القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايةقصيرة القامة طويلة اللسان الفصل الرابع عشر 14بقلم شيماء صبحى جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)

 

روايةقصيرة القامة طويلة اللسان الفصل الرابع عشر 14بقلم شيماء صبحى جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)






روايةقصيرة القامة طويلة اللسان الفصل الرابع عشر 14بقلم شيماء صبحى جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)



الفصل الرابع عشر… 

رواية🌸قصيرة القامة طويلة اللسان 🌸

#بقلم_شيماء_صبحي 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

خرج هادي من القصر ومعاه المستندات الي بتثبت ان   القصر والشركة والمصانع  بقت ملكه!! 

ركب عربيته الي كانت مركونه بقالها فتره وساقها وهوا مقرر يروح الشركة ويفهم العجز الي كان حصل  فيها وايه السبب الي خلي الاسهم بتاعها تقع وتخسر كل عملائها  والفلوس بتاعها  وقرر انه لازم يفهمل التفاصيل بنفسه  علشان يقدر يلاقي حل  يرجع بيه الشركه تاني !!!! 


وبعد طريق طويل وصل هادي للشركة الي كانت ضخمه جدا  وكانت يعتبر من اجمل التصاميم الي موجوده من خلال العماير وبقيت  الشركات المتواجده في نفس المكان !!! 

اتجه هادي للبوابه ولقي ان في راجل امن قاعد وكان زي ميكون  هينام!! 

هادي قرب منه وهوا بييقول" السلام عليكم '

الرجل انتبه لصوته وصحي من النوم وهوا بيبص للشاب دا  بتساؤل وهوا بيددق في ملامحه وقال " مين حضرتك يا أستاذ! 

هادي قال وهوا بيبص علي حال الشركة " انا ابق هادي الجارحي صاحب الشركة!! 

راجل الآمن وقف باحترام وقال" هادي بيه حمدلله علي السلامه ! 

هادي ابتسم وقال" الله يسلمك يا...؟ 

الرجل هز راسه وقال باحترام" انا اسمي محسن يا بيه! 

هادي ابتسم وقال" الله يسلمك يا محسن !! بقولك ايه يا محسن انا عايز اعرف مين الي كانت ماسكه المكتب بتاع أحمد بيه قبل ما الشركه تقفل !! 

محسن بصله بتفكير وقال" دي  الآنسه ساره عزمي  يباشا دي الي كانت ماسكه المكتب وكل ما يخص احمد بيه .

هادي قال بتساؤل " وانت  تعرف تجبلي رقمها او عنوان بيتتها يا محسن؟

محسن هز راسه وقال بابتسامه " امال يباشا اتفضل انت بس  " هادي هز راسه ومحسن  وقف   وفتح الباب بتاع الشركه  ودخل هادي وهوا بيبص لكل تفصيله في الشركه بثقه وهوا بيقول" كل حاجة هترجع تاني واحسن من الأول!! 

محسن مشي  قدام  هادي وهوا بيشغل الانوار بتاع الشركة  بابتسامه  وهو مش مصدق ان  ممكن الشركة ترجع تاني لان وحشهه جدا  كل تفاصيل  الشركة وحيوايتها وزمايله الي كانو شغالين فيها "! 

هادي كان بيبص للمكاتب والي كانت كل حاجه متسابه زي مهيا " يعني الي كان ماسك شغله سايبه ومخلصوش وكان في  بقايا اكل والي ناسي هدومه" 

هادي كان بيبص علي كل تفصيلة في الشركه وهوا بيبص لمحسن والي مسك الملف والي فيه كل الموظفين وبيقرب منه !!  

هادي مسك المافات وبدأ يقرأ الأسماء وكان  اول سي في كان ل ساره عزمي"

محسن مسك السي في وهوا بيشاور لـ هادي علي الرقم بتاع ساره  وبيقول "  اهو يا باسا السي في بتاعه 

هادي ابتسم وهز رايه و طلع موبايله  من جيبه واخد الرقم وطلب من محسن انه يروح يعملهم شاي علشان يشربوه مع بعض!

محسن هز راسه بفرحه ومشي وهادي رجع بص في الموبايل وضغط اتصال وهو مستني الرد !!! 

••••••••••••••

وفي مكان تاني كانت ساره قاعده في كافيه مع عميل مهم في الشركة الي هيا شغاله فيها" 

العميل" بس انا مش هشتري يا انسه عرفي مديرك ان عمار باشا مبيتخدعش!! 

ساره وقفت وهيا بتهديه" استني يافندم بس نتفاهم بس !

عمار بغضب" انا كلامي خلص وشغل مش هشتغل يا شركة نصابه و  حراميه ؟

ساره بصتله بحرج لان كل الي في الكافيه كانو متابعين الحوار وباصين عليها  باستغراب وهيا كانت بتبص علي عمار والي خرج من الكافيه  في خلال ثواني من غير مايحاسب علي العصير الي  شربه ..؟ 

ساره فالت بغيظ" طيب حاسب علي  الي طف"حته طيب دنتا راجل بخيل صحيح!! 

قالت ساره كلامها وبعدها طلعت   مبلغ من شنطها وحطته علي الطرييزه ومشيت وهيا خارجه تلفونها رن برقم غريب  .. فضلت تبص للرقم وهيا بتسأل نفسها معقول يكون واحد معجب بيا!!  بقلمي شيماء صبحي 


هادي كان مستغرب انها مش بترد لحدما سمع صوتها وهيا بتقول بصوت لطيف" الو السلام عليكم!! 

هادي قال باحترام وعليكم السلام ورحمة الله الانسه ساره معايا! 

ساره هزت راسها وقالت" ايوا انا ساره مين معايا" 

هادي اخد نفس طويل  وقال" انا هادي الجارحي والصراحه محتاجك ضروري في الشركه ! 

ساره قالت بابتسامه" ازي حضرتك يا فندم هو حضرتك رجعت الشركه ولا ايه! 

هادي استغرب  غباءها  ولاكنه هز راسه وقال" ايوا الشركه رجعت ولو حضرتك فاضيه ممكن بس تيجي الشركه علشان نتكلم في موضوع مهم!! 

ساره بفرحه" حاضر يافندم دقيقه واكون عندك " 

هادي بص للتلفون  ورجع تاني قال" طيب يا انسه انا مستنيكي!! 

ساره قفلت معاه بفرحه وهيا مش مصدقه ان الشركه الي هيا بتحبها هترجع تاني تشتغل من جديد اخيرا" ابتسمت بسعاده لانها هترجع تاني تبقي السكرتيرة بتاعت المدير وتحس بقيمتها الي فقدتها في شركات برا والمرمطه الي كانت فيها  خلاص هتنساها !!! 


في الشركه كان هادي قاعد علي المكتب الي نظفة من التراب وهوا بيبص لتفاصيل المكتب بانبهار علي طريقة تصميمه وقال" انا ازاي مأخدتش بالي بالتصميم دا قبل كدا!! 

محسن دخل عليه وهوا بيقول" الآنسه ساره وصلت يا فندم" 

هادي ضم حاجبه باستغراب من سرعتها وقال بصدمه" انت بتتكلم بجد،، 

محسن هز راسه وقال" والله برا يا فندم؟ 

هادي قال بالموافقه. " طيب يا محسن دخلها بسرعه" 

محسن خرج وبعدها ساره دخلت وعلي وشها ابتسامه عريضه  وهيا بتاخد نفسها وبتقول" نفسي اتقطع من الجري" 

هادي قال بعدم استيعاب، هو انتي كنتي بتجري في الشارع؟ 

ساره هزت راسها بابتسامه وقالت " ايوا يا فندم وفيها ايه يعني لما اجري دا حتي الجري رياضه " 

هادي قال " صح الجري رياضه انتي صح  …"

 ساره ابتسمت وهادي فضل باصصلها وهيا قعدت قدامه بحماس 

هادي كان فهم شخصية ساره من طريقتها وحركتها الكتيرة الي جبتله  هبوط يعين امه  وكان من الواضح كدا انها شخصيه مجننونه " 

ساره قربت منه بفرحه وقالت" حمدالله علي السلامه يافندم ابو"س ايدك فرحني وقولي انك هترجع الشركه تاني تشتغل!! 

هادي كان واقف ومصدوم من عفويتها الي بتفاجئه بيها كل شويه  ولاكنه ابتسم ورجع قعد تاني علي المكتب ومد ايده وقال" ازيك يا انسه ساره ! 

ساره بصتله بصدمه وقالت" الله يسلمك يا فندم هو انا ممكن أسالك سؤال! 

هادي هز راسه وهوا باصصلها بإهتمام وهيا قالت وهيا ماسكه ايده " هو حضرتك بتسلم  عليا كدا عادي! 

هادي هز راسه  بإستغراب وسألها   " ايوا عادي انا بشر زي زيك علي فكره"  وبعدين فيها اي لما اسلم عليكي يعني مش فاهم؟؟

ساره قالت بحزن"  اصل انا  في كل مره كنت باجي اسلم عليك مكنتش بتعبرني وكانك مش.شايفني! 

رجعت علت صوتها وقالت"   ليه يا فندم دانا ياما ايدي اتشلت وانا بتمني تسلم عليا !! 

هادي  بصلها  بصدمه وهوا ملاحظ انها علي وشك انها تعيط فقال بهدوء " اهدي يا انسه ساره  انا اسف علي كل مره مسلمتش عليكي  فيها بس ممكن  لو سمحتي نتكلم في الموضوع  المهم الي جبتك علشانه! 

ساره بصتله بإبتسامه وقالت" أكيد يا فندم اتفضل! 

هادي هز راسه وهوا باصصلها بهدوء علشان متنفعلشي عليه تاني وقال" 

هادي" انا عايز اعرف ايه الي حصل في الشركه في خلال الفتره الأخيره وازاي  الشركةه خسرت كل حاجه فجأة " 

ساره بصتله  باهتمام  وقالت" أنا هشرحلك كل حاجه يا مستر هادي !!  مستر احمد الله يمسيه بالخير طبعا!!  كان  دخل مناقصه قصاد منافس لينا اسمه  ادهم النجار ودا واحد شغال في نفس  المجال بتعانا وكان دايما بيحاول يوقع معظم شغلنا وياخد منا عملأئنا" 


وفعلا نجح في دا وقدر انه ياخد معظم عملائنا وضمهم لشركته  ومن وقتها بدأت الشركه تقع وتخسر عميل ورا التاني لحدما فجأه الاسهم بقت في الارض والارباح بتاعت الشركه وقعت   وابوك بق  الله يخرب بيته !! 

هادي قال بصدمه" انتي بتقولي ايه !!! 

ساره قالت بضحك" والله يافندم ما اقصد بس هكملك المهم المكسب استخدمناه فاننا ندفع الشرط الجزائي بتاع العملاء الي كانو حاطينه في العقود  وكان وقتها احمد بيه واخد قرض كبير من البنك ولما عدي شهر والبنك ما اخدش فلوسه بعت لينا مندوب خاص يعرفنا اننا لازم نحل المشكله في اسرع وقت وندفع الفلوس " 

 ومستر احمد  الله يمسيه بالخير!! 

هادي قرب منها وقال" أقسم بالله لو ما اتظبتي  في الكللم لهوريكي الوش الجديد!! 

ساره بإستغراب " اي دا يا فندم هو انت ركبت وش جديد!! 

هادي هبد علي المكتب بجنون وقال" كملي يا انسه  ساره كملي!! 

ساره بحزن" انت شكلك هتطردني بعدما تعرف كل حاجه" 

هادي بنفاذ صبر" أطردك ايه يابنتي ارحمي امي انا اصلا لسا موظفتكيش  علشان اطردك " 

ساره هزت راسها بأقتناع وكملت كلامها وقالت" احمد باشا حاول يعمل اي حاجه  علشان ينقذ الموفق بتاع البنك .  

وعمل كل حاجه ممكن تتوقعها علشان يرضي العملاء ولاكنهم كان مستهزئين بيه  ورفضوا انهم يرجعوا تاني يتعاونو معاه فوقتها الشركه وقعت خالص  والموظفين طبعا مشيوا لان شغلهم اتعطل ومفيش مرتبات كانت بتنزل ليهم فمكنشي قدامهم خل تاني غير انهم يشفولهم شغلانه في اي شركه تانيه وخلاص   !! 

هادي" طيب ليه البنك حجز علي كل أملاكنا والمصانع!! 

ساره" مهوا مستر احمد الله… 

هادي بصلها بعيون حمرا وهيا قالت بتوتر"  اكتشفنا بعدها ان مستر احمد كان واخد مبلغ كبير جدا من ورانا ولاكنه خسره كله في البورصه والبنك حجز عليه ليه بق" 

هادي بتساؤل" ليه!! 

ساره" علشان ابوك كان ضامن القصر والمصانع والشركه بحق القرض!! 

هادي بصلها  وقعد يفكر لمده دقايق وبعدها  وقال" طيب انا عايزك تتواصلي مع كا الموظفين الي كانو في الشركه واحد واحد وتخليهم يرجعوا الشركه تاني وعرفيهم ان مرتباتهم الي ما اخدوهاش الشهور الي فاتت هترجعلهم "" 

  ساره قربت منه بفرحه وقالت" احلف كدا يا مستر هادي انك هترجع الشركه تاني تشتغل !!! 

هادي المره دي ضحك علي حركتها الي فجأته  بيها وقال" قبل ما تكلمي اي حد    كلمي أفضل شركة  نظافة يظبتوا الشركة انا عايزها  تلمح من النظافه" 

ساره ابتسمت وعملت حركه  بصوباعها علي شكل  انها محتاجه  فلوس لكل دا !! 

هادي فهم قصدها و طلع مبلغ من هدومه وادهولها وقال" انا ورايا مشوار هخلصوا وارجعلك علي طول" 

ساره ودعته بابتسامه وهوا  خرج ولقي ان محسن بيمسح العربيه  يتاعته وكان نظفها خالص  !

ابتسم هادي بفرحه وقرب من محسن اداله مبلغ  ومحسن وقتها اتصدم من الي هوا عمله ولاكنه  كان مبسوط  جدا  ومكنش مصدق من لطافته معاه !! 

كان الكل متفاجئ من تغير هادي  من الفتي الطايش الي رجل عايز يشغل الشركة بنفسه ويكون رجل اعمال  ناجح ……

_____________

في منطقة قمر ..

صحيت علي صوت خبط جامد علي الباب " قامت بفزع وهيا بتقول " مين الي بيخبط بالشكل دا!!! 

خرجت قمر بسرعه تفتح الباب ولاكنها اتصدمت لما لاقت عمها ومعاه مراته وولادة الاتنين واقفين" 

قمر بإستغراب" انتوا بتعملوا ايه هنا انا مش قلتلك ملكش حاجه عندي!! 

عمها زقها بغضب ووقعها علي الارض وهيا اتوجعت من الخبطة وقالت بصوت غاضب" اطلعوا برا انتو ملكوش حاجه هنا" 

مرات عمها دخلت وقعدت علي الانتريه وهيا بتقول" يا حلاوه يا ولاد بق كل الشقه دي بتاعتك انتي يا وش الفقر!! 

قمر سندت نفسها ووقفت وقربت منها وشدتها من هدومها وهيا بتقول بغضب" قومي يا ست انتي من هنا بدل وربي الم عليكوا المنطقة ومش هخلي فيكوا حته سليمه" 

ابن عمها جه من وراها وقال وهو بيقرب من رقبتها" متهدي علينا يا ست قمر مالك دا احنا اهلك برضوا" 

قمر بعدت عنه بق"رف وقالت" ابعد عني بدل وربنا مهخلي فيك حته سليمه انت كمان " 

ابن عمها التاني شدها من دراعها وقال" انتي يا بت فاكره انك هتقدري علينا داحنا لو اتلمينا عليكي مش هنخلي فيكي حته تقدري تتسندي عليها " 

قمر جريت علي المطبخ وهيا بتدور علي اي حاجه تهددهم بيها بس لاقتهم جاين وراها" 

في الوقت دا وصلت سهر وهيا بتنادي عليها  وبتقول" قمر بت يا قمر انتي فين" 

قمر صرخت وسهر جريت علي الصوت واول ماشافت انهم متهج"مين عليها صوتت بصوت عالي خلي الشباب تسمعها من فوق وينزلوا بقلق!! 

سهر جريت عليهم وهيا بتحاول تبعد قمر وتشدها من تحت ايدهان  ولاكنهم كانو كتير وتقال جداا" 

الشباب وصلت وشافوا الي بيحصل خالد اتجنن لما شاف ان واحد منهم ماسك قمر من ايديها حامد وواحد تاني ماسك سهر والي عماله تصرخ بالم" 

الشباب قربوا منهم وبعدوا عمها واولاده ومراته  وقمر كان شكلها متبهدل جدا" وهدومها مشدوده " 

وصل عبدالله علي صوت الصريخ واتفاجئ من شكل قمر بصلها بقلق وبص حواليها شاف  عمها واولاده  واقفين وعينهم عليها بغل " 

عبادلله جري علي عمها  وهوا عايز يضربه ولاكنهم وقفوا كلهم علي صوت هادي الي كان واقف وبيقول"  هو ايه الي بيحصل هنا!!!! 

قمر بصت علي الصوت واول ما شافت هادي فضلت تعيط وهوا لما شافها بتعيط قرب منها والشباب كانو متقاجئين من رجوعه من السفر ولاكنه مكنش مهتم  لأي  حد قد ما كانت عيونه عليها وهوا بيبصلها بقلق واول ما قمر شافته بيقرب منها جريت عليه  وحض"نته وفضلت تعيط" 

هادي كان بيمسح علي شعرها بحنيه ولاكنه لاحظ نظرات الراجل الغريب دا والست الي جنبه والوالدين اللي عيونهم هتتخلع وهيا بتبص لقمر!! 


خالد كان واقف وهوا قلبه بيتقطع لما شاف قمر جريت علي حض"ن هادي رغم انه كان  واقف ومستعد يضحي بنفسه علشانها ولاكنه مقدرش ينطق باي كلمه وبعد عينه عنهم "" 


هادي فضل حا"ضن قمر لحدما هديت  خالص واخدها ودخلوا اوضتها وقالها ترتاح وسهر جريت علي اوضة قمر علشان تفضل معاها وهادي قفل عليهم  الباب وخرج وهوا بيبص للشباب وبيقول" ايه الي بيحصل هنا بق فهموني " 

عم قمر بص لهادي وقال بغضب" انت مين وازاي تدخل كدا هيا وكالة من غير بواب " 

هادي قرب منه وقال" السؤال دا ليك مش ليا انت الي مين وبتعمل ايه في شقة قمر" 

عم قمر قال"  الله الله وانت بق تبع الرجاله الي هيا بتهتن بيهن" 

هادي بصله بغضب وعمها كمل كلامه وقال" انا ابق عم قمر ودي مرات عمها ودول ولاد عمها انت بق مين " 

هادي هز راسه وبعدين بص للشباب وقال" هو ايه الي كان بيحصل وليه يا عبدالله كنت عايز تضرب عم قمر" 

عبدالله قال بغضب" علشان هوا ومراته وعياله اتهجموا عليها وضربوها هيا وسهر صحبتها" 

هادي بص لعبدالله بصدمه من كلامه ورجع تاني بص لعم قمر وقال" انت مديت ايدك عليها فعلا !!! 

عم قمر قال بعصبيه " ايوا واديها بالج"زمه انا حر دي بنت مش متربيه وانا بق بربيها " 

هادي قرب منه  وبصله بغضب من كلامه ولاكنه سكت وبعدها بص لمراته وقال" وانتي  كملن ضريتيها" 

مراته قالت بقلق" ايوا "" 

هادي هز راسه وبص للشابين الي واقفين وبيبصوله بخوف وهوا قال" وانت بق مسكتها من دراعها!! 

الشباب خافت ومردتش وهوا قال بصوت عالي اتفاجئ منه كل الي موجودين حتي قمر وسهر اتفزعوا من صوته  وهنا قاعدين حوا !! 

هادي قال وهوا بيبصلهم بابتسامه " حلو الكلام يعني كلكوا اتهجمتوا عليها وضربتوها" 

هزوا راسهم بخوف وهوا بص  لاصحابه  وقال" انا عايزكوا بس تاخدوا الست دي جمبكوا علشان تتفرج علي الي هيحصل في جوزها وعيالها!! 

الست عيطت وقالت" سامحنا يابني  منقصدش حاجه متعملش حاجه فيهم" 

هاي بص لعبدالله وقال لو سبتها هتضرب معاهم" 

عبدالله هز راسه ومسك الست من دراع ومحمد مسكها من الدراع التاني !! 

هادي قرب من الشابين ومسك واحد وقال" انهي واحده في ايدك الي مسكتها بيها" 

الشباب بصتله يإستغراب وهادي قال" هترد ولا اطريلك صف سنانك الي فرحان بيه دا " 

الشاب هز راسه وشاور علي ايده الي مسك قمر منها وهادي مسك دراعه وعمل حركه سريعه ادت لكسر ايده"" 

خالد وسعيد ومحمد وعبدالله مستغربين من الي هادي بيعمله وازاي اتعلم كل الحجات دي" 

هادي ساب الشاب لما وقع وهوا بيصرخ من الالم" 

بص للست وقال" دورك جاي متقلقيش 

الست فضلت تعيط وهيا بتترجاه يسيبهم يمشوا وبتقول "" والله مهتشوف وشنا تاني  هنا حرام عليك سيبهم" 

هادي مردش عليها وقرب من الشاب التاني وقال" حافظ ولا نبدأ من الأول" الشاب خاف من هادي ورفع ايده الي ضرب بيها قمر " وهادي بحركه سريعه كان كسرله دراعه والشاب فضل من الوجع يصرخ زي الستات!! 

هادي شمر القميص بتاعه وبص لعم قمر وقال" انت تبق عم الغاليه ولازم اوجب معاك" 

عم قمر بصله بخوف وهادي ضربه بقوه في المنطقه الحس"اسه خلته يقعد علي ركبته وهوا بيصرخ من الآلاام " 

هادي قرب من الست وقال" لما جيت هنا المنطقه  من كام شهر قمر علمتني ان الرجوله مش ان واحد يمد ايده علي واحده ست" 

الست بصتله وهزت راسها وقالت" صح كلامها صح" 

هادي بصلها وهز راسه بلأ وقال" غلط قمر كانت غلطانه عارفه ليه لان الراجل لما يضرب ست قليلة الادب زيك يبق مش غلط" 

الست بعدت بخوف وهوا قال" بس انا بق هسمع كلام قمر ومش همد ايدي عليكي وهسيبك علشان تروحي تكشفي عليهم وتجبسيهم  حرام يعني كلكوا تكونوا عايزين رعايه لازم حد ياخد باله من الباقي " 

الست هزت راسها بخوف من نظراته وهوا قال" اخر  حاجه هقولهالكم انا بس بمكالمه تيلفون  لواحد حبيبي كدا في القسم هيجي ياخد   عيالك الحلوين دول ويلبسهم مؤبد محترم  وتعيشي انتي والحح باقي عمركم بتحسبوا الايام الي هيخرجوا فيها دا لو عيشتو اصلا"" 

مرات عم قمر جريت علي جوزها بخوف  وقومته وهوا قام بتعب وبعدها قربت من عيالها وهيا بتسندهم وهما ماشين هادي طلع فلوس وادهالها وقال" حق الكشف !! يبق احنا مدا حالصين" 

الست اخدت الفلوس منه واخدت عيالها وخرجوا من الشقه بسرعه وهما مرعوبين من الي حصل"" 

__________

الشباب كانوا واقفين فاتحين بوقهم من الصدمه وخالد قال" هو انت اتعلمت كل دا فين" 

هادي ابتسم وقال" اتعلمت كل دا علي تحت ايد الواء حمدي بذات نفسه "

الشباب بصوله بصدمه وهوا ضحك وقال" انا هشرحلكوا كل حاجه بعيدن بس انا محتاجوا معايا جدا في الشركه اطلعوا لموا شنطكوا واستنوني في العربيه " 

الشباب كانو باصين عليه ولسا متأثرين باللي شافوه فخالد قال" هنمشي ازاي وقمر هنسيبها لوحدها" 

 هادي هز راسه بلأ وقال " قمر هتيجي معانا متقلقوش" 

الشباب  هزت راسها وطلعت وعبدالله فضل واقف مكانه  وهوا باصص في الارض " 

هادي بصله بإستغراب وقال" انت واقف ليه يا عبدالله" 

عبدالله" هو انا المفروض اروح فين" 

هادي" روح جهز شنطتك يلا علشان معندناش وقت" 

عبدالله بإستغراب" اجهز شنطتي ليه هت احنا. اسحسن فين !! 

هادي قرب منه وحض"نه وقال" وحشتني اوي ياعبدالله والله " 

عبداللهابتسم وقال" وانت امتر والله علي فكره انا وفيت بوعدي وكنت بحميها" 

هادي ضحك وقال" منا شوفت بعيني ياعبدالله ومصدقك" 

عبدالله ضحك " 

وهادي قال" روح جهز شنظتك  علشان هتيجي معانا الشركه هتشتغل هناك" 

عبدالله قال" هشتغل ازاي في الشركه وانا مش مكمل تعليمي!! 

هادي قال بضحك" تعرف يا عبدالله ان انا عندي ليك عروسه حلوه اوي وهتعجبك " 

عبدالله رفع حاجبه باستغراب وقال" عروسه ليا انا" 

هادي هز راسه بضحك وقال" روح جهز شنطتك وانا هبق اعرفك عليها بنفسي!! 

عبدالله ضحك  ومشي وهادي اخد نفس طويل وبعدها خبط علي الباب بتاع قمر !! 

 وجوه في الاوضه قمر  بصت لسهر بخوف وسهر قالت" خلينا نفتح متخافيش! 

قمر هزت راسها وقامت وفتحت الباب ولقت هادي واقف قدامها"" 

قمر بصت حواليها وقالت" هما راحوا فين" هادي بصلها بشوق وقال" دي قصه طويله هحكيلك عليها بعدين" 

قمر بصت في الارض بخجل وسهر بصتلهم وعرفت انها المفروض تمشي  دلوقت لان  وجودها هيعمل ازمه " 

سهر اتسحبت من جمب قمر وخرجت برا الشقه وقفلت عليهم  الباب!! 

قمر فضلت  باصه  لهادي وهوا باصص عليها لحد ما فجاه شدها لحض"نه وهيا مكنتش لسا مستوعبه انه واقف قدامها ف ضغطت علي حض"نه  جامد  وهوا كان بيمسح علي شعرها بحنيه  وهوا بيبصلها وهيا معمضه عنيها وساكته    !!! 

قمر سامعه  صوت نبظات قلبه السريعه  وهيا مبتسمه للنه كان وحشهه جدااااا " 

هادي بعد عنها وهوا بيقول" قمر انتي مستعده تسيبي هنا وتيجي معايا! 

قمر بصتله وسكتت وهوا سألها تاني"مستعده تيجي معايا وتسيبي هنا يا قمر ردي عليا " 

قمر هزت راسها بالموافقه وهوا ضم"ها لحضنه تاني وبعدين بعدها وهوا بيبص لشفا"يفها بحب وطبع قب"له طويله بتعبر عن قد ايه اشتياقه  ليها وحبها الي اتزرع جواه وهوا مكنش واخد باله  " 

قمر كانت في عالم تاني مش حاسه باي حاجه حواليها وكانت بتدعي ان الوقت يقف عند  اللحظة  دي ومتبعدش عنه  خالص لحدما تزهق "" بقلمي شيماء صبحي 

يتبع """"

رواية🌸

اي خدمه  ياشباب 🫡💖 بارت هديه  لاحلي ناس في الدنيا عايزه اعرف رأيكوا علي الأكشن الي   عملة  هادي   علشان يرد حق قمر وعن الي عمله في عنها وعيلته " 

وشايفين انهم يستاهلوا فعلا الي حصل فيهم ولا  لأ""

تكملة الرواية من هنااااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا


الرواية كامله من هناااااااااا


تعليقات

التنقل السريع