبصت ل اسد وقالت عجبك انو يكلمني كدا قدامك اومال لو من وراك هيعمل فيا ايه وعملت زعلانه
خالد. واقف عالباب وشايفهم
روايات بقلم نور عصام
اسد بص ل حمزه وقاله عارف لوكلمتها كدا تاني موتك علي ايدي ومسك نور من ايدها وباسها وقالها حقك عليا ياروحي
حمزه. نعم بعد دا كله وكمان بتتأسفلها
اسد. بصلها بحب وقالها قلبي ونور عيني تعمل اللي هي عوزاه واياك حد يفكر بس يزعلها وحضنها
خالد. دخل وقال دلعك ذاد قوي ل نور يا حضرة الظابط
اسد. ومالو يالا اعيش يا حبيبي وادعلها براحتي وبصلهم الاتنين وقال يلا من هنا غورو وطردهم وقفل الباب
حمزه. ايوا ياخويا هيص انته واحنا نولع منك لله يانور
اسد. نوري حبيبتي لسه زعلانه
نور. مردتش عليه
اسد. بخبث مال عليها وقال لااا دا قلبي مقموص بجد وانا ميرضنيش وابتسم وقال حبيبي معايا وف اوضتي ياحظك يا اسد وقرب منها
نور. هتعمل ايه ياحظ الظابط ابعد عني
اسد. ابعد عنك دا انا مصدقت وبخبث قال دا انا كمان بسبب حالتي اللي انتي وصلتيني ليها لازم
نور. فهمته انو يقصد كلامها عنو هو حمزه وقالت انا كنت عرفه انك قليل الأدب والتفتت للباب
اسد. مسكها من ايدها وقال علي فين يا قمري انتي اللي جيتي برجليكي وانا مستني دا من زمان وبص ف عيونها وطال نظرته ليها وبعدين قرب منها وهمس جنب ودنها وقال معتش قادر ولازم اعمل كدا وقبل تستوعب كلامه انقض علي شفتيها يقبلها بعشق جارف ومشاعر مجنونه
تحت ف المطبخ
ياسمين. زعلانه وبتفكر ف كلام نور
امل. قالتلها يا حبيبتي ما انتي عرفه نور وهزارها
ياسمين. لا يامرات عمي المره دي نور مش بتهزر
حمزه. دخل ورد عليها وقالها يعني انتي مصدقاها
ياسمين. بصتله وزعلت وماردت
حمزه. بزعل قالها ماشي يا ياسمين خلي نور تنفعك ومشي
ياسمين. عيطت
عند اسد ونور
نور. بصوت ضعيف وبحه قالت اسد كفايه بقا هنتأخر
اسد. ببتسامه ودقات قلب يكاد تنفجر من عشقه لها قالها حبيبتي معايا وبين ايديا وتقولي كفايه دا والله عاوز اعمل حاجات تانيه بس مستني الشهر دا يخلص بفارغ الصبر
نور. بستعباط قالت حاجات ايه دي
اسد. امم تعالي وانا اقولك وشدها عليه
نور. بس يا قليل الأدب وقامت من جنبه
اسد. ههههههه وبعدين قالها مش هتبطلي جنانك دا بقا ياسمين بجد زعلت
نور. ههههههه ما انتو اللي عصبتوني بمنظركم دا
اسد. يا بنتي التكييف عنده مش شغال وجه نام هنا عادي
نور. عادي اني ادخل علي جوزي الاقي حد معاه
اسد. بت انتي اظبطي احسنلك انا سكتلك بمزاجي
نور. ولا تقدر تعمل حاجه وانت كلك معاصي وذنوب بسبب عمايلك انت وحمزه
اسد. نهار ابوكي ازرق
نور. جريت علي تحت وراحت المطبخ وقالت صباح الخير
ليلي وامل. صباح النور
نور. بمرح قالت ايه دا انا قولت صباح الخير ازاي دا وبعدين قالتلهم فين جوزك ياوليه انتي وهي
ليلي. ابتسمت وقالت للاسف مشي بس عادي انتي متوسطيش فضحتي ناس تانيه
نور. يادي الخساره ازاي فلتو مني انا لازم اصحي بدري شويه عن كدا فكريني يا امل اظبط المنبهه عالساعه خامسه الفجر
ليلي وامل. هههههههه اعوذ بالله منك يا شيخه
نور راحت علي ياسمين وحطت ايدها علي كتفها وقالت مالك يابت يا سمسم
ياسمين. بصتلها وزعلانه وماردت
نور امممم لدرجه دي بتحبيه ياخبتك
ياسمين. يعني انتي مش بتحبي اسد
اسد. كان واقف علي باب المطبخ بس هي مش شيفاه
نور. طبعا بحبه وبمووت فيه ودا الفرق بينا
ياسمين. بصتلها باستغراب
نور قالتلها افهمك اسمعي ياقمر اللي بيحب بجد لازم يكون عنده ثقه ف حبيبه ولازم يوجدله اعذار ويسمع حبيبه الاول قبل يحكم عليه اي نعم احيانا الغيره بيكون لها دور كبير ف الموضوع بس لازم نتحكم ف نفسنا اكتر علشان ما نخسر اعز ناسنا وحبايبنا
ياسمين. يعني لواحده جت تقولك اسد بيخونك مش هتزعلي
نور. طبعا هزعل لان الكلمه ف حد ذاتها مصيبه لكن هقوم بجناني واروح له مهما كان واواجهه واسمعه ولو كان مظلوم خلاص لكن لو مش مظلوم وقتها بهد الدنيا علي دماغه ودماغ اللي خلفوه دا حقي ودي كرامتي واللي يقف ف وشي ساعتها بنسفه بس اهم حاجه يكون معايا حق فهمتيني ياقمر
ياسمين. ابتسمت وباستها
اسد. دخل وقال صباح الخير
امه. يا صباح النور عالقمر
نور. عوجت بوئها وقالت طبعا القرد ف عين امه
اسد. مسكها من قفاها وقال هو مين دا اللي قرد يابت
نور. رفعت دماغها له وقالت هو في قرد بيعيون عسلي كدا ياخلاثي عالقمر متجيب بوسه يا قرد قصدي يا قمرر
ليلي وامل وياسمين. هههههه هههههههه
اسد. ابتسم وقالها من عيوني ومال عليها
نور. عاااااااه الحقني ياجدوووو وجريت
اسد. بهزار قالهم متزعلوش ياجماعه انا عارف ان جنان البيت دا علي ايد مراتي فتوقعو منها اي حاجه بعد كدا
نور. صباا وبعدين سكتت وقالت بتعملو ايه انتو الاتنين
جدها. قام بالعصايه بتاعته وقالها اياك اسمع نفسك ف البيت بعد كدا انتي فااهمه
نور. راحت وحضنته ومالت بدماغها عليه وقالت واهون عليك يا معتز اكتم نفسي واموت وانا اصلا يتيمه مليش حد وبطريقه دراميه قالت ياعيني عليكي يانور اللي ماانتي منصوفه من حد ابدا حتي جدك حبيبك اللي كنتي بتقولي مليش غيرو ف الدنيا هو سندي وضهري عاوز يموتك عااااا
جدتها. شدتها عليها وحضنتها وقالت معاش ولا كان اللي يزعلك يا قلبي دا انتي الغاليه يانور عيني واوعي يابت اسمعك تقولي انك يتيمه دي تاني طول منا عايشه وطبطبت عليها بقلمي نور عصام
نور. وهي ف حضنها قالت يا حبيتيي يا تيتا انا عرفه اني مليش حد غيرك ف البيت دا وبعدين رفعت وشها وهي ف حضنها لسه وقالت إلا هو انتو كنتو بتعملو ايه يا حجه
جدتها. ضربتها علي كتفها وقالت قومي يابنت الكلب من هنا واياك تتكلمي معايا تاني
نور. شوحت يايدها وقالت هو ايه اصلو دا
اسد. ههههههه وبعدين قالها مبتستريش ابدا
نور. قالت انتو اللي مش بيطر فيكي حاجه عيله تغم
جدها. ضحك وبعدين قالها هتروحي الكليه
نور. بصت ل ياسمين وقالت لا هقعد مع ياسو انهارده
اسد. ايه دا بجد
نور. ايون
اسد. طيب انا هقوم امشي لاني هدي عالمصنع الاول
نور. خلي بالك علي نفسك اباشا
اسد. مسكها من ودنها وقال متعمليش مشاكل ولا مقالب ف حد نفسي مره اجي حد يقولي مراتك زعلانه علشان زعقنالها
نور. نعم
اسد. ايوا نفسي ازعق فيهم واجيبلك حقك ياحبيبتي بدل منا علطول كدا بقول حقكم عليا
نور. والله انت ما عارف ايمتي يابني وشوحت بايدها وقالت اتفضل روح شوف شغلك
اسد. غمزلها بعينه وقال باي ياقمر
نور. بعدت شويه وقالت شايف ياجدو هو اللي بيعمل حركات قلة ادب اهو وانا بعدت علشان انا بنت عيله ومتربيه
اسد. اعوذ بالله ومشي
نور وجدها. ههههه وبعدين نور قالت جدو حبيبي انا عاوزه اخرج مع ياسمين شويه
جدها. هتروحو فين
نور. للاسف ياجدو متطره اصالحها هي والموز علشان زعلانين من بعض مش عرفه ليه
جدها. مش عرفه ليه
نور. وانا اش عرفني هو انا بتحشر ف حد ف البيت انا ف حالي زي ما انت شايف
جدها. بريئه من يومك وبص ل ياسمين وقالها حبيبتي قومي احهزي وانزلي مع اختك وبعد شويه
نور. قالت ل ليلي وامل وجدها وجدتها عالله حد يقولهم اننا رايحين فاهمين ولا اقول اني شوفتكم وانتو
ياسمين. حطت ايدها علي بوئها وقالت كفايه اوعدك مش هيقولو حاجه ومشيو
وبعد بعض الوقت وصلو المصنع طبعا بعد ما نور حكت اللي حصل ل ياسمين انها كانت بتهزر كالعاده
نور. دخلت المصنع وطلعت فوق وشافت السكرتيره وقالت اسد موجود
السكرتيره قالتلها احترمي نفسك اسمو اسد بيه
نور. اتجاهلت كلامها وقالت وياريت يكون حمزه معاه
السكرتيره. ايه قلة الذوق دي
نور. رفعت حاحبها وقالت انتي بتكلميني انا كدا
السكرتيره. ايوا انتي
ياسمين. قالت يعيني عليكي يا بنتي روحتي بلاش
نور. بصتلها من فوق لتحت وبدون سابق انذار مسكتها من شعرها وقالتلها اتعلمي ازاي تتكلمي مع اللي قدامك وشوفي مين واقف قدامك وبيكلمك ايه معندكيس تمييز خالص
السكرتيره. ااااه سبيني يا مجنونه انتي
نور. من عيوني اوريكي الجنان علي اصلو وبتشدها من شعرها بقوه ولفتها برا مكتبها وعماله تلطش فيها
ياسمين. كفايه يانور
اسد وحمزه وخالد خرجو من المكتب واتفاجئو ب نور مسكه البنت من شعرها ومايله دماغها لتحت
اسد. راح عليها وقال ايه دا وبيحاول يفك شعر البنت منها
نور. مفيش فايده فيها
اسد. مال علي خصرها وحضنها باديه وقال لحمزه فك ايدها من شعرها هتقلعه نور عصام
خالد بيحاول يشيل البنت منها
حمزه. واخيرا قدر يفك ايدها من شعر السكرتيره
اسد. قال انا اسف يا انسه
نور. انت بتتأسف سيبني عليها اربيها قليلة الذوق دي
اسد. دخل بيها المكتب وياسمين وراهم
حمزه وخالد متزعليش يا مني احنا اسفين
مني. بدموع ممكن اعرف مين دي
خالد. دي البشمهندسه نور مرات اسد بيه
مني. بخوف انا اسفه يا فندم بس هي اللي
حمزه. خلاص حصل خير والتفتو ودخلو المكتب
اسد. ممكن افهم ايه اللي حصل دا وازاي تضربيها كدا
نور. بغضب قالت ايه زعلان عليها قوي
اسد. بصوت عالي قالها هي مين دي انتي اتجننتي
نور بزعل قالت ايوا اتجننت لما اشوف جوزي زعلان قوي علي حتة سكرتيره قلة ادبها عليا كذا مره من غير اغلط فيها ولا اعملها اي حاجه
حمزه. ايه اللي حصل يا نور اهدي وفهمينا
نور. بعصبيه قالت مش هفهم حد حاجه انا مغلطتش واللي يغلط فيا لازم يتربي وبصت ل اسد وقالت وانت إياك تزعق فيا تاني كدا وبصت ل ياسمين وقالت حايه معايه ولا امشي
اسد. حط ايده علي شعره وقال استغفر الله الغظيم
خالد. راح علي نور وقال حبيبتي اهدي واقعدي
نور. مش ههدي واوعي من وشي انت كمان وراحت عالباب
حمزه. شدها من دراعها وقالها مش هتمشي
نور بغضب وعيون حمرا قالت اوعي من وشي يا حمزه احسنلك انا عفاريت الدنيا بتتنطط ف وشي
اسد. راح وقف قدامها ومره واحده باسها من شفايفها
نور. اتفاجئت بتصرفه وبعدين زئته عنها ووشها احمر
حمزه. ضحك وراح عليها وقال اخيرا قفشتك وانتي
خالد. ضحك وقال والله ما انته مكمل انا اللي لازم اكمل وبعدين قال فاكر ياد يا حمزه لما قفشنا نور وهي بتقول ل اسد هات بوسه ومش بس،كدا انا عاوزه اقعد معاك علي انفجار ونكون براحتنا علشان ممكن متكنش بوسه بس
حمزه. طبعا فاكر وشوفت بعيني كمان
ياسمين. حصل وانا كمان شوفت
نور. بصتلهم وابتسمت وقالت حتي انتي يا كلبه
اسد. قال بس يلا انت وهو اخرص منك له لها
نور. بصتله بزعل
اسد. خلاص علشان خاطري والله مقدر علي زعلك
حمزه. راح علي ياسمين وقالها ايه اللي حصل وليه مقولتوش انكم جاين
نور. راحت علي ياسمين وشدتها من ايدها وقالت تعالي يابت هنا اياك اشوفك تكلميه تاني الخاين الغشاش دا
حمزه. يامصبتي ياني هو انا عملت ايه
نور مش عارف عملت ايه
حمزه. لا والله ما عارف
نور. عمال تحب ف البت السكرتيره اللي برا دي اومال انا كنت بضربها ليه
حمزه واسد وخالد برقو عيونهم
نور. ايوا انا سالتها انتي مين قالت انا سكرتيره اسد بيه وخطيبه حمزه الجوهري طبعا محستش بنفسي وانقضيت عليها زي ما شوفتو لا وكمان مش عجبكم بقلمي نور عصام وبصت ل ياسمين وقالت يلا من هنا واياك تسمعي كلامي تاني وانا بقولك تعالي نصالحه آل نصالحه آل دا يغور ف داهيه
حمزه. فهم انهم كانو جاين علشان تصالحم بسبب اللي حصل الصبح رد وقال والله ما في حاجه بينا واول مره اسمع الكلام دا وانا بنفسي هطرها من هنا
نور لا انا محبش قطع العيش انقلها قسم تاني وبعدين تطردها ليه هي مش خطيبتك بردو ولا عاوز تمشيها من المصنع علشان تدور معها برا علي حل شعرك ياسافل
حمزه. قسما غظما انتي تودي الواحد ف داهيه وهو مقتنع انو اجرم فعلا وبصلها وفتح عيونه وكور ايده
نور بصت ل اسد وقالت اهو عاوز يضربني وانت واقف وكل دا علشان يداري علي عملته مع السكرتيره
حمزه. راح عليها ومال علي ايدها وباسها وقالها ارحميني انا مصدقت الموزه تتصالح وتنسي اللي عملتيه الصبح
نور. يعني انا غلطانه
حمزه. لا طبعا انا اللي غلطان وابن كلب
نور. بصت ل ياسمين وقالت شوفتي اهو اعترف بغلطه يبقي مستحيل ترجعيله
حمزه. بصوت عالي قال يانااااااس ارحموني منها كل ماعدلها من ناحيه تعكننها من ناحيه تانيه
نور. انا كدا طيب انا بقا لازم اقول ل اسد انك كنت عاوز تاخد ياسمين وتشربها حاجه اصفره فوق السطح وكمان
حمزه. وربي ما حصل
اسد. يعني مراتي كدابه
حمزه. بصوت هامس قال هي تعرف غيرو
اسد. هههههههه وضم نور لحضنه
حمزه. راح علي ياسمين وقال اشمعني انته يعني
نور. قالت دا يصح ف وجودك مش عاملك اي اعتبار
اسد. راح وشد ياسمين من حمزه وحضنهم هما الاتنين
حمزه. والمصحف دا كتير عليا منك لله يابعيده
نور بيدعي عليا يا اسد وانت جوزي وكمان ظابط شوف شغلك معاه علشان ميتجرأش ويعملها تاني
اسد. راح علي حمزه ومسكه من قفاه وقاله انت ازاي تتجرأ تدعي علي مراتي وكمان وانا واقف
حمزه. محصلش انا بدعي علي بنت عمي مش مراتك
اسد. بمرح قالها للاسف طلع بيدعي علي بنت عمه وانا مقدرش اعمله حاجه خارج القانون
خالد. نور اناا
نور. قبل يكمل قاطعته وقالت انت تسكت خالص انا بس اروح واقول ل اميره تغيره فكرتها عن جوزاها منك لاني شفتك علي حقيتك وانت بتبوس السكرتيره يا حقير
خالد. قسما عظما منا قاعد معاكم وخرج
نور. استني مش هقولها انك بوستها هقولها انك متجوزها ودا حلالك تعالي
اسد وحمزه وياسمين. هههههه ههههههههههه
نور. بعدين حكت اللي حصل من السكرتيره
اسد. معلش حبيبتي هي متعرفكيش بس لو عوزاني امشيها
نور. لا لا انقلها بس
اسد. من عيوني يا قمر
نور. وتجيب راجل مكانها
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور. بدلع حضنته وقالت راجل بشنبات كمان
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
اسد. اتنهد وقال اااه من قربك المهلك لقلبي وعقلي وبعدين قالها حاضر انتي تؤمري
وبعد مرور شهر اخر
اسد وحمزه. احنا حجزنا القاعه وكل شئ تمام
خالد. جدو انا عاوز اتجوز انا كمان اش معني هما
الجد. لا كتب كتابك علي اميره معهم لكن الفرح لما اميره تخلص دراسه
خالد. ياجدو هو انا يعني اللي هعطلها من الدراسه
الجد. انا قولت كلمه
خالد. اتنهد وقال كتب كتاب كتب كتاب اهو احسن من مفيش المهم اعرف اكلمها براحتي
وبعد كام يوم اقيم حفل راقي ل اسد ونور وحمزه وياسمين
نور. قالت حبيبي مين البت اللي جايه علينا دي وبتبوصلك قوي كانها هتاكلك
اسد. بصلها وابتسم
نور. كمان بتضحكلها
اسد. قام وقف علشان يقابلها
البنت راحت علي اسد وباركتله وباسته
نور. وكمان بتبوسيه وربي لكون فضحاكي ف القاعه كلها ونزلت وقالت يا جدوووووووو
اسد. تعالي هنا يا مجنونه دي علا بنت خالتي
نور. راحت عند بتاع الد جي وقالت هات المايك
اسد وحمزه وياسمين قالو يا فضحتك يا علا وسط البلد
نور. ......... يتبع
بسم الله
رواية نور والاسد
بفلمي #نورعصام
الفصل الثامن
اسد. يامصبتي ياني هتفضنا ف الفرح
ياسمين. ياعيني عليكي يا علا
حمزه. بنت خالتك هتطلق انهارده
ياسمين. ياريت بس علي طلاقها إلا طلاق بفضيحه بجلاجل
حمزه. ربنا يستر
خالد. راح عليهم وقال ف ايه ومالها نور بتجري كدا
حمزه. مستعجله علي فضيحه علا ياعين امها
خالد. ايه ليه
ياسمين. علا سلمت علي اسد وباسته
خالد. باسته ياختييييييي دا العيله كلها مفضوحه وهو حلالها اومال دي بقا انا هروح الحقها
حمزه. وانا كمان
ياسمين. خدني معاك
خالد. الله ايه دا اسد كمان اخد مايك دا شكلهم ناوين يردو علي بعض ف المايك وتبقي فضيحة الموسم
حمزه. تعالي بسرعه نلحقهم وفجأه شافو اسد بيبص ل نور ويغني ويقول
اسد. اليل وسماه ونجومو وقمرو قمرو وسهرو وانت وانا ياحبيبي انا يا حياتي انا كلنا كلناا في الحب سوا والهوا ااه منه الهوا ااااااه منه الهوا .......
نور عصام. شوفتو الواد اسد ثبت البت نور ازاي
نور انبهرت بصوته وبصت ف عيونه وردت عليه وقالت عنيك الحلوه شاغلني
اسد. لوحدك بس ف النيني
نور تعالي ف حضني يا عمري
اسد. تعالي ياروحي طمني
نور واسد. مع حب الحياه هنعيش ونداري من الفرقه وايه يعني لو العشاق ف دنيتنا يزيدو اتنين وايه يعني لو الدنيا دي تسعدنا ولو ساعتين نخدهم من الحياه سرقه انا عاشق وانا عاشقه وهوووب اسد راح شايلها ولف بيها وبصلها بكل حب وقالها بحبك وف لحظه اخدها وجري برا القاعه
حمزه. ايه دا دول مشيو
ياسمين. ببلاه ايوا
حمزه. طيب واحنا ايه اللي مقعدنا
ياسمين. يعني ايه
حمزه. يعني كدا ومسكها من ايدها وجري علي برا هما كمان
جدهم. ابتسم وقال ياولا المجاجنين
خالد. بص ل اميره وقالها حبي
اميره. نعم يا قلبي
خالد. بما ان العيال دول مشيو احنا نستغل الفرح ونروح نقعد ف الكوشه دي واهو انهارزه كتب كتابنا وجاير الحاج معتز يغير رأيه ونخليها دخله وغمزلها بعينه
اميره. بس ياقليل الأدب
محمود. من وراهم هههههه علي فكره انا سمعتكم ودا بيكون ابن خالة خالد
و بعد بعض الوقت انتهي الفرح والكل مشي ببتسامه من جنان العرسان واللي حصل منهم
في البيت
اسد. شايل نور وطالع بيها السلم
نور. بصت لقت حمزه وراهم وكمان شايل ياسمين غمزت ل اسد وقالتله شايف يا حبيبي الواد حمزه شايل اختك ازاي من غير كسوف ولا حشي ايه اومال لو انته مش موجود
اشد. بمرح بصله وقاله نزلها يالا انت ازاي تعمل كدا ف وجودي وبص ل ياسمين احرجت
حمزه. منك لله يانور الي منا متهني بسبب وقال مش هنزلها دي مراتي حبيبتي وانا حر
نور. انا هعديها بس بمزاجي الليله لكن بعد كدا اشوفك تلمسها هفضحك قدام العيله كلها
حمزه. ابوس ايدك سيبهالي الليله بس وبعد كدا اعملي اللي انتي عوزاه
نور. امري لله
اسد. ابتسم وباس اخته وقالها الف مبروك حبيبتي
نور بمرح قالت هو الواد احسن منك يالا
حمزه. مش فاهم كلامها
نور. قالت يعني هو يبوس اخته ويباركلها وانا ايه معنديش اخوات مقطوعه طبعا مليش حد وبطريقه دراميه قالت ياعيني عليكي يا نور ملكيش اخوات ولا اهل
حمزه. راح عليها وقالها مين قال كدا وحضنها وقالها الف مليون مبروك يا قلب اخوكي ربنا يسعد قلبك وباسها من جبينها وابتسم
نور. اهو كدا وبصت ل ياسمين وقالت اهو محدش احسن من حد وضحكو كلهم وبعدين كل واحد دخل اوضته
اسد. الف مبروك يا قلب الاسد وقرب منها وطبع قبله علي خدها وضمها اكتر لصدره نور عصام
نور. اتكسفت
اسد. رفع وشها وقالها ايه بقا دا نور بتكسف
نور. باحراج قالت انا جعانه
اسد. ابتسم وقالها من عيوني
عند حمزه وياسمين
حمزه. حضنها وباسها من شفايفها وبعدين قالها اخيرا
ياسمين. ابتسمت باجراج
حمزه. دا انا كنت خلاص قربت اتجنن وضها لصدها وقالها بحبك بحبك ياعمري كله ربنا يخليكي ليا
ياسمين. ويخليك ليا حبيبي
عند اسد ونور
اسد. ايه ياروحي مش هتغيري الفستان دا وغمزلها
نور. دقات قلبها سريعه قالت ل اسد لحظه بس اشوف ياسمين
اسد. نعم ياسمين ليه ان شالله وبعدين قالها انتي يابت ايه مفيش دم هو انتي مش عرفه انهارده ايه
نور. وحياتي عندك خليني اشوفها بس دقيقه
اسد. لسه هيتكلم
نور. فتحت الباب وخبطت عليهم
حمزه. لا مين الرخم
ياسمين. ضحكت وقالت افتح
حمزه. دا انا هفتح دماغهم وراح فتح لقي
نور. بتقول اوعي من وشي انا جايه ابات عندكم انهارده
حمزه. نعععععم تباتي فين ياما
نور. اييه مش اخويا ولما ازعل ولا اديق اجيله
حمزه. بدهشه قالها اخوكي وتزعلي وتدايقي وف نفسه قال دا الغلب دا ياربي وراح عليها وقالها مالك بس يا قلبي
نور. مليش انته اخويا وانا هنام هنا الليله ولا مش عاوزني طبعا منا مليش حد يتيمه ومليش صدر حنين اهئ اهئ
اسد. واقف عالباب ميت ضحك عليها وعلي حمزه اللي هيولع
حمزه. راح عليها وقالها نور حبيبتي انتي مش عرفه انهارده ايه بالنسبه ليكي ولينا فرقي ياما كدا واهدي
نور. انا قولت مش ماشيه من هنا وخصوصا الليله
حمزه. يابنتي حرام عليكي دا انا مصدقت وبص ل ياسمين وقالها ذنبها ايه المسكينه دي تكسري قلبها وفرحتها
نور. متتعبش نفسك مش همشي من هنا
حمزه. يا حبيبتي هو انتي لحقتي دا انتي لسه بالفستان ومسك ايدها وقالها قلبي لو اسد مزعلك تعالي وانا اصالحكم علي بعض مينفعش يا قلبي تزعلو ف ليله زي دي
نور. ليله ليله مالها الليله ماهي ليله زي كل الليالي الله
حمزه. استغفر الله العظيم انتي طلعتيلي منين وبعدين قالها نور يا حبيبتي الليله دخلتنا ولازم نور عصام
نور قاطعته وقالت لازم ايه يا قليل الادب وبصت ل ياسمين اللي عماله تضحك وقالت يلا يابت اعدلي السرير خلينا نام ف ام الليله دي وانته يلا من هنا انا تعبانه ومرهقه طول النهار
حمزه. ادعي عليكي بايه
نور. امشي يا حمزه انا مش خارجه من هنا
اسد. مشي علي اوضته لما شاف حمزه خلاص بينهار وبيخرج غصب عنه
حمزه. راح لعنده ودخل ورزع الباب وراه
اسد. ببرود قاله مالك ياعم ف ايه
حمزه. بعصبيه قاله مالي وكمان ف ايه انته مش شايف المجنونه مراتك عملت ايه دي اقتحمت الاوضه وبوظت الليله وتقولي مالي وبعدين قاله والمصحف انا هاين عليا اختقها
اسد. مسكه من ايده وقاله تعالي بس اقعد كدا واهدي
حمزه. يابرودك يا اخي وبعدين قاله بتزعلها ليه ف ليله زي دي هو ينفع منك كدا
اسد. والله ما عملتلها حاجه
حمزه. يعني قاصده تنكد عليا بجنانها دا
اسد. بالعكس
حمزه. بجد انت بارد ورخم
ابتسم. وقاله مش ممكن تكون خايفه ودا اللي خلاها تعمل كدا ميغركش انك بتشوفها شقيه وجريئه احيانا ف كلامها بس دا موضوع جديد عليها وطبيعي تكون خايفه وعلقها خلاها تعمل كدا وابتسم وقال معلش بقا جت فيك
حمزه. اتنهد وقال منك لله يانور قطعتي حبل افكاري بعد ما كنت مظبت كلمتين اقولهم للبت
اسد. هههههههه هههههه
حمزه. بتضحك طب قوم ياخويا تعالي خدها
اسد. لا خليها شويه
حمزه. هجم عليه وقاله والمصحف اخنقك انته انا اصلا علي اخري من مراتك وعمايلها
اسد. ههههه وبعدين قاله تعالي يا خويا وخرجو من الاوضه
ياسمين. ههههه يخربيتك يا بت يا نور ايه اللي عملتيه دا
نور. هههههه حبيت اغيظ حمزه شويه
ياسمين. والله كنت حساه عاوز يموتك وبعدين قالتلها اسد فين وازاي يسيبك تخرجي
نور. والله يا اخت ياسمين انا هربت من الاسد بين طرفة عين وانتباهتها وف لحظه كنت عندكم
ياسمين. ههههه بس تعرفي انتي بجد جيتي ف وقت انا كنت ميته من الخوف والكسوف ومش عرفه اصلا هتعامل مع الموقف دا ازاي واتنهدت وقالت يا الله قد ايه فعلا مش عادي
اسد وحمزه. برا الاوضه وسمعو كلامهم
اسد. سمعت يا ابو الغبي
حمزه. طب خبط بقا عليهم انا بجد عاوز
اسد. قاطعه وقال اخرص ياحيوان وبعدين سمعو صوت العربيات وصلو قاله يلا قبل يطلعو وخبط فعلا
نور فتحت الباب وقالت بهمس لحمزه عالله بقا تشرفنا علي الاستعجال دا كله
حمزه. سمعها وزئها علي اسد وقاله مش عاوز اشوفها لمده سنه وقفل الباب
نور. الكلب الحقير بيقفل ف وشي
اسد. ضحك واخدها ودخلو اوضتهم
نور. بتفرك ف ايدها
اسد. راح عليها ومسكها من ايدها وقالها بحبك وبموت فيكي وبكل حب واطمئنان قالها انا هدخل اغير ف الحمام وانتي غيري براحتك علشان نصلي
نور اومئت بعيونها وبعد شويه انتهو من الصلاه
اسد. ايه يا نوري مش ناويه تنامي
نور. بتوتر قالت انا عندي تصميم مهم كان لازم اعمله وتقريبا كدا بردو جعانه وجايز اكون عطشانه
اسد. بصلها وقال نور انتي خايفه
نور بس سمعت كلامه انفجرت من العياط
اسد. ضمها لحضنه وقالها حبيب قلب اسد ليه خايف انا اسد حبيبك عمري ماأئزيكي ولا ازعلك ابدا وتأكدي مليون ف الميه انك لو مش عاوزه اني اقرب منك دلوقتي مش هعملها انا يهمني راحتك يا قلبي
نور. يصتله وحسة براحه وآمان
اسد. بصلها بنظره اذتبتها عشقا وشوقا له
نور. وشها احمر ودفنت وشها ف صدره
اسد. شالها وراح السرير ونزلها بهدوء ومال عليها وهوووب ولحد هنا وانا لازم اخرج من عندهم دي ناس شكلها قليلة الادب واحنا ناس مؤدبه 🥰 ونروح بقا عند عرايسنا التانين
حمزه. ببتسامه حب راح علي ياسمين وقالها ااخيييرا
ياسمين. مكسوفه ومش بتتكلم
حمزه. لا ابوس ايدك اتكلمي اعملي اي حاجه انا مصدقت المجنونه دي تمشي وبصلها بخبث وقال ولا اقولك متعمليش انا اللي هعمل وانقض عليها ليذوبا معا ف بحور من العشق والغرام 😏🥰🥰 بقلمي نور عصام
وتاتي يوم الصبح
اسد. ببتسامه صباح الورد لاحلي عروسه ف الدنيا كلها
نور. صباح الجمال علي عيونك العسلي دول
اسد. مال عليها وباسها من شفايفها وبعدين قالها هما عيوني العسلي دول بس اللي حلوين
نور. اتلم يا اسد احسنلك
اسد. اتلم دا انتي كدا بقا عاوزه تتعاقبي
نور. لحد هنا وكفايه انت متعرفش انا مين ولا ايه
اسد. لا عارف من عيله كبيره قوي
نور واسد ههههه ههههههه
اسد. حضنها وقالها ربنا يباركلي فيكي يا عمري وبصلها بنظره ذات مغزي
نور فهمته وقامت من السرير وقالت والله اصوت والم عليك البيت كله واقولهم انك عاوز تتحرش بيا
اسد. هههههه وبعدين قالها قوليلهم وانا وقتها اعترف واقولههم انو مكنش تحرش بس انتي اتغرغرتي بيا وانا ف وسط اهلي وناسي اومال لو كنتي خطفاني كنتي عملتي ايه
نور. بقا كدا طيب وف لحظه كانت نطه علي ضهرو وقالت الحقني يا جدووووووو
اسد. رماها عالسرير وقالها يخربيتك يقولو ايه بعذبك
نور. ايوا بتعذبني الحقووووني يا ناس
اسد. مال عليها وقالها وما احلاه عذاب وانقض عليها
عند حمزه وياسمين
حمزه. يا صباح الياسمين علي احلي ياسمينا ف الدنيا
ياسمين. صباح النور حبيبي
حمزه. انتي قولتي حبيبي
ياسمين. بصتله ومش فاهمه يقصد ايه
حمزه. بجديه قالها للاسف يا ياسمينة قلبي انتي غلطي ولازم تتعاقبي علي غلطك
ياسمين. اناا
حمزه. ايوا
ياسمين. طيب انا قولت ايه
حمزه. اتعاقبي الاول وبعدين اعرفي وما عطاها فرصه تفهم مزحه معها وانقض عليها
وبعد شويه
نور. بعد ما جهزت راحت البلكون تستني اسد عقبال ما يخلص لبس وبفرحه غنت وقالت ليلة امبارح مجنيش نوم واحنا لسه ف اول يوم قبل مترميني ف بحورك مش كنت تعلمني العوووم مش كنت تعلمني العووم
حمزه وياسمين. سمعوها وهي بتغني
حمزه. ايه دا مش دي اللي كانت مرعوبه امبارح تعالي نغلس عليها شويه
ياسمين. بلاش
حمزه. والله منا سايبها
ياسمين. افتكر اني قولتلك بلااااش
حمزه. ههههههه واخدها من ايدها وراحو البلكونه بتاعتهم
نور. شافتهم وابتسمت
حمزه. يا صباح اللي بتغني ايه هو الاسد جامد قوي كدا لدرجة نساكي الدنيا وبتغني
نور. بمكر لانها فهمته قالت طبعا يا بني دا الاسد وانا خلاص بقيت اسده وعلشان كدا انا لازم افضحكم قدام العيله كلها واقول انك امبارح واحنا ف القاعه قولت ل ياسمين الحمد لله اننا اتجوزنا قبل ما حد يعرف اننا اصلا متجوزين من وراهم وفي بيبي جاي ف الطريق رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
حمزه. نهارك اسود انتي عاوزه تخربيها علي دماغنا وتطردينا من البيت والعيله كلها
ياسمين. ابتسمت وقالت انا قولتلك بلاااش البس بقا
نور. بصوت عالي قالت تعالي يا اسد شوف المصيبه اللي اكتشفتها تعالي يا حبيبي
اسد. كان بيسمعهم راح عليهم وقال مالو القمر مين زعله
نور. يا حبيبي انا مكنتش عاوزه اقولك ولا انكد عليك امبارح بس خلاص الكل لازم يعرف
ياسمين. علشان خاطري انا يا نوري استري علينا المره دي
نور. خاطرك غالي قوي يا ياسمين بس الواد دا
اسد. طيب لو قولتلك علشاني انا يا قلب الاسد
نور. بتنهيده قالت استغفر الله العظيم دايما تضغط عالوتر الحساس بتاعك من ناحيتي
اسد. هههههه وضمها لحضنه وقالهم جاهزين ننزل
حمزه. ايوا يلا بينا وبس خرجو من الاوض
نور وياسمين. حضنو بعض
حمزه. ايه دا دول كلهم كام ساعه وكمان لزقين ف بعض
نور. بس وحشتني وبلاش انته تتكلم احسنلك
اسد وحمزه. برضو حضنو بعض وباركو لبعض وكل واحد اخد عروسته والتفتو علشان ينزلو شافو باب اوضة خالد مفتوح و
محمود. بيحضنه ويقوله ربنا يخليك ليا والله من غيرك مكنتش عارف هعمل ايه انت ريحتني
نور. فتحت عيونها وصوتت وقالت يالهوووووووي يا خرابييييي يا فضحتك يا معتز يا جوهري وبصت ل خالد وقالت حتي انته كمان يا خالد تطلع معفن كدا وانا اللي كنت فاكراك محترم انا لازم اقول ل اميره تطلق منك مستحيل تقضل علي ذمة واحد زيك وبصت ل محمود وقالت اكيد انته اللي غويته انا سمعت كلامك ولازم افضحك ومسكت ياسمين من ايدها ونزلو علي تحت
محمود. اتفاجئ بكلامها وبقا مكسوف ومش عارف يقول ايه
خالد. ااه يا بنت الل
محمود. بصلهم كلهم وقال اوعي يكون اللي فهمته صح
حمزه. هو بعينه مفيش غيرو
محمود. ايييييه
اسد. معلش هي بس علشان اول مره ف تلاقيها بتحرق شويه وتوجع انما بعد كدا هتتعود وتلاقي نفسك مفضوح كل يوم الصبح واحيانا باليل وبهزار اكتر قاله بالك انته لو نور مفضحتكش كل يوم تلاقي نفسك ناقصك حاجه ويومك زفت ومش مرتاح
محمود. نعععععم وقام من عالسرير وقال انا لازم انزل ابرز موقفي
حمزه. تبرر موقفك لمين دول كلهم مفضوحين قبلك
محمود. ايه انا لازم اروح للحاج معتز يجبلي حقي ويردلي كرامتي
اسد. كان جاب لنفسه كدا هو اول واحد كرامته ضاعت ف البيت دا من يوم البت دي مشرفت هنا
حمزه واسد وخالد . هههههه ههههههههه
محمود. اوعي انته وهو ونزل وهما وراه
نور. واقفه ف الصاله وقالت يا اهل المنزل يا اهل الدار اغيتوووني انتو فيييين
ليلي وامل. طلعو من المطبخ مالك يا حبيبتي وراحو عليها
نور. فين باقي العيله
محمود. يا فضحتك يا محمود روحت بلاش
جدها واعماها. طلعو من اوضة المكتب وجدتها خرجت من اوضتها والكل قال صباح الخير لاحلي عرسان
نور قالت الحقوووونييييي
محمود. بصلها وقال ابوس ايدك بلاش
اسد وحمزه وخالد. واقفين هههههه وميتين ضحك
نور. بصت ل محمود وبعدين بصت ل ليلي وامل وقالت عصافير بطني بتصوصو عاوزه افطررررر
جدها. كلو إلا عصافير بطن حبيبة جدها
محمود. بتنهيده قال اشهدو ان لا اله الا الله
اسد وخالد وحمزه. بصوله ههههههه
العيله كلها باركت للعرسان وكانو مبسوطين
جدتهم. قالت ربنا يسعدكم يا حبايبي ويرزقكم بالذريه الصالحه يارب الكل قال آمييين
نور. راحت علي جدتها وقالت ادعيلي كويس
جدتها. والله يا بنتي بدعيلك
نور بمرح قالت لا يا سعاد انتي مكنتيش بتدعيلي من قلبك لانك لو دعتيلي كويس كنتي نجدتيني من ها الاسد امس
جدتها. فهمتها وضحكت واخدتها ف حضنها وبصت ل ياسمين وكمان ضمتها لحضنها وباركتلهم
وبعد شويه الكل اتجمع عالسفره
نور. يااااه دا انا كنت جعانه بشكل تقولش مكلتش من اسبوع
اسد. بهزار قال اومال مين ياختي اللي اكل الاكل كله امبارح
نور. بصتله وقالت لا تعبث بي أيتها الديك الشركسي ودعني افطر بسلام وبمرح قالت والله تراني احكي باللغه العربيه الفصحي طبعا ما انا مهندسه بردو الكل ضحك نور عصام
حمزه. ايه دا اتحولت من اسد لديك علي ايدها
جدها والكل هههههههه
اسد. كلي بقا واسكتي شويه
نور. قالت اتدري يا وجه القمر انت لو مكنت معي عالسفره مكنت راح اكل ولا اشعر بطعم الاكل
اسد. ابتسملها
نور. والله تراني اجول شعر رومانسي حقا اني لشاعره رومنسيه الكل ضحك
حمزه. اممم شاعره قوي
نور. مبلاش انته
حمزه. اعوذ بالله
محمود. بيتكلم مع جده بصوت هامس
الجد. ليه كدا يا ابني خليك معانا يومين
نور. قالت بيقولك ايه الواد يا جدو
الجد. ولا حاجه يا حبيبتي انا بس بقنعه انو يقعد يومين
نور. يا مصبتي هو غواك انت كمان لدرجه انك تقنعه يا معتز يا جوهري يا فضحتك يا نوووووور حتي الغالي ضاع منك
محمود. قام جري وقال انا ماشي ومش داخل البيت دا تاني
اسد وحمزه وخالد واعمامها وامل وليلي هههههه
جدتها. يابنتي حرام عليكي الواد قام من غير ما يكمل فطاره
نور. هو اللي قليل الادب اعمله ايه
روايات بقلم نور عصام
اسد. يلا اجهزو علشان هنسافر الشرم
نور. علي جثتي وجثة ياسمين
ياسمين. قالت وياسمين مالها دلوقتي
نور. انتي يابت مش قولتيلي انك مش حابه تروحي الشرم وهتموتي وتروحي جمصه
ياسمين. انااا
نور. ايوا انتي
حمزه. علي جثتي تروحي شرم من غيرنا دا انا اللي حاجز الفندق ومظبط كل حاجه
نور. يعني انت مصمم.........يتبع
بسم الله
رواية نور والاسد
بقلمي #نورعصام
الفصل التاسع
نور. يعني انت مصمم تيجي معانا
اسد. قبل ترد مسكها من ايدها وقالها قلبي تعالي نجهز الشنط وف لحظه كانت عالسم وهي ف ايده
وبعد شويه الكل سلم عليهم ودعالهم بالتوفيق والسعاده
بعد بعض الوقت ف العربيه
اسد. وجنبه حمزه قدام ونور وياسمين ورا مع بعض
نور. قالت اسدي حبيبي
اسد. قال لأ
نور. اسودة قلبي
اسد. متحاوليش
نور ابو الاسود يا غالي
اسد. بردو لأ
نور بزهق قالت فيها ايه يعني يا اسد الله
اسد. ايوا كدا قابليني راجل لراجل مش السهوكه دي
حمزه. ف ايه يا عم انت وهي مالكم بتتكلمو بالالغاز
ياسمين. ف ايه
اسد. الهانم عاوزه تسوق العربيه
حمزه. نعم حد قالك اني مستغني عن عمري
نور بقا كدا يا حمزه
حمزه. يابنتي انا عريس وعاوز اتهني حرام عليكي ترملي الغلبانه دي بدري
نور. يا بني انا محترفه انتي متعرفنيش ولا ايه
اسد وحمزه. ههههه لا طبعا عرفينك كويس
نور. طيب والله انا خساره فيكم وبعدين قالت اتعدلي يابت يا ياسمبن علشان انام علي رجلك بقلمي نور عصام
حمزه. ليه ان شاء الله متنامي من غيرها لازم تتعبيها
نور. اممم طيب وبعدين قالت بلاش رجلك يا ياسمين انا هنام علي صدرك علشان اكون مرتاحه
حمزه. بتسرع قال دا انا معملتهاش تقومي انتي تعمليها
ياسمين. بحرج خبطته ف كتفه
حمزه. اي اي اعوذ بالله وبعدين قالها متقعديش مع البت دي تاني دي هتبوظ اخلاقك وتعلمك الضرب ف خلق الله
نور. رفعت حاجبها وقالت كلمه كمان وهقول اللي شوفته ام
ياسمين. قاطعتها وقالت علشاني انا سامحيه
نور. هعتبره عيل وغلط
اسد. هههههههه وبعد بضع ساعات نزل اسد وحمزه يشترو عصاير للبنات
نور. وهما ف السوبر ماركت بعتت رساله ل اسد وقالت هات ايس كريم وتجبش ل ياسمين ههههه
اسد ابتسم وجبلهم الاتنين وبعد ما وركبو العربيه
نور. قالت بهزار يا حبيبي ياسدي جبتلي اتنين ايس كريم
حمزه. رفع حاجبه وبصلها وقال لا طبعا واحد لحبيبي
نور في حد هنا مستعجل علي موته مش عرفه ليه
حمزه. وبعدين انتي عرفتي اننا جبنا ايس كريم ازاي
نور. العصفوره قالتلي
حمزه. نفسي اعرف بتعرفي الحاجات اللي بتقوليها منين
نور. اش هقولك
حمزه. كان يوم منيل بستين نيله يوم ماعرفتك
اسد. بصلها وقال دا كان عسل
حمزه. امممم دا الموضوع ف انه بقا
ياسمين. قولي صحيح يا اسد اول مره شوفت نور فين
حمزه. ياريته ما شافها
اسد. بس يلا احسنلك وبعدين بص ل نور وابتسم
حمزه. بص ل نور وقال اتعرفتي عليه ازاي يا بت
نور. ف كمين
حمزه. بتهزري
نور ابدا والله
اسد. حكالهم كل اللي حصل يومها
ياسمين وحمزه. ههههه ههههه يخربيتك يانور كل دا رغي
حمزه. كتر خيره انو مقتلكيش
نور. عماله اقوله يابني ميصحش انا من عيله كبيره مفيش فايده يا حبيبي انا بنت ناس ابدا مصمم علي قعدتي معاه وبثقه قالت طبعا انا اللي يعرفني مستحيل يفرط فيا
حمزه. طبعا طبعا
ياسمين. امم اسأليني انا
نور مش عجبك يابت انتي وهو ولا ايه ورفعت حاحبها
ياسمين. رفعت ايدها وقالت عجبني جدا وضحكت وبعدين قالتلها هاتي بوسه يا قمر
نور. بمرح قالت بوسه واحده بس
ياسمين. ايوا
نور. احلفي كدا علشان انا مش مستعده اعطيكي اكتر من واحده
اسد. رد وقال تحلف علشان هتاخد بوسه اومال لو كان حضن ايه هتحج ولا ايه
حمزه. هههههههه
نور. طبعا يا بني هو انا اي حد ولا ايه
ياسمين. هههههه ومالت عليها وقالت دا انا هاخد كتيييير
وبعد كام ساعه وصلو شرم الشيخ (معلش اصل انا بحب شرم وعلشان كدا دايما بذكرها ف كل رواياتي وحابه اطير علي هنااااك 🏃♀️) وبعد ما دخلو اوضهم وارتاحو شويه
اسد. حبيبي ايه رأيك ننزل نتعشي تحت ونتمشي شويه عالبحر
نور. ببتسامه قالت اوك وبعد دقائق اتجمعو الاربعه
حمزه. بما اننا اتعشينا يلا نتمشي عالبحر وفعلا مشيو
نور. بتلعب هي واسد وبيجرو ورا بعض
حمزه. تعالي يا ياسمين يا حبيبتي قطعتي نفسي متعمليش زي المجنونه دي وبخبث قالها تعالي يا قلبي انا بحبك
ياسمين. مش مرتحالك انا
حمزه. لا يا قمر تعالي يا قلبي
اسد. نوري كفايه جري بقا تعالي اقولك كلمه سر
نور. بمكر من بعيد عنه قالت كلمه ايه دي
اسد. قرب عليها وعيونه كلها شقاوه
نور. لا لا متبصليش كدا انا مش قدك
اسد بيقرب عليها
نور. يالهوي يا لهوي جاي عليا لا لا يا اسودي بلاش النظره دي الحقووني يا ناس بغرق ف عيونه العسلي اللي تجنن دي
اسد. قرب منها وبقا واقف قدامها ابتسملها
نور. لا لا الله يخليك براحه عليا قلبي بقا عامل زي الاسانسير المهنج طالع نازل
اسد. مسك ايدها ومال عليها وهمس جنب ودنها وقالها كلمه وبعدها غمز بغينه
نور. جريت من قدامه
ياسمين. خبطت فيها بتجري هي كمان وقالت ف ايه
نور. اخوكي طلع قلبل الادب وبيغمزلي
ياسمين. وحمزه كمان
نور. ايه العيله قليلة الادب دي ومسكو ايد بعض وجريو
اسد وحمزه. طلعو يجرو وراهم وكل واحد قدر يمسك حبيبته
اسد. قالها ها ياقمري موافقه
نور. اكيد لأ
اسد. عمل زعلان
نور. طيب ايه رايك اغني
اسد. ومالو غني بس بردو هتنفذي اللي قولت عليه
ياسمين. جت عليها وقالت غني يا نور بجد صوتك حلو
حمزه. بمناغشه ف نور قال الحاجه الوحيده اللي طلعت فيها حلوه صوتها بجد كان تحفه ف الفرح
نور بغرور قالت دي اقل حاجه عندي يابني
اسد. بصلها وابتسم
نور. مسكت ايد اسد وبصت ف عيونه وقالت (خليك جنبي احضن هوا قلبي محتاج انا حضنك خليك علي وعدك ، لو تقدو تعيش من غيري لو تقدر تكمل وحدك انا مقدرش اعيش لو ثانيه ف الدنيا يا عمري ف بعدك ، خليك جنبي اخضن هوا قلبي محتاج انا خضنك خليك علي وعدك) نور عصام
ياسمين وحمزه. برافو نور وبصو لبعض بحب
اسد. مال عليها وحضنها وقالها مقدرش اعيش من غيرك ثانيه واحده ومال علي شفايفها وباسها
حمزه. بعد شويه قال ايه رأيكم نطلع بقا
اسد. ومالو وبص ل نور
نور. فهمته وبعدين قالت ااااه
اسد. مالك يا قلبي وكان فاهمها
نور. تعبانه قوي يا حبيبي
اسد. من ايه يا عمري تعالي اوديكي لدكتور
نور. ملوش لزوم يا حبيبي انا عرفه انا تعبانه من ايه ااااه
اسد. بخبث قالها من ايه يا عمري وكان حضنها
نور. من البيبي يا حبيبي
اسد. بيبي مين ياروح امك انا كنت عريس امبارح
نور. الله بقا وانا اعمل ما انته اللي شقي واسد وعملتها علطول امر ربنا وبعدت عن حضنه
اسد. اممم منا عارف اني اسد ومفيش اشقي مني وهووب مال عليها وشالها
حمزه وياسمين. هههههه هههههه مجنونه البت دي والله
اسد. دخل بيها الاوضه وقالها ثانيه واحده الاقي اللي قولت عليه متنفذ
نور. بدلع قالت اسودي حبيبي علشان خاطري
اسد. قاطعها وقال مليش،فيه انا عاوز مراتي ترقصلي ومش اي رقص لاا رقص شرقي بجد
نور. علي فكره بقا انت قليل الادب
اسد. عارف حد قالك اني الشيخ اسد وبصلها
نور. قامت وقالت ماشي يا اسد ان موريتك وخلينك تقول حقي برقبتي مبقاش انا نور
اسد. ابتسملها وغمز بعينه
نور. بغيظ دخلت الحمام وغيرت فعلا ولبست القميص اللي جبهولها وكان قصير جدا وعريان اكتر من الازم بصت لنفسها وقالت منك لله يا اسد وبعدين خرجت
اسد. اول ما شافها تنح وفتح عيونه وف نفسه قال انا اللي جبته لنفسي ياربي كانها ملاك نازل من السما وبعدين قال ملاك دا ايه دي جنيه ساحره بشكلها دا وبعدين قرب منها
نور. اتكسفت وبتحاول تبعد عنه
اسد. مد ايده وشغل الفون علي رقصن شرقي
نور. ف الاول رقصت بكسوف وبعد كدا فتحت عالبحري
اسد. كان مبهور بيها وقام رقص معها وبعدين مال علي رقبتها وباسها بوسه حاره وبعدين قالها بهمس تجننني وانتي بترقصي وهتجنني اكتر وانتي ف حضني ووو سيبكم من الناس دي دا كلام كفار ملناش فيه🥰 تعالو نروح عند الناس العاقله الرزينه
ياسمين. ياحمزه مش هقدر البس البتاع دا وباحراج قالت هو فيه ايه اصلا يتلبس
حمزه. بمكر قالها ولو قولتلك علشان خاطري عاوز اشوفه عليكي ومال عليها وباسها جنب شفايفها ، ايه الناس دي ايه قلة الادب اللي هما فيها دا انا كنت فكراهم محترمين طلعو استغفر الله العظيم والله منا قاعده معاهم انا هروح عند الحاج معتز وعيلته وانتو كمان تعالو معايا 😛
مختار. مالك يا بابا شكلك زعلان وساكت ولا تعبان اطلبلك دكتور
معتز. لا يا بني انا كويس
مختار. اومال مالك بس ياحاج
معتز. تصدق لو قولتلك ان المجنونه الشعنونه بنت اخوك وحشتني
ليلي. من وراهم ردت وقالت والله معاك حق يا بابا
ماهر. هي مجنونه صحيح بس بجد تدخل القلب وتتحب
مختار. قال فعلا وبعدين قال ايه يا حاج انت وحشك الفضايح ولا ايه
معتز. ببتسامه قال والصويت بتاعها والجري وراها من فوق لتحت واتنهد وقال ياريتها كانت عاشت معنا من زمان
الحجه سعاد. اتنهدت وقالت نصيب ربنا يسعدها ويعوضها خير يارب ودموعها نزلت
ليلي. راحت ليها وقالت ايه يا ست سعاد هانم وحشتك ام لسان طويل مش كفايه كل شويه تقفشك مع الحاج
معتز ومختار وماهر. هههههه ههههههههه
خالد. دخل وقال ايه هي نور مش هترجع بقا ولا ايه
امل. ايه يا خويا انت كمان وحشتك الفضايح
خالد. ابتسم وقال اه والله
روايات بقلمي نور عصام
اميره. والله البيت ما له حس من غيرها برغم اننا كلنا موجودين فيه إلا انها كانت عامله ضجه قريه ف البيت
مختار. طبعا انتي هتقوليلي
اميره. ههههههه وف لحظه فون جدها رن
الجد. بفرحه قال ايه دا نور وفتحت علطول
نور. مساؤؤؤؤ يا كبير
جدها. مساء النور عالنور يا قلب جدك وحشتيني
نور. دا بجد دا يا معتز ولا مصدفت تخلص مني وتعيش براحتك مع سعاد وانا مش موجوده
سعاد. وحشتيني يا قلب سعاد
نور. والله وانتي كمان يا تيتا وجدو وكلكم
ليلي. عاملين ايه يا حبيبتي
نور. بخير يا ليلي اطمني والاسد ماشي علي وصاياكي
ليلي والكل هههههههه هههههه
نور. مختار فين يا ليلي
مختار. انا اهو يام عشر تلسن
نور. بتعمل ايه يا مختار وقاعد فين
مختار. بهزار لسه خارج من المطبخ
نور. ليلتك سودا يا مختار انا اصلا غلط لما سيت باب المطبخ مفتح وكمان كان لازم اكهربه
مختار. هههههه وحشتيني يا حبيبتي
نور. وانت كمان يا عمو
ماهر. ايه يابت يانور وانا موحشتكيش
نور. ودي تيجي بردو يا ماهو فين الوليه اللي اسمها امل
ماهر. هربت اول ما سمعت صوتك ف الفون
نور. بنت الل عموما انا عوزاك تعلقهالي بالعرض كدا من شعرها ورجليها وتولع تحتها
امل. نهار اسود انا رايحه بيت ابويا الكل ضحك
اسد. سلم عليهم
حمزه وياسمين كمان سلمو عليهم والكل كان مبسوط ودعالهم
وتاني يوم عالبحر
اسد. ماسك ايد نور وماشين عدت من جنبهم بنت بصت ل اسد وابتسمت
نور. قالت البت دي بتبوصلك ليه انت تعرفها
اسد. لأ
نور. اومال بصتلك وكمان ضحكت ليه وبصت وراها قالت شوف كمان بتبوص عليك تاني ازاي
اسد. المهم انا ببوص لمين ومعايا مين ومال خدها وباسها
نور. شوف البت بردو والله اروح اجيبها من شعرها اللي فرحانه بيه دا
اسد. هههه اهدي يا شراني دي اجنبيه ومش عاوزين نضرب السياحه
نور. اجنبيه طب والله اقوم اجيبها من شعرها اململها ف الرمله دي واخلي شرم كلها تتفرج عليها
اسد. يا لهوي يابت يانور دا انتي قلبك اسود قوي
نور. لا يا حبيبي انا اللي يبص لحاجه ملكي اشقه نصين
اسم. هههههه مفتريه
نور. مع اللي يايبص لحاجتي وف لحظه
طارق. بدهشه قال نووور
نور واسد. بصو عليه
طارق. قرب منهم وقال اهلا نور
نور اهلا بشمهندس طارق وقالت ل اسد دا بشمهنس طارق شغال ف الشركه اللي بدرب فيها
اسد. اهلا وطبعا افتكر لما طلب من نور الجواز وهو عالفون
طارق. بص ل نور بغل وقال بتعملي ايه هنا يابشمهنديه
نور. لانها فهمته ردت وقالت انا هنا ف شهر العسل ومالت علي جوزها وقالت ودا حضرة الظابط اسد الجوهري
طارق. بشر بصلهم وقال اتجوزتي
نور. ايوا
اسد. بصله مش مرتاح لكلامه ولا نظراته
طارق. بغل قال الف مبروك
نور. الله يبارك فيك
اسد. ابتسملها ومشيو وبعد ما بعدو قالها هو دا اللي كان عاوز يتجوزك
نور. ايوا وعملت انها استغربت وقالت وانته عرفت منين
اسد. اممم دا علي اساس مكنتش معاكي
نور. معايا انا كنت ف الشركه لوحدي
اسد. بمكر قالها اومال مين اللي كان ف جيبك ورد عليكي
نور. ايييه هو انته اللي كنت بتكلمني ف الفون
اسد. تصدقي اه
نور. انا مش بهزر انا
اسد. قاطعها وراح شايلها وقالها انا عارف انك عرفه انو انا وخصوصا لما شوفتك ف المشفي ف متصتعبطيش عليا يا بت دا اسد الجوهري ونزل بيها البحر نور عصام
نور. وانت كنت عارف اني كنت عرفه
اسد. حبيبي انته يا نونو
نور. ابتسمت
اسد. اخدها وبعدو ف الميه وباسها بوسه حارة
نور. بكسوف اسد حد يشوفنه
اسد. ومالو انتي مراتي حبيبتي ومال عليها تاني
نور. بس حمزه وياسمين جاين علينا
اسد. ايه اللي جابهم دول
نور. هههههه وبعد مرور اسبوع من الشهد والعسل لكل منهم
اسد. كانت بيتكلم ف الفون بيتطمن علي عيلته
ليلي. الحمد لله يا حبيبي كلنا بخير جدك بس اللي تعبان شويه
اسد. بخضه مالو يا ماما
ليلي. يا حبيبي ما انت عارف ان جدك تعبان
نور. جدووو مالو يا ماما الله يخليكي قوليلي
ليلي. اهدي يا حبيبتي هو دلوقتي كويس
اسد ونور. مع بعض مالو جدو يا ماما
ليلي. ذبحه صدريه بس دلوقتي بخير
نور. بدموع وليه محدش قالنا
اسد. بزعل قالها اهدي يا قلبي طيب يا ماما سلام
نور. اسد حبيبي احنا لازم ننزل
اسد. طيب اهدي وهننزل
نور. بعياط قالت انا خايفه علي جدو قوي
اسد اخدها ف حضنه وهداها وبعدين كلم حمزه وبعد شويه كانو جهزو وفعلا مشيو
وبعد فتره وصلو القاهره
ليلي. جريت عليهم وضمتهم لحضنها وباقي العيله كلهم سلمو عليهم وبعدين نور سألت علي جدها
مختار. حبيبتي اهدي جدك بخير وهو نايم دلوقتي
نور. طيب انا هدخل اشوفو والكل دخل وراها
اسد. قالها نور اهدي علشان جدو وتيتا
نور. حاضر وبعدين مالت علي جدها وقالت جدو حبيبي وباسته من خده
الجد. فتح عيونه وابتسملها
نور. بدموع قالت سلامتك يا قلب نور
اسد. بمرح قالها انا احتج ايه قلب نور دا اومال انا ايه يا ست هانم
الجد. حبيايبي حمدلله علي سلامتكم ليه رجعتو
نور. كدا يا جدو تتعب ومتقوليش هو انا عندي غيرك
اسد. دا انتي مصممه بقا الكل بيضحك
حمزه وياسمين. اوعي بقا خلينا نسلم علي جدو وسلمو عليه
الجد. والله انا بخير مكنش فيه داعي تيجو
نور. زئت حمزه من عالسرير وقعدت جنب جدها وباست ايده وقالت شكلك تعبان قوي يا جدو
الجد. ضمها لصدره وقالها بوجودك جنبي بقيت كويس
نور. حضنته بقوه ودموعها نزلت وقالت علشان خاطري بقلمي نور عصام يا جدو خليك جنبي ومعايا انا مليش غيرك ودموعها نزلت بغزاره وقالت يرضيك كدا اعيش كل عمري من غير اب حافظ علي صحتك علشاني يا جدو وبعدين محبتش تتعبه اكتر ابتسمت وقالت العيال دي كلها عندهم اب وانتي ابوي وجدي وحبيبي وكل دنيتي اوعي تشمتهم فيا
جدتها. قالت ربنا يسعد قلبك حبيبتي
اسد. علي فكره انا زعلان وجامد جدي
حمزه. بهزار قاله ليك حق والله دي معبرتكش خالص
ياسمين. بس يا شعله
نور. راحت وقفت جنب اسد ومسكت ايده وقالت يح
اسد. بصلها واستغرب
نور. بمرح قالت شوفت النار اليح
اسد. ببتسامه قالها يح دا انا هخليكي تشوفها وتجربيها
مختار. اه وانبي بس يكون قدامنا انا نفسي امسك عليها حاجه الكل ضحك و
خالد. دخل وفرح جدا برجوعهم وسلم عالكل وراح علي نور وحضنها وقاله حمدلله علي سلامتك يا عمري
نور. بفرحه الله يسلمك ياروحي
اسد. هو حد قالكم اني مش موجود ولا حاجه
نور. لا طبعا محدش قال هو انت هنا
خالد. والله الواحد مبقاش عارف ياخد راحته ف بيته ابدا ولا مع اخواته حاجه تغيظ كل دا ونور معاه
اسد. راح عليه وقال فعلا الواحد مبقاش عارف يرتاح خالص وف ثانيه كان خالد مرمي ف جنب السرير
خالد. ايه غباء الظباط دا ياساتر عليك
ياسمين. راحت عليه ومدت ايدها واخدت ايده وقالت قوم يا قلبي معلش
خالد. قام معها وقال تسلميلي يا قمر
حمزه. مالك يالا انا مش واقف ولا ايه
خالد. الله اخواتي انا حر ادلعهم براحتي انتو مالكم
نور. يمرح قالت قلب اختك انتي يا خالود
خالد. راح عليها واخدها هي وياسمين وجت اميره وقعدو جنب بعض عالكنبه
اسد. بهزار قال دا انته محدش مالي عينك بقا
خالد. بغيظ فيهم قال براحتي
اسد وحمزه. كل واحد مسك مراته من ايدها واخدها ف حضنه واسد قال دي ملكيه خاصه يا حبيبي
حمزه. رمي اميره عليه وقاله دي بتاعتك اياك تبص لغيرها العيله كلها ضحكت وجدتهم دعتلهم كلهم بالسعاده والهنا
اسد. نور تعالي حبيبتي ارتاحي شويه من السفر وعلي جدو يرتاح شويه رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
نور. لا انا هنام مع جدو
اسد. نعم يا ختي
نور. الله جدو وحشني وكمان تعبان وانا مش هأمن عليه مع الست دي وبصت لجدتها
جدتها. قومي يابت روحي مع جوزك
نور شوفت يا جدي اهو معايا حق وقالت مستحيل اتحرك من هنا وراحت داخله بين جدها وجدتها ف السرير وقالت اهو كدا انا اعرف انام وكمان جدو يرتاح وباست جدها من خده وقالت نام يا حبيبي واتطمن انا معاك ومحدش هيزعجك
اسد. قومي يابت
نور مش هقوم
جدها. ههههه قومي يا حبيبتي مع جوزك
نور. قولت مش هنام غير ف حضنك يا معتز وبلاش تعصبني وتخليني اتكلم
جدها. خلاص نامي اعوذ بالله
اسد. عمل زعلان وقالها براحتك ومشي بس طبعا هو عارف انها بتحاول تخفف عن جدها شويه وراح نام ف اوضته وبعد عدة ساعات صحي ونزل لتحت
ليلي. حبيبي يلا علشان نتعشي
اسد. حاضر يا ماما
امل. قالت روحي يا اميره صحي حمزه وياسمين
اميره. حاضر وطلعت
اسد. هشوف جدو عقبال ماينزلو ودخل لقي جده نايم ونور نايمه ف حضن جدتها علي دراعها وجدته صاحيه
جدته. قالت تعالي يا حبيبي
اسد. حبيبتي يا تبتا انتي صاحيه شكلك منمتيش
جدته. والله لما نامت ف حضني فرحت وطبطبت عليها مهان عليا عيني تغمض وما اشوفها ربنا يحفظها ويحميها ويرزقكم بالذريه الصالحه يارب
اسد. امين وراح علي جدته وباسها من جبينها وقال نور نور
نور. فتحت عيونها وقالت هو الواحد مش عارف يرتاح ف البيت دا خالص
اسد. قومي يابت تعبتي تيتا
نور هي كانت اشتكتلك
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور قامت لقت نفسها علي دراع جدتها قالتلها قلبي يا تيتا انا اسفه ودلكت دراعها وباستها من ايدها وخدها
حدتها. طبطبت عليها وقالتلها انا مش تعبانه
جدهم. صحي علي كلامهم
نور. صح النوم احاج معتز كل دا نوم طبعا قاصد تنام وتاخد مكان كبير علشان تزعجني ومرفش انام واقوم بس علي مين انا من هنا وجاي مش،هنام الا هنا انا بصراحه ارتحت
اسد. نعم ياروح امك
نور. وانبي يا باشا سيب امي نايمه ف حالها
اسد. بهزار قالها دي كانت مره وغمز بعينه
نور قالت انا اضحك عليا يا معتز
جدها. بصلها وضحك وبعدين قالها ليه بس
نور قالت انت قولتلي دا مؤدب ومتربي وانا اتخدعت دا مشافش نص ساعه تربيه من يوم ما اخدته
جدها وجدتها. هههههه هههههههه
اسد. احرج وراح عليها
نور. نطت من السرير وقالت انا عرفه اني ظلمتك وقولت نص ساعه دي مشاقش دقيقه وجريت علي برا بقلمي نور عصام
ليلي. خبطت فيها وقالت مالك يابت الله
نور. رفعت حاجبها وقالت اممم فين جوزك يا وليه انتي
ليلي. قبل ترد اسد طلع وقال اوعي ياماما تسيبها امسكيها
نور جريت عالسلم
ليلي. هههههه للاسف فلتت مني وبعدين قالتلها غيري بسرعه وانزلي علشان ناكل
نور. بصتلها وببتسامه بعتت لها بوسه ف الهوا
اسد ابتسم وقال علي فكره انا اللي اخدتها
ليلي. انا عاوزه واحده غيرها
نور. نزلت تاني وحضنتها وباستها كتير وبعدين قالت اظن كدا تعيشي عمرك كله من غير متحتاجي بوس وغمزت بعينها وقالت اعتقد فهماني يا ليلي
ليلي. ههههههه غوري يابت
اسد. لحقها وقالها كنتي بتقولي ايه بقا من شويه
نور. لفت دراعها حول خصره وضمته ليها وقالت حبيبي يا اسدي
اسد. اممم ثبتيني يابت
نور طيب وايه رأيك
اسد. رأيي ومال عليها
ماهر. طلع وقال بتعملو ايه
نور. والله يا بيه هو اللي بيتحرش بيا وانا بنت ناس ومن عيله محترمه
ماهر. اممم ولما انتي،بنت ناس بتخليه يتحرش بيكي ليه
نور. الرجال قوامون علي النساء اعمل ايه مقدرتش اقاومه
مختار سمعها ورد وقال وانبي ايه
نور. مبلاش انته يا مختار
مختار. غورها من وشي يا بني
اسد وعمو ماهر هههههههه وبعد شويه الكل اتجمع عالسفره
وبعد مرور شهر
نور. اسد حبيبي
اسد. نعم يا قلبي
نور. الشركه اللي كنت بتدرب فيها كلموني وحابين اكمل واشتغل معهم
اسد. حبيبتي انا معنديش،مانع انك تشتغلي انتي مهندسه وتعبتي ف دراستك بس
نور. قاطعته وقالت انا حابه اكمل معهم وخصوصا اني بعرفهم وهما كلهم محترمين واحسن من شركه تانيه
اسد. انا علي استعداد افتحلك مكتب هندسه او شركه كبيره كمان وانتي عرفه بس بلاش تروحي الشركه دي
نور. ابتسمت وقالت حبيبي لازم اخد خبره كبيره بالاول وكمان اشوف زمايلي علشان وقت افتح لنفسي يكون معايا ناس تساندني
روايات بقلم نور عصام
اسد. بصلها ولسه هيتكلم
نور. باسته من خده وقالت طيب اروح اشوف زمايلي اللي كانو معايا هناك واتفق معهم نتعاون مع بعض وكمان اعتذر للمدير لانو هو بنفسه اللي كلمني
اسد. ماشي يا نور امته حابه تروحي
نور. باذن الله بكرا الصبح
اسد. تمام وبعدين بصلها وقالها طيب ايه
نور. بستعباط ايه اباشا
اسد. اممم بتستعبطي ومالو وانا بموت ف الاستعباط وووو
وحل الصباح علي الجميع
اسد. وصل نور الشركه ومشي
نور. دخلت الشركه وسلمت علي كل زملائها والكل بارك لها علي الجواز واعتذرت من المدير وهو اتفهم دا وبعدين راحت الاسانسير وبس ركبت لقت طارق
طارق. بصلها وابتسم بشر و ...... يتبع
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا