روايةخارج قانون الحب الجزء الثانى2 الفصل 1-2-3-4-5بقلم روزان مصطفى كامله (جميع الفصول كامله)
رواية اصحاب الظلال السوداء
رواية اصحاب الظلال السوداء
روايةخارج قانون الحب الجزء الثانى2 الفصل 1-2-3-4-5بقلم روزان مصطفى كامله (جميع الفصول كامله)
#خارج_قانون_الحب٢
̶ᵖ̶̶ᵃ̶̶ʳ̶̶ᵗ̶ ̶ᵒ̶̶ᶰ̶̶ᵉ̶ 1•
شاشة سودا بتبتدي تنور
بيظهر صورة زاهي وبيشير عليها أحد الرجال وهو بيشرح لناس قاعدين : اللي في الصورة قدامكم دا السيد زاهي وأسس جماعة الحصان الإسود بعد إنضمامه للمافيا بخمس سنين
بيقلب الصورة ويجيب صورة واحدة ويكمل كلامه ويقول : ودي لورا ، عينيها إتصفت في تاني عملية ليها بعد إنضمامها للحصان الأسود ومشاركة زاهي أعمال المافيا اللي أهمها التجارة في الهيروين
زاهي إتصفى ولقوا الجثة في الطريق الصحراوي بدون أعضاء ..
لورا شريكته عينيها الأتنين أتصفوا وإتعمت حالياً بعد مصادرة الحكومة لأموالهم والقبض على لورا وأخد أقوالها .. الله اعلم ودوها دار مكفوفين ولا سجنوها أنا مقدرتش أعرف تحديداً
* بيغير الصورة على الشاشة وبيتنهد ويكمل وهو بيقول : دي جماعة السراج أغنياء عن التعريف ، تم جمع أشلائهم أو بقايا أشلائهم بمعنى أصح , حصل إنفجار كبير في المصنع اللي على طريق مصر إسكندرية الصحراوي ..
قفل الشاشة وفتح النور ، الترابيزة اللي قاعد عليها الأعضاء عليها أطباق مُقبلات خمر ، وزجاجات من الخمر نصها فارغ ..
الراجل بيكمل كلامه وبيقول : الخُلاصة من اللي عرضته عليكم دا إتنين من أقوى جماعات المافيا وتم تصفيتهم بطريقة وسخة زي دي ، لو سكتنا هنتشلح بالبلدي ..
حالياً تم إنشاء جماعة جديدة وإنضموا حديثاً للمافيا
إسمهم " أصحاب الظلال السوداء " عاوزين نعرف هما مين ، وعرفت إنهم هييجوا مقر أميريكا ويشتغلوا معانا ونوسع دايرتنا ، عبارة عن إتنين ستات وأتنين رجالة ..
* في جنينة واسعة مُجهزة لفرح راقي
المأذون : قول ورايا ، قبلت زواج موكلتك ، البكر الرشيد .. على سنة الله ورسوله
سيا شعرها مصبوغ باللون الإسود وقصير لنص رقبتها ، بطنها منفوخة جامد وقاعدة قدامها ترابيزة وجمبها بدر ، بتاكل من الطبق فراولة وتحط عليها أيس كريم وتغمض عينيها
ميل عليها بدر وقال بهمس : إنتي لو هتولدي بطريق مش هتاكلي كمية المُثلجات دي
سابت سيا الفراولة وبصت لبدر بطرف عينها وقالت : إبنك اللي مفجوع ومجوعني ، بتعد عليا الأكل يا بدر ؟
ميل بدر عليها وهو بيبصلها بشوق وبيقول : دا إنتي تاكلي فراولة ، وتاكلي اللي نفسك فيه زي ما واكلة دماغي كدا
سيا بصتله بضيق وبعدين بصت الناحية التانية زي ما يكون في دماغها حاجة
المأذون في المايك : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
بدأت المُباركات وإشتغلت الموسيقى ، بدر كان لابس نظارة شمس لإن الفرح كان الصبح وميعاد طيارتهم بالليل
سيا بتعب : مش حاسة إني هكون كويسة في السفر ، أنا حقيقي بطني وضهري مش قادرة ، أنا حتى مش بقدر أنام .. البيبي وأبوه مش مريحيني
بدر بجدية : لازم نسافر يا سيا عشان الشغل ، وكلمتك في الموضوع دا مليون مرة ! متفتحيش السيرة تاني
إتأففت سيا وبصت قدامها
بدأ كينان يرقص سلو مع سونيا
سونيا بتركيز مع ترابيزة بدر : على فكرة ، سيا شكلها تعبانة .. لو السفر دا غلط عليها بلاش منه
كينان بيبص للمصور وبيضحك بعدين بيبص ببرود لسونيا وبيقول : مينفعش يا حبيبتي لسببين ، شغلنا مش هيمشي هنا لازم نروح نعمل فلوس هناك ونشتغل ، تاني حاجة بما إننا أصحاب الظلال .. ف لازم بقية الجماعة اللي هناك يتعرفوا علينا ، ونشيل الغموض دا عننا شوية .. إضحكي للكاميرا
في الترابيزة الناحية التانية كان قاعد نصار جمب توفيق وهو بيبص بغضب لبدر ولكينان ، توفيق كان متحكم فيه لدرجة إنه خلاه يحضر فرح البنت اللي بيحبها
توفيق وهو بيرفع الكاس بتاعه لبدر ك تحية قال : في الحياة نوعين من الرجالة ، الخطر الدنجوان ودا النوع اللي البنات بتحبه ، والنوع الدبش اللي زي سيادتك يا نصار ... جه كينان لفها لفة جاتوه وإتجوزها وأديك متلقح جمبي أهو
نصار بغضب : إنت مفكر يا باشا إن الواد دا خد قلبها ؟ دا هي إتجوزته عشان صدمتها العاطفية في خطيبها الأولاني مش أكتر
توفيق بضحكة سُخرية : هههه كانت إتجوزتك إنت يا مُغفل
قام نصار بضيق وقال : أنا هقوم أشرب كاس من البوفيه
وهو ماشي بص لكينان بنظرة غِل ، ورمى نفس البصة لبدر
بدر نزل طرف النظارة عن عينه وهو بيقول : مالوا دا كمان بروح أهله ، هيخليني أقوم ألبسه التورته في وشه
* بيعدل نفسه عشان يقوم *
سيا بصويت خفيف : أااااه
بدر قعد تاني وهو بيقول : في إيه ؟؟ إنتي كويسة ؟؟
سيا بضحكة : أيوة بس مش عوزاك تبوظ فرح كينان بصراحة ، إهدى يا حبيبي متاخدش كل حاجة على أعصابك
بدر بيعض شفته اللي تحت وبيقولها في ودنها : أنا عديت موضوع قص شعرك دا بمزاجي بس لو خضتيني تاني !
سيا بتبصله بتحدي ف قال بنبرة مفهومة : هعاااقبك عقااب ! مش هيهمني بقى نصايح الدكتور * نزل نظارته وغمزلها *
راحت ضرباه في كتفه وقالتله : عارف لو ظهرنا كدا في الكاميرا هزعل منك ، إتلم
بدر بصوت عالي شوية : يعني إيه إتلم مش فاهم ؟ لقيتك في الشارع ما أنا متجوزك
سيا بتبص للناس وتضحك بعدين بتبص لبدر : وطي صوتك طيب
ميل بدر عليها وبيعاكسها : طب بوسة طيب وهوطي صوتي حاضر
سياا بضحكة : خلاص بقى يا بدر إحنا في نص الفرح
كينان وهو بيرقص مع سونيا شاف نصار شايل كاس ومعدي بيبصلهم
كينان بعصبية : يلعن أبو البعيد ع اللي جابوه
سونيا بتبص لنصار وبتقول : معلش حبيبي تتجاهله ؟ دا يوم فرحنا وهو أنا يعني إخترت مين ، ما أنا إخترتك
كينان بيقربلها ف بتبعد شوية وبتقوله : معلش تصبر نخلص الفرح عشان الكاميرات بتصور
وقف كينان رقص معاها وهو بيقلع الجاكيت بتاعه وبيقول : معلش أصل دا ندر عليا لازم أبوس عروستي يوم الفرح
بدر بضحكة وهو بيشوف كينان بيقلع جاكيت البدلة : شكله هيعملها ولا إيه ؟
سونيا بإحراج : عشان خاطري الناس بتبص !!
غطى راسه وراسها بالجاكيت والمصور بيصور
سيا حطت إيديها على بوقها وهي بتضحك بإحراج وبدر لبس النظارة ونزل في كُرسيه * قال يعني إتكسف *
نصار مسك الكاسة وكسرها وهو بياخد جاكيته وبيمشي من الفرح وسايب توفيق بيسقف
الفرح خلص بعد ما الناس راحت للبوفيه وبدأت تاكل
طلع كينان وهو شايل سونيا بين إيديه وطالع بيها بفستان فرحها
سيا بتبصلهم وبتقول بحزن : فين أيام ما كانت بطني صغنونة وبتشال وبتدلع
بدر بيرفع أكمام قميصه وهو بيرمي نظارة الشمس على الأرض : عاوزة دلع ؟؟ مش تقولي من الأول !
إنحنى وشالها وهي بتصوت وبتقول : عارف لو وقعت تبقى كدا قتلت إتنين
بدر وهو بيبوس خدها : هقتل نفسي وراكم والله
سيا بتطبطب على ظهره وهو شايلها : بعد الشر عليك يا حبيبي
شالها وطلع بيها لفوق
* الساعة تسعة بالليل
سونيا بتتقلب في السرير ، بتبص في الساعة بتاعت إيد كينان وفجأة بتقوم تصرخ : كينااان !! الساعة تسعة بالليل والطيارة ١٢ !!!
كينان إتنطر من السرير وهو بيقول : إييييه !!!! هاتي الطقم بتاع السفر بسرعة اللي طلعناه من الشنط قبل ما نحطها في العربية
سونيا بقلق وهي بتجري : أنا حتى مخدتش شاور
كينان بعصبية : طب خلصي بسرعة !
* في أوضة بدر وسيا
بيلبس الحزام بتاعه وبيقول بعصبية : عمال أقول أتنيلوا إصحوا بدري ، متتعمقوش في النوم !!!
سيا من الحمام وهي بتاخد شاور : ما تقول لنفسك يا زعيم ! هو كل مرة الامور بتمشي على مزاجك وتيجي تطلع غضبك عليا أنا
بدر وهو بيقفل قميصه : إخلصي بس وإلبسي وخلي بالك لا توقعي !! ، جوازات السفر فين يا مدام ؟؟
سيا وهي بتنشف شعرها بالفوطة ولبست فستان واسع عشان تسافر بيه وعشان الحمل : في الشنطة بتاعتي على الكرسي أهي
مسك بدر الجوازات وبص فيها وهو بيراجع ورقهم : كويس تمام وعقد الجواز موجود
سيا بقلق : نسيت الدبلة على مراية الحمام ، إستنى
بدر بزعيق : ياستي إخلصي
طلعت وهي بتلبس الدبلة في إيديها وبتقول وهي بتبصله : أقسم بالله البيبي هينزل قبل ميعاده من عصبيتك ، ربنا يحمينا
نزلوا للعربيات وطلعوا على طريق المطار
سيا كانت فاتحه علبة عصير بتشرب منها عشان كانت جعانة وبتاكل بسكويت
سيا لبدر : أفتحلك علبة عصير يا بدر ؟
بدر بيبص في المرايا : لا مش عايز هشرب على الطيارة ، المهم نلحق
سيا سابت الأكل وقالتله : بصراحة بقى أنا مش متطمنة ، وبعدين أنا قبلت أكون من أصحاب الظلال السوداء عشان أكون جمبك يا بدر ! بس هما أول ما يشوفوني ببطني دي هيضحكوا عليا !
بدر بصلها وقال : مين اللي يضحك ؟ هخليه يعيط بقية حياته .. بعدين متبقيش مهزوزة كدا وإجمدي إنتي على ذمة بدر الكابر
سيا بضحكة : أنا في ذمة الله
بصلها بدر بتبريقة وبص للطريق تاني ف عدلت ظهرها وسكتت
وصلوا المطار وسحبوا الشنط حطوها على العربية ودخلوا لجوا ، الناس وسعولهم الطريق عشان سيا اللي مسنودة في دراع بدر
حطوا الشنط على السير وسلموا الجوازات لظابط المطار
فتحها وفضل يبص فيها وفي وشوشهم
الظابط : مدام سيا رفيق ؟
سيا رفعت إيديها : أيوة
نده على الباقي وسلمهم الجوازات ودخلوا ، خلصوا كل الإجراءات والأوراق وطلعوا على الطيارة
المضيفة على باب الطيارة : أستأذنكم بس الكمامة
بدر لبسها ورفعها على وشه وكذلك سونيا وكينان
سيا قالت بتعب : لا مش هقدر ألبسها بتنفس بالعافية
بدر بص للمضيفة : بصي أنا مقدر إنك بتشوفي شغلك بس هي نفسها ضعيف مش هتتحمل ، أنا عارفها
المضيفة وهي بتشوف التذاكر : B1 والكرسيين اللي وراها ، رحلة سعيدة
دخل بدر وقعد سيا جمب الشباك وقعد جمبها
قعد كينان وسونيا وراهم وكينان بيعاكس سونيا وهي بتضحك
بدر بهمس : يابني إهدى مش قادر تصبر لما نتنيل نوصل ؟
علامة الحزام ظهرت قدامهم على الشاشة
عدت المضيفة وهي بتقول : seat belt please ! * حزام المقعد من فضلك *
بدر ربط حزامه ، بصت المضيفة ل سيا ف سيا حطت إيديهت على بطنها بمعنى مش هعرف أربطه
جت مضيفة تانية مصرية بتقول : وسعيه على الأخر بس لازم عشان أمانك
بدر : إحم ، إرفعي نفسك شوية يا حبيبي عشان أربطهولك
سيا بتعب : مش قادرة يا بدر
كابتن الطيارة : حضرات السادة الرُكاب يرجى الإلتزام بالمقعد طوال فترة الإقلاع ، يرجى ربط حزام المقعد
حطت سيا إيديها على قلبها وهي مغمضة عينيها ، بدر سحب إيديها اللي حطاها على
وشبك صوابع إيديه في صوابعها
بصتله سيا بخوف ف بصلها بحُب وهو بيقول : أنا هنا جمبك ، متخافش يا مافيا يا قمر إنت
ضحكت سيا وفجأة الطيارة بدأت تتحرك راحت سيا مسكت إيد بدر جامد وهي بتقول : لا لا لا دا المرجيحة مش بستحملها أنا قلبي هيقف
سونيا بهمس ل سيا : إنتي ناسية إحنا رايحين لإيه ؟ جمدي قلبك دي حتة طيارة يا صاحبة الظل الأسود
بدر بص ل سيا بحُزن ، بصتله هي وقالت : بتبصلي كدا ليه
بدر بحب حقيقي وحزن : خايف عليكي ، خايف يستغلوا ضعفك دا ضدي ويأذوكي ، خليكي قوية عشان خاطري ، لو حد لمس شعره منك هبقى أسوأ شخص في العالم ♡
رفعت سيا إيديه اللي شابكها في إيديها وباستها وحضنتها
بدر بصلها بعيون لامعة ومبسوط بوجودها جمبه
يتبع ..
#أصحاب_الظلال_السوداء
#روزان_مصطفى
#بقلمييييي
|2| 《الجزء الثاني 》
الدكتور : الطفل ميت في بطن المدام ، أستأذن حضرتك تيجي معايا خمس دقايق في مكتبي؟
بدر بصدمة : ميت إزاي دي في أواخر الشهر السابع ! هي كويسة ؟؟
الدكتور بجدية : خمس دقايق بس في مكتبي بعد إذنك
إتحرك بدر زي اللي حد خابطه على راسه خبطة شديدة ، قعد قدام الدكتور والدكتور قال : لما كنت شاب بدرس في أخر سنة طب جاتلي منحة لأميريكا ومفوتتش الفرصة دي وجيت من مصر على هنا على طول ، مكدبش عليك لما دفعتوا الحساب تحت عرفت إنكم مصريين ف قولت أكلمك بنفسي إحنا ولاد بلد وهنفهم بعض
بدر بقلق : سيا كويسة !! أنا مش فاهم حاجة
الدكتور : الرحم بتاعها هيتضرر نوعاً من الإجهاض اللي هيحصل ، هنخرج الطفل من بطنها ف دا هيضر الرحم
بدر بعصبية : يعني هي كويسة ولا لا !!!
الدكتور : نوعاً أه ، أكيد لما هتفوق نفسيتها هتتعب من اللي حصل ، اللي حابب أوضحة إن هيكون في مشاكل بعد كدا وتأخير في الحمل ، المهم متيأسوش
سند بدر راسه على إيده وهو من جواه بيستحلف للجماعة دول وشاكك فيهم
* قبل ٣ ساعات
وصلوا على مطار أميريكا وإستقبلتهم سيارة سودا ، خدتهم لمقر المافيا ، كان مجهز لهم طاولة عشاء فخمة وبيدعوهم للأكل
الزعيم : رحلة صعبة عليكم أكيد
بدر ببرود : مُرهقة مش صعبة
قعدت سيا على الترابيزة وبدأت تاكل والراجل بيبصلها بضحكة صفرا
قال : دا كان طبق مستر بدر ، بس ميضرش صحة وهنا على قلبك
سيا بإبتسامة : الله يهنيك
كملت أكل لإنها كانت جعانة
الزعيم لبدر : الموضوع هنا مختلف تماماً عن شغلكم في مصر .. هنا مينفعش التعامل مع أمور البيزنس بتهور ، العقل أساس كل شيء ، وبما إنكم هنا ف حابب أسمع تفسير صريح عن اللي حصل لجماعات الحصان الإسود والسراج في مصر .. أنا شايف إن أعماركم صغيرة على إنشاء جماعة
بدر بمقاطعة : مش بالسن إنت لسه قايل العقل أساس كل شيء ، وبعدين اللي حثل في مصر رأيي يفضل في مصر ونخلينا في شغلنا هنا
بص الزعيم ل سونيا وسيا وقال : ويا ترى السيدات مدربين على شغلنا ولا هم مجرد أعضاء في الجماعة بدون عمل ؟
سونيا ردت وقالت : أنا مدربة وفاهمة كويس ، أنا من جماعة توفيق ونصار لو تعرفهم
الزعيم بأبتسامة : ومدام سيا ؟
سيا جت تتكلم رجعت الأكل وفضلت تصوت من الألم
كلهم قاموا يتطمنوا عليها ويلحقوها ماعادا الزعيم قال ببرود وصوت عالي : أنا قولتلك دا طبق مستر بدر مسمعتيش الكلام
ورفع الكاس لبوقه وكمل شرب
* الوقت الحالي
بدر بعصبية : إبدأوا في عملية إجهاض سيا ، حاولوا بكل الطرق الممكنة إنكم تحافظوا على حياتها ، سيا عندي أهم من أي طفل
قام من غير ما يسمع رد الدكتور وخرج من الأوضة ، شاور لكينان وهو ماشي ف كينان طلب من سونيا تفضل موجودة ومشي ورا بدر
أول ما سونيا شافتهم مشيوا راحت رفعت الفون بتاعها وكلمت الزعيم وقالتله : شكلهم جايين لك عشان لاحظوا موضوع السم ، خلي بالك بقى عشان أنا مع مرات الزفت دا هنا ومستنية
الزعيم ببرود : أهم حاجة تتعاملي طول الوقت إنك الجدعة اللي واقفة معاهم ، ومعلش يا بيبي لو عطلناكي عن شهر العسل
سونيا بقرف : بلا عسل بلا زفت ، كويس إن دا حصل أنا مش طيقاهم أساساً ، يلا إقفل
قفلت سونيا الفون وهي بتظبط شعرها وبتعدل وشها وضعية الحزن تاني
* برا المستشفى
كينان بحزن على سيا : مش فاهم حاجة ؟ يعني هيشيلولها الرحم ؟
بدر بغضب : لا .. بس بعد كدا الحمل هيتأخر ونفسيتها هتتعب ، لو ملحقنهاش كان زمانها ميتة !!! حبيبتي أنا كان زمانها ماتت يا كينان ! السم كان محطوط ليا ، عاوزين يموتوني بنفس الطريقة القديمة ، بس أطمن على سيا وأقلب الدنيا فوق راسهم
* صباح تاني يوم
فتحت سيا عينيها لقت أبيض محاوطها من كل مكان ، حاولت تتعدل حست بألم شديد وإنها مشلولة ، بصت في كف إيديها لقت كانيولا متوصلة بمحلول وريقها ناشف جداً
ضغطت الجرس ف جات الممرضة بتقول : good morning maam * صباح الخير سيدتي *
سيا بتعب : i want some water , please * محتاجة مياه من فضلك *
الممرضة بتقربلها الكوباية وبتديهالها ، ساعدتها تتعدل عشان تشرب ف جاية بتحط الكوباية على بوقها وقعت من ايديها والمياه وقعت ع السرير
سيا بصدمة : هو أنا ولدت !! إمتى دا حصل ؟ وفين الولد !
المنرضة بتبصلها مش فاهمة حاجة
دخل الدكتور المصري بإبتسامة وهو بيقول : لا شكل صحتنا عال إنهاردة ، حمد الله على سلامتك يا مدام سيا
سيا بتعب وقلق : الولد فين وديتوه الحضانة ؟
الدكتور بهدوء : كل شيء هيكون كويس بس إنتي تقومي بالسلامة
سيا مستغربة إنه متجاهل سؤالها ف قالت : إنت !! إنت مبتردش عليا ليه ؟؟ هو في إيه بالظبط !
دخل بدر وقعد جمبها وهو بيحضنها ومغمض عينه
سيا بعياط : بدر أنا ولدت بس مش راضيين يجيبوا البيبي ، قولهم حاجة عشان خاطري بس بطني فاضية إزاي !!
بدر بهدوء وحزن عميق : مش مهم البيبي المهم إنتي
سيا بعدته عنها وهي مبرقة وفاتحة بوقها وبتقول : إنت بتقول إيه ! مش مهم !! مش مهم إبنك ؟؟؟ إنت بتقوووول إيه يحيوان يعديم الرحمة إبني فييين !! * بتضرب في بدر اللي مغمض عيونه وبيدمع *
الدكتور بصوت مرتفع : إبن حضرتك توفى في بطنك وعملنالك إجهاض !!!
صمتت في الاوضة كُلها ، وسيا بتبص للدكتور وبتضحك وهي بتعيط
حطت إيديها على بطنها وقالت : سبع شهور ! سبع شهور بياكل ويشرب معايا وننام سوا وأشوفه في الشاشة ، وجاي تقولي بالبساطة دي إنه مات !!
بصت لبدر وهي بتعيط وبتقول : قوم إضربه دا بيقولك أجهضوه !
الدكتور بمواساة : أنا أسف لكن هو بالفعل كان ميت ، ربنا يعوض عليكم
خرج الدكتور وسط لطم سيا وعياطها الهستيري وبدر بيحاول يهديها
في نفس ذات الوقت في الممر برا كان في راجل مُهندم لابس جزمة سوداء بتلمع وماشي بهدوء لحد ما وصل لباب أوضة سيا اللي كان مفتوح ، ووقف قدامهم
بدر بص بحقد للباب وسيا بطلت لطم وبصتله !
حست إن عقلها خف وقالت : إنت إزاي عايش مش ميت !!!
يتبع ..
#خارج_قانون_الحب٢
#روزان_مصطفى
#بقلمييييي
|3| 《 الجزء الثاني 》
رفع الراجل راسه وقال : إيه ؟ your wife dosn't know that am still alive ? * مراتك مكانتش تعرف إني لسه عايش ؟ *
سيا بتاخد نفسها بالعافية وبتعيط عشان إبنها وبتقول : إنت .. مولعتش فيه مع ليديا وسراج ؟
بدر بيبصله بقرف وبيقول : أنا أكيد مكنتش معاهم وهما بيولعوا ومعرفش هو مماتش معاهم ليه أو كان ف أنهي داهية
أنطوان وهو بيدخل الأوضة وبيقعد على الكرسي بأريحية : هظك السيء * حظك السيء *
بدر بنبرة غريبة : ليه متقولش إنه حظك إنت السيء ، ما تيجي أبعتك ليهم زمانهم وحشوك
أنطوان بإستفزاز : أبعتك أنا ليهم ، تونسهم
بدر بيقوم من مكانه وراح رافع أنطوان من جاكيته وهو ماسكه بيقول : أقتلك وأحلف ماشوفتك ، أدفنك تحت الأرض اللي بدوس عليها
أنطوان بتهديد : هتندم ، هتندم كتير على كل شيء
سيا بعياط من على السرير : عشان خاطري يابدر !!!
بصلها بدر وهو بيتنفس بعصبية وراح سايب أنطوان وقاله : إطلع برااا يالاااا !!
عدل أنطوان جاكيته وهو طالع قال : هنتقابل تاني
بدر بصوت عالي : هنتقابل في أوضة نوم أمك ، يا شويية أنجاااس
حطت سيا إيديها على ودنها وهي بتعيط وبتترعش
بدر عضت شفته اللي تحت وقربلها وهو بيقول : أنا أسف ، إهدي مفيش حاجة
سيا بعياط : أنا عاوزة أعيش في أمان ومرتاحة ، معرفش ليه بيحصلي كل دا بس أنا تعبانة أوي ، أنا تعبااانة
حضنها بدر جامد وهو بيطبطب عليها وبيهديها
* برا أوضة سيا
رن فون سونيا وهي قاعدة مع كينان ، بصت بتوتر وقالت : طب هروح التواليت وأجي ، تمام ؟
كينان بنظرة غريبة : تمام
قامت سونيا ومشيت بسرعة لحد ما دخلت حمام الستات ، دخلت باب وقفلته وراها
دخل كينان وهو بيتلفت حواليه ودخل الحمام اللي جمبها وقفل على نفسه عشان يسمعها
سونيا بعصبية وهي بتتكلم في الفون : أنا كام مرة قولتلك أنا بس اللي أتصل عليك عشان إتصالك هيعملي مشاكل معاهم !!!! هبقى أفهمك بعدين أنا لازم أقفل عشان الزفت قاعد مستنيني برا ، سلام
خرجت من الحمام لقت كينان بيغسل وشه على الحوض وهو بيبصلها بطرف عينه والمياه مغرقة وشه ورقبته والسلسلة بتاعته
سونيا برعب ورعشة : ب ، بتعمل إيه في حمام البنات ؟
كينان ببرود : كنتي بتكلمي مين جوا ؟
سونيا بتوتر : ك كان رقم غلط واحد بيستهبل
كينان حرك لسانه على شفته بطريقة التفكير وقال وهو بيبصلها : متأكدة ؟
سونيا بخوف ظاهر : أيوة ، أيوة طبعاً
مد إيده ناحية الباب بمعنى إتفضلي قدامي
مشيت قدامه وهي بتتلفت وتبصله
خرجوا لاقوا بدر في وشهم ، بدر بص على علامة الحمام شاف إنه حمام بنات ف إتأفف وهو بيقول لكينان : وقتك دا صح ؟ مش صابر تروحوا بيتكم
مشي بدر ف وقف كينان وبص ل سونيا بقرف وراح زاققها بإيده وقالها : خشي إقعدي مع سيا جوا لحد ماشوف الزعيم
دلكت سونيا إيديها من الوجع ودخلت على سيا وهي بتقول بخبث : حمدالله على سلامة الجميل
سيا بصتلها ومردتش ووقالت بتعب : خشي وأقفلي الباب أنا مش طايقة أشوف حد ..
دخلت سونيا وقفلت الباب وراها وسحبت كرسي قربته من سرير سيا وقالت بسعادة مخفية وبحزن ظاهري : صعب إحساس إنك تفقدي شيء غالي عليكي أكيد ، ومش أي شيء دا أبنك اللي عاش معاكي نص سنة وكنتي مستنياه ييجي بين إيديكي
سيا غطت وشها بإيديها وبدأت تعيط ف ضحكت سونيا بشماتة وهي عاوجة بوقها كدا وقالت : متعيطيش بقى متقطعيش قلبي عليكي أكتر
سحبت سيا ليها وحضنتها وهي بتطبطب على ظهرها وفي نفس الوبت مغمضة عينيها بتضحك وسيا بتترعش من العياط في حضنها ..
* برا المستشفى
بدر بضيق : روحت طارده برا مع إني كان نفسي أجيبه تحت رجلي إبن ال *** دا
كينان وهو بيدخن سيجار : فلت من الحريق إبن الناصحة .. الحل إيه يا زعيم ؟
قعد بدر على الكرسي اللي برا وهو بيقول بتعب : ياعم زعيم إيه وزفت إيه أنا جبت أخري
كينان رمى السيجار وداس عليها برجله وقعد جمب بدر وهو بيقول : هتتحل ، كل حاجة هتتحل
بدر بحزن وهو بيبصله : وإنت مالك مش مظبط ليه ؟ سونيا ضايقتك ؟
كينان وهو بيضغط على سنانه وباصص قدامه : دي لو ضايقتني أضايق اللي جابوها ، شوية مشاكل بس
بدر بتعب : سيبها على الله ، يلا نطلع مش عاوز أسيب سيا لوحدها
طلع بدر وكينان ودخلوا الأوضة ف بعدت سونيا بعيد وإدت مجال لبدر يقعد جمب سيا على السرير
قعد كينان وبص بطرف عينه لسونيا اللي كانت ماسكة منديل في إيديها وبتفرك فيه من التوتر
بدر ببرود : أنا شايف إننا نرجع مصر مفيش فايدة لقُعادنا هنا ، بس هنحجز الإسبوع الجاي
بص لكينان وقال بتلميح للأنتقام خلال إسبوع من الراجل : فاهمني يا كينان ؟
كينان بهدوء : فاهمك يا زعيم
سونيا بتنهيدة : يارييت نرجع مصر الواحد أعصابه تعبت
كينان بعصبية ونظرة مش تمام ليها : مالك مستعجلة ليه ، ما تقعدي !
سونيا بصت لكينان بخوف بس قالت بسهوكة : في إيه يا كينان بتكلمني كدا ليه ؟
كينان بينهي الحوار : بس عشان سيا تعبانة محدش ناقصنا
سيا بتعب : أنا تعبانة يابدر ، مش عارفة أفرح
بدر وهو بيحضنها أكتر : أوعدك عمرك ما هتحزني تاني بسببي أو بسبب غيرك ، مفيش بني أدم هيتنفس على الكوكب وهو السبب في تعاستك
سونيا بتبصلهم بحقد ، وكينان بيبص ل سونيا بحقد
وبدر وسيا بيبصوا لبعض بحُب !
* في فيلا توفيق / مصر
توفيق بصوت عالي : إنت نسيت نفسك يا كلب !! أنا اللي عملتك ، بفلوسي لبستك أنضف لبس وخدتك من المرمطة والمعاملة الزفت في فيلا السيوفي ولا نسيت !
نصار بغضب وحقد : وقفت مع بدر وكينان لحد ما ركبتهم علينا ، خليت واد زي دا ياخد البت اللي بحبها مني ، يا أقتلك يا أقتله !
نصار كان سكران طينة ف مش عارف يمسك سلاحه
توفيق بغضب : عاوز تقتلني يا لمامة الشارع ! نزل سلاحك لا إلا هخلي رجالتي يصفوك
نصار مسك سلاحه وضرب طلقة جت في الكاسة اللي في إيد توفيق كسرتها
توفيق بصدمة شاور لرجالته ف ضربوا نصار بالرصاص لحد ما وقع على الأرض ومن كتر الرصاص مقدرش يمسك سلاحه ف وقع ميت
توفيق تف عليه وهو بيقول : خدوه أوضة العمليات بتاعتنا في المخزن وخلي الدكتور بتاعنا يصفيه ، وإرموه في أقرب صفيحة زبالة الكلب !
رجالة توفيق : أوامرك يا باشا
* في المستشفى
سونيا كانت بتبص لنفسها في إزاز الشباك بتاع أوضة سيا وبتظبط شعرها والروج بتاعها
قربلها كينان ومسك رقبتها وباسها بوسه عنيفة شوية ، بعدته سونيا بألم وهي بتقول : إحنا في مكان عام بتعمل إيه !
كينان ببرود ووش جامد : بجرب الروج ، مالك ؟
قربلها تاني ف بعدت وهي بتبص حواليها وبتقول : كينان مالك إحنا في المستشفى !
مسك شعرها جامد وشده لتحت وهو بيقول من بين سنانه : هي مش الهانم مراتي برضو ؟؟ في المستشفى ولا في بيت أبوكي أنا حر مع مراتي
سونيا بألم ووجع : إنت أتجننت شعري هيتقطع في إيدك
ساب شعرها وبصلها بغل وقال : هاتي تليفونك وريهوني
سونيا بصدمة : ليه !!
كينان :
يتبعع....
#خارج_قانون_الحب
#روزان_مصطفى
#بقلمييي
رأيكم ؟ ❤|4|
"الشيطان الذي يسكن عقلي ، شيطان محترم ، هادئ، منطقي، مُثقف ولبق جداً ..إذا ما حدثته ، لكنه في النهاية كما تعلم .. شيطان ."
سونيا بتوتر : ليه !
كينان مادد إيده من غير ما ينطق ومستنيها تديله التليفون
كتفت إيديها وقالت : مش هديهولك عشان بتشك فيا
كينان بصلها بقرف وقال : خايفة من إيه ؟ ما لو الفون مفيهوش حاجة كنتي جبتيه ، بس خير .. ننزل بس مصر وليا تصرف تاني معاكي
سابها ومشي وخدت نفس بالعافية وهي ساندة على الحيطة
* في أوضة سيا
بدر بيملس على شعرها وهي نايمة على كتفه وبتقوله : هو إنت ليه مش قادر تسامحها ؟
بدر بهدوء : هي مين
سيا بتعب : مامتك
بدر غمض عينه وأصوات يوم الحادثة جريت في دماغه ، عدل نفسه وحط إيده على راسه
سيا بقلق : م مالك ؟
* من سنين كتير فاتت
شيخ الجامع : يا جماعة صلاة الجنازة على أختكم ستُقام اليوم
واحدة ست جارتهم من البلكونة : الله يجحمها مطرح ما راااحت
التانية : دي كانت شابهة المنطقة كويس أنها غارت في داهية
راجل تاني : مبنحضرش جنازات ستات نجسة يا سيدنا الشيخ
بدر كان واقف مستني جدته اللي بتجيب حاجته من الشقة فوق بأذن الحكومة لإنه مسرح جريمة حتى لو شرف
بص للشيخ بعيون مدمعة ف الشيخ مسك سبحته وهو متضايق من كلامهم وقال : لا حول ولا قوة إلا بالله ، ما ربنا موجود وبيحاسب وحتى لو كدا بتجيبوا في سيرة ميت
الشيخ لبدر : مين هياخدك يا إبني ؟
بدر بطفولية : تيتة فوق بتجيب حاجتي
نزلت جدته ف الشيخ مشي ، قربتله ومسحت بكف إيديها وشه وهي بتقول : إنت راجل يولااا متعيطش
جه تاكسي نزلت منه خالة بدر وهي شايلة ريما بنتها وبتقول لبدر : بعد إذنك يا حجة هاخد إبن أختي
جدة بدر بصتلها بإحتقار وقالت : بدر دا هيطلع سيد الرجال مش هخليه يتربى مع عاهرات ، ربي بنتك عشان تربية البنات صعبة .. بدل ما تطلع لخالتها
خالة بدر بصريخ وعياط : يا شيخة إتقي الله كنتي في يوم من الأيام حماتها !!
قلعت جدة بدر الصندل بتاعها وفضلت تضرب في خالة بدر وهي بتقول : أنا اللي أتقي اللله إبني ضاع بسبب واحدة فاجرة كمان بتعلي صوتك علياا
بدر بيشد عباية جدته وبيقول : يا تيته خلاص
رمت صندلها على الأرض تاني ولبسته وهي بتقول : سيبتوا لإبني ولبدر وصمة عار هيفضل يتعاير بيها طول عمره ، اللهي ربنا ما يسامحها مطرح ماراحت ولا يسامحك
سحبت إيد بدر ومشيت
* الوقت الحالي
سيا بتهز في بدر : بدر خلاص أسفة ، أسفة
رفع بدر راسه وهو بيبصلها ، ملامحها طفولية وبريئة وهادية ، قادرة تهديه حتى لو غضب العالم كله ساكنه
بدر بكسرة نفس حقيقية : ما تعتبريني إبنك ! إعتبريني أنا إبنك وكل حاجة ليكي ؟
سيا بتبصله مش فاهمة حاجة بس مصدومة ، حاوط رقبتها بإيده وهو بيبص لعيونها وقال : بعيداً عن السيرة اللي فتحتيها ف أنا عيشت طول عمري مش حاسس بأي حاجة غير الكُره ، جيتي إنتي علمتيني الحُب ، رغم إن أهلك عمامك وعماتك أذوكي ورموكي في الشارع بس متعقدتيش ومشيتي غلط ، حافظتي على شرفك وأنا
أنا عشان كدا عاوز أحس ولو ليوم واحد إني إبنك
إيديها اللي فيها الكانيولا ملست على شعره بحنان ، فتحت إيديها ف بدر غمض عينه ونام على رجليها
كينان كان واقف ورا الشباك الإزاز بيبصلهم ، جت سونيا وقفت جمبه وهي بتبص عليهم وبتقول محاولة تفتح كلام مع كينان : شكله بيحبها أوي
كينان بتركيز عليهم ورد عليها بجمود : عشان القدر وقعه مع حد صح ، عقبالي ..
سونيا بصتله بصدمة ف جابها من فوقها لتحتها وسابها ومشي
وقفت سونيا بتبص بحقد ليهم وهما كويسين سوا ..
* عدا كذا يوم لحد ما حالة سيا إتحسنت * جسدياً *
بدر بيلم حاجتها وهي لابسة نظارة شمس وفستان إسود وواقفة مستنياه
بدر بيقولها : ناسية حاجة تاني ؟
سيا حركت راسها يمين وشمال بمعنى لا
شال شنطتها ومسك دراعها عشان يخرجوا من الأوضة بتاعت المستشفى
وهما ماشيين في الممر سيا سألت بدر : هو كينان وسونيا فين ؟
بدر ببرود : في البيت سبقونا من إمبارح عشان يجهزوا المكان
سيا بحُزن : مش هنخلف تاني ؟
بدر بعصبيته المُعتادة : مش فاهم منخلفش تاني ليه ؟ متجوزة سوسن ؟
ضحكت ف بدر بص قدامه وقال : أصل أرد أقولك إيه والله
* في البيت
سونيا قاعدة على السرير وهي بتعيط بهستيريا ورامية الفون بتاعها جمبها على السرير
والخبر مفتوح { العثور على جثة رجل ثلاثيني بدون أعضاء وتم الكشف عن هويته * حاطين صورة نصار * }
كينان واقف بيبصلها ببرود : ما يموت ولا يغور في داهية ؟ بتعيطي ليه هيوحشك حبيب القلب ؟
سونيا بعياط : من غير أعضاء !! إزاي توفيق يجيله قلب يعمل كدا
كينان بعوجة بوق وسخرية : شوف إزاي ، قلب إيه يا أم قلب ما بلاش إنتي !
رفعت سونيا وشها المتغرق دموع وقالتله : اللي بنقتلهم دول أعدائنا ، لكن نصار واحد مننا !
كينان ببرود : ولا واحد ولا مية ، إنتوا شغالين مع مافيا يعني مفيش كبير ولا عزيز ولا غالي
باب البيت إتفتح تحت ف بصلها كينان وقال : تروحي تغسلي وشك وتلبسي حاجة عدلة عشان مش ذنبهم يصطبحوا بوشك زي ما أنا إصطبحت ..
سونيا : رغم إن وشي كنت بتكتب فيه أشعار قبل الجواز
كينان ببرود : مُغفل بقى
راح خرج وسايبها في الأوضة
بعد ما سيا طلعت ترتاح ، ركب بدر العربية وطلب من كينان يخلي باله من سيا
إتجه ناحية مطعم كان حاجزة بالكامل مُسبقاً عشان عزومته للراجل ..
دخل المطعم ، ومشي بخطوات ثابتة لجوا
لقى الزعيم قاعد جوا وهو بيدقق في كاسة الشامبانيا وبيقول من غير ما يبص لبدر : شوفت مواعيدي مظبوطة إزاي ؟
رفع بدر إيده وسقفله وهو بيقول : هايل
الزعيم بإبتسامة : إيه لازمة حجز المطعم كله ؟
بدر بإبتسامة باردة : هو شغلنا سهل ؟ مينفعش نتكلم بأريحية قدام الناس !
الزعيم بإستغراب : بس أنا أول مرة أشوف المطعم دا في أميريكا ، فاتح جديد ؟
بدر ببرود : أيوة ، وهيعجبك
قام بدر دخل ورا الستارة وطلع معاه طبقين ، حط واحد قدام الزعيم وواحد قدامه هو
الزعيم بشك : هو مفيش جرسون ؟
بدر بضحكة : إنت في شرف ضيافتي أنا إنهاردة
بصله كدا وقال : طب تدوق الأكل اللي قدامي ؟
بدر بإستهبال : ناقص ملح ؟
قام بدر ومسك الشوكة وأكل من الطبق كذا مرة ، ورجع قعد مكانه
الزعيم بشهية : أهو كدا ناكل ، بس مش مرتاحلك . أكيد وراك حاجة
بدأ الزعيم ياكل حس إن الأكل حامي ، قعد يكح وهو بيقول لبدر : دا ناار !! إزاي إستحملت تاكل حاجة حامية
بدر ببرود : إنت مبتحبش الفلفل ؟
الزعيم : ميااه طيب
دخل بدر ببرود ورا الستارة ، طلع وهو ماسك إزازة حطها قدام الزعيم
فتحها وشرب منها .. فجأة الإزازة وقعت من إيده إتكسرت
وفضل يتألم وهو بيقول : إ أي ه د ا
بدر وهو واقف ببرود : شوف يا أخي ، إتلغبطت وجبتلك مية النار
الزعيم بيكح دم وهو بيبص ع الإزازة وبيبص لبدر بصدمة
الزعيم : ح حتى ل لو خلص ت مني في مرات صاحبك .. شش ش شريكتي
بدر بصدمة بيبصله ! والزعيم عمال يكح دم ويتألم ويتعذب
قعد بدر ياخد نفس ورا بعض من صدمته بعدين رفع راسه وقال ببرود
بدر وهو بيلف حوالين الترابيزة : الحياة مراحل وأدوار زي ما إنت قولتلي ، يوم تكسب ويوم تخسر
بعدين شرب من الكاس بتاعه وهو بيشوفه بيتألم وبيطلع في الروح قدامه وقال : وبدر الكابر متعودش يخسر ، حياته مبتوقفش على حد ، واللي يدوسلي على طرف
بقطعله رجله خالص
وبمنتهى القسوة اللي في العالم داس ع رجل الراجل اللي بيطلع في الروح بكل قوته لدرجة خلاه يشهق وروحه طلعت بعدهاا ..
راسه إترزعت على الترابيزة
حط بدر الكاب بتاع السويت شيرت بتاعه على راسه تاني
شال الستارة كان في كراتين فاضية وشوية زبالة ..
فتح الباب وخرج من المكان اللي هو من المفترض مخزن وبدر جهزه لمدة يوم على أساس إنه مطعم ، خرج منه وهو موطي راسه
ومشي بعيد في الشارع ، بعد كدا خطواته إبتدت تكون اسرع وهو بيحاول قدر الإمكان إن يبعد عن الكاميرات اللي في الشارع
* في بيت بدر وكينان
كينان بصدمة : إفرض الكاميرات صورتك يا زعيم !
قلع بدر السويت شيرت بتاعه ورماه على الكنبه وقال : كنت مغطي وشي وجسمي كويس ف معتقدش ..
كينان عنال يلف حوالين نفسه
بصله بدر بشفقة وقال بتردد وحزن : كينان .. في حاجة كنت عاوز أقولهالك ، بس مش عارف إزاي
كينان بإهتمام وقلق : حاجة إيه يا زعيم ؟؟
يتبع ..
#خارج_قانون_الحب٢
#روزان_مصطفى
#بقلمييييي
|5|
" أنا اللامُبالاة في مُنتصف الحديث الجاد ، أنا الضحكة المُلفتة في منتصف عزاء حزين ، وأنا .. نظرة الإستهانة في أعين مُتهم حُكم عليه بالموت "
#بقلمي
كينان بقلق : حاجة إيه يا زعيم ؟
وطى بدر راسه ومش عارف يقول إيه ، كينان باصصله مستنيه يتكلم
بدر بهدوء حزين : متثقش في مراتك
كينان الدم غلي في عروقه وقال بعصبية : إنت بتقول آيييه !! يعني شكوكي صح ؟؟
بدر بتضييق عين : إنت كنت بتعاملها وحش في المستشفى عشان شاكك فيها ؟
كور كينان إيده وعينيه إتملت شر وهو طالعلها ، بدر مسكه من الجاكيت بتاعه وقاله : ولاا يا كينان إهدى ، رأيي تيجي معايا نتكلم عشان الحوار هنا هيخليها تاخد بالها
كينان من بين سنانه : هطلع أخلص عليها ، هطلع ...
كتم بدر بوقه وهو بيبص بطرف عينه ع السلم فوق ، بعدين رجع نظرته لكينان وقال : إتقل تاخد حاجة نضيفة ، تعالالي كدا وفهمني حصل إيه خلاك تشك وأنا هقولك اللي عندي .. بعدها يا باشا تعمل اللي تعمله أنا مش هتدخل أوعدك ، فل ؟
كينان غمض عينه جامد وخد نفسه وهو بيقول : فل ، هنتكلم فين ؟
بدر : هنتكلم هنا بس بهدوء ، مينفعش نخرج بعد اللي أنا لسه عاملة عاوزين الجو يهدى شوية ، فاهمني !
كينان بتمالك أعصاب : تمام
سحبه بدر من جاكيته وقعدوا في المطبخ ..
بدر بيقرب راسه لكينان وبيقول : إحكيلي ، حصل إيه عشان تشُك فيها ؟
كينان بغضب وهو بيخبط بصوابعه على الترابيزة : في المستشفى كان كل شوية يجيلها إتصال لحد ما دخلت الحمام وراها لقيتها بتقول لواحد متقعدش تتصل عليا هيشكوا فيا
رجع بدر ظهره لورا وقال بسُخرية : وإنت فاكر إنها بتخونك مع واحد ؟
كينان بتكشيرة : ما إنت لسه قايل برا !
بدر ببرود : هي بتخونك وبتخوننا كُلنا ، بس مش الخيانة اللي في دماغك
كينان بنظرة إستغراب : يعني ؟
بدر بنحنحة : إحم ، جاية علينا
سونيا وهي بتبصلهم : قاطعتكم عن حاجة ؟
بدر ساند إيديه على الترابيزة وبيفتح ولاعته ويقفلها وهو بيغمز وبيقول : تؤ
سونيا : كنت عاوزة أشرب بس
كينان بنظرة ونبرة غريبة : إشربي ..
خدت إزازة مياه وخرجت وبص بدر على مدخل المطبخ إتأكد إنها طلعت على السلم ، راح مقرب لكينان وقايله : إحجزلنا تذاكر طيران على مصر ، إوعى تتهور وتعمل حاجة هنا عشان كله عارف إن إحنا رايحين أميريكا أربعة ف لازم نرجع أربعة
كينان بغيظ : سيبها على الله
بدر بضحكة لإن دي كلمته : لا يا شيخ !
كينان إبتسم بعدين كشر تاني وقال : إنت قولت بتخوننا كلنا ؟
بدر بتأكيد : قبل ما أموت الزعيم قال إنها شريكته .. وأكيد إتجوزتك لسبب
شاف سيا جاية راح قام وقف وهو متنح فيها ، سيا بعيون حمرا : مش عاوزة أقعد في الأوضة ، زهقت من القعدة فيها
بتبص لبدر لقته بيتأمل تفاصيلها وهو ساكت راحت قالتله بإستغراب : بتبصلي كدا ليه
ضحك وهو بياخد نفسه : م مش عارف ! بس إنتي حابة نعمل إيه وهعملهولك
كينان بتحذير : يا زعيم إنت نسيت إنك قولت مينفعش تخرج عشان ..
بصله بدر بتبريقة سكتته عشان ميتكلمش قدام سيا
سيا بتساؤل وهي مكتفة إيديها وساندة على الحيطة : عشان إيه يا كينان ، حصل إيه أنا معرفهوش ؟
بدر غمض عينه وفتحها وهو بيقرب ل سيا ، كان هيحاوطها بإيده بس فضل مثبت إيده في الهوا وهو بيقول : عشان عاوز خصوصية بيني وبينك ، عاوز أقعد بدر وسيا سوا وبس ، من غير ناس .. من غير دوشة حوالينا
كينان بنحنحة : إحم ، أنا برا يا زعيم هشرب سيجارة
سيا بتعب : هو كينان زعلان ؟
بدر بيبصلها ومتنح : تؤ
سيا بتميل راسها : طب إنت زعلان ؟
بدر بيبتسم وبيقربلها : تؤ
سيا بتريقة : عيد ميلاد ال تؤ ولا إيه ؟
بدر بحُب : عيد ميلادنا إحنا ، أنا برضو تعبان ، ما تيجي نركن تعبي وتعبك ونكون مع بعض
بيمسك راسها ويقربها ليه وهو بيشم ريحة شعرها وبيقول : الجنة ، النعيم بعينه في ريحتك
حضنته سيا وهي بتعيط وبتقول : أنا بحبك أوي ، بس نفسيتي تعبانة من كُل حاجة
رفعها بدر بين إيديه ف ميلت راسها على كتفه وغمضت عينيها ، طلع بيها ع السلم عشان يروحوا أوضتهم ..
* في أوضة كينان
سونيا قاعدة على السرير وماسكة الفون عمالة تتصل وهي بتاكل ظوافرها
بيجيلها الرد التلقائي : الجهاز مُغلق أو خارج منطقة التغطية
سونيا بعصبية من غير ما تاخد بالها : ما ترد بقى !!!
دخل كينان فجأة وقفل الباب وهو بيبتسم وبيقول : هو مين اللي يرد بقى ؟
سونيا بتوتر ورعب : ا الدليفري ، طلبت بيتزا بس الشبكة مش مجمعة خالص
قلع كينان قميصة ورماه ع الارض وهو بيدور في الشنطة بتاعته
سونيا بتغيير الموضوع : هتاخد شاور ؟
كينان أحرجها وهو ماسك هدومه وداخل : أه عقبالك ، عشان تنضفي من برا ومن جوا
دخل الحمام ورزع الباب ، قعدت هي تخبط على رجليها وبتقول لنفسها : شك فيا ، والله شك فيا ، رد يا زفتت . * متعرفش أن بدر قتله *
عدا اليوم على كدا ، كينان بيتعامل ببرود مع سونيا وبدر غرقان مع سيا ..
* صباح تاني يوم
نزل بدر على السلم وهو لابس قميص كُحلي وبنطلون إسود
لقى كينان واقف وماسك الفون
بتاعه
بدر بتعب : صباح الخير
كينان بتوهان : صباح النور يا زعيم ، حجزت خلاص .. أربع مقاعد على طيارة إنهاردة هنتحرك على العصر نوصل هناك على أول الليل كدا
بدر وهو حاطط إيده على دماغه : عظيم !
نزلت سيا كمان شوية على السلم وهي لابسة فُستان أزرق غامق لايق على قميص بدر ، فستان بسيط تقعد بيه
كينان قال بهزار من غير نفس : إنتوا مطقمين مع بعض ولا إيه ؟
سيا بإبتسامة حزينة : صباح الخير يا كينان
كينان بنفس إبتسامة سيا : صباحو يا برنسيسة ، أنا بلغت الزعيم هنسافر العصر ..
سيا هزت راسها وهي بتبص لكينان بحزن ، غطى عينه وقال إنه هيطلع يغير هدومه هو كمان
طلع كينان على السلم ف مسكت سيا إيد بدر ، بص على إيديها اللي ماسكة إيده ف قالت بهدوء : كينان ماله ؟ دا كان سُكرة القعدة .. ليه هزاره بقى باهت كدا
بدر مسك دقنه وهو بيقول : متشغليش بالك هو بس متخانق مع مراته ، تشربي قهوة ؟
سيا بهزة راس : لا ، ماليش نفس ليها ولا لريحتها
نزلت سونيا على السلم ف بدر ملامحه بقت غاضبة ، لاحظت سيا دا ف بصت على سونيا وعليه
سيا ل سونيا : صباح الخير ، مبقاش حد يشوفك يعني ؟
سونيا بحالة مُزرية ، شعرها مش مترتب ونازلة بالبيجاما وبتقول وهي بتتاوب : النوم ، بنام كتير الأيام دي
بدر بتلميح وهو بيلعب في ولاعته كالعادة : ليه ؟ في حاجة شاغلة تفكيرك ؟
فاقت سونيا وهي بتبصله وقالت وهي بتبلع ريقها : حاجة زي إيه يعني ؟
بدر بصلها بطرف عينه بعدين بص ل سيا وقالها : هروح أنا وكينان نجيب حاجة ناكلها عشان هنسافر إنهاردة
سيا : ماشي يا حبيبي
خرج بدر ف قالت سونيا بصدمة : هنسافر إنهاردة ؟
سيا بتعب : أها
* قدام المطعم
كينان كان واقف بيطلب الأكل ، وبدر ماسك الجورنال الاميريكي بيقرأ الخبر ، جثة الزعيم لقوها والكاميرات شافت واحد في نفس الشارع اللي إتقتل فيه الراجل لابس إسود ومقدروش يحددوا دا مين ..
كينان بسؤال : سبايسي ولا عادي يا زعيم ؟
بدر ببرود : سبايسي ..
رن فون بدر ، الخط اللي جابه في الأيام اللي قعدوا فيها ..
كان فون بيت ف عرف إنها اكيد سيا
رد عليها ف قالت بتعب : إتأخرتوا كدا ليه يا بدر
بدر بتنهيدة : جايين أهو ، محتاجة حاجة ؟
سيا سكتت وفجأة صرخت بصوت عالي وهي بترمي الفون : ألحقنننييي يا بدررر ، إلحقننيي ااااااه
بدر بص للفون وجري ركب العربية ، كينان شاف بيركب راح فاتح باب العربية اللي جنبة بسرعة وركب
ساق بدر العربية بأقصى سُرعة ..
يتبع ..
#خارج_قانون_الحب٢
#روزان_مصطفى
#بقلمييييي
تكملة الرواية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا