روايه بعت نفسي الفصل 102-103-104-105-106-107بقلم نسرين بلعجيلي (جميع الفصول كامله وحصريه)
روايه بعت نفسي الفصل 102-103-104-105-106-107بقلم نسرين بلعجيلي (جميع الفصول كامله وحصريه)
رواية بعت نفسي ............... بقلم نسرين
================ـ
الحلقة ال 102و ال 103و ال 104
____________________________ـ
رواية بعت نفسي الحلقة المائة واثنان
__-------------------------------ـ
**فارس حاتقول لي أدهم؟؟
*أكرم لا ودا سر بينا أدهم خليه يصلح علاقته مع مليكة مش عايزو يشغل نفسه بي الكلام دا خاصة انها لسه على علاقة بيه
**فارس أنت بتقول إيه؟
**أكرم الحقيقة
**فارس يعني بتخونو ؟؟
**أكرم اسكت أهو جاي عندنا
**أدهم عاملين إيه؟؟
**أكرم الحمدالله أنت طمني عليك ؟
** أدهم الحمدالله بحاول أاندماج على التغيير الجديد بس عندي مشكلة مع خالد وملك
خالد بغير علي أمو بطريقة فضيعه ممنوع أقرب منها
اما ملك بتغير من علاقتي بي أولاد وأكيد كامليا، وعصمت ما لو دماغها بكلام كذب إني أنساها أتعلقت بي مليكه اوي وكامليا مانعه أنها تقرب ليها امبارح طلعوا وكامليا منعتها تروح معاهم بس قالت ليها إن مليكة مش عايزاها
ولا كامليا اللي اتجننت الأيام دي بقيت مهم عندها
**فارس بس حاول اللي حصل ما يتكررش ثاني احتراما لي مليكه
**أكرم حصل إيه؟؟
**أدهم امبارح لما انت طلعت من المكتب كانت نازلة مليكه ومتأكد كامليا شافتها واقتربت مني فارس شافها طالعه السلم تجري
**أكرم ابتدأ اللعب علي كبير خلي بالك من أولاد
حياتك اتغيرت بقيت مسؤول من ناس لازم تعوض حب وحنان لي أولادك وكمان ملك أنت تعبان علشان مليكه مش قادره تسامحك أنت عارف من ساعة مظهرت مليكه اتغيرت معايا
**أدهم ازاي ؟
**أكرم مليكه لسه خايفه منك وخايفه تشك فيها تاني ما بقتش تكلمني زي الأول قبل ما تظهر كانت علاقتنا كويسه حاولت أعوضها وأعوض ولادها الحرمان اللي شافوه من غير ما أحرجها كنا على طول عزومات عندي أو عندها وباخد معايا خضار ولحمة وقولها علمي سارة الطبخة دي كان نفسي اديها، فلوس في أيديها
بس مع مليكة ماينفعش معاها كده حفاظا على كرامتها
البنت دخلت في حزن وعنيها انطفت لما شافتك
**أدهم ربنا عالم قلبي عامل ازاي دلوقتي بعد كلامك عارف إنها خايفه مني، ودا بموتني أنا مش بعمل حاجة تضايقها نفسي ترتاح من كل حاجة الوقت دا كلو كثير عليها صدمتها من أختها سهى، فراق اخوها والناس اللي عاشت معاهم
**أكرم سهي مش وحشة بس هي ضد أنها ترجع ليك وكمان متعلقة بيها فوق الوصف أنا اتكلمت معاها مش مستحملة زعل مليكه معاها مش بتكلمها اتصلت بيها وماردتش سهي خايفه إنك تعذبها أو تاخد ولادها منها مليكه أم لي عبد الرحمن و سهي
دي كانت طفلة ربت أطفال
أوعى تيجي عليها في يوم من الايام احترم قرارها، واديها وقت أدهم بلاش تطلب منها حاجة أكيد أنت فاهمني
**أدهم فاهم
عن اذنكم حا خلص الشغل من المكتب عايز أقضي اليوم مع أولاد
وراح
**فارس شكلوا زعل من الكلام
**أكرم مش قادر يصبر عليها وأنا فاهمو علاقتو بيها حاجة تانية صعب اشرحها ليك
**فارس باين بحبها جدا
أدهم راح المكتب يشوف إيميلات
لحد ما دخلت كامليا
**كامليا بصوت عالي أنت ازاي تسجل ولاد الشحاتة في نفس مدرسة ملك؟؟
هنا أدهم وقف ومسكها من ذراعها
**أدهم قسم بالله لو كررت كلمة شحاتة دي تاني ماتلوميش إلا نفسك
**كامليا أنت بقيت عصبي وعنيف معايا من ساعة ما ظهرت في حياتك تاني
**أدهم كاميليا أنا مش فاضي ليكي ورايا شغل،
ورجع مكتبو
ولادي من حقهم يدخلوا مدرسة مع أختهم وبلاش تعملي تفرقة بينهم خليكي مرة وحده عندك أحاسيس ومشاعر
**كامليا قولي حاتعمل إيه في الفضائح اللي مكتوبة عنك
**ادهم مالكيش دعوه
هنا خبطت مليكه المكتب
**أدهم ادخل
مليكة فتحت الباب
**مليكة معلش فكرتك لوحدك
**أدهم اتفضلي حبيبتي
**كامليا حبيبتك؟؟؟
**أدهم آه حبيبتي وأنت عارفة كده من زمان يلا روحي شوفي بنتك
**كامليا أنا لسه ماخلصتش
**مليكه أنا كنت بس عايزة اخد إذنك حاطلع مع سارة
هنا كامليا ابتدت تضحك بطريقة استفزازية
**كامليا أو يا بيبي عايزة تاخد إذنك أصلها جارية عندك
**أدهم بصوت عالي كامليا اطلعي بره
**كامليا أنا تطردني علشان الجربوعه دي
**ادهم قام من على مكتبه، ومسكها بكل قوة من ذراعها لولا أني وعدت بنتي أني ماضربكيش كنت علمتك الأدب اخر مرة تغلطي فيها فاهمه ودلوقتي اطلعي بره
أخدها جنب الباب، وطلعها وقفل المكتب بي المفتاح
مليكه كانت واقفة خافت منو لاما شافتو متعصب علي كامليا
**أدهم حبيبتي أنت خايفه مني؟؟
مليكه حاولت ما تبينش حاجة
**مليكة أنا بس كنت عايزة أقولك ماكنتش أعرف أنها هنا
أدهم بص عليها وهو شايف ارتباكها وخوفها
قرب منها
**ادهم متخافيش حبيبتي عمري ما حتعامل معاكي كده
هي كانت بتبص ليه
**مليكه أنت عملت معايا أكثر من كده
هنا أدهم قرب منها وحضنها جامد
**ادهم عارفة إنك نقطة ضعفي وأنت في حضني قلبي حا يطلع من مكانه من كثر دقاتو وأنت قريبة مني
كان بيتكلم بصوت دافي وحنين
هي غمضت عينيها، وترتعش مش عايزة تضعف قدامو
**ادهم مليكه حاولي تنسي اللي فات وأوعدك وعد ربنا وحياة ولادي عمري ما حأذيكي ولا أمد إيدي عليكي، ولا أعاملك معاملة وحشة
أنا فاهم خوفك مني مقدر دا وبحاول اطمنك عارف انك مش عايزاني أحضنك وحاسس بخوفك، ورعشتك مني ودا بعذبني أوي
أنا بعامل كامليا كده لأن هي تستاهل كده أنا مش حارضي حد يغلط فيكي
**مليكة من فضلك حا تأخر علي سارة
**أدهم ارجوكي متخافيش مني
والله أنا بحبك أوي طول السنين دي، وأنا بتعذب
**مليكة لو سمحت عايزة أمشي عندي موعد
ادهم تدارك نفسه، وبعد عنها بصعوبة
**أدهم عملت فيا إيه؟
**مليكة أنا معملتش حاجة
**أدهم أنت أحلى هدية من ربنا، وادتيني أحلى هديتين خالد وخلود بس هما زعلانين مني
**مليكه وهي مش عايزة تبص عليه
ليه زعلانين منك؟
**أدهم يا ستي بغيرو عليكي مني
**مليكه عادي هما اتعودو عليا وحدي
ممكن امشي؟!
*أدهم آسف حضنتك بس علشان اطمنك بس للأسف فشلت في دا انت حاطه حاجز كبير بينا
قرب منها، وباس جبينها
مليكه طلعت بسرعة من المكتب وشها احمر، وقلبها بيضرب و متعصبة
وزعلانه
سارة راحت، ورآها
ركبوا العربية
وصلوا بيوتي سنتر
**سارة حبيبتي حجزت ليكي حمام مغربي وتدليك ومساج علشان ترتاحي ولما تخلصي تمسكي ياسين
**مليكه إن شاء الله دخلت مليكة، وطول
الوقت وهي بتفكر تعمل إيه مع أدهم
بعد ساعة
طلعت مليكه أخذت ياسين تلعب معاه
خلصت سارة، وراحوا عند خبيرة تجميل
**سارة سلام عليكم
**الخبيرة وعليكم السلام
**ساره سلفتي عايزة روتين للبشرة، وانا كمان
من ساعة ما ولدت حسيت بشرتي اتغيرت
**الخبيرة حاجة عادية البشرة بتتعب في الحمل والولادة
وأداتها كريمات مناسبة ليها
**مليكه الصراحة أنا ما بستعملش حاجة
**الخبيرة بشرتك جافة جدا محتاجه عناية كبيرة الحمدالله معاندكيش تصبغات فيها، ودي حاجة كويسه محتاجة بس ترطيب، ونضارة
حاديكي نصيحة من دهب أنت كل مكان لازم تحطي كريم مرطب بي هيليورونيك أسيد دا روعه للبشرة ترطيب ومحاربة تجاعيد
حطي في المطبخ في الحمام على التسريحة، وكل شوية ترطبي بشرتك
مش لازم تستني روتين الصباح والمساء كده بشرتك ترجع ليها الإشراقة بتاعتها وحتى ايديكي لازم ليهم ترطيب عميق كل ما تغسليهم لازم ترطيب
**سارة مش غريبة تحط كريم ترطيب في المطبخ؟؟!؟!
*الخبيرة لا بي العكس كده تفتكر أنها لازم ترطب بشرتها وكمان واقي الشمس تدخلي المطبخ ترطبي بشرتك، وتحطي واقي الشمس تحميها من حرارة الطبخ
كل زبوناتي عملوا كده، ولا قو نتيجة كويسه لز الكريم في التسريحة صدقيني حاتكسلي تحطي منو بس لو قدام عينك عقلك لا إراديا يفتكر إنك لازم ترطبي بشرتك
دلوقتي حانمشي على خطة معينة حاعمل ليها ميزو تيرابي لبشرتها وجسمها ليزر في خلال ثلاثة شهور كل حاجة حاتتغير للأحسن
**مليكه موافقة
في القصر
أكرم دخل عند رحيم الجناح
**أكرم إزيك يا جدي ؟؟
**رحيم الحمدالله بقيت أنام كويس لما اطمنت عليكم عارف اخدت ليكم صوره أنت وأدهم، وفارس لما كنتو في الجنينة يارب طول في عمري لحد ما اشوف كل أولادي وأحفادي متجمعين حواليا
**أكرم ربنا يطول في عمرك أية حاتنفذ وعدك ليا أمتي؟
**رحيم أول ما حلمي يتحقق أدخل المستشفى أتعالج
**أكرم أنا كلمت عمي عمار، ووعدني يحاول يخلص كل حاجة في أقرب وقت
**رحيم شوفت عصمت الكلام اللي قالت في البرنامج لازم ندخل قبل ما الفضيحة تكبر
**أكرم جدي أنا عندي خطة بس تسيبني أنفذها من غير تفاصيل
**رحيم بس ما تنساش إنها بنتي الوحيدة
**أكرم متخافش يا جدي
ممكن أعرف سبب أن عمي عمار وأحمد يسيبو مصر كلها إيه اللي حصل؟؟
**رحيم بتقلب عليا المواجع ليه أنت وادهم كنتو لسه صغار، وعصمت كان عندها مشاكل مع مرات عمار
عصمت مش عايزة حد يكون حد ليه سلطة في القصر غيرها
كان على طول خناقات ومشاكل
عمار كان ماسك الشغل مع أحمد، وكل شوية تقولي إن فيه اختلاسات من الشركة هي كمان ابتدت تشتغل معاهم،
وكانت عايزة تكون هي المسؤولة على مجلس الإدارة بس عمار كان رافض الموضوع، وبقا كل يوم واحد فيهم يشتكي من الثاني لحد ما حصلت الخسارة الكبيرة اللي فقدنا جزء من فرع الشركة مين اللي غلط ماعرفش كانو بيحاربو بعض من غير ما يفكروا في مصلحة الشغل في يوم لاقيت الشركة عليها ديون كثيرة عمار وأحمد دخلوا مشروع خاص بيهم مع شركة من أمريكا، واخدوا قرض
بي ضمان القصر والشركات،
وخسرنا أكبر مناقصة اللي ضيعت الشركة، وجات عصمت قالت ليا على اللي عملوه لما واجهتهم ما أنكروش حصلت خناقة كبيرة بين عصمت وعمار كل واحد يتهم الثاني ضربها ما ستحملتش طردتهم من القصر، وصدموني أنهم كانو مجهزين كل حاجة علشان يعيشوا في أمريكا خلال ساعتين طلعوا من القصر وعمري ما شوفتهم عصمت وجوزها مسكوا الشغل بس للأسف الوضع بقا سيئ جدا، وكل حاجة اتعرضت للإفلاس كنت مضايق على القصر أكثر من الشركات هنا أدهم ادخل اشترا القصر قبل ما يدخل المزاد كان صغير بس عقله كان كبير زي أبوه الله يرحموا طلبت منو ماحدش يعرف وكتبت القصر بي ايسمو؛ لأن دا حقو عصمت هنا اتجننت فكرت أني عندي فلوس مخبيها عليها
أدهم دخل الشركة حاول ينقدها اشتغل ليل نهار بس شرط أن عصمت تطلع منها بصعوبة اقتنعت وفضل سيف الصراحة الراجل ماشفتش منو حاجة وحشة خلصت دراسة أنت وادهم، ودخلك معاه تشتغل على فكرة أدهم كتب أسهم بي اسمك في الشركة، وفي حساب بي اسمك دا حقك، أو اعتذار منو على اللي حصل
يتبع….
الفصل التالي :
__________________________ـ
رواية بعت نفسي الحلقة المائة وثلاثة
--------------------------ـ
**اكرم ليه يا جدي عمل كده ؟؟
** رحيم دا حقك يا بني ولسه في ورث أبوك أنا محافظ ليك عليه أول ما ولادي يتجمعوا حاكلم المحامي عايز آدي كل واحد حقو على حياة عيني عصمت مش حاتسكت
**أكرم بس هي ليه بتكرهنا ؟؟
**رحيم أمها ملت دماغها أنو اخدت فلوسها والقصر، و ظلمتها اكرم ما تقلبش عليا المواجع
**أكرم شريف حايبعث ممرضة تعمل التحاليل جدي بلاش عناد لازم تبتدي العلاج
**رحيم إن شاء الله
قولي مليكه اتصالحت مع أدهم ؟؟
**اكرم لا أنت عارف هي جات هنا علشانك بس هو بحاول يصالحها
**رحيم أدهم بحبها اوي
**أكرم عارف، وفرقتو عليها مش عايز أضايقك بس أنت ليك أيد كبيرة في اللي حصل ليهم هو حاينقل الفيلا اللي جنب القصر
**رحيم الحمد الله إنها جنبنا عارف إن كامليا مش سيباهم في حالهم
**أكرم عن إذنك يا جدي
في جناح كامليا كانت بتكلم عصمت
**عصمت قوليلي الأخبار عندك
** كامليا طول الوقت لازق فيها و بيبات عندها او عند أولاد مامي أنا خايفه يطلقني
**عصمت اسمعيني كويس أنا بحاول أتصرف بس لازم تساعديني بس بلاش غباء
**كامليا وهو انت مش حا تيجي هنا القصر ؟؟
** عصمت حاجي بس لما أخطط كويس
وانت تنفدي
**كامليا أوك انت عارفة إن مرات أكرم مش بتكلمني ؟
**عصمت طبيعي جوزها مانعها سيبك منهم ركزي في جدك وأدهم
**كامليا قولي يا ماما
**عصمت اقعدي في القصر ما تطلعيش تسهري ولا خروجات مالهاش لازمه
ولازم أنت اللي كلمتك تمشي في القصر و اكسبي الخدم
علشان ينقلوا ليكي الأخبار اللي بتحصل
**كامليا أدهم غير كل طقم الخدم
**عصمت عارفة وحده شغلتها عندي
الوقت دا
أدهم كان بيلعب مع الأولاد في الجنينة
ورحيم بي بص عليه من شرفة الجناح
فضل يتفرج على حفيده ازاي مبسوط
أتنهد بصعوبة،
وعمل مكالمة مكانش عايز يعملها
*حسام رحيم باشا ازاي حضرتك ؟؟
**رحيم الحمد الله
**حسام أي خدمة يا باشا
*رحيم ليه عملت معايا كده ليه خبيت عني أن مليكة خلفت سألتك سنين، وكذبت عليا ليه؟؟
**حسام بص يا باشا أنا في الموضوع دا من زمان لو فاكر قبل ما أترقى في شغلي
بنت حضرتك كلفتني أعرف إذا هي ولدت ولا لا عملت البحث بتاعي ولاقيتها ولدت توأم اول ما عرفت كانت حاتتجنن اليوم اللي جا فيه الراجل فاكرو ؟؟
**رحيم أيوه فاكرو
** حسام امرتني ابعث رجاله، ورآه يعرفوا ساكن فين من حسن الحظ ضاع منهم في محطة القطار، وفضلت تزن عليا أعرف مكانها عارف ليه؟
علشان تقتل أولاد خاصة الولد ما هو الوريث الشرعي،
وهددتني انو لازم يفضل سر وانت وادهم ماتعرفوش حاجه
ما هي جابت الماضي بتاعي بتهددني بيه لو مانفذتش اللي هي عايزاه تفضحني وانت عارف مكاني حساس في الشغل
وانا كمان من حقي اخاف على مستقبلي، و باخد منها مبالغ مالية أنا يا رحيم باشا حاميت مرات ابنك وأولادها من بنتك توهتها طول السنين دي أني مافيش مكان لمليكه ماعرفتش أوصل ليه أنا كنت عارف هي فين لولا اللي عملته
كانو أحفادك ماتو ممكن هو دا الخير اللي عملت في حياتي خبيت عليك آه لو كنت قولتلك كنت حاتعمل إيه؟؟
طلبتو مني أوقف أي بحث بيعملو أدهم علشان ما يوصلش لي أي معلومة عملت دا بتلومني ليه يا باشا؟؟
**رحيم ماكنتش أعرف أنها ولدت دي جات تترجاني وطردتها
**حسام عارف واليوم دا روحنا، ورآها وعرفت مكانها بس ماقولتش لبنتك
**رحيم ربنا يسامحني على اللي عملته في حفيدي وأولاده
**حسام ربنا غفور رحيم
يا رحيم بيه خلي بالك من عصمت مش حاتسكت دي خطفتهم وهما مخطوفين وهي السبب في خطفهم آسف بس بنتك مجرمة جايه من عيلة كلها إجرام هما يخططو وهي تنفذ أحفادك في خطر هي هدفها تدمر كل واحد فيكم حتى أنت
أهم حاجة مصلحتها عندي معلومات كثير بس مش مهم أقولها ليك كلها
**رحيم في سؤال صعب اسألوا بس عايز أعرف
**حسام اتفضل اسأل حضرتك
**رحيم كان محرج يسأل
كامليا بتخون أدهم ؟؟؟
**حسام سكت شوية للأسف آه اتقبض عليها من سنتين في تهمة مش ولا بد، وتدخلت وطلعتها من غير ما حد يعرف
شوف حكمت ربنا الوقت دا مليكه محافظة على نفسها لي حفيدك ومراتو اللي معاكم في قصر بتعمل بلاوي سوده
ساعدوا يعيش مع مليكه، واحميهم من شر بنتك ناويه علي حاجه وحشه ربنا اللي عالم بها بتسأل على أهل مرات أكرم بدور على ماضي مليكه، رغم أنها مش حتلاقي فيها حاجة بس ممكن تعمل أي حاجة نسيت سيف جوز بنتك متجوز وعندو أولاد
أظن كفاية كده يا رحيم
بيه
**رحيم مع السلامة
رحيم الصدمات كثير عليه
اتصل بي عصمت
**عصمت أيوه يا بابا
** رحيم إزيك ؟
**عصمت مش كويسه من ساعة ما طردتني
**رحيم أنت عايزة إيه من أدهم ؟؟
جوزتيه بنتك وأنت عارفة إني قلبوا مع مليكة اللي عملت فيها تمثلية هي وأكرم علشان تخلصي منهم أنت جبت الشر دا منين؟؟ عايزة توصلي لي آية؟؟ ابعدي عن أحفادي وابعدي عن ولاد أدهم والله لو عملت حاجة ما أسكت ليكي
**عصمت أنت بتهددني ؟؟
** رحيم اعتبريها زي ما أنت عايزة أي حاجة تحصل أعرف أنك أنت وراها
وقفل الخط عليها
رحيم نزل الجنينة
**خالد جدو تعالي العب معانا
**رحيم جدو عجوز مش قادر يلعب
**خلود لا يا جدو أنت لسه شباب
**رحيم قوليلي بتلعبو إيه؟؟
** خلود كورة مع بابا
**أدهم حبايبي نعمل استراحة أنا تعبت وأنتو كمان اشربو عصير وارتاحوا،
وراح جنب رحيم
** أدهم انت كويس يا جدي؟
**رحيم لا
**أدهم في أية؟ حاسس بي ايه؟؟
**رحيم خايف على أولاد من عصمت خاصه خالد خلي بالك منو
**أدهم آخر الأسبوع حاينقلو الفيلا قربت تخلص
**رحيم ينقلوا !!!! هو أنت مش
حاتروح معاهم؟؟
** أدهم جدي مش عايز أضغط على مليكه عايز أديها مساحة من الحرية تقرر كفاية كل حاجة تعملها غصب
**رحيم ورحمة أبوك وأمك ما كنت أعرف أنه عندك أولاد
**أدهم بس كنت مانع إني أوصل ليها؟
**رحيم كنت خايف عليك منها لما شوفت حبك ليها
**أدهم أنت عارف إن بنتك خططت لكل حاجة
**رحيم ماكنتش أعرف والله أنا تعبت قولي نرضي عصمت ازاي ؟ أديتها فلوس فوق حقها بس مش عارف أعمل إيه معاها
**أدهم جدي أنت عارف حاجة مخبيها عليا ؟؟
**رحيم حاجة زي إيه؟؟
**أدهم مش عارف شكلك مش مطمني
**رحيم علشان أنا مش مطمن مراتك مش بتطلع من جناحها وأمها ما جتش هنا خالص
**أدهم قولي احمي اولادي ازاي؟
**رحيم مش عارف والله
**أدهم نفسي سيف يطلقها وترجع اليونان، ونرتاح منها آسف حتى لو بنتك الوحيدة بس لما تبعد أحسن لينا
هنا دخلت القصر مليكه مع سارة شايلين شنط و بيضحكو
أدهم فضل يبص عليهم
أولاد راحو يجرو على مليكه
لحد ما جت قربت عندهم
**مليكه سلام عليكم
**رحيم وعليكم السلام
**ادهم وعليكم السلام رجعتو بدري؟
**سارة خلصنا مشاورنا ومليكه وحشوها ولادها
**خالد وهي كمان وحشتنا
**مليكه حبيبي لازم تطلع تعمل دوش وتغير قبل متاخد برد
**خالد انا لسه عايز العب
**مليكة يا حبيبي أنت عارف لما بتعرق كده بتاخد برد وتعبك وحش، وانت الأسبوع الجاي رايح مدرسة جديدة
**خالد عندك حق يا مامي بس مش حاتدخلي معايا انا كبرت
الكل ضحك
**خالد صح يا جدو عيب ماما تحميني
**رحيم اه انت راجل يا خالد وكبرت
**مليكه انا لسه محمياك من يومين قوام كبرت عليا وعلي طول انا اللي بكون معاك ؟
**خالد علشان مكانش عندي بابا، وانت كنت كل حاجه وبتخافي عليا أقع أو يحصل ليا حاجة
بس دلوقتي في بابا وهو يحميني
**أدهم اكيد يا حبيبي
**مليكة يلا يا بابا اطلع حميه بسرعة وانت يا خلود يلا ورايا
**ملك وأنا يا طنط ؟
مليكه بصت لي أدهم
**ادهم أنت كمان اطلعي معاهم
**ملك هو ليه ماما مش بتحميني ؟
**أدهم معلش يا روحي اطلعي مع طنط مليكه
**ملك أنا زعلانة منك انت اختارت ليا ماما وحشة مش بتحبني ولا تهتم بيا زي مامت خلود ومليكه هو أنا ربنا مش بحبني ؟
مليكه شالت ملك
**مليكه حبيبتي اوعي تقولي ان ربنا مش بحبك ربنا بحب الناس كلها ماما كمان بتحبك وماينفعش تقولي علي ماما وحشة علشان مافيش أم في الدنيا وحشة مامي مشغولة
*ملك وأنت ليه مش مشغولة على أولادك
**مليكه أنا كمان بكون مشغولة
يلا نطلع أنت رغاية أوى
كل دا رحيم، وأدهم ببصو لبعض
مليكة طلعت البنات تحميهم وسارة راحت ترضع ياسين
**أدهم شايف بنتي مدمرة ازاي؟؟
**رحيم الصبر من عندك يا رب
بليل بعد العشا
أولاد راحو جناح مليكه يتفرجوا على فيلم
مليكة حضرت بوب كورن وسلطة فواكه وعصير فرش
والكل قاعد على الأريكة
لابسين بيجامة لي نوم
خالد، وخلود حاضنين مليكه، وأدهم جنبهم
في جو عائلي
لحد ما جات ملك تتسحب بشويش
**ادهم تعالي حبيبتي
**ملك خايفه مامي تزعل مني
**أدهم ماتخافيش حبيبتي
بعد ساعتين
أولاد نامو فضل بس مليكه وأدهم صاحين
**أدهم مليكه
**مليكه نعم
**أدهم بحبك
هي فضلت تبص عليه مش عارفة ترد عليه
**أدهم بقولك بكره ناخد أولاد يعملوا كشف طبي وتحاليل في مستشفى شريف ونروح ناخد ليهم لاوزم المدرسة
** مليكه هو أنت مش شغال؟؟
**أدهم بخلص شغلي من هنا وفارس موجود وكفاية حياتي كلها شغل عايز أتمتع بي أولادي أعوضهم الحب والحنان
خالد ضحك عليا علشان ماعرفتش أحميه عارفة أن يبقى ليك ابن زي خالد حاجة كبيرة أوي
شكرا أنك حافظتي على أولادي وإنك بتعاملي ملك زي كويس
**مليكه بي مناسبة ملك البنت عندها حالة نفسية تعمل حمام على نفسها وما بتاكلش كويس
**أدهم بي الصدمة ازاي تعمل حمام علي نفسها ؟؟
**مليكه بسبب أمها البنت اتعقدت منها وهي بتعاقبها كثير من غير ما تفهمها وأنت سمعت كلامها عليها وكمان بتغير خايفه عليك تبعد عنها
ادهم حضن ملك وباسها .
*أدهم مالهاش غيري أعمل إيه لما أولاد ينقلوا الفيلا، وهي اتعودت عليهم والله يا مليكة دا أكبر عذاب بعيشو
قوليلي اعمل إيه لملك هو أنا قصرت معاها في حاجة ؟؟
**مليكه أنت لا بس أمها لها دور كبير اعرضها لطبيب أطفال، وأوعى تقول ليها حاجة، أو تحسسها أنا وعدتها ماحدش يعرف
===============================
يتبع….
الفصل التالي :
__________________ـ
رواية بعت نفسي الحلقة المائة وأربعة
------------------------ـ
في القاهرة
بعد يوم مرهق في الشغل
رجع عبد الرحمان
البيت فتح كانت سهى قاعدة على الكنبة بتتفرج على تلفاز و بتاكل بيتزا
**عبد الرحمن سلام عليكم
**سهى وعليكم السلام
**عبد الرحمان ايه المزبلة اللي أنت قاعدة فيها دي؟؟؟
**سهي أوف يا عبدو في ايه؟؟
**عبد الرحمن بصي حواليكي، وأنت تعرفي في ايه ؟
**سهى أنا راجعه تعبانة بعد الشغل في الشركة وكلمة سارة في في حاجات تبع الشغل اخدت وقت مني
**عبد الرحمن ماتنسيش نفسك ايسمها مدام سارة
**سهى ماشي مدام سارة كان عندها شغل كثير متأخر خلصناه في إيميلات عملت أوردر بيتزا، وعملت حسابك معايا وقاعدة اتفرج
**عبد الرحمن ماخلصتيش الشغل في الشركة ليه؟؟
**سهي هو أنت حاتحاسبني ؟؟
**عبد الرحمان آه مش علشان نعرف اكرم بيه تقومي تشوفي نفسك علي زمايلك في الشغل وتطلعي زي ما أنت عايزة أنت موظفة في الشركة مش بتاعتك
ومش كل يوم تطلبي آكل أنا مابكلش الأكل دا وعيب نتعب أما صباح تطلع تنضف وتعمل لينا أكل هو أنت مش بتحسي؟؟
**سهي نفس موال كل يوم ما تقول لي أختك تشوف لينا خدامه مش هي بقا عندها فلوس
**عبد الرحمن يا خسارة يا سهي،
وراح دخل غرفته وهي كملت أكل
تحت في شقة صباح
**ياسين ادهم عازمنا بكره نروح القصر عندو
**صباح كلنا؟؟
**ياسين آه والله، وطلب حتى مريم
**صباح وسهى؟؟
**ياسين هي كمان بس أنا مش عاوز جوز بنتك يجي معانا وبليل حاروح عندها أجيبها تبات هنا
**صباح دي حماتها تعبانة ويمكن مايسيبهاش تروح معاك
**ياسين لو راجل يقولي لا
**صباح احنا مش عايزين نخرب على أختك
**ياسين بصي من الآخر يا ريت تطلق منو بنتك تستاهل واحد أحسن منو
**صباح لا يبني ماتقولش كده
**ياسين ربنا يسهل
في القصر
ادهم عامل مفاجئة لي مليكه لما عزم أهلها
بعد ما شافها حزينة
رغم اليوم كان حلو بالنسبة ليه أنو طلعوا كلهم مع بعض وأولاد كانو مبسوطين خاصة لما راحو الملاهي
مليكه نيمت أولادها
وراحت غرفة ملك خبطت عليها،
وفتحت
**مليكه أنت لسه ما نمتيش؟
**ملك لا بابي معرفش هو فين ؟
ومامي ما شوفتهاش
وانت مع أولادك وناني مشيت أنا مافيش حد بحبني
**مليكه لا لا يا ملوكه ليه بتقولي كده بابي ومامي بحبوكي،
وراحت قعدت جنبها على السرير أ
**ملك وأنت كمان يا
طنط بتحبينني ؟؟؟
**مليكه آه حبيبتي وخالد وخلود بحبوكي أنت قمر وحلوه و شطوره و بتسمعي الكلام
**ملك بس بعمل بيبي على نفسي
**مليكة عادي حبيبتي احنا روحنا لدكتوره وحناخد الدوي ومانشربش سوائل بليل
**ملك بس أنا مش عايزة البس الحفوضه
**مليكه مش مشكلة قومي كده نعمل حاجة في السرير علشان يفضل نضيف
**ملك لو بكرة عملتها على نفسي اتصرف ازاي ؟
**مليكه رني عليا، وحاجي عندك نغير ونعمل دوش من غير ما حد يعرف
**ملك حضنتها أنا بحبك أوي اوي
كامليا فتحت الباب
وشافتهم في حضن بعض
واتغاضت جدا
**كامليا لو سمحتي اطلعي بره
**مليكه حاطلع لو حتاخدي بنتك في حضنك لحد ما تنام
**كامليا أنت مين علشان تقولي ليا اعمل إيه مع بنتي ؟
**مليكه الحمدالله إنك عارفة إنها بنتك هي
محتاجة ليكي
هنا ملك عملت حمام على نفسها، وكانت خايفه أوي
**كامليا يلا اطلعي
**ملك مامي أنا عايزة طنط مليكه معايا أنت ليه مش بتحبيني ؟؟
**كامليا مين قالك الكلام دا ؟؟
**ملك ماحدش قالي بس أنت مش زي طنط مليكه بتحب أولادها ولا طنط ساره
يادوب كامليا حاترد عليها جاتلها مكالمة خلت وشها ألوان الطيف طلعت بسرعة من غرفة
**مليكه حبيبتي متخافيش كده
يلا تعالي نعمل دوش بسرعة
بس الأول نغير فرش السرير
عند كامليا دخلت جناح بتاعها
وقلبها بيضرب
**كامليا إلو
**مصطفي الووووو يا قمر
** كامليا عايز إيه؟؟
**مصطفى عايزك وحشتيني ووحشتنا أيامنا الحلوة
**كامليا أرجوك أنا مش عايزة مشاكل علاقتنا انتهت
**مصطفى أنا في مصر وأنا اللي أقرر نهاية علاقتنا بقولك عندي ليكي صور وفيديوهات تجنن
**كامليا أنت بتقول إيه؟
**مصطفى حابعتلك وحده تشوفيها
بعت ليها صوره وهي عريانه ونايمه على السرير وهو جنبها باين بس صدروا العريان
كامليا اول ما شافت الصورة شهقت من الخوف
**مصطفي أهدى اللي جاي حاجة تانية في اعترافات مسجلة ليكي علي جوزك أدهم
يا ترى لو وصلوه الصور دي حايعمل فيكي إيه ؟
**كامليا أنت عايز مني إيه؟ أنا عملت ليك أية؟
دمرتني حرام عليك
**مصطفى أنت تخليص حق من المجرمة أمك
باي
وقفل السكة في وشها
كامليا حاتتجنن
اتصلت بي أمها
**عصمت خير حصل إيه؟؟
**كامليا أنت عملت إيه لي مصطفي بتخليه ينتقم مني
**عصمت مصطفي مين؟؟
**كامليا بصوت عالي أنت عارفة مين لسه متصل بيا وبهددني بي فديوهات وصور ليا يبعثها لي أدهم
**عصمت أنا عارفة إن نهايتي علي ايدك يا غبية ابعثيلي صوروا ومعلومات عنو حاخلصك منو
**كامليا حاتعملي أية ؟؟
**عصمت حاقتلو علشان نرتاح منو
**كامليا أنت بتقولي إيه؟؟
**عصمت أوف يا غبية اعملي اللي قولتلك عليه وخلصيني
في القاهرة
في شقة حماه مريم
رن ياسين الجرس
بعد وقت فتحت ليه
مريم الباب
ياسين فضل مصدوم وهو شايف اختو متبهدله
لابسه جلابية قديمة وشعرها منكوش وعليه طرحه نصها واقع و وشها احمر وعرقان كا أنها كانت في مسابقة العدو الريفي، وخسرت السباق
**مريم أبيه ياسين
**ياسين اطلعي شقتك عايزك
**حماتها مين على الباب يا بت
**مريم دا أخويا ياسين
توفيق اتخض
**حماتها إيه اللي جابو السعادي
هنا ياسين دخل
شاف حماتها قاعدة بكل ثقلها على الكنبة وفارده ريجليها فوق الطرابيزة وبتفصص في لب، والقشر كله على السجادة
وتوفيق قاعد جنبها،
وشاف أن اختو بتروق الشقة وبتمسح الأرضية
**توفيق أهلا يا ياسين خير في حاجة؟
**ياسين هو لازم يكون في حاجة علشان أزور أختي
**حماتها في الوقت المتأخر دا يبقى في حاجة
**ياسين أنت بتعملي إيه؟ وليه متبهدله كده ؟؟
**حماتها بتروق الشقة زي ما انت شايف
**ياسين يلا اطلعي غيري وحضري شنطتك علشان تروحي معايا بكره رايحين عند مليكه
**مريم بجد يا آبيه دي وحشتني أوي
هنا حماتها علت صوتها
**حماتها تاخد مين يادلعدي
**ياسين أظن حضرتك سمعت قولة أية
**حماتها مش تاخد إذن جوزها الأول ؟؟
** ياسين أهو جوزها بيسمع
**حماتها ماتتكلم يا توفيق دا جاي ياخد مراتك
**توفيق مافيش مشكلة يا ماما
**حماتها نعم يا خويا هو إيه اللي مافيش مشكلة هو أنا مين اللي حايخدمني ؟؟
**ياسين أختي مش خدامه عندك، وأظن أنك في بيت عيله وعندك بناتك هما أولى بخدمتك
**حماتها لا بناتي عندهم مشاغلهم وعيالهم إنما المحروسة أختك لا عيل ولا تيل متخدمنيش ليه؟
وأنا بكره عندي عزومه لي بناتي، و اجوازهم وزي ما أنت شايف هي بتروق الشقة
**ياسين معلش أختها محتاجة ليها، ولازم نزورها
**حماتها أختها مين اللي لامتوها من الشوارع، وسيرتها بقت على كل لسان
**ياسين وقف من وبنبرة صوت حادة جدا
مليكه ست البنات واعرفي أنت بتقولي إيه عليها
يلا يا مريم نطلع فوق شقتك دي لو كان عندك شقة من اصلو مين عارف
**حماتها لا يا خويا دي عندها شقه يرمح فيها الخيل دا انتو قطمتو وسط ابني علي مجهزها
**ياسين زي ما انت فرضتي علي أجواز بناتك يسكنوا معاكي
قصر الكلام حاخد أختي تقعد كام يوم في قصر مليكه ترتاح شوية
**حماتها هي الست مليكه بقالها قصر حكم
و ماعزمتش أبني ليه؟؟ مش قد المقام، ولا مش قد المقام مصمصت شفايفها وكملت في الحزن مدعيين والفرح منسين
**ياسين مريم يلا بينا
واخدها من ذراعها، وطلعوا فوق
**حماتها يا راجل قوم ماتخليهوش ياخدها مين حايطبخ بكره
**توفيق حاضر أهو طالع
في شقة مريم
**ياسين من غير كلام ادخلي غرفتك غيري ولمي هدومك وباريت تاخدي كل ذهبك وحاجتك الغالية
**مريم ليه يا آبيه؟
**ياسين اسمعي الكلام خدي كم طقم حلو عندك، وكل ذهبك سامعه بسرعة
مريم دخلت غرفتها وهي شايفة ياسين ناوي على شر
دخل توفيق
**توفيق معلش يا ياسين سيبها وانا بكره بليل أجيبها ليك
**ياسين معلش احنا مسافرين الصبح وبعدين هي دي الأمانة اللي أمناك عليها جايب أختي خدامه لي أمك اللي مبهدلاها
**توفيق لا بهدله إيه بس؟؟ دي بتساعدها
**ياسين الموضوع دا مش حاتكلم فيه لحد ما نرجع
مريم اخدت شكماجيه اللي حاطه فيها الدهب دخلتها لشنطتها
وطلعت
**توفيق حاترجعها أمتي ؟
**ياسين ربنا يسهل
عملت اللي قولتلك عليه؟؟
**مريم أيوه ياسين اخد الشنطة
وطلع بره
**مريم عايزة فلوس
**توفيق منين يا مريم ما اللي كان عندي اديتو لي أمي على عينك
**مريم يعني إيه أروح من غير فلوس حرام عليك يا توفيق أنت واخد مني كل حاجه
بقولك هي الغوايش بتاعتي فين؟؟
**توفيق ارتبك آه بصي كنت مزنوق في قرشين، واخدتهم بيعتهم بس أوعدك حا رجعهم
هنا ياسين كان بيسمع الحوار
**مريم ازاي تعمل كده من غير إذني دي هديه أخواتي ليا في فرحي
**توفيق يوه بقا ما خلاص حاتعمليها مشكلة يلا طريقك اخضر روحي مع اخوكي
**ياسين احنا مش حنبات هنا يا مريم
راحت ورآه بعد ما شافت توفيق دخل غرفة وخافت يكتشف أنها اخدت دهبها
ثاني يوم في القصر
أدهم كان عندو شغل كثير، ونام في المكتب
كامليا فتحت بشويش
الباب ادهم كان في الحمام خاص بي المكتب وسمع حد دخل فتح الكاميرا علي المحمول وشاف كامليا راحت ناحيه الخزنه بتفتحها بكل سهوله ايستغرب هي عرفت الرقم السري ازاي؟
طلعت الملفات وابتدت تصور ودا كان ملف المناقصات اللي لازم يسلمو بعد ساعتين رجعت الملف واخدت فلوس وطلعت بكل هدوء
فضل ادهم مصدوم حايتصرف ازاي وهو بقالو فتره شغال علي الملف طلع من الحمام وراح علي الشباك شاف كامليا بتتكلم في التليفون طلع جناح مليكه ودخل من
غير ما يخبط وشافها بتغير هدومها
**ادهم انا اسف
هي شافتو مش علي بعضو
ادهم اخد تليفونو وعمل مكالمه بينو وبين فارس واكرم و حكالهم اللي حصل
مليكه كانت بتسمع
**ادهم اتصرف ازاي وانا لازم اسلم الملف خلال ساعتين
**اكرم انت فين؟؟
**ادهم انا في جناح مليكه
**اكرم اوك خليك هناك و ابعث فارس يجيب لاب توب والملف نشتغل عليه بس من غير هي ماتحس بي حاجه
***********
يتبع….
الفصل التالي :
___________________________________ـ
رواية بعت نفسي الحلقة المائة وخمسة
----------------------------ـ
رواية بعت نفسي ............... بقلم نسرين
================ـ
الحلقة ال 105و ال 106و ال 107
____________________________ـ
رواية بعت نفسي الحلقة المائة وخمسة
----------------------------ـ
**أدهم طيب أنا حاستناكم في جناح مليكه
**فارس طيب ابعث لي رقم السر للخزنة واسم الملف
**أدهم حاضر، وقفل معاهم
بعت رسالة لي فارس،
وحط أيديه على راسو
**مليكه حاروح اصحي أولاد
**أدهم وقف مليكه أنا محتاج ليكي أوي ارجوكي احضنيني
وقرب منها
**أدهم ممكن لو سمحتي
**مليكه مش أكرم
وفارس حايجو هنا؟
**أدهم أيوه بس مش حا يفتح علينا الباب
ارجوكي
فضلت تبص ليه
قرب كمان وحضنها
**أدهم يا ريت تحسي بي قلبي الموجوع في بعدك بحبك وبموت فيكي يا روحي
**أكرم خبط الباب
**مليكه في حد بخبط،
وبعدت منو
راحت فتحت الباب أكرم دخل
**أكرم صباح الخير
**مليكة صباح النور
**أدهم عندك مواعيد انهارده ؟
**مليكه لا أنت قولت ليا ألغى كل حاجة
**أدهم آه في مفاجئة ليكي
روحي عند أولاد و افطرو
**أكرم أنا قوله لسارة لو حد سأل تقول إننا طلعنا في مشوار، أو نلعب رياضة
**أدهم ادعيلي لو سمحت
**مليكة ربنا معاك
وطلعت قفلت الباب
**أكرم لسه مفيش جديد معاها؟؟
**أدهم لا أنا نمت في المكتب علشان أخليها على راحتها
طلع فارس وابتدو يشتغلوا
**فارس دا معناه أن عصمت داخله المناقصة
**أكرم لو تسمعوا كلامي حانضرب ضربه معلم نخليها تخسر اللي قدامها والي ورآها
**أدهم ازاي ؟؟
**أكرم حاقولك ازاي
مليكه راحت الأول عند ملك
**مليكة صباح النور على البنات الحلوين
**ملك بفرحة معملتش حمام على نفسي أنا مبسوطه
**مليكة شوفتي يا قمر انت شاطرة ازاي يلا علشان نلبس وننزل نفطرو
بعد نص ساعة
الكل على السفرة الفطار
**رحيم هما الشباب راحو فين؟؟
**مليكه راحو يلعبو رياضة
**رحيم ازاي وادهم عندو مناقصة مهمة لازم يحضر ليها
**كامليا ضحكت بطريقة استفزازية
يعني لما تقول ليها يا جدي حاتفهم
**سارة مليكه ذكية جدا وبتفهم كل حاجة،
ولو سمحتي بلاش الأسلوب دا في الكلام
**رحيم خلونا نفطر
أدهم خلص شغل وغير المعلومات
سارة حاولت تشغل كامليا، وطلبت منها توريها كوليكشن الجديد في الشنط و كامليا ما صدقت تتباهى بكمية الشنط اللي عندها
مليكه طلعت ليهم الفطار
خلصو الفطار
ادهم لبس، ونزل الجنينة كانت مليكة مع
أولاد
**أدهم حبيبتي ممكن أشرب فنجان قهوة من إيدك ؟
مليكة قامت من غير كلام
عملت القهوة أخدتها ليه
**أدهم شكرا
في اليومين اللي جايين حاتنقلي الفيلا
** مليكه إن شاء الله
**أدهم في أية ا مليكه على طول سرحانه، وحزينة هو أنا ضايقتك في حاجة؟؟
**مليكه معلش الدكتورة قلبت عليا المواجع
**أدهم دي بداية العلاج لازم تفتكري حاجة وحشة بتوجعك علشان تتصالحي مع نفسك
**مليكة أدهم اللي بفتكرو بسببك، ولما بشوفك قدامي مش بقدر استحمل
**أدهم بتكرهينني يا
مليكة؟؟
**مليكه مش لدرجة أني
أكرهك بس صعب عليا
**أدهم أنا حاسس بيكي علشان كده سايبك على راحتك، على الرغم أني بحبك و. حشتيني آوى وانت عارفة إني ضعيف قدامك بس كلو يهون علشان تتعالجي وتبقي كويسه
**مليكه لو طلبت منك تطلقني في يوم حاطلقني؟؟
*أدهم طلب صعب بصراحة وأتمنى ماتحطش في الموقف دا بس أكيد مش حافرض عليكي نفسي لو الطلاق هو راحتك أكيد اعمل أي حاجة علشان سعادتك
جا فارس عندو
**فارس مافيش وقت يا أدهم لازم نمشي
** أدهم وقف، وباس رأسها
وراح وهو حزين وقال مع نفسه طالما سألت يبقا بتفكر في الطلاق
سارة نزلت عندها
**سارة عيني عليكم باردة أنا شوفتكم من فوق الحب مولع في الذره
**مليكة حب إيه يا سارة
**سارة أنت فيكي حاجه حزينة أوي
**سارة أهلي وحشوني وخايفه مش عارفة عندي إحساس وحش قلبي مقبوض جدا
**سارة بصراحة الجو كئيب جدا هنا عارفة طلعت عند ضرتك كمية الشنط اللي عندها والمجوهرات بس في عينيها حزن هي كمان اشتكت ليا أن أدهم مش بيهتم بيها من ساعه ما وصل ليكي وانو كل ليله بيبات عندك
**مليكه مش صحيح خالص
**سارة أدهم بيبات في المكتب
**مليكة ليه؟؟
**سارة بصراحة سمعتو بيتكلم مع أكرم مش عايز يضايقك وكمان مش عايز ينام عند كامليا علشان ماتطلبش منو ينام معاها وهو مش عايز يقرب منها
بصي يا مليكه حاقولك حاجة كامليا صعبانه عليا
**مليكه ليه ؟
**سارة صعب تعيشي مع راجل قلبه مش لكي أب مش بيسأل وأم كل همها الانتقام مش عارفة تكون زوجه كويسه ولا أم لبنتها بتحاول تخبي كل دول في شخصية تافهة
هي خايفه أدهم يطلقها
**مليكه مش حايطلقها
**ساره مليكه في سر لازم تعرفيه بس لازم يفضل بينا
**مليكه خير
**ساره اكرم اكتشف انها بتخونو هو مراقب تليفونها وفي معلومات وصلت ليه أنها كانت معا واحد في الساحل، وحصلت بينهم مشكلة كبيرة في خناقه وعصمت أدخلت، ومن سنتين كانت بتمشي عند واحد الشقة
**مليكه يا نهار أسود هو ناوي يقول لي أدهم ؟؟؟
**سارة مش عارفة بس لو فكرتي معايا أدهم السبب واحد مش بيهتم بي مراته ولا بيديها حقوقها الشرعية أكيد حاتخونو
والي فهمت أن الراجل دا عندو حساب مع امها وهي ضحية
**مليكه خلاص قفلي على الموضوع ربنا يستر علينا بجد أنا مش عايزة مشاكل
في الشركة
**فارس كده تمام
**أكرم طيب لازم تقول لجدي إن الملف اتسرق منك وإنك مادخلتش المناقصة
**فارس ما هي ممكن تسأل وتعرف أن اسم الشركة بتاعتك
**ادهم لا حاجة زي دي مش حاتفوتني
أنا وأكرم
**فارس دي تبقى الضربة القاضية ليها
**أكرم إن شاء الله بقولك يا أدهم أنا لازم أرجع القاهرة شغلي متأخر هناك
**أدهم آه طبعا الفيلا تقريبا خلصت بس الفرش مش عارف مليكه عايزة تغير حاجة أو لا
**أكرم خليها تحس إحساس اتحرمت منو لما اتجوزتك ماختارتش حاجة وحتى لما سكنت في شقة في الحارة الناس اللي فرشو ليها
**أدهم أنا نفسي تختار وتعيش وتنسي بس شكل الموضوع صعب عليها هي في فترة علاج صعبة لأنها بتتكلم على الماضي
**فارس ربنا يريح بالكم بكل صراحة مراتك ست هادئة كويسه فرق كبير بينها وبين كامليا بقولك هو أنت عندك عادي لبسها أوفر مهما كان هي مراتك، وشايله اسمك وأسف بدخل
**أدهم مش راضي وبتكلم وبعمل مشاكل بس اعمل إيه هي من زمان كده كامليا عايشه في عالم وحدها بعيدة عن ربنا أنا عمري ما شوفتها بتصلي
**أكرم أنت عندك نوعين من الستات
هههه ربنا معاك بس مش بتفكر تطلقها؟؟
**ادهم جدي وصاني ما طلقهاش لانها حاضيع والله أحيانا بتصعب عليا لأني كمان بظلمها بس غصب عني
**أكرم هي مش الزوجة المناسبة ليك
**ادهم عارف قولي أعمل إيه؟
**أكرم هو أنت واثق في أخلاقها ؟
**ادهم قصدك أنها تخوني؟؟
فارس بص لي أكرم بحضرو بي عنيه إنو مايقولش ليه
**أكرم تصرفاتها غلط بتسهر وتسكر ودا وحش لسمعتك خاصة الفترة دي
**ادهم خايف أدور، وراها ألاقيها بتخوني لأني مش حارحمها هي أكيد عارفة نقطة ضعفي الخيانة
**أكرم طلقها يا أدهم
**أدهم بص ليه انت عارف حاجة ؟؟
**أكرم مش لازم اعرف حاجة أنت تستاهل مليكه وطول ما كامليا في حياتك مش حاتعرف تقرب من مليكه هي بتغير عليك والكل شايف نظرتها
**أدهم بتغير عليا يعني بتحبني ؟؟
**أكرم هي كانت بتحبك ولا أنت نسيت مليكه كل حاجه وحشة عملتها معاها، وفضلت معاك مليكه جواها طيب
**أدهم خايف تطلب مني الطلاق
**أكرم يبقا طلق كامليا
**أدهم وبنتي ؟
**أكرم ما هي أصلا مش بتهتم بيها أنا مش عارف هي آية مش بتحس بنتك على طول مع مليكه وبتروح كمان عند سارة
البنت تعبانة وهي شايفة الأمهات بيعاملو أولادهم ازاي وهي لا
اتفق معاها إديها فلوس وخودها حتى لو وصلت المحكمة أنت ممكن تثبت أنها أم فاشلة بدليل
*أدهم حاسس إنك مخبي عليا حاجه
*أكرم أنا خايف عليك
لازم امشي
*فارس وانا كمان
**أدهم أنا بس أخلص وحارجع القصر الجماعة شوية و يوصلو
أكرم طلع مع فارس
وهما في الأسانسير
**فارس أنت اتجننت تشككو في مراته
**أكرم أنا خايف عليه اللي شوفتو النهارده حاجه صعبة
**فارس شوفة أية؟؟
**أكرم حاجة تكسف وصلوني صور. فيديوهات الهانم عريانه عارف إيه عريانه اول صورة ماقدرتش أبص لانها في الآخر هي بنت عمتي ومرات ابن عمي يعني عرضي وشرفي لو عليا أروح أموتها بس جدك تعبان مش حايستحمل أدهم لو عرف حايقتلها
*فارس لا لانو مش بحبها
*أكرم الخيانة ملهاش علاقة بي بحبها ولا لا أنا داخل الجهاز بتاعها براقبو والله اتكسفت من أخو مراتي لما بعت الصور و انا عارف إنو مافتحهمش كامليا في خطر الزفت بهددها وأنا مش عارف أعمل إيه عايز انتقم من عصمت بس كامليا لا
أدهم الشك دخل قلبه اتصل بي واحد يخلي كامليا تحت الحراسة
في القصر
*مليكه سارة هو في آية الحركة غريبة في القصر والخدم طالع نازل؟؟
سارة هي عارفة إن أهلها جايين بس مش عايزة تقول ليها
**سارة ماعرفش يمكن بنضفو أو في عزومة عندهم ماتشغليش بالك
بعد ساعتين رجع أدهم القصر
كانت مليكة في البلكونة بتقرا كتاب نصحتها بيه الدكتورة النفسية
ادهم دخل الجناح بعد
ما خبط كثير
*أدهم سلام عليكم
*مليكه اتخضت أنت دخلت أمتي؟؟
*أدهم والله خبطت كثير بس أنت ماسمعتيش
*مليكه مش مشكلة بقولك هو في حاجة في القصر؟
*أدهم قرب منها آه عاملك مفاجئة
**مليكه بعدت شوية مفاجئة أية؟
**ادهم بصي البسي أشيك حاجه عندك وزبطي نفسك عندك ساعة وقت، وتعرفي المفاجئة
**مليكه عامل حفله؟؟
*ادهم لا هي عزومة أنا داخل اخد دوش ولا قولك حاروح الجناح الثاني علشان أسيبك على راحتك
فعلا مليكة دخلت آخدت شاور وراحت تشوف تلبس إيه طلعت فستان موف بارد حلو أوي لمت شعرها، وعملت ميكاب طلعت تجنن
ادهم لبس بدلة في كحلي، وراح عندها خبط الباب
*مليكه ادخل
فتح الباب فضل متنح من كثله الجمال اللي شافها قدامو
*ادهم مشاء الله عليك إيه الجمال دا
مليكه اتكسفت وفعلا هي حاسة من جواها حلوة حابت تلبس زي كامليا الضيوف، وصلوا القصر تحت شهقاتهم وصدمتهم
*صباح اللهم صلي على النبي
*سها شايف أختك عايشه فين واحنا سايبانا في الشقة المعفنه
**عبد الرحمن اياكي تعملي مشاكل اسكتي
دخلوا القصر
أدهم طلع بي مليكه مع أولاد ونازلين السلم الكل مبهور بيهم
*صباح ربنا يحفظك من العين يا ننن عيني
*سها هي دي أختك؟
مليكة بصت لي أدهم، ونزلت تجري علي السلم اترمت في حضن صباح
===================================
يتبع….
الفصل التالي :
ــــ_______________________
رواية بعت نفسي الحلقة المائة وستة
-----------------------------ـ
**مليكة وحشتيني أوي
**صباح يا ضنايا وأنت أكثر ربنا عالم بيا من ساعة ما مشيتي، وابتدت تسلم عم محمد
**محمد إزيك يا بنتي عامله أية ؟؟
**مليكه أنا بقيت كويسه لما شوفتكم
أولاد راحو يجروا على صباح يسلموا عليها
كامليا طلعت من الجناح لما سمعت الصوت العالي الوقت دا أكرم وساره طلعوا هما كمان
**كامليا آية الدوشة دي؟؟
**سارة أكيد أهل مليكه وصلوا
**كامليا أية أهلها ؟!!! يعني القصر فيه ناس بيئة
**أكرم أقسم بالله لو فتحت بؤك بكلمة أو اهانتيهم حايكون ليا حساب عسير معاكي
**كامليا أنت مين أصلا علشان تتكلم معايا بي الأسلوب دا انت نسيت نفسك ولا إيه؟؟
**أكرم أنت اللي نسيتي نفسك يا بنت عصمت بقولك إيه صورك جامده جدا
سحب سارة من أيديها ونزلوا
أما كامليا كا أنها اتشلت ماقدرتش تنطق ولا تتحرك
تحت في صالون كبير في القصر الكل قعد
**يوسف راح جنب مليكه باس رأسها والله يا ملوكه ما كنت أعرف معزتك عندي قد إيه إلا ما مشيتي
**ياسين هي ولا فنجان القهوة بتاعها
**يوسف الكذب خيبة الاثنين
مليكه سلمت علي سها بطريقة باردة جدا ودا استغربتو سها جدا لأن مليكة عمرها ما كانت كده
**مليكه قولي لي يا مريم هي حماتك أفرجت عنك ازاي ؟!!!
**ياسين البركة فيا بقا
رحيم كان قاعد مبسوط بي اللمة دي مع العيلة البسيطة اللي كلها حب لي مليكه
**رحيم والله نورتونا جدا
**عم محمد والله دا نورك يا باشا
**رحيم بلاش باشا دي كلنا، ولاد تسعة ولا إيه رأيك
**عم محمد مافيش كلام بعد كلامك
**سارة عارفين أنكم وحشتوني آوى و وحشني أكل ماما صباح
**صباح وانت كمان سيبني فراغ كبير عندنا
جات الشغالة
علشان تبلغهم أن الغدا جاهز
**رحيم يلا بينا يا جماعة نتغدى
الكل قام على السفرة الكبيرة اللي فيها كل أنواع ما لذ وطاب من الأكل
**رحيم كامليا فين؟؟
كامليا كانت نازلة السلم بكل أناقتها فستان في أزرق سماوي ضيق لحد الركبة مع كعب عالي
عامله ميكاب وريحه البرفان من أكبر البرندات العالمية اللي ريحتها فواحة كل ما تنزل السلم
**يوسف قرب من أكرم مين المزة دي؟؟
**أكرم دي أم أربعة وأربعين بنت العقربة
**يوسف مرات أدهم ؟؟
**أكرم أيوه دي خيبة أدهم
**يوسف بي طريقه كوميدية بس برضو مزة مالكومش حق مش مدينها حقها في الحياة ليكي ربنا يا مليكة
كانت كامليا وصلت لتحت
**كامليا ملك يلا بينا
بس ملك مسكت ايد مليكه
**أدهم وقف الأول سلمي علي الضيوف
**كامليا أنا ما بسلمش على الأشكال دي
رحيم كان قريب منها لانها كانت واقفه جنب الكرسي بتاعو
هو قام بكل قوة ضربها علي وجها
**رحيم شكل أمك ماعرفتش ترابيكي
**كامليا أنا تضربني عمرك ما مديت إيدك عليا الا لما الزفته دي دخلت القصر
**رحيم لما تهيني ضيوفي في بيتي يبقا أضربك واكسر راسك كمان
انا سكت كثير عليكي وجيت على حفيدي علشانك بس أنت ما تستهليش
**ادهم كنت رايحه فين؟
**كامليا هي الدموع في عينيها كنت رايحة عند مامي
** رحيم مافيش خروج يا تقعدي تترزعي تتغدى معانا يا غوري على غرفتك
**كامليا أنت ازاي تكلمني كده من ساعة ما جات الجربوعه دي هنا كلكم اتغيرتو
معايا
**رحيم غوري من قدامي
كامليا طلعت تجري بسرعة
**رحيم أنا آسف يا جماعة دي بنت بنتي عصمت ومرات أدهم
**أكرم أحسن حاجة عملتها يا جدي منعتها تطلع الله أعلم هي وأمها كانو عملو ايه
الكل اتغدا في هدوء ومع خفة دم يوسف نسيو اللي حصل
إما كامليا حلفت أنها تنتقم منهم كلهم
أدهم اخد كل واحد لي غرفته
فوق في القصر في جناح كبير خاص بي الضيوف الخدم جهزوه
صباح راحت مع مليكه لي غرفتها
**صباح اللهم صلي على الحبيب المصطفى آية الجمال دا شوفتي يا مليكه ربنا كبير وعارف إنك بنت غلبانة وطيبه اداكي علي قد نيتك
*مليكه طمنيني عليكم وعلى الحارة
**صباح يا بت أنت في العز دا كلو وبتسألي علي الحارة وش فقر من يومك
*مليكه مقبولة منك يا أحلى صباح
**صباح إيه الحلاوة دي كلها والله قمر قوليلي عامله أية مع جوزك؟؟
*مليكه الحمد لله
**صباح اتنهدت يعني سامحتيه؟؟
*مليكه لا
**صباح يخيبك يا بت ليه بس؟؟
*مليكه أنت أكثر وحده عارفة أنا اتعذبت قد إيه ازاي اسامحو بسهولة دي
**صباح يبقا ماحصلش بينكم
*مليكه يحصل إيه مش فاهمه؟
*صباح يا بت فتحي مخك هو إيه بيحصل بين الراجل والست لما يتقفل عليهم باب واحد
هنا مليكه اتكسفت
*مليكه لا
**صباح ويرضيي ربنا يا مليكة دا جوزك وليه حقوق عليكي والراجل شاريكي يا بنتي واعتذر ومكبر بيكي، ودخلك القصر واعترف بيكي لناس كلها يبقا ليه تحرميه وتحرمي نفسك من حاجه حللها ربنا؟؟
*مليكه ياما أنا اشترطت عليه قبل ما آجي هنا قدام ياسين، وهو وافق يبقا هو حلني من أي حقوق
*صباح برضك مايرضيش ربنا وبعدين، ولا مؤاخده دا حقك أنت كمان ليه تحرميه على نفسك حاجة ربنا ميديكي فيها أجر طاعة الزوج واجبه قوليلي هو حاول يقرب منك؟؟
*مليكه بصراحة لا
**صباح راجل، وقد كلمته
**مليكة يارب يفضل كده أنا عمري ما أكون زوجة ليه
**صباح تف من بؤك إيه الكلام الخايب اللي انت بتقوليه دا هما زعل وحايمشو
انت شوفت ضرتك يا مراري البت مزه الصراحة حادي علي جوزك يا بت أنت عندك عيلين محتاجين حضن أبوهم وفلوسو كمان مش حانكدب على بعض أنا كنت عارفة إنه غني بس مش كده دا الله أكبر العربيات اللي بعث لينا عمري ما ركبت ولا كنت أحلم أركب فيها دي الحارة بتحسدك
بصي يا بنتي سيبك من المشاعر والحب والكرامة والكلام الفارغ دا جوزك راجل مالي هدومو شكلو حلو وأنيق وغني هو عايزك وبحبك حادي عليه حطيه تحت باطك وأنت ادلعي عليه وشكليه على مزاجك ابني مستقبلك الكرامة حاتعمل ليكي إيه أوعى تعملي معاه مشاكل علشان انت اللي حاتخسري لا قدر الله، واخد أولادك أنت ساعتها تعملي إيه؟؟ تغني ظلموه؟؟
مليكه فتحي مخك الفرصة بتيجي مرة وحده في العمر
أنا أمك وعارفه مصلحتك والراجل بحبك إدي نفسك فرصة ومن غير ماتحوري عليا أنت كمان بتحبينه بس دماغك مقفلة
**مليكه ربنا يسهل
**صباح هو أنت لسه زعلانة من سها ؟؟
**مليكه آه
**صباح اخوكي شايف مرار طافح منها البنت لا بتطبخ ولا بتنضف الشقة الله وكيلك اتكركبت علي الآخر
** مليكة عبد الرحمن كل يوم بيشتكي منها
**صباح طيب أنا رايحة أشوف جوزي راح فين أصل الستات عندكم هنا حلوه وانا ست غلبانة
وابتدو يضحكوا
صباح طلعت ودخل أدهم
**أدهم كلو تمام حبيبتي ؟؟
**مليكه هو أنت كل شوية تقولي حبيبتي ؟؟
**أدهم آه لأنك حبيبتي وأم أولادي إيه رأيك في المفاجئة ؟؟
**مليكه بجد شكرا وحشوني أوي
**أدهم عارف علشان كده عزمتهم مليكه أنا عايز أعمل أي حاجة علشان تبقى فرحانه
*مليكه ادهم هو أنا لو مش عايزة أعيش معاك ممكن تاخد أولادي مني؟؟
*أدهم اتنهد ليه يا مليكه كل شوية تعذبينني الصبح اتكلمتي علي الطلاق، ودلوقتي بتقولي أن اخد أولادك
لا يا حبيبتي مش حاخدهم منك أنت أم رائعة حلاقي أم تانية لي أولادي فين بلاش يا مليكة تفكري كده خلي الأمور ماشية أنا بطلب من ربنا يصبرني على بعدك عني بس أهم حاجة أنت تكوني كويسه عارفه إنك لسه مش متأكدة أني بحبك بس وحياة ولادي بحبك وعمري ما حبيت حد
دا انت الحب الأول والأخير، وحب بجد أنا مهما عبرت مش حاتعرفي مشاعري
هنا الباب خبط،
وفتحت الباب كانت سهي،
وشافت ادهم واقف قدام مليكه
**سهي آسفة فكرت مليكه وحدها
**أدهم لو سمحت دا الجناح بتاعنا أنا ومليكه فا خبطي، واستني لحد ما نأذن ليكي بدخول ممكن تشوفي حاجة تكسفك
مليكه ضحكت علشان عارفة إنهم مش طايقين بعض
أدهم رجع عند مليكه باس رأسها
**ادهم حبيبتي نازل عند الرجالة ارجوكي متخليش أي حاجة تضايقك
وراح
دخلت سهى
**سهى هو مالو شايف نفسو علينا وبصت على الجناح أوبا آية العز دا كلو
علشان كده سامحتيه ورجعت عندو ممممم مش بطال أنك تتخلى عن كرامتك مقابل الفلوس
*مليكه سهي أوعي تنسي نفسك إني أختك الكبيرة ولازم تحترمينني ودي حياتي ماحدش ليه دخل فيها
مريم اول ما شافت سهى راحت عند مليكه راحت تجري
وخبطت الباب
مليكه راحت تفتح
*مريم آسفة لو جيت عندك
*مليكه حبيبتي تيجي في أي وقت اتفضلي
*مريم اللهم صل على محمد آية الجمال دا
**مليكة خشي يا حبيبتي
*مريم ربنا يزيدك من نعيمه إيه الحلاوة دي كنت مخبياها فين
الفستان عليكي تحفه ولا المكياج والله كا أنك مليكه تانية
**سهى الفلوس بتغير يا مريم
سهي واخدا راحتها
راحت على التسريحة اللي في دريسنك، وفتحت الدرج لاقت علب كثير فتحتهم *سهي هو دا فلسو؟؟
*مليكه لا دا الماز كان جابهم ليا زمان
*سهى قصدك قبل ما تهربي
**مريم سهي إيه اللي انت بتقوليه؟؟
*سهي هو أنا قلت حاجة غلط،
وبصت على الصور
ياه اللي يشوف الصور يقول كانت بينكم قصة حب كبيره
*مريم ومين قالك إن مكانش في بينهم حب بصي علي عيونهم بصي حاضنها ازاي وهي بتضحك ازاي
ولا الصورة دي عينيه كلها حب ليها
لا فعلا كان بينهم حب، وهو لسه بحبها، ودا باين عليه أنت ماشوفتيش طول الغدا بي بص ليها ازاي
*سهي آه حب زي حبك أنت وتوفيق أبو كرش
*مليكه أنت اتجننت ولا إيه مالك فيكي إيه؟؟
**سهي فيا إيه ؟؟ أنت عايشه في العز دا وسايباني أنا واخوكي في الشقة المعفنة مافكرتيش تقولي لجوزك ياخد لينا شقة في حتة كويسه
*مليكه اوعي تفتحي الموضوع دا قدام ادهم والشقة هو كتبها في اسمي سهى أنت عايزة إيه؟؟ طالما شايفاني معنديش كرامة وعايشه معاه، ودلوقتي بتقولي إنك عايزة شقه مش فاهماكي
الرجالة كانو طالعين علشان يغيروا ويلعبوا كورة سمعو صوت مليكة عالي
أدهم طلع يجري السلم،
وفتح الباب
*أدهم في أية صوتك عالي ليه؟
*مليكه مافيش
*أدهم ازاي مافيش وانت بتترعشي كده
الرجالة كانت وقفت على الباب
*ياسين مريم سهي اطلعوا سيبو الراجل مع مراتو
فعلا طلعو
*ادهم سهي دايقتك؟؟
*مليكه هو أنا معنديش كرامة علشان جيث أعيش معاك
ادهم حضنها
يتبع….
الفصل التالي :
____________________ـ
رواية بعت نفسي الحلقة المائة وسبعة
---------------------------ـ
**أدهم حبيبتي مافيش كرامة بين الراجل ومراتو احنا ضروفنا صعبة وفي أولاد بينا يعني لا أنا أفكر في نفسي ولا أنت كمان
لازم نفكر في أولادنا اللي اتعذبو بسببنا
هنا مليكه كانت بتعيط لأن كلام أختها وجعها أوى
**ادهم ماقدرش أشوفك بتتعذبي كدا أنت حتى مش قابله إني أحضنك أنت مش عايزة تقربي مني، ولا تخليني قريب منك
أنا فكرت أعزم أهلك علشان تفرحي وقولت أقربك من أختك وتتصالحو بس ماكنتش متوقع أنها تقول ليكي إنو ما عنديكيش كرامة
حبيبتي كرامتك من كرامتي
يبقى أنا كمان معنديش كرامة وأنا شايفك مش طايقاني وأنا بقرب منك وحاسس بي رفضك ليا بس لا أنا بحبك من غير أنك أم أولادي أنت اول حب ليا أنت الست اللي غيرتي نظرتي على الستات كلها حافضل طول عمري اعتذر منك على كل حاجة عملتها وحشة فيكي
**مليكه ياريت الاعتذار يقدر يمسح ذكرياتي الوحشة
طلعت من حضنه
ومسحت دموعها
**مليكه أدهم أنا مش قادره أقرب منك ماقدرش
**أدهم حاسس بيكي بس ازاي زمان ..
**مليكه من غير ما تكمل أرجوك زمان كنت بخاف منك ممنوع اقولك لا بس دلوقتي لا ماقدرش أعيش حاجه وحشه معاك
**أدهم ياه يعني قربك مني وحش عمرك ما حسيتي بحاجة كويسه بينا؟؟ لا يا مليكة مش كل ليالينا كانت وحشه احنا كنا سعداء مع بعض عشنا مشاعر بينا صعب تتوصف مليكه ماتفكريش بس في الوحش في حاجات حلوة بصي على الصور دي
بتنطق، وتقول إننا كنا مبسوطين
أنت خايفه تضعفي قدامي وخايفه إني لسه وحش وخايفه ارجع اعذبك واهانيك، وأضربك ودا مستحيل لأني والله العظيم ورحمة أخويا وابويا وأمي أتعالجت
الدكتور لسه موجود، ولسه بروح عندو انا مش مكسوف اقولك أني كنت تعبان نفسي دا أصعب مرض هو المرض النفسي كبرت في جو وحش اهلي ماتو وأنا صغير واخويا الصغير كمان كان ممكن انا كمان اموت معاهم بس جدي مخلانيش أروح
عارفة إحساسي أية اتيتمت، وبعدها جدتي تعبت وماتت
وطول عمري أسمع أمي خاينه، وكملت عليا غادة بس متخافيش انتقمت منها على اللي عملتو فينا هي السبب في الحادثة اللي حصلت لينا
مليكه كانت بتسمع ليه وهي شايفة دموع في عنيه
*مليكه ازاي هي السبب؟؟
*أدهم سحبها وقعد على الكنبه
لما عملنا الحادثة اتتفتحت التحقيقات، واتهامتها وفضل التحقيق شغال لحد ما اتمسكت في بيت للدعارة، وأخذت 15 سنة سجن لانو لاقو عندها شيكات من غير رصيد وتزوير وبلاوي سوده
بس كنت ورا الموضوع،
ولسه حسابي مع عصمت حتى لو عمتي بس ظلمتني فرقتنا، واتهمتك آه يا مليكة لو تعرفي اتعذبت قد إيه
وحياتك عندي مش حاسيبها يا تدخل السجن يا تغور بره مصر عند أهلها، حتى لو جدي رحيم بحبها، ودا أكبر عقاب ليه على اللي عملوا هو كمان أنا مش مسامحو أنك جيتي، وطردك
كل حاجه بخطط ليها، وحارجع عمامي وأولادهم لازم عيله الشرقاوي ترجع لازم، ولادي يكبرو في جو عائلي لو حصل ليا حاجة يلاقو سند
أنا طول السنين دي وأنا بشتغل و بحفر الصخر علشان ابقى رجل أعمال ليه وزنوا فاكره لما قولت ليا عايزاك تبقي رجل أعمال مشهور وابقا فخورة أني كنت مراتك أهو أنت لسه مراتي إن شاء الله الأسبوع الجاي افتتاح مصنع كبير، وحاعمل مؤتمر صحفي، واعترف بيكي وبي أولادي وحاكون فخور جدا أنك مراتي
مليكة أنت حلويتي آوى أنت ست يفتخر بها أي راجل تكون على ذمته
**مليكه و كامليا ؟؟
**أدهم دي بلوة حياتي مش عارف أعمل معاها إيه انا بظلمها لأني مش حاعدل بينكم في المشاعر والحب ماقدرش أديها حقها الشرعي
تصدقي بالله عمري ما كانت ليا رغبة فيها وهي كانت عارفة وكانت بتديني منشط يا في العصير يا الأكل شايفة إني عايش مع شياطين أمها دي مصيبة وحدها وهي معندهاش شخصية حاكلم جدي عايز أطلقها
**مليكه وبنتك ؟
**أدهم حاخودها بي الاتفاق معاها
**مليكه بس مش عايزاك تطلقها بسببي وبعدين انا حارماك من حقك وهي اكيد حاتفرح …
**ادهم بلاش تكملي في كلام مالوش معنى انتي مش حارماني من حقي؛ لأننا متفقين وانا وراضي ماتحسيش بي الذنب وحتى لو طلقتها مش حاتفرق سيبك من الموضوع دا يوم ما قلبك يسامحني وأنت تسامحي نفسك ساعتها موضوع تاني
في الوقت نفسه
في غرفة كان ياسين ومريم وعبد الرحمن
**عبد الرحمن قوليلي أعمل فيكي إيه؟؟ عايزة من أختك إيه؟؟
** سهي انتو مالكم معايا !؟
**مريم أنت زوديتيها ازاي تقولي أختك معندكيش كرامة
**ياسين هي عندها حق فعلا مليكه معندهاش كرامة لأنها ضيعتها علي وحده أنانية ناكرة الجميل
أنت يا بت عايزة إيه؟؟
أختك تعبت عليكي لحد ما كبرت واشتغلتي بسببها باقيتي تلبسي كويس و حايبقا ليكي مستقبل
خفي علي أختك هي مش ناقصة
**مريم لا دا هي قالت ليها ليه جوزك ما يشتريش لينا شقة بره الحارة
**عبد الرحمن مش ملزوم بينا، ورغم كده دفع الديون كلها اللي كانت علينا، واشترا الشقة اللي احنا فيها
**ياسين وناوي يفرشها بكره عايز ياخد مليكه معرض الأثاث
علشان الفيلا اللي حاتنقل فيها اللي بتقولي عليها معندهاش كرامة
رجعت ليه بشروطها أختك الكرامة اللي عندها ماعنديكيش منها واحد جرام يالي عايزاه يجيب ليكي شقه هي حاتسيب ليه القصر بكل اللي فيه، وتعيش مع أولادها في الفيلا اللي تابعه القصر يبقى عندها كرامة ولا معندهاش وبعدين أنت مالك بيها سيبي أختك في حالها أقسم بالله لو كنت عارف إنك حاتزعليها ما كنتش جيبتك لازم تعتذري منها
*سهي انا عايزاها تفضل معانا في القاهرة
**ياسين ماينفعش جوزها هنا وعايز أولادو يتربوا في حضنه الموضوع دا يتقفل هنا و اياكي تضايقي أختك وأنت لازم تتحملي مسؤوليتك عايزة شغالة جيبيها أنت مش شغالة وبتقبضي كويس وانسي مليكه
يلا يا عبد الرحمن نغير
وهما طالعين كان أدهم واقف عند الباب
*أدهم بعد إذنكم ممكن أكلم سهي؟
* ياسين معلش احنا اسفين هي بتعمل كده علشان مليكه ترجع تعيش معاها سهى مندفعه بس بتحب أختها أوى طريقتها اللي غلط هي تعتبر أمها برضو الفراق صعب
**أدهم انا فاهم بس محتاج أكلمها
**ياسين ماشي خبط الباب دخل سهى جوز أختك عايز يكلمك وعمل حركة بي إيدو أنها تهدأ
مريم كانت عايزة تطلع
*ادهم لا خليكي انتو كمان انا مش حاقول حاجة سر
بصي يا سها انا فاهم إنك متعلقة بي مليكه وهي كمان علشان كده أي كلمة منك بتوجعها أختك في فترة علاج نفسي علشان الحالة اللي بتجيلها فا هي حساسة جدا جدا والفترة دي مهمة أوي لنفسيتها حتى انا مش بضغط عليها علشان كده حاتنقل الفيلا تعيش فيها من غير ستريس وترتاح ارجوكي يا سهي أجلي أي عتاب ليها وبلاش موضوع الكرامة اللي عملتو زمان علشانكم دلوقتي بتعملو علشان أولادها عن إذنكم
في جناح كامليا
وهي بتكلم أمها
**كامليا أنت مش عارفة اللي حصل دا جدي ضربني قدام الناس البيئة
**عصمت لا لا الموضوع دا ما يتسكتش عليه انا حاتصرف كويس القصر مليان
**كامليا حاتعملي أية؟؟
**عصمت مش حاقولك نفذي الخطة اللي قولتلك عليها
**كامليا لما أشوف الوقت المناسب
يلا سلام
الرجالة ابتدت تلعب كورة في جو كلو هزار ولعب
ورحيم كان قاعد بيتفرج، وبيضحك
ونزل عم محمد قعد معاه
**رحيم شكرا يا راجل يا طيب على اللي عملتو مع مليكه وأحفادي
**عم محمد الحمدالله البنت تستاهل وكمان دا تدبير ربنا مين قال انا اللي ألاقيها وتعيش معانا
معلش يا رحيم باشا مش ناوي تقول لي أدهم على تعبك
**رحيم بلاش باشا ومش عايز هو عندو بلاوي كثيرة ومشاكل مش عايز أزود همو بس يخلص من المشاكل دي، ويوقف على رجليه واطمن عليه عندو افتتاح المصنع الأسبوع اللي جاي والصحافة مش سايباه في حالو
** عم محمد ربنا يعينوا خلصوا لعب وكل واحد. طلع يغير وياخد شاور،
واتفقوا يعملوا مشاوي في الجنينة
علي بليل الكل قاعد
**سناء مليكه عايزاكي في موضوع
**مليكه قولي يا حبيبتي
**سناء انا عارفة أن ياسين بحبك جدا وعايزاكي تكلميه في موضوع الخلفة انا نفسي أبقا أم قوليلو أني عايزة أعمل تلقيح صناعي
**,مليكه والله مش عارفة لأن الموضوع حساس، وأخاف أتكلم فيه بصي انا فاهمة وجهة نظروا هو عايزك ترتاحي
**سناء حارتاح لما أولد هو من حقو يبقى أب والله حسيت حز في نفسوا لما يشوف أخوه الصغير مراتو حامل
**مليكه حاضر حبيبتي
هنا كان داخل شريف و مراتو
**أدهم أهلا وسهلا نورتونا
**هناء مليكه فين؟؟؟
مليكة شافتها وراحت عندها
وحضنو بعض
**هناء وحشتيني يا مليكة
**مليكه وانت كمان
**هناء لا يا شيخة دا انا اسوء ذكري ليكي
*أدهم ادخل بسرعة إيه يا هناء هو دا كلام يتقال برضو
*هناء آسفة والله ماتزعليش يا مليكه
أولادك فين؟؟
مليكه ندهت عليهم، وسلموا عليهم
*هناء دول ولادي آدم وسلمي
أولاد قعدوا يلعبوا مع بعض
في جو عائل
ي
لحد ما جات عصمت
دخلت زي الثور الهايج
*عصمت بابي عايزاك في المكتب
*رحيم الناس اللي بتدخل بتقول سلام عليكم
*عصمت ضحكت بي استهزاء
انا عصمت الشرقاوي أسلم على دول
*أدهم وقف اطلعي بره
*عصمت أنت مين اللي تقولي اطلعي أية نسيت نفسك ولا أية؟ خليك مع الشحاتة بتاعتك وأهلها وسايب مراتك بنت الحسب والنسب تعبانة وقاعد هنا
**رحيم عايزة إيه يا عصمت؟!؟!
*عصمت عايزة حقي وحق بنتي وحق أحفادي
**رحيم حقك اخدتيه من زمان، ولسه بتاخدي فيه الحق اللي مش عايز يخلص وأحفاد ايه دا شكلك اتجننتي
*عصمت لا يا رحيم انا ما اتجننتش انا عارفة بقول إيه كامليا حامل، وكانت عاملاها مفاجئة ليكم بس للأسف أنت كسرت بخاطر حفيدتك اللي كانت عايزة تيجي عندي أروح معاها الدكتورة
**أدهم أنت بتقولي إيه ؟؟
**عصمت بقول الحقيقة لا وكمان بتساومها علي الطلاق، وتاخد بنتك وأنت يا رحيم هانت عليك حفيدتك بسهولة دي
هنا كانت كامليا محظره شنطة ونازله
*كامليا مامي،
وراحت حضنتها
شوفتي يا مامي جدي بيتفق عليا معاه علشان يطلقني
*أدهم أية تمثيلية جديدة دي
*كامليا طلقني يا أدهم وحاخد بنتي
ملك اول ما سمعت كده راحت تجري على مليكه حضنتها تحت صدمة الكل
*ملك أنت وعدتنيي ماحدش يعرف سرنا ماتخلينيش أروح معاهم
===========================
يتبع….
الفصل التالي : الحلقة المائة وثمانية ..........
___________________ـ
تكملة الرواية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا