القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قطتي الشقية البارت الثانى2 بقلم همس كاتبة(جميع الفصول كامله) جديده وحصريه

 

رواية قطتي الشقية البارت الثانى2 بقلم همس كاتبة(جميع الفصول كامله) جديده وحصريه 





رواية قطتي الشقية البارت الثانى2 بقلم همس كاتبة(جميع الفصول كامله) جديده وحصريه 


بارت 2 


امسكها بقوة كي لا تقع بينما هي تنظر لوجهه بصدمة شديدة

اسد بهدوء : بالراحة .. في ايه 

مليكة بتوتر شديد ظهر على صوتها المرتجف : اااا… انا اسفة 

خالد بضحك: مالك يا بنتي وشك قلب احمر كدة ليه .. عادي كنت بجري وراها فخبطتت بيك يا اسد 

اسد ببرود : و انت بتجري وراها ليه ؟ رجعت الحضانة ؟

ذهبت مليكة من امامه و هي متوترة 

خالد : مالك يعم سخنان عليا كدة لييه .. بعدين دي بنت اخويا و بصراحة كنت بتحايل عليها تزبطلي صاحبتها 

اسد بضحك : ده انت عيل رخم و قليل ادب كمان .. ده ايه الهم ده 

خالد بشهقة انثوية : ربنا يسامحك 

خبطه اسد بوكس خفيف ببطنه و خرجو 


 *********** 


على مائدة العشاء 

كانت نظرات شادي حاقدة متركزة على مليكة بينما مليكة عقلها بالموبايل بتكلم امنية صاحبتها 


الجد ابراهيم : و انت يا خالد مش ناوي تتجوز ولا هتفضل صايع كدة 

ابتسم خالد و قال بخبث : لو لقيتولي عروسة زي ما انا عايز انا موافق 

صباح بلهفة : بكرا اقلبلك الدنيا على عروسة هلف ادورلك على احلى بنت في مصر 

خالد : لا انا عايز عروستي نسخة من مليكة .. و ان امكن وحدة من صاحباتها 

كانت نظرات اسد مركزة عليها و هي حاسة بنظراته القوية و متوترة 

ايمان : لا دي صعبة يعمو .. اصل مليكة ما فيش منها اتنين 


هشام : و هتلاقي فين زي بنات مهران يا خالد ده حلم ابليس في الجنة 

غدير بحنق : و بعدين صحابها كلهم صغيرين يا عمو .. شوفلك وحدة من سنك 

زينب : وحياة امك .. طب منا لما خلفت النطع سليم كنت من سنها 

سليم : و انا ليه اتشتم بقااا 

مهران بضحك : خلاص يا جماعة اهي مليكة اتكسفت 

مليكة بخجل : خلاص بقااااا 


رضوى : هما الضيوف هيجو امته يا بابا 

ابراهيم : بكرا المغرب 

شادي بخبث : و ان شاء الله امته ناوين قراية الفاتحة 

مهران : لسا ما قررناش بس اكيد لو في قبول هنعملها هنا قبل ما نرجع لاسكندرية 

شادي بخبث : و على كدة هتفضلو هنا لغاية الخطوبة

تركت رزان الملعقة بع..نف و قالت بحدة : و انت عندك مانع ؟؟؟ 

نظر لها بصدمة و قال بتلاعب : لا … بس يعني افتكرت هتاخدو فيلا او حاجة 


نظرت رزان و ايمان لبعض بضيق .. اغمضت مليكة عنيها بقوة و هي تفهم قصده تماما فوالدها لا يمتلك امولا لهذه الدرجة و كما انه رحل عن عائلته بعد انجاب رزان مباشرة بسبب المشاكل و لم يتصالح معهم الا من خمس سنوات  بالتالي لم تعد علاقته بهم كالسابق 


خالد بحدة : ما تنساش يا شادي ان ده بيت ابويا انا .. و زي ما ده بيت جدك هو بيت جدهم و احنا الي نقرر مين هيقعد معانا … و انت بقالك 23 سنة في البيت ده ما حدش اتكلم عليك .. و مش من حقك تتكلم عليهم 

شادي بغضب : هي حصلت تعايرنا .. كل ده عشان اييه و ميين ؟؟ 

اسد : شادي .. اهدى ..ده عمك 

شادي بجنون : مش شايف طريقة كلامه 

ابراهيم بصوت عالي : بسسسس … ايه مش محترمين الكبار ولا ايه ؟؟ و انتو اساسا ازاي تتكلمو بحاجة زي دي ؟؟ دي حاجة ترجعلي انا و انا الي اختار مين هستقبل في بيتي .. و انتو كلكو عيالي و احفادي يعني بيتي مفتوح ليكم كلكم .. خلاص اسكتو  

ترك شادي الطعام و كان سيذهب 

ابراهيم بحدة : شاااااادي 

شادي بغضب : نعم ؟ 

ابراهيم : كمل اكلك 

شادي بحدة : شبعت 

ابراهيم بصوت اعلى : قولت كمل اكلك 


عاد شادي ليتناول الطعام و هو محروق دمه 


**************

 

جلس الجميع بالحديقة الخارجية 


السيدات يجلسن سويا و يتحدثن  و الرجال ايضا 


بينما الشباب 


دنيا و رزان سويا و بيضحكو بصوت عالي 


و ايمان و رضوى و غدير مع بعض بيتكلمو 


مليكة قاعدة بزاوية لوحدها و بتكلم امنية كالعادة 


اسد  و خالد و سليم و فراس مع بعض  بينما شادي صعد للاعلى ليتحدث مع خطيبته  


كان اسد يسترق النظر لها كل ثانية و مليكة ملاحظة لكنها لم تبدي اهتمام بينما رزان تنظر له و تتحدث مع دنيا و تحاول لفت انتباهه


على الشات : 

امنية : يا بت قولي لباباكي عن الزفت شادي خليه يربيه 

مليكة : خايفة 

امنية : يا بنتي لازم يتربى صدقيني ده هيبدا يبجح اكتر من كدة لو محطيتلوش حدود 

مليكة : طيب سيبك منه عايزة اقولك عن اسد 

امنية : اهااا الكراش بتاعك ..ههههه ..ماله بقا ؟؟  كلمك ؟؟

مليكة بخجل : لااا .. وقعت بحضنه و مسكني جامد يا امنية .. قلبي كان هيتخلع من مكانه من كتر ما توترت 

امنية : العب يلااااا … امته حصل ده .. و الله و طلعتي مش سهلة … و انا بقول هتفضحنا و مش هتعرف تعمل حاجة البنت دي .. قولي قالك ايه .. قولتي رايحة تقعدي عند بيت جدك شوية …اتاريكي رايحة تشقطي المزز ولاد عمك 


ضحكت مليكة على كلامها من قلبها و كان اسد بيتابع كل حركاتها لحد ما ضحكت حس احساس غريب جدا و سرح بجمال الضحكة الناعمة و الهادية


مليكة : يا بت خليني اعرف اكتب شوية … محصلش حاجة تانية خالص هو بس مسكني عشان ما اوقعش .. ما تألفيش قصة حب 


امنية : ماشي يستي .. الا قوليلي عملتي ايه بحكاية شادي .. مين الي متكلم عليه  و موصله انك بتتكلمي ع الصفرة خطيبته 


مليكة : الواطية غدير … فتحت موباليها و لقيتها قايلة لخطيبة شادي اني انا كنت اتكلم عليها و قال ايه انا قايلة ان فستان الخطوبة كان وحش اوي .. عاملة فيها بريئة و بتحبنا و كل الوقت بتتقرب من ايمان عشان هتتجوز … انا بجد مش فاهمة هي البنت دي منفسنة كدة ليه 


امنية : ده ايه القرف ده … مهي اخت المسطول برضو  اكيد دمها س..م

مليكة : لا و كله كوم و نظرات دنيا كوم تاني .. بتبصلي بطرف عينها تقولي قات..لالها حد 


امنية : غريبة مع انها صاحبة رزان .. المهم  سيبك منهم اخبار عمك المز ايه ؟ 


مليكة : هو انا ما قولتلكيش ؟؟ مش السنارة غمزت يا بت و سأل عليكي 


امنية : بتهزرييي 


مليكة : والله العظيم .. انا تعمدت انزل صورتك بالستوري و هو شافها و النهاردة فضل يتحايل عليا اديله نمرتك


امنية : اديتهاله ؟ هيكلمني امته ؟؟ الواطي لغاية دلوقتي ما بعت ولا رسالة .. لا انا زعلت منه 


مليكة بضحكة : يا بت اتلمي ما اديتهوش حاجة 


امنية بعتت سمايلات غضب كثيرة 


امنية : يا واطية .. دي الصحوبية يا كلبة .. عايزة تقطعي بنصيبي .. انا هوريكي .. و الله لقول لاسد انك مكرشة عليه 


مليكة بضحكات عالية : يا بت اتلمي لازم تثقلي شوية .. انا بحب عمو خالد بس بحبك انتي كمان و بصراحة خالد بيحب البنات و صايع لازم تبقي تقيلة شوية عشان يحبك بجد 


امنية : اش اش شوفو مين بيديني نصايح .


مليكة : امنية اخرسي هعملك بلوك 

امنية : هيهي يخراشي .. اتلمي يا بت انا هبقى مرات عمك 


ضحكت مليكة من قلبها بس بصوت عالي 


خالد : ايه يختي هتفضلي ماسكة الموبايل ده كتير ؟؟ اييه مش هتقعدي معانا ؟؟ و مين الي عمال يضحكك كدة ؟؟


نظرت  و قالت : طيب جاية .. دي امنية .. انت عايز اية 


ابتسم بخبث 

و قرب منها و قال بوشوشة : اسد ما شالش عينه من عليكي .. شكله معجب 


ضحكت بخجل  و قالت : و الله لو مهما عملت مش هديك حاجة 

خالد بعبوس : و اهون عليكي 

مليكة بضحك : خلاص بقا هديك الواتس بتاعها بس لو عملتلك بلوك مليش دعوة لانها مش بتكلم شباب 

خالد بسعادة : هاتتيييي 

اتى اسد و نظر لها بقوة لدرجة انها خافت 

اسد : بتعملو ايه 

خالد : لا اتكلمو انتو انا هروح اشوف نفسي  و اعيييش 

و ذهب و تركهم مع بعض 

اسد : كان عايز منك ايه 

مليكة بتوتر  : ااا.. كان عايز نمرة صاحبتي 

اسد بهدوء : اممم .. مالك ؟ خايفة ؟ 

مليكة بتوتر : لا و هخاف ليه 

اتت رزان و دفعت مليكة بخفة و قالت : ايه ما كملتيش كلام مع امنية 

مليكة : اه خلصت .. انا هروح انام 

دنيا بضحكة :  لا تنامي ايه يا صغنن … على فكرة مفيش مدرسة الصبح 

مليكة شعرت بالضيق من كلام دنيا 

اسد بحدة : دنيا

دنيا بضحك : يا عم فكو شوية .. بقولوكو ايه ما تيجو نلعب كلنا مع بعض 

اسد بسخرية: ليه رجعتي الحضانة 


دنيا : يا شباب تعالو 

ايمان : في ايه ؟؟ 

دنيا : عايزين نلعب .. ايه رايكو 

رضوى بتشجيع : ماشي بس هنلعب ايه 

سليم : انا هقولوكو … احنا نلعب لعبة احكام .. نكتب اسئلة على ورق و نخلطه و كل واحد يسحب سؤال و الي ما يعرفش يجاوب هنحكم عليه حكم 

فراس : طب مين هيحط الاسئلة 

غدير : الكبار 

سليم : ايوووة 


بعد وقت قصير 

اتى خالد 

مليكة : ردت ؟ 

خالد بعبوس : لا هلعب معاكو لغاية ما ترد 

مليكة بضحك : مش هتكلمك انا عارفاها 

سليم : يلا يا جماعة الاسئلة جاهزة 


وضعو الاوراق جميعها في طبق 

رضوى : هنبدا من الكبير و لا من الصغير 

فراس بضحك : انا بقول نبدا من مليكة عشان تفك شوية 

مليكة بضيق و هدوء : انا مش عايزة العب 

خالد : لااااا هتلعبي .. يلا اسحبي ورقة 


اخذت نفس و سحبت ورقة 


مليكة : السؤال بيقول كم عدد الشرائط في علم الولايات المتحدة؟ 13 او 17 او 20

سليم : ها عندك اجابة ؟؟

مليكة بتوتر : مش عارفة .. 17 ؟

سليم : غلطططط  13 .. مين تحبي يحكم عليكي 

مليكة نظرت للجميع بتوتر و قالت : خالد

خالد بابتسامة : طيب .. هحكم عليكي تتصلي بصاحبتك امنية و تفتحي السبيكر 

مليكة بصدمة : نعمممم .. لا مستحيل 

فراس : لااا كدة عيلت اوي .. لازم تنفذي 


اتصلت مليكة بامنية 

امنية : ها يزفتة مكلماني ليه مش ع اساس هتعملي بلوك 

ضحكو جمعيا على طريقتها 

ايمان : جعفر الي جواها خرج 

امنية بصدمة : هو في ايه … انتو بتحفلو عليا .. بعتيني يا مليكة يا واطية 

مليكة بضيق : ما تزعليش مني يا امنية 

امنية بغضب : ماشي يا مليكة انا هوريكي سلام 

و قفلت السكة 


تجمعت الدموع بعنيها بس كتمتها و قالت بضيق : مش عايزة اكمل معاكو 

حضنها خالد بعد ما حس بالذنب و قال بضحك : خلاص بقا يا ملوكة ما تزعليش اوعدك هتجوزها و اربيهالك عشان زعلتك 


ضحكت مليكة على كلامه 


سليم : مش وقت تثبيت في بعض يلا دورك يا غدير 

سحبت غدير ورقة 

غدير : السؤال بيقول كم تستغرق الأرض للدوران حول الشمس؟ 365  او 460 او 320 يوم 

رضوى : لا دي سهلة مش محتاجة حاجة 

غدير ببرود : 365 

فراس بضحك : لا ذكية اختي 

سليم : طيب دلوقتي دنيا و لا رزان اختارو 

دنيا : لا اسحبي يا رزان الاول 

سحبت رزان ورقة و قالت : السؤال بيقول متى تأسست نيتفليكس ، 2001، 1997 ،2009 ؟ طبعا  2001 

سليم بضحك : طبعا غلططط الاجابة الصحيحة 1997 يلا اختاري مين يحكم عليكي 

رزان بابتسامة : اااا … اسد 

نظر لها اسد باستغراب 

اسد ببرود : لا انا مش عايز العب معاكو 

دنيا بترجي : اسددد بلييز 

اسد بنفخة : طيب .. 

ايمان : ربنا يستر 

رضوى بضحك : يلا يا اسد احكم عليها 

اسد بخبث : هتغسل كل المواعين الي بالمطبخ 

نظرت له بصدمة شديدة ثم نظرت لدنيا 

بينما خالد انفجر من الضحك و قال : اهو اتدبستي .. يلا ع المطبخ 

رزان بصدمة : حرام عليكو و الله 

دنيا بهمس : ده اول طلب ليه ما تطفشهوش يا ولية 

ايمان : لا دي شروط العبة لازم تنفذي 

رزان بنفخ : هفففف .. لا انا مش عايزة العب .. المواعين الي جوة تكسر الضهر و بعدين في شغالين 

رضوى : انتي عيلة اويييي 

فراس بسخرية : خلاص يجماعة رزان شالت الليلة 

خالد بضحك : خيبتي املنا بيكي يا زرة 

رزان بحنق : مخلاص بقا تعالي يا دنيا نقعد بعيد عنهم 


*******


ذهبت مليكة و جلست بحانب والدها تفكر بامنية فهي قد احرجتها امام الجميع .. بعتت رسائل كثيرة تعتذر لها و تخبرها ان خالد السبب و لكن امنية لم ترد 


سندت رأسها على كتف والدها الذي احتضنها و قال : نعستي ؟ 

مليكة بتثاؤب : اوي 

مهران : كمان شوية هنطلع 

اغمضت عنيها لغاية ما راحت بالنوم  

كان اسد يجلس مقابل لها تماما و يدخن سيجارة و يتابع حركاتها 


رضوى بابتسامة : يااه مهران قد ايه حنين على مليكة

ايمان بحب : بابا حنين علينا كلنا .. بيعتبرنا اميراته مش بس بناته .. قد ما هلف الدنيا مش هلاقي حد عنده زي حنية بابا علينا و اهتمامه بينا .. خصوصا مليكة عشانها الصغيرة الي فينا 

رضوى : بقولك ايه يا ايمان .. حاولي تكلمي رزان تخف علينا شوية 

ايمان : ليه يعني 

رضوى : مش سامعة صوت ضحكهم عالي قد ايه .. و بعدين باين اوي انها بتحاول تلفت الانتباه .. عمري ما شوفتها كدة من قبل … يعني دنيا على طول كدة بس رزان طول عمرها عاقلة .. و على فكرة اعمامك واخدين بالهم بس مش عايزين يتكلمو 

ايمان بهدوء : ما تقلقيش اكيد هكلمها 


مر الوقت و حاول مهران ايقاظ مليكة و لكنها لم تستيقظ من شدة النعس 


الجد ابراهيم : خلاص باينها تعبانة و مش هتفوق …..تعالو يا بنات طلعوها تنام بالاوضة

مهران : لا  انا هطلعها .. هي حرام تعبت من الطريق  


حملها و صعد لاعلى وضعها بسريرها و قبلها بحب 

رزان : ايه و انا مليش بوسة قبل النوم ولا ايه 

قرب منها و قبلها ثم اتجه الى ايمان و قبلها ايضا و قال : يلا نامو و ما تسهروش كتير 

ايمان : يووه يا بابا احنا ما صدقنا 

رضوى بضحك : الكلام ده ما ينطبقش عليكي انتي بالذات مسموحلك تسهري 

مهران : خلاص براحتكم بس سيبو مليكة ترتاح .. حرام دي مش بتنام كويس و عندها ثانوية 

دنيا : خلاص يعمو هنسهر باوضة تانية 

قرصها من خدها بلطف و قال : طيب تصبحو على خير 


و خرح 


دنيا بسخرية : كل ده عشان مليكة هانم 

رزان بحدة خفيفة : دنيا مليكة فعلا تعبانة و عندها ثانوية و طول الوقت بتذاكر .. ع الاقل نسيبها ترتاح بالنوم 

ايمان : خلاص يا بنات روحو الاوضة التانية و اسهرو زي ما انتو عايزين .. انا هقعد  في البلكونة هكلم حمادة

نظرت دنيا لهن باستغراب شديد و بعدها قالت : طب يلا يا بنات 


**************

مر الوقت و اصبحت الساعة 2:00 صباحا 

استيقظت مليكة على صوت ضحكات 

قامت و غسلت وشها و هندمت نفسها  وخرجت للبلكونة 

ايمان : ايه ده انتي صحيتي 

مليكة : ايه الي مصحكي لغاية دلوقتي

ايمان بخجل : بكلم حمادة 

مليكة بتثاؤب : اااه طب هنزل اعمل قهوة 


نزلت عن السلم و هي بتسمع اصوات ضحك الشباب .. كانو بيلعبو كوتشينة 


دلفت المطبخ 

و بدأت تحضر القهوة 

مجرد ان لمحها تركهم و دلف المطبخ

قرب منها بهدوء بدون ما تحس و ازاح خصلات شعرها لوراء اذنها  

وقعت من ايدها الملعقة و قالت بخضة : اعااااا خضتني 

اسد بابتسامة : حد يشرب قهوة دلوقتي 

سرحت بابتسامته و قالت بنعومة : اه انا 

اسد بضحكة : طب ممكن تعملي حسابي معاكي ؟

مليكة بابتسامة دافئة : اوكك 


كانت بتعمل القهوة و هو بيبصلها بتأمل بينما هي تذوب من الخجل 

دلفت رزان و نظرت لهم بصدمة 

مليكة : ايه ده انتي صاحية 

رزان : اه .. كنت جاية اخد مية .. انتي ايه الي مصحيكي 

مليكة : عايزة اذاكر شوية قبل ما النهار يطلع 

نظرت رزان الى اسد وقالت بابتسامة : اسد محتاج حاجة اعملهالك ؟ 

اسد نظر الى مليكة وقال بهدوء : لا.. مليكة بتعمل قهوة و قولتلها تعمل حسابي 

رزان بابتسامة : بصراحة مفيش بعد القهوة الي بتعملها مليكة حاجة تجنن 

انهت مليكة اعداد القهوة 

مليكة بابتسامة : اتفضل .. تشربي قهوة يا رزان ؟ 

رزان : لا انا هطلع .. عايزة انام 


اخذ اسد الكوباية و القى نظرة على مليكة و خرج 


اخذت مليكة كتابها و خرجت الى الحديقة 


 حل الصباح و طلعت الشمس و طول الوقت اسد قاعد ع البلكونة بيبص على مليكة و هي قاعدة ع الارض و فارشاها بالكتب بتاعتها و بتذاكر …. كان مبسوط على شكلها و طريقتها  الطفولية 


بينما بقية الشباب نايمين في وسط الفيلا خالد  نايم ع الارض و متغطي و فراس متمدد على الانتريه و سليم على المرجيحة نايم و  بيشخر 


صحيت الجدة صباح بدري و نزلت 

نظرت لهم و نفخت بنفاذ صبر و بعدين خرجت للحديقة 


صباح : بتعملي ايه يا مليكة 

مليكة بخضة : خضتيني يا تيتة .. بذاكر 

قامت و قبلت يد جدتها و قالت : صباح الخير لاحلى صبوحة بالدنيا 

صباح بضحك : صباح النور يا بكاشة .. طالما صاحية من بدري خشي اعملي قهوة  اصلهم قالو القهوة بتاعتك تحفة 

مليكة بحب : من عنيا الاتنين .. ثواني بس الم الحجات دي 


دلفت مليكة المطبخ وجدت والدتها و زينب ( والدة اسد ) 

نهال : صباح الخير يا حببتي شكلك مش نايمة 

مليكة : صباح النور يا ماما .. صباح الخير يا طنط زينب

زينب بابتسامة : صباح الفل يحببتي .. و الله واضح انك تعبتي اوي بالمذاكرة 

مليكة و هي تمدد يديها بتعب : اه والله تعبت و ما نمتش كويس 

نهال : انا مش فاهمة هالكة نفسك ليه يا بنتي لسا الامتحانات فاضل عليها مدة كويسة 

مليكة بتوتر : لازم عشان انجح يماما 

زينب : يا حببتي ما تخافيش ان شاء الله هتنجحي بس ما تجيش على صحتك 


دلف اسد و قال : صباح الخير 

زينب بحب : صباح النور يحبيبي .. تحب اعملك فطار 

اسد بهدوء : لا يحببتي … بس لو مليكة تعملي فنجان قهوة زي بتاع امبارح 

مليكة ببحة : حاضر و انا اصلا جاية اعمل لتيتة 


مر الوقت سريعا 

ايمان : كدة شكلي مضبوط ؟ 

رضوى : تجنني 

دلفت نهال و قالت : ايه يا بنات حصل معاكو ايه 

ايمان بتوتر : ماما لبسي حلو ؟

نهال : ايوة يحببتي قمر .. مالك خايفة يا بت .. ما تخافيش مش هياكلوكي 

رضوى بضحك : بصي رزان و دنيا و غدير متحمسين تقولي هما العرايس 

نظرت نهال الى البنات 

نهال : سلطانة هويام  اقفلي القميص كويس

ضحكت رضوى باعلى صوتها 

رزان بعدم فهم : في ايه يماما ؟ 

نهال بحدة : من امته و انتي بتفتحي القميص كدة يا بت .. صدرك باين اقفليه كويس .. 

رزان بانتباه : والله ما اخدت بالي يماما 

نهال : فين مقصوفة الرقبة التانية 

دنيا بضحك : البروفسورة مليكة بتذاكر 

نهال بنفاذ صبر : البت دي هتجنني .. كل الناس بيضربو عيالهم عشان يذاكرو الا انا بضربهم عشان يخففو مذاكرة 


****************


كانت مليكة قاعدة جنب ايمان الي متوترة 

مليكة : محمد بيغمزلك 

ايمان بتوتر : بصي لما يقومو خليكي قاعدة معانا 

مليكة بخفوت : لا طبعا ايه الهبل ده بقالكم تلات سنين مستنين اليوم ده عشان انا اقعد معاكم ده كان يدبحني  .. و بعدين محدش هيقوم انتو الاتنين هتخرجو و اقعدو لوحدكم 

ايمان بتوتر : انا خايفة 

مليكة بابتسامة : مخلاص يا ايمان مش هياكلك 

رزان : ايمان اجمدي شوية ده حمادة الحب نسيتي 

مليكة بضحك : قوليلها 

رزان بخبث : اوعدنا يا رب .. بصي بيبصلك بحب ازاااي .. الله ده رومانسي .. انت فين يا قرة عيني 

مليكة بضحك : الهي يا رزان بابا يسمعك و يكسرلك الجمجمة عشان تتربي 


بعد وقت تمت الطلبة و الضيوف روحو بعدها 


مهران : ها يا ايمان يحببتي ايه رايك 

ايمان بخجل : عايزة وقت افكر 

لوت مليكة بوقها و نظرت الى رزان 

رزان بخبث : لا هيا موافقة بس عايزة تثقل شوية 

شدها مهران من اذنها و قال : وانتي مالك ؟؟  اتلمي يا ولية بلاش افرمك 

مليكة بدلع : و تهون عليك بنتك يا بابي 

ضحكت رزان و قالت : انا الدكر الي فيكو يا بت 

مهران بضحك : اتلمو و على اوضتكم بسرعة 


********

زينب بهدوء : حببتي ملوكة اطلعي هاتي ملايات جديدة لاوض الاولاد 

مليكة بابتسامة : حاضر يا طنط بس منين 

زينب : استني اسأل رضوى 

بعد شوية 

رضوى : اطلعي يا مليكة لاوضة الغسيل و هتلاقيهم بالدولاب الاول 

مليكة : حاضر 


صعدت مليكة بهدوء 

و دلفت الاوضة .. و بدأت تخرج الملايات 


فتح الباب بعنف و كان شادي 

شادي بخبث : بتعملي ايه 

مليكة برعب : انت بتعمل ايه هنا ..  اطلع برا …… يتبع 

تكملة الرواية من هناااااا


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا


بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 


متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا


الرواية كامله من هناااااااااا


تعليقات

التنقل السريع