رواية اللغز الفصل الثالث عشر13بقلم سالى محمد (جميع الفصول كامله)
رواية اللغز الفصل الثالث عشر13بقلم سالى محمد (جميع الفصول كامله)
#اللغز
الجزء13
كنت هخرج اروح عند اهلي بس ف ست وراجل عاملين حادث خبطوا ع الباب وانا فتحت ليهم وعملت معاهم اللازم بس الغريب ان أشكالهم مريبه وانا خايفه منهم مش مطمنه خصوص اني عارفه اهل أمجد عايزين يخلصوا منس باي طريقه حضرت للناس دي اكل واكلوا وعملت ليهم نسكافيه الست قالتلي ممكن موبايلك اتصل ع اهلي قولتلها عنيا اتفضلي سألتني بنبره تخوف انتي عايشه هنا لوحدك ف الوقت دا سمعت صوت أمجد بيقول اكذبي قولت بتردد لا طبعا معايا زوجي واولادي اخدت الفون واتصلت ع حد صوتها كان واطي خوفت اكتر لتجيب ناس يسررققوني او يعملوا فيا حاجه ادتني التلفون وقالت اخويا جاي خلاص قولتلها انا ممكن اوصلكم معايا عربيتي قالت لا مش هنتعبك اكتر من كدا تسمحي بس تعملي عصير قولتلها من عنيا دخلت المطبخ اعمل العصير سمعت صوت أمجد تاني هتفضلي غبيه لحد امتي انتي عارفه دول مين قولتله لا معرفش بس مش هسيب ناس مصابه كدا ع بابي يعني ضحك بسخريه ناس مصابه ومفكرتيش فين العربيه اللي عملوا فيها الحادث بصي كدا من الشباب مافيش اي عربيات قولتله يعني دول من عندك قال اه بدأتي تشغلي مخك دلوقتي طب هتعملي اي دلوقتي وهما بيخططوا يحطولك منوم ف العصير قولتله بس انا عملت ليهم هما بس العصير قال طيب يا امنيه روحي قدمي العصير انا هتصرف مش رديت عليه لان اسلوبه مش عجبني وانا اصلا زعلانه منه خرجت قدما العصير والست قالت امال فين كوبايتك قولتلها ماليش نفس قالت اي دا انتي كنتي خارجه ولا اي قولتلها ايوة كنت رايحه بيت اهلي الولاد هناك بقي وكدا قالت اه تمام بس مش حلوة نشرب كدا العصير من غيرك اتأكدت دلوقتي من كلام أمجد قولتلها تمام هجيب واحد كمان دخلت المطبخ وركبي بدأت تخبط ف بعض قولت اتسمع عليهم اشوف اي خطتهم سمعت الست بتقول للراجل استني بس لما تنام هشيل السلسله من رقبتها وكدا نقدر ناخدها للملك حسيت بخضه رعب كأن كهربا مسكككت جسمي كله قولت ف بالي نهار مش باين دول عايزين ياخدوني للملك بس اتشجعت وخرجت الست رسمت ابتسامه عريضه ع وشها اول ما انا قعدت لسا بشرب من العصير قالت معلش ممكن كوبايه ميه قولتلها حاضر دخلت عملت نفسي بجيب الميه وراقبتهم لقيتها حطت منوم ف العصير جبت الميه وخرجت اخدتها مني قالت معلش بتعبك معايا قولتلها ولا يهمك اه صحيح انتوا عملتوا الحادث فين مافيش قدام البيت عربيات قالت بتوتر قدام شويه مش هتبان من هنا قولت اه الف سلامه عليكم الغريب
ان الراجل مش نطق بكلمه معايا من وقت ما دخل ونظراته ليه تخوف جدا قولتلها اشربوا العصير قالت وانتي كمان ياحبيبتي اشربي سمعت صوت أمجد تاني بيقول اوعي تشربي همست بصوت مش باين مش انت قولت اني انسيه حققييره ومش عايزني خايف عليا ليه دلوقتي قالي لو بتحبيني بلاش تشربيه مش رديت عليه بس فعلا مشربتش قولتلها ممكن تنيميه ف الاوضه جوه ع السرير شكله تعبان ومصدوم مش نطق ولا كلمه من وقت ما جه هنا قالت والله فعلا اهو بنام شويه لحد ما عبده يرجع قولتلها تمام سندته عشان يقوم ف الوقت دا استغليت الفرصه وبدلت العصير ومسكت كوبايتي ف ايدي هي دخلته اوضه الولاد وانا روحت وراها وخرجنا انا كنت وراها قفلت الباب ع الراجل بالمفتاح ورجعت معاها نتفرج ع التلفزيون لقتني بشرب العصير كانت فرحانه جدا قولتلها ف اي قالت مافيش قولتلها اشربي عصيرك يلا انا خلصت العصير بتاعي قالت بفرحه هشرب اهو وشربته كله فضلت تراقبني عملت نفسي بنام واتاوب وفجأه هي وقعت ع الارض قولت خليكي مكانك بقي جبت حبل الغسيل وربطها من كل مكان وثبتها ف الكرسي والراجل فجأه لقيته قدامي وسليم مفهوش اي حاجه وكمان بلبس تاني بس ملامحه انقلبت وع وشه غضب ربنا وقالي انتي تلعبي ع مراتي يا تافهه انا ههممووتتك حالا قولتله اخيرا نطقت ولا والله شاطر هتعمل اي فيا بقي انت متقدرش تلمسني هو انت مفكر عشان أمجد محبوووسس عندكم انا دلوقتي ضعيفه لا ياحيووانن انا معايا ربنا ومسكت المصحف اللي كان ف جيبي وبدأت القرأ سوره البقره وهو بيصرخ وزوجته كمان صحيت بتصرخ وفجأه اختفوا بس قبل ما يختفوا سمعت للراجل بيقول هنتتققم منك ياحقييرره سمعت صوت أمجد بيقول شاطره عرفتي تتصرفي قولتله انا مش عايزه اسمع صوتك تاني انا هسيبلك البيت وامشي اصلا انساني بقي لميت هدومي ف الشنطه ولسا هخرج من باب البيت لقيت عين بتمنعني قولتلها عين سبيني انا فيا اللي مكفيني طول ما انا وامجد مع بعض هتحصله مشاكل بسببي سيبولي ولادي وخلي أمجد مع والده الملك عين قالتلي عايزه تضيعي عشر سنين حب وكفاح ومعاناه من أمجد ومنك وولادك كمان عشان اي قالت عشان أمجد يرتاح ووالده مش يعاقبه كل شويه وولادي يرتاحوا كمان قالت طب انتي هترتاحي قولتلها اه وسبيني بقي امشي قالت لا مش هتمشي ولو لزم الأمر اسجنننكك هنا وحركت ايديها لقيت كل الشبابيك والأبواب عليهم حديد وقالت بصوت غليظ امنيه مافيش خروج لحد ما يرجع أمجد ابقي حلي مشاكلك معاه وهو خلاص راجع قولتلها اي اللي عملتيه دا فكرك كدا هغير رأيي اختفت من قدامي ومش نطقت باي حرف وانا فضلت اصرخ واقول أمجد انت حابسننني هنا ليه افتح الباب بس أمجد مش رد خالص عليا حسيت بخنقه ودخلت الاوضه ارجع الهدوم واغير هدومي قعدت ع السرير بفكر ايه اللي بيحصلي دا وازاي انا حياتي مقلوبه كدا وليه مش طبيعيه زي بقيت الناس ف وسط الافكار دي حسيت كأن حد ضرررببيني ع دماغي محستش بنفسي
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا