رواية عشق السيف الفصل 11-12-13-14-15بقلم نورا فريد كامله
رواية عشق السيف الفصل 11-12-13-14-15بقلم نورا فريد كامله
حياة: مش ده موضوعنا قولتلك خلينا في المهم ليلة
سيف: مالها ليلة اتكلمي يا امي ليلة كويسة فيها حاجة
حياة: ليلة.. ليلة تبقا بنت عمك يا سيف
سيف بعدم فهم: هى مين اللي بنت عمي هو ابويا عندو اخ تاني غير فواد
حياة: طبعا لا بس كل اللي اعرفه انك انت و ليلة ولاد عم بشري طالعت ما قت..لتش ابنها
سيف قام بصدمة و لخبطة: هى بشري طالعت عايشة و بتضحك عليكم طول السنين دى
حياة: اقعد و ركز معايا مش طالبة غبئا و ركز عشان بجد انا على اخري منكم
حياة عطت لى سيف تفتر المذكرات بتاع بشري سيف بيقرا بصدمة و ذهول و هو بيلعن في عيلتو
سيف: ده بجد ولا بتهزري معايا طب ازاي ازاي محدش شك أو خد بالو و انا بقول سماء عايزة تخلص من ليلة ليه طالع الموضوع مش موضوع راندا الموضوع اكبر من كده بكتير سبيلي انا الموضوع ده و انتي يا امي خليكي معاها متسبهش لى لوحدها
حياة: انت بتقول ايه دى بنت اختي مستحيل اسيبها قوم انت روح شغلك و لو فيه حاجة تبلغني
سيف: ولا ما عارف انتي امي ولا اختي الكبيره كبيرة ايه اختي الصغيرة
حياة بغيظ: قوم يالا على شغلك و خلي ايامك الجاية تعدي على خير يلا
سيف قام قبل ايديها و مشي و انا و هو فرحان و خايف متلخبط و في السطوح اسر بينظر لى بسملة بصدمة
بسملة التفتت وراها و قالت بصدمة و خوف: حاا انت ازاي تطلع و انا موجوده مش تكح أو تعمل حاجة بدل الخضة دى
اسر بجادية: خوفتي ليه هو انتي بتعملى حاجة غلط عشان تخافي هو الغريبة مش خايفه ل ليلة تشوفك أو حد من سكان العمارة متخيلة شكلك ممكن يكون اى بنت محترمة بتدمن متخيلة شكلك في نظر اهلك ها يكووون ازاي يا عاقلة يا محترمة
بسملة نظرت ليه بقوة عكس الخوف اللى جواها: و انت مالك هاا انت مالك اصلا شكل حلو وحش قدام الناس عجبني ااانت مين عشان تحسبني هااا مين انت هههه ذات انهي أهل دول اللى بتتكلم عنهم اه .. قصدك بابي فواد بيه اللى سيب حياتو و حياتي و عايش في الذكريات ولا على فواد بيه اللى مش على لسانو انتي مهما تعملي ها تفضلي فاشلة هاا ولا قصدك على فواد بيه الأكابر اللى كللل هما اسم و سمعة العيلة و بسسس تصدق انو ميعرفش انا فى سنة كام اه والله زى ما بقولك .. حتي امي سماء هااانم اللى متعرفش حاجه عن الامومة كل اللى عليها بس انها تفكر في راندا و مستقبلها أما بسملة هى مين بسملة دى عشان افكر فيها ولا راندا اللى كل اللى عليها بس ازاي تدمر حيات ليلة و سيف انهي عيلة هااا العيلة اللى كل هدافهم يكسرو قلبي و يجبروني على حاجات مش عايزاها تصدق اني بحسدك انك عايش بحريتك مامتك و باباك الله يرحمهم صدقيني كده احسن ما كانوا عاشو بس من نسبة ليك ميتين عندك بس ولا اكن عندك معاك بس بى الاسم هو ده اللي حصل معايا يمكن طنط حياة و سيف هما اللي مصبرني شوية جت ليلة لعبت دورا الاخت اللي من يوم ما جيت على الدنيا و انا محرومة منو
اسر بعصبية: و ده مش مبرر مش مبرر عشان تعملي في نفسك كده اه بتذليها انتي بتاهني نفسك عشان حاجة مش تستاهل تقدري تقولي لو موتي و انتي بتتعطي الزفت ده ها تنزل قبرك ازاي ها تقولي ايه لي ربنا معلش يا رب اصل اهلي اهملوني ف عملت كده عندا فيهم انتي هااا تتحسبي على كل افعالك دلوقتي ها تتحسبي على كل دقيقه ضيعتيها من عمرك على حاجة دمرتك انتي بصيتي لي نفسك في المرايا بصيتي لي تصروفاتك ما تفوقيي بقا من الارف اللى بتعمليه ده فوقيي يا بسملة اللى بتمعلي ده مش ها ينفعك لا دلوقتي ولا بعدين عارفه ليه لانكي بتموتي نفسك بى البطئ
بسملة بزعيق: و مين قالك اني عايزة اعيش ها مين قالك انا كل يوم بيجي عليا بتمني الموت عن اليوم اللى قبلو انت متعرفش انا عيشت ايه ولا مريت بى ايه انا الموت ارحم ليا عن انا يبقا ليا اهل زى دول
اسر خد منها الحاجة بغضب: يا بسملة فوقي بقاا حرام عليكى نفسك حرام عليكى اهلك و اللى بتعمليه فيهم انتي مش بتزهقي مش بتقرفي من روحك و انتي بتعملي كده عايزة توصلي لي ايه
بسملة: و انت مالك اصلا انت ملكش دعوة بيا سامععع ملكش دعوة بيا اموت اول.ع دى حياتي انا و انا اللى ها تحسب ملكش دعوة بيا و هات اللى فى ايدك ده ياما ها ذيك
اسر بتحدي: قولتي انكي ها تاذني صح تمام
اسر خد الحاجة رامهم على الارض و ول.ع فيهم قصد عينيها : قولتي عايزة تاذني ممكن ترمني أو تول..عي فيا زى ما انا عملت دلوقتي
بسملة نظرت ليه بغضب و جريت على تحت
اسر: لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم هو فيه كده يعني لو زين اتعصب عليا اعمل العاملة المهببة دى دى قعدة مع ليلة لازم ليلة تعرفى دى مجنونة و ممكن تاذي نفسها أو اللى حوليها
اسر نزل البيت بتاعو راح لى التواليت اتوضا و صلى فرضته
أما بسملة راحت لى غرفتها قعدت على السرير ضامة قداميها حطت وشها على قداميها و قعدت تبكي
بسملة بدموع: مش انا مش دى مش انا دى مش انا حا حياتي ادمرت حياتي راحت و كله بسببي
بعد ساعات كانت ليلة و البنات رجعوا و كل واحدة راحت على بيتها
بسملة كلمتني عنكم كتير لدرجة ان اتحمست انى اشوفكم
ليلة: بسملة كمان كلمتني عنك كتير بتقول انكي افضل اصحابها
حياة بابتسامة: ده حقيقي
الحقيقة انا مكنتش حبه اجي دلوقتي أو ان اجي في ظروف احسن من كده بس حال بسملة مش عجبني
ليلة: مالها بسملة
فى نفس الوقت سيف كان مع اسر بعد ما اتصل بي سيف و طلب منو ان يتكلم معاه
اسر: انا عارف ان الموضوع صعب عليك بس ملقتش حد قدامي غيرك
سيف: ايه الدراما دى بتتكلم اكن فيه مصيبة
اسر: لان فعلا فيه مصيبة و عارف ان المفروض مدخلش بس الآنسة بسملة فيه خطر على حياتها اخت حضرتك مدم..نة محتاجه تروح لى مصحة في اسرع وقت
سيف
#بارت_خاص_لاسر_وبسملة
اتمنا يعجبكم
رايكم بصراحة
رايكم يهمني
رايكم بصراحة
رايكم يهمني
#بقلمي_نورا_فريد
##البارت_12 مترقمة اهو 🥰
سيف: ايه الدراما دى بتتكلم اكن فيه مصيبة
اسر: لان فعلا فيه مصيبة و عارف ان المفروض مدخلش بس الآنسة بسملة فيه خطر على حياتها اخت حضرتك مدم..نة محتاجه تروح لى مصحة في اسرع وقت
سيف قام بصدمة : بتقول ايه جبت الكلام ده منين بسملة مين اللي ت.دمن دى عيلة بسملة اعقل من انها تعمل حاجة زى ده انت واعي لى كلامك
اسر بحزن: انا عارف ان صعب جدا انك تصدق بس حالة بسملة مطمنش لو مش مصدقني تقدر تعملوا تحليل و تتاكد من كلامي
سيف قعد بهدوء: حد عندو علم بي بسملة
اسر: لا انا قولت ليك بس لانك ها تقدر تتصرف و تقنعة تتعالج لانها تستاهل فرصة تانية و لو فيه اي مشكلة مع عيلتها ياريت تحلوها لان غلبن ده سبب اللى هى فيه
سيف شكرا اسر و مشيو من المكان أما في منزل ليلة مشيت صاحبة بسملة بعد ما قالت ليهم
ليلة حطة ايديها على وشها بحزن: مستحيل مستحيل بسملة احسن و اعقل من كده مستحيل انا لازم اتصل بي سيف
حياة قعدة سرحانة
فلاش
يوم الحادثة
بشري بدموع: حياة والله انا معملتش حاجة صدقيني انا بريئة
سماء: بريئة هههههههه يا شيخة قولي كلام غير ده احنا شايفينك بعيون و انتي واقفة جانبها و دم..ها كله على هدومك انتي اللي قتل..تيها انتي الجاني
بشري نظرت لى سماء و قالت: حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا سماء
باك
حياة بتعب: كل واحد لازم ها يجي يوم و يشرب من نفس الكاس اللى اذي بيه غيرو الكل ها يدفع التمن مهما السنين دارت بنفتكر ان خلاص كده بس نسينا ان ربنا مش بينسا الظالم ولا بيسيب حق المظلوم
ليلة نظرت ليها بعدم فهم: قصدك ايه يا امي مش فاهمه
حياة بابتسامة حزن: بلاش تفهمي ل تتجنني و تفقدي عقلك
حياة راحت لى بيت اهل حنان
حياة بضيقة: انا مش جاية اضيف لولا الظرف مكنتش بصيت في وشاشكم اصلا بس اكيد في يوم ها دور على النص اللى عندكم
سماح بعدم فهم: نص ايه و دور ايه انا مش فاهمه حاجه
حياة: مممم شكلكم ها تتعبوني معاكم بصو بقا ل تقولو كل حاجة عن بشري سلفتي الله يرحمها يا ابلغ عنكم في تستر عن سماء بى مقابل المال هو انتوا فاكرين ان مصدق ان كل الهناء ده من شغل جوزك و الا انتي عارف انا ممكن اعمل ايه اطمني سماء مش ها تعرف اي حاجة عن اللى ها تقوليه
سماح: انا ها قول على كل حاجة
فلاش
بشري هربت من القصر بعد ما سمعت ان فواد ها يسلمها لى الشرطة خدت مبلغ صغير و مشيت من القصر من غير ما حد يحس بيها فضلت تجري و هي خايفه مش عارفه تروح فين ولا تعمل ايه بعد ساعات من المشي و الجري دخلت حارة بشري غلبها التعب و اغمو عليها كل اللى قعدين اتلمو و من حسن الحظ ان سماح و مامت زين شوفوها و خدوها على بيت سماح ( سماح الاول كانت كويسة و اتغيرت) بعد شوية فاقت بشري
بشري قامت بفزع: انا فين مين انتوا.. انا معملتش حاجة
مامت زين : لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم اهدي انتي كويسة مفيش حد يقدر ياذيكي و احنا معاكي
سماح: بس انتي مين و ايه اللي مبهدلك كده فين اهلك فين جوزك ولا انتى مش متجوزة ولا ايه حكايتك
بشري: لا والله انا متجوزة والله العظيم متجوزة بس مش ها ينفع ارجع لو رجعت ها يخدو بنتي مني
مامت زين: انتي حكايتك حكايه بس اتكلمي عشان نقدر نساعدك
بشري حكت ليهم كل حاجة مامت زين من الصدمة معرفتش تقول ايه و سماح كمان
بشري: ارجوكم محدش يعرف انى هنا انا نفسي بنتي تكبر في سلام
بشري اجرت شقة في عماره مامت زين و بقت بتشتغل خياطة و مصممة فساتين و حقيقي كل اهل الحارة حبوها و بقت واحدة منهم
مشهد تانى
بشري كانت بتشتغل لكن تعبت و راحت المستشفى و كانت ليلة عوضها عن العذاب اللي شافتو
بشري بتعب: سماح انا عارفه انو مش ها ينفع بس انا مش عايزة احرم بنتي من اهلها عايزك تروحي العنوان اللى ها قولك عليه .. و وتجيبي حياة معاكي قوليها بشري عايزكي و هي ها تجيب فواد معها قوليها اختك نفسها تشوفك قبل ما تموت انا عارفه اني مش ها كمل لازم فواد بشوف بنتو
مشهد تانى
بعد اربع سنين عذاب و تعب بشري تعبت نهيئ
بشري: ب بنتي لم اموت خدي بالك من بنتي يا سماح ب بلاش حد من اهلها ابوها يشوفها فواد ها ينتقم مني و يقتلها لو مش هو يبقا عمها متخليش عزت يطول بنتي ليلة امانة عندك يا سماح خدي بالك منها مش عايزها تحس بى غيابي
باك
حياة بعصبية: بقولككككك ايه اللي حصل لم الزفتة دى راحت لى بشري قالت ليها ايه انطقييي
فلاش
سماء راحت مع سماح المستشفى
سماء بتمثيل: مبروك يا قلبي بسم الله ماشاء الله ايه القمر ده طبعا قمر لي امها
بشري: ايه اللي جابك هنا
سماء: اهدي يا بشري انا جاية انجتك و اساعدك تو تو تو هو انتى ها تفضلي طيبة كتير كده مستنية فواد صح عموما فواد يا ستي لم عرف قال اني معنديش بنات ولا اعرف واحدة اسمها بشري و وصني انى اقت..لك و اطمن انكي موتي كمان بس طبعا انا مستحيل اعمل كده في درتي حبيبتي صحيح كنتي عايزة تفض..حي سري بس انا عشان بنت اصل ها قف معاكي اه صحيح حياة مش موجوده مسافرة و مش ها ينفع تجي لان لو جت عزت ها يخد منها الواد دى اختو برضو اللي اتق..تلت لو عايزة بنتك تفضل في الدنيا و بخير يبقا تنسي انكي متجوزة فواد تنسي حياة سامعة ياما بنتك الحلوة دي ها تقري عليها الفاتحة تمام اصلا اقولك الحقيقة حياة لا مسافرة ولا حاجة بس قالت مش طيقة تشوفك قرفت منك و من مشاكلك ف جيت انا اقف معاكي كده عملت الاصول و زيادة كمان الف مبروك يا شوشو
سماح كانت سامعة كل ده بذهول بس استغلت الفرصة و قالت تشتغل سماء شوية
باك
سماح: و من ساعتها بشري بطلت تتكلم أو تطلب من حد فين يحاول يكلمك أو يكلم فواد
حياة بى انهيار و قهرة: اه يا بت ازاي متكلمتيش معايا مع ان جيت بدل المرة عشرة
سماح: يا هانم انا مشوفتكيش زمان عشان اقولك دلوقتي ده غير ان سماء دى شيطانة هى اللى امرتنا ان نعذب ليلة و ناهين فيها يبقا ازاي ها تكلم و هى معانا على الخط و ممكن تاذي بنتي ولا تاذي جوزي اتكلم ازاي
حياة قامت و قالت: وحيات ربنا ل تدفعو التمن على اللى عملتو في بنتي ده هل نشوف ها نشوف
و نزلت حياة بكل بغضب و راحت لى ليلة لكن لقت بسملة بتتخنق مع ليلة و اكنها واحدة تانية
ليلة: بسملة فوقي بقاا عشان خاطري فوقي
بسملة زقت ليلة و قالت بغضب: انتي مين عشان تسمحي لى نفسك تتكلمي معايا كده انتي نسيتي نفسك بس الحق على سيف عشان حب و اتجوز واحدة زيك بتدخل في حيات غيرها
حياة قربت من بسملة و اكنها سماء اللى قدامها نظرت لي بسملة و صفعتها
حياة بعصبية و بدون وعي: اخرسي يا حيو..انية بى تمدي ايدك على اختك يا بسملة اختككك اللى محدش ها يحبك ولا يخاف عليكى قدها صحيح مانتي بنت سما ها ستني منك ايه مش كفايه اللى امك عمتو فينا و فيها زمان مش كفايه ان امك الزبالة حرمت بنت من اهلها و ابوها ليلة تبقا اختكك الكبيرة سامعة و من هنا و رايح مش ها تسمعي غير كلامنا امك خدت حياتنا زمان و دلوقتي يا تحترمي نفسك معانا يا تغوري في داهية سامعةة
بسملة خدت تلفونها وفتحت الباب و جريت معز شاف كده: والله احنا ولا اللى عايشين في سيرك عيلة غريبة
اسر جري وراء بسملة: بسملة رايح فين
بسملة بعصبية و بدموع: غايرة في ستين داهيه انا محدش عايزني في الدنيا دى الموت اهون و انت شوف حالك و ملكش دعوة بيا سامععع ملكش دعوة بيا اوعك تجي وراي سامع و الا هاذيك و ها قول لى اخواتك انك بطردني تمام و دلوقتي واسع من خلقتي
بسملة فضلت ماشية و خرجت من الحارة
بسملة
بسملة التفتت وراها بزهق: اوف و بعدين انت مش ( اتعصب اكتر) انت
ايوة يا سمسم معقول نستيني كده يلا نروح لان طنط قلقنا عليكى و انا وعدها انى مش ها رجع من غيرها و سرك في بير
بسملة: ممم طب شوف يا عمار انت تخد نفسك كده و تروح لى طنط و تقولها تنسا ان ليها بنت اسمها بسملة و انسني انا عمري ما حبيتك ولا ها حبك انت نسيت نفسك ولا ايه انت لو اخر واحد مستحيل ابص في وشك عارف ليه عشان اختيار امي روح قولها بنتك ماتت تمام
أما عند سيف حطت راندا في صندوق زجاجي و فيه مياة طبعا الصندوق مقفول
راندا بصرخ: افتح يا سيف انا بتخنق ها موت يا سيف
سيف ببرود و ابتسامة: و انا اعملك ايه و بعدين ايه تموتي دى اجمدي دى اول مراحل التعذيب بقا انا وعدك بى جواز ولا انتي و امك اللى فرضينك عليا بقا بتخربي بيتي يا راندا مكنش العشم
راندا: ما حصلش والله ما كان قصدي والله ماكنت عايزة اعمل كده بس مقدرتش اشوفك معاها غيرات غصب عني
سيف قام و قال: ابقي استحملي يا روحي الكام ساعة دول لحد ما اجي بكرا الصبح ممم على المغرب و اخرجك
راندا: يا سيف ها موت حرام عليك
سيف: ياريت تموتي و تريحني يلا خلينا نخلص
و خرج سيف و هى بيغني أما راندا بتصرخ من الخوف
سيف بحزن و زهق: الو يا بسملة
بسملة بى انهيار: سيف الحقني ابوس ايدك
سيف
رايكم بصراحة في البارت ده
ياتري بسملة حصل معها ايه و ليلة عرفت كده ولا ها تفكر حاجة تانية و راندا ها تموت ولا ها تعيش و اللى عملتو حياة ده صح ولا غلط
رايكم بصراحة
رايكم يهمني
#بقلمي_نورا_فريد
#عشق_السيف
#عشق_السيف_البارت _13
بسملة بى انهيار: سيف الحقني ابوس ايدك اسر اتق.تل ( بسملة في سيارة الإسعاف)
سيف بصدمة: بتقولي ايه حصل ازاي و مين اللي عمل كده و انتي عرفتي ازاي
بسملة بى انهيار: مش وقته الكلام ده احنا دلوقتي في طريق المستشفى مستشفى***ارجوك تعالى بسرعة انا خايفه اوي
بسملة مسكة ايده و تقول بدموع و رجاء: اسر متموتش عشان خاطري بلاش تسبني... انا اسفة اسفة انا السبب حصلك كده بسببي اسر قوم عشان خاطري
اهدي من فضلك ياما تنزلي مش عارفين نشتغل والله هو كويس
بسملة بدموع: كويس ازاي و هو مغمض عينيه و مش بيرد عليا انا مش مسامحة نفسي على اللى حصلوا بسببي ارجوكم اعملوا حاجة بتضحكي على ايه الواد بيموت
مش صغيرين على انكم تكونوا متجوزين ربنا يخليكم لبعض ليقين على بعض جدا
بسملة نظرت ليها بغضب و سكتت و بعد وقت اخيرا وصلوا المستشفى و راح غرفة العمليات
لو سمحتي خليكي هنا انا مقدرة خوفك عليه بس مش ها ينفع تدخلي معانا
بسملة: اوكيه
راحوا على غرفة العمليات بسملة سندت راسها على الباب و وقعت على الأرض ببطء بعد شوية جاه سيف
بسملة جريت عليه و حكتلو كل اللى حصل سيف نظر ليها بغضب و شفقة في نفس الوقت
بسملة بدموع: لو حصلوا حاجة بسببي انا مش مسامحة نفسي والله قولتو امشي مكنتش اعرف انو بترقبني مكنتش اعرف ان عمار حقير لدرجة دى اسر لم لقه اتخطي حدوده معايا ادخل و لم عمار لق ان اسر مصمم انو يسبني عمار ضربو بى السك..ينة و جري
سيف : طب اهدي و انا ها تصرف ان شاء الله مش ها يحصل حاجة... الو يا ليلة
ليلة بغضب: انت فين و مش بترد ليه بسملة خرجت من البيت و مرجعتش اتصلت بيها و مش بترد من الصبح الدنيا قايمة و انت ولا على بالك ولا حتي بتطمن عليا مش المفروض انى ام ابنك ولا هو فيه ايه ساكت ليه ما ترد عليا بسملة عندك ولا فين انطق
سيف غمض عيونه و فتح بتعب: بسملة جانبي ليلة عايزة تطمن عليكى
بسملة: الو
ليلة بلهفة: بسملة انتي فين و مش بترد على تلفونك ليه قلقتني عليكى ازاي تنزلي من البيت و انتي بى الحالة دى افرد حصلك حاجة
بسملة: انا اسفة يا ليلة والله ما كان قصدي ان اسر يتاذي بسببي سامحوني عشان خاطري ليلة ارجوكي تعالي انا محتاجلك اوى
ليلة: اسر مين و ايه اللي حصل ادني سيف
سيف: ايوة يا ليلة
ليلة: هى بسملة بتقول ايه و مين اللي اضرب اسر اسر اخو ليلي انتوا فين دلوقتي
سيف: مش ها ينفع تجي انتي تعبانة
ليلة: انتوا فين يا سيف ما ترد عليا يا ابني
سيف عطا العنوان لى ليلة و بعد وقت جت ليلة و حياة طبعا ليلة قالت لي سها عشان تعرف ها تقول لي اختو ازاي
حياة نظرت لى بسملة بصدمة من منظر هدومها: بسملة انتي كويسة ايه اللي على هدومك ده ايه اللي حصل
ليلة اتجهت لى بسملة قعدتها على الكرسي و حضنتها بسملة بتبكي و بس
فلاش
فى فرح سيف و ليلة اسر خبط بسملة من غير قصد
اسر: انا اسف جدا مكنش قصدي
بسملة: مش تحسب يا حيوان ولا دى عادتك تخبط البنات بس شكلك متعرفنيش ايه اللي عملتو في فستاني ده انت اعمي حمار مش شايف قدامك ولا هو اي عبط و خلاص
اسر بابتسامة: والله فعلا طب ماحنا فيها نتعرف وليه لا ( اسر مسك كاس العصير و دلقو على وشها و فستانها و نظر ليها بانتصار و سخرية) اسر السويفي تشرفنا يا تيته
بسملة نظرت ليه بعصبية و مشيت متعصبة
مشهد تانى بسملة لم راحت مع ليلة عند اصحابها طالعت على السطح و شافت اسر كان قعد بيذكر
بسملة: ليك مستقبل بس مش خايف ل تقع
اسر مذكر مع الكتاب: و مالو ما يقع الا الشاطر و اهو بحاول بصي عشان توصلي لي حلمك مع ان اشك ان ليكي حلم اصلا بس عشان توصلي لي حلمك لازم تحاولي مرة و اتنين و عشرة لحد ما يتحقق و لو متحقق اتاكدي ان مش خير ليكي مش معني انكي اتهزمتي مرة يبقا ها تتهزمي على طول
بسملة نظرت ليه بذهول و قعدت جانبه: مممم شكلك عاقل و ليك مستقبل بس بصراحه انت مكانك مش هنا مش شايفك في الحارة خالص يعني شايفك في زايد المعادي اكتوبر التجمع حاجة من الامكان دى مش حارة
اسر قفل الكتاب و نظر ليها: عارفه يا انسة بسملة لو كان في
بسملة بغرور: متقولش طبعا لو كان في مني
اسر: مش بحب حد يقطعني و انا بتكلم لو كان في منك عشرة كانت الدنيا خربت من طولت لسانهم ليه عشان انتي لسانك عايز يتقص و ها يكون على ايدي باذن الله
بسملة قامت بغيظ: طب يارب تسقط يا اسر يارب تسقط اعععع
اسر: هههه اللى بيجي عليا مبيكسبش تعيشي و تخدي غيرها
باك
و اخيرا أتت ليلي و زين اللى نظروا لى بسملة بصدمة
زين : هو اسر فين
ليلى: اسر فين بقولككك فين اخويا حصلوو ايه اتكلمي يا بسملة اخويا حصلو ايه
رحاب: ادي مجايب ست ليلة من ساعة ما عرفنكي و احنا المشكلة ورانا ذات انتي و اسر كنتو فين و بتعملوا ايه و مين اللي ض..ربو اسر من ساعة ما شافك و نحس ورا ورا ما تسبيه في حالو بقا عايزة منو ايه تمثيل بنات صحيح على اساس لم نشوفك بتعيطى ها نتعاطف معاكي و نخدك بى الحضن
سيف كل ده بينظر لى رحاب بغضب و استغراب و توعد فجأة كف كان نزل على وش رحاب و كانت راندا
راندا مسكت رحاب من دراعها: اول و اخر مرة اشوفك بتتكلمى مع اختي بالطريقة دى أو حتى مع ليلة انا مموتش عشان تتكلمي بالطريقة الزبالة دى هاا همك اوى اسر ادعيلو بس مش ترمي تهم على الناس ما تلم مراتك يا استاذ زين بدل ما انت سيبها كده تقرف في خلق الله
سها في سرها: ( مراتو هههههههه اموت و اعرف زين ها يتجوزها ازاي بتقل دم اهلها ده يعني يا ساتر عليها) خلاص يا جماعه مش وقت خناق اقعدي يا رحاب اقعدي يا راندا
راندا اتجهت لى بسملة و مسكت ايديها: انتي كويسة ايه اللي حصل
بسملة نظرت راندا : عمار
راندا حطت ايديها على بؤها بصدمة: اه يا حيوان
سيف مسك راندا من ايديها و راحوا بعيد و قال بغضب: انتي خرجتي ازاي و مين اللي خرج و عرفتي ان بسملة هنا ازاي
راندا: ايدي بتوجعني سيب ايدي بقولك
سيف سابها: سمعك
راندا: بعد ما انت سبتني فى واحد كبير مش عارفه دخل ازاي المهم دخل المكان اللي سبتني فيه و خرجني حتي و قالي روحي الحقي اختك في المستشفى بس ده مش صاحب بابي ولا حد من رجلتك ..... ممكن يكون زعيم م
سيف مسكها من شعرها بغيظ: اخرسي بقا فلقتي دماغي كفاية ايه مش بتزهقي اعمل في اهلك ايه تاني
راندا: ما هما اهلك انت كمان ذات اللى عملتو فيا دى مش جدعنت ابن العم
سيف: لو اطول اقتلك مش ها تاخر و اعملها تغوري دلوقتي تغيري هدومك و تجيبي هدوم لى اختك تمام يا زفتة هببي حاجة في حياتك بدل المصايب اللى بتجلي بسببك
راندا: هو انا عملت ايه دلوقتي
سيف: كلللل ده و مش بتعملي اومال لو كنتي بتهببي حاجة كنتي هببتي اااااايه ارحمنييي بقا
سيف ساب راندا و بالفعل راندا خرجت من المستشفى بعد ساعات في القصر طبعا مكنش فيه حد
سماء بغضب: انت مش بتشبع مش بتحس يا اخي مش معايا زفت فلوس
احمدي ربنا اني سيبك عايشة و بتربي بنتي مع زوج امها تو
سماء بغضب اكتر: تعرف انك عملي الاسود اخفي من وشي و الا ها قتلك زى ما قتل..ت بسملة و بشري والله لو ما طالعت بره حياتي ها قتلك يا حاتم و مش ها يهمني حتى بنتك اللى ساكته عليك بس عشان خاطرها
حاتم : ها روح اقول لى راندا اني ابوها الحقيقي و انكي ضحكتي على فواد و العيلة و قتلتي اتنين و حماتك يعالم مات.ظت لوحدها ولا مات..ت بسببك
سماء: مفيش فلوس و اللى عندك اعملوا
سماء التفتت وراها: ر . ر . راندا
يا تري راندا ها تعمل ايه ولا ها تتصرف ازاي
بعتذر جدا لو فيه اي لخبطة
رايكم بصراحة في البارت ده
رايكم بصراحة
رايكم يهمني
#بقلمي_نورا_فريد
#عشق_السيف_البارت_14. #بقلمي_نورا_فريد
حاتم : ها روح اقول لى راندا اني ابوها الحقيقي و انكي ضحكتي على فواد و العيلة و قتلتي اتنين و حماتك يعالم مات.ظت لوحدها ولا مات..ت بسببك
سماء: مفيش فلوس و اللى عندك اعملوا
سماء التفتت وراها: ر . ر . راندا
راندا: اللى سمعتو ده حقيقي ردى عليا يا مامي
سماء لاول مرة تحس انها ضعيفة أو مش قادرة تتكلم مسكت ايد راندا: را راندا انتي ج جيتي امتي
راندا بعدت ايديها عنها بغضب و صرخ: رررردى علياااا انا فعلا مش بنت فواد يعني طولل الفترة دى معيشني في كدابة يعني انا بنت ح.رام انطقي يعني انا بنت مجرمة ليييه عملتلك ايه الغلبانة دى عشان تحرميها من اهلها ثانيه واحدة انتي اللي قتلتي بشري يعني ايه يعني انا بنت مجرمة انتي دلوقتي ميتة من نسبة ليا لان ميشرفنيش ان يكون ليا ام زيك تعرفي انا دلوقتي قرفنة منك و من نفسي لاني بنتك انا بكرهك بكرهككك يا سماء و قريبا جدا ها تكون محكوم عليكي بى الاعدام عارفه ليه لاني ها بلغ عنك ها سلمك بى ايدي ( و تكمل بدموع و قهرة) ليه ليه من ضمن الأمهات تكوني انتي اللي امي انا بكرهك ربنا ينتقم منك يا شيخة حسبي الله ونعم الوكيل فيكي و فيك و في امثالكم انا بكرهك قلبي غضبن عليكى انا مش مسامحكي يا سماء انا بكرهك و اتمنا يومك النهاردة قبل بكره و ده من زمان بس دلوقتي كرهي ليكي قادر يحرق بلاد
راندا مشيت من القصر بكل غضب و قهرة أما سماء ف هى عمل تصرخ بى اسم راندا راندا في السيارة بتاعتها بتبكي بقهرة و بتلعن حظها من قسوة الحقيقة مسحت دموعها و رجعت لى المستشفى لقت زين واقف خرج المستشفى راحت واقفت جانبه في صمت
راندا بشرود: انت ازاي بعد اللى حصل ليك عايش صابر و راضي ازاي قادر تستحمل و تعفر بعد اللى حصل ليك
زين : لان نصيب و مكتوب لازم اكون اد الاختبار و اكيد كل حاجة ها تتحسن انا بعفر وقادر عشان اخواتي معايا مليش غيرهم انا لو عايش بخير ف عشانهم
راندا: يا بختك مممم يا بختك من رغم اللى بيحصل ليك بس حياتك حلوة مفيش فيها اذي أو غدر
زين : حياتنا عاملة زى الكتاب من بره حاجة و من جوه حاجة تانية خالص
راندا: بس الكتاب بتاعي مفيش فيه غير الارف و الغدر و الظلم و الكدب
زين نظر ليها و قال: انتي ضحية نفسك قبل ما تكون ضحية غيرك انتي اللي قبلتي بكل اللى حصل ليكى ف طبيعي تدفع تمن ظالمك لى نفسك و غيرك
راندا بدون وعي: حتي لو كان التمن انى اكون طول حياتي عايشة في كدابة كبيرة لدرجة ان ابويا ميكنش ابويا و امي ست مجرمة ... صحيح بعتذر جدا على اللى حصل في اسر مع ان الاعتذار مش ها يعمل حاجة بس مش بى ايدي غير ان اعتذر لان حصل بسبب اختي اتمنا تقبل اعتذاري عن اذنك
و بعد ساعات اخيرا فاق اسر
رحاب ببرود: خد بالك بعت كده اخوك مش كل شوية سيب حياتو و اشغلو و يجري وراكم كفاية ان مستحملكم ( رحاب خطيبت زين رخم من الاول و أنانية)
سها: انا بقول نروح احسن لان الاستاذ عايز يرتاح تعالي معايا رحاب معز يوصلنا في طريقو
رحاب: ماشي حمدالله على سلامتك يا اسر
سها بابتسامة: حمدالله على سلامتك يا اسور
و مشيت رحاب و سها و معز ليلي بتنظر لي اسر بغضب
زين : مش ها نخلص بقا افردي وشك
ليلى: لدرجة دى يا اسر لدرجة دى بايع حياتك افرد كان حصلك حاجة تانية بعد الشر ااانت كنت بين الحياة والموت انت مدرج اللى عملتوا
اسر: يعني كنت اسيبو يخدها غصب عنها حتي لو سبتها تروح معاه افردي كان عمل فيها حاجة
ليلى: اه تقوم تعمل زى الافلام الهندي تخبيها وراك و انت اللي تخد الضرب صح انا مقولتش حاجة بس اللي يفكر ياذي حد فيكم ها جبها من شعرها هما فاكرين نفسهم ايه انا خارجة عشان لو قعدت معاكم اكتر من كده ها تشل منكم
و خرجت ليلى و نظرت لى بسملة: هو فاق و بقا كويس لو عايزة تشوفيه اتفضلي
بسملة نظرت ليها بفرح: هو ينفع
ليلى: اكيد اتفضلي
بسملة راحت غرفة اسر و ليلى قعدت جانب ليلة
ليلى: مالك يا لولو
ليلة: هو ممكن يكون اتجوز عليا ده لا كلمني ولا حتي بصلي خد مامته بقلهم ساعة بره يا ترى بيتكلمو في ايه والله اتجوز عليا أو بيخوني ممكن عشان يخلص مني بيفكر ازاي اجه.ض ابني و التانيه مش عارفه ايه الهدوء و الاحترام اللى نزل عليها ده انا حاسه انهم بيخططو لى حاجة ليا
ليلى: انتي متقعديش مع نفسك تاني اه والله ها تتجنني انتي عبيطه يا ليلة ولا شكلك كده جواز ايه و خي..انة ايه تلقي بس في حاجة شغلة تفكيرو سيف بيحبك مم طالعي الهبل ده من دماغك أو اطلقي اوفر بس مينفعش تكملي مع شخص انتي شاكة فيه
ليلة: تفتكري سيف بيحبني بكده
ليلي حطت ايديها على وشها: يارب يارب ارحمني لان كده والله كتير عليا ( ليلي نظرت لى ليلة بغيظ) لا متجوزك و مكمل معاكي شفقة اصلك عنستي و قرر يكمل معاكي ما تتلمي بقا في ايه هو انا اخلص من سها تشتغلي انتي ولا هو الحمل طالب معاكي نكد ولا هو فيه ايه ده ايه الناس دى
ليلة: طب و راندا
ليلى: يا حبيبتي راندا دى هبلة مشكلتها حاجة واحدة بس هى امها دى تبعد عن امها ها تظهر على حقيقتها والله دى هبلة مش زى ام اربع و أربعين اللى اخويا ها يتجوزها انا نفسي اعرف عجبو في رحاب دى ايه يعني البنات كتير ملقش غير رحاب دى ها نتعمل معها ازاي دى
ليلة: بس رحاب غلبانة مش زى الحيوانية التانية
ليلى: ياريت ياختي كانت التانية بس رحاب يع دى ها تعمل مع امها ازاي لا دى مش ها نتعمل معها هى في حالها و احنا في حالنا احسن حاجة انها في الدور اللى فوقينا مش قصدنا
ليلة: ما هي هى يا ليلي
ليلى : انا عارفه بقا اهو الاتنين ارف ابو الجواز على اللى عايزو
فى غرفة اسر
بسملة: حمدالله على سلامتك يا استاذ كده تخض اهلي عليك
اسر: الله يسلمك يا انسة بسملة و بعتذرلك على الخضة
زين : خمس دقائق مش ها تاخر ها شوف اخر صبري وصلت ولا لسه
و خرج زين
بسملة قعدت على الكرسي اللي جانب اسر: بعتذر منك جدا على قلت ذوقي بس انت اللي عصبتني انت مالك اموت اتحرق انت مالك
اسر: اللى مش ملاحظه انى مش قادر اتكلم ولا اتناقش مش فايق لى كلامك السخيف ولا لى رغيك
بسملة: قصدك ايه قصدك انى غلطانة يا اسر قصدك انى معنديش احساس لا بقا انا حساسه جدا و دائما بحس بى غيري اكتر ما بحس بى نفسي و
اسر: انتي شاربه ايه على المساء اتكلمتي في الدقيقة مية كلمة افصلي شوية... قوليلي انتي كويسة الحيوان ده عملك حاجة
بسملة: اهد انا كويسة الزفت بعد ما ضربك خاف و جري طبعا كان صعب جدا عليا ان اشوف المنظر ده وقعت قدامي و انا مش قادرة ولا عارفه اعمل حاجه اول مرة في حياتي احس اني متكتفة بس الحمد الله استجمعت قوتي و اتصلت بى الإسعاف مش س
الباب اتفتح و كانت نفس الممرضة اللى كانت معاهم في الاسعاف
بسملة: ياختي
حمدالله على سلامتك يا استاذ اسر المدام بسملة كانت قلقانة عليك اوى
اسر: المدام بسملة ؟
اه طول الطريق مصدعنا بى اسر اسر ربنا يخليكم لبعض بس انتوا صغيرين على انكم تكونوا متجوزين حمدالله على سلامتك مرة تانية
و خرجت الممرضة
بسملة: وقفت حالي يا اسر ربنا يسامحك ربنا يسامحك
اسر: هما مين اللي متجوزين انتي هببتي ولا قولتي ايه
بسملة: والله العظيم ما هببت حاجة دى من ساعة ما شافتني معاك و كل ما تشوفني تقولي متجوزين متجوزين الا متجوزين ال ليه اتجننت
اسر: يا ستي فكك منها و روحي يلا
بسملة: لا مش ها روح غير لم اطمن عليك و اطمن انك كويس
اسر: انا كويس روحي بقا و ما تعصبنيش
بسملة: والله ما ها روح غير لم اطمن انك بخير و اسكت بقا الكلام مش حلو ليك
و في اليوم التالي في قصر الأكابر
سماء بدموع: راندا والله ما حصل اي حاجة من اللي في بالك
راندا: حرام تحلفي كدب تمام ذات انا مش مصدقكي لانكي كدابة
سماء بصرخ: ايوة انا اللي قت..لت بشري لم تعبت اخر مرة مكنش فيه حد معها استغليت الفرصة و حطيت ليها سم في المحلول لان كنت خا خايفه ل تكشف سري و فواد يصدقها و انا خونت فواد بعد ما طلقني و راح اتجوز زبالة زى دى غصب عني ملقتش حد جانبي غير ابوكي حاتم هو اللى ساعدني و اوهامت فواد و بقيت العيلة ان فواد اعت..داء عليا بعد ما استغ..ليت خناقو مع بشري و انا اللى قتل..ت بسملة انا اللي حدفت بسملة من سطح القصر عشان اتخلص من الدليل اللى معاها و اثبت الجر..يمة على بشري و انا اللى وقعت بين بشري و حياة عشان ابعد ليلة عن اهلها انا اللي عملت كل ده ارتاحتي
و هنا اشتغلت الأضواء
انتي مطلوب القبض عليكى بعد ما اعترفتي على كل افعالك
سماء نظرت لى راندا : كده يا راندا تبلغي عني عن امك يا خسارة تربيتي و تعبي فيكي
راندا بدون ما تنظر ليها: اللى غلط لازم يتحسب و الحق حق حتي لو ها خسرك بس انا لازم اخلص العالم منك و من شرك
سماء نظرت لى فواد : فواد
فواد مشي و سبهم عزت كان رايح يصفعة لكن حياة منعتو
سيف: خدوها من هنا زى ما راندا قالت اللى غلط يتعاقب و ده دورك دلوقتي خدوها
ليلة فاقت من سرحانة: ثانيه واحدة لو سمحت
ليلة اتجهت لى سماء و هى مش شايفة غير امها و هى بتتعذب من شغل و مرض و تعب اقتربت من سماء و صفعتها كذا مرة وووو
يا تري اللى عملتو راندا صح ولا غلط مستنية رايكم في التعليقات عايزة اعرف رايكم في تصرف راندا
رايكم بصراحة في البارت ده
رايكم بصراحة
رايكم يهمني
#عشق_السيف_البارت_15
ليلة فاقت من سرحانة: ثانيه واحدة لو سمحت
ليلة اتجهت لى سماء و هى مش شايفة غير امها و هى بتتعذب من شغل و مرض و تعب اقتربت من سماء و صفعتها كذا مرة سيف بعد ليلة عن سماء و تم القبض عليها
راندا بحزن: ليكى حق تكرهني و ليكى حق تنتقمي مني بدل امي بس بسملة لا يا ليلة كله الا بسملة
فى غرفة بسملة راندا قعدة حطة ايديها على وشها و بتبكي
راندا بدموع: مكنش لازم اعمل كده مكنش لازم اكون في الصورة مكنش لازم انا غبية غبية
فلاش
فى المستشفى راندا شافت سيف و حياة بيتكلمو على جانب اتجهت ليهم
راندا بهدوء: انا مستعدة اساعدكم و اخليها تعترف بى نفسها كمان
حياة بعدم فهم: بتتكلمى عن ايه انا مش عارفه بتتكلمى
راندا: لا عارفه يا حياة انتي عارفه و فاهمه كويس جدا كمان عزت بيه لازم يعرف على الاقل.. روح بلغ يا سيف و خلي اللى غلط يدفع التمن اظن كفاية دمر في الناس لحد كده بس الاول لازم تمهد لى ليلة عشان متجننتش
سيف بهدوء و شفقة على راندا: بلاش يا راندا بلاش تكوني في الصورة امك مش ها تستحمل ولا بسملة كفاية اللى بتمر بيه
راندا بهدوء: لا يا سيف انا عايزها تعترف قصاد عيني لازم تعرف اني مبقتش البنت الساذجة اللى دائما وراها في كل مصيبة بتعملها انا اتغيرت على الاقل لم اموت اموت و انا عملت حاجه عدله لمرة واحدة في حياتي
سيف: مش ها ينفع يا راندا دى امك خليني انا اللي اعمل كده
راندا: انا بنتها مش ها تقدر تعمل حاجة لكن انت و ليلة فى بينكم تخليص حق و سماء لو هربت و انا متاكده من ده مش ها تسبكم انت جايلك ابن و المفروض يتربة بينك و بين ليلة ولا عايز نفضل في نفس الدوامة
راندا وقفت قدام المرايا و قعدت بيكي بى انهيار أما في غرفة سيف ليلة نايمة على قدم سيف
سيف بيمسد على شعرها: طب كفاية عياط عشان خاطري
ليلة بتبكي في صمت
سيف: ليلة اتكلمي قولي اي حاجة بس بلاش سكوتك ده متقلقنيش عليكى يا حبيبتي
ليلة قامت و نظرت ليه: عايزني اقولك ايه عايزني افرح ان الست اللى عملت كده في امي ها تتحسب بعد ما عشت حياتها افرح ازاي و انا امى مش معايا عشت حياتي كلها في عذب و لم جيت هنا مؤامرات و نظرت ابوك نظرت الكره انا معملتش حاجة بس عشان شبه امي بشري بشري اللى عشت حياتها كلها في ظلم و قهرة بس حاضر يا سيف ها فرح.. طب و بسملة متخيل بسملة بعد اللى عنت بيه و لسه لم تعرف كلكم اتصرفوت و نسيتو بسملة.... انا مكرهتش بسملة ولا راندا انا صعبانين عليا راندا و بسملة اللى ملهمش اي ذنب في كل ده
سيف مسح دموعها: ها يعدي صدقيني ها يعدي و بسملة ها تتعالج و ترجع احسن من الاول و بالنسبة راندا هى حبت تكفر عن اللى عملتوا فيكي الفترة اللى فاتت
ليلة وضعت يده على بط..نها : مش ها تخدو مني صح مش ها تسمع كلام عزت بيه و تحرمني منو انت ساكت ليه سيف رد عليا و قولي
سيف حضنها: والله ما حد يخد ابننا منك لا عزت ولا غيره انا عمري ما فكرت انا بحبك اموت ولا اسيبك ليلة انتي حياتي دنيتي اللى ضحكتلي يبقا اسيبك ازاي
ليلة حضنته اوى : انا بحبك اوى يا سيف بحبك اوى من اول مرة شوفتك فيها بس كنت بطرد الأفكار دى من بالي عشان كنت عارفه انك مش من نصيبي
سيف ابتسم: ادينا طالعنا ولاد عم يعني انا وراكي وراكي
ليلة بعدت عنه و ضحكت غصب عنها
سيف بفرح: اخيرا شوفت ضحكتك القمر دى
ليلة: سيف اتلم و خلينا انام
سيف: دلوقتي
ليلة: مانا لو منامتش دلوقتي ها تعب انا منامتش من ساعة حادثة اسر انام ازاي و ليلي مقهرة على اخوها انام و سبني انام تمام
نامت ليلة و سيف قعد ينظر ليها بحزن لانو عارف انها لسه زعلانه من اللي حصل
و في قسم الشرطة بسملة راحت لى امها بعد ما اتصلت بيها
بسملة: ليه عملتي كده ليه يا سما
سماء بقهرة: سماء. انا امك يا بسملة يا بنتى
بسملة بعصبية: متقوليش بنتي انا مش بنتك انتي ميشرفنيش اكون بينتك منك لله و انا عمل اقول ليه بيحصل فيا كده نسيت اعمال امي اعملك اللى بسببها بقيت مدمنة انا مش مسامحكي يا سماء سامعة مش مسامحكي انا بكرهك بكرهككك يا سما
بسملة مشيت و هى بتتمنا الموت بسبب امها و هى بتمسح دموعها أما في قصر الأكابر في غرفة راندا.. راندا خلصت صلاة و قعدت تدعي و تبكي بقهرة
راندا: انا عارفه انى كنت غلط في كل حاجة افعالي تصرفاتي بس والله انا توبت مش ها اذي حد تاني يارب سامحني على كل حاجة عملتها يارب انا تعبانة اوى انا تعبانة حاسه ان روحي بتروح مني مكنتش قادرة اعمل كده بس مش قادرة اسبها بعد ما عرفت يارب سامحني
و بعد شوية في الجنينه
بقلمي نورا فريد
فواد: انا عارف انى غلطان و انكي ليكى حق تقولي انكي. بتكرهني انا عايزك تسامحني يا بنتي انا معرفتش اكون زوج ولا عرفت اني اكون اب بس عايزك تسامحني... راندا و بسملة عايزك تخدي بالك منهم هما ملهمش ذنب بلاش تخديهم بى ذنب امهم ولا بذنبي راندا و بسملة أمانة عندك خدي بالك منهم
ليلة نظرت ليه: و انا مسامحك يا فواد بيه
فواد ابتسم بسخرية: فواد بيه
ليلة: مش ها قدر اقولك بابا صدقني مش ها قدر
فواد: ولا يهمك
فواد قام قبل راسها و مشي بعد ساعة في القسم فواد طالع سماء و في سيارة فواد
سماء: انت مصدقني صح
فواد لا رد
سماء: فواد اتكلم ابوس ايدك بلاش تسكوت كده اتكلم
فواد: أيوة مصدقك تمام دلوقتي تسكوتي مش طيق اسمع صوتك
بعد شوية وصلو المكان فواد نزل و فتح باب السيارة لى سما
سما: المكان حلو اوي حلو ايه ده تحفه
فواد: ممم المهم ان تكوني مبسوطه
سماء نظرت بخوف: انت اتجننت
فواد: انتي لسه شوفتي جنان يعني مثلتي عليا و انا مهببتش حاجة و رجعت ادبست فيكي مش بس كده يا زبالة تخون..يني في بيتي و بعدين تقت..لي اختي و مراتي اللى خلتني اتهمها و اشك فيها انها هى اللى قتل...ت اختي و بعدين موتيه و هى في المستشفى فكرك كل ده ها سيبك
فواد صوب السلاح اتجاها: دى عشان كدبتي عليا و قولتي انى اعت...داتي عليكى و دى عشان غدرك و انانيتك و دى عشان حرمتني من حب عمري و دى عشان خليتي بنتي تكرهني و دى عشان اختي اللى عمرها ما اذيتك في حاجة
فواد بدموع: انا مش عايز الحياة دى انا مستحقش كل ده ولا ان ليلة تكون بينتي وحشتني يا بشري وحشتيني اوي
فواد تلق البنزين و بعدين ول..ع في المكان و هو فيه هو و سما وووو
عارفه ان حزين بس ده العدل
يتبع
تكملة الرواية من هنااااااااااا
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليجرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البدايه هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا