القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الخادمه وفرعون الصعيد الفصل الثالث 3بقلم نوران احمد جديده وحصريه(جميع الفصول كامله)

 رواية الخادمه وفرعون الصعيد الفصل الثالث 3بقلم نوران احمد جديده وحصريه(جميع الفصول كامله)



رواية الخادمه وفرعون الصعيد الفصل الثالث 3بقلم نوران احمد جديده وحصريه(جميع الفصول كامله)


الخادمه وفرعون الصعيد 3



صرخت رنا بصوت عالي بفزع وهي بتخبط علي الباب 

حد يفتحلي الباب بسرعه بسرعه في تعبان وفضلت تصرخ وهي بتخبط علي الباب وبتعيط 


صحي جاسر مفزوع وطلع يجري علي تحت 


سمعها عوض ودخل بسرعه 


رنا : الحقني يا عم عوض ونبي في تعبان افتح الباب بسرعه مبيفتحش ليه ده مش عارفه انا خايفه ساعدني بسرعه يا عمو 


عوض : اهدي يا بتي هروح اجيب حاجه افتح بيها الباب اصبري 


رنا بدموع اطفال : يا عمو عوض لالالالالا بالله عليك متسيبنيش جاي ناحيتي وكبير اوي بدا صريخها يعلا اكتر 


جاسر بقلق  : بعدي عن الباب بسرعه عشان اعرف افتحه بعدي 


رنا بدموع : لا لا مش هعرف هيعضني انا خايفه اتحرك هو قريب مني 


جاسر : حاولي تبعدي بس شوي يا بت الناس خليني اخلصك براحه وواحده واحده ابعدي 


رنا بخوف : انا انا عملت كدا انا بعدت خلاص بس لسه جاي ناحيتي وبيمشي بسرعه 


كسر جاسر الباب جريت رنا عليه ونطت حضنته ورفعت رجليها علي وسطه وهي بتعيط 


رنا : بص بص جاي علينا بسرعه اهرب بسرعه هيعضنا اجري 

حضنتها وخبت وشها في حضنه 


اتصدم جاسر من تصرفها وفضل باصص ليها كتير واول ما قرب التعبان مسكه من بقه وفصل رأسه عن جسمه ورماه بعيد 


جاسر : بعدي عني حالا خلاص جتلته معتجربيش مني مره تانيه لو معايزاش تتاذي 


رنا : بجد خلاص قتلته الحمدلله انا انا اسفه اني قربت كدا بس مكنش قصدي كنت خايفه بس 


وفجاه بعدت عنه بسرعه ووشها احمر 


رنا بخجل  : شكرا تعبت حضرتك معايا واسفه علي الاذعاج مش هتتكرر


عوض : اني جيتك يا ست البنات اهيه هو الموضوع خلص بسرعه كدا ليه يلا هروح ارجع اللي في أيدي 


جاسر : دقيقه واحده اي اللي جايبه في ايدك ده 


عوض : حديده يا جاسر بيه اهي اي حاجه حاده ممكن تساعدنا 


جاسر : وده ليه أن شاء الله يعني ممكن يساعدك في اي ممكن تقولي 


عوض : عشان اكسر الباب يا جاسر بيه طبعا لع ده انا فطن جوي جوي ميغركش 


جاسر. : كويس اني جيت في الوجت المناسب كانت البت راحت فيها اجمعلي الغفر يا عوض وعلي مكتبي 


عوض : دلوجيت  يا سعاده البيه الوجت اتاخر بنكون نايمين في الوجت ده 


جاسر : ايوه حالا ثانيه واحده نعم يا روح امك بتكونو اي معلش لما بتكونو نايمين مين بيحرس الجصر كدامي 


في المكتب 


جاسر : عايز اعرف حد لاحظ حاجه غريبه النهار ده حوالين الدوار ولا لع 


الغفر : لا يا سعاده البيه احنا عنينا مفنجلين كد أكده ومكنش في اي حركه واصل 


الغفير2 : لا يا سعاده البيه كان في حاجه غريبه واحده من الخدم اللي اسمها ساره خرجت متأخر من الفيلا وجابلت واحد اكده غريب 


جاسر : حلو اوي عايز كاميرات مراجبه و حراس تانيين ومش عايز اي تكاسل لاني مش هتهاون فيه 


عوض : اي اللي حصل بس يا بيه يستاهل كل ده ما احنا كويسين اهو ولا عمرها حصلت ايوتها حاجه 


جاسر : عشان يطمن جلبي بس كل واحد يرجع مطرحه ومفيش نوم في الشغل يا رجاله 


لاحظ جاسر رنا واقفه قدام الفيلا راح ليها 


جاسر : اي اللي موجفك بره دلوجيت الوجت متأخر يا بت الناس ادخلي 


رنا : انا انا بصراحه كنت خايفه انام ومش عارفه اعمل اي قولت اطلع جايز الاقي عمو الجنايني اتكلم معاه 


جاسر : واللي خايف يطلع بره الدوار أكده ومين هيصحي في الوجت ده 


رنا : القمر منور وجميل اوي قولت اطلع ابص عليه اهو يطمني شويه 


جاسر : الجمر اه وفي سره والله ما في جمر في المكان غيرك جري اي يا جاسر انت هتخيب ولا اي اضبط حالك أكده 


جاسر بضيق : ادخلي يا بت معايزش دلع وكلام ماسخ كدامي دخلها وقفل الباب 


رنا وهي بتجري وراه : بس انا عايزه اقعد بره شويه لو سمحت ممكن شويه صغيرين بس 


جاسر : ميصحش أكده يا بت البندر العادات والتجاليد تمنع الخروج بره دلوكيت 


رنا بخوف ودموع : بس انا مش عارفه انام خليك معايا لحد الصبح لو سمحت ممكن 


جاسر  : وه لتكوني مفكراني الداده بتاعتك اياك ادخلي بلي دلع وكلامك ماسخ 


رنا : لا لا والله  انا خايفه بجد قول اي المكان اللي ممكن يكون انام اقعد فيه 


جاسر : تعالي اخلص شغلي في المكتب وانتي نامي ع الكنبه لحد لما اخلص 


مشيت وراه رنا ونامت علي الكنبه 


وكان جاسر مهتم جدا بالورق اللي في أيده فضلت تبص ليه لحد ما نامت خلص جاسر وبص عليها لقاها نايمه زي الملاك


اتصلت بشخص 


جاسر : اه يا حسين جبت المعلومات اللي طلبتها منيك 


حسين  : بالنسبه لبنت عمك مش لاقي ليها اي اثر خالص مش فاكر ابوك قالك اي مواصفات ليها 


افتكر جاسر


فلاش باك 


كان أبو جاسر علي السرير 


جاسر : جوم يا بوي انت لسه شباب عتبجي زين والله يا ابوي 


أبو جاسر : اني خلاص هتوفي يا جاسر يا ولدي اني ظلمت ناس كتيره جوي جوي اوعي يا جاسر تغرك المظاهر يا ولدي والغرور يمسكك وتاذي الناس بسبب السلطه كنت غلطان يا ولدي ويوم ما افتريت وظلمت كان اخوي ومرته 


جاسر : تجصد اي يا حج انت عمرك ما كنت أكده انت معتظلمش الغريب يوم ما تظلم يبجا اخوك 


ابو جاسر : اني السبب في أن عمك ومرات عمك ميبقوش في الحياه اني جتلتهم يا ولدي 


جاسر بصدمه : كيف يا ابوي كيف تجسي علي اخوك أكده يولع كل حاجه الا الاخ 


ابو جاسر : اسكت يا ولدي خليني اجولك اللي حوصل بجاله سنين جبل ما ربك يستلم أمانته كان نفسي أكفر عن ذنبي اني اه توبت لربنا وعملت كل الخير بس مجدرش انسي اللي عملته في بت خوي وأخوي ومرته 


جاسر : حوصل اي يا بوي معتجولش اسوء من اللي جولته عاد خلاص 


ابو جاسر : دبرت ليهم حادثه عشان اخد ورثه والشركه بتاعته والأراضي وتوفي هو ومراته جبل ما يموت في العمليات جالي كلمه واحده اني مسامحك يا خوي يا ابن امي وأبوي بس امانتك بتي بتي امانه في رجابتك بس خليها تعيش معيزش اكتر من أكده اوعدني يا خوي و عدته يا جاسر يا ولدي 


جاسر : ازاي هي فين عمري ما عرفت أن بت عمي عائشه مش جولتلي توفت في الحادث معاهم يا بوي 


ابو جاسر : كنت بكذب عليك يا ولدي كنت عايز اخلص منيها الطمع كان عاميني يا ولدي البت طلعت بسبع ارواح يا ولدي امها حميتها في الحادث عشان أجده عاشت اخدتها بعد ما اتعالجت جروحها ورميتها ع باب مش متذكر يا ولدي باب مسجد ولا باب بيت ولا باب ملجأ مش جادر افتكر يا ولدي ومن سنتين واني بدور عليها في كل مكان عايزها تسامحني يا ولدي اني ظالمتها وظالمت أهلها مش عارف اعيش كل يوم يا ولدي مش عارف انام ولا ادوج السعاده والفرح وبت عمك مش في الدوار وصيتي ليك يا ولدي رجعها رجع بنت عمك للدوار وخليها تسامحني يا ولدي 


جاسر : طب اوصل ليها كيف يا بوي اي علامه جولي جولي  اي علامه توصلني ليها


ابو جاسر : بعد الحادثه يا ولدي ايديها كانت عتنزف كاتير والدكاتره خيطوها وجالولي أنها عتسيب اثر علي جسمها يا ولدي وكانت حداها سلسله حوالين رجبتها علي شكل دواريه وجوه الدوريه تاريخ ميلادها واسمها 


جاسر : حاول تفتكر يا ابو كيف كان شعرها باي لون وعينيها اي حاجه فيها اي حاجه مميزه تاني اني متاكد اني هوصل ليها جريب جوي جوي وانت اللي عتجولها تسامحك


ابو جاسر : كانت بيضه وشعرها بني وعيونها خضرا ولا عسلي معرفش يا ولدي 


جاسر : بكرا عتكون عندك يا ابوي بس فوج وجوم بالسلامه عشان تعوضها بنفسك 


ابو جاسر : اوعدني يا جاسر تلاجيها وتعوضها وتتجوزها احميها وعوضها علي كل اللي حوصل مني خليها تسامحني يا ولدي 


جاسر : اوعدك يا ابوي معسيبش الحوار ده واصل وعتسامحك اكيد يا ابوي 


وفجاه غمض ابو جاسر عينيه 


جاسر بدموع : ابوي ابوي فتح عيونك يا بوي لع معتسيبنيش وحدي لع يا ابو 

باك 


تكملة الرواية من هنااااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع